מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בשבחי ה-PC

ב-15 השנים האחרונות היה תמיד מישהו שמיהר להספיד את המחשב האישי השולחני. פעם היו אלה "מחשבי הרשת" שאיימו להשמיד את ה-PC, אחר כך המחשבים הניידים, והיום מחשבי הלוח, האייפדים למיניהם, שהזינוק במכירותיהם פנומנלי. קצב הצמיחה של מכירות המחשבים האישיים, לעומת זאת, הוא אחוזים ספורים, ויש הסבורים, שבקרוב תהיה הצמיחה שלילית.

סיבות שונות מובילות להכרזות החוזרות ונשנות על מות המחשבים האישיים. ראשית, הם נמצאים פה כבר המון זמן - 30 שנה בערך, נצח במונחי אינטרנט. בתקופה הזאת הם לא השתנו בצורה דרמטית, למעט העובדה שהם נעשו מהירים וחזקים באופן שבעבר נחשב לבדיוני. היציבות שלהם - דרך מנומסת לומר שהם משעממים, שזאת דרך אדיבה לומר שהם מפגע ויזואלי בכל מרחב שהם חודרים אליו - גורמת לרבים למאוס בהם.

שנית, בעידן המחשבים האישיים יש מלכה בלתי מעורערת ולפרקים בלתי נסבלת. שמה "מיקרוסופט", ויש לא מעט אנשים המתים להיפטר מהזקנה מרדמונד שבסיאטל, שבשנים האחרונות מתקשה לייצר דברים מגניבים.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

גם אם נצא מההנחה, שמחשבי הלוח, ובראשם האייפד של "אפל", אכן מאיימים לרשת את מקום המחשב האישי, אין ודאות כלל שזאת עסקה מוצלחת. במחשב אישי רגיל, 25% מהעלות טמונה במעבד המרכזי, ולמעשה זה אחד הרכיבים היקרים, לפעמים היקר ביותר. במחשב לוח, לעומת זאת, הרכיב היקר ביותר הוא מסך המגע (38% מעלות המכשיר). מהו החלק של המעבד המרכזי? 4% בלבד.

משמעות הנתונים פשוטה: המחשב האישי הוא מפלצת של חישובים, של עוצמה טהורה ומתפרצת. הוא בנוי כך משום שהוא צריך לדעת לעשות הכל מהר, חזק ובלא פשרות. במחשבי לוח המעבד המרכזי חלש בהרבה, משתי סיבות. הראשונה היא צריכת החשמל שלהם: ככל שהמעבד חזק יותר, כך הוא זולל יותר חשמל, והואיל ומדובר בסוללה - זו בעיה.

אבל הסיבה השנייה היא החשובה: המעבדים המרכזיים במחשבי הלוח אינם אמורים לדעת לעשות הכל הואיל והם בנויים רק בעבור יישומים שמחשבי הלוח יכולים להריץ, ואלה מוגבלים בהרבה בהשוואה ליישומי המחשב האישי. זאת ועוד, סטיב ג'ובס האמין בחוויות סגורות שאינן מאפשרות למשתמשים יותר מדי חופש פעולה, ולכן המשתמשים יכולים לעשות רק את מה שהמתכנתים של "אפל" מאפשרים להם לעשות, ולא הרבה מעבר לכך.

ניצחון האייפד של "אפל" על המחשבים האישיים משמעותו ניצחון הפסיביות. כן, באמצעות מסך המגע אפשר להזיז דברים מפה לשם, וזה ממש מגניב, אבל המחשב האישי, על כל אפרוריותו הוא יצירה טכנולוגית פתוחה, המאפשרת לתכנת עליו, להתקין עליו (גם דברים שאתה לא אמור), לפרק אותו, להוסיף לו, לשדרג אותו, לדפוק אותו לגמרי וגם לתקן אותו, או במלים אחרות - הוא מזמין אותך להתנסות, להיות פעיל.

אם ה-PC דומה למשחק לגו, האייפד דומה יותר למונה ליזה. אין ספק שהמונה ליזה היא יצירת אמנות נשגבת, אבל הדבר המרכזי שאפשר לעשות אתה הוא להתפעל ממנה, ואילו עם קוביות לגו אתה יכול ליצור בעצמך, ולא להסתפק ביצירה המופלאה של אחרים. אף על פי שהאייפד הוא הישג הנדסי מרשים, הוא עדיין אינו ראוי לרשת את המחשב האישי. אולי בעתיד.

ד"ר דרור הוא ראש המסלול לתקשורת דיגיטלית בבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל

Read this article in English: Long live the PC




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חכה חכה ה PC עוד יחזור בגדול.  (לת) אחד שיודע
  • 04:13
  • 13.12.11

  •   הוא לא הלך לשום מקום erronious
    • 17:24
    • 13.12.11

    אני גר כרגע בצפון אמריקה. כאן אף אדם רציני לא יחזיק טאבלט אלא כמחשב שני אחרי לפטופ/מחשב נייח/שניהם. מדובר במכשיר מוגבל וכולם מבינים את זה.
    למעשה האופנה המקומית בתחום הטאבלטים אינה אייפד אלא ereaders משודרגים בגודל 7 אינטש המאפשרים לגלוש באינטרנט. הם זולים בהרבה (100-250 דולר) ואנשים מחזיקים אותם כמכשיר שני לצורך קריאה וגלישה.
    המבינים באמת מחכים לדור החדש של מעבדי אינטל יחד עם חלונות 8. כפי הנראה המחשב שנראה בעתיד יהיה מבוסס על שתי מערכות אלה ויהיה אולטרבוק עם מסך מגע.

02 מחשב pc עם לינוקס פדורה. קל להתקנה, תוכנות טובות, חופשיות וחוקיות בלי סימני שאלה.  (לת) בכלבה מימי
  • 05:47
  • 13.12.11

03 PC v tablet Tom
  • 06:48
  • 13.12.11

Omg you're forgetting the cloud! Tablet apps running on the cloud are way more powerful than what's running on PCs.

04 תודה על מאמר פשוט ומחכים. זכור שרוב המשתמשים לא צריכים ביצועי על.  (לת) מר ישראל
  • 07:44
  • 13.12.11

05 רדמונד בסיאטל?? אייל
  • 07:58
  • 13.12.11

זה כמו לומר רמת גן הנמצאת בתל אביב!!!!

06 הרבה זמן לא שמעתי כ״כ הרבה שטויות! אייפדיסט
  • 08:16
  • 13.12.11

פלטפורמה פתוחה מעניינת את הסבתא שלי. את זה אני משאיר למתכנתים למיניהם. המשתמש ״הרגיל״ אינו צריך את מפלצת החישוב המכוערת שעומדת בפינת מסדרון חשוכה (במקרה הטוב), אנחנו, פשוטי העם, המהווים 90 אחוזים מהמשתמשים, צריכים כמה דברים בסיסיים אך מהותיים: # אינטרנט (דפדפן/מייל/פייסבוק/יוטיוב) # עיבוד תמלילים (וורד ושות׳) # מוזיקה # ניהול תמונות # משחקים וזהו בעצם... עבור כל זה אייפד (וחיקוייו) עושה טוב יותר את העבודה. טוב בהרבה. את הפיסי אפשר להספיד. הגיע זמנו. הוא ישאר תמיד כפי שנשארו מחשבי המיין-פריים והשרתים השונים. הרי צריך אותם. אבל נגמרו הימים בהם היה מחשב אישי שמגביל ושסוגר את המשתמש שלו במקום קבוע ונייח. ובנוסף, המעבדים של הטאבלטים היום כ״כ חזקים, שלא מרגישים נחיתות ביצועית כלל.

  •   קח את האייפד שלך ודחוף אותו. אייפד זה לפלצנים שרוצים לעשות רושם. לעבודה אמיתית צריך PC  (לת) לא אייפדיסט
    • 12:15
    • 13.12.11

  •   שטויות, פיסי זול ועוצמתי בהרבה, אם כבר לנייד יש יתרון על כל פד עלוב  (לת) שלמה
    • 13:01
    • 13.12.11

  •   וברור שהמקלדת של האייפד שלך הרבה יותר נוחה ממקלדת רגילה... אנדרואידיסט
    • 18:40
    • 13.12.11

    גם לי יש טאבלט, והוא בחיים לא יחליף לי את הPC

  •   "סוגר את המשתמש שלו"? זה האייפד א
    • 19:16
    • 13.12.11

    פלטפורמה פתוחה פירושה שאפשר לא רק לתכנת בעצמך, אלא גם להתקין כל תוכנה שתרצה. לא כך באייפד.

    חוץ מזה, המחשב האישי הרבה יותר נוח לעבודה מתמשכת מאשר אייפד, מה לעשות. מסך מגע זה מאוד נחמד וחביב, אבל לא נוח להקלדה; ועוד.

    המחשב הנייד בהחלט שימושי יותר מהנייח ודוחק את רגליו מעט-מעט, אבל שניהם PC.

07 אין כמו PC. עולה על כל גדגט  (לת) PCmist
  • 08:19
  • 13.12.11

08 למה להניח שהטבלטים יעמדו במקום?  (לת) איל
  • 08:22
  • 13.12.11

09 נקודה מעניינת! יונתן
  • 09:00
  • 13.12.11

יפה כתבת
אפל איפשרה נגישות למיחשוב עבור כולם, דבר שלא היה קודם.
עכשיו שברור איך לעשות את זה, יכולות החברות האחרות לחקות אותם ולייצר מכשיר גם נוח וגם חזק.

10 עדר האופנה והמותגים יערה ינאי
  • 09:08
  • 13.12.11

כאשר ההגיון מפנה מקומו לאופנה ולעדר המותגים אנשים לא מחפשים את התועלת ואת היעילות.

11 המנצחת יהיה מחשב עם מסך מגע מתנתק שיציע את הטוב שבשנים העולמות  (לת) הדרך השלישית
  • 09:08
  • 13.12.11

12 תענוג לקרוא את הכתבה, גם בגלל המינוח העברי המדוייק והלא יומרני  (לת) מרק
  • 09:14
  • 13.12.11

13 כן, אבל mac זה ממממזה מגניב רותם
  • 09:17
  • 13.12.11

באמת ללא תוכן

  •   PC- מגניב. mac-גניב. ובמדינה שבה אין אכיפת חוק, זה חתיכת יתרון!
    • 17:58
    • 13.12.11

    גם הגנבים חושבים כך. פעמיים, כשפרצו לדירתי (אצל מי אין פריצות בעצם?), הותירו על כנם שני PC. האם iPad לא היה נגנב?

14 המאמרים שלך הם פשוט תענוג  (לת) ליו"ר
  • 09:22
  • 13.12.11

15 שכחת בעיה אחת: ווינדוס סטיב
  • 09:35
  • 13.12.11

כל הכוח שבמעבד בסוף הולך להפעיל את המחשב ומערכת ההפעלה הכבדה והמטופשת הזו. אנחנו locked in על ווינדוס ושם הכל מתחיל - ונגמר
נצחון האייפד - כמו גם עליונות מחשבי אפל - טמונה במערכת ההפעלה

  •   אתה לא מבין אירגונים, שלמה
    • 13:03
    • 13.12.11

    האירגונים הם רוכשי המחשבים הגדולים בעולם, והם לעולם, אבל לעולם לא ירכשו מחשבים עם מערכות הפעלה אחרות חוץ ממיקרוסופט. הסיבה? תאימות לאחור. אתה לא איש אירגון ולכן אין לך מושג, ובצדק איך הם חושבים. לכן, אני לא רואה בינתיים מישהו שמחליף חלונות ברצינות.

  •   כן, אבל אירגונים לא זקוקים לכח מיחשוב של PC דן
    • 14:52
    • 13.12.11

    לדרור יש דיעה שלילית על אפל מאז שאני קורא מאמרים שלו.
    ה PC גם זה של אפל בדרכו לבית הקברות של הטכנולוגיה. המחשבים הניידים בינהם הטאבלטים יהפכו להיות חזקים יותר ויותר עד שה PC יהפוך למחשב נישה המיועד למדענים ומהנדסים.
    גם לא הבנתי את הקישקוש של ה"גן הסגור" חסר תוכנות לאייפאד?
    אין הרבה דברים שלא ניתן לעשות איתו. ומי שרוצה לפרוץ אותו, יכול.

  •   ואתה חי בישראל (מדינת מיקרוסופט) ולא יודע מה מתרחש בעולם FreeBird
    • 15:54
    • 13.12.11

    יש בעולם ארגונים רבים בהם יש פלטפורמות מסוגים שונים.
    יש בעולם ארגונים בהם יש אלפי מחשבי מקינטוש.
    רק בישראל, המכורה למיקרוסופט בעיקר בגלל בעיות הסטוריות של תאימות שפה, נעולים ארגונים על מיקרוסופט.
    בהפוך על הפוך אנו דומים לסין שאינה משתמשת כלל בחלונות בגלל החשד למנגנון דלת אחורית המאפשר לארגוני הביון של ארה"ב לרגל אחר הנעשה במחשבים מבוססי מערכת זו.

  •   אם כבר אז OSX הילדותית היא זוללת משאבים נוראית ושתלטנית  (לת) אתה קשקשן
    • 19:57
    • 13.12.11

  •   נכון רק בישראל... דרור
    • 21:57
    • 14.12.11

    כנראה שישראל היא מעצמה לא קטנה מאחר ומעל 80% מהמחשבים בעולם מריצים WINDOWS אז את זה רק בישראל כנראה שאין כל כך הרבה מחשבים בשאר העולם

16 מעולה אורן
  • 09:40
  • 13.12.11

תמיד יש את ההייפ, ויש את הדברים שבאמת עושים את העבודה.

17 מסכימה מאוד עם הדיעה נעמי
  • 09:59
  • 13.12.11

אף פעם לא הבנתי את ההתלהבות מהמוצרים של אפל. בתור אחת שמתעסקת עם PC מגיל 4, כל ההגבלות שיש על האיי-משהו למיניהם מחרפנת אותי. ן, יש אפליקציות שימושיות. כן, טאצ' סקרין זה מגניב.
אבל הכל כל כך ספציפי ומוגבל. להקליד משהו על המקלדת המגוחכת של האייפד זה סיוט. שוטטות באינטרנט רחוקה מלהיות אידאלית.
תנו לי PC - להתקין מה שבא לי, להוריד מה שבא לי, לסדר את הכל לפי הטעם שלי ובתוכנות שאני אוהבת ולא הדיפולט שמישהו כפה עליי.

18 יפה כתב. כמה הוא צודק. ומשום כך אין לי אייפד. היצירה העצמית חשובה מהדפדוף בשדות אחרים.  (לת) נירית גוטמן
  • 10:03
  • 13.12.11

  •   נירית, זו גישה פשטנית שמתעלמת מרבבות אפליקציות היצירה שיש לאייפד gיא
    • 17:18
    • 13.12.11

    כתיבה, ציור, מוסיקה, מה שתרצי.
    GaragaBand למשל היא תכנה שעולה 5$ שיש רבים שקנו אייפד עבורה בלבד.
    אייפד זה הרבה יותר מדפדפן, פייסבוק ואנגרי בירדז.
    נסי ותהני.

19 go back to study tal
  • 10:13
  • 13.12.11

if u ever read the Apple concepts you would see the the iPad is an extension of the iMac. it is not a replacement.

andy why to wish to have Microsoft? Apple supplies also desktop, weather it is the iMac or the Mac Pro. they superior to any OS in the market...

20 כתבה חמודה, אבל לא מבוססת על כלום באבא
  • 10:44
  • 13.12.11

הכתבה היא בעיקר נוסטלגית ונוסטלגיה זה תמיד נחמד... נתונים עיתונאיים לגבי מה שקורה היום בעולם? זה כנראה פחות חשוב...
רק בשנה האחרונה עברה כמות הגלישה ברשת דרך סלולרים את כמות הגלישה דרך מחשבים. להקת הגורילז הקליטו אלבום שלם על אייפד. מליוני המתכנתים שמתכנתים לאייפון, אייפד, אנדרואיד וחבריהם רק מתחילים להבין את המדיום ואת הפוטנציאל שבו.
מה קורה בעולם המחשבים הנייחים? 5 חברות רבות על השליטה, המחירים של מוצרים שווים עדיין מאד גבוהים.
רוב האנשים שצריכים יכולות מחשב לא צריכים לתכנת עליו. הם קוראים אימיילים, כותבים מסמכים ואולי מנהלים טבלה או שתיים. הטאבלטים יכולים לזה ועוד נשאר להם עודף.

21 כל מילה בסלע שטוטית_ משוטטת
  • 10:46
  • 13.12.11

לא מתכוונת לוותר על ה-PC ששוכן כבוד על השולחן בחדר-העבודה
למרות שבהחלט ארכוש בבוא העת מחשב לוח לא בהכרח של אפל
זקוקה מאוד למחשב האישי לכל העבודות הדיגיטליות שאני יוצרת
בצילום ובציור ועוד

מחשב הלוח יהייה הצעצוע שלי

תודה:)

22 מאמר מצוין! כנראה שהמשתמש הרגיל, שממילא אין לו דרישות מקצועיות ונסחף אחרי אופנות - ישתמש במה שאופנתי כרגע. והמשתמש המקצועי או החצי מקצועי - יקנה את המכונה החזקה. הלוחש לסוסים
  • 10:49
  • 13.12.11

מה שלצערנו אומר שהמחירים שלהם יעלו בהרבה.

23 אמנם לא תמיד הגודל קובע, אבל בטכנולוגיות של היום עדיין כן PC
  • 10:56
  • 13.12.11

עם הקטנת הגודל וצריכת החשמל של המעבדים הניידים לעומת היכולות הגדלות ומתפתחות שלהם, המחשב הנייד יחליף רבים מהנייחים, אבל אם אתה זקוק לסוס עבודה כמו בגרפיקה או עריכה ביתית, אין לנייח תחליף משמעותי בעלות מול תועלת

24 מיקרוסופט ..."שבשנים האחרונות מתקשה לייצר דברים מגניבים" בן 52
  • 10:59
  • 13.12.11

אמנם אני משתמש ב PC מאז 1984 אבל כנראה שאני צעיר מדי וזה היה לפני שנולדתי. אילו דברים מגניבים יצרה מיקרוסופט בשנים קודמות?

25 אם תחת המושג pc כללת גם מחשבים ניידים אזי הטענה טר  (לת) סילבן
  • 11:02
  • 13.12.11

26 99% מהמשתמשים לא צריכים מחשב אישי - אלא מכשיר פשוט לצריכת מדיה שי
  • 11:27
  • 13.12.11

99% מהשימושים הביתיים במחשב האישי הם לקריאת מייל, מוסיקה, סרטים, משחקים ויישומי אינטרנט. רוב השימושים המשרדיים גם הם פשוטים ולא דורשים מחשב חזק עם מגוון אפשרויות.
רק יצרני התוכן - מתכנתים, גרפיקאים, עורכים, מוסיקאים - ישתמשו בעתיד במחשב אישי. כל השאר יוכלו להסתפק בטאבלט/סלולר.

27 לכאורה מעניין - בעצם קשקוש מקושקש עדי
  • 12:37
  • 13.12.11

יובל לא הבין עדיין שהויכוח על עוצמת מעבד ויכולות החומרה מת.
סטיב ג'ובס עשה כאן מהפכה והפך את הדיון החשוב לדיון של שימושיות. ההמצאה שלו הפכה את העולם ושמה אותו מחדש בכיוון הנכון - שימושיות.
עוצמת המעבד אינה רלוונטית. סיבה אחת למשל - המעבד של אינטל משרת בעיקר את מערכת ההפעלה של מיקרסופט ועוד צרכנים לא רלוונטיים אחרים ולא את המשתמש.

28 מה לגבי אנדרואיד? בן
  • 12:44
  • 13.12.11

נכון הסנונית של אפל היא זו שבישרה על בוא האביב, אבל דולקת בעקבותיה מערכת ההפעלה של אנדרואיד, שלהזכירך פתוחה הרבה יותר מאשר כל דבר שמיקרוסופט הוציאה. וכמערכת הפעלה פתוחה, היא מאפשרת גמישות והתנסות עד כמה שאפשר. עכשיו נשאר שהיצרנים במזרח יפרצו את גבולות הדמיון שלהם ויפסיקו לנסות לייצר אייפד שהוא יותר טוב מאייפד.

29 וואלה, אני מתרשם. אתה מבין את הסיפור. גם אני לא מתלהב מהפדים למיניהם, שלמה
  • 13:00
  • 13.12.11

עוד רחוקה הדרך עד שהם יחליפו את הפיסי אם בכלל. לדעתי, לפיסי תהיה התפתחות טיבעית והוא יתפתח למחשב מסך עם חיבור למקלדת, כמובן כל זה עם חלונות 8 שהיא הדרך הנכונה לעבוד.
כל מערכות ההפעלה של אפל, אנדרויד ושות', לא יעבדו ורק הדרך של חלונות 8 היא הנכונה. בל נשכח כי כל המפעלים והאירגונים לא יעברו לשימוש בפדים , בטח לא ב- 10 שנים הקרובות.

30 הכת השלטת תחסל את כל התקשורת החפשית.גם פי.סי וגם איפד.אני כבר בונה תקשורת באמצעות יוני דאר.מקבל הזמנות מ 1.1  (לת) עדד
  • 13:24
  • 13.12.11

31 אם ה-PC דומה למשחק לגו, האייפד דומה יותר למונה ליזה.  (לת) נופלחו
  • 13:57
  • 13.12.11

32 האפל קתולי וה-PC פרוטסטנטי  (לת) נעם
  • 14:09
  • 13.12.11

33 רוב המשתמשים לא זקוקים למחשב חזק כתב פה מישהו. והקידמה האנושית לא זקוקה לרוב האנשים הבינוניים שאינם זקוקים למחשבים חזקים כי הם רק מסוגלים להשתעשע ולהתעסק בשטויות. ובפדים. אבל כדי שיוולדו גם אנשים מבריקים ומועילים שזקוקים למחשבים חזקים צריכים להוולד הרבה אנשים בינוניים ומטה כדי לאפשר סטטיסטית הוולדות של אנשים מבריקים. כך פועלת האבולוציה. לכל שיכור וזב חוטם שנולד בתקופתו של איינשטיין יש חלק בתורת היחסות שכן בעצם הוולדו הוא הווה חלק מהסטטיסטיקה שאפשרה את הוולדות איינשטיין.  (לת) רן
  • 14:23
  • 13.12.11

34 מי צריך פד? מה זה השטויות האלה? ומי שמעדיף פדים על פי סי הוא לאכלומניק.  (לת) צביקי
  • 14:25
  • 13.12.11

35 לפי דעתי הניתוח לא נכון יובל
  • 14:30
  • 13.12.11

מעבדי ARM שנמצאים בטלפונים הם זולים כי יש שם מודל עסקי שונה לחלוטין ואינטגרציה הדוקה. אם יפתחו פי סי על ARM אז המחירים יהיו משמעותית נמוכים ויתנו ביצועים מתאימים לipad.

36 ממחשב נייד בעל מסך מגע נתיק ובלוטוט בינהם הוא יהיה הפיתרון האולטמטיבי ...!!!  (לת) גורג
  • 14:34
  • 13.12.11

37 סטיב ג'ובס אמר, המחשב האישי הוא כמו משאית. פעם כל המכוניות היו משאיות, אח"כ התפתחו מכוניות פרטיות, אופנועים. תמיד יהיה צורך במשאית, אבל ל 80 אחוז מהמשתמשים, מכונית עושה את העבודה. אבי
  • 14:51
  • 13.12.11

למה אמא שלי צריכה פיסי? בשביל אימייל, אינטרנט ותמונות צריך מחשב שיכול להריץ פוטושופ או תוכנת אנימציה 3d משוכללת? בכלל, עכשיו שהטבלט מתחבר לטלוויזיה בקלות (משהו שהפיסי אף פעם לא עשה בלי לקרוא לילד הגאון של השכנים) הוא משאיר את הפיסי בשנות ה2000. לאיפד 2 יש יכולת עיבוד כולל גראפיקה כמו מחשב בן 4-5, לא רע בכלל. ווינדוס אכלו אותה. ובצדק.

  •   רכב פרטי קדם למשאיות היסטוריון רכב
    • 23:46
    • 13.12.11

    כשכחי הרכב הראשונים יצאו הם החליפו עגלות נוסעים. רוב התובלה נעשתה ברכבות ובאוניות. רק כשגדל השימוש ברכב פרטי והתפתחה מערכת הכבישים היה שווה להתחיל להוביל במשאיות...אבל מה חשובה ההיסטוריה כשרוצים להמשיל משל שנון.

38 מעניין, מה יובל דרור היה מעדיף לקבל במתנה דן
  • 14:57
  • 13.12.11

את המונה ליזה או משחק לגו?

39 אני רוצה לשבח את הטוסטר. שום מייקרוווייב לא יכול להחליף אותו. אמנם מייקרווייב גדול יותר, ויש לו דלת, אבל אין כמו טוסטר. גם כמו מצנם אין.  (לת) ד"ר רוזטה היא ראש הקתדרה לאנשובי
  • 15:19
  • 13.12.11

40 תודה שימשי
  • 16:28
  • 13.12.11

מאמר מצויין, אין תחליף למשאית ולכן יש לרכוש גם גם וגם ולהשתמש יעיל

41 מילים בסלע אבי ע
  • 16:57
  • 13.12.11

צודק לגמרי!

42 מאז שיש לי אייפד הפסקתי להשתמש במחשב שלי ניר
  • 16:59
  • 13.12.11

כי מבחינת כוח עיבוד - אייפד מתמודד בצורה מופלאה עם אימיילים, ניגון ווידאו ודפדוף באינטרנט , או במילים אחרות - מה ש-90% מהמשתמשים בעולם צריכים.

ראש המסלול לתקשורת דיגיטלית? הייתי עובר בי"ס כנראה

43 יובל, אחרי כמה שנים של קריאה אדוקה אני סוף סוף חולק עליך gיא
  • 17:16
  • 13.12.11

החסרונות שאתה מונה באייםד הם מה שקוסם כ"כ לרוב האנשים, במידה רבה גם במק . לא בכדי מקבוק אייר הוא הלפטופ הנמכר ביותר בארה"ב מזה 6 חודשים.
לפרק אותו, לדפוק אותו, לתקן אותו - שאל 10 אנשים מהרחוב ו-9 יגידו שזה החשש הכי גדול שלהם במכונת הווינטל שלהם. שרק יעבוד לי.
השיטה שנקטה מיקרוסופט, ברצונה או שלא ברצונה, הוביל למכונה שבירה ובעייתית, שמרבית המשתמשים חוששים ממנה במידה מסוימת. וכשיש בעיות, תמיד צריך איזה מומחה קרוב שיעזור.
הפילוסופיה של אפל מייתרת לגמרי את השיטה הזו.
החיבור ההדוק בין חומרה לתכנה מייתר את רוב הבעיות האלה.
וכדי לממש אותה יש צורך להטיל מגבלות.
אבל מגבלות אלה מסייעות לעובדה שאין וירוסים לאייפד, למשל.

בקיצור - לא מפריע לך שלמקרר שלך יש מדחס כזה או מאדה אחר, לא רואה למה אתה צריך לחטט בקרביים של המחשב.
והעובדה שכך מחשבים בנויים כבר 30 שנה היא לא תירוץ.
רק שיעבוד, זה הכל. האפליקציות הן מה שחשוב.

במידת מה קשור - הגדרה נחמדה לפנבוי שנתקלתי בה היום:
http://www.loopinsight.com/2011/12/12/definition-of-an-apple-fanboy-and-those-that-use-the-term/

44 יובל דרור צודק בעובדות ושוגה במסקנה יובל הוא איש חכם וחביב
  • 17:53
  • 13.12.11

הופעתה של המכונית לא חיסלה את תעשיית האופניים וגם לא האופנועים.

יש אנשים שיש להם רק מכונית כי זה מה שהם צריכים או יכולים, יש כאלה שרק אופנועים מאותה סיבה, ויש יותר ויותר שמחזיקים בשניהם. בדיוק שלא כל מאהבת מחסלת משפחה ויש האומרים שהיא דווקא מחזקת אותה.

45 השלב הבא של ה pc הוא תייר
  • 17:54
  • 13.12.11

לדעתי השלב הבא של המחשבים השולחנים הוא מחשבי all in one עם מסכי מגע

46 החיקוי בר-הפירוק מעבר לפינה יניב
  • 21:12
  • 13.12.11

ככל שהזן החדש (מכשירי הלוח) יהיה נפוץ יותר וישתלט על השוק, תוכל קרוב לוודאי למצוא חלפים ולהרכיב מהם בדיוק מה שאתה רוצה, עם יתרון אחד - הכל יהיה הרבה יותר קטן. אתה פשוט נובח על העץ הלא נכון - אפל לא אשמה בכלום. להם יש את החזון שלהם דרכו הם יוצרים קטגוריות שוק חדשות, כך שלכולם (ואני מאוד חושש שגם אתה) מקנאים.

47 ה-PC יישאר עם או בלי חלונות של מיקרוסופט ניר דגן
  • 22:53
  • 13.12.11

ה-PC היא טכנולוגיה פתוחה שמאפשרת התקנת מערכות הפעלה חופשיות כגון לינוקס. המשתמש הביתי יכול היום בקלות להיפטר מהזקנה מרדמונד, להתקין אובונטו\לינוקס ולעשות יותר עבודה (כי מערכת ההפעלה טובה יותר, ויש יותר תוכנות טובות) בפחות מחיר (אין צורך בתשלום לרישיון, וגם לא עבור התוכנות).

הטאבלטים והסמרטפונים לא מתאימים לביצוע עבודה ממושכת או כזו שדורשת הקלדה רבה. יתרונם העיקרי הוא שקל להסתובב איתם בנסיעות ובכל זאת לעשות משהו כמו לקרוא מיילים או עיתונים ושאר משימות שאינן דורשות PC עם ביצועים. הם יקרים ולא מאפשרים החלפת מערכת ההפעלה, ומגבילים איזה תוכנות ניתן להתקין עליהם: הכל כדי להוציא עוד כסף מאנשים שאוהבים לשלם על סמלי סטטוס.

48 וגם: נוחות השימוש ושרידות לאורך שנים michael
  • 23:47
  • 13.12.11

היום מחשבי הPC יציבים ואמינים. אם אין בעיות חשמל ו/או יש אלפסק תקין הם מחזיקים בקלות 4-6 שנים. החלפת מחשב זה לא רק כסף, זה התקנת תוכנות העתקת נתונים והמון בלגן.
מחשבים ניידים עדיין לא אמינים מספיק ובשימוש אינטנסיבי מתבלים מהר. כנ"ל גם הטאבלטים.
אין תחליף עדיין לנוחות של המקלדת הרגילה והמסך הגדול והברור, כשיובים מול המחשב בבית או במשרד.

49 they are not going anywhere soon. PC are here to Stay
  • 01:01
  • 14.12.11

they are not going anywhere soon.

50 שכחת את גרטנר שהבטיחו לנו בשנות ה90 שהמחשב האישי ייעלם ואת מקומו יירש DVD על סטרואידים יונתן
  • 04:54
  • 14.12.11

המחשב האישי לא ייעלם מכיוון שהוא מציע יכולת עיבוד, אחסון וגמישות שאף גדג'ט מגניב לא יכול לספק.

יש מקום למחשבי טאבלט - בעיקר לצריכת תוכן. שימוש נוסף, עדיין בחיתוליו, הוא כאמצעי קלט/ פלט שמתממשק עם מחשב חזק (לאו דוקא בענן, גם זה שבבית).

כמו כל המוצרים של אפל - אייפד הוא מוצר אופנה (עם הרבה מאוד אפיל ולא מעט חדשנות). בסופו של דבר הטרנד ייתפוגג.

לי אין שימוש באייפד - לא רק מכיוון שאינני מתכוון לרכוש מוצרים של אפל אלא משום שהוא אינו נכנס לכיס (אני משתמש בטלפון אנדרואיד) ואינו חזק מספיק על מנת לאפשר עיבוד תמונה, עיבוד סאונד, מולטיטסקינג ברמה גבוהה ואפילו גלישה באינטרנט (אני מחזיק בכל עת הרבה מאוד לשוניות פתוחות).

51 יש כבר טאבלטים שמריצים וינדוז 7 64 ביו משה
  • 18:36
  • 14.12.11

זה הדור הבא של המחשבים

פרוייקטים מיוחדים