מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

חלמתם אמריקה, זו התוצאה

תמיד רצינו להיות אמריקה. לא אנגליה וגם לא צרפת היו המופת שהדריך את החלום הישראלי. הרי תרבות גדולה יש לנו משל עצמנו. אמריקה, חשבנו, היא אומה שהמציאה את עצמה. מדינת מהגרים שנהפכה למעצמה עולמית של כסף ועוצמה צבאית. אבל יותר מכל התקנאנו בפוליטיקה האמריקאית: שתי מפלגות ולא עשרים, שאידיאולוגיות מוגדרות היטב מפרידות ביניהן, ובעיקר - נשיא שהוא מנכ"ל המדינה, לפות בתוך מערכת עשויה היטב של איזונים ובלמים.

כך, האמנו, צריכה להיראות דמוקרטיה נכונה, והתחלנו את מסע החיקוי. תחילה כוח צבאי, "החזק ביותר במזרח התיכון", אחר כך כסף, כסף גדול, ולבסוף גם דמוקרטיה. אבל כמו חיקויים של ליווייס, זיופים של גאפ וקאברים לזמרי צמרת, יצא לנו משהו שצריך הרבה דמיון, או לקות ראייה חמורה, כדי שאפשר יהיה לומר שהוא דומה לאמריקה; בעיקר כשמדובר בדמוקרטיה שלה, ובמיוחד בכל הנוגע לממשל.

ישראל הגדילה לעשות. במקום שתי מפלגות, או עשרים, נהפכנו למשטר של מפלגה אחת, של קונגלומרט. המפלגה הזאת אמנם נושאת שמות רבים, כמו הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס או העבודה, אבל ליבתה אחת: מפלגה דתית לאומנית שנהנית מהעדר מוחלט של אלטרנטיבה, של תחרות או אופוזיציה ושיכולה לסמוך על כך שגם אם תחליף את שמותיה היא תמשיך לנהל את המדינה לשנים רבות. כמו בכמה ממדינות האזור, יש לנו "מפלגת שלטון" שדומה שאין סיכוי להחליפה בהליך דמוקרטי, אלא רק מהפכה אזרחית יכולה לעשות זאת. כזאת היתה גם מפא"י, אבל בעוד שמול מפא"י ניצבה תמיד אופוזיציה קשוחה, אידיאולוגית, שמעולם לא נטשה את שאיפתה להציב אלטרנטיבה, גם בשנים שבהן לא נראה כל סיכוי לכך, ל"מפלגת השלטון" הנוכחית אין יריב שמוכן או יכול להיכנס לזירה.

לחצו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" אליכם לפייסבוק

החיקוי הדמו-אמריקאי הבא היה לבנות לעצמנו משטר נשיאותי. לא נשיא סתמי שמארח חיילים מצטיינים ואת נשות "הדסה", אלא גברתן פוליטי של ממש. וגם כאן החיקוי עלה על המקור. במקום לאמץ את הדגם האמריקאי, טעינו בדרך וקיבלנו פוטין. ראש ממשלה נשיאותי. כזה שאינו רק ראש הזרוע המבצעת, שכפוף להנחיות הפרלמנט וירא את מערכת המשפט, אלא "אמיר מאמינים" חילוני למראה, שהפך את היהדות לחותמת כניסה למועדון הנאמנים שלו.

זהו נשיא שאינו חותר רק לשנות את הרכב בית המשפט, לסתום פיות לארגוני זכויות אדם או לקבוע את מרחב הפעולה של התקשורת - את כל אלו עשו כבר נשיאים במצרים, בסוריה, באוגנדה או בעיראק; הדגם הישראלי קובע גם את מינון האידיאולוגיה שנחוץ כדי שהוא ומפלגת שלטונו יתקיימו לנצח. כך, למשל, ראש הממשלה הנשיאותי שלנו הורה להקפיא למעשה את הצעת חוק השימוע לשופטים, כי הוא נראה לו ימני מדי, ודרש לנסח שוב את חוק העמותות כך שיבחין היטב בין "עמותות פוליטיות" ל"עמותות חברתיות". בכך סימן, ללא התנגדות של ממש מצד יוזמי החוקים הללו, את גבולות ה"אידיאולוגיה" הימנית.

בדיוק כפי שהגדיר מה הם גבולות ה"בוגדנות" של השמאל. הלחישה שלחש בשנת 1997 באוזנו של הרב כדורי, שבה פסק כי "השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים", התפתחה לתורת מדינה שיש להחילה בכל אתר, מבית המשפט העליון ועד לוועדי בתים. אבל לא בפראות, אלא "בנחישות וברגישות", כיאה למפלגת שלטון מהודרת. דבר הרי לא בוער, מפלגת השלטון ונשיאה אינם מסתלקים מחר.

הדגם הנשיאותי הישראלי גם פוטר את הפרלמנט מאחריות לעיצוב דמוקרטיה. כאשר מפלגות הימין יודעות לקרוא את האותות שמגיעים אליהן ממשרד ראש הממשלה ולנהוג על פיהם, ומפלגות השמאל אינן זקוקות כלל ליכולת קריאה (או דיבור), יכול ראש הממשלה לשחק את תפקיד הסולטן שמודאג רק מדבר אחד: שהעם לא ייצא לכיכרות ושלא יתחיל לחשוב בעצמו. עכשיו נראה מי יקנא במי: ישראל באמריקה, או להיפך. מי אמר שחלומות אינם מתגשמים?

Read this article in English: Sometimes dreams come true




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה מה שאתה לא מבין, או מסרב להבין. העם חושב ומצביע ביבי. תפנים.  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:18
  • 23.11.11

  •   ציפי לבני קיבלה יותר קולות מביבי......  (לת) איציק המרכז
    • 11:44
    • 23.11.11

  •   למתחזה המסכן ל"איציק המרכז" - לו היית משלים את לימודיך בכיתה זין, היית מבין "משטר קואליציוני" מהו. מעתה אמור: ציפיטפוט אכן קיבלה המון מנדטים, אבל כישוריה כה עלובים עד שהצליחה איכשהו בכל זאת להפסיד את השלטון... כואב, אה? אז לך תפגין! משפיל הבורים
    • 12:07
    • 23.11.11

    למתחזה המסכן ל"איציק המרכז" - לו היית משלים את לימודיך בכיתה זין, היית מבין "משטר קואליציוני" מהו. מעתה אמור: ציפיטפוט אכן קיבלה המון מנדטים, אבל כישוריה כה עלובים עד שהצליחה איכשהו בכל זאת להפסיד את השלטון... כואב, אה? אז לך תפגין!

  •   beseder beseder hevanu cvar mizman you are the real thing, we know people like you.They rise all over the history
    • 12:47
    • 23.11.11

    So i hope you are happy and you got the country you always wanted:
    Jews only.
    racism by low.
    woman are 2nd citizens.
    army run by rabays.
    weekend run by rabays.
    your personal life run by rabays.
    you can't eat, can't drink, can't dress,can't see who ever you want, can't study, can't marry, can't divorce,can't sale your property to who ever you want, can't live near who ever you want ............and on,and on,and on WITHOUT this RELIGIOUS IDIOTS.
    After all it seams that the real idiots are you, Alex mehacarmel and your friends. It look like you are winning. you're winning the war against the real Israelis. And I hope with all what left in me for this country, that you will take over and live the way you're want..... Then, and only then, the real Israelis will rise and give their fight against your miserable future, that you, and like you plane for them.
    Maybe they will save this country from the hands of people like you, that trying to destroy what honest and maybe a little naive people build.

  •   ציפי ליבני,נפל פוליטי.העניין שמפלגתה,האלטרנטיבה גרועה  (לת) רועי
    • 13:27
    • 23.11.11

  •   ביבי קובל 27 מנדתים מתוך 120, זה נקרא העם?  (לת) נדיה גרייס
    • 13:58
    • 23.11.11

  •   על פי החוק בישראל המנצח בבחירות הוא לא ראש המפגלה הגדולה ביותר, אלא זה שיכול להרכיב קואליציה...ומכיון שמפלגות הימין זכוט ברוב, ויכלו להקים קואליציה של מעל 61 חכי:"ם, וציפי לבני לא-ביבי הוא ראש הממשלה.  (לת) אוי איציק...
    • 15:44
    • 23.11.11

  •   כל זמן שהשמאל מגוייס לנרטיב הערבי פלסטיני לעולם לא יהיו בשלטון רפאל
    • 16:01
    • 23.11.11

    העם הפשוט והחכם מבין את המצב טוב מאוד. מה שהשמאל לא הפנים ולא הבין שיש כאן מלחמה בין שני העמים הערבי והיהודי ולא בין ישראלים לפלסטינים. כי הנה יש ערבים החיים בישראל באושר רב. אבל רובם המכריע -לפי התנהגות נציגיהם בכנסת . הם נגד מדינת ישראל נגד מדינת היהודים. אם כך איך יכול יהודי לתמוך במאבק הערבי נגד עמו? השמאל ללא בושה עומד בחזית אחת נגד מדינת היהודים. העם היהודי לעולם לא יתן אישור למדיניות השמאל הנוכחית. רק אם השמאל יחזור להיות כפי שהיה בתקופת שלטונו . יתכן והעם יתן לו מנדט להרכיב ממשלה. שלי החכמה אינה נוגעת בנושא הפוליטי ואינה נוגעת בנושא ההתנחלויות. מי יודע אולי כן היא תצליח לזכות באימון העם.

  •   אלכס, אתה וחבריך מישראל בעייתנו זה לא "העם", זה בסהכ קבוצה קטנה וכוחנית מאוד שרחוקה מחשיבה עצמאית ודמוקרטית, שהשתלטה כאן באגרסיביות סובייטית אופיינית, והיא תתאדה בקרוב.  (לת) אלכס תפנים!
    • 16:14
    • 23.11.11

  •   הכלכלה 10 הביטחון 10 נתניהו 10  (לת) דנה
    • 18:18
    • 23.11.11

  •   מי שעוזב את דרך התורה חוטף עונש מלמעלה ומביבי  (לת) שמחה
    • 18:20
    • 23.11.11

  •   אם שאיפה לשלום היא גיוס ל"נרטיב ערבי פלסטיני" אז יחי הנרטיב הערבי-פלסטיני שמאלני ובצדק
    • 18:30
    • 23.11.11

    אתה באמת מאמין במה שאתה כותב ? לא רק ההגיון שלך בעייתי במיוחד אלא גם העירוב המוזר בין מציאות לדמיון המעורר דאגה קשה אם אכן אתה מייצג כדבריך את "העם הפשוט והחכם" . השמאל אולי לא יהיה בשלטון אבל זה ממש לא רלוונטי לנוכח הסיכוי ההולך וגובר שבקרוב לא יהיה על מה לשלוט.

  •   זה מחיר ישראל ו
    • 21:05
    • 23.11.11

    הדמוקרטיה, עד עכשיו אלה הכוחות שפועלים ואל תשכח איפה היו הכוחות במחתף של פינוי גוש קטיף
    ומי היו המובילים כולל יור של מפלגת ההרס וההפסדים במלחמות הלבנון ועזה
    ברחה כמו עז מההצבעות

  •   לבור המשפיל:הבעייה היא שבמקרה של ביבי מיכאל
    • 14:20
    • 24.11.11

    כישורים פוליטיים לא מעידים על כישורים מנהיגותיים

  •   אתה שואף מנרגילה מלאה ב"שלום" שקנית אצל הערבים.על כן אתה הזוי...  (לת) ענת האסירה
    • 15:05
    • 24.11.11

02 בהבדל אחד דוד
  • 04:56
  • 23.11.11

נשיא ארה"ב ולא חשוב מי היה,מעולם לא היה סמרטוט נידף ברוח ששריו עשו ככל העולה על רוחם ואפילו לדבר בגנותו.לעומת הפרנויד הזגזגן חסר עמוד השדרה העומד בראש הממשלה הקטסטרופלית שהיתה אי פעם לישראל.

03 לאן הגענו הקסל
  • 05:32
  • 23.11.11

ולמה שראש ממשלה לא ירצה לעצב את החברה לפי השקפתו? ולפי איזה השקפה החברה תעוצב? לפי מה שאומר אותו תא טלפון מבילעין? בשביל מה הולכת מפלגה לבחירות,כדי לבקש אישור מבראל מה לעשות ומה לא לעשות? ובראל ושות' יזרקו בוץ על מי שהם רוצים מתי שהם רוצים איך שהם רוצים וכל חצי מילה נגדם זה כבר הרס הדמוקרטיה? ויהדות זו כבר בכלל מילת גנאי.לאן הגענו.

04 אם הייתה באמת סכנה - כיכר רבין הייתה מלאה ב 200,000 איש, אבל הכיכר ריקה והכל הפחדות. פעם זה "צונאמי בספטמבר", פעם זה "סכנה לדמוקרטיה", כל פעם קישקוש אחר. תעשיית ההפחדות פשטה רגל.  (לת) אזרח לא מודאג
  • 05:52
  • 23.11.11

05 Bibi is the first dictator in Israel  (לת) Bibi
  • 06:32
  • 23.11.11

06 "מפלגת שלטון" שדומה שאין סיכוי להחליפה בהליך דמוקרטי, אלא רק מהפכה אזרחית יכולה לעשות זאת." והנה, בפליטת קולמוס, חשף לנו צבי בראל את משנתו הבולשביקית-קרי, מה שלא הולך בדמוקרטיה הולך במהפיכה... יצא המרצע מן השק
  • 07:09
  • 23.11.11

רק שצבי בראל שכח פרט קטן, גם אם הוא, דפני ליף וחבריה יביאו להפגנה לא מיליון אלא את כל מצביעי גוש השמאל (מעל 2 מיליון), הממשלה גם אם תיפול, תלך לבחירות ושוב יזכה גוש הימין לאמון רוב העם.
ומהפיכה אלימה? גם לא ממש...כאשר רוב הצבא גם הוא תומך בגוש הימין.
מה לעשות, קשים חיי הבולשביק...

  •   מפלגת שלטון, גם אם נבחרה בדמוקרטיה, אם היא הורסת את הדמוקרטיה אזי הפיכה נגדה היא הדמוקרטיה האמיתית.  (לת) דמוקרט
    • 18:50
    • 23.11.11

  •   הפיכה כמו אצל הבולשביקים ?? ב1917 ??.אדום לכם בעיניים שכהימין בשלטון.  (לת) ענת האסירה
    • 15:09
    • 24.11.11

  •   מרצעון, "כאשר רוב הצבא גם הוא תומך בגוש הימין..." - אולי יצא לך בטעות, אבל אתה זה שהוציא את המרצע מן השק. המהפיכה כבר התרחשה:הימין הדתי השתלט על הצבא. זה היה פוטש שקט. וביום פקודה, כשהרב אליהו, גדליהו, או מטורלל אחר, יתן הוראות לצבא, נראה אותך אז מדבר על בחירות ועל דמוקרטיה.  (לת) שק על הראש באמצע הלילה
    • 23:42
    • 24.11.11

07 אין לי אפשרות אחרת לומר את הדברים השמאל יקיר לי
  • 07:28
  • 23.11.11

מגיבים רבים למאמרים בהארץ הם שמאלנים לשעבר ממש כמוני...אחרי 67, התאספנו אנשים צעירים ערכיים ומוסריים לטכס עצה לגבי עתידם של השטחים...אני חשבתי שצריך פשוט להחזירם מייד ללא דרישה כלשהי מהם...פשוט לחזור למדינה שלנו וזהו....מים רבים החלו לזרום, תהפוכות שלטוניות שרגשו עלינו לכיוונים שונים...אוסלו הייתה יקירת תקוותנו...אולם תוך כדי התהליך, אני ועוד רבים אחרים החלו לפרוש מהצד הזה של המפה הפוליטית...נוכחנו בדברים שסימרו את שערותנו...תוך כדי התהליך, לא עשה ערפאת דבר כדי להילחם בטרור...היה לו מאוד נוח לאיים עלינו באמצעותו, תוך כדי התהליך, כדי להבטיח את התקדמותו לכיוון שלו....הטרור הוא מלחמה כל כך בזויה, ואי אפשר לקבל אותה בשום אופן...מלחמה נגד ילדים שחוזרים באוטובוס מבית נספר....הורים שמחכים במרחב האזרחי לילדים שישובו הביתה ומקבלים במקומם, את ההודעה הנוראה מכל....רבין הסכים לכך והשמאל הסכים לכך...הטענה שהטרור נלחם על חייו, לא מתקבלת על הדעת כאשר ערפאת קורץ לכל עבר...כך במשך הזמן זלגו שמאלנים רבים, שלא הבינו יותר את הרציונל...לא הבינו את ההפקרות...השמאל בישראל דורש מעם ישראל  דרישות של לעמוד בתהליך כאילו אין טרור...למי יש העוז לדרוש זאת...מדוע רבין לא עזב הכל ונלחם קודם כל בטרור? כך לא אמור ראש ממשלה לנהוג במדינה ששולחת את מיטב בניה למלחמה על הארץ, ומצד שני נהרגים במרחב האזרחי בגלל הרפתקאה שהשמאל ואני בתוכם האמנו בהם....בהתחלה...מאז אנחנו נחשפים כל הזמן לעוד ועוד הרפתקאות שמביאים את כולם לנטוש בהמוניהם....השמאלמחויב בבדק בית...מחויב במחשבה מחודשת על כל מה שקרה....השמאל יקיר לי, חבר שלי...אבל ללא הבנה ובדיקה אנחנו מתרחקים

  •   אכן מסכים לדבריך...לפעמים אני תוהה...האם יכול להיות שאולי הימין elis
    • 11:42
    • 23.11.11

    טועה ומטעה את כולנו? הרי כל-כך הרבה אנשים חכמים ממש הם שמאלנים...מה הם יודעים שאנחנו "פשוטי-העם" לא יודעים, אולי בכל-זאת הם יודעים משהו...אבל, כפי שסקירתך המאוד מתומצתת, אבל לעניין,מראה בדיוק את ההפך. (מזמין את ידידינו מהשמאל להגיב ענינית מה הימין מחמיץ או לא מבין).

  •   השמאל-כהגדרתו ע"י הימין כיום-אינו רק שטחים או לא ליברל ודמוקרט
    • 13:30
    • 23.11.11

    "שמאל" כפי שקוראים לו כיום אנשי הימין , אינו מי שמתנגד לאחיזה בשטחים בלבד.
    "שמאל" בפיהם הוא כל מי שהינו ליברל,נאור,אינטלקטואל,מטיל ספק,מבקש סדר עדיפויות אמיתי וצודק ומחפש לחיות בחברה נעימה לחברים בה.
    התקשורת היא שמאל,בית המשפט העליון הוא שמאל,מפגיני הצדק החברתי חשודים כשמאל,מבקרי האלימות הם שמאל,אלה המשתמשים בשפה עברית תקינה הם שמאל,עוד דקה גם חילוניים הם שמאל.
    "ימין" זה כוח,אגרסיביות,בוטות,חד משמעות,חד מימדיות,הרבה מגיבי ימין ודוברי ימין לוקים בעברית , כתובה או מדוברת,ימין זה
    "בעזרת השם" ומנשקי מזוזות,ימין אלה מנפנפי מנגל ובאותה העת מנפנפי ספקות,ימין זה פשוט,זה מובן להמונים נבערים.
    זן הבעיה.
    נכון,הפרטנר הפלשתיני לא ממש מדליק,אבל זה הפרטנר שיש ושאיתו צריך להגיע לאיזשהו הסדר כדי שנישאר מדינה יהודית
    דה-פקטו ולא דה-יורה,צריך לעמוד על הסדרי ביטחון ממשיים ולהגיב כמו שהצד השני מבין (ולא כפי שעושים כלפי עזה) ולא
    בצורה שהמערב מבין,אבל צריך גם לבחור בין מדינת יהודה למדינת ישראל-זה לא עניין של שמאל או ימין אלא ענין של שכל ישר והתבוננות אסטרטגית אל מה שנכון לנו בעתיד ומה האינטרס שלנו. זה מרכז ולא שמאל.

  •   תגובה עניינית: שירתתי בשיא תקופת אוסלו באזור בית לחם יריב
    • 16:25
    • 23.11.11

    השלום שדימינו היה סיוט עבור הפלסטנים. לא נזרקה עלינו אבן אחת 4 חודשים אבל אמצעי האבטחה היו דראקונייים ומשפילים יותר ויותר כולל סגר חסר תקדים מאז הטבח של גולדשטיין במערת המכפלה - להעניש את הקורבנות.
    זה לא שהפלסטינים סתם חטפו עלינו פליפ. אבל אכן אין לקבל את הטרור בשום פנים ואופן כלגיטימי ואין קורבנות שלום אלא רק קורבנות אלימות וטרור. אנשים אינם אמצעים.

  •   אח שלי אתה ממש טועה, אבל אין לי חשק להתווכח אתך אתה רשאי להחזיק באיזה דעה שאתה רוצה. אני רק רוצה שתאפשר לי להביע את דעתי גם אם היא מנוגדת לדעה של ימני כמוך  (לת) צ'רלי
    • 18:45
    • 23.11.11

  •   פרטנר פלסטיני? איזה פרטנר הוא מי שמודיע לך שהוא רוצה להשמידך? איציק
    • 17:38
    • 24.11.11

    ה"פרטנר" שלך לא רוצה שום הסדר. לא רצה ב- 1947, לא ב- 67, לא ב- 73 וגם לא היום. ישראל הציעה לא פעם, אלא תמיד, מו"מ לסיום הסכסוך. הערבים סירבו ובחרו בדרך המלחמה. אז אם הם רוצים לראות אותנו דרך כוונת הרובה - כך יהיה, עד שהם יתבגרו - וזה רק אחרי עוד ועוד מכות.

08 בגין ז״ל היה המנהיג הטוב האחרון של ישראל ניר
  • 07:40
  • 23.11.11

כל אלה שהגיעו אחריו לא שיפרו את רווחתינו ובטחונינו (התפקיד הבסיסי ביותר של מנהיג) אפילו במאומה.
אפילו רבין הנארץ (ז״ל), שלא העז להוציא מפיו את המילים ״מדינה פלסטינית״ (בניגוד לנתניהו) לא תרם לשיפור מצב היהודים במזרח התיכון. בסופו של דבר הסכמי אוסלו לא היתה בהם תשובה אמיתית לדרישה המוצדקת של הפלסטינים לחופש ועצמאות, ומשכך היו תנאי מקדים לאלימות הרצחנית של האינתיפאדה השנייה.

על ברק לא ארחיב, המנהיג הגרוע ביותר של ישראל מאז הקמתה (ביבי רק שני לו).

איש מר״ץ אני, בכל רומח אבריי, ובדבר אחד אני בטוח- גם ״מנהיגי״ הימין וגם ״מנהיגי״ השמאל כלל אינם ראויים להיות מנהיגים. ההנהגה היא תמונת מראה של העם, אם אלו מנהיגינו - זה מה שמגיע לנו.

לעם טיפש מגיעה הנהגה גרועה.

  •   בגין היה אולי גדול הדמגוגים בהסטוריה הציונית אבל ראש ממשלה גרוע. לזכותו יאמר שהוא היה הגון ברמות שלא ניתן למצוא יותר בפוליטיקה וכשהבין מה עשה הלך להתחבא מתחת אבן עד סוף ימיו.  (לת) סבא אבן
    • 12:43
    • 23.11.11

  •   כנראה שלא נולדת כשהוא היה ר"מ:400% איפלציה ו-1000 הרוגים בלבנון  (לת) רודי האדום
    • 14:20
    • 23.11.11

  •   כן מנהיג טוב אתם בשמאל עשיתם לו את המוות  (לת) על מי אתה עובד
    • 16:12
    • 23.11.11

  •   אתה רציני? זו התשובה שלך לעובדות בשטח? איש
    • 23:47
    • 23.11.11

    "עשיתם לו את המוות"? כנראה שאתה מאשים את השמאל במלחמת לבנון ובאינפלציה המחרידה. מעניין מה אתה עשית כשהמשכורת לא הספיקה לקנות לחם. מן הסתם האשמת את מפא"י.

09 כל עוד אתה מתוסכל ואנחנו יכולים לקרוא על זה- הדמוקרטיה חוגגת!  (לת) חומוס
  • 07:40
  • 23.11.11

10 אם לא בקלפי אז בכוח דמוקריטוס
  • 07:45
  • 23.11.11

"אין סיכוי להחליפה אלא רק במהפכה אזרחית" - לאמור אם לא הלך לנו בקלפי והעם מאס בנו, אז יש לנו אנשי השמאל המתוסכלים זכות להפוך את השלטון בכוח. תודה רבה אבל לא תודה. שלטון במדינה דמוקרטית בוחרים בקלפי, לא במהפכות - לא צבאיות ולא אזרחיות. בדיוק בגלל זה מאסנו בכם, אנשי השמאל, כמו שמאסנו במפא"י - בגלל תחושת העליונות שלכם, ואמונתכם המיסטית שהשלטון הוא נכס ףטבעי שלכם שאסור שיילקח מכם כי אתם "השפויים" שרק לכם מגיע לנהל את המדינה. "אלוהים לשלטון בחרתנו" היתה פעם מנטרה של הימין, אבל כיום היא אמונת חיים אליטיסטית שלכם. לא תודה, תשארו בבית.

  •   לצערי, מה שכתבת אכן בוקע מתוך המאמר הזה משה
    • 15:24
    • 23.11.11

    יש לנו הרבה מה לבקר את הנעשה בארץ בזמן האחרון, לשאול ולתהות לגבי החוקים האחרונים וכו', אבל קולות כמו שבוקעים מהמאמר הזה דווקא מונעים את השיח והאפשרות לביקורת, בגלל שזה לא נשמע כמו ביקורת רצינית אלא כמו התבכיינות ואיבוד עשתונות, לנגד איבוד השלטון

11 קישקוש אבידן
  • 07:51
  • 23.11.11

חרפה לעתון שקישקוש כזה מתפרסם בו. אפשר להבין ללבו החילוני-חולני של הכותב כשהוא מתגעגע לשלטון מפא"י. מפא"י ירדה בבחירות מסודרות וכשרות, ולא בהפגנות בככר תחריר או ככר דיזנגוף.

  •   נכון, מפא"י ירדה מהשלטון אביגייל
    • 10:47
    • 23.11.11

    למעשה מפא"י ירדה מהשלטון לפני 34 שנים. היא החזיקה בו פחות מהליכוד (מפא"י היתה בשלטון 30 שנה בלבד), אבל איך שהוא הליכוד מצליח לטפטף למצביאיו שמפא"י היא מקור כל החוליים במדינה והמצחיק, או המפחיד הוא שהם מאמינים לאנשי הליכוד. תשאלו למשל את עובדי "פרי הגליל" עבור מי הם הצביעו

  •   מפא"י הייתה בשלטון בתנועה הציונית ובמדינה 44 שנים אלי
    • 12:35
    • 23.11.11

    מפא"י הייתה בשלטון ד"מ שנים (44) מאז עלילת הדם של רצח ארלוזורוב. וגם אחרי 1977 מפא"י נישארה בשלטון כלכלית עד לחורבנו של משק העובדים בבתחילת שנות ה 90. מפא"י עדיין בשלטון באוליגרכיה המשפטית, באוליגרכיה האקדמית (בפקולטות למדעי הרוח החברה והמשפטים) וברוב העיתונות.

  •   קישקוש בלבלוש - תפסיק לדקלם את הסיסמאות של הימין. מי ששולט במדינה זה לא האקדמיה לא התקשורת אלא שרי הממשלה באמצעות תקציב המדינה וזה נמצא בידי הימין והחרדים כבר 34 שנים.  (לת) צ'רלי
    • 18:56
    • 23.11.11

  •   ומי באמת רצח את ארלוזרוב? נער הייתי וגם זקנתי
    • 13:31
    • 24.11.11

    הרצח שהעלית מאוב, מראה שקל מאד היה להוציא את הימין מהאופוזיציה, אבל קשה מאד להוציא את האופוזיציה מהימין...
    נניח אפילו (רק נניח) שבאמת ארלוזרוב נרצח על רקע פוליטי בידי הרביזיוניסטים. מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? זה קרה לפני 80 שנים רבאק, אפילו בדואים כבר שוכחים.
    אבל אתם דפוקים הייתם ודפוקים תישארו, ורגשות הנחיתות ימשיכו להיות המצפן של חייכם.

12 בהנתן האות ( משוקן כמובן למי שתהה) כתבי הארץ מישרים לסמאל ופותחים במסע השוואת ביבי לפוטין. שמתם לב ?  (לת) אבי.ש
  • 07:53
  • 23.11.11

  •   הנה תגובה אופיינית למישהו שמאמין באידיאולוגיה הלאומנית של המאה ה19 - הנקראת ציונות  (לת) רוני אנטי ציוני
    • 11:05
    • 23.11.11

  •   אכן השוואה גרועה - יותר מדויק להשוואת אותו למוסוליני  (לת) צ'רלי וחצי
    • 18:58
    • 23.11.11

  •   בזכות אידיאולוגיה "מיושנת" זו אתה כותב בעברית בארץ שלך בעיתון עברי ובעזות מצח והתכחשות טוטאלית למי שאתה  (לת) ענת האסירה
    • 15:14
    • 24.11.11

13 שטויות במיץ. ההבדל, מבחינה אידאולוגית, בין הרפובליקאים ובין הדמוקראטים אינו גדול יותר מההבדל בין הליכוד והעבודה  (לת) חבר קונגרס מפורסם
  • 07:55
  • 23.11.11

14 בגין וז'בוטינסקי, שהיו דמוקרטים אמתיים, מתהפכים בקבריהם לאור החקיקה האנטי-דמוקרטית שעושים אלה המתיימרים להיות "ממשיכי דרכם".  (לת) מודרניסט
  • 07:58
  • 23.11.11

15 ביבי לא אשם שהמאח מת  (לת) מרכז
  • 07:58
  • 23.11.11

16 כשתעוררו מהחלום האמריקאי, תפתחו עיין ותראו "ישראל - יוק" — הלכה המדינה שבחלום. ומה נשאר? — Nada, גורנישט, כלום  (לת) אחרי הצונאמי הפוליטי של הכיבוש — גם החלום הציוני ייעלם!
  • 08:03
  • 23.11.11

17 נהנתניהו יזכר תמיד ככישלון הגדול ביותר שהוביל את ישראל לעברי פי פחת ולדיקטטורה הקרובה ביותא למשטר צ'אצ'סקו  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:16
  • 23.11.11

18 "השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים"-הוא משפט קאנוני,קודם כל,בגלל שהוא נכון סמי מפ"ת
  • 08:17
  • 23.11.11

יש כאן אווירה אנטי יהודית/דתית בעלת עוצמה כזו שאתה שואל את עצמך,מה לכל הרוחות הם עושים כאן כל שונאי דתם ?! מדוע אין הם מהגרים למדינה "תרבותית" כלבבם ומתעקשים להיאחז בפינה התוססת והבעייתית הזו ?!
הייתי מגדיל ואומר שאלו ששכחו מה זה להיות יהודים היו בספק יהודים מלכתחילה,אבל אני לא אומר זאת אלא-הם נגועים בבאג הקטלני שגרם ליהודים במשך דורות לבעוט בדת אבותם ולהיעלם מחיינו.זהו כנראה הסבר אפשרי אחד לכך שהעם היהודי לא מצליח לעבור את מספר ה-20 מיליון אחרי אלפיים שנות.

  •   הבט... משהו צריך להגיד לך את זה... אז ככה.. אין אלוהים. לא יהודי לא נוצרי ולא מוסלמי... פשוט אין אלוהים. צר לי. עכשו תחשוב. מה לעזאזל...  (לת) סוסו מבאר שבע
    • 19:03
    • 23.11.11

  •   יצא המרצע מן השק: יהדות מנוגדת לתרבות ודמוקרטיה. הצהרה מפורשת של יהודי דתי. ישראל קמה כדי לשמש מקום מקלט לאנשים שנרדפו בשל מוצאם היהודי והקמתה לא יוחדה למי שמקיים את מצוות הדת היהודית. מספר עצום של יהודים חילונים שתרבותם הייתה התרבות המערבית החילונית הושמדו בשואה וישראל הוקמה עבורם בדיוק כמו עבור הדתיים. זכותם המלאה של אנשים ממוצא יהודי "לשכוח מה זה להיות יהודים" כלשונך ולא אתה תחליט היכן מתאים להם לחיות. "באג קטלני" דווקה נראית לי הגדרה שמתאימה יותר לדת היהודית עצמה, בעקר לפן הקנאי שלה שכן היא שמובילה היום את תהליך הרס החלום הציוני.  (לת) ישראלי
    • 19:11
    • 23.11.11

  •   ישראלי 19:11-אם תתבונן מעט יותר פנימה,תיאלץ לענות על השאלה-מדוע נהרו הנה היהודים לארץ מיקלט? בגלל שהיו יהודים סמי מפ"ת
    • 20:32
    • 23.11.11

    הרי אילו החליטו להתבולל בצורה יסודית ולהיטמע בארצות מגוריהם,היה נחסך מהם היחס שקיבלו היהודים שזוהו כיהודים.
    המסקנה היא שרצו להשאר יהודים ונרדפו בשל כך.נכון אמנם שיהודים מתבוללים מדור שני ושלישי גם נרדפו,אבל מדור רביעי או יותר הם כבר נעלמו ולא זוהו כיהודים,במילים אחרות ההתבוללות הצילה אותם מהשמדה (פיזית),לכן כשאתה רואה את היהודים שהגיעו הנה מתוקף יהדותם ובשל ולשם יהדותם,מתנהגים אחר-כך כאנטי יהודים -אינך יכול שלא לשאול-"לשם מה אתם כאן אחרי כל התלאות הללו,האם לא היה משתלם פשוט להפסיק להיות יהודים ?! אבל הם מתעקשים להיקרא ולהשאר יהודים,והפליאה בעינה עומדת-מדוע הם כאלו אנטי יהודים ?!

  •   סמי'לה, אתה פגשת בחייך יהודי? הארכי-אדמו"ר ממדינת מאה שערים שבירושלים
    • 23:16
    • 23.11.11

    כלומר, יהודי שאינו גר כאן? אתה יודע דבר על אורח-חיים יהודי? יהודי בלא-הנגע הלאומי? יהודי כי ה' ולא יהודי כי ארץ קודש?

    מה אתה יודע על יהדות שלא הוגד לך מפי כמרים נמולים?

    אני שונא את דתך, לא את דתי- שלי.

  •   נראה שסמי ענה לך ברור כשמש לאור היום,ואם היית עסוק פחות בשנאתך ליהדות היית זוכר את גירוש ספרד ועוד אי אילו אירועים שבהם "הואשמו" היהודים בשל דתם.ואגב,דתך לא איזה שלגר.  (לת) ל-23:16
    • 21:09
    • 24.11.11

  •   אלא שאתה שוכח שמדינת ישראל הוקמה ע"י יהודים חילונים והיהדות מעולם לא היתה דתית אלא לאומית ישי
    • 22:09
    • 24.11.11

    ישראל קמה כמדינת הלאום היהודי והדת היתה אמורה מראש להיות מופרדת מהמדינה כפי שנהוג בסוציאליזם שעל בסיס רעיונותיו קמה המדינה (וגם הציביון הזה אבד מזמן). כמעט כל החלוצים של העלייה השנייה והשלישית, אלה שבנו את המדינה, הפנו גב ליהדות (כן, רובם המכריע, לפחות ממזרח-אירופה, באו מבתים יהודים מסורתיים ויותר מכך) ולא קיימו את מצוותיה. הם באו לא"י לייסד מדינה חופשית ועיברית. לא מדינה יהודית של באבות והשתטחות על קברי צדיקים או מדינה של יהודים פרזיטים שחיים על חשבון הכלל. את זה חייבים לזכור, כי הרוב בטוח שההיסטוריה אחרת וחושב שהבאבא-סאלי או החזון-איש הם שהקימו את המדינה.

19 קיבלו את עיקרון שתי המדינות ומאז רק ליכוד וקחש  (לת) אריק
  • 08:18
  • 23.11.11

20 כל מילה אמת, חובה לקרוא ולהפיץ  (לת) ראובן
  • 08:20
  • 23.11.11

21 מאמר מעולה.  (לת) אורן
  • 08:24
  • 23.11.11

22 דמוקרטיה אמיתית הזכות לבחור ולהבחר יוסי
  • 08:44
  • 23.11.11

ומה אתה מציע מנגד אידיאולוגיה לחיסול המדינה היהודית. כן מדינת העם היהודי כפי שהוכרז במגילת העצמאות ,כפי שהוכרז באו"ם על הקמת מדינה לעם היהודי. מה מפריע לך להקים מפלגה אידיאולוגת שבה ההמונים יתמכו בה אלטרנטייבה אמיתית למפלגות הימין או שאתה מבקש שמיעוט שמאלני שאין לו כל רעיון אידיאולוגי מלבד לתמוך במפלגות באירגונים ועמותות שכל ענינם פירוק מדינת העם היהודי יאחזו בשלטון או ינהלו את המדינה

23 מנקודת-מבט דתית יהודית גם נתניהו שכח מה זה להיות יהודי אורני
  • 08:48
  • 23.11.11

מה שאפיין את היהודים לאורך ההיסטוריה שלהם היה שהלאומיות שלהם היתה דת והדת היתה לאומיות. לעמים אחרים היתה גם ארץ, שפה לאומית, תרבות חילונית ולפעמים עצמאות. ליהודים היתה רק דת. הציונות שאפה לשנות מצב זה וגם שינתה אותו ע"י הקמת ישראל. מנקודת-מבטם של היהודים הדתיים כל היהודים החילונים בעולם ובישראל "שכחו מה זה להיות יהודים", לא רק אנשי השמאל. אפילו נתניהו -שהוא אדם חילוני - שכח זאת.

  •   אבל לפני שיהדות הייתה דת היא הייתה לאום ... יוני
    • 10:30
    • 23.11.11

    אז אולי הדתיים שכחו איך להיות יהודים?

  •   ליהודים היתה רק דת?אתה טיפש או טיפש?ארמית שקדמה לעברית היתה שפתם של היהודים ועד היום בהגדות של פסח כתוב גם בארמית.  (לת) אורני 08:48
    • 21:20
    • 24.11.11

24 היהודים בנו מדינה כדי למרר ליהודים את החיים  (לת) סיסו
  • 09:05
  • 23.11.11

25 לא שאני לא מסכים אני
  • 09:10
  • 23.11.11

ישראל היתה מתה להיות דומה לארה״ב. אבל מה לעשות שהיא יותר דומה לאיראן.

26 כך נראית דמוקרטיה בגסיסה...ואחריה המדינה....עלו והצליחו בבונים ימנים.....  (לת) יהודה הזקן
  • 09:22
  • 23.11.11

27 מנהיגינו היקרים: ביבי ה'שמרן-אמריקני' ליברמן ה'סלבו-פוטיני' ובן ארי הניאו-נאצי  (לת) 'עד למוות'
  • 09:25
  • 23.11.11

28 הכותב מדבר על "אנחנו". כישראלי וותיק אני מזמן לא יודע מה זה. אני רק רואה מסביבי מהגרים ולכל אחד יש תפיסת עולם משלו שהביא מארץ מוצאו.  (לת) טוביה
  • 09:35
  • 23.11.11

29 שמחתי לקרוא שה"עבודה" היא מפלגה דתית - היא ו"ישראל ביתנו". חלום בהקיץ, אבל הלוואי, במהרה בימינו, אמן.  (לת) שלמה
  • 09:43
  • 23.11.11

30 בארה"ב נחשבים היהודים לנאורים. לאומתם, רוב הישראלים (ובמיוחד הדתיים) חשוכים.  (לת) דן
  • 09:54
  • 23.11.11

31 ישראל דמוקטיה ייחודית שבה המיעוט שולט ולא הרוב (חרדים, מתנחלים ועוד מיעוטים הזויים שתופסים את המדינה בבייצים)  (לת) בננה רפאבליק
  • 10:00
  • 23.11.11

32 ביבי הוא סוכן המכירות האולטימטיבי של "החלום האמריקאי הישראלי"... הזיה פרובנציאלית ומגוחכת בעצם ההשוואה בין שתי המדינות, אבל זה "הצית את דמיונם" של רבים, בזכות איש השיווק המוכשר שהרס את מדינת ישראל.  (לת) אובייקט
  • 10:10
  • 23.11.11

33 השמאלנים יותר יהודים. הם רוצים להתכנס למדינה יהודית קטנה וללא פלשתינאים  (לת) גוני
  • 10:19
  • 23.11.11

34 הימניים פחות יהודים. כי ע"י הכיבוש יצליחו ויתבוללו עם הפלשתינאים  (לת) ג'וני
  • 10:21
  • 23.11.11

35 אלוהים, איזו תפישת עולם רדודה פשטנית ומעוותת. אם זה האופן שבו הסמולן הממוצע מסביר לעצמו את המציאות, מדובר בכשל אינטלקטואלי חמור.  (לת) מאמר פתטי ומביש
  • 10:37
  • 23.11.11

36 על ההבדל הגדול בין בגין/שמיר ונתניהו. תזכורת היסטורית
  • 10:48
  • 23.11.11

למחרת מהפך 77 נשאל רה"מ הטרי בגין בשידור חי בקול-ישראל ע"י אחד השדרים הנפחדים, מה יהיה עליהם. תשובתו: תרגעו, הכל יהיה בסדר. ואכן זה מה שקרה. לא בגין ולא שמיר ניסו לפגוע אפילו בשולים בהגמוניה של השמאל בתקשורת הממלכתית, במערכת המשפט,באקדמיה או בכל תחום אחר. וזו הסיבה ליחסים הטובים שלהם עם השמאל. הראשון שמנסה לחלץ את המדינה מלפיתת החנק של התמנון השמאלני הוא נתניהו. ואלה התוצאות. הכפשות בלי קץ על בסיס יומי בכל כלי התקשורת המרכזיים.

  •   זה לא נכון.כדאי לחזור ולעיין בעתוני התקופה. בגין כונה "פשיסט". אלישי
    • 15:01
    • 24.11.11

    בפרפרזה על דברי שמי. הים הוא אותו הים והשמאל הוא אותו שמאל מתקרבן.

37 המקור גרוע מהחיקוי. מדינה עם 2 מפלגות דומות מעוד,שיטת בחירות הזויה ועבות עד לא מזמן מיגל
  • 10:59
  • 23.11.11

מדינה שהחזיקה עבדים והציגה את עצמה כמודל לדמוקרטיה (כמו אתונה).
מדינה שחיסלה בכח את כל תנועות השמאל.

38 כרגיל, קולע. תודה.  (לת) עונת יובש לבנה
  • 11:45
  • 23.11.11

39 אין מפלגות ואנחנו לא מפולגים בכל הקשור לכיבוש המביש שכן כולם רוצים עוד ועוד שטחים להתיישב צבדרך של אידיאולוגיה כזו או אחרת  (לת) פלץ
  • 12:36
  • 23.11.11

40 הדמוקרטיה הישראלית נולדה כחיכוי לבריטניה ולא לאמריקה. אלי
  • 12:41
  • 23.11.11

שיטת הממשל שלנו היא בדומה לפרלמנטריזם הבריטי הייתה בנויה מראשיתה על סמכות מוחלטת של הפרלמנט. השופט ברק במהפכה החוקתית ניסה להפוך אותנו למשהו דומה יותר לארה"ב, ולהגביל את שלטון המחוקק. הריאקציה הנוכחית היא גם נגד מגמה זו.

41 ההבדל שארה''ב חצוייה בין נאורים לימנים מהעולם הישן בישראל הרוב כבר ימני  (לת) יישראל היום מדינת 'מסיבת התה''
  • 13:04
  • 23.11.11

42 על השמאל הנאור לכבד בחירת הרוב: הליכוד וימינה לילית
  • 13:35
  • 23.11.11

מה לעשות? ימי מפא״י ההסטורית תמו לנצח. כשאתה מוקף אוייבים מבחינה בטחונית בטח שזזים ימינה. אך השמאל לא מכבד את בחירת הרוב, סובל מגילויי התנשאות כאילו אינטלקטואלים, וסבור שהאמת האחת והיחידה היא נחלתו.
באופן אישי ההתחרדלות מאוד מפריעה לי, ואם השמאל רוצה לעצור זאת עליו לשנות סטטיסטיקת היילודה שלו. אלא שלשמאל ערכים זעיר בורגניים והעדפת הנוחות הפרטית על פני יעדים לאומיים קולקטיביים.
וזה מה שקורה.

  •   את באמת מצפה שאנשי השמאל יביאו יותר ילדים כדי לצבור משקל פוליטי? מפוכח
    • 18:39
    • 23.11.11

    תשכחי מזה. וזה נכון לא רק לגבי השמאל אלא גם לגבי ימין חילוני שפוי (עד כמה שיש כזה במדינת ישראל). אנשים נורמליים אינם מביאים ילדים משיקולי כוח פוליטי.

  •   כשאת אומרת שמאל את הרי מתכוונת לליברלים דמוקרטים ואלה לא יכבדו לעולם ממשלה אנטי דמוקרטית גם היא נבחרה ע"י הרוב. ומי שחושב שדמוקרטיה זה דיכוי והשתקה של המיעוט הוא בבון מצוי.  (לת) הומוסאפיאנס
    • 19:19
    • 23.11.11

43 איזו עמקות! איזה פסאודו-אינטלקטואליזם הסטורי! איזה רחב דעת סומבררי!  (לת) ג'פרסון
  • 14:26
  • 23.11.11

44 אפילו ביבי - לא יוכל לחיות במדינה שהוא יוצר במו ידיו . ביבי גלילי
  • 14:51
  • 23.11.11

כי הוא לא חרדי .
הוא לא סגפן .
והוא לא קנאי .
אבל לשם הוא מוביל את כולם .
כנראה אחר כך יילך למכור רהיטים .

45 מאמר מעולה תודה צבי.אני מאמין שבסופו של דבר נישתחרר מעול הימין ההזוי והמדינה תחזור למסלול תקין .  (לת) איתי
  • 15:05
  • 23.11.11

46 ביב הוא הביוב שבו הטביעו אותנו רבובדיה וחוטבלי!אגב,הידעתם שהוא רכש שני בתים?  (לת) רומי
  • 15:23
  • 23.11.11

47 שמאל או ימין שניהם מוחזקים על ידי גורמי הכספים ולא יכולים לפעול באמת.  (לת) ש
  • 16:36
  • 23.11.11

48 מה לא נכון נתניהו לכדורי עזבתם את היהדות עכשיו אתם משלמים  (לת) ציפי
  • 18:17
  • 23.11.11

49 גם בריטניה היא קפיטליסטית ראה ערך תאצריזם, על שם ראש ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר  (לת) כ
  • 18:26
  • 23.11.11

50 כשיצאתי בתחילת שנות ה-80 לרחוב במנהטן, נאלצתי כמו כולם "לדלג" על גופות יונה
  • 20:26
  • 23.11.11

מונחות על המדרכה : ברכתי על שאצלנו לא קיים דבר כזה.
היום גם לנו יש. וגם אנחנו עוקפים אותם. עניים מרודים. אבל מצביעים לימין. יש גם ערים עניות שהגופות הם כבר לשעבר. גוויות. אבל "עדיין" מצביעים בבחירות.
את הרפואה הציבורית שם הס מלהזכיר, אבל בקצב החיקוי שסיגלנו לנו - לא רחוק היום..
חלק גדול מ"העם" כאן, שמחליט, לא ממלא את חובותיו למדינה : לא משרת בצבאה, לא תורם לכלכלתה (זה גם מיסים) ולא מחוייב לחוקיה : העיקר שמספרית הוא ברוב.

51 ישראל והשכנים בדרך להרס עצמי  (לת) שפוי
  • 20:32
  • 23.11.11

52 למי נדמה ? לערש התרבות (מכל סוג) אירופה או לארץ חדשה חסרת שורשים עמוקים יונה אחר
  • 20:43
  • 23.11.11

כארה"ב ?
כמובן שלארץ שעם כל הפנים היפות של הדמוקרטיה עדיין לא השתחררה מהעבדות ושמלחמת הצפון והדרום משמשת רקע פורה למלחמה בין הדרומיים לצפוניים כאן.

53 כאלה כמוך ישראל ו
  • 21:02
  • 23.11.11

כנגד אלה שכמוך חוק לשון הרע יוצא
אתה מסית מאז ולתמיד
היכן היית בהסכם אוסלו, אולי תיזכר

54 נמאס מהעיתונאים שאומרים לי מה רציתי. רצינו מדינה יהודית סוציאליסטית, לא אמריקה.  (לת) צבי
  • 22:27
  • 23.11.11

55 זו הסתה למרד, אין מילים אחרות לתאר זאת, על ידי אוסף שקרים  (לת) איתי
  • 23:09
  • 23.11.11

56 Time to leave Alan
  • 04:50
  • 24.11.11

It's high time for secular Israeli Jews to sell their possessions and leave. The future doesn't look very promising.

57 פטפטת וקשקשת לִשְמָן! בארה"ב הדמוקרטיה היא רק על הנייר- אני שם יותר דורית
  • 07:45
  • 24.11.11

מעשרים שנה! הצרה היא, שהחיקוי של שלטון השמאל (איני מהימין וגם לא מהשמאל) את כל הרע שבארה"ב הביא לאנרכייה בארץ! אגב, מה שהנכם קוראים "חוק ההשתקה" בס"ה בא לתקן את העוול שבהוצאות-הדיבה הרכילותיות, (איני מדברת על תחקירים אמינים וחיוניים), שהורסות חייהם של רבים וטובים, שאינם יכולים לתבוע, כי "חופש-הדיבור" מֵגן על מוציאי-הדיבה!

58 חלמתם אמריקה אבישי שטרק
  • 08:44
  • 24.11.11

טוב שהועלתה שוב הלחישה המפורסמת לנקב השמיעה של העובדיוסף
הלוחש - איגנורמוס בעניני יהדות, והנלחש - איגנורמוס בענייני שלטון נאור ושלטון החוק

59 נדמה לי שהשמאל חלה והפסיד כשאיבד אלישי
  • 08:51
  • 24.11.11

את הקשר לקרקע המציאות ושקע בחלומות פז.
כדי להבריא, אפשר להתחיל בצעד פשוט.
במקום "אנחנו" כתוב בבקשה "אני". צניעות לא הורגת ואתה מעולם לא בקשת את רשותי וולא קבלת את הזכות לייצג אותי.
זה לא המאמר הראשון פרי עטך שאני קורא. עם כל הכבוד לדוקטורט שלך, אני ספקן לגבי הבנת המציאות שלך ויכולת הניתוח. בשמחה הייתי עובר אתך שורה שורה, אבל הואיל ובניגוד אליך אני לא מתפרנס מזה, אסתפק בכך.

60 החלום הרטוב הישראלי לא היה על שיטת הממשל, המפלגות, הנשיא בארה"ב יצחק
  • 10:52
  • 24.11.11

אלא על רמת החיים האמריקאית.
אין שום דמיון בין המשטר הפוליטי בארה"ב לזה שכאן בישראל.
1) אין לנו משטר נשיאותי.
2) אין לנו שתי מפלגות עם אידיאולוגיה ברורה שאפשר לבחור ביניהן.
3) אין אצלנו הפרדת רשויות: חברי הממשלה נשארים גם חברי כנסת.
4) את הדייסה הזאת בישלו בן גוריון ומפא"י הרבה לפני שמישהו כאן חלם על אמריקה.
את הרעות החולות של הפוליטיקה הישראלית צריך לרפא על ידי שינוי כל המערכת מן היסוד. את זה העסקנים הקטנים, כולל הגברת לבני ומר נתניהו אף פעם לא יעשו. או שטוב להם בביוב בו הם חיים, או שהתפקיד גדול עליהם. הלגלוג של הכותב מוצדק, אבל כל הכתבה הזויה לחלוטין.

61 הארץ ממשיך לטעון שצריך להחליף את העם עופר
  • 11:18
  • 24.11.11

רק משטר דמוקרטי אמיתי כמו בבריה"מ (שנתמך בזמנו ע"י אבותיהם הרוחניים של עיתונאי הארץ) יהיה מספיק טוב

62 אבל ז'בוטינסקי, בגין ונסיכי ההדר היו בעלי חוש ריח שלטוני מפותח (ככל לאומן אליטיסט) ומבחינתם שליטה בעם הארץ היא שליחות אלוהית. בן גוריון ידע טוב מכולם מי עומד מולו - פשיסטים ואופורטוניסטים. כולם חשבו שהוא "קצת מגזים", אפילו פולה...
  • 13:48
  • 24.11.11

אל תתקנו אותי. אני לא טועה.

63 השמאל והמצב משה
  • 16:03
  • 24.11.11

כיום יש מציאות של רוב ימני
המשאל זועק מוחה ומכפיש
מה זה עוזר לו?
הרי החרדים והמתנחלים והדתיים
מתרבים בקצב מדהים
המצב לא יחזור אחורה
בסופו של דבר
כשהם יהיו רוב גבוה יותר
הלחץ כלפי השמאל יגבר ויגבר
לכן לדעתי השמאל צריך למצוא נוסחה לפשרה
כדי להגיע לאיזה סטטוס קוו בין השמאל לימין
ולא בדרך של הכפשה וכינויים
כי זה רק מגביר את הפער ואת האיבה
האם השאל לא מחפש דרך לפשרה
ורק נשאר עם הדעות הנחרצות?
זה לא מה שיוביל אותו לשלטון
ורק יגביר את הלחץ נגדו
ובסוף השמאל ישבר

  •   סטטוס-קוו? כמו זה שדיברו עליו בין חילונים לחרדים? שנשים לא יכולות היום להסתובב ברחובות הבירה, או לשבת באוטובוס בכל מקום שירצו? לא תודה. את ה"סטטוס-קוו" הזה תשמור לעצמך.  (לת) עוד יהיה פה שמח, לפני הסוף
    • 23:50
    • 24.11.11

64 כל מילה בסלע הגיע הזמן שהדברים יאמרו בברור כל הכבו  (לת) בנימין
  • 20:33
  • 24.11.11

65 השמאל זה אתה ועוד שתי פעילות  (לת) רם
  • 22:04
  • 24.11.11

66 עיוותי השמאל והאיבה ליהדות גורמת היום לתיקון מהצד השני - אל להם לשמאלנים יוסי
  • 23:03
  • 24.11.11

להתפלא על התופעה.
ולמרות מחאת העם - בית המשפט עדיין בשליטת אליטה שמאלנית לא מייצגת ובשורות הצבא עדיין קצינים בכירים המתחנפים לתקשורת שמאלנית מוצהרת

67 אירופה = תרבות וחלוקת משאבים, ארה''ב = כוחנות ושליטת הכסף. ישראל בחרה אמריקה, שתאכל אותה  (לת) קירטצ'וק
  • 23:15
  • 24.11.11

פרוייקטים מיוחדים