המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הפיגוע בטולוז || מרין וניקולא לה פן גוזרים את הקופון

הפיגוע עשוי להשאיר את הנשיא בארמון האליזה ולהעלות את קרנה של מנהיגת הימין הקיצוני; הוא אף הפריך את התאוריה שהעולם כולו תמיד נגדנו

11.3 ספרדי, 19.3 צרפתי

לספרדים יש את ה‑11.3: ­ פיגוע של איסלאמים ששאבו השראה מאל קאעדה וקבעו את תוצאת מערכת הבחירות של 2004. הצרפתים לא ישכחו מעתה את ה‑19.3, שבו אירע הפיגוע בטולוז, ושגם לו עשויה להיות השפעה מכרעת על הבחירות לנשיאות בסוף החודש הבא.

ב‑11.3 טען ראש ממשלת ספרד, חוסה מריה אסנאר, כי המחתרת הבאסקית היא שעומדת מאחורי הפיגוע בתחנת הרכבת במדריד. 3 ימים לאחר מכן הורו לו הבוחרים לפנות את ארמון המונקלואה בבירה לטובת יריבו הסוציאליסט חוסה לואיס ספאטרו. האם ה‑19.3 יהיה בעבור הצרפתים בגדר חזרה מהופכת על ההיסטוריה של השכנה האיברית? האם העובדה שהמפגע מטולוז הוא איסלאמי ­ ולא ניאו-נאצי כפי שנטען תחילה ­ תשאיר את סרקוזי בארמון האליזה ותפוגג את חלומות המהפך של הסוציאליסט פרנסואה הולנד?

עד לפני כמה ימים עוד הרעיל הנשיא את האווירה הפוליטית כשבחר להשתמש ברטוריקה
לאומנית ודמגוגית
, שנועדה לזכותו בקולות הימין הקיצוני של מרין לה פן. הוא יצא נגד הזרים ה"רבים מדי", נגד שחיטת החלאל המוסלמית, תפילות הרחוב ההמוניות ועטיית כיסויי הראש וה"סממנים שמבטאים הבדלים תרבותיים". הוא קרא להדק את הפיקוח על ההגירה, לצמצם את מספר המתאזרחים, ואיים להוציא את צרפת מאמנת שנגן - ­ אבן יסוד של האינטגרציה האירופית - שקבעה ב‑1985 את ביטול הגבולות הפנימיים ביבשת. שר הפנים שלו, קלוד גאן, נשמע כאילו לה פן בוקעת מגרונו כשהצהיר לאחרונה: "עלינו להגן על הציווליזציה שלנו, שהרי לא לכל הציווילזציות יש ערך שווה".

סרקוזי באזכרה לחיילים שנרצחו, היום
סרקוזי באזכרה לחיילים שנרצחו, היום. צילום: רויטרס

עד אתמול עוד היה מי שטען שההתלהמות הנשיאותית העניקה לרוצח כר והשראה לשפיכת הדם. "ניקולא לה פן" ­ כך כונה הנשיא במאמר מערכת ב"וול סטריט ג'ורנל". עכשיו הוא כבר יכול לעטות על עצמו ממלכתיות, לקרוא לאחדות העם, להזהיר מסטיגמטיזציה ופעולות נקם, ולהפגין את נצחונו הגדול במאבק הכפול ­ בטרור ובאנטישמיות.

האמנם כולם נגדנו?

191 הרוגים ו‑1,800 פצועים: ­ זהו מניין הקרבנות של ה‑11.3 במדריד. מותם של רב ושלושה ילדים יהודים בטולוז עשוי להיחרת בזיכרון הקולקטיבי הצרפתי באותה המידה: צרפת יצאה ל"מבצע ביטחון הפנים הגדול ביותר שידעה מעודה". פוליטיקאים התחרו ביניהם בהצהרות לוחמניות ­ מי ימגר מהר יותר את האנטישמיות והטרור; מי ישעה את קמפיין הבחירות שלו לטובת הבעת תנחומים, מי ייזום דקת דומייה בבתי הספר, מי יהיה הראשון שיבקר בבית הכנסת, ומי ייפגש קודם עם ראשי הקהילה היהודית. שערי העיתונים לבשו שחור, ערוצי הטלוויזיה שלחו גדודי כתבים לסיקור האירוע המתגלגל, ואתרי החדשות באינטרנט נראו כאילו התנהלו מחדר מלחמה.

נושאי הבחירות הבוערים, כמו ­ האבטלה, גורל האירו ועתיד האנרגיה הגרעינית ­ הוזזו כולם
הצידה לטובת נושא אחד ויחיד. ימין, שמאל, מוסלמים, נוצרים ויהודים, ­ כולם כאיש אחד שלובי זרועות במפגן סולידריות נדיר שחורג הרחק מעבר לגבולות צרפת.

האם כך נראה העולם כשהוא כולו נגדנו?

צרפתים או ישראלים

ביולי 2004 גרם ראש הממשלה אריאל שרון לסערה בצרפת כשקרא ליהודיה "לעלות לישראל מהר ככל האפשר כדי להימלט מהאנטישמיות המתפשטת שם". "ישראל היא המקום היחיד שבו יהודים יכולים לחיות חיים יהודיים במלוא מובן המילה", הצהיר במה שנתפס כסטירת לחי לנשיא שיראק ולממשלתו. מי שניהל באותה תקופה את משרד הפנים, והציב לו כיעד מרכזי להיאבק בגזענות ובאנטישמיות, היה אחד ­ ניקולא סרקוזי.

שרון עמד מאוחר יותר על טעותו ופעל לפייס את הצרפתים. ואולם, מתברר שהלקח ההוא לא נלמד. "היום יש לנו הזדמנות לומר ליהודי צרפת כי אם יבחרו לחזור לארץ אבותיהם, הם ימצאו בה בית חם", הכריז שלשום המשנה לראש הממשלה סילבן שלום.

דברים מסוג זה הם כשמן בגלגלי האנטישמים ושוללי הקיום היהודי בצרפת. כך גם העובדה שמשפחת הקורבנות בחרה להביאם למנוחות דווקא במדינת היהודים. סרקוזי, ז'ופה והולנד יכולים להצהיר עד מחר ש"התקפה על יהודים בצרפת היא התקפה על 65 מיליון אזרחי הרפובליקה כולה". את שונאי היהודים סילבן שלום משכנע יותר.

סוד ההצלחה של לה פן

מרין לה פן נשמה אתמול לרווחה. לו היתה תיאוריית הניאו-נאצים מתבררת כנכונה ,היא היתה יכולה להגיד "או רבואר" לקמפיין שלה. מרגע שהתבררה זהות המפגע, היא יכולה שוב להכריז על מות האנטישמיות הקלאסית, ולהכתיר את זו החדשה שמקורה בהגירה האיסלאמית; היא גם יכולה לחזור לברית שמבקש הימין הקיצוני באירופה לכרות עם בני דמותו בישראל. יאללה מלחמה באיסלאם. וכן, גם ב"נבלות", ­ יריביה הפוליטיים ש"ניסו לנצל את האירוע הטראגי כדי להכפיש אותה ואת מפלגתה".

היה מי שנזכר אתמול בפיגועים של 1995, בתחנת המטרו סן מישל, בפאריס. פיגועים אלה זיכו את החזית הלאומית בפתקי הצבעה לא צפויים בבחירות הפרלמנטריות החלקיות, שהתקיימו כמה שבועות לאחר מכן.

מרין לה פן (משמאל) בטקס האזכרה לחיילים שנרצחו, היום
מרין לה פן (משמאל) בטקס האזכרה לחיילים שנרצחו, היום. צילום: רויטרס

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

והיה גם מי שנזכר בהצלחה של אבא ­ ז'אן-מרי לה פן ­ שהצליח לעורר סנסציה אדירה, כשהעפיל, ב‑2002, לסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת. הסיבה המרכזית להצלחתו התבטאה בכך שיריביו אימצו את האג'נדה שלו ובראשה את הנושא מספר 1 בעיני הציבור הצרפתי: הפשיעה וחוסר הביטחון, המזוהים אוטומטית עם ההגירה.

מאחר שנושא הבחירות המרכזי היה "שלו", התמקם לה פן בעמדת המומחה; הוא ניצל עד תום את טקטיקת ה"אמרתי לכם", וקרא לציבור להצביע ל"בעל הפטנט המקורי ולא לחקייניו העלובים".

מתחילת האירוע בטולוז, מתנהלת מרין לה פן היטב. תגובתה ­ - השעיית הקמפיין שלה והבעת ההזדהות עם הקהילה היהודית - ­ כמו נלקחה ממרכז הקונסנזוס הרפובליקאי של צרפת. הצלחתה תלויה ביכולתה לשלב בין טקטיקת ה"דה-דמוניזציה" שלה, לבין הטקטיקות הישנות של אבא; ביכולתה לשכנע שבין ניקולא למרין, עדיף לבחור בלה פן המקורי.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ניתוח יפה ואינטליגנטי. רק הערה אחת: הנזיפה המרומזת למשפחות הקורבנות על כך שבחרו לקבור את יקיריהם בישראל - חוסר רגישות משווע צביקה
  • 00:03
  • 22.03.12

אני בטוח שמשפחת שוקן יעדיפו להיקבר באדמת גרמניה המולדת האהובה ובטח שלא בפלסטין הכבושה, אבל יש יהודים - גם באירופה - שרואים בישראל את מולדתם ויש לכבד זאת

  •   אין כאן נזיפה אלא ניתוח שמשקף את האופן שבו זה נתפס בצרפת דוד
    • 06:02
    • 22.03.12

    הרי הכותב לא מביע עמדה בעד או נגד הקבורה הזאת, כך שצביקה אתה טועה בעניין חוסר הרגישות

  •   אם כל היהודים בעולם יקברו את מתיהם בישראל = נהפוך מהר לבית קברות אחד גדול  (לת) מי שבוחר לחיות מחוץ לישראל שייקבר מחוץ לישראל
    • 06:14
    • 22.03.12

  •   בארץ יש עודף אדמות לקברים של צרפתים? לא מספיקות להם דירות במרכז? שום חוסר רגישות
    • 10:22
    • 22.03.12

    אם טוב להם לחיות שם ולשלם מיסים שם, שיעשו טובה וייקברו שם.

  •   just a reminder.... they were israelis that left the country 1 year ago.......  (לת) milan
    • 13:39
    • 22.03.12

02 תגובה גיא
  • 00:10
  • 22.03.12

תכתבו מה שאתם רוצים אך מאז שצרפת נפתחה להגירה מוסלמית הם מצטערים על זה (וכך גם שאר מדינות אירופה) ולא בגלל שהתרבות הצרפתית/אירופאית נעלה יותר מהמוסלמית אלא בגלל שהמוסלמים באירופה לא מוכנים להתערות (לא להתבולל) בחברה ולא מוכנים לקבל את חוקי המדינות בהן הם חיים מאחר והם לא חוקי השריעה.הם מרשים לעצמם להטיף כנגד מדינות שקיבלו אותם (ראה אנשי אל-קעידה בבריטניה) ולא עושים להם כלום בשם "חופש הדיבור" וקבלת האחר,גם אם האחר נתקע לך בגרון.ככל שיבינו זאת מוקדם יותר כך ייטב לכולם.ואני מתגעגע לאוריאנה פלאצ'י שלא עשתה חשבון לאף אחד וכתבה את האמת על המוסלמים באיטליה

03 danel@humsanway,info דניאל
  • 00:39
  • 22.03.12

?דברים מסוג זה הם כשמן בגלגלי האנטישמים ושוללי הקיום היהודי בצרפת."
ב\הבנתי. אז גם אחרי שהם נרצחו, הם האשמים???

04 פשיסטית פחח יאללה
  • 00:55
  • 22.03.12

גועל נפש

05 איזה תענוג לקרוא טקסט שכתוב טוב כל כך  (לת) איייל
  • 01:20
  • 22.03.12

06 היא מנסה לזכות בנקודות אצל האוכלוסייה המוסלמית הענקית של צרפת - על הגב של היהודים...להאשים את היהודים היתה תמיד טקטיקה שפלה של פוליטיקאים באירופה, כנראה על רקע המורשת האנטישמית הנוצרית. מדהים לראות איך ההסטוריה חוזרת. לא לוותר לשרה הזאת על אף מילה. מדובר בדברים חמורים מאוד. יש בצרפת הרבה אנטישמיים , ויותר בין הלבנים הנוצרים מאשר בין המוסלמים. לנצל את דברי הרשע של השרה הזאת כדי לסביר כמה שיותר, בלי שום בושה ומעצורים. האמת היא שמדינת ישראל נתנה חיים לילדים הפלשתינאים. לפני שקמה מדינת ישראל תינוקות פלשתינאים - כמו בכל מדינות ערב - מתו כמו זבובים. במדינת ישראל - בזכות התקדמות הרפואה במערב, כמובן - גדלה הפלשתינית פי עשרה מאז קום המדינה, מ400 אלף ל4 מליון. אלו הצרפתים הלבנים ששלחו מאות אלפי מוסלמים ואפריקאים להלחם בשבילהם בחזית המלחמת העולם הראשונה, וכשחזרו דחפו אותם לשולי החברה, לחיים של עוני דחייה והשפלה. זו בעיה של המוסלמים עם הצרפתים, בשום אופן לא בעיה של מדינת ישראל ולא אשמת היהודים אבי צנעני
  • 01:39
  • 22.03.12

אבי צנעני היא מנסה לזכות בנקודות אצל האוכלוסייה המוסלמית הענקית של צרפת - על הגב של היהודים...להאשים את היהודים היתה תמיד טקטיקה שפלה של פוליטיקאים באירופה, כנראה על רקע המורשת האנטישמית הנוצרית. מדהים לראות איך ההסטוריה חוזרת. לא לוותר לשרה הזאת על אף מילה. מדובר בדברים חמורים מאוד. יש בצרפת הרבה אנטישמיים , ויותר בין הלבנים הנוצרים מאשר בין המוסלמים. לנצל את דברי הרשע של השרה הזאת כדי לסביר כמה שיותר, בלי שום בושה ומעצורים. האמת היא שמדינת ישראל נתנה חיים לילדים הפלשתינאים. לפני שקמה מדינת ישראל תינוקות פלשתינאים - כמו בכל מדינות ערב - מתו כמו זבובים. במדינת ישראל - בזכות התקדמות הרפואה במערב, כמובן - גדלה הפלשתינית פי עשרה מאז קום המדינה, מ400 אלף ל4 מליון. אלו הצרפתים הלבנים ששלחו מאות אלפי מוסלמים ואפריקאים להלחם בשבילהם בחזית המלחמת העולם הראשונה, וכשחזרו דחפו אותם לשולי החברה, לחיים של עוני דחייה והשפלה. זו בעיה של המוסלמים עם הצרפתים, בשום אופן לא בעיה של מדינת ישראל ולא אשמת היהודים

07 הגלותיות היהודונית במהותה המזוקקת מודרניסט
  • 02:12
  • 22.03.12

לא ציפינו אחרת...

08 למרות הנימה הצינית של המאמר אני סבור שיהודי צרפת מחויבים לתמוך בלה פן! מארין לשלטון!!!
  • 02:12
  • 22.03.12

הסכנה המרכזית לאנושות ככלל וליהודים כפרט זה הפלישה האיסלמית לאירופה ולמערב כולו. "הימין הקיצוני" כבר לא מתעניין ביהודים (לצורך ההשוואה, הוא לא שונא אותם יותר ממה שנניח אשכנזים שונאים מרוקאים) ואין סיבה שלא לכרות עימם ברית נגד האויב המשותף. זה דבר מקובל לאורך ההסטוריה. ידוע שלאחר פלישת היטלר לבריה"מ ב1941 צ'רצ'יל שיבח את סטלין בכל נאום. כששאלו אותו כיצד הוא משבח חלאה כמו סטלין השיב: "לו היטלר מחר יפלוש לגיהנום אני אשבח בכל נאום את השטן." המסר ברור!!

09 כשילד נרצח אתי
  • 05:08
  • 22.03.12

כשילד נרצח זה לא משנה אם הוא אחד מארבע או אחד מ-1800.

10 החושך האסלאמי מחזק את החושך הנוצרי והיהודי ולהפך  (לת) אין הבדל בין הדתות הכל אותו חר
  • 05:45
  • 22.03.12

11 "אם יבחרו לחזור לארץ אבותיהם" מחיר הדיור וההשכרה יגיעו לקומה ה-27 במגדלי אקירוב.  (לת) יו"ר הוועד לדיור בר הצגה
  • 05:59
  • 22.03.12

12 כתבה מעניינת, חבל רק שהכותבת עושה הכל כדי לא להגיד את האמת אלף
  • 06:19
  • 22.03.12

צרפת מוכת הגירה מוסלמית חשוכה שמשנה את פניה ומדרדרת אותה.

13 תודה לסרקוזי על הטיפול הראוי באירוע הטרגי ולה-פן היא לא מה שהיה אביה ואם הימין בעד היהודים והמוסלמים אז יצאנו ברווח הסטורי גדול  (לת) פלץ
  • 06:48
  • 22.03.12

14 מסקנות מוקדמות מדי, עדיין לא הכל ידוע ,  (לת) Amos
  • 07:02
  • 22.03.12

15 סליחה, אבל עם כל מה שקרה ושקורה בטרגדיה, זה מה שיש לך לתרום לדיון? ניתוח פוליטי שרומז שיש מי שנהנה מהפיגוע?  (לת) אורן
  • 07:03
  • 22.03.12

16 נא לדייק.."לא לכל ציוויליזציה יש ערכים דומים"..ולא ערך שווה.והוא צודק..ולמה לראות את המציאות ולא לרצות שארצך תצלול לתוך אנדרמוסיה חברתית וכלכלית זאת דמגוגיה?ומה רע בלהעמיד הסכמים לבחינה מחודשת.מרחב שנגן היה אוטופיה יפה אבל המציאות הראתה שהוא קטסטרופה מבחינה אנושית.מאות אלפי אנשים מצטופפים בגטאות מוכי הבטלה ועבריינות.למי בדיוק זה טוב?נכון. לאנרכיסטים שלא מאמינים בערך הלאומיות אבל יש כאלה שכן ,והם לאוו דווקא הדמגוגים.  (לת) פלוטו
  • 07:32
  • 22.03.12

17 "יאללה, מלחמה באיסלם". נשמע שהכותב חושב שהגירת מוסלמים לאירופה היטיבה עם היבשת.ובכן, לא!! טעות חמורה ובכיה לדורות.מי חושב אחרת?  (לת) ara
  • 08:00
  • 22.03.12

18 איש קש--תרגיל פרימיטיבי של בעלי אג'נדה שבסיסה הלוגי חלש ביותר דני, ת"א
  • 08:18
  • 22.03.12

ממתי ישנה תיאוריה ש"העולם כולו תמיד נגדנו?" אני לא מכיר אחד שמאמין כך באמת ובתמים (למדרות שהאימרה שגורה בפי רבים). העולם נגדנו רוב הזמן ולזה ישנן די הוכחות, כולל האירוע האחרון. גם ה"אביב הערבי" שהיה אמור לשחרר את תושבי ארצות הערב ממסכנות בת אלפי השנים, איכשהו, מצא אנרגיות להשקיע בשנאת יהודים וישראל--אותו עם שאין בינו לבין הפיגור התרבותי והכלכלי הערבי המחריד דבר. כך או כך, אם עלינו לשרוד נצטרך להתנהג בהתאם "לרוב העולם רוב הזמן נגדנו". ובין לזה ל"כל העולם" נגדנו אין הבדל גדול במיוחד.

19 ישראל לעולם לא תוותר על הנארטיב: "כולם נגדנו"  (לת) דן
  • 08:33
  • 22.03.12

20 מאמר נפלא, משקף בדיוק מה שאני חושבת על היהודונים  (לת) קתרין אשטון
  • 08:45
  • 22.03.12

21 פרנקופיל לא מדבר צרפתית
  • 08:51
  • 22.03.12

האסטטיקה הצרפתית לא מורגלת בשנאה כדלק המניע פוליטיקה רצח על רקע שנאה מזעזע מדינות נאורות ולא כלכך מדינות חשוכות. המהפכה הציונית יונקת את ערכיה מהמהפכה הצרפתית. השתלטות הדת על מדינת היהודים חיסלה את הסולידריות כאן ונשאר לשמאל ולימין לעסוק רק בשאלות הקשורות למי ומה שונאים...

22 יהודי צרפת לא זקוקים לעצות מסילבן שלום. מוטב שיעסוק בעניני משרדו. איש ריק ונפוח
  • 08:55
  • 22.03.12

הסילבן הזה רק מדבר ולא עושה. איך התקדם פיתוח הנגב ווהגליל מאז שהוא מונה לשר האחראי על כך? הוא פיתח יפה משרדים מפוארים ב... תל אביב. לא בנגב ולא בגליל.

23 רק שכחנו, ישראל הרגה מאות ילדים פלסטינים.  (לת) עראמין משועפט זכרונה לברכה
  • 09:02
  • 22.03.12

24 אם לומר זאת בצורה בוטה-מרין לה-פן טובה ליהודים ולצרפת (לטווח הקצר). סמי מפ"ת
  • 09:03
  • 22.03.12

בלי קשר לעובדה שהיא לא אוהבת יהודים,(מי בעצם אוהב יהודים ?! ).
צרפת שוקעת בבוץ המוסלמי שהביאה במו ידיה על עצמה,וכרגע המערכה היא היא נגד האיום המוחשי הזה.

25 לא הבנת את זה, טמבל. העולם כולו נגדנו רק כשאנחנו חזקים ומסוגלים להגן על עצמנו. חמלה ניתנת רק לקורבנות חלשים ומסכנים. עכשיו, מה לדעתך עדיף?  (לת) מבקר
  • 09:07
  • 22.03.12

26 רמת השרון בני
  • 09:09
  • 22.03.12

"הפריך את התאוריה שהעולם כולו תמיד נגדנו" אבל לא הפריך את התאוריה המוצקה שהיהודים בכיינים וקורבנות נצחיים.
ואכן מצחיק המנהג שאנשים בוחרים לחיות בחו"ל אבל להקבר רק בארץ (אני מדבר על המבוגר כמובן)- ציונות במיטבה !

27 אי-אפשר להשוות בין הפיגוע בספרד לפיגוע בטולוז. ל.
  • 10:44
  • 22.03.12

הפיגוע ההמוני בספרד נקשר להשתתפות ספרד בכוחות הקואליציה הלוחמים באפגניסטן, מה שבתורו העלה את ספאטרו לשלטון, הפך את ספרד לצרפת (כניעה) ושלח את הכלכלה הספרדית לקרשים. הפיגוע בטולוז כוון לאוכלוסיה ספיציפית. אם המחבל היה רוצה לבצע פיגוע המוני, בטח עם כמות הנשק שעכשיו אנחנו לומדים שיש בדירה, הוא היה יכול להתמקם בכל מקום ופשוט לרצוח עשרות צרפתים. הוא לא עשה את זה.

לה-פן, למרות התדמית, לא לגמרי טועה. היטלר עלה בדרך דמוקרטית, חיסל את הדמוקרטיה ואח"כ השמיד את היהודים. האיסלאם מתחזק בצרפת בסיוע הערכים הצרפתים, שמנוגדים לחלוטין לתרבות המוסלמית, ולה-פן חוששת, ובצדק, מהפיכת צרפת לחליפות איסלאמית הכפופה לחוקי השריעה. נמאס מהתקינות הפוליטית. אם האיסלאם היתה כזו דת נהדרת, בני דתות אחרות היו נוהרים לחיות במדינות המוסלמיות, ולא להיפך. הכיוון החד-סיטרי של ההגירה ההמונית רומז שמשהו רקוב בממלכה של מוחמד.

יהודי צרפת באמת צריכים לחיות בישראל, ולמרות שגם זה לא תקין פוליטית, הגיע הזמן לעשות את ההפרדה. גורמי ימין לא מעטים בעולם מבחינים בין יהודים לישראלים. מספיק להתעלם מהעניין הזה. כל לאום שואף לחיות במדינה משלו, עם מינימום של מיעוט שצריך להתחשב בו. ההיסטוריה רצופה בדמיהם של אזרחי מדינות שחשבו שהן יצליחו איפה שאחרות נכשלו. ימנים קיצונים יכולים להעריך מאוד את הישראלים, ולא לחוש כלפינו שום שנאה, ובאותו זמן לתעב את היהודים במולדתם. זה נשמע הזוי, אבל אין שום קשר! זה ההבדל בין עם במולדתו, לעם החי במולדת של זרים. כל זה לא מצדיק, ולו ברמז, תופעות אנטישמיות. זה רק מבהיר איך אנטישמיות כלפי יהודי התפוצות אינה קשורה בהכרח ליחס לישראל.

  •   אפשר גם אפשר- הרי ההשוואה התמקדה בשני האירועים מבחינת הטראומה שהותירה בשני הציבורים וכן בהשלכות הפוליטיות של כל אחד מהאירועים יפית
    • 00:28
    • 23.03.12

    אין השוואות מדויקות. כאן לא מעבדה

28 ניתוח פוליטי מעניין - אבל מחמיץ נקודה מרכזית: הנרצחים בבית הספר היהודי לא נרצחו בגלל יהדותם , הם היו הבחירה השניה של הרוצח אחרי שנכשל במאמציו להרוג חייל צרפתי נוסף שהיה באפגניסטאן. קורא טקסטים
  • 10:47
  • 22.03.12

וגם ההתעלמות מכך שהרצח בבית הספר היהודי הוא חלק ממסע רצח מתוכנן נגד חיילים צרפתים ממוצא צפון אפריקאי ששירתו באפגניסטאן.
כלומר, לא רקע אנטישמי . וכמה שננסה להדחיק: למדיניות ממשלת ישראל ולהנחיות הצבאיות במלחמת "עופרת יצוקה" בעזה - יש השלכות. ולא תעזור ההתנפלות המאורגנת על קתרין אשטון והאיחוד האירופי. היא אגב התייחסה לגורלם הטרגי של הילדים בעזה ובשדרות. מהחלק השני התעלמו אצלנו. כצפוי.

29 רטוריקה לאומנית ודמגוגית? הרעיל את האוירה? חתיכת תיאור אובייקטיבי  (לת) nav
  • 11:28
  • 22.03.12

30 הצרפתים מתחילים להבין את הסיכון בסרטן המוסלמי שצומח בתוכם ואני מקווה שיצביעו בבחירות בהתאם. השמאל האנטישמי באירופה עוין לישראל וליהודים הרבה יותר מאשר הימין הקיקיוני.  (לת) איתי
  • 11:38
  • 22.03.12

31 על סמך מה קבעת הטענה שהצרפתים ינטו עכשיו לימין הגזעני?!אותו ימין שמלבה את אש השנאה ומביא לאירועים כאלו, סקר דעת הקהל מהיום בלה מונד דווקא מראה על עליה לשמאל הראדיקאלי וירידה ללה פן  (לת) אנטי פאשיסט
  • 12:20
  • 22.03.12

32 לוגיקה עקומה (כרגיל בשמאל): "שונאי היהודים" במקרה דנן הם מוסלמים קיצונים, צרפת היא לא ארצם בכלל, זה לא מפריע להם לשנוא יהודים באשר הם, בין אם על אדמת צרפת ובין אם על אדמת ישראל. כשיגמרו היהודים הם יפנו לנוצרים. ממש לא מענין אותם מה סילבן שלום אומר ואיפה היהודים נקברים, כל עוד הם נקברים.  (לת) נו שוין
  • 15:02
  • 22.03.12

33 תמיד זה הערבי בסוף גבי נתן
  • 15:11
  • 22.03.12

מהתחלה היה לי ברור שזה לא מעשה ידם של הניאו נאצים. ניאו נאצים הם חבורה של אפסים חסרי שורשים שחוץ מלישתות בירה לצייר צלב קרס ולהרוג חתולים לא יכולים לעשות כלום.
לעומת זאת בישביל ערבי להצמיד אקדח לרקה של ילדה בת 8 וללחוץ על ההדק זה דבר פשוט ורגיל , על כן היה ברור לי שזו תהיה התוצאה.
אני שמח שהרגו את הזבל האורגני הזה ולא לקחו אותו חי כי אין מה לישפוט , חבל שאת הרוצחים באיתמר לא חיסלו זה מכבר.
אבל למשטרה הצרפתית לקח יותר מידי זמן כל הסיפור הזה , מה הם הלכו באמצע לאכול משהו בביסטרו ?

  •   In Germany there has been recent murders of immigrants by Neo Nazis European
    • 15:29
    • 22.03.12

    and in Switzerland a rabbi was murdered by a neo nazi group.
    So you are totally wrong.
    In Russia there has been many murdering of immigrants

34 "ניקולא לה פן"?????  (לת) rotem
  • 15:34
  • 22.03.12

35 רק לה פן מול האוייב המוסלמי ומשתפי הפעולה שלו מהשמאל  (לת) אנטי שמאל
  • 15:37
  • 22.03.12

36 מרין לה פן - הראיון ברדיו תשעים רדיו תשעים
  • 15:48
  • 22.03.12

אמש התראיינה מרין לה פן ברדיו תשעים, בתכנית בשפה הצרפתית עם סטפן קלבו. קישור לראיון : www.90fm.co.il

37 לה פן וסרקוזי צדדים שונים של אותו מטבע-מטבע הגזענות וההפחדה  (לת) אנטי נאצי
  • 18:26
  • 22.03.12

38 שהיהודים יעזבו את צרפת ושהצרפתים יחנקו עם האיסלם הקיצוני . מדוע היהודים בצרפת?
  • 22:36
  • 22.03.12

היהודים בצרפת רוצים לחיות בארץ אך מכיוון שישראל בתקופת ביבי היא מדינה רעה יותר לגדל ילדים, לעבוד ולתת לילדים השכלה אז אין להם ברירה אלה לחיות במדינה שמכירה באושייות החברה- הילדים ,
מדוע ביבי מזמין אותם לעשות עלייה ? כדי שישלמו על אוניברסיטה? על גנים ? כדי שאנשים עם מוגבוליות יהיו מסכנים ? כדי שימותו מחיידקים טורפים בבתי חולים מזוהמים? אפילו רכבת אין כאן...