המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שיקולים זרים בדיון על איראן

החלטת איראן היא החלטת דורנו. לא היתה החלטה קשה ממנה ולא היתה החלטה חשובה ממנה מאז החלטת דימונה. אם ישראל תפעל באיראן בטרם עת, ההשלכות עלולות להיות דרמטיות. מלחמת-עד עם איראן, מלחמה מיידית עם החמאס והחיזבאללה, עשרות אלפי טילים על עשרות ערים בישראל.

אם ישראל תאחר לפעול באיראן, ההשלכות עלולות להיות קיומיות. פצצת גרעין בידי מוסלמים קנאים עלולה לשנות את חיינו מן היסוד ועלולה לקצר את תוחלת חיינו. לכן החלטת איראן מוכרחה להתקבל בניקיון דעת וביישוב דעת. אסור לערב בה אינטרסים אישיים, שיקולים זרים ויצרים גואים. בדיון עמוק, בתהליך סדור ובשטח סטרילי, ממשלת ישראל צריכה לקבל את ההחלטה על גורל ישראל.

הביטו סביב: הדיון לא עמוק, ההליך לא סגור, השטח לא סטרילי. יש זליגה חמורה של חומרים רדיואקטיביים מסוכנים לזירה הציבורית. מצד אחד, ראש הממשלה ושר הביטחון אינם גלויי לב עם האומה. מצד אחר, חבורה של בכירים ביטחוניים מפעילה חבורה של בכירים תקשורתיים כדי לנגח את ראש הממשלה ושר הביטחון.

תוך כדי כך מתפרסמות בהבלטה ידיעות ידועות, ידיעות מוקדמות וידיעות מוגזמות. תוך כדי כך מושמעות אזהרות פשטניות וחד צדדיות. אין דיון על המכלול ואין הבנה של המורכבות. נגרם נזק של ממש לביטחון הלאומי. נעשה מעשה של חבלה באסטרטגיה הלאומית. ישראל נקלעת לטירוף מערכות. בישראל מתפשט זיהום גרעיני.

דן מרידור ובני בגין, אנשים נבונים וישרים, מתנגדים לתקיפה מיידית באיראן. שניהם סבורים, כי מה שהתרחש כאן השבוע חמור ביותר. שניהם אינם זוכרים שאי פעם נעשה בישראל מעשה מופקר כל כך בתחום רגיש כל כך. אם הנורמות של השבוע היו הנורמות של שנות ה-80 - לסדאם חוסיין היתה פצצת גרעין. אם הנורמות של השבוע היו הנורמות של שנות ה-60 - לא היתה דימונה.

בהפקרות אי אפשר לנהל מדינה ולקיים מדינה. אם ישראל חפצת חיים, אסור לה לבלבל בין זכות הציבור לדעת לבין זכותה של איראן לדעת. את החלטת הדור אי אפשר לקבל כפי שהדור אוהב לקבל החלטות: במשלוח מסרונים ל"הישרדות".

הדיון הציבורי אשר נכון לנהל בעניין איראן הוא דיון אחר.

זה עשור ידוע, שאנחנו ניצבים לפני דד-ליין איראני. פעם אחר פעם הדד-ליין נדחה, אבל הוא תקף וקרוב. אם לא יתרחש נס בינלאומי או נס פנים-איראני, נגיע אל הצומת.

כשנעמוד בצומת יעמדו לפנינו שתי אפשרויות: מניעה, או הרתעה. לצאת למתקפה צבאית, או לצאת מהעמימות הגרעינית. כך או כך, תפרוץ מהומת אלוהים במזרח התיכון. כך או כך, תפרוץ מהומת אלוהים במדינת ישראל. מה שהיה לא יהיה עוד. תתחיל ספירה חדשה.

כך שהדיון שצריך לנהל עכשיו אינו אם לשלוח את המפציצים קודם שהשמים יכוסו עננים. הדיון שצריך לנהל הוא: אם פרסה ממשלת ישראל מעל מדינת ישראל כיפת ברזל מדינית, שתגונן עליה ברגע האמת. האם מיתנה את הסכסוך וצימצמה את הכיבוש ויצבה גבול? האם רכשה את לב העולם? האם איחדה את העם? האם הכינה את מערכות העורף? האם הכשירה את ישראל לקראת אתגר שלא היה כמוהו מאז אתגר תש"ח?

בנימין נתניהו ואהוד ברק אינם תאומים הזויים המחרחרים מלחמה בחדרים סגורים. ייתכן שהם טועים, אך אין הם קלי דעת. את המערכה נגד איראן הם מנהלים בכובד ראש. כך שהשאלה האמיתית שיש לשאול את השניים איננה אם הם ממהרים ליצור כאן מצב אסטרטגי חדש. השאלה היא, האם הכינו את ישראל כראוי למצב האסטרטגי החדש. על כך אפשר לדבר. על כך צריך לדבר. בעניין הגורלי הזה צריך למהר ולעשות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 די כבר עם הפומפוזיות. האיום האיראני לא גדול מהאיום שהציבו הצבאות הקונבנציונאליים של מדינות ערב לפני 67 - להפך. לא צריך "כיפת ברזל מדינית". גם אין דבר כזה. צריך הרתעה ויכולת הגנה. אולי גם תקיפה מקדימה. אבל בחייאת, באמת, אולי כבר די לעלות על ארגז כמו איזה משוגע במדרחוב פעם בשבועיים, ולהתחיל עם ה"שעת גורל היא, שעת גזירה", כמו החמור של המשיח, שגם הוא כותב פה מאמרים למרבה החרפה?  (לת) מודרניסט
  • 04:52
  • 03.11.11

02 קציני מודיעין צריכים לקרא דברי שירה של האויב. בשיא המלחמה הקרה,היו גנרלים ומדינאים שהיו בטוחים שהעולם עבר את סף השואה הגרעינית.נוספו מאז 3 מיליארד פיות להאכיל...  (לת) בולס שקמים
  • 05:18
  • 03.11.11

03 אם יועצי הממשל הם רבנים וחובשי כיפות מטורפים למיניהם, יש לצפות לגרוע מכל.  (לת) דן
  • 05:20
  • 03.11.11

  •   דן, מה דעתך על האייתולות? חסידי אומות העולם, הא? יצחק
    • 16:25
    • 03.11.11

    לסמולנים כמוך יש בעיה: אנחנו תמיד ה"רעים", הערבים תמיד הקורבנות שלנו. לא חשוב כמה מחבלים מתאבדים יתפוצצו לך באוטובוסים ובמסעדות - הם "בסדר", אנחנו אשמים. האמת לא חשובה.

  •   ממש ממש לא. הרבנים גרועים *בדיוק כמו* האייטולות. אתה באמת חושב שבעיני שמאלני אתאיסט יש הבדל בין מרושעי דת אחת למשניה? אזוב שבקיר
    • 03:15
    • 04.11.11

    כל מה שהשמאל מנסה להראות הוא שאין הבדל בינינו לבינם - אנשים הם אנשים.

  •   ל אזוב........ סתם עברתי בסביבה
    • 12:35
    • 05.11.11

    לא נכון!מה שהשמאל מנסה להראות ולהוכיח זה שהם מורמים מעם,
    ואילו מי שלא כמותם,אספסוף.ונאורות בשבילם זו שינאה עצמית ואהדה בלתי נגמרת לאויב למרות שבמעמקי "מוחם"הם יודעים שלא
    כך הוא ולא נכון הוא,אבל מה לא עושים בשביל להרגיש מורמים מעם?

  •   השמאל כהגדרתך אכן מורם מעם הפלא ופלא-הוא מטיל ספק
    • 11:01
    • 07.11.11

    זה כל ההבדל,מיעוט חושבים מול עדר ממנגלים

04 כנראה שאינך קולט שתגובת אירן יכולה למחוק אותך ומשפחתך מעל פני האדמה. אירן זה לא עירק. 2011 זה לא 1992. יריב א.
  • 05:24
  • 03.11.11

בוא נניח שמאיר דגן יודע שנתניהו וברק עומדים לשלוח את צה"ל לפעולה שיכולה להביא לחיסול מדינת ישראל. האם אתה חושב שהוא היה צריך לשתוק? אולי דגן יודע שאין אפשרות להגן על הכור בדימונה. ואם טיל אחד יפגע בליבה מאות אלפים ייהרגו או יפגעו קשה והנגב יהיה סגור למחיית אדם ובהמה למשך 300 השנים הבאות. אתה עדיין חושב שהןא צריך היה לשתוק?
גם כדאי לשים לב מי מהשמיניה הדליף את כל הידיעות. אני חושב שזה יעלון.

  •   וישיבה בחוסר מעשה, לא תמחק אותך ואת משפחתך? לוקה בראצי
    • 15:56
    • 03.11.11

    איך אנשים כמוך בכלל מעזים להתבטא?
    הלא אינך מצויד בהיגיון בסיסי.
    סתם היגיון ישר.

    לאיראן יש טילים. נכון.
    אבל מספרם ויכולתם מוגבלת מאד.
    ולנו יש מערכות הגנה ובריתות עם ארה"ב שגם לה יש מערכות הגנה.
    אז איראן תשגר כמה טילים. ביג דיל. לא בטוח שיצילחו -אבל נניח ויצליחו. אז מה? ישראל ממוקלטת היטב, והנזק יהיה לרכוש בלבד, בסבירות גבוהה.
    לעומת זה - יש בכוחנו להחריב את טהראן רק בהפצצות קונבנציונליות.

    חיזבאללה? חמאס?
    הצחקת אותי.
    אתה חושב שחיזבאללה יתנדב להתאבד עבור איראן המוכה? אתה חושב שאת נאסראללה וחבריו עשו באצבע? שהם יהיו עבדים נרצעים של איראן? שכחת מה זה לבנון - מקום שבו כולם מרמים את כולם.
    חיזבאללה יירה טילים -אבל במקביל יסגיר לידי ישראל את מיקום הטילים הכבדים שלו על מנת שזו תשמיד גם אותם מיד וכך תפטור אותו מהחובה לירות אותם ולהסתכן בתגובה הרסנית של ישראל על לבנון.
    קאפיש?! זה הריאל פוליטיק האמיתי.
    וחמאס - הם סונים. הם יתאבדו עבור איראן שזה עתה חטפה מכה אנושה והיא בתהליך גסיסה? הצחקת אותי.

  •   הכל כל כך פשוט ? שמשון
    • 00:22
    • 07.11.11

    אל יתהלל חוגר כמפתח

05 לפני שיהיה מאוחר רויטל גולדפיש
  • 05:25
  • 03.11.11

בין רע עכשיו לרע מאוד מחר - ברור במה נבחר, לפני שיהיה מאוחר.

06 האם דימונה היא הצלחה כל כך גדולה? יונתן שפיר
  • 05:34
  • 03.11.11

הנה שאלות פשוטות שמר שביט ואף עתונאי אחר אינו שואל:
האם ה"הצלחה" בדימונה לא היא היא שמביאה את אויבנו לשאוף לנשק גרעיני? האם אלו שחליטו על הקמת דימונה לא חשבו לטווח ארוך זה יביא לכך שאחת הארצות האויבות תשיג נשק גרעיני? Iאם כך, האין הסיבה שישראל נמצאת היום בין הפטיש לסדן בלי שום דפ"א סבירה נעוצה מלכתחילה ב"הצלחה הגדולה" של דימונה?

07 אולי היה עדיף בלי דימונה? יונתן
  • 05:58
  • 03.11.11

מקימי דימונה היו צריכים לדעת שביום מן הימים אחת מארצות האויב תשיג נשק גרעיני. אבל ממשלות ישראל אף פעם לא מסתכלות יותר משניים-שלושה צעדים קדימה.

  •   תסמונת האישה המוכה: תמיד אנחנו אשמים. סקפטי
    • 12:02
    • 03.11.11

    ודאי: לצפון קוריאה ולפקיסטן יש נשק גרעיני רק בגלל הכור בדימונה.

08 הדיון נועד לפגוע במחאה ותו לא.  (לת) אזרח
  • 05:59
  • 03.11.11

09 ב1938 צ'כוסלובקיה רכשה את לב העולם - וההמשך ידוע...  (לת) שר ההיסטוריה
  • 06:06
  • 03.11.11

10 ההא?  (לת) שביט כוכבי
  • 06:14
  • 03.11.11

11 2 הערות לעניין האזרח ק'
  • 06:29
  • 03.11.11

1.איומים קיומיים מצד מזרח ? צל הרים כהרים. אגב, מה מחפשת איראן בישראל? האם היא באמת מחפשת? לא למדנו על-כך . ומה מהצד ההפוך?
2.כמה מחברי השמינייה הציעו עצמם לבחירת הציבור. אייה חכמתם וערכם? ראינו את התוצאות .

12 הכתבה של ארי שביט אריאל
  • 06:47
  • 03.11.11

כתבה מעולה !! מאוזנת וחכמה. ארי שביט מפריד נכון בין עיקר ותפל בסיפור הקשה הזה.

13 פספסת את העיקר-הדיון הפתוח הוא ראי לחוסר אימון מוחלט בהנהגה  (לת) אנחנו נשלם את המחיר
  • 06:55
  • 03.11.11

  •   שרון שהוכתר ע"י המשאל כרוצח במלחמת לבנון הפך לצח כשלג שהחליט לפנות את גוש קטיף וגרם להקמת ה"חאמסתן" בעזה בציבור יש אימון בנתניהו יותר ממה שהיו שהיה אמון ביקירי השמאל מחרחרי המלחמות שרון ואולמרט אולמרט  (לת) נכון חוסר אימון תלוי באג'נדה הפוליטית
    • 18:23
    • 03.11.11

14 מתוחכם תחכמוני
  • 06:57
  • 03.11.11

טביעות אצבעותיו של שר הביטחון המהולל, שמרוב תחכומו יוצאת מציאות שבלשון המעטה בעלת תוצאות שליליות למדינתנו, ניכרות בכל צעד ושעל.

15 לא קלי ראש??? אחד
  • 07:22
  • 03.11.11

זחוחים ונהנתים. זה מה שאפשר לומר על ברק וביוי נהנתניהו.
זחוחים נהנתנים, החושבים את עצמם לגאונים ואסטרטגים דגולים. ומרוב עיסור במלונות פאר וטיסות עם מיטה זוגית - ישראל כולה מתדרדרת.

16 צודק מאד  (לת) רות
  • 07:43
  • 03.11.11

17 מה הקשר לכיבוש.מה הקשר?אתה רוצה את האיראנים מעל גבעות בן גוריון משה
  • 08:51
  • 03.11.11

התחלת בניתוח נכון וסיימת בהזיות ...על קץ הכיבוש כאילו שזה מעניין את האיראנים כאילו שזה מעניין את החמאס והחיזבאללה...

  •   משה היקר-סיום הכיבוש =סיום הסיבה לתקוף וקואליציה עם הליגה הערבית  (לת) לחשוב לפעמים לא מזיק
    • 10:58
    • 03.11.11

  •   למה נעשו פעולות התגמול בשנות ה-50 כי הפאדיון ממצרים ומגבולות ירדן וסוריה תקפו ללא הרף, למי אתם משקרים ומעלימים את האמת הכל התחיל עם הכיבוש? ולמה היה כיבוש, כי ירדן תקפה.  (לת) ולפני הכיבוש לא תקפו?
    • 22:26
    • 03.11.11

18 אז אולי תשתקו כבר הרוקד בין הטיפות
  • 08:52
  • 03.11.11

אם צריך "שקט תעשייתי", מדוע אתה כותב מאמר אחר מאמר על אותו נושא ?

  •   כי אם הוא ואנו הציבור לא נביע עד דעתנו, הקודקודים עוד עלולים לחשוב שיש להם את הסכמתנו!  (לת) פשוט מאוד
    • 11:03
    • 03.11.11

19 למה לאיראן אסור להחזיק נשק גרעיני ולמדינות אחרות מותר  (לת) אזרח
  • 08:56
  • 03.11.11

20 ספין תקשורתי נגד המחאה החברתית דוד
  • 09:36
  • 03.11.11

שוב עובדים עלינו ומסיטים את תשומת הלב מהתוצאות ההרסניות של המדיניות הכלכלית על החוסן החברתי.

21 אם כב[ר מפציצים, במקום לחטוף אלפי טילים בתגובה-יש להתשמש בהרתעה גרעינית. קרי תג המחיר על כל טיל איראני בתל אביב, יהיה טיל גרעיני ישראלי על עיר איראנית.  (לת) הזמן לתג מחיר
  • 09:36
  • 03.11.11

  •   הסיסמה הזאת הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ככושלת עמית
    • 01:16
    • 04.11.11

    כך אמרנו אחרי שיצאנו מלבנון, מעזה ומעוד מקומות, חטפנו באבו אבוה ולא הגבנו. פצצה גרעינית איראנית שכל שני וחמישי מאיימים לעשות בה שימוש נגד ישראל היא סוף הציונות. אף אדם שפוי בדעתו לא ירצה להמשיך לחיות כאן ובודאי לא להגר לכאן ממדינות זרות. לכן, אין מנוס מתקיפה. השאלה היא רק התזמון ושיתוף הפעולה הבינלואמי

22 הפצצה האיראנית משה
  • 09:39
  • 03.11.11

לא יעזור לישראל מאומה. כך או כך לאירן תהייה פצצה, מה שיעמיד אותה, כפי שהיא מבקשת להיות, בעמדה שווה לעמדת ישראל במזרח התיכון. נגיע לכן למאזן אימה של סף מלחמה גרעינית שאף אחד לא רוצה כולל האיראנים שאינם חפצים להיות חשופים למתקפה ישראלית ולהתאבד.
במילים אחרות, ישראל תאבד את השליטה שיש לה באזור, לאירן יהייה מעמד שווה ואת זה ביבי וברק רוצים למנוע אפילו בחורבן חלקי של מדינת ישראל. .

23 כשיש באומה שטינקרים אי אפשר להיות "גלויי לב עם האומה" עמוס
  • 09:52
  • 03.11.11

ורעיון זה אמנם מופיע בהמשך המאמר.

24 לאזרחי 3 אזרח
  • 09:53
  • 03.11.11

כי אירו מאימת להשתמש בזה. ואירו מממנת מקימה ומאמנת טרור ואיסלם קיצוני... בקיצור, לא מישהו שתרצה שיחזיק נשק שמשמיד עולמות...

25 אפשר רק לברך על דליפת התוכנית לתקוף את אירן לתקשורת ולדיון ציבורי אור לנו
  • 10:04
  • 03.11.11

הפצצת מתקני גרעין באירן אינה דומה לתקיפת הכור בעירק של סאדם או למחיקת המתקן שיעדו שנוי במחלוקת במזרח סוריה. אירן היא מעצמה אזורית, מדינת ענק עשירה בעלת יכולת טכנולוגית גבוהה. למאבק באירן אסור לישראל לצאת כסוליסט אלא להניח למדינות המערב להתמודד אתה.

  •   אינך מבין דבר- אותות המלחמה יעודם ליצור קואליציה עולמית.  (לת) תתפכחו!!!
    • 12:32
    • 03.11.11

  •   תנוח דעתך, בוודאי שהבנתי. לרגע לא האמנתי שמאיר דגן ודיסקין שחשודים בהדלפה רוצים להזיק לבטחון המדינה לתתפכחו
    • 15:26
    • 03.11.11

    לדעתי גם ואנונו תרם לבטחון ישראל והיה ראוי לפרס על שהוציא את סוד הגרעין הישראל ממעטה ה"עמימות".

26 מעניין,אין אופציה אחרת חוץ מהמלחמה???  (לת) אבו יונס
  • 10:16
  • 03.11.11

27 אפשר להרהר היום בנושא תקיפת הכור בעירק דאוד שאלתיאל
  • 10:28
  • 03.11.11

מעבר לעובדה שאין דימיון בין התקיפה בעירק ובין תקיפת המתקנים הגרעיניים באיראן,אפשר גם לתהות כיום האם תקיפת הכור בעירק לא היתה נקודת האל חזור שבו החלה צמיחתה של איראן לדרגת מעצמה כמעט גרעינית.מה היה קורה אלמלא התקיפה בעירק ? סביר שסאדם חוסיין היה עדיין בשלטון כאשר ברשותו נשק גרעיני.במצב שכזה היתה נוצרת משוואת כוחות באזור המפרץ הפרסי בין עירק הגרעינית ובין איראן השואפת להיות מעצמה גרעינית.בדומה למצב היחסים בין הודו ופקיסטן,שתי מעצמות גרעין שעסוקות בעיקר בעצמן,כך היתה מתעצבת מערכת היחסים בין שתי מעצמות הגרעין עירק ואיראן ובמצב עניינים שכזה ישראל היתה נדחקת הצידה ולא הופכת לאוייב השנוא שמאפשר ללכד את העם (העירקי או האיראני).אם תקיפת הכור בעירק איפשרה לאמריקנים לסלק את סאדם חוסיין מהשלטון וכתוצאה מכך חיזקה את איראן כגורם בעל השפעה ועוצמה האם לא ראוי לשקול שוב את הטובה שצמחה למדינת ישראל מהפצצת הכור ?

28 השמדת הגרעין האירני לא תספיק, איך משמידים פיזית את משמרות המהפכה?  (לת) רק האמריקאים מסוגלים לזה
  • 10:43
  • 03.11.11

29 What country do you think you live in?  (לת) dennis
  • 11:00
  • 03.11.11

30 הדבר הכי אסור הוא להגיב מעמדה של חולשה. מוטב שראשית נחזק את מעמדינו המקומי והבינלאומי.  (לת) דני
  • 11:01
  • 03.11.11

31 א.אינשטיין אמר : העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו..... סייפן 5
  • 11:02
  • 03.11.11

והוסיף....."לא בגלל האנשים הרעים , אלא בגלל כל אלה שאינם עושים דבר כדי למנוע מהרעים לסכן אותו"........ודגן הפורש מהמוסד, הוא אחד מאלה שנרתע
מלמנוע מהרעים לסכן את המשך קיומנו כאן.....ומשרת בכך את הפרסונה שלו יו''ר קדימה שכל מגמת פניה (המתוסכלים) היא אך ורק לתקוף ולקרוא תגר על ראש ממשלת ישראל אישית.....

32 אם תוכן המאמר אינו תומך בכתרת ואולי ההפך ..מה אני אמור להבין?  (לת) תוהה
  • 12:01
  • 03.11.11

33 מדינה שמפריטה את כל שירותי הרווחה ואינה יודעת לתת ארוחה חמה לתלמידים רעבים איך תוכל להגן על הערף לכשיותקף?
  • 12:48
  • 03.11.11

אני מקווה שיידעו לנטרל את הטילים הרבים ששלחו האיראנים ללבנון...

  •   שכחת את הפרטת החינוך, הרפואה והשאר - לעשירים בלבד: אז אין לנו כיום מהנדסי טילים רציניים כבעבר.  (לת) המודאג
    • 14:50
    • 03.11.11

34 כל מלה במקומה. מה שנקרא : מלה בסלע  (לת) קירטצ'וק
  • 13:09
  • 03.11.11

35 ארי שביט: למרות שאיני נמנה על מעריצך - הפעם כתבת מאמר לתפארת. לא בטוח שהעם מבין אותך ברובו.  (לת) המודאג
  • 14:42
  • 03.11.11

36 תולעת למחשבים באיראן ונסגר סיפור  (לת) עדי
  • 16:24
  • 03.11.11

37 מי שלא יודע שתקיפת אוסירק הגדילה את הסיכוי של פצצת אטום עירקית לא מתאים לנהל דיון בנושא האיראני!  (לת) יוסי
  • 16:53
  • 03.11.11

38 עשו אהבה, לא מלחמה!  (לת) הלוחשת לקונדומים
  • 17:02
  • 03.11.11

39 כשאין אמון ביכולת הממשלה להגן עלינו - צריך דיון ציבורי  (לת) חלקנו לא ממש סומכים על מנהיגיך
  • 17:57
  • 03.11.11

40 לו אני איראני אני נכנס לבונקר!!!  (לת) הבנת הנקרא
  • 19:10
  • 03.11.11

41 שטויות תקל ופרסין
  • 22:11
  • 03.11.11

נתניהו לא יכול להתנהג כאידיוט במקום אחד ובאחריות במקום אחר. נתניהו הוא נתניהו והוא אינו מתאים לקבל החלטה. מאיר דגן אמר, וכל אדם אינטיליגנטי מבין זאת בעצמו - אין רעיון מטופש יותר מאשר לתקוף את אירן. אז תשמיד 1000 סרקזות, תאבד 30 מטוסים ותחטו, 15000 טילים. מיצרי הורמוז יחסמו, מחיר חבית נפט יעלה ל 300 דולר ואתה אדון שביט תוכל לנשק את התחת של עצמך good bye

42 התרגלנו ששביט איתרג שליטים - אבל היום ארי מאתרג את הסוף - את המלחמה הגרעינית נגד איראן  (לת) העם לא רוצה מצדה גרעינית
  • 22:34
  • 03.11.11

43 ...גם אם נניח שכל חייל צה"ל יכול להרוג 10 אוייבים וכל טיל "יריחו" אלף אירניים... עיניים לראותEYES2C
  • 22:54
  • 03.11.11

אבל מה יעשה החייל האירני ה-11 שישרוד? וכמה ישראלים יהרוג הטיל האירני, ולאיזה מטרות ישוגרו הטילים של חיזבאללה או חמאס, שיצליחו לחדור את ההגנה של "החץ" ו"הכיפה"? -- והאם מספר ההרוגים, והפצועים בכלל מעניין את ממשלתנו האלימה?

44 היכן האמת? יעקב זאבי
  • 00:07
  • 04.11.11

למה כל פעם מחדש אני חש ששביט הינו עיתונאי מטעם. יש קנוניה משותפת לאילה חסון ולשביט להלל ולשבח את מעשיו של אהוד ברק משהו רקוב בממלכת דנמרק

45 first time i agree with you..  (לת) abbass
  • 00:19
  • 04.11.11

46 משאל עם יאיר
  • 12:01
  • 04.11.11

אסור להפקיר עניינים חשובים בידי פוליטיקאים. אותם הרי נמצא מעשנים סיגר במלון יוקרה פריזאי ברגע שיהיה קצת קשה.

47 מאמר הוגן ולעניין יוסף עברון
  • 19:36
  • 05.11.11

לא לעתים קרובות נתקלים במאמר ענייני ואובייקטיבי בעיתון "
הארץ" בנושא הקשור עם ממשלת נתניהו. בדרך כלל מרבית מביעי " הדעות" בעיתון אינם מאוהדיו הגדולים של ראש הממשלה הנוכחי, וזה בלשון המעטה. מאמרו של ארי שביט הוא על כן, יוצא דופן : הוא מנתח באובייקיביות ובהגינות את הבעיה, בלי סממני האיבה הרגילים של יתר הוגי הדעות בעיתון כלפי נתניהו וממשלתו. הטיב ארי שביט לנסח את הדילמה, שבה ממשלת ישראל הנוכחית שרויה בה לגבי איראן במשטרה הנוכחי. ויש בכך הרבה חומר למחשבה לנושאים באחריות לגורלה של מדינת ישראל .

48 אם כבר הכותב מזכיר את תש"ח מאיר
  • 12:48
  • 11.11.11

אז מספר הקרבנות ביחס האוכלוסיה של היום עלול להיות במאות אלפים!! (ולא "אפילו לא חמש מאות" כפי שפסק הנביא ברק..)
ואם אכן מדובר במחיר דמים בסדר גודל שכזה וזאת רק כדי לדחות בשנים בודדות את גרעונה של איראן (כפי שאומרים המומחים הזרים) אז אולי עדיף היה לחשוב בכיוון של פירוק הבאסטה של המפעל הציונו? או שאנחנו חייבים למות עד האחרון שבנו על קדושת הרעיון?!
וכאשר הכותב מבליע בנעימה את דעתו החיובית על שיקול דעתם של צמד הביברק ואני לא מסוגל לסבר דעתי על סמך מה הוא הגיע למסכנה זו. על סמך מה שעשה ברל למפלגה אותה הוא הוביל או על סמך מה שעשה הביבי למעמדה של ישראל בעולם ולמערכותיה החברתיות והשילטוניות?!
ואולי כאשר מדובר בחיים ומוות ראוי להזכיר כי דעת המיעוט (העשירון המתורבת) ששולט בתשעים אחוזים מהאינטליגנציה במדינה בדעה שהזוג הזה מסוכן!!