בלומברג למתנגדים לכנס הקורא לחרם על ישראל: סעו לצפון קוריאה

ראש העיר ניו יורק השתלח בחריפות במארגני מחאה שאיימו לקצץ מענקים לקולג' שהסכים לארח כנס של תנועה התומכת בחרם על ישראל

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, תקף אתמול (חמישיי) בחריפות מפתיעה את מארגני המחאה הציבורית נגד כינוס אוניברסיטאי של תנועת החרם האנטי-ישראלית ואמר ש"עדיף היה לו היו סותמים את הפה".

בלומברג גם גינה את איומיהם של חברי מועצת עיריית ניו יורק להפסיק את המימון לברוקלין קולג', המעניק חסותו לכינוס, ואמר ש"אם אתם רוצים ללכת לאוניברסיטה שבה הממשלה קובעת מה הם הנושאים שראוי לדון בהם, אני מציע לכם להירשם ללימודים בצפון קוריאה".

דבריו הבוטים של בלומברג נאמרו בתום עשרה ימים של עימות פומבי הולך ומחריף סביב החלטת מחלקת מדעי המדינה בקולג' להעניק חסות לערב שכותרתו "תנועת ה-BDS נגד ישראל" שבה אמורים לנאום אחד ממקימי התנועה, הפלסטיני עומר ברגותי – שלמד באוניברסיטת תל-אביב - והפילוסופית ג'ודית באטלר. הכינוס, שניזום על ידי ארגוני סטודנטים פרו-פלסטיניים, אמור להתקיים ביום חמישי בערב בקמפוס של הקולג' בברוקלין.

צילום: אי-אף-פי

בלומברג - שהגדיר עצמו כ"תומך ישראל שאין שני לו" וכמי שמתנגד באופן נמרץ לתנועת החרם - ביקר בחריפות את ההמולה שעוררו המוחים נגד הכינוס: "הם לא חושבים לפני שהם פותחים את הפה. אם הם היו סותמים את הפה, זה היה מסתכם בכמה ילדים בקמפוס. אף אחד לא היה שומע על זה ואף אחד לא היה יודע על זה. אבל הם יצרו את המפלצת שהם כה מתנגדים לה".

אף על פי שסטודנטים יהודים ופוליטיקאים מקומיים מברוקלין הביעו את מחאתם כבר לפני כמה שבועות, הכינוס עלה לכותרות באמצעי תקשורת מרכזיים בעקבות מאמר שפרסם הפרופסור אלן דרשוביץ', בעצמו בוגר הקולג' ומי שידוע כמגן נלהב של ישראל, שבו תיאר את האירוע כ"אורגיה של שנאה". דרשוביץ תבע מראשי הקולג' להסיר את חסותם ממנו.
בעקבות המאמר גברו הלחצים על הקולג', אך מנגד התעוררה גם מחאת נגדית בשל "הניסיון לדכא את חופש הביטוי ולהתערב בחופש האקדמי". הרוחות הלכו והתלהטו, עד כדי כך שאחד המחוקקים העירוניים מברוקלין, אלן מייזל, טען שיש בכינוס של הסטודנטים בברוקלין "פוטנציאל לשואה שניה", לא פחות.

דרשוביץ', כמו רבים אחרים, סבור שתנועת ה-BDS ("חרם, הימנעות מהשקעות ועיצומים" Boycott, Divestment and Sanctions) חותרת למעשה לנידויה של ישראל בזירה הבינלאומית, למחיקת זהותה היהודית ולמימוש זכות השיבה בשביל הפליטים הפלסטיניים. בישראל מתייחסים לתנועה, שהוקמה על ידי 171 ארגונים פלסטיניים אזרחיים בשנת 2005, כראש חץ של המסע הבינלאומי לדה-לגיטימציה של ישראל.

אבל המוחים הגדישו את הסאה ככל הנראה – במונחים אמריקאים, כמובן - כשצירפו לשורותיהם גם פוליטיקאים, תחילה במכתב עליו חתמו גם ארבעה חברי קונגרס דמוקרטיים, ואחר כך במכתב נוסף שבו איימו עשרה מחברי מועצת עיריית ניו יורק למנוע מימון עירוני לקולג' כתוצאה מסירובו להסיר את חסותו מהאירוע. "אנו מאמינים בעיקרון של חופש אקדמי," כתבו, "אך אנו גם מאמינים בעיקרון שלא לתמוך במוסדות לימוד שיש בהם תכניות שאנו ובוחרינו רואים כמוטעים ודוחים".

האיום המפורש בקיצוץ מענקים לקולג' גייס לצדו תומכים נוספים שנמנעו עד אז מלהביע דעה. העיתון ניו יורק טיימס אף הקדיש לעניין מאמר מערכת שבו כרך בין הניסיון "לצנן את הדיון הציבורי" לבין החקירה הנוקשה שעבר המועמד לתפקיד שר הגנה, צ'ק הייגל, בידי סנאטורים רפובליקאים בשבוע שעבר. "האמת העצובה היא," נכתב בעיתון, "שבישראל יש דיון יותר אמתי לגבי מדיניות אמריקאית-ישראלית מאשר אצלנו".

נשיאת הקולג' קרן גולד הודיעה שלא תיסוג מההחלטה להעניק חסות לערב החרם. היא טענה שהקולג' ישמח להעניק חסות גם לאירוע נגדי, אף על פי שעד כה לא התקבלו פניות בנושא. מה שבטוח, אירוע פרו-ישראלי לא יזכה ולו לקמצוץ מפרסום החינם שניתן לו על ידי אלה הרואים עצמם מופקדים על הגנת שמה הטוב של ישראל.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חרם אינו צורת ביטוי דן ה
  • 00:12
  • 07.02.13

עד כמה שידוע לי, חרם אינו צורת ביטוי שצריך לשמור עליה כל כך... היא יותר סתימת פיות מאשר ביטוי.
המעניין הוא שלמיטב ידיעתי החוק האמריקאי קובע שאם מישהו מסייע לחרם נגד ישראל עונשו קנסות של עשרות אלפי דולרים ואף עד 5 שנות מאסר

02 חחח,יש יותר ארגונים פלסטינים מפליטים פלסטינים,זה מה שקורה כשיש מימון ואני מתכוון לפליטים אמיתיים ולא כאלה שהם בנים,דודים או סתם ערבים מנודים מאיזה מדינה שאמרו לעצמם,"בואו נכריז על עצמינו פלסטינים ונקבל מימון מהעולם".  (לת) שקד,ירושלים
  • 00:18
  • 07.02.13

03 הבעיה היא לא הנושא - כמובן שהם רשאים לדון. הבעיה היא החד-צדדיות - זו אינה אקדמיה אלא הסתה. אלא שתומכי הצד השני אינם מאוזנים יותר בד"כ.  (לת) אקדמאי
  • 00:35
  • 07.02.13

04 כל הכבוד לבלומברג שמוכיח הדס
  • 00:37
  • 07.02.13

שאפשר להיות תומך ישראל מחד ודמוקרט אמיתי שמתנגד לסתימת פיות מאידך.הטמטום הישראלי שהופך כל ביקורת לגיטימית על ישראל למעשה אנטישמי חילחל גם אל חלק מהארגונים היהודים בארצות הברית ואלה בטיפשותם מאדירים ומעצימים גופים אנטי ישראלים.מה היה עושה ארגון ה - BDS ללא יחסי הציבור שהוא זוכה להם תודות ליהודים וישראלים אווילים ?

05 ישראל המדינה היחידה שמקדמים את החרמתה, למרות שמצב זכויות האדם בה טוב לאין שיעור [כן כן] מעשרות מדינות אחרות בהן מעצמות, אבל הצביעות חוגגת ואנו חיים בעולם מפגר והיסטרי ופה ושם אנטישמי עם כל הביקורת
  • 00:58
  • 07.02.13

ולמבחינים בין אנטישמיות לאנטישראליות: אך מקרה הוא שהעם שנרדף מאות בשנים - כעת נרדף היצוג המדיני שלו? אף אנטישמי לא טען כי הוא 'סתם' שונא יהודים, אלא משום שהם שולטים בפיננסים, לא לויאליים לשלטון, צלבו את ישו ובנוסף שותים דם נוצרי והם מזוהמים בעלי אף ארוך.

06 האמת העצובה שמה שנותר לישראל בהגנתה על הכיבוש המדכא של עם אחר, זה להשתיק כל דיון בנושא  (לת) יהודי אמריקאי
  • 01:14
  • 07.02.13

07 "הגנת שמה הטוב של ישראל". לישראל אין שם טוב, העולם מתחיל להכיר אותה כפי שהיא, אפרטהייד אתנו-יהודית.  (לת) BDS
  • 01:38
  • 07.02.13

08 צבועים שי
  • 01:54
  • 07.02.13

כל המתנגדים צבועים, הרי יושבים אצלנו בכירי ציבור שמקשקשים הרבה יותר בקול, למה כשזה שם איכפת לנו יותר? אני מעדיף את הדמוקרטיה-גם להקשיב למתנגדים לך צריך לדעת, אלא אם אתה פוחד שהוא צודק..

09 לאחרונה בלומברג הולך ומקצין שמאלה  (לת) כנראה זיהה שהבוחרים היהודים נהיו יותר שמאלנים
  • 01:56
  • 07.02.13

10 איך הצלחתם לעוות את המציאות עד כדי כך בכתבה כל כך אנטי ישראלית ויהודית, ואהבת לרעך יותר מכמוך
  • 02:23
  • 07.02.13

אני בדרך כלל קוראת הארץ, אבל על פעם יש הסייה אחרת של השנאה העצמית שלכם לעם שלנו. זה כבר פשוט עצוב.

11 כך גם ראלף ניידר התחיל. ג'נרל מוטורס נתנו לו פרסום חינם על ידי תגובה חזקה מדי. בלומברג בחור חכם. אוגילבי
  • 03:44
  • 07.02.13


12 בשם החופש האקדמי ע.ב.
  • 03:55
  • 07.02.13

יכולים לאזן את ברגותי ובאטלר בחבר-כנסת ישראלי, למשל חנין זועבי. הפלורליזם של תנועת ה-BDS ותומכיה הוא ממש אור לגויים.

13 Boycut John
  • 05:14
  • 07.02.13

Why s this newspaper so eager to support a gathering that pushes a boycut against Israel, and uses so many "democratic" excuses against boycotting this gathering of hatered?!
What happened to Haaretz? Is it the foreign money?

14 התגובה היחידה צריכה להיות תנועה להחרמת מדינות ערב הדיקטטוריות תומכות הטרור  (לת) הכי פשוט הכי חכם
  • 07:57
  • 07.02.13

15 סרבנות ישראל לשלום מקרבת את החרם הכללי עליה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:03
  • 07.02.13

16 עדיין לא הבינו שהדרך לטפל בשונאי ישראל, היא להציג את הסיפור הפלסטיני ,להראות עד כמה הוא מופרך. להביא את הציבור להבנה שהפלסטינים לא חיים על פני כדור הארץ.  (לת) רונן
  • 08:04
  • 07.02.13

17 תחילה האמנתי שבלומברג צודק בעצם העובדה שיש לאפשר לכל אחד להשמיע את קולו, אבל מנגד - האם קריאה לחרם היא מעשה דמוקרטי ? רק להזכירכם כי המפלגה הנאציונל-דמוקרטית (המפלגה הנאצית) נבחרה בבחירות דמוקרטיות. ג.ל., תל-אביב
  • 08:31
  • 07.02.13

צריך להיזהר בשימוש בכלים דמוקרטיים. גם סוריה וגם צפון קוריאה נקראות רפובליקה. האם הן באמת רפובליקות ?
לסיכום:
גורמים החותרים בשם הדמוקרטיה לערכים אנטי דמוקרטיים אסור לאפשר להם להשמיע את קולם. ראה דוגמת "כך".

18 האם דימדומי התרבות האירופית מבשרים על סופם המתקרב של התנועה הציונית וחלום המדינה היהודית? עובר אורח
  • 08:51
  • 07.02.13

היסטוריון גרמני אמר בזמנו שמאז נפילת האימפריה הרומית, היהודים הם האויב מספר אחד של כל תנועה לאומית באירופה. אם הוא צדק, המסקנה מדבריו היא שהתנגשות בין הציונות, שהיא התנועה הלאומית של העם היהודי, למנהיגים ואילי הון יהודים ליברלים דוגמת בלומברג, שנמנים על מי ששולטים בתאגידי התקשורת הבינלאומית, היא בלתי נמנעת. בבחירות האחרונות בארה"ב הוכח שלאלה הברית ההיסטורית עם השחורים, המצביעים המרכזיים של הליברלים, חשובה יותר משלומה ובטחונה של ישראל. וזו הסכנה הגדולה לקיומנו. סכנה שתלך ותגבר ככל שבארה"ב הלבנים בעלי התרבות האירופית ילכו ויתמעטו.

19 בלומברג לא יודע הסברה מה היא. אמריקה צריכה להיזהר מישראל. המסביר הישראלי
  • 09:13
  • 07.02.13

הקונגרס האמריקאי חייב לחוקק חוק שמחרים ומנדה כל ממסד אקדמי או כלי תקשורת / אינטרנט שמבקר את ישראל. גם חייבים חוק שבו רואים יותר את ישראל בטלוויזיה ובקולנוע האמריקאי. מה זה כל התוכניות האמריקאיות הסססמולניות האלה? איפה היהדות? הבית החם? הבורקס של סבתא? אמריקה צריכה להיזהר מישראל כי אם לא יעשו מה שנגיד להם נפסיק להיות נושאת המטוסים שלהם במזרח התיכון ולא נמכור להם יותר דיסק און קי ומלפפון ורוד ותפוזים ואז אמריקה תקרוס תוך שבוע. עכשיו זאת הסברה!

20 אבל הכותרת לא נכונה, התבלבלתם  (לת) אלי
  • 09:49
  • 07.02.13

21 BDS זה משקיענים בניוטרל. סתם עסקנים שהולכים מכנס לכנס ועושים רעש. את הנזק האמיתי לישראל עושה ישראל עצמה. חובבנים
  • 10:07
  • 07.02.13

בראש ובראשונה הפרובוקציות בשטחים. היה אפשר לעשות אותם דברים עצמם בלי להתריס. ואחר כך, בהפרש זעום, ההתערבות בבחירות באמריקה. נתניהו במו ידיו גורם לכך שישראל הפכה מזוהה עם מחנה פוליטי אחד ולכן שנואה על ידי המחנה האחר. מה שהוא עשה בשלוש שנים ג'ודית בטלר לא עשתה בעשרים שנה.

וזה בלי להיכנס לנושאים פרסונליים - שר החוץ שלנו, סגנו בעל השרפרפים, אשת ראש הממשלה במליאת הקונגרס עם שמלה ירוקה, אלי ישי ורדיפת האפריקנים ברחובות תל אביב, ועוד כהנה וכהנה.

22 יש לנו אחריות אישית על מה שקורה במדינת ישראל, המדינה שלנו. שתיקה שלנו על פשעים שממשלת ישראל עושה בשמנו היא פשע.  (לת) ישראל היא המדינה שלנו ולא צפון קוריאה
  • 10:25
  • 07.02.13

23 מתנגד נחרץ לתנועה הזו ולכנס הזה - אבל בלומברג צודק ב 100%. היום יסתמו להם את הפה, מחר יסתמו לנו את הפה. זה תמיד מרגיש טוב כשאתה "מנצח" ומשתיק את מתנגדיך - אבל בסוף כולם סובלים מפאשיזם.  (לת) א.ד.
  • 10:27
  • 07.02.13

24 בלומברג צודק. פוליטיקאים צינים ניסו לתפוס טרמפ כ"תומכי ישראל" ובכך נתנו פירסום לכנס הזה  (לת) הוא יהודי חכם, לשם שינוי
  • 10:32
  • 07.02.13

25 אינני שומע החרמות ממדעים מדויקים, רק ממדעי הדשא ששוים לפרלמנטים בבתי קפה.  (לת) מדעי מדינה
  • 10:55
  • 07.02.13

26 כמו שהנצרות התפצלה מהיהדות, כך היהדות הליברלית מתפצלת היום מהציונות.  (לת) ליכוד לאומי
  • 10:55
  • 07.02.13

27 מי שמוביל את מסע הדה-לגיטימציה של ישראל היא ממשלת ישראל בעצמה.  (לת) ברק
  • 10:56
  • 07.02.13

28 בלומברג צודק: תנו להם לשתות בירה במרתף, לפרסם ספר ולהצביע במועל יד וזה יחלוף מעצמו, בדיוק כמו אז.  (לת) אינפיניטי
  • 11:02
  • 07.02.13

29 השמאל הפנאטי בישראל שולח את שלוחותיו הארוכות לעבר מוקדים אנטישמים במערב  (לת) ראובן
  • 11:08
  • 07.02.13

30 מעניין מה היה בלומברג אומר על כנס שמטרתו עידוד אונס ילדים מודרניסט
  • 11:10
  • 07.02.13

הרי אנשי הBDS אינם טובים במאום מאנסי ילדים. מטרתם גירוש ורצח עם. אין שפלים מהם.

31 מותר להחרים את מי שמבקש להחרים יאיר ל
  • 11:27
  • 07.02.13

ראש עיריית ניו יורק טועה, חרם אקדמאי הנו היפוך של חופש ומותר, ואף חובה להחרים את מי שמבקש להטיל חרם.

32 אירועים כאלה הם ההזדמנות של ישראל להגיב !  (לת) דניאל
  • 11:34
  • 07.02.13

33 מעניין איך תנועה שהמילה הראשונה המגדירה אותה היא "חרם" פתאום היא נגד חרם. טוב הפעם חרם מכוון אליה. ובחזרה לנושא עצמו: כולנו מצפים בקוצר רוח לכינוסים אקדמיים שעניין חרם וסנקציות על סין (כיבוש אכזרי של טיבט שנמשך כבר עוד מעט 60 שנה) וכן על אינדונזיה בשל הכיבוש האכזרי, הנצלני טהור של מערב פפואה. ג'ודית' באטלר כבר הבטיחה את השתתפותה.  (לת) יוסי
  • 12:08
  • 07.02.13

34 כרגיל יהודי שרוצה להיות יותר ליברלי מהאפיפיור ועושה מעצמו אידיוט גמור.  (לת) רעמסס
  • 12:11
  • 07.02.13

35 אז הוא בעדנו או נגדנו?  (לת) הכותרת היא ממש מבחן בלוגיקה
  • 12:17
  • 07.02.13

36 בלומברג צלי
  • 13:34
  • 07.02.13

היהודים לא לומדים מההיסטוריה, ביחוד אלו שיושבים על סיר הבשר.המשפחה של אימי חיה בגרמניה 400 שנה, משפחה עשירה ומכובדת, ליברלית ורגישת יתר לזכויות האדם, בטח אמרו שאין ברירה אלא לכבד את בחירתו"הדמוקרטית" של היטלר כקנצלר גרמניה.אתם מתארים לכם במי הנאצים טיפלו ראשונים.מה, האידיוט הזה חושב שאם הוא ילקק לנאצים החדשים הוא ינצל מהכבשן? הרי הוא יהיה הראשון שיטפלו בו אחרי שירוץ אליהם ויגיד, הרי אני עזרתי לכם, אני ליברל, אני אביר זכויות האדם וכו'.הרי המטרה של כל אותם ארגונים היא השמדת מדינת ישראל, וכמה זמן יחזיקו מעמד היהודים בגולה אם לא תהיה מדינת ישראל? הכי מפחידים אותי אלו שמגדירים עצמם "תומכי ישראל שאין שני להם".

37 מעניין מה הצבוע היה אומר על כנס נגד שחורים או היספניים.  (לת) שולי
  • 14:22
  • 07.02.13

38 בלומברג מבלבל בין חופש אקדמי לבין חופש הביטוי. כיוון שלא מדובר בכנס אקדמי אלא פוליטי, (ודרשוביץ צודק כי זו אורגיה של שנאה לישראל), אין מניעה לדרוש מהקולג' שלא לארח אותו.  (לת) AA
  • 14:25
  • 07.02.13

39 קודם באה סנוקרת מטימרמן ועכשיו מבלומברג וממש זו הדרך ללמד את הבריונים היהודם מה מקומם הנכון ושעדיין יש דמוקרטיה בעולם.  (לת) הזקן
  • 14:43
  • 07.02.13

40 מענין שתמיד " ידידי ישראל שאין שני להם" עוסקים בהגנה על שונאיה ומשניאיה  (לת) ירון
  • 15:13
  • 07.02.13

41 מענין שתמיד "ידידיה של ישראל שאין שני להם" הם בראש שונאיה ומשניאיה  (לת) ירון
  • 15:16
  • 07.02.13

42 מענין שתמיד "ידידיה של ישראל שאין שני להם" הם בראש שונאיה ומשניאיה  (לת) ירון
  • 15:16
  • 07.02.13

43 בלומברג-וולטייר מתחיל למצוא חן בעיני "פוטנציאל לשואה שניה"
  • 16:19
  • 07.02.13

אז ברוקלין כבר לא בידינו? ברוקלין קולג' הוא היהודי שבמכללות בניו יורק ובין בוגריו ומוריו יהודים מפורסמים רבים, חנה ארנדט, יצחק פרלמן ורבים רבים אחרים. "בית הלל "הצמוד לו עם המסעדה גלאט כושר והפעילויות לצעירים יהודים הוא מעוז יהודי מפורסם בעיר, וולמרות זאת נשיאת הקולג', יהודיה חמה, מה חשבתם, מתירה כינוס שאינו פרו ישראלי בתחומי המוסד שלה בשם החופש האקדמי. כל הכבוד, ולוואי ולא היתה מתעוררת שום סערה בנושא.

44 לא מבין את הכותרת המשנית איינשטיין
  • 18:02
  • 07.02.13

ראש העיר ניו יורק השתלח בחריפות במארגני מחאה שאיימו לקצץ מענקים לקולג' שהסכים לארח כנס של תנועה התומכת בחרם על ישראל
סיבכתם אותי לגמרי

45 מעולם לא היה ולעולם לא יהיה עם פלשתינאי ממש כשם שאין עם ירדני, סורי, מצרי או לבנוני
  • 18:38
  • 07.02.13

הערבים היו ויהיו אסופה של שבטים ברברים ופרמיטייבים, עכברי מדבר ולולא הנפט מצבם היה גרוע משל האפריקיאים.
כמובן שהשמאלנים שמגיבים פה מעולם לא פתחו ספר היסטוריה או לא נתנו לעובדות לבלבל אותם.

פעילות
המלצות