לנורמן פינקלשטיין כבר נמאס להשמיץ את ישראל

"זו משימה קלה מדי", אומר ההיסטוריון היהודי-אמריקאי השנוי במחלוקת, "אף אחד כבר לא מגן עליה". ועדיין, הוא לא נואש מלנסות לפתור את הסכסוך

ביוני השנה, יציין ד"ר נורמן פינקלשטיין, אחד המבקרים החריפים של ישראל, 30 שנה לתחילת מעורבותו בסכסוך במזרח התיכון, שהתחילה במלחמת לבנון הראשונה. יש לו גם ספר בדרך, שכותרתו "לדעת יותר מדי: מדוע הרומן של היהודים האמריקאים עם ישראל קרב לסופו". הספר צפוי להרגיז לא מעט קוראים בארה"ב ובישראל. אבל פינקלשטיין, שנפגש בעבר עם חיזבאללה והאשים את ישראל בשימוש מניפולטיבי בשואה, רגיל לתגובות הכעוסות.

בימים אלה, כמישהו נכנס להרצאותיו של פינקלשטיין בקמפוסים ברחבי העולם, הוא צפוי לשמוע אותו מודיע: "אני לא הולך להשמיץ את ישראל יותר". זה לא שדעתו על ישראל הפכה לחיובית יותר, הוא פשוט מרגיש שנעשה קל מדי להשמיץ את ישראל.

"אף אחד לא באמת מגן על ישראל יותר", הוא אומר בראיון ל"הארץ". "בקמפוסים, סניפי 'הלל' עדיין מביאים חיילי צה"ל להסביר שהם אינם פושעי מלחמה. יש בחדר כמה עשרות אנשים. ישראל הפסידה בקרב על דעת הקהל. הם טוענים שזה משום שהיהודים האמריקאים יודעים מעט מדי על ישראל, ואני טוען שזה בגלל שהם יודעים יותר מדי. ליהודים הליברלים קשה להגן על שימוש בפצצות מצרר בלבנון או לתמוך במפעל ההתנחלויות. הטחתי ביקורת בישראל בעבר כי אף אחד אחר לא דיבר על הנושאים האמיתיים. היום כל כך הרבה אנשים עושים את זה, שהחלפתי כובע - ממבקר של ישראל לדיפלומט שרוצה לפתור את הסכסוך".

פינקלשטיין. מבקר גם את התנועה הבינלאומית למען חרם על ישראל: "החרם הוא טקטיקה לגיטימית, אבל יש להכיר בישראל כמדינה"
פינקלשטיין. מבקר גם את התנועה הבינלאומית למען חרם על ישראל: "החרם הוא טקטיקה לגיטימית, אבל יש להכיר בישראל כמדינה". צילום: אי-פי

תומכי ישראל בארה"ב ימצאו בספר טענות מעליבות. כולל השערתו של פינקלשטיין, לפיה היהודים האמריקאים אימצו את ישראל לחיקם כי היה להם מה להרוויח מזה, אבל ינטשו אותה בקלות ברגע שהיא תהפוך לנטל. הראשונים לנטוש, הוא מנבא, יהיו אותם האינטלקטואלים שמינו את עצמם לשמש כקול ישראל בגולה.

כמובן, הוא אומר, אם ישראל תתמודד עם איום קיומי, יהודי ארה"ב לא יישארו אדישים. "אני לא מזלזל בחשיבות השייכות השבטית. אבל לא ניתן לזכות בתמיכת היהודים בזכות מדיניות אוהדת לישראל. הנשיא ברק אובמה עדיין הולך לנאום בוועידות איפא"ק. אבל היהודים הצעירים שהולכים לאוניברסיטה, יוצאים משם עם תמונה שונה של ישראל".

לדברי פינקלשטיין, הספר החדש לא נכתב בשביל הציבור הישראלי, אך חוקרים ועיתונאים ישראלים תופסים בו נפח רב, כי הם תרמו לשינוי הנרטיב על "ישראל הדמיונית", שמתוחזק על ידי הממסד של הקהילה היהודית.

"מי דיבר על עינוי האסירים הפלסטינים בעבר?", הוא תוהה. "קומץ אנשים שהיה קל להתעלם מהם. ומה יגידו היום, שארגוני זכויות אדם, עמירה הס, גדעון לוי, שופטי בית הדין הבינלאומי, 166 מדינות שהצביעו בעד פתרון צודק של הסכסוך, כולם משקרים וממציאים? זה הופך לאתגר עבור היהודים האמריקאים".

אך פינקלשטיין לא מגביל את ביקורתו לשגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן, עיתונאי המגזין "אטלנטיק" ג'פרי גולדברג, או בני מוריס. יש לו גם ביקורת על אלה שמוכנסים לעתים קרובות למשבצת שלו, של "עוכרי ישראל", כולל מחברי הספר על השפעת הלובי הפרו-ישראלי על מדיניות ארה"ב, סטיבן וולט וג'ון מירשהיימר.

"אני לא יכול להסכים עם ההכללות שלהם בספר. אני מסכים שמדיניות ארה"ב היתה שונה מאוד בנושא הישראלי-פלסטיני אם הלובי היהודי לא היה קיים. אבל אני לא חושב שהמדיניות כלפי עיראק, איראן, או סעודיה היתה שונה. לומר שהלובי היהודי השפיע על היציאה למלחמה בעיראק זו טעות".

עוד שחקנית בצד השמאלי של המפה, ג'יי-סטריט, גם לא בדיוק זוכה למחמאות. "הם פשוט אופוזיציה נאמנה, שמתיישרת לפי הקו של מפלגת קדימה. אבל זה המקום היחיד בצד שמאל של המפה שקיים עבור אלה שמעוניינים להיות פעילים פוליטית. זה או איפא"ק או ג'יי סטריט, אין שום דבר אחר".

באחרונה תקף פינקלשטיין גם את התנועה למען חרם על ישראל (BDS). "לתנועה הזאת יש בעיה עם עמימות המטרה. העמדה הרשמית שלהם היא שאין להם עמדה על ישראל. החרם הוא טקטיקה לגיטימית, אך חייבת להיות מטרה צודקת, שכוללת הכרה בישראל כמדינה".

בני מוריס אמר פעם: "אצל פינקלשטיין, ישראלי טוב זה רק ישראלי רע". זה נכון?

"אני לא טוען שאני מכיר את ישראל. אני לא מדבר עברית והקשרים שלי שם די מוגבלים אבל גם לא הכרתי את ניקרגואה, אל-סלוודור, הונדורס או ויטנאם. זה לא אומר שאני לא יכול להגיע למסקנות לגבי המדיניות שם. אני לא מרגיש צורך מיוחד לעשות דמוניזציה לישראל. אני חש רתיעה, שהייתי חש אם הייתי עוסק בהפרת זכויות אדם במדינה אחרת.

"זה שאחרים עושים משהו יותר גרוע, זה לא תירוץ. כשהסכסוך יהיה מאחוריכם, אוכל לשפוט את ישראל על ההישגים והכשלונות שלה. בשלב הנוכחי לדבר על הישגיה של ישראל זה כמו לומר להורים שלי בגטו ורשה: 'נכון שפולקסווגן זה אוטו נהדר?', או לשאול עיראקי או אפגני, 'נכון שהעיבוד של וויטני יוסטון להמנון האמריקאי היה מדהים?'".

אתה מטיל את כל האשמה על ישראל?

"כי אם הייתי פלסטיני, לא הייתי מקבל את מה שהם היו מוכנים לקבל בקמפ דיוויד. הם היו מוכנים להשאיר 60% מהמתנחלים.

ומה עם האלימות אחרי קריסת קמפ -דיוויד?

"החוק הבינלאומי אומר שאנשים שנלחמים על הגדרה עצמית יכולים להשתמש בכוח כדי להגיע לזה".

כולל אלימות נגד אזרחים?

"לא, זה נגד החוק. אבל יותר ויותר פלסטינים פונים עכשיו להתנגדות לא אלימה, הטקטיקה הזאת מתפשטת בבתי הכלא. אני אישית לא רואה סטנדרט הגיוני אחר לפתרון הסכסוך חוץ מהחוק הבינלאומי. אני בטוח שכאשר האביב הערבי יתייצב, מצרים וטורקיה יפעילו לחץ לפתור את הסכסוך, וכך גם הקהילה הבינלאומית, שהתעייפה ממנו".

אתה באמת מזדהה עם החיזבאללה?

"אני לא מסכים עם מדיניותם כלפי סוריה, אבל אני מזדהה עם רצונו של נסראללה להחזיר את הכבוד לעולם הערבי, שכרגע מצופה ממנו לספוג בשקט את ההסתערויות של ישראל".

נורמן פינקלשטיין

יליד 1953, בן לניצולי שואה*בעל דוקטורט במדע המדינה מפרינסטון *איבד את משרתו באוניברסיטת דה פול בעקבות עימות עם אלן דרשוביץ *ב-2008 נפגש עם בכירי חיזבאללה, ומאז נאסרה כניסתו לישראל

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מסכן. אולי נארגן לו איזה טור בהארץ  (לת) גיל
  • 11:26
  • 06.04.12

02 פינקלשטיין היסטוריון כפי שמנגלה היה רופא. הוא גם אינו דיפלומט. לא שום דבר, בעצם. פשוט מנוול ארור אלוהים שמנסה לשחזר את חוויית הוריו בשואה על גב ילדינו. יש לקוות שלא יוציא את ימיו, ויזכה - בטרם יתפגר ככלב חוצות - לראות את כל חלומותיו מתמוטטים, וכל תקוותיו פוקעות כבועת גז ביצות מצחין. למה לא לענות לעניין ל"האשמותיו", כפי שכמה חמאסניקים בתגובות ישאלו בודאי? כי לא עונים לתומכי חיזבאללה, בין אם שמם פינקלשטיין או חומסקי. פשוט יורקים בפרצופם. מודרניסט
  • 11:26
  • 06.04.12

פינקלשטיין היסטוריון כפי שמנגלה היה רופא. הוא גם אינו דיפלומט. לא שום דבר, בעצם. פשוט מנוול ארור אלוהים שמנסה לשחזר את חוויית הוריו בשואה על גב ילדינו. יש לקוות שלא יוציא את ימיו, ויזכה - בטרם יתפגר ככלב חוצות - לראות את כל חלומותיו מתמוטטים, וכל תקוותיו פוקעות כבועת גז ביצות מצחין. למה לא לענות לעניין ל"האשמותיו", כפי שכמה חמאסניקים בתגובות ישאלו בודאי? כי לא עונים לתומכי חיזבאללה, בין אם שמם פינקלשטיין או חומסקי. פשוט יורקים בפרצופם.

03 ילדותי  (לת) אני
  • 11:29
  • 06.04.12

04 כרגיל, חצי אונה בלבד אמונה על קריאת המציאות  (לת) ירושלמי.
  • 11:30
  • 06.04.12

05 עוד כמה שנים כשהפייגלינים יהיו בשילטון נסיון אלים של "העולם" לכפות על ישראל נסיגה לגבולות אושוויץ, אכן תסכן את שלום העולם... ובמקרה כזה, "העולם" יעדיף לזנוח את הפלסטינים ולא לסכן את התחת שלו. תקשיב לגינתר גראס
  • 11:32
  • 06.04.12

ישראל לעולם לא תשתמש בנשק גרעיני נגד העולם למטרות תוקפנות, גם אם ברוך מרזל יהיה ראש הממשלה.
אבל, אם העולם ינסה לדחוק אותנו לפינה שתסכן את קימונו, הכל פתוח... על זה בדיוק דיבר גינתר גראס מתוך תסכול אנטישמי עמוק.

06 האיש עלוב  (לת) סתם אחד
  • 11:34
  • 06.04.12

07 נקווה שגם לכם ימאס להשמיץ אותנו בב"א.  (לת) יהודי מא"י
  • 11:37
  • 06.04.12

08 עפ'י כישוריו ונסיונו נראה שניתן להעמידו בראש ועדה אובייקטיבית של האו'ם לחקר השפעת הכיבוש וההתנחלויות על הפלסטינים.  (לת) אלפונסו
  • 11:37
  • 06.04.12

09 שי לחג לקוראי הארץ: ראיון מחניף לעוד שונא ישראל מקצועי.  (לת) אורן
  • 11:38
  • 06.04.12

10 לתמוך בחיזבאללה זה טמטום טהור ויוצר נזק מוחלט. שמאלני
  • 11:41
  • 06.04.12

אפשר לרדוף שלום, לא צריך להיות אדיוט.

11 עושה קריירה על חשבון ישראל, אבל אם היה בסכנה כמו ההורים שלו היה בורח לישראל שילך לחיות אצל חיזבאללה  (לת) יש הבדל בין ביקורת לשנאה
  • 11:47
  • 06.04.12

12 שוב ׳משמיץ׳ את ישראל בכותרת בלבד כמובן משמיצי
  • 11:48
  • 06.04.12

כנהוג לאחרונה בהארץ. מדוע משמיץ ולא מבקר חריף? כמובן שבגוף הכתבה הטון הוא דיי אובייקיטבי.

13 אם נאסרה כניסתו לארץ אז ארז
  • 11:50
  • 06.04.12

למה אתם מכניסים אותו בדלת האחורית?

14 הסופר הידוע עם רקע נאצי יחליף אותו זמנית בשורות השמאל הקיצוני  (לת) לב הכלב
  • 11:50
  • 06.04.12

15 ולמה בדיוק בחרתם לתת לו במה ?  (לת) אסף
  • 11:53
  • 06.04.12

16 פימקלשטיין - עוד הוכחה מדעית לכך שתואר ד"ר לא מעיד על חוכמה יצחק
  • 11:56
  • 06.04.12

אלא על אוטואנטישמיות, מקרה אבוד שנפוץ למדי בין יהודים.

17 הפך את שנאת ישראל למקצוע גל חזיזה
  • 11:57
  • 06.04.12

בלי ההסתה שלו נגד ישראל אף אחד לא היה שומע עליו, מה יותר להיט מאשר יהודי שמשמיץ את מדינת ישראל?

18 מדיניות ההתנחלויות תביא אסון  (לת) ניב
  • 11:58
  • 06.04.12

19 איה יופי של כתבה ארגנתם לנו לכבוד החג. ממש כיף. בקיצור אני לא מצטערת לרגע על ביטול המנוי שלי לעיתון הזה.  (לת) אני רק שאלה
  • 11:58
  • 06.04.12

20 עוד הצלחה של עתון "הארץ" זמרי
  • 12:01
  • 06.04.12

השיח הזה ,הנפוץ בארצות הברית ובאירופה, הוא בין היתר גם תוצר מאמצים של שנים ארוכות של הפצת המהדורה האנגלית של "הארץ" .
השיח האנטי ישראלי מגיע קודם כל מכאן - ומכאן כוחו - ומכל מקום הוא מחזק ומעצים את המגמות המוכרות: אנטישמיות ארסית שמחפשת לעצמה דרך ביטוי "לגיטימית" שהינה "פוליטיקלי קורקט" בדורות שלאחר השואה .

מעבר לכך ובלי לגרוע מן האמור לעיל, התופעה מוכרת זה מכבר : יהודים המשתמשים בשיח אנטי יהודי קיצוני ככל האפשר כדי להרחיק את עצמם , כביכול, מן הזהות המעיקה עליהם מלכתחילה . עבורם שיח כזה הינו תיראפויטי - ובאמת אין כאן עניין של מאבק פוליטי או חילוקי דעות פוליטיים .

21 חשבתי לקרוא, אפילו התחלתי אבל אז השתעממתי, כל בנאדם שזקוק ארז
  • 12:28
  • 06.04.12

לטיפול פסיכולוגי ולקצת צומי במקום מה שלא קיבל מהאמא הפולניה הקרה שלו משתמש בישראל כשק ניגוח
נו
עוד אחד

22 אולי הוא בוטה אך מדינת ישראל שהיתה צריכה להיות חברת מופת שולטת שליטה צבאית בשני מיליון בני אדם יותר מ-45 שנה. אילו הישיבה ביהודה ושומרון הייתה לצרכי ביטחון לא היו מיישבים שם אזרחי ומייצרים משטר אפרטהייד ציוני. זאת האמת ואלו העובדות שכל אחד יבחר צד.  (לת) יהודה
  • 12:41
  • 06.04.12

23 יהודי מנוול המתפרנס ממתן הרצאות על שינאת ישראל. פלסטיני גאה
  • 12:41
  • 06.04.12

בכל דור ודור, קמו יהודים מנוולים שכמותו, ועשו קריירה מתורת השקר והמרמה.

24 צודק מואס
  • 12:42
  • 06.04.12

הוא באמת כבר משעמם. שהגב' מוזוגוביה תמצא משהו חדש לספר לציבור הקוראים המפוהקקקק.

25 כסף מאיראן אדום
  • 12:50
  • 06.04.12

חפשו אצלו. לא יכול להיות אחרת!

26 עוד יהודי אמריקאי אינפנטיל שחושב שהוא מבין משהו על ישראל, אם הוא לא מביא דולרים אז שישתוק!  (לת) רן
  • 12:57
  • 06.04.12

27 "האביב הערבי" ? הרס לו את "הקייס"  (לת) משה א
  • 13:15
  • 06.04.12

28 שחצנות ויהירות האינטלקטואלים נובחת והשיירה עוברת  (לת) ס.א.
  • 13:26
  • 06.04.12

29 אלמלא היה יהודי לא היה מקבל כזה פרסום  (לת) עמרי
  • 13:27
  • 06.04.12

30 פינקלשטיין יקירי - המשך להשמיץ יהוידע
  • 13:28
  • 06.04.12

לא ירחק היום ואתה וצאצאיך תזחלו על ארבע כדי להגיע לארץ ישראל ואנו נקבל אותך בזרועות פתוחות.

31 יבוא יום ויבינו מי באמת דואג לישראל ומי פשוט שטוף מוח על ידי הממשלה הלאומנית הזו  (לת) שוש
  • 13:29
  • 06.04.12

32 האיש מודה שהוא משמיץ את ישראל בגלל שזה אופנתי ואין לו שום מוסג על מה שבאמת קורא כאן. סמול מצוי....  (לת) גל
  • 13:33
  • 06.04.12

33 יהודי בן ניצולי שואה -להשכרה למטרות שנאה עניהו
  • 13:37
  • 06.04.12

הוא חי על השנאה לישראל ומתפרנס טוב מאירגוני הטרור הערביים

34 או כיבוש או מדינת ישראל. תחליטו כבר יא סהרורים.  (לת) למי זה לא ברור?
  • 13:41
  • 06.04.12

35 כשנורמן פינקלשטיין יתגורר בישראל תקופה ארוכה עם טרור ומלחמות תהיה לו זכות להשמיע ביקורת  (לת) רון
  • 13:41
  • 06.04.12

36 סבלנות, כמו במקרה של "הלונדון סקול אוף אקונומיקס", שקיבל מימון מקדאפי, ומנהלו נאלץ להתפטר, גם נורמן פינקלשטיין יאכל את הכובע  (לת) אנה
  • 13:44
  • 06.04.12

37 פינקלשטיין כבר הגיע למסקנות על נושאים עליהם אינו יודע דבר.  (לת) דן
  • 13:44
  • 06.04.12

38 אף פעם לא שמעתי על העוף המוזר הזה, ולולי הארץ בטח גם לא הייתי שומע  (לת) בטוח שזה לא היה חסר לי
  • 13:47
  • 06.04.12

39 בכל דור ודור היו עלובים כמוהו  (לת) רועי
  • 13:48
  • 06.04.12

40 טיל אחד שיגיע לצפון תל אביב מצפון או מדרום ישנה את כל התמונה ככל שהתמונה מתבהרת נעשה לי יותר חושך בעינים
  • 13:53
  • 06.04.12

היום הזה אינו רחוק וביום שאחריו יבינו כולם, אפילו פינקי המשועמם מהשמצת ישראל, מה שברור לכל מי שעיניו בראשו. ג. לוי ילך אז לבקר בבתים שנפגעו ליד הים, ויחזור עם כתבה אנושית יפה אבל בלי אף מילה על פוליטיקה. כי מה יגיד? "איך לא שמתי לב שעשרות אלפי קנים מכוונים לכל מקום מישראל חוץ מהר הבית"? או "זה בגלל שסגרו מרפסת ברמת שלמה"?

41 הוא וגראס חד המה.  (לת) kushivenushi
  • 13:58
  • 06.04.12

42 הרבה זמן לא נתקלתי באדם כול כך מתוסבך , עם סתירות שלו בכול משפט !  (לת) אזרח
  • 14:00
  • 06.04.12

43 עוד חבר לתום פרידמן ונועם חומסקי יעקב
  • 14:06
  • 06.04.12

עוד איש רוח מזדמן ..........
עוד אחד המחפש את עצמו ................
בקיצור עוד הזוי.............חולני ...........המחפש פרסום וקהל קוראים ..........
אני מתפלא על עיתון הארץ הנותן לו במה ............

44 אפשר לחשוב שארה"ב לא מתעללת באסירים בגונטנמו די עם הצביעות!!! מיקי
  • 14:08
  • 06.04.12

בשם ה' האסירים הפלס' בכלא הם לא חסידי אומות העולם וגם לא תלית שכולה תכלת ובוודאי לא צדקים אז דיי כבר הם נימצאים בכלא בגלל מעורבות בטרור ומגיע להם גם ככה לפי דעתי הם מקבלים יחס של מלון חמישה כוכבים כשהם מקבלים טלוויזיה ועיתונים ואפילו נותנים להם להשלים בגרויות ולעשות תואר באוניברסיטה אין לי שום שמץ של רחמים על האנשים שפוגעים ביהודים .

45 כתבתי לו פעם אימייל שאם לא היה נודע ברבים כבן לניצולי שואה היה בולט בקרב מבקרי ישראל כמו גזען שחור בעצרת של פאראקאן או גזען לבן בעצרת של דויד דיוק. הוא כנראה נעלב וכתב בתגובה שאני: wretched ilk  (לת) נעם
  • 14:14
  • 06.04.12

46 חרם לא יביא לשלום וגם לא יקל על סבלם של הפלסטינים ..... מי שחושב שכן טועה .
  • 14:16
  • 06.04.12

בואו אני יספר לכם סיפור קטן על חרם
כשהייתי קטנה עשו עלי חרם בבית ספר ואם אתם חושבים שהחרם שעשו עלי גרם לי לאהוב את מבצעי החרם אתם טועים טעות חמורה זה רק יצר שינאה ואנטיגוניזים ובכלל אני לא מאינה שחרם על ישראל יביא לשלום .
האם אתם הייתם אוהבים את אלו שעושים עליכם חרם ?? האם הייתם מוכנים לעשות שלום עם אלו המחרמים אותכם ?

47 בינתיים כל פעם שקראתי או שראיתי אותו מדבר הסכמתי איתו, להבדיל מחומסקי שהצליח בעיקר להגחיך את עצמו. הביקורת שלו על ישראל כמו גם על מתנגדים לה (BDS) נאמרת ביושרה אינטלקטואלית ובקול רם וצלול
  • 14:39
  • 06.04.12

פינקלשטיין הוא אוהב ישראל ולא שונא ישראל, וזה משהו שהמגיבים הכפייתיים פה לא יצליחו כנראה להבין לעולם. הוא גם צודק בד"כ.

48 איך אפשר לעשות שלום עם אין אמון אחד בשני? .
  • 14:42
  • 06.04.12

ואיך אפשר להאמין לפלס' כשכל הדת שלהם מבוססת על שינאה לכופרים ואהבה לרצח וטרור ??? אם את העם שלהם הם רוצחים אז אותנו הם יאהבו??

49 הוא מתעב גם את יהודי ארה"ב...בעצם את כל היהודים בכלל...  (לת) יהודי ישראלי
  • 14:46
  • 06.04.12

50 מאמיל'ה אתה יכול להמשיך לשנוא את ישראל ולמלא את ליבך בשינאה ... חג שמח לכל עם ישראל.
  • 14:46
  • 06.04.12

זה בכלל לא מפריע לי יש מילארד בני אדם בעולם הזה וכשם שאני לא מחבבת את כולם לא כולם מחבבים אותי אני בוחרת להסתכל ולהיות עם אנשים שכן מחבבים אותי ואילו אתה כלל לא מענין אותי.

51 אי אפשר להלחם באדם אטום וחסר רגישות.מי הוא בכלל .  (לת) פינקלשיין מי זה
  • 14:48
  • 06.04.12

52 When you are reading this " talk backs " hear... You are very happy that are people like Dr Fincelshtain
  • 14:51
  • 06.04.12

See : Modernist,Erez, Riki,Yerushalmy,Stam ehad ........And so many more. Where is Saar ? the education minister.... Let him see what all his idiotic propaganda programs, doing to his costumers.

53 לא נורא נורמן. העיתון הארץ תמיד תהיה אהוב אלון
  • 14:51
  • 06.04.12

רק אל תשנה את דעותיך...

54 רוצה להתפרסם למרות העדר כשרון? אלון
  • 14:54
  • 06.04.12

פנה לעיתון הארץ

דרישות: שימוש במילים אנטי ישראליות במסווה פסוואדו אינטלקטואלי

55 נעלבתי מאד זכר ישראלי ממוצע לגמרי
  • 14:56
  • 06.04.12

אני כנראה לא מספיק חשוב בשביל שהוא ירד לחיי. ממש נעלבתי. עכשו אשתי תוכל לטעון שאני לא ממש חשוב, ועלי לשטוף כלים.

56 פינקלשטיין הוא יהודי אמיץ ופרקליט אמיתי ואוהב של ישראל שמנסה לפקוח את עיני יהדות העולם לפני שיבוא עליה אסון נוסף. זכי חלטורה
  • 15:03
  • 06.04.12

בביקורת שלו הוא מבטא את מה שמלחשים כבר שנים במסדרונות של מחלקת המדינה ב-WDC, בבית הלבן, בדאונינג 10, ברחוב האמריקאי וברחוב האירופי ובעצם איפה לא או כפי שהוא טוען "משימה קלה מדי". ההשתלחויות בפינקלשטיין, פיטוריו מהאוניברסיטה, כמו תלישת האותות מהחליפה של הלן תומאס מבלי שאיש מעמיתיה העיתונאים יצייץ הן רק סימן קטן שמעיד על הכוח העצום שהיהדות הבינלאומית צברה ב-60 השנים האחרונות, כוח שמאפשר -בין היתר- לזרוע הצבאית של יהדות הבינ"ל היא מדינת ישראל והצבא שלה או הצבא היהודי (עיין במאמר ישראל הראל מאתמול) והכאילו מדינה שלו לשלוט בחיי 3-4 מיליון ערבים בתוך הפרה בוטה ומתמשכת של החוק הבינלאומי.

אין צורך להמתין לספר של נורמן כדי לדעת שלרומן בין ארה"ב ליהדות שלה יהיה סוף כפי שהיה סוף לכל הרומנים שהיו ליהדות העולם בכל הזמנים ברחבי העולם עם כל העולם ואשתו; כולם הסתיימו - רובם בכי רע. השאלה היא כמה נורא יהיה הסוף הפעם ליהודים, שהזחיחות, היוהרה, האמונה בעליונותם והתאווה להמשיך ולשלוט מעוורת את עיניהם מלראות את התסיסה, הזעם והתיסכול שמבעבעים מתחת לפני השטח באמריקה בקרב מעמד הביניים, מעמד הפועלים, השחורים, ההיספאנים, וכל מי שהחלום האמריקאי לא מתגשם לגביו והוא מתחיל להבין שמאכילים אותו בסיפורי בדים.

57 שקספיר ידע לתאר את הפינקלשטיינים מצויין... Be innocent of the knowledge, dearest Chuck, Till thou applaud the deed: Come, seeling Night, Skarfe vp the tender Eye of pittifull Day, And with thy bloodie and inuisible Hand Cancell and teare to pieces that great Bond, Which keepes me pale. Light thickens, And the Crow makes Wing toth' Rookie Wood: Good things of Day begin to droope, and drowse, Whiles Nights black Agents to their Prey's doe rowse  (לת) כבשה פועה
  • 15:15
  • 06.04.12

58 מוסר כפול: "אני מזדהה עם רצונו של נסראללה להחזיר את הכבוד לעולם הערבי", אבל מה קורה כאשר ישראל "שומרת על כבודה"?  (לת) צופה ויודע
  • 15:17
  • 06.04.12

59 ממתי ביקורת זה "להשמיץ"? מה, כבר אסור לא להסכים עם מעשינו?  (לת) חרטה
  • 15:25
  • 06.04.12

60 אבל למה לא לראיין אותו באמת? איפה השאלות הקשות? להסכים ולהתחנף כל אחד יודע. פתטי לגמרי.  (לת) נטע
  • 15:36
  • 06.04.12

61 להורים שלי בגטו ורשה d
  • 15:42
  • 06.04.12

jews with guilt trip ,and haaretz is a great stage for them

62 את השואה עדיין לא הכחיש?  (לת) בבון כרמיאלי
  • 15:43
  • 06.04.12

63 וזה בכלל לא קשור לפרנסה שלו. ממש לא.  (לת) המתעורר
  • 16:09
  • 06.04.12

64 פינקלשטיין צודק. בסופו של דבר דרשוויץ ואייב פוקסמן וכל אותם יהודים מקצועים ימכרו את ישראל בחצי גרוש אמנון
  • 16:17
  • 06.04.12

הצעירים היהודים של היום מתעבים את ישראל. ובצדק.

65 הניתוח שלו של יהדות ארה"ב ודעת הקהל בקמפוסים - מדויק.  (לת) רחל
  • 16:25
  • 06.04.12

66 אדרלמוסיה משה יהודה
  • 16:36
  • 06.04.12

פעם הייתי מתעצבן סלש נעלב מאנשים כאלה היום אני מרחם עליהם פשוט בן אדם בדיחה , אני אישית מרחם עליו.

67 לאלון מ-55 רמרם65
  • 16:40
  • 06.04.12

דוקטורט מפרינסטון לא מצביע על חוסר אינטליגנציה. מה בדיוק השכלתך שלך, אם יורשה לי לשאול ?

68 עוד דוקטור ל"מדעי" הכלום. שילך למכור תירס ביום העצמאות.  (לת) פיסיקאי
  • 16:56
  • 06.04.12

69 ״בן לניצולי שואה״ היא השורה החשובה ברקורד שלו בעיני חיזבאללה ושאר שוחרי שלום  (לת) חג שמח
  • 17:02
  • 06.04.12

70 מעולם לאומרי האמת היה קושי ניכר כי יקשיבו לדבריהם  (לת) נפתלי אור-נר
  • 17:04
  • 06.04.12

71 נתניהו היה הראשון לראות שכדי שפינקלשטיין יפסיק לשקר לא צריך אלא להפוך את דבריו לאמת לאמיתה  (לת) דמוסתנס
  • 17:07
  • 06.04.12

72 אף אחד לא צריך להשמיץ את ישראל. ממשלותיה וצבאה עושים את זה בעצמם.  (לת) דמוקרט
  • 17:12
  • 06.04.12

73 סתם פחדן ופרונואיד לך תתאסלם ועזוב את היהודים בשקט שושו
  • 17:19
  • 06.04.12

פחדן ורמאי אתה

74 אל נא תדאג, אדון פינקלשטיין. יש לנו כאן די והותר משמיצי ישראל אוטואנטישמיים. ברובם תוצרת "הארץ"...  (לת) לנחם את פינקלשטיין
  • 17:36
  • 06.04.12

75 כל כך נמאס לו להשמיץ את ישראל שהוא משווה אותה לגרמניה הנאצית בכתבה לעיל ארץ
  • 17:43
  • 06.04.12

אין מילה שיוצאת לו מהפה שאינה השמצת ישראל,
הבן אדם בריון שמנצל את נתוניו: היותו בן לניצולי שואה - ככלי.

יצא לי להקשיב לראיונות שהוא קיים בכל מני ערוצי תקשורת,
הוא נוטה לנצל את בורות המראיין כדי להשמיץ את ישראל - הוא עושה יופי של עבודה בלעוות את האמת, הוא לא מציג אמת מלאה - וחצי אמת זה שקר שלם.

אין לי שום דבר טוב לכתוב עליו.

76 כל אחד ודרכו להשיג 15 דקות תהילה , אבל דרך זו היא הבזויה מכולם איש מסכן
  • 17:48
  • 06.04.12

אפילו איש פאתטי ומלא בשברי תפיסת עולם מרוסקת ולא עקבית כבר הבין שחייבים לזוז הלאה - הוא התפרנס מלהשמיץ את ישראל" וההצלחה" הגורפת שלו הפכה אותו למיותר.

האמת שאנשים כמוהו מיותרים מלכתחילה, כי הם לא תורמים לפתרון הבעיה אלא רק מחריפים את השיח המתלהם מלא השנאה , שיח שתמיד יימצאו לו תומכים , בעיקר אנטישמים ומחרחרי אי צדק ... ואז גם אם כוונותיך טובות אתה מתמלא בזפת ונוצות של הבאד סייד.

שמתי לב שגדעון לוי התחיל בזמן האחרון לכתוב דברים מרעננים ופחות צפוים , כגון ניסיון להתחבר לתחומי הגנת הסביבה ועוד בעיות , שאתם יודעים , עדיין קיימות חוץ מזו של הפלסטינים המסרבים לקבל אותנו כאן - ההשראה לשינוי האסטרטגי שלו ברורה ( עוכר ישראל אחר ).

77 לכל שונאיי המראה:פלשטינים הפסיקו טרור,הליגה הערבית הכירה בישראל טוטאלית,ואנחנו ממשיחים לחמודאת הגבעות.. ישר אל
  • 17:59
  • 06.04.12

לישראל כח צבאי של מעצמה,מיושם במלואו ובצדק אך אין שמוש בכח השפעה התרבותיים כלפיי שלום.אפס אפסים. כמובן אין עזרה מאויבנו אך רק אנחנו עם יכולות ביוזמה,אירגון וישום של שלום.לאט לאט כמו עם ילדים בניי שבע..אבל מאז אולמרט הדלת נעולה.

78 לא מדובשך ולא מעוקצך מני
  • 18:03
  • 06.04.12

כלך לך מאיתנו, לא איש שלום אתה אלא איש ריב ומדון.
אינך יכול לפתור את הסכסוך כאשר הדעות שלך נוטות באופן ברור לצד אחד של המפה.

79 פינקלשטיין- היחיד הדוגל באמת היסאורית בנושא ישראל והשואה אפולו
  • 18:07
  • 06.04.12

הסטוריון גדול ואמיץ עם אימרות ברורת לגבי שואה ביזנס של היהודים ובנושא הכיבוש ההרסני של ישראל. כל הכבוד, לך, פרופסור פינקלשטיין!

80 נסארללה גיבור בעיניו ? מצביע מרץ (באמת)
  • 18:15
  • 06.04.12

נסארללה הוא פושע מלחמה על פי כל הגדרה - הרי ארגונו יורה טילים ללא אבחנה על ערים אזרחיות. הייתי רוצה לראות את הפינקלשטיין הזה מעביר כמה לילות עם ילדיו תחת מטחי קטיושות וגראדים.

81 דרשוביץ דפק אותו חזק. פשוט תענוג  (לת) ek
  • 18:37
  • 06.04.12

82 יקירי בוא נראה אותך חי בעזה כשנה קודם באמת תבין איך הם חושבים..אחכ נדבר שוב...  (לת) שמטוב
  • 19:08
  • 06.04.12

83 "מזדהה עם רצונו של נסראללה להחזיר את הכבוד לעולם הערבי" .
  • 19:25
  • 06.04.12

וואו.
חבל שבגלל הזאת אני לא אוכל להזדהות עם שום דבר שאמרת לפני, אף שבחלקם מדובר בדברי טעם.

84 Also Alan Dershowitz historian
  • 21:56
  • 06.04.12

Used to grovel to the American left and returned to the tribe at his old aged. A small town manipulator.

85 להלן הרשעים בפסח: נורמן פינקלשטיין, עמירה הס, גדעון לוי  (לת) אזרח חושב
  • 22:55
  • 06.04.12

86 "העיתונאית" נטשה: אלה השאלות ששואלים את פינקלשטיין??? בטח שזה קל לאחד כמו הטיפוס הזה להשתלח בישראל,  (לת) אם גם קושיות פשוטות "הארץ" לא שואל אותו...
  • 22:55
  • 06.04.12

87 עוד זבל אוטו-אנטישמי.  (לת) ציוני
  • 23:52
  • 06.04.12

88 מדוע אני לא מפחד מהפינקלשטיין. האיש הזה מגיע עם מאמריו מהמקום הכי נידח של השכל הישר. יש כיום בעולם פינקשלטיין תודעה פשוטה; מי הם ה'גוד-גייס' [הטובים] ומי הם מפוצצי התאומים וידידיהם בחיזבאללה ה'בד-גייס' [הרעים]. זו אקסיומה מהלכת, רצה, מסתובבת ונושמת. ישראל, פינקשלטיין נלחמת כמו אמריקה ב'בד-גייס' - או-קיי? ואתה יכול לחלום עם 100 ספרים שאקסיומה זו תתיישן. לכן, פינקלשטיין, מה שקורה היום בסוריה הוא הראי של העולם הערבי הסורר שחלקו נמצא גם כאן; בעזה ובגדה. ולכן אתה יכול להמשיך לחלום על כך שאמריקה תניף מחר דגל לבן מול הרעים. תספר לי כמה אמריקאים ביקרו אצל נסראללה וחבורת הפושעים שלו שמסתתרים בכפרים מלאי אזרחים מפחד מלטים ישראלים. הצרה אתך היא שאין לך מושג מי זאת ישראל, אבל כנראה שאין לך גם מושג מי זאת אמריקה - אם כך אתה מפרשן אותה. ודווקא היהירות שלך שאתה לא צריך לבקר בניקרגואה כדי לדעת מי היא, מלמדת שאתה נאד נפוח.  (לת) אלי מייזליש
  • 23:55
  • 06.04.12

89 תגובה ל-57 לואיס
  • 00:17
  • 07.04.12

אתה אכול שנאה עצמית ונפוח כטווס,תגובתך דומה להפליא לתגובות "האינטלגינציה" היהודית באירופה בשנות ה-30 מול מעשיהם ואמירותיהם של "הנציונל סוציאליסטים" זוכר? יא יודן.אתה ועמיתך פין..קנהייל הם דור המשך ליהודים שחושבים שמנהג וליקוק הגויי יציל אותם מגורל.הנאצים לא שכחו עשרה דורות לאחור.אתה נצר ליודנראט!

90 האנטישמים היהודים הם המתועבים ביותר מבין האנטישמים שידע העם היהודי,ולכן הם נערצים ע"י השמאל הקיצוני בישראל. דרור הנאור מרמת גן
  • 00:26
  • 07.04.12

גם אם זה לא מוצא חן בעיני בעיני הצנזורה השמאלנית של "הארץ".

91 יקבל נשירת שיער מטעם השב"כ  (לת) ובגלל זה כל מי שדבר איתו פעם
  • 01:39
  • 07.04.12

92 הוא יכול בקלות להתקבל לעבודה בעיתון הארץ דן
  • 02:25
  • 07.04.12

לא חסרים יהודים בעלי שנאה עצמית שעושים נזק לישראל

93 שנאה עצמית עמית
  • 06:13
  • 07.04.12

לא קל להיות יהודי במדינה זרה ילדות קשה ושנאה עצמית על היותו יהודי

94 כל מי שלא נענה לתעמולת הסוכנות היהודית או המפלגות הציוניות הוא משמיצן . כל האחרים שמדקלמים את חוברות התעמולה הציוניות הם יהודים טובים ולעזאזל העובדות ולעזאזל הצדק .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 07:52
  • 07.04.12

95 נהדר מפוכח
  • 08:32
  • 07.04.12

"ישראל" הדימיונית לא תחזיק עוד הרבה זמן מעמד

96 יהודה איש קריות מי שמך שר ושופט ? רונן
  • 09:16
  • 07.04.12


ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מתוקף רישום הקושאן בתורה .
במסגרת הסכמי השלום עם ירדן ויתרה ירדן על השליטה בגדה המערבית ולכן
בורים ועמי ארצות יקרים איננו עוד כובשים מבחינת החוק הבינלאומי יתר על כן
קיים שלטון פלשתינאי המכונה הרשות הפלשתינאית השולט בשטח.
אמור מעתה אין כיבוש שכן אף עזה הועברה לשלטון החמס ועל כך אין מחלוקת
זה הם שרצונם להותיר את המצב כפי שהוא לא אנחנו ולא חשוב מי בשילטון
ואיזו חזות הוא מציג כלפי כולי עלמא הם תמיד מסרבים ולעולם יסרבו ,
מפני שמקצועם מזה שנים רבות הוא פליטים ועל כך פרנסתם .
לו נטלו את הכספים שניתנו בידם ובנו את עריהם וחיו כבני אדם היה השלום
הופך לרצון גם עבורם .כל עוד מונצח מצבם בכוונת מכוון לא יהיה שלום
ומאחר ולימדנו גדול הצוררים כי הסכמים אינם שווים את הנייר שנכתבו עליו
הרי שיש להמתין שרצונם בשלום ישווה לשלנו אז יבוא שלום .
עד אז יש ללמד אותם כל יום מחדש כה לא כדאי להילחם לא לנו ושבעתיים
לא להם .

97 אני תוהה לפעמים האם ישנו עוד עם בעולם ממנו יוצאים חולי נפש ותשושי רוח בכמויות המתקרבות לאלה של העם היהודי ? האם קיים עוד עם בעולם בו סופר יזחל לתא הכלא של רוצח המונים כדי להעניק ולהקדיש לו ספר שכתב ? לדעתי זו תופעה נדירה שההיסטוריה עוד תחקור פעם במסגרת חקר תופעות הזויות שמחוץ לספקטרום ההתנהגות של המין האנושי.  (לת) אנטרופולוג שנדהם בכל פעם מחדש
  • 10:08
  • 07.04.12

98 "אני בטוח שכאשר האביב הערבי יתייצב, מצרים וטורקיה יפעילו לחץ לפתור את הסכסוך" אהבתי LIKE, זה אומר שיש לנו עוד מאה שנה  (לת) מאה חמישים, אולי מאתיים
  • 10:11
  • 07.04.12

99 מחיר החופש האקדמאי ?..... צח
  • 10:44
  • 07.04.12

בשם האקדמיה שיש בה אלמנטים חיוביים ופוריים ,מרשים לעצמם כל מיני חכמולוגים בעלי תארים כאלו ואחרים לבקר כל דבר ולהציג את עצמם כמביני דבר.כשלמעשה אין להם אחריות על דבריהם רעויונותיהם והקשר שלהם לשטח ולמעשים ואולי גם הצגה של דעות קיצוניות ומופרכות מעלות אותם למרכז הבמה ? אחרת מי היה יודע שי איש כזה בכלל? 

100 הוא צודק. נהיה קל מדי להשמיץ את ישראל היום אור לחג
  • 11:25
  • 07.04.12

כשגם ידיד ישראל בעבר כסופר חתן פרס נובל גינתר גראס מסוגל לחשוד בישראל שמטרתה השמדת העם האירני אז כנראה שתדמיתה של ישראל הגיעה לשפל חסר תקדים בתודעת העולם המערבי, שהריע לנו ב-67'. כשהשמצת ישראל הפכה לבון טון אין למנתץ האיקונות האובססיבי נורמן פינקלשטיין סיבה להמשיך בקו הזה.

101 נראה אותו משמיץ כך את ארה״ב שעושה אותו דבר חכם על חלשים
  • 13:01
  • 07.04.12

האמריקאים בעירק ואפגניסטן יותר גרועים מאיתנו לאוכלוסיה האזרחית. אבל אותם הוא לא מבקר כי לא תהיה לו פרנסה.

102 ביולי 1967 הגעתי להירשם לאוניברסיטה בירושלים והזדמן לידיי עיתון הסטודנטים שם (נראה שנקרא אז "ניצוץ") והתפרסם בו ראיון עם פרופ' י' ליבוביץ, והוא אמר שם: חייבים להחזיר את כל השטחים האלה שנכבשו. היא ידע כבר _אז_ שהכיבוש הזה יהיה בעוכרי המדינה. הייתה לו תבונה של הרואה את הנולד. ומאז הכול הידרדר פה. ורבין הכובש נרצח, ומפלגת מפאי המייסדת הורחקה מהקונצנזוס כאחרונת הבוגדות... וכל זה קרה בגלל אשכול, אלון, רבין וכמובן פרס, נשיאנו. הם זרעו וטיפחו לעיתים בלי דעת את ההקצנה המשיחית, הלאומנית, הבלתי רציונלית והנשענת על דמגוגיה, ובמעשיהם אז (ואף במחדליהם) הביאו היום את המדינה, את כלל אזרחיה, את היהודים בעולם- למצב של סכנה מיותרת בבידוד בעולם (עד כדי כך שיש חשש מלחבוש כיפה או לדבר עברית ברוב מדינות העולם), כמו גם לכדי משבר חברתי-כלכלי, אף לקריסת החינוך בבתי הספר כמו גם לנסיגת ההשקעה בהשכלה הגבוהה. אכן פרופ' ליבוביץ החכם והיקר ידע לנבא כמו כל חכם; וכמו כל נביא אמת- הוא גם זכה לבוז מצד הנבערים  (לת) עמליה
  • 14:07
  • 07.04.12

103 אני כל כך נהנה לראות את המגיבים הימנונים כאן מתפלצים מהאיש שרואה אותם במערומיהם - אותם ואת הקנאות החשוכה שלהם, הרחמים העצמיים שלהם, והunfair play הכל כך יהודי שלהם - שבכוונתי לגלוש לאתר אמזון ולעשות לרגל החג הזמנה מיוחדת של עוד כמה מספריו המצוינים.  (לת) יניב
  • 14:23
  • 07.04.12

104 מעניין איך הימנים מתעלמים ממה שקרה פה לפני 1930 שנה! זה היה חורבן הבית השני, ומי שלטו פה? יהודים קיצוניים, דתיים, לאומנים, שנקראו: קנאים. הם עיצבנו את הרומאים עד שהרומאים שלחו את כל השבויים לעבדות ולהיות גלאדיאטורים ברומא. האם הקיצונים ההם הם אלה שמשמשים היום דוגמה לימנים במדינתנו? האם ההסטוריה הזאת לא הייתה אמורה להרחיק מהדעת כל מחשבה על קנאות ולאומנות קיצונית שכזאת?- איך ייתכן שהימנים של ימינו לא לומדים מן העבר? אחד לאחד ההסטוריה תחזור אם אחד לאחד הם ימשיכו לנהוג כאותם יהודים בשנת 69'-70' !!! ועוד לחשוב שאת המדינה יסדו פה בני העליות הראשונות בראשית המאה ה-20, שהיו לא דתיים ולא קפיטליסטים אלא צעירים סוציאליסטים שלא היו מוכנים לוותר על שייכות ליהודים ויחד עם זאת ללא צורך לקיים מצוות דתיות כלשהן. הם פשוט יצרו את היהודי הארצישראלי החופשי, ובגלל יותר מסיבה אחת הם איבדו את הדרך, איבדו את השליטה על יצירתם, והותירו אותנו בקונפליקט פנימי לא פחות נורא מהקונפליקט החיצוני עם הערבים  (לת) דבורה
  • 14:35
  • 07.04.12

105 פינקלשטיין זורק לאנטישמים הרעבים את 'ליטרת הבשר היהודי' כארוחת בוקר וצהריים.בערב הם יתחילו לאכול אותו ואת משפחתו ואז את מדינת ישראל.הוא רק מגדיל את רעבונם הטבעי לשינאת ישראל ויהודים. פינקלשטיין אדם פשוט ויהודי קצר רואי שלא מסוגל לראות את קצה חוטמו.  (לת) חג שמח
  • 15:13
  • 07.04.12

106 אדם ששונא את עצמו שנולד יהודי.שיעבור לנצרות ניתן לנו לחיות בשקט.  (לת) אלכסנדר
  • 16:24
  • 07.04.12

107 פילקנשטיין הוא תומך בטרור חיים שדה
  • 18:01
  • 07.04.12

מי שתומך ארגון החזבאללה תומך בטרור נגד כל מי שמתנגד לחזבאללה בלבנון. כלמור הוא תמך ברצח רה"מ חרירי. הוא תמך בפיגוע באמיה בבואנוס איירס וכו'. אז שיטיף מוסר לעצמו לפני שמטיף למישהו אחר.

108 נמאס עוזי
  • 18:19
  • 07.04.12

ולנו כבר נמאס לקרוא על "הגיגיו",מה בדיוק מקור ה"משיכה" הזו של הארץ לראיין את המסכן חדשות לבקרים?

109 אינטלקטואלים solvwg
  • 18:52
  • 07.04.12

יש רעיונותכל כך מטופשים שרק אינטלקטואליםיכוליםלהאמין בהם
גורג אורוול

110 אנשים כמו פינקלשטיין וחומסקי הם התקווה היחידה שהעם האשכנזי ישמע יום אחד לקול הצדק והשפיות ויתפנה בשקט לארצות מולדתו בארופה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 19:21
  • 07.04.12

111 לי כבר נמאס להשמיץ את הארץ משה
  • 20:28
  • 07.04.12

לפי התגובות "זה הפך קל מדי כי אף אחד כבר לא מגן על הדעות ההזויות בה"

112 גם לי נמאס לבקר את ישראל, מצאתי תחליף לאובססיה: אני יושב במרפסת ומתבונן בים ומעשן ג'וינט  (לת) משמיץ לשעבר
  • 20:37
  • 07.04.12

113 עלוב, חסר נימוקים, ישראל מנצחת, אז הוא מתיישר איתה.  (לת) שושן
  • 21:09
  • 07.04.12

114 איך מי שהביא ילד כזה ניצל בשואה ? ללמדך שלא כולם היו צדיקים וראויים להשרד @ בנצי - א @
  • 21:33
  • 07.04.12

כאן היה טעות בשפיטה

115 מי זה הפינקלשטיין -אבל עמוס עוזיניהו גם פולט מניפולציות דומות ואותו אנחנו מכירים.  (לת) למה ללכת רחוק שיש בבית
  • 22:01
  • 07.04.12

116 האיש מקבל יחס של מצורע ואין אף לא מכללה וירטואלית המוכנה להעסיק אותו,הוא כנראה מקבל מימון מארגון חזבאללה.  (לת) סטיב
  • 09:21
  • 08.04.12

117 "להשיב את הכבוד הערבי" על ידי הפיכה למשרתים בידי הפרסים, שנואי נפשם של הערבים? נו באמת
  • 13:20
  • 08.04.12

זה הדבר הכי טוב שיכולת לחשוב עליו לגבי חיזבאללה?

118 ישראל מתנהגת בגסות ובטמטום גם כשהיא צודקת ביסודם של דברים מצרר מונע התקדמות כוחותינו
  • 20:14
  • 08.04.12

ואין לה הסברה כלל - כי אין לה תפיסת עולם כלל.

119 פינקלשטיין, היה ברוך!  (לת) עשה לי טוב
  • 23:07
  • 08.04.12

120 הוא הודה שאין לו מושג על מה הוא מדבר אחד אחר
  • 12:14
  • 09.04.12

"אני לא טוען שאני מכיר את ישראל. אני לא מדבר עברית והקשרים שלי שם די מוגבלים אבל גם לא הכרתי את ניקרגואה, אל-סלוודור, הונדורס או ויטנאם. זה לא אומר שאני לא יכול להגיע למסקנות לגבי המדיניות שם. אני לא מרגיש צורך מיוחד לעשות דמוניזציה לישראל. אני חש רתיעה, שהייתי חש אם הייתי עוסק בהפרת זכויות אדם במדינה אחרת"
במילים אחרות- לא צריך להכיר משהו כדי להגיע למסקנות.
מדהים שבן אדם כזה כמעט קיבל טנור.
יול להיות שלוקחים אותו יותר מדי ברצינות? הוא סתם ליצן

121 אדם המצדיק קיומו של ארגון שאחראי לרצח עשרות יהודים ומאות אמריקאים אבי
  • 18:09
  • 09.04.12

אדם שמצדיק קיומו של ארגון שאחראי לרצח עשרות יהודים ומאות אמריקאים, לא יכול להתכסות בכסות המוסר ושאיפה לפתרון סיכסוכים.

122 אבל מתי עיתון "הארץ" יפסיק להשמיץ את מדינת ישראל? יואב
  • 15:49
  • 10.04.12

נו שויין.
אבל מתי עיתון "הארץ" יפסיק להשמיץ את מדינת ישראל?

123 חבל שכולם מתעלמים מהנושא הרציני א"א
  • 19:33
  • 10.04.12

הנושא הרציני הוא היחס השלילי המגבר של הנוער היהודי בארה"ב. בעוד דור אחד או פחות, מספר היהודים התומכים בישראל בארה"ב יהיה מצומצם ומה שנתפס כקהילה יהודית תומכת ישראל יתפורר. יהיה בכך כמובן גם דבר חיובי לישראל: היא תוכל סוף סוף להשתחרר מהקשר עם היהודים וליהפך לישות בזכות עצמה, אבל מבחינה פוליטית יהיו לכך השלכות חמורות בטווח קצר. בנבואות אלה פינקלשטיין צודק לגמרי, ומי שמתעלם מעובדות אלה (שאינן חדשות רק יותר בולטות בשטח) עושה טעות חמורה.

124 עם "ידידים" כאלה מי צריך אוייבים?  (לת) אופיר
  • 08:06
  • 12.04.12

פעילות
המלצות