אין זמן למריבות: אובמה לא יעניש את נתניהו

גם אם כך הוא רוצה לפעול, הנשיא אינו אזרח פרטי, ולשניהם יהיו הרבה נושאים לטפל בהם יחדיו: איראן, מצרים, סוריה - והסיכוי לעוד אינתיפאדה

יחסים בין מדינות תלויים באינטרסים שלהן, ולא ביחסי האיבה והשנאה בין המנהיגים. עם כל התיעוב ההדדי בין נשיא ארצות הברית וראש ממשלת ישראל הנוכחיים, לא צריך לצפות (או לקוות) שברק אובמה "יעניש" את בנימין נתניהו בגלל התערבותו בבחירות לנשיאות ותמיכתו במועמד היריב מיט רומני. הרעיון של שכר ועונש בפוליטיקה נשמע מפתה, אבל פשטני. החיים האמיתיים מורכבים בהרבה.

נניח שנתניהו היה דוגל בעמדות הפוכות, ובמקום להעניק לרומני ביקור מלכותי בירושלים, הוא היה קורא בכל יום לאמריקאים "הצביעו אובמה, פור מור יירס". האם מחר הוא היה מקבל בתמורה הפצצה אמריקאית באיראן? איזה טומאהוק קטן על מתקן הגרעין בנתאנז או בפורדו? או רק הכרזה שמדיניות החוץ האמריקאית תישען מעכשיו על מצע הליכוד? ואולי סתם קריאה נשיאותית, "הצביעו מחל, הליכוד ביתנו"?

ברור שכל התרחישים האלה מגוחכים ומופרכים. אז מדוע לחשוב שאובמה ישנה את מדיניות החוץ האמריקאית רק כדי להיפרע מנתניהו? חסידי גישת השכר והעונש מאמינים שההבדל נעוץ בעמדות הנשיא, שהיה שמח להעיף את ישראל מהגדה המערבית ולהקים את פלסטין העצמאית על חורבות ההתנחלויות. אם הוא ריסן את עצמו עד כה, זה היה בגלל רצונו להיבחר מחדש ותלותו בתורמים ובבוחרים יהודים. עכשיו יוכל אובמה, שנבחר לכהונה שנייה, לנהוג בישראל בלי עכבות – ואם נתניהו ימשיך בהרחבת ההתנחלויות וימשיך לטעון ש"אין פרטנר", הוא ייתקל בגישה אמריקאית הרבה יותר נוקשה.

נתניהו ואובמה בפגישתם בבית הלבן בחודש מארס השנה
נתניהו ואובמה בפגישתם בבית הלבן בחודש מארס השנה. צילום: בלומברג

ייתכן שבסתר לבו, אובמה היה רוצה לנהוג כך בנתניהו. אבל הוא לא אזרח פרטי וזה לא עניינו האישי. הוא עומד בראש מעצמה ואינו זקוק לכישלונות דיפלומטיים מיותרים. והאמת היא, שאין לאובמה נוסחת קסם לכפיית שלום ישראלי-פלסטיני וסיום הכיבוש. ניסיונו לתווך בין נתניהו למחמוד עבאס, ולכפות על ישראל את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, התפוגג כבועת סבון. משהו גדול צריך לקרות כדי שהסטטוס-קוו יישבר והנשיא ינסה שוב: מהפך בדעת הקהל הישראלית, או אינתיפאדה פלסטינית שלישית.

בכהונתו הראשונה אובמה התגלה כריאליסט קר מזג, שמניח בצד את האידיאולוגיה. הוא ידע שנתניהו איתן בכיסאו, ושאין לו יריבים בעלי משקל. לכן נאלץ לעבוד אתו, למרות חוסר האמון ביניהם. המצב הזה עדיין לא השתנה, ונתניהו נראה כמועמד היחיד לראשות הממשלה. משום כך, ספק אם אובמה ינסה לתמרן בזירה המפלגתית כאן ולהתערב בקמפיין. ומה יעשה – יזמין לבית הלבן את שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד, וידבר על לבם שלא ייכנסו לאוהלו של נתניהו אחרי הבחירות? יקרא לאזרחים הערבים להתייצב בקלפיות בהמוניהם, כדי להחליש את גוש הימין?

לנתניהו ואובמה יש שלושה נושאים חשובים שיחייבו אותם לתיאום והבנה: איראן, מצרים וסוריה. אובמה יקדיש את החודשים הראשונים של כהונתו השנייה למשא ומתן עם איראן, בניסיון להגיע להבנה שתקפיא את תוכנית הגרעין. ישראל תידרש לשבת בשקט ולא להפריע. נתניהו, מנגד, חיזק את מחויבותו הפומבית למנוע נשק גרעיני מאיראן, ואפילו לצאת למלחמה נגד איראן, בניגוד לעמדה האמריקאית. יש כאן פוטנציאל לעימות בין נתניהו לאובמה, אבל גם למאמץ משותף.

בחזיתות האחרות המצב מורכב ועדין יותר. אובמה ונתניהו מגששים את דרכם בהידברות עם ממשל האחים המוסלמים במצרים. כאן האינטרסים שלהם זהים: לשמור על הסכם השלום הישראלי-מצרי ולהבטיח את השקט בסיני. לא קל.

ביחס לסוריה יש הבדלי ניואנסים: נתניהו תומך בשקט בהישרדותו של בשאר אסד, ואפילו לא מנצל את מלחמת האזרחים הסורית לתעמולה ("ערבים הורגים ערבים והעולם שותק"). אובמה מדבר נגד אסד ועושה מעט. החרפת מלחמת האזרחים בסוריה תיאלץ אותו בקרוב לקחת צד באופן בוטה יותר, ותקשה גם על נתניהו להמשיך להתעלם מהדרמה הרצחנית מעבר לגבול.

ההתמודדות עם איראן, מצרים וסוריה והסכנה של אינתיפאדה שלישית בשטחים יעסיקו את נתניהו ואובמה בשנה הקרובה, ולא יותירו להם זמן רב למריבות. את הכעסים ממערכת הבחירות יצטרכו לשמור לספרי הזיכרונות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ה"סכסוך" וה"תיעוב" בין אובמה לנתניהו זו המצאה של ה"תקשורת" השמאלנית. אבל לא יעזור לכם: ככל שתשמיצו את נתניהו הציבור היהודי ציוני יצביע ליכוד.  (לת) לא יעזור לכם!
  • 22:20
  • 08.11.12

02 איזו גלותיות: הוא לא יעניש את ביבי. נרגעתי ,פחדתי שהוא יעמיד אותו בפינה. העדר אידאולוגיה תמיד יוצר תקוות שווא  (לת) אפשר לצאת מהכיתה?
  • 22:26
  • 08.11.12

03 "תיעוב הדדי" ממש ניתוח יחסים מבריק של עורך הארץ האלוף בן יוכפץ
  • 22:26
  • 08.11.12

רד כבר מהסטיגמות המכוערות האלה, הם לא צריכים לישון ביחד

04 המצב הרבה יותר מורכב, יש פלג גדול במפלגה הדמוקרטית ובממסד בוושינגטון (בפרט זה הביטחוני) שרוצה לשנות את היחסים במזרח התיכון וגם את עוצמת היהודים בפוליטיקה ובכלכלה בארה"ב. אובמה עלול להיות מושפע על ידי גורמים אלו במידה שתתבהר רק בדיעבד. ביבי הוא רק זרז בהקשר זה.  (לת) מנתח
  • 22:34
  • 08.11.12

05 אז אם יש מי שמסוגל לכתוב מאמר לא הזוי בהארץ, למה אתם שולחים גלים גלים של כתבנים הזויים, מנותקים וחסרי קשר למציאות? אפשר להסכים או לא הסכים למאמר זה או לחלקים שונים בו, אי אפשר לומר שהוא הזוי או תת רמה או מלא שנאה. מציאות ודעה יש להביע על בסיס עובדות, הגיון ורציונאליות, סוף סוף, אחרי זמן רב, רואים משהו...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 22:35
  • 08.11.12

06 ביבי נמאסת על כולם ברק
  • 22:36
  • 08.11.12

יהיר, זחוח, שקרן, דמגוג, אימפוטנט

07 גם אובאמה וגם רומני התחרו על אהדתם לישראל ולחיזוק בטחונה, ולכן כל דברי השמאל ההזוי בפיליטיקה וב"עיתונות" הם קשקוש בלבוש אזרח
  • 22:57
  • 08.11.12

בנוסף, הנשיא זקוק נואשות לתמיכת בית הנבחרים בכדי לפתור את המשבר הפיסקאלי, ולא יעז להתעמת עם אוהדי ישראל בבית הנבחרים.
ועוד נוסף, אם אכן אבו מאזן יעז לבקש מהאו"מ הכרה כמדינה, תפסיק ארה"ב את תמיכתה באו"ם ותנתק את יחסית עם הרש"פ, וזה לפי חוק שעבר בקונגרס.
די משעשע ש"עיתונאי" ישראל אינם מבינים את כל זה ועוסקים בהטעיית הקוראים שלהם

08 טוב שלא הגזמת - נטפל בהכל איראן סוריה וגם מצרים מה עם שלום עולמי?
  • 22:59
  • 08.11.12

אנו מרכז העולם והשמש זורחת לנו מהמעי הישר

09 אלופי מה זה בלוג שלך פה?  (לת) שתה קצת מים
  • 23:00
  • 08.11.12

10 אובמה אדם אציל ומנהיג לא מתיחס לפוליטיקאי מריונטה משרת של אידלסון אבנר
  • 23:00
  • 08.11.12

ישראל היום = עיתונות כבושה

11 שנים הציג ביבי את יחסיו החמים עם הנשיאים בוש כיתרון לישראל וכסימה להצביע לו. האם ההפך לא נכון כי זה לא תומך בימין ההזוי?  (לת) אהרון
  • 23:05
  • 08.11.12

12 ביבי תומך במדינה דו לאומית  (לת) ם
  • 23:15
  • 08.11.12

13 תמשיכו לומר בקול רם את מה שאתם רוצים להאמין בו י.
  • 23:26
  • 08.11.12

יש לי חדשות - זה לא יקרה.
אובמה שונא ישראל, יהודים ומעונין להרחיק את ישראל מארה"ב. באופן אידיאולוגי עמוק, הוא מאמין שקיומה של של מדינת ישראל פוגע באינטרס האמריקני.
מה שיותר גרוע, הוא הצליח ליצור חיץ בין יהודי ארה"ב ליהודים בישראל. בהצבעתם לאובמה יהודי ארה"ב כרתו את הענף עליו הם יושבים, וכעת הם חסרי השפעה לחלוטין.
מי שמאמין שבארה"ב שואה לא יכולה לקרות, שיסתכל 60 שנה אחורה, למחנות המעצר של האזרחים האמריקנים ממוצא יפני. או יותר טוב - על מעצרו של יוצר הסרט האנטי-אסלאמי וגזר דינו (שנה בכלא) שניתן היום.

14 אובמה לא ירצה לפגוע באהוד ברק.  (לת) שמעון
  • 23:26
  • 08.11.12

15 הקשר עם ארה"ב רופף רק בהגיגי השמאלן המצוי. זה לא משנה מי מושל פה או שם, הברית חזקה ותשאר ככה  (לת) ג'ו
  • 23:27
  • 08.11.12

16 אלוף ,זו רמה של עורך עיתון ? א.ל. רמת-גן
  • 23:28
  • 08.11.12

כנראה שעורך הארץ היה פעם מורה או גננת. נתניהו הוא לא פקיד זוטר בעירית שיקגו, שאחד הלקוחות שלה ,אפילו הוא נשיא ארה"ב, צריך להעניש אותו. לא מצאתה מינוח אחר במקום "להעניש" ?

17 אין שום סיבה שבעולם שאובמה לא ינגח את ביבי צ
  • 23:37
  • 08.11.12

לקראת הבחירות. זוהי זכותו וחובתו המצפונית, וטובת כולנו. המאמר הזה מזכיר לי את המאמר האנליטי נבואי שאנן שכתבת לפני לבנון 2 על כך שלא תהיה מלחמה. ובינה היתה אחת רעה. בן הפרשנות שלך מוגבלת. אתה לא יודע כל, אין אחד שיודע, מדוע הסגנון הזה. מדוע לעבוד עם נתניהו שלא משתף פעולה ומחריב סיכוי לשלום? מה כל כך דחוף בזה?!

  •   רק נאדות נפוחים ישראליים חושבים שישראל מרכז העולם י.
    • 20:01
    • 09.11.12

    לנשיא אמריקאי, כל נשיא, חשוב קודם כל האינטרס האמריקאי. נכון, גם תרומות ועזרה בבחירות חשובים, אבל אחרי הבחירה יש ארבע שנים של עבודה קשה, וישראל/פלסטין לא בראש סדר העדיפויות. וחוץ מזה, מי "מחריב סיכוי לשלום"? אולי שמו בכלל אבו מאזן (או איסמעיל הנייה)? קח בבקשה דוגמה מארה"ב, שבה אחרי הניצחון בבחירות אובמה הודיע שעל כולם, דמוקרטים ורפובליקאים, לשתף פעולה לטובת האומה. אצלנו השמאלנים רק מחפשים איך להציק לימניים, ונכון, גם אתה לא יודע הכל.

18 אבל גדעון לוי דרש במאמרו האחרון שאובמה הזועם יעניש את נתניהו  (לת) אנחנו מבולבלים.......
  • 23:41
  • 08.11.12

19 עדייןמיכאלי דיין צרציל ? מיכאל
  • 23:42
  • 08.11.12

לא נרגעת ממנו ?תפסיק כבר אתה מדרדר את העיתון הזה לגועל של איוולת .אתה ופודלנו ארי שביט

20 אתה טוען שלארה"ב יש מדיניות חוץ ולפיה הם יפעלו. נכון לגמרי, אלא שבארבע השנים הראשונות של אובמה הצליח נתניהו לסכלה. בכישרון רב, יש לומר. עכשיו, לקראת 4 השנים הבאות, ההנחה של אלו שטוענים שאובמה "ינקום", פירושה שהוא פשוט יישם ביתר נחרצות את מדיניות החוץ של ארה"ב, והרי אתה יודע מהי, לפחות בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני: מו"מ והסכם על בסיס גבולות 67 עם החלפת שטחים. לא יותר ולא פחות.  (לת) הרשלה
  • 23:43
  • 08.11.12

21 כולם מדברים על יחסי אובמה נתניהו ומתעלמים מכך שבארבע השנים שחלפו מזכירת המדינה האמריקנית תיעבה את שר החוץ הישראלי ואם נתניהו לא יתעשת ויציב במשרד החוץ אדם ראוי אז גם בארבע השנים הבאות מחליפה של קלינטון ימשיך במגמה של הימנעות מכל דיאלוג עם ליברמן וזה אסון שאי אפשר לזלזל בו במערכת היחסים בין ארצות הברית לישראל.  (לת) הדס
  • 23:44
  • 08.11.12

22 אובמה צריך ללמוד מנתניהו שיודע כמה דברים על הערבים ואיך שהעולם מתנהל מייק
  • 23:45
  • 08.11.12


אובמה הטירון עשה את כל הטעויות, בכהונה הראשונה
האמריקאים צריכים להתפלל שלמד משהו, וכדאי לו גם ללמוד
מרעשי הרקע שמשמיע ראש הממשלה הישראלי

23 אובמה לא צריך להעניש את ביבי נתן החכם
  • 23:49
  • 08.11.12

אנחנו צריכים להעניש את האידיוט הקשקשן והנפוח, ולהיפטר אחת ולתמיד מהמריונטה ההזויה של שלדון אדלסון.

24 בחירת אובמה גורמת לאולמרט להיכנס לזירה וזה אסון לישראל אלי
  • 23:49
  • 08.11.12

אולמרט העבריין המורשע ושנגדו עוד שני משפטים פליליים תלויים ועומדים, קיבל רוח גבית מבחירת אובמה, והוא כנראה ייכנס לזירה הפוליטית בישראל. אולמרט כנראה ימוסס ויבלע את האלקטורט של יאיר לפיד. יאיר לפיד היה הסיכוי ליצור אלטרנטיבה לחרדים שתוכל להיכנס לקואליציה ולאלץ אותם להתחיל לעבוד על ידי קיצוץ הקיצבאות. אם אולמרט נכנס, אלטרנטיבה זו תיפול.

25 מי זה האלוף בן הזה? עמוס
  • 23:50
  • 08.11.12

אלוף בן

קריאת הכתבות שלך ממלאות את הצורך של "דע את האויב" כי זה מה שאתה לרוב העם בישראל.

אם היית מסתכל על המאזן של הארץ היית רואה שהעיתון לא חי משקלים של אזרחי ישראל אלא מאירו שמועברים מארגונים אנטי ישראלים מאירופה

להתראות במעריב

26 וול-סטריט ז'ורנאל על אובמה: " ניצחון מכוער " ... א.ל. רמת-גן
  • 23:53
  • 08.11.12

שאובמה יחזור וישנן לעצמו וגם בקול רם : 50% מהעם האמריקני לא רוצים אותו!

27 התניית הסיוע לעיניין האירני בעצירת הבניה והליכה להסדר, אינו נחשב "לריב", זהו אינטרב עליון של אמריקה שמשלמת בדם על הרפתקאת המיתנחלים, זה חיוני לארה"ב לישראל השפויה ולאירופה.  (לת) יש לכתוש את מדיניות השקר של שקרניהו
  • 00:01
  • 09.11.12

28 פרשנות? נבואה? יומרנות? יהירות של הכותב?  (לת) יעל
  • 00:03
  • 09.11.12

29 מדויק. אובמה יעניש אותנו - לא את ביבי  (לת) בארוד
  • 00:06
  • 09.11.12

30 ביבי זה כינוי לצעצוע ילדים אליה
  • 00:22
  • 09.11.12

הבעיה אינה אם אובאמה סולח לביבי ואם יעניו באופן כזה או אחר. לראשי מדינות יש כוח פוליטי- מדיני הנובע ממעמדם, ולראש ממשלת ישראל היה 'כוח הרתעה' בדמות ההשפעה של הלובי היהודי בוושינגטון על מהלכי הממשל בנוגע לישראל. ראש ממשלת ישראל בחר להשתמש בכוח ההרתעה לצרכיו הפרטיים - לצורך קידום האינטרסים הפוליטיים שלו ולא אלה של המדינה - ואיבד את היכולת להשתמש בנשק הזה בעתיד. וראש מדינה ללא כוח מדיני משול לקיפווד נטול קוצים. זה לא שאובמה 'יעניש' את ביבי. - זה שביבי הפך עצמו במו ידיו ללא רלוונטי בזירה המדינית האמריקאית. הבינלאומית ומכך גם הישראלית. בלון נפוח שהתפוצץ. וביבי זה שתקע את הסיכה.

31 אם הוא לא יעניש את נתניהו אז הוא ישבור את ליבו של השמאל.  (לת) אני פה
  • 00:39
  • 09.11.12

32 אובמה אובמה, למה אתה תמיד זורק את כל העבודות המלוכלכות עלי?  (לת) אלוהים
  • 00:57
  • 09.11.12

33 כשלונו של ביבי בחיזוי מעיד על העדר שיקול דעת, תבונה וטקט.  (לת) טל
  • 01:02
  • 09.11.12

34 כל הנושא הזה היה ברווז עיתונאי מלכתחילה! ככה מייצרים "חדשות" ומוכרים עיתונים... בולשיט
  • 01:06
  • 09.11.12

כל הנושא הזה היה ברווז עיתונאי מלכתחילה! ככה מייצרים "חדשות" ומוכרים עיתונים...
לא התייחסתי לכך מלכתחילה, דילגתי על עיתונים כמה ימים, והנה כלום לא קרה.... ואנו בנ'קודת ההתחלה!

35 יעניש את נתניהו.. הכוונה לכמה מכות בטוסיק? לעמוד בפינה?  (לת) עידן
  • 01:13
  • 09.11.12

36 מישהו צריך לעצור את מה שהולך כאן בתקשורת - סיפור ה"ביבי תמך ברומני" עידן
  • 01:20
  • 09.11.12

נתניהו לא תמך ברומני, הוא מעולם לא אמר את זה, לא עשה את זה, לא "הימר על רומני". בכל ראיון, בכל שיחה שבה נתניהו נראה בחודשים האחרונים הוא אמר שהוא לא תומך ברומני. הוא לא התערב בבחירות בארה"ב, הוא לא אמר שהוא מתערב בבחירות בארה"ב. להיפך, הוא הדגיש את הקשר לשני המחנות האמריקאים. אני נדהם כל פעם מחדש לשמוע עיתונאים רבים פולטים מפיהם את המשפט "נתניהו הימר על רומני", בכל נטיותיו השונות, כאילו היה מדובר בעובדה מוגמרת, שכולם מבינים שנתניהו תמך ברומני וכעת הוא הפסיד בגלל נצחון אובמה. אבל רק דבר אחד חסר בנוסחא הזו - והוא שנתניהו לא תמך ברומני! מה נסגר אתכם? זו עיתונות. זה חרטא!

37 ה"תקשורת" מנותקת מהמציאות והציבור לא מאמין לה. הם המציאו את "תמיכת" נתניהו ברומני, כשניצח אובמה הם הילכו עלינו אימים (אובמה יתנקם...) ועכשו, כשהם יודעים שכל מה שהמציאו אלה בדיות, הם מנסים לעשות רציונליזציה להבלים שהם המציאו (משנאתם לנתניהו ולקהל מצביעיו).  (לת) תקשורת עלובה ופתטית.
  • 01:25
  • 09.11.12

38 אובמה יפעיל את המדיניות שהוא מאמין בה בקשר לסכסוך הישראלי פלסטיני, והמדיניות תהיה לעסוק בזה כמה שפחות. גם אם יבוא לביקור באזור... ארתור ארכשלוך
  • 01:30
  • 09.11.12

הוא יבוא, יקיים כמה פגישות בירושלים וברמאללה, יחזור על מיתווה קלינטון, ילטף ראש או שניים בשדרות (כי יעופו צינורות מעזה בזמן ביקורו) יחזור לארה"ב לטפל בדברים החשובים באמת לאינטרסים של ארה"ב והשאר ייכנס להיסטוריה של הכשלון הידוע מראש שאת האחריות לו הוא יפיל על בעיקר על ביבי ובשביל הנימוס ישאיר קצת אחריות לאבו-מאזן.

הציבור מתבלבל לחשוב שהאינטרס שיש לקמפיינרים בארה"ב בקול היהודי זהה לאינטרס שיש להם בישראל. אין זהות. יהדות ארה"ב יושבת על ערוצי תקשורת אמריקאים ולא כדאי להתעלם ממנה, או לעצבן אותה, לעומת זאת ישראל והסכסוך שלה עם הפלשתינאים לא זוכה לעדיפות מיוחדת ביחס לאזורי עימות אחרים בעולם - שאליהם הממשל משגר שליחים ומזכירי מדינה באופן יותר תדיר מאשר למזה"ת.

כל זמן שה"שוטף" עובד (שת"פ מודיעיני סיוע הכספי) האמריקאים, כולל רוב יהודי ארה"ב לא ממש מתעניינים בתכתשות המקומית בין עבאס לביבי, בין עבאס לחמאס או בין ביבי לאולמרט.

39 מזל שיש קונגרס רפובליקני שיכול לאזן את אובמה. ורגע, מאיין כל זה בעצם א-ב
  • 01:38
  • 09.11.12

התחיל? זה התחיל מההשתלחות חסרת הרסן של אובמה בישראל בתחילת כהונתו. נתניהו ידע לבלום אותו בחוכמה למרות שאישר הקפאת בניה בהתנחלויות וכו'. אובמה היה משוכנע שלחץ על ישראל יניע את התהליך. וכאן הכישלון שלו והטעות של כל השמאל. הלחץ רק הוביל את הפלשתינים לחשוב שיוכלו לקבל עוד ועוד. הלחץ של אובמה ומדיניונותו העמיקו את הקרע והסיכוי לשלום. רק ימין יוכל לעשות שלום. השמאל, עם כל הרצון הטוב, מקדם רק שנאה וחיץ - לצערי זאת עובדה מוכחת בעשרים שנה האחרונות.

40 אובמה יכול לארח את שלי, ציפי ואולמרט לשיחה פוטוגנית ניר
  • 01:47
  • 09.11.12

ולהמשיך לשחרר תמונות חמוצות של שיחות טלפון עם ביבי והנפת אצבע של נו נו נו. זה יספיק.

41 כל הכבוד לנתניהו המנהיג האחראי והנבון שמדינת ישראל נתברכה בו, עלה והצלח כי הצלחתך = הצחתנו.  (לת) מהנדס שחור
  • 01:52
  • 09.11.12

42 נכון באופן חלקי בלבד קצפת
  • 02:22
  • 09.11.12

מערכת היחסים של ישראל וארה"ב בנויה על אינטרסים ולא על גחמות של שני מנהיגים. יחד עם זאת, נתניהו לא יוכל יותר להפעיל מנוף על הרוב הרפובליקני בקונגרס כדי לנגח את אובמה, הימים האלה חלפו, כבר אי אפשר לסלק את הנשיא השחור מהבית הלבן. הוא יתפנה מרצונו בעוד ארבע שנים. לעומת זאת, לאובמה יש הרבה יותר מרחב פעולה ומנופים מול נתניהו וישראל, ופרשנותו לגבי האינטרסים של ישראל וכיצד האינטרסים האלה משתלבים עם האינטרסים האמריקאים עשויה להיות שונה מזו של נתניהו. השאלה החשובה אינה אם אובמה יזמבר את נתניהו אלא האם נתניהו הוא האדם הנכון לשמור על איזון האינטרסים מול ארה"ב בזמן שידוע שאובמה, כמו גם מנהיגי אירופה אינם רוכשים לו אמון. בחירת ראש ממשלה אינה תוכנית ריאליטי, שכן אנו הולכים להיתקע עם בחירה זו למשך ארבע וחצי שנים ארוכות במהלכן תעוצב דמותו של המזרח התיכון. האם בתקופה זו נכון להעמיד בראשה של מדינת ישראל אדם שמנהיגי העולם אינם רוכשים לו אמון? כיצד בחירה זו תשרת את האינטרסים הישראלים? נתניהו הוא איש האתמול, ראקציונר ניאו ליברל ולא רלוונטי לעולם החדש. בהשקפצו הכלכלית הוא תקוע בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נטול הבנה או אדיש לקשר שבין חברה לכלכלה. בהשקפתו המדינית הוא שבוי, בן ערובה, של "שותפיו הטבעיים". לנתניהו לא צריכים חישוקאיים. הוא מחשק את עצמו מראש.

43 הדיבורים על נקמה זה סתם תקוות של תקשות שמאלנית שלא מפסיקה לפמפם את זה. כל כמה חודשים מוצאים השמאלנים מועד נוסף שלאחריו אובאמה יהיה משוחרר ואז הוא יתהפך על נתניהו ואיכשהו כל המועדים האלה מתנדפים להם אחד אחרי השני והמציאות טופחת להם על הפנים, כי היא, חזקה מהכל, חוץ מסרבנות השלום שלך הערבים והדחף הבלתי נשלט שלהם להעלים את מדינת ישראל  (לת) אלון
  • 03:27
  • 09.11.12

44 סוף סוף מישהו קוטב טיפה אובייקטיבי ולא מצטרף לניסיון ההפחדה של התקשורת בענין אובמה נתניהו. יישר כוחך  (לת) אזרח מודאג
  • 03:38
  • 09.11.12

45 יש נושאים בהם היחסים האישיים יבואו לידי ביטוי  (לת) נפתלי אור-נר
  • 03:40
  • 09.11.12

46 הללויה !! ביבי קבל רשיון לא מוגבל לירוק בפרצופו של אובמה וארה"ב ולבצע זאת על פי גחמותיו. יש התחייבות של דובר הבית הלבן במקרה זה להודיע על מטר פתאומי של גשםהודיע  (לת) חיים
  • 03:49
  • 09.11.12

47 נתניהו הוא בובה נשלטת. חוץ מהישרדות אישית דבר לא באמת חשוב לו. נקמה -עכשיו
  • 04:43
  • 09.11.12

המושכים בחוטים ליברמן-שרה- אידלסון, הם המחליטים והקובעים.ראשי מדינות אירופה מצפים לנקמתו של אובמה , כמו גם חלק גדול מתושבי ישראל וארה"ב. אם תפקידה של אמריקה להיות השוטר של העולם חובה על אובמה לטפל במזרח התיכון הגעשי בכפפות ברזל ולהתחיל בסרבן השלום המריונטי נתניהו.אם לא ינהג בו ביד קשה יתבזבזו עוד 4 שנים בטיסות סרק במיטה המעופפת.

48 אלוף בן מציין את המובן מאליו, שברור לכולם מלבד קומץ "כתבים" הזויים שמטפטפים ארס אנטי-ישראלי וקהל טוקבקיסטיהם  (לת) הו, במה
  • 04:44
  • 09.11.12

49 נכון, אבל... שלדון
  • 05:12
  • 09.11.12

אי אפשר לומר שליחסים אישיים בין מנהיגים אין שום משמעות לגבי יחסים בין מדינות. גם אם היחסים מוכתבים בראש ובראשונה ע"י האינטרסים של שני הצדדים יש לא מעט סיטואציות שבהן יחסי קרבה ואמון בין מנהיגים יכולים לעשות הבדל גדול.

למשל, תנסו לחשוב על סיטואציה שבה ישראל צריכה אמצעים טכנולוגיים מסוימים שיש רק לארה"ב, או מידע מודיעיני שארה"ב לא חולקת עם שום מדינה זרה, או אם ישראל צריכה וטו אמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם בנושא שמעמיד את ארה"ב בפוזיציה לא נוחה. בכל המקרים האלה, ועוד רבים אחרים, ראש-ממשלה שיש לו יחסים קרובים עם הנשיא יכול להשפיע. לנתניהו, נכון להיום, אין את ההשפעה הזו על הנשיא, מה שהופך אותו בהכרח לראש-ממשלה פחות אפקטיבי. את מחיר חוסר האחריות של נתניהו, בסופו של דבר, כולנו משלמים...

50 חוצפה שלא תאומן." אובמה לא יעניש את נתניהו"?מי הוא? כולם יודעים שאובמה זקוק מהפך 77
  • 05:41
  • 09.11.12

לנתניהו וישראל לא פחות. רק בתקשורת הישראלית מנסים לציר את זה כך.יש בית נבחרים. יש סנט שנתניהו במקומות האלה מקובל יותר מאובמה. כל היום מפחידים. הוא בזים לציבור.מנסים לגמד את ראש הממשלה. זה כבר לטיפולינו בבחירות.

51 our real prime minister is Sheldon...how sad  (לת) stam ehad
  • 05:46
  • 09.11.12

52 תיעוב אל
  • 05:54
  • 09.11.12

תיעוב קיים רק בין אולמרט לפרקליטות.
נדמה לי שזה המקום היחידי.
תיעוב אובמה ביבי?!מהיכן אתם יודעים?!
שמעתם פעם את אובמה אומר זאת?!נו באמת

53 למה אין לנו ולו רב אחד שדומה לאובמה?  (לת) אובמה הוא היהודי האמיתי
  • 06:03
  • 09.11.12

54 הרוכל הנוכל. Yigal Cohen
  • 06:12
  • 09.11.12


Yigal Cohen שלוש מילים הוציא הקרוק מפיו ויש בהם יותר הרבה שקר מספר שלם, ביבי מסוגל לשקר גם עם פחות מילים, שלוש זה לא השיא שלו, הוא יכול לשקר במילה אחת ואולי אפילו בלי, שוטה משטה בכם שוטים, עלאק "נמשיך" , עלאק: לעבוד, עלאק :ביחד, יסרוק איל כוחול מין איל עיין

55 קיימת אפשרות ההולכת וצוברת סבירות שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבאה או,למצער, שפני הממשלה הבאה יהיו שונים מפני הממשלה הנוכחית (וגם, ב"ה, יהיו פחות שרים..!)  (לת) חולה סקרת
  • 06:12
  • 09.11.12

56 יעניש או לא, הנקודה היא שקול הדעת הפגום של מר נתניהו, שבחר בצד המפסיד והראה שיהודי ארה"ב אינם חיילים של ישראל ימנית.  (לת) א.
  • 06:15
  • 09.11.12

57 אתה טועה. dra
  • 06:18
  • 09.11.12

הניתוח שלך הוא משאלת לב והוא בדיוק ההיפך מהמציאות. זה לא שהפוליטיקאים האמריקנים יכולים להתעלם מרצונם האישי ולא להעניש את ישראל. הם יצטרכו להתעלם מרצונם האישי וכן להעניש את ישראל בגלל דעת הקהל.

פוליטיקאים הם לא "מדינות" והם לא פועלים רק על פי האינטרסים של המדינות שלהם. הם פועלים בתוך קונקסט של נסיונות הישרדות וצמצום הביקורת עליהם במשחק הפוליטי. פוליטיקאים פועלים במסגרת הדמוקרטית בה יש חשיבות רבה לדעת הקהל וביברמן עשו המון נזקים בדעת הקהל האמריקנית על ישראל.

הציבור האמריקני (גם רפובליקנים וגם דמוקרטים) ראו בחומרה רבה את הבחישה וההתערבות של ביבי השחצן בפוליטיקה האמריקנית. יש למעשים כאלה השלכות על מדיניות *גם אם הפוליטיקאים עצמם באמריקה לא רואים זאת בחומרה באופן אישי*.

58 ואחרי אירן ישראל, תרחיש לא דמיוני. אחד מהעם
  • 06:22
  • 09.11.12

ברור לכל כי אירן המתחמשת מהווה בעיה מדינית לממשל האמריקאי. מדינות השוכנות בסמוך לאירן אף הן חוששות מהיכולת הגרעינית שזו מפתחת ובסתר ולא רק, מבקשות כישראל לעצור תהליך זה.
האירנים אינם טפשים, צעד אחד שלהם נמהר ולמחרת אין אירן, עניין של זמן יצוץ הסכם והצדדים ישבו אל שולחן הדיונים לפתרון הבעיה.
כאן יחל תהליך שהימין חושש ממנו.
מדינות העולם יפנו מול ישראל ויאלצו אותה לחזור לשולחן הדיונים מול הרשות הפלסטינית מתוך מטרה לרצות את מדינות ערב ומתוך רצון להראות כי הן נוקטות יחס זהה בין הצדדים.
הנשיא אובמה ממש "אוהד" את נתניהו. יחס אישי זה יקרין על התהליך ואם נוסיף לכך את המשפט הנכון, רק הליכוד יכול ונתניהו יהא ראש הממשלה התרחיש ברור.
נכון כותב מגיב מספר אחד, רוב הציבור יצביע ליכוד. כך היה עם בגין ז"ל, שרון ונתניהו, אך פעולתם ומעשיהם היו כרצון השמאל. זאת המלכודת אליה נכנס נתניהו.

59 אתה צודק, חבל רק שהכתבים בעתונך הם רכלנים פרובינציאלים רעות
  • 06:31
  • 09.11.12

אובמה ייעשה מה שצריך לעשות, בלא קשר לאהבתו לאיש כזה או אחר. מדברים על אסטרטגיה, אינטרסים ובטחון עולמי ולא על "ידידות מופלאה" בין מנהיגים.

60 התייחסות קצת פשטנית עם הרבה wishful tinking  (לת) ganish
  • 06:34
  • 09.11.12

61 לאלי: יאיר לפיד הוא ליכודניק בתחפושת. לא ייעשה כלו כנס וקרא
  • 06:53
  • 09.11.12

עוד לפני הבחירות, יצא הרופרמטור הגדול יאיר לפיד בתוכנית פחדנית של דחיית גיוס החרדים בעוד 5 שנים עד לגיוסם. ברור שזו עוד תוכנית שמטרתה משיכת זמן. יאיר לפיד גם מצהיר על רצונו בסיפוח שטחים לישראל. כלומר המשנה החברתית והמדינית שלו-זהה למשנת הליכוד. מי שמצביע לפיד כאילו הצביע ליכוד

62 ביבי???? יצחק
  • 06:54
  • 09.11.12

הוא לא יבחר זה ברור העם הזה נקמן וסוגר חשבונות בשקט בקלפי. רק מה העיתון+הון רוצים את ביבי הוא לחיץ גמיש הוא כפיף בקיצור כל התכונות האלסטיות שמתאימות לבעלי הכרס והממון אשר לא יודעים שובע והם נתנו הוראה לשליחים שלהם בציבור קרי עיתונאים תעשו כאילו הוא כבר נבחר כאילו אין ממש בבחירות האלה התוצאות ידועות מראש. אני מתפלל להפתעות. כל אחד הוא יותר טוב מי ביבי ואשתו ביחד.

63 שימו לב בבקשה למילה "סיכוי" בכותרת המשנה כ
  • 07:02
  • 09.11.12


במאמר מופיע "סכנה לאינתפאדה שלישית", ובאורח הפלא המלה סכנה הפכה בכותרת - שאותה יקראו רוב הגולשים - למילה "סיכוי". הפירוש המילוני למילה סיכוי, בין השאר, הוא מזל, תקווה, תוחלת.

כמה לא מפתיע.

64 עכשיו אני באמת מפחד. אנונימי
  • 07:10
  • 09.11.12

"הבעיה: ישראל מסרבת לרדת מהגולן" -- אלוף בן, מאמר מ 2009, בדיוק לפני תחילת מרחץ בדמים בסוריה.

"ישראל צריכה מנהיג רציונאלי כמו נסראללה" -- אלוף בן, שישה ימים לפני פריצת מלחמת לבנון השנייה, על כיצד השקט בצפון יימשך.

"כהרגלו, נתניהו ההססן שוב מצמץ" -- פרשנות של אלוף בן בו-ביום שנתניהו הקים קואליציה עם מופז.

ראשית, תחליטו. או שנתניהו הססן ופחדן או שהוא מהמר שלוח רסן. לא יכול להיות שניהם בבת אחת. שנית, עכשיו אני מודאג: אם הדיוק המפורסם של אלוף בן בתחזיותיו ימשיך כמו עד היום, אז לא רק שאובמה יעניש את נתניהו, הוא יצלוב אותו במול הלאומי בוושינגטון.

65 איזה באסה אולי אפילו הם יעבדו בהרמוניה...? אולי אפילו פלשתין תצורף לירדן? אולי אפילו מצריים לא תוכל להתפרע כי היא תהיה חייבת את ה: $$$ מארה"ב, אולי אפילו נצליח לדכא את טרור-הטילים מעזה? אולי המצב בסוריה יפגע קשות ביכולות החזבאללה? אולי אבעס באמת יוותר על זכות השיבה...אכן החיים קשים ל"אנשים החושבים" בארץ.  (לת) שפכטל
  • 07:27
  • 09.11.12

66 אחרי 4 שנים של התנכלויות ועונשים כדאי לאובמה להפסי  (לת) אלברט
  • 07:28
  • 09.11.12

67 המדיניות של ביבי מבטיחה שאויביה של ישראל לא יתמעטו, אבל ידידיה יעזבוה.  (לת) נ.
  • 07:29
  • 09.11.12

68 פשוט מגוחך כמה שהעיתונות בשטייטל היהודי כאן מזינה את עצמה ארז
  • 07:32
  • 09.11.12

אחד מזין את השני בביצה עכורה. X כתב שעכשיו אובמה יעניש אותנו דרך ביבי y מתווכח עם עצמו שזה לא יקרה וv בכלל מדבר על שותפות בטיפול בבעיות. תבינו אתם לא עיתונות אתם פתט פתטים מגוכחים וזה הגיע למצב שרק קבוצה עוד יותר פתטית לוקחת אתכם ברצינות. עצוב

69 פשוט מגוחך כמה שהעיתונות בשטייטל היהודי כאן מזינה את עצמה ארז
  • 07:32
  • 09.11.12

אחד מזין את השני בביצה עכורה. X כתב שעכשיו אובמה יעניש אותנו דרך ביבי y מתווכח עם עצמו שזה לא יקרה וv בכלל מדבר על שותפות בטיפול בבעיות. תבינו אתם לא עיתונות אתם פתט פתטים מגוכחים וזה הגיע למצב שרק קבוצה עוד יותר פתטית לוקחת אתכם ברצינות. עצוב

70 על הנשיא האמריקאי לטפל בכלכלה קורסת ואתה בה לסדר לו סדר יום מדיני לפי צרכי ישראל נודניק, שב בצד ואל תפריע
  • 07:53
  • 09.11.12

לא צריך להתנקם באיש, מספיק שנותנים לו את הטיפול של מטריד סדרתי מתבכיין ומכניסים אותו לבית הלבן דרך כניסת ספקי השירות

71 השילוב של הון עיתון ושלטון יצחק
  • 08:21
  • 09.11.12

בא לי להקיא!!!

72 איש קטן ומנהל פצפון, על מה יעניש?  (לת) אובאמה קאקר שלא יכול להעניש
  • 08:30
  • 09.11.12

73 ושוב שר ההיסטוריה בא לדפוק לנאורים ת'טיזה.. כבשה פועה
  • 08:37
  • 09.11.12

ב-4 בנובמבר 1976 כתב העיתונאי גדעון רייכר ב'ידיעות אחרונות', כך:

"הח"כים היו רתוקים אתמול למקלטי הרדיו והטלוויזיה במשכן הכנסת והקדישו תשומת לב מעטה לדיונים שהתנהלו באולם המליאה. הכל עסקו בניחושים: האם קארטר טוב ליהודים? היו גם רבים - בעיקר חברי אופוזיציה - ש"הזכירו" ליד שולחנות המזנון לרבין את חטא תמיכתו בפורד. אחד מחבריו למפלגה של ראש הממשלה סיפר לחבריו על דיון רם דרג שנערך באחרונה ובו טען ח"כ יהודה בן מאיר (מפד"ל) כנגד ראש הממשלה: "מדוע אתה תומך בפורד? אולי צדקת בתמיכתך בניכסון בשנת 1972, אבל אסור לך לתמוך בפורד". העיר ח"כ אבא אבן באותו דיון שנערך לפני כשבועיים. "מר בן מאיר אני מתפלא מאוד שאתה מצדיק את תמיכת רבין בניכסון. עד היום אנו סובלים מהתערבותו של רבין לטובת ניכסון". סיעת ר"צ בכנסת פרסמה אתמול הודעה בכנסת: המגנה את התערבותו של ראש הממשלה במערכת הבחירות בארה"ב לטובת פורד. סיעת ר"צ הביעה את תמיכתה בקארטר ואף שיגרה אליו מברק נרגש בחתימתה של ח"כ שולמית אלוני".
הציטוט פורסם באתר לאטמה

74 מסכן אובמה. "לעבוד" "עם" נתניהו. מזהה
  • 08:40
  • 09.11.12

נתניהו לא עובד, הוא מורח את הזמן

75 אפשרויות נוספות יעקובוס
  • 09:18
  • 09.11.12

אובמה אכן יפעל על פי האינטרס האמריקאי. אבל אפשר בהחלט שיגיע להבנה שאינטרס זה מחייב שינוי במדיניות: לא עוד תמיכה מסיבית כספית, מדינית, וצבאית במדיניות מחנה האפרטהייד, ובהעמקת הכיבוש וההתנחלות. אם כך יקרה, ההתנהלות האמריקאית אכן תעבור שינוי אל כיוון התואם את האינטרס האמיתי של הרוב המכריע של אזרחי ישראל (להבדיל מזה של ״הליכוד ביתנו״). אובמה אינו צריך ״לריב״ עם ביבי; די במודולציה קלה במדיניותו על מנת לחולל שינוי עמוק ומוחש בהתנהלות הישראלית ובתחושת הביטחון והרהב של מחנה האפרטהייד. מותר להתנבא כי מודולציה כזאת אכן צפויה.

76 גם אנחנו מתעבים אותו, אבל זה מה יש.  (לת) נתניהו
  • 09:18
  • 09.11.12

  •   על ברווזים ושקרנים מאיר
    • 15:00
    • 09.11.12

    וכי מי לא מתעב את נתניהו השקרן הכרוני ? ,
    מנהיגים גדולים כמו בגין , שמיר ז"ל, שרון , מובארק , קלינטון , סרקוזי והרשימה ארוכה , כולם אמרו שביבי שקרן,.איך ביבי אמר באו"ם ? , "אם הוא נראה כמו ברוו , הולך כמו ברווז-אז זה ברווז..." על אותו משקל על ביבי , "אם הוא נראה כמו שקרן , מתנהג כמו שקרן והולך כמו שקרן - אז זה שקרן , ופה לא מדובר בהלצה , מדובר על שקרן מדופלם , לא פלא שהמדינה שלנו שנואה כמעט כמו איראן , פלא שהרובוטים הביולוגים של מרכז הליכוד בוחרים ראש כזה

77 מה שמדאיג אותי כישראלי 69%מהיהודים הצביעו לאובמה ולא שעו לנתניהו. היהודים לא עם נתניהו
  • 09:34
  • 09.11.12

למעשה נתק של ממשלת ישראל מיהדות ארה"ב, הם לא הקשיבו לשלדון ונתניהו.

78 מעניש את נתניהו? מתי
  • 09:35
  • 09.11.12

מעניש את ישראל והעולם כבר 4 שנים.

79 למיטב ידיעתי, מדינת ישראל הריבונית, ממוקמת במזרח התיכון, ואיננה חלק אינטגרלי של ארצות הברית. ועל כן, דרושה מידה גדולה, של אגוטריפ לאומי, כדי לכתוב כמו אלוף בן, את הצימוד, אובמה וביבי, כשווים בין הכי חשובים, בניהול מדיניות החוץ של ארצות הברית. לא רק שהמלך ביבייהו הראשון, מוקף מלחכי פינכה, שמעצימים את תדמיתו בעיני עצמו, הרי גם עיתון זה, ממשיך את המגמה המסוכנת הזאת. כי המגאלומניה המשיחית, של מר נתנייהו, אולי יעילה מאד במישור הפנים ישראלי, לקראת הרכבת הקואליציה בראשותו, בינואר 2013. אבל, במישור הבינלאומי, גם אם מנהיגי המערב נוהגים בו ,בכבוד פורמאלי, למרות שהוא מנצל זאת לרעה, בגניבת מיקרופונים , באופן מחושב , הרי לטווח הקרוב והבינוני. עשה לנו נזק. גם אם תיוותר בעינה, הברית הביטחונית ,בין המעצמה הגדולה, לבין הזנב החצוף, עדיין מאחורי הקלעים, כבר הבינו והפנימו. ישראל לא נחשבת יותר, כמדינה שפוייה, אלא , מטורפת, ואולי במודע., לצרכי הרתעה. זוהי חרב פיפיות.  (לת) ריאלפוליטיק
  • 09:37
  • 09.11.12

80 העונש היחידי שיראל תקבל הוא טרור ומלחמות בתמורה לויתורים , לכן עדיף שנתניהו יעמוד על האינטרסים החיוניים לישראל מאשר אובמה יאהב אותו , הוכח כבר של ויתור גורר מלחמה ותוקפנות כתגובה ואילו עמידה על עקרונות גוררת ויתורים של הצד השני זכות השיבה למשל  (לת) צויץ
  • 09:46
  • 09.11.12

81 כל מי שעיניו בראשו, ראה ושמע, את אהוד ברק, בשנתיים האחורונות, מנסה להאיץ, את נפילתו של אסאד, בהתאם לקונצפציה שלו עם נתנייהו, שהדרך לאיראן, לתקיפה, או לערעור המישטר השיעי היציב, עובר על חורבותיה, של סוריה.  (לת) דיסאינפורמציה מגוחכת
  • 10:04
  • 09.11.12

82 כבר העניש אותו באי שיחרור פולארד דוד
  • 10:13
  • 09.11.12

לכל המסוממים העיוורים חסידי נתניהו וסיסמאות השקר של הימין - אובמה כבר העניש את נתניהו בכך שלא העניק לו שיחרור של פולארד

83 כשנבין.. דודי
  • 10:44
  • 09.11.12

הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב

84 הימין בפניקה. מזיג
  • 10:54
  • 09.11.12

שמתם לב לתגובות הימניות?כולם כאחד חוזרים על המנטרה"לא יעניש,לא יעניש""אין תיעוב,אין תיעוב".זה מעיד על "חוזק רוחם"של הימין,כמו עלה ברוח.

85 בן, אתה טועה ומטעה בגדול.מה שעשה ביבי בבחירות אילן
  • 11:31
  • 09.11.12

הנוכחיות בארה" ב לא היה כדוגמתו !!! האמריקאים לא נוהגים לישכוח מעשה כזה שכמעט ואין כדוגמתו!!!!(הופעה של ביבי בתשדירי בחירות של רומני???!!!)
לכן אין אתה יכול להתיחס לזה באמירות כלליות כמו שמופיעות בכתבה!ידוע לכל מי שמקורב למפלגה הדמוקרטית בארה"ב כי לא רק אובמה אלא כל הצוות שליוה אותו במהלך הבחירות מלאות השיטנה והגיזעניות נגדו חש בחילה עזה כשהשם "ביבי" נשמע באויר.כדאי שתנצל את קשריך ותיבדוק זאת שנית (אולי רם עימנואל יתן לך כמה טיפים ).אי לכך זכור מה שאני אומר: ביבי ישלם בענק על התנהגותו המחפירה .(גם אולמרט יכול לעדכן אותך בנושא......

86 עדיין מציע לביבי ושרהל׳ה לקיים אימונים אינטנסיביים בזחילת גחון! זה יעזור לכולנו...  (לת) חוני
  • 11:34
  • 09.11.12

87 אובמה היה יותר גרוע בהרבה אם המצב אפי
  • 11:48
  • 09.11.12

היה הפוך . קנדי שנא את בן גוריון עברנו אותו נעבור גם את המוסלמי חוסיין הקניאטי . יש להתקרב לסין המעצמה מספר 1 האמיתית .אמריקה זו משענת קנה רצוץ .עם 16.5 טריליון חוב !!! היא תוריד את כלכלת העולם המערבי לקטסטרופה גרועה ממשבר 1929 .מה שיכול להציל אותה זאת מלחמה נוספת למשל נגד אירן .אמריקה חזקה תמיד לאחר מלחמות !!

88 ביבי אינו גזרת גורל כמו מדיניות העוני שלו ועל כן ניתן להחליפו! בקרוב תהיה הדלפה עסיסית מארה"ב?  (לת) ביבי הולך לשרה
  • 12:16
  • 09.11.12

89 אבקש שתפרטו לנו כיצד התערב נתניהו בבחירות? זכות הציבור לדעת.  (לת) מרים
  • 12:27
  • 09.11.12

90 אובמה לא יתחשבן אישית עם ביבי. למה? כי ביבי כל כך קטן עליו, שזה לא לכבודו של אובמה להיכנס לגישפט הזה. הוא ימשיך להתנהג עם ביבי בקורקטיות, וללא קשר אליו, הוא ימשיך להיות נאמן למדינת ישראל, בדיוק כפי שהיה בכהונתו הראשונה, יותר מכל נשיא אמריקאי אחר לפניו. מיליארדי דולרים, טכנולוגיה ביטחונית, דולרים לכיפת ברזל, שיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני. לא מאמינים? תשאלו את שר הביטחון ואת הרמטכל! אז זהו! אובמה אדם בוגר ומפותח, נבון וחכם, שלא יבזבז זמן יקר ואנרגיה על אנשים קטנים ובעייתיים!  (לת) זקנה אחת
  • 12:56
  • 09.11.12

91 עם כל התיעוב ההדדי ,אני כועסת עליך להגיד מילים כאלו ,אתה לא משרת את הציבור רק מבקר לנתיהו יש עול ושיקולים לטובת המדינה ,ולא בהנף קולמוס משמיצים  (לת) צצציפי
  • 13:08
  • 09.11.12

92 אובמה....מתעב את נתניהו מאיר
  • 13:54
  • 09.11.12

וכי מי לא מתעב את נתניהו השקרן הכרוני ? ,
מנהיגים גדולים כמו בגין , שמיר ז"ל, שרון , מובארק , קלינטון , סרקוזי והרשימה ארוכה , כולם אמרו שביבי שקרן,.איך ביבי אמר באו"ם ? , "אם הוא נראה כמו ברווז , הולך כמו ברווז-אז זה ברווז..." על אותו משקל על ביבי , "אם הוא נראה כמו שקרן , מתנהג כמו שקרן והולך כמו שקרן - אז זה שקרן , ופה לא מדובר בהלצה , מדובר על שקרן מדופלם , לא פלא שהמדינה שלנו שנואה כמעט כמו איראן , פלא שהרובוטים הביולוגים של מרכז הליכוד בוחרים ראש כזה

93 אובמה אינו מבין מאומה במה שקורה כאן (חסיד שוטה של אביב ערבי) ולכן "תקע" את הפלסטינים על עץ גבוה כשדרש דרישות בלתי חשובות ולא הגיוניות מנתניהו  (לת) אריה
  • 15:20
  • 09.11.12

94 אז עכשיו אלוף בן הוא על תקן נביא היודע מה יעשה אובמה עוד לפני שאובמה יודע מה יעשה.נו באמת.קצת צניעות ואמינות לא תזיק לך.יש הרבה דרכים להעביר מסר של תיעוב.ברוגז עושים בגן ילדים אבל כעסים גורמים לתגובות מזיקות למדינה שלא חפצים בשלומה ורוצים להבהיר מסר לראש ממשלתה היהיר והאויל שהתערב נגד המנהיג הנבחר.  (לת) אובמה בהחלט לא יהיה ידידיותי לנתניהו ובצדק גמור.
  • 17:29
  • 09.11.12

95 אפשר לתמוך בישראל מבלי להזמין את ביבי לבית הלבן. מקווה שכף רגלו של שקרניהו לא תשוב לדרוך שם!  (לת) יוד
  • 17:36
  • 09.11.12

96 שימו לב, זו אינה פרשנות תמימה אלא טקטיקה פוליטית להכשלת אולמרט. למי שלא הבין את המניע הנסתר מאחורי הכתבה הזו: מדובר בניסיון פתטי ושקוף של עיתון הארץ לקעקע את הריצה של אולמרט (מחשש שהשמאל הקיצוני יפגע מכך) בטענה שאובאמה יתנקם בישראל אם ביבי יהיה ר"מ.  (לת) סוציולוג
  • 18:55
  • 09.11.12

97 נתניהו תומך בהישארותו של בשאר אסד? דווקא היו הצהרות מצדו לאחרונה שיכולות להתפרש כתמיכה במורדים  (לת) מבחינת ישראל זו נבילה וזו טריפה אבל עדיף לא לתמוך במי שיובס לבסוף
  • 20:56
  • 09.11.12

98 ביבי הוא "העונש" שלנו .לאובמה הוא לא מזיז שערה בתחת (למביני עינין)  (לת) משה א
  • 08:16
  • 10.11.12

99 יעניש את נתניהו איזה בדיחה דן
  • 04:44
  • 11.11.12

מוסד הנשיאות הרבה יותר גדול מנשיא ממורמר

100 סוף סוף יש מנהיג חזק בישראל ביבי! אפי
  • 09:04
  • 11.11.12

הוא עשה בדיוק מה שציפיתי ממנו דהיינו לצרף את ליברמן לרשימה עכשיו הממשלה תהיה יותר חזקה אסרטיבית החלטית !!! הגיע הזמן !!!!

פעילות
המלצות