המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

משחק הקורבן של הימין

"סוף סוף הימין מתחיל לשלוט", אמר ח"כ אורי אריאל אחרי ההצבעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הפרדוקס כולו מתגלם באיש אחד: איש הימין המובהק, החבר בוועדה לבחירת שופטים כבר מאז תחילת הקדנציה, בעודו בכלל נציג האופוזיציה האמורה להיות הלא-ימין. מי שכיהן כמזכ"ל מועצת יש"ע, כראש המחלקה להתיישבות במשרד הביטחון, כחבר דירקטוריון קרן קיימת לישראל וכראש המועצה הראשון של בית אל - מרגיש שרק עכשיו "סוף סוף הימין מתחיל לשלוט". קורות החיים של אריאל לבדו מדגימות עד כמה הימין שולט כאן כבר זמן רב מאוד, אפילו כש"השמאל" היה כביכול בשלטון, ובכל זאת תחושת הקוזק הנגזל. הקורבן.

בית המשפט העליון והתקשורת, שעל פי יריב לוין גם אותה יש לכבוש כדי לשלוט - לא היו מעולם שמאלנים. בית המשפט העליון והתקשורת, באופנים שונים, הם בעיקר ליברליים. הליברליות הישנה והטובה, הפטריארכלית, הדוגלת בשוויון ובחירות, אבל בלי לוותר על ההגמוניה והעליונות של הגבר הלבן, החילוני אבל יהודי מאוד.

בית המשפט העליון איפשר את כל ההתנחלויות, הכבישים והתנאים שלהן, הכשיר את חומת ההפרדה, את החיסולים הממוקדים, מאפשר את אי-גיוס חרדים לצבא, את הבלעדיות האורתודוקסית על גיור, נישואין, גירושין, מאפשר הפרדה בין נשים לגברים וחוקי מדינה לפי חוקי ההלכה כגון איסור תחבורה ציבורית בשבת. בפועל שמר בית המשפט העליון על כל האינטרסים של הימין וחיזק אותם.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" אליכם לפייסבוק

התקשורת ממסדית מטבעה: היא מזדהה עם השלטון, עד שהיא מתהפכת, לפי צורכי הדרמה שלה. התקשורת האדירה את מנחם בגין כשם שהאדירה את יצחק רבין, איתרגה את אריאל שרון כשם שהתעללה בשמעון פרס, תמכה באוסלו כמו בחומת מגן, מעסיקה ומציגה הרבה נשים אבל בעמדות נחותות ובתפקידי אובייקט מיני ותומכת בכל דבר שהוא יהודי ופטריוטי (כמו נישואי צהר, למשל). הימין ועמדותיו זכו לייצוג נרחב מאוד בתקשורת, שבפועל הפיצה את עמדותיו וחיזקה אותן.

אלא שהימין לא המציא את הפרדוקס הזה. זה בדיוק הפרדוקס שבו ישראל מתנהלת כמדינה תמיד, ומאז 1967 ביתר שאת. ישראל חזקה, פורחת, משגשגת, כובשת את יהודה ושומרון, ואת עזה בפורמט כזה או אחר, מדכאת את העם הפלסטיני בשטחים על בסיס יום יומי, ובמקביל מחזיקה בדימוי עצמי ובתודעה של קורבן, וככזאת מציגה את עצמה לעולם. מתוקף עמדת הקורבן, גם ישראל וגם הימין מצדיקים את מעשיהם התוקפניים כלפי אזרחים, לא-אזרחים, מוסדות ומדינות אחרות.

זה בדיוק המקום שבו אזרחי ישראל מתקשים להפריד ולזהות, שהימין המשתולל עכשיו במופעי חטיפת כל הרשויות, שאינן - ולא אמורות להיות - בידי השלטון, איננו באמת קורבן. המופע של קורבן התוקף בלי הבחנה נופל אצל רוב הציבור על מקום רגשי מוכר, שאתו הוא מזדהה מיד, בלי קשר לתכנים של המופע. מתוך ההרגל להציג את עצמנו, בעודנו החזקים, כקורבן, המופע הקורבני של הימין האלים והכוחני מדלג על השכל הרציונלי של הציבור ונוחת ישר בלב הרגיל להתכנס בצדקתו.

במובן הרגשי הזה, ורק בו, הימין באמת מייצג את הרוב. כך מחמיץ הציבור הישראלי את העובדה, שהימין הקיצוני אינו מייצג את הרוב ואינו מעוניין באינטרסים של הרוב. כך הציבור אינו רואה, שמה שהימין הקיצוני רוצה להשיג בחקיקות האלה איננו טוב לרוב הציבור, גם לא במובנים האזרחיים היום יומיים שלו, בלי קשר לפלסטינים.

המתקפה הפרועה של הימין הקיצוני הקורבני גורמת לכל המערכת לחשוב, שאולי הוא באמת מייצג את הרוב, ולהתנצל על כך שאין היא מתיישרת לפי הערכים שלו. ובכן, לפרוטוקול: הימין הקיצוני כבר יודע היטב שהוא איננו קורבן; אבל הוא גם יודע כמה תועלת צומחת לו במשחק על הקלף הזה. בדיוק כמו מדינת ישראל.

Read this article in English: Playing the victim




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל ההכללה הזו אינה מקובלת עלי. זה בדיוק כפי שהימין מתייחס לשמאל. פשטני מדי צר לי.  (לת) ירושלמית
  • 03:48
  • 22.11.11

  •   מעריך מאד את אומץ הלב של תומכי החוק אמש.בז למתנגדים הפחדנים והעלובים שמורא התקשורת נפל עליהם.  (לת) חייבים להמשיך ואף להגביר הבליץ החוקתי נגד הסמול
    • 08:58
    • 22.11.11

  •   כשהגלגל יתהפך, והוא יתהפך יום אחד והימין יחזור להיות מיעוט תחת המגף של הסמול תתחיל הצעקה על מה שיעשה הסמול לימין באמצעות החוקים שחוקק הימין אז תראו מה זה כשהדרעק ששפכתם על אזרחי המדינה דרך הוונטילטור יופנה אליכם.  (לת) ל 08:58
    • 12:04
    • 22.11.11

  •   שמתי לב לטוקבקיסטים מהסוג החדש... מי נתן לכם מקלדת?
    • 17:41
    • 22.11.11

    לכאורה מסכימים עם הרוח הכללית של המאמר אבל טוענים שהטיעונים שהובאו בתוך המאמר הם שטחיים, פשטניים או פלקטיים (כן, יש גם טוקבט כזה. במאמר של חיים ברעם). כך, בעצם, מנטרלים את המאמר מהעוצמה שלו.
    מירב מיכאלי כתבה, כבד"כ, מאמר מעמיק וחד עם תובנה מאוד חשובה לגבי ההתנהלות של מינת ישראל בכלל והימין בפרט. יש ללמוד את התוכן שלו בשיעורי אזרחות. יישר כוח!

  •   שמתי גם לב שמאמרים פשטניים שתואמים את עמדתך הופכים למעמיקים  (לת) אהוד
    • 20:07
    • 22.11.11

  •   מבולבל כיאה לימין הזוי - תומך בשטויות האלה ובוכה כמו קורבן על העתיד  (לת) הנה עוד הוכחה שמירב קלעה בול
    • 20:12
    • 22.11.11

02 אני אוהב את חדות ראייתך  (לת) דני
  • 04:34
  • 22.11.11

03 כמגדריסטית, ודאי מוכר לך המושג בקלאש? מודרניסט
  • 05:14
  • 22.11.11

אז זהו, שעוד לא ראיתם כלום. חושבת שאיכשהו תצליחי להגן על הזכות המוקנית לשופטי רחביה להמשיך ולמנות אך ורק את תאומיהם האידאולוגיים, בעודם מקוששים להם עוד ועוד סמכויות, מכל הבא ליד - ומנפקים החלטות מחפירות כמו בערעור קצב? באיזו דמוקרטיה בעולם זה כך?... אבל השיירה עוברת, גברת. השיירה עוברת. בתוך עשור שניים יתוקנו הנזקים הקשים שגרם אהרון ברק. ישראל תשוב לשפיות - כמתוקנות שבאומות העולם. חכו ותראי.  

  •   המדינה האנטי דמוקרטית שלך "תתקן", ואכן תוך עשור שניים לא תשרוד. נחכה ונראה. אגב, כדאי לך להפסיק למחזר הבנו שאתה גם בעד אנס שהורשע ונגד שופטי רחביה, אתה בהחלט בדרך למדינה פאשיסטית.  (לת) ערן
    • 09:01
    • 22.11.11

  •   לערני החמוד: ראשית, לאור הקמפיין הרפיטטיבי וההיסטרי של כל גופי התקשורת בפרט ושרידי השמאל המוכים בפרט בחודשים האחרונים, קצת מצחיק לקרוא אותך מקשקש על מחזור. שנית, אופייני לבולשביק - במקום לענות לביקורת העניינית על פסק דין קצב המופקר - לקשקש על היותי "בעד אנס מורשע". הרי לו יכולתם הייתם מכניסים את מתנגדיכם הפוליטיים למחנות מעצר, לא רק מנפקים פסקי דין אידאולוגיים והחלטות ערעור פחדניות. שלישית, לגבי הפאשיזם (מי שמדבר על מיחזור, אה?) - אז כמו שהיה צונאמי בספטמבר, עם מוספים מיוחדים ואזהרות וצעקות שבר, כך אנו גם "בדרך למדינה פאשיסטית"... לא צונאמי, לא פאשיזם, לא משכורות מנופחות במימון מדינות זרות, לא פרסום שקרים גסים בעיתון בשירות האידאולוגיה ללא חשש תביעה, לא בית משפט שכולו גזור מעור אחד של מיעוט קיצוני ובזוי שאין לו כל ייצוג בפרלמנט, ובצדק. נגמרה החגיגה, חמוד. פאשיזם? בתחת שלנו. נתקן את העיוותים המזיקים, וישראל תהפוך למדינה דמוקרטית יותר - כמתוקנות באומות העולם. תוכלו להמשיך לקשקש, אל תדאג. רק בלי כסף בריטי והולנדי ואולי גם סעודי, ובלי בית משפט שמגלה אהדה כה משובבת נפש למטרות הימין הלאומני הערבי להן מכרתם את נשמת העבדים שלכם, עד כדי איפשור המשך הליכים מצד פושע מלחמה מורשע נגד המדינה לאחר ששוחרר תמורת גוויות חיילינו. כואב, ערני מתוקי? אז תבכה. אגב, אתה לא במקרה המשומד מאוקספורד? גם לו קוראים ערן. מזמן לא הרחנו פה את הבל פיו המבאיש... מודרניסט
    • 12:39
    • 22.11.11

    לערני החמוד: ראשית, לאור הקמפיין הרפיטטיבי וההיסטרי של כל גופי התקשורת בפרט ושרידי השמאל המוכים בפרט בחודשים האחרונים, קצת מצחיק לקרוא אותך מקשקש על מחזור. שנית, אופייני לבולשביק - במקום לענות לביקורת העניינית על פסק דין קצב המופקר - לקשקש על היותי "בעד אנס מורשע". הרי לו יכולתם הייתם מכניסים את מתנגדיכם הפוליטיים למחנות מעצר, לא רק מנפקים פסקי דין אידאולוגיים והחלטות ערעור פחדניות. שלישית, לגבי הפאשיזם (מי שמדבר על מיחזור, אה?) - אז כמו שהיה צונאמי בספטמבר, עם מוספים מיוחדים ואזהרות וצעקות שבר, כך אנו גם "בדרך למדינה פאשיסטית"... לא צונאמי, לא פאשיזם, לא משכורות מנופחות במימון מדינות זרות, לא פרסום שקרים גסים בעיתון בשירות האידאולוגיה ללא חשש תביעה, לא בית משפט שכולו גזור מעור אחד של מיעוט קיצוני ובזוי שאין לו כל ייצוג בפרלמנט, ובצדק. נגמרה החגיגה, חמוד. פאשיזם? בתחת שלנו. נתקן את העיוותים המזיקים, וישראל תהפוך למדינה דמוקרטית יותר - כמתוקנות באומות העולם. תוכלו להמשיך לקשקש, אל תדאג. רק בלי כסף בריטי והולנדי ואולי גם סעודי, ובלי בית משפט שמגלה אהדה כה משובבת נפש למטרות הימין הלאומני הערבי להן מכרתם את נשמת העבדים שלכם, עד כדי איפשור המשך הליכים מצד פושע מלחמה מורשע נגד המדינה לאחר ששוחרר תמורת גוויות חיילינו. כואב, ערני מתוקי? אז תבכה. אגב, אתה לא במקרה המשומד מאוקספורד? גם לו קוראים ערן. מזמן לא הרחנו פה את הבל פיו המבאיש...

  •   לערני החמוד: ראשית, לאור הקמפיין הרפיטטיבי וההיסטרי של כל גופי התקשורת בפרט ושרידי השמאל המוכים בפרט בחודשים האחרונים, קצת מצחיק לקרוא אותך מקשקש על מחזור. שנית, אופייני לבולשביק - במקום לענות לביקורת העניינית על פסק דין קצב המופקר - לקשקש על היותי "בעד אנס מורשע". הרי לו יכולתם הייתם מכניסים את מתנגדיכם הפוליטיים למחנות מעצר, לא רק מנפקים פסקי דין אידאולוגיים והחלטות ערעור פחדניות. שלישית, לגבי הפאשיזם (מי שמדבר על מיחזור, אה?) - אז כמו שהיה צונאמי בספטמבר, עם מוספים מיוחדים ואזהרות וצעקות שבר, כך אנו גם "בדרך למדינה פאשיסטית"... לא צונאמי, לא פאשיזם, לא משכורות מנופחות במימון מדינות זרות, לא פרסום שקרים גסים בעיתון בשירות האידאולוגיה ללא חשש תביעה, לא בית משפט שכולו גזור מעור אחד של מיעוט קיצוני ובזוי שאין לו כל ייצוג בפרלמנט, ובצדק. נגמרה החגיגה, חמוד. פאשיזם? בתחת שלנו. נתקן את העיוותים המזיקים, וישראל תהפוך למדינה דמוקרטית יותר - כמתוקנות באומות העולם. תוכלו להמשיך לקשקש, אל תדאג. רק בלי כסף בריטי והולנדי ואולי גם סעודי, ובלי בית משפט שמגלה אהדה כה משובבת נפש למטרות הימין הלאומני הערבי להן מכרתם את נשמת העבדים שלכם, עד כדי איפשור המשך הליכים מצד פושע מלחמה מורשע נגד המדינה לאחר ששוחרר תמורת גוויות חיילינו. כואב, ערני מתוקי? אז תבכה. אגב, אתה לא במקרה המשומד מאוקספורד? גם לו קוראים ערן. מזמן לא הרחנו פה את הבל פיו המבאיש... מודרניסט
    • 12:40
    • 22.11.11

    לערני החמוד: ראשית, לאור הקמפיין הרפיטטיבי וההיסטרי של כל גופי התקשורת בפרט ושרידי השמאל המוכים בפרט בחודשים האחרונים, קצת מצחיק לקרוא אותך מקשקש על מחזור. שנית, אופייני לבולשביק - במקום לענות לביקורת העניינית על פסק דין קצב המופקר - לקשקש על היותי "בעד אנס מורשע". הרי לו יכולתם הייתם מכניסים את מתנגדיכם הפוליטיים למחנות מעצר, לא רק מנפקים פסקי דין אידאולוגיים והחלטות ערעור פחדניות. שלישית, לגבי הפאשיזם (מי שמדבר על מיחזור, אה?) - אז כמו שהיה צונאמי בספטמבר, עם מוספים מיוחדים ואזהרות וצעקות שבר, כך אנו גם "בדרך למדינה פאשיסטית"... לא צונאמי, לא פאשיזם, לא משכורות מנופחות במימון מדינות זרות, לא פרסום שקרים גסים בעיתון בשירות האידאולוגיה ללא חשש תביעה, לא בית משפט שכולו גזור מעור אחד של מיעוט קיצוני ובזוי שאין לו כל ייצוג בפרלמנט, ובצדק. נגמרה החגיגה, חמוד. פאשיזם? בתחת שלנו. נתקן את העיוותים המזיקים, וישראל תהפוך למדינה דמוקרטית יותר - כמתוקנות באומות העולם. תוכלו להמשיך לקשקש, אל תדאג. רק בלי כסף בריטי והולנדי ואולי גם סעודי, ובלי בית משפט שמגלה אהדה כה משובבת נפש למטרות הימין הלאומני הערבי להן מכרתם את נשמת העבדים שלכם, עד כדי איפשור המשך הליכים מצד פושע מלחמה מורשע נגד המדינה לאחר ששוחרר תמורת גוויות חיילינו. כואב, ערני מתוקי? אז תבכה. אגב, אתה לא במקרה המשומד מאוקספורד? גם לו קוראים ערן. מזמן לא הרחנו פה את הבל פיו המבאיש...

  •   כמה מתנשא וכמה עלוב שאול
    • 20:17
    • 22.11.11

    אוסף וגיבוב של מלים עם כותרת מתנשאת ("לערני החמוד") לא עושים אותך יותר "מעמיק" או "רציני". הם רק עושים אותך יותר פלצני ודמגוג. גיבוב המלים חסרי החיבור שבתגובות שלך גורם להרהור רציני ביותר על הנתק בין השכל ליד, אם יש בכלל שכל בנמצא באיזשהו אזור בגוף שלך.
    ולבסוף גם עצה: כל מה שאתה כותב זה בגדר דעתך בלבד. זה לא תורה מסיני, ובודאי לא עובדות. זו רק דעתך, והיא טובה כמו כל דעה אחרת, לפעמים גם פחות.

  •   הנה עובדה, שאולי הטיפשון: ממש כפי שקשקשתם על "סוף הדמוקרטיה" הממשמש ובא, קשקשתם לפני חודשיים על צונאמי בספטמבר. אותם אנשים, אותם עיתונים. לא קרה כלום. זו עובדה. קשקשתם כרגיל. גם זו עובדה. הנה עוד עובדה: הספק בערעור קצב, שנדחה, היה כבד לאין ערוך יותר מהספק בערעור דמיאניוק, שהתקבל. יכול להתייחס לעובדות? איך תוכל? בקושי אתה מצליח לקרוא מה שאני כותב, אוויל חביב. אז "הרהור רציני ביותר", שאולי מותק? אולי קודם תסיים את חובות הקריאה לכיתה ז'? מתנשא, אתה אומר. צודק. קשה לא להתנשא על אנאלפביתים שמעיזים לפצות פה מבאיש בתגובות (צחצוח, מי פה, דיאודורנט. השילוש הקדוש. תזכור). עצוב לך? קשה? בפעם הבאה פשוט אל תגיב. בטח לא קודם בשם "ערן" ואז "שׁאול" (: מודרניסט
    • 00:30
    • 23.11.11

    הנה עובדה, שאולי הטיפשון: ממש כפי שקשקשתם על "סוף הדמוקרטיה" הממשמש ובא, קשקשתם לפני חודשיים על צונאמי בספטמבר. אותם אנשים, אותם עיתונים. לא קרה כלום. זו עובדה. קשקשתם כרגיל. גם זו עובדה. הנה עוד עובדה: הספק בערעור קצב, שנדחה, היה כבד לאין ערוך יותר מהספק בערעור דמיאניוק, שהתקבל. יכול להתייחס לעובדות? איך תוכל? בקושי אתה מצליח לקרוא מה שאני כותב, אוויל חביב. אז "הרהור רציני ביותר", שאולי מותק? אולי קודם תסיים את חובות הקריאה לכיתה ז'? מתנשא, אתה אומר. צודק. קשה לא להתנשא על אנאלפביתים שמעיזים לפצות פה מבאיש בתגובות (צחצוח, מי פה, דיאודורנט. השילוש הקדוש. תזכור). עצוב לך? קשה? בפעם הבאה פשוט אל תגיב. בטח לא קודם בשם "ערן" ואז "שׁאול" (:

04 so true, well written but nobody listes. Very sad  (לת) דידי
  • 05:21
  • 22.11.11

05 אחלה כתבה, אבל מה עושים בשביל להעיר את כולם?  (לת) פרוייקט ונוס
  • 05:28
  • 22.11.11

06 רק בעיני מצביעי בל"ד או חד"ש, שילטון מר"צ בתקשורת ובבית המשפט העליון יכול להחשב שילטון הימין... תמימה? או מיתממת? הכל יחסי
  • 06:03
  • 22.11.11

ורק בעיני השמאל הקיצוני מינוי שופטים ע"י נציגי העם כפי שמקובל בכל המדינות הדמוקרטיות בעולם יחשב "ימין המשתולל עכשיו במופעי חטיפת כל הרשויות, שאינן - ולא אמורות להיות - בידי השלטון"...
ורק בעיני השמאל הקיצוני תחשב התקשרות שרובה הגדול מוטה שמאלה, כממסדית ימנית...

  •   שלטון מרצ בתקשורת? בוא, ספר: כמה עזתים נהרגו ב"עופרת יצוקה"? כמה פלשתינאים נהרגו ב"חומת מגן"? סתם אחד
    • 09:04
    • 22.11.11

    התשובה היא שאין לך מושג, כי התקשורת הישראלית משתפת פעולה עם השלטון בהסתרת מעשיו. גם אתה שותף לזעקות הקוזק הנגזל - מדיניות מכוונת ומחושבת, שמשיגה הישגים עשרות שנים. אלא שמה שעבד בשביל המדינה אומץ על ידי המתנחלים והימין, ועתה הם אלה שזועקים. מי שמאזין לרטוריקה של הימין, והמתנחלים בפרט, עלול לטעות שמדובר במיעוט נרדף ומופלה. התבוננות בעובדות מגלה, אפעס, את ההיפך.

  •   מדוע אנשי הימין השולטים בממשלה ובכנסת חלשים כל כך בתקשורת? אורני
    • 10:00
    • 22.11.11

    למרצ יש 3 חברי כנסת הנמצאים באופוזיציה ולא בשלטון . הרוב הגדול של חברי הכנסת רחוק בדעותיו מדעות מרצ ואף מתנגד להן. איך זה קורה שמרצ שולטת בתקשורת וגם בבית-המשפט העליון? מדוע אנשי הימין, המרובים בישראל הרבה יותר מאנשי השמאל, הם חלשים ועלובים עד כדי כך שהאחרונים הם השולטים בתקשורת ואף בבית-המשפט העליון, אם זה אמנם כך?

  •   ידוע גם ידוע- כנס ותראה, קשקשן ירון, ימני
    • 14:18
    • 22.11.11

    בעופרת יצוקה נהרגו כ 1500 איש, בערך מחציתם אזרחים.
    וזו טיפה בים לעומת מה שהרגו ערבים בערבים בחודש, באל חמה ובספטמבר השחור. אבל למה לבלבל את השכל עם עובדות?
    למה אתה לא מדבר על מאות אלפי ההרוגים בפקיסטן ובעירק, אזרחים שנהרגו במחלמות האזרחים שמתחוללות שם שנים, בחסות אמריקה ובריטניה? כי אתה צבוע, זה למה

  •   אולי זה ההבדל בין מי שמדבר למי שעושה. "שליטה בתקשורת", גם אם הייתה אמת באגדה הזאת, איננה שליטה במדינה  (לת) סתם אחד
    • 14:24
    • 22.11.11

  •   למה למה למה,כאילו שאינך יודע החור בגרב
    • 14:39
    • 22.11.11

    כמה פעמים צריך להסביר,התקשורת שולטת מצד השמאל כי היא מורכבת בידי שמאלנים ואין לאיש ימין סיכוי לחדור לגילדות האלה.זה עובד כמו במאפיה האיטלקית:חבר מביא חבר,אב את בנו וביתו,ולימין אין יצוג בשום מוסד.גם את הפרסים הכספיים הכבדים מחלקים שם בלי בושה,כרמלה מנשה למשל חיה לא רע מזה.

  •   אין גילדות סגורות של השמאל בתקשורת. אנשים עובדים בה לפי כישוריהם האישיים אורני
    • 18:03
    • 22.11.11

    אנשי הימין יודעים עברית לא פחות טוב מאנשי השמאל ומעורים במדינה לא פחות מהם. יש להם מקורות כספיים לא פחות מאשר לשמאלנים. כנראה שהם מעדיפים להשקיעו בעסקים אחרים או לעבוד בעבודות יותר משתלמות מהתקשורת. יש לידיעתך גם עיתונים ימניים כמו 'בשבע' ו'מקור ראשון'.

07 אין שמאל, אין ימין, יש רק שטחים ולכן יש לתת לימין לשלוט הצוחק האחרון
  • 06:04
  • 22.11.11

כל אדם בעל מצפון חייב להצביע לליברמן בבחירות הבאות ולקוות לניצחון ענקי של הימין ואז נראה. אני חושב שתוך שנתיים יעמדו הן אזרחי ישראל והן העולם במקום האמיתי שבו החברה הישראלית רוצה לעמוד בו ואוי לו לשמאל אם יפריע.

  •   מחר בקרב חשוב עלי שמאלן מפריע
    • 11:10
    • 22.11.11

    אנשים אוהבים לצעוק "מלחמה!", אבל מעטים ששים להשתתף בה. השמאל לא יפריע למהלכיה העתידיים של הדיקטטורה הישראלית שאתה מתאר, הוא פשוט יעזוב למקום שפוי יותר

  •   מחר בקרב הצוחק האחרון
    • 13:41
    • 22.11.11

    אם הסקת שאני תומך ימין/מלחמה, אזי לא הונבנתי נכון. אני טוען שכל אוהדי המחנה הליברלי צריכים להצביע ליברמן, להפוך אותו לרוה"מ ולחכות בצד. אז לא יצטרכו לחתוך, זה כבר יפול לבד.

08 לבחור ראש-ממשלה אתיופי שיחזור מיד לגבולות67 ולסדר לי משרה מלאה במקום עבודתי ואשה יפה ונחמדה  (לת) מירב צודקת
  • 06:26
  • 22.11.11

09 המדאיג הוא כי המטורללת הלו מאמינה בשטויות ההזויות אותן היא כותבת  (לת) יוני
  • 06:31
  • 22.11.11

10 מערבת מין בשאיננו מינו. או שאת תוקפת את הימין, או שאת תוקפת את הגבר הלבן. כשאת עושה את שניהם, את נשמעת מבולבלת, זה הכל. א.
  • 06:32
  • 22.11.11

האישה הזו היא כמוסת שנאה ותסכול. ממש מבחיל.

11 הימין מרגיש תמיד שהרוח האנושית רודפת אחריו, ולכן הוא מוטרד עד שלא יהרוס כל חלקה טובה לא ישקוט.  (לת) מערבים לנשים לגברים עם משקפיים משם כבר כולם יהיו בשבילם שמאלנים
  • 06:48
  • 22.11.11

12 מי זה רוב הציבור? החבר'ה שלך ?  (לת) הקסל
  • 06:51
  • 22.11.11

  •   הקסל 07 מוטי
    • 11:04
    • 22.11.11

    רוב הציבור הוא אספסוף ימני.

  •   אתם מתנשאים, ועל מה? אני לא סבור שאתם רעים או טובים ממני ירון, ימני
    • 14:19
    • 22.11.11

    אני מכבד את דעתכם- ומצפה שתכבדו את שלי. אל תתנשאו

  •   מחלה בשם ריגשי המרוקאי
    • 01:28
    • 23.11.11

    רוב אנשי השמאל אינם מתנשאים העובדות
    שאנו מסתמכים עליהם בויכוחים עם הימין
    אינם נתנים להזמה ולכן עם רגשי נחיתות
    וגאווה פטריוטית נלוזה מגיעים מהר מאוד
    לכינויי הגנאי ולכל הפטטיות הגועלית למצב
    שהופכים מהר מאוד לבריוני מקלדת וזה אתם,
    אתם נמוכי קומה אתית מוסרית ותרבותית לכן אנחנו
    נחשבים בעינכם למתנשאים.אנו לא בזים לכם
    אנו מרחמים עליכם שאתם רוצים לגרור את כולנו
    לאבדון בטוח.כי ללא השמאל הינו עובדים היןם
    18 שעות ביום כדי להביא שני פרוסות לחם הביתה,
    ללא השמאל הנשים היו צריכות לשרת את בעליהן
    ולחטוף מכות בשקט.ללא השמאל לא הינו יודעים
    לקרוא ולכתוב כי רק העשירים הרוזנים והמלכים
    ומשפחותיהם היתה את הזכות להשכלה,איני רוצה
    להעמיס על המוח המצומק שלכם עוד ועוד דוגמאות
    של חוליי השמאל כי אתם צריכים שני פרשנים
    שיסבירו לכם את דברי,אחד רב,ואחד פשיסט,שיתנו
    לכם את הפרושים המותאמים למנת המשכל הימני.

13 אחד המאמרים הטובים ביותר שנכתבו השנה! תודה מקרב לב למרב מיכאלי היקרה!  (לת) איציק המרכז
  • 06:54
  • 22.11.11

14 למדת לכתוב שמעון אא
  • 06:57
  • 22.11.11

גדלת מה קרה עברת מדיבורים לכתיבה את יותר טובה בדיבורים על החומר של...

15 שאפו למצביעים האמיצים שהצביעו בעד החוק.בוז לחנפנים הבזויים שהצביעו נגד אך בליבם פנימה קיוו שתעבור  (לת) להמשיך ואף להגביר את הבליץ החקיקתי על הסמול הנאלח
  • 07:13
  • 22.11.11

16 קשקשנית אני
  • 07:22
  • 22.11.11

היום שבו לא איפשרתם לפרופסור גביזון להיבחר לבית המשפט העליון בגלל שיש לה אגנדה מנוגדת לאהרון ברק היה היום שהביא לפעולות הללו. אתם הבאתם את זה על עצמכם.

17 תמיד קורא הפעם אוהב אסף
  • 07:27
  • 22.11.11

מירב היקרה, אני חושב שזה המאמר הטוב ביותר שכתבת עד כה. לא רק פמיניזם רדיקלי אלא ניתוח סוציולוגי מבוסס ומשכנע. כל הכבוד ויישר כח.

18 כאשר האופוזיציה מבית לא מספיק חזקה, דרושים חרם וסנקציות מבחוץ BOYCOTT FROM WITHIN
  • 07:40
  • 22.11.11


בגלל זה אנחנו משקיעים זמן בעידוד קמפיין החרם המוצדק מאד נגד האפרטהייד הישראלי

boycottisrael DOT info

19 למיעוט שמורות בדמוקרטיה כל הזכויות, מלבד אחת: הזכות לשלוט. אותה איבד בקלפי. מה עושה מיעוט הגון? אינפיניטי
  • 07:40
  • 22.11.11

במדינות מתוקנות הוא נערך לחורף באופוזיציה. מה עושה המיעוט הלא הגון בישראל? נערך למלחמה על הלטיפונדיות המסורתיות שלו, תוך שהוא מקלל, מבזה ומנאץ את אותה המדינה הדמוקרטית שבמסגרתה הוא אמור לפעול. מה עושה המיעוט שבמיעוט? מעביר את המלחמה לשדות זרים. זה מה שמבקשת מיכאלי לעשות. אל תטעו בה.

  •   אפשרות אחרת של המיעוט היא להטיף לרצח ראש הממשלה, וכך לטרוף את הקלפים. אבל זה - כמסתבר - חוקי, משום שהיחיד שהועמד לדין הוא הביצועיסט  (לת) סתם אחד
    • 11:47
    • 22.11.11

  •   כל מסדר המרפסת בכיכר ציון , שעמדו וגיחכו כשלמטה היום תמונות של רבין במדי אס.אס , מקבלים את ענשם משמיים .או שההסטוריה מוחקת אותם ומגחיכה אותם (קצב ) , או הם ביבי , ואז הם מסכנים כי הם נשואים לשרה : ) , וגם צריכים לשבת בקואליציה עפ בהמה פשיסטית כמו ליברמן .  (לת) GUY
    • 12:42
    • 22.11.11

  •   אתה בוודאי מתכוון להפגנות "בגין רוצח", או אולי ל "שרון רוצח", שנערכו ברוב עם והדר שמאלני, בניגוד לסיקריק הבודד פרי הביאושים של המחלקה היהודית וגרורותיה שעמלו לטשטש את שוחד המיצובישי. הלא כן?  (לת) אינפיניטי
    • 13:02
    • 22.11.11

  •   הוא מתכוון למה ש"שמפניה" בשליחות ... הציג והסית. אבירם
    • 17:03
    • 22.11.11

    סתם אחד שכח שאת המסדר ואת סמלי הנאצים, ואת הקריאות נגד רבין, ואת ארון המתים -ארגן לא אחר מאשר "שמפניה". הוא דחף לזה הוא אירגן את זה והלך בראש המחנה.
    הוא גם שכח את אלפי היהודים שנהרגו באיטיפדות,ואת אלפי הרקטות המשבשות את חיי היהודים בדרום.

20 גם בימים קשים אלה שבית המשפט העליון - המגן האחרון של החוקתיות וזכויותהאזרח-מצאת לנכון להכניס את הפזמון הקבוע על "ההגמוניה של הגבר הלבן"" קורא טקסטים
  • 07:44
  • 22.11.11

זה לא הזמן ולא המקום . לא כאשר הבית בוער. וחבל שמרב מיכאלי לא ידעה לעשות את האבחנה. כי כאשר יכבוש הימין המתנחל הקיצוני את בית המשפט העליון - ייעלם גם המגן האחרון של זכויות ושויון האשה.

21 וזה לא רק זה שלמה רחמן
  • 07:45
  • 22.11.11

גם חוק לשון הרע, אמור לסייע בשליטה על המדינה. להשלמה, יש צורך להקים רק את הקגב. שנאמר קגבהו וכבדהו.
אבל !!!!
יש פתרון נגד חוק לשון הרע,
אפשר להגיד ולכתוב כל מה שאתה רוצה, רק צריך להתחיל ולסיים את כך:
'אל תאמינו לאף מילה שאני אומר לכם'.
כך לא יוכלו להעמיד אתכם לדין, אפילו אם תגידו שראש הממשלה הוא ישר.
כמובן שתמיד תוכלו לטעון להגנתכם שהתכוונתם לרא הממשלה של ירדן.
בקיצור, אפשר להפוך את החוק הזה לבדיחה.
שלמה רחמן חיפה

  •   הבהרה לשני המגיבים, אחד בעד והשני נגד. שלמה רחמן
    • 09:47
    • 22.11.11

    מיד אפשר לזהות מי מבין השניים פועל במוח של הכוח ומי פועל בכוח של המוח.

22 כל שכתבת נכון.הבעיה-שמרוב ניתוחים פסיכולוגים,אנחנו השפויים-מאבדים את המדינה.כמו ההוא שמשתין בלילה במיטה,ועובר טיפול,שעם סיומו הוא מבין למה הוא משתין,אבל הוא ממשיך להשתין בלילה.איך עוצרים את רכבת ההרס ומעלים אותה על דרך המלך זו המשימה שלנו כיום.ולא שלי,ולא ציפי הן מי שיובילו אותה.הן אינן מנהיגות  (לת) שומר חוק
  • 07:46
  • 22.11.11

23 כמה צודקת. כמה מקומם.  (לת) אפרת
  • 07:51
  • 22.11.11

24 אני לא יודעת מאין את לוקחת את תחושת ה"אנחנו חזקים" אבל טעותך היא בסיסית
  • 07:52
  • 22.11.11

ב47 אחרי שרצינו לחיות בשלום עם השכנים, הם יצאו למלחמת השמדה טוטאלית...הקמנו מדינה יהודית, ערכית, מוסרית ודמוקרטית והענקנו אזרחות בה לכל הערבים שנשארו לגור איתנו...עד כאן מספיק מוסרי בענייך?...או קיי נמשיך, ב67, אחרי שיצאו רוב מדינות ערבי שוב במסע השמדה, כי מבחינתם ישראל לא תהיה לעולם שלנו...ניצחנו שוב נעצרנו בקווי הפסקת האש...מייד עם תום הקרבות פנינו אליהם וביקשנו שלום תמורת החזרת "עד הגרגר האחרון", ונענינו ב"קדחת"..לא יודעת איפה היית אז, אבל זאת הייתה מכה חזקה, של אין תקווה איתם...שוב ושוב מסעות השמדה...על מי את מגינה, על אלה שמנסים כל הזמן להשמיד אותנו? מה הסיפור כאן....הרי ברור שאי אפשר להחזיר להם שטחים שהם יוצאים מעמדה גרועה יותר מבחינתנו למלחמה חוזרת ונשנית...אל תשכחי שאלה בכלל שטחי אבות שאנחנו מוכנים למסרם עם תיקונים, תמורת שלום....הם אינם מאוימים מאיתנו, לכן אינם זקוקים לשלום...עלינו המאוימים את כועסת?..לא הגיע הזמן לעשות סדר במחשבות ובסדר העדיפויות?

25 כמה צדקנות חסרת יושר רמי
  • 08:01
  • 22.11.11

תסתכלי ימינה. תסתכלי שמאלה. ראית לידך מישהו ימני? זה הסיפור כולו. את פועלת בהגמוניה מחשבתית בלתי מייצגת, חסרת יושר ומשמימה.

26 בכל מדינה וזמן הימין מתאפיין בהתקרבנות ושקר עקבי.  (לת) צבי
  • 08:01
  • 22.11.11

27 את צודקת, רק שעודה בשאראת כתב זאת מצויין.  (לת) משה
  • 08:12
  • 22.11.11

28 אני הליברלית אני החכמה אני הקובעת ואתם מה?  (לת) שרון
  • 08:14
  • 22.11.11

29 כל הפוסל במומו פוסל... שמאלני שפוי
  • 08:15
  • 22.11.11

אולי פסוק זה טעון תיקון קל - הרבה מן הפוסלים - אך לא כולם - פוסלים במומם. ומרב מיכאלי שייכת לקבוצה זו. היא אמנם מנסחת בצורה משכנעת שהימין משחק את משחק הקרבן או "הקוזק הנגזל". אך בין טענותיה קבורה גם הפיסקה הבאה: "בית המשפט העליון והתקשורת, באופנים שונים, הם בעיקר ליברליים. הליברליות הישנה והטובה, הפטריארכלית, הדוגלת בשוויון ובחירות, אבל בלי לוותר על ההגמוניה והעליונות של הגבר הלבן". אז מי כאן מתקרבן? אין מספיק נשים בעלות השפעה בבית המשפט העליון או בתקשורת? בכל אשם הגבר הלבן? מרב קובעת למעשה, שהתקרבנות נשית עדיפה על התקרבנות הימין. אם הבחירה שנותרה לי היא בין שני סוגי ההתקרבנות - הרי זו בחירה דומה לזו של נידון למוות במדינת יוטה - שם הוא יכול לבחור בין חבל התלייה לבין כיתת יורים (לפחות כך היה בעבר, לא בטוח מה המצב שם בהווה). למען הדיוק - זה בחירה דומה מבחינה לוגית אך לא זהה - כל עוד נשמרת לי הזכות לעבור למקום אחר. אולי אין טעם להציע למרב שתיטול קורה מבין עיניה - אך אפשר לקוות שאלה שעדיין נשאר בהם שמץ של רציונאליות ישכילו לעשות זאת.

30 מסתבר שהרדידות היא חלק גם אצל פמניסטית מוצהרת.  (לת) ג'ואנה
  • 08:17
  • 22.11.11

31 ניתוח מבריק של מציאות מסוכנת לאופיה ולקיומה של מדינת ישראל- קבוצה של פשיסטים החל מקבוצת אקונין, לוין, חוטבלי ושו"ת מהליכוד דרך לירמן וכנופייתו וכלה בבן ארי וחבריו הכהניסטים, השתלטו על סדר היום במדינת ישראל בדיוק כפי בדיוק כפי המפלגה הנאצית השתלטה, בראשית שנות השלושים , על גרמניה על ידי דמגוגיה של " כל העולם נגדינו", שנאה לכל מי שזר ושונה והדגשת עליונות גזעית. וההמון כולו נגרר אחרי האידאולוגיה הנפשעת ,חלקו בהתלהבות וחלקו באדישות ועצימת עיניים. אם עם ישראל לא יתעורר ויעיף אותם מהשילטון זה יהיה סופו של החלום הציוניכפי שראו אותו חוזי המדינה ומייסדיה.  (לת) הרצל וז'בוטינסקי
  • 08:17
  • 22.11.11

  •   הרצון ליצוג בקרב השופטים זה פשיזם? ארי
    • 15:42
    • 22.11.11

    לאן הגענו! השופטים מתמנים ולא נבחרים על ידי הציבור. הם מקבלים החלטות ערכיות המשפיעות על גורל כולנו. מדוע אין זה יאה לדרוש שאותו חלק בעם המזוהה עם ערכים לאומיים ודתיים ואיננו מאמין בדת זכויות האזרח יהיה מיוצג בבית המשפט העליון? אין לנו אלא להסיק שמדובר במאבק על שימור הכוח של האוליגרכיה. הימין אמנם בשלטון, אך אין סיבה שהוא לא יהיה מיוצג גם בבית המשפט. הרי כאשר השמאל בשלטון אין מצב הפוך - שבית המשפט נשלט בידי הימין.

32 אורי אריאל, מייצג משטרים רודניים שמערכת משפט, שאינה משרתת את השלטון , גורמת להם חררה. נשיאת בית המשפט העליון בייניש? כקודמה ברק, מתעסקת במרבית הזמן במאבקים, על מינויי קליקות, עם שרי משפטים שסולדים מהמערכת. בזה מתעסק נאמן כקודמו פרידמן. זאת במקום לחשוב על הנאנקים תחת עול המערכת שסובלים משיא עולמי בעינויי דין המתמשכים שנים, משום שמערכת המשפט מתנשאת ועצלה. עורכי הדין מנצלים את הבירוקרטיה וגובים סכומי עתק מאזרחים שנרמסים על ידי מערכת לא יעילה. העליון גילה פחדנות כאשר התחמק מסוגיות כמו מיהו יהודי, גיוס בני ישיבות והגנה על מאות אלפי פסולי חיתון. ה"חברה" שם למעלה רוצים בשימור המצב הקיים בצפייתם לצאת עם פנסיה שמנה וזכויות, שאפילו בחברת החשמל של עיני לא מקבלים  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:22
  • 22.11.11

33 מירב מיכאלי - תחזרי לנופף בדגל האהוב עליך פמינזים, שגם שם אין לך מה באמת לחדש יוג'ין יונסקו
  • 08:32
  • 22.11.11

ובתור שמאלן אני אומר: "תנו לימין לשלוט" ללא עלה התאנה אהוד ברק ושות' ונראה לאן יובילו את המדינה. שיישפט הימין בבחירות.

34 הבנתם את זה... המצב הנוכחי שבו המיעוט שולט ברוב הוא הנורמטיבי בעיני הכותבת ההזויה. דנה גנץ
  • 08:41
  • 22.11.11

את באמת לא יודעת שיש דעה אחידה שמאלנית בתקשורת ? רוצה פירוט קטן, בבקשה : מה אומרים לך השמות הבאים בתקשורת הישראלית ?
מיכה פרידמן/ ענת דוידוב/ יונית לוי/ אמנון אברמוביץ / ירון לונדון+קירשנבאום/ חיים יבין/ רזי ברקאי/ נחום ברנע....מספיק ? עוד אחת חברתך יעל דן ...
די לבכיינות - קבלי את המשחק הדמוקרטי כפי שאתם שיחקתם אותו עד עכשיו.

35 התקשורת האדירה את מנחם בגין????????  (לת) מנחם
  • 08:49
  • 22.11.11

36 נו באמת מרב לא עשו אותי באצבע
  • 08:57
  • 22.11.11

בית המשפט לא שמאלני?
תראי לי שופט אחד בבית המשפט העליון שאת חושדת בו שהוא מצביע ליכוד.
תראי כמה מנסה התקשורת להפחיד אותנו מנועם סולברג רק בגלל שהוא מתנחל זה כבר אומר הכל.

את כותבת במילים גבוהות ובהכללות אבל אם נפרוט את הדברים לפרטים את יודעת בדיוק כמוני שבית המשפט אשכנזי חילוני שמאלני ויעדיף זכויות של פלסטינאים על ביטחון ושמירה על חיי חיילי צהל

  •   הימין יושב עם 90% מתאוותו בידו ומתלונן שבג"ץ והתשקורת לא נותנים לו לשלוט.  (לת) גם אותי לא עשו באצבע
    • 09:47
    • 22.11.11

37 הימין האלים השולט כאן עשרות שנים עדיין מתבכיין שהוא מובל ע״י השמאל ומזכיר אלי
  • 09:01
  • 22.11.11

את הבדיחה על אותו אחד שאחרי שרצח את הוריו מבקש מבית המשפט שירחם עליו כי הוא יתום.
מסכן הימין!

38 זה די משעשע שמירב מיכאלי מתלוננתה על התקרבנות התוהה
  • 09:09
  • 22.11.11

בהתחשב בכך שהיא עשתה מזו קריירה.

39 זה די משעשע שהגב׳ מיכאלי מתלוננת על התקרבנות התוהה
  • 09:11
  • 22.11.11

לאחר שעשתה מזו קריירה.

40 חזק אשר
  • 09:23
  • 22.11.11

תחושת הפחד הימנית הקבועה היא הכח המניע אותו. זה די מזכיר את המנטאליות שקיימת בציוויליזציה הערבית-מוסלמית שמחוץ לישראל: אני בסדר פשוט מישהו דופק אותי כרגע. העם היהודי עובר תהליך של היטפשות שאיתו אנחנו חובים קריסת ערכים מוחלטת. אם הימין יהיה מספיק יעיל אז נפסיק להיות דומים להמון הערבי ונהיה כמו הגרמנים של 1939.

41 מה עושה את הבג"ץ והתקשורת ל"ימניים"? דמר94
  • 09:29
  • 22.11.11

אנחנו האמנו שהבג"ץ והתקשורת הם שמאלנים עד שה"כתבה" הזאת "הוכיחה" לנו את ההיפך, עכשו גם אנחנו מבינים, הבג"ץ והתקשורת נחשבים ל"ימניים" אצל השמאלנים משום שהם רוצים בחיסול ישראל בשלבים ולא.... במכה אחת!

42 מי זה "הימין" לגרסתכם? שמאלימין
  • 09:29
  • 22.11.11

אני למשל, מוכתר לאחרונה לעיתים קרובות כ"ימני". זאת כי אינני מקבל את עמדותיו ההזויות של השמאל בעניין הקונפליקט הישראלי ערבי. אבל אני נגד ההתנחלויות, הכבישים והתנאים שלהן, אני בעד חומת ההפרדה, בעד החיסולים הממוקדים, נגד אי-גיוס חרדים לצבא, נגד הבלעדיות האורתודוקסית על גיור, נישואין, גירושין, נגד הפרדה בין נשים לגברים ונגד חוקי מדינה לפי חוקי ההלכה כגון איסור תחבורה ציבורית בשבת. אבל מה? כל מי שלא מיושר קו עם המרצים עוכרי ישראל באוניברסיטאות (אלו הקוראים להחרים את מדינתם שלהם) ולא עם היוסי שרידים והגדעון לוים, נקרא היום "ימני", וכך סותמים לו את הפה ומקיימים שיח ציבורי מאד יעיל. אז אל תתפלאו שבסוף גם חמורים כמו ליברמן הופכים פופולרים. יחסית לאווילי השמאל הם כבר נראים כמו אלטרנטיבה די רציונלית. הכותב הוא ישראלי, קצין במילואים בצה"ל, אקדמאי בעל 25 שנות לימוד, מצביע מרץ לשעבר, שלא חושב שהוא ימני ולא שמאלני, סתם אדם רציונלי שמנסה להבין את המציאות באפן הגיוני ולא ב wishful thinking. אתם כבר מזמן איבדתם אותי ורבים שכמותי ב"הארץ". וזה כשלונכם הגדול.

43 השיירה תמשיך בדרכה....הנביחות מוסיפות נופך של כאילו מאבק.  (לת) קין
  • 09:33
  • 22.11.11

44 "ימינה ימינה,שמאלה שמאל,לפנים אחורה" - שיר ילדים כחול. רב זושא
  • 09:41
  • 22.11.11

אי אפשר שלא לאהוב את מרב מיכאלי,אבל בבית שאן,בשלומי,בשכונות העוני של רמלה ובאר שבע העולם לא מתחלק לימין ולשמאל. ככלל העולם מתחלק למי שיש לו מה לאכול וקורת גג ולמי שאין לו,ולמי שיש לו יכטה ודירה במגדל. ה"כיבוש"הוא פועל יוצא מהמאבק על "בית" שמתנהל 80 שנה. אוטובוסים שמתפוצצים על ילדי בית ספר לא צודקים יותר מחיילים במחסומים. ילדי בי"ס מרוטשים הם קורבנות. גם המלחמה על השליטה בתקשורת זו לא מלחמה על צדק או על ימין או שמאל. ובכל זאת טוב שהכתבה היא על ימין ושמאל ולא על למעלה ולמטה.

45 להגיד שהימין צריך להיפטר מתחושת הקורבן היא כמו להגיד שנשים צריכות להיפטר אף הן מתחושת הקורבן  (לת) שחר
  • 09:49
  • 22.11.11

46 את טועה טועה טועה. אבל כותבת יפה :)  (לת) ענת
  • 09:49
  • 22.11.11

47 לעולם לא נשמע בתקשורת מדוע החוקים לא ראויים .תמיד נשמע משהו מסביב כמו מקארתיסט ופאשיסט והרס הדמוקרטיה אבי
  • 10:07
  • 22.11.11

כל חוק שלעצמו הינו חוק הנמצא בכל המדינות הנאורות.לכל חוק יש מטרה מוגדרת ופתרון לבעיות כואבות.בכל ויכוח על החוקים מביסים מצדדי החוק את מתנגדיהם שמלבד טיעון כללי"הרס הדמוקרטיה"אין בפיהם שום טיעון.
נכון שומו שמיים עיתונאי כדי להתפרנס זקוק היום ליותר מקצוענות ידע והגיון ואפילו אפילו לכתוב את האמת

48 בראוו מירב, בראוו!  (לת) יורם
  • 10:16
  • 22.11.11

49 אני חייב עוד תגובה - זה הזמן של דפני ליף הגיבורה שלי לתבוע את מי שחרף וגידף אותה ולקבל 300000 שקל למימון המאבק הצודק לצדק חברתי  (לת) יוג'ין יונסקו
  • 10:23
  • 22.11.11

50 שני צדדים למטבע נילי
  • 10:24
  • 22.11.11

מירב צודקת בכך שהפחדות ופריטה על הרגש היו ויהיו הטקטיקות של הימין להשיג את מטרותיו.יחד עם זאת לא ראיתי שבית המשפט העליון ה"גברי" ה"לבן" ההגמוני דואג באמת למיעוט שנעשה לו עול כמו נשים עגונות או פתרון בעיית פסולי חיתון.
הימין נדמה עושה שריר מחשש לאיבוד השילטון. מתי הבחירות הבאות?

51 את חיה בלה לה לנד-בית השפט העליון לא שמאלני?מר"ץ זה לא שמאול?  (לת) ספרי את זה לזהבה
  • 10:29
  • 22.11.11

52 מאמר חכם וחשוב - כל הכבוד, מירב!  (לת) איכבוד
  • 10:37
  • 22.11.11

53 מיכאלי הגדירי במדויק האישים שבימין ואלו פעילויות ראובן גרפיט
  • 10:43
  • 22.11.11

האם כל אלה שלא מר"צ למשל ברק, לבני, יחימוביץ ,נתניהו או מי שמחברי מפלגתם נחשבים ימין בעיניך?
או האם רק החלטות פוליטיות מדיניות ספציפיות שלא לרוחך (פרטי אילו) נחשבים ימין בעיניך?
מה דין חרדי המתנגד לזכויות הנשים אבל בעד חזרה לגבולות 1967 או אף ל1947 (נטורי קרטא למשל) האם או ימין בעיניך?
מה דין אלו הנלחמים ומטיפים לשיווי זכויות מלא של ערבי ישראל (גברים ונשים) ובשטחים כמו מישה ארנס (או הכנעניזם) האם הוא ימין בעיניך?
ומה דין אלה ממר"צ שבעד חזרה לגבולות 1967 כי הם מתעבים ערבים ולא רוצים דו קיום עימהם?
אני מבקש את הגדרותיך ותפיסתך בכתב ובגלוי.
בשם האזרחים שלא יודעים למצב עצמם!
ראובן גרפיט

54 נו טוב, אז החלטת שהימין מתקרבן גל
  • 10:52
  • 22.11.11

זה לא פשע וזה לא לא-מוסרי. מה עוד יש לך להגיד חוץ מליילל על זה שמכריחים נשים ללכת בנעלי עקב, השפה העברית משתמשת במין זכר כברירת-מחדל (אומרים "אתם" ולא "אתן" לזוג.. שומו שמיים) והכיבוש. אוי הכיבוש. שטחית, מעט נמוכה ובעיקר משעממממממת...

55 טייקוני השמאל שהתרגלו למונופול על התקשרות ובית המשפט העליון, זועקים לשמים כאשר הם רואים שהמונופול עומד להסתיים, ושלתחומי היעסוק של המונופולים יכנסו מתחרים חדשים. זעקות השמאל הן בדיוק כמו זעקות חברות הסלולר נגד כחלון בכל הנוגע לדמי הקישוריות והכנסת מפעילים חדשים.  (לת) זעקת הקוזאק הנגזל
  • 10:53
  • 22.11.11

56 מירב היקרה, ברגע שהתקשורת תתחיל להיות הוגנת ונטולת אינטרסים פוליטים לא יהיה צורך בחוקים כאלה.  (לת) אבי
  • 10:57
  • 22.11.11

57 "בית המשפט העליון איפשר" כל ההתנשאות מגולמת במשפט זה בן הארץ
  • 10:59
  • 22.11.11

פקידים, בכירים ככל שיהיו, לא אמורים "לאפשר" לעם לחיות. ולהכתיב לו איך.

58 הימין הוא הרוב, הימין בשלטון. דמוקרטיה, שמעתם על המושג הזה?  (לת) אבי
  • 10:59
  • 22.11.11

  •   אין לך מושג מה זה דמוקרטיה. כשהימין בוחר לייצג רק את עצמו מדובר בפשיזם והאמת שרוב השנים זה מה שהיה הימין של בגין עד שהוא התמתן בזקנתו.  (לת) זקן
    • 12:43
    • 22.11.11

59 יפה אמרת. אגב, אין בזה שום חידוש. שר ההיסטוריה
  • 11:23
  • 22.11.11

נראה כי העם בישראל התאהב בתפקיד הקורבן ויש מי שפרט על כך בכישרון רב.

מעניין לציין כי עם אחר שלקח על עצמו את תפקיד הקורבן הוא העם הגרמני. כדאי לקרוא את נאומיו של היטלר לפני עלותו לשלטון: כל הנאומים רצופים האשמות כלפי כל העולם, ובמיוחד כנגד היהודים, כאשר הגרמנים ה"ארים" בתפקיד הקרבן הנגזל. כמובן שהקהל שלו נהנה לשמוע עוד ועוד על העוול שעשו לו (ושהיטלר יתקן).
גם לקראת סוף המלחמה, לאחר שקרוב לשליש מהעם היהודי הושמד, את מי היטלר מאשים בפריצת המלחמה? נכון, את היהודים! הם שגרמו גם למלחמת העולם השניה , ואגב, יש גרמנים המאמינים בזאת עד היום.

לדעתי אנחנו הישראלים קצת יותר חכמים. מה שקורה רק גורם לכך שאנו מתעוררים ומתחילים להסתכל מסביבנו בעין יותר ביקורתית. כך שאולי בסופו של דבר עוד יתברר שאורי אריאל ושות' עשו לשמאל טובה...

60 וזה רק ההתחלה יקירה. הימין בשלטון ואתם מפחדים וזה טוב וזה נכון  (לת) מי אמר דמוקרטיה ולא קיבל
  • 11:51
  • 22.11.11

  •   למה צריך לפחד מזה שהימין בשלטון? זו דמוקרטיה? לפחד ממי שבשלטון? ווית חדה
    • 16:00
    • 22.11.11

    ואני לתומי חשבתי שהפחדה ופחד זה משהו שמאפיין דיקטטורות ולא דמוקרטיות. אז יואיל מר להבהיר לי, מדוע זה טוב ונכון לפחד משלטון? או שמא רק ע"י פחד שאתם משליטים אתם מצליחים להשיג דברים שאלמלא הפחד, אין בידכם להשיגם כי כנראה שאינם ראויים להשגה? ואגב, ממש לא משנה אם זה ימין או שמאל, משנה האידיאולוגיה של אותו ימין או שמאל. הימין בארגנטינה נקט בדיוק באותן שיטות הפחדה וטרור כמו השלטון בבריה"מ, אז מה משנה הסיווג שמאל או ימין?
    אז זהו שמה שמשנה היא מידת הליברליות ונכונות לקבל את רצונו של האחר והשונה מבלי לדכא רצון זה ע"י הפחדה. אבל קשה לדרוש חשיבה כל כך מופרכת אצל מי שמאמין בהפחדה, לא כך?

61 המדינה גוססת והימין דורך על הגוויה החמה עד זוב דם  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 11:59
  • 22.11.11

62 יפה אמרת. אגב, אין בזה שום חידוש. שר ההיסטוריה
  • 12:00
  • 22.11.11

נראה כי העם בישראל התאהב בתפקיד הקורבן ויש מי שפרט על כך בכישרון רב.

מעניין לציין כי עם אחר שלקח על עצמו את תפקיד הקורבן הוא העם הגרמני. כדאי לקרוא את נאומיו של היטלר לפני עלותו לשלטון: כל הנאומים רצופים האשמות כלפי כל העולם, ובמיוחד כנגד היהודים, כאשר הגרמנים ה"ארים" בתפקיד הקרבן הנגזל. כמובן שהקהל שלו נהנה לשמוע עוד ועוד על העוול שעשו לו (ושהיטלר יתקן).
גם לקראת סוף המלחמה, לאחר שקרוב לשליש מהעם היהודי הושמד, את מי היטלר מאשים בפריצת המלחמה? נכון, את היהודים! הם שגרמו גם למלחמת העולם השניה , ואגב, יש גרמנים המאמינים בזאת עד היום.

לדעתי אנחנו הישראלים קצת יותר חכמים. מה שקורה רק גורם לכך שאנו מתעוררים ומתחילים להסתכל מסביבנו בעין יותר ביקורתית. כך שאולי בסופו של דבר עוד יתברר שאורי אריאל ושות' עשו לשמאל טובה...

  •   מעניין לציין שלא קראת ספר היסטוריה מודרנית אחד מימיך - ואם קראת, ועדיין אתה משווה את העם הישראלי לגרמנים, הרי שלא הבנת דבר - בטיפשותך האווילית או רשעותך המסלידה. היהודים לא היו קשורים כלל לפריצת מלחמת העולם השניה. היטלר ניצל את שנאת הגרמנים ליהודים כדי לחרחר מלחמה. הערבים ביצעו ומבצעים פשעי מלחמה מחליאים נגד אזרחינו, בעודם מסרבים לכל הסדר ושוללים את עצם זכותנו לעצמאות. העם הישראלי עושה יותר משעשה כל עם אחר במצב דומה כדי לנסות ולהגיע לפתרון, לו כאמור מסרבים הערבים כבר שישים שנה. שר ההיסטוריה? את משתנת ההיסטוריה מנקים אנשים כמוך. גם זה לא. בור ועם הארץ. כסיל. מודרניסט
    • 14:40
    • 22.11.11

    מעניין לציין שלא קראת ספר היסטוריה מודרנית אחד מימיך - ואם קראת, ועדיין אתה משווה את העם הישראלי לגרמנים, הרי שלא הבנת דבר - בטיפשותך האווילית או רשעותך המסלידה. היהודים לא היו קשורים כלל לפריצת מלחמת העולם השניה. היטלר ניצל את שנאת הגרמנים ליהודים כדי לחרחר מלחמה. הערבים ביצעו ומבצעים פשעי מלחמה מחליאים נגד אזרחינו, בעודם מסרבים לכל הסדר ושוללים את עצם זכותנו לעצמאות. העם הישראלי עושה יותר משעשה כל עם אחר במצב דומה כדי לנסות ולהגיע לפתרון, לו כאמור מסרבים הערבים כבר שישים שנה. שר ההיסטוריה? את משתנת ההיסטוריה מנקים אנשים כמוך. גם זה לא. בור ועם הארץ. כסיל.

  •   נו, באמת רג'ינה פלנג'י
    • 07:43
    • 23.11.11

    נו, באמת, "העם הישראלי עושה יותר משעשה כל עם אחר במצב דומה כדי לנסות ולהגיע לפתרון"? אתה באמת מאמין לזה? הלא המנטליות הזו, של "אנחנו הקורבן לא משנה מה אנו עושים" היא בדיוק הנושא של הכתבה עליה אתה מגיב...

63 כל הדריק שנשפך עכשיו דרך הוונטילטור על המדינה יופנה יום אחד כלפי הימין שהוא היצרן הבלעדי של הדרעק הזה.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 12:06
  • 22.11.11

64 אנחנו רק צריכים להיות יותר טובים מהערבים-לא מושלמים הכל יחסי
  • 12:31
  • 22.11.11

רק בבית הקברות
נחים צדיקים מושלמים,
או באגדות
אנחנו במאבק על החיים

65 חבל על ההתלבטויות.לחוקק חוק לפיו ועדת שרים בראשות ליברמן קובעת מי יהיו שופטי ישראל וד"ל.  (לת) עדד
  • 12:52
  • 22.11.11

66 אלקין,לוין,אריאל,דנון,אקוניס ועוד-אגו חולני,חוסר יושרה,קיצונות בהמית  (לת) ד.דמארי
  • 12:52
  • 22.11.11

67 אני מסכים להשקפת עולמך,את רואה הכל במשקפיים שמאליות. יש אנשים חושבים הפוך ממך. ערדליים ירוקים
  • 13:07
  • 22.11.11

והם במקרה הרוב. לכן, הם מצליחים להעביר חוקים הנוגדים את רצונך. התפכו היוצרות ומפלגות הימין מחזיקות בשלטון. אפילו אופוזיציה לשמה אין לכם. לכן,קולכם נשמע רק בעתונים תומכי קו שמאלי. בוקר טוב ובריאות איתנה.

68 הנשים תמיד לא צודקות. חסר להן גן ההגיון הצרוף.ישראל חזקה-ישראל יהודית  (לת) ארתור קונן מויאל
  • 14:05
  • 22.11.11

69 מרב מיכאלי מתגלה כל פעם מחדש כפובליציסטית מצויינת.  (לת) שמאלן מניאק
  • 14:07
  • 22.11.11

70 מרב, את פשוט צודקת וזו הבעיה. חייבים לחיות בהכחשה כדי ליישב את הדיסוננס הזה אחרת נכנסים לדיכאון  (לת) נורית
  • 14:29
  • 22.11.11

71 ההתאהבות בלהיות קורבן , ברחמיים עצמיים  (לת) אחת
  • 14:42
  • 22.11.11

72 בית המשפט העליון הוא שמאלני אשכנזי לכל דבר מני
  • 15:00
  • 22.11.11

אין שם ייצוג של מזרחים ימנים אל תשחקי לי אותה תמימה שמה זה שמור לי ואשמור לך אחד מסדר לשני איך להתקדם בסולם וכמובן רק למקורבים שלהם בשמאל מספיק עם זה זה בית משפט שלא מייצג בכלל את העם שהוא ימני בדיעותיו

73 הבחנה מאוד נכונה ועצובה - חבל שאיש כאן לא מנסה אפילו להקשיב..  (לת) תומר
  • 15:16
  • 22.11.11

74 ניסיון  (לת) גיורא
  • 15:31
  • 22.11.11

75 מצוין. חזק מאד. תודה והרבה כבוד  (לת) תלמה
  • 15:38
  • 22.11.11

76 אולי במדינתו של אבו מאזן תשלטו אתם!  (לת) העם בחר בימין!
  • 15:42
  • 22.11.11

77 היום במקום צביעות וכזבים אפשר לאמר בקיצור מיכאלי  (לת) ענבר
  • 15:55
  • 22.11.11

78 בדיקה קצרה ברשותך... משה
  • 16:01
  • 22.11.11

חומת ההפרדה - תעשי בדיקה קצרה על מספר ההרוגים לפני ואחרי ההפרש הוא קרוב ל1000 תודה לך על זילות דמנו.
חיסולים הממוקדים - אם בגדה זו חומת ההפרדה בעזה תבדקי מספר פיגועים לפני ואחרי חיסול שחאדה , יאסין , המהנדס ורנטיסי הפרש של 90% תודה לך שוב על זילות דמנו
וללפתן את מחברת מתנחלים עם חומת הפרדה אז רק להזכירך הם מהצד הבעייתי של חומת ההפרדה וכמוך סובלים ממנה.
להתבייש זו תכונה אנושית.

79 את טובה מאד ,הולכת ומשתפרת עם הזמן  (לת) יצחק המודאג
  • 16:22
  • 22.11.11

80 נוציא כולנו מטפחות לנגב את הדמעות של מיכאלי(דמעות תנין-ברור) אברמי
  • 16:52
  • 22.11.11

מסכנה מיכאלי , לוקחים לה את הצעצועים שהיא שחקה בהם עד עכשיו לבד,
מבלי ששיתפה את רוב השכונה .
עכשיו הציבור מבקש לתקן עוולות של שלטון המיעוט השמאלני. ועל כך מיכאלי מתרעמת.באמצע מכניסה את הפמיניזם הבלבדי, את העובדה שהיא כובשת שטחים מערבים , מתנהגת כרודן מתעלל בערבים. בידדים במדינה מרגישים כמוה. הרוב הגדול ביותר יודע שהערבים קבלו את אוסלו, את כל עזה , את רוב הגדה, ונתנו בתמורה אינטיפדות שקטלו אלפי אזרחים, טילים וקסאמים מידי יום , ועשרות אלפים במצטבר. שתמשיך לבכות.

81 "התקשורת האדירה את מנחם בגין" -???? למיטב זכרוני, בזמנו , לא עבר יום מבלי שבגין וממשלתו חטפו זובור מהתקשורת. זברה
  • 17:21
  • 22.11.11

אני זוכר היטב כיצד כמעט כל מהדורת מבט נפתחה עם מבטו מזרה האימים של חיים יבין.
למעט יומיים לפני ואחרי "הסכמי השלום". עם סאדאת.
"בגין רוצח" "בגין פשיסט" "בגיניזם" על משקל "חומיניזם" ועוד ועוד.
מזמן הגעתי למסקנה שכדי להיות שמאלני צריך קודם כל לעבור ניתוח מוח, שבו מוסר חלק נכבד מהחומר האפור.

82 ניתוח מצויין במיוחד יש להסיר את אצטלת הצדק מבית המשפט העליון,שהכשיר כל נבלה שנעשתה בשטחים.ובכך נתן גושפנקא חוקית למעשי בריונות שפלים,השתלטות על אדמות של אנשים פרטיים,גזל החרמה הוצאות להורג באמצעות נוהל שכן,ועוד כהנה וכהנה.טוב היה עושה בית המשפט העליון אם היה מצהיר שהוא לא מתערב בנעשה מחוץ למדינת ישראל, ובכך היה מונע את האיצטלה המזוייפת של חוקיות המעשים  (לת) סוניה
  • 17:33
  • 22.11.11

83 מירב מיכאלי נגד רוב העם אבידן
  • 18:19
  • 22.11.11

רוב העם מרגיש שהוא נרמס הרבה מאד זמן תחת בית המשפט העליון המוטה שמאלה באופן מובהק. משום כך ירד האמון בו אל מתחת ל=50%, דבר מחריד ומסוכן מאד לשלטון החוק. אין לעובדה המרכזית הזאת שום זכר במאמר של מיכאלי, והיא יודעת למה.

84 כל מי שאינו רואה אפליה נגד הימין במערכת המשפט הוא או שוטה או צבוע משפטפטן
  • 18:38
  • 22.11.11

מערכת המשפט רגישה מאד ל"זכויות האדם", ואלה בדרך כלל אשכנזים שמאלנים חילונים, שלא במקרה עושים יד אחת עם ערבים שונאי יהודים. הרבה מרגישים באינסטינקט שלהם שאילו ענת קם לא היתה אש"חית כזאת, עונשה היה כפול ומשולש. או ההפגנות בנעלין: אילו המפגינים היו יהודים הם כולם היו כבר מזמן מאכלסים את בתי הכלא. החוק הוא מעל לכל - חוץ משמאלנים. זה הולך להיגמר בקרוב.

  •   תתעורר! דני
    • 22:53
    • 22.11.11

    דבריך שגויים מן היסוד, מה אתה ילד קטן שכל שטות ימנית שלא מתקבלת בהעדר חוקיות מעידה משהו על השופט? ככה מתאים לך שנתנהל פה, שכל בכיין יקבל מיד ליטוף אחרת... תבחר את האיום בעצמך.
    הרסתם את המדינה כבר מספיק! אם אתה לא מבין שההתנחלויות יביאו את כולנו לחיים, במדינה דו לאומית בשלב ראשון ובמדינה ערבית לאחר מכן, אז אתה כנראה דוס שבונה על ביאת המשיח. למה שבני אדם הגיוניים יזדהו עם הבלים שכאלה.

85 הלו? את חיה בישראל? י
  • 18:45
  • 22.11.11

"בית המשפט העליון והתקשורת, שעל פי יריב לוין גם אותה יש לכבוש כדי לשלוט - לא היו מעולם שמאלנים."

86 איכות השילטון והניהול של הימין מטבטאת בניהול ביתר ירושליים ונמל אשדוד  (לת) ברה קודה
  • 18:48
  • 22.11.11

87 מירב מיכאלי אחיצדק
  • 20:31
  • 22.11.11

כל כך נכון, כל כך עצוב, כרגיל, גדול בשלושה מספרים, על המודרניסטים והימניסטים אשר גם עם זכוכית מגדלת, אין למצוא בדבריהם משפט תבוני. הם בבואת נציגיהם בכנסת,

88 תודה!! Uh
  • 22:49
  • 22.11.11

רק אל תפסיקי לכתוב, ונקווה שאולי עוד כמה יתחילו לקרוא ולהקשיב.

89 יש לך טעות בהבנת הנקרא - הממשלה מאשרת ומאפשרת לא בית המשפט איש ימיני
  • 23:59
  • 22.11.11

בית המשפט העליון בהשראתו של ברק בחר להתערב בדברים שאינם מתפקידו וכאן הכשל הגדול שההתערבות היתה תמיד לצד אחד
התקשורת היא האימא של האימא של המוטות לכיוון אחד
את ההתקפות על ממיסדים אלו הם הרוויחו ביושר

90 החברים שלך הם ששלטו ,למרות שלפעמים הליכוד חשב שהוא בשלטון עד עכשיו
  • 03:14
  • 23.11.11

רק עכשיו הם הבינו שאת וחבריך לא עוזרים להם

91 גברת מיכאלי, אפשר לכתוב את אותה כתבה ולהחליף את המילה "ימין" במילה "נשים", ו"שמאל" ב"גברים". מה תגידי אז?  (לת) פאבל
  • 19:47
  • 23.11.11