מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מותו של משליך אבנים

מוסטפא תמימי זרק אבנים. ללא התנצלות ולפעמים גם ללא מורא. לא רק ביום ההוא, אלא כמעט מדי יום שישי. הוא גם הסתיר את פניו. לא מאימת תא המעצר, שאותו הכיר כבר מבפנים, אלא כדי לשמור על חירותו, כדי שיוכל להמשיך ולזרוק אבנים ולהתנגד לגזל אדמתו. הוא עשה זאת עד לרגע מותו.

לפי ה"טלגרף" הבריטי, בתגובה לידיעות על הירי בתמימי דובר פיקוד המרכז תהה בחשבון הטוויטר שלו, בין השאר: "מה חשב לעצמו מוסטפא כשרץ אחרי ג'יפ נוסע וזרק אבנים?" כך, בפשטות, בלעג, הסביר הדובר מדוע תמימי בעצם אשם במותו שלו.

מוסטפא תמימי מהכפר נבי סאלח - בנם של אחלאס ועבד אל-רזאק, אחיהם של אולה, סדאם וזיאד, ושל התאומים עודאי ולואי - נורה בראשו מטווח קצר ביום שישי. כמה שעות לאחר מכן, בשבת בבוקר בשעה 9:21, הוא מת מפצעיו. ירו בו רימון גז מתוככי ג'יפ צבאי ממוגן, ממרחק מטרים ספורים. לא מתוך פחד ירה בו מי שירה. הוא שירבב את קנה הרובה מבעד לדלת הרכב הממוגן וירה בכוונה ברורה.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

היורה הוא חייל. זהותו נותרה עלומה וייתכן שכך תישאר לעולם. אולי שטוב שכך. חשיפת זהותו וענישתו רק ישרתו את הלבנת פשעיה של המערכת כולה, כאילו תפוחים רקובים נופלים רחוק מהעץ. כאילו לאזרח הישראלי האדיש, לסמל, למפקד הפלוגה, למפקד הגדוד, למפקד החטיבה, לאוגדונר, לאלוף, לרמטכ"ל, לשר הביטחון ולראש הממשלה, כאילו לכל אלה אין חלק בירי.

צודק הדובר. תמימי מת מאחר שזרק אבנים; הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו, במקום שבו האמת אסורה. כל דיון על אופן הירי, על חוקיותו, על הוראות הפתיחה באש - מקבל מראש את ההנחה שלבעל הבית אסור לגרש את הפולש. אדרבא, לפולש מותר לירות בבעל הבית.

גופתו של תמימי שוכבת חסרת חיים, מאחר שהיה לו האומץ לזרוק אבנים ביום שבו החלה האינתיפאדה הראשונה לפני 24 שנים. זו האינתיפאדה שממנה יצאו ילדי האבנים הפלסטינים. אחיו עודאי כלוא בכלא עופר ולא זכה להשתתף בהלווייתו, משום שהעז גם הוא לזרוק אבנים, ואחותו לא הורשתה להיות לצדו ברגעיו האחרונים, למרות שהיא לא חשודה שזרקה אבנים, סתם כי היא פלסטינית.

תמימי היה איש אמיץ שנהרג כי זרק אבנים וסירב לפחד מנושא הנשק שישב לו בביטחה בתוך הג'יפ הצבאי עטוי השיריון. השקט שהשתרר ביום מותו של תמימי בוואדי המוביל מהכפר נבי סאלח אל האדמות עליהן מנסים להשתלט מתנחלי חלמיש, היה מעורר צינה רק מעט פחות מזעקותיה של אמו, שהתגלגלו בו מדי פעם. אלפי זורקי אבנים הלכו אחריו בהלווייתו. הוא הורד אל הקבר ואבנים כיסו את גופו. חיילים עמדו בכניסה לכפרו.

אפילו את הבדידות והעצב של הפרידה לא יכול הצבא לשאת. הוא העמיד את חייליו, על כלי נשקם, כדי להמטיר גז על המתאבלים שירדו לאדמות הכפר לאחר הלוויה. בעוד החייל שירה והרג מסתובב חופשי, שישה מהמפגינים הובלו לתחנת המשטרה.

מוסטפא תמימי, אנו צועדים מאחורי גופתך בעיניים מלאות דמעות, מושפלות לאדמה, ומוקירים אותך, כי מתת בגלל שאתה זרקת אבנים ואנחנו לא.

Read this article in English: The death of a stone-thrower




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הוא לא זרק אבנים אלא סוכריות.  (לת) גוגו
  • 04:05
  • 13.12.11

  •   עודאי וסאדם...מעניין את מי העריצו ההורים?? (ומה עם כוסאי?)  (לת) שולמן
    • 14:06
    • 13.12.11

  •   חזק ואמץ גוגו, העם איתך. גוגו
    • 15:09
    • 13.12.11

    הפלסטינים אינם רק "לוחמי חופש" אלא הם גם "ינשופי השחר העולה" והם גם "זאבי הערבות המושלגות" אז למה לומר על הפלסטינים שהם לוחמי חופש כשצריך לומר שהם גם ינשופי השחר העולה וזאבי הערבות המושלגות.

  •   בניגוד למתנחלים שהרעיפו על המח"ט ועל הבסיס אהבת ישראל  (לת) חוחו
    • 15:25
    • 13.12.11

02 אבנים הורגות. טוב שאינך מדבר על אלה שנרצחו ע"י האבנים האלה - היית מחלל את זכרם. הצופה The Observer
  • 04:26
  • 13.12.11

בימי האינתיפאדה הראשונה היו הורים פלשטנים שלקחו את ילדיהם יד ביד בדרך לבית הספר - כדי שלא יישתתפו בזריקת אבנים (גרתי בסביבה).
המסקנה: כן, זורק האבנים אשם במותו (או הוריו, שלא שמרו עליו).

  •   נא לדייק: אבנים פלשתינאיות הורגות. אבנים שמיידים חרדים או מתנחלים - אינן הורגות, אלא מבטאות מחאה בלבד, לרוב של צעירים שאינם משקפים את דעת הרוב  (לת) סתם אחד
    • 07:05
    • 13.12.11

  •   גם מנחלים וחרדים משליכים אבנים. גם במקרה הזה היית כותב ש"זורק האבנים אשם במותו" או הוריו?  (לת) רות
    • 08:53
    • 13.12.11

  •   איזה מזל שעכשיו זורקי האבנים האלה יושבים בכלא!!!! אייל
    • 08:59
    • 13.12.11

    מתוך הכתבה המזעזעזת הזו: http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1589961
    "עשרות פעילי ימין חדרו הלילה (שלישי) לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, סמוך לקלקיליה, השחיתו כלי רכב צבאיים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים על מפקד החטיבה, אל"מ רן כהנא וסגנו, שדלת הג'יפ בהם נסעו נפתחה בכוח. סגן מפקד החטיבה נפצע קל לאחר שאחת האבנים פגעה בראשו".

  •   גרת בסביבה? למה?  (לת) מתושלח
    • 09:36
    • 13.12.11

  •   הידיעה על השלכת לבנה על מח"ט אפרים ופציעתו, בידי טרוריסט מזרוע הכיבוש, היא תשובה נחרצת לכל הצוהלים כאן, על שפיכת דמו של לוחם החופש תמימי!  (לת) צבי קרייצר
    • 10:22
    • 13.12.11

  •   למתושלח: הוא גר בסביבה כי הפלסטינים מסרבים כבר עשרות שנים להקים את מדינתם, אז אין שום סיבה שלא נתנחל להם בנשמה. כואב? לך תבכה לחברים שלך הערבים, שאולי יסכימו סוף סוף להקים מדינה... הם אומרים שהם עם, אוסף הרוצחים הזה שלך. למה העם לא מקים מדינה?.. אנחנו יודעים למה. אתה יודע למה, מתושלח? לא. אז למה אתה כותב? כי נולדת אדיוט. מסכן.  (לת) משפיל השקרנים
    • 12:58
    • 13.12.11

  •   לא"פעילי ימין" אלא,מחבלים מהימין.בדיוק כמו שהנדון לא היה "פעיל",אלא מחבל.במחבלים נלחמים.חבל שלא עושים כך למחבלים יהודים  (לת) לאייל
    • 13:25
    • 13.12.11

  •   גרוע מאד שמישהו זרק אבן על מח"ט אפרים אבל... משה
    • 13:44
    • 13.12.11

    .האם אני מבין שאתה מעודד פגיעה בחיילים (רק שאלו יהיו פלשתינים)?
    אם תמימי הוא לוחם חופש נגד הכיבוש אז מי הוא מח"ט אפריים אצלך?
    ..מה עם הכיבוש של 48 שאתה יושב על חורבותיו
    כמה חיילים נהרגו ע"י מתנחלים?
    . איזה מדינה כבשנו?

  •   אכן, אבנים הורגות. בכור ז'אן מראשון לציון, נרצח בעת שזרקו אבן על מכוניתו זכרון ארוך
    • 17:22
    • 13.12.11

    כשנסע על כביש החוף באוקטובר 2000 המפורסם. איש לא טרח לכתוב עליו אלגיה מרגשת. גם לו היתה משפחה - וילדים. הוא לא היה מתנחל ולא היה מעורב בשום אינתיפדה - הוא רק נסע בכביש החוף ורצה להגיע הביתה בשלום. כן, אבנים הורגות. כל מי שזורק אותן שיידע מה צפוי לו.

  •   לצואה (THE SOLED) : כן. גם מעל לשער הכניסה למחנה סוביבור (קרובי גרו בסביבה) היה כיתוב בגרמנית: "כל אחד מקבל מה שמגיע לו" ערן ארגוב
    • 01:19
    • 14.12.11

    ומגיבים פשיסטים מסוגך מחללים את זכרם של קורבנות השואה.

  •   גם אסתר אוחנה נהרגה מאבן פלסטינית זיכרון יותר ארוך
    • 10:29
    • 16.12.11

    אדון פולק-אבנים הורגות והן נשק לכל דבר. גם בטרוריסט מנוער הגבעות שפגע בסמח"ט אפרים יש לטפל כבמחבל!

03 יונתן פולק חסיד אומות עולם כמו שעזרו ליהודים בזמן השואה כך איש אמיץ זה עוזר לפלסטינים בשעת אסונם  (לת) יהודה
  • 04:36
  • 13.12.11

  •   בחיי, אין לכם בושה. מילא שאתה מחלל את זכר השואה, אבל לומר על פולק שהוא אמיץ?!  (לת) גוגו
    • 05:23
    • 13.12.11

  •   צודק, כמו חסידי אומות העולם הוא מסתכן במוות מיידי אם יתפס פחחח  (לת) ג'ורג
    • 07:40
    • 13.12.11

  •   hear hear! well said  (לת) anti fascist
    • 09:11
    • 13.12.11

  •   השואה לא קדושה אלא מתועבת ונוראה, ואסור לחזור על הגזענות והדפוסים שלה  (לת) אלי
    • 11:08
    • 13.12.11

  •   אל תעז להשוות לשואה היהודים בשואה היו חסרי אונים נאמנים למדינותיהם ולמרות זאת נרדפו נשלחו לתאי הגזים ,נורו ליד בורות רק משום שהיו יהודים, אין במדינת מחנות לעבודת כפייה ושום דבר שמתקרב להשמדה. ל"לוחמי החופש" שלך הייתה אפשרות לבחור במדינה שאושרה להם ב-47 הם בחרו לתקוף לרצוח בנו ומאז לא פסקו הניסיונות לחסל אותנו כמדינה.  (לת) יש לי מילים קשות לומר לך
    • 20:48
    • 13.12.11

  •   מי שזורק היום אבנים לא היה פה ב '47  (לת) אמיר
    • 00:34
    • 14.12.11

  •   אכן יונתן פולק ו כל האנרכיסטים נגד הגדר והמשתתפים אתם פריץ היקה
    • 00:46
    • 14.12.11

    הם הגיבורים האמיתיים המסכנים עצמם ונאס=בקים נגד יגזל ושפיכות הדמים של השלטון הישראלי . הם המצילים את כבודה שלישראל. כל הכבוד להם. עפר אני לכפות רגליהם.

04 מי שזורק אבנים מצטרף למתים. לא זורקים אבנים
  • 04:55
  • 13.12.11

מר פולק שנים אני תומך ומגן עליך בפורומים שונים. תזהר לא לרוץ אחרי נגמש ולזרוק אבנים. השאלה האמתית כאן היא איך נשארו האחרים בחיים.

  •   בדיוק. אותו דין לפורעים הבוגדים שפשטו הלילה על חטמ"ר בנימין  (לת) אני מצטט "מי שזורק אבנים מצטרף למתים"
    • 08:29
    • 13.12.11

  •   גם נוער הגבעות משליך אבנים על צהל, אז איך הוא נשאר בחיים?  (לת) ערן ברין
    • 08:59
    • 13.12.11

  •   בדיחה טובה: ספר אותה למתנחלים!  (לת) קוטוזוב
    • 09:07
    • 13.12.11

  •   חוץ ממתנחלים שזורקים אבנים - הם אפילו לא נעצרים.  (לת) אבנים
    • 09:12
    • 13.12.11

  •   מעניין מה אומרים עכשיו, אחרי שמתנחלים זרקו אבנים על מפקד החטיבה משה
    • 09:27
    • 13.12.11

    מעניין מה אומרים ה"ציונים" מהימין על זורקי אבנים?
    הם עדיין צריכים למות או שזה תלוי בגזע?

  •   לכל פורעי חוק מתי
    • 10:48
    • 13.12.11

    מימין ומשמאל צריך לדפוק כדור בראש.

  •   אתה כמעט צודק. מתנחלים אינם זורקים אבנים על חיילים. לא זורקים אבנים
    • 11:07
    • 13.12.11

    הם עושים כל מיני דברים לא יפים אבל אבנים ובקבוקי מולטוב הם לא זורקים. מה שחשוב פה זה לא זריקת האבן אלא העובדה שנזרקה לעבר חילים.

  •   ל8:29 - בהחלט. אנו בעד ירי בזורקי אבנים. גם מתנחלים, גם חרדים. זרקת אבן? צלף ירסק לך את הברך. תלך עם קביים כל חייך. ערבים, מתנחלים. לא משנה. קודם מטח באוויר, ואז צלפים. מקובל עליך?  (לת) משפיל השקרנים
    • 12:59
    • 13.12.11

05 תנחומים למשפחה ולכפר. וכל מי שמצדד ברצח של זורק אבנים, הוא מעוות.  (לת) סוריה זה כאן
  • 05:06
  • 13.12.11

06 המאמר הטוב ביותר על הנושא - חובה לקרוא! יש לתרגם אותו לפחות לאנגלית ולערבית ולהפיץ אותו בעיתונים זרים - כמו New York Times - על מנת ששאר העולם יקרא.  (לת) שמאלני שפוי
  • 05:20
  • 13.12.11

  •   הגזמת . . .  (לת) עם הארץ
    • 10:30
    • 13.12.11

  •   ממש לא,אין שום הגזמה,אני פונה לעודה בשאראת שיתרגם ויפיץ באתרים הערבים.  (לת) סכניני
    • 13:12
    • 13.12.11

  •   מצטרף לקריאה לתרגם ולהפיץ המאמר. ותודה ליונתן פולק ול"הארץ" על הדיווח מהשטח קורא טקסטים
    • 13:56
    • 13.12.11

    הריגת מפגינים , ועוד באדישות ומתוך ג'יפ משוריין , היא בלתי נסלחת.
    ושימו לב למטפורה של הג'יפ המשוריין: הוא הגוף הזר בשטח וקיומו הארעי "המשוריין" בגדה המערבית תלוי על בלימה.

  •   אתה מכתיר את עצמך "שמאלני שפוי", אבל אין דבר כזה! איציק
    • 15:45
    • 13.12.11

    אתה עוד לא הפנמת שאנחנו נמצאים כבר למעלה ממאה שנה במלחמה על הארץ הזאת! ובמלחמה, מה לעשות, נופלים חללים. להפיץ כתבה צדקנית כמו זו של יונתן - מעשה חכם זה בהחלט לא, וצודק גם כן לא!

  •   "תמימי מת מאחר שזרק אבנים; הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו, במקום שבו האמת אסורה."  (לת) לחוקק באבן מעל הכניסה לבית המשפט העליון
    • 15:50
    • 13.12.11

  •   אכן מאמר מצוין. הוא תורגם לאנגלית. הפיצו בהמוניכם. טל
    • 16:41
    • 13.12.11

    ראו קישור לתרגום באנגלית בסוף המאמר.

07 Thanks sAV
  • 05:28
  • 13.12.11

Thank you for your courage to tell us about Mustafa's courage.

08 הוא זרק אבנים כדי לרצוח ישראלים ולכן אני שמח שהוא מת ומקווה שמי שעושה כמוהו יזכה לגורל דומה.  (לת) שמאלני מתון
  • 05:44
  • 13.12.11

  •   אתה לא שמאלני מתון, אתה ימני טיפש.  (לת) אחת העם
    • 07:49
    • 13.12.11

  •   אם חרדים זורקים אבנים על מכוניות יורים בהם? קוראים להם רוצחים? נועה
    • 07:59
    • 13.12.11

    לפחות אל תקרא לעצמך שמאלני. עוד לאומן מיליטנט שבוחר לראות דברים מזווית אחת. לידיעתך, יש בני נוער שזורקים אבנים על מכוניות ביום כיפור. אבל הם סתם שובבים או עבריינים. הפלשתינאים רוצחים, אה?

  •   רק לישראלים מותר לרצוח?  (לת) רצח
    • 08:25
    • 13.12.11

  •   הוא זרק אבנים על מנת להגן עלכבודו על רכושו מפני גזלני המתנחלים  (לת) נתן 75
    • 11:24
    • 13.12.11

  •   מותק, אתם נתפסתם היום עם המכנסיים למטה. מדוע שצה"ל לא יממש כלפי חבריך (כן, הם חבריך, 'שמאלני מתון') שהתפרעו בבסיס את מה שהוא מממש כלפי פלסטינים? אחד בירושלים
    • 14:49
    • 13.12.11

    אין לך תשובה

09 שרתתי כלוחם עם אח שלך ביו"ש פלוגה דקל פבו' 89 מוהנדס אח שלך
  • 06:07
  • 13.12.11

באמת אין להאשים את החייל אלה את הפולטקאי שממשיך לישב אזרחים בשטח צבאי.

10 "לבעל הבית אסור לגרש את הפולש" - מתי בדיוק פלשה מדינת ישראל למדינת פלסטין?  (לת) מנחם
  • 06:09
  • 13.12.11

  •   צבאית ב-1947, מעשית ב-1882  (לת) מ
    • 22:45
    • 13.12.11

  •   אני שייך לצד שלך, אבל יש לדייק בעובדות... מדינה פלשתינית לא הייתה מעולם... כפיר
    • 23:13
    • 13.12.11

    העם הפלשתיני הוא ריאקציה לציונות. יחד עם זאת, עם הוא עם, ואין זה משנה אם הגדרתו נחנכה לפני עשרות שנים או אלפי שנים.

  •   וואו... המום
    • 14:40
    • 17.12.11

    אשכרה הזכרת את התאריכים האלה כתאריכים בהם החלה ה"פלישה" למדינת פלשתינה בניגוד מוחלט, כמובן, לאמת ההיסטורית, קרי פלישת 7 ארצות ערב לשטחה של מדינת ישראל שעוד לא הייתה קיימת דה-פקטו אלא רק "על הנייר" בעקבות הכרת האו"ם בה, במטרה אחת ויחידה - לחסל ולבער כל זכר ליהדות שקיימת בה, כפי שנהוג היה (וכך גם היום) לעשות בכל המרחב המוסלמי באשר הוא. כל הכבוד לך! זכית בעוד נקודה ממכחישי השואה לדורותיהם.

11 יהי זכרו ברוך וכל הכבוד יונתן על האומץ שלך  (לת) ארנון
  • 06:23
  • 13.12.11

12 בושה נביל
  • 06:24
  • 13.12.11

במדינה מכובדת שר ביטחון מתפטר אחרי אירוע כזה!!!

13 50 זורקי אבנים בבסיס צבאי- אנשי ימין!!! נוגה
  • 07:04
  • 13.12.11

מענין מה יקרה לזורקי האבנים, הורסי הרכוש שחדרו לבסיס צבאי-(ראה כותרת העתון היום). האבנים שלהם הן אבנים קדושות, פגיעתן כנראה לא רעה, היום יעצרו מחר ישוחררו ויתקבלו על ידי חברי כנסת/ממשלה כגיבורי היום,
כז מדמיע שמור למשליכי אבנים אחרים,

14 חוק דרומי. אם מותר לירות בפורץ, מדוע אסור ליידות אבנים בכובש? האם לפלשתינאי אמורים להיות סנטימנטים לחיילי צה"ל לעומת סתם פורץ או כובש? למה, כי הם שומרים על טוהר הנשק? כי הם בני העם הנבחר?  (לת) סתם אחד
  • 07:18
  • 13.12.11

15 מוסטפא תמימי הוא קורבן נוסף של תאוות השטחים הלא מרוסנת של מדינת ישראל. אם לא נתעשת, העסק שנקרא מדינת ישראל יתפוצץ לנו בין הידים (או במקרה הטוב - יתנוון ויתפורר לאיטו).  (לת) רמי
  • 07:30
  • 13.12.11

16 מאמר דוחה אודי
  • 07:40
  • 13.12.11

אם הוא היה יורה גם היית מסנגר עליו?
אבנים הורגות לא פחות מכדורים!!!

17 גאים בך פולק  (לת) אלי
  • 07:41
  • 13.12.11

18 תפסיק עם הדרמה המיותרת. זה לא כל כך חשוב - ערבי זרק אבנים ומת. במקום זה יכל ללכת ללמוד רפואה או לקחת משכנתה ולבנות בית. היו לו אלטרנטיבות לפעולה. על אידאולודיה ולקיחת סיכון משלמים.  (לת) מר ישראל
  • 07:41
  • 13.12.11

  •   "מר ישראל" כנס...... מורד
    • 13:20
    • 13.12.11

    לא תמימי ולא שאר העם הפלסטיני מחכה לרעיונות שלך ,מה צריך לעשות ומה לא,כל מה שצריך באמת שאתה והכיבוש האכזרי והמתנחלים יסתלקו מאדמתו ויתנו להם לחיות,אני לא מבין אותך או שאתה מפגר או סתם טיפש.

  •   את העצות שלך תשמור לילדים שלך  (לת) מר פופטיץ
    • 15:54
    • 13.12.11

  •   תן דוגמה! sagsag
    • 16:39
    • 13.12.11

    בכיף! תן דוגמה ותסתלק תחילה מאדמות הכבושות שאתה חי אליהם.(אזור המרכז אני מניח-התנחלות רמת אביב ,תל אביב,יפו כבושה)

  •   מגיבים ערבים: אתם מאמינים בתורת השלבים? למה לא לומר את האמת?  (לת) מר ישראל
    • 18:09
    • 13.12.11

19 תודה על הכתבה המצוינת נורית
  • 07:45
  • 13.12.11

כמה נורא ועצוב שאנחנו בעלי הכוח כל כך רעים אכזריים ואטומים.

20 הכיבוש הזה משחית, הכיבוש הזה הורג, הכיבוש הזה מעוול. לא נפסיק לצעוק: די לכיבוש, די לכיבוש , די לכיבוש!!!!!!  (לת) ביביברק הביתה!!!!!!!!!!!!!!
  • 07:48
  • 13.12.11

  •   די לכיבוש של 48! משה
    • 13:47
    • 13.12.11

    .האם אני מבין שאתה מעודד פגיעה בחיילים (רק שאלו יהיו פלשתינים)?
    אם תמימי הוא לוחם חופש נגד הכיבוש אז מי הוא מח"ט אפריים אצלך?
    ..מה עם הכיבוש של 48 שאתה יושב על חורבותיו
    כמה חיילים נהרגו ע"י מתנחלים?
    . איזה מדינה כבשנו?

21 עם "חברים שכאלה" מבית מי צריך אויבים מבחוץ  (לת) טובה
  • 07:52
  • 13.12.11

22 מילים מרגשות. ושהשם ינקום דמו.  (לת) יהודי עם נשמה
  • 07:57
  • 13.12.11

23 תיקון: סבא
  • 08:02
  • 13.12.11

הוא לא נרצח כי הוא זרק אבנים, הוא נרצח כי הוא פלסטיני. ליהודים מותר לזרוק אבנים על חיילים והם עושים זאת כל יום, אפילו אתמול והיום. את נכדי לא אשלח לשרת בצבא הרוצחים הזה המתקרא ״צבא ההגנה״

24 יהי זיכרך ברוך. תודה  (לת) תלמה
  • 08:07
  • 13.12.11

25 3 שאלות למר פולק: ראובן גרפיט
  • 08:19
  • 13.12.11

1. האם יוספוס פלאויוס היה פלסטיני? האם ספריו מלחמות היהודים ברומאים ,קדמוניות היהודים אינה הוכחה לבעלות שלנו על הארץ? ושהערבים הם הם האימפריאליסטיים שכבשו אותה?
2. בישראל יש מאות אלפי מהגרים , מחר מהגרי אפריקה ימחו על גירושם יזרקו אבנים ויחוללו מהומות כמו בצרפת , איטליה,,,האם גם אז תצא להגנתם?
3. אני אתה (הוריך) כאן בזכות חוק השבות, חוק המתבסס על מערת המכפלה וההיסטוריה שלנו כולל זה שכתב יוסף בן מתיתיהו,.
אני מבין שאתה שולל את חוק השבות ואת זכותנו לארץ ישראל הלא כן?

  •   אם הפלסטינים הם המהגרים והציונים בעלי הזכויות, מותר להרוג בהם ? אריק
    • 14:32
    • 13.12.11

    ואם מחר יבואו האמורי והיבוסי, תפנה להם את הארץ בגלל סניוריטי, כמה נמוך מבחינה מוסרית יכול להגיע יהודי.

  •   תשובות לשאלות שלא נשאלתי, אבל בכל זאת: עודד.פ
    • 14:47
    • 13.12.11

    1. לא היה פלסטיני. אינה הוכחה לבעלות שלנו (כלומר "היהודים") על הארץ. הערבים אינם אימפריאליסטים שכבשו אותה, בדיוק באותה מידה שהיהודים (האירופאים, רוסים בעיקרם) אינם אימפריאליסטים שכבשו אותה.
    2. בוודאי שאצא להגנתם, אם אני סבור שמאבקם מוצדק, וכי הם מופלים.
    3. נכון שולל את חוק השבות. אין סיבה שכל יהודי יוכל לארוז את חפציו ולעלות לארץ מתי שבא לו. לא כל היהודים נרדפים או סובלים מאנטישמיות. לדוגמא: שני הצרפתים היהודים שדרסו למוות את לי, המדריכה לפילאטיס. ברחו חזרה לארצם. וראה זה פלא צרפת אינה מוכנה להסגיר אותם לישראל מדינת היהודים בהתבססות על הטענה כי הם אזרחי צרפת.

26 ובידיעה אחרת: עשרות פעילי ימין התפרעו והשחיתו כלי רכב בבסיס צה"ל; איש לא נעצר....  (לת) כדרלעומר
  • 08:21
  • 13.12.11

27 בגלל אנשים כמוך מישהי
  • 08:27
  • 13.12.11

עוד כמה שנים לא תהיה לנו מדינה.אני מחכה לרגע שאחד מבני דודינו יראה לך את פרצופו האמיתי,כמו שהראו להרבה מאיתנו.בושה למדינה!

28 לתשומת לב העורך: צריך לפרסם את הטור הזה ב"מסך מפוצל" עם הידיעה על התפרעות נוער הגבעות. ישי
  • 08:28
  • 13.12.11

אם זה לא אפרטהייד אז מה זה אפרטהייד???????????????????????

29 אבן זה נשק,מי שזורק אבנים צריך לירות ולפגוע בו  (לת) יגאל
  • 08:28
  • 13.12.11

30 גם על זורקי האבנים אתמול בלילה ירו והרגו. לא.  (לת) הלוחש לסוסים
  • 08:31
  • 13.12.11

31 מהו אומץ? פיני
  • 08:34
  • 13.12.11

אומץ הוא מעשה שנעשה על אף שיש סיכוי וסיכון להפגע. כלומר מי שנפגע אל לו להלין.

32 לא לכולם האומץ ושאר הרוח ללכת עימך  (לת) פולק תבורך על דרכך
  • 08:41
  • 13.12.11

33 אני שמאלנית, אבל אוי נו באמת. א.
  • 08:44
  • 13.12.11

"האמת שלו?" אם כן, מה היא האמת? האם יש רק אמת אחת נכונה?
ברור שלא עליך אי פעם זרקו אבנים.

34 פולק מזדהה עם זורק אבנים על חיילים שלנו אני חסרת מילים  (לת) עייפה
  • 08:45
  • 13.12.11

35 אילו זורק האבנים על צה"ל היה מתנחל (היו ועוד יהיו כאלה), החייל היה יורד מהג'יפ ומארגן לו עוד אבנים.  (לת) הרשלה
  • 08:50
  • 13.12.11

36 אין ציונות אחרת  (לת) אריק
  • 08:50
  • 13.12.11

37 מאמר עצוב שמציג את הטרגדיה כהווייתה, אבל הוא מייחס מודעות והכרה, הן ליורה והן למיידה האבנים וזוהי לדעתי טעות. מיידה האבנים והיורה בו - שניהם תוצר של הכיבוש ומבחינתם שניהם צודקים. אלה שלא צודקים בעליל הם המתנחלים, שולחיהם ותומכיהם, שעושים הכול כדי שלא לפתור את בעיית הכיבוש ופועלים בניגוד לחוקים הבינלאומיים. כשהמניע הבסיסי הוא אמונה דתית ולא חוקים אזרחיים חילוניים, נוצרת הטרגדיה הזאת, של מיידה האבנים והיורה בו.  (לת) פסימיסט
  • 08:51
  • 13.12.11

  •   הבעיה היא הכיבוש של 67 ? ומה עם הגירוש של 49-50? אריק
    • 14:36
    • 13.12.11

    הרי לא נתנו לערבים שברחו מהקרבות לחזור לרכושם, עשו זאת באלימות ובחקיקה ראשית, כך הושגה הדמוקרטיה והרוב היהודי בשטחי ישראל הריבונית. במה זה עדיף על הכיבוש בשטחים?

  •   זה עדיף כי זה פתיר. כיבוש 67 לא עשרה קבין של טמטום
    • 16:01
    • 13.12.11

    חוץ מלהפסיק את הכיבוש

38 תמימי הוא דווקא הפולש ועם ישראל הוא בעל הבית. עכשיו אתה יכול להירגע, פולק?  (לת) לא מתנחל
  • 08:53
  • 13.12.11

39 5000 חפים מפשע, 500 ילדים גרי
  • 08:54
  • 13.12.11

נרצחו בסוריה. לפולק אכפת?

40 אבנים הורגות, אבל לא כשהן נזרקות על ג'יפ משוריין עודד
  • 08:54
  • 13.12.11

תפסיקו לחפש תירוצים כדי להצדיק את הרצח.

41 ביום בו יגורשו מיידי באבנים לעזה, לא יהיו יותר נפגעים משני הצדדים  (לת) טמטום מערכתי
  • 09:05
  • 13.12.11

42 שמאלנים מאיר
  • 09:16
  • 13.12.11

השמאלנים זה המכה שלנו במדינה. באמא שלי שהם יותר גרועים מהערבים.

43 רפיסותו של הדובר הצבאי באה על עונשה כאשר מחבלים טרוריסטים יהודים התנפלו על מחנה צ"הל וחבל שגם לעברם לא הופעל אותו כח כמו על הערבים.ולא שאני בעד הפעלת כח בכלל נגד מישהו שלוחם על חרותו.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:18
  • 13.12.11

44 מאמר אמיתי, עושה כואב בלב והכי נורא שזה הולך ונהיה יותר גרוע תמרה
  • 09:19
  • 13.12.11

יונתן פולק, חזק ואמץ על המאמר

45 זורק האבנים אמיץ הוא. אבי
  • 09:19
  • 13.12.11

אפילו יותר אמיץ הוא המחבל המתאבד

46 בסוריה מתו 5000 ערבים-ואתה שותק למול הפאשיזם בסוריה די להרג ולכיבוש
  • 09:25
  • 13.12.11

בסוריה מתו 5000 ערבים-ואתה שותק למול הפאשיזם בסוריה

47 גוזמא בעלמא! moses
  • 09:26
  • 13.12.11

יונתן הגזמת לגמרי!

48 והיום פרסומים על מתנחלים שזרקו בקבוקי תבערה ואבנים- אפילו לא עצור אחד שנאת ערבים
  • 09:26
  • 13.12.11

בטח שלא ירי גז, או רימוני הלם.
תגובת צה"ל היא על פי הגזע של המתפרעים ולא על פי המעשים.
זכור לי כששירתי בחברון אחד מהחיילים דרך את נשקו על מתנחל שלא הסכים להזדהות בפניו. בתחילה צעקו עליו ואיימו עליו כל החטיבה והגדוד, עד שהמ"פ בירר את הפרטים ואמר שכל הכבוד לחייל שלא לקח סיכון והתנהל ע"פ הוראות פתיחה באש.
היום כבר אין קצינים כאלו. כולם שפוטים של המתנחלים. דרך אגב הקידום שלו נתקע.......

49 על זכויותיו של גלעד שליט לא נלחמת-יונתן פולק המתחסד לא שמענו ממך מילה על גלעד
  • 09:27
  • 13.12.11

על זכויותיו של גלעד שליט לא נלחמת-יונתן פולק המתחסד

50 תומך חמאס, עוף מהמדינה שלנו  (לת) מוחמד
  • 09:30
  • 13.12.11

51 הפלסטינאי אמיץ גם כל אנשי ארץ ישראל השלמה בליבם פנימה יקראו לא לוחם חופש אמיץ ירון
  • 09:33
  • 13.12.11

זה שאנחנו רוצים את האדמות שלהם, את המים שלהם כי אלהים יבטיח לנו.
גם עם זה בעצם אותו אלהים..אבל לנו הוא הבטיח..ובזכות זה מותר לנו לחסל
את האחים שלנו..ואת זה קשה ליונתן לקבל...שבגלל שאלהים

52 מאבנים אפשר למות.ועל אבן יש לירות .נקודה.הוא היה מחבל.לא מפגין ולא סתם זורק אבנים.וזו אינה הפגנה אלא התפרעות אלימה!!!!  (לת) ממש איני מזיל דמעה.התנחלות ר"ג.
  • 09:33
  • 13.12.11

53 אפשר גם לשאול תמג"ד שירה בכפות איך מתקדם לימוד הלקח של המפגינים א
  • 09:33
  • 13.12.11

והאמת שאפר גם לשאול תצמינו איך מתקדם יחסינו לניגזלים ולסכסוך המדמם
כל ילד יכול להבחין שהמצב מיתדרדר שעם ישראל נהיה לאומני ושהמתנחלים משתלטים על המדינה שהמושג וויתור ופשרה הולך ומתרחק
ושבקיצור העסק יתפוצץ ויחריב הכל

54 מות תמימי ז"ל קשת
  • 09:35
  • 13.12.11

אמן יונתן פולאק - מאמר יפה לזכרו של אדם אמיץ

55 הוא אשם במותו: אם היה מצטרף למתנחלים ותוקף מחנה צה"ל, לא היה קורה לו דבר.  (לת) מתושלח
  • 09:38
  • 13.12.11

56 מבחינה מכנית ירי של רימון גז הוא בדיוק כמו זריקת אבן אליוי
  • 09:42
  • 13.12.11

הרימון אינו חודר לתוך הגוף אלא מכה בגוף כמו אבן שנזרקה בעוצמה
למזלו הרע של מהתוקף הפלסטיני הרימון פגע בעין וזה מה שגרם למותו
אני מבטיח לכותב שכל אבן אשר תפגע בעין תגרום לנזק גדול ואפילו למוות
להבדיל בין זריקת אבן על מכונית נוסעת ובין ירי רימון גז זה סמממן של גזענות
שהרי רק לפני חודשיים נהרג מתנחל מזריקת אבן על רכבו ובנו התינוק נפצע קשה
במקרה הזה אף אדם בשם פולק לא נזעק ונרעש ודמויי פולק אפילו שבחו את זורקי האבן הקטלנית

57 מי שזורק אבנים על חיילי צה"ל דמו בראשו וטוב שכך  (לת) נח
  • 09:45
  • 13.12.11

58 מר פולק, איך שלא תסובב אתה זה, מדובר במלחמה - בין אלא שלא רוצים אותך, אצלהם בכפר, בירושלים, ביפו ובתל אביב. זה או הם או אנחנו, עכשיו תבחר.  (לת) גלילי
  • 09:45
  • 13.12.11

59 כל הכבוד לפולק ולעיתון השפוי היחיד שפרסם את תמי
  • 09:46
  • 13.12.11

דבריו הכואבים והאמיצים.

60 אבנים לא הורגות מי שיושב בתוך ג'יפ ממוגן. נכון - זה מעשה אלים, אבל לא מעשה שבסופו עונש מוות, ומוסטפה תמימי נידון למוות על מעשה שלא הורגים בגינו, ולכן הרצח שלו הוא עוד פשע של הכיבוש הישראלי.  (לת) דיתה
  • 09:54
  • 13.12.11

61 זריקת אבנים אינה "כלי ביטוי" לגיטימי יותם הקסאם
  • 09:56
  • 13.12.11

גם אם מקבלים את השקפתו של יונתן פולק לגבי צדקתם של הפלסטינים, לא ניתן לקבל את השקפתו לגבי הלגיטמיות של האלימות הפלסטינית.

אם לגיטימי להשתמש האלימות מצד אחד אז לגיטימי לצד השני להגן על עצמו. לא רק לגיטימי גם מוסרי. הפעם זה הסתיים בפגיעה קטלנית, אבל על פי עדותו של פולק עצמו, מוסטפא תמימי זרק אבנים פעמים רבות ולא נפגע. לא ידוע כמה פעמים פגע בעצמו בחיילים ע"י זריקת האבנים.

עצם הסיטואציה שבה יכול פלסטיני להתקרב לטווח מטרים ספורים לג'יפ צהלי על מנת לזרוק אבן כבדה, מוכיחה שבדרך כלל הוא יוצא מזה בשלום, ואגב כך מוכיח את "אומץ ליבו וגבריותו" לכול הכפר. הפעם כנראה פגש ממול בחור צעיר אחר שלא היה מוכן להיות קורבן לאבן. ייתכן שלא הייתה זו פגישתם הראשונה. התקרית תיחקר ותיבדק, ומן הסתם הפוגע יישפט. בעיקר על התוצאה הקטלנית. אבל האלימות שלו לא שונה מהאלימות של תמימי. אלימות מזינה אלימות.

עדותו של יונתן פולק נותנת לנו הזדמנות להבין למה מתכוונים בשמאל הקיצוני שמדברים על "הפגנה שקטה". איך כותב פולק: "הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו...". חבל שהטיעון הזה לא מתקבל בבית משפט, כל בריון אלים היה חותם עליו בשתי ידיים...

62 זריקת אבנים אינה "כלי ביטוי" לגיטימי יותם הקסאם
  • 09:58
  • 13.12.11

גם אם מקבלים את השקפתו של יונתן פולק לגבי צדקתם של הפלסטינים, לא ניתן לקבל את השקפתו לגבי הלגיטימיות של האלימות הפלסטינית.

אם לגיטימי להשתמש האלימות מצד אחד אז לגיטימי לצד השני להגן על עצמו. לא רק לגיטימי, גם מוסרי. הפעם זה הסתיים בפגיעה קטלנית, אבל על פי עדותו של פולק עצמו, מוסטפא תמימי זרק אבנים פעמים רבות ולא נפגע. לא ידוע כמה פעמים פגע בעצמו בחיילים ע"י זריקת האבנים.

עצם הסיטואציה שבה יכול פלסטיני להתקרב לטווח מטרים ספורים לג'יפ צהלי על מנת לזרוק אבן כבדה שהורגת, מוכיחה שבדרך כלל הוא יוצא מזה בשלום, ואגב כך מוכיח את "אומץ ליבו וגבריותו" לכול הכפר והאנרכיסטיות. הפעם כנראה פגש ממול בחור צעיר אחר שלא היה מוכן להיות קורבן לאבן. ייתכן גם שלא הייתה זו פגישתם הראשונה. התקרית תיחקר ותיבדק, ומן הסתם הפוגע יישפט. בעיקר על התוצאה הקטלנית. אבל האלימות שלו לא שונה מהאלימות של תמימי. אלימות מזינה אלימות.

עדותו של יונתן פולק נותנת לנו הזדמנות להבין למה מתכוונים בשמאל הקיצוני שמדברים על "הפגנה שקטה". איך כותב פולק: "הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו...". חבל שהטיעון הזה לא מתקבל בבית משפט, כל בריון אלים היה חותם עליו בשתי ידיים...

63 כמה שאנחנו טובים בלכעוס על עצמנו - חבל שאף פעם לא שומעים משהו שאפילו מזכיר את זה מהצד השני אורן
  • 09:59
  • 13.12.11

לא מעט ישראלים איבדו את חייהם כתוצאה מזריקת האבנים של לוחמי החופש המהוללים שלך. מי שזורק אבנים מתכוון אך ורק לדבר אחד, לשנות את המצב (שכאן אפשר להתפלסף לגבי מי אשם במצב) בעזרת אלימות.
מה שמעניין זה שמעולם לא שמעתי על פלסטינאי שמדבר באותו אופן על, להבדיל, רוצחי ילדים ארורים.

64 כמה נכון ועצוב. יישר כח פולק!  (לת) אילי
  • 10:01
  • 13.12.11

  •   שמאלנות קיצונית זו מחלה גנטית רפאל
    • 16:29
    • 13.12.11


    30 שנות שלטון השמאל בישראל. ראיתי שחיתות בשלטון השמאל שמה שאתם השמאל קוראים "שחיתות" היום זה כמו יחס של נמלה לפיל. אבל כנראה בימים ההם הכול היה מושחת. גם התקשורת הייתה מושחתת. היא לא ביקרה .היא לא חקרה. כי התקשורת "דבר" ו,על המשמר" היו חלק מהשחיתות. מתי החלה התקשורת למלא את תפקידה ולנבור ולגלות שחיתות .זה התחיל רק לאחר שהשמאל הפסיד את השלטון והימין עלה לשלטון. אז כל התקשורת החלה להתגייס למלחמה בימין, במסווה של מלחמה בשחיתות. כמו-כן בשלטון השמאל. הערבים היו האויבים וצבא ההגנה לישראל שכיסח לערבים את הצורה היו גיבורי התקשורת. .אז. אלופי צ ה ל ומנהיגי המדינה עיטרו כל חלון ראווה יהודי. לאחר המהפך הכול התהפך.הערבים נהיו לשוחרי שלום וצבאנו הפך להיות צבא בלתי מוסרי. בתקופת השמאל היו לנו מעל חמש מלחמות צודקות. ורק דיברו על שלום .אבל לאחר המהפך הופיע השלום הראשון במלוא הדרו עם אחת ממדינות ערב הגדולות והחזקות. אבל אז מיד צמחו פתאום תנועות שלום שמאלניות למיניהם. פתאום הפכנו למדינה מושחתת כובשת ומדכאה את הערבים. כל זה התהפך בן לילה כאשר השמאל מצא את עצמו מחוץ לשלטון .הנלחם בימין כאילו המדינה אינה שייכת לו . מי שמעסיק את המשטרה ואת בתי המשפט היום הם העיתונאים מהשמאל .יש כנראה כעין חפרפרת בזאת.המלשינה לעיתונות והעיתונות יוצרת כתבה הדורשת מהמשטרה ומהפרקליטות להתחיל לחקור, ועם החקירה התקשורת מתגייסת בכדי להכפיש את הנידון עוד לפני הדיון בבית המשפט . מתי תהיה לנו במדינה תקשורת הגונה ? אולי רק אם השמאל ינצח שוב בבחירות.אבל כנראה אין שום סיכוי לכך . העם מאס בפוליטיקה של השמאל .

  •   הטוקבק של השנים האחרונות ישר כוח  (לת) בכר
    • 23:07
    • 13.12.11

65 ונניח שלתמימי היה רימון ...להציג את הסכסוך כאילו הוא על פיסת אדמה זה תעלול נבזה של השמאל אליוי
  • 10:01
  • 13.12.11


הרצון העז של כנופיית השלומיאלים להציג את הערבים כפרטנרים
אשר כל מטרתם לחיות בשקט ובשלווה עם הישות הציונית
מעבירה את האנשים האלה על דעתם
..ותמיד יהיה לערבים תירוץ לזרוק אבנים ...
הלאה הגזענות הערבית ותומכיה האינפנטילים !!

66 יונתן תודה על שהצדקת את פעולותי, אכן, אם מישהו פולש לביתי, מותר לי לפצוע ולהרוג אותו באלימות  (לת) שי דרומי
  • 10:23
  • 13.12.11

67 חבל. אחיתופל
  • 10:26
  • 13.12.11

ליונתן פולק.חבל שמוסטפא תמימי לא זרק אבנים עליך.כולנו הייינו מרויחים מכך.

68 לכל ההזויים - תחת איצטלה של חופש/חרות כל ערבי הוא רוצח בפוטנציה ...נקודה.  (לת) התן
  • 10:27
  • 13.12.11

69 כל הכבוד יהונתן פולק! בן
  • 10:29
  • 13.12.11

איש אמיץ ובלתי מתפשר שעושה את כל מה שרבים מאיתנו רק מדברים עליו

70 זריקת אבנים מכשילה את המאבק על עתידנו ירושלמי
  • 10:30
  • 13.12.11

רק למאבק לא אלים יש סיכוי להביא עתיד טוב

71 מצחיק אותי רברבין
  • 10:31
  • 13.12.11

שביום שבו כל כתבות העיתון מופנים אצבע מאשימה נגד "פורעי חוק" המתנחלים... יש כתבה שמצדיקה אלימות הרבה יותר קטלנית כערך.

אם הכתבה היה משנה את המילה ערבי למתנחל שמגן על ביתו - 100% היה נחקר על הסתה לרצח.

72 שמח שמר פולק בריא דן
  • 10:47
  • 13.12.11

תומך בו במאבק ועומד לצידו

73 אבנים הורדות מוטי
  • 10:49
  • 13.12.11

וגם התמימות של כותב הכתבה שמדרבן להמשיך עם זריקת האבנים הלגיטימים לדבריו ובכך מזמין את ההרוג הבא

74 תמימי הלא תמים , פעל במסגרת המאמץ הכלל ערבי להשמיד את היהודים. הוא מת. טוב שהוא מת. טוה יהיה אם כל מי שפועל להשמדתנו ימות.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 10:49
  • 13.12.11

  •   אי תמימות עדיין לא מצדיקה הריגה. הוא לרא "רצה להשמיד את היהיהודים" כי אין באפשרותו להשמיד אפילו ש.ג ישראלי אחד. הוא לוחם חופש ואתה עושה זילות למושג השמדת יהודים . לא שונה מהכחשת שואה  (לת) סוחר גומי
    • 12:03
    • 13.12.11

  •   והיכן היית שם את המחבלים שרצחו משפחה יהודית, האם גם כאן אין רצון להשמיד יהודים  (לת) אהוד
    • 02:59
    • 14.12.11

75 איבדת כל קשר למציאות יונתן. אף פעם לא התבטאתי כך קודם ירושלמי
  • 10:50
  • 13.12.11

אבל אתה פשוט אדם ששכח מה קורה באזור הזה. והאמן לי שאני לא ימני בשום צורה. אבל אם מישהו היה משליך עלי אבנים, הייתי יורה בו ללא היסוס.

  •   לירושלמי: חבל שהפעם אינך מתייחס לתמונת המצב המפורטת. החייל היורה לא היה בסכנת חיים. הוא ירה מתוך המשוריין ורק כלי נשקו השתרבב החוצה. הלזה תקרא הגנה עצמית ?  (לת) קורא טקסטים
    • 14:07
    • 13.12.11

76 אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה אוי לנו
  • 10:50
  • 13.12.11

אוי לנו מפולק ואבוי לנו מיונתן. איך נפלו גיבורים בידי בני עוולה איך נפל בחור רהוט כפולק ביני בני העוולה השמאלנים . מי ירפא שברינו שבר על שבר , גם שמאלני גם נלחם נגדנו גם שונא את ארץ ישראל .
אוי לנו על שבר בת עמי. איכה היתה לכלי שבור בת ישראל איכה היתה לכינור של אבל בת הקול היוצאת מהמקלדת שלהם.
למה נענשנו שיקומו מקירבנו שונאי ישראל כאלה למה נענשנו שבננו ובנותינו ישנאו את מה שאנחנו בנינו ופעלנו פה.

77 לפי הטיעון הזה גם המתנחלים עכשיו "מעזים לומר אמת בעזרת ידיהם"? זו נבלה וזו טרפה.  (לת) אוף
  • 10:54
  • 13.12.11

78 פולק ואנשי האנרכיסטים נגד הגדר הינם האנשים הכי מוסריים בישראל אנטי פאשיסט
  • 11:05
  • 13.12.11

כל הכבוד לכם

79 אני לא מבין. אז הוא זרק אבני חן? סטודנט
  • 11:10
  • 13.12.11

כי אם כן אז הוא באמת רצה להפיץ שלום ואחווה.
אבל אם לא אז הוא סתם עוד ברברי אלים. אז על מה הדיון פה בכלל.

80 כל הכבוד על מילים אמיצות מפי איש אמיץ לזכר אמיץ אחר שאיננו.כמה נורא.כמה מיותר.כמה מתאר את זוועות הכיבוש,והמחיר שכולנו משלמים ונשלם כל עוד לא נסיים את הסרטן וגרורותיו-הכיבוש  (לת) שומר חוק
  • 11:11
  • 13.12.11

81 מותו של חייל שנפגע מאבן-על זה לא שמענו מיונתן יונתן לא מרחם על יהודים
  • 11:12
  • 13.12.11

מותו של חייל שנפגע מאבן-על זה לא שמענו מיונתן

82 המשתמט המסית בעצם טוען שמדובר בפורע מקצועי וכי "פגעו" ב"זכות" הפורעים הערביים לרצוח יהודים, "זכות" מוכרת מקדמת דנא במהלך ההסטוריה ולאחרונה בתרפ"א, תרפ"ט, בתרצ"ו - תרצ"ט בברית הערבית נאצית במלחמת העולם השניה, במלחמת השחרור ועוד... אז כן, פורעי השמאל, הציונות משיבה ללא מורא וללא התנצלות, כל המרים ידו עלינו, נגדע אותה, כל המסכן את חיינו, מתחייב בנפשו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:20
  • 13.12.11

83 ישאלים כמו פולק הם הפנים היפות של עמנו המתעור עוד יבוא יום ויזכה לר פרחים  (לת) נתן 75
  • 11:21
  • 13.12.11

84 מותו של זורק אבנים, בהשראת מותה של נסיכה (סעודית) בסקילה לפני 30 שנה. יש עוד חדשות מעודדות בסיר?  (לת) אין הרבה חדש במזרח התיכון.
  • 11:21
  • 13.12.11

85 כמה שטויות במאמר אחד! הרי גם מחבל מתאבד "רק יוצא נגד הכיבוש"... למה להפריע לו???? אורי
  • 11:25
  • 13.12.11

מי שזורק אבנים אינו מוחה אלא מנסה לפגוע בחיילים. אני מזמין את יונתן פולק וחבריו לתת למפגינים לפגוע בהם על מנת לממש את זכות ההפגנה. שיעזבו אותי, את חיילי צה"ל ושאר אזרחי מדינת ישראל. ואם הם ממש רוצים - שיעזבו את הארץ....

86 יותן פולק אנו לא צועדים מאחוריך לא מלפניך ולא מצדדיך. אנו מתביישים בך. ערדליים ירוקות
  • 11:27
  • 13.12.11

אתה כלימה לעם היהודי.

87 ע"פ החוק הבינלאומי מותר לנכבשים להתנגד בכל האמצעים לצבא הכובשים.  (לת) elis
  • 11:28
  • 13.12.11

88 על מה אתה מלין? אתה הרי חי מזה אבא ללוחם
  • 11:29
  • 13.12.11

הדם שלו משמן את גלגלי המהפכה דה לה שמטה שלך, כך אולי תקבל יותר מימון לקיים את החיים הטפיליים שלך .וכל זאת מבלי להכנס אפילו לרגע לנקודה שמדובר במחבל שהסתער על חיילינו במטרה להורגם והחיילים פעלו מצוין !
תודה לבנינו הלוחמים המגינים עלינו . בוז למשתפים של הטרור הערבי .

89 עכשיו לא יוכל יותר לזרוק אבנים... ובבנין הארץ ננוחם!  (לת) אין רע בלי טוב
  • 11:29
  • 13.12.11

90 הנרצח כלל לא איים על החיילים משום שהם היו בתוך ג'יפ מוגן לכן צריך להעמיד לדין את היורה ולהאשימו ברצח בדם קר.  (לת) אלי הרחובותי
  • 11:31
  • 13.12.11

91 זה המאמר הטוב והמרגש ביותר שקראתי מזה חודשים רבים בעתון לאנשים חושבים עפרה
  • 11:34
  • 13.12.11

תודה יונתן על הכתיבה המצמררת ועל העשיה המדהימה, הנפלאה, האנושית כל כך בשטח

92 יונתן פולק ,בשם כל האנרכיסטים אני מצדיע לך.  (לת) רוני ערמון
  • 11:34
  • 13.12.11

93 הכותב משתייך לפושעים הפועלים נגד הציבור הישראלי , עוד ימוצה איתו הדין שמשום מה עדיין לא מוצה , זה מתקרב !  (לת) גלעדי
  • 11:55
  • 13.12.11

94 מילים יפות ועצובות. תודה ליונתן פולק.  (לת) מימי
  • 12:02
  • 13.12.11

95 בדיוק, פולק. אל תשתפן, תזרוק גם אתה אבנים  (לת) רובה גז מלא תקווה
  • 12:10
  • 13.12.11

96 זריקת אבנים אינה "כלי ביטוי" לגיטימי יותם הקסאם, ניסיון שליחה 3
  • 12:10
  • 13.12.11

גם אם מקבלים את השקפתו של יונתן פולק לגבי צדקתם של הפלסטינים, לא ניתן לקבל את השקפתו לגבי הלגיטימיות של האלימות הפלסטינית.

אם לגיטימי להשתמש האלימות מצד אחד אז לגיטימי לצד השני להגן על עצמו. לא רק לגיטימי, גם מוסרי. הפעם זה הסתיים בפגיעה קטלנית, אבל על פי עדותו של פולק עצמו, מוסטפא תמימי זרק אבנים פעמים רבות ולא נפגע. לא ידוע כמה פעמים פגע בעצמו בחיילים ע"י זריקת האבנים.

עצם הסיטואציה שבה יכול פלסטיני להתקרב לטווח מטרים ספורים לג'יפ צהלי על מנת לזרוק אבן כבדה שהורגת, מוכיחה שבדרך כלל הוא יוצא מזה בשלום, ואגב כך מוכיח את "אומץ ליבו וגבריותו" לכול הכפר והאנרכיסטיות. הפעם כנראה פגש ממול בחור צעיר אחר שלא היה מוכן להיות קורבן לאבן. ייתכן גם שלא הייתה זו פגישתם הראשונה. התקרית תיחקר ותיבדק, ומן הסתם הפוגע יישפט. בעיקר על התוצאה הקטלנית. אבל האלימות שלו לא שונה מהאלימות של תמימי. אלימות מזינה אלימות.

עדותו של יונתן פולק נותנת לנו הזדמנות להבין למה מתכוונים בשמאל הקיצוני שמדברים על "הפגנה שקטה". איך כותב פולק: "הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו...". חבל שהטיעון הזה לא מתקבל בבית משפט, כל בריון אלים היה חותם עליו בשתי ידיים...

  •   "ההבדל הקטן" ממנו המתממים מנסים להתעלם ולזרות חול בעיניים מפגין
    • 14:42
    • 13.12.11

    זריקת אבנים של הפלסטיני היא לגיטימית כי התנגדות לכיבוש ולדיכוי היא לגיטימית ובתנאים של הכיבוש שנמשך כבר דורות ללא הועיל היא גם מתונה למדי.
    הלגיטימיות כביכול של הצד השני "להגן על עצמו" היא מלחמת דיכוי לשלילת זכויותיו הלגיטימיות של הפלסטיני הנכבש והנשדד.
    ואחרי כל זאת האלימות ברוב כמעט מוחלט של המקרים מתחילה מ"כוחות הביטחון" כדי שיראו מי כאן בעל הבית.

97 זורק אבנים או לא - הערבי הזה היה אויב, ואויבים צריך להשמיד יהודי אובייקטיבי
  • 12:15
  • 13.12.11

להזכירך מר יונתן פולק, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. כל מי שטוען בעלות (ריבונית-פוליטית) על אדמתינו הוא אויב ודמו בראשו.

98 האמת היא.. יהודי
  • 12:17
  • 13.12.11

לא כל המוסלמים טרוריסטים..אבל כמעט כל הטרוריסטים מוסלמים!!!
באף נקודה בהיסטוריה לא היה עם "פלסטיני" או מדינת "פלסטין"!!! נמאס מהשקרים תתעוררו.. ארץ ישראל שייכת ליהודים לפני שבכלל היה איסלם!!!
ארץ ישראל לעם ישראל נקודה.

99 או שיורים על כולם או שלא עוזי יער
  • 12:18
  • 13.12.11

או שיורים על חרדים ששורפים פחי אשפה ומשליכים אבנים ויורים על טרוריסטים יהודים שמשתוללים באין מפריע בשטחים הכבושים ואז גם גם אפשר "להצדיק" ירי על פלסטינים זורקי אבנים, או שלא יורים על אף אחד. מה היה קורה אם אותו מח"ט שהותקף הבוקר ע"י טרוריסטים יהודים היה יורה על מתקיפיו? מה היה קורה אם במקום התקפה על מחנה צבאי ע"י טרוריסטים יהודים הוא היה מותקף ע"י פלסטינים? האפליה הברורה בין דם לדם ע"י כוחות הביטחון יוצרת את הדעה שמדובר כאן במדינה גזענית. אין תרוצים.

100 ליונתן פולק לוחם לשעבר
  • 12:42
  • 13.12.11


אתה יודע היטב שלא מזמן נהרג נתנחל שאיבד את השליטה בהגה בכלל זריקת אבנים. מאז, על זריקת אבנים יש להגיב כמו על זריקת רימון.

  •   ללוחם לשעבר דן מרצבך
    • 17:33
    • 13.12.11

    אתה יודע היטב שלא מזמן נהרג מתנחל על הגה מכוניתו מאש צה"לית. על אש צה"לית יש להגיב כמו על פיגועי התאבדות.

101 מוסטפא תמימי מת כי היה מחבל. זריקת אבנים היא נסיון לרצח. את עונשו הוא קיבל קצת במאוחר, שהרי במעשי הטרור שלו החל לפני 24 שנים, אבל יד הצדק השיגה אותו לבסוף. מי שרוצה שלום, אינו זורק אבנים, אלא תובע מה שהוא חושב לנכון ליד שולחן המו"מ. אבנים זורק זה שאינו מוכן להתפשר.  (לת) שלמה
  • 12:48
  • 13.12.11

102 נא לא לזרוק עלי אבנים. זה מרגיז אותי. איש ישראל
  • 12:55
  • 13.12.11

בפרט כשהזורק הוא פולש זר לארץ ישראל.

103 בכדי להפסיק את זריקת האבנים, יש במקביל לחיסול הזורק, לזרוק את משפחתו החוצה למדבריות ערב, אז מי אומר שהיודנראט פסו מהעולם, הנה הם קיימים כאן בתוכינו, הם רק שינו את הכינוי, מיודנראט לסמולנים, והם עדיין תומכים ומבינים ועוזרים לרוצחי יהודים.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 13:00
  • 13.12.11

104 ממש מרגש.... אני מזיל דמעה.. ערפאת
  • 13:03
  • 13.12.11

ממש כואב על החבר'ה האלו שבסה"כ רוצים לפגוע בחיילים.

105 מזדהה וכואבת עם יונתן פולק חנה רגב
  • 13:09
  • 13.12.11

תודה לך יונתן על מה שכתבת. בכאב ובדמעות אני מזדהה עם כל מילה.

106 כל הכבוד ליונתן פולק. כולנו לאט לאט מבינים אלינה פלוט קין
  • 13:35
  • 13.12.11

כמה חשובה האינפורמציה שהחברה האלה מביאים מהשטח. לולא עיניהן הרואות והמתעדות במצלמה או במאמרים מעין אלו לעולם לא היינו יודעים ושומעים מה באמת קורה ״שם״ במקום שרוצים שלא נדע ולא נשאל שאלות קשות ומטרידות על זכויות אדם ועוד מיני ירקות. מתביישת במדינה שעליתי אליה ממקום שממנו צריך היה לברוח. צעירים כמו יונתן נותנים לי קצת תקווה להמשיך ולחלום שיהיה יותר טוב.

107 פחות עוכר ישראל  (לת) שי
  • 13:37
  • 13.12.11

108 בעוד עשרים שנה ההיסטוריה תזכור את יונתן פולק, לא את פאניה קירשנבאום נועם
  • 13:52
  • 13.12.11

לפלסטינים זכות להתנגד לכיבוש.

  •   מי זוכר את כל המתנגדים לציונות ולשיבה לא"י  (לת) הסטוריון
    • 14:45
    • 13.12.11

  •   החמס חושב אחרת וגם הפליטים וגם חאלד משעל והגיהאד ...מה הם לא פלסטינים ? המחוקק חמורבי
    • 14:47
    • 13.12.11


    הכיבוש היא מילת קוד שבאה להסתיר את הגזענות הערבית
    כמו שזכות השיבה היא מילת קוד להשמדת ישראל

109 יונתן איש אמיץ. דייוויד
  • 13:57
  • 13.12.11

הפשיזם והשינאה ימוגרו ע"י אנשים כמוך.
אבל מאיפה נביא אותם?

110 רק אבי
  • 14:05
  • 13.12.11

רק דבר אחד אני לא יודע
מי האידיוט שחשב שהחלאה הזאת מתאימה לקורס טיס?

111 יונתן פולק איש אמיץ וישר. אם יש אפילו אחד כמותו אולי לא צריך להתביש להיות יהודי אזרח ישראל שלא כן ציוני ותיק
  • 14:20
  • 13.12.11

אולי הכתבה הזאת תאיר במקצת את החושך שבו אנחנו חיים

  •   אשמח להבין למה אתה מכנה את יונתן בשם איש אמיץ  (לת) זו לא בקשה צינית, באמת אשמח לדעת
    • 16:48
    • 13.12.11

  •   זה למה... דבורה זילברשטיין
    • 11:01
    • 16.12.11

    כי יונתן פולאק מקדיש את מרבית האנרגיה שלו לפעולות סולידאריות עם הנגזל
    למה אמיץ? 1. כי לפעמים זה מסוכן... 2. כי צריך המון אומץ כדי להמשיך בפעולות הללו מבלי שהן משנות משהו בשטח. 3. כי לצאת נגד האדישות של עמישראל לעוולות הכיבוש שם אותך על תקן "בוגד" "סהרורי"

112 תודה ליוהנתן פולק אתה עושה עבודה חשובה מאין כמוה  (לת) איתי( אנטי פאשיסט ומתנחבלים.)
  • 14:23
  • 13.12.11

113 תסתום כבר !! ציון
  • 14:23
  • 13.12.11

זורקי אבנים רצחו אב ובנו התינוק כשגרמו לתאונה גם אבן הנה נשק וכאדם משתמש בנשק לפגוע באחר הוא לוקח את הסיכון שיפגע כן ירבו נמאס לשתוק!!

114 המטפורה היא שהנתניהו הקים בארצנו את מגדל בבל המודרני .עם שסוע וקרוע רגשית המדבר במאות שפות מנוגדות. אם יש אלוהים אז הגיע הזהן למבול השני.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 14:30
  • 13.12.11

115 חבל שלא טרחת להתייחס לתמונה העולה מכל שירשור התגובות בטוויטר...  (לת) יניב
  • 14:32
  • 13.12.11

116 כתבה מעולה תודה רבה.  (לת) שני צעדים קדימה
  • 14:36
  • 13.12.11

117 מוסר יהודי, הגרסה הציונית...... ירחם השם  (לת) אריק
  • 14:37
  • 13.12.11

118 ילדיו של תמימי: סדאם ועודאי... עדו
  • 14:41
  • 13.12.11

במקום לשבת עם ילדיו - ששמם סדאם ועודאי - וללמד אותם אנגלית כדי שיוכלו למחות על וולות הכיבוש, בחר מוסטפא תמימי להשליך אבנים.

119 מאמר בעיתוי שתפס את הימנונים, איך נאמר, עם המכנסיים למטה  (לת) אחד בירושלים
  • 14:45
  • 13.12.11

120 לכל המיתייפיפים והרחמנים (לאכזרים)שאני רואה פה בעיקר יונתן פולק רמי
  • 14:46
  • 13.12.11

לכל המיתייפיפים והרחמנים (לאכזרים)שאני רואה פה בעיקר יונתן פולק כנראה שאתם חיים בכוכב אחר אך יש פה מלחמה והמלחמה הזאת מלוכלכת בשני הכיוונים הבעיה העיקרית היא כשיש פיגוע או הרג אזרחים יהודים יונתן פולק וכל שאר כמותו נכנסים למאורת העכברים ולא אומרים דבר זאת לא האמת , וכל אלה שאומרים שישראל פולשים או כובשים כנראה שיש לכם זיכרון קצר או חוסר ידע בהיסטוריה עם ישראל היה בגלות 2000 שנה וחזר לארצו ,והעם הפלשתיני זו רק המצאה של השמאלנים יהודים אז תצאו מהבועה של עצמכם ותתעורו ואם לא אז אתם יכולים לגור בעזה

121 אבן הורגת....הצנחן בני מייסנר הי"ד נהרג ככה בשכם...... לוחם
  • 14:48
  • 13.12.11

לעצם העיניין בלבד ללא התיחסות למי אתה ומה אתה בהוויה הישראלית/יהודית וזאת לאור מה שקרה אתמול עם מח"ט בשומרון שנסקל באבנים ע"י פורעים יהודים שומרי מצוות.

122 הריגתו של תמימי מיותרת, גם השלכת האבנים מיותרת לפולק
  • 14:50
  • 13.12.11

ניתן למחות בדרך תרבותית שאינה מסכנת את החיילים, שלא בחרו להקלע לעימות עם תושבים פלשתינים, ניתן לכתוב בעיתון, כפי שעשית אתה, ניתן לערוך שביתת שבת, הפגנה, לעורר את דעת הקהל בעולם, אך מדוע לידות אבנים, שעלולות להרוג, ממש כמו השימוש בנשק חם? מדוע מר פולק אינו מנסה לשכנע את חבריו הפלשתינים להמנע מזריקת אבנים? כך יראה מאבקם צודק גם בעיני העולם.

123 אבן היא לא פודרה, היא יודעת היטב את מלאכת ההריגה, הפגנה כזאת היא לא חוקית האבן כוונה לג׳יפ ממוגן?
  • 15:04
  • 13.12.11

כלומר תמימי לא רצה לפגוע באף אחד? כלומר כל יום שתמימי עומד וזורק אבנים הוא אינו באמת מתכוון לפגוע?
למה הוא זורק אם כך אבנים, למה הוא לא נוקט בצעד אפקטיבי יותר כמו למשל נשיאת שלט שבו הוא מסביר מה מציק לו.
אני לא מצליחה בשום אופן להבין את עניין האבנים, אבנים הם כלי נשק, אם אין כוונה לפגוע בשביל מה הן בכלל מושלחות, ואם יש כוונה לפגוע הרי תמימי הוא לוחם שנלחם בחיילי צהל ובמלחמה אנשים נהרגים.
על מה ולמה כל המאמר, מה אתה רוצה לומר לנו, שאסור לנו להילחם נגד מי שנלחם בנו?

124 זריקת אבנים היא מאבק לגיטימי בכיבוש.  (לת) יובל
  • 15:05
  • 13.12.11

125 יופי הארץ, נקרולוג למחבל. מה השלב הבא? העיתונים המחולקים למנויים יכילו פצצות? אלכס מהכרמל
  • 15:08
  • 13.12.11

לפעמים אני תוהה לאן עוד תידרדרו. אגב, אם חרדי, נוער גבעות או ספרנית מבית אריאלה היו עושים את אותו הדבר, לא הייתה לי שום בעיה אם היו יורים בהם. אבנים הורגות, וכולנו ראינו איזה סלעים עפו על הג'יפ.

126 הבננו את הפרינציפ. הנמרים הם הצדיקים והקורבנות הם הפושעים. רדו מחיינו כבר  (לת) פה
  • 15:10
  • 13.12.11

127 כל הכבוד ליונתן פולק! קרן אור באפלה הפשיסטית. דנידין
  • 15:14
  • 13.12.11

ותנחומים למשפחת תמימי..

  •   לדנידין: היטבת לתאר בתגובתך הקצרה מה שרבים כל כך חשים מדי יום. קורא טקסטים
    • 16:26
    • 13.12.11

    חשוב שיונתן פולק וחבריו , כמו גם אנשי סולידריות משייח ג'ראח , יידעו שהם לא לבד.

128 כתבה של מי שלא מבין במה מדובר, אלא תמיד יצדיק את הצד השני. יצחק
  • 15:41
  • 13.12.11

בואו לא נהיה תמימים: מוסטפה תמימי לא היה צריך להיהרג. מי שירה בו עשה מעשה נבלה. אבל זה רק פרט אחד בכל הפרשה של המלחמה בין יהודים לערבים על הארץ הזאת. מוסטפה תמימי לא "הגן על אדמתו". הכותב יודע שלמוסטפה אין שום אדמה משלו. מוסטפה, ושאר חבריו נלחמים פשוט על השליטה בכל אדמות ארץ ישראל. ובמלחמה נופלים חללים. בטח שהלכו אחרי ארונו מאות זורקי אבנים. זה טבעי ומובן. אבל - וזה העיקר - לא אנחנו הישראלים צריכים להתאבל על מותו. אם התנחלות לא נבנית על אדמות מדינה אלא על אדמה פרטית - יש בישראל שופטים, אדון פולק. וחבריך הערבים יודעים היטב איך פונים אליהם כדי לדרוש צדק. אילו הצדיקים האלה (טוב, אבותיהם וסביהם, כי זה כבר היה מזמן, גם לפני שאתה נולדת) היו מקבלים את החלטת החלוקה מה- 29 בנובמבר 1947, אף אחד לא היה צריך לזרוק אבנים וגם לא ליפול חלל מיריות חייל צה"ל. זו עובדה, וזה מה שקובע. מי שבחר במלחמה - שלא יבכה, ובטח שלא יצפה לתמיכה צדקנית מאנשים כמו יונתן.

129 You should have shielded him with your body  (לת) Shimon
  • 15:41
  • 13.12.11

  •   צריך להגן על חיילים מפני הטרוריסטים היהודים, כי אחר ככלות הכל הסמרטוטים האלה שמגינים על הטרוריסטים היהודים הם חיילים יהודים...  (לת) היידה טרור יהודי, הכה בחיילים!
    • 17:45
    • 13.12.11

130 אבי התג מחיר פולק היצור הנאלח מקבל בימה בהארץ  (לת) רואה
  • 15:47
  • 13.12.11

131 אם הבנתי את המאמר אז ככשאפגוש את יונתן וחבריו האנרכיסטים, אוכל ליידות אבנים בראשם כאקט של מלחמה בבוגדים גדי
  • 15:52
  • 13.12.11

אם הבנתי את המאמר אז ככשאפגוש את יונתן וחבריו האנרכיסטים, אוכל ליידות אבנים בראשם כאקט של מלחמה בבוגדים

132 מה גורם לכותב להכתיר את תמימי בתואר הנכבד מאוד איש אמיץ האם תמימי הולך שולל על ידי השמאל
  • 15:55
  • 13.12.11


האם הכותב יצא איתו להפגנות? האם הוא המליץ לו להתעמת עם החיילים? איזו אמת אמר תמימי בזריקת האבנים. שאין לו כוונה לפנות בעניינו לבגץ? אולי כבר פנה לבגץ ולא הצליח לשכנע בצדקת דבריו.
מי שיכנע את תמימי לזרוק אבנים על החיילים ולא הבין שהוא בעצם משכנע אותו להשתמש בנשק נגד הצבא, האם הצבא לא נלחם בששת הימים נגד הערבים שיצאו להשמדת ישראל, וכך נוספו לנו השטחים כמו קוץ בת---ת.
האם קווי הפסקת האש לא הוצעו לערבים בחזרה תמורת שלום, ומה שקיבלנו זה את תשובת שלושת הלאווים של ועידת חרטום?
מה חושב הכותב שהוא קורא לתמימי איש אמיץ, איזה אומץ צריך כדי לזרוק אבנים ולחשוב שאף אחד לא יהרוג אותו בגלל אבן, מישהו לחש באוזנו שלא יעזו להרוג אותו בגלל אבן? 
לא נראה לי שתמימי הבין את חומרת מעשיו, השמאל שמפגין תמיד יחד איתו, גרם לו להאמין שהוא מוגן 

133 אני מעריך את מה שאתה כותב ואינך עיוור. לכיבוש ודיכ מור
  • 16:01
  • 13.12.11

דיכוי ירבו אנשים כמוך

134 ירבו כמו תמימי בשטחים  (לת) אמיצים ומתים
  • 16:07
  • 13.12.11

135 יונתן פולק חתיך וכותב באומץ וביושר, אם כי בילדותיות מה. בכל אופן חזק ואמץ  (לת) מיצי
  • 16:28
  • 13.12.11

136 מוות מיותר ומי האשם? עפר
  • 16:31
  • 13.12.11

אני מקבל את הטענה במאמר שירי ישיר של רימון גז מטווח קצרצר היא פשע אבל מכאן ועד להכרה בזכותו של מישהו לידות אבנים, מתוך כוונת היזק, מטווח אפס או כל טווח שהוא המרחק רב מאד.
אני נוטה להניח שעמדה זו לא תינקט ע"י כותב המאמר לגבי הפושעים המשיחיים שפועלים כיום נגדכוחות צה"ל מאחר שזכות המחאה האלימה שמורה רק לערבים המסכנים

137 שמאל מטורלל רפאל
  • 16:34
  • 13.12.11


30 שנות שלטון השמאל בישראל. ראיתי שחיתות בשלטון השמאל שמה שאתם השמאל קוראים "שחיתות" היום זה כמו יחס של נמלה לפיל. אבל כנראה בימים ההם הכול היה מושחת. גם התקשורת הייתה מושחתת. היא לא ביקרה .היא לא חקרה. כי התקשורת "דבר" ו,על המשמר" היו חלק מהשחיתות. מתי החלה התקשורת למלא את תפקידה ולנבור ולגלות שחיתות .זה התחיל רק לאחר שהשמאל הפסיד את השלטון והימין עלה לשלטון. אז כל התקשורת החלה להתגייס למלחמה בימין, במסווה של מלחמה בשחיתות. כמו-כן בשלטון השמאל. הערבים היו האויבים וצבא ההגנה לישראל שכיסח לערבים את הצורה היו גיבורי התקשורת. .אז. אלופי צ ה ל ומנהיגי המדינה עיטרו כל חלון ראווה יהודי. לאחר המהפך הכול התהפך.הערבים נהיו לשוחרי שלום וצבאנו הפך להיות צבא בלתי מוסרי. בתקופת השמאל היו לנו מעל חמש מלחמות צודקות. ורק דיברו על שלום .אבל לאחר המהפך הופיע השלום הראשון במלוא הדרו עם אחת ממדינות ערב הגדולות והחזקות. אבל אז מיד צמחו פתאום תנועות שלום שמאלניות למיניהם. פתאום הפכנו למדינה מושחתת כובשת ומדכאה את הערבים. כל זה התהפך בן לילה כאשר השמאל מצא את עצמו מחוץ לשלטון .הנלחם בימין כאילו המדינה אינה שייכת לו . מי שמעסיק את המשטרה ואת בתי המשפט היום הם העיתונאים מהשמאל .יש כנראה כעין חפרפרת בזאת.המלשינה לעיתונות והעיתונות יוצרת כתבה הדורשת מהמשטרה ומהפרקליטות להתחיל לחקור, ועם החקירה התקשורת מתגייסת בכדי להכפיש את הנידון עוד לפני הדיון בבית המשפט . מתי תהיה לנו במדינה תקשורת הגונה ? אולי רק אם השמאל ינצח שוב בבחירות.אבל כנראה אין שום סיכוי לכך . העם מאס בפוליטיקה של השמאל .

138 ישב לו בבטחה בג׳יפ המשוריין ? צדוק
  • 17:11
  • 13.12.11

אינני מצדיק את המוות של מוסטפא אבל העימות בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית בעל שני צדדים כמו תמיד , אין שום הצדקה בזריקת אבנים וזוהי אינה עבודת קודש כמו שאתה מצייר את המעשה.
אני לא יודע אם אי פעם חשבתה בג׳יפ במהלך הפרות סדר אבל זה ממש לא מרגיש בטוח ונעים ו בתור יוצא יחידה מובחרת ואפילו הייתי מגדיר את עצמי כחייל עציץ באותה תקופה אני יכול להגיד לך שזה מפחיד אימים

139 האסון האמיתית של תושבי השטחים הם חבריהם מהשמאל שמצאו כך עניין בחיים אנשי השמאל משחקים באש
  • 17:15
  • 13.12.11

והפלסטינים מולכים שולל, הם לא מבינים שאבנים הוא לא משחק, שאבנים הורגות, שיום אחד זה ייגמר ברע, איזה מדינה יכולה להסכים לאוכלוסייה שזורקת אבנים.
יונתן גורם לתמימי להאמין שמותר וחובה לזרוק אבנים, כי מי שזורק אותם הוא אמיץ, מי שזורק אותם הוא גיבור, אולי אפילו שהיד.
כך מולך תמימי שאין לו מושג באמת מה רוצה יונתן, וטועה לחשוב שיונתן מבין מה הוא עושה, אבל יונתן בן לאבא אנרכיסט בעל סריטה הורית, שחושב שכל העולם נגדו והוא יוצא להילחם בכולם, וגרם גם ליונתן להרגיש כמו נכה מלחמה.
תמימי לא קשור באמת בכל הסיפור הזה, זהו סיפורו של יונתן ומשפחתו, זהו סיפור עצוב שחייב להיגמר ברע, והפלסטינים נקלעו אליו שלא בטובתם, הם לא יצאו למלחמת ששת הימים, המנהיגים הערבים רצו מלחמהמכללות, כדי שיוכלו להשוויץ בניצחונם שחשבו שהוא מובטח.
הם רצו להראות לכולם שהם יצליחו להשמיד את ישראל, הפלסטינים באמצע יחד עם יונתן ויוסי פולק שחייבים להתערב בלי להבין מה הם מעוללים.
אין לי ספק שהם לא רוצים בהרג פלסטינים, אבל הובלה לקרב נגרמת בהרג, מתי כבר תבינו שאתם משחקים בחיים שלהם

140 שליחת אבנים רבקה ויטנברג
  • 17:49
  • 13.12.11

כש-30 פעילים ימין זרקו אבנים והשחיתו ציוד צה"לי, האם משהו ירה בהם?

141 אני מוקירה את זכר מוסתפא תמימי דפנה
  • 18:06
  • 13.12.11

גזילת האדמה , היא האלימות וחובתו של כל אדם להגן על אדמתו. על יהודים לא יורים, גם אם הם זורקים אבנים. תמימי נרצח כי כל מי שלא יהודי הוא לא אדם בעינינו. אחרת היינו כולנו מזדעזעים מהרצח. אני מעריכה כל מי שנלחם על אדמתו, על חייו (ואל תגידו לי מתנחלים - זו לא אדמתם !!!). לכן אני מוקירה את זכרו של תמימי. ותודה יונתן, על הבאת את הדברים כמו שצריך היה.

142 יש למצות הדין עם היורה. אך גם עם המחבלים. דניני
  • 18:45
  • 13.12.11

לא צריך לשפוך את התינוק עם המים.

143 מקומו של היהודי הוא בגולה זוהי ארץ ישמעאל ואין לנו מה לעשות כאן  (לת) ימני שהתפכח
  • 19:05
  • 13.12.11

144 ידוי אבנים סשא
  • 19:46
  • 13.12.11

ידוי אבנים בחיילי צה״ל הוא מעשה מופת ואומץ אלא אם המידה הוא מתנחל.

145 איתך באבל איתך במאבק  (לת) אודי אלוני
  • 19:49
  • 13.12.11

146 בשטחים היהודים אבדו את אלוהים ועכשיו הכל חוזר כבומרנג לצהל, הכלי ששירת את מטרות המתנחלים.  (לת) זקן
  • 20:55
  • 13.12.11

147 קבל חיבוק  (לת) אוהד
  • 20:58
  • 13.12.11

148 ומה רע בהפגנה סתמית? אף אחד לא אסר עליו להפגין אלי
  • 21:42
  • 13.12.11

אבן יכולה להרוג. אני מניח שגם הבחור המסכן היה הורג לו רק היה יכול.

149 פולק המסכן אבי
  • 21:42
  • 13.12.11

מגיל קטן קיבל חינוך שגוי ומוחו קיבל חידקי שמאל סופו יהיה שיהרג עי" מוחמד האח ..כמו ג:ול החיפאי המסכן שמצא מותו בקרב אוהביו ועל ידם

150 החייל לא אשם. חייל לצערי הרב
  • 21:49
  • 13.12.11

החייל הוא סך הכל ילד בגיל ה18-21 שלו כנראה בשירות סדיר.
הוא לא הדרג הקובע אלא הדרג המבצע.

אני אישית חייל(סדיר) לא בגלל שרציתי לשרת. אלא כי זה החוק של מדינת ישראל ה"דמוקרטית". אם החייל נמצא בדרגות החוגרים. אין להעמידו לדין. לפחות זאת דעתי.

151 אבן יכולה להרוג שיר
  • 22:07
  • 13.12.11

למה נותנים במה לכתבים כאלה? אני בטוח שהרשות תשמח לפרסם כתבה זו בעצמה

152 לזרוק אבן כדי להרוג מאיר
  • 22:40
  • 13.12.11

כשחקן קריקט פעם אם אחליט לזרוק אבן לכיוון של מישהו יש סיכוי סביר שאהרוג אותו.מדוע לא יורים אש חיה על זורקי האבנים?

153 המאמר מייצג איך לכתוב דמגוגיה זולה , זריקת אבנים כמחאה ,ואולי רצח משפחה יהודית גם היא מחאה לגיטימית אהוד
  • 22:51
  • 13.12.11

דמגוגיה זולה, להציג פורע וזורק אבנים כדי לפצוע ואולי להרוג כדמות אנושית ע״י הזכרתם של אחים והורים, כך גם לסטלין היטלר וערפת היו הורים אוהבים, וזה לא הופך אותם לאנושיים יותר.

154 ירושלים שחר
  • 22:56
  • 13.12.11

אפשר לטעון שמוטלת עלינו החובה לחקור את נסיבות מותו של תמימי. מקובל עליי. אבל לידיעת עיתון ה"ארץ": אין שום הבדל בין הרבנים המסיתים לאלימות נגד חיילים, או ערבים; בין "תג מחיר" שאנו מוקיעים בשאט נפש, לבין הדברים הבאים של פולק: "מוסטפא תמימי, אנו צועדים מאחורי גופתך בעיניים מלאות דמעות, מושפלות לאדמה, ומוקירים אותך, כי מתת בגלל שאתה זרקת אבנים ואנחנו לא."
זו הסתה לרצח ותו לא. זה פשיזם באצטלה של הומניזם. פולק והארץ: אתם עושים שירות רע לשמאל. חשבו על זה.

155 הקם להורגך השקם להורגו אחד שזוכר
  • 22:58
  • 13.12.11

זהו המקרה היחיד בו מוסרי להרוג. אבנים הורגות. האם ישבת אי פעם בג'יפ בשזרקו עלייך אבנים? האם אתה יודע כמה מתו מזריקת האבנים של הפלסטינאים? אצלנו כמעט מת הסמ"פ מזריקת אבן שחדרה לחלון של הג'יפ ה'מוגן'. מה עוד שהחייל ירה רימון גז ואין לי ספק שלא ניסה להרוג בצורה כזו. אני מאוד שמח על כך שעיתון הארץ הוא שופר נגד הממשלה הקיצונית ימנית של נתניהו וליברמן ונגד המגמות של פשיזם שהחלו להתפשט בכנסת. אבל חבל שעיתון הארץ נותן במה ליונתן פולק לפרסם כזו כתבה. מר פולק כנראה מאוד שונא את עמו ומשאיר ליהודים רק את האופציה לחדול מלהיות עם.

156 אתה עוכר ישראל...לך לעזה!!  (לת) אסף
  • 23:18
  • 13.12.11

157 חלומות שלום
  • 23:18
  • 13.12.11

לא יכול לסבול את כול האנשים האלה שכותבים . מאמרים . ואין להם שום ידע על מה שהם כותבים ממתי ישראל או יהודה ושומרון שיכים לפלשתינים ממתי זה הבית שלהם??? אף פעם לא היתה מדינה פלשתינית . הם אפילו לא יכולים לבתות את שמם קוראים לעצמם בלסתין ולא פלסתין

158 הקם להורגך השכם להורגו!  (לת) אבן הורגת, אפילו שמאלנים לצערנו...
  • 23:24
  • 13.12.11

159 יונתן פולק אתה בוגד.  (לת) לוחם
  • 23:29
  • 13.12.11

160 תמימי דודי
  • 23:29
  • 13.12.11

ב1945 46 47 בטיולי נוער שעברו בכפר ערבי היו נערים וילדים מזנבים אחרינו וזורקים אבנים. למה? כי כך חנכום. החנוך של הנוער הערבי היה כזה ואחר כך בבוקר השלושים בנובמבר 4 שעות אחרי ההצבעה בלייק סקסס על החלוקה כבר היו הרוגים.

  •   למה זרקו עליכם אבנים? אל תיתמם-י
    • 21:02
    • 16.12.11

    זרקו עליכם אבנים משום שבאתם לכבוש את ארצם ולנשלם. ואנו שינינו קהות.

161 חיל פחדן ומפקדים פושעים פריץ היקה
  • 00:21
  • 14.12.11

החיל שרצח את מוסטפה תמימי מתוך ג'יפ סגור וממוגן הוא רוצח נתעב ומוג לב. אבל מפקדיו והפוליטיקאים ששלחו אותו לשם הם פושעים הצריכים לתת את הדין כפושעי מלחמה . הכיבוש אחרי למעלה מ45שנה אולי עוד לגלי אבל לא לגיטימי וראו שהקהילה הבינלאומית תעשה משהו בנידון. מנסחיהאמנות לחוקי מלחמה ול שליטה על שטח כבוש עשו זאת מנקודת הנחה שזה זמני לכמה שנים ולא ככלי לשלטון בלתי מוגבל בזמן בכונת מכון לשלטון אפרטהייד נצחי. כל הכבוד ל אנרכיסטים נגד הגדר המסכנים עצמם במאבק נגד העולות ושפיכות הדמים של השלטון הישראלי . הם אלה שמצילים את כבודינו

162 thank you nookyelur
  • 00:46
  • 14.12.11

great article. nice to see some sanity in a sea of insanity

163 פולק, אתה מעודד תמימי נוסף לזרוק אבנים אשר יש בהם כדי לסכן חיילים אשר בזכותם אתה משמיע את ההתחסדות הנבובה שלך  (לת) ירמיהו
  • 00:46
  • 14.12.11

164 יהיה זכרו ברוך ויירשו מרצחיו גיהנום. ה' ינקום דמו.  (לת) שרון
  • 01:54
  • 14.12.11

165 אפילו את הבדידות והעצב של הפרידה לא יכול הצבא לשאת. הוא העמיד את חייליו, על כלי נשקם, כדי להמטיר גז על המתאבלים שירדו לאדמות הכפר לאחר הלוויה.  (לת) ומה הנימוק שלכם לזה?
  • 15:37
  • 14.12.11

166 ההבדל - זורקי אבנים ערבים רוצים להרוג אותי. המתנחלים לא. עמוס
  • 21:10
  • 14.12.11

מבחינתי זה הבדל ע-נ-ק-י .

167 יש הרבה מחבלים אמיצים שלמה
  • 23:37
  • 14.12.11

אומץ היא תכונה חיובית רק כשהיא מגיעה יחד עם חוכמה וישרות. במקרה שלנו, האומץ הגדול שמדובר עליו עליו בהערצה רבה טומן בחובו הן טיפשות והן שקר.

168 ההשלכות למעשים שלהם ידועות. תמיר
  • 02:41
  • 15.12.11

זה לא חדש להם שצה"ל מגיב (אומנם לא תמיד לצערי) על זריקת אבנים.
הוא בחר להסתכן למען האידיולוגיה שלו, וקיבל את המגיע לו בסופו של דבר.

169 "הוא מת מאחר שהעז לומר אמת, בעזרת ידיו" - איזו מכבסת מילים BEN
  • 04:43
  • 15.12.11

אין לי שמץ של בעיה עם אנשים שחושבים הפוך ממני - להיפך. אם כולם היו חושבים כמוני הייתי מפחד.
אבל יונתן פולק- אתה באופן אישי לוקה במחלה נפשית, וכדאי לך ללכת לטיפול.

אתה מסית ומעודד מעשים אלימים, שכן הם "האמת" שמבוטאת באמצעות הידיים.

רק שכמו שהעיתון שלך לא הפסיק להזכיר החודש - אין כזה דבר אמת ודאית. לכל אחד יש את האמת שלו ואת הנרטיב שלו, בין אם הוא מגובה היסטורית ובין אם הוא שטיפת מוח מהמסגדים ביום שישי,
ולהרוג בני אדם (אוי, אמרתי להרוג? סליחה - להגיד את האמת בעזרת הידיים...) כי אתה דובר אמת והם לא דוברים אמת - זו לא סתם סתימת פיות, זה רצון שלך לראות את כל מי שלא חושב כמוך מת.

ויודע מה?
רק על השורה הזאת אתה צריך ללמוד שסייג לחוכמה שתיקה.

170 לך תזרוק אבנים! אתה לא יותר טוב מהימין הקיצוני!  (לת) ליאורה
  • 10:07
  • 15.12.11

171 במקום "עיניים מלאות דמעות" לך תזרוק אבנים - ואז כולם יבינו בוגדנות מהי.  (לת) מתי
  • 12:50
  • 15.12.11

172 אחרי 44 שנות כיבוש מנוול ומשחית, אתם מתפלאים שהקורבן מגיב באלימות? קראו את ספרו של מישה ארנס על מרד גטו ורשה ותתחילו להבין כיצד יראה העתיד  (לת) שונא כובשים
  • 07:21
  • 16.12.11

173 זה ברצינות הכתבה הזאת???  (לת) דינה
  • 09:48
  • 16.12.11

174 צפון מירב
  • 14:57
  • 16.12.11

יונתן פולק - איש אמיץ אמיץ.

175 לגיטימי שצבא מתגונן. מבחינתכם אנחנו צריכים להיכנע ולוותר על המדינה.  (לת) ס
  • 18:15
  • 16.12.11

176 זרק אבנים ללא פחד ומת - נשמע הגיוני אפילו לפואד הרשקו
  • 15:55
  • 18.12.11

כשמוסטפה תמימי זורק אבנים זה לוחמת חופש וכשנערי הגבעות זורקים אבנים זוהי הפרת חוק וחציית קו אדום ואמות הסיפים נעות
הבנתם ?! אני לא ...

177 מאמר הזוי לחלוטין. לקח סיכוי באופן מודע. ראה את זורקי האבנים בסילואן - חיות אדם קארפ
  • 15:25
  • 19.12.11

http://www.youtube.com/watch?v=-hNwM4GWYgk&feature=related

178 u should have get fired instead  (לת) reb
  • 20:14
  • 19.12.11

179 פטאתי דני
  • 18:19
  • 23.12.11

במיוחד הסיום ההזוי

180 אם רק הייתה "אמת" שניתן לצעוק אותה בכנות ליהיא
  • 16:38
  • 28.12.11

אנחנו שוכחים לעיתים שאם היה צודק, לא היינו במקום הזה...
אף אחד מהצדדים לא צודק, ואני לא רואה שום טעם בהצטדקות השמאלית שלנו. אנחנו לא צודקים פחות. לכל צד הנרטיב שלו.
אבל למה לעזאזל נדמה לך שהצדקת זריקת האבן (ברור שאיני מסכימה לעונש, אבל זו לא נקודתי, אלא רק היומה לאמת שהנחת על האבן הזו) היא הדבר הרואי, הנכון או הצודק?! איך הצדקת האכזריות עוזרת בדיוק בשיפורו? היא רק מפלגת אותנו וגוררת החרפה.
נראה לי שהסרת המשקפיים הכרחית לכל הצדדים, והמאמר הזה רק מתיימר ללהרכיב זוג נוסף.

181 צר על מותו אבל אבנים הורגות! דוד דרזי
  • 21:11
  • 14.12.12

על כל לוחם על חירותו (על פי הבנתו) כואב. ... אבל מי שמתגרה. .. זורק אבנים על צה"ל מסתכן במוות! כמו חייל שיוצא לקרב. .. זה סיכון. .. שנית אנחנו בני העם הישראלי כבשנו (על פי דעתך בוודאי) וגזלנו את שטחי הפלסטינים. .. ככה העולם עובד! לו הם היו חזקים היה פה משטר טליבן! למזלנו אנחנו יותר חזקים. .. תבחר באיזה צד אתה הצד הנאור שמחפש קידמה (עם מעט חרא! וחוסר שיוויון) או הצד השני שמחפש לחיות את חייו אבל אורך חייו יקח אותנו למותינו במקרה הרע ולימי הביניים במקרה הטוב

פרוייקטים מיוחדים