מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

כך הגן היטלר על הקצין היהודי שהיה מפקדו

מסמך ארכיוני חושף כיצד הפיהרר הורה לראש הס"ס לחוס על חייו של שופט יהודי בשם ארנסט הס, ששירת עם היטלר במלחמת העולם הראשונה

היטלר הורה באופן אישי להגן על יהודי שהיה אחד ממפקדיו במלחמת העולם הראשונה - כך נחשף במסמך ארכיוני ממלחמת העולם השנייה, אשר מתפרסם בגיליון החדש של העיתון היהודי "קול יהודי מגרמניה", שיוצא לאור בברלין. המסמך הוא מכתב שחובר באוגוסט 1940 על ידי היינריך הימלר, ראש הס"ס, ונשלח לפקודיו. במכתב מודיע הימלר, בעקבות בקשתו של הפיהרר, כי אין לגרש או לרדוף את השופט היהודי ארנסט הס, אשר שירת עם היטלר במלחמת העולם הראשונה.

ארנסט מוריץ הס נולד ב-1890 בגלזנקירכן שבגרמניה. במלחמת העולם הראשונה הצטרף ליחידת חיל הרגלים של בוואריה. רצה הגורל, והיטלר התנדב לשרב באותה יחידה. שניהם הוצבו בחזית בפלנדריה בסתיו 1914, שם שירתו עד 1918. במהלך שירותו נפצע הס פעמיים. בקיץ 1916 הוא אף היה למשך זמן קצר המפקד של היטלר. בעקבות שירותו הוא קיבל עיטורי גבורה וקודם בדרגה.

ארנסט מוריץ הס
ארנסט מוריץ הס.

עד עליית הנאצים לשלטון הוא היה שופט. תחילה גר עם אשתו בוופרטל ולאחר מכן עברו לדיסלדורף. ב-1936, בעקבות חוקי הגזע, נושל מתפקידו. באותה שנה גם הוכה בידי נאצים מחוץ לביתו, ועזב את גרמניה עם משפחתו לאיטליה.

משם הוא שלח מכתב אישי להיטלר בו ביקש לחוס עליו ועל בתו. "עבורנו, הסיווג כיהודים והחשיפה לעלבונות הינם מוות רוחני", כתב לו. לצד זאת, הוא הסתייע בחבר אחר מימי מלחמת העולם הראשונה, פריץ וידמן, אשר היה אחד מעוזריו של היטלר עד 1939 ומקורב לראש לשכתו של הפיהרר.

בסופו של דבר, היטלר נענה לבקשתו של הס, והורה לרשויות להעביר להס את כספי הפנסיה שלו עד איטליה. בהמשך, פטר אותו מהחובה לשאת את השם "ישראל" במסמכיו - אשר היה סימן זיהוי ליהודים. ב-1939 הס אף קיבל דרכון חדש ללא החותמת האדומה "J", שהסגירה את מוצאו.

בהמשך אותה שנה אולץ לחזור לגרמניה עם משפחתו, בהתאם להסכם בין גרמניה לאיטליה. נסיונותיהם להגר לשווייץ ולברזיל נכשלו. הס סמך על ההגנה שקיבל מהיטלר, ועבר עם משפחתו לגור בכפר נידח בבוואריה. ואולם, ביוני 1941 הוא נקרא לרשויות במינכן. כשהציג להם את "כתב ההגנה" שקיבל, נאמר לו כי הוא כבר לא בתוקף וכי מעתה הוא "יהודי ככל היהודים". המסמך אף נלקח ממנו ומעולם לא הושב לו. בהמשך גורש הס למחנה ריכוז ליד מינכן שם ביצע עבודות כפייה. ההגנה היחידה לה זכה היתה מתוקף נישואיו לנוצריה פרוטסטנטית. אחותו ואמו נשלחו לטרזנשטאט בידי אדולף אייכמן. אחותו נרצחה לאחר מכן באושוויץ. אמו הצליחה להימלט לשווייץ.

היטלר מצדיע לחיילים גרמנים בווינה לאחר סיפוח אוסטריה
היטלר מצדיע לחיילים גרמנים בווינה לאחר סיפוח אוסטריה. צילום: אי–פי

בתום המלחמה נותר הס בגרמניה ודחה את ההצעה להתמנות חזרה לשופט. למחייתו עבד כמנהל ברשות הרכבות הפדרלית בפרנקפורט. ב-1983 הוא מת. בתו, אורזולה, בת 86, חיה בגרמניה. בראיון ל"קול יהודי מגרמניה", סיפרה כי אביה תיאר את היטלר כ"אדם ללא חברים ביחידה, שמעולם לא אמר מילה לאיש".

המסמך שמתעד את ההגנה לה זכה מהיטלר נשמר בארכיון של הגסטאפו בדיסלדורף, ונחשף בידי סוזאנה מאוס, חברת מערכת העיתון "קול יהודי מגרמניה". הס אינו היהודי היחיד שקיבל חסות כלשהי מהיטלר. מוכר במיוחד המקרה של אדוארד בלוך, רופא המשפחה של היטלר, אשר כונה על ידו "יהודי אציל", והיגר לארה"ב בזמן המלחמה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה אתר החדשות המעניינות האחרון שנשאר. מעניין מאוד
  • 20:20
  • 06.07.12

כל השאר רק פופוליזם וסנסציות.

  •   מה אתם אומרים, הקצין הזה, אם היה ישראלי, היה אנארכיסט מבילעין או קצין בקריה?  (לת) נאמנות פאשיסטית מעל הכל
    • 11:57
    • 07.07.12

02 כמה מחברי הטובים הם יהודים/ הומואים/ שמאלנים  (לת) מ. כהנא
  • 20:21
  • 06.07.12

  •   שכחת, בנקאים ומלווים בריבית. גם אני מכיר כמה יהודים. אבל לא מספיק בשביל להביע דעה. קלוזו 002
    • 05:38
    • 07.07.12

    ניתקלתי בכמה יהודים בעבר, אין לי זכרונות יפים מהם.
    הם לא עומדים בתור, תמיד יש להפ מה לומר על כל דבר ועניין.
    אבל אני בטוח שיש גם נחמדים, אני פשוט לא ניתקלתי בהם.
    כת מעניינת.
    שמעתי ש 20% מהם לא עובדים והייתר עבדים ! לא יודע אם זה נכון אבל נשמע טוב ל 20%.

03 וכמובן גם ויטגנשטיין יונתן
  • 20:25
  • 06.07.12

הפילוסוף היהודי שזכה לחנינה מהיטלר.

04 ממש רחמן ההיטלר הזה, חסיד אומות העולם  (לת) אפרת
  • 20:26
  • 06.07.12

05 אם נשים את התעמולה של המנצחים במלחמה בצד, וכן את תעמולת "זכויות האדם" ו"החוק הבינלאומי" (שהומצא רק כדי להתנקם במנהיגי גרמניה), הרי שהיטלר לא היה יותר או פחות מפטריוט גרמני שהגן על ארצו מפני הברבריות רביזיוניסט
  • 20:33
  • 06.07.12

הסובייטית-קומוניסטית. העיניין הזה עם היהודים היה שולי, ובכל מקרה צריך לקחת בחשבון שהיהודים היו מיעוט שגדל והשתלט על המקצועות החפשיים בגרמניה. כמו כן, החתרנות נגד האוכלוסיה הגרמנית כולה באמצעות תנועות "מהפכנית" (=משתפים של סטלין) נעשתה באמצעות יהודים כמו ראדק, לוקסמבורג, ברנשטיין, אייזנר, לוין, והנוכל רתנאו. זה לא מצדיק את מה שנקרא שואת היהודים, אבל ניתן להבין את מעשיו של השלטון הגרמני אם נכנסים לנעליו ומגלים את אותה אמפתיה שהשמאל דורש מאיתנו לגלות למהגרים וזרים.

  •   לא מאמין שהתגובה הזאת פורסמה  (לת) מנשה
    • 21:37
    • 06.07.12

  •   תמיד חשבתי כך, אבל חששתי להביע דעה!!! מדינה של סתימת פיות!!!  (לת) נוקמי אב"א אחימאיר
    • 21:40
    • 06.07.12

  •   זה פשוט נורא שאנשים מדברים כך. מקור כל הרוע  (לת) סוציאליסט
    • 21:41
    • 06.07.12

  •   אתה כנראה מנסה למשוך תשומת לב על ידי ממ
    • 21:44
    • 06.07.12

    כתיבת שטויות, אבל בכל זאת כדאי להעיר שהיהודים היו 0.8% מאוכלוסית גרמניה כך שלקרוא להם "מיעוט שגדל והשתלט על המקצועות החפשיים" זה קצת טפשי.

  •   לא פטריוט ולא נעלים! מי שרוצה לכבוש את העולם ולשעבד או להשמיד את כל תושביו הוא פסיכופט ולא פטריוט.  (לת) איה סם לקחת?
    • 21:58
    • 06.07.12

  •   נאצי יהודי אנטי פשיסט
    • 22:10
    • 06.07.12

    ה"רביזיוניסט" אינו אלא לאומן קיצוניף פשיסט מסוכן, אם לא נאצי המחופש ליהודי. ה"הבנה" שאתה מפגין כלפי מעשי הזוועה הנאציים חושפת את פרצופו של הימין הדקדנטי.

  •   הדר בית"רי במיטבו  (לת) ז'בו
    • 22:16
    • 06.07.12

  •   זהותו של המגיב דני
    • 22:17
    • 06.07.12

    גם ניאו נאצי יכול להשתמש ברובוט תרגום משוכלל ולכתוב את אותן המילים בגרמנית טהורה.

  •   אני בהלם... אתה אנטישמי!
    • 22:37
    • 06.07.12

    היטלר לא יכול "להגן על ארצו מפני הברבריות" מהסיבה הפשוטה שהוא הוא עצמו זאת התגלמות הברבריות!
    היטלר המציא את האכזריות והרוע האנושי מחדש וספק אם אי פעם בעתידה של האנושות מישהו יהיה מסוגל להגיע לחצי מרמתו...

    מה הקשר בין תוקפנותו של היטלר לבריטניה, צרפת, פולין, צכיה וכו' לבין הגנה על גרמניה???
    האם הבליץ על לונדון גם הוא בגדר הגנה מפני הברבריות הסובייטית קומוניסטית???


    אנא, רק בקשה קטנה ממך: אל תכנה עצמך רבזיוניסט כי במעשה זה מכתים אתה עוד אנשים בכתם טיפשותך!

  •   אתה מוכיח כאלף עדים שהחייתיות הנאצית יכולה לקרות בכל מקום אכן ההיסטוריה חוזרת על עצמה
    • 22:51
    • 06.07.12

    יש בדבריך הכל מכל: גם שנאה עזה לעמך, בשם "אהבת ישראל " כמובן, גם הבנה לרצח מפגרים, הומואים, חולי נפש, וכמובן לרצח יהודים...
    ההכתמה והדמוניזציה לציבור שלם, אופיינית לכל התנועות הלאומניות החשוכות שזקוקות תמיד לאויב אוטומטי, והשמאל מהווה כמובן מטרה טבעית.
    אפשר כמובן לפטור את דבריך כסוג של מחלת רוח ולהפנות אותך לרופא שירשום לך את הכדורים המתאימים, אבל לצערי אתה מיצג הלך רוח שנעשה כאן נפוץ יותר ויותר.
    אלוהים ישמור.

  •   אתה פשוט אידיוט.  (לת) משה
    • 22:57
    • 06.07.12

  •   ציני אהה!  (לת) איש המחשכים
    • 23:04
    • 06.07.12

  •   בואנה אתה שרוט על כל הראש? ? ? הכל אצלך בסדר? 6 מיליון איש הושמדו וזה שולי? ? ? אתה חולה נפש!  (לת) אדם שפוי לשם שינוי
    • 23:08
    • 06.07.12

  •   אתה מוכיח בדבריך כי היסטוריה בהחלט יכולה לחזור על עצמה נער הייתי וגם זקנתי
    • 23:08
    • 06.07.12

    דבריך רוויים בשנאת עמך (בשם "אהבת ישראל" כמובן), בהבנת המניעים לרצח מפגרים, חולי רוח, הומואים וכמובן יהודים.
    לאומנים חשוכים כמוך (שלא לומר נאצים), תמיד זקוקים לאויב אוטומטי, מעין מרעיל בארות קלאסי, ומי טוב מלשמש בתפקיד זה מאשר ה"שמאל".
    אפשר לפטור את דעותיך כסימן למחלת נפש, ולשלוח אותך לרופא שירשום לך את הכדורים המתאימים, אבל האמת היא שהדעות המצמררות שלך על הנאציזם, מחלחלות לשכבות רחבות בעמנו, ומהוות סכנה אמיתית ומוחשית לכולנו.
    אלוהים ישמור בררר...

  •   רביזיוניסט אתה קורא לעצמך.. אני
    • 23:11
    • 06.07.12

    אם היית חי בתקופה של זבוטינסקי הלא הוא אבי הרביזיוניזם, הוא היה תולש לך את האשכים ומסגיר אותך לבריטים על תגובה שכזו "מה שנקרא שואת היהודים" עלק..

  •   המשמיצים כאן לא קראו את דבריי אלא מגיבים להרהורי ליבם ולאיזה דמון שהמציאו. רביזיוניסט
    • 23:21
    • 06.07.12

    לא הצדקתי את הרג היהודים, ואמרתי במפורש שהוא אינו מוצדק. הברבריות הסטליניסטית היא עובדה, ואכן כאשר נכבש הרייך הפליאו קלגסי הצבא האדום את מכותיהם באוכלוסיה הכבושה בצורה שלא היה לא אח ורע. רק עיוור או מי שסומא על ידי שנים של תעמולה ליברלית (=קומוניסטית) לא יראה את המפלצתיות במשטר הסובייטי שסיכן את אירופה כולה, ושעליה רק גרמניה יכלה להגן. זה שהיטלר היה פטריוט לא אומר שהוא היה אדם טוב, אבל זה שהוא היה אדם רע זה לא אומר שהוא לא היה פטריוט. והכינוי "רביזיוניסט" למי שזה צרם לו, נוגע לעמדתי כלפי ההיסטוריה של תקופתנו, ואינה קשורה לתנועתו של ולדימיר ז'בוטינסקי, סוכנו של סטלין ומעריץ האימפריה הבריטית הצבועה. זה שקוראים לי בו זמנית גם לאומן וגם שונא עמו מעיד כאלף עדים על חולשת הרוח שאחזה באינטיליגנציה שלנו עקב החתרנות ההומניסטית-בולשביקית שמסתתרת מאחורי אידיאולוגית "זכוות האדם". תתביישו אתם, עבדי השיטה.

  •   תגובה לרוויזיוניסט יודעת
    • 23:33
    • 06.07.12

    תגובתך מצביעה על בורות ועםארציות לגבי תולדות היהודים בגרמניה.תגובתך אופיינית לחלק מהימין שרואה בכל נטיה שמאלה- אנרכיסטיות ומגלה חוסר סובלנות כלפי מי שאינו מתאים עצמו לדעותיו.צר לי לומר שתגובתך מזכירה את הדעות שלתומכי היטלר בזמנו.

  •   לכל אלו שמשמיצים אותי: לא אמרתי שהיטלר היה איש טוב. אמרתי שהוא היה פטריוט. ובמפורש אמרתי שאיני מצדיק את הפגיעה בחלק מהיהודים. רביזיוניסט
    • 23:33
    • 06.07.12

    עם זאת, לאחר שמסירים את ענני התעמולה ההומניסטית-בולשביקית, מתחוור מעל לכל ספק שהמפלצת הגדולה של המאה העשרים היה סטלין, ושהיטלר צדק בחששו מפניו. מתי כבר תבינו שהקומוניזם היה המכה הגדולה ביותר שנחתה על אירופה אי פעם? ואני קורא לעצמי רביזיוניסט בשל יחסי להיסטוריה ולא על שם תנועתו של הסוכן הכפול ולדימיר ז'בוטינסקי.

  •   האימפריה הקולוניאליסטית שמושבה בלונדון היא זו שהכריזה מלחמה על גרמניה ולא להיפך, אבל כמה נוח לשכוח. רביזיוניסט
    • 23:38
    • 06.07.12

    ולא, אני לא גרמני. אני מה שקרוי אצלכם "יהודי", אדם נורמטיבי שגדל בבית ספר רגיל. רק שבניגוד לכם, אני לא מקבל על פניה את התעמולה הבולשביקית בחסות המפלגות הגדולות. למדתי כמה שפות וקראתי קצת. זו הסיבה שאני חושב אחרת מכם.

  •   Right, Patriot that is responsible for 6.5M dead Germans and the loss of 20% of the territory, let alone the dictatorship  (לת) Heinrich Luitpold
    • 23:56
    • 06.07.12

  •   אני לא מאמין; 9 תגובות לרביזיוניסט ובאף אחת מהם הוא מואשם ב"שנאה עצמית". המגיבים שכחו מה זה להיות יהודים.  (לת) זכי חלטורה
    • 00:10
    • 07.07.12

  •   תגובה של היפו-ביגוט (צבוע קנאי) מעלה גירה. בכל התגובה אלוהים ישמור אין ולוא תו אחד שלא מועתק מהמסורת הרטורית הלעוסה של התוכי המקומי.  (לת) זכי חלטורה
    • 00:40
    • 07.07.12

  •   זה לא פשוט ולא נורא. מקור כל הרוע הוא מוח עצל מלא תבן. תענה לו, גם במחיר שריפת יתרת התאים שנותרו לך שם.  (לת) סוציאל מרקנטאליסט
    • 00:51
    • 07.07.12

  •   אני מאמין כי תגובה זאת נכתבה ע"י לא יהודי אנטישמי שאינו מבחין בין ימינו לבין שמאלו, או ע"י אדם מעורער בשכלו ובהבנתו את אשר התרחש בגרמניה בשנות בערים, השלושים והארבעים של המאה העשרים.  (לת) יהודי ישראלי
    • 01:02
    • 07.07.12

  •   זה קטע מועתק ומתורגם מ"דער שטירמר" משנת 1935 יקה
    • 01:09
    • 07.07.12

    היתכן שדובר גרמנית מעורער בנפשו הצליח לעבור את הצנזורה של "הארץ" שהיא קפדנית מאד וקיצונית בהיותה זהירה????

  •   אני קורא כבר 10 פעמים את התגובה ולא מאמין. כמה דם רע זורם לך בעורקים. אני מאוד מקווה שאין לך ילדים ושלא תביא, כך לא תפיץ את תורת הגזע הנאצית שלך  (לת) שמעון
    • 01:13
    • 07.07.12

  •   ח ו ל נ י !  (לת) .
    • 01:29
    • 07.07.12

  •   מאיפה נמצאו לו 21 לייקים?! וואו
    • 02:13
    • 07.07.12

    זה נכון שסטלין תכנן לתקוף את גרמניה בעצמו אבל זה לא מוריד אפילו לא אלפית מפשעיו של היטלר והאגרסיביות והתוקפנות הצבאית שלו

  •   אתה מייצג סטראוטיפ של שמאלני רדיקלי בר
    • 03:18
    • 07.07.12

    אתה יוצר השוואות לא מלומדות,
    בין כל דבר שאתה מוצא בינו לבין המצב בישראל קשר מסוים,
    ואתה מגבה את דבריך בזה שסותמים פה פיות...
    אז יופי אמרת משהו שהוא נחשב טאבו,
    מרגיש חכם יותר עכשיו?

  •   אז איך אתה מסביר את הפטריוטיות אם 50 אחוז מהצמרת הנאצית היו יהודים אברהם אבן עזרא
    • 05:18
    • 07.07.12

    כולל גבלס, אלברט שפר,אלפרד רוזנברג,אנטון מאייר והיטלר עצמו
    ועוד מאה חמישים אלף חצאי יהודים למיניהם ששירתו בנאמנות את המשטר
    שיעורי בית קטנים יסבירו לכם שמה שקוראים לו פיזיונומיה ועליו מושתת הגזע הארי נברא עי גלטון כאספר לאוואטר וגמבטיסטה דה לה פורטה- כך שאם תבדקו היטב אתם גם תגלו שגדעון לוי המפורסם צאצא להורים שתמכו במשטר הגרמני ובאופן מפתיע הגיעו לישראל באוניה מעפילים
    מנובלים איך אפשר להצדיק רצח מתועב שכזה ולא משנה מה הנסיבות

  •   אתה לא "רבזיוניסט", סתם נאצי מסריח.  (לת) שאול
    • 05:44
    • 07.07.12

  •   האמת כואבת. יותר נוח למכור סיפורים. הרי גם היום אתה רואה שליד דתיים לא יכול להתקיים דבר מלבדם.  (לת) קלוזו 002
    • 05:46
    • 07.07.12

  •   כל הכבוד לך, עכשיו כל מופרעי הימין מגיבים. עש להם הרבה סיסמאות להטיח בך. רק חסרה להם המראה. הם פשוט טרם למדו להביט במראה. חסמב"ה
    • 06:14
    • 07.07.12

    אלי הדור הבא של חברי הכת יצליח לפענח איך משתמשים במראה.
    אולי עוד תפילה, עוד קומבינה, שוב תפילה, השלכת אבנים על חיילים, אי תשלום מיסים, קללות לנשים שלא לבושות כמותם, הפרדה באוטובוסים, בתי ספר לגזעים שונים. אם הקמת מחנה ריכוז לא הייתה עבודה עבורם, הם כבר היו מקימים ושולחים לשם את כל החילונים. אגב, בארוץ NG ניתן לראות כי דולפינים וקופים כן מסתדרים עם מראה. רק הימין לא מצליח. מעניין למה.

  •   יש ימין ויש שמאל - זה כל העניין  (לת) אבג
    • 07:24
    • 07.07.12

  •   בוא נעשה עסק. ארוויזיוניסט
    • 09:17
    • 07.07.12

    הימין יגלה אמפטיה למהגרים ולזרים ולערבים הישראלים ולפלסטינאים.
    והשמאל יגלה אמפתטיה לשלטון הגרמני.

  •   ל-22:37/ התוקפנות של הנאצים נגד פולין ב-39 פחותה מזו של מצרים וסוריה נגד ישראל ב-73. תזכורת היסטורית
    • 10:55
    • 07.07.12

    בשני המקרים התוקפנים שאפו להחזיר לעצמם שטחים שאבדו להם. אבל בעוד שהערבים איבדו את שטחיהם כתוצאה מתוקפנות שלהם עצמם, לא זה המצב אצל הגרמנים. גרמניה הקייסרית היתה אולי המדינה האחרונה באירופה שחיפשה מלחמה ב-1914. היא היתה ערבה רק לגבולות של האחות האוסטרית. בריטניה היתה ערבה בין היתר לגבולות של סרביה.... נוסף לכך, הנצחון של בעלות הברית במלח"ע 1 לא הושג בשדה הקרב (רגלו של אף חייל זר לא דרכה על אדמת גרמניה עד סיום המלחמה), אלא בעיקר כתוצאה מהסגר ימי בלתי חוקי שהן הטילו על יבוא מזון לגרמניה. הסגר שהביא למותם מרעב של כמיליון גרמנים, עד שגרמניה "נאותה" לחתום על הסכמי ורסאיי ב-1919.

  •   מי שרואה את ההסטוריה האנושית כמאבק בין גזעים, וזה כולל את הדת היהודית, בל יתפלא שבערוגתו צומחים גם גידולים שהלכו עם העניין עד הסוף  (לת) סטיליקו
    • 12:41
    • 07.07.12

  •   בורות אייל - באר שבע
    • 13:53
    • 07.07.12

    היטלר לא עלה ככח מגן נגד הסובייטים ולא הייתה לו אגנדה אנטי-קומוניסטית (לפחות לא במקור). לראיה שמה המלא של מפלגתו של היטלר היה "מפלגת הפועלים הנציונל-סוציאליסטית".
    למעשה ה-SA היה ארגון שמאל שפעל בחסותו (בתחילת הדרך) שרצה להמשיך ב-"מהפכה השניה" למוטט את שלטון האצולה הגרמנית ואת שליטתו בצבא.

  •   איזה עשבים שוטים אנחנו מגדלים כאן? מהיכן הגיעו הזרעים?  (לת) ליבוביץ' צדק!
    • 16:59
    • 07.07.12

  •   רביזיוניסט אינו מחדש דבר: כך חשבו אנשי לח"י כשניסו לחבור לשגרירות מוסוליני בבירות.  (לת) אפילו האיטלקים צחקו עליהם
    • 17:01
    • 07.07.12

  •   מדוע אתם מזועזעים כל כך? רז
    • 23:19
    • 07.07.12

    במה התגובה הזו שונה מדעותיהם של מנהיגי הימין בכנסת ישראל נגד האוכלוסייה הערבית.
    האמת תגובתו מתונה יותר מתגובותיו ודעותיו של מר לברמן, שר החוץ במדינתנו..

  •   שכחת את ריינהרד היידריך גם הןא היה חשוד כיהודי  (לת) א
    • 23:33
    • 05.12.13

06 עצוב..... ערבי אחד
  • 20:34
  • 06.07.12

איך כ"כ הרבה יהודים נלכדו ע"י הנאצים בחוסר רגישות וחוסר אנושיות ופשוט עשו בהם זוועות. כל פעם אני קורא על כל מני טבחים ומעשי רצח, פשוט בא יל להקיא. וכשאני קורא כמה שורות מאחד הסיפורים הרבים שקרו בשואה שהייתה נגד היהודים והושאה שהייתה נגד הארמנים מזדעזע עוד יותר. מאיפה אפשר להוציא את כל הרוע הזה?

  •   אתה באמת חושב שרק ההיסטוריה הזו מוכיחה כמה בני אדם יכולים להיות מעוותים כל כך?  (לת) בן אנוש
    • 22:43
    • 06.07.12

  •   נו.. ועל אסד מה תגיד?..  (לת) אני
    • 22:58
    • 06.07.12

  •   אני לא רוצה להפחיד אותך, אבל קרא את מספר 1 ותבין מאיפה זה בא.  (לת) יהודי אחד
    • 23:45
    • 06.07.12

  •   אני לא עושה לייק למניפולציה שלך, אני רק הערה בשולי הדברים. זכי חלטורה
    • 09:00
    • 07.07.12

    היהודים לא נלכדו כאילו טמנו להם מלכודות והם נפלו לתוכן. העסק הזה היה מאורגן בשטח ככה: חוליות של גרמנים קיבלו פקודה ללכוד יהודים לשמש להם מורי דרך, מלשינים ו"מויסרים" (כי הגרמנים לא ידעו את מקום מגורי היהודים). אם חבר חוליה גרמני היה מסרב, הוא היה עומד למשפט שדה והיו גוזרים עליו עונש מוות בעוון סרוב פקודה בשעת מלחמה. אז מצד הגרמנים המוציאים לפועל זה עבד חלק. אבל גם מצד שני זה עבד חלק כי אותם יהודים שנלכדו הובילו את חוליות הגרמנים אל שאר היהודים שהרי לא הייתה להם ברירה; אם מישהו מהיהודים שהובילו את הגרמנים היה מסרב, היו יורים בו על המקום בלי משפט. ככה זה עבד המנגנון הזה כי אף אחד לא רצה למות.

    כדי ליישב את העניין המטריד הזה, חיבר הפרופ' היהודי דניאל גולדהאגן ספר מבוסס מחקר בשם "תליינים מרצון של היטלר" שבו ביקש להוכיח שהגרמנים עשו את מה שעשו מרצון (להבדיל מהיהודים שעשו זאת בחוסר רצון בולט). גולדהאגן ביקש לכאורה להכריע בספרו בוויכוח בין חוקרי השואה האינטנציונליסטים לפונקציונליסטים (בין אלה שסבורים שהשואה הייתה מתוכננת מראש ומכוונת מגבוה לבין אלה שסבורים שהיא הייתה מתרחשת מפעולה לפעולה תוך כדי המלחמה ולא בהכרח מגבוה אלא מהדרג הבינוני), אלא שתוך כדי קריאת הספר עולה החשד שגולדהאגן ביקש להפריד בין תליינים מרצון לתלייינים מחוסר רצון, כדי שהעניין הזה יהיה ברור למקרה שמישהו (למשל אני) יטען שהלכה למעשה, השואה לא הייתה אפשרית ללא שיתוף פעולה של יהודים - יודנראט, קאפו, מלשינים, "מויסרים" ושאר אומללים, רפי שכל, חלושי נפש, חסרי חוליות, תאבי בצע וכיוצא באלה - שמקובל לפטור אותם בשאלה "וכי איזו ברירה הייתה להם?" כאילו שלחיילים הגרמנים הייתה ברירה.

    גולדהאגן חש ככל הנראה מחויב "לסגור" את העניין הזה בטענה שהגרמנים כלל לא עמדו בפני שאלת הברירה, דהיינו, הם לא רק מילאו פקודות, אלא מילאו מאוויים גלויים וכמוסים, פרטיים ולאומיים.

  •   לחלטורה/ עוד מעט תטען שהקפואים היהודים היו היחידים באירופה (כולל הנאצים) שידעו כבר ב-39 על ההשמדה הצפויה ושבשנים הקרובות יבנו תאי גזים עבור היהודים שבגטאות.  (לת) החום משפיע...
    • 11:09
    • 07.07.12

07 ולכן נהיה חזקים לנצח בארצנו.  (לת) יהודי,בעל הבית
  • 21:24
  • 06.07.12

08 ממש חסיד אומות עולם...  (לת) אמיר
  • 21:24
  • 06.07.12

09 ממש חסיד אומות העולם...  (לת) לילך
  • 21:25
  • 06.07.12

10 עוד כמה כתבות הזויות יכול עיתון "הארץ" לפרסם? מור ויין
  • 21:40
  • 06.07.12

לא ניכתב שאותו היטלר שלח בסופו של דבר את "חברו" היהודי לכבשנים...

  •   ככל הנראה (מכל תגובותייך) ההיסטוריה עבורך היא עניין הזוי ואתה מסתדר יותר טוב עם פרופגנדה, מיתולוגיה, פאתוסולוגיה, פרות קדושות ורוגלעך צמיגים.  (לת) זכי חלטורה
    • 00:18
    • 07.07.12

11 מס' 1 צודק לחלוטין !. יפה נפש חינני.
  • 21:49
  • 06.07.12

אין ספק שלא מעט יהודים בגרמניה ניצלו לרעה את "הכנסת האורחים" ותיעלו אותה לצרכיהם האישיים תוך רמיסת התרבות הגרמנית וכללי מוסר אנושיים ובסיסיים... הגדילה לעשות המהגרת היהודיה מהמזרח שאפילו לא החזיקה באישורי שהייה חוקיים בגרמניה, אבל לא היססה להפיץ את האידיאות הקומוניסטיות הרבולציונריות בגרמניה שלאחר מלחמת העולם הראשונה. סופה שהתפגרה בידי מתנקש גרמני לא הרחק מהתעלה של גן החיות בלווית עוד מהגר יהודי בעל רעיונות הזויים דומים.

  •   שני דורות מאז מלחמת העולם והשואה הנוראה, והנאצים המיליטנטים המסריחים כבר יוצאים חופשי מהחורים ומחדשים את המלל האלים והשקרני שלהם. היזהרו מעצי הבאובב, כי קריסטל-נאכט כבר מעבר לפינה.  (לת) רוזה ל.
    • 05:42
    • 07.07.12

  •   רק כ-30% מהגרמנים הצביעו עבור הנאצים ב-33. במדינת היהודים קיים רוב שתומך בפוגרומיסטים מהתקווה והמציתים מירושלים.  (לת) על גרמנים ועל יהודים
    • 11:16
    • 07.07.12

12 אני בטוח שעכשיו כולנו מוכנים להתארח אצלו לכוס תה ולעוגיות  (לת) so what
  • 21:56
  • 06.07.12

13 ל"רביזיוניסט" יד2
  • 22:07
  • 06.07.12

ראיתי ביד2 שנשיא איראן מחפש יהודי מחמד שיצדיק את השואה. אולי תגיש קורות חיים?

  •   תעזוב אותו - ה"רביזיוניסט" לא מצדיק את השואה- הוא מצדיק את האידואולוגיות הימניות באשר הן במלחמתם נגד השמאלנים  (לת) אבג
    • 07:27
    • 07.07.12

14 ממש חסיד אומות העולם.  (לת) יד ושם
  • 22:27
  • 06.07.12

15 יאללה, אפשר לתת לו אות חסיד אומות העולם, לא?  (לת) יהודי
  • 22:56
  • 06.07.12

16 מגיב מס' 1 נותן לנו שיעור בפאשיזם פלג
  • 22:57
  • 06.07.12

אני לא יודע אם התגובה שלו (01) רצינית/אמיתית או לא - אבל הנה לפניכם, תמצית הלאומנות הפאשיסטית-גזענית: הקומוניסטים זוממים להשתלט, יש להגן על המדינה מפני האיום האדום, המיעוט הזה או האחר הוא סכנה, והשמאל בוגדני. מזכיר לכם משהו?.. (אולי במקרה הנרמז כדאי להחליף "קומוניסטים" ב"אנרכיסטים")

המילים הספציפיות לפעמים משתנות - אבל דברים כגון אלה נכתבו ונאמרו בכ"כ הרבה שפות, בכ"כ הרבה תקופות היסטוריות ובמקומות רבים בעולם, ולנצח תפקידם יהיה, בסופו של דבר, זהה: למנוע מהעם לנצח את בעלי-ההון והשמת"פים שלו בשלטון, ולתבוע בצדק את חירותו.

17 למספר אחד שהגדיר מחדש את המושג ברבריות ופריוטיזם מגיע פרס על האומץ לומר בגלוי את מה שרבים חושבים ולא מעזים לומר נער הייתי וגם זקנתי
  • 23:34
  • 06.07.12

הדברים המדהימים רוויים בשנאה עזה לעמו, בשם "אהבת ישראל" כמובן, ומגלים הבנה ואמפתיה לרצח חולי נפש, מפגרים וכמובן יהודים..
אפשר לפטור את ההשקפה הזאת המזדהה בגלוי עם הנאציזם וסלידתו מערכי היהדות, כמחלת רוח ולהפנותו לפסיכיאטר הקרוב אליו ביותר, שירשום לו את הכדורים המתאימים. לצערי זה הלך רוח המאפיין שכבות נרחבות בעם, וזה כבר סכנה מיידית ומוחשית לכל מי שיש לו דעה שאינה מקובלת על הנאצי הזה וחבריו.
אלוהים ישמור. בררר

18 שכחתם את הוגו גוטמן מישהו שיודע
  • 23:38
  • 06.07.12

סגן הוגו גוטמן היה מפקדו הישיר של היטלר ואף המליץ להעניק לו את צלב הברזל מדרגה ראשונה (תואר שהיה שמור רק לקצינים) על גבורה תחת אש, הוא אף העניק לו את צלב הברזל באופן אישי ב4 לאוגוסט 1918
ב1935 הוגו גוטמן קיבל הגנה מיוחדת וכספי הפנסיה שלו כקצין גרמני המשיכו לזרום ( למרות חוקי נירנברג) בהמשך הוא אף היגר לארה״ב בידיעתו של היטלר, מסתבר שלמפלצת היה בכל זאת צד אנושי...

19 אז למה יד ושם לא מוסיף אותו לרשימת חסידי אומות העולם?  (לת) זה יהרוס את הביזניס?
  • 01:01
  • 07.07.12

20 "בתום המלחמה נותר הס בגרמניה " קשה להבין זאת. רינה
  • 01:17
  • 07.07.12

האהבה של יהודי גרמניה למולדת הגרמנית מביאה לאבסורדים ואי ראית המציאות....

21 היטלר מרדכי
  • 01:37
  • 07.07.12

בסוף יתברר שהרבה דברים שלימדו אותנו לא מדויקים

22 חד משמעית היהודים הקומוניסטים הביאו עלינו את השואה!!! מטרוצקי ועד דפני ליף
  • 02:35
  • 07.07.12

מרקס, לנין, טרוצקי וכל שאר החולרות היהודים שהביאו לעולם את הסרטן הקומוניסטי הם גרמו לאמונה הטפשית שכל היהודים קומוניסטים וזאת הסיבה לשואה. כמובן שהשואה הייתה פשע בלתי נסלח אבל העם היהודי חייב ללמוד להקיא מעצמו את "המהפכנים" ו"מתקני העולם" שרק מביאים עלינו שנאה. העולם מעריך אותנו דוקא כאשר אנו פטריוטים וחזקים ולא כאשר אנחנו מנסים לשנות את העולם ולחולל מהפכות. הבנת דפני ליף?

  •   היטלר האשים קודם כל את ההון היהודי שכמה שתתאמץ לא יכול להיות קומוניסטי. מרקסיסט
    • 14:45
    • 07.07.12

    מלבד זה למרות מה שלימדו אותך בארץ מוצאך מרקס לא היה קומוניסט. הקומוניזם הוא חיי קומונה ללא רכוש פרטי . מרקס לא הטיף לא לזה ולא לזה אלא לביטול המעמדות.. מרקס גם לא יכל להיות לניניסט או טרוצקיסט כי ביטול המעמדות לפי התאוריה שלו יכול לבוא רק ממצב של קפיטליזם טהור ולא במדינה חקלאית מפגרת כמו שהייתה רוסיה הצארית.

  •   אתה שם את האפסוסית הזו באותה דרגת אמונה והשכלה כמו המהפכנים?  (לת) autk
    • 17:16
    • 07.07.12

23 הרביזיוניסט הוא קופירייטר שמאלני ידוי ששמו הפרטי  (לת) מתחיל בזין ונגמר בתחת
  • 02:55
  • 07.07.12

24 היטלר וחברים גורם חיצוני
  • 03:08
  • 07.07.12

המאמר מנוסח בצורה גרועה,שפה דלה להחריד:"הוא היה שופט" או "הוא מת" .איזה ילד כתב את זה?...

25 היטלר וחברים גורם חיצוני
  • 03:09
  • 07.07.12

המאמר מנוסח בצורה גרועה,שפה דלה להחריד:"הוא היה שופט" או "הוא מת" .איזה ילד כתב את זה?...

26 לא אתפלא אם בעוד 20 שנה, או אולי פחות, "הארץ" וחבריו מהשמאל יתחילו בגישושים ראשונים להכחיש את השואה. היום נורתה היריה הראשונה של התהליך. יש לכם קרדיט רב בסילוף ההיסטוריה כאן בארץ  (לת) אורי
  • 08:23
  • 07.07.12

  •   המאמר הזה הוא תרגום של מאמר מתחיל השבוע מהטלרגף הבריטי  (לת) אך תגזים
    • 10:29
    • 07.07.12

  •   עוד אחד שקורא רק את הכותרת. ממליץ בחום לאדם גדול שנאה שכמוך לחזור לקרוא על בר רפאלי בישראל היום או ב-YNET. שמעון
    • 12:57
    • 07.07.12

    מה הקשר להכחשת השואה. אתה אדיוט גמור. השמאל ו"הארץ" לא מפסיקים להזהיר על המדרון החלקלק שאנו בפתחו, כאשר בונים פה מכלאות לפליטים, הכיבוש וכו'. השואה מפריעה לימין כי היא מונעת ממנו לחשוב ולבצע כל מיני רעיונות שעולים במוחו המטורף.

  •   אני באמת טמבל ( רק עכשיו הבנתי את זה )  (לת) אורי
    • 13:15
    • 07.07.12

  •   תירגע. אף שמאלני אמיתי לא יכחיש את השואה. אבל נעבוד כדי שזיכרון השואה לא יסמא את עיניכם מלראות אסונות שקרו לעמים אחרים, כמו למשל את הנכבה הפלסטינית ואת הרג האזרחים במבצע עופרת יצוקה. לא שאני משווה, חלילה, אבל גם אתם צריכים לפקוח עיניים.  (לת) אורי אחר
    • 15:18
    • 07.07.12

27 היטלר אני
  • 09:16
  • 07.07.12

מהכתבה אני עלול להתבלבל ולחשוב שהיטלר היה נשמה טובה.

28 צחקתי עד כב גובה מס' 9  (לת) דולף
  • 09:36
  • 07.07.12

29 איזה מלאך...  (לת) מיכ מיכ
  • 10:20
  • 07.07.12

30 מעניין, סיפורים דומים יש למשפחות רבות של ניצולים,בייחוד מגרמניה.אבל יואב
  • 13:02
  • 07.07.12

למרבה הצער הם בודדים, והגרמנים אינם חסידי אומות.
גם היום, יד אחת מושטת אלינו לכל ארכה.ויד שנייה קורצת לשמאל ולעמלקים.
מקום למחשבה.
הגרמנים לא הכירו את יהודי מזרח אירופה, שנציגי חלקים מהם מתעמרים בנו כאן.
מי בא הערב לכיכר.

31 צדיק...הציל יהודי, לטעת לו עץ בשדרת חסידי אומות של יד ושם...  (לת) חוני
  • 17:57
  • 07.07.12

32 ברנהולץ משה
  • 20:00
  • 07.07.12

נראה שבעד כמה שנים היטלר יחשב כחסיד אומות העולם,

33 חכו, חכו, גם לי אחמדניג'אד יוציא כתב הגנה...  (לת) גדעון לוי
  • 21:03
  • 07.07.12

34 שכחתם את הוגו גוטמן הוגו
  • 23:01
  • 07.07.12

סגן הוגו גוטמן היה מפקדו הישיר של היטלר ובשנת 1918 המליץ והעניק לו באופן אישי את צלב הברזל מדרגה ראשונה ( עיטור שנועד לקצינים בלבד!) ב1935 עת חוקקו חוקי נירנברג ונשללו זכויות היהודים היטלר דאג באופן אישי שתשלומי הפנסיה של הקצין היהודי ימשיכו כרגיל, הוגו גוטמן נמלט לארה״ב בידיעתו של היטלר ונפטר שם בשנת 1971

פרוייקטים מיוחדים