מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הקיץ הקצר ביותר בעולם

הנה שוב זה קורה. רק אנחנו מיוחדים. רק אנחנו שונים. רק אנחנו חכמים יותר מכל מדינות תבל. רק אצלנו שעון החורף נכנס השבוע לתוקף והיום התקצר כך שכבר בחמש וחצי בערב מתחילה השקיעה. כך נהפכה ישראל שוב למדינה בעלת הקיץ הכי קצר בעולם.

במדינות אירופה, כולל טורקיה למשל, שעון הקיץ נמשך עד סוף אוקטובר. בארצות הברית הוא נמשך עד 6 בנובמבר. כי שם אין מדובר בנושא דתי וגם לא פוליטי. שם מבינים את חשיבות שעון הקיץ לאיכות החיים. מבינים ששעון הקיץ חוסך באנרגיה, מקטין את מספר תאונות הדרכים, משפר את איכות השינה, והכי חשוב: משפר את חיי המשפחה של אנשים עובדים. כי עדיף לחזור הביתה מהעבודה כאשר יש עדיין אור בחוץ, ואז אפשר לבלות זמן איכות עם המשפחה. אבל כאשר האידיאל של ש"ס הוא חיים על חשבון הציבור, ללא עבודה כלל, מה לנו כי נלין על איכות החיים של אנשים עובדים?

לפני קצת יותר משנה התעוררה מחאה חברתית רחבה נגד שעון הקיץ הקצר. מאות אלפים חתמו על עצומה נגד אלי ישי הכופה על הציבור שעון קיץ קצר במיוחד, עקב הנימוק ההזוי של הקלה על הצמים ביום הכיפורים.

את הנימוק הזה קשה להבין כי בכל מקרה הצום נמשך 25 שעות, בשעון קיץ או בשעון חורף. ואמנם, ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) אמר, שהצמים ביום הכיפורים לא מרוויחים דבר משעון החורף המוקדם, אלא אפילו מפסידים.

בכל מקרה, הלחץ הציבורי המסיבי עשה את שלו, וישי החליט למנות את ועדת דב קהת כדי שתבדוק את הנושא. אבל משום שישי איננו תינוק פוליטי הוא דאג לכך שבוועדה יישבו אנשים המתאימים להשקפת עולמו; חלקם דתיים, חלקם מסורתיים, וחלקם סתם אומרי הן מקצועיים שתפקידם להסכים לכל גחמה של השר.

בוועדה הבינו שהנימוק הלא ברור של הקלה על צום יום הכיפורים אינו תופס עוד, ולכן חיפשו נימוק תיאולוגי אחר. הם אמרו, שבלתי אפשרי ששעון הקיץ אצלנו יהיה כמו באירופה כי זה יפגע באופן קשה באדם הדתי. לפי הוועדה, יהודי דתי לא יוכל להספיק להתפלל בבוקר, לאכול ארוחת בוקר ולהגיע לעבודה בשבע וחצי כאשר שעון הקיץ חל באוקטובר. לדבריהם, מועד תפילת שחרית קשור להנץ החמה, ואם אור הבוקר יתחיל מאוחר יותר, היהודי הדתי לא יספיק להתפלל כראוי וגם להגיע לעבודה בזמן. לכן יש לסיים את שעון הקיץ ביום ראשון שלאחר 1 באוקטובר - חודש לפני כל העולם.

כך החליפה הוועדה את הנימוק הלא הגיוני של הקלה על צום יום הכיפורים בנימוק מוזר עוד יותר. כאילו אין בעולם היהודי פתרונות למצבים כאלה. כאילו כל הדתיים מתחילים לעבוד בשבע וחצי בבוקר ואינם יכולים לבקש להגיע למשל בשמונה למשך חודש אחד. ומה עושים היהודים בפאריס, ברומא, בברוקלין ובאנטוורפן? איך שם הם מצליחים להתפלל ולהגיע לעבודה בזמן?

התשובה לכך פשוטה. שם אין להם הכוח לשגע את כל הציבור. שם הם אינם יכולים לכפות את דעת המיעוט על הרוב. שם אין מיעוטוקרטיה דתית שולטת. רק כאן הם יכולים, ולכן הם מתעללים ברוב שנאלץ לחיות במדינה נוסח איראן - שבה שעון הקיץ נקבע לפי מועד צום הרמדאן.

השנה נושא הקדמת שעון החורף עבר בשקט. נראה שהמחאה החברתית נטלה את כל המשאבים, ולציבור לא היה די כוח כדי להרים עוד דגל אחד, דגל הנורמליות. אך בכל זאת אסור להיכנע. ההמלצה של ועדת קהת לא עברה עדיין בכנסת. היא מתוכננת לעבור במושב החורף שייפתח בעוד כחודש.

לכן יש עוד זמן להתארגן, למחות וללחוץ על חברי הכנסת כדי למנוע את קבלת המלצת הוועדה, שרק מרחיקה אותנו מהסטנדרטים של העולם המערבי ופוגעת שלא לצורך באיכות החיים של הרוב הגדול.

ראוי לקדם חקיקה שאינה מחקה את איראן אלא מאמצת את הסטנדרט של האיחוד האירופי: שעון קיץ מיום ראשון האחרון של מארס ועד יום ראשון האחרון של אוקטובר. כל כך קל, כל כך פשוט. במדינה נורמלית.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין צרך בישראל בשעון חורף בכלל. חזוס כריסטוס
  • 03:17
  • 04.10.11

כאשר באירופה או אמריקה יש חורף שבו יש 5-6 שעות אור, אז באמת צריך שעון חורף, כי זריחה ב9-10 בבוקר היא באמת קטסטרופה למשק. בישראל, אם יהיה שעון קיץ כל השנה, אז הזריחה המאוחרת ביותר תהיה ב7-7:15. ואם אתם מתעקשים על שעון חורף - אז בין 1 בנובמבר ל28 בפברואר.

  •   אין צורך בזיוף המציאות- שעון חורף הוא השעון האמיתי דרור
    • 13:13
    • 04.10.11

    אין שום הוכחה ליעילות שעון קיץ. מחקרים בכל העולם מראים ששעון הקיץ מעלה את צריכת האנרגיה ולא מוריד אותה.

02 נחמיה לך לישון יותר מוקדם ואל תבלבל במאמר ממוחזר.  (לת) נחמה
  • 05:41
  • 04.10.11

  •   שטרסלר לא מבין שיש להתחשב ב 30% מהאוכלוסיה , גם אם אתה לא אוהב אותם. אם הערבים היו שמתנגדים להארכת שעון הקיץ, הוא היתה תומך בהם. להיות חילוני = מתחשב באחרים
    • 09:11
    • 04.10.11

    אם הם היו ערבים שמתנגדים להארכת שעון הקיץ

  •   זה לא 30% וחוץ מזה רואים שאין קשר....  (לת) עד מתי כפייה דתית
    • 12:39
    • 04.10.11

  •   אכן צריך להתחשב ב30 % וגם יותר. תנו לי תחבורה ציבורית בשבת ואשתוק. זיו
    • 14:12
    • 04.10.11

    כלל לא אכפת לי משעון קיץ. אם כיף לכם איתו עופו על זה.

  •   אתה לא מבין שיש לשקול את טובת 100 מהאוכלוסיה, דהיינו לשכלכל את טובת השלושים עם השבעים. שמשכללים את שניהם, עדיף להזיז את השעון כמו באירופה. אורי
    • 14:13
    • 04.10.11

    ובנתיים, מדובר בסחטנות פוליטית ותו לא.

  •   מי אמר ששעון חורף יותר מתחשב בדתיים? העובדה ששבת נכנסת מוקדם דתיה
    • 15:00
    • 04.10.11

    הופכת את יום שישי ליום מאוד קצר ולחוץ. אם יום שישי היה ארוך בשעה, היה טוב בהרבה לדתיים

  •   לא מבין למה צריך להתחשב ב30 אחוז וה30 אחוז אף פעם לא מתחשבים ב70 אחוז ? גיא
    • 17:31
    • 04.10.11

    אתה יכול להסביר לי את ההגיון שהרוב תמיד צריך לנהוג לפי דעת המיעוט???

03 איום ונורא. בנינו הקריבו דמם במלחמות כדי לקבל להמליך על המדינה פלח אוכלוסיה פרימיטיבי בראשות עובדיה יוסף ושמשו אלי ישי, גפני, אלישיב ודומיהם. ומה שחורה יותר מכל שאין ישע והצלה באופק. בשר התותחים נטול חרדים, מאותו שליש שעובד ומשרת , ימשיך להקיז דמו גם עבור הפוליטיקאים החילונים בממשלה ובכנסת, שמשתמשים בנו כשוחד לכוחות השחור והאופל.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:02
  • 04.10.11

04 שטרסלר, באמת אין על מה לכתוב? הכפיה הדתית בארץ היא אקסיומה לא ניתנת לשנוי, למה לטחון את המים האלה שוב?  (לת) אבסולוט וודקה(שתו מים)
  • 06:19
  • 04.10.11

05 שעון שמואל מייקלסון
  • 06:19
  • 04.10.11

בברוקלין ובפאריס גם לא מקובל להפיץ דברי הסתה נגד יהודים בעיטון. רני מציאה שתתפל בנושא ותפסיק לתקוף את האנשים (ad hominem attack)

06 כפיה דתית היא מחלה שלא תוכחד ע"ח דיבורים. רק מעשים הם הפתרון.  (לת) (שתו מים)
  • 06:21
  • 04.10.11

07 שעון באיראן סמי
  • 06:22
  • 04.10.11

לידיעתך, באיראן שעון הקיץ לא נקבע לפי צום הרמדאן. באיראן שעון הקיץ מתחיל ב21 במרץ ומסתיים ב21 בספטמבר.

08 האיארניזציה של ישראל לא מתבטאת רק בשעון הקיץ.  (לת) מודרניסט
  • 06:35
  • 04.10.11

09 אוי נחמיה אתה כזה נודניק.  (לת) ara
  • 06:36
  • 04.10.11

10 החסכון באנרגיה וכו" זניח.אני בעד שעון קיץ כל השנה.למה?נוח לי.אז אני בעד.  (לת) רועי .
  • 06:40
  • 04.10.11

11 אנחנו עם מטומטם ץונאמי
  • 06:51
  • 04.10.11

די כבר לפרזיטיות החרדית הגיע הזמן לצאת לרחובות.

12 ונדמה כאילו אין כאן יכוח מהותי זולת הזדמנות להשתין  (לת) על החילונים בקשת
  • 07:15
  • 04.10.11

13 מסכים במאה אחוז. פשוט דו"ח ע"פ הזמנה של ישי. לקרוא ולא להאמין הינשוף
  • 07:31
  • 04.10.11

כשקראתי את הדו"ח פשוט לא האמנתי. כך למשל מוקדש פרק שלם למה שהציבור רוצה, והאם הוא מעדיף שעון קיץ או חורף, ולא מוזכרת אפילו במילה העצומה עם 390 אלף חתימות! העצומה הכי גדולה בהיסטוריה של ישראל.

14 הדתיים לא אשמים. ראומפלן
  • 07:42
  • 04.10.11

א. הטיעון של תפילת הבוקר לא תופס כי בחורף היום מאד קצר והדתיים מסתדרים. ב. אלי ישי נבחר על ידי אנשים דתיים לכנסת, ולכן מקדם את העיניינים שלהם. מי שמכניס אותו לקואליציה, הם חילוניים טיפשים, שמוכנים לשלם הכל כדי לשלוט. האינטרס של חילוני הוא לא הסיבה שהם בכנסת.

15 האובססיסי שטרסלר
  • 08:00
  • 04.10.11

כי מה יש לו למכור - רק שנאה כלפי דת/ מתנחלים/ חרדים (אל תמחק את המיותר, כי אין). שנה הבאה מאמר דומה, נימוקים דומים. עם עובדות משתנות - כאילו לגוון. אבל הפגר הוא פגר...

16 נו, מ ש ע מ ם צ
  • 08:17
  • 04.10.11

כמה אפשר לחזור על אותו ניגון? הרי האמת היא שאין כל חיסכון באנרגיה. מרבית הספק חברת החשמל מופנה למזגנים ולא לתאורה. ובכלל- עדיף שעון אחד לכל השנה. לא משנה אם זה קיץ או חורף.

17 נא לדייק דורון
  • 08:42
  • 04.10.11

ברוב העולם אין שעון קייץ ראה http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time ולמרות שגם אני נוטה לחשוב שהארכתו היא דבר חיובי, הנחרצות שלך אינה במקומה

18 שטרסלר, מה דעתך להפסיק למחזר את עצמך? יואבי
  • 09:05
  • 04.10.11

http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1175693 שלא לדבר על: http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1218616 אני מסכים איתך, אבל בחייאת, תן איזה משהו חדש. אתה לא פוליטיקאי, את עיתונאי ופרשן. עליך להביא עובדות חדשות, ניתוחים חדשים. בינתיים, אתה תקוע.

19 שטרסלר. די לעסוק בזוטות. הבעיה היא הקפיטליזם החזיר  (לת) חילוני
  • 09:11
  • 04.10.11

20 לא מוזר קצת לראות שהפרשן הכלכלי הבכיר לא מתעסק בפיאסקו של ועדת טרכטנברג? אני
  • 09:14
  • 04.10.11

עם כל הכבו שלשעון הקיץ או החורף, אפשר היה לצפות ממי שמתיימר להיות פרשן כלכלי מהשורה הראשונה, להתעסק בנושאים קצת פחות שוליים. למשל, הפיאסקו של דוח טרכטנברג בממשלה למשל. אבל לפרשן הכלכלי הבכיר יש נושאי יות רחשובים להתעסק בהם. כמו שעון הקיץ. ובכן, מר שטרסלר, הקיץ הסתיים ב-21 בספטמבר. לא, את זה לא אלי ישי קבע. אתב יודע, כדור הארץ, השמש וכאלה. ויש לי עוד משהו קטן לספר לך - לא באנו לארץ הזאת כדי להסתדר כמו באנטוורפן או לונדון. פה אנחנו רוצים לחיות כמו בני אדם, לא להתפלל ברכבת, לא לאחר לעבודה ולא בפינה במשרד. תודה, אבל לא תודה. אגב, יהודים דתיים הם לא היחידים שיסבלו. יש עוד כמה, מהתחתית. עובדי נקיון, עובדי משמרות, עובדי תעשיה, אחיות. כאלה שאתה רואה כשאתה פוקח עין אי שם בשמונה לפנות בוקר. אה, ועוד משהו קטן. ישראל לא ממש נמצאת בקו הרוחב של סטוקהולם. סתם, שתדע.

21 שעת הזריחה חילונית
  • 09:21
  • 04.10.11

בתחילת אוקטובר השמש זורחת ב 5:30 שעון חורף (6:30 שעון קיץ). בסוף אוקטובר, השמש זורחת רק ב 6:00. (7:00 לפי שעון קיץ). אם שעון הקיץ ימשיך עד סוף אוקטובר, חלק גדול מהאנשים העובדים יאלצו לקום ולנהוג בחושך. בטיחותי זה לא.

  •   ולחזור בחושך כן?  (לת) ההבדל הקטן
    • 11:11
    • 04.10.11

  •   במערב אירופה יוצאים לעבודה כשעדיין קצת חשוך בחוץ אבל חוזרים כשישעוד שעות אור.בארץ חוזריםמהעבודה כשכמעט מחשיך  (לת) למה אנו מתנהגים בצורהמוזרה ? שטרסלר ואחרים ! אין להרפות מהתעללות זאת בציבור רחב
    • 13:19
    • 04.10.11

  •   גם לחזור בחשוך זה לא בטיחותי, אבל חילונית
    • 14:12
    • 04.10.11

    גם לחזור בחשוך זה לא בטיחותי, אבל לפחות אחרי העבודה אתה יותר עירני. אנחנו רגילים להתנהל בערב ובלילה כשבחוץ חשוך, ופחות רגילים לעשות זאת בבוקר, מייד כשמתעוררים. בחורף יש סך הכל 10 שעות אור ביממה. לפחות אחת הדרכים תהיה בחושך.

22 מצידי שלא יהיה שעון קיץ בכלל מישהו
  • 09:24
  • 04.10.11

שעון קיץ זה סבל, זה מועקה, זה צרה, זה מעצבן. נקודה. בניגוד לפאסטורליה שמציג נחמיה שטרסלר, אני מכיר מציאות קצת שונה. בואו נתחיל במלחמה היומיומת ששמה "ילדים, לכו לישון". ילדים נבונים (שלי גאונים, כמובן) שואלים כל ערב - אבל למה ללכת לישון כשבחוץ יש אור? לך תסביר להם ששמונה בערב זה הזמן שבו אנשים נאורים הולכים לישון. ולך תסביר להם שמחר יהיה בית ספר בשמונה בבוקר, למרות שהחשיך אחרי שמונה בערב. אולי אני צריך לבקש מנחמיה שטרסלר שייתן להם הרצאה מלומדת על מדינות מתוקנות. ובכלל, מה זה קשור למדינות מתוקנות? מדובר בשריד ארכאי לימים שבהם השימוש העיקרי בחשמל היה תאורת הרחוב, והיה טיעון (שמעולם לא הוכח) שהארכת היום תחסוך באנרגיה. ובבקשה נא לא לערב את תאונות הדרכים בסיפור, כי פשוט אין לטיעון הזה שום בדל ראיה. הלוואי שהיה כל כך קל לחנך את הברברים שנוסעים בכבישי ישראל.

  •   למזלך, יש לך כסף למזוג אויר. כשאין כסף יותר גרוע כי החם לא מאפשר להרדם מוקדם  (לת) שעון קיץ לרעת ילדי העניים
    • 10:59
    • 04.10.11

23 שעון קייץ/חורף זה כלום, לעומת שיא שיאי הטימטום האנושי, שזה הדבר הברברי הבא. ס--ו--ל--ו
  • 09:24
  • 04.10.11

שחייבים לכרות את העורלה של תינוק בן 8 ימים, כאות וסמל לברית עם הבורא. אותו בורא שברא את כל הגלקסיות. זה צריך ליהיות עלבון כלפי בורא הגלקסיות, לחתוך את העורלה כאות וסמל לברית בינו לבין חלק קטן מבני אנוש. ---------------------------------------------------------------------------- מה עוד, שההסטוריה של היהוד מוכיחה, שאין ולא הייתה ברית מעין זאת, וכל המעשה של חיתוך העורלה, זאת סתם הברבריות בהתגלמותה. ----------------------------------------------------------------------------- בהקשר לחיתוך העורלה. בערלה יש ריכוז גבוע מאד של סיבי עצב. שתכליתם להעצים התשוקה המינית, לכן חיתוך העורלה מפחית את התשוקה המינית. וזאת כנראה הסיבה לנוהג הברברי הזה. לדתות השונות של בני אנוש, מאז ומתמיד היתה התנגדות לדחף הסקס. זה נחשב כחטא, ------------------------------------------------------------------------------ בהקשר לבריאות שבמעשה נואל זה, זה דבר שצמח במאה ה-20, כתירוץ להמשך מעשה הכריתה של העורלה, בכל אופן, כיום כשיש מקלחות בכל בית, גם התירוץ למעשה זה מיותר לגמרי, ------------------------------------------------------------------------------ ודבר נוסף, כתוצאה מחיתוך העורלה, כמות האימפוטנטים בין היאהוד גבוה פי עשר מאשר בין הגויים. לא מאמינים, תשאלו את הנשים שלכם.

24 הגיעה הזמן להקמת מפלגה שתיאבק בכפייה הדתית שרון
  • 09:25
  • 04.10.11

ברוח "שינוי", רק פחות אנטי ויותר עניינית.

25 טוב שיש לנו דת החוסמת את פנטזיות הצריכה הקפיטליסטית המשוקצת  (לת) יונה קורח
  • 10:08
  • 04.10.11

26 כל שנה אותה כתבה... גם לשמאלנים וחילוניים נמאס מהחזרתיות שלך בנושא  (לת) אתי
  • 10:13
  • 04.10.11

27 שעון קייץ = לא טלית שכולה תכלת שונא שעון קייץ
  • 10:22
  • 04.10.11

שעון קייץ מנוגד לטבע האדם ולשעון הביולוגי שלו, שלא אוהבים שינויים. צריכת החשמל היא רק פקטור אחד מרבים. יש לבדוק גם את ההשפעה על התפוקה של עובדים/תלמידים בשעות הבוקר בשבועות שלאחר הנהגת שעון הקייץ. גם את ההשפעה על תאונות עבודה/דרכים, בגלל הירידה בערנות.

  •   הפוך, גוטה, הפוך יוסף
    • 10:49
    • 04.10.11

    דווקא שעון הקיץ הוא המתחשב בטבע האדם. קמים לפי טבע האדם והיקום. השמש זורחת יותר מוקדם?, קמים יותר מוקדם. בהתאמה לטבענו וטבע העולם. דווקא ממתנים את השפעת השעון והזמנים הקשיחים. תחקור כמה שאתה רוצה. נראה את התוצאות ואז נדבר שוב.

28 הם רוצים להשכיב לישון את עשרת הילדים שלהם זאת הסיבה שרוליק
  • 10:33
  • 04.10.11

הם לא מעונינים ללכת עם הילד לפארק, לקחת אותו לספריה או לשחק איתו. הם רוצים ילדים ישנים שלא מבלבלים להם במוח. עוד שעת עור פרושו לאדם דתי עוד טרחה והוצאות כספיות. אין שום נימוק דתי.

29 מילה אחת נשארה לי לחרדים - מספיק  (לת) נמאס
  • 10:35
  • 04.10.11

30 אני מבקש בכל לשון של בקשה: תבדילו בין המנהיגים לציבור החרדי עציון
  • 10:36
  • 04.10.11

אנחנו בעצמנו סובלים מהפוליטיזציה של הדת ויותר מכך מההכפשה הבלתי נפסקת של הציבור שלנו. ההחלטות המוסדיות כלל לא נוגעות לכלל הציבור החרדי בישראל וכלל לא נובעות מלחצים כאלו או אחרים אלא מתאוות בצע של פוליטיקאים חרדים. כמה חבל שהציבור החילוני בישראל כלל איננו מבין זאת

  •   אי אפשר לההפריד חתול במגפיים
    • 17:41
    • 04.10.11

    אלי ישי וחבריו מאגודת ישראל הגיע לכנסת "בזכות" הציבור החרדי שהצביע להם בעבר וממשיך להצביע להם. אתם במו ידיכם שולחים אנשים שמביישים אותכם ומוציאים את דיבתכם רעה ואז רוחצים בנקיון כפיכם ואומרים יָדֵינוּ, לֹא שָׁפְכוּ אֶת-הַדָּם הַזֶּה, וְעֵינֵינוּ, לֹא רָאוּ.

31 כאמא לילדים קטנים א
  • 11:49
  • 04.10.11

שיצאו עד לפני שבועיים החוצה לשחק רק בשש וחצי שבע לשעה כי היה חם בחוץ, סוף סוף נהיה נעים, אפשר לצאת בחמש החוצה לשחק והופ...חושך....לעומת זאת בחמש בבוקר כבר אור, הילדים קמים מוקדם ולך תשכנע אותם שיש עוד זמן עד שמתחיל הגן/בית ספר. כל כך מרגיז כל כך מתסכל. אחרי העצומה של שנה שעברה אין אף חבר כנסת אחד שירים את הכפפה וינסה סוף סוף להאריך את שעון הקיץ? מה הם בכלל עושים שם מאה ועשרים איש בכנסת בירושליים?? 

32 הפכו את הדת היהודית לעבודת-אלילים גיזענית ועוד יש להם החוצפה להדיר אנשים מהיהדות גיורא
  • 12:02
  • 04.10.11

מהציבור משום שאינם ראויים מספיק לעיניים הגיזעניות הפרימיטיביות שלהם.

33 הארכת שעון הקיץ תורמת לבריאות הנפש  (לת) יותר אור פחות דיכאונות
  • 12:02
  • 04.10.11

34 בעד שעון חורף סרטן עור
  • 12:03
  • 04.10.11

להקטנת חשיפה לשמש והפחתת נזקי שמש

35 גועליציה עם הדתיים מחשיכה את המדינה מוקדם מדי.  (לת) נער
  • 12:06
  • 04.10.11

36 חומר ממוחזר - נסה לחדש משהו!  (לת) z
  • 12:14
  • 04.10.11

37 פלטה של שבת שיינלה משי זהב
  • 12:16
  • 04.10.11

שטרסלר נכנס בפעם המי יודע כמה (בצדק) למיעוטוקראטיה בנושא שעון הקייץ- בעיקר בכל מה שנוגע לחסכון באנרגיה ובשמירה על פליטת דו תחמוצת הפחמן. כדאי שייתייחס פעם לפלטה (חמין) של שבת. חשבון פשוט יוכיח שהפעלת הפלטות הללו על ידי המגזר החרדי היא המסמר האחרון בארון הקבורה (התחממות גלובלית ) של כדור הארץ.

38 עזוב אותך נחמיה , אתה מתעסק בזוטות כשהבית מתחיל לבעור בן יוסף
  • 12:20
  • 04.10.11

כל ההחלטות של השלטון מזיקות לציבור , וגם זו. אז מה ?

39 לא שמתם לב שגנבו לנו את המדינה דרור
  • 12:32
  • 04.10.11

שעון קייץ, שיוויון בין המינים, דמוקרטיה. כל התקוות נגוזו. אנחנו מ י ע ו ט !!!

40 אלי ישי מתנהג כדקטטור חשוך יהודי פשוט מתל אביב
  • 12:34
  • 04.10.11

חייבים להגיב ולפעול ברגליים.

41 מסכים, אבל התחלת שעון קיץ בימי שישי דווקא יותר הגיונית יוסי
  • 12:44
  • 04.10.11

חבלה להתחיל את שעון הקיץ (אז מפסידים שעת שינה) דןוקא עם תחילתו של שבוע עבודה חדש. השיטה הישראלית, שבה שעון הקיץ מתחיל ביום שישי לפנות בוקר ומסתיים ביום ראשון לפנות בוקר מוצלחת. עם המועדים אני מסכים - מסוף מרץ ועד סוף אוקטובר.

42 כל מילה בסלע, ממש הוציא לי את המילים מהפה.  (לת) עד מתי?
  • 12:48
  • 04.10.11

43 להנהיג שעון קיץ כל השנה. זה הפתרון ההגיוני, כי בישראל כל השנה היא קיץ צפון אירופי טיפוסי אורכי
  • 13:02
  • 04.10.11

בכל העולם יוצאים יהודים חרדים המקפידים בקלה כבחמורה לעבודתם בימי החורף כשעדיין חושך בחוץ. אתם מתפלאים על הצירוף "חרדים עובדים"? כן, רבותי, בעולם הגדול רוב היהודים האולטרה אורתודוקסים עובדים ומפרנסים את משפחותיהם ברוכות הילדים בכבוד. אבל לא חשוב כרגע. בארצות הצפון יהודים צמים בתשעה באב וביום כיפור ולא עושים עניין מהעובדה שהבטן מקרקרת עד עשר בערב, שרק אז יוצאים הכוכבים בחודש אב ומותר לסיים את הצום. כנראה שגם המוסלמים בחודש הרמאדן מסתדרים עם הצום הארוך באמצע הקיץ. החשד שלי, מר שטרסלר, הוא ששאלת שעון הקיץ בישראל הפכה להתמודדות כוחנית, למשיכת חבל, בין המפלגות החרדיות לציבור השפוי שמבקש להאריך את שעון הקיץ כפי שנהוג באירופה. החרדים לא מורגלים לויתורים. להיפך, הדרישות ההלכתיות רק מחמירות מדי שנה והציבור נכנע בלי תנאי. הניחוש שלי הוא שבסתיו הבא שעון הקיץ יחזור לקדמותו ויסתיים בתחילת ספטמבר, בין כסה לעשור. אלא מה?

44 אתה מביט רק על הצד האחד אדר
  • 14:07
  • 04.10.11

זה עתה חזרתי ממדריד ואני יכול להעיד שבשעה 08:00 עדיי חוך ברחובות ומעט לאחר מכן מכבים אתתאורת הרחוב. ייתכן שבמדינה שהסייסטה היא קדושה כמעט כמו יום כיפור כאן יש בכך הגיון רב אם ממשיכים לעבוד עד תשע או עשר בלילה אבל...

45 כל שנה מתפרסמת כתבה כזאת וכל שנה לא נעשה שום דבר בנידון  (לת) המיואש
  • 14:40
  • 04.10.11

46 מה שעצוב הוא שבכל שנה, בבערך בתקופה זו, מופיע אותו המאמר של שטרסלר יוסף
  • 14:45
  • 04.10.11

בשינויים קלים, ובכל זאת עדיין לא קרה כלום.

47 רק האמת האמת
  • 14:45
  • 04.10.11

לא צריך שעון בכלל

48 נחמיה ידידי, אנא חזור לספר הגיאוגריפיה של כתה ט פניני
  • 15:32
  • 04.10.11

אורך היממה נשאר קבוע . בתקופה של ספטמבר עד מרץ הימים קצרים בשל מצב השמש ביחס לקו הרוחב. בישראל תמיד אורך היום קצר יותר מאשר באירופה גם בקיץ בגלל הדקלינציה של כדה"א. בעוד כשבועים-שלשה היית יוצא לעבודה בחושך. האם זה יותר טוב מאשר לחזור מהעבודה בחושך?. שעות אור הן מה שיש בתקופה זו ולא משנה מתי הן מתחילות או מסתיימות. מה שהשתנה הוא השעה והמצב בחוץ בזמן שקמים ובזמן שחוזרים מהעבודה. אין לזה קשר לכך שהדתיים רוצים להראות לנו מי שולט פה.

49 שקר 'שד
  • 16:16
  • 04.10.11

כמו תמיד שקר לא ררובם מעבירים שעון,ואני כבר חודש היתי צריך להדליק אור בבוקר ליפני עבודהת ושעון קיץ צריך רק לבעלי עסקים ,כדי לנצל אותנו עוד ו שטרסלר לא הולך לעבודה ב5 בבוקר,כי לשקר אפשר גם יותר מאוחר .שעון קיץ לעובדים באמת רק נזק.שעון טבי לפי שמש זה שעון חורף

50 הספר ראה אור לראשונה בשנת 1940 והמחיש בדרמה קשה וקודרת, את הזוועה והאבסורד של שלטון האיימים של סטאלין. הספר עוסק במוסר המהפכה ובמוסר פוליטי בכלל.  (לת) ארתור קסטלר - אפלה בצהריים
  • 16:40
  • 04.10.11

51 התלונה איוולית: למי איכפת שבועיים פחות או יותר? זו סתם שנאה לדתיים. אבל נכון שיהודי התפוצות מסתדרים יופי.  (לת) יושקה
  • 16:57
  • 04.10.11

52 מה לעשות שהמחקר סותר את טענתך יצחק
  • 17:08
  • 04.10.11

לשעון קיץ אין תועלת כלכלית. גם בארצות צפוניות יותר התועלת זניחה. בישראל היא איננה קיימת ויש סיכוי רב שעלותה רבה על תועלתה.

  •   איזה מחקר, חרדי ? שור שנגח את הפרה לפי שעון חורף, פטור? אל'ק מחקר בורים ועמי ארצות  (לת) שרל'ה האמא של ביבי
    • 22:13
    • 04.10.11

53 תגיד, שטרסלר, לא נמאס לך לכתוב אותה הכתבה שנה אחרי שנה אחרי שנה..?  (לת) ירושלמית
  • 17:39
  • 04.10.11

54 מיתוס שעון הקיץ יוסי
  • 18:08
  • 04.10.11

שעון קיץ מגדיל את צריכת החשמל (ראו בויקיפדיה הפניות למחקרים). הקטנת תאונות הדרכים היא מיתוס שלא ניבדק, ולא ברור איך אפשר לבדוק אותו. איכות השינה - נו באמת.... אבל למה לקלקל קמפיין מוצלח בגלל כמה עובדות קטנות ומעצבנות.

55 ל 22 א
  • 19:08
  • 04.10.11

בכל אירופה הצפונית ילדים הולכים לישון כהשמש עדיין לא שקעה. למה רק אצלנו אי אפשר ? (טוב, אולי ילד הולנדי מתווכח קצת פחות עם הוריו מילד ישראלי)

  •   לילדים באירופה אין ברירה. לנו יש אני
    • 23:17
    • 04.10.11

    אני מתקשה להבין את הטיעון של "כמו באירופה". באירופה יורד שלג כל שנה. אצלנו לא. באיירופה יורד גשם בקיץ. אצלנו לא. באירופה יש סתיו. לנו אין. באירופה מייבאים פירות וירקות ממדינות אחרות. אנחנו לא.

56 כת שמשגעת את המדינה  (לת) טפילים מאורגנים
  • 19:58
  • 04.10.11

57 הדגשת העם הנבחר והמיוחד, שמתנשא על כולם, על הדרך גזענות???  (לת) סמי אלקיים
  • 20:05
  • 04.10.11

58 יש עוד שיטה להאריך את שעון הקיץ יהודי אתאיסט
  • 20:26
  • 04.10.11

להתרחק מישראל, מעסקני ש"ס, ממדינה שקמה עם תקוות, ומתרסקת לתוך חיקו של העולם השלישי. לימודי ליבה? שלא ילמדו. כשלא יוותר בישראל מי שיפרנס אותם - שיבקשו תקציב לישיבות מאבו מאזן או מחאלד משעל.

59 הכל בגלל ביבי , למה ? ככה !!! דן
  • 20:27
  • 04.10.11

כל תגובה נגד ביבי מתקבלת בעיתון הארץ , יללא לטקבק

60 לי לא נוח שעון קיץ. אני קם לעבודה מוקדם. יוצא מהבית לפני שש. לא מגיע לי לקום בקצת אור?  (לת) יוסי
  • 21:56
  • 04.10.11

61 התלהמות סתם יובל
  • 01:07
  • 05.10.11

אמנם הסיפור על יום כיפור מגוחך, ונראה שהעניין הוא משחק כח בלבד. אולם ללא קשר, שעון הקייץ השנה נארך 184 יום - כמעט בדיוק חצי שנה, ונשמע מגוחך שיהיה צורך בהזזת השעון למשך יותר מחצי מהשנה. התאמה עם שאר העולם היא מהותית, אולם גם שאר העולם לא מתואם. המחאה בנושא יותר גדולה כאשר תקופת שעון הקייץ מתקצרת מהותית, ובאופן סביר היא יותר קשורה למשך שעון הקייץ מאשר לסיבת סיומו. הבעיה העיקרית בהתנהלות הישראלית היא שאי אפשר לצפות את חילופי השעון בעתיד, אבל יחסית לשאר הבעיות...

62 להאריך בשעתיים טוקבקיסט מצוי
  • 08:43
  • 05.10.11

כדי לסיים את הויכוח בואו נאריך בשעתיים במקום בשעה על פני אותה תקופה ואז את מה שלא חסכנו בגלל הדת נרויח פי 10 בגלל תוספת השעה.או שאלי כדאיי שנמשיך להתווכח....

63 צריך ל היות הפוך מנחם
  • 22:23
  • 06.10.11

בישראל צריך לקצר את שעות היום באת שעות היום בחורףקריך

פרוייקטים מיוחדים