איגרת חנוכה לנוער הגבעות - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

איגרת חנוכה לנוער הגבעות

מניסיוני כמחנך אני יודע שקשה, בלתי אפשרי בעצם, להטיף מוסר לאנשים המאמינים שהם מגיניה הקדושים של ארץ ישראל, שהם נושאי דגלה של תורת ישראל האמיתית והטהורה, המזוככת, שהם מסיגי הפשרנות, השתדלנות וההתרפסות של אלפיים שנות גולה.

בעיניכם אתם החשמונאים החדשים, המכבים שאינם מרכינים את ראשם בפני הממסד הכוהני המתייוון - זה הלובש כיום, כך אתם סבורים, מדי צה"ל. קבוצות של פורעי "תג מחיר", התוקפים פלסטינים על לא עוול בכפם, מחללים מסגדים ומעלים באש ספרי קוראן, דומות בעיני עצמן לגיבורי יהודה הקדומים, שלחמו בערב-רב היווני-הסורי, שחילל את המקדש וכפה עליהם להשתחוות לאלילים. ומכיוון שאתם משוכנעים שכל מעשיכם לשם שמים, לעולם לא תודו שחטאתם - ובלי הכרת החטא הלא אין תיקון ואין תשובה ואין כפרה.

ובכל זאת אומר לכם שאתם טועים טעות בסיסית. אם ארץ יכולה להיות קדושה, אם יש קדושה בעפר ובאבנים, האם לא ברור, מדין קל וחומר, שיש קדושה באדם - ערבי ויהודי כאחד - שנברא בצלם אלוהים? האם אינכם מבינים שברגבי עפר אין "חלק אלוה ממעל", אבל בפלסטינים שלווים יש ויש?

האם אתם משערים כמה גדול אותו "חלק אלוה" אצל אלוף-משנה רן כהנא, מפקד חטיבת אפרים, ואצל כל אחד ואחד מחייליו, המסכנים יום יום את חייהם כדי להגן על חייכם שלכם ועל חייהם של בני משפחותיכם מפני המחבלים הפועלים ליטול אותם? איך אתם מעזים לחלל את הקודשים הללו? איך עלה על דעתכם להחליף תפקידים עם אויבינו המחבלים? איך התעוותה אהבתכם לארץ עד שהפכה לאהבה ללבנים ולמלט וגרמה לכם לשכוח את כל השאר?

אותי לא רגמתם באבנים, ובכל זאת פגעתם בי אנושות. גזלתם ממני אחד מהנכסים המקודשים לי ביותר. אני אוהב את ארץ ישראל בכל לבי ובכל מאודי. עזבתי את ארצות הברית, מקום הולדתי, כדי לעזור לבנות את עירי האהובה אפרת ולהיבנות בה. בכל מקום ובכל הזדמנות שאני מדבר - ונפלה בחלקי הזכות להופיע ולנאום בכל קצווי תבל - אני מציג את עצמי כ"מתנחל גאה". ואת הגאווה הזאת שדדתם ממני. הפכתם את המונח "מתנחל" לשם גנאי. גרמתם לי להתבייש בהיותי מתנחל, להתבייש להיקרא בשם אחד עם אלה שאהבתם לארץ התגלגלה לשנאת אדם.

התורה גדושה בשבחיה של ארץ ישראל, אך אף פעם איננה מצווה אותנו "לאהוב" את הארץ. היא מצווה אותנו "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא י"ט, י"ח). וכיוון שהמלים הבאות באותו פסוק הן וחותמות אותו הן "אני ה'", מפרש אבן-עזרא ש"רע" בהקשר זה הוא כל אדם שנברא בצלם אלוהים.

יש קשר ישיר וטרגי בין מבצעי פעולות "תג מחיר" נגד ערבים לבין המשתתפים בהתנפלות על צה"ל. שמעון ולוי התחילו ברצח כל הגברים בשכם, מעשה נקם קולקטיבי שלא הבחין בין אשם וחף - והגיעו לידי פגיעה באחיהם שלהם, יוסף, כשהיו, על פי מדרש חז"ל, הכוח המניע במכירתו למצרים. אנא, חזרו בכם, חזרו בתשובה, לפני שיהיו מאוחר מדי. אל לכם למכור את נשמתכם, את חלק אלוה ממעל שלכם - אפילו לא תמורת ארצנו הקדושה.

הכותב הוא רב היישוב אפרת

Read this article in English: A Hanukkah letter to the hilltop youth




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נוער הגבעות = פלוגות פשיסטיות שיש לחסל. לדון עם פשיסטים = לגיטימציה.  (לת) צבי
  • 05:41
  • 19.12.11

02 דיבורים בעלמא ן
  • 07:07
  • 19.12.11

הדברים של הרב הם נאורים יחסית.בהחלט.אך ערכם והשפעתם היא אפסית.השורש הוא באתה בחרתנו שהיא תפיסה מקובלת גם על הרב מאפרת.

03 דיבורים בעלמא ן
  • 07:08
  • 19.12.11

הדברים של הרב הם נאורים יחסית.בהחלט.אך ערכם והשפעתם היא אפסית.השורש הוא באתה בחרתנו שהיא תפיסה מקובלת גם על הרב מאפרת.

04 דמעות התנין של רב ההתנחלות אפרת. אתה נוהג כמו נוער הגבעות. אתה יושב על ישוב שחלק מאדמותיו הם אדמה של פלסטינים פרטיים. אתה שותף לפשע, ע"פ החוק הבינלאומי, של ישוב שטחים כבושים. אתה ודומיך הם המרעה שעליו צמחו יגאל עמיר, ברוך גולדשטיין ונוער הגבעות. רק לאחר שתחזור בתשובה ותחזור למ"י מהשטח הכבוש שעליו אתה יושב אאמין לדבריך.  (לת) איציק המרכז
  • 07:24
  • 19.12.11

05 את המלים הבאות שכתב המאמרן כלפי נערי תג מחיר אפשר לומר על כל המתנחלים: מונימייקר
  • 07:39
  • 19.12.11

"ובכל זאת אומר לכם שאתם טועים טעות בסיסית. אם ארץ יכולה להיות קדושה, אם יש קדושה בעפר ובאבנים, האם לא ברור, מדין קל וחומר, שיש קדושה באדם - ערבי ויהודי כאחד - שנברא בצלם אלוהים? האם אינכם מבינים שברגבי עפר אין "חלק אלוה ממעל", אבל בפלסטינים שלווים יש ויש?"

06 הגורם הדתי יהודי בנוער הגבעות הוא אמצעי ולא מטרה ערן ברין
  • 07:50
  • 19.12.11

הערכים של רסקין אינם אומרים דבר לנוער הגבעות. נוער זה זקוק להתחברות לחברה תומכת. זה נוער שחייב להתלכד לחבורות כי אחרת הוא מרגיש עזוב ובודד, מיותר וחסר בטחון. כנופיית נוער הגבעות היא הפתרון למצבו. לצורך קיומה זקוקה הכנופיה למכשירים שיחברו בין אנשיה והם אידיאולוגיה חסרת פשרות, אמונה מוחלטת בצדקת הדרך, אויבים, וסממנים ריטואלים כמו לבוש.

07 אדם היה צדיק כל חייו, נפטר בשיבה טובה והגיע למשפט הגדול. ואז, לזוועתו, סולו העתיק מאלכס
  • 08:49
  • 19.12.11

הבוס הגדול שולח אותו לגיהינום. הצדיק מנסה למחות,
אבל שלושה שדים בגודל של דוב גריזלי גוררים אותו אל הסירים הרותחים...
וואלה? לא יכול להיות? תקרא את מה שאלוהים אומר לאיוב:
"למה מי אתה בכלל, יבחוש בן שלולית,
שתגיד לי מה לעשות? איפה היית כשפירקתי את הלוויתן במכות?
איפה היית שהינדסתי את כל העולם? סתום ת`פה וסבול בשקט".

08 נוער הגבעות עלאק. חינחוני הרב האפרתי. אני בוש בך יותר מאשר פורעי השטחים הכבושים כי הם אחד בלב ואחד בפה אתה אחד בלב ואחר בפה .ואל תיתמם כי דעותיך הן אלוהיות ואנחנו דעותינו ארציות.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:49
  • 19.12.11

09 איגרת לריסקין איגרת לריסקין
  • 09:40
  • 19.12.11

עליך להתבייש בהיותך מתנחל לא בגלל נוער הגבעות וגובי תג מחיר.
עליך להתבייש בכך משום שהתנחלותך פוגעת אנושות (מלשון "אנוש") בבני אנוש. ועליך להתבייש בקל וחומר משום שבעצם התנחלותך אתה מתכחש לכך.
אין לך לא זכות ולא עילה להטיף לנוער הגבעות וגובי תג מחיר. הם רק הקצנה, וגם כזו שהיתה ידועה וגלויה מראש לכל. לא כנבואה שניתנה לשוטה וקטן, אלא כתחזית שהיא נכס של כל מי שעיניו היו בראשו ומוחו לא התבלבל מקדושת הארץ או כל קדושה אחרת.
ומה תעשה חוץ מכתיבה יפת נפש ובמתק שפתים, דווקא, ולא בבמקרה, בעיתון שמייצג כביכול (בצדק או לא בצדק) את המתנגדים להתנחלויות?
מאומה. ולכן ראה נא שוב את מאמרו של אלכסנדר ינאי לשלומציון.
הלא תבוש?

  •   מי צריך להתבייש? נוער גבעתיים
    • 14:03
    • 19.12.11

    אפרת שבגוש עציון אינה שטח פרטי פלסטיני אלא אדמה יהודית שנקנתה ונרשמה כדין ולאחר מכן נכבשה ע"י הירדנים ב1948 ושוחררה מידיהם בחזרה ב1967. לכן לא מדובר בכיבוש אלא דווקא בשחרור מכיבוש.
    החזרה לגוש עציון כמו גם לעיר העתיקה, הרובע היהודי והכותל היא זכות טבעית שבאה לבטל את העוול של הכיבוש הירדני. האם ביטול העוול "פוגע אנושות בבני אנוש" - רק אם אתה דובר פלסטיני שלא מסוגל לראות דבר מלבד עצמו.

    האם האנרכיסטים הפוגעים בצה"ל ובגדר הם ההקצנה שלך? לפי הגיון זה גם אתה צריך לגזור על עצמך שתיקה.

10 זריית מילים לרוח, הם הרי לא יקראו את זה ואם יקראו יבטלו כמילים בטלות  (לת) בעלי הארץ ובועליה
  • 10:29
  • 19.12.11

11 מאמר מלא צביעות אלי הרחובותי
  • 10:47
  • 19.12.11

אתה וחבריך שגוזלים קרקעות פרטיות של פלסטינים ושיושבים בשטחים כבושים בניגוד לחוק ראויים לאותה ביקורת שאתה כותב.

  •   חבל שאתה לא שולט בפרטים נוער גבעתיים
    • 13:53
    • 19.12.11

    אפרת שבגוש עציון אינה שטח פרטי פלסטיני אלא אדמה יהודית שנקנתה ונרשמה כדין ולאחר מכן נכבשה ע"י הירדנים ב1948 ושוחררה בחזרה ב1967. לכן לא מדובר בכיבוש אלא דווקא בשחרור מכיבוש. לכן ממילא לא מדובר בקרקעות פלסטיניות פרטיות אלא באדמות יהודיות פרטיות. אפילו אבו מאזן מכיר בכך.

  •   אפרת היא התנחלות, מה שנכון הוא שלפי מתווה קינטון, היא אמורה להשאר בריבונות ישראלית  (לת) לנוער גבעתיים
    • 22:40
    • 19.12.11

12 השמאל האלים דקומנוס
  • 13:35
  • 19.12.11

קיצונות קיימת לשני הצדדים. מה שאנשים לא מצליחים להבין זה שקיצונות לא מבטלים בעזרת קיצונות לצד השני. מה עוד, שעל כל צד למתן את הקיצונים שלו, האוייב הכי גדול שלך הוא תמיד הקיצונים שבקרבך ולא הצד השני.
ולכן אני אומר לכל הטוקביקיסטים שמעלים על נס שמאל אלים וקסנופוב, תסתמו.
הרב של אפרת, אומנם מייצג במקום מגוריו, תפיסה שנוגדת את תפיסת רוב השמאל, אך הוא מן המתונים, ואף עומד בראש המאמצים לשיתופי פעולה בין מתנחלים לפלסטינים בגוש עציון.
בעוד שהם חיים עם ערבים, ומחפשים בפועל דרך לעשות את זה ביחד. אתם עומדים מהצד ומבקרים, ומה אתם עשיתם לחיי שיתוף פה בציון? מה, יש לכם פועל ערבי? איזה נאורים אתם.
ואם מנהיג פלסטיני היה מדבר כך, גם הייתם מבטלים אותו ככה במחי יד?
לא רק נוער הגבעות תקוע כל כך באידאולוגיה שלו שהוא אינו מסוגל לראות את האדם, גם השמאל חוטא בזה, ולא פחות.
אתם בוחרים לראות את הטוב שבבן אדם אחד ולא בשני, סתם כי הוא גר במקום מסויים, מה זה אומר עליכם?
לכולנו יש קורות בין העיניים, כל כך מתמקדים בלשנוא את האחר, ששכחנו כבר איך לאהוב.

13 רשימתו של הרב שלמה ריסקין דר' נתן גרינבוים
  • 19:46
  • 19.12.11

אני מסכים בהחלט עם דבריו של הרב ריסקין ומציע בכל לב מכל גורם היודע מי עומד מאחורי מעשים נפשעים אלה לנקוט אמצעים חמורים כדי לעשות את המעשים המטורפים וכדי שמבצעיהם ייענשו בכל חומר הדין

14 כמה מחשבות דוד
  • 19:50
  • 19.12.11

מוזר שכתבה חשובה זו לא נמצאת במקום בולט באתר, כנראה זוהי הסיבה למיעוט התגובות. כתבה זו מצטרפת להתבטאויות הנדירות של מנהיגי מתנחלים נגד פגיעה בפלסטינים, ושמחתי מאד לקוראה. אני סקרן לקרוא על דעותיו של הכותב לגבי עתיד השלטון הישראלי בגדה המערבית, ועתידן של ההתנלויות. אשמח לקרוא לקרוא מאמר נוסף מפרי עטו על כך.

15 KASH KASH KASHEKESHAN  (לת) reb
  • 20:11
  • 19.12.11

16 איגרת אמיצה! דן
  • 22:08
  • 19.12.11

מעניין שלא כל המתנחלים מקשה אחת ויש כאלה הרגישים לקדושת האדם מעבר לקדושת הארץ

17 ריסקין,אתה מבקש מעובדי האלילים האלו להפסיק לעבוד את מולך השטחים?להפסיק להקריב קבנות אדם?לא להעביר את בניהם ובנותיהם באש?הם הלא משיחיים כל כך עד שרבנו שבתאי צבי הוא תינוק לעומתם.  (לת) עדד
  • 00:14
  • 20.12.11

18 אם הרב של אפרת מתבייש (סוף סוף) בהיותו מתנחל, דיינו אורי
  • 03:20
  • 20.12.11

אולי נוער הגבעות עושים עבודה קודש, בהפוך על הפוך...

19 כל הכבוד.  (לת) דמוקרט
  • 08:00
  • 20.12.11

20 כב' הרב ריסקין מאיר
  • 12:03
  • 20.12.11

כל הכבוד. הכרתיך מגיל קטן, תמיד הייתי מלא הערצה אליך, על דרכי הנועם שלך, גישתך הסבירה וההומנית ליהדות, ואני עוד יותר מעריץ היום.

21 תודה לך נעם מדואל
  • 16:58
  • 21.12.11

זה הכל. תודה. ישר כוח

22 ושוחד יעוור עיני "צדיקים"... גבעונים
  • 21:32
  • 12.12.12

כמה כסף קיבלת "חלק ערב רב ממעל" שכמוך עבור הכתבה?
תחזור בתשובה ותתנצל בפני עם ישראל על השקר והלעז שהוצאת פה!

פרוייקטים מיוחדים