מהים עד הנהר - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מהים עד הנהר

קל להבחין בטרור. קל להבחין בגל טרור. קל לזהות פריצה של גדר מערכת על גבול ירדן. קל לזהות לבנה מושלכת לתוך ג'יפ צבאי. קל לזהות פשיטה המונית על בסיס של חטיבה. קל להבחין במסגדים שרופים. קל להבחין באותיות שחורות המרוססות על קיר. אבל האם קל לפענח את משמעותן?

קל לגנות טרור. קל למפלגות הפוליטיות לגנות אותו. קל לצבא לגנות אותו. קל לרבנים לגנות טרור יהודי כשהוא מופנה נגד הצבא. קל לשרים לגלגל עיניים צדקניות לשמים ולדבר על פירות באושים שצמחו כאן במפתיע. קל למדינה להתנער מאחריות לטרור הזה. אבל האם קל להתנער ממסריו?

כדי לזהות את המסר של טרור תג מחיר יש לבחון מה מצית אותו. הטרור הזה מוצג כנקמה על ניסיונות לפנות מאחזים לא חוקיים. אם אי אפשר לפנות מאחזים כאלה בלב אוכלוסייה פלסטינית בהוראת בג"ץ, הרי שכל פינוי או נסיגה אינם אפשריים. המסר הוא, אם כן, שלמות הארץ. האם זהו רק מסר של נוער הגבעות?

בימים אלה התבטא השר גדעון סער על הסכנות שבהקמת מדינה פלסטינית, וקרא לשקול מחדש את נאום בר אילן של ראש הממשלה. לאחר הצעדים החד-צדדים של הרשות הפלסטינית באו"ם, חבירתה לחמאס בעזה והתחזקות האיסלאם הרדיקלי באזור, הרעיון של שתי מדינות לשני עמים אינו מתקבל עוד על הדעת, טען שר החינוך.

אם שר שוודאי אינו נמנה עם הימין הקיצוני סבור שיש מקום רק למדינה אחת בין הים לנהר הירדן, מעניין מה חושבים השרים הקיצוניים יותר בליכוד ובקואליציה. שלמות הארץ אינה אם כן מסר בלעדי של נוער הגבעות. זה מסר שמקורו בממשלה, ושמחלחל לציבור בימים אלה. רעיון הפשרה הטריטוריאלית, שגם ממשלות ימין כאן אימצו לכאורה, מתפוגג והולך לנגד עינינו.

אוזן קשובה תבחין בניואנסים חדשים, מצמררים אפילו יותר. פריצת הגדר בקאסר אל-יהוד שבבקעת הירדן והפלישה למבנה נוצרי על קו הגבול הן איום מסוג חדש, המכוון לא רק כלפי פנים אלא גם כלפי חוץ. שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן, קראו נערי הגבעות שביצעו אותן. ואנו נאלצים להיזכר בכך שארץ ישראל השלמה כוללת, על פי מסורות שונות, גם את עבר הירדן.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

במישור הגיאופוליטי נראה שהמהפכות האחרונות בעולם הערבי, והנבואות השחורות על התמוטטות חוזי השלום שחתמה ישראל, הן בשורות טובות בעבור הימין הישראלי. לא עוד תהליך שלום עם הפלסטינים. לא עוד התנתקויות ונסיגות. רק מדינה אחת מהים עד הנהר. יותר מזה, עם קצת מזל ייתכנו מלחמות נוספות וכיבושים נוספים. על כיבוש אפשרי של עזה כבר רמז הרמטכ"ל בני גנץ.

בטקס סיום טירונות שנערך באחרונה אי שם בארץ, ציטט הנואם פסוק מהתנ"ך. הפסוק שנבחר לא נלקח מחזון הנביאים על שלום ומוסר. הוא גם לא דיבר על זכותנו על הארץ במובן המצומצם של המלה. זה היה פסוק מקסימליסטי מספר יהושע: "כל מקום אשר תדרך כף רגלכם בו לכם נתתיו... מהמדבר והלבנון הזה ועד הנהר הגדול נהר פרת". ולפתע, כשמדברים על מדינה אחת מהים עד הנהר, כבר לא ממש ברור על איזה נהר מדובר. אם זהו מסר צה"לי בימים אלה ממש, מה לנו כי נלין על נערי הגבעות?

Read this article in English: From the sea to the river




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הטכניון הראה מה אנשים שפויים צריכים לעשות עכשיו על נהרות מנהטן, שם נשב ולא נבכה את ציון האבודה
  • 04:29
  • 20.12.11

לעבור לארה"ב. אפשר גם לאירופה. לאוסטרליה. אפילו לקנדה

הרעיון של מדינה שפויה ונאורה נגוז ללא כל תקנה

02 הזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל לא ניתנת לעירעור אז...... ברוך
  • 06:10
  • 20.12.11

מה הבעיה ?

03 הזמן שעובר הקסל
  • 06:24
  • 20.12.11

הכותב זיהה יפה את המגמות.אלה מגמות שרצות בתוך העם.זה לא ראש ממשלה ולא שר חינוך.זה העם. והעם יודע שהזמן עובר,הוא מביט נקי על ההתרחשויות,ולא דרך פילטרים, והוא יודע שתהליך השלום בפורמט שהכרנו הלך מאתנו ,השארנו אותו מאחור.מי שרוצה לבכות על זה שיבכה,אבל שלא יתקע מקלות בגלגלים של אלה שהולכים הלאה,כי צריך ללכת הלאה ,אין בררה. לעם אין כבר סבלנות למייללים שמושכים את העגלה אחורה,הוא רוצה ללכת קדימה,הוא מבין שזמנים השתנו וצריך לשנות את חוקי המשחק.ושוב, זה לא ראש ממשלה,זה לא שר חוץ,שחחרו מהם לחץ. זה העם,.

04 כשיהודים משחקים במשיח, זה נגמר בחורבן. אורון
  • 06:44
  • 20.12.11

מדינה אחת גדולה ושמה מלכות יהודה. ׳מנהיג אהוב׳ כבר יש לנו.

05 אין דבר כזה, ולו התנחלות אחת שהיא חוקית.  (לת) להפיץ את המאמר הזה
  • 06:57
  • 20.12.11

06 רעיון א"י השלמה והמשך הכיבוש הרגו אלפי ישראלים מ - 67 ועוד לפני אוסלו  (לת) איציק המרכז
  • 07:23
  • 20.12.11

07 חלק ניכר מהימין הישראלי מצפה בכליון עיניים שהסכם השלום עם מצרים יקרוס  (לת) טייס אוטומטי
  • 07:27
  • 20.12.11

  •   אתה מטורף? לא! .הסכם השלום עם מצרים -חיוני ביותר רפאל
    • 12:19
    • 20.12.11

    דרך אגב זה שלום ראשון של היהודים עם הערבים שבוצע על ידי מנחם בגין. האיש שהשמאל כל כך שנא והכפישו אותו עד יום מותו

08 אם לא תוקם מדינה פלסטינית, הפלסטינים יחלו במאבק לקבל דרכון ישראלי וזכות הצבעה לכנסת לערביי רמאללה ושכם, בדיוק כמו ערביי חיפה ולוד. ומזה, ישראל כבר לא תצא. כל העולם יתאחד סביבם כמו שהיה בדרום אפריקה.  (לת) ברוכים הבאים למציאות חדשה
  • 07:32
  • 20.12.11

  •   צודק ! לזה מוביל הימין. מדינה אחת עם רוב ערבי שתכנע ללחץ הכלכלי של האומות ותהפך למדינה דמוקרטית עם 60 חברי כנסת ערבים וראש ממשלה ערבי. זה החזון של ביבי נתניהו והוא עדיין אינו יודע זאת שדרכו מובילה לסוף הציונות  (לת) מה הם עושים לה לארצי האהובה
    • 15:26
    • 20.12.11

09 האם ידעת שבקרוב החמאס ישלוט בירדן האם ידעת שכל מדינות האיסלאם שמסביבנו נופלות כפרי בשל בידי אירן ומה יהיו התוצאות,,ואתה שלו רוצה לחיות בשלווה בת יענה רדום אנחנו לא נירדם ולא נתצמצם,,ירחיב השם גבולנו והיה הנשאר לפליטה!!  (לת) ממאיר לשלו
  • 07:51
  • 20.12.11

10 ומה הלאה? סמוך, יהיה בסדר. ערן ברין
  • 07:56
  • 20.12.11

ארץ ישראל השלימה היא עובדה קיימת. הרוב האדיש היה לא יוכל לציבור אידיאולוגי נחוש. יחיו פה שני עמים כשלאחד יש זכויות, לשני המרושש אין.
מה יהיו דמותה ותדמיתה של המדינה? כמה זה יעלה לנו? איך אומרים אצלנו: סמוך, יהיה בסדר.

11 קריאת חובה למי שעד עכשיו לא הבין. עם זאת, יש לשים לב לקריאתו של ברק לשילוב ידיים בעת הזאת.  (לת) הרשלה
  • 08:07
  • 20.12.11

12 אותי לא מעניין מה מצית את הטרור אדר
  • 08:29
  • 20.12.11

כל מעשה שהוא טרור - הוא טרור בין אם הסיבה היא חשש מפינוי, אפליה על רקע זה או אחר.
זה לא מעניין אותי האם הטרור הוא "מוצדק" או אינו.
טרור הוא טרור הוא טרור !

13 מהים עד הנהר הגדה המערבית. מהנהר ועד המדבר הגדה המזרחית. פה ישראל, שם ירדן הפלסטינית. פה ערבים שהם אזרחים ירדנים אך תושבים ישראלים. שם אזרחים ירדנים שבחרו גם בתושבות ירדנית חופפת. תנועת האזרחים הירדנים הללו מבוקרת במעברי גבול, כמו בין קנדה לארה"ב. כל כך פשוט: פתרון סטטוטורי ולא טריטוריאלי. כי הפתרון הטריטוריאלי של שתי מדינות בתא שטח מצומצם סופו מלחמות אין קץ והמשך שיטת הסאלאמי.  (לת) אינפיניטי
  • 08:31
  • 20.12.11

14 שלילת מדינה פלסטינית הוא חלק ממצע הליכוד, עליו נבחרו ביבי, גדעון סער ואפילו דן מרידור, מצע ממנו סטה ביבי בנאום בר אילן...  (לת) קבל תיקון
  • 08:33
  • 20.12.11

15 על המפגינים שפגעו בחיילי צה"ל אכן מלינים ובצדק, בלי קשר לזכות של עם ישראל הזכות על ארץ ישראל, זכות שהינה גם אינטרס עליון לאחר נזקי הנסיגות האחרונות.  (לת) קבל תיקון
  • 08:38
  • 20.12.11

16 אפשר לחשוב שלפני זה הימין תמך בשתי המדינות. נשומה
  • 09:04
  • 20.12.11

צריך לשפוט אותם לפי מעשיהם ולא לפי בירבוריהם.

17 מדינה קונספטואלית בגבולות גדר ההפרדה כולל פינוי התנחלויות - כן, אבל במקביל המשך שליטה צה"לית מלאה בשטח עמוס ל.
  • 09:42
  • 20.12.11

המצב במזרח התיכון מאפשר לתת לפלסטינים מדינה קונספטואלית, אבל עם השארת שליטה בטחונית מלאה בשטח בידינו ובאופן קבוע. כל מציאות אחרת היא הפקרות שתעלה בחיי אזרחי ישראל ותהפוך את חיינו לגהינום רצוף.
נוכחנו כבר מזמן שכל שטח שאנחנו מפנים הופך בסיס לטרור נגדנו.

  •   נכון, אבל ברגע שאין ישובים יהודיים מתחיל הלחץ - מבפנים ומבחוץ - להוציא את "צבא הכיבוש", שהרי יש להם "ממשלה מתונה", הכוח הצבאי שלהם "נלחם בטרור", ושאר ירקות ושטויות חסרות בסיס שכל שמאלני מאמין בהם אמונה שלמה. לכן - המשך ההתנחלות בכל המקומות החשובים איסטרטגית, ואלה נמצאים מעבר לגדר.  (לת) שלמה
    • 12:35
    • 20.12.11

18 להזכירך "מהים עד הנהר" אמר הניה השבוע בעזה...  (לת) שמאלני עדכני
  • 09:47
  • 20.12.11

19 לא לדאוג, חברים. יש ממשלה בישראל, והנה מה שהולך לקרות. גזרו ושמרו משה
  • 09:59
  • 20.12.11

באביב 2012, כתוצר לוואי של המלחמה באירן פורצות מהומות בשטחים. הצבא נאלץ להפעיל צעדים קשים, וכתגובה לכך המהומות מתגברות. הצבא נאלץ להפעיל צעדים קשים עוד יותר, ולפתוח את גשרי הירדן. תוך שבועיים מתרוקנת הגדה מיושביה. עזה רוקנה שבוע קודם לכן, בדרכים שלא נפרט.
במשך השנתיים הבאות נהנית ממשלת ליברמן-נתניהו-ברק מפופולריות שאף בן גוריון בימיו הגדולים לא זכה לה. הממשל הרפובליקני החדש מגדיל את הסיוע הבטחוני ב80%, ומחדש את הסיוע האזרחי שבוטל עוד בימי בגין. האיום היחידי על הקואליציה הוא הציר החדש של "הימין החברתי" (או, כפי שסתיו שפיר מעדיפה לכנותו, "אוהל האהבה האפוליטי") כהנא חי-עבודה-נערי הגבעות-דפני ליף. ואז נפלה הפצצה הפקיסטנית הראשונה.

20 הצלבניות מושרשת בעומק הציונות ובפאבלוביות חלמאית האימפריה תגיעה לחורבנה בבל
  • 10:03
  • 20.12.11

עבד כי ימלוך מיצר עבדים שימלכו וידכאו עבדים
שישאפו לימלוך ולדכא אחרים בתורם
זאת שפת/מחלת השתלטנות שישראל
(עם המהגרים שהוא עם הבכי רע ומנהיגיו כראי)מתפלשים בה
מתוך עיוורון יהיר לכך שבדיוק הדיסוננס הזה של חמדנות ונהנתנות ופינוק
ביחד עם הפרנוייה והרדיפה והבריונות הגולייתית זה מרשם ידוע וודאי
לריקבון וחידלון של כל אימפריה
הצלבנים שיחקו אותה ושרדו כמאה שנה כמה נישאר לצלבנות הציונית לא ברור רק ברור שאת סימני הסוף כבר רואים בריקבון החוסן הלאומי ובמלחמה השתלטנית של הדת והלאומנות
הריקבון הפנימי יחבור לתאוב ולשאיפה להישתחרר מהקוץ הציוני ואולי גם האדמה שהיתעללנו בה תחזיר לנו מכה אקולוגית או ניעור קל הקרוי רעידת אדמה באיבחה או בגסיסה איטית דווקא אלה הפועלים בשם הנצח
גורמים לחורבן השלישי להתממש

21 ממשלת נתניהו מסוכנת לישראל ומובילה לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:09
  • 20.12.11

  •   אולמרט וברק נתנו את כל השטחים וזה לא הספיק.אז תסביר איך לרצות את הערבים לפי שיטתך אבי
    • 13:03
    • 20.12.11

    הרי זה השקר הגדול של השמאל הקיצוני.הסכמנו לתת הכל.אבל הם רוצים גם את גבולות הקו הירוק.הם רוצים שיטת שלום שמעבר הירדן יהיה שלהם ומהעבר השני הם יעשו זכות שיבה וגם יהיה שלהם.
    אז מה הדרך שלך?בבקשה-תסביר

  •   תזכיר לי מה בדיוק אולמרט וברק נתנו? מאן דהוא
    • 20:48
    • 20.12.11

    שתי מלחמות ואפס מילימטר רבוע. ביבי נסוג מיותר שטחים (הסכם וואי, שבו ויתרה ישראל על שליטה ישירה בכמה פיסות מתוך חברון) מאשר ברק ואולמרט גם יחד.

    מתי כבר תתחברו למציאות, חברים?

  •   אולמרט וברק נתנו הכל וביקשו שלום בתמורה.מה אתה רוצה שיתנו ללא הסכם?מי מנותק?  (לת) אבי
    • 00:20
    • 21.12.11

22 עדיף מדינה יהודית משותפת על מדינה ערבית עצמאית רפאל
  • 12:14
  • 20.12.11

כן.למען השם .למה לפרק את ההתנחלויות ולגרש עשרות אלפי משפחות מבתיהם למען השלום. . האם זה השלום לו אנו מייחלים? השלום האמתי פירושו אין יותר מלחמות בין יהודים לערבים. אין יותר שנאה בין יהודים לערבים.ויהודים וערבים יוכלו לחיות יחד. אז איך זה מתיישב שלום עם גירוש עשרות אלפי אנשים מבתיהם.כאשר הפיתרון הוא למעשה יותר פשוט.הכי פשוט .המתנחלים היהודים ימשיכו לגור בבתיהם בבתי הספר שלהם ובכל מוסדותיהם, והיה אם תקום מדינה פלסטינית תינתן ליהודים הגרים שם הבחירה או להמשיך להיות ישראלים או לבקש אזרחות פלסטינית ולחיות בשכנות טובה עם הערבים הפלסטינאים וילמדו איש את שפת רעהו . כנ"ל עם הערבים הגרים בישראל היהודית . או שימשיכו להיות אזרחים ישראלים או שהם יבקשו אזרחות פלסטינית וימשיכו לגור בבתיהם ובמוסדותיהם מבלי שיהיה צורך לגרש אף אחד .האם זה אינו השלום האמתי. השמאל הרדיקאלי היהודי רוצה לראות בגירושם של היהודים ממדינת פלסטין עוד לפני שהיא קמה ממניעים של שנאת הימין, והימין היהודי הקיצוני רוצים לגרש את הערבים החיים בישראל
פן יקומו יום אחד ויצטרפו לאחיהם הפלסטינים בהתקפה על ישראל .האם זה השלום לו אנו מייחלים? לא! אנו רוצים בשלום יהודי-ערבי מבלי לגרש אף אחד .ושני העמים יחיו יחד בידידות ובשלום

23 דבר אחד שכחת: שלום עושים כאשר שני הצדדים רוצים בו. לא פחות משני הצדדים. והפלשתינים הודיעו בפרוש שאינם רוצים שלום עם ישראל. הם רוצים "הסכם" שמשמעותו מסירת שטחים על ידינו, ללא התחייבויות ממשיות מצידם-אין הכרה בזכות ישראל להתקיים. ממילא אין מה לדבר כרגע על "פשרה טריטוריאלית".  (לת) שלמה
  • 12:28
  • 20.12.11

24 אין ויכוח היום בישראל שברגע שהערבים יסכימו לסוף הסכסוך השטחים יוחזרו אבי
  • 12:58
  • 20.12.11

רוב תושבי ישראל הסכימו והשלימו שזה הרע במיעוטו.הבעיה שהערבים רוצים שתי מדינות לעם אחד ומיעוט יהודי השולט בבתי המשפט והתקשורת הולך איתם ועם חזונם.קשה להבין מה השקיקה של אותו מיעוט יהודי לחלום אותו הם רוצים להגשים.האם יש דוגמא אחת למדינה ערבית שאינה אספסופית,נחשלת,אכזרית,רוויה בשנאות ודעות קדומות?הרי אותו מיעוט הרוצה את הדמוקרטיה הנכספת יתלה ברחובות לקול מצהלות וריקודי בטן.
זאת הבעיה האמיתית ולא ביבי ולא הליכוד.

25 חרם כלכלי על ישראל עד לנסיגה מוחלטת מהשטחים הכבושים  (לת) במהרה במהרה בימינו
  • 13:10
  • 20.12.11

26 אין הבדל בין נער הגבהות, המתנחלים, הממשלה, צהל והנוצרים האוונגליסטים. כולם רוצים פורענות צבאית. אריק
  • 15:21
  • 20.12.11

כולם מוכנים להקריב חיים בעבור המטרה של כיבוש שטחים נוספים במקום סיום הכיבוש הקיים. קשה יותר להעניק חינוך בריאות שלום ותקווה, את זה מאווררים בראש השנה, אחרי כן מלחמות, בתואנת סרק של ביטחון. שקרים מלחמות וביזה במקום חיים רגילים. עד מתי ? ....עד שנפסיד במלחמה שכולם משוכנעים שננצח ? בית ראשון. שני ....שלישי....דור וחצי אחרי שארית הפליטה אנו בחזית מול האיסלם...אם כמה ישרדו נקרא לזה נצחון

27 זאת אומרת שהחברה בבילעין טרוריסטים?  (לת) צמברלין
  • 17:34
  • 20.12.11

28 מן הנהר הגדול גדעון בלמקר
  • 17:55
  • 20.12.11

אני זוכר, לפני יותר מ-15 שנה, כשאחי הגדול הושבע לצנחנים, הוקרא בדיוק אותו פסוק מספר יהושוע. ההשבעה נערכה בכותל, רבין נאם ומולו מחלונות הישיבות ובתי הכנסת לצד הכותל צעקו כנגדו. הייתי צעיר מכדי להבין מה הם צועקים, אבל את הפסוק אני זוכר.

29 מייחל לתשובה אמיתית - כנסו. אורן
  • 18:04
  • 20.12.11

שוב מאמר שאין בו כלום. על מה הויכוח? אין פה ענין של ימין או שמאל. ליברליות וזכויות אדם מול גזענות ואפרטהייד.
האם התומך בנסיגה מיהודה ושומרון מאמין בכל מאודו כי ניתן לקיים מדינה בגבולות צרים של 10 ק"מ, ולהיוותר בלי כל שטח מינימלי לקיום אישות מדינתית, עם צרכי ריבוי ותשתיות (כבישים, חוות גז וכו')? אני לא מכיר אחד כזה. זה כל הסיפור, מרבית "הימניים" (וגם "השמאלנים") פשוט לא חושבים שניתן לקיים מדינה בגבולות 67. באותה נשימה, נודה על האמת כי אין פתרון גם לבעיה הדמוגרפית (ולא משנה אם יהיה רוב ערבי או מיעוט עצום) ומי ישלוט פה בסופו של דבר. בוא נודה על האמת - אין ולא יהיה פתרון. האנגלים יצרו בעיה (לא מימשו את הצהרת בלפור), האו"ם ב- 1948 החריף אותה, ולצערי לא השכלנו לממש את ריבונותנו ב- 1948 ו- 1967 (גם במחיר פגיעה בזכויות המיעוטים - אך לפחות היה נמנע ה- dead lock. האם למישהו פיתרון למצב שלדעתי בלתי פתיר.

  •   יש כמה וכמה פתרונות מאן דהוא
    • 20:54
    • 20.12.11

    ונכתבו על זה כבר ספרים ומסמכים בעשרות מזה שנים רבות. יש אפשרות של לחלק לשתי מדינות בכל זאת (פה בנגב, למשל, הרוחב דווקא מגיע ללמעלה ממאה ק"'מ, אז מה הבעיה?) יש אפשרות לעשות פדרציה או קונפדרציה שתאגד את שתי המדינות בישות על-מדינתית משותפת (דובר גם על פתרונות ברוח הזאת שכוללים את ירדן). אפשר גם פשוט לבחור בדמוקרטיה על פני הדמוגרפיה, ולהחליט שתהיה מדינה אחת דמוקרטית עם איזה רוב שיהיה, או להיפך, לבצע גירוש המוני (נוסף), או רצח עם (אחד משני העמים את השני), או משטר אפרטהייד בריש גלי, כמו שהיה בדרא"פ.

    כל האפשרויות פתוחות. כל הפתרונות זמינים. רק תבחר.

  •   כמו שאמרת... כל פתרון, הוא זמני (במילים אחרות.. אורן
    • 22:16
    • 20.12.11

    יחזיק מעמד 5 שנים). אגב, החלופות שציינת, גם אם דנו ודשו בהן בספרים עבי קרס, הן לא באמת חלופות ברי קיימא - אפילו לא ל- 5 דקות.

    חג שמח

30 logic mistake of the math professor mullah amanullah
  • 23:40
  • 20.12.11

If Saar said there should be no palestinian state, it doesn't mean that there should be only israeli state between yam and yarden.

I am always amazed at the nonsense that you write, and you are supposedly an intelligent man.
It looks like you have learned to cope only with certain kind of problems... math problems of a particular type.
Real life presents complexity that you are not processing correctly.

פרוייקטים מיוחדים