מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

תמיכה בטיהור אתני

כאשר "שגריר" אש"ף בארה"ב מען עריקאת מכריז, כי המדינה הפלסטינית צריכה להיות "נקייה מיהודים" - הוא מתכוון, מן הסתם, לכך שיש לפנות את כל היהודים המתגוררים כיום בשטחים שאש"ף רואה בהם חלק מהמדינה הפלסטינית. במלים אחרות, המדינות המתכוונות לתמוך באו"ם בבקשת אש"ף להכיר במדינה הפלסטינית - יצביעו למעשה בעד הטיהור האתני הזה.

בין החברות באו"ם יש אולי מדינות, בעיקר מוסלמיות, ששטחיהן "נקיים" מיהודים ואין להן כל בעיה מוסרית בקבלתה של עוד חברה הנחושה בדעתה להיפטר מכל נוכחות של יהודים בשטחה. ייתכן אפילו שזו תהיה תוספת רצויה ל"מועדון" שלהן. אבל מה עם שאר החברות באו"ם? מה עם מדינות אירופה שרק לפני זמן לא רב כל כך, תחת שלטון גרמני, טוהרו ולפעמים אף סייעו לטהר את שטחיהן מיהודים? האם בעבורן ההצבעה הזאת אינה מהווה בעיה מוסרית? יהיה מעניין לצפות בהתנהגותן.

לקראת מדינה פלסטינית - סיקור מיוחד

אף כי מדובר בשאיפה מתועבת, אין זה מפתיע שהפלסטינים - אלה שמחמוד עבאס מגיש בשמם את הבקשה להצטרף לאו"ם, ואלה המונהגים על ידי החמאס שמתנגדים לבקשה הזאת - אינם רוצים לראות אף יהודי על אדמתם. מה שנראה במבט ראשון מפתיע זו העובדה שהם מאמינים ששאיפה כזאת היא בת ביצוע. נראה שהם שואבים עידוד מקריאתם של חלקים בשמאל הישראלי לעקירת יהודים המתגוררים מחוץ לקווי שביתת הנשק הישראלית-ירדנית מאפריל 1949. לא פחות מפתיעה העובדה שהממשל הנוכחי בוושינגטון, למרות התנגדותו ליוזמת עבאס באו"ם, מביע את הסכמתו לרעיון הזה בהתעקשותו להפסקת הבנייה ביישובים שמעבר לקווי שביתת הנשק. מדינות אירופה מקבלות, כך נראה, את הקו שוושינגטון מתווה בנושא הזה.

אלא שלאמיתו של דבר - אין בעצם סיבה להפתעה. ב-2006 ביצע אריאל שרון טיהור אתני כזה בגוש קטיף, וניצל את צה"ל כדי לגרש 8,000 חקלאים יהודים מאדמותיהם. אם אפשר היה לעשות את זה ברצועת עזה מדוע לא לעשות את זה ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים - תוך כדי המתקת הגלולה באמצעות "חילופי" שטחים?

גם יורשו של שרון בראשות הממשלה, אהוד אולמרט, כשעדיין האמין שיצליח להוביל את ישראל לניצחון בהרפתקה האומללה שנקראה "מלחמת לבנון השנייה", אמר כי צעדו הבא יהיה עקירת יישובים יהודיים ביהודה ובשומרון. ברור שסיומו האומלל של המבצע בלבנון שינה את המצב, אך אין כל ספק ש"ההתנתקות" של שרון השפיעה על הציפיות והדרישות של הפלסטינים. עבאס, שהתעודד מההצהרות שהשמיעה וושינגטון, סירב לשאת ולתת עם ישראל אם לא תפסיק לבנות מעבר לקווי שביתת הנשק ולא תביע נכונות לקבל הסכם שיתבסס על הקווים הללו. לכן הוא הולך כעת לאו"ם.

למרבה האירוניה, רבים האמינו כי "ההתנתקות" של שרון מעזה תהווה צעד לקראת פיוס ישראלי-פלסטיני. למעשה, היא נהפכה לאבן נגף, כי היא נטעה במוחם של הפלסטינים את הרעיון שטיהור אתני של יהודים מהאזורים שמעבר לקווי שביתת הנשק הוא בר ביצוע; זאת אף שכל מי שמכיר את המצב הפוליטי בישראל יודע, כי מה שקרה בגוש קטיף לא יקרה שוב. הסברה הפלסטינית השגויה הזאת היא שמנעה, יותר מכל דבר אחר, את חידוש המשא ומתן בשנתיים האחרונות. היוזמה הפלסטינית באו"ם מציינת את דחיית חידושו של מו"מ כזה בעתיד הנראה לעין.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין גבול לצדקנות השמאל בישראל..... עמנואל
  • 04:03
  • 20.09.11

רואים במתישבים היהודיים בגדה פושעים בינלאומיים מתנגדים להעברת ערים פלשתנאיות (בקע, טירה, אום אל ודומיהן) ל"פלשתין" ו'און טופ אוף איט' להחזיר פליטים מחזה האבסורד

  •   גם אם היו תוקעים לך בפנים את ההבדל בין הדברים לא היית רואה איתן
    • 09:07
    • 20.09.11

    כי ככה זה שבשבילך היהודים הם קדושים מעונים והפלסטינים הם "ערבושים" ושיגידו תודה בכלל שלא רוצחים אותם כמו בסוריה, נכון?

  •   אכן על פי החוק הבינלאומי כל המתנחלים הם פושעים. איציק המרכז
    • 09:22
    • 20.09.11

    הקמת ההתנחלויות בשטחים מהווה הפרה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, הקובע את הכללים החלים בזמני מלחמה וכיבוש, וגוררת הפרה של המשפט הבינלאומי בדבר זכויות האדם. אמנת ז'נבה הרביעית אוסרת על המדינה הכובשת להעביר אזרחים משטחה אל השטח הכבוש. להלן המשפט האחרון בסעיף 49 באמנת ג'נבה הרביעית: "המעצמה הכובשת לא תגרש ולא תעביר חלקים מאוכלוסייתה האזרחית שלה לשטח שכבוש על ידה". אני כבר ממתין חודשים לראיה שתתמוך בדברי השקרן הפתולוגי על "העברה בכפייה". ישראל חתמה על אמנת ז'נבה הרביעית בתאריך 6 ביולי 1951. לא היה צריך לאשרר את חתימת הממשלה משום שאין שום חוק ישראלי אשר מחייב אשרור אמנות בינלאומיות. אני כבר ממתין חודשים לראיה שתתמוך בדברי השקרן הפתולוגי שישראל צריכה לאשרר אבל הנוכל עדיין לא הציג את החוק. בנוסף, תקנות האג אוסרות על המדינה הכובשת לבצע שינויים של קבע בשטח הכבוש, אלא אם שינויים אלה נובעים מצרכים צבאיים, במובן הצר שלהם, או שהם נעשים לטובת האוכלוסייה המקומית. הפרשנות המעוותת של ישראל שהשטח אינו כבוש אינה נתמכת על ידי אף מדינה בעולם.

  •   גזענות שמאלנית במיטבה יצחק
    • 09:40
    • 20.09.11

    לא, חביבי. האם גורש ערבי ישראלי מביתו? האם הכריז אי פעם ישראלי (אפילו לא הרב כהנא!) שבישראל לא יגור אף ערבי? אז כל התגובה שלך עקומה וחסרת בסיס.

  •   שטויות יואש הבואש
    • 09:45
    • 20.09.11

    לא היה ריבון בשטחי יהודה ושומרון לפני 67', ולכן לא כבשנו את השטח מידי אף אחד. זכותה של ממלכת ירדן על האדמה אינה עולה בגרגר אחד על זכותה של ישראל על האדמה. כמובן שמדינה פלסטינאית מעולם לא הייתה בשטחי יהודה ושומרון (וגם לא בשטחי ישראל "הקטנה") - למרות שהפלסטינאים ועוזריהם מנסים להשכיח עובדה זו.

  •   יואש הבואש, אפילו מדינת ישראל כבר לא טוענת את הטענה המעוותת הזו איריס
    • 10:17
    • 20.09.11

    הפרשנות שלך - שנדחתה למעשה על-ידי כל מדינה בעולם, מלבד ישראל - לא עולה בקנה אחד עם תכלית האמנה, והיא הגנה על אוכלוסיה אזרחית בשטח כבוש. לנכבש לא אכפת למי הייתה ריבונות בשטח לפני הכיבוש - מטרת אמנת ז'נבה היא להגן על זכויותיו. האמנה חלה בשטחים, השטחים הם שטחים כבושים, חל שם משטר צבאי, ולא החוק הישראלי. לישראל אין זכות בשטחים, נקודה. גם אם נניח לרגע כי אכן לא הייתה ריבונות לאף מדינה בעולם - זה לא משנה. כפי שציינתי, הפרשנות הזו נדחתה, ואפילו ישראל כבר לא טוענת את הטענה הזו, שעומדת בניגוד גמור לתכליות אמנת ז'נבה. ובכל מקרה, מועצת הביטחון החליטה לפני עשרות שנות כי כיבוש שטח אינו מקנה ריבונות, והחלטות המועצה הן חוק מבחינת המשפט הבינלאומי. אני מציעה לדעת על מה מדברים לפני שמתפדחים....

  •   החוק הבנין לאומי בן כנען
    • 11:26
    • 20.09.11

    מתי החוק הזה הגן עליך? מתי משהו מסבביתח בהקרובה כיביד אותו ב150 שנה האחרונות. אתה חושב שאם תכבד איזשהו חוק בין לאומי משהו יכבד אותך. אני יודע שלא. אני לא מתכוון לבצע פינוי של 250K ישראלים מבלי לקבל כלום בתמורר, ניתן לבצע חילופי שטחים ואוכלוסיות. אתה לא יכל לבוא ולהתחשבן על מה שקרא לפני יותר מ50 שנה כאשר במשך התקופה הזו וגם היום לא מעוניינים להגיע איתך לפשרה כלשהי. אז יכל להיות שארנס הוא שקרן בפטולוגי, אבל באיזור שלני עדיף שקרן (ותאמין לי הוא חי בסביבה טובה) מאשר להיות עיוור או יותר גרוע צבוע והדיוט.

  •   ישראל לא תעניק את אזרחותה לפלסטינים ולכן הדרך היחידה שלהם לזכות בעצמאות היא ע"י מדינה משלהם אורני
    • 12:12
    • 20.09.11

    ירדן היתה הרבה יותר הגונה מישראל כלפי האנשים שכבשה בשנת 1948. היא העניקה להם בשנת 1950 אזרחות. זה מעלה את זכותה לשלוט בשטח בו חיים הפלסטינים הרבה מעל זכותה של ישראל שמוכנה להחזיקם תחת כיבוש בלי הגבלת זמן ובלי להעניק להם אזרחות. ישראל הכירה בזכותם של הפלסטינים להקים לעצמם מדינה בהכרזת העצמאות שלה. היא לא יכולה לחזור בה מהכרה זו כיוון שעצמאותה מבוססת על החלטת האו"ם לחלק את הארץ למדינה יהודית ומדינה ערבית.

  •   אמנת ג'נבה ודמגוגיה שמאלנית נחמן
    • 12:26
    • 20.09.11

    תקרא את אמנה במקור ולא באתר של שלום עכשיו, ותראה שכתוב שם Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies. מלים אלא משמעותם היחידה היא העברה בכח, כמו ב"התנתקות" . לא כתוב שמדינה צריכה לאסור לאזרחיה להתגורר בשטח כבוש.

  •   תחי טיבט בודהא
    • 12:56
    • 20.09.11

    האם התנגדת גם לטיהור האתני שסין עושה בטיבט למשל?

  •   עמנואל - מגיב ותיק מטעם של ביבי  (לת) זוכרים אותו עוד מאילת
    • 12:58
    • 20.09.11

  •   לאיציק מהמרכז - שטח כבוש? מאיזו מדינה? ירדן? הם לא רוצים אותו. יצחק
    • 13:32
    • 20.09.11

    מכאן, שמדובר בשטח הפקר. ואם הירדנים יבקשו אותו בחזרה, אפשר לשקול. אבל אי אפשר (!) להמציא מדינה (פלסטין) ולומר שממנה כבשנו את הגדה במערבית. ואפרופו אמנת ז'נבה, כשהאויב לא חתום עליה, כמה היא באמת שווה?

  •   אדרבא, אז למה לא מספחים את השטחים שלא שייכים לאף אחד?  (לת) אילן
    • 13:43
    • 20.09.11

  •   לכן צריך לתת לכל התושבים שם אזרחות ישראלית  (לת) יהודה
    • 13:56
    • 20.09.11

  •   איציק הממורכז ואיריס המעוותת kushivenushi
    • 15:01
    • 20.09.11

    בראשית השתלטו הירדנים אל הגדה ב 1948 עוד לפני שהבריטים עזבו ואאלי גםבחסותם. השתלטות צבאית על שטחים לא שלך נקראת בעברית כיבוש.ירדן לא היתה אז חברה באום ובלשון העם לא שמה זין. לא איציק ולא איריס ולא דומיהם זעקו כנגד הכיבוש הירדני שהתקיים עד 1967 לכן כל הדבורים על כיבוש הם בפשטות בולשיט. מה שכן נכון הוא: א. להתנהג כמו בני אדם. ב. להבין שכדי שישרור פה שקט יש לחלק את האדץ למדינה פלסטינאית ולמדינה יהודית ע"פ החלטות האו"ם. ג. כל הנ"ל בכפוף להכרה הדדית בזכות הקיום שלנו ושלהם והעמדת כל סוגי הבטחונות שיערבו לסיום הסכסוך ללא דרישת חדשות לבקרים.

  •   אני מבין שאתה תומך בעברת שטחי יהודה ושומרון חזרה לידי ממלכת ירדן?  (לת) סקרן
    • 15:13
    • 20.09.11

  •   ליצחק מהמרכז נ.ד.ן
    • 15:53
    • 20.09.11

    אתה מתכוון לכך ש : "אי אפשר להמציא מדינה" כפי ש"המציאו את מדינת ישראל?" או שאתה מתכוון למשהו אחר. הוטנטוטיה זה כאן!! מבחיל! ולא חכם במיוחד.

  •   TRANSFER ודמגוגיה ימנית YS
    • 18:30
    • 20.09.11

    פרוש המלה TRANSFER הוא "העברה" לא בכוח ולא בטיח. אתה ממציא פירושים למילים לפי האידאולוגיה שלך.

  •   נ.ד.ן תשובתך מעולה!  (לת) רילד
    • 18:48
    • 20.09.11

  •   Except that almost all international lawyers disagree with you... Hugo Grotius
    • 04:58
    • 21.09.11

    To say that almost all international lawyers in the world, except for those who are pro-settler are "leftists" is absurd - it's the Establishment! the only international lawyers who don't think that settlements violate the Geneva Conventions are pro-settler propagandists!

  •   משל למה הדבר דומה? ברונו שלטר
    • 06:56
    • 21.09.11

    להאשים בגזענות אשה המבקשת לבצע בגופה הפלה לאחר שנאנסה על ידי זר בנדיט ואלים שפרץ לביתה באישון ליל. הלא תבוש, מישה!

02 יש למנוע חיכוך בין האוכלוסיות אלכס מהכרמל
  • 04:05
  • 20.09.11

הדובר הפלסטיני אמר אמת. לאחר שנים ארוכות של סכסוך עקוב מדם ומשנאה הדדית, יש להפריד בין העמים הניצים. פלסטין בלי יהודים וישראל בלי ערבים. זהו הפיתרון האולטימטיבי ולמעשה היחיד לסכסוך הקשה.

  •   מסכים איתך אלכס העולה/מתנחל החדש יאמן מהכרמל עוד לפני אלכס
    • 18:29
    • 20.09.11

    למה לא נחזור לחלוקת 47 ושתהיה ישראל מדינת היהודים ופלסטין מדינת הערבים... ילא קדימה תציע לאדוניך

03 טעית, ב-2006 לא ביצע שרון כלום- הוא הפך לצמח. היה זה ב-2005  (לת) י עברי
  • 04:05
  • 20.09.11

04 המסלול של שבתאי צבי נראה מוכר,לא? התחיל כמשיח ובסוף התאסלם...  (לת) נתן העזתי
  • 04:21
  • 20.09.11

05 מישה ארנס אתה מבזה את צעירותך עם "מאמר" שכזה  (לת) ג.לוי
  • 04:43
  • 20.09.11

  •   ארנס בייש את עצמו גם בצעירותו כך שהבזיון הוא מתמשך  (לת) רואה עבר
    • 11:17
    • 20.09.11

  •   יופי, יופי אתם מגיבים לפי ההנחיות שלי. בונוס בדרך.  (לת) שולץ , הקרן לישראל חלשה
    • 13:29
    • 20.09.11

  •   הדבר היחידי שחלש כאן שולצי היא דעתך - במידה ואי פעם היתה לך כזו. - שחלשה עליך נעבעך. משה צבי נריה
    • 00:36
    • 21.09.11

    כדאי שתתפלל ביתר כוונה בימים הנוראים הבע"לט. מי יודע, אולי הקב"ה בכל זאת ירחם עליך.

06 לא תישא את שם השואה לשווא טוליפ
  • 06:16
  • 20.09.11

ההשוואה בין הטיהור האתני שערכו הגרמנים לבין העברת אזרחי ישראל משטחים שנכבשו על ידה, מעידה על זילות בשואה, ויותר מכל מעידה עליך.

07 really רועי
  • 06:22
  • 20.09.11

זה מה שיש למר ארנס המכובד להגיד על פניית הפלסטינים לאו"ם? אם זה הטיעון האחרון שנשאר לך, כנראה שבאמת לא נותר לנו טיעון מוסרי להתנגד למדינה פלסטינית. אני מקווה שהמאמר הוא מעידה חד? פעמית, ושתחזור להיות אחד מהקולות הלא-נורא-מביכים של הימין.

08 ארנס. כתמיד, תודה לך מקרב לב שמצאת והבאת לנו את הביבי הזה.  (לת) אין כמוך.
  • 06:36
  • 20.09.11

09 הרצחת וגם ירשת? רון
  • 06:39
  • 20.09.11

קודם כבשנו את השטחים, אחרכך התנחלנו שם בכוח ובאלימות קשה בניגוד לחוק הבינלאומי ועכשיו אתה מדבר על טיהור אתני... דמגוגיה בגרוש של הקורבן התמידי.

10 נו שוין. מישה שלנו הפך לדוברו הבלתי רשמי של ארגון הטרור "כהנא מת" : "מה שקרה בגוש קטיף לא יקרה שנית".... ערן ארגוב
  • 06:40
  • 20.09.11

מדוע זה לא יקרה מישה? כי מה יעצור זאת? צה"ל יסרב פקודה? המתנחבלים ילחמו בצה"ל בנשק חם (שסופק להם בידי צה"ל - וממחסני צה"ל)? הקב"ה יתערב? הקב:"ן יתערב? הקבב יתערב? השבב יתערב? השב"כ יתערב? ואלי במקום זה אנחנו ואתה נתערב? הבה נתערב בינינו שכמו שהלך החבל אחרי הדלי והזרזיר אצל העורב, המתנחבלים יפונו משטחי הגדה הכבושים עד האחרון שבהם, יוחזרו אל מעבר לקו הירוק - ולא ייוודע כי באו אל קירבו. על הסתה ואיומים בגרוש מן הסוג של מאמרך, מישה היקר, כבר אמר ג'ורכ' ברנארד שו: "גבירתי היקרה! מי את-אנחנו כבר יודעים.כל מה שנותר לנו הוא להסכים על מחיר".

  •   "ולא ייוודע כי באו אל קירבו"? הלוואי אבל כנראה טעות מרה זכי חלטורה
    • 17:23
    • 20.09.11

    תושבי הגליל ובעיקר המתונים שבהם ששואפים לחיות בדו-קיום עם ערביי הגליל חוששים מאוד מהצפת המדינה במתנחלים שמן הסתם יבואו לגליל ויעבירו את המהומות מיו"ש לגליל. אם פינוי מתנחלים, אז למדינת יוטה בארה"ב (ראה כתבה בעיתון זה מאתמול או שלשום). מי צריך את היהודים החומציים האלה פה? לה דראקו.

  •   אל תדאג ריש גלי ידידי. רובם של המתנחבלים ירד מן הארץ לאחר השטוזה שיחטפו בזמן הפינוי ערן ארגוב
    • 21:48
    • 20.09.11

    ובעצם אני הוא זה שצריך לדאוג כי לא אתפלא אם הם יתחילו להציף את הכנסיה האנגליקנית בבקשות להצטרף. אני חושש שגם מי הטבילה לא ישנו אותם והם ימהרו להצטרף לאבנגליסטים המטורללים שמהם יש בשפע גם בבריטניה למרבה הצער והדאבה.

11 מר ארנס. אל תיתמם. ּבוא נעשה עסקה. תגורו איפה שרוצים בכל פלסטין ההסטורית, ושפלסטינים מעזה והגדה יגורו איפה שרוצים, כולל בתוך ישראל. דרך אגב, גם הפליטים. אז הארץ לא תהיה נקיה מיהודים וגם לא מפלסטינים.  (לת) אבן אלבלד
  • 06:45
  • 20.09.11

12 ארנס מטעה את הקוראים. הפלסטינים כן מוכנים להשאיר את המתנחלים בתוך פלסטין. בתאריך 18/9/11 אמר נביל שעת, ראש צוות המו"מ, לרזי ברקאי בתוכנית הבקר שלפלסטינים אין בעייה שהמתנחלים יישארו לגור במדינה הפלסטינית בתנאי יצייתו לחוקי המדינה העתידית.  (לת) איציק המרכז
  • 06:46
  • 20.09.11

13 כאילו אדר
  • 06:52
  • 20.09.11

כאילו שאין חוגים נרחבים באוכלוסיה היההודית ובקרב המתנחלים שלא חושבים ומקווים שכך יהיה...

14 דמגוגיה זולה- אין למתנחלים כוונה להשאר כיהודים אזרחי פלסטין שיתנהגו כמו יהודים אזרחי ארה"ב ויסורו למרות החוק הפלסטיני טוב ל2 הצדדים
  • 07:07
  • 20.09.11

זוהי מגמה זהה לחלוטין לחוק ועדות הקבלה שהתקבל במקומותינו בתרועות שמחה על מנת לשמור על מרקם חברתי ולמנוע מעושי צרות מקצועיים להרוס את הישוב ( במיוחד שלעושי צרות אלה יש חברים טובים , במרחק יריקה,אשר מוכנים יהיו לבוא לעזרתם אם יעליבו אותם חלילה,עם טנקים, תותחים וסתם רובים

15 לכל הסוכנים שלי. המאמר בטון יצוק. לא להתמודד .הפעל נוהל השמץ קלל. קיראו לו גזען.  (לת) ►▬ שולץ הקרן לישאל חלשה
  • 07:12
  • 20.09.11

16 ההתנתקות מעזה נועדה לדפוק ת'דתיים , לא לפיוס ולא נעליים .  (לת) זהבית גולדץ
  • 07:14
  • 20.09.11

17 ארנס עדיין חי בחזון המשיחי-חילוני, שלפיו הכיבוש הוא דבר לגיטימי כאשר מדובר בכובשים יהודים.  (לת) חרדה קיומית
  • 07:17
  • 20.09.11

18 בפינוי גוש קטיף לא היה שום גירוש כפי שכותב ארנס הדמגוג מודרניסט
  • 07:17
  • 20.09.11

החזרת אוכלוסיה יהודית מחו"ל (גוש קטיף שמעולם לא סופח לישראל) אל תוך מדינתה (ישראל) אינה גירוש ואינה טרנספר. בראיון לעיתון "הארץ" עם אלוף בן ב 5.4.04 אמרה פליאה אלבק (אם ההתנחלויות) , שהייתה 24 שנים מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה ושבידיה הופקד הטיפול המשפטי בקרקעות השטחים: "יש אלמנט של זמניות בהתנחלויות, מכיוון שהממשל הצבאי יכול להעניק למתיישבים זכויות חכירה על הקרקע רק אם הוא מתקיים בשטח. אם יחול שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים, והממשל הצבאי ייפסק, תסתיים גם החכירה". ולשאלה האם אין למתנחלים זכות קניין על בתיהם ושדותיהם היא ענתה: "אין זכות קניין, כי היא ניתנה עם המגבלה שיכול להיות שיצטרכו להחזיר את הקרקע, אם יסתיים הממשל הצבאי". בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל. מדוע התקשורת (חוץ מ"הארץ") לא פרסמה את העובדות הללו?

19 כן, רק חבל שהעובדות שונות  (לת) אני
  • 07:19
  • 20.09.11

20 שאלה לארנס: ואם הפלסטינים יסכימו להשאיר את המתנחלים במדינה הפלסטינית האם אז תהיה מוכן לקבל את היוזמה הסעודית כפי שהמליץ איש הימין מאיר דגן? אתה ארנס רק מחפש תירוצים למה לא לעשות שלום.  (לת) אינפיניטי
  • 07:20
  • 20.09.11

21 אורי אבנרי, מי זוכר אותו? נכל המהומה סביב מדינה פלסטינית אף אחד לא מזכיר שמה שמתרחש בימים אלו הוא התסריט המדוייק שכתב אורי אבנרי לפני עשרות שנים לתפארת מדינת ישראל ובא לציון גואל. חבל על הזמן וסוף הדרך.  (לת) אבסולוט וודקה
  • 07:23
  • 20.09.11

22 די להיתמם. הכוונה לא לקהילה יהודית חביבה אלא למתנחלים האירידנטים
  • 07:26
  • 20.09.11

הם לא יקבלו אזרחות פלשתינית וימשיכו להתסיס ולסבך את הסדר הקבע והיחסים בין המדינות. הם יהיו העילה לפיצוץ בשנת 5202. להשוות אותם עם יהודי אירופה לפני השואה הוא דמגוגי ופתטי. אם הם יסכימו לחיות שם כאזרחים פלשתינים, כמו שהערבים הישראלים הם אזרחי ישראל, בבקשה. אבל אם לא, הם יהיו חייבים לצאת, כמו המתישבים הצרפתים באלג'יריה. זה קודם כל לטובת עם ישראל, לא טובת הפלשתינים דווקא. כי תג מחיר יהפוך לתג טרור וישראל תסתבך שוב ושוב בגללם והציבור הישראלי יישאר מפולג. אסור להשאיר אותם שם ושגריר פלסטין באו"ם צודק לחלוטין

  •   אירדינטים קורא
    • 07:47
    • 20.09.11

    צודק -- מה שנכון, נכון. השאלה האם תחיל את אותם השיקולים על אותם ערבים אזרחי ישראל (פלשתינאים אזרחי ישראל?) שאף להם נטיות אירידנטיות.

23 נתפסת למשפט אחד של איש אחד ועשית מזה קומפוט ד'לוכס. ממה שיוצא מהפה של ליברמן אפשר לעשות ארוחת מלכים. ואם מדובר בטיהור אטני שאתה כל כך מתנגד לו, אולי תוכל להסביר איך זה שברמת הגולן לא נישאר ערבי אחד זקן וחולה? יש מסמכים שרבין נתן פקודה "החוצה כולם" לא ניראה לי שיש לך בעיה עם טיהור אטני אלא מי עומד מאחוריו. בוויקיפידיה זה מוגדר כצביעות במקרה הטוב  (לת) Double standards
  • 07:28
  • 20.09.11

24 הימין המטרולל תוקע את הילדים של עצמם כברבזים במטווח של כל פלסטיני מטרולל  (לת) צבי
  • 07:32
  • 20.09.11

25 אומנם הציונים לא הצליחו לממש את הטיהור האטני, אבל ההיסטוריה של קום המדינה מלאה בפשעי הציונות כלפי הערבים ועוד היום כלפי הבדואים. איך יהודי ישראלי יכול להתלונן על טיהור אטני? זה מזכיר לי בדיחה. עכבר וגמל רצים במדבר, אומר העכבר לגמל, תראה כמה אבק אנחנו עושים... תתביש לך צבוע  (לת) חוצפן
  • 07:33
  • 20.09.11

26 השבת הגזילה דן לוקי
  • 07:35
  • 20.09.11

משה לא אמרת מילה על התנחלות על קרקע פרטית של ערבים ולכן למילותיך הנשגבות אין ערך

27 יהודים מטהרים אתנית, לערבים זה סתם טרנספר  (לת) יניב
  • 07:40
  • 20.09.11

28 ושוב זעקת הקוזאק המתנחלי בארץ לא לו הנגזל .הם התיישבו על כידוני צה''ל תוך כדי גירוש פלסטינים וגזילת אדמותיהם ועכשיו הם מיללים  (לת) קוזאק מסכן
  • 07:41
  • 20.09.11

29 כשמקימים עשרה ישובים על מנת להצדיק טיהור אתני ונגב נקי מבדואים ערן ברין
  • 07:43
  • 20.09.11

אתה מאשים את העולם בנכונות לתמוך בטיהור אתני? ההתנחלויות נועדו למנוע הקמת מדינה פלסטינית, אבל דרישה לפינוי התנחלויות, מוכיחה שהפלסטינים לא רוצים ביישוב הסכסוך.

30 ישראל לא כבשה את הגדה המערבית, כי ישראל לא חצתה שום גבול. הקו הירוק היה קו הפסקת אש ניר
  • 07:46
  • 20.09.11

ישראל לא כבשה את הגדה המערבית, כי ישראל לא חצתה שום גבול. הקו הירוק היה קו הפסקת אש בין ירדן, שכן חצתה את הגבול וכבשה את הגדה המערבית. ישראל הותקפה על ידי ירדן שהפרה את הפסקת האש בשנת 1967ולכן קו הפסקת האש, הקו הירוק, פסק מלהתקיים. אלה עובדות היסטוריות. סיסמאות ריקות הן עבור טיפשים. בכלל, משה ארנס מביא רק עובדות. יכול להיות שהעובדות לא נוחות למפריחי הסיסמאות, אבל עדיין הן עובדות.

  •   בסדר נניח שאתה צודק מה זה אומר שתיתן לפלסטינים בשטחים שכאילו לא נכבשו זכות הצבעה לכנסת ישראל ?  (לת) הקוזאק
    • 10:13
    • 20.09.11

  •   לערבים ניתן זכות הגירה מכאן. ליהודים זכות לחיות כאן.  (לת) ד"ר נאוה ברוכה עמל
    • 13:32
    • 20.09.11

  •   לד"ר חרוכה שגל : ערבים ויהודים יחיו על אפך וחמתך בשכנות כאן ויחד נגרש את המסיתים הלאומנים מכאן  (לת) משה צבי נריה
    • 21:44
    • 20.09.11

31 תיקון: מי שאמר את הדברים הוא סאאב עריקאת: הפלסטינים כן מוכנים להשאיר את המתנחלים בתוך פלסטין. בתאריך 18/9/11 (09:25) אמר סאאב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלסטיני, לרזי ברקאי בתוכנית הבקר בגל"צ כל מתנחל שירצה להישאר במדינה הפלסטינית ואשר יקבל את החוקים של המדינה יורשה להישאר במדינה הפלסטינית.  (לת) איציק המרכז
  • 07:48
  • 20.09.11

32 כאשר יותר לערבים להתיישב בישראל, או אז יותר ליהודים להתיישב בגדה המערבית. רמי
  • 07:54
  • 20.09.11

מאז 1967 ישראל נוהגת במדיניות של שלי שלי שלך שלי. ליהודים מותר הכל ואפילו להקים את ההתנחלויות שלהם על קרקע פלסטינית פרטית כמו למשל בעפרה או מיגרון. ולערבים, להם אסור הכל אפילו אם הם אזרחי ישראל המבקשים לגור בישוב קהילתי שהוקם על קרקע שהופקעה מהם עצמם, שלא לדבר על ערביי הגדה המערבית שאינם מורשים אפילו לראות את חוף הים. מישה, פקח עינים. או זכויות הדדיות שמשמען מדינת כל אזרחיה מהים עד הירדן או מדינת פלסטין נקיה ממתנחלים (לא ממי שיכבדו את ריבונותה של פלסטין ואת זכותה לקבוע את מדיניות ההגירה שלה) לצד מדינת ישראל.

33 מה עם הפיצוי ליהודי ערב הנגזלים ? לא לותר על ס"מ לפני פיצוי  (לת) ישראלי פליט סוריה
  • 07:56
  • 20.09.11

34 הרשות כבר התנערה מהדברים האוויליים של השגריר  (לת) חבל
  • 08:05
  • 20.09.11

35 מהכותרת חשבתי שאתה מדבר על תוכנית פראוור לטיהור הנגב מבדווים  (לת) מה דעתך על זה?
  • 08:08
  • 20.09.11

36 מר ארנס מלאה אותנו בהזיות מבית ז'בוטניסקי בן יוסף ליבנת
  • 08:16
  • 20.09.11

די מישה , די - ארצה . תניח לנו. אתה מלאה אותנו

37 מדינה כובשת לא יכולה לבצע טיהור אתני של אזרחיה רומן רוקי
  • 08:27
  • 20.09.11

מהשטח הכבוש ולכן הצגת ההתנתקות כטיהור אתני היא כוזבת ושיקרית. מי ששלח אזרחים לשטח כבוש פעל בניגוד לחוק הבינלאומי והצגת מעשה החזרתם לשטח מדינת האם כטיהור אתני יוצרת הזניה של המושג הזה. הפלסטינים לא רוצים לראות בשטח מדינתם מתנחלים יהודים אבל הם בהחלט ישמחו אם בפלסטין יחיה לו מיעוט של ישראלים יהודים רודפי שלום.

38 בעזה 9000 יהודים ישבו על חצי מהשטח. 1.5 מיליון על ניר
  • 08:34
  • 20.09.11

שאר השטח. אם למר ארנס זה נראה הגיוני - אין שום סיבה לנהל איתו דיון. אובייקטיביות ויכולת הסקת מסקנות בריאה זה ממנו והלאה. פשוט מגוחך

39 פעם הייתי בעד פיתרון 2 מדינות. היום אני בעד מדינת כל אזרחיה. רק הערבים יצילו אותנו מהחרדים  (לת) יניב
  • 08:34
  • 20.09.11

  •   אבל הערבים לא יתנו לך לחיות כי אתה יהודי רפאל
    • 12:25
    • 20.09.11

    כל מדינות ערב התרוקנו מיהודים כי רק יהודים מושפלים יוכלו לחיות עם ערבים

  •   רפאל חביבי, זו לא אשמתנו ששטפו לך את המוח ושלא צמח לך חדש במקומו גבריאל
    • 19:10
    • 20.09.11

    אתה רק מוכיח כמה שהימין הלאומני אינו אלא ימין פחדני. וכי מדוע אתה צריך מיד להניח שהיהודים יהפכו להיות מיעוט חלש ומשפל במדינת כל אזרחיה? האם אלמן ישראל? כבר נדע איך להסתדר עם הפלסטינים ואתם בסופו של חשבון קל יותר להסתדר מאשר עם נטורי קרתא למשל. לטעון ש"הם לא יתנו לך לחיות כי אתה יהודי" על סמך מה שקרה בארצות ערב לאחר מלחמת העצמאות זו שטות גמורה. היהודים גם לא חיו כ"משפלים" לפני כן. יהודים החזיקו במשרות בכירות ביותר בממשלות עיראק, מצרים ולוב. שר האוצר הראשון של ממלכת עיראק היה יהודי. כמה מחשובי המוסיקאים, העיתונאים\ המשוררים, אנשי העסקים ופקידי הממשלה הבכירים היו יהודים. ראשי מדינות ערב דווקא לא רצו לגרש את היהודים מארצותיהם אבל תומרנו לכך ע"י פוליטיקאים אינטרסנטים (המודל הערבי של ליברמן) בשותפות עם נציגי התנועות הציוניות שדאגו להפחיד אותם ע"י כל מיני נבואות על כך שהקהילה היהודית המקומית תהפוך לסוכנת של ממשלת ישראל. וכשעדין לא השתכנעו - אירגן להם הסוכן החשאי האמיץ שלמה הלל את הפצצה הידועה שהתפוצצה ב"מסעודה שם טוב" - אחד מבתי הכנסת של בגדד וגבתה קורבנות בנפש. רק אז היהודים והעיראקים הבינו את הרמז. גם התחלת זרימת הפליטים הפלסטינים לא תרמה להקלת חייהם של היהודים במדינות ערב - והם עזבו לבסוף אבל בצער רב כי ליבם ניבא להם כי גם במה שאמור להיות "מולדתם העתיקה" לא יבוא הקץ ליסוריהם - והוא אכן לא בא.

40 עריקאת לא הכריז שהמדינה הפלסטינית צריכה להיות "נקייה מיהודים" ארנס משקר, לתבוע אותו!
  • 08:43
  • 20.09.11

זה שקר מתועב, המצדיק תביעת דיבה נגד ארנס. עריקאת רק אמר שהפרדה (separation) היא האינטרס של שני העמים. בדיוק מה שאומרות כל המפלגות הציוניות בישראל.

  •   יצחק שמיר אמר שמותר לשקר עבור א"י אז ארנס וחלק מהמגיבים הימנים עושים זאת ללא חשבון וללא בושה.  (לת) טייס אוטומטי
    • 16:02
    • 20.09.11

41 הפלשתינים מוכנים למדינה אחת לכולם מהירדן עד הים הגזענים היהודים הם לא רוצים.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:43
  • 20.09.11

42 הלוואי שיתאפשר למתנחלים לקבל אזרחות פלסטינית ולחיות עם הפלסטינים אורני
  • 08:48
  • 20.09.11

הקמת היישובים הישראליים ביהודה ושומרון היתה מעשה לא-נורמלי מצדה של ישראל כיוון שמדינות אינן מקימות יישובים מעבר לגבולן. הישראלים לא מוכנים שפלסטינים יבואו לישראל ויתיישבו בה. אם כך, מה זכותם להתיישב במדינה הפלסטינית? עם כל זאת זה יכול להיות מוצא טוב אם יהודים שהתיישבו בשטח המדינה הפלסטינית יקבלו את אזרחותה של מדינה זו ויוכלו להמשיך לחיות במקומות בהם בחרו לחיות עם האנשים ביניהם בחרו לנהל את חייהם. זו הרי מסורת הקיום היהודית לאורך אלפי שנים - תמיד בתוך עם אחר.

43 פלאק פלאק פלאק באבא
  • 09:03
  • 20.09.11

זה רעש של דמעות תנין. אנשי הימין חיים בסרט - הם חושבים שהם עדיין ניצולים מהשואה שהתרחשה רק לפני יומיים; כשבפועל אף לא אחד מהפעילים היום היה בשואה. הניצול הציני של השואה כדי לסמן כל פעילות אנטי ישראלית כאנטישמית ומסוכנת הוא עלוב ופאטתי. מוישה, אנחנו עם כובש! שים לב: כ-ו-ב-ש. כובשים כבשנו נכבוש. אנחנו המדינה היחידה שכובשת עם אחר היום על הפלנטה! איך זה קשור לשואה? בואו נפסיק להיות עם כובש, מה אתה אומר על זה?

44 שבחי טרנספר סובחי גולדשטיין
  • 09:05
  • 20.09.11

לא אחת טיהור אתני יש עמו ברכה - הוא מונע שחיטה. עקירה בכוח עדיפה על רצח!

45 מר ארהנס - מה אתה מציע? ד"ר אבו סאמי
  • 09:12
  • 20.09.11

חבל שמר ארנס נוקט בדמגוגיה ובביטויים "טעונים" כמו -"טיהור אתני"! די לעמימות, ואולי לצביעות, ורצוי להיות מדינאי בעל ראייה וחזון לעתיד,רצויי לחשוב על גורל הבנים והנכדים והדורות הבאים, יש לחשוב על סיום הסכסוך בצורה שתבטיח חיי שלום ושלווה ורווחה וכבוד לכולם - יהודים וערבים כאחת!

46 זה נשמע אינפנטילי כשאין התייחסות לגזענות של היהודים בישראל מבהיר נתיבים
  • 09:14
  • 20.09.11

מובן שהאמירה של הפלשתינים בעייתי. אך זו דמגוגיה זולה לא להתייחס לתמונה הכוללת. לישראל יש שליטה גדולה מאד על חיי הפלשתינים במזה"ת וזה נשמע מאד טבעי לקרא לערבים בעיה דמוגרפית בשני הצדדים יש אמירות בעיתיות והאחריות היא של שני הצדדים.

47 טיהור אתני בארץ היה רק אחד, ב-1948 דמוקרט
  • 09:21
  • 20.09.11

המתנחלים הם יושבים ארעיים שהובאו למקום תוך עבירה על החוק הבינ"ל, שאוסר במפורש העברת אזרחים לתוך שטח כבוש. הפלסטינים גרו בארץ מדורי דורות, והם טוהרו אתנית ע"י מהגרים שזה מקרוב באו.

48 מר ארנס, תמיכתך במדינה דו לאומית סותרת את מגילת העצמאות ומהווה בגידה בציונות  (לת) הרצל
  • 09:39
  • 20.09.11

49 מ"י מבצעת זה שנים העברת אוכלוסיה יהודית לאזורים המאוכלסים בערבים. זה קרוי - בשטחים =התנחלות בגליל=יהוד  (לת) רוביקג
  • 09:43
  • 20.09.11

50 מה עם הטיהור האתני שהממשלה אשרה לעשות לבדואים בנגב? או שטיהור אתני זה רק ליהודים?  (לת) קוזקים נגזלים, נמאסתם
  • 09:44
  • 20.09.11

51 מען עריקאת אמר בדיוק: "האנטרס של שני העמים שיחיו בנפרד בשתי מדינות, אחת ליד השניה" אמת לאמיתה בלי פרשנות
  • 09:51
  • 20.09.11

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית, מען עריקאת אמר בדיוק: "": انه وبعد تجربة 44 عاما من الاحتلال العسكري وكل الخلاف اعتقد انه من مصلحة الطرفين ان يكون شعبين منفصلين يعيشان في دولتين جنبا الى جنب." בתרגום לעברית: "אחרי ניסיון של 44 שנות כיבוש צבאי וכל הסכסוך, אני חושב שהאנטרס של שני העמים שיחיו בנפרד בשתי מדינות, אחת ליד השניה".

52 הקמת מדינה פלשתינית היא שלב בפתרון הסופי , ירון.ק
  • 09:51
  • 20.09.11

לבעיית היהודים. מכאן יגורשו ימניים ושמאלנים שלא יהפכו למוסלמים.

53 "כי מה שקרה בגוש קטיף לא יקרה שוב" העסקן
  • 09:54
  • 20.09.11

למה לא יקרה? בהחלט אפשרי, אבל לא באותה צורה. צפוי שחלק מהמתנחלים יתנצרו כאשר תקוותם לביאת המשיח תתבדה. זה לוקח זמן כפי שרואים עם החב"דניקים. בינתיים הם עוד מאמינים במשיח שלהם אבל זה זמני מאד.

54 מעניין למה המגיבים השמאלנים זוכרים רק מה שתומך בדעתם. יצחק
  • 09:55
  • 20.09.11

למשל, שאחרי כיבוש רצועת עזה ויו"ש מידי מצרים וירדן ב- 1967 (זה היה בסדר שהן כבשו חלקים מא"י, כי אלו מדינות ערביות, להן מותר, נכון?) הודיעה ממשלת ישראל שהיא מוכנה לסגת מכל השטחים שכבשה במלחמת ששת הימים, אם הערבים יסכימו לסיים את הסכסוך ולהגיע איתנו לשלום. ומה הייתה תגובת הערבים? ועידת חרטום? אבל לשמאלן המצוי זה לא מזיז. הוא תמיד יאשים את ישראל ב"כיבוש". לא סאדת ולא המלך חוסיין - שניהם סירבו לחזור לעזה וליו"ש. גם חביבכם ערפאת לא הסכים לשלום. אגב, ישראל לא סיפחה את רצועת עזה וגם לא את יו"ש. למה? כי היא תמיד השאירה את הסוגיה של השלטון באזורים אלו למו"מ על השלום. כיום, לאור דרישותיהם של הערבים אין שום סיכוי לשלום, אלא אם נסכים לחזרת כל הפליטים, נצא גם מירושלים ועוד דרישות שמשמעותן חיסול מדינת ישראל. אז מי שחושב כמו המגיבים השמאלנים, שיצביע בבחירות הבאות למפלגה שתציע את זה. אפילו את אחוז החסימה לא תעברו.

55 ארנס, הפעם אני איתך...בעד השארת היהודים שירצו בכך במדינה הפלשטינאית  (לת) דניני
  • 10:05
  • 20.09.11

56 ארנס מקדם מדינה אחת מהירדן לים אורי
  • 10:23
  • 20.09.11

השאלה הקטנה היא מי יעמוד בראשה אליבה דה ארנס זה משני מבחינה דמוגרפית זה יהיה משעל בעיקר לאור כך ששניהם מדברים זהה

57 לעיתון הארץ: איך אפשר לבסס מאמר שלם על שקר המציא ליברמן? הנה לינק לטכסט האמיתי יעל
  • 10:27
  • 20.09.11

http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=1&entity=786756&topic=307

  •   די להדחקה! עריקאת הבהיר: שום נוכחות ישראלית ציטוט מהלינק שנתת
    • 14:25
    • 20.09.11

    יעל - בלינק שנתת נאמר במפורש: "מתברר כי בתשובה לשאלה אם יוכל בן המיעוט היהודי במדינה הפלסטינית לשמש ראש עיריית רמאללה השיב שהוא מאמין שכצעד ראשון יש להיפרד לחלוטין, ואולי לדון בסוגיות האלה בעתיד, אך מניסיון של 44 שנות כיבוש צבאי, האינטרס הטוב ביותר של שני העמים הוא להיפרד תחילה. בהמשך דבריו הבהיר עריקאת שהפלסטינים לא יסכימו בעתיד לשום נוכחות ישראלית בשטחי המדינה הפלסטינית."

58 ביום שהיהודים יתנהגו כאורחים ולא כאדונים! טיהור אתני כלל לא שייך ערן
  • 10:27
  • 20.09.11

מר ארנס אם אני אפלוש לך לבית וישנה לך את החיים מקצה לקצה לא נראה לי שתרצה לדבר איתי על מוסר ופלורליזם- קודם כל תרצה שאעוף מהבית שלך! השיח בדבר טיהור אתני הוא דמגוגיה טהורה מכיוון שהפלסטינים לא למדו לראות במתנחלים כשכנים סובלניים. הם הביאו את הצבא ואת המחסומים ולפיכך הישארותם היא לא ברכה. אין שום קשר לגזענות

59 נו באמת, זה פשוט לא רציני. הדברים לא נאמרו.  (לת) דוד
  • 10:29
  • 20.09.11

60 טיהור אתני. אלי
  • 10:47
  • 20.09.11

כל זמן שהפטרודולרים יזרמו לתקשורת,לעמותות הגייס החמישי ולכיסי כנופיות השחיתות אשר באו'ם אין שום סיכוי שתתקבל החלטה הגיונית ומשפטית צודקת. לא הייתי רוצה להיות במקומו של נתניהו.אני רק יכול לאחל לו הצלחה מירבית בתנאים הקיימים ומפלה גורפת לשונאי ישראל מבחוץ ולעוכרי ישראל בתשלום בושה מבפנים.

61 גירוש זה לא טיהור אתני, למה הוא חושב שההתנתקות היא טיהור אתני  (לת) כ
  • 10:51
  • 20.09.11

62 With this kind of neighbors... shaul aharoni
  • 11:25
  • 20.09.11

Frankly, the way most settlers behave, I wouldn''t like them to be my neighbors, too.

63 גם שרון אמר שלא יהיו עקירות דוגמת ימית ופתחת רפיח , אז מה? אלכסנדר
  • 11:35
  • 20.09.11

ולא סתם עקירות , גם ללא הסכם ועוד במצב של עוינות שתורגמה לצורך לצאת לעופרת יצוקה ועדיין ללא מענה הולם וכמובן שחיקת מעמד המתונים בקרב שכינינו.

64 לעולם לא תהיה ולא תקום משטר נאצי במהדורה שניה? לא להדליק את המפלת של העם היהודי? סמי אלקיים
  • 11:39
  • 20.09.11

העם היהודי עולל , לבצע ברקאת רד מהחשיבה של טיהור אתני יהודי? אתה משקף ומתעב את היהודי , זו גזענות אשר עלולה להביא אסון במגה צונאמי?????.

65 מה?! פינוי התנחלויות?! לא שמעתי, לא ידעתי, לא ראיתי א
  • 11:58
  • 20.09.11

המאמר שלך מיתמם יותר מכל דבר אחר. אילו היו כיום תושבים יהודים ברשות הפלסטינית, אז הייתי מסכים איתך שבשום אופן אין לפנות אותם; כפי שאת אזרחיה הערבים של ישראל אין לפנות. אבל המתנחלים הם ישראלים לכל דבר, רואים עצמם כתושבי ישראל, והם לא פלסטינים ולא חלק מהרשות הפלסטינית. מי מהם שירצה להישאר תושב ביישוב ישראלי - יצטרך לעזוב את ביתו. כך היה בעזה, כך היה בסיני, כך יהיה גם בגדה המערבית. אל תיתמם - ידוע כבר עשרות שנים שזה אחד ההיבטים בפיתרון "שתי מדינות לשני עמים". את ההתנחלויות הקרובות לקו הירוק אפשר יהיה לספח לישראל, בתמורה לשטחים שיקבלו הפלסטינים; היתר יפונו. לא "טיהור אתני" ולא נעליים. לשלול זכויות מעם אחר ולהחזיקו תחת כיבוש זה הרבה פחות מוסרי, וההתנחלויות בחטא יסודן. מובן שזה לא אומר שהמתנחלים פושעים, ויש לפצות אותם באופן הולם על מדיניותה הנואלת של ממשלת ישראל שעודדה אותם להגיע לשם. נשאלת השאלה: ומה אם יהיו מתנחלים שכן ירצו להישאר בפלסטין ולא להרוס את יישוביהם? התשובה היא, שאין מניעה עקרונית שיוסכם על כך שהם יישארו. וכאן נכנס לתמונה משהו נוסף שלא הזכרת: שר ההקדשים ברשות הפלסטינית דחה את דברי השגריר, והצהיר שפלסטין תהיה מדינה פלורליסטית שבני כל הדתות יוכלו להתיישב בה. לכן, בהסכם שלום, בהחלט אפשר להגיע להסכמה כזו, אם כי אני מניח שלא רבים יירצו לעבור מישראל למדינה ערבית (למרות שגם עכשיו הם לא בישראל, הם לא מרגישים את זה).

66 תמיד צודק ואף פעם לא מתקדם מרדכי
  • 11:59
  • 20.09.11

משה ארנס אדם רציני אבל הבעיה היא שהוא מתעקש להיות תמיד צודק מבלי להבין שגם אחרים צודקים. הוא ימשיך להיות צודק עד שנעלם מהמפה.

67 הציטטה הנכונה מרשת ב כל האמת ברשת ב'
  • 11:59
  • 20.09.11

שמואל טל, גל ברגר, כתבי רשת ב': "כעת מתברר כי מאען עריקאת כלל לא השתמש במילים "יהודים" או "ריקה מיהודים", זאת בניגוד לפירסום הקודם לפיו עריקאת אמר שהמדינה הפלסטינית האמורה לקום תהיה "נקייה מיהודים". בתשובה לשאלה על המדינה הפלסטינית העתידית. כתבנו גל ברגר האזין למפגש הפתוח של עריקאת עם כתבים בארצות הברית, ומתברר כי בתשובה לשאלה אם יוכל בן המיעוט היהודי במדינה הפלסטינית לשמש ראש עיריית רמאללה השיב שהוא מאמין שכצעד ראשון יש להיפרד לחלוטין, ואולי לדון בסוגיות האלה בעתיד, אך מניסיון של 44 שנות כיבוש צבאי, האינטרס הטוב ביותר של שני העמים הוא להיפרד תחילה. בהמשך דבריו הבהיר עריקאת שהפלסטינים לא יסכימו בעתיד לשום נוכחות ישראלית בשטחי המדינה הפלסטינית."

68 המוסר הכפול של השמאל היהודי רפאל
  • 12:04
  • 20.09.11

בחוגי השמאל מכריזים חרם על היכלי התרבות בחברון ובאריאל מטעמי מוסר. כפי שהצהירה אחת השמאלניות " זה לא מוסרי להתנחל בשטחים האלה השייכים- לדעתה לערבים. בעלת המוסר הגבוהה הזה משלימה עם גירושם מבתיהם של 400 אלף יהודים מבתיהם מאדמותיהם מבתי הכנסת שלהם ומבתי הקברת שלהם ממש פוגרום אמתי שייבוצע לפי השמאלנים ע"י חיילי צ ה ל . זה המוסר של השמאל. מוסר מעוות . השמאל הזה צריך להתבייש מהעלאת רעיונות כאלה שעלה בדעתם רק של פשיסטים ונאצים במלחמת העולם. השמאל עוד קורא לעצמו "מחנה השלום" ואנשי תרבות

69 סופ סופ אחד שמדבר לעניין באתר הזה.  (לת) רונה
  • 12:14
  • 20.09.11

70 8,000 "חקלאים" בעזה. מילא דמגוגיה, אבל כל כך שקרית ובוטה  (לת) טיהור טיהור. להחזיר את כל המטורפים מהגבעות הביתה.
  • 12:54
  • 20.09.11

71 הרבה לפני שרון ביצע בגין (לא פחות!) "טיהור אתני כזה" בסיני (והרבה לפני זה ביצע "טיהור אתני כזה" בסיני. דה-גול "טיהור" דומה באלג'יריה)  (לת) כבודו מיתמם...
  • 12:59
  • 20.09.11

72 ‎נעשה ונשמע הטיהור האתני של פלסטין
  • 13:00
  • 20.09.11

‎העם היהודי ידוע כצייתן וממושמע. זוהי המשמעות של הדת והמורשת. צייתנות עיוורת ומשמעת ללא שאלות. השאלה האם זה נכון נבון או מוסרי הפכה למה טוב ליהודים‫.‬ הקונצנזוס גורם לביקורת עצמית להראות כבגידה בעדר. לימדו אותנו בבית הספר שלא הייתה פלשתין וגם לא היו פלשתינאים, ולכן מי אני הישראלי הצייתן שיחשוב שאם יש 4.4 מיליון פליטים פלשתינאים אז מאיפה הם באו ואם כבר יש חיילי צהל לשעבר שמעיזים לספר את האמת, ומספרים שהם פינו וגרשו פלשתינאים והרסו כפרים למה להאמין להם‫,‬ הם שמאלנים יפי נפש.אפילו ארכיונים והיסטוריונים שמעידים על כך שמה שעשו לנו בבתי הספר הוא שטיפת מוח, ושפלשתין כן הייתה קיימת, והנכבה כן קרתה פה והיא בעצם מעשה ידינו… הרבה יותר בטוח לחשוב שכל העולם שונא אותנו, העדר מאוחד. הימין משתמש בהתכתשות עם השמאל כאילה לא להתייחס למהות הבעיה והיא איך יכולים הישראלים והפלשתינאים לתכנן ולבנות עתיד בשיתוף ובשיויון מלא.האם אנחנו בני אדם שחושבים ואז עושים או שנשאר יהודים טובים שמבצעים פשעי מלחמה בשם דת הבטחון בארץ שלא יכול להיות לה עתיד

73 גם ארנס? אוי, הצביעות
  • 13:36
  • 20.09.11

אז גם הפרופסור ארנס, שלא מוכר בציבור כאחד הקיצונים ברבני יש"ע, תואם דב ליאור או זלמן מלמד, למשל, רואה בהתנתקות "טיהור אתני מיהודים". כבר התבטאותו על "גירוש 8,000 חקלאים יהודים מאדמותיהם" מצביעה על הפרעה קשה בתפיסת המציאות. בין אלפי ראשי המשפחה שפונו מרצועת עזה עם יציאת צה"ל משם היו כמאה חוואים ואילו כל היתר היו מועסקי המועצה, נהגי הסעות, עובדי משרד, רכזי שכבות, עובדי קהילה, וגם לא מעטים שנסעו מדי יום למקום עבודתם בתוך הקו הירוק. אך גרועה מההגזמה הארנסית היא ההתעלמות מהעובדה שעם המתנחלים אינו סתם "יהודים", שראשי המתנחלים ובעלי ההשפעה עליהם הם רבנים לאומנים, קנאים, מחברי קונטרסים כ"תורת המלך" או "ברוך הגבר", שמטיפים לטבח עמלק, הלא הם הפלשתינים, והגרעין הקשה של המתנחלים, לא דווקא מרבית תושבי אריאל או קרני שומרון, אם לא יסולק מהשטח שיוקצה למדינה הפלשתינית, יהווה גייס חמישי שיעשה הכל כדי להבעיר את השטח ולהחזיר לתוכו את צה"ל, "להגן" על היהודים המסכנים. די לזריית חול בעיניים. אורכי

74 אם ישראלים עוברים לאריאל, לפלסטינים יש זכות לעבור לתל אביב וחדרה.  (לת) 2 מדינות- או אחת דו לאומית
  • 15:13
  • 20.09.11

75 אמרתי את זה אז! פינוי סיני וההתנתקות מעזה מראים שאפשר לסלק את היהודים משם ומכאן  (לת) אלי
  • 15:28
  • 20.09.11

76 ואני עדיין מחכה שמישהו יענה לי - מה החזון שלך מר ארנס, מה החזון של הימין. מדינה דו לאומית עם רוב פוטנציאלי פלסטינאי, או לפחות מספיק מצביעם למפלגה שתביא שר בכיר פלסטינאי בממשלת ישראל? או לחילופין התושבים אברם
  • 15:36
  • 20.09.11

הפליסטינאים יהיו חסרי זכויות אזרחיות? או אחרת יהיה ניסיון ל"טיהור אתני" וגירוש הפליסטינאים אל מעבר למדינת ישראל "הגדולה"? גם אתה מר ארנס לא מספר איך האזור אמור להראות לדעתך / גחמתך בעוד 20 - 50 שנה?

  •   לשווא תצפה למענה מארנס. אין לו מענה לקשקשן חפציבה שטיינוורצל אלמליח
    • 17:57
    • 20.09.11

    החזון שלו הוא לזרוק את הערבים למדבר. הוא חושב כמו ערבי שרוצה לזרוק את היהודים לים. אין שום הבדל ולכן ארנס מסוכן כי מי שילך בדרכו סופו להפסיד.

  •   ירדן, סוריה, ולבנון גם. כל זה כבר ממילא פילסטין. אין טעם בעוד אחת. אין הבדל בין האוכלוסין.  (לת) ירדן
    • 19:59
    • 20.09.11

77 להחזיר את הבנים האובדים הביתה לישראל! אורון
  • 15:40
  • 20.09.11

זה טוב למדינת ישראל-ולא אכפת לי מה הערבים חושבים.

78 משה ארנס הופך את סיום הכיבוש לפינוי אתני! האם הוא שפוי? דיפני
  • 15:57
  • 20.09.11

אפשר "לשחק" במילים, להפוך "שלום" למלחמה". להפוך"סיום כיבוש" לפינוי אתני". אבל אי אפשר לשטות באנשים. כל אדם נאור שיבחן את המציאות על פי קריטריונים אובייקטיבים ידחה בשאת נפש את הצגת הדברים בקוניטציה של "הפתרון הסופי" הידוע. בסך הכל מדובר על שטח של 22 אחוז מארץ ישראל המנדטורית. האם לתאבון שלנו אין גבול?

79 מר ארנס: הטיהור האתני היחיד שבוצע באה"ק נעשה ב1948- זוכרים את הנכבה!!!!  (לת) שרון
  • 15:57
  • 20.09.11

80 אם כך משתמע דבריו של ארנס שהוא מכיר בנכבה הפלסטינית! איזה יופי! חמוד חמודי
  • 16:18
  • 20.09.11

אם פינוי תושבי גוש קטיף הוא טיהור אתני, הרי שמלחמת 48' ומה שבא בעקבותיה הוא טיהור אתני כפול ומכופל בריבוע. טיעונים זולים של ארנס. בושה לעמנו.

81 ריבונות נ.ד.ן
  • 16:30
  • 20.09.11

שאלת מקום מגוריהם של המתנחלים היא כמובן שאלה מורכבת. קיימות מספר אפשרויות בתאוריה. אחת - שיחזרו לגבולות מדינת ישראל. שתיים - שיישארו בשטחים. חזרתם לישראל - הגם שהיא מסכנת את המדינה, כי, משמעות הדבר שקבוצה פושעת, מיליטנטית, שאינה שומרת חוק, הפועלת כנגד המדינה ומוסדותיה, עם תסכולה, על שלא מנעה את ההסדר עם הפלסטינאים, תתרוצץ לנו בין הרגלים, ותהיה מפגע ביטחוני ובטיחותי לכול אזרחיה השלווים של המדינה. בעיה. האפשרות השנייה - מורכבת יותר. א: נניח שהם נשארים שם. תחת ריבונות ישראל? הרי ברור שהדבר לא אפשרי. כי משמעו שישראל שולטת בשטח, שפירושו - אין הסדר. אפשרות ב - שהם נשארים שם, בריבונות פלסטינאית. אין לשלול אפשרות זו, הדבר יהיה לטובת אזרחיה השלווים של מדינת ישראל, שכן, באחת ניפטר מצרעת, ספחת וכולרה. זה רעיון שיש לקדמו. אני מקווה שמישה ארנס יתרום את תבונתו הנודעת ואת מרצו הבלתי נדלה לשם קידומו של רעיון נהדר ומבטיח זה. האמת? ככול שאני חושב על כך , הרעיון מוצא חן בעיני יותר וותר. המטורפים הימניים שארנס נראה כמיצג נאמן שלהם הולכים עד "מדינה דו לאומית" כדי שלא לסגת מהשטחים. כלומר, הם מוכנים לחסל את המדינה למען "ארץ ישראל השלמה". כך, הימין ההזוי, הקיצוני, פוגש את השמאל ההזוי והקיצוני - ושאר אזרחי ישראל, ימין, מרכז ושמאל נטחנים בין שני הקצוות.

82 מישה, ניפגש בכ"ט בספטמבר!  (לת) ירושלמי
  • 16:58
  • 20.09.11

83 תגיד לי מישה ומה עם היקים?!?! איך נתת יד לטיהור אתני של היקים זכי חלטורה
  • 17:29
  • 20.09.11

כולם חברו למבצע הטיהור של היקים; פולנים, רוסים, בולגרים, מרוקאים, תימנים, לובים, תוניזאים וכל מיני אזייאתים. יקה אחד לרפואה לא נותר, כמה דודו ויצטום נותרו? איפה היית מישה כאשר טיהרו את המדינה מהיקים?

84 בושה וחרפה שאיש מדע ושר לשעבר מפרסם ציטוט מפוברק בלי שום בדיקה.  (לת) אם יש לו כבוד - שיתנצל!
  • 17:43
  • 20.09.11

85 העולם הוא הזיה שמאלנית  (לת) להתעלם ממנו
  • 17:55
  • 20.09.11

86 מישינקה,לא שכחחת,אני מקווה,את הטהור האתני ברמלה-לוד,בירם,חיפה ועוד....  (לת) עדד
  • 21:45
  • 20.09.11

87 דעתו שלמר מ. ארנס גיורא טלטש
  • 21:51
  • 20.09.11

נובע מדברי מר ארנס שעל ישראל לפנות אל ביה"ד הביל"א בהאג ולבקש חוות דעתו על חוקיות הסרת התנחלויות ע"י הפלשטינאים. האם לא כדאי שמר ארנס ישוב ויחשוב על הנושא?

88 this is absurd - it's not ethnic cleansing ..... Raphael Lemkin
  • 21:53
  • 20.09.11

the vast majority of international lawyers, except thoroughly partisan pro-settlement ones, view the settlements on the West Bank as a violation of the Fourth Geneva Convention Article 49(6) - it's not "ethnic cleansing" to demand the removal of illegal settlements - Arens' position in this article is simply Orwellian

89 לא טיהור אתני ולא בטיח THE PHILOSOPHER
  • 23:03
  • 20.09.11

מישה היקר, לא היית מוצלח כ"כ כשר והינך עוד פחות מכך מוצלח כפרשן..!! אתה מתכחש לחלוטין לעובדה שהמתנחלים התמקמו בשטחי יו"ש הכבושים, !!אז על איזה טיהור אתני בדיוק אתה מקשקש ? יש פשוט להחזירם מעבר לקו הירוק,למקומות מהם הגיעו..!! אלא אם יבחרו מרצונם לחיות תחת השלטון הפלסטיני,בדיוק כשם שערביי המדינה חיים תחת השלטון הישראלי...!! דמגוגיה ימנית עלובה והזויה של גימלאי מתוסכל..

90 כלמקום שהערבים כבשו לא נותר אפילו יהודי אחד לרפואה אבי
  • 23:17
  • 20.09.11

גוש עציון העיר העתיקה כפר דרום קליה על מה הערבים מתלוננים, הרי בעיית הפליטים לא הייתה קיימת אם היינו נוהגים כמותם.

91 מר ארנס כמה שאתה צודק.בריחה,גירוש וחיסול כל ישוב יהודי בשטח שחלילה יימסר לערבים דין תל-אביב כדין נצרים
  • 00:26
  • 21.09.11

לא יעזור כלל כי כפי שאתה אומר.לא עזר.טירור רק נכנס במקום יישובים יהודים.יפים.תוססים.מקסימים.ירוקים.אנשים נפלאים.וגם אם היינו מפנים את כל הארץ והיינו מתרכזים רק בתל-אביב הם היו ממשיכים עד שייחסלו את כל היישובים היהודים בארץ.כי הם יישרים לפחות ולא צבועים כמו השמולנים שלנו.הם אומרים ארץ נקיה מיהודים שאומר הכול.אין צורך כלל לדבר.ו או להסביר.עצם אמירה זו שלהם מוכיחה את פרצופם.ברור שהשמולנים מנסים להראות זאת מהצד שלהם.אבל,כל יהודי עם ראש על הכתפיים יבין שאין דבר כזה.הם לא רוצים שלום ולא כלום.פשוט אומרים את האמת הארץ צריכה להיות נקיה מיהודית.והמבין יבין!כל הכבוד לך מר ארנס.

92 אני, שמאלן מנעורי, marxengels
  • 06:36
  • 21.09.11

דווקא מסכים עם ארנס. בכל הסכם עם הפלסטינים יש לעמוד על כך, שכל מתנחל, שירצה בכך, יוכל לקבל עליו את האזרחות הפלסטינית ולהשאר במקומו (בתנאי שאינו יושב על אדמה פרטית). מתנחלים, שירצו להתפנות, יפנו לממשלת ישראל וזו תקנה מהם, לפי הערכת שמאי ובניקוי המענקים הממשלתיים, שקיבלו בדרך, את רכושם. את הרכוש הזה תוכל הממשלה למכור לממשלת פלסטין או ליהודים שיהיו מוכנים להיעשות אזרחים פלסטינים ולהתיישב ברכוש. תמורת כל יהודי, שישאר או יתיישב בשטח מדינת פלסטין, תקבל מדינת ישראל פליט פלסטיני ותיישב אותו בשטח מדינת ישראל ובא לציון גואל.

93 והיה ןפליסינאים יקבלו עצמאות, אין לשלול טיהור בין הפלגים השונים, שכל אחד יטען לכתר? סמי אלקיים
  • 08:26
  • 21.09.11

רק בנהם יהיה טיהור, אין זמן ליהודים לטהר אותם? למשך דורות אם והיה שלא תהיה שינאת חינם בן היהודים???????

94 חוץ מחסידי הרב פרומן, אין מתנחלים שמוכנים לחיות תחת שלטון פלשתיני. על אנשי "ארץ שלום" להשתלב במו"מ
  • 09:01
  • 21.09.11

הרוב המוחלט של המתנחלים מתנגדים לחיות תחת שלטון פלשתיני, ולכן עמדת אבו מאזן אולי מקוממת ברמה הסמלית אך אינה מהווה בעיה ברמה המעשית. עם זאת, לאנשי תנועת "ארץ שלום", שראויה למלוא הפרגון על סטייה מגישות ה"זרם המרכזי" הגזעני של גוש אמונים,מומלץ להשתלב במו"מ ולשכנע את אבו מאזן לתת להם לחיות תחת שלטונו כבעלי אזרחות כפולה, ישראלית ופלשתינית.

95 אין תקנה לגזענות של עם ישראל????  (לת) סמי אלקיים
  • 08:40
  • 19.05.12

פרוייקטים מיוחדים