לאכול בשר סוס? לא כל האירופאים נבהלים מהרעיון

לאחר שהתגלה בשר סוס במקום בשר בקר באריזות מזון ב-16 מדינות באירופה, מסתבר כי יש רבים ביבשת שכלל לא מתרגשים מכך. ויש גם מתכונים

לאחר שנחשף כי בבריטניה, אירלנד, פולין, שוודיה וצרפת שווק בשר סוסים באריזות מזון קפוא שאמורות להכיל בשר בקר, התגלה בימים האחרונים בשר סוסים באריזות גם ב-11 מדינות נוספות באירופה.

אכילת בשר סוסים אינה נחשבת כמסכנת את הבריאות, ואולם במדינות שבהן לא נהוג לצרוך בשר זה, במיוחד בבריטניה ובמדינות דוברות אנגלית, עוררה התופעה תגובות של שאט נפש ודחייה. ואולם, בניגוד לסערה שעוררה הפרשה בבריטניה, רבים במדינות אירופה אינם סולדים כל כך מבשר סוס ולא התרגשו מהגילויים האחרונים.

בחלקים רבים ביבשת, מאיסלנד ועד איטליה, אניני טעם רבים יטענו כי בשר סוס עדיף על סטייק בקר. אתר אינטרנט צרפתי אף לעג לטעם הבריטים ושאל "ובכן, האם בשר הסוס היה טעים או לא?"

אומברטו באצ'י, הכותב בעיתון אינטרנשיונל ביזנס טיימס, תיאר את תחושת העונג באכילת טרטר מבשר סוס, ואמר שהשערורייה האחרונה עלולה לגרום מבוכה לרבים שהסתייגו עד כה מאכילת בשר שכזה.

"מכיוון שאבי בא מפארמה שבאיטליה, אכלתי בשר סוס כבר מגיל צעיר. סבתי המנוחה הכינה קציצות מבשר סוס שהיו מבוקשות מאוד במשפחתי", כתב באצ'י, והמשיך במאמרו לשבח את בשר הסוס כבשר שעשיר בברזל ומומלץ לעתים קרובות לנשים בהריון, ילדים ולסובלים מאנמיה. "ומלבד זאת" הוא הוסיף, "בשר סוס הוא טעים ועדין, במיוחד שצולים או מבשלים אותו לזמן קצר. ולכן הוא מוצלח מיוחד כבשר נא וכטרטר".
בבלגיה, רבים אוהבים שהצ'יפס שלהם מבושל בשומן סוס, זאת בשעה שלא מעט בני אדם באוסטריה יטענו כי אין דבר יותר טעים מאשר בשר סוס בכופתאות.

ייתכן שעכשיו רבים בבריטניה שהסתייגו מאוד מאכילת בשר סוס, יתייחסו אליו באופן אחר ואולי אף ינסו לטעום אותו בחופשות במדינות אחרות ביבשת. ואולם, ראו הוזהרתם: אירופאים רבים אינם מסתפקים רק בסוסים. עיתון שווייצי חשף בדצמבר שרבים במדינה נוהגים לאכול כלבים וחתולים. מסתבר שאכילת כלבים היא חוקית במדינה והגזע שאותו אוהבים השווייצים לאכול יותר מכל הוא קרוב משפחה של הרוטוויילר. "אין בכך שום דבר מוזר", אמר חקלאי שווייצי. "בשר הוא בשר".

מתכון לתבשיל סוס מסורתי:
קחו נתח בשר סוס, הניחו אותו במים קרים. הדליקו את האש ובשלו על אש קטנה. הסירו את הקצף והשומן בזמן הבישול והביאו לרתיחה. הוסיפו מלח, שן שום, בצל מקורמל ושלל ירקות כמו כרישה, לפת, סלרי, כרוב ועוד. בשלו על אש בינונית במשך שבע או שמונה שעות

מתכון לסוס בנוסח פריסאי:
בשלו לפת בשומן סוסים; הוסיפו בשר סוסים מבושל חתוך לפרוסות דקות; הוסיפו מלח ופלפל וצקו על הכל ציר בשר סוס; הוסיפו פטרוזיליה, עירית ובצלצלי שאלוט, ומעט חומץ
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מדובר על רמאות שהוא עבירה פלילית ונושא הטעם לא רלוונטי - על האריזה הופיע בשר בקר ולא סוס  (לת) העגלון
  • 16:31
  • 11.02.13

02 העיקר הוא שבשוייץ שחיטה כשרה אסורה בחוק  (לת) אין על הפתיחות האירופאית
  • 18:52
  • 11.02.13

03 כנראה שהאוכל האנגלי כזה גרוע אני
  • 18:54
  • 11.02.13

שהם לא יודעים להבדיל בין בשר סוס לבשר בקר ואולי בכלל הצרפתים שלחו להם צפרדעים

04 אבי שיחיה טוען שבפלמח או באחד הקיבוצים אז האכילו אותם בשר סוס וטעמו היה מתוק. המתוסבך
  • 19:04
  • 11.02.13

זה בנוסף על הסיפורים על שפמנונים שהיו תופסים ומאכילים אותם,ועל חצי ביצה פעם בשבוע בזמן הצנע.

05 לפחות הם כנים עם עצמם חזיר
  • 19:17
  • 11.02.13

אם כבר לא לאכול בהמות אז לא לאכול בכלל !!!
מזה משנה אם זה רצח סוס או תרנגולת בכדי למלא את כרסיכם השמנות, רצח זה רצח !

06 הארץ, זה שפל חדש בשבילכם איריס
  • 19:25
  • 11.02.13

לא מעניין אותי מה חושב האירופאי הממוצע על אכילת בשר סוסים. אכילת בעלי חיים היא לא מוסרית, נקודה. אולי הניו יורק טיימס יתכבד ויכין כתבת תחקיר על מה קורה בבתי מטבחיים, במקום לספק לנו מתכונים לבשר של בעלי חיים. אגב, החליפו את הביטוי בשר סוסים/בקר/כבש/עוף בביטוי בשר אדם, ונראה מה תרגישו. ובכלל אין הבדל בין בשר לבשר. יש אפילו האומרים שבשר אדם הוא הטעים שבבשרים. אני בעד להכניס לשוק מוצר חדש. בשר אדם. אז נראה את כל אוכלי הנבלות שמוכנים למכור את אמא שלהם בשביל לגרות את בלוטות הטעם.

07 תיקון: החוק השווייצרי אוסר מכירת בשר כלבים למאכל אך מתיר שימוש לא מסחרי נסיון שני
  • 19:29
  • 11.02.13

האם בישראל ייאסר אדם שאכל בשר כלב להנאתו אך לא סחר בו? האם הכלב הוא חיית בר מוגנת? ואגב, בני האדם אוכלים כל מה שאינו רעל כדי להשביע את רעבונם. ישוע מנצרת אמר שלא מה שנכנס לפה מטמא אלא מה שיוצא ממנו. היום כבר צורכים חרקים כמקור חלבונים. חוקי הכשרות הפכו את ההקפדה על מה שנכנס לפה לעיקר ביהדות והוגאנים הפכו את שגעונם לדת חדשה. המותרות של אכילת מה שמתחשק ורק מה שמתחשק מעידים על התנוונות (דקדנס) המין האנושי. מה יעשו בני האדם כשמה שהם אוהבים לאכול ייעלם?

08 "בשר סוס הוא טעים ועדין, במיוחד שצולים או מבשלים אותו לזמן קצר." בלשן מדופלם
  • 19:33
  • 11.02.13

אוי, הארץ, אפילו ב-ynet זה לא קורה..

09 כתבת פרומו דוחה לאוכלי בשר חיות מעונות- היקום ישלם להם  (לת) רונן
  • 19:34
  • 11.02.13

10 איפה אפשר להשיג לפת?  (לת) אנינט עם
  • 19:39
  • 11.02.13

11 הבריטים מתיחסים אל החמור והסוס כאל קרובי משפחה. אכילתם נתפשת כסוג של קניבליזם אל
  • 20:03
  • 11.02.13

יש אגודה להצלת חמורים בבריטניה ויש לה שלוחות בארצות בדרום אירופה. באיטליה הם מתגאים שהצילו חמורים מניקנוק.. הרי הסלאמי המשובח באיטליה מכיל בשר חמורים!
כלפי הסוסים יש לבריטים וגם לאמריקאים יחס מוטרף משהו. באשר לחמור, על פי פרשנותם בישעיה פרק א, פסוק 3 החמור מכיר באלוהותו של ישוע. לכן מרחפת מעל ראשה של חיה זו הילה של קדושה. חוקר השואה ויימן גילה שבארצות הברית בעת השואה דעת הקהל היתה נרעשת מגורל סוסי הבר באמריקה ודאגה להם לאין ערוך יותר מאשר ליהדות אירופה המושמדת.

12 בכל יום האירופאים מצטיירים כגרועים יותר המאיסלמיסטים .  (לת) אז מדוע לא בשר אדם ?
  • 21:54
  • 11.02.13

13 מישהו יודע אם אפשר לאכול בשר סוסים בארץ? א.
  • 21:59
  • 11.02.13

תודה על המתכונים, עכשיו רק צריך למצוא סוס...

14 זו חזירות לאכול תרנגולת  (לת) ד"ר סוס
  • 22:21
  • 11.02.13

15 גם בשר אדם טעים! M
  • 23:12
  • 11.02.13

פשוט ברברים אוכלי הבשר למיניהם. איך אפשר להרוס חיים של יצור חי על מנת לאכול אותו. אני מחכה לסוף הצליויזציה. ואז נראה איך אנשים שורדים. יהיה שמח לכל הקניבלים.

16 במיגזר הערבי מקובל מאד לאכול בשר סוסים וחמורים...  (לת) לא קונה שם בשר טחון
  • 23:21
  • 11.02.13

17 השווייצרים סיכמו את זה הכי טוב: "בשר הוא בשר"...  (לת) טבעוני
  • 03:45
  • 12.02.13

18 אמרו חז"ל, מסכת בהמות - הבא בתור הוא סוס!  (לת) ליידי גודייבא
  • 05:37
  • 12.02.13

19 בשר סוס חמור או אתונות זה חמור
  • 06:45
  • 12.02.13

כשלא יודעים מה אוכלים ולא אומרים לך או לחילופין משקרים לך אז כמה בטוח שהחיה בריאה, שהיא מתה וחיה בצורה בריאה לאדם ולה.
הבעיה היא שזה יכול להיות לא בריא לחיה כששוחטים אותה למאכל בעוד שלפרה אך טבעי הוא - אז זה חמור (או סוס) אפילו חמור מאוד!
כשמרמים אז מרמים וכשמקדשים את הכסף אז זה לא יכול להיות בריא
וכשהווטרינר מקבל כסף או מאוים אז יש יותר מחשש שלא עשה עבודתו
ואם הוא גם לא מבדיל בין פרה לחמור אז זה חמור לא ווטרינר

20 עיתון הארץ הוא הנבזה שבעיתוני ישראל אתם גויים לכו מכאן  (לת) הציבור בישראל מקיא עליכם
  • 07:28
  • 12.02.13

21 הבעייתיות שבאכילת בשרו של חבר שנפטר. זאב בק
  • 07:36
  • 12.02.13

בסופרמרקטים באיטליה מופיעים מעל מקררי הבשר שרטוטים של חזיר על נתחיו, פרה על נתחיה, וסוס על נתחיו. הקונים יבררו להם את מקור הבשר והנתח המתאים על פי העדפותיהם. הבעיה היא רגשית, בקרב ההולכים על שתיים שנחנו ברגש. (איזה אחוז?) ספורט הרכיבה באנגליה נפוץ מאוד והקשר בין אגם לסוס קרוב. זאת היתה הסיבה להסוואת בשר הסוס כבשר בקר. מבחינה עקרונית, אם מעקרים את הנושא הרגשי, אין מניעה לכך שאדם יוכל את בשר רעהו. בישראל עושים זאת מזמן, גם אם לא באופן פיזי.

22 סוויני טוד... שמיצ
  • 08:17
  • 12.02.13

הבריאים מרעשים מהפרשב כי זה מזכיר להם זוועות מתחילת המהפיכה התעשייתית - כדי לספק ארוחות לעובדים עיגלו פינות והיו מוסיפים לתערובת הבקר נבלות ובשר עכברושים. הפחד של הבריטים ממה ששמים להם בבשר הומחז בצורה מהדרת במחזה ״סוויני טוד״ הספר הרוצח שאת בשר קורבנותיו מגישים כפשטידות... לגבי הצרפתי , טוב עם מה שהם מכניסים לפה אין הרבה מה להתווכח...

23 הייתי אוכל את התבשיל הזה ללא הסוס.  (לת) ד"ר סוס
  • 09:25
  • 12.02.13

24 וואו, הארץ, אתם כל כך מתקדמים עומר
  • 09:36
  • 12.02.13

לפרסם מתכונים מבשר סוס כדי לזעזע את כל ה"שמרנים" שנבהלו מאכילת בשר סוס...כל כך פורץ דרך! שחס וחלילה לא יעבור למישהו בראש שהפתרון לדיסונסס הקוגנטיבי הזה הוא, אממ, לא לאכול בעלי חיים בכלל.

ברור שזה טפשי להבחין בין כלב, פרה או סוס. שלושתם יכולים לחוש סבל ואת שלושתם זה מרושע להרוג כשאפשר להיות צמחונים ובריאים. לא כל דבר שהצרפתים עושים הוא מתקדם ונאור- גם במאבק שלהם למען כבד אווז הייתם תומכים? ((להזכירכם, מדובר במדינה האחרונה באירופה שמתעקשת להמשיך לאפשר פיטום אווזים)

25 אני חושב שזו תועבה וזוועה. בשלב הבא תכינו מטעמים לילדים וסוכריות סוס.  (לת) הלוחש לסוסים
  • 10:42
  • 12.02.13

26 יש כמה מיקרים שמישהו מישתמש בספר בידיוני כמתכון. אף אחד
  • 12:20
  • 12.02.13

ספרים של פטריק רובינסון למשל. לאחרונה הבחנתי שוב בספר בחנות,
לא זוכרת שם המחבר,שדן במהשהו מזכיר בעיה שעכשיו קפצה.

27 שיפסיקו להזריק לסוסים תרופות שהופכים אותם למסוכנים למאכל אדם ואז לא תהיה שום בעיה מפוקח
  • 13:22
  • 12.02.13

לסוס ולפרה אותה דיאטה, מערכת עיכול דומה ושניהם חיות משק שהאדם מגדל. חוץ מחוקי הכשרות היהודיים, איזו מניעה בעצם צריכה להיות לאדם מלאכול סוס כל עוד הוא אוכל פרות וכבשים? כל עוד לא עוברים על החוק אינני רואה שום בעיה עם אכילת סוסים אבל צריך שקיפות וצריך לוודא שאין בבשר חומרים כימיים מסוכנים לבני אדם.
כה אמר המפוקח

28 נו, באמת, הבעיה היא לא בשר הסוס אלא שהוכנס בשר ממקור לא ידוע, אחר ממה שהוצהר אז איך יודעים מה טיבו אחד
  • 13:24
  • 12.02.13

איך אפשר לסמוך בכלל על מערכת הפיקוח ברומניה אם בשר בקר הוחלף בבשר סוס? אם דבר כזה בוטה נעשה, אז באותה מידה אפשר גם להכניס סתם בשר פיגולים, אמנם בקר, אבל שעמד בלי קירור שבוע. או אפילו שכביכול הכל בסדר אבל נעשה שימוש בחומרים אסורים, כמו שבסין הוסיפו מלמין לחלב.

29 ויש המקנחים בהרמת כוסית של זרמת סוסים. לחיים!  (לת) אקווס
  • 14:03
  • 12.02.13

30 מסכים עם מס 1  (לת) טעים או לא, סוס מזין פחות וחסר בו B12
  • 14:11
  • 12.02.13

31 בקר או סוסים - כולם רוצחים. מה ההבדל?  (לת) תיתעוררו
  • 16:07
  • 12.02.13

32 חבל מאוד מייק
  • 23:01
  • 12.02.13

אם כלב זו חיה אנרגטית במובן האנושי אז גם סוס, כמעט לא פחות.
אין לאכול סוסים.

פעילות
המלצות