המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מדינת עולם שלישי בהכחשה

אלה היו צריכות להיות אתמול הכותרות הראשיות, זו אמורה להיות שיחת היום: חמישית מהישראלים חיים באימת רעב, עשירית מהם חיים בחרפת רעב. אבל הנתון הכמעט אפריקאי הזה, ודאי כזה הלקוח מאופל העולם השלישי, זכה אתמול לכותרות משניות, שיחת היום עסקה בנושאים אחרים.

איראן, החיזבאללה, האחים המוסלמים - פחדים אחרים ניטעים בנו בשיטתיות מכוונת וזדונית, חלקם פחדי שווא, אחרים מוגזמים, ולעומתם, הפחד הזה, אימת רעב של כל חמישי בינינו וחרפת רעב של כל עשירי בינינו, אינו מעניין איש, זולת קורבנותיהן. לאלה יש בטן ריקה, אבל פה אין להם. לרוב הישראלים האחרים אין מושג במה מדובר.

אחרי כל ההתהדרות העצמית על שגשוג המשק, אחרי כל האדרת העשירים המבחילה, גם אחרי מחאת הקיץ הגוועת וההצטרפות המבהיקה לארגון המדינות המפותחות בעולם, באו החדשות הרעות הללו - ולא הכו בפרצופנו. מאז הימים שבהם רעשה הארץ, שהיתה אז שוויונית הרבה יותר, לנוכח וידוי הילדה הרעבה מבית שאן, עברה ישראל דרך ארוכה: היא שמנה ונאטמה.

לחצו לייק לקבלת כל החדשות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

יש מי שמעוניינים שנחרד מהפצצה האיראנית ולא נחרד מהפצצה החברתית, כחולה-לבנה; יש מי שמתמסרים בחדווה למעשה הטיוח וההכחשה הזה: החלום על הפצצת הכורים באיראן מלהיב יותר מהחלום של רון נגר מפתח תקוה, שיהיה לו חשבון בבנק. יש מי שמכוונים בדיוק לכך: פחדו מהגרעין, לא מעשה ידינו, ושיכחו את הרעב, מעשה ידינו. כך נוהגים משטרים לא דמוקרטיים, כך נוהגת גם הדמוקרטיה הישראלית.

העובדה שיש בקרבנו עניים ורעבים כה רבים מסכנת את עתיד ישראל לא פחות מהגרעין האיראני; העובדה שהמציאות הזאת מטואטאת אל מתחת למרבד השיח הציבורי מחמירה את הסכנה עוד יותר. יום הכיפורים הבא של ישראל עלול להתפרץ מחצור הגלילית, לא מאיספהאן. ההיסטוריה האנושית רוויה דוגמאות מפחידות של עמים עניים ורעבים שהביאו את שליטיהם למעשי טירוף: זה עלול לקרות גם כאן. בעצם, זה כבר קורה כאן.

הנתונים יבשים, הסטטיסטיקה משעממת, אבל כל יציאה מהבועה המתוקשרת אל מחוזות אחרים בישראל מציגה את התמונה במלוא זעקתה.

ביקרתי השבוע בתחנה המרכזית של עפולה, לא הענייה בערי ישראל. תחנת עולם שלישי ובה חנויות של עולם שלישי ונוסעים של העולם ההוא. מאום לא ידמה שם לישראל המוכרת והמסוקרת. ועל מה דיברו האנשים בתחנה המרכזית בעפולה? על עוניים? מה פתאום. על הערבים. תושב לא צעיר אחד ניגש ותינה את מצוקתו: הוא עומד למשפט, והשופט, אבוי, ערבי. "בגולני לימדו אותי", אמר לי על כוס קפה בפיצוצייה המקומית העלובה, "שאת הערבים צריך להרוג. זה גזע שצריך לגדוע. אני מוכן שידונו אותי לעשרים שנות מאסר, אבל לא בידי שופט ערבי".

השיח הגזעני הזה, טיפוסי ואותנטי, צומח על מצע המצוקה החברתית, שיש מי שמצליחים להסיטה במזיד אל מחוזות אפלים כאלה. זה מה שהעוני והרעב מצמיחים כשיש שלטון ותקשורת מתמסרת, המסיטים את תשומת הלב מהמצוקה האמיתית אל שנאת האחר, מפלטם של השליט והנשלט.

יש גם מי שמסיטים את תשומת הלב מפתרונות האמת למצוקה הזאת: לקבל כגזירה משמים את תקציבי הביטחון וההתנחלויות השערורייתיים ולא למחות נגדם, אפילו לא לשאול אם זה צריך להיות סדר העדיפויות של חברה שרעב תוקף את שוליה. לתקוף את מי שמנסה להקשות על סדר העדיפויות הזה, ש"אינו מבין כלום" ו"אין לו כלים", בוגד וכופר שכמותו.

ביום שבו התפרסם דו"ח הרעב עשה ראש הממשלה באילת. ההרים מסביבה מלאו באנשי משמר הגבול, צפלין ריחף בשמים, העיר דמתה למבצר, המלון שנאם בו - למצודה, ובנימין נתניהו סבב כהרגלו מוקף בעשרות גברתנים חמושים ומגוחכים. גם זה עולה לנו, ואנחנו אפילו לא שואלים כמה, למה ועל חשבון מה.

Read this article in English: A country in denial

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ועוד מעט מודרניסט יבוא ויגיד: הסמול הובס, נתניהו ניצח. ואני אומר: ביבי ניצח, ונישא על גבי אהדת ההמון דן את אותו המון עצמו לרעב, גזענות, בורות. ההמון בוחר ביבי. ההמון משרת בגולני כבשר תותחים. ההמון ישלם על הדלק של תשובה יותר מעל יין צרפתי, כי הרי קולה של אשתו של ההמון ערווה. ההמון יממן בפרוטתו האחרונה התעשרות האליטות החדשות. ולמי שינסה לזעוק זעקתו של ההמון נאמר: לך מפה סמולני אנרכיסט שונא ישראל.  (לת) Toxic Vulture
  • 04:58
  • 01.12.11

  •   יפה דרשת, אה מה מה, הדקה התשעים כבר עברה. המסע הוא לכיוון אחד.  (לת) ישראלי באירופה
    • 10:25
    • 01.12.11

  •   אני שמח שיש מי שמצפה לתגובותי בלשון שלוחה (ושסועה, לפי הכינוי)... אעיר רק שאתה בטח יודע שהתנשאותם של אפסים משכילים-למחצה כמוך על העם הישראלי (גזענות, בורות, בשר תותחים) היא הסיבה העיקרית לא רק להיעלמות השמאל מהמפה הפוליטית בישראל - אלא גם לשלל כשלונותיך בחיים האישיים בכלל והרגשיים בפרט, אה? מודרניסט .
    • 13:01
    • 01.12.11

    אני שמח שיש מי שמצפה לתגובותי בלשון שלוחה (ושסועה, לפי הכינוי)... אעיר רק שאתה בטח יודע שהתנשאותם של אפסים משכילים-למחצה כמוך על העם הישראלי (גזענות, בורות, בשר תותחים) היא הסיבה העיקרית לא רק להיעלמות השמאל מהמפה הפוליטית בישראל - אלא גם לשלל כשלונותיך בחיים האישיים בכלל והרגשיים בפרט, אה?

  •   למה מצפה? מה פתאום? אתה לא משאיר אף אחד בהמתנה ארוכה - מיד קופצת היד למקלדת ונוטפת שנאה לשמאל ולכל מי שחושבים שאנשים כמוך ממאיסים את החיים כשקוראים את התגובות  (לת) איל
    • 13:55
    • 01.12.11

  •   אבל איל, אתה בטח יודע שתגובות כמו שלך באות כשמן בעצמותי, אה? אתה קורא את תגובתו של ההוא מחמש בבוקר, ואת תגובתי המשועשעת לתגובתו המרושעת, ומה שאתה מסיק זה שאני "מלא שנאה"? אני אוהב את ישראל מאוד, חמודי. את ישראל והישראלים. אפילו בקרב ה200 איש (בקושי) שחושבים כמוך, יש כמה מתוקות-בגופיות שמענגות את העין חרף דיעותיהן המטופשות. אבל ככלל - אתה יודע, כאן אצלנו בישראל - הכל סבבה. שנאה? זה אתם, חמוד. מי עורך "ימי זעם"? מי זועק כמו אהבל בקינג ג'ורג' בוגרשוב? מי מתפוצץ מכעס אין אונים, בעוד חייו (לעדותך שלך!) מאוסים עליו? אלה היום שישים שניות של תגובת מודרניסט. נהנית? קפוץ פנימה שוב. הג'ורה פתוחה! מודרניסט .
    • 15:23
    • 01.12.11

    אבל איל, אתה בטח יודע שתגובות כמו שלך באות כשמן בעצמותי, אה? אתה קורא את תגובתו של ההוא מחמש בבוקר, ואת תגובתי המשועשעת לתגובתו המרושעת, ומה שאתה מסיק זה שאני "מלא שנאה"? אני אוהב את ישראל מאוד, חמודי. את ישראל והישראלים. אפילו בקרב ה200 איש (בקושי) שחושבים כמוך, יש כמה מתוקות-בגופיות שמענגות את העין חרף דיעותיהן המטופשות. אבל ככלל - אתה יודע, כאן אצלנו בישראל - הכל סבבה. שנאה? זה אתם, חמוד. מי עורך "ימי זעם"? מי זועק כמו אהבל בקינג ג'ורג' בוגרשוב? מי מתפוצץ מכעס אין אונים, בעוד חייו (לעדותך שלך!) מאוסים עליו? אלה היום שישים שניות של תגובת מודרניסט. נהנית? קפוץ פנימה שוב. הג'ורה פתוחה!

02 לוי לא מבין שהוא מזיק לכל נושא בו הוא תומך?  (לת) מודרניסט
  • 05:48
  • 01.12.11

03 אדון גדעון לוי מדבר על עפולה כאילו הוא בקאבול, ולמרות שהוא מנסה לייצר מצג שווא כאילו מדובר איזה מבט אל שולי החברה הישראלית שאנחנו לא מכירים, הוא יותר מכל מראה את בורותו בחושבו כאילו כל ישראל צריכה להיראות ולהתנהג כמו מדינת תל אביב הקטנה שלו שהוא כל-כך אוהב. אז לא, לא כולם צרכים להיות צעירים ומגניבים בסופרמרקטים של AM-PM, ולא כולם חייבים להתגורר בדירות סטודיו שמחירן בשמיים ולא כולם חייבים להיות "ליברליים" (אולטרא שמאלנים) ולא כולם חייבים להיות "לא גזענים" (אוטו-אנטישמיים), וכן, ככה נראית ישראל האמיתית, וככה נראה הישראלי האמיתי, שלא אוהב ערבים כי מה לעשות שכבר 100 שנה הם נשבעי םלמחוק אותו מעל האדמה, זה אותו ישראלי שמייצג את הרוב המוחץ בעם שחושב שגעדון וחבריו בתקשורת ובאקדמיה הם הסרטן של המדינה, אותו ישראלי כמו כולנו שלא מבין איך זה שרוב ימני מוחץ, בוחר רוב ימני מובהק לכנסת ועדיין מיעוט זעום של אליטה שמאלנית ששולטת בתקשורת ובאקדמיה לא מוכנה להרפות מהמדינה שהם חושבים שבבעלותם ולא מוכנים להכיר בכך שהם לא אמורים לשלוט אם לא נבחרו לכך - יום יבוא ויגיע האביב הישראלי האמיתי ונוכל להתפרק מעולו של השמאל הטוטאליטרי הישראלי  (לת) אלון
  • 05:52
  • 01.12.11

  •   אלון אלון... קוטוזוב
    • 08:54
    • 01.12.11

    לא גאון.
    תגיד אדון לא גאון הישראלי האמיתי (אותו אתה מכיר היטב לדבריך) יודע לתת כותרת לדברים שהוא כותב?
    תגיד אלון מהיכן אתה מכיר את המידע המרתק על מהות הישראלי האמיתי, ומהיכן הנתונים? גם אני רוצה להיות שותף לוודאויות שלך.

  •   אלון הנכבד. ימין מדיני ולאומי יכול להיות משולב בשיטה כלכלית שוויונית יותר- כזו שדואגת ללכידות החברתית. ימין מדיני לא מחוייב להיות אולטרא קפיטליסטי. ואני אומר- דווקא הימין הלאומי צריך לתמוך בלכידות חברתית, יותר מאשר השמאל. הימין שרוצה להחזיק בכל ארץ ישראל צריך חברה מלוכדת וחזקה מאחוריו. אבל האירוניה היא שמדיניות נתניהו עושה בדיוק את ההפך- מפריטה כל מה שזז, מסירה אחריות מדאגה לפריפריה, מפוררת את החברה מבפנים. וכשיגיע יום שצריך להלחם עד הסוף בשביל המשך קיום המדינה, אותם חלקים הולכים וגדלים בחברה לא ירצו להלחם בשביל שלטון שרומס אותם כדי לתת את הכסף למקורבים ועשירים. השיטה הכלכלית של נתניהו היא אסון לציונות, נקודה. אם היית חושב באמת על מה שנכתב כאן, היית מסכים, אבל השינאה שלך לשמאל מעוורת את עיניך.  (לת) ירון
    • 09:17
    • 01.12.11

  •   הזמן יוכיח כמה אתה טועה.  (לת) סבלנות
    • 09:22
    • 01.12.11

  •   "הישראלי האמיתי" מאושר להיות רעב? במברגר
    • 09:24
    • 01.12.11

    אז לא הבנתי, אין רעבים בישראל? הממשלה דואגת לשכבות העניות? או שזו גם המצאה של השמאלנים? אז "הישראלי האמיתי" שמח ומאושר להיות עני ורעב? 10 אחוז מהחברה - תתעורר!

  •   בשנת 1957 נסענו לעפולה שהכרתי רק מהמשחק "ריכוז" מרים הרמן ז"ל, אורח, הנהג ואני כדי להקליט מחזה של נער מקומי כשרוני ושאמור היה להשדר כתסכית בתכנית הנוער. העיר החשוכה והגשומה השאירה רגשות דיכאון בדרכנו חזרה כששאלתי: אתם מכירים את הימנון עפולה? והתחלתי לשיר למנגינה של שושנה שושנה "עפולה עפולה עפולה, עפולה עפולה עפולה, עפולה עפולה עפולה, עפולה עפולה עפו". נוצר שקט במכונית ולאחר דקה או שתיים הפליטה מרים: "בדיוק!". היום זהו ההימנון של רוב הערים בישראל. צריך רק להחליף את המלים. (היסטוריה סימן לעתיד, נסיון שני).  (לת) היושב במרומים
    • 09:37
    • 01.12.11

  •   ירון, דבר אל הקירות, זה מוטב מאשר לדבר אל הג'יהאד הימנוני, אשר יודע את העובדות, אבל העיקר שיידפק השמאל, שיידפקו הערבים, בדיוק כמו שאמר הצעיר העפולאי "אני מוכן לשבת 20 שנה מאסר, רק שהשופט לא יהיה ערבי". טוב מזה לתאר את ליבת משנתו של הג'יהאד הימנוני, אי אפשר. אנחנו לא נבין את זה לעולם  (לת) ימין = טפשות ורשע מדאורייתא
    • 12:58
    • 01.12.11

  •   תודה לך, היושב במרומים  (לת) איל בד
    • 13:02
    • 01.12.11

  •   ואתה קונה את הסיפור על הצעיר העפולאי גידי
    • 15:34
    • 01.12.11

    מאחד שאני לא מאמין לו שהשמש זורחת בשמיים אם הוא לא מביא אסמכתא.

  •   זה בסדר, אני לא קונה את סיפורי דובר צה"ל, למשל, אפילו אם יביא לי אסמכתאות שהיום יום חמישי  (לת) כי הזיוף הוא לחם חוקכם
    • 17:02
    • 01.12.11

04 למה אנחנו באמת רעבים? גרהרד זייפרט
  • 05:53
  • 01.12.11

מרבית הישראלים חיים ברעב. רעב לאידיאל רוחני שלאורו ילכו. לחם יש לכולם.

05 מסכים עם כל מלה: מהמצב בבתי החולים, החינוך .... מישהו אחר לגמרי
  • 05:58
  • 01.12.11

הפערים בהכנסות - אין מקום לטעות, ישראל היא מדינת עולם
שלישי.

06 תודה על המאמר - תעדכן גם את העורך שלך.... מבל"ש (מעמד בינוני לשעבר )
  • 06:51
  • 01.12.11

שטרח לשים בכותרת הראשית משהו על רדיפת השמאל , שזה מזכיר כותרות דומות ב....מקור ראשון . ועוד הערה : למרות הכל , הפצצה האיראנית במקום הראשון....עדיין...

07 במדינת העולם השלישי הזו יש תוחלת חיים אחת מהגבוהות בעולם..... דני
  • 06:58
  • 01.12.11

גדעון לוי - כהרגלו - מהלך עלינו אימים, נביא זעם במיטבו.
ואשר לשנאת ערבים - אני מציע לגדעון לוי לצפות בסרטון ביוטיוב שהוקרן גם ע"י גיא לרר אתמול בערוץ 10 על גילויי גזענות ברכבת בבריטניה.
האם גם בריטניה היא מדינת "עולם שלישי" ?
אולי גם תספר לקוראים על מה שהצהיר רוה"מ אוסטרליה על המוסלמים - כנראה שגם אוסטרליה היא מדינת "עולם שלישי" ?

  •   תוחלת החיים היא שריד של מדיניות חברתית שהנהיג השמאל בשנותיה הראשונות של המדינה. גד
    • 18:15
    • 01.12.11

    כן, את קופת חולים כללית לא הקים הימין, ולא הוא שבנה בתי חולים בבאר-שבע, עפולה, אילת ופתח תקוה. השמאל דאג למרפאה בכל יישוב ומושב ברחבי הארץ. מי שהקים את המערכת היו אותם אנשים מ"האליטה האשכנזית" שהימין כל כך אוהב להשמיץ. אבל אל דאגה, כמו שישראל מתדרדרת בכל המדדים הבי'ל, גם תוחלת החיים תתחיל לרדת. זה פשוט פקטור שלוקח יותר זמן עד שמבחינים בו.

08 מעדיף לחיות בעולם שלישי,אבל ציוני ופטריוט....!!!  (לת) לא לאופי חלש
  • 06:59
  • 01.12.11

  •   תפיסה נבערת של מושג הפטריוטיות. פטריוט הוא מי שדואג למדינתו. לא מי שאדיש להידרדרותה לעולם שלישי. חיפוש אוייבים וטיפוח שינאה לאחר אינם פטריוטיות. הם פירוש מעוות ופשיסטי של מושג הפטריוטיות.  (לת) פטריוט אמיתי
    • 09:09
    • 01.12.11

  •   רק בשמאל יש פטריוטים אמיתיים. אוהבים וציונים אמיתיים.  (לת) סופר
    • 21:23
    • 01.12.11

09 מצוקה ומדיניות אינם מביאים לשיח גזעני טרי
  • 07:17
  • 01.12.11

עפולה וצפונה מאוכלסת בשני עמים: יהודים וערבים. זה בשלו וזה בשלו. ההפרדה ביניהם נעשית באופן בלתי מודע. זו תופעה אתנית ידועה. אין דינו של שיח בצפון המדינה כדין שיח במרכז הארץ. קיץ שלם של מחאה חברתית עבר עלינו בלי שמישהו העלה את הבידול האתני והגזענות. אתה זה שמסמן את העוני כסיבה לשיח הגזעני בישראל של ימינו.

  •   מצוקה ומדיניות אינם מביאים לשיח גזעני אבל שימוש דמגוגי פופוליסטי לאומני דתי במצוקות אמיתיות או מדומיינות ומדיניות של העדפות ופריבילגיות על בסיס שיוך אתני דתי או לאומי כן מביאים לשיח גזעני וזה בדיוק מה שעושים העסקנים הפוליטיים המנהלים את המדינה הציונית שהפכוה למדינת אפרטהייד.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 10:52
    • 01.12.11

  •   זאת מדינה מעורבת.אבל יש אנשים שאוהבים לסכסך ומשמיצים בכל הזדמנות. ערדליים ירוקות
    • 17:00
    • 01.12.11

    אפשר להיות אנטי ציוני אבל לא נעלב נצחי(למרות שנראה לי שאתה אשכנזי !!!!)

  •   גם על גרמניה הנאצית אפשר להגיד שהיתה מדינה מעורבת וכל הטענות נגדה היו מצידם של אנשים שאוהבים לסכסך ולהשמיץ בכל הזדמנות.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 12:54
    • 03.12.11

10 לא עניי הארץ מעניינים אותך טובה
  • 07:32
  • 01.12.11

אתה עושה שימוש בעוני כדי להוכיח שוב לציבור האדיש כביכול שישראל היא מקום נורא:גם דומה לסוריה בדיכוי מפגינים,גם גרועה מאירן בצביעותה וכמובן עומדת בראש ליגת הגזענות,במיוחד בהשוואה לחברה הערבית הנאורה. הבעיה היא בראיה העקומה שלך,שרואה הכל באופן חד צדדי,פשטני ולכן כל תחלואה ישראלית הופכת אצלך למחלה ממארת. לכן הדאגה שלך היא מזויפת ולא ממנה תצמח הישועה לעניים בישראל.

  •   טובה, את צודקת בכל מילה.  (לת) חגית
    • 08:37
    • 01.12.11

  •   לא הבנתי. מהתגובה מה כן מעניין אותו לדעתך  (לת) אספסוף חוצות
    • 09:04
    • 01.12.11

  •   אני מבין לליבך אילן חטב
    • 09:37
    • 03.12.11

    הרי את קוראת את גדעון לוי רק כדי לתקוף ולהשמיץ את השמאל עוכר ישראל
    אבל אופס הוא כתב על משהו שאת מזדהה איתו אז את מגיבה שהוא כותב על משהו שלא מעניין אותו
    אגב באונבירסיטת הביבונים נפתח קורס לחוקרי כליות ולב

11 האמת כולה על מדינת ישראל John Doe
  • 08:05
  • 01.12.11

האמת כולה על מדינת ישראל

12 תתעוררו. ביבי מוליך אותנו לאבדון.  (לת) רעב
  • 08:39
  • 01.12.11

13 מר לוי, צא לטייל ברחבי ישראל ותיוכח שלא כצעקתה .רק ישראל קולטת "נבכים" מסכנים לתחומה ראובן גרפיט
  • 08:52
  • 01.12.11

האולם ה3 בארץ בין היתר בגלל שרק :
1. רק ישראל, מאפשרת קליטת אוכלוסיה זקנה "נבכית", חסרת השכלה, פרימיטיבית, חסרת כישורים ,החולים במחלות נוראיות כולל איידס, צהבת לסוגיה ונפגעי סרטן. מדובר באחוזים ניכרים מידי!
2. ישראל מוצפת במאות אלפי מהגרים עבריינים שחובה לגרשם כי הם מגבירים את ההון השחור , העוני, המצוקה, הקיפוח של אזרחי ישראל משלמי המסים.
3. היקף העלמות הוון והתביעות השקריות מביטוח לאומי מחמירות את התמונה .4. האוכלוסייה הבדואית בנגב, בנגב, שבחרה באורח חייה, כמו הצוענים, משפיעה על הסטטיסטיקה.
5. מאות אלפי חרדים שבחרו באורח חיים מרצון.
ולמרות הכל מי שמסתובב ברחבי ישראל לא נתקל בתמונות של ארה"ב, של אנשים הגרים בקרטונים, במכוניות, בקרונות לשעבר.

14 המצב לא מזהיר אבל ממש לא עולם שלישי. נא לא להגזים רמי
  • 08:58
  • 01.12.11

גדעון לוי היקר
אתה מוזמן לבקר בניגריה בה עבדתי עד לא מזמן ולהבין מה זה עולם שלישי או בהודו . קצת פרופורציות בבקשה .
גם בארה״ב העשירה מאוד הנתונים דומים לשלנו ולא תקרא לאמריקה עולם שלישי . אז נכון עדיף להשתוות ל ארצות סקנדינביה או להולנד ולא להודו או לארה״ב אבל זה מה שהעם בוחר בהעדיפו את הימין על השמאל וזה מה שהעם מקבל . מגיע לו. ודווקא העניים ביוצרים בימין המנציח את עוניים .
הסכנה האירנית היא סיכון קיומי אמיתי המסכן את כולנו ולכן אנו דשים בו כל הזמן בעוד העוני משפיע רק על אלו שרחוקים מאוד מאיתנו למרות שהם כה קרובים.
אני אישית קראתי ושמעתי על הקורה סביב התחנה המרכזית הישנה של תל אביב אבל מעולם לא ביקרתי שם למרות שהיא נמצאת במרחק של עשרים דקות נסיעה מביתי . לניו יורק אני מגיע פעמיים בשנה לדרום תל אביב לעולם לא.
יכול להיות שמצב העניים יביא איי פעם בעתיד לפיצוץ למרות שאני בספק רב כי ההיסטוריה מוכיחה בדיוק את ההיפך אבל זה יקרה אם בכלל בעוד עשרות שנים
למעמד הביניים הנישחק כאן אין יכולת לשנות דברים ( ראה מחאת האוהלים שגוועה ) אז מדוע אתה סבור שהעניים ישנו משהו?
ובגדול לפחות מבחינתי חוץ מלזקנים ולנכים לכל היתר מגיע להיות עני . המירה היא שלהם . בחרת להיות דתי ולגדל עשרה ילדים ללא השכלה שתאפשר להם פרנסה בחרת להיות עני . בחרת ללמוד עבודה סוציאלית ולא מחשבים בחרת להיות עני בחרת בליכוד או בימין בחרת להיות עני . אתה בחור צעיר אחרי צבא וכל העולם פתוח בפניך ובחרת להשאר כאן למרות שאין לך מה לאכול בחרת להיות עני. הכל ענין של בחירה ומי שבוחר שלא יבכה.
את הילדים הפרטיים שלי שלחתי ללמוד בחו״ ל ולהשיג דרכונים זרים . בחירה שלי ... כל אחד והבחירות שלו . חיים פעם אחת אבל אל תבחרו בבחירות המובילות אתכם לעוני או לאסון ותבכו ...

15 אז מה יש לנו פה במדינת העולם השלישי. אלעזר
  • 09:18
  • 01.12.11

במדינה הזו של העולם השלישי תוחלת החיים היא מהגבוהות בעולם. במדינה הזו של העולם השלישי יש בכל עיר ממוצעת אוניברסיטה או מוסד אקדמי גבוהה.המדינה הזו של העולם השלישי יש מערכת כבישים ומחלפים מהטובים בעולם. הקניונים מלאים בבני אדם שקונים!! בתי הקפה והמסעדות עמוסים בבלינים רעבים .ועפולה יצא לי לרכוש בשלש השנים האחרונות שתי מכוניות יוקרה דווקא מתושבי עפולה והמחאה החברתית לפני עשור צעקו לנתניהו אין לחם והיום צועקים לו תן לנו בית 6א5כן היתקדמות .ועכשו תקרא ותפנים מר לוי מי שעובד אולאי לא עשיר אבל בשום אופן איננו רעב!!

16 הפיתרון: לחזור לגבולות 67 ולהפריד את הדת מהמדינה, למען הצלת המדינה !!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:25
  • 01.12.11

  •   לידיעתך מאות אלפי יהודים גרים מעבר לקו הירוק, ומיליוני ערבים בתוך המדינה היהודית לא מחדש כלום
    • 13:45
    • 01.12.11

    וראינו מה קורה לחצי יהודי (ג'וליאנו מר) כשהוא נמצא תחת שילטון ערבי. ערבים פחות מוטרדים מהסכנה לחיות תחת שילטון יהודי.

17 מה רע בעולם שלישי? מה היתנשאות הזו?  (לת) שפיאגל
  • 09:29
  • 01.12.11

18 גדעון, אתה נהדר. שלי
  • 09:34
  • 01.12.11

מאמר חשוב ומצוין!

19 והפתרון הוא... ניאל
  • 09:34
  • 01.12.11

למען גילוי נאות אינני אוהב (בלשון המעטה) את דעותיך הפוליטיות, אבל קריאתך את מפת המצוקות היא נכונה גם לטעמי. מדוע אינך הולך צעד נוסף והוא-מה לדעתך הפתרון? רק לצעוק שזה לא בסדר- דיינו שמענו והפנמנו ומה הלאה? מדוע אינך אומר למשל שהפתרון שלך הוא משטר קומוניסטי או לפחות בעל אוריינטציה קומוניסטית בה "כל אדם יקבל על פי צרכיו ויתרום על פי יכולתו? הזעקות/מחאות וכד כבר נמאסו עלינו. קום ועשה מעשה: תו הצעה לפתרון ותעמוד לביקורת על הפתרונות ולא על הזעקות.

20 גם הפעם גדעון לוי צודק משה
  • 10:08
  • 01.12.11

במדינה מתוקנת הרעב היה בראש הכותרות.
אבל אנחנו כבר לא מדינה מתוקנת, ובקרוב אנחנו נהיה מדינה דיקטטורית עם חוקי הימין שעוברים בכנסת.

  •   בישראל קיים רעב רק אצל אלו שבדיאטה ובתצוגות אופנה... אם חלילה 10% מהאוכלוסיה היו באמת רעבים ללחם כמו באפריקה, היו מתים אלפים כל יום.  (לת) קבל תיקון
    • 13:15
    • 01.12.11

  •   הוצע לי שלשום להתנדב להכנת סנדוויצי'ים לילדים רעבים בבית הספר יוסי פרלשטיין
    • 00:49
    • 02.12.11

    משפחות רעבות שולחות את הילדים ללמודים כי הם מקבלים שני סנדביצ'ים ואחד נוסף לפי אישור מהמזכירה וזאת תזונתם היחידה והסיבה מדוע הם באים לכתה סרבתי לשתף פעולה עם מה שנראה לי שמשביע את רצונה של שריסון. לבתי חולים פסיכיאטריים הגיעו אנשים, גם בימי, לא רק בסרט המופלא "עדנה" ולא רק בברית המועצות בשנות השלושים- אנשים אבודים בקשו להשתכן תמורתצלוחית מרק ירקות, אבל לא במרכזים האליטסטיים אלא באותם בתי חולים רחוקים מכל עין ותמהני מה עלה בגורלם. מבחינת המערכת הם היו שפני ניסיונות לסמים ממשלתיים. ארוחות החינם הללו הטיבו עם הטייקונים ז"ל.

21 אילו טפשות הייתה לחם, גדעון היה יכול להאכיל את כולנו יוסי
  • 10:29
  • 01.12.11

מה בדיוק ההגדרה של "אימת רעב"?! או "חרפת רעב"? 200 קלוריות ביום? שני סדוויצ'ים? בשר רק בשבת? ומה עם הקטגוריות של מותש רעב? או שוד ושבר רעב? או ביבי המנייאק רעב? אני יכול להעיד על עצמי שאני כדור שלישי שרוט בוודאי מרגיש אימת רעב. מטריפה אותי המחשבה של להיות רעב ללחם. אז הצלחתי להשתחל לקטוגוריות המטומטמות הללו?
והעניין שלא מדברים עליו (כי אז הנתונים מסתדרים) הוא שיש הרבה עניים כי יש הרבה חרדים עניים מבחירה ויש הרבה ערבים עניים מבחירה (בבקשה לא להגיב תגובות מטומטמות לזה. אתם מוזמנים לנגב. קצת חוויה חדשה לא תזיק)

22 בציונות גלום מרכיב גזעני מטבע בריאתה קירטצ'וק
  • 10:41
  • 01.12.11

הגעתי לארץ עם משפחתי מארגנטינה בגיל 9. אחרי שנה בבאר שבע עברנו לרמת השרון. מהר מאד הבנתי שספרדית אפשר לדבר רק בבית ושאת ארגנטינה אסור להזכיר. גם גולה וגם עולם שלישי, שומו שמיים ! בארגנטינה אגב מעולם לא לעגו ליהודי כמו שלעגו בארץ לעולה החדש שנהייתי בינתיים, ובמדפי הספרייה של אבי 'הנחשל' היו כאלף ספרים, בעוד שאצל הפלמחניקים לשעבר, הורי יתר הילדים, היה מכסימום ספר אחד, בדרל כלל של אלתרמן. הילד היחיד שהיה חבר שלי, הוריו היו חקלאים מסוריה ולבנון, המזרחיים והחקלאים היחידים בשכונה. גם לא לו היו חברים.
השנה היתה 1966, לפני ששת הימים, ההתנחלויות והאתיופים.

23 גדעון - אל תחשוב שבטרקליני הכוח בתל אביב נמצא העולם הראשון - העולם יהודי
  • 10:42
  • 01.12.11

השלישי מובל בראש וראשונה ע"י השחיתות בכל דרגות הכוח שמושרש עמוק מאוד במדינת ישראל.
בגלל השחיתות, העיר עפולה נראית איך שהיא נראית - לא בגלל שום דבר אחר.

לצערי, השחיתות הזאת, המובלת ע"י ימנים ושמאלנים קפיטליסטים שהדבר היחיד שמאחד אותם זאת תאוות הבצע לכסף וזהב - גורמת לשאר העם לסבול.

מאפייני העולם השלישי שמושרשים במדינת תל אביב הם:
- סתימת הפיות.
- האיסור לחשוב שונה מה"ממוצע" - פחד מנידוי.
- האיסור להתעמק באמת והאיסור להיות אמיתי - צריך להיות תמיד צבוע - פחד מנידוי מהעיר תל אביב.
- משכורות הרעב למקצועות מסויימים בלי שום סיבה אמיתית.
- עבדות הקבלן.

אוכל למנות עוד הרבה דברים שמאפיינים מדינת עולם שלישי במדינת תל אביב.

בקיצור גדעון - תסתכל מסביבך, תריח ותראה את הגועל הנובע מתל אביב.

24 אדון לוי, האם בדקת מי הם אותם עשרה אחוז "רעבים"? אולי תצפה ב"מבט"? משלם המיסים
  • 10:50
  • 01.12.11

אתמול ב"מבט" ראיינו ילדה השייכת לעשרה אחוז אלה. אביה לומד בכולל (כמובן שאינו עובד) ואמה ילדה זה עתה את ילדה העשירי. אז לרחם עליהם? או להאשים את הממשלה? מדוע שאדם עובד יוותר אפילו על אגורה אחת משכרו כדי לממן אוכלוסיה מופקרת כזאת?

25 גדעון למען השקט הנפשי שלך לך לחפש מדינה אחרת, העולם מלא במדינות דמוקרטיות ולא גזעניות כמו ישראל  (לת) אזרח
  • 11:02
  • 01.12.11

26 עצוב לקרא תגובות מתלהמות נגד עיתונאי ישר דרך. קורא הארץ
  • 11:16
  • 01.12.11

כל מילה בסלע.

27 ביברק מטמטמים אותנו עם אירן כדי לברוח מהאמת אצלנו. שלום
  • 11:17
  • 01.12.11

אירן לא הבעיה המרכזית של עם ישראל. לא ניתן להם שקט.

28 גדעון לוי כל הכבוד לכתיבתך המצוינת. חנן
  • 11:30
  • 01.12.11

ושכל המלעיזים יבושו.

29 אני עני וטוב לי... מה רוצים ממני? עני ומאושר...
  • 11:48
  • 01.12.11

אני עני וטוב לי... יש לי אישה טובה ושמונה ילדים חמודים, יש כסף מביטוח לאומי, יש בריאות מקופת חולים, יש דירה של עמידר, וחינוך טוב ובלי כסף לילדים, כל היום משחק טבולה עם החבר'ה, וטוב לי בחיים... אז יאללה, לכו ממני... תנו לחיות בשקט.

30 גדעון לוי צודק כרגיל בכל מילה. ישראל הנצה, פרחה, ונבלה תוך שישים שנה. שיא.  (לת) דנה
  • 12:42
  • 01.12.11

31 לאחרונה נראה שאנו מדינת עולם שישי, עם כל החוקים הגזעניים והמרושעים, לא שלישי  (לת) מירב
  • 12:53
  • 01.12.11

32 מדינת עולם שלישי ? הצחקת אותנו ,פרט למקוננים הקבועים אומרי ההן לכל איבחת קולמסך,כשאתה היית בעפולה אני דווקא טיילתי במעוזך התל אביבי מדושן ההעונג ..מודה שקשה היה למצא שם חייל גולני הצמא לדם ערבי,מעניין איך אלו פוגשים דווקא אותך ..מעניין יותר לשאול את כל אותם "פליטים " מאפריקה הצועדים אלפי ק'מ דווקא למדינת העולם השלישי?ואיך זה מדינת העולם השלישי מיצאת ידע ,הייטק,חקלאות מודרנית למדינות עשירות ומבוססות ממנהוכיצד מדינת עולם שלישית עלובה שכמונו מוציאה מקירבה מדענים וזוכי פרס נובל יותר מכל מדינה אחרת בעולם ביחס לתושביה ?ואתה תמשיך לשכנע את המשוכנעים שלשימחת רבים הם מיעוט יבבני .  (לת) אלפונסו
  • 12:57
  • 01.12.11

33 קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה גדעון לוי... GREEN
  • 13:03
  • 01.12.11

"..איראן, החיזבאללה, האחים המוסלמים - פחדים אחרים ניטעים בנו בשיטתיות מכוונת וזדונית.." כותב בלהט מר לוי במאמרו המתימר להיות חברתי.
כלומר הקטיושות הנופלות בגליל וטילי הגראד היורדים על באר שבע ואשקלון הם כ-ו-ל-ם "פחדים ..הניטעים בנו בשיטתיות מכוונת וזדונית" כלשונו של המשורר.
לך תפס על עץ אחר מר לוי.הבעיות החברתיות (האמיתיות) של ישראל מענינות אותך כקליפת השום.
התחזיות והתפיסות שלך וחבר מרעיך על "אביב ערבי" וישראל כמכשול לשלום התנלו כקשקוש מוחלט."האביב הערבי" הולך ומתגלה כחורף איסלאמי קיצוני וישראל מתבלטת כמדינה יציבה דמוקרטית ומודרנית בתוך איזור השסוע בין עדות,שבטים,סיעות דתיות וזרמים ותתי זרמים הנלחמים בינהם באכזריות וברוטליות על שליטה ודומיננטיות.
הבעיות החברתיות של ישראל הם קשות פוגעות בחוסנה של המדינה וראויות לתיקון לפי הדגם הסוציאל-דמוקרטי,אך לא ממך מר לוי תבוא הישועה.אתה בסה"כ תופס "טרמפ" על הענין כדי להוציא דיבת הארץ רעה,..

34 אין מה להשוות בין עוניו של ישראלי שלא אוכל כל יום סטייק לבין עוניו של האפריקאי שלא אוכל כל יום. העוני כאן איננו כה חמור וההשוואה מעליבה את הרעבים האמיתיים. מלבד זאת איש לא יימחה, הלא העניים בישראל בורים וקל מאוד להפעיל עליהם מניפולציות כפי שתוארו. לכן הם מעדיפים לבחור בימין המדיני שאיתו בא לצערם וללא ידיעתם גם הימין החברתי-כלכלי.  (לת) אסף
  • 13:16
  • 01.12.11

35 למה הפסקנו להתייחס ל"כתבות" של גדעון לוי? אלי הרחובותי
  • 13:25
  • 01.12.11

משום שעוד לפני שקוראים את המילה הראשונה אנחנו כבר "יודעים" שישראל היא מדינה מטומטמת, גזענית, עולם שלישי ועוד . אז למה לבזבז זמן אם כבר "יודעים" הכל לפני הקריאה?

36 מדינת עולם שלישי מנחם שלגי
  • 13:30
  • 01.12.11

לגדעון לוי שלום.במאמר שלך אין סירכה ופירכה,אבל כשאני קורא בעתוני הבוקר על הפיצוץ במפלגת העבודה שאמורה להחליף את השלטון,אני מרים ידיים.

37 העפולאי יוצא גולני הוכחה נוספת שהבערות הבורות והעוני גרים בכפיפה אחת  (לת) כשהטמטום חוגג
  • 13:31
  • 01.12.11

38 ספר לי גדעון יקירי אזרח משלם מיסים
  • 13:32
  • 01.12.11

מה אחוז העניים האמיתי - לאחר קיזוז העניים מבחירה (חרדים שבוחרים לא לעבוד ולחיות על חשבון הציונים הארורים, והערבים שמעדיפים להתפרנס מביטוח לאומי)
ספר לי גדעון יקירי ואז נוכל לדעת האם באמת ישראל הינה מדינת עולם שלישי,או שמא בני ברק טירה טייבה ואום אל פאחם הם אזורי עולם שלישי החיים על גבו של משלם המיסים.

39 אתמול בחדשות בטלוויזיה הראו ילדה רעבה מתראיינת מגיב
  • 13:43
  • 01.12.11

משפחה חרדית עם 10 ילדים. אבי המשפחה לא עובד, ולומד בישיבה.
ראיינו את אחת הילדות במשפחה, רעבה, שמספרת שהיא מחפשת אוכל ברחוב.
הקובלנה היא על הציבור שלא עוזר לתת להם אוכל.
את המסקנות תסיקו בעצמכם.

40 גדעון, האמנם נפתרו כבר כל בעיות הכיבוש הציוני, שאתה מתפנה לכתוב על עניי עירך?  (לת) תוהה
  • 13:44
  • 01.12.11

41 מי שלא עובד לא מרוויח.יש עניים והם חרדים לא חכמים או ערבים שחיים על חשבון חברה שרעב
  • 13:55
  • 01.12.11

ור הליברלים החילוניים צודקים. זה מה יש. רוצים שינ וי אל תצביעו ליכוד. אבל נראה לי שמה שיש הוא שיהיה.

42 מר לוי, אתה יודע באיזה מקום ישראל נמצאת ברשימת המדינות המפותחות? חזי
  • 13:59
  • 01.12.11

17. מכובד לכל דעה ועניין. בחייך, יש לך אג'נדות ורעיונות להעביר, תעביר אותם. מספיק עם הפופוליזם הגרנדיוזי והשלכת המילים המאיימות. אתה הופך דומה יותר לאלה שאתה מתקומם נגדם מדי יום ביומו.

43 אז תגיד לי אתה, האם המערב נאור?  (לת) מיכל כהן.
  • 15:15
  • 01.12.11

44 ישראל מדינת עולם שלישי, שעדיין יש בה מעמד ביניים המצליח להתקיים ולהעניק לה חזות של מדינת OECD חזות כוזבת
  • 15:25
  • 01.12.11

יש מי שמעדיף להתרשם מהקניונים המלאים כל טוב, מהישגי תעשיית ההייטק ומחתני פרס נובל בכימיה כחול לבן, מכרזות הפרסומת הענקיות למותגי יוקרה ולמכוניות פאר, מבנייני המשרדים המפוארים הצצים כפטריות אחר הגשם ומקנים לתל אביב קו רקיע של מנהטן או דובאי, ממגדלי המגורים היוקרתיים עתירי הפנטהאוזים, שנרכשים בעשרות מיליונים כאילו מוקמו לאורך הסנטראל פרק. אך מי שמשפיל מבטו מהשמים לסביבותיו או לרצפה יגלה שהטיח מתפורר, שהמרפסות מטות ליפול, שהמרצפות שבורות ומטונפות וגם די מסריח.
אין לי מכרים רעבים ללחם, רק כאלה שנאלצים לדחות חלומות על שיפוץ הכרחי בדירה או יציאה לטיול בחו"ל משנה לשנה. על המכונית המקרטעת הם אינם מסוגלים לוותר כי אחרי הרפורמה בתחבורה נשללו מהם גם קווי האוטובוסים שעוד הגיעו לשכונה שלהם, וממילא במדינה שלנו החברה ב OECD התחבורה הציבורית מושבתת כמעט יומיים בשבוע ובחגי ישראל עוד יותר. תל אביב שלנו, העיר ללא הפסקה , שדירה בה עולה הרבה יותר מדירה דומה בציריך או בפרנקפורט שבראש רשימת הערים שטוב לגור בהן, מדורגת במקום ה 99, והנה התבשרנו שגם הדרוג שלנו ברשימת המדינות המושחתות הדרדר שוב וציוננו 5.8 מתוך 10.
המצב בתחום החינוך והבריאות הלא ידוע לכולכם, האם המשבר במערכת הבריאות עומד לפני פתרונו? אז יש מישהו מלבד בנימין נתניהו שעוד מאמין שנגיע לעשיריה הפותחת?

45 מעניין מדוע רק לגדעון לוי ניגשים כל מיני גזענים ושופכים את מר ליבם לפניו. ע.
  • 15:28
  • 01.12.11

למה כשאני הייתי בעפולה לא בא אלי אף גזען ולחש לי את סודותיו?

46 ישראל משולה לאביר על סוס לבן,חולה בסרטן !!! נביא הזעם....................
  • 15:43
  • 01.12.11

האיום הקיומי הוא לא אחר מפילוג העם היושב כאן בשלוש מדינות

47 גדעון לוי- עיתונאי יקר במדינת שחי תושביה זולים.  (לת) יוסי
  • 16:03
  • 01.12.11

48 גדלתי בה ראיתי את נוטשיה, התיאור מדוייק להפליא לפחות ברמה של סופר גדול עפולאי
  • 16:05
  • 01.12.11

מדינת ישראל קמה כמזימה של חולי רוח וסופה ברור לחלוטין וללא אפשרות רפוי או הצלה, ואין כמו המצב הסוריאליסטי שאנחנו בו עם ראש ממשלה כזה ואישתו ומריעיו

49 לשבת בשנקין ולדאוג לענים יעקב
  • 16:24
  • 01.12.11

אדון גדעון לוי וכל החברה מהברנז'ה יושבים בשנקין מקבלים משכורות עתק בתור טלנטים בתקשורת מקבלים הנחות סלבס דואגים שהמקורבים שלהם ישרתו עים בכלל בגל"ץ {המכללה לתקשורת שמאלנית} והם עוד דואגים לענים וואלה בדיחה כזו לא שמעתי מזמן

50 רוב העניים הם חרדים וערבים שעובדים בשחור. תמונה לא אמיתית.  (לת) aaa
  • 16:43
  • 01.12.11

51 שטויות 2 muffin man
  • 16:50
  • 01.12.11

אם נוציא את הערבים ואת החרדים מהמשוואה, כי הם פשוט לא משחקים את המשחק, הכל בשחור ! נגלה שהמצב סתם מבאס, יקר,
חמדני, נצלני, קבצנים , כולם חוטפים מכולם.
עדיין לא עולם שלישי אבל בהחלט בדרך הבטוחה לשם.

52 finally you wrote something worth reading d
  • 17:57
  • 01.12.11

thanks

53 בעפולה יש אדריכלות מפוארת מהעבר המנדטורי אבל כל עוד אומרים אצלנו ערבי מת הוא ערבי טוב והכי טוב 40 שנה בקבר אז כך אנו נראים כעם כובש שאינו צודק ועם כיבוש מביש ומשחית  (לת) פלץ
  • 18:18
  • 01.12.11

54 פחדים והסחת דעת מהעיקר מנהיגנו אובדי דרך. קורא
  • 18:31
  • 01.12.11

אתה ממלא ביושר את תפ-קידך כעיתונאי המצביע על מה שדורש תיקון מידי.

55 גם את התרבות הם מקפיאים.ספרות עברית. רות
  • 18:42
  • 01.12.11

זו באמת מדינת עולם 3 בדרך.

56 לארה"ב דמינו : עפולה היא כמו לוס אנג'לס. נמוכה. תיפגוש שחור שחזר מאפגנירק - הכל גרעינים
  • 19:28
  • 01.12.11

ותשמע מה הוא חושב על הערבים.....

  •   לחייל אמריקאי זה רק עבודה . הם חולים על חומוס . לעדכן. זברה חיפה
    • 04:02
    • 06.12.11

    וכן. עפולה דומה ללוס אנג'לס רק בסרטים. באמת.

57 ולא כתבת על החינוך הלאומני שלנו.  (לת) מגיב
  • 19:36
  • 01.12.11

58 ולא כתבת על כמה מטמטמים לנו את השכל עם אירן.  (לת) מגיב
  • 19:37
  • 01.12.11

59 הפערים הצועקעים לשמים.  (לת) דן
  • 19:38
  • 01.12.11

60 מנהיגות בשיא השפל. במקום שלום מלחמות.  (לת) מגיב
  • 19:38
  • 01.12.11

61 לאן הדרדרנו? לאן עוד נדרדר? יש הישגים זה נכון. יונה
  • 19:41
  • 01.12.11

דווקא בגלל ההישגים יש לשמור שלא נדרדר.

62 מחצית מהבוגרים לא עושים בגרות ונפלטים. הידעת?  (לת) שואל
  • 19:41
  • 01.12.11

63 התנגדות ברק לקיצוץ שערוריה. שלום
  • 19:43
  • 01.12.11

אטימות שלא תאומן.

64 נתונים שקריים. חבריך הערבים ובני דודם החרדים מעלימים 100% מהכנסותיהם  (לת) כ
  • 19:57
  • 01.12.11

65 יוצא שואה!עובר4-5מלחמות!מקים משפחה!-הרעב הישראלי,מלאכותי! יהודי רעב,בכיפור!
  • 20:46
  • 01.12.11

הרוב הארי,הם מקרים סוציאליים חמורים,נכי נפש,מכורים לשתיה או סמים!
אך לא יוצא דופן,מארצות רבות מאד!
לו שכיננו היו יותר אנושיים,ויכולנו להקטין את הביטחון! הגן עדן-פה!
אך אנו יושבים לצידי ג"ואורה רותחת,שינא,ודעות קדומות,גם מביתינו הקטן!
המדינה,קורסת מהסעד והעזרה שנותנת,לניצרכים!הכסף בא מהטייקונים!!
שמעסיקים,ומשלמים מסים רבים!נגרשם?או שמא נלאים הכל,קומוניזם??
גם הכותב היה,מוריד הרבה מהכנסותיו,ורמת חייו!

66 כה אמר הגאון גידעון!  (לת) מיכאל
  • 21:54
  • 02.12.11

67 הלוואי מדינת עולם שלישי אבל זה ניראה יותר כמדינת רייך שלישי שמיישמת תורות גזע ואפרטהייד נגד כל מי שאינם שייכים לגזע הלבן העליון. מודרניסט הנהנה מצנזורע אוהדת הוא הוכחה שמבחינות רבות כפי שתגובותיות מייצגות המדינה כבר נימצאת בעולם הרביעי בדרך לעולם הבא.  (לת) ארתור רופין
  • 12:50
  • 03.12.11

68 מדינת עולם שלישי ניר המורה
  • 23:00
  • 03.12.11

גדעון לוי, חזק ואמץ! היכן אבירי הקיץ והמחאה החברתית? היכן שמולי ודפני ליף? מישהו מפחיד אתכם?היכן מאות האלפים שיצאו לכיכרות? המנוע כבה בסתיו?
האם אנשי האוהלים לא מבינים שעליהם להצטרף למפלגות שיבטיחו להם מקומות ריאליים או עדיף יקימו מפלגה נקיה וחדשה שתהווה לשון מאזניים. רק כוח פוליטי של 12 מנדטים ישנה כאן משהו. תשכחו ממפלגת האבודה. שלי שותקת יותר מציפי שנזכרה לדבר. אם תקום מפלגה חדשה,שלא תקח את הפוליטיקאים הישנים, היא יכולה להלהיט את הרחוב ולהיות הצלחת הבחירות. רק שנגיע אליהן בלי התקפה מטורפת באירן שיבשלו לנו ביברק, ובלי פגוע שתרצח בו משפחת מתנחלים . הרעבים לא יוצאים להפגין.הם רועדים מקור ואוכלים לחם ושוקולד. מצב המחאה הוא כזה, שאריה דרעי הולך לקחת אותה עם חליפת ורסצ'ה. לרחוב ולקלפי ישראל!!!!

69 חשבתם אולי שהנתון הזה הוא פשוט שקר? רוני
  • 00:04
  • 04.12.11

איפה כל הרעבים הללו? איפה כל ההומלסים כל המסכנים כל המובטלים כל האביונים? איפה הם האנשים שמקבצים נדבות בשביל פת לחם? איפה אנשים שאין להם כסף לאוכל? בתי הקפה הומי אדם, יש יותר סלולרי ביתיים מאנשים בישראל.

הנתונים הללו הם קשקוש מקושקש.

70 Knocekd my socks off with knowledge! Emma
  • 22:56
  • 14.12.11

Knocekd my socks off with knowledge!

71 ביטחון חיים
  • 09:27
  • 10.02.12

סיפור פשוט - אם נפחד מהפצצה האיראנית נחשוב שמי שיציל אותנו ממנה חייב להיות לפחות אדם שמבין בביטחון - גנראל לשעבר , לכן שלטון הגנרלים שלנו מרבה לדבר על "הבעיה הביטחונית של ישראל" - הרי רק הם יודעים מה יציל אותנו, החלק המעניין - כשההנהגה לא היתה "ביטחוניסטית" - היה הרבה יותר ביטחון, תקופת בן גוריון - עד גולדה ,

72 זה לרוב נכון שהשיח הגזעני הזה, צומח על מצע המצוקה החברתית - אבל: יאיר
  • 17:03
  • 11.10.12

לא בטוח שזה המצב במקרה הזה. כי הרי הערבים לא נחשבים כאילו הם גוזלים לנו את הפרנסה וידוע שמצבם הכלכלי בארץ לא טוב (מבחינת השקעה של המדינה).
לכן זה פשוט נובע מהסכסוך ארוך השנים ומכך שהם האויב המיידי והמאיים ביותר שלנו באזור (הכוונה למדינות ערב) - זה כמובן לא מצדיק את הגזענות אבל זה הסבר אחר...