המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הראש הכרות של חנה סנש

שני דברים משותפים למשוררת לאה גולדברג ולצנחנית הגיבורה חנה סנש: האחד, גם סנש כתבה שיר, "אשרי הגפרור", והשני, החשוב יותר, הוא, ששתיהן נהפכו באחרונה לסמלי סקס; אבל רק בירושלים.

השתיים, שמעולם לא נודעו בזכות פתיינותן, מסכנות באחרונה את צניעות החרדים הירושלמים. אשר על כן, בשלטי החוצות המופיעים בירושלים הן מוצגות כרותות ראש. אבל הן לפחות זכו לתצוגה חלקית. ביתר המודעות בירושלים בולטות בהעדרן נשים, המופיעות, הפלא ופלא, במודעות של אותם גופים המתפרסמות בתל אביב. אפילו ממודעות עמותת "אדי" נמחקה דמות האשה הלא צעירה שהופיעה בה כדי שלא לפגוע ברגשות של מי שלא סביר שיהיו בעלי כרטיס המעיד על רצון לתרום מאיבריהם לאחר מותם.

דבר אחד יש לומר לזכות החרדים הלוחמים לסתימת פיות של הנשים, שבעיניהם הן לא יותר מערוות מונפשות - אי אפשר לחשוד בהם באפליה על רקע גיל. רק במוניות השירות מירושלים לתל אביב אני מתבקשת להחליף מקום כדי ש"רב" לא ייאלץ לשבת לידי ולהחטיא את עצמו במחשבות על דבר עבירה. רק בצרכניות מסוימות שם ובבית שמש אני מתבקשת ללבוש חצאית נייר מעל מכנסי כדי לנטרל מעט את הסקס-אפיל שלי. יש לזה גם אספקט מחמיא - בגילי, אני עדיין נחשבת לאובייקט מיני? רק גברים חרדים יכולים לחשוב שקולי, כשאני שרה, עלול לגרות אותם. חילונים וחובשי כיפות סרוגות נוטים בדרך כלל לנוס על נפשם כשאני מזמזת להנאתי, ואפשר אפילו לומר שקול הזמרה שלי משמש אותי כחגורת צניעות.

אין זאת אלא שסף הגירוי של גברים חרדים מכל גיל כלפי נשים מכל גיל - משמונה ועד שמונים - הוא מהנמוכים שבנמצא, ויש בכך גם להאיר אותם באור חדש. שהרי עד לאחרונה לא נודעו הגברים החרדים בזכות הליבידו המפותח מדי שלהם, ואפילו אצל ביאליק, תלמיד הישיבה, לא הגברים ניחנו ביצר המפותח כי אם האשה, שחמודותיה הגנוזות "שובעה כשאול לא תדענה".

ייתכן, כמובן, שביאליק הושפע מדברי חכמינו הקדמונים, שעל פיהם אסור לאשה שגרה בגפה להחזיק כלב בביתה, שמא לא יעמוד לה יצרה ותבצע בו את זממה (ומה עם פינצ'ר ננסי? ומה עם כלבה? ומה עם גבר המתגורר בגפו - האם מותר לו להחזיק ברשותו כלבה או כלב, או שמא אין חשש שיספק את יצרו באמצעותם, שהרי לשם כך הוא רשאי תמיד ללבוש שחורים ולנסוע לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב? אבותינו לא פירטו, ועד שאקבל את תשובת הרב עובדיה לנושא, ליתר זהירות, אני בינתיים שומרת נגיעה מכלבתי שושנה).

כלומר, נשים מסכנות את הצניעות של גברים, ואילו הפיתוי היחיד העומד בפני נשים הוא כלבים. כלבים אפשר למסור לצער בעלי חיים, ונשאר אם כן לחשוב על דרך לעזור לגברים החרדים (בני 13 ועד 120) להתגבר על יצרם המפותח כל כך. התשובה לכך קלה ליישום - במקום להדיר מן הציבוריות הישראלית נשים בנות כל גיל, יש להוציא קול קורא לחרדים להיכבד ולהישאר בביתם, או בכולל, או אלוקים יודע איפה הם נוהגים להרגיש מוגנים מכל חטאת הרובצת לפתחם, בדמות אשה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מילים כדורבנות ! רמי עדן
  • 06:57
  • 18.11.11

שיחיו החרדים והחרד״לים בתחומי המושב שלהם ושיעזבו אותנו לנפשנו. מענין אגב שבתנ״כ יש לא מעט אזכורים של בנות ישראל כשהן שרות ומחוללות (מרים אחות משה, דבורה הנביאה ועוד) ואיש לא חשב שזה פסול.

02 מי שהולך לישון עם כלבים קם עם פרעושים יובל
  • 07:30
  • 18.11.11

את חלק מהתהליך. איפוא היית עד עכשיו? למה אתן לא שובתות מפגינות ומפסיקות לבחור למי שהגברים החשוכים המוכנים אומרים לכן? דמכן ודמנו בראשכן

  •   אם מפריע לך העניין אפרת
    • 12:58
    • 18.11.11

    למה אתה משאיר את זה בידי אחרים? למה זו אחריותן הבלעדית של הנשים לפעול למען שוויון בחברה? אם דמך מעורב בעניין צא גם אתה ועשה משהו בנידון!

03 באמת, כתיבה נחמדה.  (לת) זכריה
  • 07:34
  • 18.11.11

04 כל מילה-סלע!  (לת) עדי
  • 07:45
  • 18.11.11

05 |LIKE|  (לת) רקסי
  • 07:56
  • 18.11.11

06 האם הקשר בין קול לערווה קיים בכל המקרים? אורני
  • 07:57
  • 18.11.11

"קול באישה ערווה". גם לגבר יש קול ויש לו גם ערווה. מה עם "קול בגבר ערווה"?

07 לפרימיטיביות של קיצוני הדתות השונות אין גבול  (לת) מודרניסט
  • 07:59
  • 18.11.11

08 בוקר טוב סתו
  • 08:17
  • 18.11.11

:) לנרי

09 לוגיקה בריאה  (לת) שיישארו בגטו?
  • 08:21
  • 18.11.11

10 ציניות מושחזת, אני בפירוש מודאגת יודית שחר
  • 08:25
  • 18.11.11

אני לא חושבת שהרצל חזה מדינת יהודים, באלף השלישי, שעוסקת בנושאים כל כך נחשלים. אבל הרצל מת, ואנחנו חיות. ואי אפשר לעצום עיניים, כשתועבת החרדים, הסטייה המוחית הממאירה, שהופכת אותנו לערווה שעירה, צצה מכל עבר. מגיעה לצבא, לאירועים ממלכתיים, למרחב הציבורי בעיר הבירה. החרדים מתרבים, כוחם גובר ודרישותיהם מתרבות. הם כופים סטנדרטים מזעזעים, שדומה שנכחדו מאז העת העתיקה. בעיר הבירה שלי מחלקים גברים ונשים באפרטהייד. זה מגיע למקומות נוספים. יום יבוא וכל אישה חופשיה, נאורה, חפצת חיים ונורמאליות, תצטרך להסתלק מהמדינה הזאת. נהפוך לסעודיה ב'. או שמא סעודיה נאורה יותר.

  •   It's coming and if you want to protect your self dror
    • 11:42
    • 18.11.11

    and your family get out of there as soon as you can. It's not the country you know and loved. This country is gone long time ago. It dose not get worth then that ,it's only continue until the country will be like them. You can see now where it's going. you better live now.

  •   Learn to write and spell english before you write  (לת) Nissan
    • 02:47
    • 19.11.11

  •   אני... נשמע לא אמין
    • 11:43
    • 19.11.11

    כמישהו שישמח שנלך מכאן...

    אנחנו לא!! זו המדינה שלנו.
    נרי,
    אמת בדברייך.
    משיחה שערכתי לאחרונה עם רב אורדטודוקסי, ניתן להבין שהחרדים הינם מיעוט המשמיע ונותן דעתו. הפוליטיקה היא המובילה בעניין.

11 חנה סנש לארה
  • 08:28
  • 18.11.11

תמיד תהיתי על מידת התבונה של שולחיה; האם הם חשבו שכמה צנחנים ימוטטו את הרייך? היה כאן חוסר אחריות נורא. היא מתה מוות אכזרי.

  •   מה הפלא? חרד כמוך.
    • 10:18
    • 18.11.11

    גברים, נו.

  •   וחייל בפלוגה ימוטט את האויב? זה מאמץ משותף יונתן
    • 16:22
    • 18.11.11

    והצנחנים הא"י כמו חנה סנש וחביה רייק מילאו תפקיד חשוב במלחמה נגד הנאצים.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%99_%D7%94%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%91

  •   ל- לארה מתגובה 11 נעמי
    • 12:07
    • 19.11.11

    שולחיה של חנה סנש וחבריה הצנחנים שלחו אותם כדי לנקות את מצפונם. ראשי היישוב בארץ ישראל לא האמינו לשמועות שהגיעו בזמנו מאירופה על השמדת היהודים ורק כעבור זמן אירגנו קבוצה שחבריה עלו מאירופה והיו מוכנים ללמוד צניחה ו"לעזור" ליהודים.
    אכן היה זה חוסר אחריות נורא אבל עד היום מקבלי ההחלטות מחליטים מאותה סיבה אומללה.

  •   קרא את הספר שוב.. ערן
    • 22:04
    • 19.11.11

    המטרה של חנה סנש כמו של חביבה רייך לא היתה להפיל את ה רייך וגם לא הרבה פחות מזה אך לא פחות נעלה מזה.. המטרה היתה לנסות להציל כמה שיותר מיהודי הונגריה משליחתם למחנות!

12 הקרב (כמעט) אבוד ד"ר אומנסקי
  • 08:43
  • 18.11.11

לכתוב רשימה צינית כזו בעיתון לאנשים חושבים ("חושבים כמונו") = לשכנע את המשוכנעים. רק מחאה נרחבת ולא אלימה (רק אם תהיה נרחבת תוכל להיות לא אלימה) בפתח השכונות החרשדיות והערים החרדיות תשנה משהו. שאחרת- אם נותנים לחשוכים את המדינה על מגש, למה שלא יקחו?

13 חילונים, צאו לקרב  (לת) זה ייגמר רק במלחמת אזרחים
  • 08:57
  • 18.11.11

14 לאה גולדברג כתבה 'אשרי הגפרור'?  (לת) אתמהה
  • 09:06
  • 18.11.11

15 להחרים את ירושלים ובית שמש... אני ואפסי עוד
  • 09:12
  • 18.11.11

אני לא מוכנה לבוא לערים החרדיות המוטרפות האלה. כאשר אני נדרשת לבוא למשרד ממשלתי בירושלים אני באה ובורחת חזרה לעירי השפויה. מצדי אפשר להחזיר את ירושלים לפלסטינאים, הם כבר ידעו מה לעשות עם המשוגעים האלה.

  •   באיזה אופן היה כדאי לחלק את ירושלים ירושלמי
    • 11:48
    • 18.11.11

    להעביר את כל ירושלים לפלסטינים זה מוגזם. לדעתי הפיתרון האידיאלי לירושלים הוא חלוקתה לארבעה חלקים לפי הפירוט דלהלן: העיר העתיקה שתהיה בניהול מועצה מורכבת מנציגי הדתות השונות, העיר המזרחית - בירת המדינה הפלסטינית, רובה של העיר המערבית - בירת ישראל והחלק הצפוני של העיר המערבית - עיר עם רוב יהודי אורתודוכסי.
    איני משלה את עצמי שיש לפיתרון הגיוני זה סיכוי מעשי.

  •   החרדים שולטים כבר עתה באזור שהצעת - וזה לא מפריע להם לצוות גם על אזורים אחרים של עיר הקודש שלא להתבונן בערוות המצולמות או מתניידות בפרהסיה. רחמנא ליצלן זה לא יעזור לכלום
    • 21:03
    • 18.11.11

    רק ההצעה של נרי לפתוח מנזר סגור לחרדים, בו לא תדרוך כף רגל של אשה - היא היא ההצעה הגואלת. [מי ינקה להם ומי יבשל להם ויעניק שרותים אחרים? - אלהים גדול.]

  •   לחלק את ירושלים בוזגלו
    • 16:48
    • 19.11.11

    לחלק את ירושלים ולהשאיר את החרדים בחלק הערב.!

16 כתבת יפה. לא חידשת אמנם, אבל יש להזכיר את הדברים ועשית זאת היטב  (לת) קורא מירושלים
  • 09:20
  • 18.11.11

17 חנה סנש היתה משוררת. מעליב לומר שגם היא כתבה שיר "הליכה לקיסריה", "למות צעירה" , "בדידות" ועוד
  • 09:44
  • 18.11.11

היא הוצאה להורג בת 23 ומלבד העלאת הגיגיה על הכתב עשתה עוד אי אלו דברים, שאמנם לא יספקו סקופים למדורי הרכילות ולא יהפכו אותה מועמדת ל"השרדות", אך חבל שדמותה מטשטשת ועוד נוספו על משכיחיה איקונוקלסטים. מיהי חנה סנש? על מחקר חדש ומקיף העוסק באדם שמאחורי המיתוס
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1050,209,44483,.aspx

18 מה זה "כתבה שיר"??? מה עם "הליכה לקיסריה"?  (לת) אלי אלי
  • 09:54
  • 18.11.11

19 מבריק ירושלמי על המזוודות
  • 10:12
  • 18.11.11

כמה מבריק ככה מדוייק. לנרי ליבנה יש דרך בלתי שגרתית ומושכת לבטא גם את הדברים הקשים ביותר, בהומור ובלי נפיחות!

20 ב"מאחורי הגדר" - תלמיד ישיבה סמוק פנים שנתפס בתחתוניו. גם זה ביאליק - שוטה הכפר
  • 10:14
  • 18.11.11

גברת ליבנה - זה כמו מתכון לשקשוקה,כך חנה סנש אחת,לאה גולדברג (ו"נתתי שם לכל ריס וציפורן ולכל שערה בבשר החשוף")ביאליק,"יש לי באר ומעליה תלוי דלי" - אנטומיה נטו,כלב וכלבה,גבר ואישה,תערבב,תחמם,ויוצא כתבה לתיפארת.

21 הבהרה יוסף המספר
  • 11:04
  • 18.11.11

חששם של "ברוכי אל "אלה הוא לא ברמת הווקליות שבקול אלא, מהאפשרות להציץ באותו "ענבל תוך גרוני" שדימויו הקרוב ל"דגדגן" מעביר אותם על דעתם ....

22 היינו מתרשמים: אבל גם המגדריסטיות מצנזרות... מודרניסט
  • 11:07
  • 18.11.11

מה ההבדל בין הפגנה עלק פמיניסטית נגד תמונה של דוגמנית כורעת בביקיני - לבין הפגנה חרדית נגד אותה תמונה? רק הצביעות העלובה, הנאלחת, של שרידי השמאל.

  •   מה הקשר בין שמאל-ימין לאבחנה שלך? לנשים בימין אין ערוה?  (לת) מודר-נישט
    • 15:45
    • 18.11.11

  •   מי שמדבר על "מצנזרות". . . נמי
    • 17:22
    • 18.11.11

    ואתה כצנזור הרי מצנזר כול תגובה המעוררת את רגשי
    הנחיתות העמוקים שלך מבעלי השכלה ומנשים חכמות
    פשוט מפני שאתה טיפש תהומי. . .

    [14:39]

  •   מי שמדבר על "מצנזרות". . . נמי
    • 17:45
    • 18.11.11

    ואתה כצנזור הרי מצנזר כול תגובה המעוררת את רגשי
    הנחיתות העמוקים שלך מבעלי השכלה ומנשים חכמות
    פשוט מפני שאתה טיפש תהומי. . .

    [14:39, 17:23]

  •   גאון, גאון המודרגניכט הזה  (לת) שני הדברים - בדיוק אותו דבר
    • 19:13
    • 18.11.11

  •   נראה שהמודרניות שלך נשארה תקועה אי שם בימי הביניים או בשיא התפארת הטאליבנית. למודרניסט
    • 21:05
    • 18.11.11

    תתקדם קצת.

23 תל אביביים התעוררו אבשלום
  • 11:21
  • 18.11.11

בקרוב גם אצלכם ובכל הארץ. ירושלים היא רק קצה הקרחון של תהליך הדרדרות מפחיד.

24 GOOOOOOOOOOOOOOOOD MORNING ISRAEL  (לת) wake up Israel and start to fight back with all you'v got
  • 11:46
  • 18.11.11

  •   הבעיה שבכל הקשור לירושלים לרק יזראל צריכה להתעורר, המסכנה הזו נחשבת קדושה ע"י מחצית אוכלוסיית עולם.  (לת) גלית
    • 21:45
    • 18.11.11

25 מתנצלת בפני מוקירי זכרה של חנה סנש המשוררת.  (לת) נרי ליבנה
  • 11:59
  • 18.11.11

  •   ההתנצלות בהחלט במקומה - למרות שיש לשער שאיזשהו עורך, מפלצתי בטעמו הקלוקל נוסח הגרועים שבטבלואידים - בחר את הכותרת המבחילה הזו. מאידך גיסא, גם הבחירה בצירוף המילים "כרותות ראש" כדי לבטא צנזורה מבחיל לא בהרבה פחות... אולי כדאי שפשוט תמעיטי בהתלהמות, גברת. במיוחד כשאת כותבת על צנזור תמונות נשים, שכאמור מבוצע באותה התלהבות ממש בידי פונדמנטליסטיות מהחוג לג'נדר כפי שהוא מבוצע בידי פונדמנטליסטים ממאה שערים. מודרניסט
    • 14:41
    • 18.11.11

    ההתנצלות בהחלט במקומה - למרות שיש לשער שאיזשהו עורך, מפלצתי בטעמו הקלוקל נוסח הגרועים שבטבלואידים - בחר את הכותרת המבחילה הזו. מאידך גיסא, גם הבחירה בצירוף המילים "כרותות ראש" כדי לבטא צנזורה מבחיל לא בהרבה פחות... אולי כדאי שפשוט תמעיטי בהתלהמות, גברת. במיוחד כשאת כותבת על צנזור תמונות נשים, שכאמור מבוצע באותה התלהבות ממש בידי פונדמנטליסטיות מהחוג לג'נדר כפי שהוא מבוצע בידי פונדמנטליסטים ממאה שערים.

  •   החברה הישראלית מקצינה בכל הכיוונים, כולם בורחים מהאמצע לקצוות מודה ועוזבת תרוחם
    • 19:12
    • 18.11.11

    החברה הישראלית הולכת ומקצינה בכל התחומים, במתירנות שלוחת רסן בקצה האחד ובהקפדה על מילוי כל המצוות, גם אלו שאינן כתובות, בקצה השני של החברה. כולם בורחים מהאמצע לקצוות, כולם חושפים פרופיל חד ומפחיד, רושף שנאה לכל מי שאינם מוכנים להקצין כמותם. מול המתירנות המבחילה הנחשפת בשלטי חוצות ובתוכניות הריאליטי, שכבר אינן מותירות כלום למרחב האישי האינטימי, מציגה החברה הדתית את מופע האימים שלה, ומכיוון שממילא המדינה כבר נענתה לרוב גחמותיה, אין לחרדים ברירה אלא להציג דרישות מטורפות ולהאבק על מילויין וזאת כדי להוכיח לתורמים שהולכים ומתמעטים מעבר לים שהעדה החרדית מצדיקה את ההשקעה בה, שהיא פועלת להפיכת ישראל למדינת הלכה למעשה. אורכידאה

  •   בידי הצנזור המפלצתי. . . נמי
    • 07:13
    • 20.11.11

    של הארץ רועדות המספריים. . . ולא רק שהוא כורת
    את ראשי המגיבים שלא מוצאים חן בעיניו ונגד תקנון
    הצנזורה!!! הוא גם מתחזה כילד קטן למגיבים ומנבל
    את פיו ומחלק כיד המלך עשרות דיס-לייקים. . . הוא
    תוקף גם את כותבי ובעיקר את כותבות הארץ בחמת
    זעם אפילו את העורכים. . . המודרניסט שונא בעצם
    כל מה שזז אפילו את עצמו. . . המסכן. . .

    [22:16, 0:52, 10:30, 10:47, 11:50, 12:17, 12:41,
    12:59, 15:23, 18:14, 19:55, 21:56]

26 אני גרתי בבית-וגן, זכור לי מספר חרדים שנתפסו מאחורי שיחים, שלא נדע כמה צבועים הם.  (לת) טל
  • 12:14
  • 18.11.11

27 איראן אינה זקוקה לפצצה. היא מתנתלת בקירבנו בדלת האחורית. אז לא לשגות באשליות. נגד זה שום "חץ"" גיורא
  • 12:21
  • 18.11.11

לא יעזור.

28 הגיל לא קובע. . . נמי
  • 12:51
  • 18.11.11

נרי החכמה, אל תשכחי כי רבקה אמנו היתה תינוקת
בת שלוש כאשר נישאה ליצחק אבינו ואילו שרה אמנו
היתה בת תשעים כאשר ילדה את יצחק אבינ. . .

וגו'. . . וגו'. . .

[9:18, 12:49]

29 ל-21 יוסף המספר ברוריה
  • 14:07
  • 18.11.11

אם הענבל שבגרון הוא הבעייה, אז לשיר בפה סגור מותר?

30 תוחזר נרי ליבנה לירושלים לאלתר- רק היא יכולה על ברקת  (לת) דינה
  • 14:19
  • 18.11.11

31 ערווה היא בעיני המתבונן ל-21 אריאלה
  • 15:05
  • 18.11.11

בסך הכל ההסבר שלך רק מדגיש את מה שנרי אומרת- מרוב שהם מחורמנים כל הזמן, כל דבר נראה לחרדים כמו ערווה. עוד מעט יכריזו מלחמה גם על פרחים כמו גלדיולות, רקפות וסוגים אחרים שגם הם יכולים להראות כמו ערווה. הערווה היא בעיני המתבונן

32 יש לי רעיון מעולה רות
  • 16:45
  • 18.11.11

שבפרסומת של אדי יציגו איברים של האישה ולא את האישה בעצמה. כל איבר יתקבל בברכה, כולל שחלות. חוץ מהערווה כמובן.

33 תגובה למודרניסט פמיניסט
  • 18:49
  • 18.11.11

יש הבדל גדול בין מחאה פמיניסטית על מודעות שמציגות נשים באופן בוטה כאובייקט לבין המחאה כנגד העובדה שלנשים אסור יהיה להראות או להישמע בחוצות ירושלים

34 יכול להיות שבירושלים פשוט מתכוננים מראש לפלישה איראנית? איילת ש.
  • 18:51
  • 18.11.11

ושדווקא החרדים בסוף יהיו הכי מוכנים, עם התלבושות והיחס הדומה לנשים?

35 הדתות הן מקור הרוע והמיסכנות של המין האנושי  (לת) שולה
  • 21:05
  • 18.11.11

  •   אמת ויציב אבירם
    • 10:49
    • 19.11.11

    אני מאוד שמח שהם החליטו להקצין את עניין הצניעות. הדת היא סכנה במישורים רבים, אבל ההקצנה כאן מעלה את הדברים לפני השטח בצורה ממוקדת ומכניסה (טעות טקטית של מנהיגי הדת) גורמים פמיניסטיים למאבק, שאולי בלי זה היו (למה?) סובלניים כלפי התועבה הזאת.

36 חזרה לגטו הגלותי צאו בחוץ לארצות הים ותהנו מכל הבא ליד ומכל העולמות והשגיונות כאן בארץ האבות יתכבדו ויתקדשו ואף יתפלשו בעפר ובתנאי של יזקו ולא יציקו  (לת) פלץ
  • 23:24
  • 18.11.11

37 מצחיק אבל עצוב מאוד אברהם
  • 01:05
  • 19.11.11

הבעייה לא מסתיימת בחרדים אלא בזה שהחילונים והדתיים השפוייםממהרים להתיישר לפני השגעונות של החרדים בשנייה שהחרדים רק פוצים את פיהם. צריך להפסיק לפחד מהם! בירושלים יש כבר מסורת די ארוכה של התחשבות יתר ברגשות החרדים שהם ציבור טפילי שאיננו משלם מיסים לעירייה , רובם אינם עובדים לפרנסתם ובודאי שאינם משתתפים באופן פעיל בטיפוח העיר ובכל זאת הם אלו שנותנים את הטון והצבע לפניה המשחירים של ירושלים

38 ההבדל בין שנאת חרדים ואנטישמיות הוא דק מאוד רן
  • 01:25
  • 19.11.11

אם הדברים היו מתפרסמים בארץ אחרת באירופה או באמריקה היו קוראים לזה אנטישמיות.

39 Old neri Brazilian
  • 07:13
  • 19.11.11

את מזדקנת. וכמו ההיא מ״דבר״ את מרה ומרירה ועקשנית כמו ההיא מרחוב ירושלים בהדר חיפה. חבל. את לא חברה. את לא כלום חוץ מדגדגן כושל שאבד עליו הקלח בקרית יובל

40 ככל שהם קטנים בתורה כך הם מהדרים במצוות!  (לת) דומינו
  • 10:06
  • 19.11.11

41 ענק!!! ליידי באבא
  • 10:35
  • 19.11.11

מעכשיו אשמור נגיעה גם מחתולים, עכברים, שממיות וג'וקים. תודה לך, נרי, שהזכרת לי לשמור על מצווה חשובה זו.

42 האישה ביהדות היא תמיד אובייקט מיני בלבד- אצל הדתיים אישה היא כלי לתשמיש צביקה מירושלים
  • 11:49
  • 19.11.11

זאת אומרת- אלוהים יצר אותה לשימושו של הגבר. תמיד דתיים טוענים שהיהדות היא דת שמכבדת נשים משום שחובתו של הגבר לענות על צרכיה של האישה ומשום ששרים לה בכל ערב שבת "אשת חיל" וכמובן שאצל הדתיים המתקדמים ובטח אצל הרפורמים והקונסרבטיבים, מודגש יותך הכבוד כלפי האישה והשוויונות. אבל אצל החרדים, עם ההקצנה הזאת שקורית אצלם ועם העובדה שבירושלים ובית שמש אף אחד לא עומד מולם, האישה חוזרת להיות סתם כלי או כמו שכתבת "ערווה מהלכת".

43 מי שמחפש ערוות, ימצא אותן בכל מקום. התירוץ הדתי רק עוזר לדוסים עמוס
  • 12:38
  • 19.11.11

להצדיק את זה שחלק גדול מהקליינטים בחוף תל ברוך ובתחנה המרכזית הם דוסים. אולי באמת הם חרמנים תמיד

44 נרי כותבת בשנינות ובהומור על המציאות המפחידה שאני רואה מסביבי יום ירושלמית מודאגת
  • 12:41
  • 19.11.11

יום. לפני שבוע ביקשו ממני להחליף מקום באוטובוס בתוך ירושלים ולא בקו מהדרין. לא הסכמתי ודווקא נשים חרדיות באוטובוס התנפלו עלי בצעקות. התוצאה- לא החלפתי מקום אבל ירדתי מהאוטובוס. זה לא יכול להמשך ככה!!!

45 מי שנכנע לחרדים - שלא יתקוף אותם בצורה מדומה . ביבי גלילי
  • 15:38
  • 19.11.11

החרדים דורשים מה שהם רואים לנכון .
אין פה בכלל ויכוח על הלגיטימיות או ההגיון . הם רוצים ויכולים אז הם גם דורשים ומבצעים .
מי שנכנע לתכתיבים - שלא יחפש תירוצים . שפשוט יסרב . שלא ייכנע .
הבעיה - שזה לא קורה .
הלוואי שמחאת הקיץ האחרון - שהולכת ומתמסמסת , היתה יעילה כדי מחצית החרמות והנידויים של החרדים .

46 גדול כל מילה בסלע אורי
  • 17:53
  • 19.11.11

קשה להבין את המגפה הפנדמליסטית שנפלה עלינו

47 שתי מדינות לשני עמים אלרגית לירושלים
  • 19:01
  • 19.11.11

לחילונים ולשפויים את מישור החוף, שהדוסים יקחו את כלהשאר וישאירו אותנו בשקט. לא צריך אותם. נראה איך תהיה הכלכלה של מדינת ירושלים לעומת מדינת תל-אביב. כן, אני נתקפת בגועל כל פעם שאני מתקרבת לירושלים, כבר מזה שנים. העיר נוטפת דתיות באופן בלתי נסבל. ומה שהכי מפריע זה שאני מרגישה כאילו אני בחו״ל בעוד שאני יודעת שזה עדיין אמור להיות חלק ממדינת ישראל. גועל נפש.

48 על רקע המתרחש במרחב הציבורי בירושלים משמח לשמוע/לקרוא/לצפות בנשות ישראל " השוות " ההולכות ורבות ו"משתוות מקצועית/הישגית" לגברים ."  (לת) המהפכה שכנגד
  • 19:04
  • 19.11.11

49 שביקשו שאפנה מקום או שאלבש חצאית עוד לא קרה לי
  • 19:06
  • 19.11.11

נראה לי שאני עלולה להגיב באלימות. בטח באלימות מילולית. ומי שמכיר אותי יודע שזה אף פעם לא קורה לי. מצד שני, אולי פשוט אפתח את פי ואשיר? ככה הם יאלצו לסגת. לאן היגענו? 

50 בכניסתי לסופרמרקט דתי עטפו אותי במטפחת ענקית. איזו מחמאה!!! אמרתי תודה!!!  (לת) בת 70
  • 19:28
  • 19.11.11

51 איזהו גיבור? לא היה שם משהו על כבישת יצרים?
  • 20:32
  • 19.11.11

שיתאפקו. אם רק על זה הם חושבים כל הזמן, והם מרגישים שקשה להם להתאפק, מה זה אומר עליהם בדיוק? זה החינוך אולי? יותר מדי לימודי תנ״ך? מה?

52 אלוהים אלוהים
  • 21:38
  • 19.11.11

מי המציא את אלוקים במקום אלוהים

53 בואו נלבש כולנו טלאי אישה צהוב הגיע הזמן לעשות מעשה
  • 22:01
  • 19.11.11

הרי רוצים לאסור עלינו לשבת במקומות מסוימים, ללבוש בגדים מסוימים, ללכת ברחובות מסוימים... מזכיר משהו, לא? וזה שנשים דתיות תומכות בכל זה פשוט מדהים! שטיפת מוח עשו להן. מדינת ישראל היתה צריכה מזמן לא רק להפסיק את מימון החינוך הדתי אלא גם למנוע קצבאות ילדים מילדים שאינם הולכים למסגרות חינוך חילוניות שממומנות ע״י המדינה. ומי זוכר שבפעם האחרונה שהם לא נכנסו לממשלה - שהיתה גם הפעם הראשונה כמדומני - הם חזרו וקראו ״אי אפשר להתעלם מציבור שלם״. הצחיקו אותי כבר אז. זה רק כשהם ה״ציבור השלם״ שאי אפשר להתעלם מהם. במחשבה שניה, הם באמת לא מתעלמים אלא רומסים זכויות של ציבור שלם בכוח.  

54 גדול!!! אני בעד!!!  (לת) דמוקרט ישראלי
  • 22:02
  • 19.11.11

55 שושנה היא גילגול אבא של רזוליה
  • 22:59
  • 19.11.11

של חנה סנש ולאה גולדברג ביחד. נרי את גדולה. אני רק לא מאמין שאפשר לשמור נגיעה משושנה. אני רק רואה אותה ברחוב ובא לי לחבק אותה. היא מקסימה. ועוד דבר- אפילו חרדים לא יכולים להחזיר כלבים לצער בעלי חיים כי גם לחרדים יש נשמה.

56 חנה סנש התנדבה למען סיוע לטייסי מטוסים בריטיים שיופלו . מישהו יודע למה הדביקו לה רצון לסייע ליהודים ?  (לת) חיים מילר
  • 00:01
  • 20.11.11

  •   חיים, מה לך כי תלין? צבא הרייך היה כבר בפאתי מצריים והישוב היהודי... אורי כדורי
    • 13:22
    • 20.11.11

    בא"י, רובו ככולו, ניסה לסייע לבריטים. הלא כן?

    ובנוסף:
    1. היא צנחה בשטח אויב אלפי ק"מ מביתה?!
    2. ולו היתה בסה"כ עקרת בית - האם יש לערוף את ראשה בתמונות?!

57 חנה סנש התנדבה אך למעשה לא עשתה כלום ונהרגה. אין שום הצדקה להדביק לנ מעמד של גיבורת על יותר מאשר לכל לוחם שהתנדב לקרבי , לא הספיק לעשות כלום ונהרג בהפצצה או בתאונת אימונים.  (לת) חיים מילר
  • 00:04
  • 20.11.11

  •   אתה מדבר שטויות, חיים. חלק ממשימתם של סנש ושאר הצנחנים היתה נסיון להציל את יהודי הונגריה - גם אם משימה זו לא הוטלה עליהם בידי הבריטים. קרא את "רוח גדולה באה" של פלג, ותשכיל מעט. דבר אחד בטוח - איש לא ציפה, בחלומותיו החשוכים ביותר, שסנש תשמש כלי בידי אנטישמים כדי לנגח את ה"חרדים", בעוד האנטישמים עצמם מצנזרים תמונות נשים מסיבותיהם הפונדמנטליסטיות שלהם.... מודרניסט
    • 13:06
    • 20.11.11

    אתה מדבר שטויות, חיים. חלק ממשימתם של סנש ושאר הצנחנים היתה נסיון להציל את יהודי הונגריה - גם אם משימה זו לא הוטלה עליהם בידי הבריטים. קרא את "רוח גדולה באה" של פלג, ותשכיל מעט. דבר אחד בטוח - איש לא ציפה, בחלומותיו החשוכים ביותר, שסנש תשמש כלי בידי אנטישמים כדי לנגח את ה"חרדים", בעוד האנטישמים עצמם מצנזרים תמונות נשים מסיבותיהם הפונדמנטליסטיות שלהם....

  •   אני ממליצה לך לקרוא מעט על חנה סנש לפני שאתה קובע ש"לא עשתה כלום ונהרגה" לחיים מילר
    • 21:18
    • 20.11.11

    ותגלה שלא הוצאתה להורג היא שהפכה את חנה סנש אוטומטית לגיבורה לאומית, כפי שלא נפילתו של יוסף טרומפלדור בקרב האבוד על תל חי היא שהפכה את הסוציאליסט הגידם לגיבור לאומי, לחלק ממורשת הגבורה של ישראל המודרנית, אפילו של הימין הבית"רי הקרוי על שמו.
    חנה סנש התנדבה לפעולה מסוכנת, ידעה מראש שהיא מסכנת את חייה ופחדה מאד, כפי שמתברר ממכתביה, אך לא התחרטה לרגע. עמידת הגבורה שלה בעינויים הקשים וסירובה לספק את רצון הגסטפו ולמסור את הקוד של המשדר שלה בהחלט הופכים אותה לגיבורה, ככל טייס שצונח ממטוס בוער ונופל בשבי האויב ועובר עינויים קשים בנסיון לחלץ ממנו מידע. חנה סנש וחבריה לפעולה, חביבה רייק, אנצו סרני ואחרים שלא חזרו וגם אלו שחזרו היו גיבורים, ללא מרכאות. אורכידאה

58 כתבה טובה; כותרת רעה.  (לת) גיורא
  • 08:58
  • 20.11.11

59 "בגילי, אני עדיין נחשבת לאובייקט מיני?" בחור צעיר
  • 13:01
  • 20.11.11

בהחלט כן.
את אישה סקסית ביותר.

60 איזהו החרד? האינו כובש את ייצרו!  (לת) אורי כדורי
  • 13:13
  • 20.11.11

61 שכותבים על ירושלים מת"א חילוני ירושלמי
  • 13:29
  • 20.11.11

חנה סנש ולאה גולדברג כרותות הראש הן הפצה של סטודנטים כמחאה על הפרסום המצונזר, הן לא צונזרו בעצמן. אבל נרי ליבנה מוכיחה עיתונות גרועה מהי, אין צורך לבדוק עובדות, מספיק להתבסס על "שמעתי ש.." , בעיקר אם היא יכולה להכפיש את ירושלים עוד קצת מבית הקפה בשנקין..

  •   אני משוכנעת שביקרת בבית קפה בשינקין הרבה אחרי. נרי ליבנה
    • 16:21
    • 20.11.11

    האם מותר רק לירושלמים לכתוב על מה שקורה בירושלים? רק שאחר כך לא תבוא בטענות על כך שהתקשורת לא מסקרת את ירושלים כמו שצריך. חוץ מזה, אני מבקרת בירושלים לפחות פעם בשבוע ויודעת היטב מה קורה בה.

  •   ועדיין לא הצלחת להבין את פשר המודעות ה"מצונזרות". כל הכבוד על התחקיר היסודי! (זה היה סרקאזם, אם לא הבנת.)  (לת) ירושלמי
    • 20:50
    • 20.11.11

62 את מבינה שזה קמפיין נגד צנזורה ולא תמונות אמיתיות?!  (לת) י-מי
  • 15:17
  • 20.11.11

63 מה זה חשוב בכלל איפה נרי גרה? בצלאלניק
  • 16:24
  • 20.11.11

חוצמזה, הכתבה מבטאת בדיוק את מה שהפרוייקט רצה להביע במילים. על איזו "הטעייה" אתם מדברים. כמו רוב התלמידים בבצלאל גם אני בורח מירושלים כל שבוע, אפילו שהיא עיר מאוד יפה. אבל האווירה בה קשה ויש תחושה של השתלטות חרדית.

64 מאמר ראוי שכן ההיטמטמות בשם "הדת היהודית" עוברת כל גבול  (לת) הישתטות המונית מחליאה
  • 21:44
  • 20.11.11

65 כתבה מיותרת לחלוטין אני
  • 11:54
  • 27.11.11

כתבה זו מעצימה שנאה מעוררת פרובוקציה ועימות לחינם.
מי שקרא את היומן של חנה סנש והתקרב לדמותה היה מבין שלעורר שנאה ועימות רחוק מאוד ממנה.
חנה סנש היא דמות שאין בה טיפת אנוכיות
שיש בה נתינה ואהבה.
דמותה עוררה השראה רבה בארץ ובעולם כולו בלבבות רבים
ולשמחתי עדיין

66 צניעות חיים
  • 19:33
  • 27.11.11

לא מסכים עם ההקצנה. בשני הצדדים

67 נאורות חיים
  • 00:08
  • 04.12.11

מפחידות התגובות של אנשים חושבים אנשים מודרנים ונאורים ראוי להם שיכבדו את רצונו של ציבור שלם שצניעות היא דבר חשוב בעייניו גם אם לכם זה נראה מוזר וחשוך דמוקרטיה גם כשלא נוח. אל תחליטו מה מגדיל לחרד.