שנת ההכרעה כבר כאן - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שנת ההכרעה כבר כאן

במשך שנים ארוכות היה הוויכוח הגדול בממסד הישראלי ויכוח על הזמן. ראש הממשלה ושר הביטחון טענו, שאין זמן מול איראן. ראש המוסד לשעבר טען, שיש זמן מול איראן. כעת באה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומוכיחה, שאכן אין זמן. עדיין ייתכנו הפתעות. כפי שהתחוללו נסים בעבר, נסים עשויים להתרחש גם בעתיד. ואולם בשעה זו תמונת המצב היא שבנימין נתניהו ואהוד ברק צדקו, ואילו מאיר דגן טעה והטעה. לא 2018 ולא 2015 יהיו שנות ההכרעה. 2012 תהיה שנת ההכרעה. ישראל הולכת וקרבה אל הצומת של פצצה או הפצצה.

בתחילת שנות האלפיים הבינה ישראל, שהיא עומדת לפני בעיה איראנית קשה. הבינה ולא הבינה. גם ממשלות ישראל וגם הציבור הישראלי העדיפו את העיסוק בסוריה ובפלסטין ובחיזבאללה ובחמאס. זכות קדימה ניתנה לאידיאולוגיה הישנה. לפוליטיקה הקטנה ולנהנתנות הגדולה. כולנו העדפנו לא לדעת את שידענו. אבל הממסד האסטרטגי לא היה יכול להתעלם מכך שמעבר להררי החושך הלכה והתהוותה סערה. לכן הטיל על הטובים שבבחורים לעכב את הסערה. להרוויח זמן. שנה ועוד שנה ועוד שנה. מחר ועוד מחר ועוד מחר. "מניאנה".

אסכולת המחר נהפכה לאסכולה שלטת. היא היתה נוחה פוליטית ונוחה רגשית, והביאה תוצאות. לדגן יוחסו קבלות. פעם אחר פעם, שנת ההכרעה נדחתה. פעם אחר פעם, קו-המוות נדחה. נעשו מעשים מופלאים והיו הישגים מדהימים. ישראל לא ריפאה את הסרטן, אך דחתה שוב ושוב את התפרצותו. כך נהפך דגן לכהן הגדול. כך השתרשה התחושה, שדגן הוא כל יכול. נוצרה בישראל אשליה, שבתחבולות ישראל תיוושע.

הדו"ח שפורסם אתמול בווינה מנפץ את האשליה. הדו"ח מוכיח, שלאיראן לא רק תוכנית העשרה ולא רק תוכנית טילים, אלא גם תוכנית ייצור של נשק גרעיני. הוא מוכיח, שלאיראן מתקנים חשאיים ונתיבים חשאיים וכי היא פועלת בחשאי כדי לייצר פצצה גרעינית. כאשר במרתפה חמישה טונות של אורניום המועשר ברמה נמוכה ו-70 ק"ג של אורניום המועשר ברמה בינונית, איראן נמצאת על הסף. כשאיראן מפתחת נפצים גרעיניים ומתכת כדורית גרעינית וראשי חץ גרעיניים - איראן היא איום ממשי ומיידי. לדגן יוחסו גדולות, אך הוא לא עמד במשימה שהטיל עליו אריאל שרון לפני עשור. הוא לא סיכל את תוכנית הגרעין האיראנית.

דגן, כדי להרחיק את עצמו מהכישלון, יצא למתקפה פרועה על נתניהו וברק. לכן חזינו במה שחזינו בחודשים האחרונים ובשבועיים האחרונים. ואולם הבעיה איננה מתחילה ואיננה נגמרת בנתניהו וברק. הבעיה היא, שישראל לא ניצלה עד תום את השנים היקרות מפז שדגן העניק לה. נעשו דברים. נעשו דברים גדולים. אין זה מקרה, שבבוקר כחול אחד משוגר טיל בליסטי מחולות פלמחים. אבל ישראל לא עשתה את שהיתה מוכרחה לעשות כדי להכשיר את עצמה מבית ומחוץ. ישראל לא הצליחה לבלום את איראן באופן מדיני. ישראל לא מינפה את ההתנתקות ולא מינפה את אנאפוליס ולא הציעה לברק אובמה הצעה שאי אפשר לסרב לה. היא שיכנעה את הממסדים האסטרטגיים של המערב, אבל לא גייסה את דעת הקהל של המערב. שרון, אהוד אולמרט, ציפי לבני, נתניהו וברק לא הצליחו להביא את הקהילה הבינלאומית לעשות את מה שרק הקהילה הבינלאומית יכולה לעשות.

לפני שנים אמר לי איש מודיעין בכיר ונבון, שגישת דגן היא לא חלק מהפתרון, אלא חלק מהבעיה. היום ברור למה התכוון אותו איש מודיעין. אשליית-הזמן שדגן יצר וייצר הרדימה את כולנו. אשליית-הזמן הקהתה את חושינו. לא רצינו לשמוע את רחש הצנטריפוגות ולא רצינו להבין את משמעותו. אבל עכשיו שומעים. עכשיו הזמן נגמר. מחר? כעת מחר.

Read this article in English: The 'manyana' approach to Iran




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ושוב ארי נחלץ לעזרת ביבי. מה חדש?  (לת) ארי-ביבי לנצח
  • 05:03
  • 10.11.11

02 אתמול  (לת) אתמול
  • 06:58
  • 10.11.11

03 עדיין יש לקהילה הבינלאומית זמן לבלימת ההתחמשות איראן, בתנאי שאנחנו מר
  • 07:32
  • 10.11.11

נאותת בנוגע לעניין פלסטין

  •   מה הקשר בדיוק לפלסטין? אות ואות
    • 16:05
    • 11.11.11

    האם האיום האיראני לא מהווה סכנה לאמריקאים ולארופים גם בלי פלסטין ובלי ישראל?

04 אשליות זה לא פרשנות אופטימיסט
  • 07:46
  • 10.11.11

מדינה כמו אירן שרוצה נשק גריעני תשיג אותו !
שום תקיפה ישראלית (וכנראה גם אמרקאית) לא תצליח לשנות בצורה מהותית את המצב
אפשר אולי לפגוע בחלק מהמתקנים ולהשיג דחיה זמנית, אבל זה לא יעצור את התשתית ההנדסית שהתפתחה במדינה ולא ישנה את המצב באופן מהותי בנושא הפצצה האירנית
אבל זה בהחלט יביא את ישראל לפינה בלתי אפשרית בזירה העולמית וכולנו נשלם את המחיר לאורך שנים.

ברק, נתניהו ותקיפה הן לא הפתרון
הם עצם הבעיה
וגם פרשנים כמוך שכל שנה מספרים לנו על שנת ההכרעה זורים חול בעיני הציבור
שנת ההכרעה חלפה מזמן, ואין לישראל את היכולת לשנות זאת

  •   גם פחדנות וטיפשות זה לא אג'נדה ששורדים איתה כאן ריאליסט
    • 19:16
    • 10.11.11

    מדינה - זה דבר שלשם קיומו ושרידותו צריך להילחם ולא מעט לשלם מחירים... ואת איראן אנו כן יכולים לנצח, להביס, ואולי אף להביא להתמוטטות המשטר המטורף בה. בדיוק מה שאתה שומע ולא פחות מכך. זו תהיה מלחמה שהיא תימשך כמה שבועות לפחות.
    אם אתה ממש מפחד צא לטרק של כמה חודשים. ביי

  •   עדיף בטורקיה מה הפתרון, אופטימיסט?
    • 16:09
    • 11.11.11

    האם האיום האיראני לא מהווה סכנה לאמריקאים ולארופים גם בלי פלסטין ובלי ישראל?

05 אירן גדולה על ישראל. רק פעולה מדינית-כלכלית בין לאומית תתן מענה לבעיה, ולכך על ממשלת ישראל לכוון  (לת) נחש צמא
  • 08:06
  • 10.11.11

  •   צודק!!! שילטון נתניהו הצליח להסיר את האופציות ההגיוניות והפראגמטיות מסדר יומם של הישראלים וגם חיסל את אמונתם באופציה האחרת  (לת) נתניהו השיג את ישראל 50 שנה לאחור
    • 11:30
    • 10.11.11

06 and brave correct  (לת) Amit
  • 08:52
  • 10.11.11

07 פגעת בול!  (לת) בי
  • 08:55
  • 10.11.11

08 יש לקוות שהמעצמות שעשו מה שצריך היה במלחמת העולם ה-2 (אם גם באיחור) לא יאחרו הפעם.  (לת) הצופה
  • 09:09
  • 10.11.11

09 זה לא רק דגן חרדה קיומית
  • 09:31
  • 10.11.11

לא ייתכן שרק דגן אשם במחדל הגרעינים. יש לו שותפים רבים - מהכוון השני אולי - שהתעקשו להשקיע משאבים אדירים בביסוס ההתנחלויות וטיפוח הפרזיט החרדי. בכל זה תרמו להבלטת פרצופה הפנאטי של המדינה, שהלכה בזה והשילה אט אט את מי שעשויים להיות ידידיה. עכשיו למדינות עולם לא כל כך אכפת מגורלה של המדינה, והן משחקות בלהטוטי פוליטקה, בדיוק כפי שעושה נתניהו ושותפיו לכל אורך הדרך. עכשיו אולי מתחילים להבין את המשמעות של משחקי BB ושות'. יופי. נכון?

  •   איך שכחנו אם כל הבעיות
    • 11:15
    • 10.11.11

    את צודק צודק צודק צודק עד שהטימטום נשפך מהאוזנים מה הקשר להתנחלויות ???? איך זה שייך לכל דבר?

  •   מה אתה לא מבין? בעל דעה
    • 18:33
    • 10.11.11

    אתה באמת לא מבין את הקשר בין ההתנחלויות לבין הבידוד המדיני שבו ישראל מצויה, או שאתה רק עושה את עצמך טמבל?האמת היא פשוטה: ישנו רב ימני פרלמנטרי שנבחר בצורה דמוקרטית וכפי הנראה משקף את דעת הרב במדינת ישראל ובד בבד ישנו העולם שבה לממשלת ישראל בדרישות בהן היא אינה יכולה לעמוד מבלי לסכן את יציבותה.
    שיקולי הפוליטיקה גוברים על שיקולים מדיניים-אסטרטגיים, בין השאר בשל שיטת הבחירות ותלותם של מקבלי ההחלטות במפלגות בינוניות כגון 'ישראל ביתנו' ו'ש"ס' המונעות מהם פעם אחר פעם לקבל החלטות מדיניות הכרחיות לכל בר-דעת.
    כך נוצר העיוות שבו מיעוט שולט על רב בשל שיטה פרלמנטרית בלתי יציבה המעודדת פוליטיקה קטנונית על פני מדינאות חזקה ומנהיגותית.

    ה

  •   השיטה לא תפריע לך אם מר"צ ירכיב ממשלה, נכון?  (לת) גיחי
    • 23:39
    • 10.11.11

10 התשובה הישראלית היחידה היעילה שלום או אטום
  • 10:18
  • 10.11.11

הסדר מדיני הכולל פינוי 90% מההתנחלויות וחלוקת ירושלים על פי הטופוגרפיה העכשווית הוא המענה העוצמתי ביותר לפריסת האיום האיראני ממזרח רחוק עד אל צפון ודרום קרובים-הוא גם הדבר היחיד שיכול להביא לתמיכה עולמית וערבית סונית מקיר לקיר ולהפחית את עילות המלחמות בשערינו.
כי החלופה היא -או שאנחנו נזרוק ראשונים ,אין שום דרך יעילה אחרת,או שהם ושלוחיהם יעשו לנו את המוות.
זו אפשרות שאינה עולה במאמר זה של שביט אשר משום מה יש לי תחושה שרוחו של מישהו בעל חיבה למגדלים מרחפת מעליו.

  •   כל מילה בסלע. אבל כמו ילדים אלימים בגן,שלא יודעים לדבר ורק להשתמש במכות  (לת) ביבי מלך ההפקר וההרס
    • 17:58
    • 10.11.11

  •   וואלה איזה רעיון גאוני שמאלני לשעבר
    • 00:53
    • 11.11.11

    ועם מי תעשה שלום בתנאים האלה? אתה באמת חושב שביבי לא היה עושה שלום כזה אם הוא היה יכול? תאמין לי שאפילו ליברמן היה חותם על שלום כזה. הגיע הזמן שתבין שהצד השני לא רוצה את מה שאתה מציע. איזה פרטנר יש לך לשלום כזה? החמאס? או הרשות עם זכות השיבה? הם גם יסכימו כמובן לפירוז צבאי וכל השאר... נו באמת תתפכח כבר...

11 ארי שביט כניראה סובל ממניה דיפרסיה. נתניהו אצלו הוא הכי צודק והכי מסוכן. הכל תלוי רק על איזה צד שביט קם בבוקר  (לת) שביט ככה וככה. אפילו שמעון פרס "כן ולא", הוא קיד ליידו
  • 10:28
  • 10.11.11

12 זה ביבי שרק מדבר, משקר ולא עושה. ביבי הביתה !!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:32
  • 10.11.11

13 זה לא זה Owlyahoo
  • 10:54
  • 10.11.11

צודק ארי שביט ברעיון שהוא מפתח בקשר למאיר דגן אבל הוא מחטיא בשאלת הגרעין האירני מאיר דגן הוא בורג קטן בכל הסיפור.
אין פתרון של זבנג וגמרנו (תקיפה חד פעמית) לגרעין האירני הפתרון צריך להיות לטווח ארוך או סנקציות ברזל שנאכפות וחונקות את אירן והופכות אותה לצפון קוראה 2 או להתארגן לסדרת תקיפות ותגובת נגד לתקיפות האירניות שיבואו בעיקבות התקיפה אך עליה וקוץ בשביל זה צריכה ישראל ראש ממשלה שמסוגל להניע מהלכים כאלו ובעיקר זוכה לאמון הקהילה הבנלאומית אבל מה לעשות אנחבו "תקועים" עם ביבי או שמה זאת שרה ?

14 "דגן לא עמד במשימה" ??. תתבייש לך מר שביט! גבריאל
  • 11:10
  • 10.11.11

האיתרוג שלך את נתניהו וברק כבר מתחיל לעבוד כל גבול של אתיקה עיתונאית.
עד כדי כך עד שאתה ממהר לזרוק רפש על כל מי שניתפס בעיניך כאיום פוטניציאלי על שלטונם. האם באמת זו היתה "המשימה" שהוטלה על ראש המוסד? האם למוסד, חזק ככל שיהיה, יש כלים בכלל לעצור מעצמה אזורית כמו איראן בדרכה לפצצה? האם ייתכן ששרון ודגן חשבו אחרת? באותה נשימה הרי יכלו לתת למוסד הוראה להשתלט על הירח...לראש המוסד היו הישגים מדהימים בפגיעה בתוכניות האיראניות , הרבה יותר ממה שמישהו יכל לשער, מר שביט לא תיקח את זה ממנו. והוא עושה רק את חובתו כאשר הוא מזהיר את הציבו רמפני מהלך שיכול למוטט את ישראל (ישראל תיתפס כאשמה במשבר הכלכלי שיתפתח בוודאות עקב התקיפה - בלי לדבר בכלל על כמה טילים יפלו פה אם בכלל) ורק יחזק את האיראנים ובעלי בריתם בפיתוח של נשק גרעיני.
מהלך תקיפה ישראלי הוא בגדר טירוף, ואם אפשר למנוע את היום כיפור הזה לפני שיתרחש, חובה לעשות כך. אפילו תקיפת הכור בעירק רק גרמה לסדאם חוסיין להגיר את תוכנית הגרעין שלו , ולהגיע למצב ש 10 שנים אחר כך היה במרחק של חצי שנה מנשק גרעיני (ללא ידיעת המערב!) מאמץ שהוספק רק בגלל מלחמת המפרץ הראשונה.
[

  •   מי ששם את ברדעי אשם. החתול ששומר על החלב. לילית
    • 12:26
    • 10.11.11

    וגם רוסיה אשמה בגין חרדתה בעצם היותה מוקפת סונים מכל הכיוונים. אילולא היתה מעצמה גרעינית היתה נמחקת מזמן. הסונים בבריה״מ לשעבר נתפסים כסוג דל נחותים בגלל היותם מעורבים עם המונגולים. אך עדיין הם סונים שיכולים לשמש קלף בבוא העת לפאן-איסלאם.

15 ספין פוליטי לשמור על הכיסה של ביבי וליברמן !  (לת) שי
  • 11:10
  • 10.11.11

16 לא רצינו לשמוע? מגיב
  • 11:23
  • 10.11.11

הרי אתה לא עזבת את הנושא שהיה לנו לזרה השכם והערב?
וממתי אתה מומחה צבאי? בלי ברק חברך שמכתיב לך מה לכתוב אתה לא מומחה בכלום.

17 במקום תקיפה לא יעילה של כמה אתרי גרעין-המטרה צריכה להיות משטר האיתולות. גדול עלינו? לא אם קוראים בעיון את מה שמקורות זרים כותבים שמיוצר בדימונה...  (לת) להוריד את הכפפות
  • 11:44
  • 10.11.11

18 כך כותב עיתונאי חצר: קורא הארץ מתבאס
  • 11:48
  • 10.11.11

מאשים ,שופט,מוציא גזר דין לנאשם ומהלל את הגדולים חבריו .

19 אשליית הכוח אריאל
  • 11:58
  • 10.11.11

האשלייה האמיתית היא אשליית הכוח והאמונה שניתן לפתור כל בעייה באמצעים צבאיים. גם הפצצה מוצלחת של מתקני הגרעין האראנים תוכל במקרה הטוב רק לעכב את תוכניתם.

20 אני מציע שארי שביט יעבור לכתוב את הטורים שלו בידיעות,די נימאסת עלינו.  (לת) איתי
  • 12:30
  • 10.11.11

21 ואולי גם לשכנע את רוסיה וסין זה בילתי אפשרי כי הן רוכשות יותר מדי נפט מאיראן נועה
  • 12:59
  • 10.11.11

יש אופציה נוספת, שאולי גם אם היתה היום מדינה פלסטינית העולם לא היה נלחם באיראן. למדינות רבות כמו רוסיה סין וגרמניה אינטרסים כלכליים באיראן. העולם לא סובב סביבנו ולא כל מה שקורה בו קשור למה שישראל עושה

22 נכון אבל איש תמיד
  • 13:10
  • 10.11.11

נניח שאתה צודק. אבל המוסד לא תמיד יכול לבצע את משימותיו. ישראל נכשלה, לפיכך, בגלל שאף מדינה לא רוצה להקשיב לה. בכל אופן, אין סכנה ממשית לשימוש בגרעין במזרח התיכון. זה מקום קטן מדי.

23 גילוי נאות ששביט לא מגלה" - אני תומך נלהב של אהוד ברק.  (לת) איציק המרכז
  • 13:12
  • 10.11.11

24 תודה לך דגן. אזרח
  • 13:53
  • 10.11.11

תודה על אומץ לבך, תודה על כל מה שעשית.

25 האידיאולוגיה החדשה נוסח שביט יואל
  • 13:54
  • 10.11.11

תהרוג את כולנו .

26 אני הכרעתי, רק לא שביט רק לא ברק. משה
  • 13:58
  • 10.11.11

זו ההכרעה שקבלתי השנה.

27 משוגע רד מהגג. יעל
  • 14:46
  • 10.11.11

זכותי לקרא לך משוגע כך כינית אתה אותנו .

28 כמה קשה לקוראי הארץ לקבל דיעה קצת אחרת ממקהלת העיתונאים המתוזמרת של העיתון ברכה
  • 14:48
  • 10.11.11

אם יש עיתונאי הגון, ישר, ללא מורא מהקהלהשבוי של עיתון הארץ, שרץ לחפש תמיד את מה שהוא בדיוק רוצה לשמוע - זה ארי שביט. רק בגללו העיתון הזה זוכה מידי פעם שאקרא אותו. חבל חבל שהפנטים מביניכם לא מוכנים לכרות את אוזניהם ולפתוח את עיניהם למי שאומר את האמת ללא משוא פנים! חזק ואמץ ארי שביט.

29 מה שהיה היה , איך נתמודד עם מה שיהיה בן יוסף
  • 14:55
  • 10.11.11

הכתבה של מר שביט היא אופיינית לישראלי מצוי, מנתח ביד אומן את מה שהיה , ואף מילה על מה שיהיה , מה יבוא, יבוא ובנתיים מדברים

30 ביבי את ליברמן הרסו את קשרי החוץ והפכו אותנו מצורעים בעולם. בכך שמטו את הסיכוי לשיתוף פעולה צבאית כנגד האיראנים, עם האמריקנים. כי הרי באיומים לא מנטרלים את האיראנים מהגרעין הנמצא כבר בהישג ידם. אבל ביבי מתייחס לאיראן כאמצעי נוסף להפחדת הנבוכים במדינה, כי הטלת המורא היא נשקו של מנהיג שנעדר מנהיגות. לא בכדי פסטיבל איראן פרץ כשדעכו הלהבות מפסטיבל שליט.555 יחצנים בלשכת ראש הממשלה עוסקים כל הזמן בספינים תקשורתיים כדי לכסות מחדלי הממשלה הגרועה ביותר שידענו .  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 15:37
  • 10.11.11

  •   כן, נכון, איפה הימים הטובים של עופרת יצוקה, מלחמת לבנון השניה, האינתיפדה השניה, קיר מגן, ימי פיגועי התופת, האינתיפדה ההראשונה... אך, פעם היו ממשלות, אין דברים כאלה...  (לת) שכל זה דבר יקר
    • 16:23
    • 11.11.11

31 דגן לא היחיד יש לו תומכים רבים מגיב
  • 15:48
  • 10.11.11

למה יצא קצפך רק על דגן? מחנה גדול חושב כמוהו, אבל ברק לא סובל אותו דווקא כפי שהבנו ואתה השופר הגדול.

32 ביבי וברק נלחמים על הכסא אני משוכנע. אזרח
  • 16:24
  • 10.11.11

והם יעשו הכל, הכל להשאר על הכסא.

33 העולם מתחלק לטובים ורעים איך לא ידענו? מושיקו
  • 17:34
  • 10.11.11

ואת החלוקה עושה עיתונאי הזוי.

34 אני מכריע בין עתונות טובה וגרועה. קורא בקרתי
  • 17:36
  • 10.11.11

שלך גרועה.שקר לא מתקבל על דעתנו. אנאפוליס אתה וברק התנגתם. שלוף את מה שכתבת.

35 דגן, כל הכבוד לך. כל הכבוד. שוקי
  • 17:43
  • 10.11.11

שאגת הארי לא עושה עלינו רושם. וגם לא ברק מזמן כבר לא.

36 אתה מוכן להיות בין 500 הנפגעים שמבטיח ברק? תוהה
  • 17:49
  • 10.11.11

ואולי ברק טועה? מה דעתך? ולא נמאס לך להתעסק בנושא שאינך בקיא בו?

37 הכנת כבר מקלט אטומי? נוגה
  • 17:51
  • 10.11.11

אתה כל כך בטוח בעצמך!

38 מר שביט לשמור על זוג המנהיגים שנכשלו בכל מעשה ידיהם . תפוח זהב
  • 18:43
  • 10.11.11

לאחר כשלון הטיפול של ביביברק בכל הנושאים: המדיניים והכלכליים.היגיעתורו של המאתרג של הזוג הכושל,להעביר את הכישלון לשין גימל.מבלי להיות חסידו של דגן גם כשלונו של דגן הוא כשלון הזוג המאתרג על ידי מר שביט.היום יכולים הכשלונרים ביביברק לפנות רק למעצמה מיקרונזיה כדי שתטיל סנקציות על אירן,
{אפילו אבו מאזן כבר לא יכול לבוא לעזרתם כי הוא חוסל בכונת מכוון} על ידי שני המדינאים הדגולים שלא ישאירו אחרי לכתם. וטובה שעה אחת קודם.
אבל איפה היה העתונאי הדגול שישב ונהנה מכל מעשיו הגדולים של דגן ,ולא עשה את חובתו העיתונאית ולא מנה בפני הציבור את כשלונם המדיני של שני האתרוגים שבהם הוא תמך מיום בחירתם,וממשיך לשמש המפחיד מטעמם ובשרותם.
המאבק בין המערב לבין האירנים אינו המאבק של מדינת ישראל נגד אירן והיא אינה צריכה לעמוד בחזית של מדינות המערב נגד אירן,
כי הפצצה האירנית אינה נגד ישראל ומכוונת נגד המערב כולו,ולכן יכולת הפעולה של ישראל הוא רק במסגרת המערב ולא בחזית המידית נגד אירן .
:

39 אז דגן הוא זה שאשם? קרבן חדש כדי לחלץ את ברק חביבו של שביט  (לת) "איש מודיעין בכיר ונבון" - מן הסתם אפרים הלוי שדגן החליפו
  • 18:52
  • 10.11.11

40 ארי, האם גם אתה מבחין במחלה המשתקפת בתגובות?  (לת) ימא"י
  • 19:13
  • 10.11.11

41 ארי כעלה נידף ברוח העולה משופר המתעתעים בעם. איתן
  • 19:24
  • 10.11.11

בעבר הערכתי יושרך המקצועי בדווחיך ובמאמריך הרהוטים.אך לא עוד.הפכת לחסר עמוד שדרה המביע מלל מתפתל כאחד הנושא עיניו אל אדוניו ושואל,הקלעתי למשובותיך ?

42 סוף עידן הכסף מרלו
  • 19:50
  • 10.11.11

אז בוא נראה מה יש לנו.
חלון הזמן להתקפה, רבותי, חלף זה מכבר, זה ברור וידוע.
דבר שמוליך למסקנה הבלתי נמנעת כי ממשלת ישראל מכירה ומעכלת באירן גרעינית,
השאלה היא איזה מתכונת תהיה לנדנדת האימה הבאה עלינו.
האם זה יגיע לפיצוץ?
סביר להניח.
עם זאת,
לא ליאוש פנינו
ויש כמובן לחשוב כבר על השיטה החדשה שנאמץ לאחר הפצצה.
הרי הפוליטיקה במתכונת הקיימת הוכחה כקטלנית.

אז השאלה המתבקשת היא למה שלא נעשה זאת כבר עכשיו?
אז זהו שהעניין הוא שאחרי המלחמה נתחיל כולנו, או לפחות אלה שישרדו,
יתחילו מאותה מערה..

43 שביט לא בוחל באמצעים כדי לחזק את ביבברק חנה
  • 20:07
  • 10.11.11

מילים לועזיות, שחור ולבו, עוות האמת בקשר לאנאפוליס.

44 טוב שגם גדעון לוי כתב. קוראהארץ
  • 20:15
  • 10.11.11

לפחות אפשר לשטוף את הראש מהדמגוגיה העלובה של שביט והשקר שלו על אנאפוליס.

45 אני מציע שארי שביט יכתוב ב"ישראל היום" !  (לת) modi
  • 22:05
  • 10.11.11

46 נניח איראן עם גרעין ... והצליחה בעוד מס׳ שנים לפתח ראשי טילים מפלטניום וגרעין מהצד האחר!
  • 23:40
  • 10.11.11

קטנטן שיספיק להרוס מה שהוא בשטח של כ 500 מ״ר ונניח שראשי הטילים הגיעו לשכנים חזבאללה או חמאס .... נניח שהפצצנו איראן ודחינו את זה בכמה שנים ... נניח אם לא איראן אולי מצרים , סעודיה ומאיפה אני יודע מה יקרה בבאקסטאן או אלי במסלומית הכי גדולה אנדוניסיה הזמן לא עובד לטובתנו..
על כן טוב שנשכיל כי הגיעה העת לעשות שלום צודק ואימתי ולבנות מסביבנו אם רוצים להשאר בסביבה שכנים שיקבלו אותנו מדינה אזרחית לכל אזרחיה ערבים ויהודים יחיו כעם אחד ללא גזענות וללא אלימות... תאמינו לי אין ברירה אחרת!!

47 מי שיש לו רק פטיש, חושב שכל בעיה היא מסמר דגן הנגר
  • 16:35
  • 11.11.11

דגן, שהתחיל את פסטיבל איראן בתקשורת עם פרישתו, הוא אולי אמיץ מאד, אבל לתפקיד שלו נדרש מישהו שהוא גם חכם.
הכשלון היה כתוב על הקיר.

פרוייקטים מיוחדים