המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הצד האפל והנקמני של הבודהיסטים

אחרי עשרות שנים של דו־קיום בצל החונטה, הדמוקרטיזציה בבורמה רק מגבירה את האיבה והאלימות כלפי המיעוט המוסלמי

הלילה אפל מאוד ברנגון, בירתה לשעבר של בורמה (מיאנמר), עיר שבה פנסי הרחוב - אם הם קיימים בכלל - מהבהבים בשל קפיצות מתח באספקת החשמל. לקבוצה של גברים מוסלמים, העומדים על המשמר בשכונתם לאורך השעות הקטנות של הלילה, אף פעם לא ברור מה אורב להם ברחובות ובסמטאות החשוכים ועתירי הבורות. “הממשלה לא מסוגלת להבטיח את ביטחוננו. גם המשטרה לא תעשה זאת”, אומר איש העסקים או ניאי ניאי, בעת שהוא יושב עם בחברת שישה מבין 130 הגברים שארגן במסגרת תוכנית שמירה מאולתרת על השכונה המוסלמית. לאחר עשרות שנים של דו-קיום עם הרוב הבודהיסטי בבורמה, כעת אומרים רבים מהמוסלמים שתקיפות על רקע אתני הן רק עניין של זמן....

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יש סיבות לחשוד בעריצות ושרירות הרוב. אבל האם לא ייתכן שיש בתוך המיעוט המוסלמי, תזוזות טקטוניות משלו? לא, לא ייתכן, הרי הבבא-חומסקי לא מרשה לחשוב כך. מהטמה המיזנטרופ
  • 10:40
  • 06.07.13

היותו של הרב אליהו, לדוגמא, אדם קטן וגזען,
לא עושה את האיסלאם דת של שלום והרמוניה.

  •   אמשיך כאן הדיאלוג השייקה אופירי בחזקת, One person talking to himself. מהטמה המיזנטרופ
    • 15:10
    • 06.07.13

    הרי על מיעוט איסלאמי אלים אין מה לכתוב הביתה עליו.
    הרי זה בחזקת כלב נשך אדם.
    הרב אליהו מזכיר לנו שהבעיה לא באיסלאם
    אלא ברעיונות דתיים של כולם
    בדגש על מדינות חמושות בנשק גרעיני
    שיביאו לסופינו.

    המהטמה המיזנטרום לא מפלה יש בליבי די בוז לכל שוטי העולם.

02 שיבואו לישראל ויהיו כאן פליטים  (לת) הקרן החדשה
  • 10:50
  • 06.07.13

03 גם אתיופים בישראל מקבלים יחס דומה. איזה יופי
  • 09:27
  • 07.07.13

הגבלת ילודה ושות׳

04 מעניין שדווקא המוסלמים מביאים לבודהיסטים השלווים והרגועים את הג'נאנה. האידיוטים מהניו יורק טיימס ודומיהם פשוט לא קולטים באיזה עולם הם חיים.  (לת) האסלאם אינו דת אלא אידיאולוגיה פוליטית טוטליטארית ורצחנית
  • 09:36
  • 07.07.13

  •   הניו יורק טיימס חייב איזון קדוש. אחרי חיות קניבליות בסוריה ואונס בצל הפירמידות. חייבים לאזן את תמונת העולם, של הקוראים. ניצלנו מעוד כתבות על תנועת נוער (גבעות) של דניאלה וייס. ניצלנו מכתבה מחמיאה שכזאת, כי אמריקה עוד לא אירופה וגם זמנית הם עייפים מכותרת מזרח"ת. מהטמה המיזנטרום
    • 12:02
    • 07.07.13

    דתיים יחישו את הקץ

05 ל3 חן עזרא
  • 10:00
  • 07.07.13

רק הפולנים ניקו את קופת הקשישים וחלקו להוריהם יוצא שואה מקבלים שם המון כספים מתנות ופטורים גם אם אתה מיליונר .איזה דבר זה ועוד שולחים את דורה הכט להתבכיין בשנור בכנסת שישנם קשישים רעבים אלו חוגגים באחוזות צריך להפסיק את זה מיד!

  •   מה זה שייך לבורמזים,אתה אכול קנאה על כסף יותר מרדיפת צדק.גם אם יש דודה הכט,העלמת את הבצע של פונקסיונרים משלנו באיגוד המקצועי או בשלטון המקומי,שלא לדבר על פעילים במפלגות דתיות ר"ל.  (לת) חנניה טביב
    • 10:55
    • 07.07.13

  •   בבונעזרא, זה כואב להיות שחור טיפש, אה?  (לת) חן חן
    • 13:27
    • 07.07.13

  •   חן עזרא ,מאחל לך לקבל פנסיה של שריד שואה.  (לת) עגלון פולני
    • 14:45
    • 07.07.13

06 כל הכבוד, חסלו אותם כשהם עוד קטנים.  (לת) גבי
  • 10:08
  • 07.07.13

07 התרשמתי מגדעון לוי שרק אנחנו "גזעניים" כלפי המוסלמים דניאל דורון
  • 10:21
  • 07.07.13

פתאום מתברר שזו תופעה משותפת לעוד מדינות ועמים

08 לא נעים, אבל בכל מקום בעולם שיש בו מוסלמים יש בעיות. עמליה
  • 10:25
  • 07.07.13

במערב סין יש מיעוט מוסלמי גדול, בדרום תאילנד יש מיעוט מולמי גדול בצ׳צניה בהודו ובעוד מקומות. יש תמיד חיכוך אלים בינם לבין המקומיים האחרים. גם באירופה , באוסטרליה ובארה״ב יש קהילות של מוסלמים שחלקן מתבדל ויוצר חיכוך עם הרוב השקט. במערב יש גם מיעוטים אחרים, יהודים, אסייתים, אינדיאנים ועוד. אלה לרוב מתערים באוכלוסיה ובתרבות המקומית בצורה טובה יותר. אני לא נמצאת בדעותי הפוליטיות בימין ואף רחוקה מכך אבל אני מוצאת שיש כנראה משהו באיסלם שלא מאפשר למאמינים התערות בחברה אחרת וקבלת הנורמות שאותה חברה מציבה.

  •   גם יהודים לא משהו רן אתגר
    • 18:20
    • 07.07.13

    שימו לב לעובדות: הפוגרומים ברוסיה אירעו אך ורק במקומות בהם היו יהודים. מסקנה: היהודים אשמים בפוגרומים.

    יש בעולם מיליארד מוסלמים. מה הפלא שהם מעורבים בבעיות - פשוט יש הרבה מהם.
    סטטיסטיקה של כתה א'

  •   אציב בפניך אתגר, רן - האם שיעור הסכסוכים הלאומיים בהם מעורבים מוסלמים דומה לשיעורם של אלה באוכלוסיה העולמית? אמממ... אתה יודע לחפש בגוגל? באמת? אז תנסה. תופתע מהתוצאות, ותהיה קצת פחות בור ואדיוט! נכון כדאי? יופי. _מודרניסט.
    • 23:38
    • 07.07.13

    אציב בפניך אתגר, רן - האם שיעור הסכסוכים הלאומיים בהם מעורבים מוסלמים דומה לשיעורם של אלה באוכלוסיה העולמית? אמממ... אתה יודע לחפש בגוגל? באמת? אז תנסה. תופתע מהתוצאות, ותהיה קצת פחות בור ואדיוט! נכון כדאי? יופי.

09 רפורמה דמוקרטית במדינה רב-לאומית מתכון בטוח לרצח עם למות חופשי
  • 10:32
  • 07.07.13

מי שמכיר קצת הסטוריה יודע שרפורמה דמוקרטית בחברה רב-לאומית היא מתכון בטוח לרצח עם. יוגוסלביה (בוסניה, קוסובו), בריה"מ (ארמניה, אוזבקיסטן, מולדובה), עיראק, הודו הן רק מעט מהדוגמאות. בכל אחד מהמקרים נטבחו עשרות עד מאות אלפים ומיליונים מצאו עצמם פליטים.

10 מעניין שדווקא באיזור שבו יש רוב מוסלמי - יש מהומות ואלימות המפץ הגדול
  • 10:42
  • 07.07.13

אבל לפי "הארץ" הבודהיסטים הם מקור האלימות.
מעניין גם שהנוצרים וההינדים לא חווים עוינות. האם ייתכן שגם בבורמה המוסלמים באים כדי לא להתערות ורוצים לכפותץ את מנהגיהם על כלל האוכלוסיה? אם בגרמניה המוסלמים רוצים שריעה, אז למה לא בבורמה?
בקיצור, לא שוכנעתי

11 בודהיזם זאת דת אפלה וכלל לא נחמדה כפי שמציג אותה הדלאי למה וכפי שהיא מוצגת לנו..לא לחינם היטלר קשר קשרים עמהם ובסוף ימי מלחמת העולם ה2 נמצאו בברלין מאות ויותר גוויות בודהיסטים טיבטים במדי נאצים שלא נהרגו בקרבות אלה התאבדו..עובדה היסטורית..אגב, מי תומך ומתחזק את הדלאי למה הנחמד?  (לת) הגוי..
  • 10:43
  • 07.07.13

  •   אתה אדם לא חכם, בור שחי בסרט הזוי.  (לת) זואן
    • 13:28
    • 07.07.13

  •   "עובדה היסטורית"? מאיפה הבאת את בלבולי המוח הללו?  (לת) x
    • 14:10
    • 07.07.13

  •   אתה מוכן להביא מקור היסטורי לטענתך.  (לת) עגלון פולני
    • 14:46
    • 07.07.13

  •   למשל המורה הפרטי של הדאלי-לאמה הגיע לטיבט עם ה"אננרבה" של הימלר למצוא מקורות הודו-אירופים לארים. אבל מה זה קשור? GoyBoy
    • 15:52
    • 07.07.13

    שמש העמים היה כל-כך חכם שכבר עשור לפני המלחמה, ידוע ידע כי האוקראינים הקולאקים, יהיו משת"פים לנאצים, לכן הקדים להרעיבם.

    בקיצור גוי, כל מה שלומדים מפראבדה הוא שקר גס.
    ואם היה למישהו סבא-רבא שסופח לנאצים, צריך כנראה לשעבדו לפוטין, מנכ"ל רוסיה-נפט בע"מ.

    יש כל כך הרבה חמלניצקים בעולם, היו כל כך הרבה פלגים של פרטיזנים. מה זה קשור לימינו?

    מתי הסובייטים יפסיקו לשכתב, למחוק ולהדביק?

12 המוסלמים לא נשארים חייבים א.
  • 10:50
  • 07.07.13

ראו מה קרה היום בבודגיה, הודו

13 דליוז'ן אוליבר
  • 10:51
  • 07.07.13

סלבוי ז'יז'ק אומר את זה שנים כבר...

14 רשת האינטרנט מוצפת בתמונות וסרטים של מוסלמים ששורפים ומנתצים פסלי בודהה במיאנמר אורן מפתח תקווה
  • 11:25
  • 07.07.13


לא קל להרגיז בודהיסטים ואם המוסלמים הצליחו בכך אז בוודאי שיש לזה סיבה.

15 אין קשר לבודהיזם א
  • 12:11
  • 07.07.13

הבודהיזם מתנגד לאלימות.

16 טוב, הכתבה לא ממש שינתה מה שחשבתי על שני הצדדים אלא רק חיזקה אותה. גיל
  • 12:35
  • 07.07.13

למעשה אפשר לראות שאפילו הבודהיסטים מתחרפנים מהמוסלמים וזה אומר שצריך לדעת ממש טוב איך להכעיס אותם.
חשבתי שרק אנחנו והאמריקאים יודעים איך...

17 המוסלמים הביאו את זה על עצמם. לשים מצלמות נסתרות במסגדים כדי לבדוק מה מטיפים למאמינים.  (לת) זולי
  • 12:38
  • 07.07.13

18 מוסלמים אינם כל כך נוראים!! צביקה
  • 13:05
  • 07.07.13

רוב רובם של המוסלמים הם אנשי משפחה טובים,שומרי חוק,ובעלי לב טוב.רק מה,בהיותם בהמון,הם מתנהגים בצורה בהמית,מסוגלים למעשי אכזריות חייתית המשאירה את המתבונן בתהיה אם אותם יצורים משתייכים לגזע האנושי. המוסלמים מהווים מיעוט באירופה,אמריקה,רוסיה,וסין.תמיד היו להם קונפליקטים אתם אך תמיד העימותים היו איכשהו ״על אש קטנה״.עם מספר מועט יחסית של הרוגים.ברגע שהקונפליקטים יסלימו לעימות נרחב עם שלטון טוטאליטארי,כמו סין למשל.נראה לי שנצטרך לרחם עליהם.

19 אין בהודו מסגד שאיננו בנוי על חורבות מקדשים בודהיסטים פרופסור. שפוי
  • 14:23
  • 07.07.13

המסגד הגדול בדלהי בנוי משיש שנלקח מ-11 מקדשי ג׳יין. הדוקטרינה של האסלאם נמאסת על כל מי שיכול להגיב. תקינות פוליטית ושוויון מוסרי יביאו לסוף התרבות המערבית.

20 "למוסלמים מספר ילדים רב, העלול לטענתם למוסס את אופייה הבודהיסטי של המדינה". למה זה נשמע לי כל כך מוכר מאיפשהו? למה מסבירים לנו תמיד שהגזענות הישראלית היא לא כמו האחרות כי אצלנו זה בגלל האופי הרצחני של הערבים?  (לת) יעל
  • 15:40
  • 07.07.13

  •   ליעל המתממת , על איזה גזענות ישראלית את מדברת, תארי לך מה היה קורא בכל ארץ אם מיעוט היה עסוק בפיצוץ אוטובוסים ומסעדו, ורצח ילדים בעריסה  (לת) ראובן
    • 08:30
    • 09.07.13

  •   אצלנו מיעוט זעיר של בירוקרטים עסוק בהשכחת עובדות, הסברה היסטרית ושיחות חד סטריות שמובילות את כולם לאבדון ובעסה. נמאס מהנרטיב המאוס של הקרציוניזם ! תנו להיות!  (לת) יובל
    • 10:33
    • 09.07.13

  •   ליעל היקרה היות האמת לא נוחה, לא תקינה פוליטית, לא מפחיתות מאמיתותה. P.C ספיקר
    • 12:03
    • 09.07.13

    לפעמים האופי הוולדני של יהודים, מלבב לא פחות.

    "-'לחרדים'- מספר ילדים רב, העלול לטענתם למוסס
    אופייה ה-'חילוני'- של המדינה".

    -'למתנחלים'- מספר ילדים רב, העלול לטענתם למוסס
    אופייה ה-'ישראלי'- של המדינה".

    -'לימנים'- מספר ילדים רב, העלול לטענתם למוסס
    אופייה ה-'שמאלי'- של המדינה".


    את רואה? גם מה שלא יפה לומר, יכול להיות אמת צרופה.
    אולי כשינחתו באמסטרדם ויחלקו בורקות גם הם יבינו.

    השאלה היכן ילכו המעטים השפויים?

21 ההבדל בין פופוליזם והתלהמות לבין תיאור מציאות הוא לעיתים דק מאד ומתמצה בתרגום התרגום אינו נאמן למקור
  • 16:29
  • 07.07.13

כשתקראו את הכתבה במקורה, באנגלית, בניו יורק טיימס, תבינו את ההבדל. אכן יש שנאה, וכן, יש שם גם אלימות, אבל איכשהו מתרגמי "הארץ" לא יכולים להתאפק והופכים מאמר תיאורי מאופק למופע פופוליזם

22 מעניין מה או סן סו צ׳י (זוכת פרס נובל) אומרת על זה, בורמה/מיאנמר
  • 16:44
  • 07.07.13

היא זאת שנלחמה למעלה מ 20 שנה בעד דמוקרטיה והיה לה הרבה מה לומר על החונטה השולטת, אבל כשהעם שלה יוצא אלים היא שותקת?! למה?

23 אולי תשנו את השם של הכתבה?! אם הייתי מחליף את זה ב"הצד האפל והנקמני של היהודים" לא נראה לי שזה היה מתקבל יפה  (לת) זומש
  • 17:32
  • 10.07.13