המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נשארים זרים מבחירה: כ-40% מבעלי הגרין קארד לא הופכים לאזרחים

עבור אנשים רבים בעולם, קבלת דרכון אמריקאי היא כמעט בבחינת השגת יעד מקודש. אך מיליונים שרשאים לקבל אזרחות בוחרים שלא לעשות את הצעד

חייו של ג’ונתן וייסקול, מעצב גרפי איטלקי שעבר לארה”ב לפני כ‑30 שנה, מלווים בכל סממני ההצלחה שמהגר יכול להשתוקק להם: הוא השלים את לימודיו באוניברסיטה אמריקאית, יש לו חברה בינלאומית מצליחה עם שותפים במילאנו ובבייג’ינג, ויש לו בית בגריניץ’ וילאג’ שבו הוא מתגורר עם אשתו ושני ילדיו. דבר אחד אין לו: אזרחות אמריקאית - מתוך בחירה. אף שהוא בעל גרין קארד, הוא מעולם לא טרח להגיש בקשת אזרחות, והוא גם אינו מעוניין לעשות כן. הסיבות לכך, לדבריו, קשורות לענייני זהות. “אם אקבל אזרחות אמריקאית, ארגיש פחות איטלקי”, הסביר, “ואני ממש לא מרגיש אמריקאי”. עבור אנשים רבים בעולם, קבלת דרכון אמריקאי היא...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ואת מה שכחנו? את שיקולי המס שי ש
  • 11:49
  • 30.08.13

בניגוד לכמעט כל מדינה אחרת, בארה"ב אזרחים כפופים לדיני המס של המדינה גם אם הם לא גרים בה. המשמעות היא שמי שמקבל אזרחות צריך להמשיך לשלוח דיווחים עם ההכנסות שלו למס ההכנסה האמריקאי (ואולי אפילו למצוא את עצמו משלם שם מס) גם אם הוא עבר למדינה אחרת. זה שיקול מספיק טוב כדי לחשוב פעמיים לפני שמבקשים אזרחות אמריקאית.

02 אפשר לחשוב שאזרחות זה איזה הישג גדול. למי שיש אישור לגור ולעבוד במדינה מסוימת, אין לו צורך באזרחות יותר מאשר במנוי לתיאטרון.  (לת) ערן
  • 14:25
  • 30.08.13

  •   מצד אחד אני מרגיש כמוך, מצד שני בכל זאת, ברגע שקיבלת אזרחות, אתה יודע שאי אפשר לשלול אותה ממך, לפחות לא באופן שרירותי, לפחות לא במדינות מסודרות עם מערכת משפט מסודרת. כשאתה על רשיונות עבודה/שהות למיניהם, אתה לא יודע איזה גחמה של איזה פקיד תגרום לכך שלא תוכל להמשיך להשאר. ואם בנית שם חיים (נישואין, עסק וכו'), זה משהו שבכל זאת יותר משמעותי ממנוי לתאטרון.  (לת) יניב
    • 23:22
    • 30.08.13

03 היא הנותנת! RR
  • 16:11
  • 30.08.13

זאת אידיקציה לך שארה"ב קולטת מהגרים שהם בלתי מחוייבים.
Green Card זה לא אשרת עבודה, אלה רישיון ישיבת קבע.
מזה חמישים שנה ארה"ב קולטת מהגרים מהסוג שהיא ממש זקוקה להם בגלל מדיניות הגירה כושלת. פעם הגיעו לארה"ב יחפנים, מאירלנד, ממרכז ומזרח אירופה שבאו לבנות ולהבנות. הם ירדו מהאוניות ישר לפיגומים, למכרות הפחם או לפסי היצור, חלקם נטלו חלק במלחמת האזרחים ונפלו בשדות קרב עוד לפני שהספיקו להתאזרח!

04 מס פרסונלי חל גם בישראל ל-1
  • 17:43
  • 30.08.13

ועדיין אתה לא רואה כלכך הרבה אנשים מסרבים להתאזרח (על אף שפה יש שירות צבאי חובה) ומעטים מבטלים האזרחות (500 בשנה). עכשיו ככה. ברמת העקרון גם ישראל וגם ארהב דומות בכך שיש להם אמנות מס מול רוב המדינות המערביות ולרוב אין צורך בתוספת מס לישראל או ארהב (כי במדיניות אירופאיות מס גבוהה יותר). מסקנה: תחושת שייכות, זהות וביטחון זה לא רק כסף ;) מת על העם שלי!! אין על עם ישראל. חג שמח ;)

05 מס לבעלי גרין קארד זה כמו לאזרח Isaac
  • 18:02
  • 30.08.13

אתה חייב לשלם מיסים כמו אזרח אמריקאי גם עם יש לך רק גרין קארד בדקתי את זה 100% אני גר 30 שנה באמריקה ויש לי אזרחות ואני גם ישראלי

06 כל אזרחות נוספת ושפה זרה נוספת הם נכס עצים  (לת) בעיקר כשמדובר בישראלים
  • 19:32
  • 30.08.13

07 הרוב המכריע של מדינות מערב אירופה אינן מרשות אזרחות כפולה יש מה להפסיד
  • 20:55
  • 30.08.13

אזרח אירופאי לא מוכן לאבד את אזרחותו האירופית כדי להפוך לאמריקאי. לעת זיקנה תמיד יוכל לחזור לאירופה ולחיות על חשבון הזכויות הסוציאליות המנופחות שאירופה נותנת לאזרחיה, בעוד שבארה"ב הוא עלול לגמור ברחוב.

08 כולם בסוף מתאזרחים כשמגיעים לגיל שבו אפשר לקבל ביטוח לאומי, סך הכל הם שלמו כל השנים ומגיע להם לקבל את זה  (לת) רק בשביל ביטוח לאומי
  • 21:09
  • 30.08.13

09 כולם בסוף מתאזרחים כשמגיעים לגיל שבו אפשר לקבל ביטוח לאומי, סך הכל הם שלמו כל השנים ומגיע להם לקבל את זה  (לת) סיבה למסיבה
  • 21:12
  • 30.08.13

10 ל-2 נימיס
  • 21:37
  • 30.08.13

מי שאינו אזרח לא יכול להצביע בבחירות.

11 לישראלי לא כדאי לקבל אזרחות אמריקאית אם הוא חושב שיש סיכויי אפילו קטן שיחזור לישראל.הסיבה פשוטה: אתה הופך להיות נתין שלטונות המס בארה"ב למשך שלושים שנה שלאחר הויתור על הדרכון האמריקאי! אתה הולך לשלם את המקסימום מהמס בישראל או בארה"ב,לשלם שלושים אחוז מס על כל רכוש שתחליט והוריש לילדים,שלושים אחוז מס ירושה ומתנות וזה אחרי שכבר שילמת כל חיך חמישים אחוז מס. ישראלי עם גרין קארד,סרבן דרכון.
  • 06:54
  • 31.08.13

אם קנית בית בישראל והרווחת עךיו מיליון ש"ח,לא תשלם כמעט מס כישראלי אבל תשלם שלושים אחוז לארה"ב גם אם אתה לא גר שם ובחיים לא תחזור לגור שם!

12 עובדה צוהלת עובד צהל
  • 08:22
  • 31.08.13

למה שבעל אזרחות בריטית ירצה בדרכון אמריקקי? לא דרכון רצוי ברוב מדינות העולם בהשוואה לאירופאי. אמריקאים צריכים ויזה למדינות דרום אמריקה! ואפילו לתורכיה! 

13 שיקול המס הופך להיות מרכזי בהחלטה אבי
  • 10:29
  • 31.08.13

אזרח אמריקאי חייב להגיש דו"ח מס הכנסה שנתי כל חייו אפילו אם החליט לגור בארץ אחרת. האזרח ישלם מס ירושה בהתאמה לנכסיו ורכושו ובמוסף עליו לדווח על כל נכסיו הפיננסיים והאחרים מדי שנה אפילו אם יחליט לוותר על אזרחותו האמריקאית יהייה עליו לדווח בצשך עשר שנים. כך זה אמור גם לגבי צאצאיו במידה והם בעלי אזרחות אמריקאית. ו

14 עוד חודשיים קליין
  • 12:01
  • 04.10.13

כן כן עוד חודשיים אני ומשפחתי עוברים לארה"ב
בחיים לא נחזור!!!

פרוייקטים מיוחדים