מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אנו איבדנו את הקוראים

הטעות הקשה מכולן שעלולים לבצע עיתונאי ישראל היא לצאת בהתקפה ברוטאלית על המחוקק בעקבות התיקון לחוק לשון הרע. אני יודע, זה מתסכל, מקומם ומפחיד, ונדמה כי התקפה חקיקתית פרועה כל כך חייבת להיענות בטקסטים מושחזים, בידיעות מכאיבות, במאבק נחוש במי שכבר מזמן איבדו את הבלמים. אלא שזה בדיוק מה שאותם אנשים חשוכים שהניפו יד בעד התיקון מייחלים לו. לטעות הפטאלית, להתניה הקלאסית שסימניה כבר ניכרים.

המחוקק, בעיקר זה הנוכחי, מצטיין בזיהוי אקלים הדעות ברחוב. הוא יודע שבתקשורת יסנטו בו על שורת החוקים המדכאת שהעביר לאחרונה, אבל משוכנע שיש לו גב ציבורי. הוא מיטיב לזהות את הפער הגדול והניכור הקיימים בין העיתונות לקהל היעד שלה. מה שניבט מהטוקבקים, מה שנשמע בשיחות הסלון כבר מזמן אינו ביקורת לגיטימית על תפקוד התקשורת. זאת שמחה לאיד. הקוראים, הצופים, המאזינים והגולשים, רבים מדי מהם, מריעים למי שנוקם עבורם בתקשורת. אין הם מבינים שהם אלה שישלמו את המחיר, זאת שעת פרעות וההמון המוסת חוגג. ניצחון פירוס, אבל למי יש זמן או יכולת להבחין בזה כעת.

האמת היא שאיבדנו אותם. למרבה המבוכה, פשוט לא הצלחנו לתקשר עמם. אנחנו, שזהו תחום אומנותנו, פישלנו. לא בגלל שהיינו חלק מקונספירציה כזאת או אחרת, אלא בעיקר כי שכחנו שהם קהל היעד האמיתי שלנו, הם קבוצת ההתייחסות המשמעותית ביותר שלנו, ולא הקולגות. אין בטענות אלה כדי לקרוא לחנופה תקשורתית או למשיכת הידיים מסיפורים שאינם מהללים את הפטריוטיות הישראלית ומציגים את החברה שלנו במערומיה. מילא שבגדנו בהם, אם נבגוד בעצמנו זה כבר באמת יהיה הסוף. מה שנדרש לנו הוא בחינה עצמית אמיתית, שתלמד היכן נוצר הנתק וכיצד קרה שרק מיעוט נכחד רואה בנו את כלב השמירה של הדמוקרטיה, משרתי ציבור נאמנים וישרים. ומועילים.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

הכשל אינו במבחן האובייקטיביות, שאיש אינו מסוגל לעמוד בו. את הפופוליזם הזול והדמגוגי הזה שרדנו, ונדמה שגם הציבור לא הלך שבי אחרי טענות סרק כאלה. הטרגדיה היא באובדן חוש הריח, אולי התכונה הבסיסית והנחוצה ביותר לכל עיתונאי. התבשמנו בריחות של עצמנו, בהומוגניות הדעות של מי שהיו סביבנו ולא הבחנו בזרמים עמוקים, אחרים, מקופחים בחברה. היצמדות למחאה חברתית אחת, כמו זאת של דפני ליף וחבריה, אינה פיצוי הולם להחמצות גדולות אלא נשק אפקטיבי בידי המבקרים, ששואלים בצדק: למה זו ולא אחרות? למה עכשיו ולא אז?

הציבור שמח לאידנו לא בגלל שאנחנו שמאלנים, וסוף סוף נמצא המחוקק שיעמיד אותנו במקום. הניכור כלפינו, השנאה, חוצים מחנות. העיסוק התקשורתי לעולם יוליד כעסים, תחושות קיפוח וטענות למגמתיות, אלא שהפעם נדמה כי נחצה הרוביקון. חלקים בציבור כבר מדברים במושגים של "תמות נפשנו עם פלשתים" כשמזכירים להם שההשתקה העיתונאית תפגע גם בהם.

המלחמה במחוקק חשוך ואופורטוניסטי חסרת סיכוי כל עוד לא נצליח להחזיר לעצמנו את אמון הציבור, שלאורך ההיסטוריה האנושית עמד לא פעם בראש המגנים על חופש הביטוי וחופש העיתונות. קוראים לזה ערבות הדדית. עיתונות טובה, בטוחה בעצמה ולא מלאה בעצמה, משוחררת, ביקורתית ומפוכחת, חייבת למצוא את הדרך לעשות זאת. שוב.

Read this article in English: Forget the leaders, we lost the readers




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 צודק  (לת) אורן
  • 03:53
  • 27.11.11

  •   לא איבדת את הקוראים האלה כי הם אף פעם לא היו שלך.אלה קוראים של ערוץ 7 המשוסים ע"י הרבנים שלהם לחדור לאתר ולהסית ולהשמיץ.  (לת) אותו האספסוף מכיכר ציון
    • 12:41
    • 27.11.11

  •   הוא דווקא צודק - לפחות אותי (לשעבר שמאלני) הם איבדו - פעם ראשונה שמישהו כל כך קולע לתחושותי...  (לת) ח.ב
    • 14:00
    • 27.11.11

  •   אם הוא איבד אותך אז מדוע אתה עדיין קורא אותו???  (לת) ימנוני שקרן
    • 15:39
    • 27.11.11

  •   קודם כל אני קורא אובססיבי של הכל מה שנכתב...אבל יותר חשוב הם לא איבד אותי בתור קורא, הם איבדו את התמיכה שלי. גם אני כמו רבים אחרים בארץ פשוט שמחים ש"דופקים" אותם בחזרה כי אנו מרגישים שהם בגדו בנו ( או יותר נכון במדינה שלנו) - וכך פגעו גם בשמאלנים (לשעבר)  (לת) ח.ב
    • 16:59
    • 27.11.11

  •   השמאל איבד אותי, לפחות (אני מחשיב עצמי כאיש מרכז), כשגם הטוקבקים שלו הפכו לבהמיים כמו של הימין ואף גרוע מכך  (לת) "ימנונים", "בבונים" - זו השפה שלכם עכשיו? אין בושה?
    • 17:43
    • 27.11.11

  •   קורא אובססיבי? מה העניין ימנוני לא צריך לעבוד? אה,שכחתי יש מי שמפרנס אותך - הסמולן המטומטם שהוא השליש שעובד, משרת בצבא ומשלם מסים  (לת) רק אידיוט נשאר שמאלן
    • 21:12
    • 27.11.11

  •   אם אתה היית משלם מיסים בסכומים שאני משלם ( ה 50% + מס אצלי זה לא סיסמה אלא עצב עמוק) , או עושה צבא כמו שעשיתי אני ( לפני שנתיים שוחררתי ממילואים לאחר כ 20 שנה של שירות מילואים...) אז מצבנו הכללי היה הרבה יותר טוב - אני נמצא עמוק בתוך השליש הזה שעליו אתה מדבר ועדיין אני אוהב את המדינה ושמח כשאלה שפוגעים בה "נדפקים"  (לת) ח.ב.
    • 14:15
    • 28.11.11

02 אתה רוצה לטגן חביתה בלי לשבור ביצים אלכס מהכרמל
  • 04:15
  • 27.11.11

אתה רוצה להחזיר את האמון של הציבור הרחב בעיתונות, אך לא מוכן לבצע את המהלכים הנדרשים. וזה לא יילך. כל עוד תקראו למחבלים פלסטינים "חמושים" או "פעילים", כל עוד תחפשו כל בדל רכילות על ראש הממשלה, כל עוד תחפשו כל פעם את החלק הרע ותציגו את החיים כאן (מקום 5 בעולם בתוחלת חיים ו-15 בעולם ברמת חיים) כגהינום עלי אדמות, כל עוד תתמכו באויב הפלסטיני ובתנועות שמאל זעירות ושנואות, אין סיכוי שנפסיק לשמוח לאידכם ונתמוך בהגבלתכם. אתם אולי כלב שמירה, אבל חולה בכלבת.

03 אתה רוצה לטגן חביתה בלי לשבור את הביצים. אלכס מהכרמל
  • 04:18
  • 27.11.11

אתה רוצה להחזיר את האמון של הציבור הרחב בעיתונות, אך לא מוכן לבצע את המהלכים הנדרשים. וזה לא יילך. כל עוד תקראו למחבלים פלסטינים "חמושים" או "פעילים", כל עוד תחפשו כל בדל רכילות על ראש הממשלה הנבחר, כל עוד תחפשו כל פעם את החלק הרע ותציגו את החיים כאן (מקום 5 בעולם בתוחלת חיים ו-15 בעולם ברמת חיים) כגהינום עלי אדמות, כל עוד תתמכו באויב הפלסטיני ובתנועות שמאל זעירות ושנואות, אין סיכוי שנפסיק לשמוח לאידכם ולתמוך בהגבלתכם. אתם אולי כלב שמירה, אבל חולה בכלבת.

  •   בקיצור, תהיו ילדים טובים, כמו שאהבנו אותנם בפראבדה הרוסית, מציע אלכס  (לת) אחד בירושלים
    • 11:36
    • 27.11.11

  •   רוצה סטאליניזם? תחזור לרוסיה ואל תבלבל לנו את המוח. פליקס דזרז'ינסקי
    • 12:23
    • 27.11.11

    ידוע ש - 80% מיוצאי ברה"מ הם סטאליניסטים בנפשם עם פסיכולוגיית עבדים וערכים אנטי מערביים. כולי תקווה שהמיעוט הרוסי השפוי יתחיל להשמיע את קולו.

  •   הוא גם לא קלט עדיין שיזרעאליה / שפרינצק / ארלוזורוב זה לא "כרמל". אורלינג
    • 13:25
    • 27.11.11

    הייתי טורח ומחפש מישהו שיציג לו את העובדה הזאת בשפתו, אם זה היה אכפת לי.

  •   אלכס ובובליל להנהגת המדינה! John Doe
    • 13:55
    • 27.11.11

    אין ייצוג הולם לחנוונים ולהנדסאים בשלטון.

  •   אבל אלקסנדר הוא צאצא רוחני של פליקס  (לת) סאשה ג.
    • 13:59
    • 27.11.11

  •   תן לזעיר בורגני להתהדר בנוצות לא לו ד"ר אבירם, כרמל
    • 18:21
    • 27.11.11

    בטוקבקיאדה כל צ'יחוטניק, כל חניוק שמשמיע את האמירות הכי בנאליות משוכנע שהוא אומר דברי אלוהים חיים והשמש מאירה מעכוזו.

04 "הציבור שמח לאידנו לא בגלל שאנחנו שמאלנים" - אני חושב שאתה טועה. אסף
  • 04:40
  • 27.11.11

רוב השמחים לאיד הם אלה שבשבילם אתה "סמולן" - תוית שכבר לא צריך להסביר מה היא מייצגת עבור אותם אנשים. קרוב לוודאי שיש מקום לבדק בית בתקשורת. אחד הדברים שבאמת מגעילים אותי אישית זה הדרמטיזציה של ידיעות מכל התחומים, שיצאה כבר מזמן מכל פרופורציה. כנראה שהבעיה היא גם יותר חמורה ושהטענות על "עליהום תקשורתי" הן מוצדקות ברובן. אבל להציע שזה מקור הבעיה ושהתקשורת תתקבל בקרב הציבור הרחב אם תתקן את הבעיות האלו זה להתעלם מעובדה פשוטה שהרוב הישראלי הוא ימני ו/או מנותק שלא רואה בעיה במצב הפוליטי הקיים או לא רוצה לשמוע יותר על בעיות (אין פיגועים או מלחמות אז עזבו אותנו בשקט). לגבי הרוב, שמאלנים הם סמולנים - נודניקים במקרה הטוב ובוגדים בעיני רבים. אל לנו לצפות שהדברים ישתנו אם רק נשתנה אנחנו; הקרע הוא תהומי.

  •   אתה צודק, אבל זה בגלל שבאמת כמעט כולם בתקשורת סמולנים.  (לת) י.
    • 12:36
    • 27.11.11

  •   אסף צודק. השלו
    • 12:58
    • 27.11.11

    ביום שבו הטוקבקיסטים ו"העם" יעמדו בשורה נגד פיטוריה של קרן נוייבך, אפשר יהיה להגיד שיש עם להתחבר אליו

  •   יאוואראדיקה, איזה פטנט! רוב העם ימני = צריך לסגור את העיתונות הביקורתית! אורלינג
    • 13:28
    • 27.11.11

    לא שמת לב להיגיון הבולשוויקי שגלום בלוגיקה הזאת..? - אה, בסדר, הכנסת ה-18 ממילא בולשוויקית והיא הרי קולו של ה"עם".

  •   והנה לך סמולן מצוי. קרן נויבך נולדה כדי לשדר - טוב זה ברור.אבל מי בדיוק עמד בשורה נגד סגירת ערוץ 7? ומי דוחף חוק לסגירת עיתון בעל עמדות שאינן סמול?  (לת) י.
    • 13:46
    • 27.11.11

  •   אנחנו נפגין נגד פיטורי נויבך יום אחד אחרי ששמאלנים כמוך יפגינו נגד פיטורי דודו אלהרר מגלי צה"ל האשפיסטי! אלי הרחובותי
    • 19:58
    • 27.11.11

    אנחנו נפגין נגד פיטורי נויבך יום אחד אחרי ששמאלנים כמוך יפגינו נגד פיטורי דודו אלהרר מגלי צה"ל האשפיסטי!
    הימים ש"הבהלתם" אותנו עם "כינויי חיבה" "ימנונים", "בבונים" "מוכרי חמוצים"} ועוד, או האשמות בפאשיזם ומקרטיזם מזמן כבר לא מרשימות איש!

05 איזו הפתעה, נקווה שזו התחלתה של רעידת אדמה רינית.  (לת) חיפושית הזבל
  • 05:12
  • 27.11.11

06 אנחנו "המון מוסת" והמחוקק "חשוך ואופורטוניסטי" ואתה מופתע ש"איבדתם אותם" ?. אדון כתב, החיים פחות מסובכים ממה שאתה חושב, הציבור שמח לאידכם בדיוק בגלל שאתם שמאלנים.  (לת) אובייקטיבי
  • 05:34
  • 27.11.11

07 בדיוקאכן דיוק אכן
  • 05:53
  • 27.11.11

בדיוק

08 למעט מספר אנשי תקשורת בודדים העיתונאות הישראלית מבוססת על רייטינג צהבהב בעיקרו טוליפ
  • 06:19
  • 27.11.11

כולל עיתונאי החצר "הביזנטית" של מסדרונות שלטון ההון מירושלים. את תפקידה המסורתי היא כבר שכחה מזמן.

09 צודק לחלוטין! זאת בדיוק הבעיה, אין אמון יותר בעיתונות  (לת) אופיר
  • 06:39
  • 27.11.11

  •   הוא צודק, אפשר לדעת מראש מה כל כתב יכתוב - תלמדו מבן דרור ארנון
    • 16:52
    • 27.11.11

    יש הטייה ברורה במידה כזאת, שלא משנה מה יקרה המסקנה הסופית של חלק מהכתבים כבר ידועה עוד לפני שרואים את הכתבה. למראת שאיני מסכים עם רוב דבריו של בן-דרור ימיני, הוא יכול לתקוף בשבוע מסויים את השמאל ושבוע אחר כך את הימין - הוא פשוט כותב לעניין. לדעתי אין מספיק כותבים כאלה, לא בשמאל ולא בימין, אבל לדעתי הנטייה היא חזקה הרבה יותר בשמאל כי נוסף לה נופך "אצילי" - שומרי חוק, דמוקרטיה וכו'.

    מה דעתכם?

10 אמנם יש עיתונאים גרועים - אך יש גם ציבור קוראים גרוע. שמאלני שפוי
  • 07:02
  • 27.11.11

זה דומה לטענה המקובלת שמטילה את כל האשמה על המורים בכשלון תלמידיהם. לפי משנה זו, חובה על המורה לבדר את תלמידיו כל שנייה ושנייה, אחרת התלמידים משתעממים ואינם לומדים. אמנם עיתונאי טוב, כמו מורה טוב, צריך להגיש את החומר בצורה משכנעת ובמידת האפשר - נוחה לעיכול בידי האדם עם אינטליגנציה ממוצעת. אך אי בכך לפתור את מקבל החומר מיזמה ומאמץ משלו. עיתונאים, כמו מורים, אינם מחוייבים להמציא דרכים לבדר כל הזמן את אלה שמפגינים עצלות מחשבה ומתעקשים להגן על "זכותם" לעצלות מחשבה. עיתונות טובה, בין היתר, מוסרת לציבור ידע שלעיתים קרובות לא נעים לציבור לשמוע עליו או להודות בקיומו. כלומר, היא צריכה להוביל את הציבור למקור הידע על אף ההתנגדות לידע כזה. האלטרנטיבה האחרת היא להכנע לציבור ולספק אך ורק את הידע שהציבור חפץ בו. אם כך, יש לצמצם את העיתונים למדורי הספורט, האפנה והרכילות. כל השאר זה משעמם וקשה מדי.

  •   בינגו! טוקבק טוב.  (לת) אורלינג
    • 13:30
    • 27.11.11

  •   הטענה היא אחרת לא פחות שפוי
    • 14:14
    • 27.11.11

    הטענה היא סטנדרטים כפולים. האם בעיתון הארץ "מוסרים לציבור ידע שלעיתים קרובות לא נעים לציבור לשמוע עליו או להודות בקיומו" כאשר הוא נוגד את הקו האידיאולוגי של העיתון?

    אי אפשר להגן על "זכות הציבור לדעת", כשהזכות הזאת מוחלת רק על היריב האידיאולוגי. אם זה כך, זו אינה עיתונות זו פשוט תעמולה.

11 למה לא בעמוד הראשון???  (לת) אובד דרך
  • 07:03
  • 27.11.11

12 וגם לא שמרתם על הדמוקרטיה. איתרגתם בטירוף כל מי שרציתם, התעצלתם. ג'ורג
  • 07:08
  • 27.11.11

למעט קומץ עיתונאים דווקא ברשות השידור, רובכם לא שווים כלום.

13 התבכיינות שלא לצורך באבא
  • 07:09
  • 27.11.11

היה חסר רק פסע כדי להגיע ל"שנאת חינם" או "רצון האל"...
הכותב מספיק אינטיליגנט כדי לדלג מעל חוסר האובייקטיביות כגורם לכעס ולשנאה, אבל צולל עמוק אל תוך שנאה עצמית ורגשות אשם פולניים.
התקשורת בעולמנו היא בבואה של העולם הקפיטליסטי-ניאו-ליברלי שבו אנו חיים - היא נוצרת על ידי אליטה מסויימת ועבור אליטה או כמה אליטות - למי שיש כסף לרכוש את מה שהמפרסמים מוכרים. זה לא מהלך מודע מאד, אבל הוא שם - מי שלא יודע להגיד את המלים הנכונות בחדשות שבין הג'ינגלים בפרסומות, לא יהיה בחדשות.
מה שקורה כאן באמת, זה שיש ממשלת ימין המורכבת מאנשים שבעיקר יודעים להיות באופוזיציה ולהתלונן על "האליטה השלטת הרעה". הם לא באמת האמינו אי פעם שהם ישלטו; ועכשיו שהם שולטים, הם לא באמת יודעים מה לעשות. אז הם מחפשים את "האליטה השלטת הרעה", זו שב-א-מ-ת שולטת בארץ. כשהתקשורת ובית המשפט יהיו בידיהם הם ימצאו מישהו חדש לרדוף אותו.

  •   באבא צודק השלו
    • 13:00
    • 27.11.11

    ביום שבו הטוקבקיסטים ו"העם" יעמדו בשורה נגד פיטוריה של קרן נוייבך, אפשר יהיה להגיד שיש עם להתחבר אליו.
    אולי "העם" לא מקבל מספיק בר רפאלי בעיתונות הישראלית.

14 שאלת המיליון דולר: איך עושים את זה?  (לת) לעשות קואליציה עם קהל בחוץ לארץ הדוגל בערכים אוניברסלים
  • 07:11
  • 27.11.11

  •   ,תשובה בשני דולר וחצי י
    • 16:16
    • 27.11.11

    בקיצוניותם ובגישתם המתנשאת מנטרלים ומסרסים הן השמאל והן הימין הקיצוניים את עוצמתו העיקרית של העם הזה שמורכבת מאנשים שמוכנים לעשות ויתורים גדולים למען השלום, לסגת מהשטחים בתמורה לשלום (זה סדר הגיוני) ויהיו ראשונים לעשות עסקים עם פלסטין העניינית ושואפת השגשוג והפיתוח נטולי הטעיה. זהו השריר המרכזי של המדינה והוא מנוטרל ברובו על ידי קיצוניים ששמים בגלגליו מקלות, משמיצים אותו בעולם (שמאל) או גורמים לעולם לחשוב שהוא הרוב (ימין). כיום כל עמידה על זכויותינו הלגיטימיות נחשבת בעולם (הודות להארץ הבזוי) " ימנית קיצונית" והימין הקיצוני הבזוי לא מפסיק לספק "הוכחות" שרובנו אכן כאלה. הרוב פה הוא שריר מרכזי שמתנוון והולך

  •   אתה מייצד רק את דעתך, אנחנו לא רוצים לסגת מ"השטחים"! אלי הרחובותי
    • 20:05
    • 27.11.11

    אתה "מסביר" לנו שרוב העם מסכים לסגת מהשטחים ורק הקיצונים מימין ומשמאל עוצרים אותנו, ובכן "השטחים" הם שטחים יהודיים ואנחנו לא מתכוונים למסור לאוייבים את שטחי העם היהודי, אם שכחת, ניסינו את זה ב"אוסלו" הנפשע שגרם למותם של אלפי יהודים ואת "ההתנתקות" שהביאה עלינו גירוש אלפי יהודים, קאסמים, פצמרי"ם ומילירדי דולרים על "מגננה"!

  •   אלי אם אני מבטיח לך שלום אמיתי ממש. בכל האיזור אז אתה תוותר על משהו אני ממש בטוח. י
    • 20:53
    • 27.11.11

    בינתיים אני ורוב העם לא נסכים לזוז מלימטר מהשטחים היהודיים ומהשטחים הירדניים. הרוב רואה שאין עם מי לדבר ואני חושב שאני כן מספיק כללי בשביל להגיד שמספרית יש פה יותר אנשים הגיוניים שיסכימו לפשרה אמיתית (לא אוסלו ולא דומיו - תאורטי לגמרי) ומצד שני שמבחינים היטיב שאין כלל סיבה לעשות אותה

15 כל הכבוד שי
  • 07:13
  • 27.11.11

מאמר מבריק ונדיר בכנותו

16 התשובה לשאלה בגוף המאמר מבין עניין
  • 07:20
  • 27.11.11

מי שקורא לקהל שלו המון מוסט וחסר יכולת להבין אחר כך מתפלא על הבחילה שהוא מעורר. האליטיזם אהבה עצמית בוז לאחר ביטול דעותיו והאמונה המהפכנית היוקדת שהצדק רק בצד שלו מאפיינים אותכם. עד כדי כך שאפילו אחריות על מעשיכם אינכם רוצים לקחת.

  •   קבל עוד עדכון חדשותי לא נעים: הציבור הישראלי הוא אכן בהכללה רחבה מטומטם רצח, מצביע "קדימה" ו"שס" ובולע רק נוזלים ממותקים אורלינג
    • 13:45
    • 27.11.11

    ולכן גופי התקשורת האינטליגנטית (ובעצם כל מה שאינטליגנטי) נאלצים להתכנס להוויה של אליטה, ואת האליטה הזו את/ה מבקש כעת להשתיק, למרות שבלעדיה את/ה תשוב/י לגור על העץ.
    אז מספיק עם השטויות שאופייניות לבנות-יענה בקהילות מדכאות: עיתונות ביקורתית "סמולנית" היא - במיוחד כעת - כלב השמירה האיתן של הדמוקרטיה (אה, עכשיו צריך מטבע-הדברים פוסט נוסף שיסביר לך מה זה דמוקרטיה); אם עיתונות שמתייצבת לצד מיעוטים מוחלשים, זכויות אדם אוניוורסליות והנתנגדות למלחמות ולהוראות הבלתי-כתובות של המולך המיליטריסטי מעוררת בך בחילה, אז תשתה/י גזוז ותעבור/י לקרוא את "מעריב", איש לא מחייב אותך לקרוא את הביטאון של האליטה. וכן, קיימת תחושת צדק בקרב העיתונאים - אחרת הם היו פונים לסחור בבורסה.

17 זה הסוף גלעד
  • 07:38
  • 27.11.11

ברזל תכונן למכתב פיטורים. על דברים כאלה אין סיכוי שישאירו אותך בהארץ

18 איבדתם אותי ביום שהבנתי שאתם קודם כל תועמלנים של השמאל ומאתרגי אתרוגים ורק אחר כך עיתונאים המחויבים לזכות הציבור לדעת.  (לת) תשובה מסתם אחד
  • 07:45
  • 27.11.11

19 2 קצוות למקל- הם איבדו אותי, ולא רק אותי נקעה רגלנו
  • 08:05
  • 27.11.11

היריב לוינים יעלמו בפח ההסטוריה, אבל אני ושכמותי כבר נהיה במקום אחר.

20 חבל ששלומי ברזל החמיץ את הנקודה המרכזית בכל הנושא. ההנחה שהתקשורת (כמו הטענות השקריות כלפי בג"צ) היא "שמאלנית" היא בלשון המעטה מתעלמת מהמציאות. העתון הנפוץ המדינה הוא שופר של ביבי, העתונות הדתית, החרדית והרוסית מתנהלים כמו "פראוודה", כל מקבלי ההחלטות ברשות השידור הם אנשי ימין מובהקים. כמו בכדורגל כאשר קבוצה מסוימת מתלוננת נגד השופט, כדי לקבל שריקות לטובתה, הימין מתלונן עך הכול כדי להכניס עבריינים (ע"פ החוק הבינלאומי) לבית המשפט העליון.  (לת) איציק המרכז
  • 08:07
  • 27.11.11

21 ככר תחריר בהפוכה הקסל
  • 08:08
  • 27.11.11

פתאום נשמעים קולות אחרים מהתקשורת,שגם אנחנו לא בסדר,ואנחנו מלאים מעצמנו ,יפה.תמשיכו בכיוון הזה ואז יתברר לכם איפה באמת נמצא החושך,איפה באמת נמצאת השמרנות,איפה באמת נמצאת השחיתות וזה יהיה כואב,אוף זה יהיה כואב. חלק מכם ימשיכו לשרבב את המילה אפרטהייד בכל שורה שהם כותבים,בתקווה שמישהו יתרשם מזה.רציתם ככר תחריר בקיץ,קיבלתם אותה.בהפוכה.

22 אז התגובה שלך הכותב היא לשתוק? מ מ ש לא. כך תחזיר את אמון ההמון?הצחקת פתרון?
  • 08:16
  • 27.11.11

עיתונות שתהייה מלאה בעצה ובעצמה. רק לחכ"ים מותר לחשוב שהם אלוהים( ימני פשיסט בלבד)?

  •   הבנת הנקרא קול הרעם
    • 09:33
    • 27.11.11

    לא כל מי שקורא מאמר גם מבין אותו. הכותב מציין באופן מפורש שאסור לעיתונות לשתוק אחרת תוסיף חטא על פשע, זה ברור.

23 אתהאזרחותה מציע להתחנף לפשיסטים. שירחמו עלינו.?  (לת) אזרח
  • 08:31
  • 27.11.11

24 לא פלא כאשר הרוב הוא חרדלים+מתנחלים+שפוטי הזמר המזרחי+פאשיסטים.  (לת) הרשלה
  • 08:31
  • 27.11.11

25 אולי הטקסט החכם והמדויק ביותר מאז נחקק החוק האומלל הזה. תודה  (לת) עורכת
  • 08:36
  • 27.11.11

26 העיתונות התגייסה באופן בוטה וחד צדדי כנגד כל אינטרס ישראלי ולמען כל גורם עוין למדינה- אם זה עשרות אלפי מוסלמים סודנים שמציפים את תל אביב, אם זה לשחרור אלפי חיות אדם טרוריסטיות מהכלא בעיסקה מסוכנת, אם בעודף סיקור של כל אנטישמי שונא ישראל- כמו במשטים. הקורא המצוי מפתח עוינות למי שמצדד באויביו.  (לת) איתי
  • 08:36
  • 27.11.11

27 בן אדם, התחיינה העצמות האלה? רויטל גולדפיש
  • 08:37
  • 27.11.11

בפנטזיות האדיטוריאליות שלכם עיבדתם אותנו כמכנה משותף נמוך מים המלח, כחומר ביד היוצר, כמייחלים אל דברכם. אבל אנחנו נבונים מכם, משחרים לחומר טוב יותר (כמה יואב קרני יש בשוק???), מבחינים כיצד אתם טועים בתחזיותיכם פעם אחר פעם וממשיכים בשלכם כמו לא אירע דבר. את ערוות עילגות שפתכם ודלותכם התרבותית ניסיתם לכסות בטורי ניו ז'ורנליזם מתחכמים - ולא עלה בידיכם. באין בדק בית מעמיק העצמות היבשות לא יקומו לתחייה.

28 1+  (לת) Doron
  • 08:43
  • 27.11.11

29 רוצים עיתונות איכותית רון
  • 08:46
  • 27.11.11

קודם כל תפסיק לקרוא לאלה שמחוקקים חוקים שנועדו להגביל את שכרון הכח של העיתונות (ע״י מנגנון פיצויים ראוי) בתור חשוכים ואופורטוניסטים ואחר כך אולי נתיחס לגיבוב המתנשא שלך ברצינות

30 ניתוח מבריק ומדכא.  (לת) אייל
  • 08:46
  • 27.11.11

31 איך בדיוק כתבה זו מחזירה לעיתונאים את אמון הציבור yk
  • 09:19
  • 27.11.11

נדמה לפעמים שכדי להיות עיתונאי היום לא כל כך חשוב להיות חרוץ אמיץ או חכם. בעיקר צריך להיות רשע. כמו כן, אסור גם לכתוב דברים טובים על שום דבר (חוץ מאשר על העיתונאות עצמה ואלי גם בית המשפט העליון)

32 בזכות התקשורת פוליטיקאים מושחתים יושבים בכלא אריאל
  • 09:28
  • 27.11.11

רשימה חלקית: אברהם הירשזון, רפאל פנחסי, אריה דרעי,גונן שגב, עמרי שרון, דודי אפל, משה קצב,

  •   התקשורת לא עשתה מאומה נגד שרון ואולמרט כשהיו בשלטון. ולא מפני שחשבו שאלה הם צדיקי הדור.  (לת) שלמה
    • 11:29
    • 27.11.11

  •   אל תצרף את שרון לאולמרט. מונימייקר
    • 12:07
    • 27.11.11

    אריק שרון מעולם לא הואשם ולא הועמד לדין. הוא ורעייתו לילי ניהלו כל חייהם אורח חיים פשוט וצנוע והתרחקו מכל סממן של בזבזנות ומותרות. שמם מעולם לא נקשר לדירות במגדלי צמרת או לבילויים בבתי מלון מפוארים. אריק עצמו גם התפטר מהכנסת כדי לא לאבד את מינוי החרום שלו בצה"ל. בושה לכנות אותו מושחת. ניתוץ סמלים ומיתוסים זו דרך בטוחה להפוך עם לעדר.

  •   חחח שרון ניהל חיים צנועים בחוה בת אלפי דונמים שקיבל במתנה ממליונר צנוע
    • 19:33
    • 27.11.11

    בעזרת המדינה, ושרון גו'ניור אף טעם 8 חדשים בכלא על חלק מזערי מהשחיתויות שהלכו במשפחה המהוללת הזו..
    צנועים עאלק..

  •   ה"מעולם" לא מוזר?כי שרון הוזכר בסיפור האי היווני בקשרים עם שלף המיליונר האוסטרי והקזינו בירחו הפך לצדיק "כשר למהדרין" בגלל הפינוי אלה שהכתירו אותו היו בדיוק אלה שקראו לו רוצח במלחמת לבנון הראשונה  (לת) בלי להשוות
    • 19:36
    • 27.11.11

33 אותה המנגינה בשינוי המפתח המוזיקלי. התקשורת הליברלית בעולם מעולם לא התרגשה מתגובות צרכניה. מונימייקר
  • 09:32
  • 27.11.11

פורסמו בזמנו דבריו של עורך עיתון אמריקאי ליברלי לצוות העיתונאים: "אין זה תפקידנו לפרסם דברים שישאו חן בעיני הקוראים, אלא רק את מה שמקדם את האג'נדה של העיתון".
מה שהיה הוא שיהיה, אמר קוהלת בן-דוד.

34 למה איבדתם אותי העומד בשער
  • 09:37
  • 27.11.11

האמת שאני מגדיר את עצמי כשמאלני,אבל כשאתם מפרסמים כתבות כאלו (זאת רק דוגמה אחת מהזמן האחרון) אל תצפו שאנשים יישארו איתכם...

http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1569145
אותי בכל אופן-איבדתם

  •   נכון, עם כתבות כמו אלה על האני ג'אבר אפילו "שמאלנים" כמוך בורחים אסף
    • 10:05
    • 27.11.11

    מהסיבה שמלבד קומץ, אנשים מטבעם לא רוצים לנסות לראות דברים מנקודת מבט אחרת, וזאת הטרגדיה. אין בכתבה של גדעון לוי הצדקה של רצח, כמו שאתה קורא אותה כנראה. הרי אם היית אתה בנעליו של ג'אבר, יש סיכוי שהיית פועל באותה דרך. כל עוד תסרבו לראות את הסבל של הפלסטינים והם את שלנו, לא יקרה פה כלום.

  •   אותי איבד כל מי שאינו מסוגל לראות את הדברים גם מנקודת מבט כזאת  (לת) אחד בירושלים
    • 11:13
    • 27.11.11

  •   אז אתה הקורא שהם לא איבדו?! קרן
    • 11:45
    • 27.11.11

    אסף - לך תנוח ולא לשכוח לקחת את הכדורים - כמה דברי ההבל ורעות הרוח אתה מפזר פה....

35 למיטב הבנתי אתה לא עיתונאי אלא בעל טור במקרה הטוב בני
  • 09:38
  • 27.11.11

והבעיה במדינה היא בציבור ולא אצל העיתונאים.
התחנפות להמון לא תעזור לך או לאף אחד אחר.

36 בלי עיתונות משוחררת וחופשית אין לי מה לחפש במדינה הזאת. המדינה הופכת לדוחה יותר מיום ליום מכל הבט אפשרי ורק בזכות העחתונות אפשר להחזיק מעמד  (לת) צביקי
  • 09:39
  • 27.11.11

37 סוף סוף אחד שמדבר לעניין. רוני
  • 09:49
  • 27.11.11

צודק בכל מילה. "קהל היעד" אכן נעשה חשדן כלפי כל אייטם שהוא צורך מהתקשורת ולא בכדי. כשעיתונאים הפכו להוגי דעות מטעם עצמם, במקרה הטוב, או מטעם פוליטיקאים ו/או אילי הון, במקרה הפחות טוב, לא נותרה לנו כל ברירה אלא לשמוח על השינוי המתרחש באוויר. ולא משנה איזה שינוי, הכל עדיף מהמצב הנוכחי. עד כדי כך המצב חמור מבחינת האמון בתקשורת. ככה זה כשרוב מוחלט של העיתונאים מועל באמון פעם אחר פעם. בסה"כ רצינו מה שמגיע לנו. תקשורת בסיסית חפה מאינטרסים ומאג'נדות. מצרך בסיסי בעולם המערבי. לצערנו מנעתם זאת מאיתנו.
בתקווה לשינוי חיובי בקרוב...

38 עניין של פרספקטיבה פלוני מודאג
  • 09:56
  • 27.11.11

קשה להעביר ביקורת קצרה על מאמר מורכב שכזה. מר ברזל אכן נוגע בנקודות עמוקות וחשובות. אבל חסרה לו פרספקטיבה מסוימת: לדעתי, העיתונאים איבדו את היכולת לנגוע ללבו של הקורא באמצעות תכנים שיש בהם לאפשר לו למקם את עצמו במרחבי הקיום האנושי. כך לבסוף, נותר הקורא בבדידותו ובחוסר יכולתו לשייך את עצמו למסגרת כלשהי שעמה הוא עשוי להזדהות.

39 אין מנוס, צריך להחליף את העם  (לת) אחתאחת
  • 10:18
  • 27.11.11

40 השמאל עדיין חי בתיזה של להחליף את העם , שלטון המיעוט יפול לבד @ בנצי - א @
  • 10:59
  • 27.11.11

בג"ץ ועיתונות בוחרים את עצמם ומתנגדים לשלטון שנבחר בבחירת וצועקים דמוקרטיה
העם לא קונה

41 בואו נודה באמת: משחקים כאן גורמים שלא בשליטת התקשורת והם 1. הדמוגרפיה 2. הגזענות, וכוונתי לגזענות של מה שמכונה "העם" - כלפי מה שהוא אשכנזי ומה שמזוהה אצלם כאשכנזי - חילוני, משכיל וליברלי (ושלושת הדברים בחבילה אחת וקשורים זה בזה). אחרי שנכיר באמת הזאת, אפשר להמשיך בפולחן המזוכיסטי של הכאה עצמית, אם למישהו זה נותן פורקן  (לת) אחד בירושלים
  • 11:11
  • 27.11.11

42 אתה גם מנותק רוני
  • 11:22
  • 27.11.11

אתה וחבריך אינם כלבי השמירה של הדמוקרטיה. רק עיתונות מקצועית וטובה יכולה להיות,ואתם כבר מזמן סוג של פרופוגנדה שחורה.,שהקשר בינה לבין עיתונאות מקרי לחלוטין.

43 המאמר כללי ביותר, ואינו נותן כמעט שום דוגמא ספציפית. לכן קשה להבין למה מתכוון המחבר.  (לת) שלמה
  • 11:24
  • 27.11.11

44 גן, איכשהו לא הצלחתם להסביר לנו שאתם מקצועיים מודרניסט
  • 11:34
  • 27.11.11

ואיכשהו נותרנו תחת הרושם שאתם חבורת תועמלנים שישקרו בעונג כדי לקדם אידאולוגיה - זוכר את הדיווח על המחאה החברתית? נכון, כשלתם בהסברה. בטח. אתם סופר בסדר, רק לא הצלחתם להסביר לנו כמה אתם בסדר והכל בסדר.

45 קישקוש בלבוש בשירות המימסד הימני קיצוני. המימסד מסמן לו אובייקט שצריך לשנוא ולהסית נגדו ומנהל בתחכום רב תעמולת זוועה לדה לגטימציה של אותו אובייקט מטרה. קישקשתא
  • 11:34
  • 27.11.11

זאת השיטה, היא עובדת ולמרבה הצער והחרפה גם מצליחה. גם מערכת אכיפת החוק מסומנת כאובייקט מטרה להסתה ולדה לגטימציה. לעומת זאת העתונות החרדית למשל לא מסומנת כאובייקט שיש להסית נגדו וכך גם בתי הדין הרבניים שהם גרועים לאין שיעור מבתי המשפט הממלכתיים - הכלליים. אז לא צריך להתפלא על כך שהכותב הנכבד לא מסביר לנו מדוע העיתונות החרדית היא למשל בסדר וכותבת אמת, ומדוע בתי הדין הרבניים נחשבים לבסדר בעיני הציבור. שכן כאמור המאמר הזה בא להשתלב בצורה ערמומית ומתחזה בקמפיין ההסתה נגד התקשורת. הוא כאילו בעד תקשורת חופשית (למשל כמו זו החרדית) והוא לא מבקר את הרוח והכוונה האנטי דמוקרטית בעליל של מציעי ההצעות הנבזיות וחסרות התקדים, אלא הוא בעצם מגן על מגמת החרבת הדמוקרטיה בגלל העיתונות שהיא לא בסדר. במילים אחרות מר נתניהו ראש הממשלה שהוא סמל ומופת לאמירת אמת צרופה בכל נאום וראיון, מאשים בצדק מלא והוא נשמע ממש אמין וערכי כשהוא דורש מהעתונות שתכתוב ותשדר אמת. נו, אשרי המאמין ואשרי מסיח הדעת מהעיקר שמצטרף לגל האנטי הדמוקרטי במסווה של מי שדואג לדמוקרטיה.

46 מאמר חכם ולא צודק יהוחנן
  • 12:24
  • 27.11.11

לפעמים זה מה שצריך. כן ירבו!

47 זה קודם כל כי אתם שקרנים ושנית בגלל תאוות הבצע.  (לת) המתעורר
  • 12:28
  • 27.11.11

48 שלומי היקר כמו תמיד אתה יודע לקלוע או לפחות כמעט לקלוע לנקודה מ
  • 12:29
  • 27.11.11

נהניתי מאוד לקרוא את הטורים שלך ב themarker כשעוד הייתי מנוי. אני יכול לספר לך מתי איבדתם אותי כמנוי - זה היה אחרי שירות מילואים. במהלך השירות היתה תקרית בה פלסטינאי גנב עזים מאחת ההתנחלויות, בוצע אחריו מרדף שלא הצליח על ידי רכז הבטחון של ההתנחלות וכמובן שהעזים נעלמו. זה היה בשבת, הכותרת ביום ראשון בהארץ היתה - מתנחלים התנכלו לרועה עזים פלסטינאי. באותה כותרת איבדתם כמה קוראים שהיו מנויים לעיתון. איבדתם אותנו כשהתחלתם באופן בוטה יותר ויותר (עם כל קדנציה של נתניהו) להציג צד אחד בלבד גם במחיר של ויתור על האמת ועל העובדות. דרך אגב אתם לא שליחי ציבור אלא שליחי המעסיק שלכם, וככאלה אין לכם זכות למשל להחזיק מסמכים סודיים בסיטונאות ולהפר הסכמים עם שירות הבטחון שדווקא עשה מאמץ בשביל לא לפגוע בחופש העיתונות. עם כל זאת בעיניי חוקים אינם הדרך לבצע ביקורת על העיתונות, הביקורת הטובה ביותר היא ברגליים, ולראיה מספר המנויים ההולך ומתדלדל של העיתונים הגדולים ומספר האנשים שעברו לקרוא עיתונים חינמיים כאלה ואחרים או עברו לקריאה באינטרנט בלבד.

49 או, סוף-סוף קצת הסתכלות פנימה.  (לת) ל.
  • 12:30
  • 27.11.11

50 צעד חשוב בכוון הנכון גל
  • 12:39
  • 27.11.11

וכמו בחיים, אתם העיתונאים תתחילו להתייחס לאחר (שכיום אתם מכנים פאשיסט בבוז) בכבוד ותראו שהאמת נמצאת אי שם בין השנאה העצמית שהפכתם לעגל הזהב לבין הלאומנות הדוחה של הימין הקיצוני. פחות או יותר ביבי, המנהיג המרשים ביותר שהארץ הזאת ידעה מאז דוד.

  •   ביבי גדול בכמה מידות מדוד [המלך או ב.ג.? לא חשוב] ג'מילי
    • 13:26
    • 27.11.11

    פולחן אישיות כמו בצפון קוראה של המנהיג, אשתו והבן זה מה שיביא מזור לתקשורת.

51 מאמר מצוין ! אבל אגיד לך למה ובמה!!! b
  • 13:39
  • 27.11.11

לא ימני אני ולא שמאלני, משתדל להיות מאוזן אני.

המלחמה האישית נגד ביבי ושרה [לא האידיאולוגית] ממחרת הבחירות, היתה נבזית ומאוסה, ובעקיפין היתה מלחמה נגד העם ובחירתו.

ולאחרונה המערכה נגד סולברג - אדם הגון שלא חטא לאיש - אף היא נעדרת כבוד ומוסר, ואינה אלא מלחמה נגד חצי העם או רובו.

הסגנון של השמאל [לא עמדותיו] דוחה כל אדם בעל טעם טוב.

המלחמה ב"כיבוש" חורגת מזמן מהומניות ומאהבת השלום ואינה אלא נסיון לקואליציה עם הפלשתינאים נגד ה"יהודים" !. ה"עם" יהודי, ולמה תצפו שיאהב זאת?

בקיצור הפכתם עצמכם לאויב העם, ואף הוא הפך לכם פניו והיה לכם לאויב

52 מאמר חשוב, וראוי לדיון.  (לת) משה
  • 13:43
  • 27.11.11

53 איפה מתנגדי הימין והגוש הדתי הקיצון אחד העם
  • 13:49
  • 27.11.11

שלומי ברזילי, הארץ והעיתונאים השפויים, לא איבדו את הקוראים. אנשי יריב לוין, זאב אלקין ורותם מעולם לא היו מקוראיהם. מה שאבד, או יותר נכון טרם נמצא, הוא הגרעין שידליק וילכד את המרכז בשפוי. חסר אותו איש מחשבים נחוש שהצית את מחאת הקוטג׳. חסרים דפני וחבריה שבאמצעות רגישות חברתית והברקת ה face book גיבשו קבוצה שמעולם לא הייתה מתאחדת. הניצוץ הזה חסר למרכז השפוי, קבוצה קטנה של אנשים לא יותר, בתימהון ושליטה בתקשורת ברשתות חברתיות הם יציתו את כל השאר. הם אלו החביאו למאסה קריטית שתיצור את תגובת השרשרת שתעיף את כל הימין והחרדים ממוקדי הכח, כל זה בחכמה ובאמצעים לגיטימים. היכן הם אותם שלושה ארבעה חכמי התיקשורת החברתית, כל האחרים ילכו בעיקבותיהם

54 העיתונות עברה מהפך, המידע בשרות הדעה, כל אחד פראוודה של עצמו.  (לת) מצפון
  • 13:50
  • 27.11.11

55 גם אותי איבדתם כמנוי, אך לא כקורא.. חיים מיפו
  • 13:54
  • 27.11.11

בדומה למ׳ (תגובה 48) ולעומד בשער (תגובה 34), גם אני הפסקתי את המינוי שלי לעיתון לפני כשנתיים. עם זאת, אודה ולא אבוש, לא הפסקתי לקרוא את העיתון (רק באינטרנט, ואני מקווה שגם כאן אתם מצליחים להרוויח משהו). הסיבה שאני ממשיך לקרוא, למרות שבהרבה מקרים אינני מסכים עם מה שאני קורא, היא שאני לא מאמין במדיניות של בת יענה. אני לא חושב שאם אתעלם מהדעה של אדם זה או אחר, היא פשוט תיעלם או תפסיק להיות רלוונטית. אני מאמין שחייבים להמשיך להקשיב אחד לשני, בתקווה שיום אחד נמצא את הדרך לחיות יחד תוך כבוד הדדי. לצערי, בשנים האחרונות האיזון בין כותבים מימין ומשמאל מופר ונדחק דרך קבע, ולעיתים מתקבל הרושם שאצל חלק מהכותבים בעיתון אבדה היכולת לשמוע, להקשיב ולכבד את מי שחושב אחרת וזה תהליך עצוב ומצער. אני בכל אופן, עדיין לא אמרתי נואש וממשיך לקרוא לשמוע ולהקשיב למי שחושב אחרת ממני ואומר זאת בדרך תרבותית. אני מקווה שגם עורכי הארץ רוצים לפעול בדרך זו!!!

56 קרן, כיצד בדיוק תעשו את זה כאשר הטייקון משלם את המשכורות שלכם? אזרח
  • 14:00
  • 27.11.11

לדעתי רק הקמה של עיתונות אינטרנט אלטרנטיבית יכולה להשיג את המטרה שניסחת בפסקה האחרונה.

57 לא איבדנו כלום כי ביסוד חברתנו מולכים קרבניות, צדקנות וייצר אלימות חריף. ההתעללות והברוטליות כלפי הפלסטינים - כמו שפרופ' לייבוביץ חזה ב 1967 שיהיה - הם בשורש ההתבהמות הקולקטיבית. לגבי הטוקבקים - האינך מודע שמוצאם בד"כ מפס הייצור של ארגון או שניים משל המתנחלים - הנושא נחקר (לדוגמה ע"י יוסי גורביץ) - סביר ש 20 -30 מהטוקבקים במדור פה נשלחו ע"י אדם יחיד או שניים בלבד מאותה המאפיה? לכן הם אינם מדד לשומכלום.  (לת) הרב נפיח
  • 14:18
  • 27.11.11

58 אולי אבדתם את הקוראים אך הם, מה לעשות, כבר מזמן לא קוראים וגם אם יקראו לא יבינו את הנקרא שלומי, האוכלוסיה בישראל השתנתה
  • 14:24
  • 27.11.11

וגם משרד החינוך תורם את תרומתו הצנועה להעמקת הבערות והתפשטותה

  •   צודק. העיתונות לא אשמה - בודאי לא עתון הארץ קרקפת מגורה
    • 17:03
    • 27.11.11

    שעד לאחרונה סכר באצבעו - כמו הילד ההולנדי - את מבול ה DUMBING DOWN. מדיניות ההגירה ההמונית של מפא"י התנקמה במדינה והתנקמה גם במפלגת העבודה. המוני הסנקולוטים [האביונים] שהובאו ארצה בכמויות אדירות הרתיעו את המעמד הבינוני היהודי בארצות הרווחה מלעלות ארצה. בהדרגה נשתנה אופי המדינה כי המעמדות הנמוכים נמשכו באופן טבעי לימין.

59 אשויין, תתחילו מזה שלא תסתמו לי את הפה בטוקבקים ותגרשו אותי לפייסבוק.  (לת) שפתי כהן
  • 14:35
  • 27.11.11

60 זו לא התקשורת הציבור הישראלי ברובו אנטי דמוקרטי לא להלקאה עצמית
  • 14:38
  • 27.11.11

הציבור בישראל משלים עם מדיניות של אפרטהייד וחוקים פשיסטים הרואים אור ישנם גם הרבה עובדי אלילים שמאמינים והולכים שבי אחר מנהיגי כתות כתחליף לדמוקרטיה רק תביטו ''בשירת נשים''

61 על שני פשעים לא נסלח לכם. על פשעי אוסלו והאסון שהביא, על פשעי ההתנתקות והאסון שהביא נזכור ולא נשכח
  • 14:44
  • 27.11.11

על האיתרוג של שרון הנבל שבעט בסקר הבוחרים שלו.
על ההלשנות בחו"ל על חילי צה"ל.
על זה שאתם מקבלים כאמת צרופה את טענותיהם של הפלשתינים ובועטים באמת היהודית.
על שהפכתם את חבלי מולדת לשטחים כבושים.
והרשימה ארוכה ארוכה.
ולוואי והשלטון הנוכחי יצליח להעמיד אתכם במקומכם.
דברו אמת ואיש לא יציק לכם.

  •   זאת תגובה אופיינית אדר
    • 16:21
    • 27.11.11

    של מי שהבטחון שלו כה חזק עד שהוא לא מסוגל לחשוב ותגובותיו פבלוביות.
    מדוע אתה חושב שהשמאלנים "הפכו" את חבלי המולדת לשטחים כבושים ?. עובדתית זה נכון - כל שטח שנלקח בכח הוא כבוש.
    אבל צריך להאשים מישהו אז בוחרים את מי שנוח. הרי לא תאשים את הערבים ....

62 הלקאה-עצמית שלא הייתה מביישת שום נזיר קתולי הישר סנטר
  • 15:14
  • 27.11.11

ניתן לדבר על בגידת העתונאות בקהל-יעדה. יתכן כי יש בכך גם טעם. ברם יש לשים סוף לפופוליזם שהוא-הוא הצורה הדוחה והמגעילה ביותר של התנשאות ושנאת-אדם.

העם שונא את העתונאות כי הוא תמונת-ראי של החינוך שלו.

  •   טורקיזציה של הרחוב היא תהליך מתמשך ויש לה תוצאות בקלפי ובאיבה לתקשורת זיווית
    • 17:16
    • 27.11.11

    סיפר לי בן הארץ ששב משנה באירופה באמצע שנות השישים שכאשר ראה את העשן המיתמר מדוכנים קטנים של שיש-קבאב שהוצבו בשדרה המרכזית בעיר מגוריו הוא נכנס לדכאון לחודש.

63 צודק  (לת) כפיר
  • 16:05
  • 27.11.11

64 מכה על חטא? אלי הרחובותי
  • 16:31
  • 27.11.11

הכתב יודע שהיללות של העיתונאים לא עושות רושם על אף אחד לכן הוא מציע לשמאלנים איסטרטגיה חדשה והיא "הכאה על חטא" . הסיבה היא לא משום שהשמאלנים חושבים שהם טועים אלא משום שהם מקווים שכך הם יוכלו להמשיך ולהחזיק בשלטון! לא יעזור לכם כלום, "הרחוב" התעורר ואנחנו לעולם לא נרשה לכם לשוב ולרדות בנו!

  •   אלי הרחובותי ושכמותו מבטאים את האמת - יש כאן גזענות מובנית של "העם" עם דת מדאורייתא נגד הסמול. הכאה על "חטא" יעילה בערך כמו שהיתה יעילה בשביל יהודים בגרמניה של שנות ה30. יש כאן מלחמה בין שני עמים/גזעים, דוברי עברית  (לת) אחד בירושלים
    • 17:34
    • 27.11.11

  •   יפה - אך לא גזעים - מעמדות  (לת) ענר
    • 18:46
    • 27.11.11

65 קשקוש בלבוש  (לת) לך תלמד עתונות
  • 17:02
  • 27.11.11

66 הקהלחכם ממושכי העט כמו שהעדר חכם מהמשכוכית ידידי
  • 17:06
  • 27.11.11

מר ברזל פיספסת בגדול טעית בניווט. הפתרון בדיוק בכיוון ההפוך.אין בעולמנו חכם מהשוק.הפסיקו כבר חבריך ואתה להסביר את השוק. את השוק לומדים לא מסבירים.ואתה כמו חבריך הטועים בכיוון ההפוך צא ולמדמאחורי הצאן ,כמו שמסופר על רבי עקיבא.הוא עשה זאת 40 שנה. הצאן זה הקהל. הקהל לא צריך להסביר מדוע הוא מתעב את התקשורת ,הוא פשוט מתעב.נ ק ו ד ה והוא ינצח כי הוא קרוב יותר לאדמה. לך אל הנמלה עצלואל תסביר מקומה 17.

67 נק' נוספת ברשותך,הקרב על הרייטיג רז
  • 17:53
  • 27.11.11

היום אנו חיים בעידן של תקשורת רב ערוצית,המלחמה בין הרשתות וזו פשוט מלחמה יצרה עיתונות שיטחית,עיתונות שמעצימה אירועים איזוטרים,תקשורת שבה המילה מקצועיות התחלפה בשיטחיות.חשוב שתהיה תקשורת נושכת וצעקנית אבל לא על חשבון בדיקת העובדות והצלבת מידע והכי חשוב מתן זכות תגובה אמיתית.אני שניזון מתקשורת כבר הרבה שנים רואה בתקופה האחרונה את הירידה.מי יודע אולי חוק לשון הרע יעשה רק טוב ומעז יצא מתוק.חוץ מזה אחלה מאמר.

68 בחדר המצב של הימין יש שתי מחלקות חני
  • 18:25
  • 27.11.11

זו של המטקבקים חלשי הדעת שמהללים ומשבחים את ביבי וליברמן ומגדפים את ה"סמול". והמחלקה השניה של תתי האדם שלא מסוגלים אפילו לכתוב נח בלי שבע שגיאות - מחלקה זו מופקדת על עשיית לייקים לטיקבוקי המחלקה הראשונה.

69 איבדתם אותנו בגלל מסעי השנאה וההסתה מעל דפי עיתונכם חיים
  • 18:26
  • 27.11.11

כלפי כל מה שלא מצטייר כשמאלני. למשל, פירסמתם מאמר של גדעון לוי בו הוא מכנה את השופט סולברג בשם עבריין וכל זאת, מפני שהוא מתגורר בגוש עציון. לפלא הוא בעיני, מדוע לא נמצא עד היום מי שיגיש תלונה בגין עבירה של העלבת עובד ציבור. אתם מפרסמים גם את הדמגוגיה של גוש שלום המצטיינת בראיה חד מימדית של הסכסוך ישראלי-ערבי. אתם נותנים במה לאנשים כמו אילנה המרמן המתגאה בביצוע עבירות לפי חוק הכניסה לישראל, מפני שהמצפון האישי שלה גובר לטעמה על החוק. דוגמאות לא חסרות.

  •   מי הפריע לך להגיש תלונה? אתה מחכה שמישהוא אחר יעשה את העבודה בשבילך? שאול
    • 20:11
    • 27.11.11

    חוץ מזה, אם כל מה שכתוב ב"הארץ" הוא דמגוגיה, אז למה אתה קורא את "הארץ"?

70 It's absurd, that a journalist thinks it's his job to propagandize Old hack reporter
  • 18:44
  • 27.11.11

The function of a journalist is to REPORT news and facts. The interpretation according to an ideology is not his job. If he thinks it is, then he is a a politicians masquerading as a reporter, and he had just lost the election. So what? His opinion is just one opinion. Report the facts. That's your job. That's the first thing I learned in journalism school. Mixing opinions with reporting is the first sign of bad journalism. And now bad journalists mourn the fact that they failed in their self-annointed task of propagandists? Give me a break. It's not your job, just as it's not the work of a sexologist to tell me whether to screw from behind or from the front. Just tell me how , and I'll do the rest. Stick to your job

71 זה לא מהיום. זה ככה יובל שנים שליח
  • 18:59
  • 27.11.11

בשלהי שנות ה-50 בנתה ישראל בחצי סוד 'מפעל' אסטרטגי במדינה כלשהי. בא כתב רציני של עיתון זה וביקש לעשות כתבה. גם אני התראיינתי ועוד כמה. כשקראנו את הכתבה באנו לירוק על האיש ועל השקרים שהוא כתב.
מאז, העיתונות בכלל ועיתון זה בפרט אינם מצליחים לשדר אמינות.

72 מי שנוגע בנושאים שהעיתון הצדקני לא רוצה שיזכרו מצונזר, ואוי למגיב שמגבה את תגובתו בהצגת עובדות. זו בעיקר הסיבה שהשמאל השניא את עצמו כי העובדות הלא נוחות נעלמות  (לת) מעלימים תגובות
  • 19:44
  • 27.11.11

73 אובדן האמון בתקשורת - אין לי מידע לגבי כלל הציבור, אבל לגבי המקרה הפרטי שלי, כן. בהחלט כן. שגיא
  • 19:52
  • 27.11.11

קשה לי להפריד בין השינויים שעברו עלי והשינויים שעברו על התקשורת. אימי מנוייה ותיקה של "ידיעות", ובתור נער הייתי קורא אותו באופן קבוע למדי. היום, אני לא מסוגל לקרוא בו שתי שורות מבלי להשליך את הצהובון הרדוד הנ"ל לשולחן בחלחלה.

במשך מספר שנים אחרי הצבא הייתי מנוי של "הארץ". היום, לצערי, אני לא מסוגל לקרוא בו שתי שורות מבלי להשליך את הבטאון הפוליטי הנ"ל לשולחן. כן. בחלחלה.

האם השתניתי כל-כך? אולי. התבגרתי. כיום אני בקורתי יותר מבעבר. מחפש מידע אובייקטיבי, סולד מכתיבה מגמתית ופשטנית. אבל אני משוכנע למדי שהשינוי איננו רק בי.

כיום, נראה שהעיתונות בפרט והתקשורת הממוסדת ככלל מספקת לך שלוש אפשרויות: סיקור צהוב, סיקור מגמתי, או סיקור צהוב ומגמתי. עם מבחר כזה, האם זה פלא שהציבור סולד מכם? כאשר נראה שהצגת העובדות כפשוטן כבר איננה מטרה שהתקשורת מציבה לעצמה, האם זה פלא שחלק מהציבור מריע כאשר השלטון מתחיל בהקמת "משרד האמת"?

74 אכן יש נתק בין העיתונות היומית, הרדיו והטלביזיה לציבור רחב במדינה, אבל הדיאגנוזה שגויה דני, ירושלים
  • 20:01
  • 27.11.11

כלי תקשורת אלו מייצגים מגוון רחב של קולות שנשמעים בתל-אביב (ולעתים אפילו בירושלים), והבעיה היא הריכוזיות של התקשורת שמטבע הדברים מעצימה קולות ליברלים תל-אביביים. כשמדווחים על בעיות במקום כמו חצור הגלילית, מע'ר או ירוחם, גם אם הכתבים מתגוררים במקומות אלו, נקודת המבט היא לעולם מתל אביב. זה מייצר ניכור עצום, משום שמרבית אזרחי מדינת ישראל שומעים על מה שקורה להם מנקודת מבט מרוחקת. זה כמו להקשיב לדיווחים על הנעשה בישראל בתקשורת הצרפתית או הבריטית - שבה מתייחסים אלינו כמו ל"ילידים" בקולוניות. נסו לדמיין מה היה קורה לו אחד מהעיתונים המרכזיים בישראל (חוץ מהאיתיחאד) היה יוצא לאור בחיפה עם כתבים שמגיעים לישיבות מערכת בחיפה - היינו מקבלים תמונת מציאות אחרת על החיים בישראל. התקשורת הישראלית לכן מקבלת כמובן מאליו את ההיגיון שלפיו תל אביב היא הטון העיקרי ואפשר להתייחס ל"שאר הארץ": ניקח דוגמא תמימה לכאורה - כתבות התרבות בעיתון "הארץ" שבהן כל אספקט תרבותי שמתרחש בבאר שבע או אפילו בירושלים מדווח כמו נסיעה של תיירים לסיציליה. העיוות החמור ביותר ברשת שוקן התרחש עם המעבר של המקומונים לתל אביב - בירושלים, עיתון "כל העיר" שינה את פניו, והפך מאחד העיתונים הטובים בישראל לעיתון שאפשר לעטוף איתו דגים בשוק מחנה יהודה. באשר לטוקבקיסטים בתשלום שחיים בהתנחלויות - יש להם מספיק כספים ותמיכה ממשלתית כדי לייצר תקשורת אלטרנטיבית לחלוטין לתקשורת התל-אביבית ולייצר מספיק כוח נגדי שמתבטא בדוברים שנשלחים לעיתונות התל-אביבית ובצבאות טוקבקיסטים מגויסים. הנתק נוצר בכך שמרבית העיתונים בתל אביב מדווחים על מציאות זרה לחלוטין למרבית האזרחים ולא קשובים לבעיות האמיתיות שמטרידות אותנו. זה מאפשר לביבי וממשלת הביבים להמשיך להתעלם ממה שבאמת כואב לנו. כדי לעשות את זה צריך להפסיק לחפש קול אחיד שפועל במרכז מדומיין ולתת גושפנקא לקולות חיוניים שפועלים הרחק מגוש דן. זה לא משהו שאפשר לשנות בבת אחת, משום שהוא נוצר והתגבש כבר עשרות שנים, אבל לפחות כדאי לשים לב לכך כשמנסים לפתור בעיות.

75 הבנתיואב בנץ המציאות יואב
  • 20:30
  • 27.11.11

אני סבור שאתה לוקה בהבנת המציאות. שני עקרונות בסיסיים וחשובים ביותר, הייתי אומר קריטיים הינם אובייקטיביות ואי הטיחה פוליטית הינם אבני יסוד בבניית אמון הציבור. ניתצתם וריסקתם אבנים אלה עד דק. מי שאיננו מסוגל לדווח באופן אובייקטיבי אל לו לעסוק בתקשורת!!! אני אישית חדלתי מזה שנים לצפות בחדשות, לקרא עיתונים ומתייחס בחשדנות ואי אמון לידיעות תקשורתיות.

76 אתם כותבים לעצמכם לא לקהל הרחב משכנעים את עצמכם לא את הקהל הרחב משמיעים את קולכם לא את קול הקהל הרחב.זו התוצאה וזה רק קצה הקרחון של תחושת הקבס כלפיכם  (לת) דניאל
  • 20:33
  • 27.11.11

77 העתונאים אשמים!! אתם שטחיים,חסרי השכלה,מחפשי רייטינג,חסרי כל רגישות לזולת מחפשי סנסציות... בקצור,כמו הימין אתם כלום עם הרבה רעש.  (לת) עדד
  • 20:46
  • 27.11.11

78 לא מאמין לך.. itzik
  • 20:54
  • 27.11.11

שאלה לך אדון "עיתונאי"...
מה קרה...סוף סוף משהוא לקח אותכם העיתונאים וקצת ניער אתכם מכל הפופוליזם וההסתה שהסתתם את העם במשך שנים . בעיקר עם הסכמיי השלום....ידעתם לשוווק את הסכמי אוסלו...את רצח רבין...הכל בסתה .
על ביבי אריק שרון...בגין..שכחת אולי כמה חד צדדיים הייתם . בתקשורת.
כמה ליקקתם ליאסר עראפת...נתתם במה לכל טרוריסט עם זקן ג'ינגי' בגלי צה''ל וברדיו....תגיד אתה חושב שכל "קורבנות השלום" (עוד סוג של הסתה ).
ןמשפחותיהם..היו ועדיין טיפשים ורפיי שכל והחלטה....
תביט במראה ותראה....העם לא טיפש..
לא קונה את כל ההבלים שאתה וחבריך העיתונאים ששולטים בערוצי התקשורת....
לידיעתך...העם החליט שהימין יהיה בשלטון....דמוקרטיה....כמו שאתה ואני מכבדים.אז תכבד.
כמו שאני בלעתי את הרוק שלכם במשך מעט השנים שגרמתם אסון למדינה עם ההסתה העיתונאית תשב בשקט עכשיו .
יש עבודה לעשות.
לבנות מדינה.

79 השיטחיות העיתונאים ואחדות הדעות הם אלה שהמאיסו דרור
  • 23:24
  • 27.11.11

אותכם בעיני. הכותרות הבומבסטיות לסיפורים לא משמעותיים נתנו תחושה שיש אג'נדה ןהעובדות לא חדובות. העובדה שעיתונאי מבקש לאתרג ראש ממדלה רק כי הוא רוצה שיעשה משהו וכל התקשורת מתיישרת והוא עדיין נחשב עיתונאי בכיר

80 אולי תפסיקו להכנס בברק ולהתחנף ללבני שי
  • 06:54
  • 28.11.11

עוד אולי נחשוב שאתם עושים את העבודה שלכם

81 bias towards sensationalism and laziness  (לת) Shay
  • 06:56
  • 28.11.11

82 אתה לא מגזים עם "ההתקרבנות"?  (לת) רזי
  • 09:16
  • 28.11.11

83 אתה מדבר כאילו זה,בסך הכל, תקלה של העם שלא מבין אתכם נכון גל א
  • 15:13
  • 29.11.11

ולא קורא לחשבון נפש וחזרה מדרך האג'נדה, האתרוג והסתרת עובדות שלא מתאימות.
תכלס, רואים בכם חלק מגוש השמאל הקיצוני השולט בשידור הציבורי ובמשפט העליון רומס הדמוקרטיה. נמאס לקרוא שכל מי שלא חושב בדיוק כמותכם (רוב העם) הוא פשיסט רוצח משמיד עמים. אם אתם חושבים שככה תוכלו להמשיך, אז לכו על זה.

פרוייקטים מיוחדים