בתחינה נואשת - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בתחינה נואשת

אני כותבת את המלים האלה אחרי שצפיתי בסרטון וידיאו מוקלט, ששודר בחדשות ערוץ 2 בטלוויזיה ביום שישי בערב. בסרטון נשאלת טרוריסטית של החמאס, אחלם תמימי, "האם את מצטערת על מה שעשית?" היא עונה בלי שמץ של היסוס: "לא, מדוע עלי להצטער?" "האם היית עושה זאת שוב לו היתה לך ההזדמנות?" התעקש המראיין. תשובתה היתה נחרצת: "כן". תמימי חזרה בכך על הצהרתה מ-2006: "אני לא מתחרטת על מה שעשיתי", אמרה אז.

באחד מימי חופשת הקיץ של אוגוסט 2001 רצחה תמימי את בתי בת ה-15 ועמה 14 גברים, נשים וילדים נוספים שאכלו ארוחת צהריים בפיצריה סבארו בירושלים. אני תוהה אם ראש הממשלה בנימין נתניהו שמע את הצהרותיה של תמימי. הייתכן שהסכים לשחרר רוצחת בדם קר שאינה מכה על חטא, אשר נידונה ל-16 מאסרי עולם לאחר שהודיעה בפומבי שתמשיך לרצוח?

אולי הוא פשוט לא צפה בראיון. או אולי צפה בו ולא התרגש. שהרי בעלי ואני שלחנו לו לפני כמה חודשים מכתב שבו פירטנו את הפשעים שבגינם תמימי הורשעה, והתחננו לפניו שלא יסכים לשחרר אותה. במכתב זה הזכרנו לו, שלמרות שתמימי מוגדרת פעמים רבות בטעות כ"נהגת" או "סייעת", הרי למעשה היתה זו היא שהגתה ותיכננה את ההתקפה. היא העבירה אישית עשרה ק"ג חומר נפץ שהוסתרו בתוך נרתיק של גיטרה במונית מרמאללה לירושלים, נפגשה עם עז א-דין אל-מסרי, המחבל המתאבד, ומסרה לידיו את הנרתיק.

השניים הלכו יחד, מחופשים לתיירים, אל מרכז העיר. הם עצרו ביעד שתמימי סימנה. היא הורתה לאל-מסרי לחכות 15 דקות לפני שיפעיל את המטען. היא רצתה שייתן לה מספיק זמן כדי להימלט מהזירה למקום מבטחים, הסבירה לאחר מכן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא השיב לפנייתנו. הוא לא ניסה להסביר לנו מדוע החליט לכלול את תמימי בעסקה המחרידה הזאת, למרות מאפייניה השטניים הייחודיים: רוצחת המונים שהצהירה בפומבי שאינה מתחרטת ושבכוונתה לרצוח שוב.

עתה, אנו חוששים שקרוב היום שבו תמימי תעלה על האוטובוס שיסיע אותה לירדן, היום שבו יתגשמו דבריה ב-2006: "אני עוד אהיה חופשייה".

אנו נואשים. אנו מתחננים לפני נתניהו שיקדיש לנו כמה דקות מזמנו וישמע את דברינו. בכל מדינה שפויה עם מערכת משפט הוגנת, אפילו רוצחים המשתחררים בערבות לא משוחררים בלי שתינתן ליקירי הנרצחים הזדמנות להשמיע את דברם לפני ועדת השחרורים. חשבתי שישראל היא מדינה כזאת. אני מתפללת שלא טעיתי.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "לא, מדוע עלי להצטער?" של תמימי: מזכיר את דן חלוץ, לא? צבי א. צבי
  • 03:59
  • 17.10.11

אותו דן חלוץ אשר אמר שמה שהיה מרגיש לפני אותה הפצצה בה נהרגו בערך אותו מספר אזרחים חפים מכל פשע כמו בהפצצה שגברת פרימט מזכירה, זה רעד קל בכנף...

  •   לא. זה לא דומה. תמימי אמרה שהיא מצטערת על כך שהיא לא הצליחה להרוג יותר אזרחים. חלוץ לעומת זאת "חושבים"?
    • 09:15
    • 17.10.11

    לא מרגש פספוס על כך שהוא החמית כמה תינוקות. השאלה המעניינת היא למה כתבת את מה שכתבת אם ממילא ידעת שהם לא ברי השוואה..

  •   ל"חושבים", זה דווקא מאוד ברי השוואה. אולי לא בהכרח במקרה של חלוץ, אבל בתפיסה של שני הצדדים אחד של השני זה בהחלט ברי השוואה בשביל הישראלי הימני כל הפלסטינים הם אויבים וגם כשנהרגים ביניהם ילדים ותינוקות
    • 10:40
    • 17.10.11

    הישראלים לא שמחים על כך, אבל גם לא מצטערים, בוודאי לא מתחרטים, לא ממש איכפת להם. אף אחד פה לא יחסיר לילה אחד של שינה בגלל נערה פלסטינית אלמונית שנהרגה בהפצצה שלנו. (הדוגמא המצוינת לכך היתה אותה אישה בבית חולים שהטיחה בפני אב פלסטיני שאיבד 3 בנות בהפצצה ש"מי יודע מי הסתתר בתוך הבית שלו"). התפיסה המקובלת היא ש"הם" (החמס, הפתח וכ"ו) האשמים, גם במוות בצד שלנו וגם בצד שלהם. אותה צורת חשיבה בדיוק רווחת גם בצד השני. מבחינת הטרוריסטית הזאת (טרוריסטית לשיטתנו ולוחמת חופש וגיבורה לשיטתם) הישראלים, כל הישראלים הם אויביה. כולם חיילים ( עתידיים או לשעבר). ככה שלא צריך להתמם - החשיבה שלה לא אמורה לזעזע פה אף אחד כי הרוב המוחלט פה חושב בערך כמוה.

  •   בהחלט בר השוואה, במיוחד במקרה של ד' חלוץ חתול השלג
    • 10:58
    • 17.10.11

    עוד לפני המכה הקלה בכנף, בהיותו הטייס ד', התראיין דן חלוץ לטלוויזיה הישראלית. כשנשאל על הפגיעה באזרחים הסביר שבעיניו מדובר לא באזרחים אלא במשתפי פעולה עם האויב, ולכן דמם מותר (את הניסוח המדויק אינני זוכר). אז מה ההבדל הגדול בין טייס שמפציץ בחדווה אזרחים נמלטים כי שתפו פעולה עם האויב, לבין חמסניק שמפוצץ בחדווה אזרחים כי הם עושים מילואים בצבא הכיבוש?

  •   כך שבסופו של דבר אתה וחבריך מצדיקים בפועל הרג אזרחים רק בגלל חלוץ?
    • 17:37
    • 17.10.11

    לפחות תגנו את שניהם גם יחד, ואל תשתמשו בציטוט מפגר להצדקה של עוד ועוד רציחות.

  •   שום דבר לא מצדיק הרג בכלל, רק שתחושת הפליאה מדברי המשוחררים מפליאה דודי
    • 21:52
    • 17.10.11

    אין מה להתפלא, רוב הפלסטינאים חושבים כמו רוב הישראלים

  •   הימין הישראלי מתנגד לשחרור רוצחים. אוהב את הארץ ימני
    • 22:06
    • 17.10.11

    אבל לא רוצה להרוג אף אחד
    בטח לא אזרחים

  •   ובעזה נירצחו במשך שבוע 1400 איש ואשה מתוכם 400 ילדים כולם חפים מפשעאלא אם עובדת היותם פליטים שנושלו מבתיהם בפלסטין היא מעשה פשע.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 22:13
    • 17.10.11

02 תמים לחשוב שאין עוד עשרות כמו המחבלת תמימי.  (לת) גלעד - בכל מחיר
  • 04:43
  • 17.10.11

03 נקמה לא תחזיר את המתים.די לסחטנות.מדוע אנחנו-משפחות שכולות חללי מערכות ישראל לא מתערבים בהחלטות ממשלה,ומנצלים את השכול שלנו?תלחמי בשם שלום,לא בשם נקמה שלא תחזיר את הבת שלך.אבל הימין שאת מעוור את עיניך וחבל.המשמעות היא בחיים  (לת) משפחה שכולה לבנון
  • 04:44
  • 17.10.11

04 איבדת את הצפון והפרופורציה,כמו עוד כמה ימנים ממשפחות נפגעי טרור.ר"מ לא חייב לך כלום.החובה היחידה שלו-למנוע פגועי טרור ומלחמות שבהן דם יישפך לשווא.ואת זה ממשלות הימין לא יודעות לעשות=שלום.כשאנחנו מאבדים חיילים בגלל הכיבוש המסריח=זה בסדר?מישהו מההורים השכולים לאותם חיילים יצא נגד המדינה?את צודקת בדבר אחד-הימין של הממשלה הנוכחית הוא הנבזה ביותר,שמאפשר לכם,באמצעותכם,לקעקע כל יסוד דמוקרטי במדינה.לבלבל יוצרות וליצור כאוס.ואתם=נפלתם לבור שכרו לכם פוליטיקאים מנוולים,שיעשו הכול כדי לחזק את כסאותיהם.  (לת) משפחה שכולה לבנון
  • 04:48
  • 17.10.11

05 מעניין מה היית אומרת אילו יוד
  • 05:08
  • 17.10.11

בפיגוע סברו היו לוקחים את ביתך כבת ערובה, במקום להרוג אותה. האם היית מתנגדת לשחרור מחבלים תמורתה?

06 צר לי לאכזב אותך, ישראל הפכה לאימפריית שקר. אל תאמיני לאף מילה, לאף אחד.  (לת) אזרח אחד
  • 05:21
  • 17.10.11

07 משפט הוגן בישראל? בדיחה טובה. יש ועד לקהילה של היהודים והוא יחליט מה לעשות. האזרחים מתבקשים לכופף את הראש ולשתף פעולה.  (לת) יוסף רום-אל
  • 05:26
  • 17.10.11

08 אין הראל
  • 06:17
  • 17.10.11

לאמא של הנרצחת את לא מסתכלת על התמונה בכללותה שיקול הדעת הוא מערכתי ואינו משרת את הפרט. אולי את המיעוט אך לא את הפרט. השמאל מכוון לערבב את כל סוגי האנשים ללא הבדלי מין גזע ודת ובכך יבוא שלום על העולם.ככה שאם משפחתה של המחבלת תרקום קשרים משפחתיים עם יהודים זה כבר יהיה ממש מסובך לרצוח אותם. זה סוג של פתרון. סוג של אבדון.

09 זה לא ביבי שמשחרר זו מערכת השלטון במדינה שקבעה נורמה של אחד בעד כולם בחיים וכולם בעד אחד בחיים ואני גאה בה אבל לדעתי הכיבוש המביש הוא הפגע רע שיש לבער מאיתנו  (לת) פלץ
  • 06:54
  • 17.10.11

10 בשבילה להעביר את חומר הנפץ למתאבד זו מכה קלה בכנף אריק
  • 06:58
  • 17.10.11

זה מאבק לאומי אלו אמצעיו, לא מקבלים ריבונות במתנה אלא באלימות. המטרות של הציונות מצריכות אלימות קשה ולכן גם נפגעים משני הצדדים. הצגת האויב המדיני כפושע היא שקר וצביעות.

11 צריך להתנתק מהקשר שנוצר שימיב
  • 07:00
  • 17.10.11

שום עונש שיוטל על מחבלים לא יחזיר את הקורבנות לחיים. אסור שמחבל ישמש כתובת למשפחת הקורבן. נוצר כאילו קשר בין המשפחה למחבל ה"אישי" שלה.
הדיון הוא ציבורי והחלטות הממשלה, חייבות לשקול את טובת הציבור הכוללת ולהתגבר על הצער הפרטי של המשפחות שילווה אותן כל חייהן ולעשות הכל כדי לספק להם תמיכה - שזו מחוייבות חברתית אמיתית.

  •   המחבל שרצח אזרח מסויים הוא באמת המחבל האישי של אותה המשפחה. דביל
    • 09:20
    • 17.10.11

    הוא באמת האחראי הישיר לכך שנהרסו חייהם. אין כאן שום מקום למרכאות כפולות ואין מקום ל-"כאילו".
    מחבל לא נמצא בכלא כי הוא פגע באיזה משהו מדיני לאומי ערטילאי. הוא בכלא כי הוא רצח את פלוני.

12 ומה יצא לך מזה שתמימי תשאר בכלא? האם את מוכנה להקריב חיים נוספים רק למען הנקמה?  (לת) אבי
  • 07:09
  • 17.10.11

  •   לאבי, הייתי מאד רוצה שהיא פשוט תירקב בכלא (הלכה למעשה) וללא elis
    • 09:44
    • 17.10.11

    טיפול רפואי כל-שהוא עד רגעיה האחרונים...כן, זה היה עושה לי את היום. ואנא ממך, שום קשקוש ישראלי שמאלני על" " אז אתה כמוה...", אני לא, אני לא רצחתי ולא פשעתי, פשוט נקמתי-חוש אנושי ידוע במיוחד אצל אלה אותם אתה אוהב כמו "בני-דודנו" הרחמנים

  •   הבנת הנקרא, לא מדובר על נקמה, אלא על פיגועים עתידיים...  (לת) ישראל
    • 10:00
    • 17.10.11

  •   אל דאגה רציונלי
    • 20:10
    • 17.10.11

    הפיגועים יגיעו, אם לא מחר אז מחרתיים, ואל תשגה באשליה ש"שלום" ישנה את העובדדה הזאת, תמיד ימצא "משוגע" תורן.

13 ומה את מציעה, גב' פרימט, לראש הממשלה לעשות בעניין החייל גלעד שליט? ולאמו של גלעד, גברתי, מה את אומרת לה? אודה בעד תגובתך?  (לת) דניאלה
  • 07:23
  • 17.10.11

14 זה המחיר שמשלמת חברה עבור מדיניות מתמשכת של כיבוש  (לת) אופיר
  • 07:29
  • 17.10.11

  •   אבל את האמת הזו הימנים הצווחנים בקרב נפגעי הטרור לא רואים.בדיוק כמו שהפכו את פורע החוק ממשפחת לבנת לקורבן טרור.למה לא?שהמשפחה שלו תקבל כספי חינם מהמדינה,וארגון אלמגור לנפגעי טרור ייצג אותם בהחלטות מוסר.הבנתם את הצביעות?זה מחיר הכיבוש המסרטן את כולנו  (לת) לבנון 82
    • 14:17
    • 17.10.11

  •   מעניין איזו הצדקה יש לך לפיגועים ולרציחות שקרו לפני הכיבוש הקדוש שלך  (לת) הלוואי שאת המחיר תשלם אתה, ובקרוב
    • 22:51
    • 17.10.11

  •   איזה כיבוש? 67? 48? 1890? 1936?  (לת) חגי
    • 23:44
    • 20.10.11

15 אני איתך,מתנגד לחלוטין להסכם הנל... ששון ישר משה
  • 07:33
  • 17.10.11

דם ישפך בארץ מההסכם לשיחרור אסירים פלסטינים
לא לשחרור אסירות,אסירים פלסטינים
באימי ואחותי ובדוד בן מדלן {שחי ונושם} שחיות ונושמות אם אני משקר

16 הכותבת מסלפת את דברי המחבלת. המחבלת לא אמרה שבעתיד תעשה את אותו המעשה אלא שאם הגלגל היה חוזר אחורה והיא הייתה צריכה להחליט שוב היא הייתה עושה את אותו המעשה. אם היה שלום בשנת 2001 הפיגוע במסעדת סבארו לא היה מתרחש. אחד האחראיים הראשיים לכך הוא אהוד ברק אשר לא קיבל את הצעת ערפאת (על 98%) לשלום בקמפ-דייויד בדיוק כפי שנסוג בדקה ה - 90 מחתימה על הסכם שלום עם סוריה (נא לקרוא את ספרו החדש של אורי שגיא)  (לת) איציק המרכז
  • 07:43
  • 17.10.11

  •   מי שמסלף את העובדות זה אתה אבל למה שזה יפריע לך? בתור קורא הארץ אתה בוודאי רגיל לסילוף העובדות עד כדי כך שהן אפילו נראות לך אמיתיות. ערפאת לא החמיץ הזדמנות אחת להצהיר על תוכנית השלבים שלו לחיסול מדינת ישראל, הוא לא החמיץ הזדמנות אחת להצהיר על כך שאין לנו מקום במזרח התיכון, ערפאת הבריח בתוך מכונית השרד שלו מחבלים וציוד לחימה ונתן את האותה להתחלת אל-אקצא בשנות ה 2000. בדיוק כמו שאת הנאצים לא ניתן היה להסיט ממטרתם בשנות ה - 30 גם את הפלסטינאים לא היה וכנראה עדיין אי אפשר להסיט ממטרתם גם אם ניתן כל מה שירצו.  (לת) מ
    • 09:45
    • 17.10.11

  •   אתה מזכיר לי את השופט ששחרר גנב שפרץ דרך חלון פתוח ואמר לבעלים שתפס את הגנב על חם: למה השארת חלון פתוח? הרי כתוב 'פרצה קוראת לגנב...' אז הוא בא. אמר האיש; אבל הוא פרץ ופריצה זו עבירה פלילית. אמר השופט: תלמד לקח עוד פעם תסגור את כל החלונות.. [כן אדוני. עוד פעם תגיד לסועדים בבתי קפה תלבשו שחפצים, כי יבא מחבל הוא ישוחרר ואם תמותו.  (לת) פרקליט
    • 09:48
    • 17.10.11

17 נפלת קורבן מתסכל לתקשורת ולממשלה שמונעות מהצורך לספק את דרישות ההמון הנבער והיצרי שאין לו את הכלים להבחין בין אמת ושקר וטוב ורע. מעצבי דעת הקהל בשני התחומים הללו מתגלים שוב ושוב כאינטרסנטים לעצמם.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:45
  • 17.10.11

18 יש בעייה. לנתניהו יש כל כך הרבה משברים לטפל בהם. הכל, אבל הכל, קורה במשמרת שלו. ולא ממש במקרה. אבל זאת עובדה ולכן שיחרור שליט הוא סתם פעולת הסחת דעת הקהל מהבעיות שבמנהיגותו הכושלת נתניהו גרם  (לת) ולנתניהו כדיגוע חשוב רק דבר אחד: נתניהו
  • 08:02
  • 17.10.11

19 ביבי לא שיחרר רוצחת כמו שהחזיר חייל הביתה .שבכ אמר שאפשר להתמודד.. ישר אל
  • 08:30
  • 17.10.11

ואין היום מנהיג בגדה או עזה שמוכן לקבל עוד עופרת יצוקה.. ובאמת רוב התרור מתבצע דוקא בידיי המתנחלים....

20 כשרוצחים משוחררים זה חוסר צדק משווע גד
  • 08:33
  • 17.10.11

אבל כשחושבים על משפחת שליט קשה להתנגד לעסקה. מה עושים? צריך לחפש דרכים אחרות ללחוץ על החמס.

21 טחינה הנסיך איציק
  • 08:48
  • 17.10.11

http://www.princetahina.com/

22 את המתים לא נחזיר אך את גלעד שליט נוכל להציל. המחיר שווה נסיון שני
  • 08:52
  • 17.10.11

ברשימת המשוחררים של החמאס אין חסידי אומות עולם, רק רוצחים וחברים בארגוני טרור אך כולם רואים עצמם לוחמי חרות פלשתין, ממש כמו אנשי לח"י ואצ"ל בזמנם, שגם הם לא בחלו בהריגת חפים מפשע בפיגועים באוטובוסים ובשווקים. אם היינו מצפים לחרטה ממרצחים אלה לא היה לנו במי להחליף את שליט. חמאס לא היה מסתפק בגנבי רכב או בשב"חים שכל פשעם שחיפשו בישראל פרנסה. גם אם נמשיך להאכיל ולהלין את רבי המרצחים בבתי הכלא בישראל לא תהיה בכך נקמה הולמת על פשעיהם אך על הדם השפוך של נרצחי הטרור יתווסף דמו של שליט. זה מה שאתם רוצים?

23 פיצוץ מיסגדי הר הבית ע"י יהודים כואבים באמצעות נשק תלול מסלול היא קרובה גואל
  • 09:11
  • 17.10.11

מתמיד , הכעס הנוראי מאז אוסלו הארור הגירוש מגוש קטיף והטרור הקטלני שמטופל בפינצטה ע"י מערכת הביטחון והממשלה והקש שישבור כניראה את אותם יהודים כואבים הוא עיסקת שליט המטורפת יביא את אותם יהודים למצב של "תמות נפשי עם פלישתים " ואז כשמיליארד מוסלמים ירדו עלנו ואלפי טילים ורקטות יעופו על ישראל (וגם לתל אביב ויפריעו לסועדים) ישראל תעמוד בפני שתי ברירות , כניעה או הפעלת נשק גרעיני ותרמו גרעיני (פצצות מימן שיתיכו את המיזרח התיכון המיפרץ הפרסי על הנפט שבו) ואז זה יהיה סופה של ישראל , ואני שואל את נתניהו העלוב וברק הכסיל , זה מה שאתם רוצים ? נ.ב לא חסר חילים שיעבירו טילים לאותם יהודים .חג שמח

24 זה יחזור אלינו  (לת) אורן
  • 09:37
  • 17.10.11

25 במצב הפוך, איני בטוח שאנו לא היינו עושים אותו דבר. המחתרות כבר הוכיחו בעבר שאין להם אלוהים  (לת) היסטוריה
  • 11:13
  • 17.10.11

26 בבקשה, אל תראו לנו את תמונות המשוחרירם התחשבו בצבור כולו!  (לת) בתיה
  • 11:19
  • 17.10.11

27 רות היקרה. את לא מעניינת אותנו במיל. על החתום: ממשלת ישראל (מינוס שלושה שרים)  (לת) אינפיניטי
  • 11:19
  • 17.10.11

28 2 החברות כלואות בפרמיטיביות הטרור ומאמינות שכל זוועה משרתת תמטרה-אין ההבדל בין הסכין למטוס-נרצחו ילדים כדי לעצור תכיבוש גאולה (הו)
  • 12:17
  • 17.10.11

בטח שלא קל למי ששילם תמחיר והאובדן הוא שלו באופן כ"כ פרטי וכ"כ כואב
מה שנכון למשפחת שליט ולכותבת זה גם נכון להורי מאות הילדים שישראל הרגה(רצחה)במבצעי הנקמה ה"צודקים" שהיא ביצעה
הרי אם מצמצמים את העולם למחירים(תג מחיר)ומחליטים שמאזני הדם
או הצדק או הכוונה+חרטה הם המצפן או הוראות ההפעלה אז ישראל החזקה
חיסלה/קטפה/רצחה או היפרידה ראשים מגופות(כמאמר מנהיגינו)
בכמות גדולה בהרבה ממה שהצליחו כנופיות הטרור הערביות
הגם שאכן ישראל עשתה זאת באוםן יותר נקי(מכה קלה בכנף)לאומת
אותם מתאבדים שריסקו תצמם ואת מושא רצחנותם בפיצריה או אוטובוס

הצלת גלעד שעודנו חי בניגוד למשל לרון ארד שנישכח וניזנח מחיבת את שחרור הרוצחים(לוחמי החירות על פי אמונתם) ועדיין העסק נורא
ולא הוא לא נורא בשל שבירת מאזן מחיר הענישה והנקמה או על פי צדקני בטחון בשל שבירת מחסום ההרתעה(עוד מילה להפחדה) הוא נורא בשל השקר שהוא מסתיר בשל התקיעות של הצדקנות שמנציחה את הטרור
כי היה בהחלט אפשרי להרחיב תעיסקה להסכמי שלום להכרה בזכות הקיום ההדדית לפחות ליצור נתיבי דיבור ופתחים שיאפשרו פתרונות מעט יותר נאורים מאשר זריקת חומרי נפץ או היתפוצצות בין ילדים שאוכלים פיצה
אבל לא נראה שיותר חשוב משמירת ילדינו וילדיהם יותר חשוב הכבוד
של מי מכופף מכניע ומשפיל את השני מי הוציא לשני יותר שיניים ועיניים
ואם זה המצב אם העמים מסוממים לפרמיטיביות הנקמה ולשקר גזענותם הצדקנית ומשתוקקים למנה הבאה אז אין חפים מפשע

היכן הייתם כשליברמן וביבי הפאשיסטים נבחרו להנהיג
עם הבטחותיהם לחיים על החרב ???
לכל ילד וכל שכן לכל מבוגר ברור שזה יגמר בבכי באובדן ובקברים של ילדים


29 את אדם אכזר: את מעדיפה את נקמתך הפרטית ורוצה לדון את שליט למוות אזרח
  • 12:52
  • 17.10.11

נראה שאת מתבלבלת הבת שלך כבר מתה ושום דבר לא יחזיר אותה. גלעד שליט עדיין חי, וצריך להחזיר אותו הביתה. החיים יותר חשובים מהמתים

30 מצמרר... שאול
  • 13:35
  • 17.10.11

אבל זו הבעייה: המדינה לא שפויה ואלה ה"מנהיגים" אותה אינם מסוגלים לעמוד בפני מניפולציות משפחתיות ועיתונאיות....אני תומך בך לחלוטין והלוואי וזה לא יקרה בסופו של דבר, אבל גם אני מיואש.

31 BAGATZ HAD DECIDED reb
  • 14:51
  • 17.10.11

U R SO RIGHT BUT THEY HAVE DECIDED

32 מדינת ישראל צריכה להקים לחמאס צבא מסודר כולל חיל אוויר כדי שהמלחמה תהיה הוגנת כמו בין גברים אמיתיים. זכי חלטורה
  • 14:57
  • 17.10.11

צה"ל לא מפוצצים אותם בבתי קפה או באוטובוסים אלא מהאוויר, על פי רוב, ובצורה מסודרת כמו שצבא מאורגן צריך לפעול ולא כמו חאפרים מהשוק. החמאס האלה עובדים כמו חאפרים וזה מתחיל להמאס.

33 מחברת המאמר דומה לאמו של גלעד שליט באורח מצמרר אפרים שיש לו עין
  • 16:02
  • 17.10.11

ראו תמונתה בעמוד הראשי

34 רות פרימט היקרה אשר צימברג
  • 17:51
  • 17.10.11

הלב יוצא אלייך - כמו אל כל בני משפחות קרבנות הטרור הנורא. יחד עם זאת, זכרי שאי-קיום העיסקה (עיסקת דמים תרתי משמע) הזו פירושו גזר דין מוות לגלעד שליט. לכן אנא ממך, שאלי את עצמך: האם היית מוכנה לחתום במו ידייך על גזר דין כזה?

35 רוצחים יהודים פלילים משתחררים גם, אחרי כמה שנים עמרם
  • 19:03
  • 17.10.11

גם רוצחים אכזריים - צבי גור שרצח ילד בן חמש, מזריק הנפט, שורף אשתו וילדיו - כולם יושבים 12-16 שנה ומשתחררים לדאבון לב משפחות הקורבנות. למה הדיון מתעורר רק כשמדובר בטרור ערבי?
ה"רב" שרבף ירה בשלושה ילדים בבית ספר בחברון וישב שמונה שנים. הוא חזר להיות רב

36 המתנגדים להחזרת שליט בעיסקה הם ימניים מיזנתרופים תאבי נקמה.  (לת) עמנואל
  • 20:01
  • 17.10.11

37 מאמר נוגע ללב אף כי אני בעד שחרור גלעד  (לת) מזדהה עם הכאב
  • 20:16
  • 17.10.11

38 המגיבים פה שמבינים את המחבלים או מעיזים להשוות אותם לחלוץ מעוררים בי בחילה נדב
  • 20:34
  • 17.10.11

אתם אנשים מעוותים מוסרית.

  •   התבלבלת לגמרי, אתה אפס בהיסטוריה ואתה לא מכיר את אילן היוחסין שלך. אז הרי לך טיפ: ג'פטו
    • 20:57
    • 18.10.11

    משה רבנו הוא לא, הוא לא סבא שלך.

39 יצר הנקמה טמטם את הכותבת א. דפנה
  • 21:15
  • 17.10.11

האם הכותבת מתחננת לחרוץ את גורלו של גלעד שליט כגורלו של רון ארד? האם זה יחזיר לה את בתה? או שייצר הנקמנות, כה עצום שהוא שווה בעיניה בעבור חייו, של חייל צעיר שנשלח בשירות כולנו.

40 עוד שלב בשנאה העצמית - טוקבקני הארץ, ברובם, מצדיקים טרור יוסי מגבעתיים
  • 21:25
  • 17.10.11

טיפת אמפתיה אין לכם לאם השכולה.
טוקבקני הארץ, עלובים שכמותכם, ה"חושבים", הלא "ימנונים, פרימיטיביים", פשוט מצדיקים טירור. חד וחלק. וזה כל כך צפוי, עד כדי בחילה. כי הטירור הוא כמובן, נגד הכיבוש ובלה בלה בלה, וצה"ל הלא גם הוא בלה בלה בלה. אילו הייתי משתמש בז'רגון טוקבקי הארץ, הייתי מפנה אתכם לתרופות הפסיכיאטריות שעליכם ליטול - או בעצם אתם כבר נוטלים אותם, וזו התוצאה שלהן.

  •   כשהאם השכולה מנסה להפוך גם את אביבה שליט לאם שכולה אין לי אמפתיה כלפיה ליוסי
    • 21:38
    • 17.10.11

    וזו מטרת הפניה שלה למצפוננו. אני מוכנה לתרום 10 שקלים לשיקומה הנפשי, אך אני מתקוממת על נסיונה לטרפד את החזרת שליט.

  •   אני לא מוכן לתרום אפילו שקל לשיקומך הנפשי  (לת) כי אין מצב לשקם נפש פגועה כמוך
    • 22:55
    • 17.10.11

41 מפלצתיות הכיבוש הציוני אשכנזי יצרה באופן טיבעי תגובת נגד אצל העם הפלסטיני המנושל מארץ מולדתו ועשרות אלפים מבחירי הנוער הפלסטיני התנדבו למאבק הצודק לגרושו של הפולש הקולוניאלסט מאבק לגיטימי וחוקי שכל בר דעת צריך להבין את מניעיו ולתמוך בצעירים המקדשים נפשם . י  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 22:11
  • 17.10.11

42 מדהים לאן נעלמת החמלה של מגיבי הארץ לאם שכולה, וכמה הזדהות יש להם עם מחבלים- לא כואב? קצת אמפטיה בבקשה...  (לת) יוסי
  • 21:51
  • 18.10.11

43 מדוע עלתה השאלה הזו? כאשר היא מבינה שזו הדרך להכאיב לאוייב,אז מה השאלה?  (לת) סמי אלקיים
  • 11:52
  • 22.10.11

פרוייקטים מיוחדים