המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

רומני ל"הארץ": לא לשלול תקיפה באיראן

ערב הבחירות, כשהוא מתקשה להמריא בסקרים, יצא המושל למסע מתוקשר באירופה ובישראל. ראיון מיוחד על הגרעין, הפלסטינים וקשריו עם נתניהו

האיש היושב מעבר לשולחן אולי יהיה בשנה הבאה נשיא ארה"ב. על פי הסקרים האחרונים: סיכויו הם כמעט 50-50. אבל באמצע המערכה הגדולה על אוהיו ופלורידה ווירג'יניה, מיט רומני נטש את הכל כדי לבלות כמה ימים בבריטניה, בפולין ובישראל. על כן הוא יושב עכשיו בחדר מהביל באחד המבנים ההיסטוריים שבמתחם הטאואר של לונדון. על כן הוא מקדיש לי חצי שעה מזמנו, מסיר את המקטורן ולוחץ את היד ומחייך חיוך גדול. אומר כמה מלים על החום המפתיע באנגליה. שואל על המתרחש בארץ. מקרין חמימות אמריקנית של פעם. אבל כאשר מכשיר ההקלטה מתחיל להקליט, המועמד לנשיאות מיד נדרך. נזהר שלא לומר אמירה מיותרת. נשמר שלא להתחייב על דבר. כמו תלמיד שקדן בבחינה בעל פה הוא שוקל היטב כל מילה אשר עומדת לצאת מפיו. יותר משהמרואיין מרוכז במה שהוא עומד לומר הוא מרוכז במה שאסור לו לומר. את התיעוב כלפי ברק אובמה אסור לו לומר. את התחושה שאובמה דרדר את אמריקה שאולה אסור לו לומר. אסור לו לבטא את החרדה מפני מה שהוא רואה כהשתלטות של מושגים לא אמריקניים על אמריקה. אף על פי שרומני מתייחס לעצמו כאל מעין רייגן הבא להציל את מולדתו מידיו של קרטר כושל,­ אין בו את הלהט של רייגן. גם אין בו את הפשטות-חדורת-השליחות של רייגן. מושל מסצ'וסטס לשעבר הוא איש עסקים אינטליגנטי, מקצועי וטוב לב אך הוא נטול כריזמה. אם יש אש הבוערת בעצמותיו, הוא מסתיר אותה היטב.

הדרמה גדולה. הפעם הוויכוח הוא על השקיעה האמריקנית והמאבק הוא על הזהות האמריקנית. עבור אמריקה הישנה בחירות 2012 הן אולי ההזדמנות האחרונה להחזיר את ההגמוניה לידיה. עבור אמריקה הליברלית, בחירות 2012 הן ניסיון של כוחות חשוכים להריץ מועמד חלול נגד הקדמה של אובמה. אלה רואים באלה אמריקנים שסטו מהדרך, ואלה רואים באלה קנאים וגזענים המבקשים לחזור לאחור. מכיוון ששני הכוחות מתנגשים זה בזה בעוצמה ובאלימות, מערכת הבחירות יקרה ומזוהמת. שתי האמריקות המתגוששות בזירה הולמות זו בזו עד זוב דם.

רומני מבקר בדאונינג 10 בלונדון, אתמול
רומני מבקר בדאונינג 10 בלונדון, אתמול. צילום: רויטרס

האיש היושב מולי הוא מועמד מפתיע למדי לתפקיד של התקווה הלבנה הגדולה. בעיני מרבית המצביעים הרפובליקנים הוא עשיר מדי, ליברלי מדי ומאופק מדי. הוא גם מורמוני.

כך שמה שמיט רומני צריך לעשות עכשיו הוא להבטיח שהבחירות לא יהיו עליו אלא על אובמה. שהבחירות יהיו משאל עם על הכלכלה ועל השקפת העולם של אובמה. רק כאנטי-אובמה יש לאליטיסט מבוסטון סיכוי לזכות בקולותיהם של דרומיים, שמרנים ואוונגליסטים שאינם באמת מחבבים אותו. האם יצליח? האם יש לו את זה? כשאני מתבונן בגבר הגבוה והנאה העונה על שאלותיי בזהירות כה רבה, נדמה לי שהדרמה האופפת אותו גדולה אף ממנו.

המושל רומני, הנשיא אובמה נאם את הנאום המכונן של מדיניות החוץ שלו בקהיר. הרעיון המרכזי של הנאום היה לפייס את האיסלאם. אם תיבחר לנשיא, היכן תנאם את הנאום המכונן שלך ומה הוא יאמר? מה יהיו הערכים והעקרונות שינחו את אמריקה-של-רומני בזירה הבינלאומית, ובמה הם יהיו שונים מאלה של אובמה?

כרגע אין לי תוכנית היכן לשאת את הנאום שבו אתייחס לראשונה למדיניות החוץ - אם יהיה לי המזל להיבחר לנשיא. אבל המטרה שלי תהיה לתאר מדיניות חוץ שמראה ביטחון בצדק שלנו, ברירות ביחס ליעד שלנו ונחישות בהפעלת העוצמה שלנו. אני מאמין שלאורך מאות שנים האומה האמריקנית גילתה תבונה בכך שהיא האמינה שהעניין שלנו הוא עניין צודק ושהיוזמות שנקטנו נועדו לקדם מטרות נכונות. הברירות ביחס ליעד תוארה לאזרחינו ולתושבי העולם. כשהפעלנו את כוחנו הצבאי זה היה מתוך נחישות להצליח ולמלא את המשימה. אני מקווה שאצליח לחדש את המסורת הזאת וליישם את העקרונות הללו בעולם של היום.

כיוון שאנחנו כעת על אדמה זרה, אמנע בראיון זה מלבקר את הנשיא או מלהציע מדיניות חוץ חלופית הסותרת את זאת של הממשל המכהן. יחד עם זאת, דיברתי בעבר רבות על האמונה שלי בכך שגם המאה הזאת צריכה להיות מאה אמריקנית. על אמריקה לשמור על מנהיגות מוסרית, כלכלית וצבאית שתאפשר לה להוביל את העולם החופשי, ולהבטיח שהעולם החופשי יוביל את העולם כולו.

בכל העולם - וגם במזרח התיכון - ידידיה של אמריקה חשים שהיא לא חזקה כשהיתה. שהיא לא תומכת בבעלי בריתה כפי שנהגה לעשות. האם אתה שותף לתחושה הזאת וכיצד תתמודד איתה?

מיט רומני, המועמד הרפובליקאי לנשיאות. "ירושלים וישראל הם עבורי מקומות בעלי חשיבות אלוהית"
מיט רומני, המועמד הרפובליקאי לנשיאות. "ירושלים וישראל הם עבורי מקומות בעלי חשיבות אלוהית" . צילום: רויטרס

אני יכול לומר לך שזאת אמונתי המוצקה שלטובת אמריקה ולטובת העולם עלינו להראות לחברינו ולבעלי בריתנו שטוב יותר להיות ידיד שלנו מלהיות יריב שלנו. עלינו לעמוד לצד ידידינו בכל זמן - ובמיוחד כאשר הם נמצאים בסכנה. המחויבות לידידים ולערכים היא שיצרה את מרחב ההשפעה שלנו בעבר וכך צריך להיות גם בעתיד.

המושל רומני, כאשר תגיע לאזור שלנו תגלה שמה שמטריד את מרבית יושביו - סעודים, מצרים, ישראלים, ירדנים וטורקים - הוא החשש העמוק מפני איראן גרעינית. כנשיא, האם תמנע את ההתגרענות של איראן - בכל מחיר?

אמרתי בעבר ואני יכול לחזור על כך כעת שחיוני שאיראן לא תהפוך למעצמה גרעינית. איראן גרעינית תסכן את העולם, את ארצות הברית ואת עצם קיומה של ישראל. איראן גרעינית פירושה שלחיזבאללה ולשחקנים נוספים עלול להיות יום אחד חומר בקיע שיאיים על העולם. לפני חמש שנים דיברתי בכנס הרצליה והצבעתי על שבעה צעדים שצריך היה לנקוט כדי למנוע את ההתגרענות של איראן. בין הצעדים הללו: סנקציות משתקות, תביעה נגד אחמדינג'אד בעוון הסתה להשמדת-עם, תמיכה בקולות של מרי בתוך איראן ופיתוח של אופציות צבאיות אמינות למקרה שצריך יהיה לממש אותן כמוצא אחרון. אני מאמין גם היום שהעקרונות האלה חיוניים - והיום הצורך בהם דחוף עוד יותר.

האם תתמוך בניסיון לשנות את המשטר באיראן? אם האיראנים יתקוממו שוב נגד ממשלתם כפי שעשו ביוני 2009 - האם תתייצב לצדם?

נכון לאמריקה להתייצב לצד עמים המבקשים חירות - במיוחד אם מדינותיהם הן מדינות שבהן שרים באופן קבוע "מוות לאמריקה ומוות לישראל".

עלינו להקשיב למלים שאנשים אומרים כיוון שלמרות שהן מעוררות חלחלה ההיסטוריה מוכיחה שלעתים הן מוצאות אל הפועל. אם יש קולות הדורשים שינוי ויש לבבות הכמהים לחופש, אמריקה חייבת לעמוד לצדם.

אבל הזמן הולך ואוזל. הדיאלוג המדיני נכשל, הסנקציות עוד לא הצליחו, שינוי המשטר לא התחולל. לכן אנחנו עומדים כעת בפני מצב דרמטי: לאיראן יש אורניום מועשר לחמש-שש פצצות גרעיניות, והיא במרחק של שנה בלבד מהיכולת לייצר פצצת אטום ראשונה. יכול להיות שהאופציה הצבאית היא כעת האופציה היחידה. האם צריך לשקול אותה ואולי אף להפעיל אותה?

אני חושב שהבהרתי בנאומי בהרצליה שהאופציה הצבאית היא הפחות רצויה מבין האופציות - באופן ברור. אבל אסור לשלול אותה. האופציה הצבאית צריכה להישקל ועליה להיות מוכנה אם דרכי הפעולה האחרים לא יצליחו.

סנטור מקיין אמר בעבר שיש דבר אחד הגרוע יותר מתקיפה צבאית באיראן - איראן גרעינית. האם אתה מסכים?

הנשיא אובמה אמר שאיראן גרעינית היא בלתי קבילה. אני חושב שאיראן גרעינית היא בלתי קבילה. המושג בלתי קבילה הוא בעל משמעות: הוא אומר שכל האופציות יופעלו למנוע את התוצאה הזאת. אני מחוייב אישית לנקוט בכל צעד שיידרש כדי למנוע מאיראן לפתח יכולת גרעינית צבאית.

רבים חוששים שאמריקה איבדה את זה. אחרי הטראומות של אפגניסטאן ועיראק והמשבר הכלכלי אין בה די תעצומות נפש להתמודד עם האתגר האיראני. כאשר תעמוד בפני הדילמה הסופית היא תבחר בהכלה. היא תחיה עם איראן גרעינית כפי שהיא חיה עם צפון קוריאה גרעינית.

אני חושב שיש הכרה באמריקה בכך שאיראן גרעינית תהיה שונה מצפון קוריאה. שתי המדינות מסוכנות והרסניות. אנחנו יודעים שצפון קוריאה הפיצה טכנולוגיה גרעינית למדינות שונות ובהן סוריה. אבל איראן גרעינית היא גם תומכת טרור ויש לה ארגוני חסות שונים כמו חיזבאללה. אחד החששות הוא שחומר בקיע ייפול לידי ארגון כמו חיזבאללה, אשר היום יש לו בסיס גם בדרום אמריקה. לכך תהיה השפעה לא רק על ידידינו ברחבי העולם אלא גם על ארצנו שלנו. נכון, אנחנו עייפנו מהעימותים בעיראק ואפגניסטאן, אבל הרוב בעם האמריקאי מכיר בכך שאיראן היא עניין בעל אופי שונה.

אשאל אותך על חברך בנימין נתניהו. הוא חש שאנחנו שוב ב- 1938. כמו בשנות השלושים של המאה העשרים, המערב איננו מתמודד עם אתגר היסטורי. כמו בשנות השלושים של המאה העשרים, לעם היהודי נשקפת סכנת כליה. הצירוף של משטר לא קונבנציונלי עם נשק לא קונבנציונלי הוא אסוני. כיוון שכך, ייתכן שנתניהו יחוש שעליו לתקוף באיראן. אם כך יקרה, מה צריכה להיות תגובתה של ארצות הברית?

אינני יכול לדבר בשם הנשיא או בשם ארצות הברית. אבל כבעלי ברית וכאומות שלהן ערכי עומק משותפים, נעבוד יחדיו באופן הדוק כדי למנוע מאיראן להתגרען. נפעיל כל אמצעי שאינו כוח צבאי. אנחנו מכירים בכך שאם כל האמצעים האחרים ימוצו וייכשלו - האופציה הצבאית תיאלץ להישקל.

כיוון שיש ביניכם יחסי קרבה אולי תאמר לראש הממשלה כך: ביבי, תירגע. אתה יכול לסמוך על אמריקה. אמריקה בסופו של דבר תתמודד עם איראן. אל תעשה שום מעשה נמהר.

ראש הממשלה נתניהו תמיד צריך לעשות את מה שעל פי דעתו משרת את האינטרסים החיוניים של מדינתו. אני יודע שהאומה שלנו מתייחסת כך אל האינטרסים החיוניים שלה.

איראן היא העניין האזורי החשוב אבל סוריה היא העניין הדחוף. אם נשק כימי ייפול לידי חיזבאללה או לידי ארגוני ג'יהאד כלשהם - האם על ארצות הברית להתערב ולפעול באופן צבאי?

אני חושב שהאומות האחראיות בעולם צריכות להבין אילו כוחות בסוריה מייצגים שינוי אמיתי, ולא את ההרס שעלול להתרחש אם אל-קאעדה ינצל את הכאוס ויצליח לבסס איזשהו סוג של מנהיגות בסוריה. אני מקווה שמדינות כמו טורקיה וערב הסעודית יזהו קולות-מרי אחראיים בתוך סוריה, ויספקו להם את הנשק שהם זקוקים לו כדי להגן על עצמם ולקדם את יעדם. עלינו לנסות ככל יכולתנו למנוע מכוחות ג'יהאד רדיקליים כמו אל-קאעדה ודומיו מלמלא תפקיד מרכזי בעיצובה של סוריה החדשה.

אינך מזועזע מחוסר האונים שגילתה הקהילה הבינלאומית אל מול מעשי הזוועה של בשאר אל-אסד? רוסיה של פוטין מחזקת ומחמשת פושע מלחמה הטובח בבני עמו - ומאום לא קורה.

מאוד התאכזבתי לראות את רוסיה וסין מטילות וטו במועצת הביטחון של האו"ם על החלטת הגינוי בעניין סוריה. ההחלטה של רוסיה לספק מסוקי תקיפה לקצב מדמשק ולחמש אותו עוררה בי חלחלה. העולם מתבונן באימה על ההרס הנורא שאסד גורם.

הרשה לי להתקרב אל הארץ שבה אתה עומד לבקר: ההתנחלויות חוקיות או לא חוקיות? האם ישראל צריכה לבנות עוד התנחלויות או לפרק התנחלויות?

אני חושש שכל דיון על התנחלויות יוביל אותי לאזור שבו יש מחלוקת בין הנשיא לביני. לא יהיה זה נכון מצדי לדבר על כך כשאני על אדמה זרה.

אתה תומך בפתרון-שתי-המדינות? אתה חושב שיש להקים מדינה פלסטינית?

אני מאמין בפתרון של שתי מדינות הכולל מדינה יהודית. אני מכבד את זכות ישראל להישאר מדינה יהודית. השאלה אינה אם עמי האזור מאמינים שצריכה להיות מדינה פלסטינית. השאלה היא אם הם מאמינים שצריכה להיות מדינה ישראלית, מדינת יהודים.

אל מול התוקפנות של פוטין, העלייה של סין והאיום של האיסלאם הרדיקלי - האם הנשיא אובמה באמת מוביל-מאחור?

אין לי תגובה ביחס לאובמה.

אם כך, ודאי לא תחזור על מה שאמרת לא מזמן: שהנשיא זרק את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס. אבל האם תאמר באופן חיובי שאל לאמריקה לזרוק את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס?

בתקופה של סערה וסכנה סביב לישראל, חשוב שמחויבות אמריקה לישראל תהיה בטוחה וברורה ככל הניתן. כשישראל חשה פחות בטוחה בשכונה שבה היא חיה, עליה לחוש בטוחה יותר במחויבות של ארצות הברית לביטחונה.

האם אין זה לטובת כולם שיהיה מרחק מסוים בין שתי המדינות?

אני מאמין שביחס לידידינו תמיד טוב לשלב ידיים ולעמוד כאחד אל מול העולם. כמובן שמפעם לפעם יש חילוקי דעות ויש פער אינטרסים - אבל את אלה יש לשמור לעצמנו ולדון בהם בפרטיות.

״אם אבחר לנשיא, לא יהיו עימותים בין אומותינו בפני מוסדות בינלאומיים. לא יהיה גינוי פומבי של ישראל בידי ארה"ב באו"ם. שכניה הידידותיים והלא ידידותיים של ישראל יידעו שאנחנו עומדים איתכם. אני מאמין שזאת הדרך להשיג שלום- בעבודה עם ישראל ולא ביצירת ריחוק בין אמריקה לישראל".

אתה תגיע לירושלים מחר בלילה. למה ישראל? למה עכשיו? מה היא האמירה שאתה אומר בכך שבתקופה הקריטית הזאת אתה נוסע דווקא לבריטניה, פולין וישראל?

מטרת המסע שלי היא להקשיב וללמוד. אני רוצה לשמוע אנשים הנמצאים במקומות בעלי חשיבות אסטרטגית השותפים לערכינו ולהם מבט ייחודי על האירועים המסעירים היום את העולם.

המושל רומני, אתה תגיע לישראל בתשעה באב. זה היום שבו אנו מציינים את חורבן בית ראשון וחורבן בית שני. ישראלים רבים חשים שעתידו של הבית השלישי תלוי בברית ההדוקה שלו עם אמריקה חזקה. האם תוכל להבטיח להם שאם תהיה נשיא תבלום את השקיעה של אמריקה? האם תוכל להבטיח שהברית בינינו תשוב להיות הדוקה ואמריקה תשוב להיות חזקה?

העוצמה האמריקנית היא ערובה לשלום אשר כמובן מעולם לא היתה בהיסטוריה. עלינו לחזק את אמריקה באמצעות ערכים חזקים, כלכלה חזקה וצבא העולה על כל צבא אחר. אני מאמין שבעלי בריתנו מחזקים אותנו בכך שהם חוברים אלינו. אנחנו מצדנו צריכים להעצים אותם כשהם עומדים מול יריבים המבקשים להחליש אותם.

חוץ מהשאלה של אמריקה וישראל נשאלת השאלה של מיט רומני ובנימין נתניהו. האם החברות הייחודית בין שניכם היא נכס פוליטי או נטל פוליטי?

אין לי מושג איזו השפעה פוליטית יש לה, אבל מערכת היחסים הזאת מתגמלת אישית ואנחנו נשמור עליה - בין אם ננצח או נפסיד. אני לא מעורב בפוליטיקה שלכם כפי שביבי לא מעורב בפוליטיקה שלנו. אבל אני מכבד אותו, אני מכבד את עוצמת האישיות שלו ואני מכבד את הבהירות שבה הוא מדבר.

שאלה אישית. האם ארץ הקודש מעוררת בך רגש דתי?

כשאני רץ לנשיאות, הרגשות הדתיים שלי לא משפיעים על עמדותיי הפוליטיות. יחד עם זאת, גדלתי וגודלתי במסורת היהודית-נוצרית. קראתי ולמדתי את הספרים שאותם דתי מכנה הברית הישנה והברית החדשה. שטתי על סירה בים כנרת. ביקרתי בגן הקבר ובאתרים אחרים שבהם יש משמעות דתית. כן, עבורי ירושלים וישראל הן מקומות בעלי חשיבות אלוהית.

שאלה אחת קטנה לסיום. האם תנצח בשישה בנובמבר? האם מיט רומני יהיה לנשיא ה-45 של ארצות הברית?

אני מקווה שכך יהיה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם הוא יודע בכלל איפה אירן על המפה, אני קוגלאגר.  (לת) אחד, אלוהינו
  • 05:13
  • 27.07.12

02 לא צריך להתקוף בשום אופן ,עדיף לחכות לא להתגרות ,ואם ביום שהפצצה תיפול בין הכפר הירוק לרחוב הגבול ביפו אז צריך לשקול ברצינות האם להגיב ,עד אז נשים פרח באוזן ונשיר שירי אהבה .  (לת) יהודי אותנטי
  • 05:34
  • 27.07.12

03 אני מאוד מקווה שמיט רומני ינצח את הלוזר אובמה שדירדר את אמריקה למעמד שכול העולם מזלזל וצוחק בה כמו שהם עשו בתקופת שלטון קרטר חדל האישים. הגיע הזמן שייבחר נשיא שיחזיר את אמריקה לגדלותה ושתתחזק ותחזור למעמד המדינה הכי חזקה בעולם שמשמשת בתור בשוטר הטוב של העולם ולא סין ורוסיה השמאלנים ביחד עם הערבים שרוצים להחזיר את העולם לתקופת החושך  (לת) אמריקאי
  • 05:36
  • 27.07.12

  •   ברק אובמה המצויין ימשיך להיות נשיא ושלה מולה יהיה ראש-הממשלה ואללי אדמסו שר הקליטה  (לת) אתה לוזר בעצמך
    • 12:34
    • 11.08.12

04 ארי שביט עיתונאי מעולה!  (לת) גוגו
  • 06:09
  • 27.07.12

05 מי כתב את השאלות האלו ?  (לת) ציניקן
  • 06:36
  • 27.07.12

06 מקווה בשביל אמריקה,שאובמה ייבחר. Alex Toronto
  • 06:37
  • 27.07.12

גם בשביל ישראל.

07 90% מהראיון זה אותה שאלה מנוסחת בצורות שונות. מה עם הכלכלה האמריקאית - נושא מכריע גם עבורנו?  (לת) ליאור
  • 06:49
  • 27.07.12

08 good interview. a friend.  (לת) ehud
  • 06:49
  • 27.07.12

09 הלך מחרחר מלחמה לביקור אצל מחרחר מלחמה וחברו. אם הדביל הזה יהיה נשיא, שלדון יהיה שר החוץ שלו, תארו לעצמכם סיטואציה כזו.  (לת) הבחנה ברורה
  • 06:53
  • 27.07.12

10 בשביל לשמוע את הטקסטים הכתובים של רומני לא צריך לראיין אותו. הכל באתרים שלו ושל תומכיו.אבל מפתיע עד כמה דליל ושטחי הראיון הזה.  (לת) יריב א.
  • 07:00
  • 27.07.12

11 עד לונדון נסעת כדי לקדם את מלחמת אירן הארורה אליה מובילים אותנו ביבי-ברק. עכשיו חברת גם להתערבות של ביבי בבחירות בארצות הברית בעזרתו של שלדון אדלסון וכספי ממלכת ההימורים שלו. רק תזכור שדמנו על ראשך: 500/5000/50000 מי סופר?  (לת) מחרחר מלחמה קטן
  • 07:13
  • 27.07.12

  •   500000  (לת) ונסיים בבדיחה: 2 אמריקאים נפגשים: מיט רומני ובנג'י ניתאי
    • 08:46
    • 27.07.12

  •   הוא יעזור לנתניהו. להנציח את הכלומנקיות שלו. כי ככל שמצבו של נתניהו משתפר, הולך ורע מצבה של ישראל  (לת) מחרחר מלחמה גדול
    • 08:58
    • 27.07.12

  •   לעולם לא אבין מדוע שביט עשה עצמו לתועמלן מובהק וחסר מעצורים של קינג נתניהו. הרי כל כך ברור שסנקציות כלכליות גלובליות בכוחן להוריד לברכיים כל מדינה ואומה, כפי שחווינו לא מכבר עם מדינת האפרטהייד העשירה בדרום אפריקה. אבל לא. ביבי ושביט דווקא מלחמה. אני מבין את ביבי, הממוקד בעצמו-בלבד, אבל שביט? לאן הוא חותר ומה הוא מקווה להרוויח מהסוס-חמור הזה?  (לת) רמי יובל
    • 09:05
    • 27.07.12

  •   ואתה פאשיסטו דמגוג גדול  (לת) גיחי גיכי
    • 09:17
    • 27.07.12

  •   צודק מגיב 1.רק להשתחרר מהכיבוש,לדבר יפה עם אירן ואז שלום עולמי לנצח.כל כך פש mus
    • 10:17
    • 27.07.12

    כל כך פשוט.למה לא לנסות?אולי יצליח?

  •   אני מקווה שאיראן תשיג פצצה גרעינית. אם לישראל יש מגיע גם לאיראן  (לת) אזרח
    • 11:40
    • 27.07.12

  •   לא יעזור כלום. היית מיעוט ותישאר מיעוט עלוב השמאל המדוכא וההזוי
    • 11:46
    • 27.07.12

    רומני לא אומר שום דבר כוחני מאובמה. אותן התבטאויות בדיוק בנושא האיראני.
    גם אני נגד ביבי. אני בכלל לא הצבעתי לו.
    אבל מדובר בגושים. ובסוף יש שני מועמדים לראש ממשלה.
    ובבחירות האחרונות זה היה או ביבי או ציפי. אז עדיף היה ציפי.
    מדובר ברע במיעוטו.
    שלדון אדלסון הוא האלוהים המודרני ששומר עליך יעמלק עוכר ישראל. אם לא הכסף שלו אתה היית חוזר לתקופת הצנע עם הסקאדים מעל הראש

  •   צודק. יש פתרון הרבה יותר פשוט - להפציץ את איראן, את לבנון ואם השכן מלמעלה
    • 04:00
    • 28.07.12

    יהיה צורך גם את מצרים ותורכיה

12 מתקשה להמריא בסקרים?או שאתה מתקשה לקרוא את הסקרים האחרונים רומני מוביל...  (לת) א.דולב.,
  • 07:26
  • 27.07.12

13 ארי שביט, הפסק לחרחר מלחמה  (לת) קרן
  • 07:41
  • 27.07.12

14 Mitt, go away John Doe
  • 08:12
  • 27.07.12

Mitt, go away

15 ״חכם עיניו בראשו״. שאכפת לו.
  • 08:15
  • 27.07.12

אני כל כך לא מבין בחרטא של כל מה שקשור בפוליטיקה המעוררת בי תחושת בחילה,אולם אם והיה ואובמה יזכה בקדנציה נוספת,הוא ינקום בנו ללא רחם ונאכל ממנו הרבה הרבה חצץ,כדאי מאד שנזהר,לכן,אין לנו על מי לסמוך,אלא רק על אבינו שבשמים.

16 אני שוללת אותך. לא יהיו מלחמות יותר!!!!!!!!!!!!!  (לת) מאיטה
  • 08:17
  • 27.07.12

17 למלחמת איראן מוביל מגלומן בשם אחמדינג'אד. פחדן בשם חוסיין אובמה רק רוצה להבחר שנית, בכל מחיר - ועד אז שום דבר אחר לא מעניין אותו: לא טבח של מוסלמים בסוריה, לא טבח של נוצרים בניגריה (מישהו שומע על כך אצלנו?) ובוודאי לא השמדתם של עוד כמה מיליון יהודים. עד נובמבר - לפחות - אחמדיניג'אד יכול לחגוג. והוא חוגג.  (לת) מוחמד ריזה פהלווי
  • 08:22
  • 27.07.12

18 את הבן שלך היית שולח לעירק? אני
  • 08:24
  • 27.07.12

המלחמות בויאטנם עירק לבנון ומעורבות של cia בכל העולם מהמוצדקות והמצליחות ביותר. אין ספק שאמריקה צריכה להיות "השוטר של העולם" אך אחת הסיבות למשבר הכלכלי זה הוצאות הבטחון בעירק ותפישה שמרניתקפיטליסתית של הבובהבוש
השמרניםגזענים רוצים להפיל את אובמה ולא מעניין אותם כלום גם לא שהוא רק מנסה להוציא אותם מהבור שחפרו לעצמם

19 בוש הרס את עיראק וכך קיבלנו את איראן. רומני ישלח אותנו לעשות את העבודה המלוכלכת עבור ברוני הנפט.  (לת) הציוני
  • 08:33
  • 27.07.12

20 רומני הוא לא חבר. הוא איש רע ומושחת, קיצוני דתי וראקציוני. הוא יעודד את המגלומניות של נתניהו ואת הדיפוזיות האין סופית שלו ויסבך את ישראל כמו שאמריקאים יודעים לסבך: תמיד רחוק מאמריקה הם מגיעים, נלחמים, מפסידים ומסתלקים לא לפני שהשאירו נזקים לדורות ולא פתרו שום בעייה. זה מה שהיה מאז מלחמת העולם השנייה והרזומה שלהם מלא מהכשלונות הללו  (לת) אובמה הנשיא הבא של אמריקה. בהצלחה.
  • 08:45
  • 27.07.12

21 500000  (לת) ונסיים בבדיחה: 2 אמריקאים נפגשים. מיט רומני ובנג'י ניתאי
  • 08:49
  • 27.07.12

22 לרומני לא מספיקות שתי מלחמות עקובות מדם ודמים שהרפובליקנים הכניסו את ארה"ב לתוכן שוש
  • 08:55
  • 27.07.12

עכשו הוא משתוקק לעוד מלחמה עם איראן ואז גם יוכל לטעון בארה"ב שאובמה אשם בכלכלה המדשדשת

23 אמ"ן מעריך שתקיפה (אם תצליח) תעכב את הפרויקט בשנה. בזמן הזה ישראל תסתבך בהתקפה קשה על העורף, אולי מלחמה אזורית, ואילו איראן תהפוך ממצורעת למדינה ורבנית מותקפת, ותקבל לגיטימציה שקטה להמשיך בפיתוח. תוך שנה נעמוד שוב במצב של איראן עם פצצה, אבל עכשיו זו תהיה איראן שרוצה לנקום.  (לת) אזרח שפוי
  • 09:01
  • 27.07.12

24 שיספר את רעיון הזוועה הזה לבוחרים הפוטנציאלים שלו בארה"ב שוש
  • 09:01
  • 27.07.12

אולי בוחריו ירצו לשמוע על עוד מלחמה, בנוסף למלחמת עיראק ואפגניסטאן, שתי מלחמות מיותרות שהנשיא בוש לפחות היה הגון להודות שהטעו אותו. שתי מלחמות שהכניסו את ארה"ב לחוב לאומי שעדין אין רואים את קצהו ושלא להזכיר את אלפי החיילים האמריקנים ששילמו בחייהם עבורן

25 המשיח של נתנייהו הוא בכלל מורמוני t
  • 09:02
  • 27.07.12

האם שבתאי שביט הוא אביו או דודו של הינוקא שביט והאם שלדון הוא השוגר דדי של נתנייהו או סתם מאפיונר ששנאתו לאובמה מתחרה עם האחים עמיר שונאי ורוצחי רבין...

26 שידבר על העמדה הזו שלו עם בוחריו בארה"ב ונראה איך הוא זוכה בנשיאות  (לת) דן
  • 09:03
  • 27.07.12

27 ההיסטריה השביטית הרגילה אינה מאפשרת לו לדבר על הנשיא אובמה יאיר
  • 09:10
  • 27.07.12

בלי פאתוס מגוחך. השנאה שלו לנשיא מעוורת אותו למציאות.

28 הנביא שביט גילה משיח חדש הלוחם
  • 09:11
  • 27.07.12

הוא לא מבין שאם רומני יבחר הוא ישים את ישראל על גג המכונית שלו ויסע למפלי הניאגרה ( כמו שעשה עם הכלב המשפחתי)

29 כי הבטחתי לתעשיית הנשק שאני מסדר להם את העיניין  (לת) יובל
  • 09:32
  • 27.07.12

30 לטובת הבחירות מותר לגרום למלחמה  (לת) טכני
  • 09:39
  • 27.07.12

  •   לטובה האישית, כל אחד מוכן שאחרים יהיו בשר תותחים. אם ביבי היה צריך לשלוח את הבן שלו על אף 16 לאיראן, הוא לא היה עושה את זה. אם הבן של ליברמן צריך לחיות בת"א ללא מקלט- לא היתה מלחמה. לכל מושחתי הימין, כולל ברק- יש סיבות טובות לרוץ למלחמות שווא, כי אולי אלה בטעות יעשו מהם גיבורים...הכל כדי שהשטחים הכבושים יישארו כבושים, ואף אחד מהם לא ייתן את הדין. פשיסטים, משתמשים בצבא ובכוח כדי לשלוט. זו משמעות מלחמה עם איראן ולא שום דבר אחר  (לת) צודק טכני
    • 12:55
    • 27.07.12

  •   לטובה האישית, כל אחד מוכן שאחרים יהיו בשר תותחים. אם ביבי היה צריך לשלוח את הבן שלו על אף 16 לאיראן, הוא לא היה עושה את זה. אם הבן של ליברמן צריך לחיות בת"א ללא מקלט- לא היתה מלחמה. לכל מושחתי הימין, כולל ברק- יש סיבות טובות לרוץ למלחמות שווא, כי אולי אלה בטעות יעשו מהם גיבורים...הכל כדי שהשטחים הכבושים יישארו כבושים, ואף אחד מהם לא ייתן את הדין. פשיסטים, משתמשים בצבא ובכוח כדי לשלוט. זו משמעות מלחמה עם איראן ולא שום דבר אחר  (לת) צודק טכני
    • 12:55
    • 27.07.12

31 שאלות כל כך לא חכמות, חבל.  (לת) רקאני
  • 09:46
  • 27.07.12

32 קשקשן רבתי. איש אינו שולל תקיפה, גם לא אובמה, ואפילו לא מנהיגים אירופאים. השאלה היא מהי הנקודה האחרונה לפני התקיפה.  (לת) אחד
  • 10:07
  • 27.07.12

33 רומני ונתניהו. נתניהו ורומני. מתאימים בול אחד לשני. שניהם כאילו כזה. שניהם חלולים. שניהם הולכים על הלוק. החיצוניות זה הכל אצלם. כי הבפנים שלהם ריק מתוכן  (לת) נתניהו ורומני GEFEN GAFEN
  • 10:09
  • 27.07.12

34 ראיון מרשים שי
  • 10:16
  • 27.07.12

ראיון ראשון בעברית עם האיש, והוא לחלוטין לא רדוד כמו שהעיתונות אוהבת לצייר אותו

35 שאלות שממחישות את המושג עיתונאי חצר  (לת) גולש
  • 10:25
  • 27.07.12

  •   יותר נכון כלב חצר  (לת) קוץ
    • 11:31
    • 27.07.12

  •   מסכים גיל
    • 19:24
    • 27.07.12

    מאוד מסכים

  •   מסכים גיל
    • 19:25
    • 27.07.12

    מאוד מסכים

  •   לא קראתי וברוב חוצפתי רציתי להגיב : מן הסתם שאל אותו שאלות יחצ"ן. Yigal Cohen
    • 11:18
    • 28.07.12

    ולא עוד לא קראתי.
    אני שוקל אם להמשיך להרשות לשוקן לשתות את דמי עם היחצ"ן של ביביהו וברדקיהו.
    לא אעמוד בעוד דוז אחד, די זה פתטי שביט מניח שכולנו בהמות והוא וביבי מתכמנים אותנו וזה משפיל.

  •   למרות שלא קראתי רציתי ברוב חוצפתי להגיב: מן הסתם מצאו להם יחצ"ן לראיין אותם. Yigal Cohen
    • 11:19
    • 28.07.12

    ולא עוד לא קראתי.
    אני שוקל אם להמשיך להרשות לשוקן לשתות את דמי עם היחצ"ן של ביביהו וברדקיהו.
    לא אעמוד בעוד דוז אחד, די זה פתטי שביט מניח שכולנו בהמות והוא וביבי מתכמנים אותנו וזה משפיל.

  •   איך תקרא, יגאל? איך? יאללה. תירק קצת גת על עצמך ולך לישון.  (לת) לועג לאנאלפביתים
    • 12:12
    • 28.07.12

36 אפס עשיר נטול עמוד שידרה קלי המומה
  • 11:03
  • 27.07.12

חצוף ושקרן.
בוש, זה שהכניס את כל העולם למיתון, הוא אוצר לעומתו!

  •   בוש הכניס את העולם למיתון? לך תלמד כלכלה! שווה לך, בכל מקרה יותר מועיל מלסגוד לאלוהים בשם אובמה.  (לת) אלי
    • 11:39
    • 27.07.12

  •   הכרזה אינפנטילית ומטופשת!!! מדוע לדעתך הדבילית רומני ''נטול עמוד שידרה''?!? !?!?!?
    • 09:06
    • 28.07.12

    ומי אלה המפגרים שנתנו לך 22 תגובות חיוביות? אפשר לומר על מיט רומני דברים כאלה ואחרים, אבל לומר עליו שהוא ''נטול עמוד שידרה'' מבלי לפרש את חוות דעתך בנושא זה אידיוטי לחלוטין.

37 רומני ,הוא מורמוני הבנתם..?! דת הזוייה המאמינה בחוצנים שנתנו את תורתם על לוחות זהב.לא היה דיי עם ריגן והבושים?שהרסו את ארה'ב וכלכלתה.רומני שקרן שמחזיק מאות מיליונים $בחשבונות מחוץ לארה'ב,ולא מוכן ,כמו כל אלה שלפניו לגלות חשבונות "מס",מדוע? כי הוא התעשר על חשבון ההמון העובד.  (לת) נביא הזעם.........
  • 11:13
  • 27.07.12

38 המורמונים קיבלו את תורתם על לוחות זהב "מחוצנים"...הבנתם?! כמו הסנטיולוגים המציאו דת וכנסיה והתעשרו במילארדים,על חשבון המון נבער.  (לת) נביא הזעם.........
  • 11:22
  • 27.07.12

39 מה אכפת לו אם יפציצו באיראן, הרי הוא ומשפחתו לא ייפגעו  (לת) משה
  • 11:37
  • 27.07.12

40 ביביתון אזרח מודאג
  • 11:39
  • 27.07.12

הלביביתון ידמה הארץ? ומה הכותרת הבומבסטית - הרי גם אובמה לא שולל תקיפה צבאית כמוצא אחרון. חבל על מימון הנסיעה של העיתונאי הרדוד שביט ע"י תשלום המנוי שלי. שוקל הפסקת המנוי.

41 מתקשה להתרומם בסקרים? איזה הגדרה של עיתונאי חצר...ראש בראש עם הנשיא זה יפה מאד!!  (לת) אסף
  • 12:33
  • 27.07.12

42 בסוף המרוץ יצטרכו להוציא את הלשון של רומני מישבנו העשיר של שלדון אדלסון שהוא ה"שוגר דדי"  (לת) של מלכנו הדגול.
  • 13:10
  • 27.07.12

43 אז תתקפו אתם.  (לת) אא
  • 16:53
  • 27.07.12

44 עיתונאי חצר שמעצבן אותי בכל מאמר שלו. לא מתאים לעיתון הארץ .  (לת) ישראל
  • 17:10
  • 27.07.12

45 לא יכולת לחבכות שיגיע לארץ? על חשבון מי נסעת? מדמי המנוי שלנו?  (לת) שואל
  • 17:11
  • 27.07.12

46 כמה משתלם להיות החבר של ברק , כל כך הרבה מקום תפסת בעיתון עם הקביעות המשונות שלך.  (לת) מגיב
  • 17:13
  • 27.07.12

47 שביט צריך ללמוד איך שואלים: ראשית לא שואלים כמה שאלות בשאלה אחת2. צריך לשאול שאלות רחבות ולא מצומצמות.  (לת) יודע לשאול
  • 17:15
  • 27.07.12

48 הנטל האמיתי על רבים מאתנו הוא ארי שביט.  (לת) מגיב
  • 17:24
  • 27.07.12

49 שאלות מכוונות למען ביברק זה ממש מקומם כל בר דעת.  (לת) יעל
  • 17:26
  • 27.07.12

50 שאלות לא חכמות ומאוד מגמתיות למען ביברק. הזה עיתון הארץ? מצאתם איש חצר לשלוח?  (לת) שואל
  • 17:27
  • 27.07.12

51 לא לשלול תקיפה באירן, אוי כמה ששביט רצה לשמוע את זה, למען ביברק. לשלול לשלול.  (לת) רות
  • 17:28
  • 27.07.12

52 הוא מסרב להראות את דוחות המס שלו לשנים עברו דני
  • 17:42
  • 27.07.12

אחרי שהתפרסם שהשתמש ב"מקלטי מס" , אחרי שהעיתונות בארה"ב דורשת ממנו לפרסם את דוחות המס שלו לשנים עברו , יצאה אשתו להגנתו וטענה" " המתחרים שלו ישתמשו בזה נגדו", נו, מה זה אומר, אשה חכמה או טיפשה כמוהו !!!!

53 לפי סיסמא שנשמעה כאן בשנות החמישים נגד מזכיר המדינה האמריקאי דאלס אני קורא: מיט רומני עמלק - מארצנו הסתלק!  (לת) שרה
  • 18:13
  • 27.07.12

54 He did not promise to idiot 1
  • 18:42
  • 27.07.12

transfer the US Embassy from Tel Aviv to Jerusalem? BAHHHHHHHHHHHHHHi

55 למה זה צריך לענין היכן הוא ישא את הנאום? ולמה המסר העיקרי זה אירן? בשרות ביברק?  (לת) קורא
  • 19:04
  • 27.07.12

56 שביט מכניס את השקפותיו שלו לתוך השאלות, דבר שאסור למראין טוב לעשות  (לת) עדי
  • 19:06
  • 27.07.12

57 יש שאלות שעוד לפני ששביט שאל אותן יכולתי לענות בלי לראיין אותו.ממש לא מענין.  (לת) דן
  • 19:08
  • 27.07.12

58 עד לונדון? הרי הוא מגיע לישראל. לא חבל על הכסף?רק כדי לשמוע משהו כל כך משעמם?  (לת) אבנר
  • 19:17
  • 27.07.12

59 13 רדוד ועוד איך, וגם אתה רדוד ,אין לך שום נמוק לרפואה  (לת) מגיב
  • 19:19
  • 27.07.12

60 מכת שאלות. יש שאלות רחבות ויש מצומצמות, שביט לא יוד לשאול שאלות רחבות לכן מכת השאלות .  (לת) אורן
  • 19:23
  • 27.07.12

61 מי פוסל פה תגובות?  (לת) שואל
  • 19:23
  • 27.07.12

62 ראיון כל כך ארוך, ו0 מסרים.  (לת) שולה
  • 19:26
  • 27.07.12

63 ,לא לשלול תקיפה באירן," , כל זה בכדי לקבל את תמיכת היהודים ,קולם וכספם, זה אדם שמתימר להיות מנהיג של מעצמה , מפחיד מאוד!!  (לת) אדם מסוכן!!!(הכלאה של בוש וריגן)!!!
  • 19:36
  • 27.07.12

64 הדעות של שביט על אובמה ממש מקוממות אותי.שביט מלך העולם.  (לת) יואל
  • 19:58
  • 27.07.12

65 אני מקווה שהוא יכשל, ולא יהיה נשיא.  (לת) אריה
  • 20:01
  • 27.07.12

66 שביט אני ואפסי ההתנשאות שלך עולה לי על העצבים. מרגיז לקרא אותך  (לת) קורא הארץ
  • 20:03
  • 27.07.12

67 ״אני מכבד את הבהירות בה הוא מדבר״ - אמר רומני על נתניהו,חי חי חי. עידית חיים
  • 22:04
  • 27.07.12

אמר רומני על ביבי ..״אני מכבד את הבהירות בה הוא מדבר״..זה המשפט הכי מצחיק ששמעתי..בזכות הבהירות של ביבי אני לא יודעת כמה עולה עגבניה, כמה עולה דלק,אם לקנות דירה,ולמה אין לי ערכת-מגן,אם יהיה לילד גן חינם בספטמבר. אולי ארי שביט יוכל לענות לי ???

68 עוד פושע מלחמה פוטנציאלי יש לך אומץ לפרסם
  • 22:21
  • 27.07.12

שאתה סוגד לו ומקווה שהוא יציל את העולם הסופרמסיסטי ההולך ונעלם,
שהציונות היא חלק ממנו.
אם היו מביאים את פושעי המלחמה לדין בינלאומי, כמו בנירנברג, אז אחד כמוהו לא היה מעז לפאר את הפשעים של אמריקה בלשון מכובוסת.

התקווה השלך היא תקוות שווא (ארי שביט). הדמוגרפיה בארה"ב אומרת את דברה בקול צלול. אנשי האתמול של המאה העשרים הופכים לא רלבנטים, ההיסטוריה תדרוס אותם.
(או לא, ואז נקבל more of the same, עוד מאותו דבר. ישמור אותנו אלוהים)
לישראל כמדינה דמוקרטית יש סיכוי לחיות שלא בצילו של האימפריאליזם.
חשוב להבהיר את הנקודה הזאת, אחרת הכל לא שווה כלום

69 את מי מטריד איראן גרעינית? הכיבוש נורא! המצב הכלכלי לא משהו! אבל ארי שביט וחבריו מחרחרים מלחמה  (לת) אוכל סושי גאה
  • 22:30
  • 27.07.12

70 Mr. Shavit you are a sad case of Journalizam Daisey
  • 22:33
  • 27.07.12

I wish you knew what you are writing about, If I were you I would have retired from the business, eventually you can't cuase you are unable to do anything else. You know nothing about Govener Romney so it better if you don't write a thing

71 הראיון הזה ,לא תרם דבר.דברי ההקדמה של שביט חצופים למדי ומתנשאים.  (לת) מגיב
  • 22:44
  • 27.07.12

72 בור עם ארץמר רומני! אין כזה דבר הברית הישנה (הנ"ך) יש באמונתך ברית חדשה !  (לת) רוט
  • 23:09
  • 27.07.12

73 המון מהוטמה על לא מאומה.  (לת) שאול
  • 23:11
  • 27.07.12

74 מה ההבדל בין אובמה למרקס ולנין? שלושתם כבר לא באופנה  (לת) לא מבין
  • 02:46
  • 28.07.12

75 הבדיחות על רומני רוני
  • 03:20
  • 28.07.12


עומרים באמיריקה שהוא נסע לארופה בכדי לרקוש איזה מדינה ,

שהוא יצא השבועה מפגישה בלונדון הוא הודעה לראש האמ אי 6 ,

הוא לא רוצתה להראות את הדוחות מס כי בשנת 2009 הוא שילם מס 0 ,

חוץ מיזה עם הוא נחנס לביעת הלבן הוא נחנס עם כול החבורה של הצינים

שבשבילם אירן זה קטן הם רוצים מלחמה עם הסינים לא רק עם האירנים ,,

ולכל מי שחי את הקול היהודי זה מדובר על 1.7% , שמעל 60% הוא דמוקרטי שבוי ,
סבא שלו הלך על האבה ללא גבולות עם 6-5 שנים שנאלץ לעבור

למקסיקאו כי באמיריקה אסור להיות נשוי לכמות כזו של נשים ,

כך שלא צריך להתיחס יותר מדי ברצינות למה הוא עומר ,בלה בלה ,

76 Romny can talk until tomorrow. He was finish before he even started.
  • 03:43
  • 28.07.12

He's not a stupid guy, He knows that. Obama will be the next president. The Us is not Israel. In the us of today bumper sticker talks are not working anymore.

77 שחם ל"הארץ": לא לשלול תקיפה מינית באיראן  (לת) ron shani
  • 08:13
  • 28.07.12

78 "השאלה אינה אם עמי האזור מאמינים שצריכה להיות מדינה פלסטינית. השאלה היא אם הם מאמינים שצריכה להיות מדינה ישראלית, מדינת יהודים." - והתשובה ברורה: הערבים אינם מוכנים לקיומה של מדינה יהודית בגבולות כלשהם, ולעולם לא יחתמו על הסכם שיאפשר זאת. לכן עולות הדרישות ההזויות ל"שיבה". לכן מסרבים הפלסטינים לקבל את עצם עקרון סופיות הסכסוך. רומני צודק. אובמה ההזוי דפק את המזרח התיכון כולו בתמיכתו המופקרת במרד האיסלמיסטי המכונה משום מה "אביב ערבי". הלוואי שיעוף כבר מהבית הלבן.... מודרניסט .
  • 12:11
  • 28.07.12

"השאלה אינה אם עמי האזור מאמינים שצריכה להיות מדינה פלסטינית. השאלה היא אם הם מאמינים שצריכה להיות מדינה ישראלית, מדינת יהודים." - והתשובה ברורה: הערבים אינם מוכנים לקיומה של מדינה יהודית בגבולות כלשהם, ולעולם לא יחתמו על הסכם שיאפשר זאת. לכן עולות הדרישות ההזויות ל"שיבה". לכן מסרבים הפלסטינים לקבל את עצם עקרון סופיות הסכסוך. רומני צודק. אובמה ההזוי דפק את המזרח התיכון כולו בתמיכתו המופקרת במרד האיסלמיסטי המכונה משום מה "אביב ערבי". הלוואי שיעוף כבר מהבית הלבן....

  •   בהמודרניסט, כדאי שתתכונן לחזור כמו פטיפון מקולקל על המשפט האחרון של תגובתך במשך ארבע השנים הבאות...רק כשיצמח לך משהו אורגאני בתוך מכתש שיש לך בין האוזניים - רק אז יבחר רומני לנשיאות ארה"ב...  (לת) ערן ארגוב
    • 14:00
    • 28.07.12

  •   הנבואה ניתנה לשוטים, ערני. לא למשומדים. אבל דבר אחד בטוח - המון, המון רפובליקנים וקצת דמוקרטים ישבו שאננים בבית הלבן, קדנציה אחר קדנציה, דור אחרי דור - ואתה יודע מה לא יקרה? בשום אופן, אף פעם, לא יחזור אותו האיש, הממזר בן הנידה. שערות יצמחו בכפות ידיך ולא תראה בשובו. סתם השתמדת והפכת לעובד אלילים. בלי סיבה. אבל אתה יודע - גם אם רעייתך משומדת, הרי שערי תשובה פתוחים בפני ילדיכם, שהרי ישראל על אף שחטא ישראל הוא. בבוא העת יירק בנך אל הארץ בבוז למראה אביו המומר המסכן. וכולנו נצחק, ערני. כמו שתמיד צחקו עליך בארץ. כמו שצוחקים עליך מאחורי גבך גם היום, בגלות החשוכה - אלה שמדיחים את הכוס ברותחין כי יהודי (או "נוצרי חדש", אולי?) לגם ממנה... לך לכנסיה, תבכה קצת למריה העלק-בתולה ("זה אלוהים דפק אותי בנידתי, יוסף. באמת, נו"). תגיד למריה - שוב העליב אותי אחד, בן האמונה הישנה. שוב. מודרניסט .
    • 14:15
    • 28.07.12

    הנבואה ניתנה לשוטים, ערני. לא למשומדים. אבל דבר אחד בטוח - המון, המון רפובליקנים וקצת דמוקרטים ישבו שאננים בבית הלבן, קדנציה אחר קדנציה, דור אחרי דור - ואתה יודע מה לא יקרה? בשום אופן, אף פעם, לא יחזור אותו האיש, הממזר בן הנידה. שערות יצמחו בכפות ידיך ולא תראה בשובו. סתם השתמדת והפכת לעובד אלילים. בלי סיבה. אבל אתה יודע - גם אם רעייתך משומדת, הרי שערי תשובה פתוחים בפני ילדיכם, שהרי ישראל על אף שחטא ישראל הוא. בבוא העת יירק בנך אל הארץ בבוז למראה אביו המומר המסכן. וכולנו נצחק, ערני. כמו שתמיד צחקו עליך בארץ. כמו שצוחקים עליך מאחורי גבך גם היום, בגלות החשוכה - אלה שמדיחים את הכוס ברותחין כי יהודי (או "נוצרי חדש", אולי?) לגם ממנה... לך לכנסיה, תבכה קצת למריה העלק-בתולה ("זה אלוהים דפק אותי בנידתי, יוסף. באמת, נו"). תגיד למריה - שוב העליב אותי אחד, בן האמונה הישנה. שוב.

  •   הנבואה ניתנה לשוטים, ערני. לא למשומדים. אבל דבר אחד בטוח - המון, המון רפובליקנים וקצת דמוקרטים ישבו שאננים בבית הלבן, קדנציה אחר קדנציה, דור אחרי דור - ואתה יודע מה לא יקרה? בשום אופן, אף פעם, לא יחזור אותו האיש, הממזר בן הנידה. שערות יצמחו בכפות ידיך ולא תראה בשובו. סתם השתמדת והפכת לעובד אלילים. בלי סיבה. אבל אתה יודע - גם אם רעייתך משומדת, הרי שערי תשובה פתוחים בפני ילדיכם, שהרי ישראל על אף שחטא ישראל הוא. בבוא העת יירק בנך אל הארץ בבוז למראה אביו המומר המסכן. וכולנו נצחק, ערני. כמו שתמיד צחקו עליך בארץ. כמו שצוחקים עליך מאחורי גבך גם היום, בגלות החשוכה - אלה שמדיחים את הכוס ברותחין כי יהודי (או "נוצרי חדש", אולי?) לגם ממנה... לך לכנסיה, תבכה קצת למריה העלק-בתולה ("זה אלוהים דפק אותי בנידתי, יוסף. באמת, נו"). תגיד למריה - שוב העליב אותי אחד, בן האמונה הישנה. שוב. מודרניסט .
    • 14:16
    • 28.07.12

    הנבואה ניתנה לשוטים, ערני. לא למשומדים. אבל דבר אחד בטוח - המון, המון רפובליקנים וקצת דמוקרטים ישבו שאננים בבית הלבן, קדנציה אחר קדנציה, דור אחרי דור - ואתה יודע מה לא יקרה? בשום אופן, אף פעם, לא יחזור אותו האיש, הממזר בן הנידה. שערות יצמחו בכפות ידיך ולא תראה בשובו. סתם השתמדת והפכת לעובד אלילים. בלי סיבה. אבל אתה יודע - גם אם רעייתך משומדת, הרי שערי תשובה פתוחים בפני ילדיכם, שהרי ישראל על אף שחטא ישראל הוא. בבוא העת יירק בנך אל הארץ בבוז למראה אביו המומר המסכן. וכולנו נצחק, ערני. כמו שתמיד צחקו עליך בארץ. כמו שצוחקים עליך מאחורי גבך גם היום, בגלות החשוכה - אלה שמדיחים את הכוס ברותחין כי יהודי (או "נוצרי חדש", אולי?) לגם ממנה... לך לכנסיה, תבכה קצת למריה העלק-בתולה ("זה אלוהים דפק אותי בנידתי, יוסף. באמת, נו"). תגיד למריה - שוב העליב אותי אחד, בן האמונה הישנה. שוב.

  •   נו שוין, בהמודרניסט. כנראה שהאמת באמת כואבת בפרט לעיוורים בני האמונה הישנה שמסרבים להכיר בעיוורונם גם כשהם עומדים, כדברי אוגוסטינוס הקדוש, מול מראה שבה דמותם נשקפת וכולי עלמא, פרט להם עצמם, נעבעך, יכולים לראותם אפילו לאחר אושוויץ. כל מה שניתן להם, בפרט אם הם פרענקים מתוסכלים מכישלונם להשתכנז, הוא להעלות את אותה הגירה ולקוות שאם אלוהים לא סולח, אולי לפחות סו"ס ה"אליטה" האשכנזית תסלח להם את העובדה שסבם עוד דיבר ערבית ותקבל אותם. מגיע לבהמודורניסטים לא? הם הרי עבדו קשה למען זאת, רכשו השכלה, דיכאו את ה"עין" וה"חית" הסוררות ונהיו "מענטשעלעך" אבל איכשהו , כלום לא עוזר ועוד פעם הם, חאראם, עושים בשביל ביבי את העבודות השחורות, תרתי משמע....  (לת) ערן ארגוב
    • 14:43
    • 28.07.12

79 אבל אומרים שאובמה הוא הנשיא הסופי לארה"ב.  (לת) שרקרק
  • 23:32
  • 28.07.12

80 קצת בקשר לדתו של המועמד הרפובליקאי המלאך מורוני
  • 03:42
  • 29.07.12

מועצת הכת ביוטה מחזיקה בתיקים אישיים על כל עשרת מיליוני החברים. אחד מתאריו של נשיא הכנסיה הוא "מושל ישראל". המורמונים מאמינים שישו הוצל מהצליבה, ויחד עם מספר גדול של תלמידיו עלה על ספינה שהובילה אותם למרכז אמריקה.

81 מילים מילים ממוחו היגע של המראין והמרואין.  (לת) מגיב
  • 17:36
  • 29.07.12

82 ברק אובמה ימשיך לכהן כשניא ארה"ב ,שלמה מולה יהיה ראש-הממשלה ואללי אדמסו שר הקליטה  (לת) גם אני הייתי בדאונינג 10
  • 12:31
  • 11.08.12