יוסי מלמן | חוצפה ליטאית

ב-30 באוגוסט התייצבו רב-פקד תמר בת שרון וחוקרת נוספת ממשטרת ישראל במשרדו של יוסף מלמד. הן באו בשליחות ממשלת ליטא, שמאשימה את מלמד בהוצאת דיבתם רעה של תשעה ליטאים, שהוצאו להורג בידי השלטון הסובייטי בשל היותם משתפי פעולה עם הנאצים. במולדתם הם נחשבים ל"גיבורים לאומיים".

עורך הדין מלמד, בן 86, ניצול גטו קובנו ופרטיזן שנלחם ביערות, הוא יושב ראש ארגון יוצאי ליטא בישראל. ב-1999 הוא שלח לתובע הכללי של ליטא מסמך שכותרתו "ליטא: החטא ועונשו", שבו מופיעה רשימה של אלפי ליטאים ששיתפו פעולה עם הנאצים והוציאו להורג יהודים במלחמת העולם השנייה. הרשימה נסמכת על עדויות שנגבו מניצולים ועדי ראייה. מלמד דרש כי התובע הכללי של ליטא יחקור את פשעיהם. ליטא לא נקפה אצבע. ממשלתה המתינה 12 שנים וכעת הוציאה צו לחקור דווקא את מלמד.

אחד מהתשעה שאת כבודם מבקשת ממשלת ליטא לרומם, הוא יוזס לוקסה, קצין בצבא ליטא, שב-1941 התיז באבחת חרבו את ראשו של הרב זלמן אוסובסקי והציג לראווה את הראש הכרות. ליטא היא מדינה שרבים מתושביה שיתפו פעולה בשמחה עם הנאצים וקיבלו אותם כמשחררים ב-1941. עוד לפני "השחרור" החלו תושבי ליטא לטבוח בשכניהם היהודים. רוב יהודי ליטא, כ-200 אלף, הושמדו בשואה. רבים מהרוצחים היו ליטאים. הנאצים לא היו צריכים לעודד ולדרבן.

במקום להתבייש בעברה, משכתבת ליטא את ההיסטוריה שלה. היא מעניקה חנינות לליטאים שהועמדו לדין לאחר המלחמה בבתי משפט סובייטיים, בעוון שיתוף פעולה עם הנאצים. היא רואה בהם גיבורים לאומיים. ב-2010 אף התירה ליטא שימוש פומבי בצלבי קרס.

שתיקתה המבישה של ישראל מתפרשת בליטא כחולשה. ולכן היא אינה מסתפקת רק בביטויים של נוסטלגיה לכיבוש הנאצי ומקדשת את "הפטריוטים", משתפי הפעולה. בשנים האחרונות חוצפתה של ליטא עלתה מדרגה. היא החלה לתבוע מישראל לחקור ניצולי שואה באשמת "פשעי מלחמה".

זה החל לפני כמה שנים בדרישה שישראל תסגיר לידיה את תא"ל (מיל') יצחק ארד, שהיה קצין חינוך ראשי ויו"ר "יד ושם". הליטאים ביקשו את הסגרתו על שום היותו פרטיזן שלחם בנאצים ובמשתפי הפעולה הליטאים. במקום להגיב בתקיפות ולהחזיר את הבקשה בלי לבדוק אותה, כפי שמתבקש ממדינה שחרתה על דגלה לשמר את זיכרון השואה, הסתפק משרד המשפטים הישראלי בדחיית הבקשה, בצירוף אמירה כי מוטב שהיא לא היתה מוגשת, או משהו ברוח זו.

בהמשך חזרו הליטאים על התעלול הנבזי - להאשים ניצולי שואה ב"פשעי מלחמה" - והפעם כיוונו אותו נגד פניה יוכלס ברנטוסבקי, תושבת וילנה, ורחל מרגוליס מרחובות.

מתברר כי בפרשת מלמד לא היה שום תיאום בין משטרת ישראל למשרד המשפטים. מתמיה שמשטרת ישראל, שחוקרת לרוב באטיות, הפגינה זריזות יוצאת דופן דווקא בנוגע לבקשה של ליטא לגבות עדות ממלמד.

אך מטרידה עוד יותר היא שתיקתה הרועמת של ממשלת ישראל. הגיע הזמן שהממשלה תפסיק להבליג ותנקוט מחאה חריפה, כדי לשים קץ אחת ולתמיד לחוצפה הליטאית. הכרזה על שגריר ליטא בישראל כאישיות בלתי רצויה, או לפחות הורדת דרג היחסים, הם צעדים ראויים מצד מי שמתיימרת להיות מדינתם של ניצולי השואה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אל תתרגש; 'חוצפה'. ככה העולם כולו ולא רק ליטא אלי מייזליש
  • 05:42
  • 07.09.11

הכי נבזים היו ההולנדים והצרפתים ששיתפו פעולה עם הנאצים והרשימה היא כל מדינות אירופה במדה זו או אחרת אז מה אתה מתפלא על ליטאים. נבלות.

02 כל מילה נכונה. מאמר של יהודי גאה וזקוף קומה אלכס מהכרמל
  • 05:47
  • 07.09.11

השאלה היא לאן נעלמת הזקיפות הזו כשמדובר בטורקיה ובמוסלמים אחרים.

03 מספיק עם הרדיפה אחרי הכבוד הלאומי רחל מר"צ
  • 06:04
  • 07.09.11

היחסים עם ליטא חשובים מאשר הזיקפה הלאומית שלנו. עדיף להתנצל מאשר להמשיך במסע המטורף של הימין הקיצוני אחרי כבוד לאומי. לא יקרה לנו שום נזק אם נלמד לכופף את ראשנו בצניעות ולהבין שיש דברים שחשובים מהכבוד הלאומי הזה שכל כך הרבה אנשים מתו בגללו.

  •   כפיפת ראש? ליאור
    • 13:39
    • 18.09.11

    ובכך לאפשר למכחישי השואה לגבור עלינו? (ושבראשם נשיא איראן.) איך בדיוק ליטא חשובה לישראל? מדינה של 3 מיליון אנשים, כשמיליון שלם היגר כבר למערב אירופה, בעיקר לבריטניה, ורוב הכלכלה הליטאית מסובסדת על ידי האיחוד האירופאי, אז עם כל הכבוד, דווקא עם המדינות שאין לנו שומדבר "להפסיד", ומדינות ששיתפו פעולה באופן כה מובהק עם הנאצים, הן הראשונות לתת לנו את הכבוד הלאומי שלנו, והאחרונות בכדי להנות מ"כפיפת ראש". יום טוב לך.

04 וזאת לדעת גרהרד זייפרט
  • 07:07
  • 07.09.11

בשנת 1995 התקשורת הליטאית תקפה קשות את הנשיא ברזאוסקאס על שהעז להתנצל מעל בימת הכנסת על פשעי הליטאים בשואה נגד היהודים. בבחירות בליטא שנערכו זמן קצר אחר כך הפסיד ברזאוסקאס.

05 יש פה בכלל שלטון מסודר עם כל הליברמנים והבאבות ?  (לת) אוסף של עלובים
  • 07:07
  • 07.09.11
06 הכבוד הלאומי של ליברמן ונתניהו תופס רק מול תורכיה.  (לת) פרופורציה
  • 07:08
  • 07.09.11
07 לליברמן: קל יותר להתעסק עם ערבים או טורקים מאשר עם נאצים, אה?  (לת) אלודי
  • 07:09
  • 07.09.11
08 מספיק לקשקש במאמרים מלאי שיטנה - באם דברים בגו לפעול בשקט ובחשאי  (לת) סבא של לוחם סיירת
  • 07:17
  • 07.09.11
09 האם ההיסטוריה אינה חוזרת כבר? אלי
  • 07:22
  • 07.09.11

בעולם בו במקום להוציא את הטרוריסטים מחוץ לחוק קוראים לרחובות על שמם ומציגים אותם כגיבורים מה הפלא שהליטאים חוזרים לסורם ומהללים את רוצחי היהודים במלחמת העולם השניה?כשערבים מוחים על זה שבודקים אותם בקפידה יתירה לפני טיסות הם שוכחים לספר שרוב רובם של הטרוריסטים היו ערבים כשלא היו מוסלמים שחונכו למטרה זאת.את זה שוכחים גם הטורקים לספר בשנטפלים לנוסעים יהודים אפילו שאף יעקב או יצחק לא נחשד כטרוריסט באיסטמבול אבל אחמדים נמצאו כטרוריסטים למכביר.

10 השמאל הוביל שנים מדיניות של רפיסות, אלה התוצאות, לכן משרד החוץ נר איציק
  • 07:22
  • 07.09.11

נראה כך, כולל ההדלפות המטומטמות בעניין המשבר עם תורכיה וההתעללות של התורכים בתיירים שלנו, שם.

11 גם בזמן השואה השתתפה הציונות בהשתקה א. ישראלי
  • 07:23
  • 07.09.11

הציונות המתיימרת להיות מקלט ליהודים לא הייתה כזו גם בזמן השואה והחליטה להעדיף את "צרכי הישוב". מדיניות הממשלה כיום היא המשך ישיר למדיניות זו.

12 לא יאומן!  (לת) נעם
  • 07:31
  • 07.09.11
13 ליטא הטמאה והליטאים המטונפים משתפי פעולה של הנאצים  (לת) ליטא המזוהמת
  • 07:38
  • 07.09.11
14 קשקוש מלא סתירות המשכים קום
  • 07:41
  • 07.09.11

חלקם של הליטאים בשואה ידוע, אבל הכתבה הזו היא פשוט זילות של הנושא. מצד אחד - היה צריך לדחות את הבקשה מבלי לבדוק אותה, - מצד שני הבקשה נדחתה בצירוף אמירה שמוטב היה לו לא נשלחה. סליחה, זה לא אותו דבר? מצד אחד - ליטא חוקרת ניצולי שואה, מצד שני - ליטא חוקקה חוק על פיצוי על רכוש יהודי. מצד אחד - ליטא לא בסדר, מצד שני - משטרת ישראל לא מתואמת עם משרד המשפטים. גיבוב של קישקושים, ששיאו כמובן בהכרזה על שגריר ליטא כאישיות בלתי רצויה, וכמובן מבלי לבקש את התייחסותו לפרשה... אפשר לחשוב שהוא הורה למשטרת ישראל לחקור את מלמד.. קישקוש אחד גדול.

15 השתלטות ההווה = (גם) השכחת וביזוי זכר השואה יאיר המפ"מניק
  • 07:46
  • 07.09.11

יוסי מלמן היקר: מה שאתה מצביע עליו הוא או אחד מתת סממניה של תופעה : השלכותיה של בורות. וכשלא קוראים ספרים-כידוע שהנוער המיר את קריאת הספרים בהתמכרות לטכנולוגיית העל-התוצאה היא בורות. מה הפלא שאיש לא עוסק ברצינות בעבר ? וראה נא מה מצבם של החוגים להסטוריה באוניברסיטאות . במצב הנוכחי לא ירחק יום ואיש לא ידע בדיוק מתי התרחשה השואה.הטיולים האלה לפולין ? אין בהם באמת בכדי להחזיר עטרה ליושנה,קרי רציני מחקר רציני ומעמיק כמחקריהם של ראול הילברג, ישראל גוטמן ויהודה באואר.מחקר רציני= נטול כל שמץ סנסציוניות. לו ידעו בליטא שעדיין יש בישראל אנשים המסוגלים להשיב מלחמה שערה,אנשים במלוא כוחם,כגדעון האוזנר במהלך משפט אייכמן,לא היה מעז אף אחד להגיש תביעת דיבה מחוצפת. אין בטבע חללים ריקים.החלל העצום שהותיר אחריו העבר,העבר הנשכח והולך במהירות,בגלל הבורות שהיא פועל יוצא מהמרת ההשכלה-אין השכלה ללא קריאה- בהתמכרות לטכנולוגיית העל,מתמלא במהירות עצומה בהבלי היום יום.

16 איפה הח?כ מהימין תוהה
  • 07:54
  • 07.09.11

עם הגאוה הלאומית שכל כך מהר רוצים להטיל חרם על טורקיה למה הם שותקים

17 משטרת ישראל פעלה נכון -- יוקרה היא נכס אסטרטגי  (לת) ירושלמי
  • 08:06
  • 07.09.11
18 פה נגמר "הכבוד הלאומי" של ליברמן - הרי אלה הם החברים שלו .....  (לת) כסא נמוך
  • 08:06
  • 07.09.11
19 אולי יושיבו את השגריר הליטאי על כסא נמוך דני, ירושלים
  • 08:09
  • 07.09.11

ממשלה של "פקה-פקה" שעסוקה בסמלים חיצוניים ולא בשום דבר מהותי. כשהטורקים התעצבנו, היתה להם את היושרה לעשות זאת לאור יום

20 איפה ליברמן הגאותן בשקל? מה הקשרים בליטא של מי  (לת) שמממן אותו?
  • 08:16
  • 07.09.11
21 המטרה העליונה של יוסי מלמן היא לתקוף את ממשלת ישראל טל
  • 08:18
  • 07.09.11

כתבה אופיינית של יוסי מלמן. יש כאן בעיה עם ממשלת ליטא, ועם העולם בכלל שמתייחס ליהודים כמו שהוא מתייחס. איך הצליח יוסי מלמן גם כאן למצוא מקום להאשמת ממשלת ישראל? נראה למשהו שממשלת ליטא היתה מתרגשת מ"תגובה תקיפה" של ממשלת ישראל

22 כי ליברמן מתרפס בפני הגוש המזרחי, רק בפני המוסלמים הוא "גבר" יוסף הפקיד
  • 08:19
  • 07.09.11

ההיגיון של ליברמן טורקיה:אנטי-ישראלית, ובנוסף מוסלמית - אויבת מושבעת (אז מה אם יהודיה עברו את השואה ללא פגע) ליטא: מהגוש המזרחי לשעבר וסלאבית - נתרפס בפניה (אז מה אם בשואה השמידו יהודים) ליברמן ללא ספק שר החוץ הגרוע בתולדות ישראל

23 כדאי גם לבדוק את טיב הקשרים של אביגדור ליברמן עם ממשלת ליטא, ארי
  • 08:21
  • 07.09.11

אולי זה יענה על השאלות...

24 כלכך מעניין שנרדמתי בן יוסף ליבנת
  • 08:23
  • 07.09.11

למר מלמן אין שום נושא אחר לכתוב עליו , בים האקטואליה שחלקו גורלי לעתידנו , למעט מקרה אזוטרי מגוכח ? וואלה שיהיה בריא

25 לנתק היחסים או להוריד רמתם מיד  (לת) אנטישמיות בליטא היום
  • 08:38
  • 07.09.11
26 דווקא יפה, ואף מפתיע, שממשלת ישראל נוהגת בחוכמה ובאיפוק  (לת) ר.פ.
  • 08:41
  • 07.09.11
27 החברים של ליברמן עושים עסקים בליטא, למה לקפוץ ולקלקל להם?  (לת) ci
  • 08:50
  • 07.09.11
28 קורא ומתקשה להאמין...! simplicissimus
  • 08:56
  • 07.09.11

התנהגות הליטאים מהווה איתות נוסף, חזק מאין כמוהו, ש"הלם השואה", אשר מיתן במידה מסויימת את הגילויים האנטישמיים בעולם חלף כלא היה.

29 וקציני משטרה ישראליים העיזו לבקר אותו?  (לת) מדהים
  • 09:04
  • 07.09.11
30 מה עם ההתעללות בפלשתינים מתי נבוא בדרישות מעצמנו.  (לת) מסמר חלוד
  • 09:05
  • 07.09.11
31 מה עם ההתעללות בפלשתינים מתי נבוא בדרישות מעצמנו.  (לת) מסמר חלוד
  • 09:05
  • 07.09.11
32 מה קורה פה מה קורה בעתון הארץ
  • 09:11
  • 07.09.11

אתם לא מתביישים? אתם מצדדים ביהודים ופוגעים ומביישים מדינות זרות? אוי לעיניים אשר רואות. פטריוטיזם? אהדה לעם ישראל? עוד מעט תצאו לי להתנחל ביהודה ושומרון ולשרוף מסגדים, געוואלד!!!!

33 כשבראש משרד החוץ עומד בריון פשיסטי(ידיד ליטא)  (לת) מה לנו כי נלין
  • 09:16
  • 07.09.11
34 רב-פקד תמר בת שרון. יש שלחויות שאינן ברות ביצוע  (לת) רון
  • 09:17
  • 07.09.11
35 אבל ליטא ודומיה הן המדינות היחידות שליברמן לא הרס את היחסים איתן!  (לת) הלך הזרזיר אצל העורב
  • 09:46
  • 07.09.11
36 חלמאות משרד החוץ לא מפתיעה כשרואים מי השר  (לת) לרוצחים הידד
  • 10:07
  • 07.09.11
37 לא הורדת הדרג - ניתוק מוחלט של היחסים! ינקלה
  • 10:10
  • 07.09.11

הליטאים החצופים והרשעים. על ממשלת ישראל לנתק מיידית את היחסים הדיפלומטיים עם המדינה ששיתפה פעולה עם הנאצים, ומוטב שעה אחת קודם. ליברמן היכן אתה כשצריך? גרש את השגריר הליטאי ומייד.

38 ממשלה לאומית בהחלט ישראלי
  • 10:11
  • 07.09.11

חזקה רק על ערבים.

39 מה שאתה מציע לא מספיק, מלמן ישראלי
  • 10:17
  • 07.09.11

המנוולים חברים באיחוד האירופי, צריך להגיש תלונה רשמית למוסדות האיחוד ולאו"ם, ומה שהכי יכאיב להם: לגייס את הקהילה היהודית בארה"ב למאבק נגדם. כואב הלב לחשוב על עורך הדין הישיש שנאלץ לענות לשאלות השוטרים, בורים שכמותם. ואשר ליצחק ארד: "טולקה", הפרטיזן שבא מהשואה והתגייס לפלמ"ח ולצה"ל, הוא גיבור ישראל, ועל עזות המצח להטרידו הליטאים צריכים לשלם ביוקר.

40 איפה שר החוץ כשצריך אותו?  (לת) נח
  • 10:20
  • 07.09.11
41 "מדינת ניצולי השואה" עושה עיסקאות עם הנאצים ועוזריהם יואל שם-טוב
  • 10:29
  • 07.09.11

כתבה מדהימה במבט לאחור נראה שמתנגדי הסכם השילומים ראו טוב יותר מאחרים לאן תוביל הרוח הסלחנית/חמדנית ההיא. הלכנו לישון עם כספם של הכלבים ונקום עם פרעושיהם. והנה בשירות שטני הס.ס. חוקרת משטרת ישראל את גיבורי הפרטיזנים בא להקיא על "מדינת ניצולי השואה" שעושה עיסקאות עם הנאצים ועוזריהם.

42 ליטבקים אנשים קשים נורמות זלגו מאנטישמים לציונים וחוזר חלילה  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 10:33
  • 07.09.11
43 איך יכול להיות שפעם ראשונה שהנושא הזה מגיע לתקשורת? בועז
  • 10:33
  • 07.09.11

איך יכול להיות שלא דיברו על הנושא הזה מעולם בתקשורת? פשוט ביזיון וחוצפה.

44 חוצפה שקשה לתאר. אבל במדינה חולת שואה כמו ישראל חייב להיות הסבר דמוקרט
  • 10:48
  • 07.09.11

ברור שמדינה ששולחת את מיטב תלמידיה כל שנה למחנות בפולין, שמקדשת את זכרון השואה בכל פינה- לא היתה נוהגת ככה אם לא היה פה מניע כלשהו. והמניע הוא כנראה ברית פוליטית עם הממשל הליטאי החדש, האנטי סובייטי. כשם שבריה"מ היתה מאז מלחמת 67 פרו ערבית ואנטי ישראלית, בדיוק כשהם שהיתה אנטי נאצית- כך היום גרורותיה לשעבר מנסות להפנות עורף למסורת הסובייטית, מנהלות מדיניות פרו ישראלית, ימנית, שכוללת רהביליטציה לפושעים פרו נאצים, שהיו כמובן לאומנים ליטאים. כנראה ממשלת ישראל מוכנה , תמורת תמיכת ליטא במדיניותה, לשלוח שוטרים לחקור ניצול שואה זקן שמבקש דין צדק לפושעי המלחמה הליטאים.

45 חוצפה ובושה יוסף קרני
  • 10:53
  • 07.09.11

לפני שבוע ב 28.8 השתתפתי בכנס של יהודי ליטא מהעיר קיידאן שציינו 70 שנה לרצח יהודי העיר בידי הליטאים. אני מדגיש ליטאים כי הם הקימו יחידות צבא מיוחדות לשם השמדת יהודים.אבי יהודה קרניז"ל שלמזלו עלה לארץ לפני השואה איבד את כל משפחתו וכך גם רבים מיהודי קיידאן. העולם צריך לדעת את האמת ההיסטורית.

46 מלחמה ההיא לא היתה שחור רלבן. אשקלוני
  • 10:54
  • 07.09.11

רוסיה הקומוניסטית כבשה את ליטא והחלה בטיהורים, מאסרים וגירושים. רבים מיהודי ליטא שיתפו פעולה עם הכובש הסובייטי, מה שעורר זעם רב בקרב הליטאים. כשגרמניה פלשה לברה"מ, ליטאים ראו בהם משחררים. הם אכן פגעו ביהודים, תוצאה ישירה של אנטישמיות בת מאות שנים, אך גם תגובת זעם על שיתוף פעולה של היהודים עם הקומוניסטים.

47 הנקמה: להפסיק לנסוע לליטא. לא לקנות מהם מוצרים. להעניש דיפלומטית? אירית
  • 10:56
  • 07.09.11

מי ישאר לנו? עניין אחר: צריך לדעת כי הארצות הבלטיות היו הארצות האנטישמיות ביותר. מלבד האנטישמיות המולדת אצלם הם גם נקמו ביהודים על שחלקם היו קומוניסטים ולכן שיתפו פעולה בשמחה עם הגרמנים כשאלה כבשו אותם. 95% מהיהודים שישבו בארצות אלו נרצחו. חלקם של היהודים שהשתתפו בקרבות הקשים ביותר בצבא רוסיה גדול. לא מספיק נלמד על יהדות הארצות הבלטיות.

48 האם ישראל הוקמה כדי שארדואנים ליטאים ושאר חולירות ירדפו אותנו  (לת) שילכו לעזאזל האנטישמ
  • 11:01
  • 07.09.11
49 הפעם מוני יקים צודק צבי וולף
  • 11:07
  • 07.09.11

היהודים הליטאים ("ליטבקים") הם אנשים בלתי נסבלים. לעומת זאת המרוקאים - ובמיוחד הבולגרים המתחזים למרוקאים - הם אנשים נוחים, נעימים, סבלניים וסובלניים.

50 ל - 42, תמיהה
  • 11:10
  • 07.09.11

אני עוקב אחר התגובות שלך במשך זמן מה ואני שם לב שאתה לאט לאט עובר מפרוזה לשירה מיסטית, זה לא יותר מדי בשבילך בפרק זמן קצר כל כך? גם שנאה, גם שירה וגם מיסטיקה, תשאיר משהו לחולצות החומות.

51 חוצפה ובושה יוסף קרני
  • 11:10
  • 07.09.11

לפני שבוע השתתפתי בכנס במלאות 70 שנה לרצח קהילת יהודי קיידאן עיר בליטא.הליטאים הקימו יחידות צבא לשם רצח יהודים.שום התחמקות לא תשנה את האמת ההיסטורית. הליטאים רצחו יהודים.אבי יהודה קרני ז"ל עלה לארץ כחלוץ לפני השואה מישפחתו כולה נרצחה בושה גדולה וחרפה גדולה

52 מן המאמר מצטיירת ליטא כאומה של ימנונים ליברמנצ'יקים  (לת) נשמע מוכר
  • 11:15
  • 07.09.11
53 למר מלמן: את הסיפור הזה עליך לספר ליהודים רבים אזרחי ישראל רעם
  • 11:22
  • 07.09.11

וגם לחבריך בעתון.

54 תודה לכותב!  (לת) יבורך מלמן
  • 11:26
  • 07.09.11
55 בושה עודד
  • 11:26
  • 07.09.11

איפה אתם ליברמן&ביבי הרסתם יחסים עם טורקיה מעצמה איזורית שהיינו איתה ביחסים מאד מיוחדים, וליטה שחוזרת למקורות הפשיסטים שלה. "יוק". התבישו צוות "מנהיגים" למופת.

56 באמת מטופש שישראל נענתה לליטא לחקור את אדון מלמד הליטאית
  • 11:26
  • 07.09.11

שהיה פרטיזן עם דודי ז"ל- הירש שמוליאקוב. אני גם בתוכי מבינה את הליטאים שקיבלו את הגרמנים כמשחרריהם מהכיבוש הסובייטי... את סבי רצחו במכות ביום הראשון של הפלישה הגרמנית...הליטאים.... האמת, אצלי בלב ישנו השגריר היפני בליטא,סוגיהרה - שסיכן והציל אלפי יהודים מגורל איום ונורא. יהי זכרם ברוך...

57 סיפור אמיתי ששמעתי מניצולת שואה ליטאית עמית
  • 11:35
  • 07.09.11

מכרה שלי, ניצולת שואה יוצאת ליטא, אישה מדהימה בת 85, היתה מספרת לי, שכל לילה היא חולמת, איך הכור הגרעיני ליד קובנה מתפוצץ ולוקח איתו את כל בני הבליעל האלה

58 מאמר יפה מאוד  (לת) אסף
  • 11:37
  • 07.09.11
59 בדיעבד נראה שמתנגדי הסכם השילומים היו המפוכחים שבנו  (לת) יואל שם-טוב
  • 11:49
  • 07.09.11
60 הלכנו לישון עם כספם של הכלבים הגרמנים ונקום עם פרעושיהם הליטאים  (לת) יואל שם-טוב
  • 11:50
  • 07.09.11
61 הדברים נכתבו בעבר אך לא באופן בולט  (לת) לבועז 43
  • 12:03
  • 07.09.11
62 גיבורים על מוסלמים - פחדנים מול נאצים אורי ביתן
  • 12:12
  • 07.09.11

לעומת ה"עמדה הגאה" מול מדינות כמו תורכיה, מול הערבים והפלסטינים ורדיפת השמאל תחת תוית של "אנטישמיות" - מגלה מדינת ישראל רפיסות מוחלטת מול הארצות הבלטיות, המאדירות את פושעי המלחמה שלהן, ומול רומניה שמסרבת להכיר באחריותה הישירה לשואת יהודיה (בניגוד למדינות ציר אחרות, רומניה השמידה בעצמה את יהודיה).

63 יש לארגן מחאה נגד ליטא ב-facebbook יעל
  • 12:12
  • 07.09.11

יש להחרים כל סיורים בליטא, להפסיק לשחק שם כדור רגל או כל כדור אחר ולפרסם את דרישות ממשלת ליטא קבל עם ועדה. אולי זה יגיע גם אל משרד החוץ שלנו.

64 מעניין שדווקא כאן ממשלת ישראל לא מגלה את "זקיפות קומתה"  (לת) ליטבק, דור שני
  • 12:17
  • 07.09.11
65 ייחסה המבזה והמנשל של ישראל לפלסטינים שקול להכחשת שואה רבתי.  (לת) לייבוביץ אמר ב 67
  • 12:38
  • 07.09.11
66 המנוולים האלה בליטא לא לוקחים אחריות לפשעי המלחמה שלהם יש לגרש את שגרירם
  • 12:55
  • 07.09.11

ולפעל, ביחד עם גרמניה, לסילוקם מהאיחוד האירופי. את אשר נעשה אין להשיב אבל אם הם לא יקחו אחריות על פשעיהם יש להענישם

67 כל מילה בסלע. ולמי שעדיין מפקפק- קיראו את הספר - "הקמע".  (לת) דור שני לשואה
  • 13:00
  • 07.09.11
68 אבל אלו ידידיו של ליברמן! עדות נוספת לעובדת היותו מרגל סובייטי  (לת) והמבין יבין
  • 13:01
  • 07.09.11
69 שרי ממשלת ישראל לא למדו הסטוריה ולכן נגזר עלינו בגינם לחזור עליה מייער ווילנר (ליטא)
  • 13:20
  • 07.09.11

ואליה. זאת ועוד:בעידן הפוסט-מודרניסטי הארור, אין עוד צדיק ורשע, טוב ורע, שחור ולבן. מה כן יש? פטפוטי סרק מסוכנים על נארטיבים, אידיאליזצייה של הרוע, בילבול יוצרות ובייצים. יש יותר מאירוניה ואף יותר ממאקבריזם בעובדה שהממשלה הזו - האולטרא-פטריוטית כביכול - מגנה מבלי משים כמובן, על קשישים נאצים. ועל קורבנותיה לא תחוס.

70 הניצולים הליטבקים לא עיכלו את ליקחי השואה ורצחו פלסטינים בסיטונות  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:21
  • 07.09.11
71 49 צבי וולף אולי תחשוף לקוראים את עבר הוריך כקאפואים באושוויץ  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:33
  • 07.09.11
72 תקראו זכרונותיו של היפני סוגיהארה, שהציל אלפי יהודים מהליטאים  (לת) משה ירושלמי
  • 15:51
  • 07.09.11
73 הליטאים הינם משחר ההיסטוריה אחד העמים האנטישמיים ביותר דוד
  • 15:52
  • 07.09.11

הם היו בין הראשונים שהחילו את חוקי הטוהר מיהודים עוד לפני שהגרמנים הגיעו

74 הבעיה של שרי ממשלת ישראל היא בורות. בורות גוררת חולשה  (לת) שמואל
  • 15:54
  • 07.09.11
75 יותר מזה: בצביעותם הרבה, הם הקימו אנדרטה בקובנה לזכר סוגיהארה אברי
  • 15:56
  • 07.09.11

שהציל אלפי יהודים. כשהוא הציל את היהודים הגרמנים עוד לא הגיעו לשם: כבר אז הליטאים התעללו ביהודים, מה שדירבן את סוגיהארה לפעולת ההצלה

76 החוצפה האמיתית היא של אלה שמכנים עצמם בעזות מצח - "המחנה הלאומי" גליציאנער
  • 16:01
  • 07.09.11

בשם "הכבוד הלאומי" ממשלת ישראל מוכנה להסתכסך עם ארה"ב, עם תורכיה ועם האיחוד האירופי (ששם מגינה עלינו גרמניה)-אבל אין לה בעייה להתרפס בפני הגרועים שבעמים האנטישמים:הליטאים,הביילורוסים והאוקראינים.אין צורך להזכיר את מעללי העמים הללו בשואה, אבל שיא החוצפה היא של איווט ליברמן,אותו פישפש שעלה למעלה ומפעיל את לגיון הזרים הטטרי שהכניס הנה בתור מיליציה פרטית.הפטריוט הישראלי הדגול שקרא למפלגתו בשם שגנב ננמפלגה רוסית אנטישמית מוצהרת (שבראשה עומד - איך לא - יהודי למחצה) לא הסתיר את מאמציו להתידד עם חבר המדינות. הלאומן הגאה שהרס את יחסינו הרגישים עם תורכיה, הוא ידידו של הדיקטטור הביילורוסי לוקשנקו, לשעבר אפרטצ'יק בכיר במשטר הקומוניסטי.גם לידידיו במולדביה מולדתו וברפובליקות סובייטיות-לשעבר נוספות יש לרוב מוניטין מפוקפק.הוא לא רק עושה איתם עסקים, הוא גם מוכר להם כמסתבר את מורשת השואה.די מגוחך כשחושבים על כך שלא היתה ממשלה בישראל שהתנהגה בעושק,גנבת דעת והשפלה כלפי ניצולי השואה יותר מממשלה זו שאינה מהססת להתמקח איתם על כל פרוטה מקצבאותיהם העלובות.בקיצור:הזהרו ממי שבחוצפתם קוראים לעצמם "המחנה הלאומי".

77 מתוך קהילה של כ-220,000 יהודים נרצחו ע"י הליטאים 207,000 יעקב
  • 16:14
  • 07.09.11

מתוך קהילה של כ-220,000 יהודים לפני הפלישה הגרמנית, נרצחו בשואה, בעזרתם הפעילה של הליטאים, כ-206,800 (כ-94 אחוזים מבני הקהילה). מפקד האס אס בליטא, קרל יגר (Karl Jäger), הודה שאת מבצע הטיהור של ליטא מיהודים אפשר היה להגשים רק הודות לשיתוף-הפעולה של הפרטיזנים הליטאים והמוסדות האזרחיים הליטאים, שהשתתפו ויזמו את רצח היהודים בצורה מאורגנת

78 ומה עושה השגרירה לשנו בליטא? שותקת! היא בכלל מבינה?  (לת) פשוש
  • 16:54
  • 07.09.11
79 כל עוד יש ציונות האמת על השואה תוסתר עמוק עמוק  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 17:10
  • 07.09.11
80 מדינתם של ניצולי השואה? היחס לניצולי השואה בישראל תמיד היה מחפיר.  (לת) כדרלעומר
  • 17:33
  • 07.09.11
81 תגיד לי יוסי מלמן.... רותי
  • 17:36
  • 07.09.11

תגיד לי, יוסי מלמן, האם הפנית את השאלות העולות כאן אל משרדו של שר החוץ? האם מישהו ענה לך? האם מישהו במשרד החוץ מטפל בנושא? הרי שר החוץ יוצא ובא בארצות הגוש המזרחי לעיתים קרובות מאוד! ויש לו שם דלת פתוחה כנהוג בין קומראדים. נראה, אם שר החוץ ינסה, לאור הנושא המועלה כאן, להושיב את הדיפלומט הליטאי, המייצג את ארצו בישראל, על הריצפה, כפי שנעשה עם הדיפלומט הטורקי?

82 סערה בכוס וודקה דן לב פועם
  • 18:03
  • 07.09.11

אז באו אל מלמד ושאלו אותו כמה שאלות. כנראה שבמשטרה לא ידעו איך להגיב לפנייה. אתם חושבים שהקצינה ידעה לבית של מי היא נכנסת? אתם חשובים שמפקד התחנה שלה קרא את ספור חייו של מלמד? אל תגזימו בקרדיט שאתם נותנים לשמטרה. אז הגיעה פניה מממשלה זרה. פעלו לפי הנוהל הרגיל. באו, שאלו, הלכו. מישהו מעלה בדעתו שתוגש בקשת הסגרה? ועוד לניצול שואה בן 86? מישהו חושב שעו"ד מלמד מתכוון ביוזמתו לנסוע לליטא? אז כל הספור איננו ספור. זה נכון שהוא מראה את הפרצוף המכוער של אירופה האנטישמית, ובמיוחד בחלקה המזרחי, שם, להבדיל ממערב אירופה, לא משתמשים באיפור שיכול להסתיר קצת משהו מן הכיעור. בקיצור. נא לא להתלהם. לא מורידים דרג שגרירים ולא עושים "צימס" ממשלתי מספור כזה. ומי שתכנן לנסוע לליטא לנופש או טיול בליטא מתבקש לשקול זאת פעמיים לאחר שיקרא את הספור של מלמן. אגב, ליברמן הוא שר חוץ כושל מאד. לא צריך להדביק לו סיבות שאינן אמיתיות.

83 ביבי ינאם נגד ליטא על קברו של הרוצח גולדשטיין ימח שמו  (לת) צבי
  • 18:09
  • 07.09.11
84 הנושא החשוב היחידי הוא הפגנת דפני ליס. אסור לחשוב על שום נושא אחר  (לת) אזרח
  • 18:19
  • 07.09.11
85 מכונת הרצח הקומוניסטית השמידה והגלתה 120 אלף איש כידוע 2 צדדים למטבע
  • 18:27
  • 07.09.11

שנמנו על האליטה הפוליטית-חברתית בארצות הבלטיות. בלט מאד חלקם של קומוניסטים יהודים מקומיים במעשי הזוועה שבאו בעקבות הכיבוש הסובייטי של 1940. החוויה המזוויעה של המפגש עם הברברים האדומים מצדיקה במידה רבה את האהדה שהפגינה האוכלוסיה המקומית לצבא הגרמני שגרש את המרצחים האדומים. מן הראוי להזכיר שבין קורבנות הטרור הסובייטי היו גם יהודים מהמעמד הבינוני שהוגלו לסיביר אחרי שכל רכושם הוחרם.

86 נו כולם רוצים התנצלות והסברים נהפכנו להיות הייבלת של העולם וזה קי/דון
  • 19:22
  • 07.09.11

שוב מתוך אנטישמיות וקנאה לשמה, כשיש מיתון בעולם ומלחמות שוב מחפשים את הקורבן הרגיל.

87 תודה ליוסי מלמן על הכתבה הנוקבת. לא ידעתי מאומה עד עתה.  (לת) משה גמזו
  • 21:12
  • 07.09.11
88 בטח שצריך לנתק הקשרים עם כל העולם אבל צריך לנוח אחרי הטורקי  (לת) קתו הזקן
  • 21:52
  • 07.09.11
89 מגיב 64, ממשלת ישראל מומחית בגילוי זיקפת קומתה  (לת) אאאא
  • 21:56
  • 07.09.11
90 חוצפתם של הליטאים ח.מ.
  • 20:29
  • 21.09.11

מאז ומתמיד נחשבו הליטאים כאנטישמים ושונאי יהודים. גם כיום מהללים ומשבחים את משתפי הפעולה הליטאים שהביאו לרצח של יהודים בתקופת השואה. הממשלה הליטאית צריכה ליתן את הצדק והדין כלפי קורבנות השואה,ניצולי השואה ששרדו והדור השני.

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת