המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

למה ויתרתי על כרטיס אדי

אני מבקשת להצהיר בזאת, שאני מוותרת על כרטיס אדי. חתמתי עליו מזמן ולא התחרטתי לרגע, עד לימים האחרונים. ואם יורשה לי, במלוא הצניעות: חבל. כי אני לקוח לא רע. נושקת ל-40 מלמטה, לא היו לי מעולם צהבת או הרפס זוסטר, לא ביקרתי במדינות אקזוטיות ואספתי טפילים, והבדיקות האחרונות מראות כבד ראוי, לב בגודל הנכון, וקרניות שחבל על הזמן. ובנוסף, אני גם רוכבת על אופנוע, מה שלעניות דעתי הופך אותי ללקוח מועדף. אבל לא, אנא הסירו אותי מהרשימות שלכם (ואל תעשו טריק ותהפכו אותי ל"לקוח רדום". הלקוח אינו בתרדמת, וגם אם חלילה יהיה, לא תורשו להתקרב אליו עם סקלפל).

ציער אותי מאוד לגלות שבמרכז הלאומי להשתלות לא רק משתילים אלא גם עוקרים. בהינף מודעה ירושלמית אחת העפתם מרשימת התורמים והמושתלים את הנשים, כשנכנעתם ללחץ החרדים לפרסם את מודעות אדי ללא תצלומינו. ומה רוצה בעצם לומר המודעה נטולת הנשים? "תהיה גבר, תן כליה"? או "תהיה גבר, תקבל אונה"? או שמא "סמוך עלינו גבר, לא תתרום לאשה"? המודעה פונה ישירות לקהל שלא מוכן להשלים עם צילום פרסומי שבו נראים פני אשה. אבל עם דברים אחרים דווקא כן.

הצביעות מהפנטת במקרה הזה. אם, לא עלינו, נזקק גבר חרדי לתרומת איבר, והרב מאשר שתפילות לא יספיקו ויש לאפשר לרפואה המודרנית להתערב, הרי שכדי להציל את חייו, יקבל גם יקבל אותו אברך איבר מתורמת. אשה זרה, אפילו חילונית, ואפילו לא יהודייה בעליל. יילכו לעזאזל כל איסורי הנגיעה ואיסורי הנסיעה. פיקוח נפש קודם לכל, וחתיכת אשה תיכנס לו לקישקעס כדי להישאר, בעזרת השם. מה שצריך הוא תורם בריא עם אותו סוג דם. ואם חלילה ידחה הגוף את השתל, זה לא יקרה משום שמקורו בנקבה.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

אני מאמינה באמונה שלמה למדי, שלמרכז הלאומי להשתלות יש רק כוונות טובות. חתמתי ברצון והסתובבתי עם כרטיס אדי בארנק בתחושת עליונות מסוימת. תראו אותי, עברתי את מחסום החרדה, כולל משוכת "למי ייתנו אותי" - משוכה מוכרת למי שלא רוצים שבמותם יצילו את חייהם של רוצחים, למשל. חיים הם חיים הם חיים, ואם אתה מסכים שחיי אדם קודמים לכל, תתרום לכל אדם באשר הוא אדם. כשזה מגיע לפיקוח נפש, אני חרדית.

אבל אז צצה המודעה הירושלמית. המרכז הלאומי להשתלות עבר את מחסום הבושה, וסילק אותי ממצבת בני האדם. זו הפרת חוזה, רבותי.

אם הם היו אומרים: הפכנו למרכז החצי-לאומי להשתלות - קוצרים רק מגברים ומשתילים רק בגברים, ולנשים נקים מרכז משלהן - נו, ואם גם נמצא צידוק מדעי, אז שיהיה. אבל אין כזה צידוק. יש כאן רק ביזיון גדול.

אני לא מצפה מהחולים שעומדים בתור לתרומת איברים לקום ולמחות. גם ככה הם אוכלים מרורים. אבל אנשי הצוות הרפואי ביחידות הדיאליזה ובמחלקות ניתוחי החזה, והרופאים המשתילים, צריכים להזדעק: השתגעתם? אתם יודעים כמה אנשים סובלים מחכים להשתלה ואתם מעיזים להקטין בחצי את הסיכוי שלהם לחיים טובים יותר? או לחיים בכלל? ואם לרופאים יש יותר מדי מאבקים על הראש בימים אלה. אז לפחות שיוסיפו את העניין הפעוט הזה לסוף הרשימה שלהם.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נהדר! קום התנערה עם חמורים אוכלי כזבים. בהכול החרדים רוצים להתחלק - להם ה1/2 הגדול - אך גופותינו לא יהיו הפקר  (לת) גבר - גבר
  • 04:54
  • 27.11.11

  •   תחפשו לכם אוייבים,אנשים אומללים,רק חיסול החרדים יעשה לכם טוב,ממש הצרה הגדולה עלי-אדמות,איבדתם שפיות לחלוטין.  (לת) שי
    • 17:45
    • 27.11.11

  •   אכן זה נהדר כמחאה.לא ללכת בעקבותיה!!!  (לת) רועי
    • 18:09
    • 27.11.11

  •   לא צריך לחסל פיסית את החרדים. די בשלילת אזרחותם ובחיסול שפיכת כספי מסינו עליהם ככתוב "וביערת הרע מקירבך"...  (לת) ערן ארגוב
    • 19:44
    • 28.11.11

  •   למה גברת תרצה טועה תמר
    • 21:40
    • 28.11.11

    טועה \ שוגה \
    הכותבת היא בושה לנשים, לאנושיות ולאינטיליגנציה. במעשיה היא בעצם שמה ערכים כגון: הבכיינות הנשית, שנאת חרדים וכיו"ב לפני ערך החיים. האמינו לי, אני הראשונה לטעון שהתעקשות החרדים לחיות בחשכה פרימיטיבית פוגעת בכולנו כישראלים, יהודים וכבני אדם אבל זה לא מתקרב בכלל ללהיות סיבה טובה לוותר על האפשרות להציל חיים.

02 נשים מתות לא שוות זיו
  • 07:59
  • 27.11.11

פתחי קבוצה בפייסבוק. קראי לנשים לעשות כמוך. המחאה הזו השמית, המזוהה, אולי תגרום לגופים העומדים מאחורי הביזיון הזה להבין שיש להם מה להפסיד ( 50% מהתורמים) וזה הרבה יותר מכמה אחוזים של דתיים שיועילו להצטרף לתורמים, מה שבוודאי לא יקרה בכלל, כי הרב לא ירשה...
אני אעשה כך בעקבותיך ואצרף כל אשה שאני מכירה

03 רק להזכיר שהפרימיטיבים הדתיים לא מוכנים לתרום איברים  (לת) איציק המרכז
  • 08:13
  • 27.11.11

04 דמגוגיה בגרוש במחילה! חרדים גם תורמים איברים אבל רק עפ"י ההלכה. ולא מדובר בבעייתיות לתרום אלא בפרסומת שאינה מתחשבת ברגשות הציבור. זה הכל ואל תעשי מעכבר פיל  (לת) קוראת צינית
  • 08:32
  • 27.11.11

05 מסכימה עם כל מילה! חותמת אדי לשעבר
  • 08:42
  • 27.11.11

וסחתיין על הכתיבה המעולה. שנון ומצחיק.

06 אוי, באמת. תנוחי. אסי
  • 09:06
  • 27.11.11

"כשזה מגיע לפיקוח נפש, אני חרדית" אלא אם המודעה אינה לרוחי.

על זה נאמר לשפוך את התינוק עם המים.

07 ולמה לא להזכיר גם- אין ערבים בתמונות הללו, למרות שאחוז תורמי האיברים הערבים בארץ חסר פרופורציה לגודל האוכלוסיה שלהם. הם מעין בנק איברים חי ליהודים, ואז מתביישים לשים אותם על הפוסטר.  (לת) שמאלנית
  • 09:15
  • 27.11.11

  •   האמירה שהערבים הם "בנק איברים חי ליהודים" יכולה לצאת רק מפי חלאה מוסרית שאיבדה צלם אנוש - ואינה שונה במאום מהמנוולים היהודים שאומרים, על אותה מציאות ממש, שהאופן בו נוהגים הערבים בכביש (הסיבה המרכזית לתרומות אבריהם), נובע מ"ג'יהאד". איזו תגובה נאלחת, באמת. טפו. לא פלא שאף אחד לא משתין כבר על ה"שמאלנים" ומפלגותיהם. מודרניסט .
    • 17:50
    • 27.11.11

    האמירה שהערבים הם "בנק איברים חי ליהודים" יכולה לצאת רק מפי חלאה מוסרית שאיבדה צלם אנוש - ואינה שונה במאום מהמנוולים היהודים שאומרים, על אותה מציאות ממש, שהאופן בו נוהגים הערבים בכביש (הסיבה המרכזית לתרומות אבריהם), נובע מ"ג'יהאד". איזו תגובה נאלחת, באמת. טפו. לא פלא שאף אחד לא משתין כבר על ה"שמאלנים" ומפלגותיהם.

  •   מה רצית בעצם לאמר? למודרניסט
    • 19:10
    • 27.11.11

    שלהתייחס לערבים כבנק איברים זו התייחסות לא מוסרית (מסכים לכך, אם כי זו לא היתה בדיוק כוונת הכותבת)

    אבל אם זו הכוונה - איך זה מסתדר לך עם ה- "שמאלנים אוהבי הערבים" - שהימין מצהיר השכם והערב.

    וחוץ מזה - אם אתה כותב מגילה בכותרת - ניחא - לפחות תכתוב דבר שונה, תרחיב, תגוון בגוף התגובה.

  •   שמע, בעניין הזה אני סומך עליך מודרניסט, הרי בחלאות אתה מבין מצויין  (לת) הרי בחלאות אתה מבין מצויין
    • 15:41
    • 28.11.11

  •   מודרניכט מה יהיה? לא סיכמנו שאתה לא מגיב בעניינים שאין לך עליהם מידע מדויק? קוטוזוב
    • 00:39
    • 29.11.11

    מאיפה לך המידע על האופן בו מגיעים הערבים לתרומת איברים?
    ותגיד מה זה "שמאלנים"? זה סוציאליסט? ואם כן אז ביילין הוא שמאלני?
    ותגיד אותם מנוולים יהודים הם במקרה "ימניים"?
    ותגיד אתה מודרניכט או פופוליסט?

08 היום זה רק תמונות, מחר לא יסכימו שאישה חולה תקבל ממרכז אדי שום תרומה. וזאת רק ההתחלה  (לת) קריאה למחאה נגד כרטיס אדי
  • 09:47
  • 27.11.11

09 בעקבות זה גם אני - גבר במקרה - זורק לפח את כרטיס אדי שלי.  (לת) פלוני מודאג
  • 10:01
  • 27.11.11

10 ולא לשכוח - החרדים מקבלים פטור- יכולים לקבל כרטיס תמורת הבטחה שהרב ישקול תרומה תמר
  • 10:02
  • 27.11.11

יעני, לא יתרמו גורנשיט, אך מכיוון שהם יקבלו כרטיס, הם יקבלו גם עדיפות בתרומה על פני סתם חילוני

11 שערוריה ! אדר
  • 12:21
  • 27.11.11

"המרכז הלאומי להשתלות" כפי שהוא קורה לעצמו אינו כזה. אם זה גום ממלכתי יש להדיח את מנהליו מייד משום שהם נתנו יד ביודעין לאפליה על רקע של מגדר.
אחש שעל פי מעשיו הוא דואג לכסף של של אחרים אבל לא לזה שהעסיקו אותו פעל על דעת עצמו ובלחץ (של זמן) שיכנע את המרכז הלאומי להשתלות / אדי להדיר נשים צהכרזות.
במקום להפנות את משטרת ישראל לכך שאוטובוסים צפויים להנזק כתוצאה מכרזות הפרסומת החליטו "לשפוך את המים עם התינוק"
בניגוד לכותבת אני לא אבטל את חתימתי מלפני עשרות שנים כדי לא להעיש את מי שעלול להזקק לתרומה. אבל אלה שנכנעו לחרם, איומים ל ל כ ת !
(אגב, הגבתי כבר לפני למעלה מ - 6 שעות אבל לאתר פתרונים היכן לעלמה התגובית)

12 להאבק בחרדים על חשבון החולים הזקוקים להשתלה, האין זו בושה? אורכידאה
  • 13:08
  • 27.11.11

לדעתי הכותבת טועה. מי שיסבול מביטול המוני על ההסכמה לתרום את איבריו אינם החרדים, גם לא הרופאים, אפילו לא ראשי ארגון אדי, אלא רק החולים הזקוקים נואשות לתרומת איבר. המאבק בהתחרדות ובכניעת הממשלה, המפרסמים, חברות האוטובוסים, המלונות, רשתות השיווק ועוד ועוד לגחמות החרדים, אינו צריך לבוא על חשבון אלו שאין בכוחם להשפיע, כי כל כוחם הדל מושקע במאבק היומיומי על השרדותם הפיזית. אל תבטלו את חתימתכם על הנכונות לתרום כמחאה.

  •   הפעם, אורכידיאה, אינני מסכים איתך שגיא
    • 17:40
    • 27.11.11

    המאבק על אופייה החילוני והליברלי של ישראל צריך להיות לא רק צודק, אלא גם חכם.

    שימי לב לתהליך הקבוע: גורם זה או אחר המעוניין בקול אן בשוק החרדי פועל בצורה הפוגעת בציבור החילוני. אותו גורם יודע היטב שתגובתם של החילונים לפגיעה תהיה אפסית, אל מול רווח מובטח מצד החרדים. בשוק תחרותי, חוסר ניצול של הזדמנויות מסוג זה פשוט איננה אופציה. הן אם אתה איש שיווק, והן אם אתה פוליטיקאי. זו השיטה שצריכה לעמוד מול עינייך כאשר את שומעת קריאות לחרם חילוני. זו השיטה שחייבים לקעקע.

    קיימות מספר סיבות לוותרנות החילונית אל מול הנחישות החרדית, אך לעינייננו אתמקד באחת: קיומם של מוסר אנושי ותחושת אחריות חברתית, _שאינם_ כפופים למצוות האל או הרבי.

    אותה תחושת אחריות גורמת לאנשי המילואים להמשיך ולשרת למרות הפטור הגורף הניתן לחרדים. אותה תחושת אחריות גורמת לנו לחתום על כרטיס "אדי" למרות הפטור שחלק ניכר מהציבור החרדי נותן לעצמו. תחושת האחריות שאומרת "כן, אני פראייר, אבל אם אני לא אעשה את זה, אז מי כן"?

    למרבה הצער, הגישה הזו אינה ברת קיימא. הציבור החרדי איננו עוד אחוז או שניים מהאוכלוסיה, והדרך היחידה לשמור על המדינה שלנו כמקום שניתן לחיות בו היא לגרום לכך שהחלטות אנטי-חילוניות יעלו ביוקר רב לגורם האחראי להם. הדרת נשים? חרם חילוני מקיף. בעיית סירוב חתימה על "אדי"? או שיהיה ניתן לדרוש שהאיברים שלך יגיעו בעדיפות ראשונה מוחלטת לחותמים אחרים, או שיש להחרים את את "אדי". מילואים? כן, גם כאן. אנחנו צריכים לסרב להתייצב עד להשוואת חובת השירות לכלל האוכלוסיה.

    בטווח הקצר, ניתן לטעון שאלו אקטים לא מוסריים. בטווח הארוך, אלו האקטים המוסריים היחידים.

  •   תגובה מעולה, עניינית ומנומקת.  (לת) ממליצה!
    • 18:35
    • 27.11.11

  •   אורכידאה צודקת. "לא לחתוך את האף כדי לעצבן את החתול של השכן"  (לת) דניני
    • 23:19
    • 27.11.11

13 אני אינני רשום כתורם אברים אם כי אם מישהו מבני משפחתי יתרום אותי ללא ידיעתי סחטיין עליו. הסיבה היא זו, אף אחד עוד לא חזר לספר מה יש בצד השני ואם חס וחלילה תהיה שם טלבזיה איך אראה תכניות אם יעקרו את עיני. איך אשמע את כל השטויות של הרבי מלובביץ' אם יקחו ממני את עור התוף, איך אנשום את אויר גן עדן אם לא תהיה ריאה לנשימה ואיך אתרום דם אם כלי הדם שלי יוצאו ולא אוכל לךעשות כמה גרושים לפרנסתי. וכשאני מסתכל היום על העולם שאשאיר אחרי לא הייתי רוצה שאיבר מאברי ימשיך להתרוצץ בו וימשיך לסבול את הרוע שאופף את כולנו. אחמדיניג'ד, אסד, והימין הקיצוני והרגיל בישראל וכל הרוע המתלווה לקיומם.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 13:47
  • 27.11.11

14 חיסכון אתי
  • 13:47
  • 27.11.11

אם חוסכים מהם תמונת אישה, שיחסכו מהם גם את איבריה. לטובתם, כמובן

15 רניהתמרונים מזדהה עם הכותבת אבל … התם
  • 13:50
  • 27.11.11

בסופו של דבר, החתימה על הכרטיס היא לא טובה לאד״י. זה בשביל להציל חיים.

  •   מסכים עם התגובה אבל.... פרץ
    • 20:09
    • 27.11.11

    לא ממש הבנתי, עינין הדרת הנשים הוא רק במודעות או גם בפועל בביצוע? לא הבנתי, אני לא מירושלמים אני ממעלות...

16 אבל את מי בדיוק את מענישה בזה? פמיניסטית
  • 15:15
  • 27.11.11

פחות תורמים יזיק לכל מי שנזקק/ת לתרומה, לא רק לחרדים ואפילו לא רק לאנשי העמותה. צריך בהחלט להיאבק בחדרים ובהדרת הנשים, אבל עמותת אדי לא אחראית למצב, אלא הם מן הסתם חוששים מחוליגנים שישחיתו מודעות. אני לא חושבת שיש כאן איזשהי החלטה שהם לא רוצים תרומות מנשים (בשאר הארץ נותרו תרומות נשים במודעות) או שהם מעדיפים חרדים על נשים. החרדים לא ייבהלו מביטול כרטיסי אד"י, הם ממילא לא בעד תרומת איברים.

  •   לא אדי צריכים לשאת על גבם את המאבק בהדרת נשים מסכים איתך לחלוטין
    • 19:46
    • 27.11.11

    הם רק מנסים להגדיל את מאגר התורמים(תורמי איברם) על ידי פניה לעוד פלח אוכלוסיה.

  •   לא מדובר בפחד מהשחתה גם פמיניסטית
    • 19:47
    • 27.11.11

    כי אם קמפיין שנועד לקרב חרדים אל כרטיס אד"י - זאת על חשבון ייצוג נשים. האם אין גם נשים חרדיות? כמובן. אבל אותן לא רואים. ובשביל הגברים החרדים מסתירים נשים בכלל, לא רק חרדיות.

    במידה והכותבת תרצה שאיבריה ייתרמו לאחר מותה - הם ייתרמו גם ללא כרטיס אד"י, שאין לו שום משמעות משפטית-חוקית. הרי בני המשפחה בסופו של דבר רשאים גם להתעלם מכרטיס האד"י של המנוח/ה, ולסרב לתרומת האיברים. ובאותה מידה - לתרום את איבר המנוח/ה גם בלי שהוא או היא חתמו על כרטיס.

    מדובר פה על ייצוג של נשים במרחב בלבד, והיא לא "מענישה" אף אחד, אלא מוחה בדרך היחידה שיש לה ולי.

  •   היא נלחמת בתופעה נועה
    • 20:46
    • 27.11.11

    והיא צודקת לגמרי. אם בכל פעם שנתקל במקרה כזה נפתור את האשמים בהצדקות, 'לא חבל', אנחנו רק מפסידים מזה (שלא לדבר על אגד, או חברת הפרסום) פשוט נמשיך לקבל את אותו היחס. ובהסכמה כזו שבשתיקה, המצב רק ילך ויחמיר.

  •   לא נועה, לא בכל מקרה. אף אחד כאן לא דיבר על "כל מקרה". אלכס
    • 04:02
    • 28.11.11

    התגובה במקרה של אדי או של תפוזינה (שעשו פרסומת עם דוגמנית עם כל החזה בחוץ, וזה בוודאי לא עושה הרבה כבוד לציבור הנשים), מומלץ שתהיה שונה.

17 הם לא התנצלו פומבית ומשכו את הפרסומים? למיטב ידיעתי כן...  (לת) ברק ואזן
  • 15:53
  • 27.11.11

18 הבעיה איתם שאינם תורמים, אך שמחים להתרם,כמו בנושאים אחרים החצי הנותן ונותן
  • 16:00
  • 27.11.11

אך יקבלו כרטיס אדי לחרדים - נתרמים בלבד בעדיפות עליונה. וליצמן יתקשר לוודא

19 על כרטיס האדי שלי רשמתי בטוש: לא לחרדים! רם
  • 16:01
  • 27.11.11

אני מתבייש ביהדותי!

20 גם אם את צודקת.. את מי את מענישה? שיבולת שועל
  • 16:15
  • 27.11.11

האם אלה שממתינים בתור לאיברים צריכים להיענש בגלל שהדירו נשים מפרסומות? גם ככה הם סובלים למה שיסבלו פעמים? צריך להמשיך ולהיאבק במישור הציבורי ובמקביל לשנות את הגזירה.

21 הייתי מוכן לתרום אם היו מתחייבים שלא יתנו אברים שלי לדתיים צודקת צודקת צודקת
  • 16:19
  • 27.11.11

הם גונבים ממני מספיק בחיים.
וכל גוף שנמנע מפירסום תמונות נשים בחוצות - צריך להחרים אותו ואת מוצריו.
וצריך בכוונה לפרסם תמונות נשים בחוצות.
אם יש דתיים חולי מין שלא יכולים לראות את התמונות בלי שיבואו להם סטיות - שיעקרו לעצמם את העיניים.
חרדים חולי רוח וגנבים. אוייב יותר גרוע ומסוכן לישראל מאירן ומהחמס.

  •   איזה גועל. ולחשוב שאתה בטח מחזיק מעצמך נאור גדול.  (לת) יוסי (עם כרטיס אדי).
    • 15:26
    • 28.11.11

  •   גועל - זה להמשיך לתת למחלה הזו - הדת - מקום בעולם. על משקל תגובתך - אתה בטח חושבשזה נאור לתת חיים לגורם מרכזי למוות, התעללות, עוני ו"סתם" בורות  (לת) תורמת
    • 20:18
    • 28.11.11

22 אני לא מבין את מי בדיוק את מענישה? RR
  • 16:36
  • 27.11.11

אני חתום על כרטיס אדי בשתי מדינות. אני מדמיין לעצמי שאם יגיע הרגע אוחל להציל כמה שיותר נפשות. הסבירות שהרקמות שלך תתאמנה לנתרם מקבוצה אתנית מסיומת הוא עניין לסטטיסטיקאים ורופאים. אל נא תוציאי את כעסך על חולים אומללים המתפללים לחיים חדשים.

23 נזק גדול לאדי בכתבה. ממש לא חשבת לפני שכתבת. אייל
  • 16:55
  • 27.11.11

ואין סיכוי שתגידי שאני צודק. אבל עשית פה מעשה נוולה.

24 רשום. על הכרטיס שלי מיקי
  • 16:59
  • 27.11.11

לעולם לא לתרום לחרדים. ולקוראים אני מכריזה: בין כך אחיה לנצח אבל החרדים- מצידי שירקבו כולם

25 ממה נפגעת ? תורם איברים
  • 17:00
  • 27.11.11

חתימה על כרטיס תרומת איברים היא פעולה המייצגת אמונה אידאולוגית. עדיף שהאיבר ישמש להצלת חיים מאשר ירקב בקבר . לא הבנתי מה קשורה החלטה פירסומית של אדי לרצון שלך לשנות את האמונה האידאולוגית שלך . הם מנסים לגייס את מירב האנשים ומובן שישנה חשיבות לקהל היעד המדובר ... זה משמש להצלת חיים ואת מתרעמת כאן על הפלייה . אני מצטער אבל הטיעון שלך אינו הגיוני כלל . עושה רושם שביצעת את ההחלטה הראשונית ללא הבנה על מה את חותמת והמשמעות מאחורי הארגון הזה. אנשים מתים כל יום בגלל מחסור באיברים ואת מתעסקת בזוטות אשר במקום לתרום עשויות רק להזיק

  •   היא לא מתעסקת בזוטות. היא מתעסקת בציבור שלם שלא תורם אך מקבל תרומות ובכניעתה של המדינה ואד"י לציבור זה.  (לת) אני
    • 21:34
    • 27.11.11

26 מעולה!! גם את שלי הקפאתי עד שיחזרו בהם.  (לת) משתיל ריאות
  • 17:11
  • 27.11.11

27 לכל יפי הנפש שתוקפים אותה- היא מפגינה במה שהיא יכולה- וכל הכבוד לה. חברה שהופכת אותה לסוג ב' או ללא נראית - לא זכאית להנות ממנה גם אחרי מותה.  (לת) כמו אצלנו בטאליבן.
  • 17:17
  • 27.11.11

28 העיתונות החרדית לא מפרסמת תמונות נשים, ככה זה תמיד היה ויהיה.. פיצ
  • 17:21
  • 27.11.11

תמונות של ילדות (במגזינים למשפחה) רק עד גיל 3-4.
עיתון חרדי גם לא מפרסם על מעשי רצח ואונס.
העיתון החרדי גם לא מפרסם פרסומות לגלישה באינטרנט (לא כשר) ולא מפרסם מכירות של טלוויזיות או מחשבים או טלפונים ניידים שלא מתאימים לו.

האפשרות של אד"י היתה : לעשות פרסומת בלי נשים,
או לא לעשות פרסומת בכלל בעיתונות החרדית.

טובת הכלל עלתה על טובתך או דעתך האישית.

האם גם את הדת המוסלמית או הנוצרית את לא מכבדת, או שרק את החרדים את שונאת?

  •   בעיתונות החרדית. אבל הפרסומות המדוברות היו בכל רחבי ירושלים - במרחב הציבורי ועל אוטובוסים.  (לת) אני
    • 21:35
    • 27.11.11

29 גם אני מחזיר את כרטיס אדי שלי  (לת) אלדד
  • 17:35
  • 27.11.11

30 גם אני מחזיר את כרטיס אדי שלי  (לת) אלדד
  • 17:35
  • 27.11.11

31 נראה שבענייני חיי אדם את חרדית, אבל בענייני פמיניזם בגרוש את נטורי קרתא צ.
  • 17:39
  • 27.11.11

המאמר בעצם אומר - אני אתן לאנשים למות כדי להעניש את מי שפרסם מודעה בלי תמונות נשים.
זוועה. אותם אנשים שלא תורמים איברים מטעמי אמונה (ובדרך כלל הם דווקא לא דתיים), לפחות לא מתפארים בכך במאמרים.

32 שוקל בחיוב את ההיפרדות מהעיסקה המפוקפקת אביחי חביבי
  • 17:39
  • 27.11.11

קול באישה ערווה...הוכחה נוספת לתהליך "כל האישה ערווה". קץ לשתיקת הכבשים. תיכף מודיע על ביטול הכרטיס.

33 הפרסומת זבל - אז תענישי את המחכים להשתלה?  (לת) הדס
  • 17:44
  • 27.11.11

34 מי שזורקת את כרטיס תרומת האיברים כדי לקדם אידאולוגיה - אינה פמיניסטית ולא הומניסטית, אלא סתם אדם נבזי (מותר לומר זאת בלשון זכר?) - שהרי, בפועל ממש, הגברת אומרת לנו שאנשים יכולים למות מצידה, ובלבד שתודפס תמונה באיזשהו מקום שנורא עקרוני בשבילה. מישהו ביקש חברת תנועת שנאה במלוא מובן המילה, ולא קיבל? יש לי כרטיס אדי. גם אם ידפיסו עליו תמונה של אחמד יאסין מוקפת בצלבי קרס, לא אוותר עליו. כל מי שקורא את תגובותי יודע שדיעותי נחרצות למדי - אבל אני לא מפלצת, אה? מודרניסט .
  • 17:47
  • 27.11.11

מי שזורקת את כרטיס תרומת האיברים כדי לקדם אידאולוגיה - אינה פמיניסטית ולא הומניסטית, אלא סתם אדם נבזי (מותר לומר זאת בלשון זכר?) - שהרי, בפועל ממש, הגברת אומרת לנו שאנשים יכולים למות מצידה, ובלבד שתודפס תמונה באיזשהו מקום שנורא עקרוני בשבילה. מישהו ביקש חברת תנועת שנאה במלוא מובן המילה, ולא קיבל? יש לי כרטיס אדי. גם אם ידפיסו עליו תמונה של אחמד יאסין מוקפת בצלבי קרס, לא אוותר עליו. כל מי שקורא את תגובותי יודע שדיעותי נחרצות למדי - אבל אני לא מפלצת, אה?

  •   אתה לא מפלצת גם פמיניסטית
    • 19:50
    • 27.11.11

    אבל אתה גם לא אישה. וניכר בדבריך (תמיד) שאין לך שום יכולת להזדהות עם נשים ולהבין חוויות של חלקן בעולם הזה. אוקיי, הבנו. אתה לא מבין. אתה לא מזדהה. נמשיך בלעדיך.

  •   לאן תמשיכו? אתן עושות ג'יהד  (לת) שחר
    • 23:32
    • 27.11.11

  •   תרצה פלור צודקת כמובן אבל מי זה אומר שהבהמודרניסט אינו מפלצת? זוהי המפלצת הדוחה ביותר בטוקבק. מוטציה גנטית שמייצגת את כל מה שנבזי ונקלה: שנאת נשים, שנאת ערבים, שנאת "גויים", שנאת "שמאלנים", שנאה לכל סוג של תפיסת עולם פרוגרסיבית (סוציאליזם, ליברליזם וכו'). יש לשער שעל כרטיס אדי שלו מודפסת תמונתו של האייטוללה חומייני מוקפת בכוכב הצהוב של האיתוללה כהנא שר"י.... ערן ארגוב
    • 19:00
    • 28.11.11

    אבל כל זה מתגמד לנוכח השנאה העיקרית בחייו של שכיר המקלדת העלוב הזה: השנאה לעצמו בכל פעם שנקרית בדרכו מראה. ראו את האיור שצמוד לניק של שפן אידיאולוגי זה שחושש להזדהות בשמו האמיתי - ותיווכחו באיזה סכיזופרן מוכה גורל מדובר. ברר....

35 הטאליבן הצבוע של תרבות השנור וכפיות הטובה.  (לת) לא צבא? בלי נאמנות אין אזרחות! לא עבודה? בלי עמל אין ביטוח לאומי!
  • 17:49
  • 27.11.11

  •   חרדים ישראלי
    • 21:04
    • 28.11.11

    חשוב היטב - חרדים מת גייסים - הצבא מתאים עצמו אליהם???
    עירית ירושלים מתאימה עצמה אליהם,האם מקומות עבודה יאלצו להתאים עצמם לדרישותיהם ??

36 גם אני ביטלתי את ה"אדי" שלי  (לת) וכך גם משפחתי
  • 18:00
  • 27.11.11

37 באמת... מה הקשר??? יונית
  • 18:01
  • 27.11.11

כל הכבוד על הבעת העמדה הנחרצת נגד הדרת נשים. אני גם בעד ואני מסכימה איתך.
הבעיה אינה אצל הגורם שעושה כל מה שהוא יכול על מנת להגיע אל כל קהל אפשרי. הבעיה היא אצל הקהל ההוא שמוכן להשתמש בהופעת נשים במודעה כתירוץ שלא לחתום על הכרטיס ולא להציל חיי אדם.
אני מבקשת שתפרידי בין הדברים ובבקשה - אל תשתמשי את בטכניקה שפרסוימת שמשמשת על מנת להגיע אל הקהל החרדי כתירוץ לוותר על החתימה לאד"י.

38 אני בהחלט מתקוממת נגד הטמטמום הזה, אבל לא אבטל את כרטיס התרומה. יש דרכים אחרות למחאה מה זה קשור לתרומה שלי עצמה?
  • 18:03
  • 27.11.11

פספסת את הרעיון לגמרי. יש מחאה, ויש מה לעשות, אבל להגיד שבגלל כמה מטומטמים אני אמורה לוותר על רצוני לתרום? מה הקשר, לעזאזל?

39 לא צריך את הטובות של עמישראלחי צבאות השם גבבה מושל כליה
  • 18:21
  • 27.11.11

לצערי אבדו לי הכליות , לאורך התהליך של יציאה להשתלה בחו"ל שממנו הוחזרו לי 50 אלף דולר (תודה למדינת ישראל החילונית) , לא חשבתי לרגע להעזר בתרומות בארץ , ובדיעבד הסתבר שצדקתי - כמה שעלה במנילה זה עסקי הפרטי, אך הבנתי מייד שהפשיסטים הדתיים מוכנים שאמות בתור לתורם שלא יגיע , מה איכפת לחלאות שאנשים ומשפחותיהם סובלים, העיקר שיתקיימו מצוות שמקורן בתקופת הברונזה והשאר כולל אנשים חיים יכולים מצידם ללכת לעזאזאל.

40 עכשו שעזבת אני שוקל להצטרף ל"אדי", שנמנעים מחפצון נשים. עדיף בלעדייך  (לת) דרור
  • 18:23
  • 27.11.11

41 אני מצאתי פתרון אחר אודליה
  • 18:40
  • 27.11.11

על כרטיס האדי שלי הדבקתי מדבקה ברורה שלא ניתן להסירה, ובה כתבתי כי אני מצווה שלא לתרום אף איבר מאיברי לאדם חרדי - לא לגבר חרדי, לא לאשה חרדית, לא לנער/ה ולא ילד/ה חרדים, ושיסתדרו בלעדי בעזרת השם.

  •   בגרמניה יכניסו אותך לכלא על ההברקה הזאת אחמד
    • 19:30
    • 27.11.11

    מה אכפת לך למי יתנו את האברים שלך? את כבר תהיי מתה.

  •   בהחלט - אל תשכחי להודיע את זה גם למתנדב "הצלה" שיבוא לחבוש אותך אחרי תאונת דרכים - "לך מפה ז'יד! אל תטמא את דמי הטהור בידיך המטונפות". איזה בן אדם דוחה שאת, בחיי. תחשבי מה היית חושבת על נבזה כלשהו שהיה עושה אותו דבר, רק כותב על המדבקה "לא לתרום מאיברי לערבים"... איך את מסתכלת בראי בלי להקיא? מודרניסט .
    • 19:48
    • 27.11.11

    בהחלט - אל תשכחי להודיע את זה גם למתנדב "הצלה" שיבוא לחבוש אותך אחרי תאונת דרכים - "לך מפה ז'יד! אל תטמא את דמי הטהור בידיך המטונפות". איזה בן אדם דוחה שאת, בחיי. תחשבי מה היית חושבת על נבזה כלשהו שהיה עושה אותו דבר, רק כותב על המדבקה "לא לתרום מאיברי לערבים"... איך את מסתכלת בראי בלי להקיא?

  •   צריך להקים ארגון מקביל לאדי שזו תהיה מדיניותו הרשמית יניב
    • 20:38
    • 27.11.11

    רק ארגון כזה יוכל להבטיח שהאברים לא יגיעו לחרדים.
    אחרת, - בודאי שלא המשפחה מוכת היגון תוכל לוודא/להבטיח את זה.

  •   ארגון הצלה הוא מסוג הארגונים שחרדים פותחים רק למה שטוב להם שלומי
    • 18:48
    • 28.11.11

    יש את מגן דוד אדום בשביל לטפל במקרי חרום.

    אם חרדים כל כך רוצים לתרום, יגשו בבקשה לאחת האפשרויות הבאות:
    1) 3 שנות שירות חובה.
    או
    2) 3 שנות שירות לאומי.
    או
    3) יעבדו וישלמו מס הכנסה במקום לקבל קצבאות

    שלומי.

  •   מודרניסט - אתה אדם אלים, לא לתרום לערבי - זה גזעני, דת היא לא גזע תורמת
    • 20:31
    • 28.11.11

    לא לתרום לאדם דתי זה בדיוק כמו שבית חולים לא יתן עדיפות לאכוהוליסט שצריך כבד אם יש אדם בריא שהוא הבא בתור

  •   שנאה היא שנאה, מה זה משנה אם זה בגלל דת או גזע? ערן
    • 23:08
    • 28.11.11

    שימו לב איך כל ה"נאורים" מדברים על חרדים.
    אותי אישית זה מזעזע.
    כבר נאמר: "במקום שאין אנשים היה איש"
    וגם:
    two wrongs don't make a right

    הוספת שנאה על בורות היא עוולה ולתרץ את זה כתגובה לבורות של האחר מציבה את הדוגלים בעמדה הזו כאנשים שלא מסוגלים להחליט, אלא רק להגיב למה שאחרים עושים.

  •   אני מסכימה - כולם בני אדם: חרדים, ערבים, מתנחלים ושמאלנים נועה
    • 06:54
    • 29.11.11

    אולי תבינו את זה סוף סוף? לכתוב שאת לא תורמת לחרדים זאת בושה. בדמוקרטיה יש דרכים לגיטימיות למחות מבלי לפגוע בבני אדם. מה הקשר בכלל? יש לי כרטיס אדי והתתנהגות שלהם מרגיזה, אבל זה לא אומר שלא ארצה להציל חיים. אולי הפגנה חדשה - העם דורש שוויון וסובלנות לכל האזרחים באשר הם! (כן, המודרניסט ה"נאור", גם ערבים)

42 צודקת מאה אחוז סתיו
  • 18:57
  • 27.11.11

אני לא בטוחה כל כך שתרצה אכן ויתרה על הכרטיס, אבל התגובה הזועמת שלה לגמרי במקומה. ארגון, שמעשיו מעשי צדקה ככל שיהיו, לא יכול להיכנע לתכתיבים של קבוצות, בין אם הן נמנות עם התורמות לו ובין אם לאו, כאשר תכתיבים אלה משמעותם לסלק מהזירה הציבורית חמישים אחוז מהאוכלוסייה. ההזדעקות, אגב, אכן צריכה לבוא מציבור הרופאים והטכנאים, אשר מודעים היטב למצוקת האיברים בארץ

43 אדי רותי
  • 19:11
  • 27.11.11

האם ניתן להתנות את התרומה, כך שלא תגיע לאותם חרדים עוכרי ישראל?

44 עדיף לקום ולמחות בפני אדי על כניעתם לחרדים לין
  • 19:14
  • 27.11.11

לא מקובל עלי התנהלות החרדים ...בואו נחתים עצומה לאדי

45 הישראלים הפקירו את חייהם בידי שרלטנים שנותנים לסרטן הדתי להשתלט  (לת) והכל רק כדי לשרוד בשילטון. נכון נתניהו?
  • 19:44
  • 27.11.11

46 אנחנו סוג ב' ,נחותות,מודרות,ולכן מן הראוי שאברנו הנחותים (גם ככה לא בטוח מה לא נבראנו מצלעו של אדם?
  • 19:47
  • 27.11.11

שהם ראויים להשתלה) לא יושתלו אצל החרדים,הגברים. החשיבה שלך ממש במקומה. יש לדבר איתם בשפתם.לאט לאט להעמיד אותם במקומם.מדוע אין מי שקם (ח"כ שיטרית) ומשנה את המצב הקיים כך שהם לא יאחזו בגרונו של הנבחר לנצח נצחים?עד מתי נהיה אדישים וכנועים לשגיונותיהם?חצי מיליון אנשים הביעו ברגליהם אי נחת מהקיים.

47 במצבים הללו הגישה שלי היא: עשה מה שהעקרון מנחה אותך, כאן העקרון הוא הצלת חיים לכן הייתר יחכה. אבל אם העקרון של הדרת נשים יותר גבוה בשבילך אז את צודקת ואני תומך בך. הייתי שמח למצוא דרך אחרת להגיע להנהלה המטומטמת של אדי ולהסביר.  (לת) עופר
  • 20:13
  • 27.11.11

48 אף על פי כן ולמרות הכל אינני מחזיר את הכרטיס! פרץ
  • 20:20
  • 27.11.11

למה? כי אני אותו ״פראייר״ שמאמין שאם לא אנחנו אז מי?
ושלא תטעו אני חילוני חסר תקנה יליד הארץ הזו,״ אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת....״

49 אדי חוה פישמן
  • 20:34
  • 27.11.11

זו חוצפה מצד הדתיים אבל אין ברירה צריך לחתום על כרטיס אדי

50 האח הידד תרצה המקסימה!  (לת) ניר ורוני
  • 20:43
  • 27.11.11

51 האם אפשר שאת תשלומי ביטוח לאומי חרד
  • 20:49
  • 27.11.11

שאני משלם, לא להעביר לחרדים.

52 השתלות אברים רותי
  • 21:13
  • 27.11.11

גם אני מוותרת על כרטיס אדי עד שיבטלו את ההפליה נגד נשים

53 לא הבנתי מהי בדיוק הבעיה ועל מה את מוחה, לא הבנתי במי את מתנקמת.  (לת) משהו מהמרכז
  • 21:24
  • 27.11.11

54 יש בעיה יותר גדולה עם אדי א
  • 21:33
  • 27.11.11

אם חרדים חתומים - תהיה להם קדימות בתור בדיוק כמונו. אבל!!! אם נצטרך מהם איברים - המשפחה שלהם תסרב ולא יתרמו את האיברים. לכן הם בעצם נהנים מכל העולמות ודופקים את כולם, כמו בכל תחום

  •   נהנים מכל העולמות? איזה הנאה יש בבן משפחה שמת? כמה איוולת יש בתגובתך
    • 19:34
    • 28.11.11

    אתה חושב שמשפחה חרדית שיקירה נפטר, מרגישה שהיא "דפקה" את המערכת ו/או את החילונים כי היא לא תרמה את איבריו? נו באמת, גם לדמגוגיה יש גבול.

55 האם את באמת מאמינה שהצלת חיים קודמת לכל ??? פילוסוף
  • 21:50
  • 27.11.11

הרי את בעצמך מכירה בעובדה שגם גבר יוכל לקבל את אבריך, אם חס וחלילה תמותי. באותה המידה בדיוק גם אישה. את גם בוודאי מבינה שמטרת המודעה ברחוב החרדתי היא להגדיל את כמות התרומות. הרבה דברים בעולם החרדתי אינם לרוחי או לרוחך. אם בחרת לבטל את הכרטיס מהסיבות הנ"ל, ברור שאינך רואה בהצלת חיים ערך עליון.

56 מאז שאגד התחילו להפריד גברים ונשים בקווי ה"מהדרין" החלטתי לדפוק את אגד. אני ממתין בתחנה עם יתר הנוסעים, וכשמגיע האוטובוס וכולם עולים, אני קם והולך ברגל. שידעו להם שאני לא פראייר! יש כאלו שחושבים שאני אדיוט. ואני אומר להם: לא כל דבר אתם יכולים להבין. אתם בטח מאלו שחושבים שלקרוע את כרטיס "אדי" זה לא הגיוני? נכון?! למה מי אתם שתקבעו מה הגיוני ומה לא?!  (לת) דן לב פועם
  • 22:08
  • 27.11.11

57 אולי כדאי להקים עמותה מתחרה ל"אדי" שתסרב לקבל חרדים לשורותיה? רודף צדק
  • 22:10
  • 27.11.11

ברור שתהיה בעיה בניסוח תקנון האגודה, אבל אל דאגה. גם חילונים יודעים להכשיר טרפות. אגב: מעניין יהיה פעם לכתוב עבודה בנושא: "איך הדתיים האורתודוכסים מערימים על האל": דוגמא :מכירת חמץ! באמצעות חוזה למראית עין (שבמערכת משפטים מודרנית הוא בטל) עובדים על אמא של האלוהים בעניים. גם התר עסקה לבנקים הוא למעשה עבודה על אלוהים באבי אביו.
לצורך ניסוח תקנון העמות המוצעת אין אפילו צורך לעבוד על אלוהים, או על משהו אחר ,בעיניים.
אפשר למשל לכתוב בתקנון האגודה, שהיא אינה מקבלת לשרותיה את מי שאינו דוגל בכבוד האדם ובשמירה על החי. אף דתי אורתודוכסי הדוגל בשחיטה אכזרית של בעלי חיים (שניתן לבצעה כיום בלא אכזריות, מה שיביא לאבטלה נוספת אצל בוגרי הישיבות ) ואף באפליית נשים, גויים, וחילוניים, לא יוכל במקרה כזה להתקבל לעמותה.

58 ואני בכלל מעוניינת לסייג את תרומתי רק לחילוניים!!!  (לת) בעלת אדי ותיקה
  • 22:20
  • 27.11.11

59 אפליית נשים יפה סמואל
  • 22:34
  • 27.11.11

כל הכבוד לך פשוט נמאס מהדתיים המתחסדים

60 איברים, כרטיסים וקרן סטנלי.. יוסי פרלשטיין
  • 22:37
  • 27.11.11

במתחמים מסויימים מאוד אין כל ערך לכרטיסים- נשמות סוף הדרך בהוסטלים ובמחלקות פסיכיאטריות של בת-כלא, רובם עריריים, משפחותיהם נטשום או שלא קיימות, גופם לא מהווה סחורה וכפוף להחלטת המנהלה-מי אל מתחת ללוח בטון נטול כל חריתה מטכעם הביטוח הלאומי ומי לדרך כל בשר כאילו כלב או שרידי עוף מטוגן היה בהעולם הזה- העיקר המוחות הסכיזופרניים- כל מוח הוא סכיזופרני כי זה מעלה את התמורה- קרן סטנלי משלמת ביד רחבה, ולא רק היא. כך מפריחים השממה ובונים מצודות פאר בערי תלפיות פרטיות מסוגרות הרחק מן ההמון הסוער..מה שמתדפק על דלת המרפאה או נדפק לעבר המיטה הפסיכיאטרית באגף הקלאבוש נטול תרבות כרטיסים כלשהי.

61 טיפשות  (לת) מילה אחת
  • 22:54
  • 27.11.11

62 יש בעיה קצת יותר גדולה עם תרומת איברים חתומה
  • 23:15
  • 27.11.11

וזה העניין של ניצול משאבים. במערכת בריאות ציבורית צריך לעשות גם שיקולים כלכליים. מאות פגים נפגעים ממחלות זיהומיות שאפשר למנוע בזול ובמקום זה משקיעים כספים בהשתלות (זה הרי הרבה יותר מגניב להשתיל איברים מלשכור שומר שיבדוק שכולם שותפים ידיים ועוד כמה עוזרות להחליף חיתולים).
אין לי התנגדות מוסרית בהשתלת איברים. גם יש לי כרטיס אדי כי אין לי רצון להיות צוואר בקבוק בדרך להצלת חיים אבל כל הסיפור הזה נראה לי לא טוב.

63 דמגוגיה של פמניסטית- חפשו כרטיס אדי בגוגל נשים ותגלו פרסומות של נשים  (לת) שחר
  • 23:17
  • 27.11.11

64 אני כתבתי על כרטיס אדי שלי: אני תורם למי שתורם.  (לת) מיקי
  • 23:45
  • 27.11.11

65 צודקת.  (לת) יעלה
  • 00:04
  • 28.11.11

66 חשוב לומר שזה מאז שמרכז ההשתלות עבר למרכז הבריאות  (לת) לליצמן
  • 00:07
  • 28.11.11

67 אני נשאר באדי אך בתנאי שאברי לא יינתנו לחרדים חתום על אדי
  • 01:49
  • 28.11.11

אסכים לבטל את התנאי לאחר שהחרדים -
1. יתרמו אברים.
2. יפסיקו את האפליה נגד נשים בכל דבר הקשור לתרומם אברים, לרבות תמונות.

68 מאמר מצוין וחשוב  (לת) סרבלום
  • 02:34
  • 28.11.11

69 אדי הוא חמלה כלפי אנשים. לא כרטיס להשתמש בו בחיים. אלכס
  • 02:59
  • 28.11.11

כל עוד לא תרמנו איברים, זהו עוד כרטיס פלסטיק בארנק.

תסתכלי בעיניים של כל כך הרבה אנשים שקופים ותגידי להם שכן, אפליית נשים במגזר החרדי מצדיקה את מה שעשית.

תסתכלי בעיניים של כל כך משפחות שכולות בישראל ותגידי להם שאפליית נשים קדמה להצלת החיים של יקיריהם.

תסתכלי בעיניים שלי ותגידי שאנשים ימשיכו למות כל עוד האפליה (שקיימת, מסכים) לא תעבור מהעולם. שכלתי בחודש מרס שני אנשים חשובים לי מאוד כיוון שלא זכו לתרומת איברים. שתי לוויות תוך חודש אחד. הלב נקרע מכאב והמוח מסרב להאמין.

מתנצל, אך אני בז לאנשים כמוך. כאלה שחתמו על אדי בשביל להגיד "אני". כאלה שהיצירתיות שלהם מסתיימת באנשים השקופים. מעומק ליבי אני מתנצל אם נפגעת מהיעדר נשים על פרסומות של אדי בירושליים (למרות שאין לי כל קשר למרכז הלאומי להשתלות) ולא נפגעת מדוגמנית עם כל החזה בחוץ בפרסומת של תפוזינה ולא מנשים חצי עירומות בפרסומות אחרות. מעומק ליבי וליבם של החברים שלי שכבר אינם. את כרטיס האדי שלי אני שומר לאותו אחד או אותה אחד שמפחתו/ה תתפלל סביב מיתתו/ה ביום שאני אמות.

70 כל הכבוד לך תרצה פלור !  (לת) אביגיל
  • 09:03
  • 28.11.11

71 כ ו ל ו כרטיס תורמת, לא ב"אדי"
  • 09:05
  • 28.11.11

גם אני החלטתי להוציא את הכרטיס מהארנק. מבחינה הצהרתית - אם הם לא מוכנים לקבל את פניי, הם לא יקבלו גם איברים אינטימיים אחרים (לב, כליות וכו').

מבחינה הומאנית, לכרטיס אין שום משמעות משפטית, והמשפחה שלי יודעת בדיוק מה דעתי בנושא תרומת איברים. נוסף לכך, חמי נפטר בזמן שחיכה לתרומת כליה, כך שדעתו של בעלי זהה לשלי.
אבל גם אם במותי אציל חיים - אני לא רוצה ש"אדי" יקבלו על זה את הקרדיט, כשהם לא היו מוכנים לקבל אותי בחיי.

72 אדי+תרצה פלור עמירם
  • 14:20
  • 28.11.11

צודקת ב100% בפעם הראשונה מזה זמן רב אני מסכים עם כתבה בעיתון הארץ!

73 כרטיס אדי עדינה רפיח
  • 14:25
  • 28.11.11

כמה כואב, כמה נכון. בושה וחרפה. עד כאן !!!!

74 גזענות ושובינזם הן רעות חולות. טיפשות עוד יותר. כוגל
  • 14:27
  • 28.11.11

בגלל פירסום טיפשי מצד עמותה נפלאה שנותנת עשרות חיים במתנה לחולים ישראלים - נשים, ערבים, חרדים ומי לא - את מורידה עצמך ממנה? כשאומרים לא להגרר אחרי פרסום - בדיוק לזה מתכוונים. כל החלטה שלך מושתת על שלטי חוצות? תסתכלי קצת בקנקן!

75 רבנים מסתובבים בבתי חולים ומפריעים. פסולת
  • 17:57
  • 28.11.11

יש דתיים,אני לא מאמין שהם רבנים,כי רבנים לא היו עושים מלאכה עלובה כזו,שמסתובבים בבתי חולים למטרות הפרעה.הם ניטפלים למשפחות של ניפטרים כדי למנוע מהם הסכמה לתרומה,הם מסתובבים במכוני הפתולוגיה של בתי החולים כדי למנוע מחוקרים לקחת פיסת ריקמה,גם כשמדובר בכמה מילימטרים.בעת הצורך הם מזעיקים מישהו חשוב יותר,אולי רב אמיתי,שמתאים לסגנון המשפחה,כדי שישכנע אותם למנוע הצלת חיים.הדוסים מכרירים בקדושת התולעת,לא החיים. למעשה מדובר בהפגנת כח לשמה,לא באידיאולוגיה חשובה כלשהי.

76 מתוך הודעה לעיתונות שהוציאה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום האשה הבינלאומי 2011 יוצא שאנחנו ה-51.2%
  • 18:19
  • 28.11.11

בתחילת שנת 2010 חיו בישראל 2,788,800 נשים בנות 15 ומעלה...
אוכלוסיית הגברים עומדת על 2,654,625...

  •   בנות 15 ומעלה (מניפולטיבית)  (לת) שגיא
    • 21:10
    • 28.11.11

  •   שימוש מניפולטיבי בסטטיסטיקות/אקדמיה/מחקרים/מדע=פעולה חמורה ביותר  (לת) אני
    • 21:13
    • 28.11.11

  •   שגיא, אתה לא ממש חזק בחשבון, נכון? אנחנו ה-51.2%
    • 22:48
    • 28.11.11

    לא סביר שתצליח לעקוב, אבל לטובת הקוראות והקוראים שסבלו מספיק מהשקרים חסרי הביסוס שלך (איפה הקישור שלך ללמ"ס?):
    מהנתונים עולה שנשים הן 51.2% מתוך כ-5.5 מיליון. כדי שנהיה 49% (כטענתך לעיל) מכלל האוכלוסיה, ובהנחה שישראל מונה כ-7 מיליון אזרחיות ואזרחים, הרי שבאוכלוסיה שמתחת לגיל 15 היחס צריך להיות 57%-43% לטובת הבנים. אולי בהודו או בסין, עם מגיפת הפלת העובריות שעוברת עליהן, הנתון הזה נכון. גם זה בספק. בישראל זה ודאי לא נכון.
    לא אקרא לך מניפולטור, כי אתה לא טורח לעשות מניפולציות. אתה סתם זורק טענות חסרות שחר לחלל האוויר בלי שום נימוק או ביסוס.

  •   אני כן אקרא לך מניפולטורית ואולי גם לא כלכך חכמה. ה- 49% נאמר כקונטרה ל-51% שגיא
    • 00:29
    • 29.11.11

    אבל כמו רוב הנשים אתן לא מבינות עניין. זה בסדר. קשה לכן לבחון אותנו לעומק, רק קליפת השום מעובדת אצלכן.

77 תמיד הנשים מוקרבות למען המאבק יעל
  • 19:04
  • 28.11.11

לא עוד! אסור לשתוק על זה! הם לא ימחקו אותנו רק כדי לרצות מיעוט זניח באוכלוסיה שלא תורם ורק לורח.

  •   קורבנות מגעילה  (לת) דניאל
    • 02:18
    • 29.11.11

  •   מי מוחק אותך יא רדיקלית? מישהו מוחק אותך בתל אביב ובשאר הארץ?  (לת) שגיא
    • 02:19
    • 29.11.11

  •   קודם כל יעל
    • 16:02
    • 29.11.11

    פעם הבאה שאתה מחליט להגיב בשני שמות אל תהיה כלכך שקוף ותגיב אחרי דקה. שנית, ציינו כאן שהתופעה קורית גם בתל אביב. שלישית, גם אם זה קורה רק בירושלים זה מספיק חמור- ירושלים היא עיר מספיק גדולה ומעורבת.

78 תרדו מהתפל. שיהאב1 ישנה הכל.  (לת) צאו מהסרט
  • 19:37
  • 28.11.11

79 עדיף להעורר לפני מאשר אחרי השיהאב  (לת) בול שית
  • 19:39
  • 28.11.11

80 גם אני אבטל !  (לת) תודה שעדכנת
  • 19:40
  • 28.11.11

81 מחזיר את הכרטיס! תודה תרצה פלור!  (לת) חרד
  • 20:31
  • 28.11.11

82 אם תהיי זקוקה להשתלה, לא תהיי מוכנה למות בשם שלטי חוצות. אלכס
  • 20:37
  • 28.11.11

אך כל עוד זה לא את או אדם שיקר לך.

83 כותיק בעדי, הנני אוסר לתרום ממני לדתיים, בלי הבדל כת או לבוש.  (לת) צבי
  • 22:15
  • 28.11.11

84 מאמר שכל כולו קשקוש מקושקש יוסי - חילוני
  • 22:31
  • 28.11.11

אז מה אם המודעה מדברת בלשון זכר? בדר"כ אני אנטי מוחלט לדרכם של החרדים אך זו אמונתם, ולא יקרה שום דבר אם לא תפורסם תמונת אישה שפוגעת ברגשותם. איש באמונתו יחיה. ואגב...יש לי אדי, הוא ישאר אצלי, ואם יהיה צורך, אשמח אם באבריי יצילו חרדים,ערבים או כל מי שצריך!

85 זה לא רק בירושלים! ראיתי את הפרסומת הזו של אדי על אוטובוסים בתל אביב  (לת) בכל הארץ
  • 00:09
  • 29.11.11

86 לפי ההלכה היהודית אשה היא בהמה. ח"כ רותם גורס שיש נשים, למשל זהבה גלאון, שהן פחות מבהמה. כך או כך, אין צורך בכרטיס אדי כדי ליטול מהן איברים, כי רק לבני האדם ניתן חופש הרצון. דנה
  • 06:50
  • 29.11.11

מחלוקת הפוסקים בהמה או פחות חשובה לסוגיית נטילת איבר מן החי. יש אומרים שזה אסור גם בפחות מבהמה משום צער בעלי חיים, ואחרים פוסקים שבפחות מבהמה שאני כי הפחות הוא בדרך כלל ערבי או שמאלני ר"ל ואם כך מותר ואף רצוי בבחינת וביערת הרע מקרבך. אני נוטה לשיטתו של הרב הגאון דוד רותם שהוא מענקי הדור ואפילו הגאון ליברמן מחשיב את דעתו.

87 אני לא מבינה על מה המהומה - הם כתבו ששגו וגם התנצלו יעל
  • 14:01
  • 29.11.11

תסתכלי כאן

https://www.facebook.com/adicard/posts/307440362601276

88 צודקת במאה אחוז. היא לא שונאת חרדים דרורה
  • 18:25
  • 30.11.11

זה לא עניין של שנאת חרדים. החרדים יכולים לבקש להסיר נשים ממודעות, זו זכותם. הטענה העיקרית היא נגד הארגון והציבור שמאפשר את סילוק הנשים מהמרחב הציבורי, תוך כניעה לדרישות מופרכות.

89 מה אכפת לך? תומר
  • 19:02
  • 30.11.11

הם יקבלו פחות תרומות איברים וכולנו נרוויח..

90 החזרתי את כרטיס אדי. תודה לך תרצה פלור  (לת) נעם
  • 12:12
  • 05.12.11

91 חבל, דווקא בניתי על הכבד שלך.  (לת) צהובון
  • 12:03
  • 24.12.12

92 הדרת נשים גדעון
  • 11:26
  • 17.12.13

הדרת נשים חמורה היא ובוודאי אינה מקובלת. יחד עם זאת לא הייתה לי כל בעיה עם בפרסום הבא של אדי תופענה תמונות נשים בלבד. הנושא הוא כרטיס עדי, שחשיבותו מרובה, ללא כל קשר למלחמה פמיניסטית או שובניסטית כלשהי.