מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

פרידה מהנשיאה בייניש

בעוד זמן קצר תאסוף הנשיאה את חפציה - אלה שהתמלאו ואלה שנכזבו - ותצא מההיכל שלא על מנת לשוב. כל פרישה כרוכה בעצבות, אך גם במידה רבה של הקלה. מוטב לה ללכת עכשיו, לשבת מנגד, ולומר לעצמה - אל אראה במות הבג"ץ.

זאת לא מיתת נשיקה ולא מיתה חטופה. בית המשפט העליון גוסס מזמן, והגעגועים תוכפים לימי תהילתו - ל"מהפכה החוקתית" ול"אקטיוויזם השיפוטי". אלה הם געגועים מוגזמים.

באחרונה צפיתי בסרט - "שלטון החוק" - המגולל את סיפורו של המשפט הישראלי בשטחים. אין בו חדש, אם כי די בישן כדי לזעזע מחדש. גם נשיא העליון לשעבר מאיר שמגר מוסר בסרט את גרסתו; ולא תהיה תפארתו על הגרסה הזאת, על הדרך שהלך בית המשפט ב-43 שנה: קול בגבר - ערוותנו.

רק במקרים ספורים העז בג"ץ לחלץ את נחלת הרש משיני הכיבוש. ברוב המקרים הוא טיהר את השרץ בק"ן טעמים נפתלים. זה סיפור מדכא על מציאות רעה ועל מה שעוללה לאנשים טובים.

לפעמים היה קשה להבדיל בין בית משפט עליון לבית משפט צבאי שהוא ביסודו קרקס, וכל מי שמשתתף בו הוא איש גומי או ליצן. למסור דין צדק להכרעתו, זה כמו למסור יצירה סימפונית לנגינת התזמורת של מכבי האש. צדק לא ניתן לחלוקה, גם לא לארץ ישראל השלמה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

קרן המשפט ירדה, וכעת מעוללים אותה בעפר. פסקיו הם הלכה שאין מורים, רק דוחים ומורחים. האספסוף שכבש שתי רשויות עולה על הרשות השלישית, לכבוש אותה בביתה בעזרת חמורים טרויאנים.

הבעיה אינה במי שיעבור את המבחן הפוליטי - בכנסת או בוועדה מטעם לבחירת שופטים - אלא במי שיסכים לגשת; מיהו המועמד שיהיה מוכן לחוות את ההשפלה, להתבזות בחקירת שתי וערב של רוברט א. אורי א. זאב א. אופיר א. דני ד. יריב ל. פאינה ק. ודוד ר. - שורה ארוכה של פרחחי כהונה. ומי שכן יצליח לקבל מידם את ההכשר - לא ראוי להיות שופט.

במהלך כהונתה, בבדידותה, נשאה הנשיאה עיניים - מאין יבוא עזרה. עזר לא יבוא לה מבנימין נתניהו, העושה מעשה ולדימיר פוטין וויקטור ינוקוביץ' ומבקש שכר ואשראי כשומר החותם; לא יבוא מאהוד ברק, שכיסאו ייכון לעד גם על חורבות; ולא מיעקב נאמן, שלמדרך כף רגלו האדמה נחרכת; אף לא מדן מרידור ומבני בגין, שאינם מתעייפים מלשמש כסות, מלנקות לפני ואחרי.

האשה ששרתה עם שמעון פרס ויצחק שמיר בפרשת קו 300 ויכלה להם אינה זקוקה לתעודת יושרה ואומץ, אך אינה יכולה להתגבר לבדה. עכשיו היא עוזבת, ובית המשפט שלה יתכווץ עוד יותר. יש שופטים בירושלים ויהיו; האם תהיה ירושלים בשופטים?

לאחר שתיסגר עליה הדלת, כדאי שתעשה מעשה סמלי חשוב. לפני שבועיים פירסם כאן בסאם עראמין רשימה על בתו עביר בת העשר, שחייל ירה בראשה ליד בית ספרה בעיירה ענאתה והרג אותה. לא מזמן החליטו בייניש, עדנה ארבל ואיילה פרוקצ'יה לסגור את התיק. האחריות להרג רובצת על החיילים, פסקו השופטות; הפתיחה באש היתה רשלנית ובלתי מוצדקת, קבעו; אך ארבע שנים וחצי שעברו אינן מאפשרות להעמיד לדין את היורה ומפקדיו, סיכמו.

התיק הזה לא סגור. "דמה של עביר זועק מהאדמה", כתב האב בדם לבו. ולנו יש בקשה: תטלפן דורית בייניש כאזרחית פרטית אל המשפחה או תבוא לבקר, ותאמר לאמא ולאבא, שגם היא שומעת את ילדתם צועקת.

Read this article in English: Taking leave of Chief Justice Beinisch




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האקטיביזם השיפוטי והשלכתו על מעמד בג"ץ משפטן זקן
  • 05:21
  • 18.11.11

הנושא ראוי למחקר ולא לטוקבק, אך ההלל שבפי מר שריד מצריך "מקלחת קרה".
לורד דוולין, שופט אנגלי ידוע, אמר לפני שנים רבות "בנושאים ערכיים ששנויים במחלוקת בציבור, שהפרלמנט נמנע מלהסדירם בחוק בשל העדר הסכמה חברתית לגביהם, מוטב לבית המשפט להדיר עצמו מהם."
בתרגום ישראלי: בנושאים כמו דת ומדינה, מדיניות ביטחון, וכיו"ב, שהכנסת נמנעת מלהכריע בהם בדרך של חקיקה, אל לבג"ץ להכריע בהם במקום המחוקק, אלא עליו להמנע מלדון בהם. קרי: הנושאים הללו אינם שפיטים.
(כמובן, שזה תאור כללי ולא מדוייק , בשל קוצר היריעה).
הירידה הדרמטית באמון הציבור בבג"ץ נובעת מהתערבותו בנושאים כנ"ל. האשמים: אותם שופטי בג"ץ שנקטו באימפריליזם ובאקטיביזם שיפוטי בנושאים שהציבור ברובו לא נתן "מנדט" לבג"ץ להכריע בהם. הכל יודעים מיהם.

עכשיו "המטוטלת" נעה בכיוון הפוך, בחקיקה מסוכנת ופזיזה של הרוב הימני בכנסת, שמטרתה להוליך את בג"ץ "בתלם לאומי/לאומני".
לפיכך, מר שריד, האשם הוא בשני הצדדים. דרך המלך היא "דרך האמצע" או "כלל הזהב" בלשון המשפטנים. אין ברכה בקיצוניות ואין לברך את הקיצוניים, משני הצדדים.



,

  •   כל מילה בסלע  (לת) א.מ.
    • 09:46
    • 18.11.11

  •   אם ביבי הוא יד ימין אז יוסי הוא יד שמאל. ערדליים ירוקים
    • 11:08
    • 18.11.11

    הייתה לו הזדמנות ל"חנך " אותנו,אבל הוא כשל בתור שר חינוך.
    אז למה הבכי ?

  •   אכן נכון פרופסור, ניו-יורק
    • 20:47
    • 18.11.11

    ואוסיף עןד שאקטיביזם שיפוטי הוא מוקצה מחמת מיאוס בארה"ב (עד כדי הגזמה). לכן גם בארה"ב ירדה קרנו של ביהמ"ש העליון, ביחוד אחרי פסיקתו בשאלת גור-בוש, למעשה בחירתו בבוש לנשיא, תוך התערבות בוטה בהליך הדמוקרטי. ההבדל הוא שיש חוקה לארה"ב ותפקידו של ביהמ"ש העליון לפרשה. ביהמ"ש העליון לא היה מעיז לעסוק בשאלה כמו חוק הביטוח הרפואי אם לא היתה לזה השלכה לסעיפים בחוקה שדנים בזכויות הפרט, זכויות המדינות לעומת השלטון הפדראלי, ונושא של מסחר בין מדינות ארה"ב. ברור שיוסי שריד אוהב את המצב שבו בג"ץ מתערב בנושאים שהם בבירור בסמכות הרשות המחוקקת או המבצעת, וכך לאכוף את רצון המיעוט על הרוב. אלא שזו חרב פיפיות. בראשית ימיה של ארה"ב, חברו הרשות המחוקקת והמבצעת ופיטרו כמחצית השופטים מאחר והם חדרו לתחומיהן. הפרדת הרשויות צריכה להיות יקרה ליוסי שריד לא פחות מאשר לשרי הליכוד, כאשר אופן בחירת השופטים משפיע על אימון הציבור במערכת המשפט. בארה"ב, לא יעלה על הדעת ששופטים ימנו שופטים. גם לא יעלה על הדעת ששופטים ימונו ע"י הנשיא ללא אישור הסינאט. האם ארה"ב פחות דמוקרטית מישראל? או אולי יוסי שריד חושב שבישראל קימת דמוקרטיה רק כאשר השמאל בשלטון?

  •   יוסי שריד הצליח מאד כשר חינוך. את זה אמרו גם ראשי עיר רבים מהליכוד. תגובה לבלופר - 11:08
    • 07:14
    • 19.11.11

    לאחר שיוסי שריד התפטר מתפקיד שר החינוך חלקו לו שבחים רבים ראשי הערים מהליכוד:
    אלי מויאל משדרות, יאיר חזן מאופקים, גבי ללוש מדימונה, יואל לביא מרמלה ועוד.
    בתאריך 29.11.01 בתוכנית "הכל דיבורים" עם ירון דקל ברשת ב' (10.45) רואיין ראש עיריית ק. מלאכי ליאור קצב מהליכוד. הוא אמר שעיריית ק. מלאכי החליטה לתת אזרחות כבוד ליוסי שריד בעקבות ההשקעה האדירה שלו בחינוך כאשר היה שר החינוך. כתוצאה מההשקעה עלה אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מ 31% ל 62%. הוא הוסיף שעד ששריד נכנס לתפקיד שר החינוך לא היה אפילו מחשב אחד. היום יש מחשבים רבים בעיר כתוצאה מפעילות שריד. הוא העביר ביקורת על שרת החינוך הנוכחית, לימור לבנת, ואמר שהיא עוד לא התחילה לעשות מה ששריד עשה. כן ציין שרבים בליכוד הניעו אותו מלחלק שבחים ליוסי שריד.

  •   לאחר שיוסי שריד התפטר מתפקיד שר החינוך חלקו לו שבחים רבים ראשי הערים מהליכוד:  (לת) לבלופר 11:08
    • 07:21
    • 19.11.11

  •   אתה צודק אבל במדינת ישראל לא כל הכנסת מיוצגת על ידי אוכלוסיה דמוקרטית, בעיה ענקית
    • 15:05
    • 19.11.11

    אילו נבחרי הציבור שיושבים בכנסת היו מייצגים רק אוכלוסיות דמוקרטיות, ראה חרדים, או אוכלוסיות נאמנות למדינה, ראה חלק מהערבים שטוען שהוא משתייך לעם הפלסטיני ונאמן רק לו....אפשר היה לטעון בפה מלא, שהכנסת היא היחידה שאמורה לבחור את שופטיה...עד שלא נסדר בחקיקה חד משמעית שכל האוכלוסיה המיוצגת אמורה להיות דמוקרטית או נאמנה למדינה היהודית בארץ ישראל, לא נוכל לבחור נכון כמו במדינות דמוקרטיות אחרות שיש להם הפרדת דת ממדינה או כל מיעוטיה נאמנים לה באופן מוחלט

  •   לפרופסור הניכבד,האם הוועדה למנוי שופטים לא כוללת 2שרים 2חכ"ים שר משפטים (פאשיסט) וגם 3 נציגי העליון?  (לת) איתי
    • 15:05
    • 19.11.11

  •   באין חוקה ....  (לת) ארם
    • 09:01
    • 20.11.11

  •   אל פרופסור - מי אמר שהמערכת בארה"ב היא מערכת המשפט האידיאלית?  (לת) רוני אנטי ציוני
    • 09:33
    • 20.11.11

  •   בברית המועצות לשעבר היתה חוקה. מצויינת. וכך נראתה ברית המועצות...  (לת) דורון
    • 01:15
    • 04.12.11

02 קראתי את מרקוס ועכשיו את שריד, תראו איך נראה השמאל, חוץ מלהעליב "בשנינות" מה נשאר מהם..?. "בית המשפט העליון גוסס מזמן" ? - תשאל את אהרון ברק הוא יסביר לך למה.  (לת) עייף
  • 05:26
  • 18.11.11

03 סוף כל סוף האמת על מערכת המשפט בישראל חיים קטלן
  • 05:51
  • 18.11.11

אכן אין שופטים בישראל.
שתי קבוצות ליצים נשיא בית משפט עליון ונשיא לשכת עורכי הדין מתמקחים מי יבחר לשופט נוכל אחד משלי ונוכל אחד משלך = מי שבעל עצוד שדרה ועמדה נחרצת להוצאות להורג ללא משפט(חיסול ממוקד חחח) לא יבחר לעולם שר המשפפטים הוא איש פוליטי הוא עומד בראש הוועדה למינוי שופטים אז כיצד לא יהיו השופטים חסרי נטייה פוליטית ולוקקי הפוליטיקאים .
משרד המשפטים מתנהל בלא כל ביקורת ציבורית חסרת נטייה פוליטית =רק ילדה אחת נרצחה (לא אין אפרטהיד בישראל)ממוצא ערבי ווהרוצחים שוחררו ללא משפט ושבו לנחלתם אותה שדדו.בתמיכת בית המשפט
אז מר שריד מה טוב שנזכרת ולגבי אוטובוס 300אצל בייניש שוחררו ממשפט רוצחי שבויים שפלים והמשיכו עד הכנסת אז לא אין בה כל נקודה חיובית גם אם תכונה מלכת בית המשפט .בדימוס

04 אנו לא מזילים דמעות על בייניש. יש לנו שיא עולמי בעינויי דין המתמשכים שנים. המערכת מתנשאת ועצלה. עורכי הדין מנצלים את הבירוקרטיה וגובים סכומי עתק מאזרחים שנרמסים על ידי מערכת לא יעילה. העליון גילה פחדנות כאשר התחמק מסוגיות כמו מיהו יהודי, גיוס בני ישיבות והגנה על מאות עלפי פסולי חיתון.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 05:56
  • 18.11.11

05 בית המשפט כחלק משקיעת הדמוקרטיה הישראלית. איציק
  • 06:02
  • 18.11.11

כל הרקורד הבטחוני של בית המשפט העליון הוא בעייתי; אפילו הפן הבעייתי הזה מותקף תדיר והוא עמוד חשוב בתקיפת הימין את בית המשפט העליון. תוקפי בית המשפט העליון מביאים את תקופת הנפילים בה בית המשפט העליון לא התערב בענייני ממשל. למרות הרטוריקה האקטיביסטית של אהרון ברק, האמת היא שלא היתה אקטיביות יתרה בבית המשפט העליון. המערכת הפוליטית השאירה נושאים בעייתיים שבמהותם פוגעים בזכויות יסוד- לא פטורים. בית המשפט, בהיותו גוף מגיב ולא יוזם, נאלץ לתת סעד לפונים אליו, אך הראה את אי רצונו לטפל בדברים על ידי מריחת הטיפול על פני שנים.
למשל, כל עניין דיני האישות במדינת ישראל הוא ביסודו פגיעה מובהקת בזכויות יסוד.
התנהגות המערכת המשפטית בעניין הרופאים המתפטרים היא דומה להיותה של המערכת משרתת את השלטון והסדר גם אם בבסיסו הוא מעוות.

06 כנשיאה, בייניש לא הייתה יותר מצל הצפיות ממנה. היא עוזבת בג"צ עלוב.  (לת) דן
  • 06:06
  • 18.11.11

07 מה יותר משמח מלראות הספד על הבגץ השמאלני  (לת) צד ימין צד הטוב
  • 06:14
  • 18.11.11

  •   אומרים בנפול אויבך אל תשמח, ואתה שמח בנפילת ביתך. כמה טיפש אפשר להיות?  (לת) ירון לוי
    • 09:29
    • 18.11.11

  •   הטוב שישמידנו צדק אוניברסלי
    • 10:58
    • 18.11.11

    עוד מעט נראה ונרגיש את הבג"ץ הימני שמכינים לנו,
    ואת המדינה הימנית והלאומנית שמארגנים לנו.
    בסוף הבריונות הימנית והלאומנית תגיע גם אלייך, מר ימין הטוב,
    כי חוסר סובלנות לדעות ורעיונות שונים לא תעצר בימין שמאל .

  •   רק עלובי נפש כמו בימין יכולים לעלוץ על הרס הדמוקרטיה בידי נבחריהם אוכלי החינם,שבסטה בשוק לא הייתי נותן להם לנהל.מסכנים,ממי שהיה להם ללמוד?מהמחתרות שהיו כלומניקים שחיפשו להאדיר את שמם בבריונות,בהרג?עם מורשת כזו,אין פלא שיצאו מי שיצאו.  (לת) שומר חוק
    • 11:47
    • 18.11.11

  •   גם כתוב "באבוד רשעים רינה " ועוד דבר . בית משפט עותמאני זה לא ביתי שי
    • 12:12
    • 18.11.11

    ביתי הוא בית של תורת ישראל בלבד וכל השאר הבל הבלים . וכמובן שתוכל להסכים עם דברי רק אם למדת תנך עם התלמוד לפחות 10 שנים בישיבה . כך שיהיה לך השכלה יהודית מינימלית

  •   אם למדת 10 שנים בישיבה... האהאהא ממש משכיל 20 שנים של השכלה ועוד סופר..
    • 14:49
    • 18.11.11

    אפילו ל12 שנים לא הגעת, אתה ושכמותך שחושבים שאלוהים מדבר מגרונם, אך מעולם לא טרחו ללמוד את דבריו.

  •   מדינת ישראל טובעת בים  (לת) והימנונים אומרים שירה
    • 12:23
    • 19.11.11

08 הגיע זמנה ללכת אורי
  • 06:27
  • 18.11.11

אם יוסי שריד מתאבל, רוב העם צריך לשמוח.

את עבודת ההרס אשר התחיל אהרון ברק, בייניש רק השלימה

09 ביניש רשאית לטלפן לאבי הילדה הרצוחה גם היום ומשרתה אינה מחסום לכך, אבל זה אקט של כלום. לא מכפרים על מעשה במילים. מה לי ברק מה לי ביניש ומה לי סולברג, אם שלושתם מחליטים אותו דבר? העליון נכבש על ידי הימין זה מכבר וסולברג יכול רק לחזק את השורות ולבסס את הבניין.  (לת) רוני
  • 06:42
  • 18.11.11

10 נפלא כתמיד. דליה
  • 07:24
  • 18.11.11

יוסי שריד נאמן ליושר ולשפיות..

11 בינייש וברק תמיד עשו דילים עם פוליטיקאים. כל חונטה מינתה את מקורביה. סוף. אורי
  • 07:31
  • 18.11.11

לפני שבייניש עוזבת חשוב לדעת שהיא משאירה מערכת משפט קורסת מעומס שבה הזכות החוקתית להליך משפטי הוגן נרמסת ברגל גסה. גם מינויים פוליטיים של שופטים שאינם ראויים בהסכמת ברק ובייניש השפיעו לרעה על המערכת במשך השנים. כולם מדברים על בית המשפט העליון. אבל לא על בתי משפט השלום ובתי משפט לעינויי המשפחה שהעוולות שעושה בהם מערכת המשפט לאזרחי ישראל זועק לשמיים. אבל ביניש ונאמן עסוקים בדילים לעליונים שבשופטים כי על התחתונים שבהם בדר"כ יש ביניהם כבר הסכמה. רשות שופטת עאלק.

12 קיימים מאות פסקי דין של בית המשפט העליון אשר סותרים את שקר בית המשפט ה"שמאלני". די לעיין בפסקי הדין אשר תמכו בהקמת הגדר מעבר לקו הירוק המנוגדים לחוק הבינלאומי אשר אוסר שינויים כאלה בשטחים כבושים. בימים אלה מתבררת הסיבה האמיתית לשקרים נגד ביה"מ העליון והיא הכוונה להופכו לאנשי שלומנו.  (לת) טוטו
  • 07:48
  • 18.11.11

  •   חוק ? ובאיזו חוק אפשר להכשיר שוד רצח וגזל כאידאולוגיה או כאמצעי כשר  (לת) אריק
    • 12:04
    • 18.11.11

  •   טוטו - ראשית, בניית מכשול בעת מלחמה בשטח האוייב אינה הפרת החוק הבינלאומי (ככל שיש דבר כזה, חוק בינלאומי). שנית, רק בהזיותיך הפסיכוטיות בהשפעת סמי הזיה מחוייב בית המשפט העליון הישראלי לאיזשהו "חוק בינלאומי", בבואו לאשר אמצעי שנועד להגנת אזרחי ישראל מפני פושעי מלחמה מתועבים שרצחו למעלה מאלף מאיתנו. אנחנו מבינים - אתה חושב שזוועות חמאס "טבעיות" ודוקא גדר ההפרדה "זוועתית". לכן אנו בזים לך ולשכמותך, טוטו. לא רק כאן בישראל. בכל העולם הציבור בז לכם ונגעל מכם. כואב? לך, תחפוף את הראש טוב טוב שלא תעשה כתם עם הראסטות המטונפות - ודפוק אותו בקיר! מודרניסט
    • 14:36
    • 18.11.11

    טוטו - ראשית, בניית מכשול בעת מלחמה בשטח האוייב אינה הפרת החוק הבינלאומי (ככל שיש דבר כזה, חוק בינלאומי). שנית, רק בהזיותיך הפסיכוטיות בהשפעת סמי הזיה מחוייב בית המשפט העליון הישראלי לאיזשהו "חוק בינלאומי", בבואו לאשר אמצעי שנועד להגנת אזרחי ישראל מפני פושעי מלחמה מתועבים שרצחו למעלה מאלף מאיתנו. אנחנו מבינים - אתה חושב שזוועות חמאס "טבעיות" ודוקא גדר ההפרדה "זוועתית". לכן אנו בזים לך ולשכמותך, טוטו. לא רק כאן בישראל. בכל העולם הציבור בז לכם ונגעל מכם. כואב? לך, תחפוף את הראש טוב טוב שלא תעשה כתם עם הראסטות המטונפות - ודפוק אותו בקיר!

  •   תחת שפעת אזה כדורים כתבת את זה? אבל גם אם תחתהשפעת כדורים רואים מי אתה ומה אאתה  (לת) צביקי
    • 11:00
    • 19.11.11

13 אם לא איכפת לך ואני מאוד מקווה שלא, שופטים אמורים להיבחר על ידי העם הפרדת רשויות אמיתית
  • 07:54
  • 18.11.11

שופטי בית המשפט העליון הם אנשים טובים, אפילו טובים מאוד...על כן לא אחלוק לעולם...שופטים אלה בעמדת המשמר שלהם, גורמים לי לישון טוב יותר כשהם שם...אולם מה לעשות ובדמוקרטיה האזרח הוא הריבון, וככזה הוא אמור להיות זה שבוחר את שופטיו...הבעיה נמצאת בכנסת עצמה... לא כל המפלגות מייצגות אוכלוסיה דמוקרטית, או כזאת שנאמנה למדינה, לחיזוקה ולשגשוגה...אוכלוסיית החרדים מצד אחד...והאוכלוסייה הערבית מצד שני...החרדים חפצים בשלטון האל...והערבים לפחות בחלקם, מעוניינים להפוך את המדינה היהודית לכל אזרחיה...כך הם בועטים בערך הראשון שעליו קמה המדינה...זוכרים? בישראל הקמנו את המדינה היהודית?...הערבים מנסים בכל כוחם לשנות זאת....לכן, כל עוד הכנסת מאכלסת נציגים של אוכלוסייה כזו משני הצדדים, אי אפשר להפקיד בידיה את בחירת שופטי בית המשפט העליון שאמור לדלג בין הטיפות העכורות...כל שנותר הוא, לאפשר כרגע לשופטים עצמם להמשיך ולבחור, ולקוות שהכנסת תחוקק חוקים בעד הפיכתה לדמוקרטית למהדרין...אז יסתדר הכול על מקומו הנכון, והכנסת תוכל למלא את תפקידה החשוב בבחירת השופטים

  •   הפרדת רשויות לא קשורה לתהליך הבחירה חוסר הבנה
    • 14:52
    • 18.11.11

    והרעיון שהעם יבחר שופטים הוא ככל הנראה לא מוצלח. תראה איזו עבודה טובה עשינו עם הח"כים. הפרדת רשויות היא פשוט כל מה שלא קורה עכשיו. הווה אומר שהגאונים של פוטין שעובדים בכנסת לא יתערבו במינויי בית המשפט ולא תהיה להם האפשרות להתערב.

  •   אתה מקשקש ירחמיאל
    • 20:53
    • 18.11.11

    בארה"ב, לא יעלה על הדעת ששופטים ימנו שופטים. גם לא יעלה על הדעת ששופטים ימונו ע"י הנשיא ללא אישור הסינאט. זה אמור בשופטים פדראליים, שזה כולל ביהמ"ש העליון, האם ארה"ב פחות דמוקרטית מישראל?

  •   הכנסת מעורבת כבר היום. רוצה להרחיב התערבותה ולמנות שופטים פוליטיים אייל
    • 11:27
    • 19.11.11

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%95%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%94_%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%AA_%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D

14 כל מילה בסלע."האספסוף שכבש שתי רשויות עולה על הרשות השלישית, לכבוש אותה בביתה בעזרת חמורים טרויאנים."  (לת) שומר חוק
  • 07:59
  • 18.11.11

  •   אספסוף?? מזכיר לי את דבריו של בן אהרון ב-77 ""עם כל הכבוד שאנו מייחסים להכרעתו של העם, אם אמנם זו ההכרעה, אינני מוכן לכבד אותה." פינוקיו
    • 13:56
    • 18.11.11

    עם כל הכבוד הייתם מתנשאים, נשארתם מתנשאים ולצערי אינני רואה תקווה לשינוי, והלואי ואתבדה.
    במקום לתחת הגדרות הזויות של האדם הנאור (ציטטה של ברק) הפכה הרשות השלישית את עצמה לעליונה על 2 האחרות. את 2 האחרות בוחר ה"אספסוף". הרשות העליונה היא כולה שלנו האנשים הנאורים (אשמח לקבל ביאור של המושג . למיטב ידיעתי מקורה במושג בני אורשמקורו בהגדרות מיסטיות מהמאה הראשונה לספירה) .

15 קוצר הבינה האנושית - יפתח בדורו כשמואל בדורו. חיפושית הזבל
  • 07:59
  • 18.11.11

שנים עשר שופטים-מושיעים נמנו בספר שופטים והריהם שונים איש מרעהו מן הקצה אל הקצה. עתניאל בן קנז מתנחל-מצביא, דבורה הנביאה, יאיר הגלעדי בעל בעמיו, אמיד-יחסן, יפתח בן אישה זונה, ראש לגדוד של "אנשים ריקים", שמשון לוחם-נוקם במחתרת, נזיר בעל יצרים "הולך אחר עיניו" (סוטה א, ח). נראה כי אחת המגמות של ספר שופטים היא דווקא להבליט את השוני הרב בין מנהיגי התקופה ואף את אורחם ורבעם של אחדים מהם. לא העלים הכתוב כי כמה מן השופטים היו רחוקים מאוד מן השלימות, אך כולם עמדו להם לבני דורם לחלצם מצרה. מסתבר כי ביקש הכתוב ללמדנו שה' הקים בכל עת מושיע מתאים לנסיבות וראוי לדור, ולאו דווקא חסיד כליל המעלות כפי שהיינו מצפים לפי קוצר בינתנו האנושית. כי נעלמות דרכי ההשגחה כמו שנאמר: "מי תכן את רוח ה'" (ישעיה מ, יג).
הועתק מתוך: יהודה אליצור
ערכים במבחן מלחמה, קובץ מאמרים לזכרו של רם מזרחי הי"ד
ירושלים תשמ"ה
ועוד פסקה:
"וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל הָעָם ה' אֲשֶׁר עָשָׂה אֶת מֹשֶׁה וְאֶת אַהֲרֹן... וַיִּשְׁלַח ה' אֶת יְרֻבַּעַל וְאֶת בְּדָן וְאֶת יִפְתָּח וְאֶת שְׁמוּאֵל" (שמואל א' י"ב, ו-יא)... שקל הכתוב שלשה קלי עולם כשלשה חמורי עולם, לומר לך: ירובעל (=גדעון) בדורו - כמשה בדורו, בדן (=שמשון) בדורו - כאהרן בדורו, יפתח בדורו - כשמואל בדורו. ללמדך שאפילו קל שבקלין ונתמנה פרנס על הצבור - הרי הוא כאביר שבאבירים... הא אין לך לילך אלא אצל שופט שבימיך. ראש השנה כה ע"א.

16 ביניש משה א
  • 08:03
  • 18.11.11

כל הכבוד יוסי יש הרבה כמוך שאי נם משמעים את קולם

17 קו 300 נאוה
  • 08:22
  • 18.11.11

זה היה הקו ששבר את תמימותי. אבל יש לזקוף זאת בעיקר לזכותו של זמיר שבייניש הלכה איתו.

18 "ותצא מההיכל שלא ע'מ לשוב"הפיסקה הכי משמחת והכי אמיתית המאמר נפיח
  • 08:24
  • 18.11.11

בני דודנו אומרים "רוחה בלא רג'עה"יציאה שלא ע'מ לשוב.

19 האטיביזם השיפוטי של ברק הרס את בית משפט העליון אחד שיודע
  • 08:30
  • 18.11.11

שוב מתגלה שגם אנשים גאונים אך מאוד יהירים נופלים בסופו של דבר וזה בסדר אבל הם מפילים איתם את כל המערכת שבנו סביבם

20 צריך ללוות את יציאתה של הגברת ביריקה גדולה. פוליטיקאית ולא שופטת.  (לת) קורא
  • 08:32
  • 18.11.11

21 קינת שריד אבידן
  • 08:53
  • 18.11.11

בייניש לא היתה גאון משפטי, ו"מעלתה" היחידה, שבגללה מונתה לנשיאת העליון, היתה סגידתה ל"דת של ברק" שתמציתה: הכל שפיט", העליון שולט על כל מגזרי החברה, מעל לכנסת ובוודאי מעל לממשלה. שום פסק דין שלה לא יילמד בפקולטות למשפטים, מינויה ישמש דוגמה רעה לכל מיני שרלטנים שכך ייבחרו לעליון. ברוך שפטרנו ממנה ומעוד כמה כמותה בסיבוב הזה.

22 קריאה נרגשת להאריך את כהונתה של הנשיאה הנוכחית עד למועד הבחירות הקרובו לכנסת . היגיון פשוט
  • 08:59
  • 18.11.11


בשם דאגה ל יציבותה של המערכת .
ובעיקר להעניק לדורית בייניש את את הזכות האלמנטרית
להציג את מלוא כישוריה האישיים/מקצועיים , זכות שנפגעה אנושות
בעקבות " מלחמות האינטרסנטיים " על פני כמה עשורים .

23 עביד נהרגה בגלל ההשתוללות הערבית , אף חייל לא עשה משהו לא מוסרי . להפך החייל פעל כראוי. לא ראינו את יוסי מזיל דמעה אחת על משפחת פוגל שהערבים שלו שחטו.  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
  • 09:10
  • 18.11.11

  •   משפ' פוגל נרצחה בגלל ערבים שלא אובים שמתנחלים שודדים להם את הארץ שלהם. כל פעם שחלקי משפחות בשטחים הכבושים משלמים את מחיר הכיבוש בחייהם, הכובשים הנותרים צריכים לעשות חשבון נפש  (לת) הבהרה ברורה ומיידית
    • 13:11
    • 18.11.11

  •   זה בדיוק מה שטוען נסראללה על המתנחלים השודדים בצפון פלסטין ליד הגבול עם לבנון...  (לת) נסראללה יש לך חבר
    • 18:08
    • 18.11.11

24 כתיבה יפהפיה! מארק
  • 09:11
  • 18.11.11

הבעיה היא שבתקופה המטורפת שעוברת עלינו כתיבה כזו, מחשבה כזו הולכות לאיבוד בקקפוניה הנוראית סביבנו. יישר כוח, שריד - בזכות כתיבה כזו אנו עדיין שורדים כאן.

25 בעידן הסולברג יטעמו גם השמאלנים והמושמטים (וגם אחרים, בהמשך) את מה שטעמו עד כה רק ערביי השטחים. צדק רק ליהודים נבחרים ישראלי אמיתי
  • 09:21
  • 18.11.11

השאר יכונו לנירנברגיזציה - נידוי מהמחנה והצרת זכויותיהם האנושיות, שתוכשר בידי תלמידה של פליאה אלבק שר"י.

26 ברק זרע רוח ובייניש קצרה סופה. ירון
  • 09:27
  • 18.11.11

בית משפט "פוליטי" גלוי (לא סניף של מרצ בהסתר) יעשה רק טוב לבית המשפט. בארה"ב זה כך וזה הרבה יותר טוב.
הבעיות של בתי המשפט הן:
1. הם לא מבינים שתפקידם להגן על הציבור ולא על העבריינים.
2. הם כותבים פסקי דין מרשימים אבל גוזרים עונשים מגוכחים.
3. מוסר עבודה ירוד.
4. נפוטיזם ושחיתות.

לדעתי רצוי לתגמל את השופטים לפי הספק ולפי חומרת העונשים.

27 בייניש זכאית לכבוד ככל אדם, לא פחות גם לא יותר, גם בעת פרישתה מתפקידה כפקידה, אך כאשר מדברים על סיכום, נא לומר את האמת, היא, ברק וחבריהם אחרים להתמוטטות מערכת המשפט ולאמון הציבור בה והגיע הזמן לעשות סדר במערכת זו. ולא יעזור למסיתי השמאל, שמגר היה מגדולי שופטי ישראל והביא לה כבוד רב וזכה באמון הציבור, ברק היה פינומן שהרס את המערכת, דווקא עקב כשרונותיו המרובים..  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:31
  • 18.11.11

28 עכשיו אפשר יהיה אולי לשפוט את בעלה ?  (לת) ahhhhhh
  • 09:31
  • 18.11.11

29 הוועדה למינוי שופטים מיותרת - יש לתת ליוסי שריד למנות את השופטחם לעליון.  (לת) א.מ.
  • 09:45
  • 18.11.11

  •   אצל השמאלנים תפקידים ופרסים תמיד נשארים במשפחה!! אלי הרחובותי
    • 20:06
    • 18.11.11

    לא נשכח את ה"יושר" של יוסי שריד שנתן את פרס מפעל הפיס לספר הטוב ביותר ל...אחייניתו, בלי להודיע מראש שהוא משוחד! אבל אצל השמאלנים זה לא דבר חדש, תשאלו את כל ה"שופטים העליונים" איפה מתמחים הילדים והנשים שלהם ותמצאו שהם כולם מתמחים... אחד אצל השני! הכול נשאר במשפחה!!!!!!!!

30 בינייש לא נקטה אקטיבזים שיפוטי, אלא רק רפיסות שיפוטית, שהובילה לקריסת שלטון החוק בישראל. בג"צ עסק קצת בזכויות האדם בשטחים אך הפקיר את זכויות האדם של אזרחי ישראל, לרבות עתירות שנדחו בתחום של צדק חברתי ומאבק בשחיתות שלטונית לאחר שבג"צ גם דחה מאות עתירות להורות ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד פוליטיקאים מושחתים.  (לת) בוב
  • 09:47
  • 18.11.11

31 בדיון אתמול בנושא מאבק הרופאים, הרושם היה כי אין לה מושג מה מתרחש. אולי באמת הגיע הזמן שתפרוש...  (לת) ירון
  • 09:57
  • 18.11.11

32 מי שלא רצה את התיקונים של הפרופסור, יקבל את המהפכה של מאורות הליכוד ירדן
  • 10:04
  • 18.11.11

אתה צודק בגישה, אבל בית משפט שמתנהל כמו גילדה מימי הביניים צריך שינוי !
נשיא שנבחר לפי ותק?!
כל ניסיון לעשות שינוי נתקל בהתנגדות, וצריך לעשות שינויים כי משפטים שמתנהלים שנים, שופטים עבריינים או כזה שמאיים לגדוע את היד מעידים כי המערכת לא תקינה (שלא לומר רקובה).
בית המשפט שכח שתפקידו לשרת את העם, ורוממותו (המדומה) עלתה לראשו עד כי דימה שהכל אפשרי.
דעותי הן בשמאל, אבל בית המשפט שהתנגד לתיקונים של הפרופסור פרידמן, ייאלץ לעובר שינויים של המאור דנון ומגיע לו !
חבל שהכל על חשבוננו - גם ההתנהלות הגרועה, וגם התיקונים העלובים.

33 ונשאל רק- מי סגר את התיק של יחזקאל בייניש התוהה
  • 10:09
  • 18.11.11

בפרשיית גניבת הפנסיות של נגני תזמורת ירושלים?

34 לכבוד נשיאת בית המשפט העליון כבוד השופטת דורית בייניש. שלום. ל.ט אזרח מן השורה
  • 10:14
  • 18.11.11

בית המשפט העליון אימץ את פסק דין בית משפט מחוזי בעניינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב אשר גזר עליו שבע שנות מאסר בפועל.

מאמר מערכת של עיתון הארץ קבע שנעשה כאן צידוק הן בפן החוקי והן בפן הערכי.

יש ביכולתי לתת נימוק חוקי ונימוק ערכי הרבה יותר חזק משל מערכת הארץ, וגם להניח סולם תחת העץ שעליו עלתה חברה אזרחית לצלילי חליל הטירוף. אם אדרש לכך אעשה כן.

אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לעצור את הגרדום מבעוד יום, טרם יבוא ערב שלאחריו חשכה גדולה. עליך לתת סעד למען הצדק ולמנוע את המאסר בכל תוקף. בעיני נעשה כאן עוול, ואני חושב שמאסר נשיא לשעבר עלול להטיל כתם כבד על בית המשפט, על הכנסת ועל החברה כולה.

  •   מדוע לא הבאת נימוק כשדנו בעניינו של קצב הבג״ץ הנחת לזמן לעבור ללא הנימוק
    • 18:19
    • 18.11.11

    אילולאצשפתו את קצב כאחד האזרחים, לא היינו מדינה דמוקרטית...בדמוקרטיה האזרח הוא הריבון ולא השלטון או הנשיא...הנשיא הוא דמות שאמורה להביא כבוד למדינה....אשמה כל כך כבדה של אונס נשים תוך ניצול יחסי מרות, ישראל לא יכולה לקבל...מוזר שאתה חושב שלשפוט נשיא משפט צדק הוא הכתם ולא המעשה שעשה....חשוב שנבחרי ציבור ידעו שהם לא מורמים מעם, וחשוב שגם העם ידע זאת

35 דמוקרטיה נהרסת, מדינה נהרסת אבל כל מה שגדי-הרקק יודעים לצקצק זה "הסמול, הסמול..." גיורא
  • 10:19
  • 18.11.11

מחר כשהצרה תגיע לפיתחם הם יתגעגעו לשמאל שנילחם גם עבורם ובעבור כל אזרח באשר הוא.
לך תקים מדינה עם כאלו.
(מערכת: אנא, פרסמו. תודה!)

  •   דגי הרקק הם הרוב ובדמוקרטיה יש להם השפעה אריק
    • 12:11
    • 18.11.11

    אבל לא לעולם חוסן 52% מהילדים הם ערבים וחרדים כך שהכיוון ברור ובלתי נמנע. בדוק את גובה חומות ההכחשה שלך ועשה את הנדרש למען ילדיך.

  •   בית המשפט העליון, מתפקד טוב ומפחיד להחליף את המתכונת הדמוקרטיה קודמת?
    • 19:23
    • 18.11.11

    הענייןצהוא לא הימין או השמאל, אלא בעיה דמוקרטית, כי האזרח הוא הריבון...לכן על נבחרי הציבור לבחור שופטים...אני אישית מעדיפה להשאיר את בית המשפט העליון במתכונת הנוכחים, כי אני שומרת עליה והיא משרתת מצויין את הציבור...להחליף סוס מנצח זה מפחיד...אבל מה לעשות כדי שהעסק יהיה גם דמוקרטי?

36 אנא אנו באים? פרץ
  • 11:01
  • 18.11.11

איך לא נבוש?

37 בייניש דרדרה את ביהמש העליון לשפל המדרגה מודרניסט
  • 11:04
  • 18.11.11

מי שצריך הוכחה ניצחת, די לו להשוות את ההרכב שקיבל את ערעור דמיאניוק - להרכב שדחה את ערעור קצב. הנימוקים, פסקי הדין. הנפשות הפועלות. בושה.

  •   מי שמדבר. . . מני
    • 13:52
    • 18.11.11

    שפל המדרגה זה כמובן אתה - שדרדרת את
    הארץ למרתף הצנזורה וחיסלת אותו שם. . .

    [12:31]

  •   מני, אודה לך מאוד אם תסביר לי מה עשיתי ל"הארץ" במרתפי הצנזורה - איכשהו חמק מזכרוני...  (לת) מודרניסט
    • 00:27
    • 19.11.11

  •   אל תגזול מחברך שפטל את התהילה !  (לת) פם
    • 15:28
    • 19.11.11

  •   אל תתמם. . . מני
    • 16:42
    • 19.11.11

    על ההרס שלך כתבתי כבר ספר שאתה הקוראים
    והעורכים קוראים יום יום כאן באתר. . . תמיד עם
    "המשך יבוא". . .

    להוציא את כל הדפים שרק אתה קורא. . . וקורע!
    כמו למשל דף זה. . .

    נ. ב. התגובה שלך נכתבה כביכול ב-0:27 - וצצה
    פתאום עכשיו. . . פרקטיקה דיי רגילה אצלך. . .

    [16:01]
    -----------------------------------------------------------
    ושתדע: "כל הדפים שרק אתה קורא. . . וקורע!"
    נשלחים לרבים וטובים ביניהם העורך והמו"ל. . .

  •   הלו??? אפשר לקבל הסבר על מה שקורה פה???  (לת) עברתי בסביבה
    • 09:24
    • 20.11.11

38 ניכר בתגובות של מלקקי הימין שהצדק הוא לא כוס התה שלהם. אם למשל מתנחלים שודדים קרקעות מערביי השטחים הכבושים ,לדעתם נעשה הדבר מתוך חמלה כלפי הערבים שעכשיו לא יצטרכו לצאת בשמש הלוהטת או בקור העז לשדות שלהם מאחר שאדמתם נתפסה ע"י שודדי הנד"לן והם יוכלו להנות מחום התנור בחורף ומקור המזגן בקיץ בביתם שנשרף ע"י בריוני הגבעות . כאשר בית המשפט העליון רימז להם בצו הריסת מיבנים שהמעשה שעשו הוא גזל הם שורפים גם את המועדון הזה.  (לת) הבחנה ברורה וחיידית
  • 11:15
  • 18.11.11

39 בית המשפט העליון שקומתו שחה דרך קבע לפני ראשי הבטחון נדרס עתה ברגלי קיצונים שיביאו רק חורבן על ארץ ישראל.  (לת) והיה העקוב למישור
  • 11:27
  • 18.11.11

40 נתניהו וברק החריבו סופית את הפרוייקט הציוני , נשאר רק לכבות את האור  (לת) שי
  • 11:30
  • 18.11.11

  •   על נתניהו אני לא ממש מת - ולגבי ברק הוא החריב את בית המשפט העליון ודאג למינוי גמדים שלא יאפילו עליו.  (לת) א.מ.
    • 13:28
    • 18.11.11

41 בראש צה"ל עומד ברק הפטפטן . רן
  • 11:44
  • 18.11.11

להזכיר לנו.

42 אין עם אחר, זו האוכלוסיה היהודית בציון, אין גם ציונות אחרת, זה המחיר אריק
  • 12:02
  • 18.11.11

היה נסיון מעניין , התוצאה די מביכה בשביל העם היהודי, שהחליף ערכים בריבונות חסרת תוחלת האוכלת יושביה. משיחות שקר במחיר כבד.

43 הפאשיסט מתגובה 23 מתחזה אלי!  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
  • 12:23
  • 18.11.11

44 שירת הברבור של חונטת החוק הסמולנית, או-טו-טו, וחונטת החוקן מטוהרת מכל הסמולניות המסוממת, והופכת לימנית צרופה. ואז עם "הכל שפיט" יוכנסו לכלא רק פוליטיקאים מהסמול. ואולי גם נזכה אז לראות את פושע עוסלו הלז נמק בכלא.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 12:52
  • 18.11.11

45 חייבים לא רק לפצל את היועץ המשפטי, אלא גם לטהר מ"הכל שפיט". וזה לטובת כולם, כולל אלה המסוממים מהסמול. מכוון שמבנה הפוליטי הקיים, כשמפלגות הסמול ההזוי על הקרשים. חונטת החוק תהפוך לימינית תוך שנתיים מכסימום שלוש. ואם המצב ישאר ללא שינוי, אז נשמע את זעקות השבר של הסמול המסומם על חונטת החוק, ואת צהלות השמחה לאיד של הימין הקיצוני.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 12:53
  • 18.11.11

46 הסמול תומך בחונטת החוק כמו שהיא, והחונטה בתמורה תוקפת במסגרת 'הכל שפיט' בעיקר פוליטיקאים בכירים מהימין. מטרת חונטת החוק היא ליהיות מעל כולם, ולא רק אחת משלושת הרשויות. כלומר הרשות השולטת טוטליטרית, ללא מגבלות וללא בקרה. אבל למה "הארץ" תומך בזה ?, כי זה הטימטום הסמולני המצוי. זה בטח מדאיג את הסמולנים, או-טו-טו וכל חונטת החוקן הופכת ליהיות מסמולנית מסוממת לימנונית פאנטית, ואז אישי הציבור הסמולנים יתחילו לבלות ימיהם בכלא, מה לעשות וכל מפלגות הסמול קבורות עמוק עמוק באדמה מתחת לאלפי "קורבנות השלום",  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 12:55
  • 18.11.11

47 מזה שנים רבות שמערכת המשפט קיימת רק לכאורה, אז אולי הגיע הזמן שהיא תחוסל גם דה יורה, מאשר שתמשיך להתעלל בבעלי דין בערכאות נמוכות שבהם זרקורי התקשורת לא נפתחים כמו במשפטם של שועי הארץ שזוכים ליחס מיוחד בבתי המשפט או בדיונים מתוקשרים בבית המשפט העליון שבהם בינייש מעניקה לציבור הצגה משפטית מוצלחת בשביל יחסי ציבור. כאילו שאפשר לרמות כל הזמן את כולם. במשפט ההסטוריה על קריסת הדמוקרטיה, גם בייניש וחבריה השופטים ישבו על כסא הנאשמים . בייניש נלחמת כמו אריה בשביל החונטה שלה בעליון אבל שומרת על זכות השתיקה בשעה שהזכות החוקתית להליך הוגן לאזרח הפשוט נרמסת בבתי המשפט ברגל גסה.  (לת) פנתר כחול
  • 12:57
  • 18.11.11

48 קראתי בתענוג גדול את תגובה מס׳ 15 (״חיפושית הזבל״) חיים מיפו
  • 13:00
  • 18.11.11

וממליץ לכולם לקרוא אותה. מה שמצער אותי הוא שתוכן התגובה מקפל בתוכו את כל המחלוקת סביב דמותו של בית המשפט העליון. ההתעקשות של שופטי העליון להדיר את הבסיס ובחוגיה היהודית ממערכת המשפט, היא שהביאה למצב העגום של חוסר אמון וחוסר הזדהות של חלקים ניכרים בעמ עם בית המשפט. לצערי, אני חושב שגם היום אינם מבינים זאת!

49 תודה ליוסי שריד על המאמר המרגש עמירם גודלבלום
  • 13:02
  • 18.11.11

לא להפסיד את המאמר החשוב הזה !
לחתוך ולשמור בשביל האסופה של מאמרים לסיום מדינת ישראל

50 הימין הקיצוני רוקד על קיברו של בית המשפט לצדק. הם שוכחים שכאשר הם יבואו בשערי בית משפט פשיסטי דיקטטורי, הם יקבלו את אותו שטורנגול שיחטוף השמאל כי דיקטטורה היא נגד כולם  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 13:18
  • 18.11.11

51 אהרון ברק- הענק (שהשתולל בבית המשפט העליון) השאיר אחריו גמדה קטנה וקנטרנית איש
  • 13:32
  • 18.11.11

נילי כהן ורות גביזון הם רק שתיים מהצ'ילבות שלא זכו להתמנות. הבנות בכיתתו של בני בכיתה ה מתנהגות בצורה יותר בוגרת.

52 יש רק דבר אחד חמור מבית משפט עליון פוליטי וזה בית משפט עליון פוליטי שמורח על עצמו מייקאפ של מקצועיות. אחד העם
  • 13:37
  • 18.11.11

מערכת מינוי השופטים תחת הכהן הגדול ברק הייתה האמא של הפוליטיית ובנוסף לכל צבועה. רות גביזון, מגדולי המשפטנים שקמו לנו הפכה למסורבת בית המשפט העליון רק בגלל שה"אג'נדה" שלה לא התאימה לברק.

53 מחד קורא מאור השמאל לשחרר את רוצח האזרחים הסדרתי מרואן ברגותי ומאידך מתרעם על סגירת תיק של הריגת ילדה פלסטינית שנהרגה בעת ששוטרי מג"ב חטפו מטר אבנים... ולא ירו בה סתם כך, משל היו "לוחמי חופש" פלסטינים ההורגים אזרחים יהודים במכוון. מי אמר צביעות ולא קיבל?  (לת) נפלאות הצביעות השמלאנית
  • 14:31
  • 18.11.11

54 עברו למעלה מששים שנה מאז מלחמת העצמאות מעשיהו
  • 15:54
  • 18.11.11

דברים קרו, ודברים השתנו. הערבים של 48 - שדופקים על פח והם בורחים - כבר לא פה. הם כמוני וכמוך. ואי אפשר, להחזיר הגלגל אחורה.וגעגועים רומנטיים לשנות ה-50 מובילים את רוח האדם מטה.
התעשת מר שריד, מה עושים עכשיו, ולא מה יכול היה או צריך היה להיות.

55 "נתגעגע" לבייניש כמו שאנחנו "מתגעגעים" לשריד וברק! אלי הרחובותי
  • 16:04
  • 18.11.11

יוסלה, אנחנו ממש "מתגעגעים" אליך ואל דומיך, השלטון שלכם בחסות הדיקטוטה השיפוטית מבית היוצר של "העילוי" אהרון ברק...נגמרה!
העם התעורר והאפשרות היחידה שתישאר לכם זה לעוף מפה אל אחת מהמדינות הערביות שמסביבנו שכל כך חביבות עליכם !

56 יוסלה, החגיגה נגמרה! אלי הרחובותי
  • 16:05
  • 18.11.11

יוסלה, אנחנו ממש "מתגעגעים" אליך ואל דומיך, השלטון שלכם בחסות הדיקטוטה השיפוטית מבית היוצר של "העילוי" אהרון ברק...נגמרה!
העם התעורר והאפשרות היחידה שתישאר לכם זה לעוף מפה אל אחת מהמדינות הערביות שמסביבנו שכל כך חביבות עליכם !

57 דמוקרטיה Jack
  • 16:44
  • 18.11.11

כמה דמוקרטי! הרוב שבחר במפלגה אחרת משלי, הוא בעצם אספסוף

58 דמוקרטיה Jack
  • 16:44
  • 18.11.11

כמה דמוקרטי! הרוב שבחר במפלגה אחרת משלי, הוא בעצם אספסוף

59 אני רואה את חורבן המדינה היהודית בפתח ולבי עולץ  (לת) אחמד
  • 17:40
  • 18.11.11

60 בתקוה שפרישת בייניש יסמן את ראשית הקץ לאפליית היהודים במולדתם סטודנט של ד"ר ארליך
  • 18:01
  • 18.11.11

הבגצניקעס מבית מדרשו של אהרון ברק בראשות יורשתו הנוכחית, דורית בייניש, שולטים עדיין בבית המשפט העליון ומשתפים פעולה עם המבקשים לקעקע את זכותם האלמנטרית של יהודים להתיישב בכל מקום בארץ ישראל בשם הגנה-כביכול על זכויות אדם (כל אדם).
המושג "זכויות האדם" מקורו בתנועת ה"נאורות", Aufklaerung בלעז, תנועה חשוכה ואנטישמית שצמחה במדינות המערב הנוצריות והחישה תהליכי התבוללות בעמישראל. המתבוללים והמשומדים כאן בארץ ישראל עושים יד אחת עם בית המשפט העליון לשפוט כל נושא לפי פרמטר זר ליהדות השולל מהיהודים זכות יסוד להתיישב בכל חלקי מולדתם ומקנה זכויות אזרח שוות לבן אומה אויבת.
המשפט העברי המקורי אינו מכיר ב"זכויות אדם" (כל אדם), אלא רק בחובות היהודי כלפי המקום וכלפי חברו (היהודי).
כעיקרון המושג "אדם" בעולמה של ההלכה אין פירושו אלא יהודי בלבד ("אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם". תלמוד בבלי,יבמות דף ס"א עמוד א`; וכן גם בבא מציעא דף קי"ד עמוד ב' ברייתא); הוא הדין לגבי המושג התורני "רעך" או חברך, שגם הוא מושג החל על יהודים בלבד ולא על גויים.
התלמוד וגדולי הפוסקים לרבות הרמב"ם פסקו הלכה כי דיני תורה כמו "לא תעמוד על דם רעך" (היינו, לא לעמוד מנגד כאשר חיי היהודי בסכנה) או "ואהבת לרעך כמוך" אינם חלים כלל על הגוי הואיל ו"אין זה רעך" (הרמב"ם).
כל מי שמכיר את הסכנות הקיומיות האורבות לנו משלילת זכויות היהודים במולדתם ההיסטורית וממתן זכויות אזרח שוות לנוכרים בני אומה אויבת חייב לקוות שפרישתה של הגב' בייניש יסמן את ראשית הקץ לאפליית היהודים במולדתם.

61 מייאש לרגע. אך קום נקום .נותרה התקווה. החיים כמטוטלת. השאלה :מתי נשיב העטרה ליושנה?בימינו?  (לת) תער
  • 18:01
  • 18.11.11

62 "מיהו המועמד שיהיה מוכן לחוות את ההשפלה, להתבזות בחקירת שתי וערב של..." - מוזר שבארה"ב מועמדי בית המשפט העליון אינם רואים כלל השפלה בשימוע בסנאט שרובו היום אנשי ליכוד, סליחה רפובליקאים...  (לת) מושפל ומבוזה, ממש הוזה...
  • 18:12
  • 18.11.11

63 חבר מביא חבר היא שיטה טובה יותר משימוע משפיל בכנסת, רק בואו נכניס באופן חד פעמי 6 שופטים ימנים לבג"צ (אפליה מתקנת, אתם יודעים), ומשם ששתמשיך שיטת חבר מביא חבר לנצח נצחים...  (לת) השתכנעתי-שריד צודק
  • 18:16
  • 18.11.11

64 איכה היתה לזונה קריה נאמנה. מלאתי משפט, צדק ילין בה ועתה-מרצחים. שריך סוררים וחברי גנבים. כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים. יתום לא ישפוטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם אלפיים שנה ודבר לא השתנה. וגם החורבן שוב ישוב. בקרוב  (לת) רבינוביץ'
  • 18:32
  • 18.11.11

65 אני אספסוף גאה אורן
  • 18:39
  • 18.11.11

כי אני מעדיף כנסת וממשלה ימנית שתשמור על בטחוני מאשר להיות נאור שמאלני ולתת למפלגות שיוליכו אותנו לאבדון להיות בראש.

מר שריד, הגיע הזמן שתפנים שבדמוקרטיה הרוב קובע. אי לכך, אם לא מתאים לך לחיות במדינת "ימין", אתה מוזמן לקחת מטלטליך ולמצוא לך מדינה נאורה באירופה שבעוד כמה שנים תיהפך להיות מוסלמית.

  •   במה אתה כל כך גאה, יה אידיוט  (לת) שמואל
    • 21:01
    • 18.11.11

  •   Enlightened country Oren Oranovitch Ornawy
    • 10:08
    • 19.11.11

    It isn't only a right wing country, it is fast becoming a fascist-clerical one. Soon only guys like U will remain in Israel & U can join forces with Belaruss, Sudan Albania & Bolivia. We dreamed of a different Jewish state ,

  •   והגיע הזמן שאתה תפנים שביריונות היא לא רוב. הסיבה היחידה שנהנתניהו בשלטון היא שהוא משתף פעולה עם דתיים ימניים קיצוניים, שאולי גם אתה נמנה עליהם.  (לת) זה בדיוק מה שטענו בגרמניה - הרוב קובע
    • 16:18
    • 19.11.11

66 מה שהתחיל באוונטי פופולו, בנדירה רוסה... נגמר בצבע אדום, צבע אדום....  (לת) קיצור תולדות השמאל
  • 21:35
  • 18.11.11

67 כאשר השופטים הם בסה"כ פקידי רשות השומרים על מקום עבודתם ופוסקים מתוך נחת התחת  (לת) פלץ
  • 23:18
  • 18.11.11

68 המדינה הלכה  (לת) האמת
  • 00:23
  • 19.11.11

69 השרשת ריקנות סופר סתם
  • 08:42
  • 19.11.11

הרי ברור לשלטון הנוכחי מה תוצאת הבחירות הבאות ... השינויים הנעשים בדחק השעה הרי ברורה גם היא כשמש... לכן אין מה לחשוש מהחוקים האווילים שנחקקים כרגע ..מה שברור הוקעתם וביטולם צפוי ... בהחלפת השלטון ..לכן יוסף ידידי היאוש הניכר מכתיבתך ... הוא עמוק מידי ואפוף חידלון ... פאן שאינני מכיר באישיותך .. העוולות עוד ימשיכו אפילו תחת שלטון השמאל ידידי ומי כמוך יודע זאת... זמן ידידי רק זמן ..הציבור לומד קשה ..אבל לומד ורואה את הטפשות/יוהרה/ והאדישות ... התעודד הכיוון נכון

70 הנשיאה בייניש י.א.
  • 09:46
  • 19.11.11

סוף המערכת המשפטית - והדמוקרטיה,ע"י ימני הליכוד ושותפיהם.

71 כמה ישראלים נהרגו בגלל סירוס השבכ בקו 300.ומה עם נוהל שכן? אבי
  • 10:06
  • 19.11.11

השבכ הרג מחבלים ללא פרסום מיותר ובבתי משפט לא שאלו יותר מדי שאלות וכך נוצרה הרתעה כלפי גופים עוינים.מרגע פרשת 300 מותר למחבל לירות על גן ילדים ואחכ להרים ידיים והוא מוגן.
ומה עם התעקשותה של ביניש לשלוח את ילדינו לחדרי מדרגות עם מחבלים ?מה איכפת לה הרי ילדיה שלה מוגנים ובטח יש להם משרות שמחכות במערכת הכי פרוטקציונרית שבעולם.
ומה עם דירני שאחראי בין היתר להעלמות רון ארד -לפי בית משפט עליון הוא רשאי לתבוע את המדינה.
אשה שמשפחתה ניצלה בעור שיניה מהנאצים חיה בתחושה שהיא יושבת בניו יורק החזקה והיא פוסקת על התרחשויות רחוקות בויטנאם.

72 זה כבר לא משנה - בעוד 50 שנה תדעו למה. (מי שיחיה אזׂ  (לת) עתידני
  • 11:00
  • 19.11.11

73 התרומה של בייניש למשפט הישראלי איש חופשי
  • 14:43
  • 19.11.11

מסתכמם במתן 3 שנים לאיש הנואש שזרק נעל.
ובמתן משהו שמעליב לקרא לו עונש לקלגס-בלוד שהרג אמא ובן.

74 to 61 Avi
  • 14:46
  • 19.11.11

Majority in the US senate is still with the Democrats. Republican are majority in the House

75 יש שופטים בירושלים ...וזה בסדר  (לת) אבל יש גם שוטים בירושלים, והרבה..
  • 14:50
  • 19.11.11

76 שנון אבל החורבן של בית המשפט נגרם בשל האקטיביסים ולא בצילו גבריאל שטרסמן פ"ת
  • 15:00
  • 19.11.11

בית הדין שכח את הצדק ושכח כי מקור הסמכות הוא האמון הציבורי-באובדנם של שני אלה הביאו שופטי העליון במו ידיהם את גזר דין המוות של בית המשפט בעצמו

ולראיה מי שמאמין באמונה שלמה בצדקת בית המשפט שיקום-וכמעט אף אחד לא קם

77 Every word of this article is engarved in stone Alexander
  • 15:25
  • 19.11.11

A very well written, wonderful article. Yishar Koach

78 מה עם הרופאים? עניי עירך קודמים
  • 15:27
  • 19.11.11

למה להתעסק במקרה אחד ולא לדאוג לאוכלוסיה שהולכת ונעלמת?

79 מה עם ה"שמפניה"? צ
  • 16:37
  • 19.11.11

1. ליבי עם יוסי שריד. ניסה לשבח, אך לא ציין ולו בדל אחד של פסק דין כדי להצדיק את אמירתו.
2. משהו קורה לזכרונו של יוסי שריד. אם הדבר הוא בשל גילו איני יודע. אבל, רצוי לחזור ולשחזר מי מפרקליטות המדינה פעל עם השב"כ כדי להפעיל את האדון רביב כסוכן משחית ומדיח.

80 זהו מותה של הדיקטטורה ולא מותה של הדמוקרטיה  (לת) אלון
  • 17:11
  • 19.11.11

81 על כן , במקביל ,חייבים לשמור על "הרשות המבקרת " מכל משמר "!! אובייקטיבי
  • 18:35
  • 19.11.11


מחשבה ותכנותן להעצימה
לחשוב על "עתודה אנושית" ראויה מתוכה ניתן יהיה לבחור את היורש ועמודי התווך הבאים.

82 אין שופטים בירושלים מ.נסאר
  • 18:37
  • 19.11.11

כבר מזמן אין שופטים בירושלים . הכל סיפורים!

83 כתבת פרידה נפלאה אלכסנדרה
  • 23:19
  • 19.11.11

בשפה שאינה נכתבת ואינה נשמעת במחוזותינו הרדודים.
חבל שהגב' בייניש, מי שמילאה את תפקידה באופן הכי הולם ומקצועי, עליה להסתכל קדימה בזעם - הבאים אחריה עומדים להרוס את המגן האחרון של מדינה שפויה.
ואשר לעצה בסייפא - למה שלא ייפתח תיק הרצח? האם יש חוק התישנות על רצח ילדים?!!

84 יוסי שריד ,כתבה מדויקת. מאז שהכל הכיבוש מערכת המשפט בישראל מתפקדת כרפובליקת בננות ,וכל זה לא חדש ,יש צדק ליהודי(מתנחל) שרצח ערבי ויש צדק לערבי שזרק אבן,בנתים ישראל מתחרדת ונעשה דומה יותר ויותר לאירן והכיבוש נמשך ומערכת המשפט והביטחון מדשדשים בביצת הכיבוששריח הפיגולים זועק לשמים--די לכיבוש  (לת) רוגל
  • 23:27
  • 19.11.11

85 בשלושה מילים - צודק בכל משפט  (לת) ע
  • 07:28
  • 20.11.11

86 החברות נגמרת שבת אבי
  • 09:59
  • 20.11.11

בעבר הלא רחוק שהיה אקטיביזם שיפוטי חגגו החברים.הבן של שופט פלוני התמחה אצל פלמוני.הבן של יוסי גם הוא היה שם,שופט בינוני חבר של דורית מתמנה לעליון או לבית הדין הגבוה לעבודה וכל החברים עלזו.עכשו תראו את הנשיאה משתלחת במתמחים.מיטב הנוער בארץ אם לא בעולם מבקש ממנה עזרה.היא מאיימת בבזיון בית משפט.בושה לה ולמערכת.לפני זמן לא רב היתה שביתה בנמל כי הפסיקו לתת להם סטייקים ......

87 למרות שלפני 13 חדשים חזר בלאו לארץ, הפרקליטות טרם הגישה כתב אישום  (לת) פרקליטות עצלנית
  • 10:01
  • 20.11.11

88 יוסי שריד כרגיל בולשביק המזלזל בדמוקרטיה אהרון
  • 10:46
  • 20.11.11

הוא מזלזל בא.אורי וב.דני וב זאב א ובעוד אנשים שהוא קורא להם בגיחוך
"פרחי כהונה" הוא רק שכח שהם עם כל הביקורת לפחות נבחרו באופן דמוקרטי ע"י העם ובייניש והאקטטיזים השיפוטי נבחרו ע"י מיעוט שלא יעבור היום את אחוז החסימה בקלפי.בקיצור הגיע הזמן להוריד את המסכות שריד דיקטטור ועריץ לדעות שלא מקובולות כמעט על אף אחד בעם למעט ...עיתון הארץ

89 אהרן ברק ודורית בייניש וחבורתם הם שדרדרו את בית המשפט הישראלי דורון
  • 01:13
  • 04.12.11

הערבים הם אוייב, ובית המשפט אינו אמור כלל לעסוק כציד מטפלים באוייב ולא לקבוע נורמות מוסריות לפי שיקול דעתו, אלא לשפוט על פי החוק. הגישה של הכל שפיט היא האסון לבית המשפט. השקרים והכזבים והסילופים של השמאל האנטי יהודי לא יעזרו

פרוייקטים מיוחדים