אורי משגב | גם אני עם דוד הנח"לאי - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

גם אני עם דוד הנח"לאי

דוד הוא מהילדים של חורף 93'. אף אחד לא הבטיח לו יונה, עלה של זית. הבטיחו לו שנזיין את הערבים. מאז שדוד עמד על דעתו, ראשי הממשלה שלו שבים ומכריזים שמי שיתעסק אתנו יחטוף חזק. בעיקר חמאס. בינתיים המדינה שלו חתמה כבר על שני הסכמים גדולים דווקא עם חמאס. אבל דוד מחכה. עומד בצפירות, שומע נאומים, מצדיע לדגל. למרות שאולי בסתר לבו הוא כבר מתחיל להבין שרגע אחרי השחרור, אותה מדינה לא תירק לכיוון שלו. שבחיים הוא לא יגיע לדירה משלו, למשכורת נורמלית, לסתם קצת שלווה. דוד לא מבין מה רוצים ממנו. והוא צודק. בסרטון שהפך אותו השבוע למלך ישראל, נראה שהוא מתפקד באופן מקצועי מאוד. הוא מגיע לשטח לבדו, בלי חיפוי...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 wow  (לת) ישראלי מצוי
  • 02:06
  • 02.05.14

  •   אתה משקר משגב בהתאם לדעותיך הפוליטיות. יליד הארץ
    • 07:15
    • 02.05.14

    מאז 1917 מסרב הערבי לקבל את היהודי וגם דאג כי הצהרת בלפור תקוצך רק לחלק המערבי שדל ארץ ישראל.
    הערבי סירב לתכנית החלוקה וגם דאג לרצוח פה ושם ושם ופה אלפי יהודים.הפידאיון היו בארץ ואינטיפאדה וראהמ זב או אחר נתן לו הכל וזה לא הספיק לו.
    אתה משקר אורי משגב. לא היהודי אשם,הערבי אשם והשמאל מעדיף פכיעה בחייל רק לא בערבי פרובוקטור או מרצח.

  •   מה wow ? הקוקטייל של הארס,האלימות והמרירות של משגב הדכאוני ?  (לת) פסיכותרפיסטית
    • 09:40
    • 02.05.14

  •   ממש לא וואו! חבל לקלקל לאורי משגב את התמה הסנטימנטלית שלו, אבל החייל דוד הוא לא דמות מייצגת של כל החיילים בני דורו אלא של חלק ממנו שהוא אלים סכינאי שאחרי בילוי יום השישי במועדונים צריך לברך את ברכת הגומל אם לא נשארת גופה על הכביש. לא כל חייל מכה את המפקד שלו ונשפט על זה למאסר (מה שאצלך מוזכר במובלעת קטנה). אכן הטעות של מפקדיו היתה שלאחר שהוא היכה ותקף את מפקדו וחברו הוא נשלח שוב לרחובות חברון. וועל זה היית צריך לכתוב אבל מה לך ולאחריות עיתונאית? השתמשת בסיפור התקרית בחברון כקרדום לחפור בו, ואני שמאלנית לא פחות ממך!  (לת) ורדה.
    • 10:58
    • 02.05.14

  •   אכן מאמר חזק מאוד. כי גם אם לא אשאל את שאלת השאלות – למה החייל בכלל נמצא שם - וגם אם אניח לצורך ההוגנות, שהנערים הפלסטינים תכננו התגרות ודאגו שיהיה שם צלם ברגע המתאים להם, תגובת החייל הייתה חייבת להיות הפוכה. האם לא מתדרכים את החיילים שהפכו לשוטרים איך מגיבים על התגרות? ודאי מתדרכים חד וחלק – "זאת ההזדמנות שלכם. תיכנסו בהם בכל הכוח". מפמפמים את החיילים בשנאה ובלאומנות ושולחים אותם לשטח עם נשק שיכול להרוג בשנייה. (שוב) התגלה כאן בכל כיעורו התוצר הרע והמסוכן של אותו חינוך שהיטבת לתאר, אורי משגב.  (לת) קורא מנוי
    • 11:16
    • 02.05.14

  •   ויום אחד מי מהחותמים יידקר במועדון ע"י דוד הנחלאווי.... אור
    • 08:18
    • 03.05.14

    חיילים טיפשים שטופי מוח מגינים עליו בפייסבוק. הם לא מספיק מפותחים כדי לזהות מי ומה באמת אשמים בסיטואציה אליה נקלעו.
    הם הפכו את העארס המצוי ל"דוד מלך ישראל". אותו דוד שיחתוך אותם בכביש בפראות, אותו דוד שידקור אותם במועדון כי הסתכלו יותר מדי על הבחורה שלו, אותו דוד שיקלל את האמ-אמא שלהם בריב על חניה. דוד מלך ישראל יודע לדבר רק בכוח. אחרי שהתאמן בלזיין את הערבים, הוא מזיין את הצורה למפקד שלו. אח"כ כשיתחתן, הוא יעשה את זה גם לאשתו. ככה לימדו אותו. זה מלך ישראל. וזו היא ישראל בשנות האלפיים.

02 רשימה יפה. ורק חבל: יהושע ארנבים
  • 02:19
  • 02.05.14

...שבמקום להתבחבש ולהתפלסף על עולמו הרגשי של החייל הכובש, העיתונות הישראלית הציונית מתעלמת מאומץ הלב של הנערים הפלסטינים והצלם, שנלחמים ועומדים על זכויותיהם מול הביריונות של הצבא הישראלי ומתנחלי חברון. יישר כוח.

  •   הערבי ידע על הצילום ומכיר את הגנת השמאל עליו  (לת) זה לא אומץ
    • 07:16
    • 02.05.14

  •   כשמך כן אתה: ארנב. יצחק
    • 09:05
    • 02.05.14

    אומץ הלב של הנערים הערבים? כשהם יודעים שאסור לחייל ישראלי לפגוע בהם, למה שלא יהיו "גיבורים"? עוד אידיוט שימושי...

  •   ליהושע: להלן המציאות בשטח לגבי אומץ לב הילדים הפלסטינים נעם
    • 09:09
    • 02.05.14

    https://www.youtube.com/watch?v=pJ2pdiJdsDw

  •   לירות לתינוקת כדור בין העיניים זה אומץ לב?  (לת) ג'ימי
    • 09:14
    • 02.05.14

  •   בושה וחרפה,שום יישר כוח.חבר ון הייתה יהודית לפני הפרעות  (לת) מוסא קאראף
    • 10:04
    • 02.05.14

  •   ממש לא חבל! לנו כישראלים צריך קודם כל להיות אכפת ההתנהגות מצדנו - חיילנו ולהבדיל אלף הבדלות - מתנחלים וטרוריסטים משלנו המכונים בכל מיני מילים רפות  (לת) ראובןג
    • 10:15
    • 02.05.14

  •   אמת. גם אני עם ההתנגדות הלא אלימה של החברונים הערבים. יש פוליטיקה אחרת.  (לת) קרבי מזדקן
    • 10:46
    • 02.05.14

  •   הערה קטנה על "אומץ ליבם של הנערים הפלסטינים": מדובר בתוצר של שנים של שטיפת מוח לשנאת ורצח יהודים ולא משהו אחר  (לת) יוסי שועלים
    • 11:41
    • 02.05.14

  •   ליהושע ומשגב. אני מבולבל רק אתם אותם חיילים היו יודונאצים והיום אתה אתם?. מה זה אמר עליך?. ולמה משגב שלא ''נזיין את הערבים'' [הארץ הוא התחיל. זה מילים שלו] זה לא מה שעם עושים ל''פעילות שלום''?. ועוד פעם יש לך בעיות של זיקפה לאומית? דגל. צפירה.נאומים. כל כך רדוד ממי שחושב את עצמו לאחי חכם. ''הסכם'' עם החמס שקרים .החזרת גלעד שליט זה נקרא הסכם?.מה אני הגיד לך משגב בלול בחפציבה ציפו ממכה ליותר. ולך יהושע מגיב מספר שנים. גיבורים? ההספסוף הזה גיבורים דוד הנחלאויי אפשר לעם להיות גיבורים. בסוריה ובאוקרינה ובאפריקה שם גיבורים. כאן בדיחה. האומץ היחיד שלעם זה ל- 72 הבתולות. זה ריטוש אוטובוסים מסעדות ודיסקוטקים. תמתין דביל לא קיבלת עוד רבע ממה שהצבא יכול וצריך לעשות.ואתה הרימה השמאלנית הבזויי אני מחריז בזה שלא תזכו ליום לא אתם ולא השותפים הערבים שלך לרגב אחד מהארץ הזו בכל אופן לא לפני שתרדו על ארבע...  (לת) מהפך 77
    • 11:54
    • 02.05.14

  •   חברון נעשתה עיר ערבית בעת כיבושי האסלאם באמצע המאה השביעית לספירה ונשארה ערבית עד היום - 1,300 שנים.  (לת) פנחס לב
    • 17:30
    • 02.05.14

  •   איזו עברית לתפארת!  (לת) שמאלני שפוי
    • 18:43
    • 02.05.14

  •   ברור................................. פיטבול
    • 19:46
    • 02.05.14

    שזו פחדנות, אומץ לב יש רק לזורקי אבנים וסלעים .

  •   מהפך 77 אני מאושר בתלמיד כמוך, שלא רק מסכים עם דעותי אלא גם למד ממני לזייף לייקים! ככה צריך להראות לשמאלנים האלה, להשאיר אותם ללא מענה!  (לת) מודרניסט
    • 02:21
    • 03.05.14

03 "המדינה היהודית" יורקת עליו--ו"לא יורקת לכיוון שלו"  (לת) "רק שאלה": במה ה"נוער (ה)חלוצי לוחם?"
  • 02:43
  • 02.05.14

04 ענק. אכן ביביטו ובניטו משחיתים את נפשם של החיילים, משתמשים וזורקים..!  (לת) אורי
  • 02:52
  • 02.05.14

05 ההפגנה היא למה לא מאפשרים להעמיד את הפורעים במקומם ולא דמגוגית כיבוש  (לת) נחלאי
  • 03:09
  • 02.05.14

  •   המאמר הוא על אי-ההבנה היסודית שלך. המאמר הוא בכי גדול על דור שלם שמתנהג כמו דוד ושואל שאלות כמוך.  (לת) אסור לשלוח אתכם לשם. סליחה שלא מנעתי ממך את ההשחתה.
    • 07:23
    • 02.05.14

  •   מקווה שיקח לך פחות זמן משלקח לי להבין מי ה"פורעים" בסיפור הזה. איציק
    • 08:44
    • 02.05.14

    אני התגייסתי ב-1975 (ברגע האחרון עזבתי את הגרעין, כי חשבתי שנח"ל זה יותר מידי אונניה ולא מספיק קרביות...). הניסיון הקרבי הראשון שלי היה בתור טירון, כשנשלחנו לפזר הפגנות בשכם. זה היה מאד מרגש, ומילא לי את החזה בגאווה - לכסח את הצורה לכל המאנייקים שהעזו לצאת נגד מדינתשראל, לפרק ראשים בשם הציונות; ואני מתכוון "לפרק ראשים" - לא היה אז בצלם או מצלמות, ושיא החוויה היה כאשר המ"פ שלנו, רב-סרן בצה"ל, לקח כמה חבר'ה לגג של בית בבניה בקסבה ומשם השליכו בלוקים על הראשים של ה"פורעים". אחח, אלו היו הימים!!
    לקח לי כמה שנים - ועוד הרבה ארועים דומים - להבין שמה שאני והחברים שלי עשינו בשם המדינה לא היה הגנה עליה - הדבר שעליו התחנכתי ולמענו התנדבתי לקרבי ולקצונה - אלא דיכוי של אנשים שפשוט רוצים חופש. הגנה על המדינה נעשית בהגנה על הגבולות - כאשר אתה רודף אחרי נערים "פורעים" בסימטאות ליד הבית שלהם, אתה לא מגן על הבית שלך, אתה פשוט משרת את ה(סליחה על הביטוי)כיבוש. בסיפור הזה אנחנו האנשים הרעים, ואתה השליח שלנו. נקווה - למעננו ולמענך - שתבין את זה מהר ככל האפשר.

06 עקיבוש משכית  (לת) ע
  • 03:16
  • 02.05.14

  •   ע' יקירי. זה נכון שכל השמאלנים לא יודעים לבטא ה', אבל כותבים "אכיבוש", בא'. כמו "אאפרטאייד". תשאל את מודרניסט.  (לת) צבי1
    • 05:43
    • 02.05.14

  •   מעניין, צבי - בימים האחרונים נפסקו ההתחזויות בשמי... למה? מודרניסט
    • 07:56
    • 02.05.14

    מעניין, צבי - בימים האחרונים נפסקו ההתחזויות בשמי... למה?

  •   תגידו... עם האידיוטים האלה אנחנו צריכים לחיות?  (לת) אמיתי
    • 09:42
    • 02.05.14

  •   צבא הקלגסים לישראל - הוכחה אמיתי
    • 09:43
    • 02.05.14

    בקשתם כיבוש? קבלתם.
    Garbage in Garbage out.

  •   מודרניסט, האם אתה מנסה לומר שאני הוא המודרניסט "המתחזה" שלך, זה שאתה "משתין לתוך עיניו" ביחד עם כל עם ישראל? שמי הפרטי הוא צבי ואינני משתמש בכינויים אחרים, בניגוד לך. שמי המלא ומקום עבודתי ידועים למערכת הארץ, כולל עורך מדור הדעות, אלון עידן.  (לת) צבי1
    • 18:22
    • 02.05.14

  •   אז מה צבי...יש לך קשרים במערכת הארץ...הם יודעים את זהותך...  (לת) אני פשוט נדהם מאומץ הלב שלך. ממש גיבור ישראל!
    • 16:35
    • 03.05.14

  •   להפך, יקירי, יש לי בעייה עם הצנזורה שלהם. כבר כמה פעמים נפסלו תגובות שלי שכללו ציטוטים מתוך תגובותיך המופרעות. תגיד, איך אתה מצליח להמשיך להפיץ את הצחנה הזאת באין מפריע?  (לת) צבי1
    • 23:04
    • 03.05.14

07 רק חברי קיבוץ ומתנחלים וחרדים מקבלים כל היתק יורקים עליהם  (לת) צודק בטח
  • 03:16
  • 02.05.14

  •   חברי קיבוץ לא קיבלו ולא מקבלים כלום יא דמגוג בשניקל חיפאי
    • 12:19
    • 02.05.14

    השקרים של בגין על הקיבוצים הם מאותו יוצר של השקרים של ביבי - הקיבוצים הם לא צד בעניין.
    המדינה השקיעה הרבה יותר בעיירות פיתוח מאשר בקיבוצים - ותושבי עיירות הפיתוח קיבלו בעצמם הרבה יותר תקציבים
    לא זכור לי שהקיבוצניקים נהנים מתקציבי דת למשל - וזאת שכל דוס מתחיל מקבל סיבסוד מלא על הפעילות שלו בבתי הכנסת
    בקיבוץ אין רב שכונתי ואין ערמה של עובדי מדינה פרזיטיים כמו בהתנחלויות
    והיות ועוד לא ממש היה "שיוך" בקיבוצים - הקיבוצניקים הם עדיין חסרי כל - להבדיל מסיוע ממשלתי שעוזר למעלים כושלים - הקיבוצניקים עדיין ישנים בשטח המפעל
    הדבר היחיד שאפשר לומר בגנות הקיבוצניקים - שהם לא תובעים חלאות כמוך וכמו הקשת המזרחית הגזענית על הוצאת דיבה

  •   לא קיבלו? מחיקה של כ 17 מליארד 'חובות הקיבוצים'? מליוני דונם חקלאי שהפכו לקניונים, מיסוי מפלה ומה לא  (לת) קיבלו גם קיבלו בריבוע
    • 14:53
    • 02.05.14

  •   במפןלת הבנקים קיבל הציבור מגליה מאור 11 מליארד - הקיבוצניקים שילמו הכל חזרה בהסדר הקיבוצים ולאחרונה נאלצו לקנות מעצמם את תנובה כתשלום אחרון - תבדוק ותראה  (לת) עופר
    • 16:59
    • 02.05.14

08 הגרמנים איבדו את תרבותם בפרץ הלאומנות. דוד ודורו היו ונשארו ערסים חסרי לייבוביץ צדק
  • 03:42
  • 02.05.14

תרבות. זה שעשרות אלפים מזדהים עם ערס קצר רוח ואלים רק מוכיח כמה ליבוביץ צדק וכמה אין יותר תקנה למדינה.

  •   הם הקרבנות. (גם הם. וגם אנחנו).  (לת) מי שבנה אותם ושלח אותם לשם, הוא הימין.
    • 07:15
    • 02.05.14

  •   זה מה שמחליא אצל האידיוטים: הגרמנים (ונדלים, ברברים) עם שנולד מהרג, ביזה ושחיטה, שדיכא עמים כבושים באפריקה, הביאו ל-2 מלחמות עולם - "איבדו את תרבותם בפרץ לאומנות"...... ערס ערבי שיודע שאידיוטים סמולנים מצלמים מקרב את פיו המסריח לפני חייל ישראלי
    • 08:48
    • 02.05.14

    והאידיוט קורא לחייל "ערס קצר רוח ואלים".......
    לי אין ספק שאת לייבוביץ אינך מכיר, מה גם שהבחור לא היה כ"כ מבריק, והוא דהיה הרבה יותר דומה ללייבוביץ שמוצג ב"ארץ נהדרת".......

  •   אולי, אבל ליבוביץ טען שהמדינה על סף התמוטטות מאז הקמתה. אנונימי
    • 09:19
    • 02.05.14

    אם תקרא את ״רציתי לשאול אותך פרופ׳ ליבוביץ״ למשל, תראה מכתבים ממנו שמביעים דעה זו לפחות משנות ה 60, וגם משנות ה 50 אם אינני טועה.

    ליבוביץ היה, מבחינת תובנותיו הפוליטיות, מין אורי משגב פרה-אינטרנטי יותר משכיל, אבל לאו דווקא יותר חכם, ודי אותו דבר מבחינת גסות הרוח והצורך החולני בתשומת לב. כל הזמן טען כמה המדינה על סף התמוטטות כי כולם מושחתים ואלימים ומפלצתיים - חוץ ממנו עצמו, ו -בעיני עצמם, לא בעיניו - החסידים השוטים שלו והחוג הזעיר של השמאלנים מסביבו. אשר, אגב, הוא בז להם בגלוי על כך שהם חילונים ולכן, לדעתו, חסרי ערכים אמיתיים.

    עבורם הוא היה, והנו גם היום, מין באבא סאלי או רבי מלובביץ׳ חילוני: חסידיו השוטים אומרים ״ליבוביץ אמר!״ כאילו זה טיעון שאין להרהר אחריו, באותה צורה שהחב״דניקים אומרים ״הרבי אמר!״. כשאמרתי פעם לאחד מחסידיו, ״אז מה אם ליבוביץ אמר?״ הוא הסתכל עלי כאילו אני משוגע. מה, זה שהוא אמר לא מספיק? מה אתה, כופר או משהו?

    כמובן, אולי בסוף יהיה צודק, אבל זה נכון לכל מי שחוזה כל דבר. לפחות בנתיים, הדבר המשמעותי האחד שליבוביץ צדק לגביו הינו שהערבים לעולם לא יסכימו לשלום או למדינה יהודית - ודווקא מזה ה״שמאל השפוי״ מתעלם. מוזר, לא?

    ונ. ב.

    כמובן כותב התגובה מצא את הבעייה האמיתית - הערסים חסרי התרבות הם גזעניים. ואתם יודעים מה הבעייה באמריקה? הגזענות של הכושים הפרימיטיביים, כמובן. אבל תן לי לנחש: כשמדובר בקבוצה ש*אחרים* לא אוהבים, להגיד דברים כאלה זו גזענות חשוכה. כשמדובר על קבוצה ש*אתה* לא אוהב, זו אמירת אמיתות כואבות...

  •   אין יותר תקנה למדינה ? וואלה ...קבל תיקון הלוחש לחרשות
    • 09:34
    • 02.05.14

    מה דעתך על הרעיון של לצאת ולהלחם על ריבונות יהודית בקרואטיה...מה הסיכוי ? עכשיו תנסה מול מוסלמים וכאשר 52% מהילדים הם חרדים/דתיים בקרב היהודים או חרדים/ערבים בכלל האוכלוסיה, מעצמה טכנולוגית ? או בועת דוטקום. עושה לך חשק להמשיך....סחטיין אלו שבשלטון מתעשרים ואתה ? תן כתף תן גב אחלה רעיון....אם תאמין תנצח אם לא היה מי שהבטיח לך חיי נצח בעולם הבא או שבעים בתולות אם בראש שלך להתהפך.

  •   תרבות מנותקת מהאדם דנה
    • 09:59
    • 02.05.14

    עדיף ערס מתקשר ומבין עינין ממתורבת מנותק המסוגל למעשי זוועה

  •   8 לייבוביץ השפל לעולם לא יצדוק כי לא ניתן לא את זה. ןהבעיה שלך [רימה שמאלנית] שבאמת אן תקנה למדינההזו שאתם בסביבה [זמני] ואנחנו הערסים הימנים הפשיסטים נשלוט בכם. נחוקק לכם תחוקים. נמליך לכם את השילטון. ואתם כלום לעולם  (לת) מהפך 77
    • 11:59
    • 02.05.14

  •   מתי זה כבר יקרה? מאז 77 עברו 37 שנים ואתה עדיין בפריפריה ובשכונות העניות. איך אתה יכול להמליך את מי שכבר המלכת? (ושמז... לך את הצורה ויודע מצוין לעשות שתאמין לו שזה לא הוא אלא השמאל )  (לת) אם זה זמני אז מה זה קבוע?
    • 16:07
    • 02.05.14

09 קלעת בול.  (לת) כרוניקה מצמררת
  • 04:18
  • 02.05.14

10 והיום שאחרי? אם נחזור לגבולות 67 לא יהיו מחסומים, והתרי עבודה, וטרור?  (לת) תמה
  • 06:15
  • 02.05.14

  •   לא יהיו מחסומים, יהיו גבולות. יהיו היתרי עבודה ויהיה כנראה טרור סמולן
    • 07:24
    • 02.05.14

    אבל לפחות תהיה מדינה עם עתיד.

  •   יהיו פחות נקודות חיכוך ויהיה פחות דיכוי. ניר
    • 08:11
    • 02.05.14

    אז מקרים כאלה יקרו פחות.

  •   טרור זה לא בגנטיקה של אף אחד. אם תהיה להם מדינה וכבוד ופרנסה לא יהיה טרור  (לת) דן
    • 10:01
    • 02.05.14

  •   אם נצא מהשטחים ממש לא ברור אם יהיה כאן גן עדן. מה שברור שאם לא נצא משם יהיה גהנום - בהתחלה ״רק״מוסרי , ואחרי כן - גם בטחוני וגם מדיני. ולבסוף - לאומי וכלכלי =מדינה דו-לאומית  (לת) ראובןג
    • 10:11
    • 02.05.14

  •   לא *צריכים* להיות מחסומים והתרי עבודה, כי אין שום סיבה שנתיר לזרים לעבוד כאן. דג קר
    • 10:46
    • 02.05.14

    לא זרים מסרי לנקה ולא זרים מפלסטין.
    טרור? תמיד יהיה, לפחות עד שהאוויר ישתנה, כמו שהשתנה בין גרמניה לצרפת. יכול לקחת 100 שנה ויכול לקחת 200.
    ובינתיים - להיות חזקים ונחושים.
    אבל שלא יספרו לך שאנחנו בשטחים בגלל ה"ביטחון". אין שום קשר בין הדברים (ע"ע עזה, בירות, דמשק - שאת כולן אנחנו יכולים לכבוש מחר בבוקר כדי לקבל "עוד" ביטחון).

  •   אם נחזור לגבולות 67 יהיו מחסומים בגבול אבל יהיה הרבה פחות חיכוך בין שתי האוכלוסיות העוינות, הישראלים והפלסטינים. במקומות אחרים בעולם יש גבולות בין מדינות של עמים שאין ביניהם סכסוך. גבולות ממתנים יחסים מתוחים בין שכנים כיוון שכל אחד יודע מה שייך לו ומה לא. יהיה טרור גם אם נחזור לגבולות 67, אבל פחות מכיוון שיהיה פחות מגע בין היהודים לערבים שיחיו משני צדיו של גבול. יהיה פחות טרור גם מפני שהישראלים לא ישלטו על הפלסטינים ואפשר יהיה גם לתכנן יותר טוב איך להגן על ישראל כשהישראלים אינם פזורים בין הערבים.  (לת) רון
    • 11:30
    • 02.05.14

  •   סיפורי סבתא  (לת) עזה
    • 14:31
    • 02.05.14

  •   בט-אח, דן, בטח... זו הסיבה שהמוסלמים מבצעים פיגועים *בכל* העולם?  (לת) עוד טיפש הזוי
    • 15:17
    • 03.05.14

11 גנץ הבייתה על איבוד אמון החיילים - שלא תעז לגעת בנער!  (לת) גם אימא ואבא עם דוד
  • 06:18
  • 02.05.14

  •   הוא יעז, גם אם ״הארץ״ לא רוצה. אנונימי
    • 09:21
    • 02.05.14

    אני אוהב איך טוק בקריסטלים מחלקים פקודות לאנשים שלא יודעים שהם קיימים בכלל.

  •   ירי כדורי סרק לכיוון הגולגולת ואיזור הלב narkisii
    • 10:37
    • 02.05.14

    לחם עוני וסיגריות. מה עם עגבניה, זיתונים חומוס או טחינה. פלאפל חם על האש בחור. בוא נלפף חבל או תחבושת על היד או על הרקה.

  •   גנץ הוא הרמטכ"ל הטוב ביותר שהיה כאן אי פעם  (לת) פלץ, בשביל השלום
    • 10:54
    • 02.05.14

  •   גם אני עם דוד הנחלאי  (לת) מגבעת ירוקה
    • 11:29
    • 02.05.14

  •   לא נוגעים ב"נער" בגלל התקרית בחברון. הנער התמים הזה היכה את מפקדו ואת חברו למחלקה ועל זה הוא נשפט למאסר. ומה אתה חושב שחיילים אמורים להכות את מפקדיהם ולא לשלם על כך? משגב חוטא לאמת העיתונאית!!  (לת) דור תש"ח
    • 11:51
    • 02.05.14

12 משגב, תעשה לי שלום!!!  (לת) דוד
  • 06:46
  • 02.05.14

13 אולי דוד חכם ממך והוא מבין ששלום לא יהיה כאן ושצריך לשמור על הארץ שלנו אני מעדיף את דוד על פני אורי משגב
  • 06:47
  • 02.05.14

וכמה שלא תנסה להסית אותו ואותנו נגד המדינה, שהיא לא תירק לכיוון שלו וכ"ו, הוא יודע שללא המדינה האחת והיחידה שלנו אין לנו קיום על פני הכדור הזה .

14 אתה מדוייק ומצויין Rael
  • 07:00
  • 02.05.14

תודה

  •   וואו, תפסיקו כבר עם המדויק הזה תל אביבים פלצנים אהוד
    • 12:26
    • 02.05.14

    מה זה נקרא מדויק? האם יש קווי מתאר אוביקטיבים כלשהם שאתם, בחוכמתכם כי רבה, יודעים אותם אותם מראש ומשגב מתיישר בדיוק לפיהם?

15 כשמשגב מחרף ומגדף - הוא לגמרי לבד. השאר? מודרניסט
  • 07:12
  • 02.05.14

עם דוד הנחלאווי.

16 מעורר מחשבה ומשקף את המציאות העגומה רועי
  • 07:12
  • 02.05.14

של מדינתנו

17 בס"ה רציתי לחזור הביתה בשלום  (לת) דוד הכי טוב
  • 07:18
  • 02.05.14

18 עם כל הכבוד לגדעון לוי, מיסטר משגב מנצח בתחרות על המישרה הנחשקת של אבו מאזן
  • 07:29
  • 02.05.14

התעמלן הפלסטיני הבכיר. מברוק!!

19 הפסדנו : כשחייל מסתובב עם מדים ונשק מול מאיר
  • 07:35
  • 02.05.14

אוכלוסיה אזרחית עוינת אבל מתוחכמת עם מצלמה , גם אם זה החייל הכי הומניסט והכי חכם אין אפשרות שזה ייראה טוב מול המצלמה (אבל לא מספיק מעניין ), זה מתחיל להיות מעניין עם דוד שלנו היקר שהפך בין רגע למלך ישראל בהלחמו את מלחמתנו מול גולית הפלשת(נא)י הצורר הנאצי שעומד עלינו להשמידנו ובכל דור ודור קם לנו משיח בן דוד לגאול אותנו .

  •   החייל החמוש דוד הנחלאי המאיים בנשקו על הנערים הפלסטיניים מקביל לחייל החמוש גוליית שעמד מול הנער דוד.  (לת) יקי
    • 18:14
    • 03.05.14

20 דור של בני נוער שלא זכו ללמוד אזרחות אצל מחנכים דוגמת אדם ורטה?! המנטליות מאחורי המחאה והמוחים
  • 08:06
  • 02.05.14


"הוירוסים " אשר החריבו את "מערכת החינוך הממלכתית" החלו
לזהם גם את "הצבא הלאומי".

21 דוד הנחלאווי זה ספיר סבח החדש.... וכמובן "תנו לצה"ל לנצח"
  • 08:06
  • 02.05.14

נראה כי הימין נזקק בתדירות הולכת וגוברת לגיבורי השעה שלו. האם זה מעיד על התחזקות או היחלשות של תפיסת העולם שלהם, זו כבר שאלה נפרדת.

אין לי סבלנות יותר לרדת לנבכי נפשם של פיוני ימין מחורבנים.
כלל האצבע הוא פשוט: אם אורי אריאל מחבק אותך, אני בצד השני של המתרס.

22 עם ישראל עם דוד הנחלאווי.אורי משגב עם מוחמד הערבי.  (לת) אני
  • 08:13
  • 02.05.14

23 גם משגב לא מבין. אבל זה לא עושה אותו צודק.  (לת) מבטח
  • 08:25
  • 02.05.14

24 "המדינה היהודית" יורקת עליו--ו"לא יורקת לכיוון שלו"  (לת) "רק שאלה": במה ה"נוער (ה)חלוצי לוחם?"
  • 08:29
  • 02.05.14

25 דוד מלך ישראל אל הנחל
  • 08:29
  • 02.05.14

כל הכבוד לדוד מי יתן ויהיו עוד רבים כמוך שיחזירו לצהל את כושר ההרתעה

26 כתבה מעולה דוד
  • 08:31
  • 02.05.14

זאת שירה, צריך ללמד את זה בבתי ספר

27 טור מעולה!  (לת) ישי
  • 08:36
  • 02.05.14

28 מפקדיו אשמים לא הוא  (לת) עידן
  • 08:39
  • 02.05.14

29 נראה לי שביבי ונפתלי הרגו מספיק ערבים רפי
  • 08:47
  • 02.05.14

איזה מאחור?

30 ממתי הפכת ל "מאפיין הדור" סמרטוטונאי קטן שלי  (לת) דקארט
  • 08:50
  • 02.05.14

31 הציבור חייב להבדיל בין נושא "הפרובוקציה ותיעודה" לבין סוגיית התגובה פסטיבל "הפטריוטים החדשים"
  • 08:59
  • 02.05.14


אגב כמורה לשעבר חוויתי סוג כזה של פרובוקציה מצד מצד
בני נוער " משלנו" !

32 דוד שמר בפתח בית הדסה (ולא "הגיע לשטח לבדו.."), והערבים לא במיקרה פתח עיניים
  • 09:01
  • 02.05.14

החזיקו 4 מצלמות, כי ידעו שמתוכננת פרובוקציית "משיכה", שאחד יתעמת מילולית עם החייל, והאחר יתקוף אותו עם האגרופן.
אוצו "אומץ לב"- נובע מידיעתם הברורה שהחיילים מסורסים, ואין סיכוי שמי מהם ייפגע ע"י חיילי צה"ל בטח לא כשהם מצולמים, ומופקרים משפטית ע"י מפקדיהם ומדינתם.
לא שאלת את עצמך מה יש ל-4 צלמים ו-2 מתעמתים לעשות דווקא בפתח של בית הדסה?

33 משגב סולל את דרכם של הנערים הפלסטינים אליו לת"א  (לת) אליעזר
  • 09:01
  • 02.05.14

34 מעניין שאתה מתעלם מאלימות הנערים שתקפו את דוד עם אגרופנים. מחבלים.  (לת) ויקו
  • 09:01
  • 02.05.14

35 עיתונאי, עאלק. בעצם, טוקבקיסט פרובוקטור. אנונמי
  • 09:02
  • 02.05.14

כיצד אורי עושה ״עיתונות״?

ראשית, הוא קורא עיתונים או צופה בטלוויזיה או בודק באתרי אינטרנט מה קרה.

אחרי שהוא רואה מה ש*כל אחד אחר* ראה, ה״ערך המוסף״ שלו הוא לכתוב פוסט נזעם ש״מסביר״ ה״סיבה האמיתית״ או ה״סבטקסט הסמוי״ או ״האמת המדאיגה מאחורי״ מה שקרה.

אבל איך הוא יכול לדעת את זה כשהוא לא יודע שום דבר יותר על מה שקרה מאשר כל אדם אחר שקורא עיתונים? האם השכינה שרתה על אורי משגב ממרומים ואנחנו לא הרגשנו?

אז זהו, שהוא לא יודע; אבל כמו הרבה אנשים לא חכמים במיוחד, כל פלוץ מחשבתי שעובר להם בראש ברגע שהם שמעו משהו נדמה להם כאמת נצחית שרק הם מבינים, ויש להם צורך עז לשתף בפניני וחכמתם את כל העולם...

36 פולארויד היסטורי נעם
  • 09:04
  • 02.05.14

כמו משקפי פולארויד שמססנים קרני אור במישורים מסויימים כדי ליצור תמונת עולם נעימה יותר לעין, כך גם משגב ודומיו בהארץ מתעלמים ממישורים מסויימים בשטף העובדות ההיסטורי כדי ליצור תמונת עולם כרצונם.

אמנם הצעיר הממוצע אצלנו אינו מתוחכם מספיק כדי להתמודד עם היסטוריה כה מורכבת ונוטה לפשט אותה, לרוב לצד הלאומני-כוחני, אבל צריך לזכור כי אותו צעיר שמשרת היום בצבא גדל בתקופת האינתיפאדה השנייה. משגב מזכיר זאת בחטף, לקראת סוף המאמר, וכורך זאת יחד עם גולדשטיין כדי ליצור גזירה שווה בין יהודים לערבים וזו הצגה מוטעית של העובדות.

הנקודה המרכזית בדיון על דוד ובני דורו היא שהם היו בבית יסודי ובתיכון כשאוטובוסים התפוצצו ברחובות (מעל 130 מהם) ומחבלים מתאבדים התפוצצות בפיצריות והכחידו משפחות שלמות.

יש לנו חברים שבתקופת האינתיפאדה התעקש הבן שלהם בנחישות מעוררת חרדה לנסוע באוטובוס לבית הספר וחזרה אף שההורים התחננו להסיע אותו. זה נמשך 3 שנים - מכיתה ט' עד יא' . במהלך התקופה התפוצצו בחיפה 2 אוטובוסים - בשניהם היו ילדים שחזרו מבית ספר - ושתי מסעדות. קרוב למאה הרוגים.

בבחירות הלפני אחרונות הילד של החברים, שהיום כבר בחור, הצביע ליברמן. בחור אינטליגנטי ורגיש שמפחד מערבים ושונא אותם. בבחירות האחרונות נדמה לי שהצביע לפיד - אולי התבגר והתמתן קצת. יעברו שנות דור עד שיהיה מוכן לשקול הצבעה לשמאל כפי שהצביעו ועדיין מצביעים הוריו.

זה אך טבעי ומתבקש שזה יהיה גורלו של דור שלאורך שלוש שנים מילדותו היו ערבים שווי ערך לפיגועים. וזה לא בא מהטלוויזיה ומשטיפת המוח השלטונית לה טוען משגב בהגותו. זה בא מפניהם השותקות של המבוגרים מסביב. אני זוכר שפעם הלכתי ברחוב ולפתע הבנתי שאירע פיגוע לפני הבעות פניהם של הנהגים שעמדו ברמזור וכנראה הקשיבו לרדיו.

אודה שלא הבנתי מה בדיוק רצה משגב לטעון במאמר, וביקשתי להגיב רק כדי להצביע על העיוות העובדתי בנקודת המבט ההיסטורית, אבל מכיוון שסיים בכך שדוד נשלח לקרב בידי אנשים שגרים בקיסריה ובבלי, אני נאלץ להזכיר לו שנתניהו הוא אח שכול ששירת ביחידה מובחרת. ולגבי הטיעון שהרמטכ"ל מסתתר בקריה כשהחיילים בשטח, אין לי מה לומר. אני חושב שזה טיעון העומד בפני עצמו כאנדרטה של אני עדיין לא יודע מה. יקח שנות להבין ולעכל את הפיגוע האינטלקטואלי שאנו חווים כאן ממשגב וחבריו.

37 פשוט מצויין שרון
  • 09:04
  • 02.05.14

אמרת הכל ישר ולעיניין!

38 פולארויד היסטורי נעם
  • 09:05
  • 02.05.14

כמו משקפי פולארויד שמססנים קרני אור במישורים מסויימים כדי ליצור תמונת עולם נעימה יותר לעין, כך גם משגב ודומיו בהארץ מתעלמים ממישורים מסויימים בשטף העובדות ההיסטורי כדי ליצור תמונת עולם כרצונם.

אמנם הצעיר הממוצע אצלנו אינו מתוחכם מספיק כדי להתמודד עם היסטוריה כה מורכבת ונוטה לפשט אותה, לרוב לצד הלאומני-כוחני, אבל צריך לזכור כי אותו צעיר שמשרת היום בצבא גדל בתקופת האינתיפאדה השנייה. משגב מזכיר זאת בחטף, לקראת סוף המאמר, וכורך זאת יחד עם גולדשטיין כדי ליצור גזירה שווה בין יהודים לערבים וזו הצגה מוטעית של העובדות.

הנקודה המרכזית בדיון על דוד ובני דורו היא שהם היו בבית יסודי ובתיכון כשאוטובוסים התפוצצו ברחובות (מעל 130 מהם) ומחבלים מתאבדים התפוצצות בפיצריות והכחידו משפחות שלמות.

יש לנו חברים שבתקופת האינתיפאדה התעקש הבן שלהם בנחישות מעוררת חרדה לנסוע באוטובוס לבית הספר וחזרה אף שההורים התחננו להסיע אותו. זה נמשך 3 שנים - מכיתה ט' עד יא' . במהלך התקופה התפוצצו בחיפה 2 אוטובוסים - בשניהם היו ילדים שחזרו מבית ספר - ושתי מסעדות. קרוב למאה הרוגים.

בבחירות הלפני אחרונות הילד של החברים, שהיום כבר בחור, הצביע ליברמן. בחור אינטליגנטי ורגיש שמפחד מערבים ושונא אותם. בבחירות האחרונות נדמה לי שהצביע לפיד - אולי התבגר והתמתן קצת. יעברו שנות דור עד שיהיה מוכן לשקול הצבעה לשמאל כפי שהצביעו ועדיין מצביעים הוריו.

זה אך טבעי ומתבקש שזה יהיה גורלו של דור שלאורך שלוש שנים מילדותו היו ערבים שווי ערך לפיגועים. וזה לא בא מהטלוויזיה ומשטיפת המוח השלטונית לה טוען משגב בהגותו. זה בא מפניהם השותקות של המבוגרים מסביב. אני זוכר שפעם הלכתי ברחוב ולפתע הבנתי שאירע פיגוע לפני הבעות פניהם של הנהגים שעמדו ברמזור וכנראה הקשיבו לרדיו.

אודה שלא הבנתי מה בדיוק רצה משגב לטעון במאמר, וביקשתי להגיב רק כדי להצביע על העיוות העובדתי בנקודת המבט ההיסטורית, אבל מכיוון שסיים בכך שדוד נשלח לקרב בידי אנשים שגרים בקיסריה ובבלי, אני נאלץ להזכיר לו שנתניהו הוא אח שכול ששירת ביחידה מובחרת. ולגבי הטיעון שהרמטכ"ל מסתתר בקריה כשהחיילים בשטח, אין לי מה לומר. אני חושב שזה טיעון העומד בפני עצמו כאנדרטה של אני עדיין לא יודע מה. יקח שנות להבין ולעכל את הפיגוע האינטלקטואלי שאנו חווים כאן ממשגב וחבריו.

  •   איזה תגובה!! הרסת אותו. כל הכבוד להארץ שפרסמו  (לת) אפי
    • 18:03
    • 02.05.14

  •   תגובה מצוינת  (לת) איתי
    • 22:19
    • 02.05.14

  •   מילים כדורבנות ובנועם הליכות  (לת) רות
    • 22:35
    • 02.05.14

  •   תגובה מנומקת כמו שצריך ולא הטור המזלזל של שגיב אדליה מ
    • 22:43
    • 02.05.14

    תודה

  •   האמת? צודק  (לת) לירון
    • 22:53
    • 02.05.14

  •   מעולה. תודה  (לת) דיטרין
    • 00:39
    • 03.05.14

  •   כל הכבוד על חשיפת פני המפגעים האמיתיים ! ובנועם עשית זאת  (לת) גידי שרון
    • 22:04
    • 03.05.14

  •   אולי תסביר למה בררת המחדל לפיגועים היא רצון לנקום ולשנוא, ולא רצון לעשות שלום שלא יהיו יותר. לנועם
    • 00:51
    • 04.05.14

    אתה צודק שרוב מצביעי הימין, במיוחד הלא דתיים, עושים זאת מפחד ושנאה לערבים. לדעתי ההבדל בין תגובת איש שמאל לימני לנושא הפיגועים הוא שהשמאלני מחפש את הסיבה, במיוחד כשמדובר בפיגועי התאבדות, ומסיק לפניו מישהו שדוכא כל כך שאין לו מה להפסיד. המסקנה שלו היא לשנות את תנאי הערבים כך שלפחות לא יתאבדו, גם אם לא יהפכו לציונים ומצביעי ליכוד. הימני מגיב מהבטן, וקודם כל חשובה לו הנקמה, ורגש הקתרזיס שבא כשהוא שומע שגם בצד השני יש הרוגים. לדעתי חלק מאנשי הימין הביא את השנאה מהבית, והיא לא תלויה בפיגועים או בארועים פוליטיים.

  •   משפט המפתח :יקח שנות דור להבין ולעכל את הפיגוע האינטלקטואלי שאנו חווים כאן ממשגב וחבריו.  (לת) כל הכבוד על התגובה
    • 07:14
    • 04.05.14

39 הכל נכון אבל הומלס
  • 09:07
  • 02.05.14

אני אתך בכל מילה ובאשר לנתניהו ובנט - גם בכל מה שאתה חושב ולא מעיז לכתוב. אבל הם את חלקם בכיבוש הזה - תרמו, ואת עורם סיכנו יותר מהנחלאווי. זה לא הופך אותם לקדושים זה הופך אותך למניפולטור וחבל

40 דוד אינו אשם. ביבי אשם ועל ראשו עוולות הכיבוש אזרח
  • 09:09
  • 02.05.14

החייל הפשוט יודע רק שיש לו לשרוד 3 שנים של גהנום ובדרך לחזור לאבא-אמא ולחברה. הוא לא אשם שממשלה פאשיסטית חונקת את תהליך השלום ושמנצלים אותו לאידיולוגיה של הילדים הגדולים שאותם מעניין רק כסף.

41 כל כך עצוב וכל כך נכון, שוב תודה לך אורי  (לת) matzi ovadia
  • 09:11
  • 02.05.14

42 לתת לאויב זכות למות עמוס
  • 09:14
  • 02.05.14

אם אין הנער הערבי מסתכן - איזו מין הפגנה היא זאת?

43 אורי, מדוע עזבת את ידיעות להארץ?  (לת) צורי
  • 09:16
  • 02.05.14

44 מצוין.  (לת) ארבם
  • 09:20
  • 02.05.14

45 החייל דויד צודק כי הערבי שהתקרב אליו התקרב עם אגרופן אלף
  • 09:22
  • 02.05.14

לא היה לו אורז וורדים ביד.

46 גם אני עם דוד הנחלאווי  (לת) ויקטור וסקלר
  • 09:24
  • 02.05.14

47 אורי משגב, די עם ההסתה השמאלנית שלך בתוספת של התרפסות בפני הערבים! Eddie Shor
  • 09:24
  • 02.05.14

דוד, אכן צודק!
דוד, בין השאר, הגן על החיים שלו (וגם על שלך) כי, עת אתה, אורי משגב, מתיז רעל שמאלני מאחורי המקלדת - דוד עמד לחטוף אגרופו בפרצופו. מה לעשות, אבל המצלמה האובייקטיבית קלטה גם את האגרופן ורק "תודות" לפרופגנדה השמאלנית הוצנעה העובדה המהותית הזו.
אתה כותב שהערבים מבינים רק כח. זה נכון. נכון מאוד אפילו כי כאשר מדינות העולם הרעיפו כסף תועפות על ה- "פרטנרים" - חתן פרס נובל לשלום (בשפתך) וחיה דו רגלית עם שערות על הפנים, כפי שהגדירו מנחם בגין הענק. החיה הזו תמכה בטרור וצחקה על כל העולם המטומטם וכאשר לא עבר יום מבלי שעוד אידיוט אחד טס לו כמו טיל לפגוש 72 בתולה בגן עדן - צהלה משמחה. כנראה שאתה, אדוני, לא יודע את עברו של העם היושב בציון או שמא, שומו שמיים, אינך "יודא איבריט" והלוואי שאחטא בשפתי.
אז מה, מר משגב, אתה עדיין משתעשע במחשבת העיוועים שהערבים לא (!) מבינים שת שפת הכח?

  •   לא רק הערבים, גם הישראלים, מבינים רק את שפת הכוח. עד שמצרים לא תקפה את ישראל ביום כיפור וזכתה להצלחה צבאית זמנית, ישראל לא חשבה לזוז מהתעלה ולעשות שלום עם מצרים.  (לת) גידי
    • 09:12
    • 03.05.14

48 זו מחאת ענק של חיילי צה"ל מול הנחיות כובלות ודוד הוא רק הניצוץ דמגוג מתחסד
  • 09:26
  • 02.05.14

כאילו שבמלחמות הרמטכ"ל ושר הכלכלה מובילים את פלוגת החוד. נתניהו ובנט שירתו בסיירת מטכ"ל. בסדיר, בקבע ובמילואים שלא כמו בן גוריון או פרס למשל. אולי שכחת אבל את המדינה מובילה ההנהגה האזרחית וראש ממשלה לא עושה 8 8 בחברון. דוד כנראה בחור עם פתיל קצר אבל הוא בכלל לא הסיפור פה. הסיפור הוא שאין שום השקעה של משאבים וחשיבה בהתאמת כלים לסיטואציות האלה ומה שנוצר הוא תחושה חזקה שלא ניתן להתעלם ממנה שמפקירים חיילים בגלל הפחד מתמונה.

49 יותר פשוט, במדינה יהודית ערבי טוב זה ערבי מת, כל קצין הסביר לו את זה אריק
  • 09:27
  • 02.05.14

גם כל קצינה. הוא משוכנע שהוא מאויים והוא משוכנע שהוא צודק ואת המטרד הזה של ערבים צריך לסלק. הסיורים שצה"ל יעשה לו במחנות פולין זו הכשרה מקצועית/מנטלית. סדר העדיפות הזה והשחיתות לא מייצרים לדוד כל סיכוי אלא אם יתחרד, כשהוא יבין פנסיה לא תהיה לו.

50 ענק ! פשוט מחיאות כפיים !  (לת) נתן
  • 09:27
  • 02.05.14

51 הימין וממשלת נתניהו מובילים לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:30
  • 02.05.14

52 דוד הוא תוצר של הימין וממשלת נתניהו שמובילים לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:31
  • 02.05.14

53 מה יעשו השמאלנים בפרקליטות אם תקום קבוצת פיססבוק שתקרא לירות בפורעים? הסיוט השמאלני הגדול
  • 09:34
  • 02.05.14

היום אם חייל יורה במי שמיידה עליו אבנים, הוא צפוי לחקירת מצ"ח ואולי להעמדה לדין. אבל, מה יעשו השמאלנים בפרקליטות אם 50 אלף חיילים יעשו את זה באותו יום?

54 כדאי גם להזכיר שהוריו נולדו אחרי 1967 ואינם מכירים מציאות אחרת.  (לת) גאולה
  • 09:38
  • 02.05.14

55 רשימה יפה ועצובה  (לת) אכלולי היהודונאץ
  • 09:39
  • 02.05.14

56 נראה שהחכם כאן הוא דוד שמבין למה הוא כאן ולא אורי משגב שמסית נגדנו  (לת) דורון
  • 09:58
  • 02.05.14

57 אין כיבוש! אין, אין כיבוש, הוא מגן על שטחי ארץ ישראל!  (לת) יובל
  • 09:59
  • 02.05.14

58 שנת 93 היא שנת הסכמי אוסלו. הבטחתם שלום, יא אידיוטים. eli
  • 09:59
  • 02.05.14

אל תספר לנו סיפורים. לילדים של שנת 93 הובטח שלום, אבל הכי שודרו לו בעולם.

  •   הסכמי אוסלו נכתבו באופן גרוע (אי אזכור של ההתנחלויות, החלוקה המוזרה לA, B, C, יותר מדי שלבי ביצוע) והיו להם מתנגדים רבים בשני הצדדים שכמה מהם ביצעו פעולות אלימות שהכשילו את ההסכמים.  (לת) דניאל מ.
    • 14:39
    • 02.05.14

59 גדווווול  (לת) עבודי
  • 10:00
  • 02.05.14

60 מעניין שהכותב לא ציין את הערבוש והאגרופ יוסי לוי
  • 10:08
  • 02.05.14

האגרופן

61 ולחשוב שהוא בכלל הושעה בגלל אלימות כלפיי מפקדיו! נידאל
  • 10:09
  • 02.05.14

עשבים שוטים הם הרוב!!!!

62 הילדים של חורף 1993- איזו החמצה דינה
  • 10:16
  • 02.05.14

בספטמבר 1993 נחתמו הסכמי אוסלו. מי שנולד באותה שנה זכה להיות תינוק בעידן שבו האמינו שכאן הכל יכול להשתנות. הילדים שנולדו אז, היו רק בני שבע כאשר קרס תהליך השלום, והם לא יכולים אולי לזכור את שפע הנאומים בזכות השלום, את רצח רבין, או את הפחד מפני ההשלכות של הסדר קבע. הילדים האלו התבגרו אל תוך שנות האינתיפאדה השנייה- אל האלימות הפוליטית הקשה, הגזענות, השבטיות וההתפרקות של הסולדריות החברתית.
המאמר הזה רווי בציניות ובאי-הבנה.
דווקא הדור הזה, רצוי שיקח על עצמו אחריות לשנות את העתיד. זה העתיד שלכם.

63 המחאה היא נגד האין גיבוי שחייילי צה"ל "נהנים" ממנו בגלל הסמול הפאשיסטי לוי
  • 10:17
  • 02.05.14

המחאה היא נגד האין גיבוי שחייילי צה"ל "נהנים" ממנו בגלל הסמול הפאשיסטי שמכופף את הקצונה הבכירה לגחמותיו הבוגדניות.
לחיילי צה"ל נמאס להיות בשר התותחים של המדינה שלא מגינה עליהם ועל האינטרסים האמיתיים של העם היהודי כי הנהגת המדינה מתקפלת בפני האנטישמים.

64 עצוב כמה שזה מדוייק תמר
  • 10:20
  • 02.05.14

זו בדיוק הזוית הנכונה להאיר: דויד הוא תוצר (רצוי?) של החברה הישראלית. המדיניות והחינוך פה משתקפים באופן ישיר בהתנהגות של דויד. זו מראה כואבת ומייאשת

65 תלוש לגמרי מהמציאות עקרב צהוב
  • 10:24
  • 02.05.14

אתה כהרגלך הבזוי כקדם מחפש להאשים את המדינה והממשלה במקום להתמקד בבעיה האמיתית שצהל מפקיר את חיילינו עם הוראות מגומגמות של פתיחה באש וחוסר יכולת להגן על עצמם ועלינו.והכל בשם כיסויי תחת למיניהם כאשר קצינים מפחדים על הקריירה שלהם על חשבון החיילים.
יתרה מזאת אתה ושכמותך מסרבים להפנים שאותם הנערים הפלסטיניים לא עשו כלום בשם שום כיבוש. כל מטרתם הייתה פרובוקציה צרופה תוך כדי צילום האירוע. מן המוטב שתבין שהצד השני רק נעשה קיצוני יותר ויותר משום שהחמאס רק מתחזק ומתחזק וגם אם ישנם פלסטינים שרוצים לחיות בשלום הרי קולם נדם מחשש לחייהם. הפלסטינים ימשיכו להיות כלי ניגוח של העולם הערבי ואירופה בישראל אך בבוא הזמן הם תמיד מקבלים אצבע משולשת מהעולם הערבי ומהליגה הערבית.

66 עצוב פסימי
  • 10:25
  • 02.05.14

חבל שאין לי במה לא להסכים בכתבה

67 מצויין!  (לת) בובו
  • 10:29
  • 02.05.14

68 דן דפנה והגולן עד עזה ושכם narkisii
  • 10:29
  • 02.05.14

נלחמים בשערי הארץ. הארץ הולכת ומתקווצת מול עיינינו. כל שנה שעוברת יש פחות ממנה. לוחמים נופלים על הגנת הארץ. שוב ושוב מגיעות ידיעות על הרג בשטחים. נגן על הגולן על הגליל העליון וגם על אילת. השגריריות עדין פתוחות.
יש יחסים טובים עם רוב ארצות העולם אלה שנלחמים בשלטון הריך העולה שוב.

69 הדגש פה על ״הוא״ מאוד חזק אור
  • 10:32
  • 02.05.14

״הוא״ כובש ״הוא״ מקלל ״הוא״ רוצח ילד פסטיני ומי אתה אורי משגב? שלחמת באומץ במהדקי נייר? אתה מכיר דרך להשליט סדר בשטחים בעזרת פרחים ושוקולד?

70 לא שמאל ולא ימין אוהב האמת
  • 10:36
  • 02.05.14

עם כול הכבוד לניתוח, לא קשור פה ימין או שמאל. הכללים בין חייל כיבוש חמוש, לבין האוכלוסיה הנכבשת ידועים וברורים. בשום מקום בעולם ובשום זמן לאורך ההסטוריה, לא נסבל שאזרח בשטח כבוש יתגרה בחייל חמוש.

71 תודה לאורי משגב אדם
  • 10:46
  • 02.05.14

לא עקבתי קודם אחרי הפרשה, ולכן הסקתי בטעות שאכן החייל דוד היה סתם בריון ימני מצוי, אבל הכתבה שלך האירה את עיני לראות שדוד הוא דווקא חייל מצטיין או קרוב לכך. החיילים גיבורי כל המלחמות מעולם לא הצטיינו בלשון גבוהה ונקייה, אבל הם כן הצטיינו בתגובות מהירות וחריפות, בדיוק כמו דויד. הטרגדיה שלו ושלנו היא הצורך שלו להיות שם בנסיבות האלה, שאינן לא שלום ולא מלמחה, שבהן כל פרחח מהצד הערבי הוא גם קצת גיבור מלמחה בעיני עצמו ובעיני רבים אחרים, ובנסיבות שבהן המותר והאסור, הגבורה והבריונות, הצל"ש והטר"ש מעורבבים כל כך.
הוא באמת לא אשם. למרות שהייתי מעדיף לראות אותו מקבל חינוך אחר, הוא בקושי הש"ג המיתולוגי.

72 אחד הכותבים היחידים בגללם שווה להכנס ל"הארץ"  (לת) מישהו רוצה מצלמה באתי לחלק
  • 10:50
  • 02.05.14

73 ילדנו מתחנכים להיות קלגסים בשרות הציונות החמדנית ולתפארת מדינת ישראל  (לת) פלץ, בשביל השלום
  • 10:55
  • 02.05.14

74 הסמרטפון והמהפכה בצה"ל גולני (ד)
  • 10:56
  • 02.05.14

בשנת 1948 חזה ג'ורג' אורוול את פריסת הרשת האלקטרונית ובאמצעותה את שליטתם המוחלטת של הדיקטטורות על האדם הקטן. למעשה, ההיפך מה שקרה - ברית המועצות התמוטטה - בין השאר בגלל התפשטות הרשת.
צה"ל טרם תפס כי אין היום מעצור להתפשטות המידע. כאן לא יעזרו לאו דו"צים ולא מחבושים. מ"פ אידיוט בבה"ד 1 שהדיח צוער בגלל ציור שפם הוקע קבל עם ועדה בזמן אמיתי. נער בן 20 שחונך להיות חייל הפך לשוטר בודד ללא גיבוי בעיר עויינת.
על הרמטכ"ל הנוכחי, אדם חכם וערכי למנות צוות חשיבה למהפכה בחשיבה הצבאית. דו"צים ברמה של תא"ל מירי רגב היו לנו מספיק...

75 ואתה כותב הכתבה גל
  • 10:57
  • 02.05.14

יושב בדירה המגניבה וההיפסטרית שלך במרכז תל אביב ומתנשא עלינו,ועל אותו חייל שמוכן להגן על החיים שלך,ולסכן את שלו תמורת 750 שקל...אז איפה הצדק?

76 אתה ושכמוך לא יבינו לעולם שאתם הבעיה ... אחד בשבע
  • 11:05
  • 02.05.14

בעצם זה שאתם כל הזמן מצדיקים אצ הפלסטינאים אתם פותרים אותם מכל אחריות. אם עראפת לא היה מפוצץ פה אוטובוסים בסיטונאות אולי מזמן כבר היה פה שלום

77 אורי משגב אתה דמגוג שמסתתר מאחורי המקלדת ודן אחרים ... ישראלי
  • 11:08
  • 02.05.14

הרי כתוב "אל תדון אדם עד שלא תהא במקומו"
זו חכמה גדולה מאוד לשבת ולכתוב טור בעיתון הארץ ,אבל הייתי רוצה לראות את אורי משגב מתפקד במצבים בהם נמצאים החיילים מול האוכלוסיה הערבית ,הייתי רוצה לראות את הגיבור הנועז אורי משגב במקום דוד הנחלאי מה הוא היה עושה .
זו חכמה קלה מאוד לברבר ולחפור בשכל על איילת שקד ועוד כל מני דמויות שצבעוניות מהפוליטיקה ,אבל קשה מאוד להיות במקום החיילים .
אני דווקא חשבתי בניגוד לאורי משגב שהשלום לא מושג מאחר והערבים מחנכים את התינוקות והילדים שלהם כי כל השטח שבו נמצאת מדינת ישראל שייך להם ועליהם לשנוא את היהודים ולהשיב את השטח בכוח לבעלים הערבים של השטח מהים עד הנהר מדן ועד אילת .....

78 יפה  (לת) אורי
  • 11:09
  • 02.05.14

79 ואלו שהבטיחו להם עלה של זית, יונה וכיו"ב צ'יקו
  • 11:10
  • 02.05.14

ילדי חורף 73 לא הרביצו לערבים בימי האינתיפדה הראשונה? חסוך לנו את הקישקוש.

80 דוד המלך הנח״לווי והפוליטיקאים העיוורים דודו
  • 11:18
  • 02.05.14

כל מילה בסלע. אותו שר בטחון ואותו ראש ממשלה ששולחים אותו לעמוד במצב בלתי אפשרי, אותם היו צריכים לשלוח לכמה ימים לשבת בתא בידוד.אולי ככה היו מבינים שהם מייצרים מציאות בלתי אפשרית.משאירים אדמה חרוכה לדורות הבאים...

  •   צריך לשלוח את ראש הממשלה ושר הבטחון שיסיירו שבוע בחברון בתור חפשים, אולי יפול להם האסימון.  (לת) קבל תיקון
    • 16:57
    • 02.05.14

81 מאמר מעולה. ניתוח מדויק וכואב. תודה!  (לת) בני
  • 11:25
  • 02.05.14

82 לבד לבד ובעיקר מעצבן לבד
  • 11:33
  • 02.05.14

רוצים לעשות.מחסום , בבקשה תציבו שוטרי מגב,לא חיילים. שהעמדה תהייה מכובדת עם חלון זכוכית מחוסמת בלתי נראית. חייל שמשתחרר צריך לקבל מענק לקניית דירה ולא מילגת פח לשנה ראשונה לימודים על מנת לממן מרצים מצפון תל אביב. תואר פח ,בלי דירה , בלי עתיד ובעיקר ללא מעמד חברתי .

83 כמה תחזרו לכרוניקה של שטחים כבושים? חושב לבד
  • 11:56
  • 02.05.14

בעצמאות לא נלחמנו? נלחמנו וניצחנו ובששת הימים וכל מלחמה עד אוסלו שזו הפעם הראשונה שהפסדנו. למה? כי יום אחרי אוסלו ערפאת נאם בערבית ואמר במלחמה לא ננצח את הישראלים אז ניקח מה שנוכל במשא ומתן. תפנימו אין שלום כל עוד הנאומים בערבית מדברים על מלחמה כי זאת האמת שלהם.

84 לאורי משגב (החכם בעיקר בעיני עצמו) אמת
  • 11:58
  • 02.05.14

דוד הנח"לאי וכל המגבים אותו הבינו טוב מאוד את מה שאתה מסרב להבין -הפוליטיקאים מפקירים את חיילינו להתמודד במצבים בלתי אפשריים.כל השאר הוא ניצול שלא מן העניין לחידוק השקפתך הפוליטית.אני בטוחה שלמרות דעתך המתנשאת בקרב התומכים בדוד יש שמאלנים כמו גם ימניים ואתה החטאת את הנקודה האמיתית.

85 להתרגש מדריכת נשק של נחל"אי זה או צביעות או טיפשות הגדה השמאלית
  • 12:23
  • 02.05.14

חוסר הצדק והבהמיות של מה שקורה בגדה המערבית כל כך טישטש את החושים שלנו שאנחנו מרגישים ממש הומאנים כשאנחנו תופסים את החייל הזה בקטנות. 24/7 של פשעי מלחמה ואנחנו מודאגים מקללות. איך אומרים במצב האומה, שיהיה לנו בהצלחה

86 איזה כתיבה מתנשאת אני
  • 12:29
  • 02.05.14

כראוי לכתב של הארץ. כתיבה עילאית ומתנשאת.
"דברים שהוא שומע כל סופשבוע בכביש או במועדון או באיצטדיון כדורגל."
יאללה שתוק, אידיוט.

87 הבחור הזה יגיע עוד מעט למעדונים , והופס כולנו נתפלא למה הוא דוקר יאיר
  • 12:36
  • 02.05.14

כיבוש , משחית את הילדים שלנו , הופך דור שלם לאלים יותר וכולנו נשלם את המחיר , בסוף הכל יגיע לפתחנו

88 אהבתי! ישראל
  • 12:39
  • 02.05.14

הבתי! ביחוד את האנלוגיה בין חייל לסופש במועדונים כבישים ואצטדיוני כדורגל... בטח משתמט זה שדרות רוטשילד ערבי קריאת מניפסטים אנטי ציוניים והבימה! סלח לי שאני מעדיף את הראשון. אורי משגב משקף בין אם ירצה או לא ירצה את הניתוק המוחלט ממה שקורה מחוץ למדינת תל אביב תמשיך להיות ניזון מהצינורות האלה. שיהיה בהצלחה בסוף.

89 טור מצוין עידו
  • 12:46
  • 02.05.14

אורי משגב,
אהבתי מאוד את המאמר שלך - דויד הנחלאוי הוא פני החברה והחברה שלנו היא תוצר של הפוליטיקה הלאומנית ,הרדודה והמהתלהמת.

90 דוד הנחלאוי מימי אדר
  • 12:54
  • 02.05.14

מה קרה אורי?אלי כדאי מהיכן הגעת ואיפוא גדלת?כייף לכתוב כשגרים בשינקין בוא לבקר בבקעת הירדן ותבין איזו מצוה אנחנו עושים לפלשתינאים וכמה הם מפחדים מהמנהיגים המושחתים שלהם יאללה שנה פאזה

91 כל-כך מדויק. כל-כך כואב. - תודה אורי. N
  • 13:03
  • 02.05.14

איך זה שיותר אנשים ביננו אינם מבינים זאת?? ?האם אי פעם יבינו כדי שניתן יהיה לגרום לשינוי??

92 אנחנו פה הטרוריסטים נועם אבנר
  • 13:55
  • 02.05.14

מי פה מסתובב עם נשק למטרות הפחדה.
בכלל כל המחאה בפייסבוק עם החיילים מוסתרי הפנים..טרור אמיתי.

  •   אנחנו ואמא'שך  (לת) גידי
    • 15:18
    • 02.05.14

  •   נועם, ואתה נאצי אמיתי  (לת) גיחי גיכי
    • 19:21
    • 02.05.14

  •   לאנשים תמיד יהיה מה להגיד חיילת
    • 01:25
    • 03.05.14

    אולי נכון הוא לא צריך לקלל אי אפשר לשפוט חיילים בשטחים אני בטוחה שכל אדם היה מגיע לנקודה כזאת באיזשהו שלב, חיילים כבר לא יכולים לסבול את הגועל נפש הזה והעי עצוב שמילא הם שהם גדלו בחינוך כזה של שנאת חינם מה איתנו איפה טעינו ?? כן יש הרבה דברים שאנשים מגיבים בלי לחשוב פעמים כמו זה שמעליי נשק זה האמצעי (ההפחדה לדבריו )ההגנה היחידי שמקבלים החיילים וכמו כן נהרגו לא מעט פלסטינים כי הם גדלים במציאות כזאת של לשנוא אותנו וחברים שלנו הם ממש לא בהיזדמנות הראשונה שתהיה לרוב ערביי ישראל הם יפגעו וזה הכי גרוע הם בתוכינו ממש כמו סוס טרויאני..לכל הפחדנים שלא שירתו בצבא בגלל סיבה כלשהי שישתקו לפחות ויעשו טובה לכולנו

  •   דבר בשם עצמך והיצורים המשתייכים לאותו מחנה פוליטי. אתם בהחלט טרוריסטים. או לכל הפחות תומכי טרור.  (לת) לפוץ אבנר
    • 05:59
    • 03.05.14

93 ניתוח מדויק ועצוב  (לת) גוליית
  • 14:10
  • 02.05.14

94 השתמשת בדוד כדי לתאר את השקפת עולמך. חייל לצערי הרב לשעבר
  • 15:02
  • 02.05.14

יישר כוח.

95 האם המפקד שחטף את האבן הוא זה שאינו תומך בחייל לוחם בעבר
  • 16:30
  • 02.05.14

אם כן - אל תקראו לו מפקד והחייל לא ביצע שום עברה.

96 סמולנים לחזור לחורים. אבל מיד !  (לת) ולחשוב על זה שעד 1992 הצבעתי מר"צ...
  • 17:00
  • 02.05.14

  •   אין סיכוי שמצביע מר"ץ לשעבר ישתמש בביטוי כמו "סמולנים" או "לחזור לחורים". אנא ממך, אל תשקר בכך שהצבעת מר"ץ בעבר. אתה מבייש את קהל המצביעים.  (לת) רונן
    • 08:42
    • 04.05.14

97 בלבולי שכל במקום להגיד את האמת הקשה: דוד הנח"לאי הוא סתם עוד ערס מצוי אלה
  • 17:16
  • 02.05.14

הוא זה שמקלל אותך כשהוא בטוח שאתה מתחיל עם החברה שלו בפאב, עוקף את התנועה על הכביש דרך הנת"צ ומתווכח עם המקומי ההודי על 3 רופי במונית. בצבא, כשהמפקד לא נותן לו מספיק "כבוד" הוא גם זורק עליו איזה אבן, אתם יודעים - בלהט הרגע. מאות חיילים משרתים מדי שנה בשטחים ומתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית ואיך שהוא - לא כל אחד מהם מוצא את עצמו דורך נשק מול נערים פלסטיניים (חצופים ככל שיהיו) ומקלל אותם נמרצות. לו היה מתמקד רק בלהגן על עצמו - ניחא, אבל הטינופת שיצאה לו מהפה בשיא הטבעיות מסגירה את אופיו האמיתי. בקרוב במועדון הקרוב לביתכם.

98 יופי של מאמר. דוד לא אשם ששלחו אותו למציאות חסרת סיכוי. הגיב כמו חייל!  (לת) ע.
  • 18:35
  • 02.05.14

99 מעולה ,מי שלא רוצה להבין לא יבין .משגב אחד הפובליציסתים הטובים  (לת) יצחק המודאג
  • 18:36
  • 02.05.14

100 חוץ מהפסקה הראשונה שאר המאמר הוא אוסף של שטויות שנכתבו כדי לסיים אותו לירון
  • 18:49
  • 02.05.14

חוץ מהפסקה הראשונה שאר המאמר הופך להיות אוסף של שטויות שנכתבו כדי לסיים אותו

101 הייתי בצבא, חונכתי בישראל ובשום מקום לא פמפמו לי שהערבים מבינים רק כוח סטודנטית
  • 18:59
  • 02.05.14

"הם גם יודעים שכשאין מצלמות, פלסטינים חוטפים פה ושם כדור בראש בלי שיהיה מזה רעש גדול." משפט כל כך נורא להגיד את זה- יש מילים ויש מעשים אבל אותו חייל באותו רגע ככה"נ הרגיש רגע של פחד רגע שבו אוליי עושים לו מערב. הוא מתחיל לחשוש -שיש איזו שהיא סיבה לזה שאותו נער בערך בן 14- 15 מתקרב כל כך קרוב וצמוד לאותו חייל בלי שום פחד. איך זה שלא מראים בסרטון מה היה לפני שאותו ילד התקרב. למה להגיד שכשאין מצלמות הוא היה מעיף לו כדור בראש. רוב החיילים שלנו הם בני אדם חושבים כמוני כמוך ובמקרה הזה גם החייל הזה. לא חשבת אוליי שעשו איזה פרובוקציה שעיצבנה אותו במשך שעות שהוא אכן הגיע למצב שבו כבר לא הייתה לו סבלנות והוא קילל (נכון זה אולי לא מכבד ויפה.) אבל אם בכוונתו הייתה להעיף לו כדור בראש היה כבר מוצא דרך כי הוא עם נשק . אבל לא!!!! הוא בנאדם- חייל שהרגיש באותו רגע פחד! ( וגם אם תסתכל שוב בסרטון שהילד מתקרב כל כך קרוב ועושה סימן עם הראש ומגיע מאחורה עוד אדם עם אגרופן) למה לא הזכרת שהיה בידו אגרופן??? הריי רוב הסיכויים שכל הסצנה המצולמת הזאת הייתה מתוכננת מהצד של אותם חברה'. ועם כן נדבר על המצב שבו ישראל כן כבשה אז הריי כל העולם הזה כובש! אם נזכר בהיסטוריה של כל בני האדם לצערינו כולם כובשים אחד את השני אז אם כבר מדברים על שלום כולם צריכים להוריד את הנשק! ולא נראה לי שזה יקרה בקרוב מהצד של הפלסטינאים של העולם בכלל (אז צריך להתוודאות למציאות) ומה עכשיו תעשה עם הסיטואציה שהעולם יצר את המצב שבו ישראל כבשה (כבשה את סוריה, לבנון, ירדן ומצרים) באישור האו"ם ורוב העולם. אז אנחנו צריכים להלכות את עצמנו על זה שנקלענו למצב הזה ולוותר על האפשרות שלנו למדינה יהודית? ולמה הפלסטינאים לא דרשו מסוריה, לבנון, ירדן, מצרים וכל שאר מדינות העולם מדינה משלהם???? למה הם נזכרו בזה רק כשכבר הוקמה מדינת ישראל. ואצלנו בבתי ספר לא מלמדים לשנאה.- אותי אישית לא למדו ואני גם לא חושבת שאני שונה משאר האנשים בישראל. והשנאה שכן מוצאים זה פשוט שאין דבר אשר בה על ההגיון שבה אדם פשוט הולך ומתאבד בשביל אידיאלוגיה כל שהיא ולמען להרוג על הדרך. - ועכשיו כשאותו חייל מנסה להגן מפני מצב כזה של טרוריסטים מתאבדים..... מה אתה חושב שהוא היה צריך לעשות באותו הרגע לא לדרוך את הנשק ??? מה אתה חושב שזה שהגיע עם האגרופן מאחורה היה חס על החיים של החייל????? עם מי לעשות שלום עם אנשים ששולחים את עצמם להתאבד בשביל להרוג??? לעשות שלום עם אנשים שמשאירים את הילדים שלהם מהמקום שבו יורים טילים ורקטות???? (ולתגובה לשאר האנשים שהגיבו פה כן הייתי בצבא ולא פמפמו לאף אחד שנאה כלפי פלסטינאים - קשה לומר שצבא זה דבר הומני- אך לעומת כל צבאות העולם מחנכים צה"ל להיות הומני על כל תקרית ומקרה מעבירים תדריכים והסברים ומנסים כמה שאפשר להיות הומני- וזה כמו בעבודה רגילה אם יהיה מנהל שיש בו שנאה יפמפמם שנאה עם יהיה מישהו רציונאלי אז הוא יהיה רצינואלי ויגיב כמעט כמו החייל הזה (רק בלי קללות) אבל שוב נזכיר שהוא בנאדם וכן גם הוא רוב הסיכויים פחד ובצדק פחד באותו מקרה ושוב מזכירה המקרה הזה עם הילד לא מקרה תמים תסתכלו שוב על הסרטון ותשאלו את עצמכם מספר שאלות: 1. למה לא מראים את מה שצולם לפני בזמן שהילד מתקרב לחייל 2. למה הילד מתקרב כל כך קרוב לאותו חייל (אם מטרתו הייתה לדבר היה שומר לפחות על מרחק של מרחב אישי שיש לכל בנאדם) 3. האם אותו ילד סתם הנהן עם הראש שלו לכיוון ימין??? 4. והאגרופן????
כל הסרטון הזה זו פרובוקציה ואני לא אופתע עם אותם חברה' עשו תצפית על האנשים האלו וגילו מי החייל עם הפתיל הכי קצר ושאפשר להציק לו- עוד נקודה למחשבה.

  •   ב"אוניברסיטת" אריאל לא מלמדים אתכם לסכם טיעונים עיקריים לפסקה אחת של ש5-6 שורות ?  (לת) את ההתחסדות והצדקנות הבאת מהבית
    • 17:11
    • 03.05.14

102 פשוט לא להאמין כמה שקרים וסילופים של המציאות הצלחת לדחוס במאמר אחד.  (לת) לירונה
  • 19:35
  • 02.05.14

103 מצטער להגיד לך שוחר שלום
  • 19:40
  • 02.05.14

לא שאני דוגל בדוד הנחלוואי, אבל תתחיל להתעסק בדברים שאתה מבין בהם כי כל מה שנכתב פה אלו שטויות ברמה של ילד בן 12 שחושב שהוא יודע מה הוא אומר. אז במקום להסיט אנשים עם דעות לא רלוונטיות, אולי תתחיל לנסות להוציא מעצמך משהו קצת יותר מועיל.

104 בדיוק מה שבעלי ואני אמרנו זה לזה היום.  (לת) דנה
  • 20:25
  • 02.05.14

105 גם אני הייתי בחור טוב מהפלמח וחבר של רבין עד שהערבים עיצבנו אותי  (לת) ישכה שדמי
  • 23:21
  • 02.05.14

106 אורי משגב - קצין בצה"ל איתי
  • 23:47
  • 02.05.14

רק לידיעת כל המתלהמים למיניהם ..
אורי משגב הוא קצין בצה"ל . שרת בתותחנים.
לא שזה משנה למישהו , תסתכלו לאן הפוליטיקה מובילה .. תתעוררו ..
אתם שבויים באינטרסים של פוליטיקאים ציניים , שלא מהססים להשתמש בכם !!

107 כתבה מתנשאת ימית עומר
  • 06:45
  • 03.05.14

כתבה מתנשאת על דור שלם של ילדים בני עשרים שנלחמים להגן עלינו בזמן שאתה שותה קפה בשינקין. מביש!!!

108 כי מן הצד השני כל הערבים כולם בסך הכל רוצים שנתן להם חיבוקי יוני
  • 08:44
  • 03.05.14

אני נדהם מהחשיבה השטחית שהסכסוך הערבי ישראלי נובע באופן בלבדי מצידנו. סוג של הלקאה עצמית שלא מובילה לשום מקום. אבל מה כבר אפשר להגיד לאנשים שכותבים גיבובים על גיבובים של קלישאות המדוקלמות במחוזות רדיקאליים.

109 אחי הלאומיים והלאומנים אתם קצת מתקשים לקרוא בין השורות. מייג'
  • 09:31
  • 03.05.14

"השמאלני "חותך ימינה! או לפחות "השמאלני" יורד לעם!
מצד שני...ביבי מקיסריה, בנט מרעננה, איילת שקד מבבלי ואורי משגב מ... איפה בעצם?

110 כואב שהמילים חייל
  • 10:08
  • 03.05.14

לאומנות, צבא,דגל - הפכו למילה גסה בשביל כותבי המאמר הזה ותומכיו. לכם כואב שכל כך הרבה אנשים נתנו יד לחייל שאתם הייתם הורגים במו ידיכם אנשי השמאל..אתם מחזירים מלחמה במקום שאתם הכי טובים בו- התקשורת . התסכול שלכם ענקי- והעניין עם בנט ונתניהו היא דמגוגיה זולה ולא יותר.

111 ילדים אבודים בחברון - לשלוח לשם חיילי חובה זה פשע- רק צבא מקצועי בשכר  (לת) גם חיילי חובה וגם צריכים להתעמת עם כל מטורפי האזור מיימין ומשמאל - פשוט די!
  • 10:20
  • 03.05.14

112 משגב הוא בואש ותו לא.  (לת) שמאל ציוני
  • 10:33
  • 03.05.14

113 למה לנו לא מגיע כותב ברמה של נחום ברנע? מישהו שכל המדינה מאזינה שמחה
  • 12:34
  • 03.05.14

בשקיקה לדבריו ומעיינת במאמריו...

114 הפרדה היא לטובת שני עמים מארק
  • 13:01
  • 03.05.14

אי אפשר בו זמנית לשנוא את המדינה ולהתגורר בה.
זה גורם לסכיזופרניה אצל ערבים.
כיצד להיפרד מהם ?
הנה פתרון פשוט: צריך לחלק את המוסד לביטוח הלאומי לשני לאומים.
חייבים בהדרגה להעביר לרשות הפלסטינית ניכויים ממשכורות (מס הכנסה) מכל ערבים שמתגוררים ועובדים בישראל ,
כמובן יחד עם אחריות על בריאות, חינוך, מקומות עבודה וקצבאות לכל הערבים שירצו להישאר בישראל.
די לכפות אזרחות ישראלית על ערבים !
כדי לשרוד במזרח התיכון כמדינה של עם יהודי, ישראל זקוקה לנוסחה חדשה:
" שני עמים - שתי אזרחויות".

115 הבטחתם יונה קיבלנו בולבול. כל השאר זה ד גוגיה משגבית סטנדרטית וממוחזרת עד גועל  (לת) אלברט
  • 13:26
  • 03.05.14

116 לכל הטוקבקיסטים; לקרא את שאתם כותבים מדליק אצלי נורה אדומה! עמנואל
  • 13:42
  • 03.05.14

רק עוד ניצוץ והשנאה תהפוך לאסון בו לפלשטינאים אין חלק.
האחריות על כתפי הממשלה וראשה!

117 החיל הוא הזרוע הצבאית של הציונות, הרוצה לייצר מדינה יהודית, כך זה נראה  (לת) אריק
  • 14:31
  • 03.05.14

  •   המדינה היהודית הוקמה ע"י הציונות ב1948. כעת היא נמצאת בשלב הבא: ממדינה יהודית למדינה דו-לאומית.  (לת) קובי
    • 16:09
    • 03.05.14

118 טור מעולה יהושע
  • 16:18
  • 03.05.14

אתה מנתח את המציאות בחדות ודיוק מעוררי קנאה. ג׳יזס, איך לא חשבתי על זה קודם. סידרת לי את הראש.
תודה

119 ביפו,מרחק מאות מטרים מביתך,הושחתו דגלי ישראל והוחלפו בדגלי פלסטין לאורי משגב היפואי, שאלה
  • 17:40
  • 03.05.14

שאלותי אליך הם:
1.האם חוסר תגובתך נובע מהסכמתך בשתיקה שיפו שייכת לפלסטין?
2.כיצד אתה מסביר לילדיך הזכים והתמימים,ביום העצמאות,כשמחוץ לביתך מתנוססים דגלי פלסטין?
3.למה אתה ועתונאי הארץ,סמל המצפון והיושר,אינכם כותבים ואף מזכירים במילה את הנושא?אבל דשים בנחלאווי? שהוא חייל אלים שהיכה את מפקדיו וחבריו לפלוגה?
4.האם אינכם כותבים כי זה סותר את האג'נדה שלכם,של מדינת כל תושביה,שבא היהודים יהיו מיעוט והפוגרומים יתחדשו,כולל בביתך ביפו,ולא רק באיתמר?
לצנזור,ביקורתי היא עניינית ולא גסה,אלא אם האמת גסה,והייתי מעריך אם לא היית זורק אותה לפח.

  •   אם שכניו, ערביי יפו, יחשקו באופני ילדיו,ויחטפו אותם לנגד עיניו? מענין מה תהיה תגובת משגב
    • 20:20
    • 03.05.14

    האם אורי משגב יתלונן במשטרה על שכניו למדינת כל תושביה?
    או יבין כי זאת תגובה לכיבוש הציוני של יפו,ויתרום להם עוד כמה זוגות אופנים?
    מענין יותר מה יקרה,כאשר פליטי יפו שגורשו ללבנון,יחזרו במסגרת זכות השיבה,וידרשו ממר אורי משגב, להחזיר להם את ביתם שנשדד ע"י היהודים?
    האם מר אורי משגב,יבין למצוקתם ויפנה את דירה שבה הוא גר,ויחזיר אותה לבעליהם החוקי,הפליטים האומללים מלבנון?
    מענין מה תהיה האגנ'דה של עתון הארץ בנושא הדירה של אורי משגב?

120 כ.מ.ב. כל מילה בסלע  (לת) מיכל
  • 20:28
  • 03.05.14

121 הבסת את גדעון לוי בנוק אאוט,במגרשו הביתי, ללא שימוש במתורגמן. לאורי משגב,כל הכבוד
  • 22:57
  • 03.05.14

בטוח ששוקן ירענן את השורות,מה עוד שגדעון לוי הפך לציוני ומומלץ שידליק את המשואה בשנה הבאה.
אז כל הכבוד אורי,הרווחת את המשרה בעבודה קשה.

122 אורי הניתוח שלך מבריק וקולע צודק בהחלט
  • 00:07
  • 04.05.14

וכל כך עצוב שאלו פני המדינה שלנו ופני הצבא שלנו

123 תודה רבה אורי ריקי
  • 00:13
  • 04.05.14

אין הרבה קולות נכונים ושפויים. תודה שאתה בדיוק כזה... ישר כוח! אל תפסיק!! יש הרבה אנשים שרק מחכים שתשמיע את קולם!

124 כמה הסתה במאמר אחד ההוא
  • 08:39
  • 05.05.14

מר משגב, יקיר השמאל, ישב וסידר לעצמו מציאות אלטרנטיבית, מציאות שבה פלסטינים חוטפים כדור בראש אם אין מצלמות, מציאות שבה חיילי הכיבוש נמוכי המצח פועלים כאוטומט כי כך לימדו אותם, ומציאות הזויה שבה השמאל הוא גורם כלשהו במשחק...הוא מסתתר בבטאון השמאל הקרוי גם הארץ, זה המקום היחיד בו יכול הוא לשחק בנדמה לי ולקבל עדיין תגובות אוהדות, ומרגיש נורא נורא צודק...אז זהו שלא, העם שלנו השפוי, התפכח ולא נותן יותר לשמאל לקלקל, רוצה הוכחה? לך לפייסבוק, 128 אלף אנשים והמספר עולה. הפסדתם.

פרוייקטים מיוחדים