בית משפט בקלן: מילת ילדים אינה חוקית

ההחלטה של בית משפט גרמניה ניתנה עקב ניתוח כושל בילד מוסלמי. ארגונים יהודיים: "החלטת בית המשפט אינה מתקבלת על הדעת ופוגעת בחופש הדת"

פסיקה של בית משפט בגרמניה נגד מילה מעוררת סערה בקרב יהודים ומוסלמים ועלולה לסכן את המשך קיום הטקס במדינה. בית המשפט המחוזי בקלן פסק אתמול (שני) כי מילת ילדים אינה חוקית, שכן היא מהווה פגיעה גופנית ביילוד, ומוגדרת כ"נזק קשה ובלתי הפיך לשלמות הגוף". עוד הוסיף בית המשפט כי חופש הדת והזכויות של הורי הנימול לא יכולות להצדיק את ברית המילה.

הפסיקה התקבלה לאחר ניתוח מילה כושל, שביצע רופא מוסלמי בילד בן ארבע בעיר. לאחר שהילד דימם במשך יומיים, הוא הובהל לחדר המיון. כשהמידע על כך הגיע לידי הרשויות, הוחלט להגיש תביעה נגד הרופא. תחילה, דחתה ערכאה נמוכה (המקבילה לבית משפט שלום בישראל) את התביעה. לאחר מכן ערערו הרשויות, וכעת בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה.

העיתון הגרמני "פייננשיל טיימס", אשר חשף היום את הפסיקה השנויה במחלוקת, כותב כי מדי שנה נימולים אלפי ילדים בגרמניה, וכי עד כה, במשך עשרות שנים, המילה בגרמניה היתה ב"תחום האפור" מבחינה משפטית, ובית המשפט מעולם לא הרשיע אדם בביצוע הטקס.

טקס ברית מילהאי–פי

"יש לפסיקה הזו חשיבות רבה מבחינת הרופאים. כבר שנים שקיימת דרישה לאיסור מפורש על מילה מטעמים דתיים. בית המשפט, בניגוד להרבה פוליטיקאים, לא חשש מביקורת על כך שהחלטתו אנטישמית או פוגעת בדת", אמר פרופ' הולם פוצקה, מומחה למשפט מאוניברסיטת פסאו שבגרמניה. לדבריו, "ההחלטה עשויה להשפיע לא רק על פסיקות עתידיות, אלא להוביל גם לשינוי בתפיסה בקרב אנשי הדת, ביחס לכיבוד זכויות היסוד של הילדים".

מנגד, הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה. "החלטת בית המשפט אינה מתקבלת על הדעת ופוגעת פגיעה אנושה בחופש הדת. היא מנוגדת לכתב זכויות האדם של האיחוד האירופי, אליו מחויבת מערכת המשפט בגרמניה, ופוגעת בזכות היסוד לפולחן בחוקת גרמניה", אמר. לדבריו, "הפסיקה משוללת כל יסוד רפואי ובוודאי שהיא מנוגדת לחוקי הדת היהודית ולדת האיסלאם כאחד. מיליונים רבים של ילדים יהודים ומוסלמים עוברים את טקס המילה וגדלים להיות אנשים בריאים בגופם ובנפשם".

EJA, איגוד הארגונים היהודיים באירופה, ומרכז רבני אירופה כינו את ההחלטה "התקפה ברוטלית על חופש הדת". מנכ"לEJA  מנחם מרגולין הוסיף כי "חוסר הבנה מספקת לחוקי הדת אמנם מעוררים מידי פעם אי הבנות בקרב מחוקקים או פוסקים אזרחיים שונים ברחבי אירופה, אולם פעילות הסברה – גם בשיתוף הקהילות המוסלמיות ברחבי היבשת - יביאו להסרת אי ההבנות וימנעו פגיעה מודעת ושלא מודעת בחופש הדת באירופה". בשבוע שעבר רשם מרכז רבני אירופה – בשיתוף הקהילה המוסלמית - הצלחה, במאבקם להסיר בבית העליון של הפרלמנט ההולנדי איום לשלול בחוק את האפשרות לקיום שחיטה כשרה.

בשלב זה טרם ברורה המשמעות המעשית והמשפטית של ההחלטה ולא נמסרו פרטים על המשך המערכה המשפטית בנושא. מעל בית המשפט המחוזי יש ערכאות נוספות שניתן לערער אליהן. במקביל, נושאים הקשורים לחוקה עשויים להידון גם בפני בית המשפט לחוקה של גרמניה.

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 39
    גם בשנות ה-30 של המאה שעברה הוציאו שם את המילה אל מחוץ לחוק.
  2. 38
    יהודים מסרו נפשם במהלך תקופות שונות ורבות בהסטוריה היהודית על מצוות המילה

    מי שחושב שזה טקס ברברי שלא יקיים אותו אבל אי אפשר למנוע מהמאמינים בכך והרואים בכך בסיס לתורתם ומצווה חשובה מאוד לקיימה.
    סוף סוף יצא המרצע מן השק ושנאתם של הגרמנים שמעולם לא פסקה ליהודים, למוסלמים ולכל מי שלא כמותם- גזע הארי.
    זה הזמן לחזור ארצה.

  3. 37
    מעולה. מ-ע-ו-ל-ה. מנהג מיותר (ומכוער) שהורס את איבר המין.
  4. 36
    ברית מילה

    ובכן, מי היה מאמין כי בזכות איבר המין היהודים והמוסלמים התאחדו!

  5. 35
    טוב מאוד! הלוואי שזה יתפוס. אין ליהודים מה לחפש שם. בואו הביתה.

    יהודים לא אמורים לגור בחו"ל. מי שמתעקש, שישמור על חוקי המדינה שם, גם אם הם אנטי יהודיים.

    רק טוב ייצא מפסיקות וחוקים כאלה. ראשית חלק מן היהודים שם ובחו"ל בכלל יחזרו הביתה לארץ (טוב לבעיה הדמוגרפית). אחרים שמעדיפים להמשיך לחיות באדמת אירופה ספוגת דם אבותינו, ייאלצו לבוא לביקור בארץ למול את ילדיהם (טוב לתיירות). ואילו יהודי ישראל שלא רוצים למול את בניהם יוכל לעבור סוף סוף לחו"ל ולעזוב אותנו בשקט (מעולה למניעת טוקבקים הומויים מזרי אימה בסגנון "אם המצב ממשיך ככה אני עוזב/אין לי כבר מה לחפש פה וכדוי. די לאיים ולזיין את השכל. תעופו מפה כבר ותבלבלו לגרמנים או לשוודים את המח ). ואחרון חביב, זה יכול לגרום לכמה ערבים לעזוב את אירופה (טוב לכולם באופן כללי).

    רק נקווה שבקרוב יאסרו בחו"ל גם על השחיטה הכשרה, רק תחשבו על היתרונות הכלכליים למדינת ישראל אם כל הבשר הכשר בעולם ייובא מכאן. נהפוך לאמפריה של בשר.

  6. 34
    חבר'ה אפשר לנהל דיון אמיתי אבל לקרוא ל98% מהיהודים במדינת ישראל, כת יהודית, או אנשים פגועים זה ממש לא רציני

    ההורים שלכם ממש לא ברברים ואכזריים, וגם רוב רובם המוחץ של בני דורכם אינם ברברים משוגעים. ומליארד ומשהו מוסלמים אינם ברברים משוגעים וכמה מאות מליוני אפריקאים אינם משוגעים ועשרות מליוני אמריקאים ואירופאים פרוטסטנטים שמלים את הניהם הם גם לא כת שולית.

    המחלוקת היא הרבה יותר צרה, הנזק כפי שכולנו יודעים אינו ברור אם בכלל, וחבל שמיעוט קולני שמעוניין לקדם אגקנדה של פילוג בישראל מציג זאת בצורה כזאת.

    אסף

    1. מאחל לך בנות הרבה, שלא תיאלץ לבלוע את מילותיך בבוא השעה

      הרבה פרקטיקות שנראו לאנשים בשעתו כתרבותיות, נראות במבט לאחור כברבריות לא מובנת. לפני 50 שנה עוד היתה הפרדה בין שחורים ללבנים בדרום ארה"ב, ועד לפני פחות מ-20 שנה שרר אפרטהייד בדרום אפריקה. לפני 200 שנה העבדות היתה מקובלת בכל העולם, וילדים בני 5 עבדו במכרות ובניקוי ארובות. גם האנטישמיות נחשב למכובדת לחלוטין באירופה הבורגנית והתרבותית לפחות עד לפני שנות דור, אם לא עד ימינו.

  7. 33
    הסרת חלק מהפין של תינוק בן שמונה ימים היא מעשה מזעזע, ברברי, לא מוסרי ומחליא.
  8. 32
    ..ואם חופש הדת שלי אומר, להוריד 10 זקנים מפרצופם של דתיים חופשיים אחרים? זקן לפחות צומח שוב, בניגוד לעורלה=בריאת הקב"ה, שיש לה סיבה ומשמעות בקיום יחסי מין
  9. 31
    אנשי הכת היהודית המטורפים ימשיכו את המנהג המטורף, מנהג מטורף לעם מטורף.
  10. 30
    To all the men out there

    Does anyone remember his own circumcision? Stop hiding behind "its hurting the baby" after all, no baby remembers how much pain he felt at 8 years old. This ceremony has profound and meaninful purpose, which is to accept our men into our community. Take pride of your roots and never forget where you came from.

    1. כן, אני זוכר שהציעו לי, כבוגר, לחתוך, וסרבתי בחמת זעם!

      ואגב, רע לכם בגלות? שובו הביתה! (הכותב דווקא חבר וותיק ונלהב במחנה הלאומי, ולכן איננו מבין למה הוא משתעבד יותר ויותר לעכברושי התלמוד). אגב, יהודי יקר, השמעת על חובת ה"פריעה" (חיטוט באיבר החתוך לאחר החיתוך) וה"מציצה" (כן, של דם הקורבן על ידי השוחט, סליחה-המוהל)?
      בעברית קלה וצלולה" הזהות הלאומית שלנו היא בין האוזניים ולא בין הרגליים. לא של אמא ולא של הילד.

    2. "הזהות הלאומית שלנו היא בין האוזניים ולא בין הרגליים"

      לא יודע אם הניסוח הוא מקורי שלך, אבל איזה יופי.

  11. 29
    מדינת ישראל צריכה לשלם פיצויים לכל נימול הרוצה בכך

    וכן לשאר נפגעי הדת.

    1. בנושא המילה המדינה לא מתערבת. כל הורה רשאי להחליט אם למול את ילדו

      ולכן הרעיון ששלפת מה..מותן הוא אווילי. שהנימולים שרוצים את העורלה שלהם בחזרה יתבעו את אבא ואמא, וגב, כמה שווה לדעתך פיסת העור הזאת?

    2. הצעתך אוילית, איש אינו מכריח את ההורים הבישראל למול את ילדיהם
    3. מה שוויה של עורלה בדיני נזיקין?

      מן הסתם, שוויה של עורלה לעניין דיני נזיקין הוא לכל הפחות עלותו של ניתוח לשחזור עורלה (אף שניתוחים כאלה, בימינו, עדיין לא מסוגלים להבנות עורלה המתפקדת תפקוד מלא).

  12. 28
    מדהים איך רבים ואימאמים, שביום רגיל ישמחו לתלוש זה את שערותיו של זה, מתאחדים רק כדי להגן על פגיעה בתינוקות, שחיטת חיות ללא הרדמה, ולמנוע זכויות להט"בים.
  13. 27
    טקס פרימיטיבי וחולני. אבל מה? אין סיכוי שיאסרו את זה. בהתחשב בעבר הנאצי, גרמניה לא יכולה להרשות לעצמה להיתפס כמי שפוגעת בזכויות היהודים. גם כשמדובר ב"זכות" להטיל מום בתינוק חסר ישע.
    1. אני יהודיה ולא חושבת שיש לי זכות לחתוך בולבול של מי שלא ביקש זאת, כבוגר

      אני כן חושבת שיש לי זכות לשבת איפה שבא לי בבית כנסת, וגם לעלות לתורה, אפילו אם אני במחזור באותו יום!

    2. איש לא מכריח אותך כאם להרשות שימולו את בנך, זכותך למול אותו או לא

      לעומת זאת אין לך שום זכות להפריע לאחרים בקיום פולחנם הדתי ולהתפרץ למקום שלא מיועד לך בבית הכנסת שלהם. אם "בא לך" לקרוא בתורה תקימי בית כנסת משלך, לפי הכללים שלך. אינך מבחינה בין זכויות לבין חוצפה.

    3. זהו בדיוק, שבגרמניה גם ליהודים בני שמונה ימים יש זכויות להגנה מהטלת מום ללא הכרח רפואי
  14. 26
    למה המדינה חייבת להתערב עד כדי כך? זה הרי מעשה שאמור למחוץ את הדת היהודית. אני בכל אופן, נגד השמדה.
  15. 25
    ברית מילה לתינוקות הוא דבר מבורך והחלטת בית המשפט בגרמניה משמעותה שיהודים שמאמינים בכך יאלצו לעלות ארצה. תודה לך גרמניה ואירופה כולה...
  16. 24
    מילת ילודים

    גם אם זה נשמע אנטישמי יש בזה קצת מין ההגיון

  17. 23
    חופש הפולחן הדתי קדוש באירופה ופסיקת בית המשפט המחוזי בקלן תדחה בבית המשפט לחוקה או בבית המשפט לזכויות אדם בשטרסבורג

    האם מפני שניתוח להסרת שקדים למשל יסתיים בפיאסקו יפסוק בית משפט שאסור לבצע ניתוחים כאלה במדינה? שעור הסיבוכים בהסרת העורלה בתינוקות יהודים בישראל הוא פרומיל, כ 70 מילות עם סיבוכים, רובם קלים מאד, על 70000 ילודים זכרים במיגזר היהודי בשנה, ואחת לכמה שנים נגרם נזק בלתי הפיך לאיבר המין. דברי פסק הדין על המילה כ "נזק קשה ובלתי הפיך לשלמות הגוף" הם מוגזמים ביותר, ואין להם אחיזה במציאות. משמעות האיסור על מילה מטעמים דתיים בגרמניה הוא ששוב עומדים לגרש את היהודים מגרמניה (גם את המוסלמים). אם מותר לצטט דווקא כאן את האתאיסט המוצהר ריצ'רד דוקינס הרי שהנזק הרוחני שנגרם לילדים בשעורי הדת, כל הדתות, גם הנצרות, חמור ובלתי הפיך לאין ערוך מאשר הסרת פיסת עור מאיבר המין של הבנים. לדעתי הפסיקה מעידה על אנטישמיות.

    1. הפתרון הפשוט

      חופש הדת והפולחן הגיע בסוף המאה ה19 כדי למנוע רדיפה דתית
      כיום יש השתלטות עוינת של האיסלם בארופה תוך הסתמכות על חופש הדת
      זמנים משתנים כנל חוקים
      הבעיה שהכינסו לחוקה
      לקח חשוב לא צריך חוקה סתם מגבלה בלתי עבירה לשינוי
      כשם שפולחן המולך עבר מן העולם אחרי הרבה זמן
      והחלף בסליות כמו פדיון הבן פטר חמור
      כך המילה תעבור מהעולם

    2. גם אם מה שאתה אומר היה נכון

      מה שבהחלט לא- כל מי שעובר ברית מילה נפגע, יותר או פחות, הרבה נזקים מתגלים בסוף ההתבגרות המינית, ושלא לדבר על נזקים מיידיים שקורים הרבה יותר ממה שאתה חושב, רק אחוז קטן של מקרים של תינוקות עם נזק מיידי ו-או שמובהלים לבי"ח מדווח בתקשורת ובסטטיסטיקות וזאת בשל הסתרה מכוונת ע"י בעלי אינטרסים. רוב המקרים של תינוקות שמובהלים לבי"ח בעקבות סיבוך מיידי לא מתוייגים בארכיון הבי"ח כנזק שנגרם עקב ברית המילה אלא כבעיה אורלוגית.

      בקיצור, זה שיש אנשים שנפגעו פחות מההליך המיותר הזה, לא עוזר לאלפי נימולים שנפגעו קצת והרבה יותר. לכן עדיף להימנע מההתעללות הזו. זה פשוט מאוד- פשוט לא עושים (פאסיביות).
      חובת ההוכחה וההצדקה היא על מי שבכל זאת מל, וכאמור אין שום הצדקה להשחטת הגוף הזו.

  18. 22
    תודה לאל על הפסיקה, הגיע הזמן להפסיק את הפשיעה הסיטונית בילדים

    מברך על הפסיקה. הגיע הזמן שזכויות הילד לשלמות גופו ונפשו ייושמו במלואן גם אל מול הטיעון הבלתי מתקבל על הדעת של חופש הפולחן והדת.
    חופש הפולחן אינו כולל את הזכות להטיל מום כירורגי בילוד חסר ישע! יותר ויותר מחקרים בעשור האחרון קובעים שהמילה מפחיתה את ההנאה ממין בבגרות, יוצרת תגובות פוסט-טראומטיות אצל התינוק ועוד. זהו פשע בלתי יסולח שנעשה בתינוקות שלכם! אני את התינוק שלי כבר לא מלתי, ומצטער מאד שהורי שלי לא היו מספיק אמיצים לעשות כך איתי.

    1. מחקרים

      אתה מכיר את ההגדרה מחקר מתאמי?!

    2. אין אף לא מחקר אחד

      שהראה שגברים שנמולו בינקותם סובלים מבעיות בתפקוד המיני, יותר מגברים שלא נמולו. יש מחקר (של מסטרס וג'ונסון) שהראה שקיימת רגישות דומה באיזור הפין.

    3. כמה פשוט. כמה נכון

      הורים שמלים את בניהם עושים זאת מתוך תחושת הזדהות ושייכות לעם שהוריו מלים את בניהם כבר אלפי שנים. אין צורך להיות דתי כדי לסלק את העורלה, אין גם צורך ברב ומוהל, מדובר בהתערבות כירורגית מינימלית. בארצות מפותחות רבות אימצו את המילה מתוך שיקוליים היגייניים, ומעולם לא היתה כל בעייה עם המנהג, עד שאידיוט תורן החליט להרוג פרה קדושה והודיע שהמילה פוגעת בהנאה המינית, ושאינה אלא מום הגורם לבעיות נפשיות קשות למי שחתכו לו כתינוק חסר ישע איבר חיוני בגופו. אלף חכמים לא יצליחו להוציא את האבן שזרק טיפש למים.

    4. כמה פשוט. כמה נכון

      הורים שמלים את בניהם עושים זאת מתוך תחושת הזדהות ושייכות לעם שהוריו מלים את בניהם כבר אלפי שנים. אין צורך להיות דתי כדי לסלק את העורלה, אין גם צורך ברב ומוהל, מדובר בהתערבות כירורגית מינימלית. בארצות מפותחות רבות אימצו את המילה מתוך שיקוליים היגייניים, ומעולם לא היתה כל בעייה עם המנהג, עד שאידיוט תורן החליט להרוג פרה קדושה והודיע שהמילה פוגעת בהנאה המינית, ושאינה אלא מום הגורם לבעיות נפשיות קשות למי שחתכו לו כתינוק חסר ישע איבר חיוני בגופו. אלף חכמים לא יצליחו להוציא את האבן שזרק טיפש למים.

    5. עושים פיל מזבוב. הסרת העורלה אינה פוגעת בתפקוד המיני של הגבר או בבריאותו. ההפך הוא הנכון. קיראו מחקרים אמיתיים

      הורים שמלים את בניהם עושים זאת מתוך תחושת הזדהות ושייכות לעם שהוריו מלים את בניהם כבר אלפי שנים. אין צורך להיות דתי כדי לסלק את העורלה, אין גם צורך ברב ומוהל, מדובר בהתערבות כירורגית מינימלית. בארצות מפותחות רבות אימצו את המילה מתוך שיקוליים היגייניים, ומעולם לא היתה כל בעייה עם המנהג, עד שאידיוט תורן החליט להרוג פרה קדושה והודיע שהמילה פוגעת בהנאה המינית, ושאינה אלא מום הגורם לבעיות נפשיות קשות למי שחתכו לו כתינוק חסר ישע איבר חיוני בגופו. אלף חכמים לא יצליחו להוציא את האבן שזרק טיפש למים.

  19. 21
    עכשו צריך לפנות לאותו שופט נאור כדי שיאסור על ההתעללות בבע"ח שנקראת "שחיטה כשרה"
  20. 20
    מריבוי הכתבות השליליות בעיניין המילה בהארץ בשבועות האחרונים נראה שהעיתון לאנשים (החושבים עצמם לשכאלו) פתח במסע ציבורי בנושא?
    1. אכן. ואכן הגיע הזמן, עוד כמה שנים אנשים יזעזעו מזה כמו מהכאת ילדים (שבעבר הממש לא רחוק נחשבה לגיטימית).
  21. 19
    כל הכבוד! תנו לילדים להחליט בעצמם כאשר הם יגדלו.
  22. 18
    ומה עם משפט ילדים?

    האם משפט ילדים גם אינו חוקי?
    או שרק מדברים על מילים?

  23. 17
    במאה ה-21 הגיע הזמן שההגיון והמוסר יגברו על הדת. די למילת ילודים!!
    1. אני מציע שתעבור לסיברסקס כי הדרך המוכרת התיישנה
  24. 16
    מסכים ומחזק את הפסיקה

    כמי שנימול בגיל מאוחר בגלל לחץ מהמשפחה, אני חושב שצריך להפסיק לימול פעוטות בני 8 ימים, אם במהלך חייהם הם ירצו לעבור את הניתוח אז בבקשה.

  25. 15
    לכבוד הרב אריה גולדברג

    הזכות לחופש דת תקפה כל עוד אין פגיעה בבני אדם אחרים או בזכויותיהם במהלך הפולחן הדתי, ואילו המילה בהחלט עשויה להוביל לפגיעה חמורה בשלמות גופו של התינוק הצעיר. רק לפני כמה ימים התבשרנו על כך שנגרם נזק חמור לאיבר מינו של תינוק בישראל בעקבות הטקס של ברית מילה. על כן, הזכות לחופש דת אינה תקפה במקרה הזה. בנוסף, אף אחד לא שואל את התינוק האם הוא מוכן לעבור את הטקס הברברי והמסוכן. מי אמר שהוא בכלל מעוניין בכך? הדבר פוגע, כמובן, בזכות של אותו תינוק לחופש מדת. אלה הם נושאים שנלמדים לבגרות באזרחות ושידיעתם משמעותית לכל אזרח ואדם באשר הוא.

    1. להורים שמורה הזכות

      לחנך את ילדיהם לפי הדרך הנראית להם, ולבצע בהם הליכים רפואיים כל עוד ההליכים הללו נעשים לטובת הילד.

      האם ידעת שפעם בארה"ב היו כורתים את התוספתן לכל תינוק מיד עם לידתו, או שהיו 'קלים על ההדק' בהסרת שקדים? מדוע הדבר הזה מותר? האם התינוק נתן את הסכמתו לניתוח פולשני זה שעלול לסכן את חייו? תשובה: לא. ההורים הם האפוטרופסים על התינוק, וכיון שהם החליטו שעדיף לבצע את הניתוח כדי למנוע ממנו סכנה עתידית לחלות בדלקת התוספתן, וכיון שהם ביצעו שיקול של סיכוי מול סיכון והחליטו שהם מוכנים לקחת את הסיכון לטובת הילד, אף אחד אינו מחכה שהתינוק ייבגור וייתן את הרשאתו.

      תינוק נולד, הוא גדל לילד ומיד ההורים מלבישים אותו בלבוש מסויים, מחנכים אותו לפי תרבות מסויימת, דורשים ממנו נורמת התנהגות מסויימת, מדוע זה חוקתי? היכן זכותו של הילד לבחור לעצמו את לבושו, מנהגיו ותרבותו? תשובה: כל עוד הילד ילד, אין לו היכולת להחליט עבור עצמו, וזכותם וחובתם של הוריו כשם שהם אמורים להאכיל אותו ולדאוג לבריאותו הפיזית, גם לחנך אותו, לתרבת אותו, ולדאוג לו למסגרת תרבותית. הוריו מחנכים אותו לפי הנורמה והתרבות הנראית בעיניהם טובה, וכשייבגור יחליט הוא (עד כמה שיוכל להתנתק מן הנורמה שלה חונך) אם צורה זו מוצאת חן בעיניו. מי יקבע עבור ההורים באיזה דרך יחנכו את בנם? הוא? החברה? ואם זו החברה, מי אמר לה לחברה שהיא הצודקת? שהדרך שבה היא בוחרת היא הנכונה? אולי דווקא תרבות ההורים היא הנכונה או המתאימה?

      לו היה מדובר בניתוח כזה, שאין לו כל תועלת בריאותית נלוית, ששיעורי הסיכון שלו גבוהים מאד, שאינו הפיך, אולי הייתי שוקל חופש דת מול הזכות לחיים ומכריע לטובת הזכות לחיים. אך לא כך הדבר. ההכרעה למול את הבן אינה נובעת רק מחופש הדת. היא נובעת גם מכוונת ההורה לטובתו של הילד. הוא מאמין שטובתו של הילד היא להימול, ובכך להיכנס למסגרת העם היהודי.

      משל למה הדבר דומה? אדם קובע את מגוריו בשכונה בהארלם. שם הוא נושא אשה ושם הוא מגדל את ילדיו. כעת תענה לי, מדוע מותר לו לקבוע את מגורי ילדיו בסביבת מגורים כל כך מסוכנת? האם זכותם לחיים אינה גוברת על החופש שלו להחליט היכן יחיה? תרשה לי לנחש שהתשובה שלך תכמת את כמות הסיכון כמדד לאיזון הזכויות. הרי לא תאמר לי שבכל סיכון שהוא ואפילו הזעיר ביותר, נצריך את ההורה להעתיק את מקום מגוריו למקום אחר (פשוט משום שכל מקום בעולם מסוכן באיזושהי מידה). אלא מאי? אם הוא רוצה לגור על לוע הר געש, יבושם לו ויגור לבדו שם, אך אינו יכול לגור כמשפחה במקום מסוכן שכזה, ולעומת זאת, ברובע הארלם יגור גם יגור ואיש אינו רשאי לומר לו דבר, משום שזכותו (כל עוד ילדיו קטינים), להכריע עבורם שהסיכון לחייהם אינו כה גדול ביחס לתועלת שנראית בעיניו למגוריהם שם. אותו דבר גם אצלנו. אם שקלול הסיכון מראה שאחוזים ניכרים מן הנימולים ניזוקים נזק בריאותי רציני ואף מסתכנים בחייהם, ודאי שאתה צודק. אפילו ההלכה דוחה את המילה במקום שהיא מסכנת את הולד! אך כיון ששקלול הסיכון אינו מראה כך, לא נותר לנו אלא להניח את יכולת הבחירה בידיו של ההורה.

    2. הטלת מום כגון הסרת עורלה ללא צורך רפואי איננה בגדר חינוך ולא ראויה להגנה

      גם כריתת תוספתן והסרת שקדים נעשו בשעתו משום שהיתה סברה שיש בהם תועלת רפואית משמעותית, ומשסברה זו נשללה, פסקו גם הניתוחים המיותרים. גזירה שווה יש לגזור גם לגבי ניתוחי הסרת עורלה, שאין בהם תועלת שגוברת על הנזק, קל וחומר שמדובר כאן בנזק בלתי הפיך (ניתוחי שחזור עורלה עדיין לא באמת מבנים עורלה המתפקדת תפקוד מלא).

      עוד אתה טוען, שהסרת עורלה בתינוקות יכולה להיות מוצדקת משום שמנהגים תרבותיים מסויימים ראויים להגנה כל עוד ההורה מאמין שהוא פועל לטובת הילד. אלא שעל פי היגיון כזה, ניתן להצדיק כל נורמה תרבותית, לרבות כריתת דגדגנים באפריקה וקשירת כפות רגליים של ילדות כפי שהיה נהוג בעבר ביפן. גם שם ההורים סברו שהם פועלים לטובת הילד. בטיעונים דומים אפשר גם להצדיק הורדת ילדות לזנות בהודו על ידי אימותיהן וסבותיהן וכדומה (הטענה של האמהות בהודו היא, שהזנות מאפשרת להן עצמאות כלכלית ללא שיעבוד לבעל, ושזכותן לבחור בחיים כאלה עבור בנותיהן). ובכן, מי קבע שהחברה צודקת יותר מן ההורים במקרים כאלה? במקרה המיטבי, הכרעות כאלה מוכרעות דרך מנגנונים דמוקרטיים כגון חקיקה ופרשנות שיפוטית, כפי שאנחנו רואים עכשיו בגרמניה.

      אולי הטיעון האומלל ביותר שאתה מביא הוא דוגמת בחירתם של הורים להתגורר בסביבת מגורים מסוכנת, כגון "הארלם". ובכן, הורים שמתגוררים במקומות מוכי עוני ופשע לא "בוחרים" את מקום מגוריהם, אלא נולדים לתוכו והיו שמחים להשתדרג, אלא שאפשרויות הבחירה שלהם מוגבלות לשכונות עוני ופשע אחרות. מעטים מאוד בני האדם שיכולים לבחור לגדל את ילדיהם בסביבה בטוחה, וייבחרו בכל זאת לגדל את ילדיהם על לוע הר געש, או בהתנחלות מבודדת בשטח כבוש. ואכן, לדעתי, גם במקרים כאלה ראוי למדינה להתערב ולהציל את הילדים מהוריהם חסרי האחריות.

    3. אף אמא לא שואלת את התינוק שלה אם הוא מעדיף מטרנה או חלב אם, גם אף אחד לא אומר לילד בן 3 שזכותו לשמור שבת או לברך לפני שהוא אוכל. כמו שאף אחד לא אומר לביתו בת החמש זכותה לא להתלבש בבגדי הזנות שהוריה קונים לה. מה לעשות?! בתור הורים אנחנו כופים על ילדנו את רוב חייהם-איפה יגורו, מה יאכלו ומה ילבשו, כמה ילדים יהיו בחדר, כמה אחים יהיו להם וכו'- אז הטיעון שלך בנושא שאילת התינוק היא ממש לא רלוונטית ואפילו אבסורדית!!!!!!!!!!
  26. 14
    שניים שלושה מגיבים כתבו את כל התגובות - מדובר בשוליים זעירים בחברה הישראלית
    1. אז זהו, שלא

      קצת מלחיץ, נכון, ניסים? קשה לראות אנשים מתעוררים משטיפת מוח. מזל שזה בכל-זאת קורה.

    2. אז הנה, אני הרביעי :-), ואגב, גם אני משאיר לבני את הבחירה אם להיות נימול אם לאו

      הבן שלי ריבון על גופו, וכל עוד אין הכרח רפואי לא אתיר שיוטל בו מום.

    3. גם אני טרם הגבתי ואני מקווה שבקרוב נצליח לאסור בחוק על ברית מילה גם בישראל.

      וגם אם מדובר בשוליים זעירים בחברה הישראלית - השוליים האלה בסופו של דבר *צודקים*, הם נלחמים למען מטרתם מתוך אידיאולוגיה ובלהט, ובעתיד הם ישכנעו בצדקתם גם את כל היתר. זכור זאת!

  27. 13
    חופש הדת, נו, באמת... ואם לצרכי דת אונסים ומטילים מומים? איפה הגבול? לילד בן שבוע יש פחות זכויות מכל אדם אחר? חד משמעית לאסור זאת גם בארץ!
  28. 12
    לפעמים צריך להיות חכם ולא צודק

    בעולם מושלם, זכות התינוק לשלמות הגוף גוברת על חופש הדת של ההורים. אבל אנחנו לא בעולם מושלם, ולדתות יש המון כוח. התנגשות חזיתית עם האיסלם והיהדות יכולה גם לגרום המון נזק, וליצור עימות חריף בין המאמינים לבין מערכת המשפט. חשוב שמערכת המשפט תהיה סמכות עבור כולם. אולי בגרמניה בית המשפט יכול להרשות את זה לעצמו - אני לא בטוח שאפילו שם.

    1. ולפעמים לא - כאן לא.
    2. שום בעיה. היהודים והמוסלמים לא צריכים לגור בגרמניה אם חוקיה אינם לרוחם. ליהודים יש מדינה משלהם, ולמוסלמים יש הרבה מדינות משלהם. בסעודיה אסור לשתות אלכוהול ובגרמניה אסור לחתוך לתינוקות את הקטן. מה לא ברור?
  29. 11
    כל הכבוד! כל הכבוד! גם בארץ בקרוב.
  30. 10
    סוף סוף יימחק מנהג ברברי. צעד נוסף (ויש כבר מגעים עם כל ארצות האחוד הארופי בנושא) יהיה איסור שחיטה לפי ההלכה או השריע. אקרא ברצון את כל התגובות וזעקות השבר שתתייחסנה כמובן לשנות השלושים של המאה שעברה. תגובת פאבלוב אוטומאטית מוכרת.
    1. איסור שחיטה כשרה הוא רעיון חסר פשר

      למי שמכיר את הנעשה בבתי מטבחיים מערביים רגילים. (ראה "לאכול בעלי חיים" מאת ספרן-פויר).

      הסבל הנגרם לבקר הוא עצום, בשני המקרים.

  31. 9
    לקח להם 70 שנה לחזור לעצמם, והנה זה קורה. במדינות אחרות באירופה ישנם תהליכים להוצאת שחיטה כשרה מחוץ לחוק. הדבר המדאיג הוא הרטוריקה ההומניסטית שמקדמת מהלכים אלה.
  32. 8
    כשאני כותב שזה טקס ברברי מפרסמים (ניסוי1)

    כשאני כותב שבית המשפט הגרמני לוציפרי לא מפרסמים???

    1. אכלת אותה, פרסמו בשני המקרים
    2. No they didn't
  33. 7
    ברית מילה וחופש הפולחן הדתי.

    הופתעתי לראות החלטה אנושית הומנית שיוצאת דווקה מגרמניה.
    אבל אנשים יכולים להאמין ומאמינים בכל מיני אמונות. וכל זמן שאינם פוגעים באחרים זה ענינם. אבל כאשר הטכסים שלהם גורמים לפגיעה באחרים יש לאסור זאת ולאסור אותם !!!.
    אנו זוכרים שעד לא מזמן הקריבו קורבנות אם, ילדים בתולות, כל העולם למעט כמה פנאטים מתנגדים למילת נשים. וגם מילת ילדים היא תועבה דומה.
    כל מי שמאמין ורוצה לחתוך לעצמו את הז.. בבקשה בגיל 20 כאשר הוא עומד ברשות עצמו, מחליט וקובע את גורלו. תינוק חסר ישע זאת פראות לא אנושית.

  34. 6
    טוב, הגרמנים היו תמיד האומה הכי הומנית ונאורה, לא?
    1. :-)
    2. מי שמדבר. צא מהבועה, קרא עיתונות עברית כולל טוקבקים ואחר–כך נדבר.
    3. כל היהודים לעלות לישראל מייד !!!

      חלס עם הצביעות, זה לא שלנו

  35. 5
    טקס ברברי

    ניסוי1

  36. 4
    כשחופש הדת והזכות לחיים ושלמות הגוף מתנגשים...

    הזכות לחיים ולשלמות הגוף מנצחת.
    להעביר את המנהג המטופש הזה מהעולם, ויפה שעה אחת קודם!

    1. תחי עבודת האלילים המודרנית - פולחן הגוף והעצמי לפני הכל.
  37. 3
    טקס ברברי שאבד עליו הקלח.

    אין דבר כזה "ילד דתי" יש ילד להורים דתיים. טקס המילה הוא דרך לסימון שייכות, לפני שהיילוד מסוגל להביע את דעתו או להתנגד. מי שרוצה שיחתכו לו שיבושם לו, אך אין לכפות על ילדים מום שכזה.

    1. כלח, לא קלח.
    2. איבדת את התירס, מה?
  38. 2
    מילת נשים לא. אבל גברים כן...?

    הצביעות של תומכי המנהג הברברי הזה!
    ולפני שכל ה"חכמים" יספרו כמה זה יותר בריאותי ומונע סרטן הפין, גם קטיעת שדיים בגיל 20 יכולה למנוע סרטן השד בגיל 40. אני משום מה לא רואה אימוץ מסיבי של המנהג הזה!
    ברית מילה צריכה להיות אופציה של כל אזרח בגיר מעל גיל 18.

    1. לא שאני תומכת במיוחד במילת גברים, אבל באמת שאי-אפשר להשוות אותה למילת נשים

      מילת גברים אם מבוצעת בצורה תקינה כמובן לא פוגעת בתפקוד של העיבר, לאומת מילת נשים שמחסלת את הסיכוי לחוות יחסי מין מהנים. באשר לקטיעת שדיים, אתה מדבר על הסרת עברים שלמים לאומת חלק קטן מהעבר שמוסר בברית מילה.
      בלי שום קשר, לתת את האופציה לעשות את ברית מילה בגיל 18 נראת לי הגיונית ביותר.

    2. זהו שקר, מילת זכרים פוגעת ועוד איך בתפקודו של האיבר

      פשוט לא מדברים על זה הרבה, בעיקר מטעמי אגו אך גם מתוך פחד ובורות. יש שפע של מידע שאת יכולה לקרוא ולהשכיל ולהגיע למסקנה ההגיונית היחידה - איבר נימול צורתו לא טבעית, והפיסיקה של המשגל איתו שונה ופחות טובה בהשוואה למצב הטבעי.

      יש לפחות 4 סוגי מילות נשים ברחבי העולם. חלק מהן חמורות בהרבה ממילת גברים (אבל לא מחסלות לגמרי סיכוי לחוות יחסי מין מהנים, זו סתם דמגוגיה), וחלק חמורות באותה מידה ואפילו פחות ממילת גברים מבחינת הנזק הפיסי שנגרם. כל 4 הסוגים נאסרו בחוק ברוב מדינות העולם ב- 20 השנים האחרונות, בלי קשר למידת הנזק שנגרם. אסור להוריד לבת אפילו חתיכת עור קטנטנה מאיבר המין. אסור אפילו לעשות הקזת דם סמלית.

      בברית מילה לא מסירים "חלק קטן". זו שוב דמגוגיה. החלק נראה קטן כי כל התינוק הוא קטן בשלב זה. מדובר ב- 30-50% מהעור של איבר המין שפושטים וכורתים, בדרך כלל ללא הרדמה ובטח ובטח ללא כל צורך רפואי (התינוק בריא ושלם כשעושים לו את זה).
      הטיעון לגבי הסרת שדיים בא כתגובת נגד לטיעון ש"זה מונע סרטן". סרטן השד הרבה הרבה הרבה יותר נפוץ מסרטן באיבר המין הזכרי, לכן אם מוצדק להסיר 30-50% מהעור הרגיש ביותר באיבר המין הזכרי רק כדי אולי למנוע סרטן בעתיד הרחוק, אז יכול גם להיות מוצדק להסיר מראש חלקי שדיים לתינוקות בנות בעלות סיכוי גבוה במיוחד ללקות בסרטן השד.

  39. 1
    נוהג ברברי שהיגיע הזמן לאחר 3500שנה לשנותו.
    1. כל הכבוד! כן יירבו! גם בארצות אחרות הבינו את זה ומתחילים לשים לזה סוף! בקרוב אצלנו - הגיע הזמן להתעורר!!! מחאת הקיץ כבר אמרנו?...
    2. לגיורא המומחה לברבריות:מכיון שהוכחה התועלת הרפואית (וגם ההנאה המינית)-הרי ביצוע ניתוח הסרת העורלה כמוהו ככל ניתוח הנעשה בתינוק לטובתו
    3. לא הוכחה שום תועלת רפואית אלא להיפך: נעשו נסיונות להצדיק את המנהג הנורא הזה מבחינה רפואית

      וזה עובד רק על המשוכנעים מראש. אף נורבגי או גרמני לא ילך ויחתוך לעצמו חלק מהעור של הזין כדי לחסוך קצת סבון במקלחת, או כדי להפחית סיכוי לדלקת בדרכי השתן שזו מחלה קלה לאיבחון ולטיפול. אף נורבגי או צרפתי לא יחתוך חלקי זין במחשבה שהוא מוגן מאיידס, אלא ישתמש בקונדום. מי שעושים את זה הם אלו שמאז ומעולם עשו את זה. יהודים, מוסלמים, פיליפינים, אבוריגי'נים, אפריקנים, קוריאנים וחלק מהאמריקאים. יחד זה יוצא בערך שליש מהזכרים בעולם.

      אין שום ניתוח דומה שנעשה בתינוק בריא "לטובתו". בוודאי שאין שום ניתוח אחר שנעשה בעיקר מטעמי לחץ חברתי ופחד של "מה יגידו".