המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

המועמד המוביל לנשיאות מצרים: הסכמי קמפ דיוויד מתו

בשיחה עם תושבים בדרום המדינה הביע עמרו מוסא עמדה חריפה נגד ההסכמים עם ישראל. מבקריו בכל זאת טוענים: הוא שריד של שלטון מובארק

"הסכמי קמפ דיוויד הם מסמך היסטורי שמקומו על המדף לזיכרון, משום שסעיפיו מדברים על כך שמטרת ההסכם להקים ממשל פלסטיני עצמאי, בעוד שהיום אנחנו מדברים על מדינה פלסטינית עצמאית", כך הצהיר אתמול (ראשון) עמרו מוסא, המועמד המוביל כרגע בהתמודדות על נשיאות מצרים.

מוסא, שקיים פגישה המונית עם תושבים במחוז סוהאג שבדרום המדינה, הוסיף כי "לא קיים דבר כזה ששמו הסכם קמפ דיוויד. הסכם זה מת ונקבר. קיים הסכם בין ישראל למצרים שאותו נכבד כל עוד ישראל מכבדת אותו. המסמך היסודי שמתווה את היחסים בין ישראל לערבים הוא היוזמה הערבית משנת 2002 אשר ההתקדמות בו תהיה הדדית: צעד תמורת צעד, התקדמות תמורת התקדמות".

מוסא, שכיהן עשר שנים כשר חוץ תחת הנשיא לשעבר חוסני מובארק (ועזב את תפקידו על רקע חילוקי דעות עם הנשיא) מבחין בין הסכמי קמפ-דיוויד שכוללים את הסעיפים הפלסטינים, לבין הסכם השלום בין ישראל למצרים. אולם, הציבור במצרים אינו עושה בהכרח את ההבחנה הזאת. הסכמי קמפ-דיוויד נתפשים כחבילה אחת וכל התבטאות פומבית כלפיהם נהפכה למדד למדיניות החוץ הצפויה של המועמדים, ובעיקר כקוד מוסכם שעל פיו תיקבע מדיניותה של ארצות הברית כלפי כל אחד מן המועמדים.

עמרו מוסא עם רשימת המועמדים לפרלמנט המצרי
עמרו מוסא עם רשימת המועמדים לפרלמנט המצרי. צילום: אי–פי

בביקור במחוז המערבי במצרים, לפני שבועיים, תיאר מוסא את ההסכם כ"דיו על נייר שתוקף סמכותו פג" מבלי שטרח אז להבחין בין הסעיפים "הפלסטיניים" לאלה שנוגעים לשלום עם ישראל. לעומת מוסא, שנשען על תמיכתן של חלק מן המפלגות החילוניות ושל קבוצות המחאה שהיו עמוד השדרה של המהפכה, דווקא הנציגים האיסלמיסטים טורחים להדגיש את מחויבותם להסכמי קמפ-דיוויד. כך למשל הבהיר ראש מפלגת אל-נור הסלאפית בחודש דצמבר כי תנועתו לא מתנגדת להסכמי קמפ-דיוויד וכי הוא מוכן לשאת ולתת עם ישראל. גם נציגי האחים המוסלמים, כולל מי שהיה עד לאחרונה המועמד לנשיאות, חיירת אל-שאטר, הדגישו את מחויבותם להסכמי קמפ-דיוויד ואף העבירו את התחייבותם זו לממשל האמריקני.

מוסא, לעומת זאת, מוליך מזה שנים קו תקיף נגד ישראל. הוא עיצב את מדיניות החוץ של מצרים ביחס ליכולת הגרעינית של ישראל, מדיניות שדורשת "פירוז האזור מנשק גרעיני", והוא גאה במיוחד על חלקו בהעלאת הבעיה הפלסטינית על סדר היום הבינלאומי בתקופת היותו שר חוץ.

עמרו מוסא בסיור בחירות בקהיר
עמרו מוסא בסיור בחירות בקהיר. צילום: רויטרס

למרות עמדותיו אלה, סופג מוסא בן ה-76, שמתחייב - אם ייבחר - לכהן רק תקופת כהונה אחת כנשיא מצרים, ביקורת נוקבת דווקא ממי שאמורים להיות תומכיו. כך למשל האשים ד"ר זכריא מטר, איש מפלגת אל-וופד החילונית, כי מוסא הוא "בחירתה של ארה"ב וכי אפילו ישראל לא הביעה את דאגתה מבחירתו. על כוונתו להתמודד לנשיאות הוא הודיע מביתו של השגריר הסעודי במצרים ואיש אינו יודע מה הם מקורות מימונו".

הכלכלן וההוגה השמאלי החשוב, ג'לאל אמין, קובע כי "מוסא הוא שריד למשטרו של מובארק. הרי איך יתכן שאדם יכהן עשר שנים כשר חוץ, שליש מתקופת כהונתו של מובארק, וישתוק על מה שמתרחש במדינה, איזה מין אדם הוא זה? האם אין בכך די כדי לראות במוסא שובל של המשטר הקודם?". נראה כי על רקע ביקורת זאת וכדי להרחיק עצמו ממדיניות המשטר הקודם מאמץ מוסא עכשיו קו ביקורתי כנגד הסכמי קמפ-דיוויד.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ציוני חם ואוהב ישראל. הוא שתול של השב"כ.  (לת) אחד שיודע
  • 13:59
  • 30.04.12

02 גם הריבונות המצרית על סיני עלולה להיות רק חלק מההיסטוריה.  (לת) דן
  • 14:07
  • 30.04.12

  •   הלוואי שיבטלו... מתגעגע לסיני. היתה טעות להחזיר. אא
    • 15:47
    • 30.04.12

    אם טנק אחד מצרי אחד יעבור את התעלה, זה יהיה סופו של השלטון המצרי בסיני. ותחילת סופו של סכר אסוואן, נותר לקוות שהאספסוף המצרי שהשיג "דמוקרטיה" באמת טיפש עד כדי כך שינסה את זה.

  •   רק מי שלא חווה מלחמה (או טיפש) מיחל למלחמה נוספת קורא משועשע
    • 16:53
    • 30.04.12

    כן, ישראל יכולה לנצח במלחמה אבל מי שמייחל לכך הוא או ילד תמים או טיפש.

  •   נכון. אנחנו כבר נסתדר עם הבדואים וניתן להם אוטונומיה מוחלטת.  (לת) אמירות אל-סיני
    • 17:47
    • 30.04.12

03 ואני ממשיך ואומר: למדינת ישראל עדיף שלטון איסלמי במדינות ערב, שיהיה תחת שלטון על דתי מאוחד ויעשה הודנה עם ישראל.  (לת) האמת
  • 14:15
  • 30.04.12

04 בכל דבר שהנשיא קרטר נגע הוא נהרס. Erez
  • 14:19
  • 30.04.12

זוכרים את הנשיא ההזוי הדמוקרטי ,זה שהפעיל לחץ על השאח הפרסי... התוצאה חומיני עלה לשלטון ,האמריקאים נזרקו בבושת פנים ואת מחיר ההשפלה הם משלמים עד היום. כך "השלום" עם מצרים ,השפויי היחיד היה יצחק שמיר והנה מגיע היום. אותו ג'מי קרטר תקף את ישראל על הגדרות.

  •   ביל קלינטון ואובמה לא טובים מקרטר. אלי
    • 16:48
    • 30.04.12

    בזכות ביל קלינטון קיבל העולם פקיסטן וצפון קוריאה גרעיניות, בזכות אובמה נקבל אירן גרעינית ואת ה"אביב הערבי"

05 ובנוסף- אמא שלו יהודייה ואבא שלו כריש של המוסד  (לת) עמרו קוסא
  • 14:21
  • 30.04.12

06 אז כנראה צריך לחזור לגבולות 67 כדי שבעוד כמה שנים מנהיג פלסטיני יגיד שההסכמים שייכים להסטוריה וחייבים לדבר על גבולות 48 אלי
  • 14:24
  • 30.04.12

אבל בגלל שהשמאל מאמין אמונה דתית בצדקתם המוחלטת של הפלסטינים כל זה לא משנה והם ימשיכו לנסות להוביל אותנו לאבדון.

07 המועמד המוביל?!?! שמבני
  • 14:25
  • 30.04.12

מוסא הוא לא המועמד המוביל, אלא עבד אל-מנעם אבו אל-פתוח. מוסא ינצח רק אם יהיו זיופים נרחבים ביותר!

08 מגיע לנו!!!!!!!!!!! עם מטומטם שכמונו  (לת) אבי
  • 14:28
  • 30.04.12

09 אינו מוביל אחמד
  • 14:28
  • 30.04.12

אני מאוד מעריך את כל כתבותיך אבל מי אמר לך שעמר מוסא זה המוביל כרגע בין המתמודדים ، שתדע לך שעם מצריים לא רוצה להחיות מחדש את המשטר הקודם שהפגין להפילו

10 מצרים יכולה אפילו לנתק קשרים דיפלומטיים עם ישראל - אבל לבטל את השלום אין בכוטחה, כי אסור למדינה כלשהי בעולם היום להכריז כי היא ביחסי מלחמה (המשפט הבינלאומי של גולדסטון ושות' אוסר זאת)  (לת) ס.א.
  • 14:29
  • 30.04.12

11 אם עמרו מוסא חושב שהוא גמאל עבד-אל-נאצר שהכריז "אהלן וסהלן" - הוא יקבל זפטה כזו כמו נאצר שירצה לשכוח מכיכר תחריר  (לת) ס.א.
  • 14:30
  • 30.04.12

12 לא יהיו "שטחים תמורת שלום " ביו"ש ובגולן במתכונת המצרית , בטח ובטח למשמע  (לת) מוסא וחבורת הקיצוניים מקהיר
  • 14:32
  • 30.04.12

13 אדוני, אם אתה מבטל הסכם - נא להחזיר את התמורה השמנה והנדיבה שקבלת עבורו !  (לת) הוא חוצפן
  • 14:36
  • 30.04.12

  •   הוא לא חוצפן,אלא חכם המבין כי מדינת ישראל מתפוררת.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 14:54
    • 30.04.12

  •   הוא לא מדבר על ההסכם עם מצרים חבל שלא הבנת כלום
    • 16:08
    • 30.04.12

    אבל למה לתת לעובדות להפריע כשאפשר להתלהם?

  •   אני מסכים להתנגדותך להתלהמות. לגופו של ענין הוא חוצפן
    • 10:38
    • 01.05.12

    האבחנה בין הסכמי קמפ דיויד להסכם השלום ברורה ומתוארת גם בכתבה, אבל זה לא משנה את המהות: תחשוב אילו מישהו היה ניתלה באבחנות מסוג זה, ומתנער ממחויבויות שלקח על עצמו בהסכם, לאחר ששילמת לו טבין ןתקילין

14 אז נקבל את סיני בחזרה...  (לת) א
  • 14:38
  • 30.04.12

15 ועוד רוצים לדחוף לנו הסכם שלום עם הפלסטינים...  (לת) מתעללים בנו לשווא
  • 14:45
  • 30.04.12

16 את שארם א שייך, חזרנו אליך שלישית...  (לת) אחלה בחלה
  • 14:48
  • 30.04.12

17 הסכם השלום עם מצרים שבתהליך גסיסה (מת?) מזכיר אימרה של בגין ו"תשקוט הארץ 40 שנה" תקופה זו עומדת לפוג. מאז ביקורו של סאדאת (1978) חלפו 34 שנים. בראיה היסטורית זה פרק זמן קצר. כדאי לקרוא בעיון את הראיון של ארי שביט עם ההיסטוריון בן ציון נתניהו ז"ל, שחושש מצונאמי איסלמי ואשר התנגד לנסיגה מסיני.  (לת) משה
  • 14:49
  • 30.04.12

18 גם עמרו מוסא ימות בקרוב, בקרוב מאוד, חותם לכם... אללה
  • 14:55
  • 30.04.12

עמרו מוסא הוא אחד משונאי ישראל הכי גדולים במצרים ובעולם הערבי - מייצג נאמן של ה"אליטות" האנטישמיות של מצרים... בסך הכל רק 'חוליית בלימה' קלה בנפילתה של מצרים לעבר מדינת הלכה...

19 הסכיתו השמאלנים לדברי מוסא, השכילו, ומילאו פיכם במים  (לת) מיקי
  • 15:01
  • 30.04.12

20 אין בעיה!אז תחזירו את סיני ואת בארות הנפט לישראל.אה,ותיקחו את עזה בחזרה.  (לת) תודה מראש
  • 15:03
  • 30.04.12

21 הכל בלה בלה בלה דן
  • 15:05
  • 30.04.12

שקוף שזה רק דמגוגיה כדי לגייס קולות, ושהוא תומך בסטטוס קוו בדיוק כמו שפה.

בלי שום קשר, ובנימה יותר חיובית, הוא נראה מצוין לגיל 76. מה הסוד שלו?

lol

22 מצרים יותר מסוכנת מאירן  (לת) איתן
  • 15:08
  • 30.04.12

23 טמבל נשאר טמבל Eddie Shor
  • 15:10
  • 30.04.12

ייצא וילמד עמרו מוסא כמה כסף הרוויחה מצרים כתוצאה מהסכמי קמפ- דייויד וכמה כסף היא עלולה להפסיד כתוצאה מהתנערותו מהם.
אבל..., טמבל נשאר טמבל והשינאה היוקדת מעוורת את עיניו ומטריפה את מוחו וע"כ, לעזאזל עם מצרים- העיקר ששינאה, הסתה, משטמה ושאר ירקות ישלטו בכיפה.
שוב ושוב: טמבל נשאר טמבל !!!

  •   זה אף פעם לא מהווה שיקול אמל טוטאליטאריסטים מוסלמים,מצידם שהעם ימות מרעב,הקצנה נגד יהודים ואוייבים מדומים תמיד מהווה סחורה נרכשת ברחוב שלהם.  (לת) הקיצון שולט
    • 17:19
    • 30.04.12

  •   אתה לא חכם אם אתה חושב שזה באמת מה שהוא חושב ויעשה פרשן מהכורסא
    • 18:29
    • 30.04.12

    הרי הוא אומר זאת רק על מנת להבחר מבחינתו להיות מובארק 2 זה חלום שהוא חולם כבר 30 שנה...

24 כותרת שקרית ומסלפת  (לת) שמיל
  • 15:14
  • 30.04.12

25 עיסקת הגז המצרי מתה. הסכמי קמפ דיווד מתו. כנראה המצרים "מתים" על הביטוי. עכשיו השאלה. עם מי עלינו לעשות הסכמים, הסכמי שלום?  (לת) פול
  • 15:19
  • 30.04.12

26 עמרו מוסא חולים עליך שוקי
  • 15:21
  • 30.04.12

החלטתי להרוס לו את היום

27 עמרו מוסא, לא נשכח לך את התמיכה רבת השנים הפורה והחשאית במדינת ישראל. כולנו מאחלים לך הצלחה!  (לת) ד. מרידור
  • 15:23
  • 30.04.12

28 אם אמנם המצרים יבטלו הסכמים ( הגז כבר בוטל) לאחר שקיבלו את כל התמורה , ישראל תצטרך לחשוב היטב לפני כל הסכם עם הפלשתינים. מצרים יותר רחוקה מיו"ש, ולכן כל הסכם שיכלול נסיגה מיו"ש עלול לסכן את מדינת ישראל.  (לת) יולי
  • 15:25
  • 30.04.12

29 בלי שגריר סעודי, תיירות, סיוע אמריקאי, וייצוא גז ונפט, מצריים היא סתם עוד מדינה אפריקאית נחשלת... אורי כדורי
  • 15:27
  • 30.04.12

תות ממש לא נח המון לאחרונה.

30 אין חולק שהאיש צודק ולכך נוסיף: גם הסכמי אוסלו בטלים ומבוטלים וישראל צריכה להזדרז ולספח לאלתר את שטחי B ו - C.  (לת) אינפיניטי
  • 15:28
  • 30.04.12

31 בהיותו שר החוץ של מצרים היחסים בין ישראל היו מצויינים. על כולנו לקוות שהוא יהיה הנשיא הבא של מצרים  (לת) ב. בגין
  • 15:28
  • 30.04.12

32 ומצרים הולכת למלחמת אזרחים  (לת) פגישה המונית - מורסי אסטפאן חבר של של חבר שאטר הוא הנשיא הבא
  • 15:34
  • 30.04.12

33 האיש סרב בתוקף לבקר ביד ושם ...! אימרו : זאת לא יריקה בפרצוף זה בסה'כ גשמי ברכה..!!  (לת) אלפונסו
  • 15:36
  • 30.04.12

34 חברה, בקרוב חוזרים לסיני! אייזה קול!  (לת) ששון שמש
  • 15:37
  • 30.04.12

35 איזה כותרת בומבסטית ואז קוראים את הכתבה ורואים שסתם ניפחו את דבריו זה אבי עצבני
  • 15:45
  • 30.04.12

הרי הוא אמר שההסכמים עם ישראל בתוקף וימשיכו כל עוד גם ישראל מכבדת אותם (ומישהו מתווכח עם זה?)
הוא התייחס למתווה השלום העתידי שדובר עליו בקמפ דייויד שבו דיברו על ממשל עצמאי פלשתיני (כלומר, אוטונומיה). והוא סה"כ אמר שהנושא הזה מת ונקבר כי כיום עוסקים כבר בהקמת מדינה פלשתינית.
וגם עם זה אין כמעט ויכוח (הרי אפילו ביבי הסכים לזה).

אז על מה הבלאגן והכותרות המפחידות?

36 כאמור אין אדם קונה דעתו בפת לחמו רונן ג
  • 15:45
  • 30.04.12

ר חיים המוזג

37 זה נורא מעניין שאין כותרות ומאמרי מערכת על הנושא הזה, של ביטול הסכמי השלום בעתוני העולם.
  • 15:53
  • 30.04.12

אבל אם מחר, בעקבות כניסה של כוחות מצריים לסיני (יעני: "למה מה תעשו לנו?", אחרי שהם נוכחו לדעת מה קורה בישראל) יהיה איזה צורך לשקול או להרהר אפילו באיזו אופציה צבאית שלנו - מיד כל הפשפשים האלה יצאו מהחורים ....

38 שנה הבא אז מילואים בסיני?  (לת) אהוד 27
  • 15:53
  • 30.04.12

39 מה לעשות, הוא צודק ירושלמי
  • 15:58
  • 30.04.12

בניגוד להסכם השלום שנחתם ב-1979, הסכמי קמפ דיוויד שנחתמו ב-1978 נקברו מזמן על-ידי ישראל. להסכמי קמפ דיוויד היו שני חלקים, האחד היה הקדמה להסכם השלום ולכן איננו רלוונטי עוד, והשני קבע שתהיה אוטונומיה פלשתינאית מלאה ונסיגה של צהל מהשטחים הפלשתינאים. ישראל לא זו בלבד שהתעלמה מהסכם חתום זה, היא אף האיצה את מפעל ההתנחלות והגדילה את מספר המתנחלים ממספר אלפים למאות אלפים.

ישראל הבוגדנית קברה הסכם שעליו חתמה ומן הסתם מעולם לא התכוונה לקיימו.

  •   נכון, "ירושלמי". כל העולם תמיד צודק, רק אנחנו טועים. יצחק
    • 16:50
    • 30.04.12

    מה עניין מחט לת..ת? בהסכם השלום המצרים קיבלו מה שרצו. (ולא קיבלו את מה שלא רצו - את רצועת עזה)! הפלסטינים אינם מצרים, ומה שקורה איתם לא עסק של עמרו מוסא.

40 לא נורא,ניסינו... בני
  • 15:58
  • 30.04.12

שכל הגדעון לוים וחיים ברעמים ויוסי ביילינים וגלאון וגילאון לא יגידו שלא ניסינו

41 וזה אומר חלטוריסט שמחלטר במימון מדינות זרות עויינות... ומה זה בדיוק "היסטוריונים בעלי התמחות מיוחדת מאוד בהיסטוריה"... האם כוונתך לבורים שמאלנים המתחזים להסטוריונים? וזנד כתב שטויות, הוא בכלל לא הסטוריון בהכשרתו אלא בס"ה מתעד קולנוע המתחזה להסטוריון וכותב על תחומים שאין לו מושג בהם... ובענייני חמורים, אין ספק שהשמאל מומחה בהם, הרי אחד מכם עשה קריירה כחמורולוג ואפילו קיבל כאן טור על סמך "מומחיותו"... נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 16:05
  • 30.04.12

  •   איציק, אתה לא איש משכיל במיוחד דני
    • 18:50
    • 30.04.12

    רוב הפקולטות עובדות כיום בצורה אינטרדיסציפלינארית. אני מאמין שאתה לא באמת קראת את זנד, שכתב מטא-מחקר על בסיס היסטוריוגראפיות של היסטוריונים חשובים, גם ציוניים, שכתבו רבות על ההבנייה של עמים, בהם עמינו.
    ויום נפלא לך, שתזכה למצוות ולנשיקות

  •   איציק, אתה לא אדם משכיל במיוחד דני
    • 19:41
    • 30.04.12

    רוב הפקולטות עובדות כיום בצורה אינטרדיסציפלינארית. אני מאמין שאתה לא באמת קראת את זנד, שכתב מטא-מחקר על בסיס היסטוריוגראפיות של היסטוריונים חשובים, גם ציוניים, שכתבו רבות על ההבנייה של עמים, בהם עמינו.
    ויום נפלא לך, שתזכה למצוות ולנשיקות

42 עוד צבוע שרוצה להיות נשיא  (לת) דוד
  • 16:05
  • 30.04.12

43 סיני האהובה! יש סיכוי שתחזרי להיות שלנו!!!! יחי עמרו מוסא!  (לת) אבי
  • 16:09
  • 30.04.12

44 ליברמן- מאחוריך!  (לת) אורון
  • 16:12
  • 30.04.12

45 שרלטן היה, שרלטן יהיה, אוהב להשמיע מה שרוצים לשמוע יוחאי, הגליל
  • 16:13
  • 30.04.12

שרלטן היה, שרלטן יהיה, אוהב להשמיע מה שרוצים לשמוע

46 בכל מקרה מצרים בדרך לאבדון. הרעב הגדול ממשמש ובא.  (לת) שיהיה בתיאבון למוסא
  • 16:18
  • 30.04.12

47 לכל מי שחושב שהסכם שלום משמעותו שלום נצחי: יצחק
  • 16:46
  • 30.04.12

הסכם שלום, כמו כל הסכם בין שני צדדים, אפשר להפר כאשר אחד הצדדים חושב שכדאי לו. ככה פורצות מלחמות. המניעה היחידה - אינטרס. אם המצרים יחליטו, מכל סיבה שהיא, שהגיע הזמן לפוצץ את ההסכם (בדיוק כמו שפוצצו את צינור הגז וביטלו את ההסכם!) - זה מה שהם יעשו, ושום דבר לא יעזור לנו, שום תחינות, שום התערבות (נניח, אמריקאית) לא תשנה את זה.

48 עדיף כבר שלטון איסלמי רדיקלי וחזק על פני מוסא! מוסא=ארדואן
  • 16:46
  • 30.04.12

עמרו מוסא יהיה במקרה הטוב כמו ארדואן. גם יקבל כסף ונק מהאמירקנים וגם ימרר את חיי ישראל כדי לרצות את העם המצרי צמא הדם והפנאטי דתי. משטר איסלמי יהיה עסוק בעיקר בהישרדות, הרגעת העולם ולא יהיה לו צורך בהוכחת שנאתו לישראל כמו משטר חילוני. יש לייחל למשטר איסלמי ריכוזי וחזק שלא יאשפר טרור מסיני ולא יעז להתעמת עם ישראל.

49 מחזירים את רצועת עזה וסיני-מגרשים את כל האוכלוסיה למצרים הסכם שלום חדש
  • 16:50
  • 30.04.12

כולל את הבדואים של הנגב!!!!!!!
וכל האסירים הביטחוניים בלי דם על הידיים.

50 מי אמר לך אחמד
  • 16:55
  • 30.04.12

עמר מוסא אינו המוביל לפי כל הסקרים האמיתיים וגם לפי המצרים שאינם רוצים להחיות את משטר מוהארק שהפגינו להפיל

51 סבבה, אז תחזירו את סיני  (לת) אלון
  • 17:03
  • 30.04.12

52 ויקם ביבי חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף.  (לת) שפתי כהן
  • 17:06
  • 30.04.12

53 עכשיו תצא בת קול מפי שמעון פרס,נשיא מדינת ארגוני הזכויות,ותאמר שהדברים נועדו רק לצרכים מקומיים(איסתיהילאכ מחלי-בערבית) ואין הם משקפים את דעתו"האמיתית" של מוסא עמרו.  (לת) ארנון
  • 17:17
  • 30.04.12

54 שיחזירו את סיני אם ההסכמים מבוטלים...  (לת) אבי
  • 17:20
  • 30.04.12

55 רק מראה לכם מה שווה הסכם שלום עם ערבים. לא שהמלה שלהם שווה יותר בכל הסכם אחר. עדיף להמשיך בלי שלום ובלי מלחמה. בדיוק כמו היום.  (לת) יופי...
  • 17:25
  • 30.04.12

56 טוב, אם ההסכם מת, אז תחזירו את סיני  (לת) ערן
  • 17:32
  • 30.04.12

57 זה יבטל את הסכם השלום וזה יפציץ את סכר אסואן- תיקו!  (לת) קוקוריקו
  • 17:34
  • 30.04.12

58 תרגיעו. הוא לא דיבר נגד הסכם השלום עם מצריים קמפי
  • 17:45
  • 30.04.12

אלא לקטעים הנוגעים לפלשתינאים. תקראו כמו שצריך.

  •   הרגענו. ועכשיו תסביר לנו למה המצרים צריכים להתעסק בבעיה הפלסטינית? מה להם ולזה?
    • 19:13
    • 30.04.12

    מלבד הסחת הדעת מהבעיות שיש להם במצרים עצמה, כמובן.

59 המצרים ממש מתאמצים להוכיח שהם עם דפוק ומתאבד רונן
  • 17:45
  • 30.04.12

במצה הנוכחי של מצרים ביטול השלום עם ישראל כמוהו התאבדות המונית של מדינה.
אין מינימום של שיקול דעת בהתנהגות זו.
ללא קשר לאמונה דתית זו או אחרת. ביטול השלום עם ישראל מדרדר את מצרים שנות דור לאחור.התוצאה תהיה רעב המוני ומוות של מיליונים.

60 חרטטהו וחשדהו. גלעם
  • 17:50
  • 30.04.12

מושחת ותועמלן ערבי ידוע. יכול להיות מקסימום שר הסברה. מה גם שאין לו סיכוי להבחר כי העם המצרי יצביע לאחים.

61 מה שצודק צודק, הסכמים חייבים לכבד, לכן להפסיק מיד ולאלתר את הקשקשת על שתי מדינות, וחזרה למקורות, ממשל פלשניתי עצמאי (אוטונומיה)  (לת) סתם קקר
  • 18:01
  • 30.04.12

62 אחלה, שיחזרו לנו את הסיני..  (לת) היודע
  • 18:05
  • 30.04.12

63 עכשיו הבנתם מה שווה שלום עם הערבים ?? שווה לאלף כפרות !!!  (לת) כוסות רוח למת !!!
  • 18:10
  • 30.04.12

64 האיסלמיסטים המצרים עוד יחזירו לנו את סיני, ונקים מחדש את העיר ימית והאחזות הנחל בסיני ואופירה וטאבה ונביעות ודהב , וגם את השקם הנהדר בביר גפגפה (רפידים). היו ימים נהדרים, והם עוד ישובו במהרה. בהאחזות הנח"ל בסיני , המון דברים יפים ראו עיני , כמו למשל - חיילת יחפה , וצמתה מוטלת על כתפה. .ובחצר היו החיילים , צולים דגים גדולים על גחלים , המון דברים יפים ראו עיני , בהאחזות הנח"ל בסיני. שם כל השרות והדליות והרינות , פסעו לאט בתוך שדרת קזוארינות , עם כל האור וכל הפנאי , אשר ראיתי בעיני. בהאחזות הנח"ל בסיני , אני לא האמנתי לעיני , כשראיתי מעשה כשפים , ספרי שירה קטנים על מדפים , שירי רחל ו'כוכבים בחוץ' , כמו לפני שנות אלף בקיבוץ; , אני ממש שפשפתי את עיני, בהאחזות הנח"ל בסיני.  (לת) אך, איזה כייף יהיה להסתובב שוב במרחבי סיני עם ניידת השק"ם,
  • 18:25
  • 30.04.12

  •   יש לי שיר חדש בשבילך! מציאותי
    • 20:11
    • 30.04.12

    "בהאחזות הנחל בסיני, המון בדואים ראו עיני, כמו למשל - בדואית רעולה והרעלה מוטלת על כתפה. ובחצר היו הבדואים, צולים גוויות של חיילים, המון זוועות ראו עיניי..." וכיו"ב.
    חביבי, יש היום בסיני חצי מיליון בדואים!!! אני מעדיף טנקים מצרים על הגבול מאשר מתן אזרחות לחצי מיליון בדואים!!!

65 ממש כמונו העם המצרי חושב שהוא בוחר את שליטיו...  (לת) נתין
  • 18:27
  • 30.04.12

66 חכה...הבטיחו לנו 40 שנות שקט,יש עוד חמש שנים כמדומני ואנו בעצומו של אוסלו.  (לת) רגזני
  • 18:53
  • 30.04.12

67 המצרים כל כך ירון
  • 19:00
  • 30.04.12

טיפשים

68 ערבים זה ערבים זה ערבים מפוכח
  • 20:27
  • 30.04.12

למה ציפיתם?

69 שמאלנינו+ממשלת ישראל: איך לעזאזל עושים מזה ספין חיובי?  (לת) הגלשנית
  • 20:29
  • 30.04.12

70 למה המצרים יהודי חכם
  • 21:12
  • 30.04.12

למגיב שתמהה למה המצרים צריכים להתעסק עם העניין של הפלשתינאים. התשובה היא למה אנחנו מרגישים חובה להתעסק עם כל מדינה שמתעסקת עם היהודים.
אנחנו מרגישים שבכל העולם יהודי זה יהודי והוא חלק מאיתנו. המצרים מרגישים את אותה הזדהות עם הפלשתינאים. אלה ואלה ערבים. הבעיה בעיתון הזה שכל מגיב בור וטיפש לתוספת הוא מלך בעיתון הזה. בושה להארץ עיתון של "אנשים חושבים". אולי הקוראים שלו חושבים, אבל המגיבים לידיעות ולכתבות בעיתוןהזה המציאו את הטמטום, הרוע והבורות (כערך מוסף).

71 אוטונומיה גבי
  • 21:13
  • 30.04.12

לפלסטינים לתת רק אוטונומיה אחרת הם יראו כמו מדינות ערב מדינה נחשלת עם שנאה לישראל ולמצרים שסוף סוף היתה להם הפיכה אז גם אותה הם דפקו כמו ההפיכה של הקצינים שנאצר עלה אבל היום ההפיכה תחזיר אותם אלפיים שנה אחורה ולהזכיר למצרים שאת ישראל לא קל לנצח בשדה הקרב ופעם הבאה הם כבר לא יקבלו את סיני חזרה

72 כל הקטע של התרבות הערבית זה התרברבות וכוחניות ואיומים... לא סתם נאמר עליהם פרא אדם - יד בו בכל ויד כל בו.  (לת) אוף
  • 22:04
  • 30.04.12

73 הארץ יקר כל כך מהר דחפתם את הידיעה הזאת לתחתית העמוד, מדוע ? האם הידיעה אינה מתאימה לתמונת העולם שלכם ?  (לת) עופר
  • 22:10
  • 30.04.12

74 מוסא הוא משתף פעולה של מובארך עדנאן
  • 14:34
  • 02.05.12

מוסא הוא לא ישר הוא שר חוץ החזיק את קמפ דיוויד עם הישראל. כשיהי קמפ נאבי מוחמד אז אולי נדבר. מוסא הוא לא אוהב במצרים.
אנחנו עם ישראלים מדברים לא עם בינתניהו.

75 היום גם עוד 11 מצרים מתו.  (לת) מה היו עושים ללא הדחליל הישראלי
  • 15:50
  • 02.05.12