בית החולים היהודי בברלין מפסיק לבצע ברית מילה - בעולם - הארץ
המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אחרי 250 שנה || בית החולים היהודי בברלין מפסיק לבצע ברית מילה

ההחלטה מגיעה בעקבות פסיקת בית המשפט בקלן, לפיה מילה שאינה לצורך רפואי אינה חוקית. מנהל מחלקה בביה"ח: "מדובר באסון מפחיד בממדיו"

בית החולים היהודי בברלין מפסיק לבצע ניתוחי ברית מילה בעקבות פסיקת בית המשפט בקלן מהשבוע שעבר, שקבעה כי הניתוח אינו חוקי. דובר בית החולים מסר כי: "בשל חוסר הבהירות המשפטית, המוסד נאלץ להפסיק עד להודעה חדשה ביצוע של ניתוחי ברית מילה מטעמים דתיים".

מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים, כריסטוף גראף, הביע תקווה, עם זאת, כי בקרוב יוכל לשוב לבצע את הניתוחים, אותם הגדיר: "חלק מ-250 שנים של הליכים רפואיים שמבוצעים אצלנו". את החלטת בית המשפט בקלן הגדיר: "אסון מבחינת ההשלכות שלו" ו-"מפחיד בממדיו". בית החולים היהודי בברלין הוא מוסד ותיק ומכובד, שפועל בעיר מאז המאה ה-18 ומקיים גם פעילות אקדמית ענפה. מדי שנה מתבצעים בו כ-300 ניתוחי ברית מילה. שליש מתוכם מטעמים דתיים והיתר מסיבות רפואיות. רובם, עם זאת, אינם מבוצעים בילדים יהודים - אלא במוסלמים.

טקס ברית מילה
טקס ברית מילה. צילום: אי–פי

"בית החולים היהודי" בברלין הודיע כי כבר ביטל שני ניתוחי ברית מילה, שהיו מתוכננים להתבצע בשבועות הקרובים. גם בית החולים "שריטה" - אחד המוסדות הרפואיים הנחשבים והמפורסמים ביותר בברלין - החליט לנקוט בצעד דומה בעקבות הפסיקה. "אנחנו משהים כעת כל ברית מילה שאינה מטעמים רפואיים, עד שנהיה בטוחים במצב המשפטי", אמר אחמד מגהלי, רופא בכיר בבית החולים. מנתונים שסיפק בית החולים "שריטה", המשמש גם כבית ספר לרפואה, עולה כי ממילא רוב ניתוחי הברית שמבוצעים בו נעשים מטעמים רפואיים ולא דתיים. 

בשבוע שעבר קבע בית המשפט המחוזי בקלן, כי מילה לא רפואית היא "התערבות חמורה ובלתי הפיכה בשלמות הגוף". אנשי דת משלוש הדתות - מוסלמים, יהודים ונוצרים, גינו את החלטת בית המשפט. יו"ר המועצה המרכזית של המוסלמים בגרמניה, איימן מזייק, אמר למגזין "פוקוס" כי הארגון בוחן כעת אפשרות לעתור לבית המשפט לחוקה ולקדם "דיון תקדימי", לדבריו, בנושא. יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, דיטר גראומן, אמר למגזין הגרמני, כי "ברית המילה היא דבר אלמנטרי ליהודים מאמינים, ואינה ניתנת למשא ומתן". לדבריו, "אם הפסיקה תקבל תוקף בכל גרמניה, היא תהפוך למדינה היחידה בעולם שאוסרת על ברית מילה". הרב דויד גולדרג, אחד מארבעת המוהלים הפועלים בגרמניה, כינה את החלטת בית המשפט "מזעזעת" ואמר כי היא פוגעת בחופש הדת.

החשמן (קרדינל) של קלן, יואכים מייזנר, הצטרף אף הוא למגנים את הפסיקה, והגדיר אותה כ"התערבות בחופש הדת".

גם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, יצא נגד הפסיקה. בראיון ל"בילד" הגרמני, אמר "גרמניה היא מדינה סובלנית וקוסמופוליטית, שבה חופש הדת מושרש, ומסורות דתיות, כמו ברית המילה, מוגנות".

מנגד, יו"ר הארגון הגרמני לסיוע לילדים, גיאורג אהרמן, תומך בהחלטת בית המשפט. "זה סימן ברור לטובת הגנת הילד. העובדה שמדובר במסורת לא אומרת שהדבר טוב", אמר. במקביל, בסקר שביצע "פוקוס" הביע רוב הציבור הגרמני תמיכה באיסור על ברית המילה. 56% תמכו באיסור ו-35% התנגדו לכך וסבורים שיש לאפשר להמשיך את קיומו של הניתוח.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 Barbarism Atheist
  • 14:58
  • 30.06.12

כל הכבוד לגרמנים, כן ירבו אלה שנמאס להם מעובדי אלוקים

02 פוגעת בחופש הדת? מה עם החופש להחליט קודם אם אתה דתי?  (לת) עידן
  • 14:59
  • 30.06.12

03 מה לא מובן ?? לרופא אסור לפי החוק לבצע פעולה כירורגית כשאין התויה רפואית- נקודה. זה כתוב בחוק ורופא שעובר על כך הוא עבריין. מגוחך שקיימים עדיין אנשים שחושבים שזה בסדר להטיל מום בילד ולסכן את בריאותו בגלל מסורת.. אם היו מבינים קצת את הנזק והסיכון (חוץ מקנאים דתיים כמובן) אין ספק שהיו מתחלחלים מהמהחשבה לעשות את זה לבנם. כנראה שרובם פשוט לא חושבים..  (לת) ג
  • 15:00
  • 30.06.12

04 נקווה שגם בארץ יפסק המנהג הברברי הזה  (לת) פוגה
  • 15:03
  • 30.06.12

05 ברית מילה. לילי בלום
  • 15:13
  • 30.06.12

זהוא לדעתי מנהג אכזרי ביותר. היו לי הסתייגויות ולבטים רבים עד שנעתרתי לעשות לבני את הברית. מאחר והוא חי בחברה יהודית חששתי מההשלכות בעתיד אם לא אסכים . אבל עלי לציין שאני מאד לא שלמה עם המנהג האכזרי הזה. לדעתי יש לבטלו.

06 ריטואל ברברי. אפשר לותר עליו.  (לת) יהודי וציוני
  • 15:21
  • 30.06.12

07 המילה הוא מנהג ברברי ופרימיטיבי-בדיוק כמו מילת נשים אצל הבדואים רעות
  • 15:25
  • 30.06.12

אין שום הבדל, רק שפה אנשים לא מצליחים לראות סנטימטר מעבר לאפם. הטלת מום בחסר ישע בן שמונה ימים? זו צריכה להיות עבירה פלילית

08 פשעתי. לבני עשו ברית מילה ואני מתבייש בזה.  (לת) אב עצוב
  • 15:25
  • 30.06.12

09 ככה זה כשיהודים בוחרים לחיות בגלות.=מוכח שלמול תינוק זה בראותי ויש מליוני נוצרים+מוסלמים יהודיה בארצה
  • 15:27
  • 30.06.12

שעוברים ברית מילה.

10 מה לגבי האספקט התרבותי? ומהצד אחר
  • 15:28
  • 30.06.12

מה מצפים? שעכשיו כל יהודי גרמניה יפסיקו לכבד את דתם או שיעברו למקום אחר? החוק למעשה מתנה את הדת בכתיבת הלכותיה מחדש ואם לא - תעזבו. יש בכך הצבת אולטימטום ומי שלא מתאים לו - שיעזוב. יש לזה שם אחר "טרנספר"...
קל מאוד להגיד שהמנהג הוא פרימיטבי ולא מוסרי, אבל בלי לשקול את ההשלכות התרבותיות והחברתיות במהלך שכזה, זאת פשוט בדיחה לא מוצלחת.
ולא, אני לא חרדי, דתי, מתנחל או מוהל.

11 טועה מי שחושב שניתן להפסיק מנהג דתי על פי הוראת חוק מירי
  • 15:29
  • 30.06.12

היהודים יחזרו לנוהל קיום מילה בסתר, כמו בימי האינקוויזיציה בספרד

12 דוחה ומגעיל לראות גבר בלי ברית מילה!!!הברית היא בין אברהם אבינו לבורא העולם. יהודיה בארצה
  • 15:31
  • 30.06.12

ומי שיוצא נגד הבורא ישלם על כך קשות בעולם הזה ובעולם הבא!!!!

13 מתי תכניסו לכם לראש שהמונותאיזם כבר מזמן פשט את הרגל. והמדינות שעדיין סוגדות לצלב, מגן דוד וחצי סהר בנסיגה. תנו לכל גבר להחליט בעצמו ברגע שהוא מבוגר בגופו ובנפשו מה הוא רוצה לעשות בערלה ש-ל-ו. כל בית חולים יוכל לבצע את הניתוח (שהוא אגב מיותר לחלוטין, האגדות על מניעת איידס, הגברת הכושר המיני וכד' הם בבל"ת טהור.)  (לת) קורט טוכולסקי
  • 15:44
  • 30.06.12

14 מתי לאחרונה ראיתם במראה את האבר הנימול שלכם? הנימול המאושר
  • 15:57
  • 30.06.12

ואולי לא ראיתם אותו בגלל הכרס? לנשים ביניכם, האם אתם עושות זאת עם גברים לא נימולים? מתי לאחרונה עשיתם סקס עם בעלכם וראיתם את האבר שלו? אולי תלכי בהמוניכם ליוגת טלטול תינוקות, בכך תוציאו מהחברה לחלוטין את התינוקות הזכרים שלא תמולו. צריך להיות ממש פרימיטיבי ולהתנגד למילה, קל יותר להיות In וללכת למסיבות טילטול תינוקות.

15 כל מה שאנחנו צריכים זה דור אחד, זה הכל רק דור אחד שיפסיק עם המנהג הסדיסטי והפאגני הזה כדי לעקור ולהוקיע את המנהג הזה סופית מהתרבות שלנו. דני
  • 15:59
  • 30.06.12

אני קורא לכל ההורים החדשים פשוט תפסיקו עם זה

16 קוראי הארץ כנראה לא מסוגלים להבין את משמעות וחשיבות ברית המילה.לא נורא.  (לת) eli
  • 16:00
  • 30.06.12

17 קיום ברית מילה בגרמניה יוסי
  • 16:00
  • 30.06.12

זוהי שערורייה שאסור שתתקיים במדינה בעלת עבר כה חשוך וכואב לעם היהודי. שני בנינו נולדו בפרנקפורט. זכור לי שפקידת מרשם האוכלוסין המקומית סירבה לרשום את בננו בשמו העברי בטענה שהשם מזכיר שם גרמני של בת ולא בן. לא ויתרתי ולבסוף לאחר איומים לא פחות נרשם הבן בשמו העברי. את ברית המילה של בנינו ביצע מוהל שהגיע משטרסבורג. זה לא רק עניין המילה, יש גם את נושא השחיטה הכשרה ובהמשך יגיעו גם לסמלי מגן דוד על בתי כנסת שמפריעים לציבור. מתחת לפני השטח במעטה של הומניות ופלורליזם מסתתרת בגרמניה המודרנית אנטישמיות לטנטית. אם הפרלמנט והמפלגות הגדולות לא יחוקקו חוקים למניעה של אפליה על רקע דתי בעוד זמן לא רב הם יתעוררו למציאות מפחידה.

18 הללויה. פגיעה בגופם של תינוקות רכים ובגופו של כל אדם אסורה על פי כל חוק. orin
  • 16:01
  • 30.06.12

די למנהג הברברי הזה. די להתלבש יפה, להתייצב מול עולל חסר ישע, לחייך לחתוך לחתוך ולחייך.

19 צריך לאסור את זה בכל העולם  (לת) אביבה
  • 16:12
  • 30.06.12

20 סוף סוף אבי אפרת
  • 16:20
  • 30.06.12

יהודים לא צריכים לגור בגרמניה !

אין שום הכרח שיהודים יגורו בגרמניה. יש גם הרבה סיבות נוספות.
אוטוטו יופיע גם נסיון להגביל שחיטה כשרה ונראה אז את הגרמנים מתמודדים עם האוכלוסיה המוסלמית והמסורת שלה.

21 מילה בקרב יהודים חילונים (שהם רוב העם שלנו) היא ב-99% מטעמים סוציולוגיים, קהילתיים ועממיים, כלומר אין מדובר ב"ניתוח דתי". אנחנו פשוט רוצים לשמר מסורת שמיטיבה עם הילודים הזכרים וברור שאינה מזיקה להם, אלא אם שואלים כל מיני נציגים של הפוסטמודרניזם, שבינם ובין רפואה אין הרבה. אורלינג
  • 16:21
  • 30.06.12

במילים אחרות, יהודים לישראל.
אירוני בטירוף ללמוד מהידיעה הזאת שהקהל העיקרי של בית החולים היהודי של ברלין הוא מוסלמי. אין יהודים בגרמניה. קדימה לסגור את הבסטה.
יהודים לישראל.

22 כל הכבוד אלעד מימוני
  • 16:21
  • 30.06.12

יפה לראות שישנם מקומות שבהם ההגיון הישר עומד לפני המסורת הפרמיטיבית.

23 הם לא שמעו על המחקרים שזה טוב בריאותית????  (לת) דריה
  • 16:22
  • 30.06.12

24 האם אפשר לקרוא לניתוחים של מוסלמים או לניתוחים רפואיים ברית מילה?  (לת) מתלבט
  • 16:32
  • 30.06.12

25 ברית מילה היא פשע, אבל מוקדם מדי להוציאה מחוץ לחוק ארנב הרעם
  • 16:33
  • 30.06.12

הטוב: תופחת ההגירה של מוסלמים דתיים לגרמניה. מוסלמים חילוניים יחסית ימשיכו להגר.
הרע: הדתיים באיסלם וביהדות שכבר נמצאים בגרמניה, וחלק מאלו שעוד יבואו, לא באמת יוותרו על המילה. הם ימולו את ילדיהם בחשאי, בלי רופא ובלי הרדמה, בדירות מגורים, על ידי מוהל במקרה הטוב, או על ידי בן משפחה במקרה הרע. קראו את ספרה של חירסי-עלי, "כופרת", שבו היא מזכירה שמהגרים מוסלמים בהולנד ביצעו "מילת נשים" על שולחן המטבח.

26 ביהמ"ש בקלן פסק שגרמניה שייכת לגרמנים. הפסיקה באה להבהיר למאמינים המוסלמים והיהודים את מה שהיא באה להבהיר. זכי חלטורה
  • 16:40
  • 30.06.12

אם נורא חשוב לך להיות מוסלמי או להיות יהודי לך לעזה או לעוטף עזה אקורדינגלי.

ממה מזועזעים ראשי הקהילה היהודית? בס"ה פסיקה בעניין אחד. זה עדיין לא חוק שבות שלא מתיר ללא נוצרים להתאזרח במדינה שהיא נוצרית 1700 שנה.
עד שמדינת היהודים לא תתיר למהגרים לא יהודים להתאזרח שישבו בשקט - צבועים וחוצפנים חסרי בושה.

27 מנהג ברברי!!!נקודה  (לת) כרגע נולד
  • 16:43
  • 30.06.12

28 לא חוקי גם בפינלנד  (לת) יואב
  • 16:43
  • 30.06.12

29 פסיקה כזאת בכל מקום אחר בעולם היתה עושה אותי מאושר. בגרמניה - זה מפחיד.  (לת) עומר
  • 17:07
  • 30.06.12

30 נאלץ להסכים עם בית המשפט יורם
  • 17:14
  • 30.06.12

עולל בן 8 ימים אינו יכול להתנגד ולפיכך ההליך מבוצע בניגוד לרצונו ולכל הגיון. תשאלו ערל בן 18 האם היה מסכים לעבור את ההליך הזה שלא לצורך והייתם מקבלים תשובה חד משמעית : לא.
בעורלה יש 20,000 תאי חישה והסרתם פוגעת בתחושה. אי קיום ברית אינה פוגמת ביהדותו של אדם למעט 3 מצוות אשר רובם ככולם אינן מתקיימות היום כי הן קשורות לבית המשפט.
מחקרים הראו כי אין לברית המילה שום יתרון רפואי למעט סרטן איבר המין ( 1/100,000) וכן היא מורידה את הסיכוי להידבקות מאיידס ב 30%- 50% . נשאלת השאלה האם זה אומר שאנשים יתחילו לקיים מין לא בטוח ? לא . אנשים נורמליים יקיימו מין בטוח ולכן הנושא חסר חשיבות .
ולסיכום : אפילו הרמב"ם אומר כי מטרת המילה היא למנוע הנאה הן מהגבר והן מהאשה .
מנהג ישן ומיותר כיום.

31 "האסון המפחיד במימדיו" קרה כבר לפני שבעים שנה, יהודי גרמניה היקרים,. מה לכם שם?  (לת) אינפיניטי
  • 17:20
  • 30.06.12

32 האם עדיין יאשרו ניתוחים פלסטיים, קעקועים ופירסינג? רונה
  • 17:21
  • 30.06.12

אני לא דתיה, ולא מקיימת מצוות. ובכל זאת זה צורם לי. יש כאן התיחסות ליהדות כאל כת שוליים שמבצעת פגיעה בשלמות הגוף, בעוד שלמעשה זו דת עתיקה, אחת מהשלוש הגדולות בעולם וההליך מתבצע מאות בשנים. אהיה מוכנה לקבל חקיקה כזו אם בגרמניה יאסרו גם ניתוחים פלסטיים לצרכים קוסמטיים, לדוגמא ניתוח אף, שגם הוא כידוע בלתי הפיך, או קעקועים או פירסינגים שהצעירים בגרמניה משופעים בהם. כל דבר שהוא פחות מזה, הוא פגיעה בחופש הדת לטעמי. עצוב שזה מתחיל מגרמניה דווקא.

33 לא נעים, אולי, שדווקא הגרמנים הפכו להיות "אור לגויים" אבל זו עובדה.  (לת) Lior Waterman
  • 17:25
  • 30.06.12

34 מגיבה 32, את לא מבינה את ההבדל ? אי שם
  • 17:35
  • 30.06.12

קעקועים ופירסינג על פי חוק עושה אדם בוגר בהסכמה ועל פי בחירה. ברית מילה היא הליך כירורגי מיותר ואכזרי שמבוצע בחסר ישע בלי יכולת שלו להתנגד או להסכים.

35 מי שמתנגד לביצוע מילה חייב להתנגד לביצוע הפלה !!! הטראומה שעובר התינוק עם לידתו גדולה אלפי מונים מהטראומה שעובר תינוק בברית המילה !!! לא שואלים תינוק באשר לביצוע ברית המילה אך באותה מידה לא שואלים תינוק האם ברצונו להיוולד להוריו או האם ברצונו להיוולד במקום מסויים !!! חיה ותן לחיות זו אמורה להיות הגישה הליברלית !!!  (לת) מוסלמי מהגליל
  • 17:36
  • 30.06.12

36 מזל טוב קיבלו שכל. למה לפגוע בחסר ישע? שמוליק
  • 17:38
  • 30.06.12

יפה שקיבלו שכל ומפסיקים לבצע את המום הברברי בילודים חסרי ישע.
טיפשי כמו לגדל פאות רק יותר אכזרי ולא מובן למה לבצע בעולל פשע שכזה.
יגדל הבן אדם ירצה קעקוע, פירסינג או ברית מילה מטופשת שיחליט לבד למה לאנוס חסר ישע.

37 מילת גברים פוגעת בהנאה המינית של הגבר. קראו והיווכחו: Lior Waterman
  • 17:39
  • 30.06.12

הערלה היא רקמת עור שעוטפת את כיפת איבר המין שאמורה להיות רגישה מאד אצל הגבר. בזמן אוננות או משגל חווה הגבר הערל הנאה כפולה: גם את תנועת הפין בתוך הפות אך גם את תנועת הפין בתוך הערלה שגם היא עצבית מבפנים ומבחוץ. את צורת ההנאה הזו, אותה סיפקה לנו ההנדסה הביולוגית של האבולוציה מקפחת לחלוטין המילה. זאת ועוד, המילה משאירה את כיפת הפין חשופה לחיכוך מתמיד של הפין בתחתונים לגרות ולשחוק תחושות שהיו אמורות להתעורר רק בפעילות אינטימית.

38 במהרה בימנו גם אצלנו !!!!!  (לת) עידית
  • 18:20
  • 30.06.12

39 יש הרבה גרמנים אפילו מליונים שנימולים מטעמי בריאות ואסתטיקה גם אני בניהם  (לת) שטאפן
  • 18:21
  • 30.06.12

40 קוראי הארץ היקרים סטודנטית
  • 19:04
  • 30.06.12

באמת שלא ציפיתי למשהו אחר ממכם, אבל אתם עדיין מזעזעים אותי. בכל פעם מחדש. השנאה שלכם ליהדות ולאמונה של מיליארדי אנשים ברחבי העולם מעוורת את עיניכם. כמה עוד תירוצים והצדקות כביכול "מבוססת מחקר", "הומניות" ו"נאורות" עוד תמצאו בשביל להתנגד לכל דבר שנובע מדת ומאמונה בבורא עולם? אתם לא נאורים. אתם רחוקים אלפי שנות אור מנאורות. בן אדם נאור מקבל את השונה ממנו. אתם לצערי לא. אתם מנסים לכפות את דרך חייכם על כל העולם, וברגע שזה לא הולך לכם אתם צועקים "כפייה דתית". אז בוא נעבור על כמה מהתירוצים המגוחכים שלכם רק בשביל הכיף:
1. מילת גברים זה כמו מילת נשים- אז לא. במילת נשים כורתים את כל האיבר (דגדגן ולפעמים גם השפתיים), בעוד שבמילת גברים מדובר בחלק מזערי מהאיבר. מעבר לכך, למילת נשים אין שום הצדקה דתית או הלכתית בדת.
2. התינוק סובל- אתם מכירים איזשהו גבר שזוכר את ברית המילה שלו?
3. התינוק צריך להחליט בעצמו כשיהיה בוגר- האם תעניקו פריווילגיה זו גם לתינוק בבטן אמו, כשזו רוצה להפילו? האם תתנו לו להיוולד ולהחליט כאשר הוא בוגר אם ברצונו לחיות?
לחתןך לו את קצה הבולבול לא. להרוג אותו לפני שהוא יצא לעולם, זה כן. זה נאור. יחי הנאורות. ורק למען הסר ספק, אני תומכת בזכותה של אישה להפיל את עוברה, כפי שאני תומכת בזכותם של יהודים ומוסלמים לבצע ברית מילה בילדיהם.

  •   טענות דמגוגיות לחלוטין גם סטודנט
    • 21:14
    • 30.06.12

    1. אז מה אם למילה יש דרישה הלכתית? ברגע שמפזרים על אמונה טפלה אבקת קסמים של "דת" יש לו פתאום מעמד מיוחד והוא חסין מפני הגיון, שיפוט מוסרי, וזכויות אדם?

    2. נכון, אני לא זוכר את ברית המילה. באופן כללי אני לא זוכר שום דבר שקרה לי לפני גיל מסוים. אז מה, את חושבת שלא הרגשתי כאב? שלא היה סבל לפני הגיל שממנו אפשר לזכור?

    3. עובר בבטן אמו אינו נחשב אדם עם זכויות. זה אמנם שרירותי, להחליט איפה עובר הקו בין אדם שיש לו זכויות לבין מי שאין לו זכויות, אבל הקו השרירותי הזה קיים, וצריך למתוח אותו איפושהו. את יכולה להגן על כל התעללות בילדים בשיטה של "אם מותר להפיל אז מותר לעשות גם את זה". הנה ניקח את אותו הטיעון שלך, ונגיד: אם מותר להפיל עובר, למה שלא נקטע לו אצבע, למשל, לאחר לידתו, כי בא לנו? הרי להפיל מותר, אז מה כל כך נורא בקטיעת אצבע? אני מקווה שאת רואה שהטיעון לא תופס.

  •   לסטודנטית באולפנה: מח שברח
    • 22:28
    • 30.06.12

    "כמה עוד תירוצים והצדקות כביכול "מבוססת מחקר", "הומניות" ו"נאורות" עוד תמצאו בשביל להתנגד לכל דבר שנובע מדת ומאמונה בבורא עולם?" -גם מפגעים מתאבדים עושים זאת בשם דתם. אפשר להסיק שזה בסדר לפיכך?
    "אתם מנסים לכפות את דרך חייכם על כל העולם, וברגע שזה לא הולך לכם אתם צועקים "כפייה דתית". " - אז זהו שלא. אם גבר דתי רוצה לחתוך לעצמו את איבר המין בגיל 18 הוא מוזמן לעשות זאת. על תינוקות חסרי ישע יש להגן, גם מפני הוריהם. ברית מילה היא הטלת מום בלתי הפיך. ולטעון שהחופשיים כופים את אורח חייהם על הדתייים בישראל זו בדיחה גרועה.
    "1. מילת גברים זה כמו מילת נשים- אז לא. במילת נשים כורתים את כל האיבר (דגדגן ולפעמים גם השפתיים), בעוד שבמילת גברים מדובר בחלק מזערי מהאיבר. מעבר לכך, למילת נשים אין שום הצדקה דתית או הלכתית בדת." יש גם הלכה שצריך לשחוט פר שלוש פעמים בשנה, ושלל הלכות על מכירת והשכרת נשים וילדים לעבדות כדי לכסות חובות של האב/בעל. גם אותן צריך לקיים? או שהקו עובר בהטלת מום בתינוק חסר ישע?
    "2. התינוק סובל- אתם מכירים איזשהו גבר שזוכר את ברית המילה שלו?" -מכאן ניתן להסיק שגם הורים שמכבים סיגריות על ילדים בני פחות משלוש לא צריכים להעצר, משום שהילדים לא יזכרו את זה?
    "3. התינוק צריך להחליט בעצמו כשיהיה בוגר- האם תעניקו פריווילגיה זו גם לתינוק בבטן אמו, כשזו רוצה להפילו? האם תתנו לו להיוולד ולהחליט כאשר הוא בוגר אם ברצונו לחיות?" -לא. הפלה היא אכן סיום חיים, אבל זכות אישה בוגרת לא לשמש מדגרה משך שנה מחייה עולה על זכותו על יצור בלי תודעה להיוולד. את יודעת, כמו שזכותך לסטייק עולה על זכות הפרה לחיים. ככה זה כשממש מפעילים את השכל, במקום לשחות במי אפסיים של שטיפת מח: מבינים שהעולם הוא מקום מורכב, וערכים מוסריים הם לא עניין של אקסיומות ילדותיות.

  •   קל לאשה להחליט על כריתת ערלה לתינוק זכר דודי
    • 22:30
    • 30.06.12

    מאד נחמד שאשה מחליטה להטיל מום על ידי כריתה של חלק מאיבר המין הגברי. מה דעתך לעבור כריתת דגדגן כמו שנעה בחברות מסוימות באפריקה ואסיה? או לכרות לך חלק מן השדיים? כבר מזמן אין קוצצים זנבות לכלבים והגיע זמן לקבל את שלמותו של גוף התינוק הילוד. אם יש בורא עולם והוא היה רוצה, הרי היה בורא את הגבר ללא ערלה!

  •   תשקיעי טיפה מחשבה רון
    • 05:25
    • 01.07.12

    אין כאן שנאה אישית או קולקטיבית, אלא שתי מערכות ערכים שמתנגשות. נאורות איננה חוסר ערכים. נאורות היא מערכת ערכים אלטרנטיבית, שמקורה בתקופת ההשכלה וששמה את האדם במרכז. כשיש התנגשות בין מערכת ערכים הומניסטית לבין מערכת ערכים דתית, האדם שמתחבא ונותן לדתי לעשות כרצונו (להדיר נשים, לחנך לבערות וכו') אינו נאור אלא סתם נמושה חסרת ערכים.

    אם אני מאמין שהאדם הוא במרכז, זה אומר שיש לכל אדם זכות על גופו. אסור להכריח אותי, לדוגמא, לתרום דם. אפילו אם יש לי קרוב משפחה מאד חולה, זכותי לא לתרום לו כבד. אסור לאף אחד לקחת אותו ממני ללא הסכמתי גם אם לא יגרם לי כל נזק, והסיכון הרפואי מינימלי. מאותה סיבה אסור להכריח אישה לתרום את הרחם שלה (וכל שאר איבריה) לעובר בלי הסכמתה. מאותה סיבה אסור לכרות איבר מילד ללא צורך רפואי בלי הסכמתו.

  •   טענות דמגוגיות? תסתכל במראה סטודנטית
    • 09:49
    • 01.07.12

    שוב, האנלוגיות היחידות שלך הן לקטיעת איברים אחרים, כמו "קטיעת אצבע". בברית מילה לא כורתים איבר. כורתים חלק מזערי מסוף האיבר. שנית, יש מחקרים שטוענים שגברים שנימולו נדבקים פחות במחלות מין (יש גם מחקרים ששוללים זאת). בדיוק כך, גם יש מחקרים שטוענים שחיסונים למעשה מחלישים את המערכת החיסונית מפני שהם יוצרים חיידקים חזקים יותר. ועובדה, אין חוק המחייב הורה לחסן את ילדו. למה? כי ההורה מחליט בעצמו מה טוב לילדו בתחומים שאינם חד משמעתיים.
    מעבר לכך, לקטלג את הברית מילה כעוד "דרישה הלכתית", זה פשוט עיוות לשמו, שכן ברית המילה הינה עמוד תווך ביהדות.

  •   כמה בורות... סטודנטית
    • 10:00
    • 01.07.12

    "יש גם הלכה שצריך לשחוט פר שלוש פעמים בשנה, ושלל הלכות על מכירת והשכרת נשים וילדים לעבדות כדי לכסות חובות של האב/בעל. גם אותן צריך לקיים?". אוי כמה בורות... ידע בסיסי ביהדות זה לדעת שמצוות כגון אלו שמנית התבטלו לאחר חורבן בית המקדש.
    גם בפסיכולוגיה אתה לא משהו- בתינוקות שעברו התעללות ההתפתחות נעצרת והדבר מתבטא בשלל היבטים כגון חוסר תקשורת והתפתחות יכולת הדיבור בגיל מאוחר יותר וכדומה.
    למה אתה קובע שלעובר אין תודעה? דווקא המדע הוכיח ההיפך. העובר מסוגל לזהות את קולה של אימו, מגיב למוזיקה וכדומה. מספיק לראות גם סרטון אחד של הפלה, כאשר בבירור ניתן לראות את העובר מנסה להתרחק מהמלקחיים שבאות להורגו, בשביל לראות שיש לו תודעה. להגיד שזה מוסרי להרוג יצור שחי בתוכך? יצור שאתה יצרת? הריגה איננה מוסרית. אני תומכת בזכותה של אישה על גופה, אבל לקרוא לזה "מוסריות" זו הגזמה.

41 מה הקשר בין מילה ליהדות? וכי אי אפשר לשמור שבת ולהיות יהודי טוב עם זיין שלם, כמו שאלהים ברא אותנו? למה הרבנים שולחים ידם אל הסכין ופוגעים ללא כל התוויה רפואית בעולל חסר ישע? אני מבין ששומרים על חוקי כשרות מוזרים כגון איסור אכילת שניצל עוף עם גבינה, או קיי זה לא מזיק ואפשר להבין את הדבקות במסורות עתיקות ולא מזיקות, אבל לקלקל יצור חדש ולצער אותו ולהכאיב לו וליטול ממנו לצמיתות אבר רגיש וחשוב - זה נראה לי מ ט ו מ ט ם!  (לת) רמי
  • 19:05
  • 30.06.12

42 זה מאוד פשוט אלון
  • 19:13
  • 30.06.12

מי שרוצה מילה שיעשה לעצמו. מי שעושה את זה לילד שלו בשם הדת, משלה את עצמו. הלוואי שיעבירו חוק כזה בישראל. בינתיים אני מקים כת שאחד המנהגים שלו זה לקעקע את כל הפנים של התינוקות ומי שמתנגד לזה כנראה מתנגד לחופש הדת....

43 היהודים החילונים בארץ מאסו בחרדים, ונופלים קורבן למניפולציה שקופה. נכון שמילה היא מעשה ברברי. אבל, גם הפלות, ומתבצעת בכל העולם מיליוני הפלות. ויש הבדל בין עובר שלא זכה לראות חיים, לבין תינוק שישקול גרם אחד פחות מממה שהיה צריך. לדעתי הגרמני הממצע, לא ממש דואג לאיכות חיי התינוקות היהודים. אילו הייתה דאגה כה גדולה הם היו קודם כל אוסרים הפלות. בינינו, אפשר (וצריך) לשנות את הברית מילה אם רוצים, לי למשל מפריע ששותים לחיים כשחותכים לו. אבל זה עיניין שלנו. לתת לגרמנים להטיף לנו מוסר בנושא זה, זו השפלה. קצת עמוד שידרה בבקשה, גם מהחילונים. עדיין היום לומדים ילדים נוצרים בברית החדשה שהרגנו את ישו - אז צריך להבליג, ולהבין שלא כל אירופאי רואה בנו רוצחים - אבל זהו הרקע היסודי לדברים. השואה לא הייתה אירוע מקרי של שינאת זרים. היא צמחה על רקע דתי, והרבה מאוד אנשים משכילים באירופה הם נוצרים אדוקים, רופאים, מהנדסים, עורכי דין וכיו'. יש הבדל בין אדם בטוח בעצמו שמוכן לקבל את השונה ולסלוח, לבין פתי שלא מבין מה קורה מתחת לאפו.  (לת) קול ההיגיון
  • 19:33
  • 30.06.12

44 סוף סוף גרמניה מקבלת החלטה מוסרית נכונה ולא מפחדת בגלל רגשי האשם לשואה דוד (דור שלישי לשואה)
  • 19:40
  • 30.06.12

סוף סוף גרמניה מצליחה לקבל החלטה מוסרית מדרגה ראשונה בלא להתקפל לתחושת האשם לשואה. כמו שאיו חותכים יותר לכלבים את הזנבות, הגיע זמן לכבד את שלמות הגוף של התינוק הנולד. ערלה אינה מחלה, ואין סיבה לכרות אותה במנהג ברברי. אין כאן פגיעה בחופש דת. הרי תינוק בן 8 ימים אינו אוטונומי להחליט על שייכות דתית, ולא יקרה שום דבר נורא אם ימתין עד להיותו בוגר כדי לעבור את הטקס אם ירצה. הפחד של הרבנים והממסד הדתי הוא שגברים בוגרים יבחרו לא לקיים את הברית. יש תרבויות שכורתות את הדגדגן לנשים. הגיע זמן שגם היהדות והאיסלם יפסיקו להטיל מום באברי מין של ילדים רכים.

45 החלטה מוסרית חשובה בלי להתקפל לרגשי אשמה על השואה דור שלישי לשואה
  • 20:07
  • 30.06.12

יש לברך על ההחלטה האמיצה והנכונה מבחינה מוסרית של בית הדין הגרמני, שלא נכנע לפגיעה בזכויות אדם בגלל רגשי אמם לשואה. אין כאן פגיעה רצינית בחופש דת של התינוק הילוד. הרי בגיל 8 ימים אין הוא אוטונומי לבחור לקיים את מצוות ברית המלה. פעם היו קוצצים את הזנב לכלבים, ויש תרבויות שעדיין כורתות את הדגדגן לנערות. הגיע זמן להבין שערלה אינה מום שיש להסירו. ברור למה הממסד הדתי נעמד על רגליו האחוריות: הפחד שבהינתן הבחירה, גברים יעדיפו לא לעבור ברית מלה.

46 כל הכבוד לגרמנים שהחליטו החלטה מוסרית כזאת ליאת
  • 21:07
  • 30.06.12

אני רואה בכך הישג. כבר בעקבות התקנה החדשה, שני בתי חולים מפסיקים עם הבריתות. הלוואי וזה יביא להמשך התהליך במדינות נוספות וגם אצלנו בישראל, שמזמן היה צריך להפריד בין דת ומדינה.

47 גרמנים: חוק זה חוק!  (לת) דורון
  • 21:19
  • 30.06.12

48 גזירות טיטוס במהדורה מודרנית  (לת) גזירות שמד היו בכל דור והנה אנחנו כאן
  • 21:26
  • 30.06.12

49 בגרמניה יש שלושה מיליון מוסלמים אלי
  • 22:45
  • 30.06.12

אתם לא מבינים שמדובר בפסק דין שפוגע במוסלמים.

50 כל הכבוד לגרמנים על האומץ לתקוע יתד ראשון בניתוח לא נחוץ לתינוק חסר ישע ערן
  • 01:31
  • 01.07.12

אם אנחנו לא מתעוררים ומגנים על ילדינו אז כנראה שזה אמור להגיע מתישהו מבחוץ לפעמים מה שרואים משם לא רואים פה !!

51 הגרמנים שוב מנסים לחנך את שאר העולם?  (לת) חשבתי שמיצינו את הנושא
  • 02:44
  • 01.07.12

52 מילת גברים, כמו מילת נשים, זה ברבריות.  (לת) נימול
  • 04:23
  • 01.07.12

53 למי שזוכר - הנאציזם התחיל באיסור על השחיטה - הלא הומנית כביכול....  (לת) אחד העם
  • 07:11
  • 01.07.12

54 ברית מילה היא קריאת תיגר אנושית נבערת על מעשה הבריאה שי
  • 08:26
  • 01.07.12

מבחינה הלכתית קיימות פרצות רבות באשר לאופן ביצועה - במקור, אצל אברהם אבינו, מדובר בהקזת דם בלבד ללא ה"פריעה" שהיא קילוף סילוק הערלה מן הגוף. המנהג כפי שהוא רווח בימינו נשתרש בתקופה מאוחרת הרבה, לאחר החרם דרבינו גרשום.

55 אין לכם ממי ללמוד מוסר? מגרמניה???????  (לת) דודי
  • 09:26
  • 01.07.12

56 מדהים איך סביב שימור המנהג הברברי הזה נוצרת קואליציה של כל המוסדות הדתיים יאיר
  • 10:15
  • 01.07.12

ועל זה נאמר: דרשני.

57 לקשיי-תפיסה וטעוני טיפוח: מדובר בברית החדשה מול הברית "הישנה" עורבא
  • 10:36
  • 01.07.12

הסוגיה אינה פיסית [קטימת האיבר הזכרי] אלא מטא-פיסית, כלומר רוחנית ותיאולוגית. הרי מדובר באקט סמלי בכריתת ברית, תאתי משמע בין האל והעם הנבחר. הנצרות מגדירה את עצמה כ"ברית החדשה" כלומר כחוזה חדש עם האלוקות המבטל את הקודם. גם אם המתנגדים לברית יישבעו על קבר אמם שאינם נוצרים מאמינים עדיין מלחלחת להכרתם ההתנגדות ליהדות כדת אובסוליטית שעבר זמנה ובטל קורבנה. אני מכיר יהודים שהתחתנו עם נשים לא יהודיות אך על ברית המלה של בניהם הקפידו.
הפגימה בטבע מעניקה לאקט הזה משמעות חשובה נוספת: היהודי אינו סוגד לטבע.

58 היגיע הזמן לאסור את עבודת-האלילים הזאת.  (לת) גיורא
  • 12:46
  • 01.07.12

59 הגיע הזמן לאסור בחוק את עבודת-האלילים הזאת!!  (לת) גיורא
  • 12:47
  • 01.07.12

60 אף אחד לא עושה הפלה כמימוש "ברית עם אלוהים". הפלה עושים בכאב ובלית ברירה כדי למנוע אומללות. ואף אחד לא עושה ברית כדי למנוע עוני, או פירוק משפחה. הטלת המום הזאת נעשית כדי לרצות אלוהים שאינו קיים והיא מהתקופה שבה גם שרפו בשר בקר בבתי מקדש מאותם מניעים  (לת) חילונימוס
  • 12:54
  • 01.07.12

61 גם אנחנו, לאחר מחקר מעמיק, החלטנו לא למול את בנינו הקטן- ושמחים על כך מאוד. אין סיבות רפואיות תקפות למול ילדים. הטיעון הדתי לברית מילה תקף למי שדתי או מסורתי, ולדעתי הם היחידים שיש להם צידוק כלשהו לעשות זאת (וגם זה בספק אם משווים זאת למילת נשים). החילונים היהודיים שעושים זאת לבניהם לדעתי הם הכי גרועים- מתרצים לעצמם תירוצים למה כן לעשות ברית מילה לרוב בלי לחקור את הנושא לעומק ולחשוב עליו בכובד ראש- בד"כ מה שמנצח זה "מה יגידו אם לא נימול את הילד" ו"הוא יסבול כי הוא ירגיש שונה אם לא נמול אותו". אלו סיבות נלוזות להחליט על דבר כזה משמעותי לילד. רוב האנשים מקדישים זמן רב יותר להחליט האם ואיזה מזגן לקנות לבית.  (לת) דנדן
  • 13:03
  • 01.07.12

62 אז גם ניתוחים פלאסטיים אסור? זה הרי לא צורך רפואי... ג'ק
  • 11:50
  • 04.07.12

לא מעניין אותי האספקט הדתי של העניין אבל דבר אחד בטוח - איבר נימול הוא איבר יפה יותר ונקי יותר וכתוצאה מכך גם בריא יותר.



פעילות
המלצות