מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

גילויים חדשים: גרמניה שיתפה פעולה עם הטרוריסטים אחרי הטבח במינכן

"דר שפיגל": הגרמנים התחנפו לבכירי "ספטמבר השחור", מחשש שיבצעו פיגועים נוספים בשטחם והביעו הזדהות עם מאבקם, שכונה "ההתנגדות"

ממשלת גרמניה קיימה בחשאי קשר פסול עם הנהגת ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור", זמן קצר לאחר שביצע את הטבח ב-11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, בספטמבר 1972. בתחקיר שפירסם היום (ראשון) המגזין הגרמני "דר שפיגל", נחשפו מסמכים ארכיוניים של משרד החוץ הגרמני ושל הארכיון הלאומי הגרמני, מהם עולה קשר הדוק, ישיר ומוערר מחלוקת בין גרמניה לארגון הטרור, שמטרתו למנוע ממנו לבצע פיגועים נוספים בשטח גרמניה. המסמכים נחשפים כעת, לרגל יום השנה ה-40 לטבח, שיצויין בספטמבר.

שגריר גרמניה בביירות, ואלטר נובק, מככב במסמכים האלה. באפריל 1973, חצי שנה בלבד לאחר הטבח, הוא נפגש עם יוסוף א-נג'אר ("אבו יוסוף"), אחד מבכירי "ספטמבר השחור", שהיה מעורב בתכנון הטבח במינכן. בפגישה, שנמשכה שעתיים, נכחו גם אישים נוספים מארגון הטרור. נובק, שייצג את ממשלת גרמניה, הציע להם לכונן "בסיס אמון חדש" בין גרמניה לארגון הטרור. בין היתר, תוכננה גם להתקיים פגישה בין אבו יוסוף לבין שר החוץ הגרמני, ואלטר שיל, בקהיר.

שבוע לאחר מכן חוסל אבו יוסוף במבצע "אביב נעורים" שביצע המוסד. נובק כעס מאוד על כך. במברק ששיגר למנהליו במשרד החוץ הגרמני, הוא כתב כי הוא אינו שולל אפשרות שישראל התנקשה באבו יוסוף כדי לחבל בתהליך השלום במזרח התיכון. "מי שלא רוצה משא ומתן, פוגע במי שניתן להחשיב אותו כפרטנר", כתב.

אחד מהמחבלים עומד על מרפסת הבניין שבו הוחזקו בני הערובה
אחד מהמחבלים עומד על מרפסת הבניין שבו הוחזקו בני הערובה. צילום: ארכיון: אי-פי

לפי "דר שפיגל", אבו יוסוף לא היה המחבל היחיד עמו נפגשו בכירים גרמנים באותה עת. גם עלי חסן סלאמה, מבכירי "ספטמבר השחור" שהיה מעורב בטבח (וחוסל ב-1979) ואמין אל-הינדי, אשר לימים מונה לראש המודיעין הפלסטיני (ומת מסרטן ב-2010), זכו להיפגש עם נציגים גרמניים רשמיים. בפגישות נכחו גם אנשי האף-בי-אי הגרמני - "משרד משטרת הפלילים הפדראלית" - שאמון על לוחמה בטרור ומאבק בפשיעה הבינלאומית.

שיתוף הפעולה בין גרמניה לטרוריסטים נבע מהחשש המוחשי של גרמניה מפיגועים נוספים בשטחה. כדי להבטיח את ביטחון אזרחיה, היא לא היססה לשתף פעולה עם המחבלים. כך, בסוף 1972, כתב הלמוט רדיז, פקיד משרד החוץ שהתמחה במזרח התיכון, כי הוא דרש מאש"ף להוציא את גרמניה ואזרחיה אל מחוץ מיעדי הפיגוע. "החלטנו, שהצד הפלסטיני ישמור על הביטחון הציבורי בגרמניה, ולא יבצע פעולות על אדמתה או נגד אנשים ורכוש גרמני בחו"ל", כתב במזכר פנימי. מנהיג אש"ף, יאסר ערפאת, החליט להיענות לבקשה, בתמורה לכך שיוצב נציג מטעם הארגון בעיר הבירה בון, בה ישבו אז ממשלת גרמניה והשגרירויות הזרות שבמדינה. ב-1975 מולאה הבקשה. עבדאללה פרנגי מונה ל"שגריר" של אש"ף בבון. ב"דר שפיגל" נטען, כי לאחר הטבח במינכן פרנגי ניסה להשיג בטלפון את בכירי "ספטמבר השחור" וכי רק בנס ניצל מחיסול בידי המוסד. הקשר עם פרנגי השתלם לגרמניה. לקראת משחקי המונדיאל 1974, שהתקיימו בגרמניה המערבית, הוא הבטיח לה כי הפלסטינים לא מתכננים לבצע פיגועים בתחומה. זאת ועוד: הוא התחייב להיות זמין בטלפון לכל שאלה שתצוץ בעניין הזה.

שלוש שנים לאחר מכן, כשהמשטרה הצרפתית עצרה את "אבו דאוד" - בכיר מבוקשי "ספטמבר השחור" שתיכנן את הטבח במינכן, היא פנתה לגרמניה ושאלה אם תהיה מעוניינת לבקש את הסגרתו. אלא שמשרד המשפטים הגרמני סירב בנימוס - מחשש להסתבך עם הפלסטינים ולקלקל את היחסים הטובים עמם.

בסתיו 1977 נפגש נציג מטעם הקאנצלר הלמוט שמידט עם חסן עלי סלאמה, מבכירי המחבלים של "ספטמבר השחור". סלאמה הציע עסקה חדשה לגרמניה: הכרה באש"ף כמייצג של העם הפלסטיני, בתמורה להבטחה שהארגון "יפעל נגד הטרור". ואולם, גרמניה דחתה את ההצעה. הקשר נמשך גם בשנים הבאות. ב-1980 התקיימה פגישה חשאית בין אמין אל-הינדי ונציגים מטעם "משטרת הפלילים הפדראלית". 

הקשר עם המחבלים הפלסטינים לא בוצע רק מטעמים ביטחוניים. לפי "דר שפיגל", הוא נבע גם מאהדה שחשה גרמניה כלפי המאבק הלאומי הפלסטיני. בהתכתבויות פנימיות כונה הטבח במינכן "האירוע המשוגע" או "ההתרחשות במינכן" - ולא "הרצח", "פעולת הטרור" או "הטבח" - כפי שכונה בישראל ובחלק מהעולם המערבי. בהזדמנות אחרת הוא אף כונה "פעולת התנגדות". בולט במיוחד, כאמור, היה השגריר הגרמני בביירות, נובק. באחת ההזדמנויות הוא אמר לעמיתו המחבל אבו יוסוף, כי גרמניה מזדהה עם הסבל הפלסטיני ויכולה להבין אותו, שכן גם חלק מהעם הגרמני חי כפליטים ברחבי העולם.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ועד היום הגרמנים לא השתנו כלל וכלל, לכו קנו דירות בברלין,העיר שבה היה הטרנספר הראשון של יהדות גרמניה  (לת) שולה
  • 15:35
  • 26.08.12

  •   אני רק חושב עם הערבים היו עושים לנו מה שעשו הגרמנים לאשכנזים האם אנחנו היינו ממשכים להעריץ את העם שעשה לנו שואה ,זה בלתי נתפס רצחו את סבתא סבא ילדים והאשכנזים סלחו לגרמנים ואת החלום הכי גדול שלהם זה להיות גרמני בתפיסה התרבותית פילוסופית יאמר לזכות האסלאם והערבים שהם היו הרבה יותר אנושיים מהאירופאים הברברים ימח שמם .  (לת) יהודי אותנטי
    • 22:10
    • 26.08.12

  •   ימח שימך אתה  (לת) יעני יהודי אוטנטי
    • 01:05
    • 27.08.12

  •   לא אוטנטי- סתם אטום שרה כהן
    • 05:30
    • 27.08.12

    לשמור טינה לעולמי עד, לא מביא תועלת לשום צד (גם חרוז וגם אמת). כל אחד עלול לטעות בשיקוליו. גם אתה. אני מאמינה שרוב הגרמנים של היום מתביישים במעשי הנאצים, להתנקם בבנים, נכדים, נינים ובני נינים לא יועיל לאיש. יש ללמוד את העבר ולהמשיך לפעול לעתיד טוב יותר עם כמה שפחות שנאה.

  •   צריך לדעת לסלוח (לא לשכוח אך לסלוח), אנו חיים בעולם גלובלי, אנחנו לא יכולים להיבדל ובמיוחד שגרמניה הבינה את טעויותיה ועוזרת לנו  (לת) ע
    • 07:15
    • 27.08.12

  •   מאיפה אתה שואב את דברי ההבל האלה? אנושי אוטנטי
    • 11:52
    • 29.08.12

    אתה מתכוון לערבים שעכשיו עושים טבח בסוריה או אלה שרוגמים נשים למוות באבנים באיראן? או אלה שקוטעים ידיים לילדים בתימן? או אולי למחבלים שמתמשים בילדים כמגן אנושי כנגד החיילים שלנו בעזה? ברבריות היא חסרת דת צבע מין וגזע! ומה שברברי באמת זה הדברים שאתה אומר והאנשים שמסכימים איתך!

02 אלה הגרמנים הפחדנים שבזמן המלחמה הקרה נהגו להניף כרזות בנוסח Besser Rot als Tot.  (לת) המפתח הוא פחד
  • 15:47
  • 26.08.12

03 שאריות של שנאת יהודים עדיין שלטו שם בגרמניה מעניין מה היה קורה היום.  (לת) האמת
  • 15:50
  • 26.08.12

  •   היו מתנהגים בדיוק אותו דבר מכירה אותם
    • 17:27
    • 26.08.12

    כי האופי הגרמני היא לחפש נוחות ושלא יפריעו לו, ובדרך של פיוס והתחנפות משיגים זאת

  •   שאריות של שנאה? אנטישמיות מבעבעת וגורפת, זה מה שזה. אז וגם היום. באירופה כולה ובגרמניה בפרט. ולשאלתך - מה שקורה היום זה שגם אנחנו הצטרפנו לחבורת האנטישמים. ומשתפים פעולה עם ארגון ספטמבר השחור. רק שהיום קוראים למחמוד עבאס "פרטנר לשלום" במקום לקרוא לו בשם היחיד שמתאים לו - רוצח שפל. להעמיד אותו למשפט על טבח מיכן ולשלוח אותו להירקב בכלא.  (לת) האמת שאנחנו מסרבים לראות.
    • 17:57
    • 26.08.12

  •   אתה עיוור מרוב שנאה? הדס.
    • 20:18
    • 26.08.12

    אולי תעמיד גם את סבתא של עבאס לדין על טבח מינכן? אולי את אובמה? אם אתה שופט את כל מי שבעמדה כלשהי לכולל שינוי, אתה יותר ממוזמן להציע פתרון שאינו עריפת ראשו של כל מי שהחלטת שלא נראה לך. למשל פתרון שבאמת יעזור למישהו.

  •   ואת ככ עיוורת מתמימות וחבל  (לת) עיוורת מלידה
    • 23:45
    • 26.08.12

04 לא יודע למה אולי בגלל השואה ואהדת הטרוריזם אבל יש לי הרגשה שהגרמנים לא אוהבים אותנו במיוחד  (לת) יואב
  • 15:50
  • 26.08.12

05 אין גרמנים אחרים, הכל זה העמדת פנים מאינטרסים כאלו ואחרים. ניר
  • 15:51
  • 26.08.12

הגיע הזמן שהיהודים יבינו את הריאל-פוליטיק, העולם מבין רק כח, וכדי להבטיח את הזכויות שלנו, צריך להפעיל כח ולאו דווקא בצורה מאורגנת.

06 זה לא מפתיע משרד החוץ הגרמני תמיד קיים מוסר כפול בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי  (לת) מקס
  • 15:57
  • 26.08.12

07 טוב .. הם גרמנים - חובה להכנס! שפכטל
  • 15:58
  • 26.08.12

טוב הם גרמנים. אבל אצלנו היו גם כאלו שלמשל בימי האינטיפדה קראו לפלשתינאים [לערפאת] לפגוע ביהודים "הרעים" אלו שמעבר לקו הירוק.
שאלו את שטרנהל וחבריו רעיו מן השמאל הקיצוני. אלו אנשים בעייתיים ביותר סוג של פסולת אנושית שניתן לקרוא להם קאפו של היום. תן לטרור את ליטרת הבשר ואז הוא יפגע באחרים ולא בך....לדעתי זה סוג אנשים גרוע יותר מן הטרוריסטים עצמם.

  •   ואיפה יה ד"ר שטרנהל היום ללא הפאשיזם? כל הקריירה האקדמית שלו צמחה על חקר הפאשיזם  (לת) T
    • 17:44
    • 26.08.12

  •   שטרנהל לא קרא לפלשתינאים לפגוע במתנחלים אלא טען (בצדק מוחלט) שפגיעה בהם במקום בתושבי ישראל תסייע לפלשתינאים בדעת הקהל העוחמית עוכר ישראל
    • 18:45
    • 26.08.12

    טעותו החמורה של שטרנהל היא בכך שהוציא את התנחלות גילה ("דין גילה כדין שילה") מכלל ההתנחלויות, וכן בכך שפסל לחלוטין פגיעה בנשים ובילדים. חיי אישה או ילד אינם יקרים מחיי גבר, לא כל שכן כאשר מדובר במתנחלת-אישה או במתנחל-ילד.

08 כןכן ועכשיו וגרמניה נותנת לישראל הוכבשת צוללות בחינם  (לת) בסדר
  • 15:59
  • 26.08.12

09 דר שפיגל ישראלי יותר מהישראלים  (לת) אלפא
  • 16:13
  • 26.08.12

10 זה לא סוד שחלק המדינות אירופה שלמו לפלסטינים כדי שלא יחטפו מטוסים שביט
  • 16:15
  • 26.08.12

אליטליה לא זכתה לחטיפות בגלל השוחד שעראפאת ויתר האירוגנים קבלו כל שנה מהממשלה
לא מפתיע לגלות שגם במדינות אחרות המיליונים שזרמו לכיסים של גדולי הרוצחים נועדו לשקט תעשייתי ביבשת הקלאסית
העיקר שנפטר מהיהודים שמחרחרים ריב והורסים את העסקים

  •   בדיפלומטיה של כל המדינות, מכתיבים האינטרסים המדינתיים, צעדים בעייתיים ולא מוסריים. שימיב
    • 09:03
    • 27.08.12

    בגלל זה רודפים את ויקיליקס

11 כול אירופה משתפת פעולה איתם בגלל הנפט ובגלל הפחד .  (לת) אין חדש תחת השמש.
  • 16:20
  • 26.08.12

  •   ואיפה נמצא הנפט של הפלסטינים? לטמבל
    • 17:38
    • 26.08.12

    שתלויים בדלק מישראל.

  •   2 שאלות לי תם
    • 17:44
    • 26.08.12

    1) איפה נמצא הנפט של הפלסטינים?
    2) אם יש לפלסטינים נפט, אז למה הם תלויים בנפט מישראל?
    מחכה לתשובה ממך !

  •   תם המתחכמן, הם לא בלסטינים, הם ערבים מכל רחבי העולם הערבי המתפקדים כחוד החנית של העולם הערבי נגד ישראל. לערבים יש נפט בשפע והם מפעילים טרור נפט וטרור פיגועים כגדי לסחוט את העולם נגד קיומה של ישראל  (לת) לאו
    • 19:13
    • 26.08.12

  •   לטיל "לאו": בדיוק את אותו הדבר כלומר- השטויות שכתבת כאן, חשבו מחברי הפרוטוקולים של זיקני ציון. גם היום אפשר אותו הדבר על בכירי הבנקאות הבינלאומית שרובם ככולם יהודים ומגוייסים לטובת האינטרסים של מדינת ישראל וביחוד לטובת האינטרס החשוב ביותר: מניעת הסכם של חלוקת הארץ לשתי מדינות בתקווה שטירפוד הסכמי שלום ופיוס יגרמו לטרנספר מרצון של האוכלוסיה הפלסטינית - לרבות הפלסטינים אזרחי ישראל. כמובן שהתיזה שלך מטופשת כי דווקא מדינות הנפט בעולם הערבי דהיינו הנסיכויות ואפילו ערב הסעודית שיתפו בעבר ויש האומרים משתפות גם בהווה פעולה עם ישראל באופן לא רשמי כנגד אויבים משותפים לרבות איראן סוריה ו"אל קעידה" שמהן מדינות הנפט חוששות לא פחות מאשר ישראל חוששת מהן. נסה לשפר את רמת טיעוניך. היא עלובה באופן מחפיר.  (לת) ערן ארגוב
    • 01:25
    • 01.06.14

12 נו גרמנים למה כבר אפשר לצפות מהם???  (לת) אין חדש תחת השמש.
  • 16:21
  • 26.08.12

13 קצין גרמני סייע למחבלים לאתר את מגורי הספורטאים X
  • 16:22
  • 26.08.12

זה הסוד הגדול ,

14 יש לי הרגשה שהגרמנים לא מחבבים אותנו במיוחד יואב
  • 16:25
  • 26.08.12

לא יודע למה פשוט יש לי הרגשה

15 ...ובמה הם שונים מהשמאל הישראלי?  (לת) אבי
  • 16:28
  • 26.08.12

16 מזעזע גרמנים שתפו פעולה עם רוצחי יהודים מי שמע על כזה מחדל!  (לת) מי זוכר את אדולף?
  • 16:28
  • 26.08.12

17 גרמניה תימחק ע״י המוסלמים שבתוכה דנה
  • 16:28
  • 26.08.12

כבר היום ניתן לראות את השינוי בגרמניה המוסלמית , מאות אירגוני טרור מוסלמיים מוצאים מקלט בשטחה , שלא לדבר על הפשיעה החמורה של גולים מוסלמים מכל המדינות בעיקר תורכיה, אירן , אפגניסטאן
גרמניה עוד פחות מעשור תהפוך למדינה מוסלמית ( את הניצנים רואים כבר היום) ערבית בכל פינת רחוב גם בערים הגדולות שלא לדבר על הפריפריה שם הערבית שולטת בכל
גרמניה כנראה לא תלמד אף פעם !!!
האמת הלוואי שלא תלמד , ששיתוף הפעולה עם ארגוני טרור יתפוצץ להם בפרצוף !!!

18 אירופה כולה ממשיכה לשתף פעולה עם הטרור הערבי גם היום.בעידוד הסמול הישראלי.  (לת) הסטוריון
  • 16:36
  • 26.08.12

19 למה זה לא מפתיע... עאלק גרמניה האחרת, אשליות כאלה הינן סתם שנאה עצמית לא ברורה  (לת) נעם
  • 16:41
  • 26.08.12

20 ומה שקורה עכשיו באיראן - כשמזכיר האו"ם ושאר מלקקי פנכה מתאספים שם ומשתפים פעולה עם גדול הטרוריסטים אחמדינג'אד - נראה יותר טוב? או שצריך לחכות כמה עשרות שנים כדי לגלות זאת בתחקיר עתונאי של "דר שפיגל"?  (לת) ע.
  • 16:43
  • 26.08.12

21 ומי שראה את הסרט הדוקומנטרי, יכול להבין איך הכל מתחבר ניר
  • 16:44
  • 26.08.12

המשא ומתן שהתנהל שעות, ההתעלמות של משטרת גרמניה מבקשת ישראל, הכניעה של הגרמנים לטרוריסטים בכפר האולימפי ואחר כך בשדה התעופה, חוסר הסינכרון בתקשורת במהלך העברת הספורטאים לשדה התעופה והמחדל הגדול של הרימון שנזרק ואי חיסולם של הטרוריסטים בשדה עצמו והכל בחסות המשטרה הגרמנית.

22 גרמניה היא חלאה אהרון
  • 16:52
  • 26.08.12

כל השנים עד עצם ימים אלה ממשלות ישראל מתחנפות ומלקקות את הישבן הגרמני הכל בגלל הכסף הגרמני . גרמניה יחד עם בנות בריתה שדדו לעם היהודי טריליוני דולרים וקנו אותנו בנזיד עדשים . יש לנו מנהיגות מתרפסת פחדנית וחמדנית .האם הגילוי הזה לא דורש שאילתה בכנסת ? בעצם מי ישאל .? הימין שנמצא בכיס של ביבי ? אולי השמאל הפלסטיני .?

  •   בינתיים משטרות במדינות בארה"ב פתחו מחלקה מיוחדת לישראלים. לא לגרמנים, גם לא לפולנים, לאוקראינים, לליטאים או ללטבים. רק לישראלים. והצנע לכת
    • 18:44
    • 26.08.12

    אשר ל"טריליוני הדולרים" אנו צריכים להודות לכנסיה הקתולית, שאסרה על מאמיניה לגבות ריבית ולהרוויח מעבר לצורך הקיומי. זאת הסיבה שהיא העניקה ליהודים את כל עמדות המפתח במסחר, חלפנות כספים ובבנקאות, מה ששקול לרשיון להדפיס כסף. יום כיפור בפולניה לא היה שונה מיום כיפור בישראל.

  •   אלוהים הבטיח ליהודים שפע כל כך גדול שיהיה להם עודף להלוות לגויים.דברים פרק כח פסוק י"ב: יִפְתַּח יְהוָה לְךָ אֶת-אוֹצָרוֹ הַטּוֹב אֶת-הַשָּׁמַיִם, לָתֵת מְטַר-אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ, וּלְבָרֵךְ, אֵת כָּל-מַעֲשֵׂה יָדֶךָ; וְהִלְוִיתָ גּוֹיִם רַבִּים, וְאַתָּה לֹא תִלְוֶה. זה לא בזכות הקתולים ולמרות האנטישמיות שלך ושכמותך. דווקא האמריקאים יודעים לכבד את היהודים. האמריקאים יודעים שבלי יהודים אין קיום לנצרות - ולאמריקה. השקרים שלך על מחלקות משטרה מיוחדות לישראלים הם שנאה קלאסית. אתה אדם עלוב ומגעיל. סמרטוט רצפה מטונף שקתולים ינגבו עליו עוד פעם רגליים.  (לת) אבי צנעני
    • 05:35
    • 27.08.12

23 היום קוראים לשת"פ הדוחה הזה "תהליך השלום". די להיתממות - הפוליטיקאים האירופאים מושחתים מן היסוד.  (לת) יוסי
  • 16:52
  • 26.08.12

24 גרמניה זה בטבע שלה.  (לת) בעע..
  • 16:52
  • 26.08.12

25 ההתנהלות העוינת של האירופים כלפי ישראל הדמוקרטית, היא ניגוד גמור לאמפתיה לה שזוכים ארגוני הטרור הפלשתינים, כולל החמאס שטבח בפלשתינים עצמם ורודף עד חרמה את הנוצרים, למרות זאת האהדה נתונה לטרוריסטים במסווה שזה בגלל כיבוש, והטרוריסטים לוחמי חופש. האמת היא: המשך האנטישמיות המושרשת שמקבלת פנים ושמות חדשים.  (לת) הסמפטיה לא פגה
  • 16:57
  • 26.08.12

26 אי אפשר לשמוע את זה בכלל, מזעזע. אופירה
  • 17:15
  • 26.08.12

קיוויתי שגרמניה השתנתה, רציתי להאמין , חבל חבל

27 חדש? למדנו בוינגייט בקורס יששכר
  • 17:15
  • 26.08.12

סוציולוגיה של הספורט שזה בדיוק מה שהיה.. לא זוכר איך קוראים למרצה..קרח אבל חכם..

28 אני לא מבין על מה המהומה? זה בדיוק כמו בהסכם אוסלו beetle
  • 17:17
  • 26.08.12

ממשלה ריבונית פותחת בשיחות עם מחבלים, ולא משנה הסיבה, אלא העיקרון.
פתאום שאלו גרמנים אז זה מזעזע ומקומם ושאלו ישראלים אז זו פתיחות ונאורות?

29 הגרמנים לא ידעו איך לשחרר את הספורטאים ולא נתנו לקומנדו שלנו שהיה במינכן לבצע את הפעולה.  (לת) אלכסנדר
  • 17:20
  • 26.08.12

30 גרמניה היא ידידה אמיתית של ישראל אבי
  • 17:30
  • 26.08.12

באירופהישראל אירופה. עד כמה שהגילוי מביך, זוהי דיפלומטיה בינלאומית. גם בין ישראל לגדולי אויביה מתנהלים דיאלוגים מתחת פני השטח.

31 שיישלחו עוד צוללת מתנה ונסלח על הכול  (לת) ביבי
  • 17:44
  • 26.08.12

32 מי זוכר בשנת 73 אסרו הגרמנים על מטוסי הרכבת האווירית האמריקאית לנחות ו\או להמריא מאדמתם !!! אבי
  • 17:49
  • 26.08.12

המדינה היחידה באירופה שנתנה רשות נחיתה הייתה פורטוגל באיים האזורים.
אז מה הפלא אנחנו היינו ונהיה תמיד קוץ בתחת של אירופה הנוצרית !!!

33 Germany will delate with the Arabs inside  (לת) rony
  • 17:55
  • 26.08.12

34 ועכשיו ממשלת גרמניה משלמת לארגוני שמאל בתוך ישראל. השאלה היא מה ההבדל?  (לת) אטליד
  • 17:56
  • 26.08.12

35 הלך הזרזיר אצל העורב  (לת) ואן שליסן
  • 17:56
  • 26.08.12

36 מה שצריך להיאמר במפורש הוא שמאבק השחרור הפלשתיני,לכאורה שחרור, היה מלווה ועדיין בטרור נגד אזרחים חפים מפשע כולל ספורטאים ..אפרופו פשעי מלחמה שהם כל כך אוהבים לנפנף בהם כשמדובר בישראל.  (לת) האיחוד האירופאי
  • 17:57
  • 26.08.12

37 הם גם שחררו את הרוצחים מהכלא אחרי תקופה קצרה הגילוי הזה מסביר
  • 17:58
  • 26.08.12

בתאונת שווא

38 אבל גרמניה נתפסת כמדינה נאורה בין היתר על ידי כותבי עתון זה יותר מישראל. כועסים על נתניהו כשהוא מרגיז את מרקל, מנסים לטייח את האיסור על ברית מילה, והישראלים והיהודים צריך לומר ה"נאורים" מתרפקים על ברלין ונוהרים אליה בתור ארץ העליה לרגל שלהם. אז בואו נשאל מה בעצם קורה כאן ומדוע קולה של היהדות הקונסרבטיבית והרפורמית לא נשמע יחד עם היהדות האורתודוקסית כמחאה על האנטישמיות.  (לת) הרהורים
  • 18:02
  • 26.08.12

39 רגע רגע דוד
  • 18:06
  • 26.08.12

רגע- אם מגזין איטלקי התריע 3 ימים לפני עלפעולה ספיציפית נגד ישראלים באולימפיאדה, איפה היו המוסד והשב״כ הישראלי?

40 לא צריך לעשות מזה עניין גדול ,תגידו כמה אתם רוצים ונסגור תסיפור! הגענו להסדר על 6 מיליון אז על כמה ספורטאים אנחנו לא נריב !  (לת) ממשלת גרמניה
  • 18:06
  • 26.08.12

41 לא רצו יהודים על ארצם... רונן
  • 18:19
  • 26.08.12

ובתוך פחות מ 4 דורות אלוהים ( לפי דעתי ) שלך להם את בני דודינו...שיטעמו את ההבדל ... אבל מה הגרמני מבין ... שאלה ?

42 "פעולת התנגדות"..... יואב
  • 18:24
  • 26.08.12

ובמה שונה בכך ממשלת גרמניה מעיתון הארץ וכותביו??

43 חוסר הסינכרון בתקשורת במהלך העברת הספורטאים לשדה התעופה והמחדל הגדול של הרימון שנזרק בשדה התעופה ואי חיסולם של הטרוריסטים בשדה עצמו  (לת) בחסות המשטרה הגרמנית
  • 18:36
  • 26.08.12

44 מה חדש? גם לצרפת היו הסכמים דומים עם ארגוני טרור כולל ארגוני הטרור הפלסטינים אבי
  • 18:45
  • 26.08.12

לא אתפלא אם לעוד מדינות באירופה כולל גרמניה יש גם היום הסכמים חתומים או שבשתיקה עם ארגוני טרור. יתכן שאפילו אל-קעידה נמנה על הארגונים שנהנים מהגנה מסויימת.

45 to be thrown under the bus אני כבר רגילה וזה בדמי
  • 18:49
  • 26.08.12

רגילה כבר לחטוף מהגויים. אני יהודיה דור שני שחייה במקומות שונים בעולם.

מנסה לחיות בשלום.

לא עושה מלחמה בתחבולות, אלא בתחבולות עוברת בין הטיפות.

מי שפוגע בי - חוטף!

46 מי שחושב שהגרמנים באמת התחרטו על מה שעשו בשואה טועה בגדול. הם רק מחכים להזדמנות נוספת. בגלל זה הם תומכים בכובש הערבי המתחזה כבלסטינים.  (לת) לאו
  • 19:10
  • 26.08.12

47 מזכיר לי אפיזודה מהסדרה הבריטית "Spooks"; כאשר זה תואם את האג'נדה, הריבון חותם ברית עם השטן ומפקיר את בעל הברית.  (לת) עונה 3, פרק 2 או 3 אם איני טועה
  • 19:37
  • 26.08.12

48 היום הייתי בביטוח לאומי כולי תקווה שלאירן יהיה אטום כמה שיותר מהר  (לת) סמי מעברה
  • 19:58
  • 26.08.12

49 גרמניה הארורה. תמיד היתה בית מטבחיים ליהודים.  (לת) ד"ר כנען כובשי
  • 20:03
  • 26.08.12

50 אל תקנו מכוניות גרמניות, בייחוד לא ב.מ.וו. אל תכנעו לרשע. הגרמנים לא השתנו הם רק הפסידו במלחמה. בזמן שלטון הנאצים לחברת ב.מ.וו. היו במפעליה עמדות הוצאה להורג לעובדי הכפייה שהתעצלו או התרשלו. יש הרבה חברות טובות אחרות ממדינות יותר טובות. (לת) אבי צנעני  (לת) אבי צנעני
  • 20:22
  • 26.08.12

  •   תנתק את הבית מחשמל לא משנה
    • 22:05
    • 26.08.12

    חברת החשמל מייצרת חשמל עם גנרטורים וטורבינות של סימנס. מה קרה? יש בעיה? אהה אם תעשה את זה לא תוכל לפלוט עוד שטות בצ'ט כמו שפלטת כבר.............אידיוט

  •   על הטורבינה של החשמל אין לי שליטה. על מכונית יש לי בחירה. אם ממשלת ישראל/ חברת חשמל אוהבת ללקק תחת של גרמנים - אין לי שליטה על זה. על מכונית שאני קונה - יש לי שליטה. סתם עניין של איכות חיים והרגשה טובה. דרך אגב גם הרבה אמריקאים לא יהודים לא קונים תוצרת גרמניה כי הם יודעים שזו מדינה שייסה. ואם כל מה שכתבתי שטויות למה טרחת להגיב  (לת) אבי צנעני
    • 23:57
    • 26.08.12

  •   ואללה? ומה אני יעשה עם הב.מ.וו שלי?  (לת) ערס תומך ביבי
    • 11:19
    • 27.08.12

51 ובתוך פחות מ 4 דורות אלוהים נתן להם את בני דודינו...שיטעמו את ההבדל ים נתן את בני דודינו...שיטעמו את ההבדל...שיטעמו את ההבדל ... אבל מה הגרמני מבין  (לת) אלפא
  • 21:36
  • 26.08.12

52 לא אתפלא אם לעוד מדינות באירופה כולל גרמניה יש גם היום הסכמים חתומים או שבשתיקה עם ארגוני טרור. יתכן שאפילו אל-קעידה נמנה על הארגונים שנהנים מהגנה מסויימת  (לת) אלפא
  • 21:38
  • 26.08.12

53 דאר שפיגל הוא ישראל היום בשפה הגרמנית ונתפס כבר כתעמלן של ישראל..  (לת) ljl
  • 22:27
  • 26.08.12

54 גרמניסטאן .....בקרוב הסרט....תענוג של עונש  (לת) כל כלב ביג'י יומו
  • 08:33
  • 27.08.12

55 ברור, הוכח שכאשר יש ממשלת שמאל בישראל העולם מחרבן עלינו  (לת) משה - חיפה
  • 08:43
  • 27.08.12

56 מאותה סיבה בדיוק ארופה פוחדת להכריז על חיזבאללה ארגון טרור  (לת) דן
  • 11:37
  • 29.08.12

57 לא ידעתי ואני בשוק. ניראה אם תהיה תגובה מצידם. למה עכשיו זה מתפרסם?  (לת) אוי ויי זמיר.
  • 11:52
  • 29.08.12

58 חדירה לארגון טרור לצורך סיכול טרור ישראל אתמול
  • 12:06
  • 29.08.12

הכותרת מעידה על בורות או על כוונה זדונית כדי להשמיץ .. לא ברור העיתוי של הפרסום אלא אם היד והפה שהוציאו פצאם מסמכים גנוזים אלה מנסים לסחוט מגרמניה תמיכה במיתקפה על אירן..

59 ואיך חיסלנו את הטרור של חמאס אם לא בשיתוף פעולה מתוכו נגדו...  (לת) ישראל מחר
  • 12:09
  • 29.08.12

60 הרבה מהמגיבים עיוורי צבעים. אדר
  • 13:34
  • 29.08.12

ורואים רק שחור ולבן אבל את עצמם אותנו הם לא רואים אנחנו, לדידם, טלית שכולה תכלת, הכל אצלנו טוב (טוב אולי חוץ מהשמאלנים/ימניים). אנחנו לא רואים ולא רוצים לראות את האחרים.
חבר'ה תכנסו לפרורציות.

פרוייקטים מיוחדים