מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

החרד"לים צודקים

החרד"לים והחרדים פורעים מהחברה הישראלית את שטר החוב שלהם. מרירותם על החברה החילונית-לאומנית כפוית הטובה היא בהחלט במקום. כי מהו הוויתור על שירת נשים לעומת הקו הישיר לאלוהים שהם מציעים לנו? ומהן פרסומות על טהרת הגברים לעומת הצ'ק הפתוח שנתן לכולנו אלוהים להיות עם האדונים בארץ השלמה והמובטחת?

החרד"ליות והחרדיות מכרו בהקפה שלושה נכסים לישראל מחללת השבת וחובבת הנוף הקסום נטול-הערבים של קיבוצי הגליל ומאחזי בנימין. אלו הנכסים שמאפשרים לישראל לחיות בשאננות מעבר להיסטוריה שהיתה ולהיסטוריה שמתהווה - כגטו מוזהב ומזוין, שלוחה בת-טיפוחים של המערב הנוצרי "המפותח" ו"התרבותי" במזרח המוסלמי.

יכולנו לדבוק בהסברים ההיסטוריים החילוניים להתקבצותנו בארץ זו (לשם קיצור: "הפתרון הסופי" של אותו מערב נוצרי ומפותח, שגם גירש אותנו מארצות התפוצה). או אז היינו מחויבים גם לתובנות ולערכים הומניים וארציים מאוד שגיבשו המאבקים נגד כל דיכוי ורדיפה אתנית. אבל ההסבר ההיסטורי גם היה מחייב אותנו להודות בדמיון ובקרבה בינינו לתנועות קולוניאליסטיות אחרות, ולהבין שמה שהיה אפשרי במאה ה-18 וה-19 בארה"ב ובאוסטרליה אינו אפשרי כאן ועכשיו.

כדי לברוח מהסתירות שיצרה ההיסטוריה ומלקחיה, בחרנו לקנות את ההסבר המטא-היסטורי לנוכחותנו המבוצרת והמחומשת פה. לא פחות ולא יותר מהבטחת אלוהים לאברהם, שכולנו צאצאיו הישירים. הבטחה זו היא שמתירה לנו, לדעתנו, לעשות ככל העולה על רוחנו לעם שחי פה, יליד הארץ הזאת: לגרש, לרכז, לבתר, לחסום, לרושש, לייבש, להפציץ, לעקור, לנשל.

אותה הבטחה אלוהית מעניקה לכל יהודי בעולם, גם זה שמעולם לא דרכה רגלו בישראל, יותר זכויות בארץ הזו מאשר לכל פלסטיני שנולד בה. הארץ נשלטת על ידי מדינה, שמסרבת להיות מדינת אזרחיה וחושבת רק על אזרחים פוטנציאליים מהגולה. ספירת ראשים אתנית היא טבע שני למדינה. לכן החרד"לים והחרדים יודעים היטב שהנכס השני שהם מוכרים לה לא יסולא בפז: קצב הריבוי הטבעי שלהם.

מנקודת ראות חרדית, קצב ההתרבות שלהם עולה על כל שירות צבאי ותשלום מסים. ואילו אצל החרד"לים הוא מלווה בנכס שלישי למכירה: ששון אלי קרב וסולם הדרגות הצבאיות וגם נכונות למות-בעד-ארצנו - שנמצאת בסימן ירידה יחסית בקבוצות האחרות. במדינה שבעשרים השנים האחרונות עשתה כל שביכולתה כדי להחמיץ את האפשרות לשלום, הלהיטות הצבאית היא נכס חיוני. במיוחד בצל העובדה שחיי שכנות הוגנים באזור נראים עכשיו בלתי מושגים יותר מאי פעם.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו אליכם את מיטב הידיעות והפרשנויות של הארץ

החרד"לים והחרדים ראו שרוב הציבור היהודי בישראל קונה בשקיקה את נכסיהם הבלתי מתכלים, ועכשיו הם ממשיכים בדרכם בעקביות. החרד"לים והחרדים פשוט חותרים לשלמות. הבטחת אלוהים עם חוקי הכשרות. חיילים בלוחמה הדמוגרפית תמורת אי עירוב נשים וגברים בצבא.

הבעיה היא, אם כך, אינה במוכרים אלא בקונים. החילונים שמעודדים ו/או מאפשרים גירוש אנשים בשייח ג'ראח ובסילוואן, באל עראקיב ובצפת - שלא יתלוננו כשמחר יידרשו תיאטראות ואולמי קונצרטים להכשיר עזרת נשים. המבלים בשבתות, שאינם יוצאים להגן על רועים וחקלאים מפני סלפיסטים חובשי כיפות, שלא יתפלאו שמחרתיים הפונדמנטליזם היהודי יחדור להם לחדר המיטות.

Read this article in English: The Zionist ultra-Orthodox are cashing in their I.O.U.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מתווה סטליניסטי ידוע - לכרוך מין שאינו במינו. לכרוך ענים הפלשתינים בהדרת נשים - מה ענין שמיטה?  (לת) יוני
  • 04:52
  • 30.11.11

  •   העניין הוא שאצלנו זה הולך ביחד: ההשתלטות על אדמות וההשתלטות על אורחות חיינו, החלת המשפט ההלכתי וההשתלטות על בית המשפט העליון, הדרת פלשתינים מביתם והדרת נשים מסביבתנו. מה לעשות, בסופו של דבר אלה אותם אנשים ואותה תנועה. התנועה הלא-ציונית, התנועה שהרצל היה בוש בה.  (לת) מתושלח
    • 09:54
    • 30.11.11

  •   אם תחשוב קצת תבין לבד.  (לת) עוזי יער
    • 10:38
    • 30.11.11

  •   אפליה ושלילת זכויות היא אפליה ושלילת זכויות!  (לת) לקשה ההבנה
    • 11:42
    • 30.11.11

  •   היא אומרת משהו פשוט, אם אתה מסתמך על הלוגיקה הדתית כדי להוכיח את זכותינו על הארץ... סופך שתיאלץ לקבל את אותה לוגיקה גם בתחומים אחרים בחיים. זו עסקת חבילה. ריקי
    • 12:59
    • 30.11.11

    בדיוק כמו שהומניזם אמיתי הולך עם שיוויון זכויות לכולם, כולל למיעוטים שאולי לא מוצאים חן בעיניך ולא נח לך לתת להם זכויות שוות.
    בקצרה - ההחלטה איזו מערכת ערכים אתה מאמץ, אינה משפיעה רק על תחום ערכי אחד, אלא על טווח שלם של ערכים שאולי לא לקחת בחשבון מראש.

  •   לריקי שמיקי
    • 19:54
    • 30.11.11

    ריקי... יוני מתגובה 1 לא לקה בחוסר הבנה של המאמר אלא ציין שאין כאן קשר אמיתי בין שני הדברים. מערכת ערכים אינה דבר שרירותי שמאמצים פעם אחת ואז מפסיקים לחשוב עליו. אפשר ורצוי לאמץ מערכת ערכים חילונית הומניסטית, אבל מצד שני לא להתאבד. ההבדל בין קולוניות בריטיות באוסטרליה ובארה"ב לישראל, הוא שישראל היא לא קולוניה. פרט קטנטן שאמירה הס "שכחה". לכן מותר לנו להגן עליה בלי ייסורי מצפון, ולהתנכל למי שמנסה להתנגד לזה. לא צריך את אלוהים ואת ה"מטה היסטוריה" בשביל זה.

  •   מתווה כהניסטי ידוע - לכנות "סטליניזם" כל דבר דניאל קלטי
    • 22:00
    • 30.11.11

    שאינו כלול בחיבורי-התועבה הרעבעצעניים המסיתים "ברוך הגבר" ו"תורת המלך".

  •   עוזי - ממתי בדיוק הכיפעס-סרוגעס הללו דניאל קלטי
    • 22:01
    • 30.11.11

    מסוגלים, בכלל, לחשוב בכוחות-עצמם??

  •   ממש לא . שמש זה שמש, וירח זה ירח.  (לת) קש וגבבה
    • 08:04
    • 01.12.11

02 אנשים בורים וירודים בשכלם אומרים שהם מפחדים רק משני דברים 1 זה המוות 2 זה אלוהים... ראשית, המוות יבוא גם בלי לפחוד ממנו שנית אין אלוהים. אבל נניח שיש אלוהים, הרי לפי התורה הוא שהמציא את המוות , מה יש לפחד ממנו. הרי הוא כר החליט מראש להמית כל יצור חי עלי אדמות... הבדיחה היא על חשבוננו. את אלוהים המציאה חבורת נוכלים ששווה בדמיון שלה רק לממציא האנרגיה יש מאין שרצה להאיר את רמת גן בעזרת נורת חשמל אחת. המסחרה שעושים גפני ושותפיו וכל אד"מורי השקר בשם ההמצאה האלוהית הזאת ראויה לכל שבח גם בגלל הפחד שהם נוטעים בבורים בשועים ובראשי השלטון וגם בגלל גלויי הפחדנות של האדם הבור והמאמין בשטויות הפסאודו דתיות.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 06:02
  • 30.11.11

03 what about the "kiboosh" Amira?  (לת) Amira for palestinians
  • 06:02
  • 30.11.11

04 תתפלספי כמה שאת רוצה, את מגינה על קניבלים.  (לת) ג'ורג
  • 06:50
  • 30.11.11

05 קשה לדעת מה חזק יותר אצלה : כושר ההמצאה או עוצמת השנאה ליהודים.  (לת) רועית נתן
  • 07:26
  • 30.11.11

  •   כושר המצאה? הלוואי והיינו יכולים להגיד את זה.  (לת) הס כתבה אמת לאמיתה
    • 08:48
    • 30.11.11

  •   על אפשרות שלישית לא חשבת? "סתם" חוש צדק טבעי?!  (לת) גיורא
    • 15:00
    • 30.11.11

  •   'שנאה' (ובהטיות הנפוצות: שנאת ישראל, שנאה עצמית) היא המילה האורווליאנית של הימין, בעיקר הדתי, להגדיר ביקורת (עליו, רק עליו).  (לת) נסיון שלישי
    • 20:36
    • 30.11.11

  •   לנסיון: האמת, המלה "שנאה", משמשת, את כלל הימניים דניאל קלטי
    • 22:04
    • 30.11.11

    להגדרת כ ל עמדה, שאינה זו שלהם...

  •   העניין הוא בזה שזו שנאה עצמית עם רציונל. רועית יקרה, אם היה צומח לך קרבונקל (פרונקל ענק) מחור התחת שלך, אפשר להניח שלא היית אוהבת עצמך. זה רק טבעי. ארתור ארכשלוך
    • 22:49
    • 30.11.11

    קשה לך כמובן לראות את זה; אולי זה משום שאת הוא הוא (במקרה שלך היא היא) הקרבונקל שצמח לי מהארכשלוך.

06 בפרספקטיבה היסטורית יבינו כולם שהחרדים והחרד"לים גרמו אסון למ"י בדיוק כפי שהסיקריקים הביאו לחורבן בית שני.  (לת) איציק המרכז
  • 07:57
  • 30.11.11

07 שוב הכתובת על הקיר  (לת) המודיע
  • 07:59
  • 30.11.11

08 חבל שלא הזכרת לכולנו שאין לאיש מאתנו הוכחה שיש לנו בכלל קשר לאברהם אביהם חוץ מאמונה דתית, לכן גם החילוני שאומר זו אדמתינו חייב להיות דתי כי אינו יודע שאמנם אבות אבותיו חיו פה.  (לת) הקב"ה
  • 08:02
  • 30.11.11

09 כמה שנאה.  (לת) שיר
  • 08:02
  • 30.11.11

10 המאמרים נוטפי שנאת ישראל כאלו לא פורסמו מאז ימי הרייך השלישי. לקרוא לפליטי השואה שהוגלו לישראל וליהודים שנושלו וגורשו ממדינות ערב "קולוניאליסטים", ולראות באויב הערבי שמצהיר בגלוי על שאיפתו להשמיד את העם היהודי בארצו "קורבן" זה עיוות של ההיסטוריה המעיד על הפרעה בביקורת המציאות. העובדה שהיהודים הגיעו לחיי רווחה מתוקנים, בעוד הערבים מייצאים לעולם בעיקר טרור, מעידה מיהו הצורר ומיהו הקורבן.  (לת) איתי
  • 08:02
  • 30.11.11

  •   איזה מין עדות זאת היא העובדה שאתה חי חיי רווחה ואחר בעוני? ממתי זה עדות לצודק?  (לת) איל
    • 09:53
    • 30.11.11

  •   התשובה היא פשוטה- היהודים שהוגלו ממדינות ערב לישראל התקבלו בה כאזרחים, בעוד שערבים שברחו מישראל- לאחר שנלחמו בה בנסיון להשמידה, עדיין חיים במדינות ערב במחנות פליטים- ומדינות ערב ממש לא סובלות ממחסור בשטחים. חברה שמשקיעה את כל משאביה בטרור, טילים והסתה, מביאה את חבריה לחיי עוני. אם ה"כובש הציוני" כל כך נורא- מדוע ערביי ישראל לא נמלטים מפניו ל"גן העדן" שצפוי להם במדינות ערב?  (לת) איתי
    • 10:58
    • 30.11.11

  •   It shows he chose democracy Han
    • 12:35
    • 30.11.11

    and modernisation which helped him progress in life as opposed to the Arab dictatorships to date

  •   ["איתי"]: למה אתם הדתיים חייבים מיד לרוץ להיטלר ולרייך השלישי? מה הייתם עושים לולא ברא הקב"ה את היטלר?  (לת) זילות השואה
    • 13:49
    • 30.11.11

  •   אין שום שנאת ישראל במאמר של עמירה הס! ליה
    • 13:50
    • 30.11.11

    אנחנו באמת קולוניאליסטים, כי אנחנו שולטים צבאית על אוכלוסיה פלשתינאית ביהודה ושומרון מבלי שסיפחנו את השטח ונתנו לפלשתינאים/ות אזרחות או לפחות מעמד של תושבי/ות קבע. ברגע שנספח את כל הגדה המערבית, ומעמדם/ן של התושבים/ות הלא יהודים/ות יהיה שווה למעמדם/ן של ערביי/ות הקו הירוק (או לכל הפחות - לערביי/ות הגולן שאין להם/ן אזרחות ישראלית אבל הם/ן במעמד של תושבי/ות קבע) אנחנו לא נהיה קולוניאליסטים. לחלופין, אפשר גם לסגת מיו"ש אל תחומי הקו הירוק ולאפשר לאבו מאזן להקים מדינה פלשתינאית. כל עוד המצב נשאר כפי שהוא, היינו לא נסיגה ולא סיפוח, אנחנו קולוניאליסטים באבו-אבוע!!!

  •   תזכורת לליה שמיקי
    • 20:00
    • 30.11.11

    רק.... שניסינו את זה... יותר מפעם אחת... והם העדיפו לא להכריז על מדינה בגבולותיהם, אלא לעזוב את שולחן הדיונים ולשלוח טילים. או לשלוח פצצות אנושיות אפילו לאחר חתימה על הסכם... חזרה לשולחן השרטוטים....

  •   לא הוגלו. הציונים הביאו אותם לכאן כדי לספק עבודה פיזית זולה במקום הערבים. קרא את יומני בן גוריון.  (לת) בישראל יש הסתה,אבל לימדו אותך הפוך
    • 12:42
    • 02.12.11

11 שיבת ציון השניה אינה קולוניאליזם, נוסח הראג' האנגלי בהודו וצאצאי הכובשים המוסלמים ומהגרי העבודה מהארצות השכנות אינם "ילידי המקום" משל היו הודים בהודו...  (לת) קבלי שני תיקום
  • 08:03
  • 30.11.11

12 ה' לא נתן ארץ ולא חתם על שום קושאן, הצ'ק הפתוח הוא המצאה - פטנט שניתן רק למי שרוצה להתנחבל כדי להיות עם האדונים בארץ השלמה, המאובטחת באלימות אם העורך לא ימחוק "בשם אלוקים"...
  • 08:04
  • 30.11.11

הבעיה היא, אם כך, אינה במוכרים אלא בקונים החילונים, בעזרת ברוך אשם...
"הבטחת אלוהים עם חוקי הכשרות. חיילים בלוחמה הדמוגרפית תמורת אי עירוב נשים וגברים בצבא".

13 מאמר מדויק. דרוש מאמר המשך שבו את מסבירה איך מנקודת ראותך יש זכות מוסרית גם ליהודים לגור בארץ הזו. אם בכלל, או שלא. סתם אחד
  • 08:19
  • 30.11.11

כי זו הבעיה עם חתירה שלמות גם כשהיא מגיעה מהצד השמאלי של המפה. היא ממש משאירה מקום בתודעה וגם על הקרקע עצמה לעוד עם.

  •   כי הזכות לגור בארץ הזאת היא לא עניין של דת או גזע. היא עניין של תושבות. מי שגר פה יש לו זכות לגור פה. נקודה.  (לת) רלוונטי
    • 20:55
    • 30.11.11

  •   אתה הרי מתכוון ל"זכות היהודים" להתיישבות קולוניאליסטית בשטחים ולא לזכות היהודים לגור במדינת ישראל שאין עליה מחלוקת ולכן לא "דרוש מאמר המשך" להסבירה  (לת) מפענח כוונות
    • 21:03
    • 30.11.11

  •   גם להתישבות העליה הראשונה והשניה היו סממנים קולוניאליסטים מובהקים. סתם אחד מקשה
    • 22:55
    • 30.11.11

    אם צזה ממש מעניין אתכם תקראו את גרשון שפיר (שיש לו את לפחות את היושרה לכתוב מחקרים כאלה שלא משטח ישראל/פלשתין.) ככה שיש מחלוקת. גם על 1948.
    על השטחים הכבושים בכלל אין מה לדבר- מדובר בקולוניאליזם.
    הכוונה שלי היא שלאדם שהשקפת עולמו היא כשל עמירה הס, וחותר לשלמות מהצד השמאלי של המפה אין שום טיעון שיכול להוכיח שהתישבות יהודית גם בשטחי 1948 היא מוסרית. לא מזמן עמירה הס עצמה כתבה שבכל מאבק שיחרור יש סתירות, ועדיין, לא מצאתי טיעון אחד שיכול להוכיח לי איך לפי השקפת עולמה יש לי כיהודי זכות קיום מוסרי בארץ הזאת. אשמח לקבל ממנה תשובה בדמות מאמר המשך.

    ועוד שאלה, מה זה בדיוק תושבות? מה זה המושג הא-היסטורי הזה. ממש אליק שבא מן הים..

14 מדויק ועצוב, וראינו כבר לאן הובילה בדלנות וקנאות - חורבן  (לת) פתרון 3 מדינות
  • 08:48
  • 30.11.11

15 לפני כ1200 שנה החל האימפריאליזם המוסלמי במסע כיבוש רונן
  • 08:48
  • 30.11.11

מהיר ומוצלח. הערבים הצליחו לכבוש חלק ניכר מהעולם הידוע, להרוג את מתנגדיהם ןלהמיר את דתם של הנותרים. הם כבשו גם את ארץ ישראל. במשך מאות שנים עברה הארץ מהאמפריאליסטים המוסלמים לאימפריאליסטים הנוצרים שרצחו וגרשו האחד את השני (ובדרך אגב גם יושבי הארץ היהודים.). בסיבוב הלפני אחרון ניצחו התורכים ואחר כך הנוצרים. במהלך מאות שנות טירוף רוקנה הארץ מתושביה. ואז הגיעו גם היהודים לארץ. במקרה הרע מדובר במאבק בין אימפריאליסטים/קולוניאליסטים. אך מכיוון שלנו אין אימפריה מדובר במאבק של כמה מליוני שורדים באימפריות בנות מליארדי אנשים שכבשו את האדמה הזו מאיתנו ואחר כך זה מזה

  •   סיפור יפה אלא שרב בו הדמיוני מהמציאותי בקיא
    • 21:21
    • 30.11.11

    קודם כל המוסלמים לא כבשו את הארץ מהיהודים. היהודים התרוקנו מפה מרצונם הרבה לפני כן. הם לא הוגלו מפה שכן הרומאים שכבשו את הארץ מהיהודים לא היגלו עמים מהארצות שאותן כבשו. דבר שני. כשהיהודים הגיעו לפה כלשונך (אתה כנראה מתכוון לעליות הראשונות) הארץ לא הייתה מרוקנת ו 90% מתושביה היו מוסלמים. מה לעשות. עובדות...

  •   ל"בקיא" עאלק לא צעיר
    • 01:05
    • 01.12.11

    א)הרומאים כן אסרו על התיישבות בחלקים רבים בארץ לאחר מרידות בהם,כמו כן לקחו רבים כעבדים (ע"ע שער טיטוס).
    ושכבר נוצרו הביזנטים בכלל אסרו ליהודים להתגורר בסביבות ירושלים...
    ב)היהודים כלאום (שכחתי אצלך רק הפלסטינאים בלי שום דבר מאחד חוץ משנאת ישראל זה לאום)ממשיכים להגיע גם כיום.
    ג)הרבה מוסלמים בעצמם היו מהגרים מהאזורים השכנים(ע"ע חורנים) ובכל מקרה היו מרוכזים רק בישובים בודדים ורוב הארץ הייתה שממה אחת גדולה.דרך אגב מספר כל התושבים שבארץ לפני העליות הראשונות לא עלה על רבע מליון במקרה הטוב.
    ד)המוסלמים לפני מלחמת העצמאות לא גורשו,אלא נקנתה מהם ומבעלי הארץ(התורכים והבריטים) אדמה. הנכבה של המוסלמים קרתה כתוצאה ממלחמת שמד שהם הכריזו על היהודים ולכן הם נושאים בתוצאותיה.

16 ושיא האכזריות: לא מרשים ל"פלסטינים" לממש את הנטיות הרצחניות.  (לת) עמוס
  • 08:52
  • 30.11.11

  •   נטיות רצחניות של ממש: רצון בריבונות ובשחרור מכיבוש. בדיוק אותן נטיות רצחניות שהיו ליהודים בארץ ישראל לפני 1948  (לת) נוטה לרצחנות
    • 21:25
    • 30.11.11

17 מאמר עוצמתי ומדויק בהקשר לחולשת-אסון-חילונית בתוך ישראל אבל כרגיל מרים גבה בתמיהה ורוגז על כי אמירה רואה את אלה שרוצים להחליף אותנו כאילו הם הדפוקים הסידרתיים ואנחנו סרבניי השלום.הכובשים האכזריים . רק מוכנים רואה  (לת) ישר אל
  • 08:57
  • 30.11.11

18 ואמירה נותנת יד לעיוות היסטורי. כאילו האימפריה המוסלמית אינה עובדה רונן
  • 08:57
  • 30.11.11

כאילו יש אימפריה יהודית. מאות מליונים היגרו מארץ לארץ. עשרות מליוני מוסלמים היגרו מארצות האיסלם לארצות קרובות ורחוקות.זה לגיטימי. אולם הגירת היהודים אינה לגיטימית? אוסטרליה ארהב ארגנטינה וברזיל זה לגיטימי? מצריים ומרוקו בוסניה וחצי אפריקה זה לגיטימי? רק שיראל אינה לגיטימית? האיסלם נלחם בכל כך הרבה נקודות חיכוך עם לא מוסלמים. האיסלם נילחם בתוך עצמו להשליט בכוח המוות את דרכו. והם רודפי השלום ואנחנו רודפי המלחמה?.

אמרה. את דוגמה לסיבה שהרחיקה את אזרחי ישראל מהשמאל. אוסף של שקרים ועיוותי מציאות. שימוש במוסר כפול שבו ברור שהיהודי אשם כי לאחרים מותר ולו אסור. אסור לו לחיות. אסור לו להגן על עצמו. אסור לו להיות לעם

19 איך קוזק מולדבי שומר בארים מאפיונר מגרש את זרעו של אברהם(ערבים ויהודים) ?  (לת) כי לזרעך נתתי את הארץ הזאת.
  • 09:15
  • 30.11.11

20 עמדה הזויה מכיר ויודע
  • 09:52
  • 30.11.11

הכותבת מייצגת עמדה הזויה לחלוטין. בעצם היא אומרת שיש אשם אחד בכך שאין שלום בין היהודים והפלשתינאים ומטיפה גם לחיים במסגרת מדינית אחת בא"י (לא רק במאמר זה).
כידוע ,בסכסוך בין אנשים ,תמיד 2 הצדדים נושאים באחריות למצב ,אין מצב שצד אחד תמיד צודק והשני הוא הרשע. אצל הגב' הס אין המצב כך. רק היהודים הישראלים טועים. הצד השני מזוכך. לא יעזרו הצהרותיהם שאין הם מכירים בריבונות יהודית, לא תעזור הכרזת החמס שצריך להעיף את היהודים מארץ הקודש (וואקף), לא תעזורנה הקריאות מכיכר תחריר בגנות ישראל והיהודים. אצל גב' הס רק אנו אשמים וזהו.
לגבי שני עמים שידורו יחדיו בכפיפה אחת , כל מה שצריך לעשות הוא להביט בעולם ולראות איך הטורקים והיוונים הסתדרו בקפריסין, איך הואלונים והפלמים בבלגיה שונאים האחד את השני, איך הכורדים זועקים למדינה ולהגדרה עצמית, איך הטמילים הובסו ע"י הצד השני, איך בנפאל לא רוצים את הסינים, איך בלבנון יש עזיבה מהירה של הנוצרים לקנדה. מדוע חושבת הגב' הס שדווקא כאן, יש סיכוי לאחוות עמים. ולבסוף מדוע אין צורך בריבונות יהודית קטנה על כדור הארץ? האם איננו עם עתיק שחי כאן בעבר? האם ללוכסנבורגים מגיעה מדינה וליהודים לא? האם לא דוכא העם הזה במשך אלפיים שנה? האם לא חזר לכאן בעצם בלית ברירה עקב ההתנכלויות? לבסוף אני מסכים עם המגיב שזיהה גישה סטאליניסטית אצל כותבת המאמר.

21 חיברת את כל הנק׳ לתמונה הכי ברורה ומדויקת של המציא  (לת) אבי
  • 10:01
  • 30.11.11

22 לאמירה, הערה קטנה דייוויד
  • 10:50
  • 30.11.11

גם אם לא יחדרו לנו לחדר המיטות, האם נקבל את העיוותים והעוולות שהם חותרים אליהם?

23 אשרי יושבי ארצך עוד יהללוך סלה.מי שמפנה אין מקבל מילוי של הריק. נפוטו של מויישה בן לאיווי
  • 11:01
  • 30.11.11

לכן כל העמדות שמפנה השמאל החילוני מתמלא בימין דתי לאומי ובמיוחד החרדי לאומי ועוד יותר על ידי סתם חריידים.אלף-כל דאלים גבר וכל דעלים לא נשאר.בית-יש חוזק לרוב. הדמוגרפיה עושה את שלה. ראש הממשלה הבא או ישי או ליצמן הטוב בין השניים.

24 מה ההבדל בין הטענות שלך לבין טענות הימין??? טענה שאין לשמאל תשובה
  • 11:04
  • 30.11.11

"אותה הבטחה אלוהית מעניקה לכל יהודי בעולם, גם זה שמעולם לא דרכה רגלו בישראל, יותר זכויות בארץ הזו מאשר לכל פלסטיני שנולד בה." כך את טוענת.
לפי אותה טענה בדיוק, את מכשירה למעשה את ההתיישבות היהודית בשטחים!!!
הרי לא יעלה על הדעת, (במיוחד לא אצל אדם השוחר צדק ומוסר...) לגרש היום ילד יהודי תמים מביתו שבו נולד וגדל ולתת בית זה לאיזה שהוא ערבי רק בגלל שסבה רבה שלו היה שם פעם לפני 100 שנה....
ועכשיו ברצינות, לפי היהדות ישנו כלל : "כל חזקה שאין עמה טענה אינה חזקה. כיצד, אמר לו מה אתה עושה בתוך שלי והוא אמר לו שלא אמר לי אדם דבר מעולם אינה חזקה שמכרת לי שנתת לי במתנה אביך מכרה לי אביך נתנה לי במתנה הרי זו חזקה והבא משום ירושה אינו צריך טענה"
הסבר הדברים בצורה פשוטה, אדם שנמצא בתוך שדה של חברו וחברו שואל אותו: מה אתה עושה בתוך שדה זו שהיא שלי?? וחברו עונה לו: התיישבתי שם ואף אחד לא אמר לי כלום, אינה חזקה, אבל אם חברו אומר לו שקניתי שדה זה הרי זו חזקה.
ארץ ישראל הייתה של היהודים עד שגורשו ממנה בכוח הזרוע, הערבים התיישבו פה כיוון שהארץ הייתה מרוקנת מיושביה היהודים, הערבים שהיום בארץ חלקם צאצאים של הכובש הערבי מהמאה השביעית, ורובם צאצאי פולשים- מהגרים ממדינות שכנות בתקופת המאה ה 19, הטענה שלך ושל הערבים "שהם ישבו פה קודם" היא טענה של חזקה של ישיבה בארץ ללא טענה של צדק ובעלות, הם לא יכולים לטעון קנינו אדמה זו ( ממי מהכובש התורכי?? האנגלי??) או קיבלנו אותה בירושה (ממי, מהסבה שהיגר לפה בתקופת המאה ה19?? ) ולכן לפי הצדק הפשוט אדמה זו שייכת ליהודים ולא לערבים, נוסיף את העובדה שהיהודים הושיטו יד לשלום לערבים, הן בהצעת החלוקה והן בכל הזדמנות שהייתה והערבים השיבו בטרור רצחני,הערבים ברחו בעקבות המלחמה שהם פתחו בה והיו האחראיים אליה ומן הצדק הוא, שהם ישלמו על מעשי הרצחנות שלהם.
אבל גם מי שלא מקבל טענות אלו של צדק, ואומר שאי אפשר להתחשב בכך שהיהודים ישבו על הארץ לפני 2000 שנות גלות, אם אותו אדם ישר, נשאל אותו, מה התקופה בה צריך להתחשב?? 1000 שנה?? 200 שנה?? 100 שנה??, לא משנה מה אורך התקופה אבל גם אותו אדם יצטרך להודות שבחלוף זמן מסוים הערבים יאבדו את טענת "הצדק" שלהם, כי גם אם הם ישבו פה פעם לפני הרבה שנים הרי עכשיו יושבים במקום זה יהודים הרבה שנים ואי אפשר לגרש אותם......
ונזכיר לגברת הנכבדה את דבריו של איש הימין הקיצוני דוד בן גוריון (מופיע בספר חזון ודרך נאום לחיל הים) בנאום זה מזכיר דוד בן גוריון את דבריו של שמעון החשמונאי כתשובה היאה לכול שוטני ישראל : " ויען שמעון ויאמר לו (לשליחו של אנטיוכוס) לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו".

  •   תאולוגיה אזרח מודאג
    • 15:58
    • 30.11.11

    הרי זה בדיוק מה שאמירה אומרת - התיאולוגיה משתלטת ותעצים השתלטותה עלינו החילונים. כל טיעוניך תיאולוגים ואין נפשי החילונית לענותך. איאבק בך עם השקפת עולמי החילונית, ליברלית ושוויונית.

25 בדיוק. זו "המדינה היהודית" שמוכרים לנו בשביל שנעלה על ראש שמחתנו. עמנואל
  • 11:18
  • 30.11.11

ומי שלא מבין את זה היום, יתעורר כשיישפט לסקילה ע"י הסנהדין מחר.

26 מאמר נפלא. לתרגם למאה שפות ולהפיץ נפעם ונרגש
  • 11:40
  • 30.11.11

בכל מרכזי האנטישמיות בעולם.

27 העם הזה רוצה ככה.  (לת) אור
  • 11:50
  • 30.11.11

28 מישהו יודע לאן נעלמה " תנועת ממד " ? שווה בדיקה
  • 12:23
  • 30.11.11


האם קיים פוטנציאל פוליטי לזרם ד'תי מתון ?

29 "הקו הישיר לאלוהים שהם מציעים לנו" לא מוליך ישר לשום מקום,,, פרט לאבדון הפיקציה האלוקית הולכת ונגמרת
  • 12:35
  • 30.11.11

וגם המאגר (שהיה) של אזרחים פוטנציאליים מהגולה שיבואו למדינה, שמסרבת להיות מדינת אזרחיה ורוצה להיות אתנוקרטיה גזענית, הולך ואוזל. וגם אם מחר-מחרתיים יחדור הפונדמנטליזם היהודי לחדרי המיטות., כל מי שיצור שם יהוי עוד מ פ ל צ ו ת דמויות אדם. ויהי בוקר ויהי ערב, ביום השמיני.

30 אני מרחם עליך.תתחילי להשריץ ילדים חילוניים או לחילופין כל החרדי הילוד היאורה תשליכהו. אישה מסכנה
  • 12:54
  • 30.11.11

את ההוכחה שניתן לאלף יהו_דון להיות אוטואנטישמי. ככה אילפו אותך כמו סוס מקטנות. מסכנה.

  •   הכותבת 30 חותמת בשם אישה מסכנה תרשי לי לומר לך שאת גם אומללה . דבר נוסף, למה ללכת עד ליאור במצרים. הקישון או הירקון קרובים יותר לפעולה שאת מציעה.(אם הכותב הוא ז' תרגם את זה לאתה במקום את)  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
    • 14:15
    • 30.11.11

31 זו הפעם הראשונה שהס כותבת דברי טעם שאפילו אפשר להזדהות אתם מסכים
  • 13:47
  • 30.11.11

אז אולי, גב' עמירה, תעברי לגור בישראל, תתרחצי, תפסיקי להשתתף במשטים ותכתבי על הבעיות שמאיימות על ישראל ולא רק על ה"עוולות" הנוראות שישראל גורמת למדינת החמאס בעזה? הרי בעצמך כתבת פה ש"המערב גירש אותנו" - "אותנו", ולא "אתכם", כמאמר הרשע בהגדה. כלומר, באיזה שהוא מקום את כן מרגישה שייכת. אז אולי תהיי קצת יותר מיינסטרים? כדאי לך. כולם יתחילו לאהוב אותך.

32 עמירה הס, נביאה נתתיה בעמה.  (לת) דברי אלוהים חיים
  • 13:54
  • 30.11.11

33 וואוו, זה כבר לא מאמר בעיתון זו נבואה....  (לת) עמחרה הס רואה נקי
  • 13:55
  • 30.11.11

34 אנו רק ממשים את זכות השיבה לפני 1943 שנים לחורבן בית המקדש וגירוש העם היהודי מארצו אחיתפל
  • 14:10
  • 30.11.11

אחד המזרחנים הדגולים שאל את נביל שעת על זכות השיבה אם היתם מגורשים לפני 200 שנה גם הייתם תובעים את זכות השיבה הנ"ל ענה שכן גם 550 שנה הנ"ל ענה גם 1000 שנה גם 2000 ולא הבין לאיזה פח הוא נפל. ענה לו המזרחן זה מה שאנו תובעים נשאר הלה בפה פתוח עד עצם היום הזה ואפי' המירה הס לא הצליחה לסגור לו את הפה

35 כל הכבוד עמירה הס  (לת) יונתן
  • 14:40
  • 30.11.11

36 היהודים הפו לעם במקום זה - לכן אנחנו כאן!!! יעקב
  • 15:51
  • 30.11.11

היהודים הפכו לעם במקום זה לפני כ - 3500 שנה. לצערה הרב של עמירה העם הזה לא נעלם, כמו רבים מהעמים של הזמן העתיק. הם שמרו על זכרונם ההסטורי ועל הקשר עם ארצם המקורית. והם הצליחו לכונן מחדש את מדינת הלאום שלהם.
כל אבות הציונות היו חילונים. מניעיהם היו לאומיים לא דתיים. לכן, החרדים התנגדו לרעיון המדינה היהודית.
כן, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ולכן כל יהודי הרוצה לעלות
מקבל אזרחות. הקשר הזה בין מדינת לאום לבין בני עמה היושבים בנכר מוכר
וידוע. כאשר אירלנד השיגה את עצמאותה, ראש ממשלתה הראשון היה
אימין דה ולרה, שהיה אזרח ארה"ב שנולד בניו יורק. לאירלנד יש חוק הגירה
המעניק זכוניות יתר לבני העם האירי הגרים בארצות אחרות, עד שלושה דורות לאחור. חוקים הדומים לחוק השבות שלנו מצויים בהרבה מדינות לאום דמוקרטיות כמו אוסטריה, פינלנד, איטליה, יוון, גרמניה ועוד.
החרדים והחרד"לים הורסים את המדינה. למעשה הם בני בריתה שח עמירה
שתשמח מאד אם אכן יבוא הסוף של המפעל הציוני ושל ישראל כמדינת לאום
של העם היהודי.

  •   זה שהפכת פה לעם עוד לא מקנה לך זכות לנשל עם אחר שגם הוא הפך פה לעם אפילו אם זה היה לפני 10 שנים  (לת) זמנו של הקולוניאליזם עבר
    • 21:55
    • 30.11.11

37 מאמר הזוי.  (לת) בני
  • 18:22
  • 30.11.11

38 הולכת בעקבותיה של טלי פחימה ותצנח בסוף בחיקו של השיח ראאד סלאח.  (לת) חיים
  • 18:24
  • 30.11.11

39 עליהדות אמונה ומצוות אל תלמדו מעיתון הארץ ישנם באינטרנט אתריםכגון :הידברות וכו"המציגים את היהדות בצורה אמיתית ולא מעוותת כמו שמציגים כתבי עיתון הארץ.  (לת) בני
  • 18:28
  • 30.11.11

40 אם אתם שוללים את הדת היהודית מה אתם עושים פה?.  (לת) אריה
  • 18:31
  • 30.11.11

41 לא קיבלנו את מדינת ישראל מהחרדים אלא מהאו"ם ואנו לא חייבים דבר לחסידי הרב קוק אור לגויים
  • 18:44
  • 30.11.11

יש הגיון מסויג בדברי הכותבת. לולא אהבת התנ"ך של בריטים אחדים, הסופרת ג'ורג' אליוט מחברת "דניאל דירונדה" למשל, לא היתה אולי קורמת עור הצהרת בלפור ולא היה נרשם במבוא לכתב המנדט שנתן חבר העמים בועידת סן רמו לממשלת הוד מלכותו ג'ורג' החמישי שעל שלטונות המנדט לאפשר הקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. רוב החלוצים לא היו אדוקים בדתם, רבים מהם היו דווקא סוציאליסטים שרצו להגשים את רעיונותיו של קרל מרקס במדינת היהודים. הדתיים שבישוב הישן ובין העולים, רבים מהם עולים מאונס, חלמו אמנם על מדינת הלכה, על שטעטל ענק לגוי קדוש, והם עדיין לא התייאשו מהשלטת ההלכה על המדינה. שר המשפטים נאמן, חובש כיפה, מפנטז על ביסוס המשפט בישראל על ההלכה.
אם הכותבת מנסה לרמוז שלמדינת ישראל אין זכות מוסרית לקיומה והתרוץ היחיד להקמתה הוא ההבטחה לאברהם, או לחרוץ שדין אחד לקרני שומרון ולתל אביב, ששתיהן הוקמו בחטא, היא טועה. מאד.

42 שתחפס צדק בחברה הערבית הנאורה והדמוקרטית.מה לה להתעסק במחוזותינו.ממילא בחרה לה שכנים ערבים מחבלים ושובניסטים פנאטים דוחים.  (לת) שי
  • 19:34
  • 30.11.11

43 מדינת ישראל לא הוקמה בחטא, ולא, איננו חייבים שום דבר לציבור החרדי אור לנו
  • 19:45
  • 30.11.11

יש הגיון מסויג בדברי הכותבת. לולא אהבת התנ"ך של בריטים אחדים, הסופרת ג'ורג' אליוט מחברת "דניאל דירונדה" למשל, לא היתה אולי קורמת עור הצהרת בלפור ולא היה נרשם במבוא לכתב המנדט שנתן חבר העמים בועידת סן רמו לממשלת הוד מלכותו ג'ורג' החמישי שעל שלטונות המנדט לאפשר הקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. רוב החלוצים לא היו אדוקים בדתם, רבים מהם היו דווקא סוציאליסטים שרצו להגשים את רעיונותיו של קרל מרקס במדינת היהודים. הדתיים שבישוב הישן ובין העולים, רבים מהם עולים מאונס, חלמו אמנם על מדינת הלכה, על שטעטל ענק לגוי קדוש, והם עדיין לא התייאשו מהשלטת ההלכה על המדינה. שר המשפטים נאמן, חובש כיפה, מפנטז על ביסוס המשפט בישראל על ההלכה.
אם הכותבת מנסה לרמוז שלמדינת ישראל אין זכות מוסרית לקיומה והתרוץ היחיד להקמתה הוא ההבטחה לאברהם, או לחרוץ שדין אחד לקרני שומרון ולתל אביב, ששתיהן הוקמו בחטא, היא טועה. מאד.

44 המקצוע שפיכת רפש על יהודים  (לת) גודמן
  • 20:00
  • 30.11.11

45 גברת הס - את עושה צחוק מעצמך כשאת מדברת בגוף ראשון רבים. את רואה את המהפכה הציונית, המוצדקת והמוסרית בהיסטוריה, כפרוייקט קולוניאלי. ראייתך הכלכלית בולשביקית, השקפתך המדינית (מגוחך, אנחנו יודעים), זהה עד אחרון הפרטים להשקפת הימין הערבי הלאומני והחשוך ביותר. "הארץ" ממשיך לפרסם את דברייך, הראויים מבחינת רמתם (וניסוחם) לעיתון קיר בבית ועד המפלגה הקומוניסטית באום אל פאחם? סבבה. כל הכבוד. אולי אפילו הם משלמים לך על זה, השד יודע למה. אבל תעשי טובה, בחייאת דינכ. די כבר עם ה"לנו", ו"שלנו". מה לנו ולך? מודרניסט .
  • 20:14
  • 30.11.11

גברת הס - את עושה צחוק מעצמך כשאת מדברת בגוף ראשון רבים. את רואה את המהפכה הציונית, המוצדקת והמוסרית בהיסטוריה, כפרוייקט קולוניאלי. ראייתך הכלכלית בולשביקית, השקפתך המדינית (מגוחך, אנחנו יודעים), זהה עד אחרון הפרטים להשקפת הימין הערבי הלאומני והחשוך ביותר. "הארץ" ממשיך לפרסם את דברייך, הראויים מבחינת רמתם (וניסוחם) לעיתון קיר בבית ועד המפלגה הקומוניסטית באום אל פאחם? סבבה. כל הכבוד. אולי אפילו הם משלמים לך על זה, השד יודע למה. אבל תעשי טובה, בחייאת דינכ. די כבר עם ה"לנו", ו"שלנו". מה לנו ולך?

46 עונת החגים החלה ישראלי לשעבר
  • 20:26
  • 30.11.11

דוכני החג מהבילים לידיעת הישראלים לא חייבים להרוג כמו שרוצה הימין ולא לההרג כמו שרוצה השמאל אפשר פשוט לחזור לחיות כקוסמופוליטיקאים גלובליסטים כמו אבותינו האירופים הנאוליסטים

47 אכן אמת לאמיתה  (לת) אורי
  • 20:47
  • 30.11.11

48 גזענות אס
  • 20:48
  • 30.11.11

שנאת האחר (החרדי והחרדל"י ) נוטפת מבין השורות.
לא אהבת ערבים, לא אהבת החלש אלא שנאת האחר - היהודי החרדי, שהתרבותו ותרבותו מרגיזה את הס.



49 הבעיה-אינה המיעוט החילוני,היא מצויה במנשקי המזוזות המסורתיים שהפכו כיפות סרוחות בין אם בייאושם פנו לאלוהים או כי ש"ס ואחרים בימין משלמים אתנן למי שחובשים כיפות שחורות וחצאיות ארוכות עם כיפות מסוגננות אחרות.  (לת) שומר חוק
  • 20:52
  • 30.11.11

50 אנו העם היהודי חזרנו דווקא לכאן, לארץ ישראל, מסיבה אחת ויחידה, בגלל שזאת ארץ המולדת העתיקה של היאהוד מזה 3500 שנה, ובמיוחד ארץ יהודה ושומרון וירושלים, ירושלים היא עיר הבירה של היאהוד מאז דוד המלך כ-3000 שנים. בגלל סיבה זאת הגענו דווקא לכאן מהגולה. לאחר 2000 שנות גלות. ולכן עלינו להתנחל בא"י במרץ, ולשמור עליה בקנאות, ולא לסגת מחמת נוחיות שגוייה, או הזיית שלום, סולו
  • 21:24
  • 30.11.11

אמר כבר מישהו, 'אם תרצו אין זאת ספרות מד"ב',
כן, רק בספרות המד"ב, חוזר לאום עתיק לארץ מולדתו,
2000 שנה לאחר שגורש ממנה.
ו-70 שנה לאחר שחציו הושמד.
ועוד מצליח להקים מדינה לתפארת,
כולל החייאת שפה מתה,
כולל יצירת תרבות משגשגת, בשירה, בספרות, תאטרון וקולנוע,
כולל מדע וטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם,
כולל צבא חזק ויעיל,
וכל זאת תוך כדי מלחמות ופיגועי טירור, ללא הפסק.

וכל זה עומד ללכת לתהום הנשיה,
עקב ריקבון וחולי מבפנים, הסמולניות.
שזה רעל עטוף בכאילו רציונליות,
וזה הצעד הראשון לכיוון התהום,

  •   תגובה קלאסית של החמור הימני הממוצע ארתור ארכשלוך
    • 22:41
    • 30.11.11

    כל המידע שלו בהיסטוריה מצומצם לארבע וחצי שורות שלמד ביסודי והשאר פרופגנדה אוטו-סוגסטיבית של לאומן פתי ומוח עצל שהחיזוק בסייפא של הקשקשת שלו היא הסגולה של החמור הימני הממוצע לקבוע "עובדות" ולקבוע מש"ל (מה שרצינו להוכיח); "ריקבון וחולי מבפנים" של "הסמולנים" (כנראה בניגוד לטוהר המידות של הימין הישראלי). כנראה שהמגיב חי בארץ אחרת.

51 זה סלפיסם לצאת מהאולם? שלמה
  • 21:50
  • 30.11.11

נו, אמירה, רק אל תתלונני אם מישהו יגיד שאת בעצמך סלפיסטית שכופה דרכה חילונית, שמאלנית, מחוסרת ילדים ושירות לעם.

52 עצוב ונכון  (לת) דניאל קלטי
  • 21:59
  • 30.11.11

53 מזדהה אבל רק עם הכותרת!!  (לת) יהודי הגאה בעמו
  • 22:39
  • 30.11.11

54 מצער שהכתום מפרסם את השנאה של הס אך נמנע מלפרסם גודמן
  • 23:01
  • 30.11.11

את השנאה התהומית והאין סופית אליה

55 זה גם אותו אלוקים שברא את החיים  (לת) דתי
  • 23:19
  • 30.11.11

56 גם פונדמליסט זורם זברה
  • 05:47
  • 01.12.11

לאן נעלמו הקיבוצים ההם? מדובר בבני אדם. תינוקות שנולדו לדרך מסויימת לא בהכרח ימשיכו בה . פיתוי בחדר המיטות . תמיד שם מהפכות גדולות מתחילות בהנאות הקטנות סושי ומקייאטו . זה ניסיון שני לכתוב שזה מאמר של הרבה רעש וצילצולים . מדובר צמיד בבני אדם הם משתנים לכאן ולכאן .לא לפחד.

57 יש להפריד בין הדת היהודית לבין מי שמתיימרים להיות נציגיה דהיום שמוליק
  • 10:38
  • 01.12.11

איני רוצה להתייחס לכתבה כולה אלא רק לאספקט אחד שלה -

ההנחות המונחות לגבי הדת היהודית - על סמך התנהלות של קבוצות שונות צעקניות שמתיימרות לייצגה היום, רחוקות כרחוק מזרח ממערב מהאמת.

הדת היהודית האמיתית - לא זו אותה מציגים נשואי הכתבה - היא דת מוסרית וחברתית מעין כמותה.
זו דת שלא מבקשת לנשל איש מאדמתו (כבר מימי אברהם שלא ניצל את 'ההבטחה' על מנת להשתלט על מערת המכפלה אלא התעקש לקנות אותה בכסף מלא מעפרון החיתי - בבחינת מעשה אבות סימן לבנים).
זו דת שלא לקחה לעצמה בלעדיות על 'האבות' ועל קבריהם (אפרופו ההלווייה המשותפת של אברהם שנערכה על ידי שני בניו - יצחק וישמעאל)
זו דת שמכבדת את זכויות הגר והנוכרי וקוראת שוב ושוב להקפיד מאוד על זכויות אלה.
זו דת שבא 'ההבטחה' לארץ באה עם שובר מפורש וכתוב בצידה - היא לא הבטחה מוחלטת אלא מותנית בקיום כל אותם ציוויים שמאחוריהם מוסר והגנה על זכויות חברתיות וזכויות מיעוטים ונוכרים.
זו דת שקבעה נורמות חברתיות מהמתקדמות ביותר - בזמן שמושג זה עוד לא בא לעולם.

משכך - זהו עוול לפסול את הדת היהודית.

יש לזכור זאת ולהפריד בין הדת לבין חלקם של 'הדתיים', רעשניים ובוטים ככל שיהיו.

כך במיוחד - ואם רוצים לשמור על יושר אינטלקטואלי - כאשר הכותבת אינה בקיאה מספיק בדת היהודית על מנת לקבוע מה הם ערכיה האמיתיים - ככל שניתן בכלל לעשות הכללות בעניין כה מורכב.

58 ככה זה.העולם כולו מוכר סיפורים/אמונות/אידיאולוגיות כל סיפור יש לו מחיר.זכותם של החרדים/חרדלים/שמאלנים למכור איזה סיפור שהם רוצים לציבור.זהו שוק חופשי והספר הטוב הוא זה שנמכר הכי טוב. כנראה שהסיפור שלהם יותר מצליח בזמן האחרון ולכן את נלחצת הא? אם יש לך מה לומר ברמה המוסרית על הסיפור הזה תאמרי,אבל זכותם למכור אותו.כן, לשיטתם הארץ הזו שלנו.היתה ותהיה שלנו כולה.מה לא בסדר עם זה? זכויות לערבים? בבקשה. זכויות מלאות לכל מי שמכיר במדינת ישראל ורוצה לחיות בה בשלום.זה הכל. אגב זהו אתוס תאום לאתוס הפלסטיני.זכותם להאמין בו.אין לי שום בעיה עם זה.אבל במדינה שלנו,האתוס שלנו הוא הקובע. תכיר במדינה, תשרת בצבא ותשלם מיסים-תקבל זכויות מלאות.  (לת) העולם החדש
  • 17:12
  • 01.12.11

59 החיבור הזה אכן מאוד נוח - אבל לא רק למי שמתחבר אלא גם למי שמסתכל איציק הימן
  • 22:32
  • 01.12.11

ראשית - לא כלל הציבור הציוני חובר לחרדליזם, רק הלאומני - וזה לאו דווקא ימני, יש גם פסאודו-שמאל. אבל מהצד השני, החיבור הזה נוח לא פחות לעמירה הס וחבריה, שמבקשים לשלול את הציונות מכל וכל - להם החיבור הזה אכן מספק תרוץ טוב.

60 זה לא הם ש, זה אנחנו ש מתן
  • 16:01
  • 08.12.11

זה לא שהם כל כך חזקים, זה שאנחנו- כבר אין לנו את זה. לא במקרה לא נולד לנו אף מנהיג נורמאלי מזה שנים...

פרוייקטים מיוחדים