המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מי כאן האליטה

מחול השדים סביב המינויים לבית המשפט העליון מתבסס על הנחה שגויה: כל הצדדים - ימין וימין קיצוני, ליברלים ודמוקרטים ושמאלנים מובהקים - מתקוטטים על האליטה המשפטית בוויכוח שכוחו יפה למציאות שלפני 30 שנה. כאילו מתהלכים בינינו עדיין הפרקליטים, השופטים והיועצים המשפטיים בעלי המבטא היקי מרחביה, ואין בלתם.

על מה הם מדברים? לו לימין הקיצוני היתה טיפת יושרה, הוא היה אמור להודות שלא רק שהאליטה הזאת מתה מזמן, אלא שבשנים האחרונות מצליחים נציגיו להחליף את שרידיה ויורשיה באליטה החדשה. והמנצח על התחלופה הוא יעקב נאמן, איש שאיננו נבחר ציבור אלא מינוי אישי של ראש הממשלה.

נאמן עצמו הוא התגלמות האליטה החדשה: עורך דין מצליח הממוקם היטב בעולם העסקי, חובש כיפה ובעל קשרים מסועפים בצמרת ההנהגה החרדית, ידו בכל ויד כל בו, ואיש אינו יכול לדעת מה הוא חייב למי ומי חייב לו. שני המינויים שקידמו הוא וקודמו דניאל פרידמן הם בבואה של השקפת עולמו ושל השילוב המעצב את ה"אליטה החדשה": יורם דנציגר, נציג השוק הפרטי המושעה בינתיים בגלל קשריו העסקיים שקדמו למינויו, ונעם סולברג, המתנחל שמינויו מעוכב בינתיים בהעדר "דיל".

לחצו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" אליכם לפייסבוק

מי שמחפש רמז לבאות, שני המינויים האלה, שנאמן התעקש עליהם, כמו גם הנסיגה אל מעבר להרי החושך בבית הדין הרבני, יספקו לו אותו. אבל לא רק במערכת המשפט הוחלפה האליטה. הימין ממשיך לרדוף, בזעקות קוזק נגזל, אחר צל "הסמול" השולט כביכול בתקשורת, בפוליטיקה ובחיי הרוח.

מילא השמאל, שלא נשאר ממנו בדל, והוא רחוק היום מהשלטון כפי שלא היה מעולם. אבל אפילו במפלגת השלטון נדחקו הנסיכים מזמן לפינה מאובקת, שממנה הם מנהלים מאבק רפה על שרידי הערכים הליברליים והדמוקרטיים. פעם ראובן ריבלין מתנגד לתיקון לחוק לשון הרע, פעם דן מרידור ובני בגין מתנגדים לחוק העמותות - איש כבר לא מתרגש מהם. האליטה החדשה - יריב לוין, ציפי חוטבלי ודני דנון - היא שמכתיבה את סדר היום של המפלגה ושל הכנסת, ולמעשה של החברה כולה.

על התקשורת אין כבר מה לדבר. רובה ככולה בידי האליטה החדשה. וחיי הרוח? הציבור והאקדמיה עסוקים בדיונים על מוחות בורחים ומוחות חוזרים, ובתוך ההמולה הלכה האליטה של הרוח ונכחדה. האוניברסיטאות מידלדלות, נוכחותם של פילוסופים, היסטוריונים, סוציולוגים, סופרים ומשוררים, אמנים והוגי דעות התאיינה, אין מי שיתייעץ עמם בסוגיות מוסריות וחברתיות חשובות, אין מי שיתייחס למאמריהם וליצירותיהם, והם חשובים כמתים.

את מקומם של אלה תפסו - מי אם לא - הרבנים. כל הגיג שלהם מצוטט והופך למרכז הדיון הציבורי. מהרב אליקים לבנון המחייב רבנים בישיבות ההסדר להורות לחיילים לצאת בהישמע "שירת נשים" אפילו אם תעמוד בחוץ כיתת יורים, וכלה ברבנים הנבואיים החדשים, שאליטת הכסף מחלה את פניהם ולא זזה מבלי להיוועץ בהם.

אהה, כן, אליטת הכסף החדשה. והלוא היא בעצם כל מה שנותר מהמושג "אליטה". היא זו המשקפת, יותר מכל דבר אחר, את פניה של החברה. כי עם כל חסרונותיהם האמיתיים, שכבר נלאה העט מלספרם שוב ושוב ולהכות עוד ועוד על חזם ולהאשימם, השופטים והפרופסורים מרחביה, שישראל של פעם גייסה כדי שייסדו משפט, תרבות, אקדמיה, תכנון, תשתיות, רפואה ציבורית ומערכת רווחה ויכוננו חברה נאורה וערכית בעלת חזון, היו בהחלט אליטה: מחויבים, מסורים ואחראיים לארצם ולחברה שרוממה אותם.

אבל פני הדור כפני האליטה שלו. וזו החדשה יודעת כנראה את ערכה. שאם לא כן מדוע היא איננה חדלה לרדוף אחר צלה המת של זו הנכחדת, הישנה?

Read this article in English: Who's the elite here?

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אתם עוד איתנו, אבל לא ליותר מדי זמן אלכס מהכרמל
  • 04:08
  • 23.11.11

אנחנו נזרוק אתכם מהתקשורת, מבתי המשפט, מהאקדמיה. ישנם אנשים רעבים רבים למשרות הנוחות שלכם. יש להבין היטב, החגיגה של השמאל הולכת להיגמר בקרוב.

  •   קח את הכדורים שאתה מקבל עקב בעיות נפשיות ותשתוק מישהו שמכיר אותך
    • 11:32
    • 23.11.11

    אתה ממש - אבל ממש-לא הסמכות שמבינה מה קורה סביבך.....במחשבה שניה....יש כל כך הרבה דפוקים,בבונים וימנים כך שעוד אחד ממש לא ישנה...רק כשהמדינה הזאת תיגמר אתם (אולי) תיקלטו מה עשיתם ואז פשוט יהיה מאוחר ו...כן אני רואה את חיוך הזילזול שמתפשט לך על הפרצוף כי הרי אתה תמיד יותר חכם מכולם אז תמשיך בין כך וכך הכיוון ברור ושום דבר כבר לא ישנה......

  •   תקרא את לפני המבול של אוטו פרידריך. מובא שם ציטוט של הרמן גרינג מסוף מלחמת העולם הראשונה, דומה מאוד למה שאמרת  (לת) ישי
    • 12:20
    • 23.11.11

  •   מה סוד החולשה המתמדת של אנשי הימין? אורני
    • 12:21
    • 23.11.11

    מדוע אנשי הימין לא תפסו עד עכשיו משרות בבתי-המשפט, בתקשורת ובאקדמיה? הרי הם מרובים בהרבה מאנשי השמאל. יכול להיות שהם מעדיפים לעסוק בעבודות או בעסקים משתלמים יותר מאשר בתי-המשפט, התקשורת והאקדמיה?

  •   אלכס 01 מוטי
    • 13:37
    • 23.11.11

    ואז יישאר כאן האספסוף הימני ונהיה בדיוק כמוהם,זהים לכל שכנינו.

  •   עוד שוטה שרואה מהרהורי ליבו, כמו כל ה"נביאים" מאז שחרב בית המקדש שמאלן מתון
    • 14:40
    • 23.11.11

    נתניהו של היום הרבה יותר שמאלן מגולדה של 1973 והוא ממשיך לשבור שמאלה. אתה באמת חושב שנתניהו, שהוא ישראלי יליד הארץ (לא כמוך, בולשביסט אובד דרך שלפי כל הסימנים גם גר בחו"ל), שהוא חילוני, אוכל צדפים וחזיר ובוגר MIT באמת מסוגל להזדהות עם מוכי הירח החרד"לים? לעת עתה הוא נאלץ ללקק להם מטעמים קואליציוניים, ותגובות כמו שלך משחקות לידיו. אבל זכור את אריק שרון. נתניהו הולך בעקבותיו עם שיפורים וחידושים. תתכונן.

  •   למגיבים אלכס מהכרמל
    • 18:21
    • 23.11.11

    אם השמאל לא היה מותח את החבל יותר מדי, לא הייתם חוטפים את הבקלאש שאתם חוטפים עכשיו. אפשר להביא אין סוף ציטוטים של גרינג, אבל עובדה היא שלא למדתם כלום מההיסטוריה של רפובליקת ווימאר, ואיך החוצפה השמאלנית-קומוניסטית הביאה לשילטון משטר אימים.
    נתניהו כמובן הרבה יותר שמאל מגולדה, גם אני הרבה יותר שמאל ממנה כי אני בעד מדינה פסלטינית על בסיס 67. אבל אני לא מוכן להתאבד, כפי שמציע השמאל הקיצוני.

  •   אלכס צודק - אנו נשים במקום הראוי להם את הבבונים השמאלנים-ניזרוק להם בוטנים ובננות ונשליך המפתח לים של עזה  (לת) חנן
    • 18:28
    • 23.11.11

  •   ניסיתי, אבל זה בלי ניקוד ועם מילים ארוכות....  (לת) אלכס מהכרמל 2
    • 19:13
    • 23.11.11

  •   אלכס, לפחות ההשוואה המטופשת שלך לרפובליקת ויימאר מוכיחה כמו מי היית רוצה שהימין הישראלי יהיה ז'ידובסקייה מורדה
    • 23:26
    • 23.11.11

    אז הייית ז'יד ברוסיה וחטפת. כאן אתה מנסה להיות שוביניסט כמו הווליקורוסים - אבל גם כאן עוד יתברר - כפי שהתברר 12 שנה לאחר שרפובליקת ויימאר חוסלה - שעדיין נשארת ז'יד כי אתה תהייה זה שיחטוף אחרון.

  •   אתה פטור מהצורך לזרוק אותנו מכאן, נישמח לעזוב בכוחות עצמנו.  (לת) גיורא
    • 09:25
    • 24.11.11

  •   נסיון.  (לת) גיורא
    • 09:31
    • 24.11.11

  •   אלכס, הרעב שלכם חולני. מה שאתם רוצים זה שלטון כוחני מדכא ומשתק. הא?  (לת) ל-1-
    • 10:08
    • 24.11.11

  •   גם אלכס כמו אוגר מידע
    • 20:30
    • 24.11.11

    רוב העולים מברית המועצות לשעבר, מבטא תבניות חשיבה נוקשות שאין בהן שום מקום לתפיסה דמוקרטית ופלורליסטית. ככה חינכו אותם. הפרדוקס הוא בכך שעם כל שנאתם לקומוניזם, דרך המחשבה שלהם היא בולשביקית לחלוטין.

  •   על הכרמל יש עוד כמה "אירופאים" החיים את העבר שם.....  (לת) גיתה סקי
    • 20:27
    • 01.12.11

02 מדויק  (לת) יונתן
  • 04:11
  • 23.11.11

03 רק את המזרחים שכחת להזכיר. כי הם נוכחים נפקדים כבר 65 שנה. עדיין האשכנזים שולטים בכל מוקדי הכוח והכיבודים במדינה הזאת. יונית
  • 04:47
  • 23.11.11

מי זוכה בפרס ישראלוביץ? רק אשכנזים. על כל 10 אשכנזים שמדליקים משואה יש מזרחי אחד. על כל 10 טייקונים אשכנזים יש מזרחי אחד. ראש ממשלה מזרחי?? הס מלהזכיר. ראש הליכוד מזרחי? הצחקתם אותי. וכך כל משחק האליטות הזה הוא רק בין הלבנים. עצוב אבל נכון.

  •   צודק! מחר אני מגיש הצ' חוק שלפיה 60% מזוכי פרס ישראל יצטרכו להיות מזרחיים  (לת) י. לווינשטוס
    • 14:42
    • 23.11.11

  •   והאשכנזים לא רואים שעל חטא הגזענות הם משלמים בפילוגים הללו  (לת) מאיר
    • 19:04
    • 23.11.11

  •   אל תדאג אחי, או מזרחים או מוות  (לת) אחר
    • 19:05
    • 23.11.11

  •   אנשים תמוהים הם יונית ודומיה שהרי השלטון נתון בידי עדות המזרח כבר כמה עשורים והם עדיין מייבבים על מר גורלם... לקחו לי, שתו לי
    • 19:09
    • 23.11.11

    אמרי לי יקירה, את אמיתית? את לא יודעת מי שולט במדינה ? חובשי כפה, מזרחיים, ומתנחלים. וכך נראית המדינה, העתק דהוי ורופס למה שהיה כאן פעם.
    חן חן.

  •   בדיוק, וזה לא יהיה נורא אם בשנה הבאה יהיו 60% זוכים מזרחים בפרס ישראל, אפשר לחשוב שזה פרס כל כך חשוב שאסור למזרחים לטמא אותו מי שהתחיל בגזענות זה האשכנזים
    • 19:38
    • 23.11.11

    וזה נמשך עד היום בה רבה מאוד מוקדים, זה ראשי הפוליטיקה, בית משפט עליון, מנהלי מוסדות אומנות ותרבות, אוניברסיטאות ועוד כמה מוקדים, ונגד זה הימין לא רק לא מתמודד אלא גם לא יכול. זה מבצר חזק של אליטות אשכנזיות ששומר על כוחו

  •   65 שנה יש העדפה מתקנת לאשכנזים. תארו לכם שכל השופטים היו מזרחים וכל מקבלי פרס ישראל היו מזרחים. איזו צעקה היתה קמה. מגעיל מה שקורה עכשיו בבית המשפט העליון. פתטום ראו שאין מזרחי אחד לקישוט. אוי ואבוי צריך לחפש מזרחי אחד ובכל הארץ פשוט אין. רק האשכנזים הם איכותיים ובעלי יכולת לשפוט. חייבים למצוא מזרחי מחמד שירגיע את המזרחים. בושה וחרפה. ואף עיתונאי לא שואל: למה רק מזרחי אחד? למה לא כמה? יש כמה נשים, לא? קוראים לזה תקרת זכוכית. המזרחים לא שייכים למיליה של השופטים בעליון. גועל נפש. במסווה של "איכות" רוצים להנציח את האפליה.  (לת) דליה
    • 01:32
    • 24.11.11

  •   אני, יש לי רק שאלה... אקס קליבר
    • 08:07
    • 24.11.11

    אני אפללו וזוגתי שתחייה - קצנשטיין.
    ולשנינו 3 עוללים מתוקים מתוקים....

    והשאלה - לאיזו עדה שייכים ילדינו?
    אם יש לך תשובה, יונית - תני לי אותה.
    אם אין - השתדלי לא להשתמש יתר על המידה במקלדתך להפקת הגיגים דוגמת אלה.

  •   צודק, אבל את הבקורת מן הראוי שתפנה גם למזרחים עצמם, הרי ש"ס עלתה לשילטון תחת ההבטחה "החזרת עטרה ליושנה" ומה עשתה עם זה ? נכנעה וירדה על ארבע מול המפגלות הדתיות האשכנזיות והתישרה לפי כל גחמותיהן במקום להנהיג דרך עצמאית, איפה עטרה ואיפה מזרחים. הבוחרים של ש"ס שלא פוצים פה וממשיכים להצביע לה כאילו היא מיצגת אותם אשמים לא פחות ואולי יותר.  (לת) שירלי
    • 13:47
    • 24.11.11

  •   את מי שהעלה את ש,ס על המפה בית המשפט העליון הכניס לכלא ומאז ש,ס היא מפלגה צולעת שמשרתת את השילטון בכל מחיר, מי שהוריד את ש,ס על הברכיים עוד ישלם על זה כפליים  (לת) הנה ההסבר ואין הסבר אחר
    • 20:34
    • 24.11.11

  •   בעליון יש רק אשכנזים משני ההורים, אם אתה כבר שואל אתה שייך למגיבים השקרנים  (לת) מה הקטע של נישואי תערובת
    • 20:35
    • 24.11.11

  •   כבר שלושים שנה שיש רק ראשי ממשלות מזרחים ואיש לא שם לב, שמעתי שביבי מרוקאי  (לת) ממש בידי המזרחים
    • 20:36
    • 24.11.11

  •   לא יזיק לחשוב קצת מזרחי לשעבר
    • 00:06
    • 25.11.11

    הורי המזרחים תמיד העדיפו לקנות מסך פלזמה ענק או גורמט לאמא שלי במקום לשלוח אותי לחוגי העשרה ולעזור לי להתקדם. אמא הוציאה אלף שקל בחודש כדי להיות בלונדינית מושקעת - ואיזה פדיחה, שתי האחיות שלי עם השיער השחור שלהן הרסו את המופע... זו לא בדיחה, הכל אמת.

  •   תוספת למגיב ב3 שמאי
    • 00:42
    • 25.11.11

    גם מנהלי תיאטרון האידיש ומנצחי הפילהרמונית

04 האליטה החדשה היא הבררה עם ההתרבות הטבעית הגדולה העם החליטה
  • 05:00
  • 23.11.11

שהמליכה עליה מלך חלש ומבולבל - שהרי הוא עצמו צמח באליטה הישנה.

05 "הפרופיל " הלאומי היהודי משתנה משה א
  • 05:02
  • 23.11.11

יותר ויותר ימני, לאומני ,דתי, חדור תחושת רדיפה ,מזרחי, נוהה לדברי רבנים סהרוריים . לאומת זאת היהודי הישראלי הליברלי בעל תודעה חברתית מפותחת נמוג לאיטו כלומר האשכנזי

06 עוד עיתונאית שמקטרת על חדלון כולם חוץ משל עצמה  (לת) צבי מאקדמיה
  • 06:00
  • 23.11.11

  •   צבי מהאקדמיה זאת ההוכחה זהבה
    • 15:15
    • 23.11.11

    התגובה שלך רק מוכיחה שכל מילה שכתבה אבירמה גולן היא מילה בסלע. אם אתה מהאקדמיה אוי לנו שאלה פני האקדמיה

  •   זהבה,, צבי הוא הוכחה חיה שהשכלה ותארים לא מרפאים בורות מולדת  (לת) Fact
    • 23:43
    • 23.11.11

07 הסמול הקיצוני האנטי דמוקרטי מסרב להשלים עם שינוי המשטר ומתעקש לשמור על עמדותיו בעליון,בתקשורת, באוניברסיטאות ובעמדות ההשפעה האחרות.חלאות סרוחות  (לת) גברתי,אל תערבבי אותנו.אנחנו לא מלט.
  • 07:03
  • 23.11.11

  •   אתה אולי לא מלט - אבל המוח שלך בטוח ממלט..לא יזיק לך לחשוב  (לת) מישהו שמכיר אותך
    • 11:34
    • 23.11.11

  •   אתה מכיר את כולם אני
    • 17:25
    • 23.11.11

    למה שלא תחזור לפולין, מתגעגעים לך שם .................

  •   למה אנשי הימין אינם תופסים עמדות בתקשורת ובאוניברסיטאות? אורני
    • 19:07
    • 23.11.11

    למה אנשי ימין אינם נמצאים בעמדות בבית-המשפט העליון, בתקשורת ובאוניברסיטאות? הרי הם מרובים בהרבה מאנשי השמאל. מה מנע מהם לאורך כל השנים לתפוס את כל המשרות האלו? יכול להיות שהם העדיפו משרות או עסקים משתלמים יותר מבחינה כספית?

08 כל מילה בסלע  (לת) רועי
  • 07:04
  • 23.11.11

09 האליטות: דעות ועובדות רויטל גולדפיש
  • 07:10
  • 23.11.11

הפיגומים המשמשים לבניית טיעונייך קורסים כמגדל קלפים אל מול רוח המציאות. היכחדות אליטת הרוח במוסדות להשכלה גבוהה הורתה באימוץ הבלותות פוסט-מודרניסטיות, המערערות את הבסיס התבוני לכל דיון מעמיק.
את סדר היום הציבורי קובעות אימפריות התקשורת, הערוץ השני ו"ידיעות אחרונות", מעוזי שמאל במובהק. בבית המשפט העליון מככב מיעוט שמאלני בעם, אכול מגלומניה אימפריאליסטית, המעז לפסוק הלכה בסוגיות שנויות במחלוקת, שדבר אין להן עם זירת המשפט. הווטרנים של מערכת הביטחון משפיעים באמצעות "המועצה לשלום ולביטחון" בעלת הניחוח השמאלני. את דברי חז"ל על קוזק נגזל אני שומרת לתגובתי הבאה.

  •   איפה העובדות? ahr
    • 13:39
    • 23.11.11

    האם את מתייחסת לאמירה "הערוץ השני ו'ידיעות אחרונות', מעוזי שמאל במובהק" כאל עובדה?

    או שמא המשפט: "מיעוט שמאלני בעם, אכול מגלומניה אימפריאליסטית" - האם זו עובדה? האם אמיתותה של עובדה זו נבדקה בתנאי מעבדה? האם ביצעת מחקר אמפירי? מהי סטיית התקן?

    "'המועצה לשלום ולביטחון' בעלת הניחוח השמאלני" - מעניין אותי לדעת כיצד מאבחנים ניחוח כעובדה. היתה שם קבוצת ביקורת אשר ניתן לה ניחוח לא שמאלני לשם השוואה?

  •   והמשפט בכתבה "על התקשורת אין כבר מה לדבר. רובה ככולה בידי האליטה החדשה." את שמך
    • 02:09
    • 24.11.11

    לזה היתה קבוצת ביקורת? זה נבדק אמפירית?
    גיבובי שטויות של דמגוג שחושב שהוא יותר חכם מאחרים, בדיוק כמו כותבת הכתבה וכל תוכנה. אין ולו הסבר קצרצר אלא רק בכי על האליטה שהוחלפה באחרת....דמעות תנין.
    אם תרצה הוכחות לשליטת השמאל בתקשורת כל שעליך לעשות הוא לפתוח טלוויזיה ולקרוא עיתון, לא משנה באיזה ערוץ ובכל עיתון פרט לישראל היום.
    למחקר הזה אין סטיית תקן, הוא מדויק להפליא.

  •   ל-ahr - גם אבירמה גולן לא הסתמכה על מחקר אמפירי ולא סטיית תקן ולא נעליים טול או טלי קורה מבין עינייך
    • 12:16
    • 03.12.11

    כל פוץ שלמד שיעור וחצי בקורס סטטיסטיקה, מנסה ליצור ייצור כלאיים שאין לו זכות קיום בדיון מעין זה המתנהל כאן.
    כשבאים לתקוף את דברי אבירמה או כל מאן דהוא, רצוי ומומלץ להתייחס למה שהיא אומרת ולכלים בהם היא משתמשת.
    אי אפשר לדרוש מהמגיבים צדק ויושר שאבירמה מתעלמת ברגל גסה מתעלמת מהם.

    האם אבירמה הסתמכה על קבוצת בקורת עליה היא מבססת את דבריה? האם בדקה את ה"עובדות" ההזויות שלה בתנאי מעבדה או כל מעבדה שהיא?

10 שנינו חיים באותה מדינה או שאת סתם מיתממת? י
  • 07:25
  • 23.11.11

אחרי שאת נותנת דוגמא למינוי של דנציגר (איש שמאל אמיתי) ושל הרצון, שטרם יצא בינתיים לפועל, למנות את סולברג, את קובעת, כקביעה סופית ומוחלטת שבמערכת המשפט הוחלפה כבר האליטה.
אז זהו. שלא.

11 אוי... כמה שאת נשמעת כמו גדעון לוי עכשיו :-) שי
  • 07:34
  • 23.11.11

דברי טעם

12 טוב הספד קצת מרחיק לכת אבל בכלל כל המינוח הזה של אליטות קצת שגוי אחד
  • 07:49
  • 23.11.11

מאמר יפה ונכון בעיקרו אם כי קצת מרחיק לכת בטענותיו. בתקשורת ובמערכת המשפט לטון הליברלי עדיין יש הרבה יותר משקל מאשר בכנסת וטוב שכך כמובן. הדיבורים האלה האלה על אליטה מניחים אגב שפעם או היום יש איזו קבוצה קטנה של אנשים שמתכנסת באיזו דירה ומחליטה מה לעשות עם החברה הישראלית - בפועל זה מאז ומעולם היה משהו הרבה יותר נזיל עם מובילים חברתיים או משפטיים שלא היה ביניהם שום קשר

13 "על התקשורת אין כבר מה לדבר. רובה ככולה בידי האליטה החדשה" ? הלו את מבקרת כאן מידי פעם ?  (לת) אבי.ש
  • 07:56
  • 23.11.11

14 אבירמה יקירתי, קצת יושרה כשאת כותבת על תקשורת הגונה ופלורליסטית... ראית טלביזיה לאחרונה? איזה אחידות דעה מדהימה !  (לת) דליה לב
  • 07:58
  • 23.11.11

15 אתגר לקוראים: האם מישהו/י ייכול לנקוב בשם של מדינה שבבית המשפט העליון שלה משרת שופט עבריין (ע"פ החוק הבינלאומי)?  (לת) אינפיניטי
  • 08:21
  • 23.11.11

  •   התחזות שמאלן חולה נפש לניק מוכר ממיטה קלון גם על המארחת.  (לת) אינפיניטי
    • 13:07
    • 23.11.11

  •   האם כוונתך לשופטי העליון שגרים בהתנחלות על אדמות הכפר הערבי טלביה שנהרס בנקבה הקדושה ?או כוונתך למתנחלי הכפר הערבי שיח מונס שתושביו נעשקו, וגם אדמותיו הן אדמת הקדש וואקף ?? נא להסביר...  (לת) רק מברר
    • 15:08
    • 23.11.11

  •   טלביה ושיך מוניס נמצאים במדינת ישראל ולכן ההתנחלות של ישראלים בהם לא מנוגדת לחוק הבינלאומי. לא כך התנחלויות של אזרחים ישראלים בשטח מחוץ למדינת ישראל שנמצא תחת כיבוש צבאי של מדינתם.  (לת) הנה ההבהרה
    • 19:43
    • 23.11.11

  •   and what about tel aviv , ramat aviv, ramat gan...is this not old arab land... lior
    • 19:35
    • 24.11.11

    all Israel was "belong to Arab settlers, because you live in the center its ok, go join the hamas lets see what they say about the "occupation" of tel aviv, you selfish Hippocratic person you are.
    Israel belong to the jews, thats what we believe thats why we are here.
    67, 49, are just numbers , years
    no matter what u believe if you are "left" and believe in "justice leave the state of israel NOW.
    you have no place in any land anywhere.
    60 years ago there wher no jwews around 90% of israel.

    Leave israel now, and fight against israel from out. .

  •   יהודה ושומרון אינם שטחים כבושים על פי החוק הבינלאומי שלמה
    • 20:16
    • 28.11.11

    מצחיק שצריך לחזור על זה שוב ושוב. בשביל ששטח יוגדר כ'כבוש' מבחינת החוק הבינלאומי, הוא צריך להיכבש מידי ישות ריבונית. כיוון שאף מדינה (למעט בריטניה) לא הכירה בזכותה של ירדן להחזיק בשטחי יהודה ושומרון, העובדה שמדינת ישראל כבשה את השטח מידי ירדן איננה הופכת את השטח ל'כבוש' (מה עוד שירדן וויתרה באופן רשמי על השטח בשנת 1988). יתירה מזאת, החוק הבינלאומי הכיר בהצהרת בלפור, כך ששטחי יהודה ושומרון אמורים להיות שטחים בשליטה בלעדית של מדינת ישראל (וגם כל שטחה של ירדן, אבל זה כבר חורג ממסגרת זו). אפשר לסבור שיש למסור את השטחים לידי הפלשתינאים, או לחילופין לספח את השטח באופן חוקי תוך מתן אזרחות לתושבי יו"ש, אבל לטעון טיעונים משפטיים עקרים זה כבר בעייתי.

16 אל תבכי האזרח ק'
  • 08:29
  • 23.11.11

אל תבכי את נסיגתה של האליטה ההיא (בפיסקתך לפני האחרונה). הם נרדמו במשמרתם לפני זמן או שמא נטו למקומות אחרים רחוקים מדאגה לעניינו של הכלל.

17 צודקת למעט נושא התקשורת שהיא למזלנו עדיין שמאלנית, לעת עתה... יהודי חילוני
  • 08:32
  • 23.11.11

יש לי תחושת בטן רעה שלכתוב מאמר כמו שלך בעוד כעשור יהיה רק חלום רחוק ומתוק. המדינה הזו הולכת בכיוון של פאשיזם מהול בפונדמנטליזם והיא מאבדת אט אט את זכות קיומה המוסרי. הכיבוש, הגזענות בצפת, הרבנים הקיצוניים, דני דנון ויריב לוין, אביגדור ליברמן ו"שירת הנשים" הם המסד עליו תבנה המדינה החדשה והחשוכה הבאה עלינו לרעה. הלוואי ויכולנו לברוח למדינה יהודית חילונית ושפוייה הרחק מכאן ולהשאיר מאחור את כל המטורפים שימשיכו להקים את ההתנחלויות שלהם ולהעלים נשים מהמרחב הציבורי...

18 אתם לא אליטה, זה ידוע וברור מזמן, אתם סתם קבוצת מיעוט רעשנית המחזיקה בקרנות המזבח של מוקדי כוח מסוויימים לא נבחרים, כבית המשפט והתקשורת, בכדי שלא לקבל את הכרעות הדמוקרטיה, פעמים בגסות רוח אופיינית, פעמים באלימות, הכל במימון מדינות זרות עויינות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:54
  • 23.11.11

  •   18 איציק מוטי
    • 14:03
    • 23.11.11

    זה מבדר כשהאספסוף הימני מדבר על אלימות.הרי כל הרוצחים ה"פוליטיים"באים מתוך האספסוף הזה.תסתכל פעם עליהם - אספוף,פרחים,חוליגנים ושאר הזבל.

19 אבירמה שוכחת את הכוחות העולים באליטות הליברליות, עינת וילף, שלום שמחון ומתן וילנאי.  (לת) הרשלה
  • 09:00
  • 23.11.11

20 אבירמה גם עושה עוול לסוציאל-דמוקרטית הגדולה שלי יחימוביץ.  (לת) הרשלה 2
  • 09:01
  • 23.11.11

21 על איזה דמוקרטיה? 95 אחוז מאלה שקוראים לעצמם שמאל הם בעד מדינת היהודים ובעד רוב יהודי. אילו אנגליה תכריז מחר שהיא מדינת הנוצרים יצעק כל העולם שזה לא דמוקרטי שזה גיזענות שמפלה את האחר.  (לת) על איזה שמאל מדובר?
  • 09:01
  • 23.11.11

22 אירן זה כאן  (לת) יעל
  • 09:01
  • 23.11.11

23 מפחיד אבל נכון ליאור
  • 09:07
  • 23.11.11

יש להיאבק על פרצופה של המדינה לא כדי שיחזור להיות אשכנזי ושמאלני אלא כדי שלא תאבד השפיות באופן סופי

24 מתי כבר יכחידו את גלי צהל?  (לת) שפיפול
  • 09:44
  • 23.11.11

25 מיום שנפתחו דלתות המידע בעולם אי אפשר לכלוא את הרוח בדפי נייר - רב זושא
  • 10:03
  • 23.11.11

על מה בוכה המשורר \ת ? על מי שניכסו לעצמם וחמסו את נכסי הרוח ?

26 למה לא פירטת בנושא התקשורת? אמיר
  • 10:15
  • 23.11.11

התקשורת ש״רק לכאורה היא שמאל״, בלי ספק חלק חשוב . אבל פה כשלת והתחמקת והמטת קלון (אם נשתמש לרגע בדרמטיות שבחרת כסגנון ללמאמרך. הפוסל במומו פוסל. למרות שיש צדק ברעיון הרי שהוא כושל בפופוליסטיות כן גם האליטה הלכאורה ישנה חוטאת בה

27 דמוקרטיה דוד
  • 10:22
  • 23.11.11

רוב זה רוב והכלל הוא שבדמוקרטיה הרוב קובע. זה שאינך מסכימה ומשתלחת בנציגי הרוב מעיד על אי הסכמתך להליך הדמוקרטי על אגו פצוע ורצון להפוך הכלל ליוצא מהכלל בו המיעוט קובע.

  •   אתה לא מבין מה זו דמוקרטיה אריק
    • 13:05
    • 23.11.11

    משטר שלטון העם הוא הרבה יותר מעבר להכרעת רוב. הוא גם הפעילות הקולקטיבית של הכלל לפעול להשארת המשטר כשלטון-העם כולו!! כרגע הדמוקרטיה הישראלית מדרדרת אל פי הפחת (כלומר לעבר משטרים שאינם דמוקרטיים) ועל כן יש להאבק בתהליך הנורא הזה. אני אומר את זה בצורה הנעימה ביותר שאני יכול אבל נמאס לי להסביר מה זו דמוקרטיה אמיתית. ה"דמוקרטיה" שאתה מתאר פשוט היא אותה "דמוקרטיה" שהיא מנת חלקה של מדינות כאנגולה, סין, טורקמניסטאן, עיראק, איראן, צפון-קוריאה והרשימה השחורה עדיין ארוכה.

28 קוזאקים וקוזאקים של קוזאקים באבא
  • 10:25
  • 23.11.11

כהומאניסט וכשמאלני אני שמח לומר שהדברים לא נראים כמו שהכותבת מתארת אותם. כשאתה פותח טלוויזיה, המסך עדיין מקרין לך פרצופים אשכנזיים ממושקפים, כשאתה יושב בבית משפט (חס וחלילה) עדיין יושב מולך גבר לבן שיער ולבן עור שקובע את גורלך. האוניברסיטאות עדיין מפוצצות עד אפס מקום, רוב הסטודנטים באים לשם כדי לפגוש חבר'ה בגילם, מהסוג שלהם, ולמצוא בן או בת זוג (מהסוג שלהם).
אשכנזים הם לאו דווקא שמאל, אבל הם עדיין האליטה, אשכנזיות שווה איכות. אתה יכול להיות ממוצא מזרחי ועדיין להתנהג ולהראות כמו אליטה אשכנזית.
הרבנים הם עדיין קוריוז אצל האליטה האשכנזית. מוזיקה מזרחית היא עדיין משהו מוקצה שמבקשים מהדי.ג'יי לא לשים בחתונה.
אז מה ההמולה הגדולה? אנחנו רואים שגוזלים לנו מהידיים את הבכורה. הרדיו מתמלא במוזיקה מזרחית וכמו כן גם שפת הרחוב ובלי ששמנו לב לנשים אסור לשיר בצבא.
זוהי מלחמת תרבות. ככל שנמשיך לשבת ולהתבכיין על הימין, כן הוא ירבה וימשיך לכסח אותנו. אנחנו משיבים מלחמה - התקשורת עדיין בידינו. אבל אנחנו צריכים בני-ברית.
המחאה החברתית הדגישה את העניין הזה - פתאום לנו האשכנזים המשכילים אין יותר כסף להתקיים. אנחנו לא היחידים במצב הזה ומכיוון שהתקשורת בידינו קולנו נשמע היטב. אבל בסופו של דבר הדברים האלה נסגרים במוסדות השלטון להם יש את הסמכות העליונה ואם לא נשכיל למצוא לנו בני ברית, נמשיך להיות מבודדים, הימין ימשיך לבלוע לנו פיסה אחר פיסה את מה שעוד נשאר מהארץ הזו.
צריך בני ברית וזה אומר שצריך לוותר על משהו:
- המזרחיים: שותפים לנו בגישה הכללית של "ללכת לעבוד, להיות טוב אחד לשני וכו'..." אבל מתנגדים לנו ברמה התרבותית; נאלץ לוותר על מוזיקה קלאסית, ג'ז, רוקנרול ושיחות פילוסופיות אקדמאיות שאנחנו כל כך אוהבים.
- הדתיים: אני לא רואה שום מכנה משותף חוץ ממשהו עמום של "אהבת לרעך כמוך" שאיכשהו מתחבר לערכים הומאניסטיים. הבעיה היא השמרנות והאלוהים כפי שהם תופשים אותו. אני לא רואה נקודת חיבור.
- הרוסים: שותפים לגישה שמאדירה קידמה והשכלה, אבל מתנגדים להומאניזם ולסוציאליזם (עבדו עליהם עם כותרות כאלה במשך כמה דורות). אם נהיה מוכנים להמשיך להתעלל בעם אחר באופן מוצהר עם כותרות פטריוטיות, הם יסכימו לחבור אלינו.
- המתנחלים: דומים לרוסים ביחס לקידמה ולהשכלה, אבל קיצוניים בהרבה ביחס לעם השני שחי כאן. ויש להם אלוהים לצידם, מה שמקשה על כל שיח הגיוני.

על פניו, הכי טבעי לחבור למזרחיים או לרוסים. נאלץ לעשות וויתורים כשבט, אבל יש לנו עוד סיכוי. גם אלה וגם אלה עדיין מסתכלים עלינו בהערצה כלשהי (מעורבבת בקנאה) ואם נחלוק איתם את הארץ נוכל לנצח את הנחשול הפאשיסטי האפל שפשה כאן.

29 רואה את כעת מה הנזק שגרם המגאלומן אהרון ברק? בא לכבוש ונמצא כבוש. חכמים היזהרו בדבריכם.  (לת) אינפיניטי
  • 10:28
  • 23.11.11

30 מה שווה כל האליטה הישנה אם בגללה הגענו אנה? הרי אם בן גוריון במקום לנהל את המדינה כמו שטעטל היה מיסד חוקה כל העניין היה הרבה יותר מתון - למשל הפרדת הדת והמדינה במודל אתאטורק, הרבנים היו נשארים בבתי הכנסיות כמאמר הרצל  (לת) בהעדר חוקה ייפרע עם. חוכא ואיטלולא במקום חוקה
  • 10:54
  • 23.11.11

31 זעקת הקוזק הנגזל מיכל
  • 10:54
  • 23.11.11

כמה ציניות והתחסדות. אולי המבטא השתנה כל הייתר נשאר כשהיה. כאשר ניסו לקדם את רות גביזון, לא ימנית, לא מזרחית, לא דתיה לא שמענו את אבירי הפלורליזם וחופש המחשבה שיצאו כנגד פסילתה.

32 באמת ? היתה אתמול הפגנה חוקית ולגיטימית בדרום ת"א - למה הארץ לא מסקרים אותה ? כי היא לא היתה שמאל ושמאל קיצוני ? אז מי משתיק את מי כאן בדיוק ?! יוסי
  • 11:19
  • 23.11.11

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/229116

33 רק דבר אחד נעלם מעינייך החדות. גם האליטה 'החדשה' המשלבת הון-משפט היא אשכנזית רובה ככולה. האליטה היא תמיד אשכנזית אותה גברת ללא שינוי אדרת. ועדיין מקבלים להתמחות בבהמ"ש רק ילדים של החברים היקים.  (לת) ישראלית דור שני
  • 11:33
  • 23.11.11

34 הכל הפוך אחד שמדייק יותר
  • 11:56
  • 23.11.11

בייניש תמכה במחנה החרדי באמצעות גיא רון. כדי לזכות בבלוק חוסם במינוי השופטים .כך שהיא מובילה אותנו להרי החושך ואת דנציגר מינה פרידמן ולא נאמן ,וא"כ אבירמה לא דבקה באמת. ועל סולברג לא ידעת מה לכתוב, וסתם שירבבת לכתבה בתוספת הכינוי מתנחל.

35 ללא חוקה, האידיולוגיה של השופטים אכן מאוד חשובה פשיטת רגל ערכית
  • 12:25
  • 23.11.11

ככל שהחוק נתון לפרשנות, ולשינויים מהותיים, כך תמיד אפשר יהיה לעצבו על פי דעתה של האליטה השולטת. ואכן, בזכות הדמוגרפיה והכסף היא נעשית לאומנית וקפיטליסטית חזירית, ואת החוק מכופפת עוד ועוד, עד שתעבור את הסף והחוק ישבר. הם עושים זאת דרך הכסף, דרך הזרועה המחוקקת והמבצעת, שלמרבה הפלא כלל לא מופרדת, וכעת גם בזרועה השופטת. זה אכן לא פשיזם, זו פשוט רמיסת המיעוט והחלשים.

36 ללא האליטה האשכנזית הישנה לא הייתה מדינה וממילא לא היינו עדים לשטפון המלל הקשקשני של מחריביה.  (לת) גיורא
  • 12:34
  • 23.11.11

  •   האליטה האשכנזית - יש דבר כזה ? מי מכיר בהם ככאלה מלבד הם עצמם. הם הורישו לנו את הניכור , פערים ושמור לי ואשמור לך ואת אלה עם הקבלות של החברים- הם לא בנו דבר לבד ואת התוצאות העלובות רואים בדמותה של המדינה כיום  (לת) האמת
    • 18:35
    • 23.11.11

37 שנית הכיבוש המביש הוא אם כל התומאה שכן עם כובש לא צודק ולכשייטב גם השופטים יהיו ראויים יותר  (לת) פלץ
  • 12:41
  • 23.11.11

38 חטובולי לוין ודנון אליטה?הצחקת.הם המיץ של המיץ,שלוחי ביבי וליברמן;פניהם כפני אדונם;מי שלא היו אליטה,ולא יהיו אליטה;שום חליפה ועניבה או תכשיט יעשו מהם מה שהם אינם;מזכיר את אגדת בגדי המלך החדשים שהם כנראה לא קראו ולא הפנימו.בינתיים הם משחקים בקקה,זה מה שהם יודעים.וקקה כידוע לך הוא פסולת שעושה דרכה לביוב.מי ירד קודם לשם-הם או המדינה?שאלה טובה  (לת) מחראת מולדובה
  • 12:43
  • 23.11.11

39 ענק אתה "מישהו שמכיר אותך".כל תגובה שלך פגז קומפוט  (לת) שומר חוק
  • 12:45
  • 23.11.11

40 "קץ הימין" קרוב מתמיד חי שם
  • 12:46
  • 23.11.11

כל בר בי רב יודע כי הגאולה מתחילה בקץ הימין.

41 רוח רעה נושבת על ישראל בהווה או מכירת חיסול של ערכי הדמוקרטיה  (לת) השר נאמן= מאקבלי הישראלי
  • 12:55
  • 23.11.11

42 So concentrate . So pinpoint. So exact....... So sad.  (לת) dror
  • 13:03
  • 23.11.11

43 אח, היקים היקים. . . מני
  • 13:40
  • 23.11.11

שניסו וניסו להקים מדינה מתוקנת. . . אפילו אב העיתונות
המודרנית (אורי אבנרי - היקה האחרון). . . אליטה חדשה
משתמשת בשיטה בזויה ("עצום את העיניים!"): אם יש לך
כאב רמסהו ברגליים פתח את פיך ושירה בקול אהה אהה
רוצים להשתגע נחיה נראה ניסים ונפלאות. . .

[12:10, 13:31]

44 כרגיל, מרתק אחד שמגיב היטב
  • 14:06
  • 23.11.11

אבירמה, אותך הייתי רוצה לראות בכנסת

45 ביה"ד הרבני נמצא תמיד מעבר להרי החושך, כך שאין לו לאן לסגת משם תיקון
  • 14:28
  • 23.11.11

לא ברור למה זה מטריד חילונית ליברלית כמו הכותבת. זה צריך להטריד רק את אלה שבחרו מרצונם להשתמש בשירותיו. לכל השאר כבר יש מזמן נישואין אלטרנטיביים.

  •   זה מטריד כיוון שאם כל אחד ינשא היכן ואיך שיתחשק לו - תהיה אנרכיה בתחום האישות והמדינה היהודית תלך לנו  (לת) חילוני לא פחות ליברלי
    • 22:18
    • 24.11.11

46 ה"חונטה" המושחתת עדיין איתנו. מושרשת עמוק מאוד במוסדות השלטון לצערי. יהודי
  • 14:51
  • 23.11.11

הבעיה של המושחתים - ימנים או שמאלנים היא - שהם בינוניים במקרה הטוב, במקרה הרע הם פשוט אפסים - ולכן, בקרוב יעופו, אחד אחד.

47 כמו שיש אנטישמיות בלי יהודים כך יש שנאת שמאל בלי שמאלנים טובה
  • 14:58
  • 23.11.11

האנטישמים שונאים יהודים לא בגלל שהם באמת מכירים אותם,אלא בגלל מה שהיהדות מייצגת עבורם"חכמה,הצלחה כלכלית והשפעה חסרת פרופורציה ביחס למספר היהודים. כך גם לגבי השמאל. השמאל הפך למותג המזוהה עם ערכים של שוויון זכויות ללא הבדל דת,גזע ומין,של חשיבה בקורתית גם כלפי הציונות,של דאגה לאחר. ערכים אלה מאיימים על הימין הפטריוטי שלנו שרצה ורוצה מדינה דמוקרטית ליהודים בלבד(וגם זה ליהודים "הנכונים" מהמרכז ימינה),שרואה בערבי אזרח על תנאי ותובע בעלות על המושגים ציונות ופטריוטיות.מבחינה זו אין הבדל בין הימין כאן לימין באירופה של שנות ה-30 שרצה לנקות את החברה מאוייביההשמאלנים והליברלים(שזוהו עם היהודים)וכפי שייחסו ליהודים בגולה כוח עצום
,מעבר לכוחם הממשי
כך עושים היום לכל מי שמזוהה עם השמאל.עצוב לגלות שהימין הלאומני שלנו מוביל את המדינה לאבדון כי כל מופלאותה של ישראל עומדת על שתי רגליים: יהודית ודמוקרטית וכשקוטעים במרץ רגל אחת גם לוין ושת' לא יוכלו להצילה.

  •   האנטישמיות היכן שיש יהודים ,כמו פה בארץ -גרועה פי כמה ,ולדאבוני השמאל עומד בראש מחנה המשטינים  (לת) עולה חדש
    • 21:40
    • 24.11.11

48 אי דיוקים בכתבה אמת מארץ תצמח
  • 14:59
  • 23.11.11

1.האחריות לדירדור ביה"ד הרבני לכיוון חשוך,יורי גיא רון שעשה דיל עם החרדים שיקבלו את הועדה למינוי דיינים, והוא שליח של כבוד הנשיאה. 2.את כבוד השופט דנציגר מינה קודמו של נאמן פרופסור דניאל פרידמן 3.למה לשרבב את שמו של סולברג לכל הנ"ל? הרי חוץ מזה שהוא מתנחל לא כתוב פה משהו מהותי נגדו. נ.ב. כדי לבדוק את דבריי בסעיף 1 מספיק לעיין בכתבה של יאיר אטינגר מאתמול.

49 בלימודי תרבות תופעה כזו יש לה שם והיא החלפת רפרטואר וזה מה שקורה פה, פעם היו כאלו ועכשיו יש את זה רפרטואר
  • 15:13
  • 23.11.11

התהליך הזה של החלפת רפרטואר (מילה יפה המתארת לא רק אליטות אלה גם הלך חשיבה, דיבור, הבנה, סמלים ועוד בעצם כל מה שקבוצה מחילה מבחינה תרבותית ) מתרחש מאמצע שנות השבעים פשוט כרגע זה ברור יותר והתהליך קרוב למיצוי. כך שדברים משתנים ונאלץ להמתין מספר עשרות שנים עד לשינוי הבא
בלי שום קשר כתוב מצויין ומעניין כמו תמיד

50 כמה נעים לקרוא אותך ידידי
  • 15:53
  • 23.11.11

ממש חוויה חושנית להרגיש כמה שורף לך בנשמה, אז שישרוף.

51 שמאלנים מקום המדינה עשיתם מה שבא לכם זהו נגמר יוני
  • 16:06
  • 23.11.11

לא ספרתם דעות אחרות כולל התקשורת שלקחה רק צד אחד של המפה עכשיו שהגלגל מתהפך אתם בוכים שזה לא הוגן ישראל התפכחה והרוב במדינה הוא ימני ואם זה לא נוח לכם חפשו מדינה אחרת לחיות בה

  •   you are not anti-left, you are anti-culture jo
    • 18:29
    • 23.11.11

    WHy? because the left in the 60' and 70' was similar in its views to today's likud. you simply hate what your low self-esteem makes you feel you can't be.

  •   We already found it,stay with yours, I see that you like it..... I wish Looking inside form the uotside
    • 11:39
    • 24.11.11

    you something i don't believe in. something i don't believe you can do....... I wish you a good life and good lives. You and this country that you changed . Do not ever call us back to save you from yourselves ,and from others. You and like you are responsible for this...... Do not cry anti -semite when your country will go down with what you and yours create.
    Don't cry "HATZILU YEHOODIM" we'll not be there for you.

52 זעקת הגוזק הנגזל ממש רחמנות אבי
  • 16:08
  • 23.11.11

אתם השמאל שולטים במדיה כבשלכם ודורסים כל דיעה שהיא מנוגדת לכם ואתם עוד קוראים לזה דמוקרטיה אוי הצביעות זועקת

53 השריע של נאמן יוסלה שומכר
  • 16:19
  • 23.11.11

האליטה הפכה לאליט יחיד. איש קטן עם כפה גדולה ועם חלום עוד יותר גדול, השריע או המשפט העברי.

54 וואו - חד כתער.  (לת) תוהה ובוהה
  • 17:19
  • 23.11.11

55 נאמן מסוכן לדמוקרטיה. מהפיכה עכשיו.  (לת) אזרח
  • 18:26
  • 23.11.11

56 the face of israeli society -- souless ignorant technocracy jo
  • 18:37
  • 23.11.11

That what has become of Israel -- a sparta. the great jewish "shar ruach" was reduced to pulp by a bunch of engineers and religious fanatics, each in their own ways view life as sets of dichotomies. Israel in many ways is quite similar to China these days. How lucky it is that not all jews live in israel..

  •   What are you talking about? Brutal zionist conqueror
    • 11:00
    • 27.11.11

    Engineers put food on your table and "religious fanatics" protect you from your friends from the other side of the Green Line, all while you do your worthless philosophy degree and while you travel around the world, telling everyone how awful this country is.

57 נראה לי שאתם מפחדים  (לת) סתם אחד
  • 18:38
  • 23.11.11

58 אני איתך כעת אבירמה חבל רק שהתעוררת כל כך מאוחר. בזמנו היית בין מתקיפי 'שינוי'  (לת) קאטו
  • 19:24
  • 23.11.11

59 החוקים החדשים מנחם שלגי
  • 19:36
  • 23.11.11

אבירמה שלום.מסכים עם רוב האמור במאמרך אינני מסכים עם סופו, לוין,אלקין,דנון,אקוניס,חוטובלי,הם לא היוזמים,הם מריונטות בידיו של נתניהו.

60 ושוב רואים שקרל מרקס צדק - איפה בדיוק התקשורת תשים את הדגשים הנכונים דוד
  • 20:03
  • 23.11.11

מה שעולה מהמאמר המלומד של אבירמה, הוא שכרגיל כדאי לבעלי ההון להסיט את תשומת הלב הציבורית במחלוקות שוליות יחסית, לשסות אשכנזים בספרדים, ימין בשמאל כדי להסיט את תשומת הלב מהרס המעמד הבינוני. איפה התקשורת שתשים את הדגשים הנכונים?

61 הצעת חוק:ועדת הכנסת לאקדמיה,המורכבת מה"ה חוטיני,לוין ודנון היא שתמנה את כל המינויים האקדמאים בכל האקדמיות בישראל,לפי המפתח הבא:שליש חרדים,שליש מתנחלים,שליש מזרחיים.כשורים והשכלה לא יהוו גורם בבחירה.  (לת) עדד
  • 21:38
  • 23.11.11

62 מה סוד החולשה של השמאל?=מנותקים מהמציאות וסהרורים  (לת) טוטו
  • 21:44
  • 23.11.11

63 שכחת להזכיר מגיב
  • 08:27
  • 24.11.11

שאפו למאמר! נאמן גם מינה את היועץ המשפטי הרופס וניסה להפריד בין תפקיד היועץ לראש התביעה

64 לפחות 50 אחוז שופטי עליון מזרחיים ואני אכריז שאין מאפיה בעליון @ בנצי - א @
  • 09:29
  • 24.11.11

את מצדיקה מצב לא נורמלי ולא דמוקרטי וממשיכה להרגיש צודקת
לכן חבל על הדיו שבזבזת

65 נמשיך לרדוף את השמאלנים גם אחרי שלא יהיו יותר שמאלנים. שפי
  • 10:09
  • 24.11.11

כמו שממשיכים לרדוף יהודים במדינות שכבר מזמן אין יהודים.

66 הדיון הזה כמו המדיה בה הוא מתפרסם מתו מזמן ,תתעוררו נבות זיו-אב
  • 16:25
  • 24.11.11

מהפיכה כמו שאנחנו חווים היום מתרחשת פעם ב-500 שנה, הפעם הקודמת היתה המצאת הדפוס, היום הרשת החברתית. בעוד חודש תהיה כאן במת התפלמסות בה נוכל להביע את דעתנו ולקבוע יחד מה הרעיונות שלנו לניהול המדינה והחברה, הרעיונות הטובים יעלו ויתקבלו , הרעיונות הישנים, כולל הסתגרות של אליטות או בחירה בצד ימין או שמאל יעלמו, העיתונים והמדיה בקושי שורדים כלכלית ואינם מוצדקים כמטהרי האוויר , היום כל אחד שכותב היטב ומנומק יכול להשפיע לא פחות טוב מכותבי הארץ ועיתונאים מוכשרים אחרים, היום כל מי שרוצה יכול לתעד ולהעלות לבמת התקשורת המתאימה לעידן הזה, ברשת החברתית, וזה בדיוק מה שיקרה בקרוב, זה כבר קורה, כל מי שהגיב כאן, יכול לנסות.
בקשר לימין או שמאל- זה מת כי הדיון האמיתי בישראל ובעולם הוא חזרה של האדם אל עצמו ואל אלוהים, לא לדמויות פיקטיביות שהן "גדולות מהחיים", וזה כי האדם מתקדם ומשכיל ובעל ידע , אינו צריך שיכתיבו לו ויהנדסו אותו במסלולים קבועים מראש מלידה עד קבורה, הבחירה יותר חופשית, ראו תוניס, מצרים, סוריה, תימן - מדינות עולם שני-שלישי, בהן טכנולוגיה וצעירים משכילים ביצעו הפיכה של הסדר הישן,
וכאן ,אצלנו, הסדר הישן מתפורר כי הוא רע, הוא מנוהל רע והוא על חשבוננו , אנחנו נבין שהיתלו בנו, כל הממשלות, כל האליטות, לא היה פה חופש ליברלי ולא דמוקרטיה מהותית אלא מראית עין, ואנחנו נתבגר, כי אנחנו ילדותיים להפליא ולהחריד, ונדאג לטוב הכללי ולא לזה שלנו הפרטי, ומי שחושב שדפקו אותו, לא יהיה לו על מי לצעוק ולהתריס, כי הכל יהיה תלוי בנו ולא באליטה ההיא או הזו.
הפחד משינוי והחששות ממלחמה או קריסה כלכלית יכולות לגרום לנסיגה מנטאלית קשה למחנות ימין שמאל, ולקוטב שנאה ישנה ומוכרת של שנאת זרים , אבל זה יחלוף, כי אין היום מבנה חברתי שיכול לשאת את זה , המדינה כגוף פשטה רגל, המנהיגים הם קליפות ריקות, כי כל מה שצריך הם פקידים טובים בשירות האזרח- ואין הכוונה לגנאי, רק משרתי ציבור נאמנים , השאר יעשה ביזמות חברתית, שתוצאתה הגינות וצמיחה לרוחב, פחות תאוות בצע ופחות יוקרה,פחות הסתגרות ויותר הזדמנות, התוצאה=אין אליטות, אין שנאה , המטבע העיקרי יהיה מטבע הסולידריות.

  •   איפה בדיוק תהיה הבמה שאתה מדבר עליה?  (לת) ל-66- נבות זיו-אב
    • 20:37
    • 24.11.11

  •   סולידריות="ואהבת לרעך כמוך" -זוהי התורה כולה.  (לת) יישר כוחך על הניתוח המעמיק
    • 21:18
    • 24.11.11

  •   הרשת החברתית נבות זיו-אב
    • 20:00
    • 25.11.11

    ב-8-12-11 מומלץ ללכת לאחד השלחנות העגולים בין 2021 שולחנות ברחבי הארץ ולציע את החזון שלכם לישראל 2021. היוזמה של 18 ארגונים חברתיים גדולים.
    לאחר מכן במת הדיון ברשת חברתית ייעודית שהיא המשך של השלחנות העגולים וגם במת תעוד של האזרחים שיוכלו להעלות סרטונים וכתבות שלהם על החזון, על התכניות , על העתיד, על הווה , על מה שנראה לכם טוב או פחות טוב, מה אתם רוצים שיהיה כאן בכל התחומים, איך יתקבלו החלטות, במה נהיה שותפים, מי ימונה להיות איש המקצוע המתאים בעינינו ולא בעיני איזה נבחר ברבור מרוחק ולא מייצג. התכניות הטובות יעלו ויזכו לתהודה וליישום מהיר יותר. זה יגרום לשינוי המשטר, שינוי הנורמות, שקיפות בניהול הציבורי, הפיננסי, שינוי מערכת החינוך, שינוי התפיסה הבטחונית והבטחון עצמו, הבזבוז, הדילים, הכל ישתנה , לעולם. לכו על זה בגדול. לא צריך תחריר, לא הפגנות ולא מחאה, אלא רק עשיה והשפעה. נבות

67 המדינה הלכה לנו, כל מילה אמת וחבל  (לת) שרה
  • 20:38
  • 24.11.11

68 את בטוחה שזאת אליטה? נראה כאילו חה"כ כץ מסתייג מהאליטיסטים, והוא עלול לראות בזה לשון הרע.  (לת) זהירות
  • 21:24
  • 24.11.11

69 "הרבנים האליטה החדשה" ??? אפולוגטיקה בידורית במיטבה.  (לת) כאן מדור דעות -לא מדור בדיחות
  • 21:24
  • 24.11.11

70 מאפייני האליטה "הישנה"(??)- השריר,השרירות והשררה  (לת) משקיף מהצד
  • 00:20
  • 25.11.11

71 בול-קליעה רונן ברנע
  • 00:33
  • 25.11.11

אבירמה יקירתי,מעולם לא אהבתי אותך יותר מעתה.נפלא!!

72 זו לא טיפשות זו אטימות ידידי
  • 00:40
  • 25.11.11

אבירמה לכי לקרוא ספרים את קוראת נהדר ובטוח שמאד נהנית מדי פעם,הכתיבה שלך כבר לגמרי אינה רלוונטית.השיירה כבר עברה את תקועה בשולי הדרך.חבל עלייך היית אשה יפה עם סיכויים טובים ופיספסת,וכשאת כותבת את ממשיכה ומפספסת ,הלבד הזה לא טוב לך.התחברי ותגלי שהקיצוני הוא לא כל כך וגם הפנימי לא בדיוק.

73 פשוט לבכות איתך מיכל
  • 19:59
  • 27.11.11

נראה לך??

74 אבירמה בשמי היהלומים כנסו כנסו
  • 15:13
  • 29.11.11

http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=5635

ללא מילים מיותרות

75 אליטה משרתת ......את עצמה!  (לת) הסבר פשוט
  • 18:43
  • 29.11.11

76 אין לך גבולות אבירמה, או שזכרונך לוקה... ? יעקב נאמן?? אליטה חדשה?? חחח
  • 12:02
  • 03.12.11

יעקב נאמן הוא האליטה החדשה בעינייך?
שכחת מה קרה כשהוא מונה לשר משפטים בעבר?
נכון ! מיד חיפשו איך להפליל אותו, כי אוי ווי ואוי ואבוי, האליטה החדשה מתכוונת להשתלט על מחוזותינו. אבל מה לעשות שהוא נוכה מכל חשד והמעלילים נאלצו לבלוע את הכובע, אך את אבירמה שכחת זאת ומיהרת למנות אותו כאליטה חדשה שסללה את דרכה בקלי קלות וללא כל קושי, למשרת שר המשפטים.

פעם אהבתי להקשיב לך אבירמה, אבל לא עוד, נראה לי שמשהו השתבש אצלך בדרך...

77 צודקת אבירמה!! הרב נחום ברנע,הרב רינו צרור,הרה"ג רזי ברקאי,המקובל אברמוביץ ועוד עשרות רבנים שמפרשנים בתקשורת!!!  (לת) גרוסמן
  • 11:28
  • 04.12.11