המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שעת הדמדומים של העיתונות

מאות עיתונאים ישראלים יתכנסו היום לכנס השנתי שלהם באילת; האמת, לא יהיה להם הרבה במה להתגאות. נכון, זה יהיה כנס תחת איום: איומם של הפוליטיקאים לפגוע בחופש העיתונות, איומו של המשבר הכלכלי לפגוע בתקשורת ואיומה של הטכנולוגיה להרוס את עיתונות הדפוס. כל האיומים הללו חמורים, אבל מעילתה של מרבית העיתונות הישראלית בתפקידה החלה הרבה לפני שעת הדמדומים המפחידה הזאת והיא כולה מעשה ידי העיתונאים. לפני שאנחנו יוצאים למאבק נגד שוחרי רעתנו מבחוץ, מוטב לנו להסתכל קודם במראה, אל עצמנו פנימה.

עד לאחרונה נהנתה העיתונות הישראלית מחירות. הצנזורה הצבאית, שאין לה אח ורע במערב, הצטמצמה מאוד, מוסדות פסולים דוגמת "ועדת העורכים" עברו מן העולם והלחצים על העיתונאים היו מזעריים. גם המצב הכלכלי של רוב אמצעי התקשורת איפשר שגשוג. דווקא במצב הזה מעלה העיתונות בתפקידה. כשיבוא חוקר תולדות הימים לבחון את מאזנה, הוא ירשום אותה בצד החובה בשנות העיוורון, השאננות והלאומנות הללו בישראל.

עשו לנו לייק לקבלת כל החדשות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

העיתונות צינזרה את עצמה לדעת. חלקה הפך לאמצעי בידור, לכלי המספק שעשוע להמונים, מנעים את זמנם ומלבה את יצריהם. היא הפכה בחלקה לעיתונות של רגש, לא של היגיון, של עיסוק בזוטות, לא בעיקר, משתתפת במסעות הטשטוש וההדחקה. איש לא תבע זאת ממנה, היא עצמה בחרה לעשות כן. לא אחת היא גם הפכה לתועמלנית. לא, לא מדובר בעיתונות מגויסת; מדובר בעיתונות מתגייסת.

תופי הטם-טם של העיתונות הלמו לפני פרוץ המלחמות האחרונות, קוראים במקהלה לצאת לעוד מתקפה פרועה. כל מלחמה לוותה בפרצי תמיכה, ללא ביקורת. זו באה רק בשוך המלחמות, כשכבר היה מאוחר מדי לתקן את נזקיהן. העיתונאים הישראלים הכשירו כל שרץ כמעט, לא מעטים מהם שכחו את ההבדל בין "הסברה" לעיתונות. התמונות שראה העולם ב"עופרת יצוקה" הן לא התמונות שהראו לישראלים. חלק מהכתבים הצבאיים מדמים עצמם לדוברים. אין עוד תחום סיקור שבו נמתחת ביקורת כה רופסת על הממסד כמו התחום הצבאי. גרסת דובר צה"ל היא תמיד הגרסה המנצחת. מסעות דה-לגיטימציה מטעמו נגד ארגונים דוגמת "שוברים שתיקה" ו"אנרכיסטים נגד הגדר" זכו לשיתוף פעולה עיתונאי מלא. חמש שנים לא מורשה שום עיתונאי ישראלי להיכנס לעזה ואיש אפילו לא מצייץ במחאה.

העיתונות הישראלית היא גם השותפה הבכירה למסע הדה-הומניזציה של הפלסטינאים, האמצעי החשוב ביותר לשימור הכיבוש, אותו התקשורת כמעט ואינה מסקרת, מתוך בגידה במשימתה. היא מפזרת פחדי שווא, מ"כל עזה ממולכדת" ערב "עופרת יצוקה", דרך ה"נשק האיראני שעובר במנהרות" ועד להכתרה השקרית של ההתקפה החד-צדדית הזאת כמלחמה. מאמצת את כל המושגים של מכבסת המלים הביטחונית, היא שותפה בעיוות המציאות. אין כעיתונות הישראלית למנוע מצרכניה לבטים מוסריים בנוגע למה שנעשה בשמם.

גם בתחום המדיני משרתת העיתונות מטרות לא לה: כשמחמוד עבאס הגיש בשבוע שעבר את תוכנית השלום שלו לקוורטט, היא זכתה לאזכור שולי. טענת ה"אין פרטנר" של הממשלה מאומצת בידי העיתונות, לעזאזל המציאות. את פעילי ה"מאווי מרמרה" היא כינתה "מחבלים", למשט לעזה קראה "איום". כל ביקורת צודקת שנמתחת על ישראל מתויגת כאנטי-ישראליות, שלא לומר אנטישמיות. "ידיד ישראל" הוא ידיד המלחמות והכיבוש. העיתונות עובדת את דת הביטחון ומקדשת את פולחן המוות. כך גם בתחום החברתי: עובדת את פולחן העשירים (עד לאחרונה) ומליטה פניה מהמצוקה.

הרשימה עוד ארוכה. לצדה יש הישגים מרשימים רבים של התקשורת, שחקרה באומץ פרשיות רבות ושמשתתפת בנחישות ובדעתנות במסעות חשובים למיגור השחיתות ולסיכול האיומים על הדמוקרטיה. אבל בסופו של יום, בסופן של שנות החושך, לא מעט חוליים ומחדלים יירשמו (גם) על שמנו, העיתונאים, שעכשיו קמים עלינו לסתום את פיותינו.

Read this article in English: Journalism's twilight

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הגיע הזמן לציין שמות ולא להשתמש במילים "תקשורת" או "עיתונאים"  (לת) יריב א.
  • 04:37
  • 04.12.11

02 "התקפה חד צדדית". כן, יום אחד ישראל קמה על רגל שמאל ונכנסה בעזה. אף מילה על הקסאמים  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:41
  • 04.12.11

  •   עזה היא בית הסוהר ללא תקרה הגדול בעולם. כיבוש וגרילה הולכים יחד כמו love and marriage  (לת) ברכה
    • 08:36
    • 04.12.11

  •   יש עוד דרכים לפתור ירי קאסמים, חוץ מלהפציץ מסדר סיום של צוערים קוטוזוב
    • 09:16
    • 04.12.11

    וזה מהלך חד-צדדי, ואחריו העימות כבר היה בלתי נמנע.

  •   שכחת לציין שה "צוערים" הללו היו מחמאס..... ולכן טוב שחיסלו אותם, מלמד זאת כפי שהוכח שוב ושוב רק בכוח ניתן לעצור אותם, עובדה שאחרי עופרת יצוקה יש לנו שקט(יחסית) כבר שנתיים, יש שקט(יחסית) בצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה,  (לת) מה קדם למה חיסול המחבלים או ירי הטילים על ישראל??? בבקשה לדייק בעובדות!!
    • 11:48
    • 04.12.11

  •   קודם כל זה לא בית סוהר. שנית יש שם שלטון אחראי רפאל
    • 16:28
    • 04.12.11

    הערבים בעזה בחרו בחמאס. המנהל את חייהם ואחראי על טובת הציבור שבחר בו והתושבים שם מריעים יום יום למנהיגי החמאס. אז מה לעשות. אנחנו סילקנו את עצמנו מקרבתם התנתקנו מהם לפי עצת השמאלנים כמוך ועשדות אלפי מובטלים ערבים בעקבות זה. מתי השמאל יקח אחריות על מעשיו ורעיונותיו

  •   מילים על קסאמים: עד ל 4 לנובמבר 2008, במשך 3 חודשים של הודנה לא היו קסאמים* עד שישראל החליטה לרצוח כמה פלסטינים בעזה (6 לוחמים) ואז התחילו הקסאמים והמשיכו ההפצצות הישראליות. החמאס קרה להמשך ההודנה (כך אמר ראש השב"כ) אך ישראל המשיכה את ההתנפלות על עזה ויצקה עופרת על 1600 פלסטינים, מתוכם רבע ילדים.  (לת) עוד מילים, אלקסון?
    • 17:09
    • 04.12.11

  •   "עובדה שאחרי עופרת יצוקה היה לנו שקט". שקרן ורמאי. תשאל את תושבי שדרות. הם ומכוניי ימין שממש סופרים את מספר הטילים ידעו לספר לך שבשלושת חודשי ההודנה שקדמו להתקפה הישראלית היה שליש מכמות הטילים שהיו בשלושת החודשים אחרי מבצע עופרת יצוקה!!.  (לת) שקרים במקום טילים
    • 17:12
    • 04.12.11

  •   לא היה צריך להרוג את הצוערים שעמדו במסדר אורני
    • 18:44
    • 04.12.11

    הצוערים אנשי החמאס האלה היו שוטרים. כיוון שרצועת עזה היא עתה עצמאית היא זקוקה לשוטרים ככל מדינה אחרת. אם לא יהיו לחמאס אנשים שיאפשרו לו לשלוט ברצועה תהיה שם אנרכיה וזה לא טוב גם לישראל.

  •   לא נכון,כמו כפפה ליד,כמו סיר ומכסה,כמו.....כמו...רצח על כבוד המשפחה.  (לת) סתם עברתי בסביבה
    • 20:50
    • 04.12.11

03 לגמרי נכון. רוני דניאל אלון בן דוד וחבריהם הם לא יותר מדוברי צה"ל בבגדים אזרחיים. כל קשר בינם ולבין המקצוע עיתונות מקרי לחלוטין ויסודו בטעות. מדינה ששיא הסטירה שלה היא "ארץ נהדרת" למולה צוחקים צופים שאפילו לא מבינים את כוונת כותביה היא תרבות של בינוניות מדבקת שגורלה אחד: מצעדים של חובשי כיפות ורעלות להפגנת תמיכה בשלטון ובתורת הגזע היהודי מטעמו. טוב יעשה מר לוי אם יתחיל לחשוב על כתובת למקלט פוליטי  (לת) דני דין
  • 04:53
  • 04.12.11

  •   אצל אלון בן דוד ורוני דניאל עם כל חסרונתיהם יש צד ביקורתי גם כלפי ישראל ,דבר שמשום מה לא מצאתי אצל גדעון לוי  (לת) קובי
    • 09:10
    • 04.12.11

04 צודק כרגיל  (לת) nookyelur
  • 05:15
  • 04.12.11

05 העיתונות אשמה בכך שבשם הסולידריות העיתונאית היא נמנעת מלצלוב ולהקיא מתוכה את אלה המשתמשים בעט כדי להכפיש ולפגוע בכל מה שקשור לישראל, לציונות ולכוחות הביטחון  (לת) מנחם
  • 05:16
  • 04.12.11

06 שקיעת האלים רויטל גולדפיש
  • 05:20
  • 04.12.11

כשכותבי הטיוטה הראשונה של ההיסטוריה נחותים מנטאלית ורגשית מקוראיהם
אין תקומה לז'ורנליסטיקה הישראלית. תועמלנים הצובעים דרכנו בשחור לבן לא יפלסו נתיבותינו עוד.

07 עיתונאי כל העולם התאחדו נגד הון–שלטון–עיתון ––– ותודה לאתר הקטן – Arret sur Image – שגילה את הסוד הכמוס Les FESTIVAL de CANNES
  • 05:40
  • 04.12.11

זה היה כמו בפסטיבל סירטי SLAPSTICK. רק שאף עיתונאי – החל מרויטרס וכלה ב-AP – לא גילה שנשוא הקומדיה בסרט, הוא הביבי שלנו, בנימין נתניהו. וגם שהאמירות והטרוניות נאמרו ברצינות. הראשון שפתח בזריקת הקרמשניט בפרצופו של ר"מ "רהיטי רים", היה הידיד הקטן – באסטר קיטון הצרפתי – Nicola Sarkozy – [הוא עשה זאת לאחר שאנגלה מרקל פסקה "נתניהו שקרן", וחזר סרקוזי ודיבר 'בשבחו', והוסיף: "אני לא יכול לסבול אותו יותר. איני מאמין לשום מילה שיוצאת מפיו"]. ענה לו צ'ארלי צ'פלין השחור, הנשיא Obamyahu ואמר: "ואני, לצערי חייב להתעסק בו יום-יום". אלא, שכמו רוב עתונאי ישראל, שעליהם מתלונן ב צ ד ק גדעון לוי, גם אחיו למקצוע שנכחו במפגש G-20 בקאן, לא פתחו את הפה וגילו את הנעשה בקנקן... ואילו לא פלט אתר קטן צרפתי, בשם Arrêt sur Image את ששמעו – ולא גילו – חצי תריסר עיתונאים מכובדים... לא היינו יודעים דבר על דיברי הגנאי שאמרו הגדולים על ראש ממשלתנו 'הגמד הענק'.

  •   נשיא רוזוולט היה שקרן? תזכורת היסטורית
    • 09:09
    • 04.12.11

    לקראת הבחירות ב-1940 הבטיח הנשיא רוזוולט למיליוני האמהות האמריקאיות, שהוא לא ישלח את בניהן למלחמות מעבר לים. ובכל זאת ערב פרל הרבור הוא הציג ליפן אולטימטום שהביא לארועי 7.12.1941 . רוזוולט גם שיקר לקונגרס כאשר הבטיח שהנשק שיגויס לצרכי תכנית "החכר השאל" לא ישלח למוקדי הסכסוך באירופה.
    למען בטחונה ורווחתה של ארצם מנהיגים לא רק משקרים, אלא גם מפרים הסכמים ואמנות בינלאומיות שארצותיהם חתומות עליהן. כך, מנהיגי בריטניה וארה"ב הפרו במלח"ע 1 את האמנה להבטחת חופש השייט בימים, והטילו הסגר בלתי חוקי על הובלת מזון לגרמניה. הסגר שבסופו של דבר הביא לתבוסתה שלא בשדה הקרב (עד סיום הקרבות רגלו של אף חייל של בנות הברית לא דרכה על אדמת גרמניה) ולהסכמתה לחתום על החוזה הברוטלי הקרוי שלום ורסאיי. וזאת, לא לפני שכמליון גרמנים מתו מרעב. מסקנה: מנהיגים לא נמדדים במבחן האמת אלא במבחן התוצאה.

08 ומשהו חוץ מאי הליכת העתונאים אחריך בתלם "אכיבוש" שאתה מוביל?!  (לת) אכביש
  • 06:09
  • 04.12.11

09 "הנביא הוא איש האמת. רואה הוא את החיים כמו שהם וקולט רשמיהם בלי נטיות עצמיות, ומה שרואה הוא מגיד כמו שרואה, בלי חשבונות צדדיים". ––– כאילו כתב "אחד העם" על גדעון לוי ועמירה הס מדיברי ‎אשר צבי (הירש) גינצברג הידוע בשם "אחד העם"
  • 06:22
  • 04.12.11

‎... "ומגיד הוא את האמת לא מפני שרצונו בכך... אלא מפני שכך מוכרח הוא לעשות, מפני שזו היא תכוּנה מיוחדת לרוחו, תכונה, שאין ביכלתו להשתחרר ממנה, אפילו אם רוצה הוא להשתחרר. אמנם כל אדם יכול להגיע למעלת הנביא בבקשת האמת, באמצעות רצון כביר ויגיעה מרובה, והנביא אינו יכול לבלתי היות כך, לפי שזהו עצם טבעו". אז אימרו תודה לטבע שיצר עיתונאי שהוא גם נביא.

10 לסיכום - יוסי
  • 06:51
  • 04.12.11

כל מי שאינו חושב כמו גדעון לוי מועל בתפקידו...

11 להפיץ את המאמר הזה בכל השפות. מאמר חובה בכל בתי הספר.  (לת) ללמוד בעל פה את המאמר המבריק הזה
  • 07:03
  • 04.12.11

12 מה יכולה לעשות עתונות ,אפילו לוחמת, אם ההמון שאמור לקרוא ולהפנים שייך למחנה של הדמוקטטור רושממשלה ולא מוכן לקלוט עד כמה המצב קשה. ביחוד כשכל יום יוצא זמר חדש יהודי/ערבי הנקרא זמר מיזרחי והורס לנו את המוסיקה. אני יודע שאין שום קשר .אבל עם שמאזין כל היום למוסיקה העלובה הזאת וקורא לזה תרבות לא יבין גם מה שעתונות לוחמת מתכוונת לומר. המצב שלנו חרא אבל מזייפי המוסיקה הזאת ממשיכים להשמיע את הזוועה הזאת שניקראת מוסיקה מזרחית.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:35
  • 04.12.11

  •   10---- אתה טועה. יש המון בורים ונבערים במדינת ישראל שלא מסוגלים להבין לא רק את כוונת העיתונות הלוחמת. אבל זה לא בגלל "הזמר המזרחי" או הזמר שאינו מזרחי וגם הוא ברובו רדוד ועלוב, אלא כי החינוך במדינה הזאת על הפנים. ההורים בורים ולא מחנכים את ילדיהם וכנל מוסדות החינוך במדינה. למדינת עולם שלישי דמינו.  (לת) ל---"הבחנה ברורה ומיידית"
    • 11:48
    • 04.12.11

13 למרות העובדות במאמר ולמרות שהעתון הנפוץ במדינה הוא ביביטון ולמרות שכל העתונות החרדית, הדתית והרוסית ימנית ולמרות שכל מקבלי ההחלטות ברשות השידור הם מינויי ימין ולמרות שחבר מרכז ליכוד הוא בעל שתי תחנות רדיו (רדיוס ועוד אחת) מסיתי הימין ימשיכו לזעוק התקשורת "שמאלנית".... אבל ממתי המתלהמים מתייחסים לעובדות....  (לת) איציק המרכז
  • 07:36
  • 04.12.11

14 העיקר גדעון שאתה עיתונאי,כל מה שאתה מאשים את העיתונות הישראלית אתה עושה ההפך פשוט ב180 מעלות לצד השני.קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים אמרו חכמינו.  (לת) קובי
  • 07:54
  • 04.12.11

  •   קובי, נכון שאין לך מושג מה כתבת ובשביל מה כתבת תגובה? תקרא ותאמר לנו אם אתה מבין מה כתוב שם.  (לת) הבחנה ברורה וחיידית
    • 08:56
    • 04.12.11

  •   אין לך טיעון עיניני למה שכתבתי אז הלכת על טקטיקה שאני לא מבין מה אני כותב? אז פור דה רקורד גדעון לוי לא מאמץ שום סטנדרט ביקורתי שזה נוגע לפלשתינאים וזה לא שונה מעיתונאים שמדבררים את צה"ל לשיטתכם.  (לת) קובי
    • 11:32
    • 04.12.11

15 לצערי זה חל בצורה ניכרת יותר בתחום התרבות רוחמה
  • 08:16
  • 04.12.11

ובעיקר במוזיקה ולא רק בתחום המדיני פוליטי.
הדרה של ז'אנרים מוזיקאלים שלמים תוך כתבות יחצניות ורדודות על המעט שכן זוכים לסיקור.

16 גדעון בגללך יעקב
  • 08:22
  • 04.12.11

גדעון עים התקשורת שוקעת אז תדע שהכל בגללך מפני שהתקשורת אמורה להיות רב גוונית ומאוזנת לכל הצדדים אבל אתא מעל כל במה וכל מאמר תוקף את כל מי שלא מיצג את עמדתך האנטי ציונית ופוסט ציונית אבל מה לעשות שהעם שצורך תקשורת נמאס לו לשמוע ממך ומשכמותך כמה אנחנו רעים והערבים ממש אבל ממש שוחרי דמוקרטיה ושוחרי שלום ואנחנו הציבור לא הפנמנו שהוא כזה גדעון מה תרויח מזה שכול התקשורת תיהיה כמוך כלום ושום דבר העם לא איתכם העם לא רוצה אותכם מקסימום תמשיכו לדבר ללמפה

17 האו טו בריינווש אה ניישן  (לת) גו
  • 08:26
  • 04.12.11

18 ביקורת תמיד טובה יותר מאין ביקורת אז שוב תודה לכתבה האמיצה של היקה הזה ההוזה בהקיץ שיבוא קץ לסבלם של החלשים וכל האחרים כאן במקומותינו  (לת) פלץ
  • 08:45
  • 04.12.11

  •   שמאל זה לא רק אמפתיה לסבל החלשים, אלא גם התנגדות פראית לצנזורה על כל דבר תועבה למשל.  (לת) לשמאל פסאדה נוצצת שמסתירה סחורה נגועה.
    • 23:04
    • 04.12.11

19 פני העיתונות כפני העם. אלה פניה של המדינה המשתקפים במראה של עיתונאיה, שרובם כמוה.  (לת) אחת
  • 08:48
  • 04.12.11

20 מה הפחד???? אושיק
  • 09:10
  • 04.12.11

הרי איש אמת אתה אז ממה אתה מפחד??? אם איש שקר אתה תשלם ובגדול.כגודל ההתנגדות שלך לחוק כך גודל האמת שאתה מפיץ.נראה שאתה תשלם המון כסף או שתפוטר

21 כמה לא מפתיע שהבקורת על התקשורת באה מהימין הקיצוני ומהשמאל הקיצוני טובה
  • 09:17
  • 04.12.11

יש לא מעט סיבות לאי נחת מהתקשורת הישראלית,אך זה לא מפתיע שמי שמאוד לא מרוצה מהתקשורת זה הימין הקיצוני שרוצה תקשורת שתפיץ את גרסתו ה בלעדית לסכסוך והשמאל הקיצוני-לוי-שרוצה שהתקשורת תציג את גרסת הצד השני כגרסה בלעדית לאמת ולצדק,כאילו הכל החל בכיבוש של 67 ונמשך במסכנות הפלסתינאים ובאטימות הישראלי.אתה כרגיל שוכח שישראל היא מדינה במלחמה ועזה היא ארץ אוייב ,שגם אם עיתונאי ישראלי יבקר שם ויגלה חברה סובלנית(עם רעלות) ושוחרת שלום,מה שישפיע על הישראלי זה הירי הבא על הנגב,שאתה כמובן תסביר אותו במצור וברעב שאינו קיים שם.
התקשורת לא מדווחת מספיק על הכיבוש הזוחל,אך את הדה הומניזציה של הפלסתינאי עושה הפלסתינאי בכוחות עצמו עם טבח באריאל ופיצוץ אוטובוסים ומסעדות,ששום כיבוש לא יכול להצדיק זאת. קצת פתטי להאמין שהישראלי תלוי תלותמוחלטת במידע מהתקשורת בארץ בעידן הבום התקשורתי האדיר שקיים סביבו. יש לו מידע,אך בניגוד לך,הוא קודם כל ציוני שמאמין בצדקת הציונות למרות העוולות שיצרה ודווקא המידע שאליו הואנחשף על הקורה בארצות ערב גורם לו לחשוב שישראל היא לא הגרועה במדינות,גם לא עבור הערבים.

22 גם שונא וגם משקר, שנאה זאת לא חירות זאת שנאה.  (לת) גודמן
  • 09:21
  • 04.12.11

23 ומה עם עיתונאי חצר מלקקים למנהיגים? ומה עם דמגוגיה מרגיזה? שואל
  • 09:24
  • 04.12.11

גם מעל דפי עתון מצוין זה.

24 ישראל היום בחינם זו מכה אנושה.  (לת) חנן
  • 09:25
  • 04.12.11

25 גם המגיבים לא יגיבו. וזה אסון.  (לת) חנן
  • 09:25
  • 04.12.11

26 עכשיו עשינו 360 מעלות וחזרנו ל"שעת הזונות". דברים בשיבחם של העומדים ושומרים---גדעון-עמירה-עודה-ועקיבא ובגנות ה מ א ת ר ג י ם מרחב הזונה שהדליפה לכובש – עד העתונות כשומרת הדמוקרטיה
  • 10:15
  • 04.12.11

אם ב"הארץ", עיתונאים שהם שומרי הדמוקרטיה הם מתי מספר. בטבלואידים לא תמצא כמותם, ובודאי לא בחינמון של ההון–תומך–השלטון. לכן יוצא עליהם הרוגז בקביעות. שהרי הם מגלים את מעשי "השיירה העוברת" –וגוזלת –ושודדת. לפעמים היא גוזלת מעם פלסטין, ולפעמים גם מאיתנו, העם שדורש צדק חברתי. כי יש ביננו מי שלא הבין: שתפקיד העתונות זה לגלות את מה שהשליט רוצה להסתיר מהציבור.

27 מקווה שתעלו באחד הדיונים את הנושא המרתק"הגבול הדק בין עיתונאי מדווח ובין שופר תעמולה"....!!  (לת) ניר
  • 10:23
  • 04.12.11

  •   עיתונאי של אמת ידווח כאשר ראשי גרמניה, צרפת וארה"ב קוראים לנהנתניהו ש ק ר נ י ה ו בפעם הבאה, ולפני הפעם האחרונה...
    • 16:23
    • 04.12.11

    הרי BB נחשב (בעולם) לאפס מאופס, ועם הביברמאנייקים = אפס בריבוע.

28 מר לוי בדק אישית מה עובר במנהרות.  (לת) דן
  • 10:25
  • 04.12.11

29 גדעון לוי, הנר שמעיר בחשיכה. ערן
  • 10:29
  • 04.12.11

חבל שאין עוד רבים כמוך.

30 שיא תהילתה של העיתונות ב"בג"צ העיר".  (לת) ארנון
  • 10:44
  • 04.12.11

31 עיתונות אחרת איה
  • 10:48
  • 04.12.11

מגפון יציע עיתונות אחרת. כנסו ולייקו לעמוד האוהדים החדשים
http://www.facebook.com/tuvi.pollack#!/megafon.news

32 השאלה ה'בלתי נלאית' קוראת 'מחוממת'
  • 10:55
  • 04.12.11

ומה על האנס המסוכן קצב? שמתהלך חופשי ו"מוציא לנו לשון"? מתי יכנס לכלא??? גדעון, אתה לא כותב על זה!

33 לפני 45 שנה הוקם גטו עזה שבו הרצח ההרג ההרעבה רק הולכים מעמיקים  (לת) נתן 75
  • 11:02
  • 04.12.11

34 איש מוזר תומס
  • 11:04
  • 04.12.11

גם את תמונות הזוועה מהאוטובוסים המפוצצים לא ראינו ובעולם כן. ולגבי ״התקפה חד צדדית״ כדאי שתלך לאיבחון כי אם 8000 טילים על ישראל זה התקפה אז מה כן?

35 איך אפשר לראות את כל התגובות? הממשק החדש בעל מום  (לת) לא רואים את כל התגובות
  • 11:09
  • 04.12.11

36 הממשק החדש הוא בעל מום  (לת) איך אפשר לראות את כל התגובות?
  • 11:09
  • 04.12.11

37 ומי שמך כמצפון העם התוהה מהצפון
  • 11:19
  • 04.12.11

כמי שרק טובת הצד השני מול עיניו כדאי שתחריש לפעמים!

38 "It is the chain of communication, not the means of production, which determines a social process." -- Robert Anton Wilson  (לת) Q
  • 11:36
  • 04.12.11

39 עיתונות פוליטית יוסי
  • 11:44
  • 04.12.11

העתונות אינ מציגה עובדות היא סיפור וכעבור זמן מדובר בקשקוש בחלקי עובדות העם בישראל למד שהעיתונות היא עיתונות פוליטית נגד השלטון הדיווחים הםתמיד חצי אמת

40 Your rights are only as good as your willingness to stand up for them  (לת) stand up
  • 11:51
  • 04.12.11

41 לגמרי!  (לת) לגמז
  • 12:07
  • 04.12.11

42 הצנזורה הצבאית בשנות החמישים היתה קשה אך הוגנת עם צנזורים ישרים כשלום רייכמן אותו הכרתי אישית, נער יודע שפות בדרגת סגן משנה ומוערך על "קורבנותיו" שלימים הפך לפרופסור. בימים ההם קל היה להערים על הצנזורה בחכמה! ראה פרשת לבון והעולם הזה. הצנזורה של היום בעיתונים הגיעה משום מקום והולכת לשום מקום! עדר של פרחחים חסרי תרבות וידע, קרימינלים כמשפחות הפשע ללא הגינות מינימאלית ותקנון - איש העקום בעיניו יעשה! ראוי לעיתונאים כגדעון לוי לערוך תחקיר על הצנזורה בעיתונו ולהביאו (טוב, אולי בחכמה כאז!) לקוראים.  (לת) היושב במרומים
  • 12:36
  • 04.12.11

43 תודה אזרחית ענקית  (לת) ענק!!
  • 12:58
  • 04.12.11

44 "אם הבלש מגיע עד כדי כך הוא בלי ספק די עצבני כלפיי מעניין לדעת מה הוא כבר לקח" מאיר אריאל... חידה בלשית
  • 14:07
  • 04.12.11

"העיתונות הישראלית היא גם השותפה הבכירה למסע הדה-הומניזציה של הפלסטינאים"... נו שוין - הרי "העיתונות הישאלית" היא גם גדעון לוי עצמו, אמירה הס, ושאר כתבי רשת שוקן, רזי ברקאי, אריה גולן, לונדון וקירשנבאום, נדב אייל, קרן נויבך, ושאר החבר'ה מהבנז'ה השולטים ברוב אמצעי התקשורת (נכון, לא כולל את ישראל היום, ערוץ 7 והקול היהודי), אז על מה ועל מי הוא בדיוק מלין?

45 צודק ואנחנו מקווים שתתאפסו כי אתם בעלי ההשפעה רוצים כתבות איכות
  • 14:17
  • 04.12.11

הישראלי רואה חדשות או קורא מעריב/ידיעות ומשם מתגבשת דעתו. החדשות הם הכלי הכי חזק להשפעה על העם והגיע הזמן שיהיה איכותי ולא רגשי!

46 עיתונאי שבאופן שיטתי סותם פיות של מגיבים, מוטב לו שישתוק ולא ילין על חבריו, צבוע  (לת) קליפסו
  • 14:24
  • 04.12.11

47 סליחה שעשינו דה הומניזציה למחבלים מרמאללה שתלשו לחיילי המילואים את המעיים, ושלא כמו לוי , לא התייסנון אליהם בצורה הומנית ומצפונית כמו המצפון אור הדגול לוי דעועל
  • 14:31
  • 04.12.11

גדעון לוי מקלס את חבריו העיתונאים, בעיקר משום
שהם ברובם מתרחקים ממנו כמו מאש, מגיפה של טמטום,
שרלטנות וצביעות

48 לוי, מעולם רגליך לא דרכו על הקרקע. אתה תרמת להרס השמאל הציוני ולבריחת מינויי העיתון!  (לת) עיתונאי הארץ מיל
  • 15:25
  • 04.12.11

  •   ... ומי הפך את הימין ליודו-נאצי, ישעיהו לייבוביץ? גדעון לוי הוא ראי המציאות!
    • 16:30
    • 04.12.11

    אבל הימין לא אוהב את הראי... ולכן זהבה גלאון וגדעון לוי מאויימים.

49 המיבב בשער והוא לא ראובן
  • 15:31
  • 04.12.11

מרדכי היהודי אלא אוכל קבוע את יציאתו

50 גדעון לוי אני מאלה שאוהבים לקרוא אותך אבל לטובתך תבלע ציפרלקס  (לת) רונן
  • 15:54
  • 04.12.11

51 העתונאי של העיתון המודפס זמנו עבר,דעות לא יהודיות הן פסה,זה המסר היום. סרפד שורף
  • 16:53
  • 04.12.11

אבל, היום גם קוראים דתיים בעלי דעות לא "סמולניות" למרות שהם לא שייכים למגזר האנשים החושבים נכון.טורחים לקרוא את מאמריו של מר לוי. למרות, שהעיתון הראשון שקראתי כילד היה "הארץ שלנו" לא זכורה לי ,"התקפה רצחנית" על בכירי השלטון דאז,בן גורין,לוי אשכול,בן צבי וכדומיהם.
נכון, ביבי" עושה שטויות" והוא לא נחמד לחברי צדק חברתי,והוא "עבד של ליצמן את ישי"אבל אין לו ברירה. ציפי ומופז כפו עליו הר כגיגית את הברית הלא נכונה ולא מתאימה עם החריידים. אבל כך דרכו של עולם, האגו ינצח את הכל. וכך,מובטח מקום עבודה למר גדעון. חזק ואמץ ,אל תשבר. עם יראל החדש הוא טיפש הוא עובד לפי הלב. זה לא עם חושב. לכן, ביבי ימשיך לנצח.

52 עיתונות חופשית בהחלט,אבל גיס חמישי זה לא עיתונות חופשית. לוי מטשטש את ההבדלים. והמבין יבין.  (לת) סטודנט של ד"ר גדעון ארליך
  • 18:41
  • 04.12.11

53 When reporters express opinions instead of reporting, it''s like Journalist
  • 19:15
  • 04.12.11

fiction writers that become polemicists. Thy no longer deserve the name "writers."

54 זו שעת הדמדומים של הדמוקרטיה במדינת ישראל!  (לת) מולדובה ביתם.......
  • 19:31
  • 04.12.11

55 גדעון, אתה זועק "mea culpa", אך מסרב לראות את תרומתך שלך למצבההאומלל של העתונאות בישראל שגיא
  • 20:37
  • 04.12.11

אינני איש ימין, ואני פותח בהכחשה זו תוך השלמה עם כך שסביר להניח שמעטים יאמינו לה. ניחא. זהו מאפיין מובהק של הבעייה שאני רוצה להציג. קרי, בישראל לא עוסקים בעובדות, עוסקים בפרשנות. כאשר אדם יוצא בהכרזה שאמורה להיות עובדתית, המאזינים אינם עוסקים בשאלה "האם ההצהרה נכונה". הם עוסקים בשאלה: "מהי עמדתו הפוליטית של אדם זה, כדי שאוכל לדעת האם א) להסכים או לא להסכים איתו ב) לזהות את הכיוון ממנו הוא מעוות את העובדות".

ובמידה לא מבוטלת, אתם, העיתונאים, אשמים בכך. אתם הרגלתם אותנו לעתונאות המחייבת את הקורא להיות תמיד על המשמר, לנסות לדלות מספר גרגרים של עובדות מהתבן של דברי הפרשנות וההטיה הפוליטית. אין אצלנו כתבות במובן הישן, יש אצלנו מאמרי דיעה. אך ורק מאמרי דיעה.

צר לי לבשר לך, גדעון, אבל בבואי לקרוא כתבה שלך, אמצעי הזהירות הנ"ל מופעלים מיידית בעוצמתם המקסימלית. הבעיה של ישראל איננה שהעתונאים שמאלנים – אדרבא, הגישה הפסולה משותפת לכותבים מהימין. הבעיה היא שהעתונאים מאמינים שהפצת עמדותיהם הפוליטיות מעל דפי העיתון יכולה להקרא בשם "עיתונאות".

היא לא. כאשר כותב מציג באופן עקבי עמדה יחידה, ומה שחמור בהרבה, משמיט מכתיבתו עובדות העשויות להוות משקל נגד לעמדתו זו – הוא אינו עתונאי. הוא איש פרופגנדה, ואל יתפלא כאשר הציבור מתייחס אליו ככזה.

זוהי הסיבה המרכזית שהציבור לא מקים צעקה רועמת – צעקה שחייבת לקום, לדעתי – מול נסיונות השלטון לפגוע בחופש העיתונות. לו הייתם נתפסים כאבירי האמת באשר היא אמת, רוב העם היה מאחוריכם. במצב הקיים, נראה שעמדה התומכת בעיתונות מול עמדה התומכת בפעולות הממשלה להגביל אותה מושפעת בעיקר מהתשובה לשאלה "לאיזה שקר אני מעדיף להאמין"?

56 אכן, זו שעת הדמדומים של הפוסטציונות.  (לת) מורדוך
  • 22:08
  • 04.12.11

57 בתקופת הקומניזים היה -"ייומון העם" או קול העם ,שהיה שופרו של השלטון, קול אחד,דעה אחת, "עם אחד",בקצור דיקטטורה!!היתה כפייה מלמעלה כלפי מטה!!כיום העיתונות כלפי מעלה ,למצוא חן בעינ הרשויות!!  (לת) מעניין מה יהיה מצב התקשורת אחרי תהליך ה"דמוקרטיזצייה" של המדינה !!!
  • 22:08
  • 04.12.11

58 דיקטאטורה גם בישראל?.... זה מה שצפוי כאן?
  • 23:28
  • 04.12.11


Guardande Las Vacas

http://www.youtube.com/watch?v=IT00NQRoq78&NR=1&feature=endscreen


59 דמדומי השמאל פרופסור שפוי
  • 01:37
  • 05.12.11

אין חשש, לא יסתמו פיות כמן שהשמאל רוצה, כשמדובר בימין. מאז שעמדתי על דעתי, היה ברור לי שהשמאל מאמין בדמוקרטיה רק כשהוא בשלטון. אחרת "צריך להחליף את העם (בן אהרון) ומצביאי הליכוד צ'חצ'חים. אז מכיוון שהשמאל יודע שהוא במיעוט, הוא מגייס את האקדמיה (שנאת חינם באיצטלה של נאורות) ואת בית המשפט העליון שהחליט שיש לו סמכויות אנטי דמוקרטיות. מבחינתו של השמאל, כל מי שחובש כיפה הוא מפגר ורק הוא מתקדם ונאור (אינני אורתודוקסי). אז בשם ה"נאורות" ממנים מחלקות למדעי המדינה שמטמטמות את השכל, אבל פתוח החוק העברי - שעליו העצם מבוסס העולם המערבי - הוא לא פחות מפיגור. כדאי לצפות בסרט (קצת ארוך)
http://www.youtube.com/watch?v=LKaIeEWTUqw&feature=share
ולהבין שיש קווים עבים שמחברים את השמאל של היום למנהיגי הציונות שהפקירו את יהדות אירופה משקולים פוליטיים. וכן, אני ציוני, אבל לאומי, שחושב שאהבת חינם חשובה מכל שיקול פוליטי.

  •   ל"עמיתי" ה"שפוי " : זה בסדר חביבי. מותר לך במצבך הנפשי לפנטז על כך שאתה פרופסור אבל עליך להבין שגם במצב קליני של שפיות מפוקפקת איש לא יקנה את זה שאתה פרופסור כשאתה כותב "מצביאי הליכוד" במקום "מצביעי הליכוד". תבין מותק, אי אפשר לתרץ שגיאות כתיב במצב של אבדן שפיות.... פרופסור אמיתי
    • 10:30
    • 05.12.11

    ומכיון שכך, למדנו מה ערכם של טיעוניך - בפרט ההזייה המגלומנית בקשר למשפט העברי ש"עליו מבוסס העולם המערבי". כאן לא ברור מה גדול יותר: אי השפיות או הבורות כי (רק לידיעתך) אם יש בסיס לחוק ב"עולם המערבי" - הרי שזה החוק הרומי ולא המשפט העברי שכמה מיסודותיו נדחו באופן מפורש על ידי הכנסיה הנוצרית שאימצה בו זמנית רבים מעקרונות המשפט הרומי.