חיסולה ההכרחי של הדמוקרטיה - דעות - הארץ
המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

חיסולה ההכרחי של הדמוקרטיה

האידיאולוגיה של גוש אמונים רואה ביצירת משטר אפרטהייד ישראלי כלי הכרחי למימושה. על רקע זה מתבצע מסע החקיקה נגד בית המשפט העליון, ארגוני זכויות האדם והעיתונות

בנאום בכנסת בינואר 1993 אמר ראש הממשלה יצחק רבין את הדברים הבאים: "איראן נמצאת בשלבים הראשונים של מאמץ לרכישת יכולת לא קונוונציונלית בכלל, וגרעינית בפרט. אנו מעריכים כי לאיראן יש כיום את כוח האדם המתאים והמשאבים המספיקים לרכישת נשק גרעיני בתוך עשר שנים. אנו עוקבים אחרי הפעילות הגרעינית האיראנית, יחד עם גורמים נוספים בקהילייה הבינלאומית. הם לא הסתירו את העובדה שהאפשרות שאיראן תחזיק בידיה נשק גרעיני צריכה להדאיג, וזו אחת הסיבות שבגללן עלינו לנצל את חלון ההזדמנויות ולהתקדם לשלום".

לישראל היתה אז אסטרטגיה מדינית שתחילת מימושה בהסכם אוסלו, בהפסקת ההעדפה למפעל ההתנחלות, ובשיפור היחס לאזרחי ישראל הערבים, ואילו הדברים היו מתפתחים אחרת ייתכן שסוגיית איראן היתה שונה היום. אלא שהתברר שאסטרטגיית אוסלו התנגשה באידיאולוגיה אחרת חזקה יותר: האידיאולוגיה של גוש אמונים, שמאז שנות השבעים, למעט תקופת אוסלו ותקופת ההתנתקות, היא הבסיס למעשים של ממשלות ישראל. גם ממשלות שלכאורה היו מרוחקות מן האסטרטגיה של גוש אמונים ביצעו אותה בפועל. אהוד ברק התפאר לא אחת שבניגוד לראשי ממשלה אחרים הוא לא החזיר שטח לפלסטינים, ואין צורך לציין את הגידול במספר המתנחלים בתקופת כהונתו כראש ממשלה. הממשלה של אהוד אולמרט, שהכריז על התכנסות ביהודה ושומרון (שם אחר להתנתקות), ניהלה שיחות עם פלסטינים בכירים על הסדר, אך לא עצרה את מפעל ההתנחלות, שסותר כל הסדר.

האסטרטגיה הנובעת מן האידיאולוגיה של גוש אמונים פשוטה וברורה: לראות במלחמת ששת הימים את המשכה של מלחמת העצמאות, הן מבחינת תפיסת השטח והן מבחינת ההשפעה על האוכלוסייה הפלסטינית. אסטרטגיה זאת גורסת, כי גבולות הכיבוש במלחמת ששת הימים הם הגבולות שעל ישראל לקבוע לעצמה, וכי כלפי הפלסטינים בשטח, אלה שלא ברחו או גורשו, יש לנקוט מדיניות קשה שתעודד בריחה, שתוביל לגירוש, שתשלול זכויות ושתגרום לנשארים בשטח הכבוש להיות לאנשים שגורלם אינו מעניין איש, והם אפילו לא אזרחים סוג ב'. הם כמו הפליטים הפלסטינים של מלחמת העצמאות, ורצוי שיהיו כאלה; ומי שאינם פליטים, רצוי לנסות להפוך אותם לנפקדים. בניגוד לפלסטינים שנותרו בישראל אחרי מלחמת העצמאות, ברור שהפלסטינים שבשטחים לא יקבלו אזרחות ישראלית בגלל מספרם הגדול, אבל זה לא מעניין אף אחד.

איור: ערן וולקובסקי
איור: ערן וולקובסקי.

האידיאולוגיה של גוש אמונים מונעת על ידי מוטיווציה דתית, לא מדינית. לפי אידיאולוגיה זאת ישראל היא ליהודים, ולא רק הפלסטינים בשטחים אינם רלוונטיים, גם אזרחי ישראל הערבים חשופים לאפליה בזכויות האזרח שלהם ולשלילת אזרחותם. זאת אסטרטגיה של תפיסת השטח ושל אפרטהייד. זאת אסטרטגיה שמתעלמת מהיבטים חוקיים של בעלות על השטח ומתעלמת מזכויות אדם ומהצהרות השוויון של הכרזת העצמאות. זאת אסטרטגיה בעלת אורך נשימה גדול ככל הנדרש, שמה שחשוב בה הוא ההתקדמות הקבועה. אבל זאת גם אסטרטגיה שלא תחמיץ שום הזדמנות הנקרית לפניה, כמו הרכב הכנסת עכשיו ועמדותיו הלא ברורות של ראש הממשלה.

המונח אפרטהייד מתייחס לשיטה הבלתי דמוקרטית של אפליה בזכויות בין הלבנים לשחורים שהיתה נהוגה בדרום אפריקה. אף כי יש הבדל בין האפרטהייד שם לבין מה שקורה ביהודה ושומרון, יש גם קווים דומים. בחבל ארץ אחד ישנן שתי אוכלוסיות - לאחת כל הזכויות וההגנות, ואילו האחרת משוללת זכויות ונשלטת על ידי הראשונה. זהו מצב בלתי דמוקרטי בעליל.

מאז מלחמת ששת הימים אין בחברה הישראלית עוד גורם עם עוצמה אידיאולוגית כמו גוש אמונים וממשיכיו, ואין זה מפליא שפוליטיקאים רבים ראו באידיאולוגיה של גוש אמונים סולם למימוש שאיפות פוליטיות אישיות. זבולון המר, שזיהה את האידיאולוגיה הזאת כדרך לכבוש את ראשות המפד"ל, ואריק שרון, שזיהה את האידיאולוגיה הזאת כדרך לכבוש את ראשות הליכוד, היו רק שניים מבין רבים. אבל היו וישנם פוליטיקאים אחרים, כמו חנן פורת המנוח, שמימוש האידיאולוגיה הזאת היה ועודנו מטרת פעילותם הפוליטית.

האידיאולוגיה הזאת רואה ביצירת משטר אפרטהייד ישראלי כלי הכרחי למימושה. אין לה שום קושי עם פעולות לא חוקיות ועם עבריינות ממש, כי היא נשענת על חוקי-על שאימצה, שאין להם קשר לחוקי המדינה, והיא נשענת על פרשנות פרוורטית של היהדות. יש לה הצלחות חשובות. גם פעולותיה המנוגדות לרצון הממשלה זוכות די מהר לגיבוי מצד הממשלה. העובדה שהממשלה היא למעשה כלי של גוש אמונים וממשיכיו אינה נעלמת מעיני כל מי שיש לו עניין עם המתנחלים, וכך נוצר מכפיל כוח. הצלחה גדולה מאוד יש לאידיאולוגיה הזאת דווקא בארצות הברית. הנשיא בוש האב יכול היה למנוע מתן ערבויות לישראל בשל ההתנחלויות שהתירה ממשלת שמיר (שאמר שמותר לשקר כדי לממש את האידיאולוגיה של גוש אמונים; האם גם נאום "בר-אילן" הוא שקר כזה?), אבל עכשיו המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקאית לנשיאות מתחרים ביניהם מי תומך יותר בישראל ובכיבוש. מי מהם שיאמץ את עמדת בוש האב, ייתכן שיביא בכך לחיסול מועמדותו. בין שהסיבה היא מספרם של האוונגליסטים, בין שהסיבה היא הבעייתיות ביחסי המערב עם האיסלאם, ובין שהסיבה היא כוח השדולה היהודית, המכורה לחלוטין לאידיאולוגיה של גוש אמונים, התוצאה ברורה. אין זה פשוט ואולי אין זה אפשרי לנשיא אמריקאי לנקוט מדיניות אקטיבית נגד האפרטהייד הישראלי.

אבל בגלל אי החוקיות האינהרנטית שלו, לפחות במונחים של דמוקרטיה, משטר אפרטהייד לא יכול להתיר התנגדות וביקורת. האידיאולוגיה של גוש אמונים חייבת לסלק אותן, ולמנוע כל ניסיון לעצור את פעולותיו, גם כשמדובר בפעולה בלתי חוקית ואף עבריינית, ובעיגון האפרטהייד. את הפעולות הבלתי חוקיות צריך להפוך לחוקיות, אם על ידי שינוי החוקים, ואם על ידי שינוי הפרשנות המשפטית לחוקים - והיו דברים מעולם גם במקומות ובזמנים אחרים. על רקע זה אנו רואים עכשיו את מסע החקיקה וההשמצות הפרועות נגד בית המשפט העליון, נגד ארגוני זכויות אדם ונגד העיתונות, ואת חוק החרם המכוון למנוע אפשרות לטפל באפרטהייד הישראלי כפי שטופל האפרטהייד הדרום אפריקאי. על רקע זה עולות הצעות חוק נגד אזרחי ישראל הערבים, כמו חוק הנאמנות, וחוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי. על רקע זה מתנהל מסע שיסוי והפחדה נגד הביקורת המתבקשת והמוצדקת של גורמים באקדמיה.

בית המשפט העליון, שהתיר את מפעל ההתנחלות ולמעשה שיתף פעולה עם האידיאולוגיה של גוש אמונים, נהפך למכשול שחייבים לסלק, בעיקר כי הוא מסרב להכיר באפשרות של התנחלות על קרקע פלסטינית פרטית וכי לא סיכל את החלטת הממשלה לפנות את גוש קטיף. אין ברירה אלא לאייש את בית המשפט העליון באנשים שגרים על קרקע פלסטינית, אולי גם פרטית, ובאנשים המבינים שאין מושג כזה "קרקע בבעלות פרטית פלסטינית" - הקרקע היא של היהודים על פי צו אלוהי והיסטורי (מבחינה זאת יש קווי דמיון בין גוש אמונים לחמאס). גם הפרשנות שנתן בית המשפט העליון לחוק בסוגיות של זכויות אדם מחייבת את סילוקו במתכונת הקיימת: פסיקות כמו קעאדן, מכירת קרקע של הקרן הקיימת לאזרחים ישראלים ערבים, התיקון לחוק האזרחות (שטרם נפסל, אבל כבר בהחלטה האחרונה הסתמנה אפשרות לרוב שיפסול את החוק בהיותו בלתי חוקתי), פתיחת כביש לתנועה פלסטינית, כל אלה מנוגדים למרכיב החיוני של אידיאולוגיית גוש אמונים: האפליה בין יהודים לפלסטינים (בתוך ישראל ובשטחים), והפיכת הפלסטינים לחסרי זכויות, לאנשים סוג ב', לנפקדים, או מוטב לפליטים.

האם יש עתיד לישראל כזאת? מעבר לשאלה אם המוסר היהודי והניסיון היהודי מאפשרים מצב כזה, ברור שזהו מצב בלתי יציב בעליל ואף מסוכן; מצב שמונע מישראל למצות את הפוטנציאל הגדול שלה, מצב של חיים על החרב, והחרב יכולה להיות אינתיפאדה שלישית, התמוטטות השלום עם מצרים וגרעין איראני. את זה יצחק רבין הבין.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות לפייסבוק שלכם

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יופי של מאמר, בהיר קשה ועצוב. את המסקנה שכחת אורן
  • 04:46
  • 25.11.11

לעזוב את הארץ ולהשאיר אותה לאנשי גוש אמונים שיחרבו אותה כמו בר כוזיבא, ולחזור מחדש אחרי החורבן. קשה לי להאמין שהרוב השפוי שאולי יש בארץ יצליח להתאגד ולפעול ברצינות מול העוצמה האדירה של גוש אמונים והימין הדתי לפני חורבן. אחרי חורבן יהיה קל יותר לשכנע את הישוב החדש שדו קיום, שלום, ודמוקרטיה, עדיפים על קנאות דתית כדרך לניהול מדינה

02 The naked truth World B. Free
  • 05:40
  • 25.11.11

Israel is a disgusting state
an apartheid regime
at its worse
Do not worry about trends
the trends are the reality
it is here and now
and the only way to reverse it
is by boycotting israelis

03 אז מה שנחשב "כאילו לא בסדר" בתקופה ה"כאילו דמוקרטית בשנים האחרונות" הופך בשלטון הימין הגאה ל"בסדר גמור"?!  (לת) חייל משוחרר
  • 05:52
  • 25.11.11

04 סוף סוף מאמר ממצא מדויק ומעמיק המייתר את הצורך במאמרים נוספים יהודה
  • 05:54
  • 25.11.11

זאת האמת לא משנה באיזו אידיאולוגיה מחזיקים. ייתכן שיש עתיד למדינה כזאת אך עבור 20 - 30 אחוזים מהאוכלוסיה לא תיהיה אופציה מוסרית להישאר אזרח במדינה זו. חכמי ישראל, ראשוני הציונים ואבות האומה ודאי בוכים בשמיים על המקום אליו בחרה מדינת היהודים ללכת.

05 יפה רשמת דר ברלינער שוויען
  • 06:29
  • 25.11.11

את הכי יפה כשאת כועסת

06 עצה: אלכסיי
  • 06:32
  • 25.11.11

לא טוב לך חבר יקר? תפתח מפלגה, תקנה דפים קטנים לבנים, תמציא ראשי תיבות 3 אותיות, משהו אטרקטיבי.. בהצלחה :) עד אז, תדע ראש הממשלה שלך סופסוף דואג לאיהטרס יהודי, גם שלו, אבל לפחות לא רוצה להשמיד אותי ואותך. נ.ב: ״פלס״ אחלה שם של מפלגה: פל״ס/רע״מ/תע״ל :) כל טוב!!

07 הכתבה אכן גדולה ומקיפה נושאים רבים, אתייחס לאפרטהייד אפרטהייד עליך ישראל
  • 06:38
  • 25.11.11

אפרטהייד היא מילה שמורה, שמגדירה מצב מסויים מאוד שקרה ביבשת שחורה, שכול אוכלוסייתה ללא יוצא מן הכלל הייתה שחורה, שחיה את חייה שלה בלבד, על אדמתה שלה בלבד, ללא כוונות כיבוש כלשהן....יום אחד חשקה נפשם של מדינות אירופאיות לקחת להן שטחים...מצאה חן בעינהם העובדה, שהיבשת היתה חפה מכל כלי מלחמה אמיתיים למעט כלים פרימיטיביים ששימשו לציד....אירופאים ״נאורים״ אלה החליטו לקחת לעצמם את אדמתם של השחורים, חד וחלק...הם לא אויימו מעולם על ידי השחורים...ביתם באירופה היה מחוץ למשחק הנבזי שהם ניהלו ביבשת שבעצם חוץ מכיבושה לא היה להם מה לחפש שם...שום דבר מזה לא דומה לאיום התמידי של הערבים על ישראל....ישראל נלחמת כבר 62 שנה על זכותה להתקיים....ההשוואה לאפרטהייד היא מטעה בכוונה כדי להכריח את ישראל לשגת ללא שלום, ללא ביטחון, וללא הבטחת עתידה היהודי כפי שהוקמה

08 אסטרטגיית אוסלו שכולנו הולכנו והלכנו אחריה בתקווה גדולה כל כך הרבה שנים
  • 06:58
  • 25.11.11

בעצם הלכנו אחריה בעוורון מוחלט...הלכנו אחרי התקווה, הלכנו אחרי ההבטחה, הלכנו אחרי המנהיג שישאיר את ישראל בידנו, ללא הצורך להילחם עליה כל חיינו...הבטחנו לילדנו עלה של זית ושלום בבית...תוך כדי אוסלו, התרחשו בישראל רציחות מזוויעות של ילדים באוטובוסים שנסעו מבתי הספר...אזרחים שישבו במסעדות...בעצם הלכנו אחריה בעוורון מוחלט...הלכנו אחרי התקווה, הלכנו אחרי ההבטחה, הלכנו אחרי המנהיג שישאיר את ישראל בידנו, ללא הצורך להילחם עליה כל חיינו...הבטחנו לילדנו עלה של זית ושלום בבית...תוך כדי אוסלו, התרחשו בישראל רציחות מזוויעות של ילדים באוטובוסים שנסעו מבתי הספר...אזרחים שישבו במסעדות...ישראל שטפה במהירות את הדם, ניקתה את כל העדויות בהיסטריה מדהימה במהירותה...העיקר לא לפגוע החלום, בתקווה...הלכנו קדימה בכל הכוח, ולא נעצרנו אפילו לשנייה לחשוב, רגע, מה קורה פה בעצם...למה ערפאת לא נלחם בטרור, הרי הוא השותף לשלום...איך הוא מרשה לכל זה להתרחש...אנחנו אמרנו שאין לו שליטה על הנעשה, אם לא הייתה לו שליטה, איך הוא יעשה שלום כל כך מורכב, איך הוא יביא הסכמה אם הטרור המשתולל...איך רבין עצמו הוביל את עמו כצאן לטבח...איך הסכמנו עמוס, איך הסכמנו 

09 ברוך הבא אחי.  (לת) יוסף בן מתתיהו
  • 07:04
  • 25.11.11

10 the left does not realize that peace with dictators had no long term validity  (לת) sad
  • 07:09
  • 25.11.11

11 קרדיט בלתי מוצדק לרבין יעקב עמית
  • 07:17
  • 25.11.11

הניתוח נכון, אבל הטענה כאילו רבין לא היה שבוי של אותה אידיאולוגיה זו טעות. לאורך כל שנותיו היה רבין, יחד עם פרס, מרכיב מרכזי של מימוש מדיניות הכיבוש וההתנחלות ולא ייצג תפיסה אלטרנטיבית. אפילו בהסכם אוסלו, מושכל יסוד היה שבינתיים לא נוגעים בהתנחלויות. ״מורשת רבין״ האחרת זוהי פיקציה שקל להיווכח בה בביקור במרכז רבין: פרק ״ההסתה״ צומצם עד למינימום, ובמיוחד אחריותו האישית של נתניהו, שעמו מיהרו ליישר קו הן המשפחה והן פרס, כל אחד מטעמיו שלו. פטירת נתניהו מאחריות וההתגייסות לשרותו של פרס, ברק, ואפילו בני רבין, משמעותה למעשה קבלת האידיאולוגיה שלו, ויש לה חלק מכריע בעליית הימין ובאותם תהליכים המתוארים במאמר. בשל הקונצנזוס דה-פקטו הזה משמעות הדברים חמורה לאין שיעור יותר.

12 מה זה 'מוסר יהודי'? שאול
  • 07:22
  • 25.11.11

האם הוא נבדל ממוסר ערבי? אני חושד שמבלי משים אתה חושב כך.

13 מאמר מצוין, מנומק ומבוסס. וכל כך נכון שזה עצוב.  (לת) איריס
  • 07:28
  • 25.11.11

14 רק לפי הפירוש הראשון שכתבת אפשר להבין שאתה לא חי בעולם הזה רן
  • 07:36
  • 25.11.11

כתבת מיד לאחר 'מורשת רבין' : "אילו הדברים היו מתפתחים אחרת ייתכן שסוגיית איראן היתה שונה היום." אירן מטרתה אחת והיא חיסול המדינה היהודית במרחב המדיני והגאוגרפי של המדינות המוסלמיות היום . ואין קשר למדיניות הפוליטית של ישראל לבין הרצון שלה לחסל את מדינת ישראל, גם אם מדינת ישראל תהפך לרפובליקה דתית איסלמית אירן תמשיך לייצר נשק גרעיני.
על כן כל ההבנה שלך על המצב הדתי פוליטי הוא מעוות מהיסוד ועל כן כל המאמר בהמשכו הוא לא רלוונטי וחסר משמעות מה עוד שאינך מבין כלל גם את המחשבה הדתית יהודית .

15 להלן תשובה לשאלה של עמוס שוקן: "האם גם נאום "בר-אילן" הוא שקר כזה? מודרניסט
  • 07:41
  • 25.11.11

"הארץ" - 19/9/05 ע"י יוסי ורטר:

במרכז הליכוד קיים גרעין קשה של אנשי האצ"ל. לפני שנים רבות הם ייסדו חוג רעיוני בשם "תגר", שמקיים מפגשים, בכל יום ו`. ביום ו` שעבר הופיע שם נתניהו.
כאשר נשאל מדוע הצביע בעד ההתנתקות, הגיב נתניהו בכעס: "שקרים!" מילי יקובסקי, כתב האתר "אני ליכודניק", שנכח בכנס, מתאר שנתניהו הסביר להם כי אמנם הצביע "בעד", אך בעד מה? פעם בעד "בדיקות", פעם בעד "הכנות" ופעם בעד פשרת ציפי לבני.
ואז, סיפר נתניהו לחברי החוג על הטריק שמסייע לו לטרפד מהלכים מדיניים, תוך העמדת פנים של תמיכה. הטריק הזה קרוי בפיו: "כן, אבל בתנאי". בעולם הפוליטי, הסביר נתניהו, אפשר לומר "לא" בצורות שונות. שיטה אחת היא לומר "כן, אבל בתנאי", ואז להציב תנאים שהצד השני לא יוכל לעמוד בהם. זו ההדדיות המפורסמת שנתניהו אוהב כל כך להזכיר.
התנגדתי לתוכנית ההתנתקות למן הרגע הראשון, אמר נתניהו, ואת התנגדותי ביטאתי בנוסח של "כן, אבל".
נתניהו, מדווח הכתב יקובסקי, סיפר לחברי החוג איך הצליח לטרפד את יישום הסכם אוסלו, בדיוק בדרך זו: על ידי הצבת תנאים שלא איפשרו לצד השני לקיימם.

קלינטון אמר יום לפני נאום ביבי באו"ם (22/9/11): "הישראלים תמיד רצו מנהיגות פלסטינית ראויה, אך ברגע שנתניהו ראה שיש מנהיגות כזו, הוא עשה הכול כדי להתחמק ממו"מ".

שר ההגנה האמריקאי לשעבר רוברט גייטס (גם בממשל הרפובליקאי), טען, לפני פרישתו לפני מספר חודשים, בישיבה סגורה של בכירי הממשל האמריקאי כי "לא רק שנתניהו הוא כפוי טובה, אלא גם מסכן את ארצו ...". לפי הדיווח, איש מהמשתתפים בישיבה לא חלק על דעתו של גייטס. פורסם ב"הארץ" - 06.09.2011 .




16 מאמר חשוב. תצלום מצב מעודכן.  (לת) חנה קים
  • 07:44
  • 25.11.11

17 כיוון שגם אבו מאזן בעד מדינה דו לאומית כצעד לחיסול ישראל, מצבנו רע דניני
  • 08:06
  • 25.11.11

הימין ביחד עם הפלשטינאים, באי מעש, יביאו למדינה דו לאומית ולסופה של ישראל. מי שחושב שישראל יכולה להכיל מיליוני אויבים, אפילו ללא זכות בחירה, טועה טעות מרה. מי ימנע את הסתננותם לצורכי פרנסה בכל שטח המדינה???

18 העם דורש צדק - ושלום — נחסל את ראשי הכיבוש ואת "גוש אמונים" — כדי לשמור על הדמוקרטיה  (לת) תודה לעמוס
  • 08:13
  • 25.11.11

19 האמת היא שדמוקרטיה לכל האזרחים -- יהודים וערבים -- לא היתה כאן מעולם מאז הגירוש -הנאכבה - ודרך מניעת שיבת הפליטים - ישראל היא אתנוקרטיה
  • 08:24
  • 25.11.11

והשאלה היא: למה אתם כה מתגעגעים? ומדוע לא לדמוקרטיה של ממש, ול"מדינת כל אזרחיה"?

20 דמוקרטיה איננה ערך. היא כלי. רויטל גולדפיש
  • 08:29
  • 25.11.11

אל מול המציאות המדומיינת שלו, "הארץ" עומד בפני שוקן שבורה. יניח נא לתיאוקרטיזציה של הדמוקרטיה ולניסיונותיו להלך עלינו אימים. כולנו יודעים, כי "הדמוקרטיה האתונאית" הייתה שלטון של מיעוט; כי בדמוקרטיות לא מעטות שיחוד מצביעים הוא שם המשחק; כי הנאציזם עלה לשלטון באורח דמוקרטי; וכי בחסות הדמוקרטיה עתידים משטרים אפלים להשתלט על המרחב הערבי. אוליגרכיה שוחרת טוב טובה מ"דמוקרטיה" במרכאות כפולות ומכופלות. דמוקרטיה איננה ערך. היא כלי. כלי להשגת ערכים. לניהול חברה ומדינה. וכי יבאיש ריחה, אין מנוס להחליפה בשם עקרוני השרידות וקדושת החיים.

21 מאמר חשוב, ללמד בכל שיעורי האזרחות.  (לת) תודה להארץ, תודה לעמוס שוקן
  • 08:41
  • 25.11.11

22 ההמשך צריך להיות ומלכות הרשעה(הלאומנות) תעקר ותשבר מן הארץ  (לת) אורן
  • 08:41
  • 25.11.11

23 באיזה פלנטה אתה חי יוסי
  • 08:46
  • 25.11.11

אם אזרחי ישראל צריכים לבחור בין אידאולוגיה של הכותב כלומר לקבל את דרישות הפלסטינים שהיא חזרה לגבולות 67 מימוש זכות השיבה כלומר שהיהודים יהיו מיעוט קרי חיסול מדינת ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי וביטול חוק השבות. אז כמובן לא צריך לחסל את מדינת ישראל בנשק גרעיני היא תהיה ממילא מחוסלת . אזרחי מדינת ישראל יבחרו באידיאולוגיה של גוש אמונים אהוד ברק ואחרו אהוד אולמרט הסכימו לכל הדרישות הפלסטניות למעט זכות השיבה והכרזה על סוף הסכסוך שנדחו ע"י הפלסטינים כל הקשקוש על חיסול הדמוקרטיה הוא תיסכול של הכותב על העם הבריא בנפשו שהמדינה היא מדינתו וארצו היא ארץ מולדתווזכויותו על ארצו ללא עוררין ומסרב לכל הצעות חולות הנפש המבקשות לחסל עצמו לדעת ובאשר לגרעין האירני זה בעיתו של הולם המערבי והערבי הסוני אירן יודעת היטב מה צפוי לה מיכולתה של ישראל

24 ניתוח לא נכון דוד
  • 08:50
  • 25.11.11

שוקן מתעלם מכך שאת כל הצעות החוק הבעייתיות הציעו אנשי ליכוד וישראל ביתנו, אף אחת מהם לא הוגשה ע"י נציגי "גוש אמונים". ביבי לא שייך בכלל לגוש אמונים, המציאות הרבה יותר מורכבת מאשר הדיכוטומיה ששוקן מבקש לעשות

25 אם זה עונה להגדרה של אפרטהייד דקל
  • 08:51
  • 25.11.11

אז גם שכונות פליטים פלסטינים בסוריה,ירדן ולבנון הם אפרטהייד.
למה שם אף אחד לא צועק אפרטהייד? אהה, כי שם גם דמוקרטיה אין,
אז למה אף אחד לא צועק דמוקרטיה,אה,כי יורים בהם.

26 בדוגמטיות יצוקה כנסיית הארץ השטוחה והשמש נעה, ממשיכה בקהות חושים וראיה אצל עמוס שוקן יחזקאל
  • 09:01
  • 25.11.11

בתגובה למאמר של עמוס שוקן 'הארץ' 25/11/2011
רבין העכשיויסט הביא עובדות שקיבל על התחמשות אירן, אבל מסקנותיו היו שגויות. הסכמים עם עריצים ערבים אינו מביא שלום אלא הפוגה שהיא הרף עין בראייה היסטורית לטווח הארוך.
שלום בא עם שינוי תרבותי של חברה מחברה של רוצחים לחברה שוחרת שלום. לא חתימות על נייר הן המהות אלא החדרת ערכים ותרבות של דמוקרטיה וחירות אישית להיות מקובלת בחברה הערבית.
אבן הבוחן של חברה שוחרת שלום הוא מעמד האישה. לפי התבוננות זו החברה הערבית והמוסלמית אינה שוחרת שלום ולכן כל הגיגיו של שוקן הם חלומות באספמיא. להקים עוד מדינה עצמאית של דיכוי ועריצות הוא מעשה לא מוסרי ומי שחושב שבשביל ערבים "זה בסדר" הוא חושב גזענות.
מדינה כעיקר לפני חירויות, זה לאומנות ופשיזם גם אם זה בשביל ערבים.
לא שממשלות ישראל נהגו נכון בטיפולם באוכלוסייה הערבית, יש לזכור את ההתנחלויות הראשונות הקימה ממשלת המערך כולל מפ"ם.
אין הבדל ערכי-מוסרי בין 'מחולה' 'בית הערבה' ו'נתיב הגדוד' לבין 'קריית ארבע' ו'אלון מורה'.
עמוס שוקן חוטא לאמת ולהגדרות על ידי השימוש במונח אפרטייד שעליו אפילו גולדסטון מסכים שאינו קיים בישראל.
בששת הימים ישראל הרחיקה שני כובשים לא חוקיים קרי מצריים וירדן.
השליטה בשטח על ידי ישראל לגיטימית כממשל החוקי היחיד דה-יורה אחרי ממשלת המנדט של פלשתינה א"י. הוויכוח אינו יכול להיות על חוקיות השליטה בשטח אלא על דרכי הפעולה למען התושבים הערבים. שלטון ישראל הוא חוקי בשיח' ג'ארח כפי שהוא חוקי בלוד ובנצרת.
הדיון צריך להיות נסוב על דרכי הפעולה להביא לערבים שלטון על עצמם תוך שמירה מוחלטת על חירויות לפי מגילת האו"ם וכפי שכבר כתבתי מעמד האישה הוא אבן הבוחן. אף אישה או קבוצת נשים מאף טעם אין להם זכות לוותר על חירות מעמד האישה כיוון שמדובר בכלל לדורות.

27 ככה הטבע, לפני בוא האביב יש חורף..וכך מדינת כל תושביה לא תקום מבחירה אלא באין ברירה..  (לת) על
  • 09:04
  • 25.11.11

28 הטיעון מתעלם מהצהרות אחמדיניג'ד על הצורך בהשמדת הישות הציונית בכל גבולות שהם קסנדרה
  • 09:05
  • 25.11.11

"ואילו הדברים היו מתפתחים אחרת ייתכן שסוגיית איראן היתה שונה היום."

29 אידאולוגיית גוש אמונים היא המשך ישיר של מפעל כיבוש הארץ שהחל מסוף המאה ה 19 אסף
  • 09:05
  • 25.11.11

השוואת דרכי הפעולה, הטרמינולוגיה (עבודה עברית) והאידאולוגיה בין החלוצים של לפני מאה שנה לגוש אמונים של זמננו מעלה שאין הבדל מהותי בין שתי התנועות. אחת פעלה לכיבוש הארץ תחת אידאולוגיה חילונית ונאורה, המשכה פועל תחת כסות דתית. שתי התנועות הן משיחיות באופיין. העניין הוא שבין מלחמת העצמאות למלחמת ששת הימים היתה לישראל אתנחתא מפרויקט נישול הערבים והיא יכלה ליצר לעצמה דימוי של מדינה דמוקרטית. כיום האשליה הזו מתפוגגת ואנחנו רואים את עצמנו במראה מעבר למשקפיים ערכיים שונים לחלוטין. מי שנרתע מגוש אמונים שיבדוק טוב טוב מה ההסטוריה של מקום מגוריו. רוב הסיכויים שהיה זה מקום מושבו של ערבי. ואין כונתי לבטל את הכרח חלוקת הארץ, זה כורח המציאות. אבל כדאי שנהיה מפוכחים לגבי טבעה האמיתי של הציונות.

30 הפוסל, במומו פוסל יוסי מזרחי
  • 09:09
  • 25.11.11

אני לא תומך של נתניהו. רחוק מזה .
אבל כל בר דעת אוביקטיבי, מבין שמה שקורה היום בפרשות החקיקה ודמות העיתונות בארץ, היא ריאקציה למה שקרה קודם לנתניהו.
פועל כאן עיקרון המטוטלת. כאשר צד אחד מושך חזק שמאלה, ואני מדבר על בית המשפט העליון, וגופי משפט אחרים, וכאשר עיתונות הופכת להיות בחלקה פוסט ציונית כמו עיתון הארץ, נוצר צורך בישראל היום ובחוקים שמושכים את המטוטלת ימינה,חזק באותה מידה.
אבל מאחר והמצב הטבעי של אותה מטוטלת הוא באמצע, אזי יש תקוה לאנשים שקולים ומתונים (אני מקוה שאני כזה) שבסוף התהליך העסק כולו יחזור לשפיות דעת וזה אומר לא להארץ ולא לישראל היום, לא לרוחו של אהרן ברק ולא לדמותם של אלקין-נתניהו ודומיהם.

31 לקרוא לדברים בשמם: עוד יש עיתונאים בציון  (לת) דלית
  • 09:09
  • 25.11.11

32 החליפו דיסקט. העם שולט. ולא אתם. שלכם באהבה, 80% מהעם - הימין. נממש את רצון העם לפי כללי הדמוקרטיה במיטבם.  (לת) דיקטטורת השמאל הולכת לעולמה.
  • 09:13
  • 25.11.11

33 איזה כיף זה שמאלנים בפניקה תתמודדו אנו הרוב  (לת) ארחיה
  • 09:14
  • 25.11.11

34 שקר האפרטהייד! מונימייקר
  • 09:21
  • 25.11.11

אפרטהייד=הגנה עצמית
דרא״פ ראשונה בעולם בשעור הפשיעה החמורה. לפני קולומביה וגימא״קה. מה שמוכיח שמשטר האפרטהייד היה כורח המציאות ובגדר הגנה עצמית. גם אצלנו, חזרה לממשל הצבאי על ערביי ישראל תגרור ירידה דרמטית בכל סוגי הפשיעה, הרבה מעבר לשעור הערבים באוכלוסיה. ר' המונופול של ערביי ישראל בענפי פשע כמו סחר בסמים, סחיטת דמי חסות וסחר בנשק.

35 אני מבקש דוגמא מעשית של המוסר היהודי שמדברים עליו כל הזמן. מעשה מוסרי אחד שנעשה ע"י יהודי מכח יהדותו במשך 3000 שנה  (לת) אזרח
  • 09:21
  • 25.11.11

36 למען הדרת תרבות הרייטינג - הצביעו למען השארתה של קרן נויבך ברצועת השידור ברשת ב' רפי
  • 09:21
  • 25.11.11

כתובת העצומה: https://www.atzuma.co.il/kerenoibach
קרן נויבך שמנעימה את זמננו בשעות הבוקר בראיונות אינטליגנטיים ונעימים לאוזן עומדת להיות מועפת מרצועת השידור ברשת ב בטענת \'לא עוברת מסך. ואני רוצה לשאול: האם תרבות הריאליטי חדרה כבר לכל מקום? רק יפים, יפות ובעיקר טיפשים וטיפשות יכולים להופיע על מסכינו ומושמעים באוזנינו?
קרן היא מראיינת עדינה ולא נשכנית, לא מזלזלת במרואיין אך גם לא במאזין ומציגה תמונה ברורה עד כמה שניתן.
מספיק לתרבות הרייטינג המכוערת, השיבו לנו ולו מעט שפיות אל תוך התקשורת - תנו לקרן לזרוח!!!
השאירו את קרן נויבך ברצועת השידור ברשת ב

37 חבל. ניסוחים דיכוטומיים לא יסייעו להבין את הבעיה המורכבת של גוש-אמונים  (לת) והם רק שותפים להגברת ההקצנה
  • 09:25
  • 25.11.11

38 מאמר מצויין כל מילה נכונה וכואבת  (לת) נביל
  • 09:30
  • 25.11.11

39 בהיר ופשוט כל כך  (לת) ל.י.
  • 09:38
  • 25.11.11

40 גוש אמונים מחריבים את מדינת ישראל ארתור
  • 10:01
  • 25.11.11

".... הכיבוש בידי אומה הוביל להתעוררות המקיפה של תודעתו הלאומית של העם הכבוש, ובהמשך להתקוממות נגד הכובש, או, מנגד, לרודנות. ואף שרודנות אכן יכולה לשלוט בהצלחה על עמים אחרים, מפני שאינה זקוקה להסכמה, היא תצליח לשרוד בשלטון רק אם תחריב תחילה את כל המוסדות הלאומיים של עמה שלה." (חנה ארנדט, יסודות הטוטליטריות, עמ' 223).

41 מאמר עצוב, צודק ונוקב רמי נוידרפר
  • 10:20
  • 25.11.11

במיוחד ההכרה כי אין מי שירסן את חיסול הדמוקרטיה בישראל, אפילו לא, במיוחד לא, ארצות הברית

42 נעים לראות חתימתך על מאמר א. אגדתי
  • 10:27
  • 25.11.11

רק התעוררתי, אקרא ואומר לך דעתי.

43 ישראל העירומה  (לת) הכל נכון
  • 10:29
  • 25.11.11

44 המשך זאב
  • 11:13
  • 25.11.11

עמוס אתה לא שוקע, אתה טובע, גם אידאולוגית וגם מוסרית

45 חזק ואמץ עמוס שוקן מישהו
  • 11:15
  • 25.11.11

הארץ מצטייר כמעוז האחרון של הקול השפוי וככל שהזמנים הופכים פרועים יותר כך תפקידו חשוב יותר. כל הכבוד ובהצלחה לכולנו.

46 מאמר מצוין וחשוב איתן
  • 11:26
  • 25.11.11

המתנחלים גוררים את ישראל לתהום, ונתניהו משתף איתם פעולה.

47 מר שוקן אתה טועה על משמר האמת
  • 11:30
  • 25.11.11

במאמרך המעמיק והמנומק אתה כותב שגוש הימין מתבסס על צוו אלוקים שהארץ ניתנה ליהודים. אך מרכיב נכבד בגוש זה מורכב מעולי חבר העמים רחוקים מדת. הכוחנות היא המניע שלהם: הם גדלו על פילוסופיה של "כל דאלים גבר" ויש דוגמאות למכביר בארץ ממנה הם באו.

48 שתי הערות יוחאי
  • 11:35
  • 25.11.11

1. המונח 'מוסר יהודי" אינו הולם את רוח הרשימה. כמו שאין מוסר צרפתי, או טורקי, כך אין מוסר יהודי. או שדבר הוא מוסרי או שלא.
2. המונח "יהודה ושומרון" אינו גיאוגרפי גרידא אלא פוליטי במובהק, ולחלק ניכר מן הציבור הישראלי אף משיחי. השם המדויק לחבלי ארץ אלה אחרי מלחמת 67' הוא השטחים הכבושים.

49 כל מי שטוען שבשטחים יש אפרטהייד מעליב את הכיבוש! נתנוי
  • 11:48
  • 25.11.11

אם הכיבוש הוא הבעיה, הסכם הוגן וכולל הוא הפתרון.

50 מאמר מעולה, זו האמת העצובה. כל הכבוד לעמוס שוקן.  (לת) אמיר
  • 11:50
  • 25.11.11

51 מגולדה מאיר עד יצחק שמיר — שליטינו אמונים על תורת השקר גדעון גיתאי
  • 11:58
  • 25.11.11

‎הפרות בוטות של החוק הבינלאומי בידי ישראל אינן דבר חדש. אחרי גירוש רוב העם הפלסטיני ניצלה ישראל את "מלחמת ששת הימים" לעוד גירוש של פלסטינים, ותפישת 'שטחים' וישובם. העולם הגיב, בתוכנית יארינג מהאו"ם, ואחריה בהצעת מזכיר החוץ של ארה"ב, ביל רוג'רס, לישראל לסיים את הסכסוך עם מצרים וסוריה, בתמורה להחזרת סיני והגולן. — גולדה מאיר סירבה. נאומיה היו הדוגמה, השטנץ, שאימץ לעצמו נתניהו. ב-1971 גולדה נאמה בכנס "האינטרניונל הסוציאליסטי" בהלסינקי: if people sincerely speak about peace - it must take time... and nobody else can decide on that, except the parties concerned... I don't know where from stems the authority of the four permanent members of the Security Council to meet among themselves and to try and take decisions that affect the very fate, the very life of other people.
‎סירוב ישראל לתכניות יארינג ורוג'רס דחף את מצרים וסוריה למתקפה משולבת — למלחמת יום כיפור — כדי להחזיר את האדמות שישראל כבשה ב-1967. העם הבין ב מ א ו ח ר שסירובה של גולדה לתכניות השלום הנחית על ישראל את המלחמה הנוראה.
‎— בנעוריו, כמפקד הלח"י, פקד יצחק שמיר לרצוח את מתווך האו"ם הרוזן פולקה ברנדוט, שהציל אלפי יהודים במלחמת העולם. כשעלה שמיר לראשות הממשלה, הוא היה ר"מ יחיד בעולם שהורה לרצוח מתווך או"ם. אז הוא בחר לחגוג בטקס חנוכת בית כנסת ‎בהתנחלות בית-אל, שבה הצהיר: "טקס זה מסמן ביתר שאת השתרשות והתערות אנשי ארץ ישראל באדמת ארץ ישראל… במקום זה עברה לידתם של אבות האומה. מעיד על כך ספר הספרים, ואיננו זקוקים להחלטות או"ם ודוקומנטים ומסמכים מכל הסוגים. זה מה שקובע בשבילנו. כאן ניתנה ההבטחה 'כי הארץ שאתה שוכב עליה, לך אתננה ולזרעך'... כאן יש שיבה הביתה במלוא מובן המילה". נתניהו למד משניהם והוא
נוקט בגישה שמותר לשקר כדי לממש את האידיאולוגיה המיישבת של גוש אמונים, ועכשיו אפילו הידיד ניקולא סרקוזי, והידידה אנגלה מרקל, וגם הנשיא אובמה הבינו שנתניהו ש ק ר ן וערום ועריה, כמלך מ"בגדי המלך החדשים".
כן, גם נאום "בר-אילן" הוא שקר שבו ניסה ביבי לכסות על ערוונו - ערווננו.

52 בשעה טובה קניתי כרטיס! אודי
  • 12:02
  • 25.11.11

אתמול הושלם החלק העיקרי של תכנית העזיבה של משפחתי ויש לנו סופסוף תאריך לעזיבה של הארץ!
כל מי שעיניים בראשו יכול להבין שלמדינה כיום אין עתיד ושזה לא המקום לגדל בו ילדים. עם כל הצער שבלגדל ילדים שלא יהיו ישראלים, חשוב לי שהעתיד שלהם לא יהיה כרוך בסכנות קיומיות ובסיטואציות שיעמידו אותם במקום לא מוסרי. אני לא רוצה שכשהם יגדלו ויהיו פה מיעוט הם אלו שיצטרכו להגן ולממן את הרוב החרדי והערבי שישב פה.
לאורך כל שנות ההיסטוריה של המקום הזה שלטו בו בערך כל תרבות אפשרית - החל ממצרים, אשורים, בבלים, פרסים, יוונים, רומאים, צלבנים, ממלוכים, עותמאנים, בריטים ו..יהודים. הצלבנים לדוגמה ישבו פה כ-200 שנה. אנחנו בינתיים 63. בסופו של דבר אנחנו עוד פסיק חולף של עם שישב פה לתקופה מסוימת. זה היה ניסוי נחמד ולרגע ניתן היה לחשוב שזה יעבוד, אבל כרגיל, האנשים היחידים שישרדו פה הם דוסים וערבים.
שלום ולא להתראות.

53 "תתחילו לשלוט" Zכי חלטורה
  • 12:17
  • 25.11.11

החרבת הדמוקרטיה היא הפרוש הבלתי נמנע של טענות מצביעי הימין לשלטון שבחר בו; "תתחילו לשלוט" הם אומרים כבר מאז ראשית שנות השמונים, לבגין, לשמיר, לביבי בכהונתו הראשונה, לשרון, לאולמרט. ביבי בכהונתו השניה החליט שהגיע הזמן להיענות לתביעות הבוחר כי אין יותר סיבה וגם לא טעם להסתיר את מהותו הפוליטית מדינית של הימין הישראלי. פאשיזם טוטליטרי, לאומנות ועריצות (בשביל ארץ ישראל כמובן, בשביל מדינה קטנה מוקפת אויבים ובשביל עם ישראל שסבל וכל העולם רוצה להשמידו).

54 הנחת יסוד שגויה פרחח
  • 12:19
  • 25.11.11

התעלמות מחבר המאמר מהעובדה שביסוד התנועה הציונית טמונה האמונה הדתית בחזרתם של היהודים לארצם. (את פתח תקווה לא יסדו אנשי השומר הצעיר). זאת ועוד עלית רבי יהודה חסיד, הבילוי"ם, ויהודי תימן (שהקדימו את הבילוי"ם בחודשים),היו בעיקר מסיבות דתיות ולא רק עקב רדיפות,וצדק חאג' אמין אל חוסיני כאשר קבע-הדגיש שהמאבק על התישבות בארץ ישראל(פיליסטין עבורכם), הוא מאבק לאומי דתי.

55 אנו מודים למר שוקן על פירוט מצע בלד מודרניסט
  • 12:33
  • 25.11.11

ותוהים כיצד תורתו המלומדת של האדון המוציא לאור מתיישבת עם הנסיגות מסיני, לבנון ועזה - ועם ההצעות מרחיקות הלכת שהוצעו לגבי הגדה - והיו קוברות את מפעל ההתנחלות, לו הואילו כלבי הדמים הפלסטיניים לקבלן במקום לפצוח במחול רציחות. מאז שנות ה70 אנו שומעים את ההבלים הנאלחים האלה, כביכול מדיניות ישראל - היחידה בעת החדשה שוויתרה על שטחים תמורת שלום - נובעת מרצון משיחי להתנחל. שטויות במיץ שדרושה התעלמות מוחלטת מהמציאות כדי לקשקשן, כמוהן כעלק סוף הדמוקרטיה, צונאמי בספטמבר, ושאר הפרופוגנדה שעכשיו ברור יותר מדוע הארץ כה שש לפרסם, בעוד כתביו עושים מעצמם צחוק שוב ושוב בנבואות אפוקוליפטיות, כאוסף מופרעים במדרחוב בן יהודה חבל על העיתון... היה פעם יופי של עיתון, באמת. נסיון ראשון 12:31

56 המתכון הרגיל של השמאל שלמה גרינברג
  • 12:45
  • 25.11.11

אפשר לחשוב שהסכסוך כאן החל עם הקמת גוש אמונים ועם מה שנראה למר שוקן כאידיאולוגיה שהם מצליחים להשליט כביכול. בדיוק כפי שמר שוקן מאמין ש"אילו הדברים היו מתפתחים אחרת" לאחר אוסלו כך גם אפשר לומר ש"אילו הדברים היו מתפתחים אחרת" אחרי החלטת האו"ם של 1947 והפלשתינים היו מקבלים אותה האזור היה חי בשלום ובשלווה ושתי המדינות, ישראל ופלשתין, היו חיות זו לצד זו בשלום.
מה לעשות שיש גם עובדות? העובדה הבסיסית היא שהמוסלמים, במיוחד הערבים שביניהם, לא רוצים כאן מדינה יהודית, אפילו אם "מרץ" תהיה בשלטון. ומה לעשות שהרוב הגדול של העם היהודי רוצה מדינה יהודית דווקא כאן? ולכול אלו שמציעים בתגובות לעבור למקומות אחרים נאמר, "בבקשה, כבר היינו בסרט הזה בעבר", אפילו הוקמה בזמנו מדינה יהודית בסיביר, זוכרים?.

  •   שוב ההבלים הרגילים שומר החותם
    • 09:36
    • 26.11.11

    שום מדינה בעולם לא מכירה בישראל כמדינה יהודית. הדרישה שדווקא הפלסטינים יעשו זאת ובכך יכריזו שאחיהם אזרחי ישראל חיים במדינה שאינה שלהם, היא תירוץ שקוף לאי רצון בהסדר שלום איתם וויתור על השליטה בהם. שלא לדבר על גלגול ה"האשמה" הזאת על העולם האיסלאמי כולו והנה מובטחים החיים על החרב הנכספים לעולמי עולמים. האמת היא שלא רק ירדן ומצרים הכירו בישראל אלא אף כל מדינות הליגה הערבים (בהצעה הסעודית) ואף הפלסטינים עצמם. וכבר לפני די הרבה זמן. השאלה אם היו רוצים או לא היו רוצים כאן מדיה יהודית איננה רלוונטית לשום דבר. מספר עצום של מדינות בעולם לא ממש רוצות במדינות שכנות להן והיו מעדיפות להחליפן באחרות או להחליפן בעצמן. ?so what

57 שוקן, פרס ישראל כבר קיבלת? תודה מקרב לב.  (לת) אזרח מצוברח
  • 12:52
  • 25.11.11

58 החורים שבכתבה אבידן
  • 13:07
  • 25.11.11

1. במה קדושה מלחמת העצמאות והסיפוחים שבעקבותיה יותר מאלה של ששת הימים? מדוע לא נשארו ברמלה וביהוד ובבאר שבע ערבים אחר תש"ח? מי גירש אותם ואיפה היה עתון "הארץ" אז? התשובה: הם ברחו כי ידעו מה הם עושים ליהודים שנשארו בשטח ערבי.
2. מדוע בשטח שנשאר בידי הערבים אחר מלחמת תש"ח לא נשאר יהודי אחד?

59 שאפו לשוקן (שוב).. הבעיה שמאמר כזה בהארץ משכנע את המשוכנעים (ראה את מרבית התגובות) ולא באמת משכנע או פותח חלון לאחרים  (לת) משוכנע
  • 13:17
  • 25.11.11

60 אם שינוי עריצות השמאל ודיכוי הציונות נקרא אפרטהייד,אז אנחנו באפרטהייד. אברמי
  • 13:23
  • 25.11.11

אבל זהו שלא. עד היום שלט השמאל באופן מדכא כל קול נגדו.את אוסלו השיגו בהבטחת מיצובישי לשלושה חודשים . את ההתנתקות השיגו כי קבעו את שרון כאתרוג.העתונות לא חקרה את פעולותיו ולא יצאה נגדו.על אולמרט העתונות מגינה כאילו היה הצדיק הנרדף.ישובים יהודיים נהרסים ללא צדק, רק כי השמאל העכשוי מצא איזה ערבי שמוכן לבוא באונס ולטעון שהוא בעל הקרקע מלפני מאתים שנה, רק שאין לו ניירות. והעתונות מגבה עמדות לגרש יהודים מ בתיהם רק כי הם יהודים דתיים .
על הבדואים בנגב שבונים על אדמות מדינה העתון הזה אינו יוצא נגדם.
עתונות התומכת במרצים באוניברסיטאות המטיפים לחרם על ישראל , זה בסדר.
אבל כאשר , סוף סוף,יוצא חבר כנסת לחוקק חוק שמדינה זרה לא תשלם לישראלים עבוד הכפשת המדינה , והטפה לחרם על המדינה , ועל סרבנות לשרת בצהל ,יוצאים בזעקת הקוזק בפרווה נגד חוקים שימנעו מהם המשך פעילות חתרנית זו.
עד היום המיעוט שבמיעוט כתב בעיתונות בשנאת עמם , ארצם, צבאם.
מספיק. הגיע הזמן, מאוחר אבל טוב כך,לשנות ושים דברים אמיתיים, נכונים וצודקים.
אני יודע לשא תפרסמו זאת. כרגיל. אבל לפחות אתם בעיתון תקראו זאת.

  •   אני אתיסח לסוגייה של הבדואים אם כבר העלית: ב
    • 19:33
    • 25.11.11

    הם בונים על הקרקע של המדינה שלהם. בעוד שהמתנחלים בונים על קרקע של מדינה אחרת.
    הבדואים גרים באמצע המדבר איפה שזה לא מפריע לאף אחד, ואין צורך לפרט כמה ההתנחלויות מפריעות.
    מספר המתנחלים, ומספר הבדואים בכפרים הבלתי חוקיים הוא כמעט זהה. ההבדל הוא שלפי סוגיית המתנחלים נבחרים ראשי ממשלה ומוחלט גורלה של המדינה. בעוד שבסוגייה של הבדואים אף אחד לא מתעניין, אף אחד לא נלחם.

    ההבדל הוא שמתנחלים הם יהודים, ומותר להם לבנות על קרקע פלסטינית. בדוע שבדואים הם ערבים ולא מותר להם לבנות בשום מקום, גם אם הם היו הרבה לפני קום המדינה.

  •   10000 בדואים היו עם קום המדינה. והם טוענים לבעלות על כל הנגב איצקו
    • 08:19
    • 26.11.11

    הבניה שלהם מרוכזת לאורך כבישים ןישובים שנבנו ע"י ההתישבות היהודית. לא תמצא אותם במדבר באמת.

61 אדון שוקן גש בבקשה לספסל הלימודים אילן
  • 13:33
  • 25.11.11

אדון שוקן, עם דעותייך אין לי בעיה זוהי מדינה חופשית ולכן כל אדם זכאי לדעה עצמאית. הבעיה הינה בדמגוגיה המופיעה בדברייך וחצאי האמיתות. ציטטת את רבין בתחילת הטור, אך שכחת לציין כי אותו יצחק רבין היה הבונה הגדול ביותר בהתנחלויות אי פעם. בלעדיו קרית ארבע מעלה אדומים ואריאל לא היו הופכים להיות ישובים גדולים ומצליחים. ציינת את בית המשפט העליון, מוסד אשר נבחר בארץ על ידי קבוצה אליטיסטית ביותר. זו המדינה היחידה בעולם הדמוקראטי שבה שופטי העליון ועורכי דין בוחרים את שופטי העליון הבאים. בארהב לדוגמא שופטי העליון נבחרים על ידי הסנאט והם ידידי נבחרים על ידי העם. לאזרחי ישראל הערבים ישנן זכויות אזרחיות מלאות, זה נכון שהמדינה לא מקבלת התארגנויות שלהם אך זוהי שיטת פעולה מקובלת בדמוקרטיות בעולם. אינני רואה שזעקת על כך שצרפת, אם המהפכות הדמוקרטיות באירופה לא מקבלת הזדהות אתנית במוסדות הרפובליקה. בקצרה אדון שוקן דעותיך הן לגיטימיות ביותר אך הדמגוגיה שבה נקטת פסולה בעיני, שתהיה לך שבת שלום.

62 אתה הבנת את זה? motyper
  • 13:38
  • 25.11.11

מה כל הקשקוש? מלל מיותר ולא מדוייק וכל זה על מנת לומר דעות יריבי הפוליטיים לא מקובלות? חבל הערכתי אותך קצת יו

63 גוש אמונים והצנזורה. . . מני
  • 13:42
  • 25.11.11

כמו שלמדינה יש את גוש אמונים כך יש להארץ את הצנזורה של
גוש מודרניסט. . . ושני הגושים הללו הופכים את הלגיטימיות של
מדינת ישראל ו"הארץ" לחוכא ואיטלולא, עמוס שוקן. . . אם אתה
לא מצליח להיפטר מהצנזורה שפועלת מחוץ לחוק איך אתה יכול
לנמק את אי חוקיותו של גוש אמונים. . .

[10:16, 10:38, 10:39, 12:50, 13:09, 13:12, 13:40]

64 ללמד את המאמר הזה בבתי הספר. שפתי כהן
  • 13:48
  • 25.11.11

ודבר עם הילדוד'ס, הם מצנזרים אותי גם כשאני אומר "שמע ישראל".

65 שוקן, אתה מתעלם באלגנטיות מהתמיכה של הימין והמרכז החילוניים בהגבלת הבג"צ אלכס מהכרמל
  • 13:59
  • 25.11.11

אנשים רגילים מהיישוב, לא פנאטים, לא פסיכים עם עוזי ודובון, אלא כמוני וכמוך חילונים, משכילים, מעמד בינוני או גבוה.
זה מאוד נוח להדביק את המאבק באקטיביזם השיפוטי לקבוצה פנאטית כדי לעשות לו דלגיטימציה, אבל מה עם ההגינות?
ומדוע לא הזכרת את העובדה שרוב הציונים תומכים במדינה פלסטינית? ואת העובדה שהפלסטינים דוחים כל הסדר מוצע שלא כולל את חיסולה דה-פאקטו של המדינה היהודית על ידי הצפתה במיליוני פליטים?
ותענה לי אתה, או כל שמאלן אחר, מה הייתם עושים במקום הפלסטינים אם הייתם מקבלים הצעה כמו זו של אולמרט או של ברק?

66 מר שוקן הנכבד: בגוש אמונים אינני מבין גדול אבל את דברי רבין חייתי והכרתי. רבין השתמש רבות במשפטים רעם
  • 14:14
  • 25.11.11

שהם "פלטיטיודז" (אנגלית) בלי קשר לתוכן ובלי כל כוונה מסתורית שאחריהן. את חלקן סיגל לעצמו כרמטכל בדברו אל חיילים. המשפט: "הם לא הסתירו את העובדה שהאפשרות שאיראן תחזיק בידיה נשק גרעיני צריכה להדאיג, וזו אחת הסיבות שבגללן עלינו לנצל את חלון ההזדמנויות ולהתקדם לשלום". אין לו ולא כלום עם הבעת דעה של רבין פשוט משפט קישור שאתה אדוני לוקח ברצינות גמורה כמנהג ""היקים"" ועמך הסליחה. אני מעדיף לזכור את רבין ה"אמיתי" זה שאמר בקנדה לכתבת טלוויזיה בכירה "אנחנו נשבור להם את העצמות". אגב גם משפט זה אינו יותר מאמירה שאין עמה כל כוונה....

67 ועוד מר שוקן, מדאיג אותי הרבה יותר מדוע אין מחאה אדירה של כתבי הארץ והעתון! רעם
  • 14:18
  • 25.11.11

וההסבר שלי הוא גס: הכתבים כל כך בעלי אגו שאינם מוכנים לראות תגובות ביחוד לא מחמיאות לכתבותיהם. הם גם אינם מוחים כי הקנאה בעמיתיהם היא מוטיב ראשי אצלם. וודאי שלא אהיה פופולרי בהארץ - אבל חוסר מחאה אמיתית זה בזיון שלאפשר וצריך להתבייש בו. יחי סתימת הפיות!!

68 אולי העם היהודי צריך לצאת שוב לגולה יעל שני
  • 14:30
  • 25.11.11

כמה מהירים אנו לשכוח את שעשתה לנו ההיסטוריה. העם שהיה נרדף ונכבש, הפך לרודף וכובש. הכיוון שאליה הולכת היום מדינת ישראל היא כפי שנאמר בכתבה, מדינת אפרטהייד. אולי בעצם אין לנו זכות קיום כמדינה, ועל העם היהודי לצאת שוב לגולה של 2,000 שנה על מנת להיזכר בערכיו.

69 מכל הפעולות שבוצעו על ידי ממשלת ישראל אי פעם עידוד ההתנחלויות היא המזיקה ביותר. מכל הבחינות: בטחונית, מדינית, חברתית וכלכלית!  (לת) קאטו
  • 14:30
  • 25.11.11

70 אפרטההיד בישאל אריאל
  • 14:39
  • 25.11.11

מר שוקן ודומיו, ואני נמנה עליהם, חייבים לתת תשובה אלטרנטיבית למשמעות ישראל כמדינה יהודית. הסיבה מדוע גוש אמונים מכתיב את המדיניות הישראלית כבר שנים היא כי ליהודי ישראל החילונים, אין תשובה מה מייחד אותם מאזרחים שאינם יהודים, ולבד מהאמירה הסתמית של הנשיא ברק בדבר ״ערכי היהדות״, אין להם כל פרוגרמה חילונית למדינת כל אזרחיה או למדינת גוש אמונים.

71 שכחת כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון למען הצדק ישראל ישראלי
  • 15:14
  • 25.11.11

שכחת להזכיר שהאוכלוסיה הרדופה המסכנה משוללת הזכויות לא מכירה בקיומך לא במדינתך ולא בזכותך לשבת בתל אביב ובוודאי לא ברמלה לוד יפו וירושלים. שכחת לציין שאם הייה להם את הכוח שייש לנו הם לא היו מדכאים אותנו הם היו משמידים אותנו.זה בהחלט נכון שאנו לא נותנים את מלוא הזכויות הדמוקרטיות לפלסטינים ויתכן שגם לא לערביי ישראל אבל שכחת לציין שאנו עושים זאת מחוסר ברירה, כי הם לא רוצים לחיות אתנו בשלום, כי הם לא מכירים בנו ובזכותינו גם לחיות כאן בשלום.

72 זעקות השמאל על "הרס הדמוקרטיה" תקפות בדיוק כמו אלו שהיו בקיץ בדבר "הצונאמי המדיני" שיבוא עלינו אסון בספטמבר מאמר חסר בסיס עובדתי
  • 15:43
  • 25.11.11

עובדתית מאז הסכם אוסלו שלטו מפלגות השמאל (עבודה וקדימה) יותר שנים ממפלגות "הימין" של הליכוד, ותחת ממשלות העבדוה וקדימה גוש אמונים (שכביכול שולט במדינה), היה בצד של האופוזיציה. לאחר כ-2000 הרוגים ואלפי טילים רוב העם התפקח והעביר את השילטון לימין, עובדה שהשמאל לא מוכן להשלים עמה ומנסה לסכל את הכרעת הבוחר ע"י הסתה בתקשורת (האשמות בפאשיזם, גזענות ושאר דברים חסרי שחר) ושימוש בפסיקות בית המשפט העליון שהרכבו כהרכב מועצת מר"צ.
נסיונות החקיקה של הליכוד שיאפשרו שיטת בחירת שופטים שאינה בשיטת "חבר מביא חבר" ויביאו לסוף המונופול השמאלני בבית המשפט העליון, הוא הסדין האדום שגורם לאנשי השמאל לצאת מדעתם, לא בגלל דאגתם לדמוקרטיה אלא בגלל דאגתם שבית משפט מאוזן לא יכנע לכל גחמותיהם ויעצור החלטות ממשלה וחוקים של הכנסת שאינם מוצאים חן בעיניהם. המלחמה האמיתית היא בין הדמוקרטים הרוצים שהרכב בית המשפט העליון ישקף את ערכי רוב העם (כפי שנהוג בכל המדינות הדמוקטיות), לבין שמרני השמאל הרוצים לשמר את הרכב החונטה לנצח נצחים.

73 איראן חיים קדמן
  • 16:15
  • 25.11.11

מר שוקן היקר, אני מציע שתקרא את דבריך פעם נוספת: "ואילו הדברים היו מתפתחים אחרת ייתכן שסוגיית איראן היתה שונה היום. "
השאיפה של איראן להשגת נשק גרעיני אין לה שום קשר לסכסוך בינינו לשכנינו. גם אם הסכם אוסלו היה מתממש בהתאם לאינטרסים הפוליטיים שלנו ושל שכנינו, איראן הייתה מוסיפה לשחר אחר נשק גרעיני, ויש מי שעוזר לאיראן החל מתחילת הדרך - רוסיה של פוטין ששואפת לחזור ולהיות מעצמה, ואת איראן היא דוחפת להפחיד את המערב, כשלב ראשון בדרכה לחזור ולהפוך למעצמה עולמית.

  •   סוף מעשה במחשבה תחילה שאול
    • 19:36
    • 25.11.11

    אם הדברים היו מתפתחים אחרת היתה היום קואליציית מדינות המזרח התחכון, הכוללת את מדינות ערב וישראל, שהיו סוגרות על אירן, יחד עם שאר העולם. אבל קואליציה כזאת יכולה להתקיים רק אם הסכסוך הישראלי פלסטיני היה נפתר.

74 מאמר מצוין. כתוב לעיתים יותר קרובות.  (לת) רות
  • 16:19
  • 25.11.11

75 אחת לתקופה אני מאתר מאמר מעולה, וזה אחד שכזה אמיר
  • 16:35
  • 25.11.11

כל מה שרציתי לכתוב, ולא ידעתי. כל הכבוד

76 בבקשה כתוב כל יום חמישי לנטרל דמגוגיה אמיר
  • 17:02
  • 25.11.11

הארץ מעצבן אותי כל יום חמישי רק בגלל דמגוגיה.

77 מה הדאגה? כמה זמן השיר של שלום חנוך על משיח: "הציבור מטומטם וכו'" ימשיך להיות תקף??? ראבאק! זה עם ישראל, הנבחר, אתם מאמינים שהעם הזה ייתן ל...(תשלימו לבד, בגלל הקנס המוגדל...) להנהיג אותו לעד?.?? ועוד עם כל הזיפת הכלכלי, מחירי דירות בשמיים, ולא בגלל השמיים, בגלל החלטות של ממשלות קודמות והנוכחית (איזה צד של המפה הפוליטית? אה.. נכון, ימין, במקרה..) וגם מחירי האוכל לא הוזלו ממש, נכון? עדיין עולה איזה 250-300 שח כל פעם שהולכים למלא קצת את המקרר, לא? (עד פה אין סיבה לתביעת לשון הרע, נכון? זה הכול אמת, לא?) ומה בקשר לחינוך? מי הממשלות שקיצצו במשך 25 השנים האחרונות בתקציב החינוך? אם אינני טועה (שימו לב לזהירות...) אלה היו ממשלות הימין, לא? למשל ,אולי ביבי כשהיה שר האוצר, לא? והקביעה שלי פה היא: העם לא ימשיך לאורך זמן לאכול את מה שאלה מאכילים אותו!, לא ייתכן, יש לי אמון שהאנשים פה לא ייתנו עוד הרבה זמן. זה עניין של חודשים, לדעתי, אפילו לא שנים. במקסימום עוד קדנציה של ימין ( טוב, לפעמים לוקח לאנשים זמן לחשוב נקי, להוריד את כל הזבל הדמגוגי, כמו: "תודות למדיניות הכלכלית, מצב הכלכלה שלנו טוב"- טוב למי? מי טס במחלקות ראשונות? מי הבעלים של בתים נאים ומרווחים? מי לא ממש כמו בן-גוריון חי בצניעות כשהעם שלו נדרש לצנע?). וכך באמונה הזאת אין לדעתי סיבה לדאוג למדינה, לדמוקרטיה במובנה הנכון: שלטון של עם למען העם ולא למען רעיון! וחוץ מזה, האם אין בפרקליטות ואצל המבקר כמה נושאים/תיקים לפני דיון? כידוע הפרקליטות והמבקר לא חוששים מ"לשון הרע", הם הרי נלחמים ברע עצמו בע"ה  (לת) חן
  • 17:02
  • 25.11.11

78 לא למדנו את הלקח. הימין הקיצוני וגוש אמונים הם מופעים של המוטיבים ההרסניים והאפלים ביהדות שלאורך ההיסטוריה המיטו רק הרס וחורבן בשמו של "פטריוטיזם" מעוות ומסולף. את זה הם גם עושים עכשיו ואיזו שמחה במחנה שלהם.רבן  (לת) גיורא
  • 17:07
  • 25.11.11

79 זה או שנצטרך, ודי בקרוב, להסתלק מכאן או שיהיה עלינו להתעמת איתם ובכוח.  (לת) גיורא
  • 17:08
  • 25.11.11

80 המזל של השמאל והאליטות הישנות והמצוינות זה שאין סיכוי שיתקיים פה שלטון בסגנון פשיסטי שינסה לגרש או לסלק את אותן אליטות מצוינות , כי יש יותר מדיי גורמים שלא ייתנו לזה לקרות, ואלה לא חברי הכנסת אלא ארצות הברית וצה"ל---ראו מה קורה במצרים: הצבא (וגם ארה"ב, לדעתי) לא נותנים לקיצוניים שם להשתלט ב"אופן דמוקרטי"  (לת) אסיה
  • 17:18
  • 25.11.11

81 מאמר מביך: יש הבדל בין שלטון צבאי לאפרטהייד AA
  • 17:34
  • 25.11.11

כולנו מסכימים שבשטחים המכונים 'יהודה ושומרון', אשר ישנה מחלוקת לגבי המעמד המדיני שלהם (האם אלו 'שטחים כבושים' או 'שטחים במחלוקת') קיימת מערכת חוקים שונה לאזרחי ישראל ולאלו תחת שלטון צבאי. אולם זהו לא מצב של אפרטהייד כיוון שהחוק הישראלי חל שם על אזרח ישראלי ממוצא ערבי בדיוק כפי שהוא חל על אזרחים יהודיים. נכון, מצבם של הערבים הנמצאים תחת שלטון צבאי ישראלי אינו אידיאלי, וצריכה להיות ביקורת על היחס של השלטון הצבאי אליהם, כמו גם על החופש שמקבלים מתנחלים מסויימים למרר להם את החיים. אולם שוב, זה לא אפרטהייד ואין לזה שום קשר לאפרטהייד. ולא משנה כמה עמוס שוקן יחזור על המנטרה הזו, זה לא ישנה את העובדות (למרות שלדמגוגיה שכזו, כמו לכל דמגוגיה, ישנם קונים רבים בין אלה האוהבים לחפש להם רב שיגיד להם מה לחשוב, בימין כמו גם בשמאל).
לגבי השלטון הצבאי, מי שחושב שהוא קשור בהתנחלויות, חולם בהקיץ, למרות שאני מאלה הסוברים שיש לפרק את ההתנחלויות מחר בבוקר. כמי שתמך באוסלו, אני מאלה הסוברים היום שאין שום סיכוי לסיים את הסיכסוך ע"י נסיגה לגבולות 67, שיהיה מעשה התאבדות מצידה של ישראל. תוך חודש מזמן נסיגה שכזו, יתחילו קאסאמים להתעופף למרכז ישראל, אשר בהשוואה אליהם הסיפור בדרום יהיה פיקניק.

82 תאור מצוין של גוש אמונים וגם תאור מצוין של סרטן המנצח ומחסל את הגוף בו הוא צומח  (לת) אדם חופשי
  • 17:38
  • 25.11.11

83 לא לשכוח מי תמך בפושעי גוש אמונים: שימון פרס כשחתר נגד יצחק רבין  (לת) צבי
  • 17:49
  • 25.11.11

84 מאמר רדוד , פרי עטו של אינטלקטואל בשקל, שלא שמע על המושג "להפסיד בכבוד". "גוש אמונים" זה מושג ארכאי ששייך לשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת . באותה תקופה נאבקה שלום עכשיו כנגד גוש אמונים עם על לב הציבור הישראלי. אידאולוגית גוש אמונים הוגשמה במלואה והפכה לזרם המרכזי בציונות. שלום עכשיו נחלה תבוסה לאחר שעברה את שיא תקופת הזוהר שלה בזמן ממשלת אוסלו, וכעת הינה תנועת שוליים סהרורית ושנואה , שעסוקה בריגול מטופש על בנית בתים ב"התנחלויות" וארגון עצרות שנאה בכיכר רבין. חבל שהכותב שוכח שדווקא יישום האידאולוגיה של שלום עכשיו , בהסכמי ה"שלום" עם מצריים , הסכמי אוסלו ו"ההתנתקות" הם שחשפוה במערומיה כנבואת שקר. במקום להודות בכישלון ולנסות להבין את שורשו , הם מצטרפים לאויב במטרה לקעקע את המדינה, ולהוציא דיבתה רעה, וזאת מתוך היסטריה הנובעת מידיעה ברורה כיצד תשפוט אותם ההיסטוריה , שכידוע נכתבת בידי המנצחים. זברה במגפיים גדולות וחוקן מאחור
  • 18:00
  • 25.11.11

מאמר רדוד , פרי עטו של אינטלקטואל בשקל, שלא שמע על המושג "להפסיד בכבוד".
"גוש אמונים" זה מושג ארכאי ששייך לשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת . באותה תקופה נאבקה שלום עכשיו כנגד גוש אמונים עם על לב הציבור הישראלי. אידאולוגית גוש אמונים הוגשמה במלואה והפכה לזרם המרכזי בציונות. שלום עכשיו נחלה תבוסה לאחר שעברה את שיא תקופת הזוהר שלה בזמן ממשלת אוסלו, וכעת הינה תנועת שוליים סהרורית ושנואה , שעסוקה בריגול מטופש על בנית בתים ב"התנחלויות" וארגון עצרות שנאה בכיכר רבין. חבל שהכותב שוכח שדווקא יישום האידאולוגיה של שלום עכשיו , בהסכמי ה"שלום" עם מצריים , הסכמי אוסלו ו"ההתנתקות" הם שחשפוה במערומיה כנבואת שקר. במקום להודות בכישלון ולנסות להבין את שורשו , הם מצטרפים לאויב במטרה לקעקע את המדינה, ולהוציא דיבתה רעה, וזאת מתוך היסטריה הנובעת מידיעה ברורה כיצד תשפוט אותם ההיסטוריה , שכידוע נכתבת בידי המנצחים.

85 ניתוח מעולה. אנו עדים לימיה האחרונים של הרפבוליקה הישראלית שהכרנו ב-60 השנים האחרונות. ולצעדיה הראשונים של הרפבוליקה השניה. של האפרטהייד. קורא טקסטים
  • 18:08
  • 25.11.11

ולמי שלא הבין מה הקשר של אפרטהייד לסוגייה הגרעינית, וקיימת זיקה הדוקה: האפרטהייד בדרום אפריקה לא היה יכול לדור בכפיפה אחת עם פיתוח יכולת גרעינית. אפילו ארה"ב - בעלת בריתה של דרום אפריקה - הבינה כי שלטון מיעוט של אפרטהייד המחזיק בגרעין הוא חלום בלהות ומתכון לאסון. כי שלטון אפרטהייד , גם אם בתהליך ארוך, סופו להתפרק - ולמי תועבר אז השליטה הגרעינית ? המסקנה של ארה"ב: לפעול בנמרצות לפירוקה הגרעיני של דרום אפריקה.
ומן הצד השני : הפן הדמוקרטי של מדינת ישראל (הרפובליקה הראשונה) איפשר לארה"ב להוריד מסדר היום הגלובלי כל נסיון להשוות בין איראן וישראל. הטיעון האיראני של "סטנדרט כפול" ויחס של איפה ואיפה בהתייחסות העולם לתכניתה הגרעינית לא הצליח להמריא - תודות לפן הדמוקרטי של מדינת ישראל. תשאלו את שמעון פרס , שזהו אחד מהישגיו החשובים.

86 שוקן שלום לך meir אברהם
  • 18:16
  • 25.11.11

קראתי את ציפר קראתי גם את ארי שביט ועכשיו אותך.
אצלם אפשר לזהות הרהור ובחינה מחדש על חלק מטענותיך.
היה יכול להיות מעניין לקרוא באמת את מחשבותיך ולא שוב מחזור של הישן.

87 בישראל אין דמוקרטיה יש דמי-קרטיה, קרי דמוקרטיה מדומה. פתרון שתי מדינות לשני עמים אינו תקף עוד. מדובר על ארבע מדינות לארבעה עמים. חמאסטן בעזה, פתחסטאן בשטחי הרשות, מדינת יהודה למתנחלים ששכחו את רבן גמליאל, וישראל בית לאומי לעם היהודי. הבעיה שמדינת ישראל נשלטת בידי גילדה אותה הציבור אינו בוחר. חוק יסוד השפיטה הוא אנטי דמוקרטי. בעבר הוא שירת את האקיביזים השיפוטי, וכיום הוא בומרנג. יש לשנות לאלתר את חוק יסוד השפיטה יש להקים לאלתר רשות לפיקוח על עורכי הדין. את השופטים צריכים למנות נציגים נבחרים בעלי תואר שני ומעלה, שאינם חברי כנסת, שאינם עורכי דין, שאינם בעלי עבר פלילי, שאינם חברי מרכז. יבחרו 21 נציגים וכל מינוי יידון באופן אקראי ע"י 7 נציגים שנבחרים לכנונה אחת בלבד במשך כל החיים.  (לת) bloody בילאדי
  • 18:19
  • 25.11.11

88 מאמר רדוד , פרי עטו של אינטלקטואל בשקל, שלא שמע על המושג "להפסיד בכבוד". "גוש אמונים" זה מושג ארכאי ששייך לשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת . באותה תקופה נאבקה שלום עכשיו כנגד גוש אמונים עם על לב הציבור הישראלי. אידאולוגית גוש אמונים הוגשמה במלואה והפכה לזרם המרכזי בציונות. שלום עכשיו נחלה תבוסה לאחר שעברה את שיא תקופת הזוהר שלה בזמן ממשלת אוסלו, וכעת הינה תנועת שוליים סהרורית ושנואה , שעסוקה בריגול מטופש על בנית בתים ב"התנחלויות" וארגון עצרות שנאה בכיכר רבין. חבל שהכותב שוכח שדווקא יישום האידאולוגיה של שלום עכשיו , בהסכמי ה"שלום" עם מצריים , הסכמי אוסלו ו"ההתנתקות" הם שחשפוה במערומיה כנבואת שקר. במקום להודות בכישלון ולנסות להבין את שורשו , הם מצטרפים לאויב במטרה לקעקע את המדינה, ולהוציא דיבתה רעה, וזאת מתוך היסטריה הנובעת מידיעה ברורה כיצד תשפוט אותם ההיסטוריה , שכידוע נכתבת בידי המנצחים. זברה במגפיים גדולות וחוקן מאחור
  • 18:21
  • 25.11.11

מאמר רדוד , פרי עטו של אינטלקטואל בשקל, שלא שמע על המושג "להפסיד בכבוד".
"גוש אמונים" זה מושג ארכאי ששייך לשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת . באותה תקופה נאבקה שלום עכשיו כנגד גוש אמונים עם על לב הציבור הישראלי. אידאולוגית גוש אמונים הוגשמה במלואה והפכה לזרם המרכזי בציונות. שלום עכשיו נחלה תבוסה לאחר שעברה את שיא תקופת הזוהר שלה בזמן ממשלת אוסלו, וכעת הינה תנועת שוליים סהרורית ושנואה , שעסוקה בריגול מטופש על בנית בתים ב"התנחלויות" וארגון עצרות שנאה בכיכר רבין. חבל שהכותב שוכח שדווקא יישום האידאולוגיה של שלום עכשיו , בהסכמי ה"שלום" עם מצריים , הסכמי אוסלו ו"ההתנתקות" הם שחשפוה במערומיה כנבואת שקר. במקום להודות בכישלון ולנסות להבין את שורשו , הם מצטרפים לאויב במטרה לקעקע את המדינה, ולהוציא דיבתה רעה, וזאת מתוך היסטריה הנובעת מידיעה ברורה כיצד תשפוט אותם ההיסטוריה , שכידוע נכתבת בידי המנצחים.

89 הוספתי את המאמר בוויקיפדיה! שלום עכשיו
  • 18:23
  • 25.11.11

תחת 'גוש אמונים' - קריאה נוספת.
כדי שמי שיקרא על התנועה יקרא גם אודות הביקורת הנכונה כלפיה שמוצגת פה בצורה נפלאה.

90 מאמר מכונן. מבריק וממצה  (לת) הינשוף
  • 18:26
  • 25.11.11

91 בין טישטוש אחד לשני ממצב של שיכרות אמר דברים אלא שהגיון רב לא היה בהם. הוא לא הבין שאין פניהם של הערבים והאיסלם לשלום. מטרתם ושאיפתם היא חיסול הישות הציונית בארץ ישראל. ומי שעדיין לא מבין את האמת והמציאות הזו לוקה בעיוורונו של מי שנחשב לחכם מנהיג ומדינאי גדול. ולא היא! ואני מטיל ספק רב אם המערכת תאשר לפרסם תגובה זו. וכאלה דמוקרטים אתם. סותמי פיות ודעות שונות או הפוכות מאלה שאתם מייצגים.  (לת) מאור
  • 18:26
  • 25.11.11

92 תיאור מדוייק של הנזק הבלתי הפיך שהאייטולות היהודיות גורמות אייטולאי פרימיטיבסקי
  • 18:39
  • 25.11.11

ואת הכל הם (האייטולות שרואות עצמן כ"יהודים הטהורים-האמיתיים"") עושים עם חיוך דגנרטי סתום-אטום לכלל העולם-אני ואפסי.
מבטם מזלזל ואטום מבט של פושע כדרך חיים.
המתנחלים ותומכיהם כל כך מגעילים.
והם נתמכים ע"י אלה שחולבים את המדינה דרך מועצות הדירקטורים ויתר קופות המדינה שהם שודדים יום-יום ושעה-שעה עם חיוך של מגיע לי.
שעתי הגיע.

93 מר שוקן, קרא את מר ציפר. אתה מקים רוב מהומה על לא מהומה.  (לת) פלא יועץ
  • 18:54
  • 25.11.11

94 אם אירופה וארה"ב לא ינקטו בסנקציות לאלתר נגד המשטר הימני "השקרן-נצלן-אפרטהידי-טאליבני-אלים" בישראל הדמוקרטיה תקרוס  (לת) ימין זה דגל שחור משחור
  • 18:55
  • 25.11.11

95 מאמר נפלא וקולע. רציתי לשלוח אותו לכמה מידידי האמריקאים ש"עשו עליה" מטעמים משיחיים מטורפים , אך הוא אינו מופיע במהדורה באנגלית. למה???????  (לת) מנסה להציל
  • 19:03
  • 25.11.11

96 שלטון תמיד מתחלף (אלא אם הדיקטטור נהנתניהו יוציא צו חרום נגד הבחירות בגלל שראשות הממשלה היא הדבר היחידי שמביא לו אורגזמה) ואז השמאל יהיה בשלטון ויפעיל במרץ רב את חוק ההשתקה לטובתו והלוינים והאקונסים יהיו תחת הגרזן שהם הניפו על המדינה.  (לת) הבחנה ברורה וחיידית
  • 19:14
  • 25.11.11

97 קראו את הספר להיות גרמני - הכל כבר כתוב שם .  (לת) קונפוציוס
  • 19:15
  • 25.11.11

98 תאמינו שרק טוב ייצא מכל החוקים האלה של הימנים: עכשיו תהיה לא רק עיתונות חוקרת וחושפת שחיתויות ועבריינות, אלא אף עיתונות אומנותית- העיתונאים יתחכמו לאלה מהכנסת בסגנון מתוחכם ששמור למשכילים בתחום הכתיבה, הקריאה והספרות. בימי הצאר הרוסי היה זה קרילוב שכתב משלים נפלאים ולגלג בהם על הצאר האידיוט וחבר מרעיו הנהנתנים המושחתים שזלזלו בעם ובסבלו.  (לת) העורב והגבינה
  • 19:23
  • 25.11.11

99 ליחזקאל (26) על מעמד האשה ירמיהו
  • 19:35
  • 25.11.11

אתה שם לב מה קורה למעמד האשה בזמן האחרון? ללמדך כמה שוחרת שלום היא ממשלת הימין לאומני דתי.

100 עמוס שוקן דוגל במליצות ללא שום בסיס ריאלי סטודנט של ד"ר גדעון ארליך
  • 20:02
  • 25.11.11

חבל שמר עמוס שוקן אינו מודע לעובדה שהמושג "זכויות האדם" מקורו בתנועת ה"נאורות", Aufklaerung בלעז, תנועה חשוכה ואנטישמית שצמחה במדינות המערב הנוצריות והחישה תהליכי התבוללות בעמישראל. ומצער לראות כיצד המתבוללים והמשומדים כאן בארץ ישראל עושים יד אחת עם בית המשפט העליון לשפוט כל נושא לפי פרמטר זר ליהדות השולל מהיהודים זכות יסוד להתיישב בכל חלקי מולדתם ומקנה זכויות אזרח שוות לבן אומה אויבת.
המשפט העברי המקורי אינו מכיר ב"זכויות אדם" (כל אדם), אלא רק בחובות היהודי כלפי המקום וכלפי חברו (היהודי).
כעיקרון המושג "אדם" בעולמה של ההלכה אין פירושו אלא יהודי בלבד ("אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם". תלמוד בבלי,יבמות דף ס"א עמוד א`; וכן גם בבא מציעא דף קי"ד עמוד ב' ברייתא); הוא הדין לגבי המושג התורני "רעך" או חברך, שגם הוא מושג החל על יהודים בלבד ולא על גויים.
תודה לאל שרוב יהודי ישראל מודעים לסכנות הקיומיות האורבות לנו משלילת זכויות היהודים במולדתם ההיסטורית וממתן זכויות אזרח שוות לנוכרים בני אומה אויבת. עצוב להיווכח שעמוס שוקן ורוב סופרי עיתונו מתעלמים מכך וחיים בגן עדן של שוטים הדוגלים בסיסמאות מופשטות, לא מציאותיות.

101 important dan
  • 20:47
  • 25.11.11

Where in the world can jews proudly. Live? Why don't you care about your own nation like you do for the Arabs

102 לך תסביר את זה לרוב אזרחי ישראל שטופי המוח הנגועים כבר במגפת הפאשיזם מבית מדרשם של ביבי וממשלתו.  (לת) איתי
  • 21:22
  • 25.11.11

103 גבירותי ורבותי, הדמוקרטיה היחידה במיזרח התיכון היא תוניסיה!  (לת) יוסי
  • 21:22
  • 25.11.11

104 ממש זעקת הקוזאק הנגזל עובר אורח
  • 22:02
  • 25.11.11

מסתבר שלא רק אצלי עלה הדימוי הזה:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/307/577.html?hp=1&cat=479&loc=7

105 מאמר עצוב מאוד, ונכון מאוד  (לת) מארק
  • 22:17
  • 25.11.11

106 האידיאולוגיה של גוש אמונים מונעת על ידי מוטיווציה מש בועז
  • 22:20
  • 25.11.11

האידיאולוגיה של גוש אמונים מונעת על ידי מוטיווציה משיחית דתית נוצרית.
גוש אמונים הוא ראיה למשבר העצום ביהדות הדתית.

107 האביב הישראלי של ביבי זה ביטול הדמוקרטיה אביגיל גולדשמידט
  • 22:37
  • 25.11.11

אחרי שאבומאזן השתמש באביב הערבי להגיע לאו"ם שמום, החליט
ביבי, שגם לו יש אביב ישראלי והוא מבטל את הדמוקרטיה הישראלית,
וממשלתו המסורסת תומכת בו, 120 דבילים בכנסת גם ובא לציון
גואל, ביבי אתה תסיים את הקדנציה שלך כמו מוברכ ואסד נישלח אותך
הביתה בבושת פנים,ארור היום שבו ניבחרתה

108 מצא את ההבדלים בן -מוברכ,אסד, חומיני, וביבי אביגיל גולדשמידט
  • 22:54
  • 25.11.11

מצא את ההבדלים בין ביבי לשאר הרודנים, הפותר יזכה בארוחת בוקר
עם ביבי.

109 הימין והשמאל שלכם עושים אותם פשעים אבל השמאל נתפש במערב כנאור והימין חושב ופועל מהבטן. עכשיו יהיה לנו יותר קל להילחם בכם!  (לת) אחמדינג'אד
  • 23:04
  • 25.11.11

110 התמוטטות אפשרית של השלום עם מצרים והגרעין במדיניות רונית
  • 23:04
  • 25.11.11

וזה מה שהשמאל הישן ממשיך להתעלם ממנו בעיקשות שלא תואמת את האינטליגנציה של מוביליו. זה לא תלוי באם ישראל תעשה כך או אחרת. עצם קיומה הוא לרועץ. לא הסכמי אוסלו שינו את זה (כן, שמענו, ישראל לא עשתה מספיק, אם רק היתה מנסה יותר), לא הצעתו של ברק עשתה את זה ולא החזרת שטחים עכשיו וחלוקת ירושלים יעשו את זה. רק אולי קבלת זכות השיבה, אבל זה כי כבר לא יהיה טעם בכך - ישראל תהיה בדרך לאובדן זהותה בעצמה. גם המשך החזקת השטחים יעשה זאת כמובן. אבל השורה התחתונה היא שזה לא כי אנחנו לא מספיק נחמדים ולא מבקשים מספיק יפה. די, המשך הקו הזה מביך.

111 לא קרה כלום מושיק
  • 23:10
  • 25.11.11

בסך הכל קצת איזון. שנים שלטתם שלטון ללא מצרים בתקשורת ובבית המשפט אז תנו גם קצת ליתר העם. מה קרה?

112 מאמר המתאר במדוייק את המצב. י.א.
  • 23:13
  • 25.11.11

ההיסטורון העתידי יתחיל כך את ספרו אודות עלייתה ונפילתה של מדינת ישראל: "במלחמת ששת הימים התחיל תהליך עיכולה העצמי של מדינת ישראל....."

113 מאמר טוב מאוד הקולע ישר למטרה!  (לת) אורן
  • 23:28
  • 25.11.11

114 מסכים עם כל מילה פרץ
  • 23:29
  • 25.11.11

מאוד מעציב...

115 ימין ושמאל רק חול וחול.... כותב
  • 23:45
  • 25.11.11

לא ניתן לשלול על הסף שום דעה אוביקטיבית,אבל לחשוב שבדרכי שלום
נשכנע את הלך הרוח הרצחני של שכננו זו אשלייה מתוקה,ממש כמו
בני העוולה שמשוכנעים שאנחנו בני שטן.את הנעשה לא ניתן להשיב...
ורוצחי תינוקות מקומם בגיהנום מבחירה או לא!

116 אבל מה עם הכיבוש הערבי מוסלמי של ארץ ישראל שלנו בשנת 635  (לת) פנחס
  • 00:14
  • 26.11.11

117 אפרטהייד ישראל ישראלי
  • 00:34
  • 26.11.11

השאלה מה ניתן לעשות כדי למנוע את אבדן המדינה עקב הקיצונים הימנים

118 הנורא הוא שהאידיאולוגיה הגוש-אמונימית שומר מצוות (רבות)
  • 03:35
  • 26.11.11

היא לא רק מתכון לחורבן השלישי. היא גם סירוס ועיוות משיחיסטי של הדת היהודית. לא פחות מאשר חילול שם שמיים בשם שם שמיים. הם המירו את "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" בעבודת אלילים שעיקרה "קדושת הבוץ שמעבר לקו הירוק". אם יש מה ללמוד מההיסטוריה, סופם יהיה כסופם של כל משיחי השקר.

119 ולפני 67 וגוש אמונים הערבים רצו שלום? לא תקפו בכלל? רוצה תשובה כנה.  (לת) שואל תמים
  • 04:39
  • 26.11.11

120 מאמר שקרי טיפשי ומסית נגד מתיישבי יש"ע בר גיורא
  • 05:27
  • 26.11.11

מצחיק לראות את האגוצנטריות של השמאל. יש כאן מגיבים שמאיימים לרדת מהארץ. ביי ביי ואל תחזרו. יותר טוב בלעדיכם. זו מדינת היהודים והיא מיוחדת יש בה העדפה ליהודים. דה מה מסובך כל כך?!

121 הדמוקרטיה מיצתה עצמה ויש צורך בשיטה טובה יותר עבור הקיום היהודי בארץ ישראל. אמיר
  • 05:27
  • 26.11.11

הקיום היהודי בארץ ישראל היא המטרה. לא "דו-קיום", לא "מדינת כל אזרחיה" ולא שום ערך שאינו משרת את הקיום היהודי כאן.
הדמוקרטיה היתה הכלי הנכון עד לפני כמה שנים כדי להיות שייכים למשפחת המדינות המערביות ולקבל את תמיכתן, יחד עם זאת, אם מדינות המערב במיוחד ארה"ב מסירות את תמיכתן, ישראל צריכה שיטה פוליטית אחרת שתבטיח את הקיום היהודי עבור הפאזה הבאה, אני לא יודע מהי, אבל זו לא דמוקרטיה בפורמט המוכר שבו אוסף לאומנים ערבים דוברי עברית מייצרים כאן את מדינת כל מוסלמיה.
נא להתחיל לבחון את מנגנון קיום הציונות "הדור הבא"....

  •   "ישראל צריכה שיטה פוליטית אחרת שתבטיח את הקיום היהודי עבור הפאזה הבאה, אני לא יודע מהי" לאמיר שמייחל לסוף הדמוקרטיה
    • 10:53
    • 26.11.11

    אתה יודע אבל לא נעים לך לומר זאת, דיקטטורה, ואין כאביגדור ליברמן ושותפיו בימין הקיצוני מתאימים לתפישת השלטון בכוח ושלילת כל חרויות האזרח במטרה...להבטיח את הקיום היהודי? יהודים התקיימו, פרו ורבו בגלות במשך אלפי שנים, עוד כשהיינו עבדים במצרים, ממשפחה אחת לששים ריבוא. הקיום היהודי לא נפסק גם אחרי השואה, אבדנו 6 מיליון מבני עמנו וכבר השלמנו את החסר עם ריבית.
    אם כבר מדינה ליהודים אז כזו שתהיה, אם לא אור לגויים אז לפחות דמוקרטיה שטוב לחיות בה. למזלך אינך יודע מהי דיקטטורה, מהו שלטון הפחד. אינך מסוגל לתאר לעצמך מה עובר על אדם שנעור משנתו לקול הלמות מגפיים בחדר המדרגות. הנה עוד מעט יעצרו ליד דלתו ובבת אחת ייהפך עליו עולמו. כדי להפוך לאויב המשטר אינך צריך להתנגד ממש, להפגין, למחות, די בהלשנה של מישהו שלא סובל אותך. ולזה אתה מייחל? אורכידאה

  •   העם היהודי אינו זקוק לריבונות כדי להתקיים. זו עובדה היסטורית נסיון שלישי
    • 15:10
    • 26.11.11

    לדבריך" ישראל צריכה שיטה פוליטית אחרת שתבטיח את הקיום היהודי עבור הפאזה הבאה, אני לא יודע מהי". אתה יודע אבל לא נעים לך לומר זאת, דיקטטורה, ואין כאביגדור ליברמן ושותפיו בימין הקיצוני מתאימים לתפישת השלטון בכוח ושלילת כל חרויות האזרח במטרה...להבטיח את הקיום היהודי? יהודים התקיימו, פרו ורבו בגלות במשך אלפי שנים, עוד כשהיינו עבדים במצרים, ממשפחה אחת לששים ריבוא. הקיום היהודי לא נפסק גם אחרי השואה, אבדנו 6 מיליון מבני עמנו וכבר השלמנו את החסר עם ריבית.
    אם כבר מדינה ליהודים אז כזו שתהיה, אם לא אור לגויים אז לפחות דמוקרטיה שטוב לחיות בה. למזלך אינך יודע מהי דיקטטורה, מהו שלטון הפחד. אינך מסוגל לתאר לעצמך מה עובר על אדם שנעור משנתו לקול הלמות מגפיים בחדר המדרגות. הנה עוד מעט יעצרו ליד דלתו ובבת אחת ייהפך עליו עולמו. כדי להפוך לאויב המשטר אינך צריך להתנגד ממש, להפגין, למחות, די בהלשנה של מישהו שלא סובל אותך. ולזה אתה מייחל?

122 זו התחלת תקופה של פיזור יהודים בתפוצות אסנת
  • 06:45
  • 26.11.11

המון ישראלים יורדים כי למי שלא מדחיק את המצב בארץ ומי שמבין היטב את כל התהליכים שמתרחשים פה יודע שאין כאן עתיד יותר לילדינו . אביב העמים הערבי רק מחזק את העניין. הרבה אנשים שאני מכירה עזבו או שמתכננים לעזוב. אקדמאים , פרופסורים ודוקטורים. עצוב מאוד אבל חכם...

123 זה מה שקורה למי שמתתעסק במציאות אלטרנטיבית לודוויג
  • 06:49
  • 26.11.11

עיקר עיסוקכם הוא בבניית מציאות והיסטוריה אלטרנטיבים שיחליפו את האמת הקשה. כשעושים זאת, מגיעים למסקנה שהגרעין האיראני תלוי בשלום, שהסכם אוסלו היה צעד חשוב ושההסכם עם מצרים תלוי בהתנהלותנו ולא בגלישה של מצרים לעבר איסלאם קיצוני.

124 ליבוביץ' צדק  (לת) הנביא ישעיהו III
  • 07:04
  • 26.11.11

125 יש פה עורך דין אולי? כי המאמר מלא שקרים בוטים-זה יכול להכניס 300K למישהו  (לת) לידיה קסאח
  • 07:45
  • 26.11.11

126 ישראל האמיתית Abed Azab
  • 07:48
  • 26.11.11

ישר כח מר נתניהו. אתה עושה את מה שאתה מאמין בו בדיוק: מדינה גזענית, לוחמנית שתחיה על חרבה עד שתיחרב בסוף הירואי. ישראל מעולם לא היתה דמוקרטיה. ישראל היתה מאז הרצח בכפר קאסם דקטטורה צבאית. מבחן בוזגלו ומוחמד. עשרות מחקרים אקדמיים. רוב היהודים בארץ לא רוצים דמוקרטיה אמיתית. אלא שאהוד ברק ושלי יחימוביץ לא רוצים להצהיר על כך בריש גלי בכדי להיראות כאומה נורמלית בעיני מדינות המערב וכדי שהמשת"פים שלהם בנוסח מג'אדלה ודראוושה בגרסאותיהם השונות ימשיכו להיות קבלני הקולות שלהם. ציפי ליבני קרובה יותר לנתניהו מבחינת היושר שלה. אבל נתניהו ברור וחד: הוא מוביל לכיוון תאי הגזים. הוא ותומכיו שכחו עובדה פשוטה: שזו בדיוק הדרך לחורבן הבית השלישי.

127 האם לפני 67 וגוש אמונים הערבים רצו שלום ולא התקיפו ולא איימו ולא חינכו לשנאה?  (לת) שואל תמים
  • 08:14
  • 26.11.11

128 "הרבה מהפאשיסטים היו ליברלים עד שנרצחו " (ק. מדיצ'י) לפני אוסלו הצבעתי מר"צ בטפשותי
  • 08:16
  • 26.11.11

היש סיכוי שגם שוקן יבין פעם ? או שמוח סמולני הוא חסר תקנה מיסודו.....

129 יאללה יאללה, לך תמכור תירס ביום העצמאות  (לת) מפהק
  • 08:24
  • 26.11.11

130 "הפיכת הפלסטינים לחסרי זכויות, לאנשים סוג ב', לנפקדים, או מוטב לפליטים." מי שורצה להפוך את הפלסטינים לפליטים אינו רוצה אפרטהייד, ומי שרוצה אפרטהייד לא רוצה לגרש אותם...לוגיקה פשוטה  (לת) סתירה מובנית בכתבי שוקן
  • 09:35
  • 26.11.11

  •   מגיב חסר הגיון עמירם גולדבלום
    • 11:34
    • 26.11.11

    הלוגיקה הפשוטה היא אחרת - האפרטהייד השולט בישראל מאז הקמתה בנושא קרקעות ומתרחב לנושאים אחרים מטרתו אכן לדחוק את הפלסטינים החוצה - אז מה כאן מוטעה בלוגיקה ??
    וחוץ מזה - מדובר שם גם על הפיכתם לחסרי זכויות, סוג ב, וכו' - גם כאן יש לדעת הכותב חסר הלוגיקה בעיה ?

131 מילים של פלסטיק ממישהו שאינו מכיר את ההויה הישראלית  (לת) יהודי מהגליל שמבין ערבית
  • 09:51
  • 26.11.11

132 מאמר סטרילי המתעלם מבלי סוף בעיות.כאילו יושב בניויורק ומסקר את ויטנאם אבי
  • 09:55
  • 26.11.11

יושב עיתונאי בתל אביב רבע שעה נסיעה מגבול 67 וחצי שעה נסיעה מהגבול שהוא לכאורה גבולהביטחון.שעה וחצי נסיעה והוא בגבול סוריה וחצי שעה הוא בגבול עזה.מדינה קטנטנה שמאות מיליונים קוראים להשמידה ועוד מיליון ערבים מבפנים גם כן רוצים בהשמדתה.ולמרות הכל היא נותנת לתושביה הערבים את איכות החיים הטובה ביותר מכל הארצות בהן הם חיים.ומתבכיין העיתונאי שאין כאן דמוקרטיה מלאה שתוך שנים ספורות תשמיד את כל מה שבנו פליטי וניצולי השואה.ועדר מטומטמים מריע לו.כנראה שבדור הבא ילדינו יהפכו שוב לפרטיזנים

133 דמוקרטיה [עפ"י משנתו של שוקן] עדיין איננה עדיפה על אנרכיה דמוקרטיה איננה בת קיום בשאול
  • 10:10
  • 26.11.11

כל מי שחווה יום-יום את ההליכים המשתנים מחד גיסא ואת אלה הקבועים מאידך גיסא בהתנהלות הפלסטינים מאז היוולדה של תנועתם הלאומית בשנות ה-20 של המאה הקודמת, חווה אבסורדים והתנהגויות בלתי קבילות על הליכים דמוקרטים ולו שוליים. והיות וקיים סכסוך ממושך לגבי שייכות הטריטוריה ששמה בעברית ארץ-ישראל ובערבית פלסטין, וכל צד מציג את משנתו רואה נוכחה כי הישראלים מציגים משנה סדורה של נימוקים ממכללות דיסיפילנות; ממסורות אבות ותנכיות ועד מנפסיטים בינלאומיים דוגמת הצהרת בלפור, ועדת המנדטים בתמיכת נשיא ארה"ב והחלטת האו"ם 181 לזכויות של העם היוהדי לבית לאומי בארץ ישראל [פלסטינה].
מאידך, לא בררו הפלסטינים בעיקר ויחד איתן הרבה מדינות ערב על א-סימטרה טוטלית של הכחשת כל קשר שבין העם היהודי לארצו ולא לחלק זעיר ממנו .
התוצאה של 60 וכמה שנות איבה כוחנית בין שני הצדדים שהביא לכמה וכמה תבוסות לערבים בכלל ולפלסטינים בפרט, מוכיחות כי א-סימטריה שנובעת מהכחשה טוטלית לזכויות הצד היהודי, ושבלית בריריה בגלל הכוחנות המפולגת של ישראל להביס את הערבים בכל פעם נוספת, 'מסכימים' סוף סוך הפלסטינים לשיחות על מו"מ שיתישו את ישראל עד אבדן.
ולחור זה ומוקש זה נופלים בישראל אנשים כמו שוקן אנשי הארץ החיים על זמן שאול ולא חיים עתידים לבדוק במו עיניהם האמנם הדברים שלהם יצמיחו עלי שלום. גש עתה מובילים אותנו הערבים בכחש ואין סיבה בעולם שאין זו דרכם בהמשך.
ולכן כל הנעשה עתה בין ע"י יהודים והן ע"י ערבים הם ממילא הכנות לקראת יום הדין שבו יכריע הכוח. בין היתר כפי שהיה עד כה וההליך הסטיכי הוא הוא הקבע כאן. ישראל לא תהיה שווצריה של אירופה.אנחנו לא מייצרים שעונים ולא שרים יודל.

134 מה המאמר מנסה להשיג בביקורת זו - מדינה ליהודים או לערבים? נ.
  • 10:50
  • 26.11.11

במאמר יש הרבה דברים נכונים, אבל אני חושב שהוא החסיר דבר אחד מאוד חשוב - מה כותב המאמר רוצה להשיג בביקורת זו?
הוא רוצה שמדינת ישראל תהיה מדינת היהודים או הערבים?
אין מה לעשות, במציאות שבה אנחנו חיים כיום - אי אפשר את שניהם. תמיד יש סיכוי שיום אחד יהיה פה רוב ערבי ואז מה יהיה? מישהו פה חושב שהרוב הזה יבחר בשלטון יהודי? מישהו פה ממכם היהודים בחרתם בערבי לכנסת? מישהו פה באמת לא מפחד וחושב שאפשר יהיה לחיות במצב כזה בדו-קיום כולנו במדינה אחת גדולה?
אני שואל את זה לא בגלל שאני חושב שהערבים הם ברברים ומשוגעים שברגע שישיגו כוח ישלחו אותנו למשרפות - למרות שיש תנועה שלמה וחזקה שמצהירה על כך בריש גלי - החמאס. אני פשוט אומר זאת כי אם יהיה רוב ערבי במדינה הזאת, ליהודים לא יהיו זכויות ולא תהיה מדינה.

אני חושב שלערבים מגיעות זכויות מלאות. אני חושב שמגיע להם לחיות את החיים שלהם כפי שהיו רוצים, ללא מישהו שיגביל אותם בדרך כזו או אחרת. אני לא חושב שמדינת ישראל מתנהגת באופן הגון והולם כלפיהם (ולעיתים אפשר לומר זאת בלשון המעטה). לדעתי כל גושי ההתנחלויות והן החרדים הם סכנה למדינה ולדמוקרטיה ובדיוק כמו שכולם מפחדים מהיום שבו אחד מהם יעלה לשלטון צריך לפחד מהיום שבו ערבים יעלו לשלטון. אבל לחיות איתם (הערבים) בדו-קיום באותה המדינה, כבר לא יתאפשר לנו - אולי אם להם תהיה מדינה משלהם.

כל מי שחושב שצריך להקים "מדינת ישראל חדשה" בניכר שוכח את הצביעות של עצמו, צביעות כגון - מה תעשו עם המקומיים בשטח החדש שאתם רוצים להשתלט עליו (ושבמקרה הזה אין לכם שום "זכות היסטורית" או "דתית" עליו) ומה תעשו עם אנשים שלא יהודים שרוצים לבוא ולגור "במדינת ישארל החדשה" ולהיות אזרחים בה? אולי יבוא כ"כ הרבה (כי יהיה כ"כ טוב) עד אשר ליהודים כבר לא יהיה רוב? הצביעות והגזענות שלכם קיימת ונושמת - ההבדל הוא שאתם מנסים להסתיר אותה, ואולי אפילו לא מבינים אותה.
אם מישהו רוצה מדינה ליהודים זה אומר שמי שלא יהודי - לא במדינה, פשוטו כמשמעו. גם אני הייתי רוצה שכל העולם יסתדר, שכולנו נחייה יחד - נוצרים מוסלמים יהודים וכל מה שעוד שקיים, מבלי שמישהו ישפוט מישהו או יחשוב עליו משהו רע בגלל הלאום/דת/וכל דבר אחר שלו -אבל זו לא המציאות. המציאות היא שכשאני בחו"ל אני לא רוצה להרגיש לא נעים מעצם היותי יהודי (בגלל האנטישמיות הישנה) או מעצם היותי ישראלי (בגלל האנטישמיות הישנה).

מי שלא הפנים את הרעיון שמדינת ישראל זו מדינה ליהודים ולא מפחד מרדיפה או שואה נוספת אז שיהיה לו בהצלחה (גם אז לא חשבו שזה מה שיקרה).
וכל מי שחושב שצריך לעזוב את המדינה כי אין לה סיכוי גם ככה אז שיעזוב - אבל שלא יחזור כשיהיה כאן טוב יום אחד, כי הוא את העבודה הקשה לא עשה.

135 לשכנע את אירופה ואמריקה שהדת שולטת בישראל ומקדמת אפרטהייד עמירם גולדבלום
  • 11:18
  • 26.11.11

לישראל אין סיכוי אם לא נפריד דת ממדינה וניצור חוקה
שתמנע מהדתיים להשתלט על המדינה
מקווה שהמאמר הכל כך חשוב של שוקן יופץ בתרגומו האנגלי ויודפס
בניו יורק טיימס ובעיתונים החשובים באירופה, שידידי ישראל הנורמלית יבינו
לאן אנחנו מידרדרים בגלל הדתיים בישראל

136 צריך לתרגם את זה לכל השפות ערן
  • 11:53
  • 26.11.11

אבל לשאול האם יש לערבים חלק באי יכולתם לממש עצמאות וחירות לא רק כאן אלא בכל מקום.

137 איור מעולה למאמר משמים.  (לת) רזניק
  • 11:53
  • 26.11.11

138 מאמר מכונן - על נתניהו ושותפיו הטבעיים דני
  • 12:04
  • 26.11.11

דברים חדים וברורים, ואפילו עבור רבים ושותקים, הברור מאליו.
הייתי מזמין משוקן מאמר שיבליט את "תפקידו" ו"מקומו" של אלוהים וההלכה הדתית, במערכת השיקולים של הימין, הנתמך על ידי שותפיו "הטבעיים". שמוביל את ישראל לבחירה בין שתי חלופות "נהדרות": מדינת אפרטהייד גזענית, או מדינה דו לאומית דמוקרטית... בקיצור מדינה ערבית. ותודה לליכוד מכל הלב מצד שכנינו הערבים. וקבלו: -ביבי רע ליהודים.

139 מאמר רדוד , פרי עטו של מי שלא שמע על המושג "להפסיד בכבוד". "גוש אמונים" זה מושג ארכאי ששייך לשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת . באותה תקופה נאבקה שלום עכשיו כנגד גוש אמונים עם על לב הציבור הישראלי. אידאולוגית גוש אמונים הוגשמה במלואה והפכה לזרם המרכזי בציונות. שלום עכשיו נחלה תבוסה לאחר שעברה את שיא תקופת הזוהר שלה בזמן ממשלת אוסלו, וכעת הינה תנועת שוליים סהרורית ושנואה , שעסוקה בריגול מטופש על בנית בתים ב"התנחלויות" וארגון עצרות שנאה בכיכר רבין. חבל שהכותב שוכח שדווקא יישום האידאולוגיה של שלום עכשיו , בהסכמי ה"שלום" עם מצריים , הסכמי אוסלו ו"ההתנתקות" הם שחשפוה במערומיה כנבואת שקר. במקום להודות בכישלון ולנסות להבין את שורשו , הם מצטרפים לאויב במטרה לקעקע את המדינה, ולהוציא דיבתה רעה, וזאת מתוך היסטריה הנובעת מידיעה ברורה כיצד תשפוט אותם ההיסטוריה , שכידוע נכתבת בידי המנצחים.  (לת) שולה פרסיץ
  • 12:31
  • 26.11.11

140 מה רבותא? אותם מילים לעוסות אותם מנסה מר שוקן להלעיטנו. שנים ארוכות הריטואל מתמשך, עוד מאז ימים כקדם. אותה תזמורת, עם אותם כלי נגינה, עם אותו מזמור.די כבר. את אותם פעלולים שעשו לרבין המנוח, ביתר שאת ממשיכים ומנסים לדרוס ראש ממשלה נבחר. א. אגדתי
  • 12:40
  • 26.11.11

עבור רבין ז"ל הצבעתי בבחירות 92 ואף השתדלתי מאוד בבחירתו לראשות הממשלה. רבים מקוראיך, משער שגם אתה והכותבים הנאורים שבחממה אותה אתה מטפח, הייתם אופוזיציה מנאצת ומחרפת לדרכו והשתדלותו של ראש הממשלה, רבין. היום ניכסתם אותו כדגל ונביא השמאל, הקיצוני ברובו, בשמו אתם נשבעים והוא לא ידע, או פילל, שהוא כזה.
רציתי בהזדמנות זו למסור לך משהו אישי. חשוב מאוד לדעתי שעיתונך יהיה חזק ויציב, שהרי ברמתו הכללית הוא מעל הממוצע, רק שהאג'נדה המנחה הופכת אותו, לעתים די קרובות, לעיתון סקטוריאלי, שהופך טמא ומוקצה בעיני אדם מן השורה, שקיבתו לא חזקה דייה.
כקורא קבוע(?) של עיתונך באינטרנט ראיתי השתדלות והתחדשות,בעריכה הגרפית והכללית. מאחל לך להתעשת ולעשות קצת רביזיה בקרב התזמורת הארכאית ולהכניס דם חדש ומרענן לעיתון, שאת ניצניו אפשר לזהות, בקושי.
תביא דעתנים מכל הקשת הפוליטית ותן חופש דעות, אותו אתה מקדש...
כדאי לך לשנן ולעשות מועצת מלחמה בנושא, שהרי זו הדרך היחידה, לדעתי, להיות אטרקציה בעיתונות ולא להמשיך ולהשתרך כ"פראבדה", במדינת ישראל החופשית!!!




141 משחר תולדות האנושות הגדרת חופש , דמוקרטיה,שלטון, הן פונקציות של מקום וזמן. כבדני, ואכבדך.
  • 12:59
  • 26.11.11

מר שוקן , הדמוקרטיה חשובה לכולנו . אין לך מונופול על הערכת איכותה גם כשהדברים אינם לגמרי לטעמך. גוש אמונים הוא בסה"כ קבוצה אידיאולוגית שולית ואתה יודע זאת. להערכתי הקושי האמיתי של כבודו הוא עם חוסר שביעות הרצון הכללי לשלטון מיעוט ,המתימר להיות איכותי . כוונתי כמובן בין השאר ,לחלקים בתקשורת, הסבורים שיש להם מונופול על עתידנו.

142 הפושעת היא ארה''ב שתומכת בישראל העכשווית במקום לאיים בהפסקת הסיוע  (לת) ישראל מדינת אפרטהייד
  • 13:01
  • 26.11.11

143 "הם רוצים להשמידינו". שימו לב לשמוש הדמגוגי במילה "רוצים". זכרו כי ערבי טוב זה ערבי רע. משה לופיאנסקי
  • 13:39
  • 26.11.11


מי זה בדיוק "הם"?
אפילו בדין הפלילי אין מענישים את פלוני על שהוא ר-ו-צ-ה במותו של אלמוני.
במה שאנשי הימין באמת מעונינים זה גירוש הדרגתי ככל שנתן של האוכלוסיה הפלסטינאית. התרוץ: הם הרי ר-ו-צ-י-ם להשמידינו.
כאשר הערבי הוא "רע" קל יותר לגרשו. אם הערבי הוא לא "רע" מספיק, אז נגרום לו להיות "רע". אם גם זה לא יעבוד נעבור לדמגוגיה ונציג אותו כ"רע". העקר שיצא לנו מן העיניים.
זכרו: עם הערבי ה"רע" אף אחד לא ידרוש מישראל לעשות שלום וזה יתרונו הגדול.

144 תרבות הדיון מתביישת. יונה
  • 13:40
  • 26.11.11

מותר לא להסכים אבל למה בלי לנמק ברצינות ולא בקללות. המתנגדים למאמר פשוט איןלהם נמוקים לרפואה. .דפוקים בשכלם.

145 ברק אחד הכושלים הגדולים שהיו לנו אי פעם. דן
  • 13:42
  • 26.11.11

איך חשבנו לתת בו אמון? הצילו!

146 העיתון האמיץ של המדינה בזכות בעליו  (לת) גילה
  • 13:45
  • 26.11.11

147 נמאס לדבר - החלטנו לעשות -כנסו- ישראלי חופשי
  • 14:21
  • 26.11.11

היום ב20:15 בפאב דאונינג 10 באזור התעשייה רעננה, כנס השקה של ישראל חופשית. אם אתם תומכים ב:

-תחבורה ציבורית בסופי שבוע

-נישואים אזרחיים

-שירות לאומי או צבאי שיוויוני

-העברת הכסף מהישיבות לאוניברסיטאות

-לימודי ליבה לכולם

או שסתם בא לכם לשמוע - אתם מוזמנים!

חפשו אותנו בפייסבוק :)

148 ברק בכתום בהלווית אלי הורוביץ ז"ל, צופה
  • 15:00
  • 26.11.11

הצבע הכתום ממש מתאים לו כנציג המתנחלים ומטפחם.

149 ואנחנו האמנו לשקריו של ברק שבא להביא שלום עם ביבי. חנן
  • 15:02
  • 26.11.11

ביברק הביתה.

150 אכן העתון האמיץ והטוב של המדינה. פרט לדמגוג שביט. קורא הארץ
  • 15:04
  • 26.11.11

חובתך לכתוב כל שבוע. אל תסתתר מאתנו. קולך קול ערכי.

151 בית המשפט העליון מהווה סיסטם שאינו משתנה גם כשצד אחר של המפה בשלטון בג"ץ אינו נבחר על ידי הרוב
  • 15:16
  • 26.11.11

מאוד נוח לצד השמאלי של המפה לשמר בידיו את מיטב הכוחות.
הבג"ץ למשל, לעולם לא מחליף את השקפת עולמו, הוא תמיד יהיה בצד שמאל כי הם נבחרים בשיטת חבר מביא חבר.
אם בקום המדינה שלט הצד המרכזי שמאלי במדינה, כך נבחרו גם נציגי בית המשפט העליון.
מאז ועד היום, רק הם בוחרים את דור ההמשך, כך יוצא שלא משנה מה העם רוצה לראות בשלטון שהוא בוחר באופן דמוקרטי, הבג"ץ לעולם יישאר אותו בג"ץ שבוחר את יורשיו כמו העברת השרביט המלכותי.
איך קראת למאמר? חיסולה ההכרחי של הדמוקרטיה? אולי ננסה כותרת חדשה, והוא החזרתה של הדמוקרטיה לידי אזרחיה?

152 this system call demo just produced corruptin,and slavery  (לת) thinker
  • 16:03
  • 26.11.11

153 מסכים עם כל מילה  (לת) אריה
  • 16:06
  • 26.11.11

154 השלטון מאמץ בחום את מורשתו של מקרטי . שתאבד בסוף. אבנר
  • 16:16
  • 26.11.11

הולך לאיות חורף קר מאוד במדינה,לאחר 60 שנה של אביב ישראלי.

155 מאמר קולע י.א
  • 16:21
  • 26.11.11

מאמר המתאר באופן מדוייק ביותר את המציאות הפוליטית בישראלית. לחלק מהאנשים קשה לקלוט זאת כי הם תוכנתו להאמין שייתכן ונעשים כאן דברים לא מוסריים"טובים". אך ברצוני לשאול את כל המתכחשים, עם יד על הלב, אם נמשיך באותה צורה התנהגותית פוליטית, איך הם מתארים שתיראה המדינה בעוד 50 שנים .

156 הארץ במיטבו. קורא הארץ
  • 16:55
  • 26.11.11

אין עם מי לדבר. אנחנו בצרות גדולות.

157 ביבי מביש את מורשת בגין. זו האמת. אזרח
  • 16:55
  • 26.11.11

ביבי לא ראש ממשלה של כולם.

158 שיהיה טרנספר של ערב רב כמוך נסתדר גם עם ערבים ויהיה גן עדן  (לת) @ בנצי - א @
  • 17:35
  • 26.11.11

159 הפרקליטות עובדת ועובדת ואפשר לשער שהיא תחליט לפי האמת, הצדק והיושר. ואז, מה חשובים כל דגיגי-הסרק, וכל נחשי הרקק: !!! והעם בבחירות הבאות ברובו (לא רבים יימנעו מהצבעה הפעם) כבר לא יתעקש עוד על גול עצמי נוסף, והחוקים ישונו שוב אל המקום אשר נכונו, והשעון יורה על דרך היפה והטובה, הנקייה, והלא אפלה, ובני אור ישבו לבטח תחת הגפן כמו שאמר הנביא, ועובדי אלילים (ואבנים וקירות) לא יהיו חביבים עוד על אף אחד, ושב לציון הששון. ו-15 השנים האחרונות יידמו כאפיזודה חולפת... שאם לא כןך יהיה הרי גם העם הצוהל בשווקים ובכנסת כבר לא יאהב את מה שיראה מסביבו...כבר יהיה נטוש משהו בבחירותיו השגויות, כבר יהיה דומה כל כך לסובבים אותנו, בלי שאר רוח, בלי מדע מצוין, בלי איכות שיש לשאוף אליה  (לת) דביר
  • 17:39
  • 26.11.11

160 גוש אמונים אינו הרוב אלא ישראלי
  • 17:46
  • 26.11.11

מיעוט שמשתלט על הרוב, בגלל שהרוב הוא אדיש וחסר מודעות פוליטית כמו כבשים.

161 תקופת נתניהו תהיה תקופה שבה אנשים בישראל התגגעו למקרתי ושיגיונותיו. נהנתניהו יזכר לעד כיצור שמחק את הדמוקרטיה מהמילון העברי  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 17:49
  • 26.11.11

162 מטרות של טיהור אתני לא משיגים באמצעות דמוקרטיה, נשקר גם לעצמנו ?  (לת) אריק
  • 17:57
  • 26.11.11

163 לא לעזוב את הנושא, ולא לדמגוגיה והאשמה של כולם. קורא הארץ
  • 18:02
  • 26.11.11

לא כולם אשמים כמו אצל שביט.

164 ראש ממשלה הוא של כולם לא רק של הימין. ביבי מפשל חזק. משה
  • 18:04
  • 26.11.11

ראש ממשלחה רק של הימין.וזה רע.

165 הטעות הבסיסית של המאמר עובר אורח 2
  • 18:06
  • 26.11.11

"טיפול" בגוש אמונים אינו יפתור את הבעיה מכיוון אינו נוגע בשורש הבעיה!
להזכירכם, הסכסוך בין הציונות והערבים החל הרבה לפני 67, והקמת גוש אמונים שבאה לאחר מכן...
(לא מעט יופתעו: "זה" קרה ב-74, בעקבות מלחמת יום כיפורים)

166 "המוסר היהודי .." ? מה לך וליהדות ? אתה בצעתה לא מזמן להשתלב במרחב הערבי ולהתחתן איתם - לא כן ? אבי.ש
  • 18:16
  • 26.11.11

ואיך בדיוק נראית דמוקרטיה מחדר המערכת של הארץ ? מיעוט סמאלני זניח שולט בתקשורת / פרקליטות/ בגץ ...מה עוד ?

167 לקרוא במוסף את אריאלה בנקיר ואת שירי צור  (לת) לתרגם את המאמר הזה לכל השפות ולשלוח לכל העולם
  • 18:36
  • 26.11.11

168 אם אפילו מר שוקן טוען שחיסולה של הדמוקרטיה הוא הכרחי ENOUGH
  • 18:58
  • 26.11.11

מי אני שאשבור לו את המילה?

169 המאמר שיכנע אותי סופית השתכנעתי
  • 19:07
  • 26.11.11

שעתונו של מר שוקן הוא שופר תעמולה פלסטיני אנטי-ציוני מן הקיצוניים בתבל.

170 תודה על מאמר בהיר ועמוק. ותודה על המשך קיומו של "הארץ". כרונולוגיה של אובדנותנו  (לת) עונת יובש לבנה
  • 19:16
  • 26.11.11

171 פשוט לא נכון .גוש אמונים והימין אינם עוסקים באפרטהייד הם מתעסקים בשטח בלבד ולא בתושבים.לשיטתם של הימין וגוש אמונים השטח שייך לעם ישראל.אתה יכול להתווכח עם קביעה זו אבל אל תאשים אותם במה שאין בהם.נכון שהם מתעלמים מבעיית האזרחות של ערביי השטחים.אבל ערביי השטחים משתפים פעולה .ערביי השטחים הם סוג של קרבן שמנציח את קורבנותו.מוסרית,בכך הוא פוטר אותנו מאחריות לגורלו.לו היה שיתוף פעולה חיובי מצידם,ניתן היה להציע אזרחות מלאה לכל מי שמכיר במדינת ישראל וכמובן שוויון זכויות מלא.הבעיה כאן היא הדרישות ההזויות של הקולקטיב הערבי ולא הזכויות הלגיטימיות של היחידים.  (לת) יעקב
  • 19:42
  • 26.11.11

172 אם ישראל היא דמוקרטיה מהותית, היא צריכה להחליט! אלון- תיכון רבין
  • 19:51
  • 26.11.11

ישראל היא מדינה שמתקיימת בה דמוקרטיה מהותית, אך בכל הקשור לפלשתינאים, ישראל נוהגת כדמוקרטיה פורמלית בלבד. כלומר, ישראל צריכה להחליט, אם היא באמת בעלת דמוקרטיה מהותית, בין 2 אפשרויות:
לתת לפלשתינאים אזרחות
או לתת להם מדינה שאינה קשורה למדינת ישראל.

המצב הקיים לא יכול להימשך בדמוקרטיה מהותית!

173 תשובה אחת למאמר: גולדסטון. כן כן, זה מהדוח שהיה חלק מהמשטר בד. אפריקה  (לת) אומר שישראל לא כזאת. נקודה.
  • 19:57
  • 26.11.11

174 מאמר מעולה ולכל המגיבים - רוח הדברים כאן היא החשובה ביותר.  (לת) המצב קשה!
  • 20:00
  • 26.11.11

175 עיתון הארץ - המעוז האחרון של הדמוקרטיה  (לת) עמוס שוקן - לפרס ישראל!!!
  • 20:02
  • 26.11.11

176 כל כך ברור...  (לת) אלף אלף
  • 20:04
  • 26.11.11

177 אנחנו ערב מלחמת האזרחים האמריקאית - עבדות או לא? אחד
  • 20:10
  • 26.11.11

יכול להיות שבישראל "מלחמת האזרחים" לא תהיה בכלל מלחמה אלא נטישה המונית - גל ענק של אנשי אקדמיה, רפואה, מדעים ועסקים שיקומו ויברחו מהארץ. ואין מדינה מערבית בעולם שלא תקבל אותם בשמחה.

אני מאמין שרוב אנשי הימין הקיצוני ינטשו את הארץ יחד עם השאר כי מי רוצה להיות בשלטון כשאין על מי לשלוט?

178 יש לחזור על הגדרת הדמוקרטיה יעקב
  • 20:35
  • 26.11.11

עד כמה שזכור לי יש הגדרה מאד ברורה לדמוקרטיה
בדמוקרטיה יש בחירות
ויש שלטון שמבוסס על שלטון הרוב שנבחר בצורה דמוקרטית.
אל נא נשכח עובדות אלו גם אם זה לא נעים לכולם.

179 לא יאמן - ישראל היום = גרמניה 1933 miki
  • 20:41
  • 26.11.11

לא יאומן!!, זה מצב זהה לגרמניה 1933-1938!! וכאן זה אפילו יותר קל מאשר היה שם למה? אין חוקה !! ויחוקקו חוקים כאוות נפשם.
יש לצאת לרחובות, מי? – קודם ניצולי השואה ושרידיהם,
זה הזמן בהעדר חוקה – דווקה לחזק את בית המשפט העליון ולתת לו כוח יתר כדי שחוקים הזויים (כמו אלה שהובילו עליית הצורר הנאצי לשלטון) לא יעברו כאן.
כן יש צורך ב"שוטר עליון = בית משפט עליון" כדי שלא נובל כמו ההמונים הובלו שם.
קדימה לרחובות!!!! אין זמן!!
לא יתכן שאנו נהיה המדינה הבאה שמצמיחה רודן כמו הידוע –
כעת זה הזמן – והוא אוזל זמהירות כמו שקרה אז!!!!!!!!!!!!!!!!

180 שמאלנים אינם דמוקרטים, אתם בדיוק כמו הימנים. אגואיסטים ושונאים. אז עכשיו מכניסים לכם. תשאלו איך הגעתם להיות מיעוט בארץ לפני שאתם מקשקשים בהאשמות.  (לת) אבי
  • 21:06
  • 26.11.11

  •   אבי יקר-ביום שממיעוט כבר לא נהיה כאן בכלל כדאי לך לחשוש דמוקרט ו"שמאלני"
    • 03:23
    • 27.11.11

    משפחתי הגיעה לכאן ב-1882 ובנתה את ראשל"צ,בנימינה וזכרון יעקב, הקרבנו אנשים למען הציונות בחולי ובקרב,כולנו שירתנו החל מהמחתרות וכלה במלחמות המיותרות האחרות - אנחנו אשכנזים
    ןבפי רוב העם הנבער מדעת אנחנו שמאלנים - כי אנחנו מתעבים את
    צשיחי השקר של הימין,את הפנטים הדתיים את הסיסמאות הנבובות
    ואת הסמים האלימים בהם מפטמים את קהיליית האיוולת המשתלטת על מדינת ישראל ומוכנה להקריבה בעבור מדינת יהודה.
    כאשר יגיע הרגע הו נתייאש לגמרי ורבים מאיתנו ימצאו דרך לגלות מכאן למקום שלפחות בו לא נתרגז ונתעצב ונתייאש כמו כאן- תישארו אתם,אנשי הימין,אחי גיבורי ההתלהמות כמיעוט במדינה פלשתינית וביום מן הימים או תשאלו אותנו איך מצטרפים אלינו או תצטערו שחשבתם אותנו להזויים עת בה אתם הייתם מסוממים - ואתם תישארו עם המנגל ומנשקי המזוזות.

181 Settlements building didn't stop in Rabin's term. Colonization made Israel, not the other way around. It's Zionism, stupid! (not Gush Imonim) Shukan is deluded, or self-deluded..  (לת) ibrahim
  • 22:20
  • 26.11.11

182 ואיך הושג הרוב בכנסת לאישור הסכמי אוסלו? HMJE
  • 22:27
  • 26.11.11

ואיך הושג הרוב בכנסת לאישור הסכמי אוסלו? בדרך הכי דמוקרטית של שיחוד הח"כים גולדפרב, שגב (סוחר הסמים) וא-סנעא.

זה שהמעשה הנפשע והלא מוסרי הזה שירת את האג'נדה של השמאל זה לא הפך את זה לפחות נבזי וליותר חוקי. ואת התוצאות של הזיות השמאל ספגנו בהתקפות טרור ובאלפי הרוגים ופצועים.

183 מאמר חשוב ולעניין  (לת) אלי
  • 22:36
  • 26.11.11

184 זחיחות, התנשאות מציאות מקבילה עד מתי
  • 23:10
  • 26.11.11

כותב המאמר חי במציאות אחרת לזאת שאנחנו חיים בה אחרת אין הסבא כיצד אדם מכובד שכזה מעוות עובדות ומעוות התרחשות הסטורית לצרכיו האישיים מרשה לעצמו להעלות השערות פרועות לגבי תוכנית הגרעינית של אירן. ולהשתמש בזילות במושג אפרטהייד, למעשה אנשים מסוג זה מרחיקים את השלום, מטאטאים ומסתירים את הבעיות האמיתיות. גבלס היה גאה בך ובכל האנרכיסטים בני ה17 שמגיבים כאן בלי שיהיה להם מושג ועניין אמיתי במשהו שהוא לא הם ובמסגרת זאת הם בחרו במטרה דווקאית כדי להרגיז, לצעוק ישראל מדינת אפרטהייד. אני חילוני, אב מאושר בעל אזרחות גרמנית, אנשים מסוגך מבהילים אותי עד כדי רצון לעזוב את הארץ שילדי לא יחשפו לאנשים מסוגך .

185 למי שעוד לא שם לב,עושים לנו הפרד ומשול.והעשירים יותר עשירים והעניים יותר עניים  (לת) גנדי
  • 23:15
  • 26.11.11

186 לא צריך להתבייש - "...לפי אידיאולוגיה זאת ישראל היא ליהודים..." נתי
  • 23:20
  • 26.11.11

לערבים יש מספיק מדינות מעבר לים, הארץ הזאת שייכת לעם היהודי, מי שמוכן לחיות פה תחת כיבוש יהודי- סאלם עליכום, אבל מי שיש לי שאיפות לאומניות שילך לחפש אותם באחת המדינות הבאות: מצרים, ירדן, ערב הסעודית, לבנון, סוריה, איראן, עיראק, לוב, סודאן, מרוקו, אלגיריה, תוניסיה, סומליה, מאוריטניה, ג'יבוטי, קומורו, תימן, עומאן, קטאר, בחריין, כווית, איחוד האמיריות, אינדונזיה - כולם מדינות ערביות!
זו המדינה של העם היהודי! 2000 שנה היינו בגלות, עכשיו חזרנו לארץ שלנו!

187 ישנו פתרון ורק אחד ישראל ל
  • 23:57
  • 26.11.11

גם אם אין פתרון סופי ישראל צריכה להתכונן לזה. ישראל צריכה להצהיר כי כל השטח בין הירדן לים התיכון הוא שלה ולהשתמש בתנ"ך ובהיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל להבטחת זכות זו. כמו כן, ישראל צריכה להכריז כי היא מכירה בעובדה שישנם אנשים אחרים, אוכלוסיית אויב, שחיים בחלק מאזורים אלה וכי ישראל מתוך טוב ליבה תאפשר להם להמשיך לחיות שם תחת אוטונומיה מפורזת בלבד.
מנקודת מבט של ישראל - אם היא רוצה להתקיים גם בעתיד - יש פתרון אחד, רק אחד: ישראל צריכה לספח את בקעת הירדן ושני מסדרונות רחבים המובילים לתוכה, מסדרון ירושלים ומסדרון עמנואל-אריאל. שאר השומרון ויהודה יהיו מפורזים ומנוהלים על ידי האוטונומיה הפלסטינאית, התנחלויות ישראליות קטנות מחוץ לשטח שיסופח ימשיכו לתפקד תחת הגנת צה"ל או ימוקמו מחדש. לאוכלוסייה הפלסטינאית הנוכחית באזור שיסופח תינתן אזרחות ישראלית. האוטונומיה הפלסטינאית לפי תוכנית זו תכלול ארבעה אזורים: אזור בית לחם-חברון, אזור רמאללה, אזור ג'נין ואזור יריחו. אזורים אלו יחוברו ביניהם באמצעות כבישים\מנהרות ריבוניים משלהם, בעוד שקשר עם מדינות אחרות, במיוחד ירדן ועזה, יהיה דרך טריטוריה ישראלית וכפוף לחוק הישראלי. באשר לעזה, שישאר המצב הנוכחי. ישראל צריכה לשים מחסומים ולסמן את גבולות הקבע כפי שהיא רואה לנכון ובהקדם. יש להוסיף במהירות התנחלויות רבות וגדולות בשטחים שיסופחו במיוחד במסדרונות הנ"ל ובבקעת הירדן.

188 סע בחזרה לגרמניה,כאילו אם לא היית שואה אתה ושכמותך אי פעם היו באים לישראל, מזויף...  (לת) גג
  • 01:36
  • 27.11.11

189 האידיאולוגיה הזאת היא תגובה למצב נתון שמגמתה השרדות של עם בארצו תוך שמירה על הויתו. היה ורוב המשתיכים בברירת מחדל לאוכלוסיה הערבית שהאידיאולוגיה של גוש אמונים רואה בה כמוקצית לא היו נוקטים עמדה אידיאולוגית ברורה שנוגדת ומסכנת את הקיום של עם ישראל בארצו, אז לא היה נוצר צורך ספונטני לישם ולהטמיע את אידיאולוגית גוש אמונים. המצב בשטח וכאמור הטמיע את הגישה הזאת כברירת מחדל קיומית שלפחות עד כה מוכיחה את עצמה כבעלת תוחלת, שכן אחרת מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית כבר לא היתה קימת או נמצאת בשלבי הכחדה. ביום שישתנו התנאים (אם אי פעם) תשתנה הגישה ואתה ברירת המחדל. שבוע טוב.  (לת) ג.ק.
  • 06:41
  • 27.11.11

190 טול קורה מבין עיניך - כשכתבי לך על גילויי אנטישמיות בעיתונך היתממת  (לת) משה
  • 07:11
  • 27.11.11

191 מודה למשפחת שוקן על שיש בארץ עוד עיתון אחד BROADSHEET בעברית, בים הזוהמה הטבלואידית "הארץ" והארץ
  • 07:54
  • 27.11.11

אילו לא היה "הארץ"ֿ, רבים וטובים היו עוזבים את הארץ.

192 יותר ויותר אנשי איכות יהודים לא ירצו לחיות בארץ עם מוסר הוטנטוטי כזה  (לת) חוני המעגל פינות
  • 08:08
  • 27.11.11

193 איזה מזל מתנחלת
  • 08:08
  • 27.11.11

איזה מזל שהמתנחלים אשמים גם בבעייה האיראנית, עכשיו אפשר גם להאשים אותם בחור באוזון ובקריסת הכלכלה העולמית, וחפשו עוד דברים.

194 הארץ חשף את פרצופו האמיתי, אויב המתנחלים, איזה כיף לראות איתי
  • 08:48
  • 27.11.11

שלפחות בעיני אנשים מסוימים אנו, גוש אמונים, מצליחים :-)

195 יש טעות בהנחת היסוד שלך שויתורים לתוקפן יפתרו את הבעיה אזרחית מהאמצע
  • 09:03
  • 27.11.11

למרות ההזדהות שלי עם טענתך שיש לבטל את אי השוויון בין יהודים לערבים בשטחים ולמצוא לכך פתרון, יש טעות בהנחת היסוד שלך שויתורים מול התוקפן האיראני בשאלה הפלסטינית יפטרו אותנו מסכנת ההשמדה.

מה שאתה מציע זה בעצם חיסול עצמי של זהותנו היהודית ובכך יבוא שלום ושקט על כל עם ישראל. את זה גם רבין לא היה מקבל ואת זה גם אנחנו (סוף סוף) הבנו.

196 אוסף קשקשני . אגדת עם לא מחייבת קשר למציאות.  (לת) אלישי
  • 09:24
  • 27.11.11

197 כמה נכון. כמה חבל שיש ימין שיהרוס את העולם  (לת) עופר
  • 09:34
  • 27.11.11

198 רוממות הדמוקרטיה בפיו של שוקן וזרועות הצנזורה שלו משתיקות ברגל גסה כל תגובת בקורת.  (לת) ציוני
  • 11:00
  • 27.11.11

199 ניתוח ממצה ומבריק פרט לפרק האחרון , אין דבר כזה מוסר יהודי או מוסר אחר  (לת) נתן 75
  • 11:32
  • 27.11.11

200 טוטליטריזם דתי נתי
  • 11:48
  • 27.11.11

נקודת מבט מעניינת אך חלקית. נתניהו מנצל את האידיאולוגיה של גוש אמונים לריסוק הדמוקרטיה ע״י חיסול הדרגתי של הביקורת הציבורית, העיתונות החופשית ומנגנוני בלימה משפטיים. נתניהו ניזון מרוח גבית של הימין הקיצוני לביסוס שלטון כוחני דיקטטורי.

201 גוש אמונים,החרדים וממשלת ישראל מובילים לחורבן בית שליש !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 12:57
  • 27.11.11

202 כמה שנאה דודו
  • 14:17
  • 27.11.11

מאמר כל כך ירוד, מדבר שטויות לא מעוגנות בכלום - ההשוואה לאפרטהייד, חמאס, וציור מחדש של ההיסטוריה הקרובה שלנו באידאולוגיה משיחיסטית עיוורת (התנחלויות על קרקע פרטית!? - שיבדוק את התביעה האזרחית בנושא - בניגוד לצבאית), מאמר פופולוסיטי מלא שנאה תהומית.
אין ספק שהוא מתבל אותו בכמה אמיתות קשות וכואבות, אבל עיקרו של המאמר חולשה ופחד.
יש שתי אוכלסיות ביו"ש שאחת מהן משוללת זכויות לחלוטין!??

אין גורם עם עוצמה כמו של גוש אמונים? ומפא"י והשמאל משולל עוצמה? עם שליטה ברורה במערכת התקשורת והמשפט? אין למחנה השמאל עצמה??

על איזה אידאולוגיה הוא מדבר? יש לו נייר עמדה? מסמך מייצג, משהו? אין קושי עם ביצוע פעולות בלתי חוקיות בעליל?? אפשר דוגמא בבקשה?

חיסול בית המשפט העליון? התקשורת? על מה הוא מדבר למען השם!?
אנשים יהודים/ישראלים ברחבי העולם יכולים לדבר ולפעול נגד ישראל בצורה גלויה והזויה תוך ניצול מכפיר של חופש הדיבור, כולל אקדמאים ישראליים, אבל אנשי ימין לא יכולים לפעול במסגרת החוק(!) בצורה פרלמנטרית חוקית??
מה זה משנה שאני לא מסכים איתם, אני ממש מרגיש שיש פה שיסוי והסתה כנגדם באופן לא דמוקרטי ולא ברור.
לא כיף לעמוס שוקן לחלוק מדינה דמוקרטית עם אנשים שלא חושבים כמוהו?
אולי הוא רוצה לחזור לימיה השחורים של מפא"י בו לא יכולת לקבל עבודה אם לא היה לך פנקס אדום, ודמוקרטיה נראתה כמו בדיחה עצובה?

די, אני צריך לעבוד פשוט המאמר הזה הוציא אותי מדעתי

203 ארה"ב מחזיקה כוחות ביפן מאז מלחמת העולם השניה ועד היום זה גורלו של התוקפן
  • 16:56
  • 27.11.11

התוקפן חייב להבין שהתוקפנות אינה משתלמת

יפן שתקפה את ארה"ב במלחמת העולם השניה נכנעה והועברה לפיקוח צבאי של בעלות הברית. הגנרל דאגלס מקארתור (המפקד העליון של צבאות הברית במזרח הרחוק) הפך את יפן לשטח חסות אמריקני.

שיטת הממשל הקיסרית-מיליטנטית של יפן בוטלה. יפן הסכימה להשתלב במערך העולמי עם המדינות הדמוקרטיות. יפן הפכה לדמוקרטיה עם חוקה פרלמנטרית.
בניגוד ליפנים
הפלסטינים לא נכנעו ולא וויתרו על רצונם להשמיד את מדינת ישראל,

לכן אין סיבה לוותר להם על שום דבר עד שלא יכירו בזכותו של העם היהודי למדינהת לאום (בדיוק כמו שהם רוצים)

204 יש גם קוים דומים בין אדם לקוף...  (לת) ספיינר
  • 17:21
  • 27.11.11

205 am lo levadad ishkon and democracy eliyho matz matzozky jr
  • 18:48
  • 27.11.11

the israeli nation born in 1948 never wrote an israeli constitution religous ideology is not politics the whole concept of democracy is rule of law thus we isaelis dont follow the law but weare very good to manipulate religion so help us god

206 אם זאת הדמוקרטיה שלכם אתם מוזמנים לקחת אותה ולדחוף אותה בת*ת !  (לת) אלי בעל התוחס
  • 19:33
  • 27.11.11

207 אני פשוט לא מבינה את הלינקג' או מה שמורי ורבי בלומנפלד קרה לו הזיקה... הפאלולה בלחי של סינדי
  • 19:46
  • 27.11.11

ישנם הרבה חלונות. גייטס עשה עליהם הרבה כסף. ג'ובס חלם על חלונות אבל נשאר עם התפוח ביד.

חלון אפשר לנצל, אפשר לפתוח, אפשר לסגור, אפשר לנפץ עם בלוק שנזרק מלמעלה במוסמוס על ניסאן עממית שנוסעת בכביש וואדי ערה.

MOB באירן הינו נביעה ישירה מאי כניסה או יציאה ל/או מחלון???

למה לא מפנימים שההשתלטות האיסלאמית על הכדור שלנו אינה שייכת לאיך נתנהג או לא נתנהג???

גם אם ישראל תתקפל ותעזוב או תתנדף העולם יסבול מהשאיפה האיסלאמית להשתלט על מי שרק אפשר. אם לא הם, יהיו הסינים.

צריך להמשיך לעשות מה שאנחנו עושים, לא כל כך טוב, ולקוות שעצם העשייה וההליכה קדימה, יצירת קשרים והתפתחות, כמו עם הודו או וייטנאם, לדוגמה יועילו בטווה הרחוק.

דמוקרטיה כשלנו לא מתאבדת בקלות. כך אני בכל אופן מקווה.

208 המאמר מנוסח יפה אך ההנחה הבסיסית שלו שגויה. אלי
  • 19:59
  • 27.11.11

ההנחה הבסיסית של המאמר היא כי אילו נמשך מתווה אוסלו אזי היה בא לציון גואל. האמת הפוכה. אש"ף הוא ארגון הגולים הפלסטינים, ולכן מראש לא יכול היה לוותר על זכות השיבה קרי חורבנה של ישראל. במצב דברים זה, נכון אומנם שגוש אמונים מונע מפנאטיות דתית לא רציונלית, אך מעשה ההתיישבות שלהם מבטיח לנו בשלב זה שליטה בגב ההר. שטח השולט באש גם על רחוב שוקן ומערכת הארץ. באשר לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון של ארה"ב שרד מעל 200 שנה, כיוון שהוא מבטא את השינויים האיטיים בערכי האומה, הסנאט מבטא שינויים עם קבוע זמן של 6 שנים וקונגרס שינויים עם קבוע זמן של שנתיים. בית משפט עליון המבטא ערכים של קבוצת מיעוט זניחה הבוחרת את עצמה, אנו דמוקרטי, ואין לו סיכוי לשרוד ככזה. הניסיון של הרשות הנבחרת להכניס בקדנציה של גם שופטים בעלי השקפה שמרנית ימנית במקום אלו שפרשו, הוא מימוש עקרונות הדמוקרטיה והם ההגנה הטובה ביותר על שרידות בית המשפט העליון.

209 "זאב, זאב" קראו בימי זאב ז'בוטינסקי, בימי מנחם בגין ובימי בנימין נתניהו, וימשיכו כל עוד הרוב הדמוקרטי יהיה בידי הימין  (לת) ס.א.
  • 21:34
  • 27.11.11

210 צ ד ק רואה
  • 18:25
  • 28.11.11

גם אם ממשלות ישראל משתמשות בו זה שנים כאסטרטגיה, מסכימה אתך שלא נמריא על מסלול החלום הלוהט של הציונות הדתית אך ישראל לא תהיה מדינת כל אזרחיה ולא יחזרו אליה מגורשיה מ-48 . נכון ,לא נעים אך אם בבית משלך תחפוץ, שמור עליו . אני בטוחה שאתה וכל האחרים יודעים היטב שכשיש אינטרסים מובהקים כל כך הצדק האבסלוטי לפעמים נשאר בחוץ.

211 כל עוד הר הבית שלנו בידם אין אפטרהייד!שקרני הדור,יש הרבה ערבים שחיים יותר טוב מהרבה יהודים, נחשים וסכסכנים ומיצרי מלחמות שכמותכם השם ישלם לכם!את מה שמופתי רצה לעשות לנו לפני קום המדינה! עד שפלשתינים לא יעברו שואה כמו שלנו לא תהיה להם מדינה עובדה שאין ולא יהיה להם!!  (לת) ש,ש, שמאלנים שקרנים מלידה !!
  • 19:44
  • 28.11.11

212 שוקן התבסס על שורת הנחות יסוד שגויות! ראובן גרפיט
  • 16:36
  • 02.12.11

קשה להחליט מהיכן להתחיל,כי מר שוקן כתב כמו שהיהדות לא מבחינה בין מוקדם למאוחר.
1. אין שתי דמוקרטיות זהות. באתונה הדמוקרטיה התיחסה רק לאזרחים ורק לגברים בעלי רכוש.
2. באפרטהייט של דרום אפריקה לשחורים (שבינם לבין עצמם היה ויש גם עתה אפרטהייט רצחני) הלבנים,האירופאים, נצלו הפלו וקבעו את אורחות חייהם על השחורים וצבעונים-אסיתיים. לעומת זאת הפלסטינים (שצבע עורם זהה ליהודים רבים ואף בהיר משל יהודים שבאו מאתיופיה)
3. לפלסטינים ברצועת עזה יש ממשלה נבחרת. לפלסטינים בתוך ישראל, למרות היותם מקופחים, יש זכויות אזרח. ביהודה שומרון יש להפ ממשלה, דגל,הימנון,יצוג עצמאי במוסדות האו"ם ובמדינות רבות כלכלה משלהם ונברת כדורגל. ולנו היהודים אין דריכת רגל בישובים שלהם .
4. המאבק כל כולו על 6% מהשטח לערך תוך החלפת שטחים.המחלוקת פוליטית.
5. גוש אמונים, למרות שאני מתנגד לדרכם, אין הם שונים מהתנחלים היהודים במאה 19, ב50 שנות המאה 20. המאבק אז והיום על קרקע הסטורית.
6. אני בטוח שמר שוקן המשכיל קרא את כתבי יוספוס פלאויוס כולל את ספרי ההסטוריה שלו-ההסטוריה היהודית.
ארץ ישראל אינה משולה לדרום אפריקה שהולנדים ובריטים נהרו אליה לצורך התעשרות.
אנו שילמנו ומשלמים במחיר יקר מאד על היותינו כאן בנחלת אבות. ישראל ההסטורית אינה אשקלון, אשדוד תל-אביב יפו עכו ונהריה.

213 מאז ימי ברית שלום השמאל הקיצוני נלחם בלאומיות היהודית. וימשיך להיכשל. ליכודניק
  • 22:38
  • 11.01.12

הויכוח אינו על השטחים וגם אינו על קווי 67 אלא על הציונות. עוד לפני קום המדינה השמאל הקיצוני חבר לערבים וביקש מהבריטים לעצור את העליה היהודית כדי לרצות את האויב ולשמור על השלום. הלאומיות היהודית היתה חזקה מהיהודים שרובם הגיעו לארץ לאחר רדיפות הגרמנים וניסו למכור את האשליה שהכבש יחיה בשלום בלועו של הזאב אם רק יחליט שאינו כבש והזאב לא זאב. לא הצליחו למכור את השקר הזה לעם בעבר ולא מצליחים בהווה והדבר האחרון שמאמינים בו האוליגרכים היקים ושאר יוצאי רחביה זו הדמוקרטיה. רוממות הדמוקרטיה בפיהם ורמיסת העם והלאום ברגליהם.

214 אכן בארץ הזו ישארו רק מי שמאמינים שיש לנו קשר לאדמה הזו  (לת) י.ה.
  • 22:41
  • 11.01.12

215 "הקרקע היא של היהודים על פי צו אלוהי והסטורי", כן! ממש כך! גם בן גוריון חשב כך. "צו אלוהי" הוא לא איזשהו עניין מאגי, אלא עניין שבבחירה שלנו. זה האתוס שלנו. מה הבעיה שלך שוקן? כל מי שמוכן לחיות כאן בשלום, במדינה שזה האתוס שלה ולהיות אזרח נאמן- אהלן וסהלן. מה הבעיה?? לא הבנתי.  (לת) תפסיק להלך עלינו איימים
  • 23:40
  • 11.01.12

216 הישות הגדולה ביותר - החיה בתחושת נרדפות היא הגוש החילוני בן דוגית
  • 23:55
  • 11.01.12

במערך הנקודות בהן נגע עמוס שוקן ברשימתו הנוקבת לא ניתן משקל מספיק לעובדה שישראל מרגע לידתה היתה לדמוקרטיה נכה. בן גוריון שגה בכך שהתיר לקיים שתי רשויות שיפוטיות על האזרחים החילוניים שהיו אז רוב ניכר של תושבי הארץ, והפקיר למעשה את חיינו האישיים בידי קיצוניי דת, בין אם מדובר ביהודים, מוסלמים ונוצרים. השגיאה ההיסטורית הזו הולידה את תנועת הטירוף הדתי שתחילתו נעוצה בניצחון שהושג במלחמת ששת הימים. מסקנה נוספת וקשה שמתבהרת בגלוי בימים אלה: הכוונה של ראשי המתנחלים לחסל את הדמןקטיה המתרופפת של המדינה - וכדברי קצובר "להכפיפה לחוקי ההלכה". פירוש הדבר שזו קריאה למלחמת אזרחים הנאמרת מעתה בגלוי ולא נלחשת יותר במחשכים. מצב כזה יכול לזרז את התחסלותה של התנועה הציונית ואתה את פרי ההילולים שלה, ביתנו, בעיקר כשקיים חשש סביר שנתניהו ימשיך בדרכו.

217 חייבים להפיל את הממשלה הזו שמאלנית
  • 01:50
  • 12.01.12

ויפה שעה אחת קודם
כל מי ששם בקלפי פתק לליכוד, ישראל ביתנו ואפילו עבודה חותם על גזר דין מוות של הדמוקרטיה הישראלית ואחריה תיפול גם המדינה שהורינו עמלו כל כך קשה על הקמתה.