מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בדרך למדינה אחת ל-2 עמים

אני מקשיב בעניין רב לשיח העכשווי של הימין. חלק מדובריו מכים על חטא, אחרים תוהים "מה קרה לנו?" ואילו אחרים מקוננים: "כנגדנו הם, נוער הפרעות, פורעים". לכולם יש מכנה משותף אחד - השמאל: אויב נורא ואפל שבגללו הכל משתבש להם. שד ערמומי וחמקמק השולט בתקשורת, בלשכת בנימין נתניהו ובדיפלומטיה העולמית. בלעדיו כל הטוב שלהם כבר היה מובן לכל, מתבכיינים הבריונים בהיסמרטטות עצמית. מעניין עד מתי יפחדו מהדחליל הזה, שאינו מרשים כבר אפילו את עצמו.

ברוב 30 השנים האחרונות החזיק הימין בשלטון, אך רק למעט מאוד זמן שיחררה אותו מפלגת העבודה מלפיתתה. העבודה ההיסטורית מעולם לא הסכימה לקבל את העובדה שהישראלי מעדיף את הליכוד וגרורותיו. היא אף פעם לא הסכימה להיפרד מהממשלה, ונהפכה לעלה התאנה האולטימטיבי, לתעודת הכשר למחדלי הימין בכל תחום אפשרי, המטהרת הראשית של כל שרציו.

ברוב טובו הואיל אהוד ברק להכות במפלגת העבודה את מכת המוות, ושלח את ישבני עמיתיו לשעבר למושבי האופוזיציה. רק ימים יגידו כיצד יתעצבו שם מחדש רוחם וערכיהם. דבר אחד ברור: ממשלת נתניהו הנוכחית היא ממשלה בלא שום ספיח של שמאל או מראית עין של שמאל. הם שם לבד. כל הלכלוך הזה הוא שלהם והם צריכים לנקות אותו לבד. ככה נראית ממשלת ימין בלי השמרטפית הבלה. זאת קואליציית החלומות שלהם: חקיקה ימנית, לאומנות פשטנית וכלכלה אכזרית. אלה הם. זה מה שהעם בחר וזה מה שהעם קיבל.

לנו אסור להפריע להם. תנו להם ללכת את כל הדרך עד הסוף. עד סוף החקיקה, עד סוף התפישה המדינית שלהם. תנו להם לשלוט. לא רק שאסור להפריע צריך להתרחק מכל שיחה אתם. כשהם מעלים להצבעה את החוקים הנואלים שלהם אסור להיות שותף להצבעה. לבל יגידו שזה עבר ברוב על פני מיעוט. אסור לשתף פעולה עם אחיזת העיניים הדמוקרטית הזאת. אלה הצבעות שצריכות לעבור בלא שום נוכחות של מיעוט, רק של הדיקטטורה הימנית-דתית.

לאופוזיציה אסור יותר לצאת ביוזמות שלום משלה, הן רק מחמירות את המצב. הן מייצרות אשליה בבית ובחוץ שהמציאות הנוכחית היא זמנית. שניתן עוד להחזיר את השדים המפוטמים לבקבוק הקטן שלהם. וזאת הרי רמייה צינית, כי אי אפשר. עברנו את כל הקווים האדומים ואת כל הנקודות שמהן אין חזרה. עד היום נדדנו, אנשי השלום, בעולם, והפצנו תקווה לפתרונות קרובים, בעוד הם מקבעים עובדות מייאשות על פני האדמה. עם הזמן הרטוריקה שלנו ניצחה ("שתי מדינות" אמר נתניהו), ומתה. ואילו מעשיהם ניצחו וכבר הורגים את כולנו. אז די לאשליה. אין יותר שתי מדינות בין הירדן לים. שייסעו להם הכצל'ה והאלקינים בעולם, ויציגו את יפי פניהם בלי שכבת האיפור המטעה שלנו.

בינתיים אנחנו צריכים להרהר בדרכי כניסתנו לשיח הישראלי החדש. יש בו פוטנציאל מרתק. הנוסחה המדינית הבאה שתחליף את שתי המדינות לשני עמים תהיה נוסחה אזרחית. לכל אדם בין הירדן לים יש זכות שווה לשוויון, צדק וחירות. במלים אחרות, יש סיכוי סביר מאוד שבין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת, לא שלנו ולא שלהם, אלא משותפת. היא עלולה להיות מדינת אפליה לאומנית, גזענית, דתית ולא דמוקרטית בעליל, כמו זאת הקיימת היום. והיא יכולה להיות משהו אחר לגמרי. ישות עם בסיס משותף לשלושה שחקנים לפחות: לימין האידיאולוגי שמוכן לבדוק את היתכנותה, לשמאל שחלקו משתחרר בימים אלה מאשליות ה"יהודית ודמוקרטית", ולחלק לא מבוטל משכבת האינטליגנציה הפלסטינית. המסגרת התפישתית מוסכמת - מדינה דמוקרטית השייכת לכל אזרחיה. התכנים היישומיים יכולים להיות כר פורה למחלוקות וליצירתיות. זאת הזדמנות שכדאי לנצלה, למרות הניסיון המפואר שלנו בהחמצת כל הזדמנות ובהאשמת כולם חוץ מעצמנו.

Read this article in English: Now it's your turn




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כמה קל לעשות ניסויים מטורפים על אנשים כשיש דרכון צרפתי  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:05
  • 23.12.11

  •   אלכס צודק כי עם דרכון רוסי לרפובליקה פוטינה כבר לא משנה פה או שם.  (לת) אלגרה ליברמן אוחיון
    • 15:19
    • 23.12.11

  •   מה קרה אלכס, נבהלת מהחופש לממש את הרעיונות שאתה מטיף להם? מוקדון מהמוחרקה
    • 16:57
    • 23.12.11

    התגובה שלך מוכיחה את נכונות הרעיון שבורג מדבר עליו.

  •   הכי טוב בארץ ישראל תחת שלטון אזרחי ולהפריד בין ה"מדינה" ל "ארץ" ולסיים את הכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש  (לת) פלץ
    • 18:46
    • 23.12.11

  •   מבולבלי- את הנסיון עושים אנשי הימין אורון
    • 21:06
    • 23.12.11

    השמאל מזהיר מאפשרות הזו כבר הרבה זמן

  •   ם לך לא נמאס לקשקש כל היום על הכיבוש...עשה טובה, לנו כן. נמאסת AND SHUT UP  (לת) elis
    • 19:29
    • 24.12.11

  •   הפתרון פשוט מאד: אדון ארדואן יחדש את האימפריה העותומנית תורכי צעיר
    • 20:42
    • 24.12.11

    ויביא שלום על ישמעאל ועל ישראל.
    מה רע? לכולנו יהיה דרכון תורכי, אפילו לאברום בורג (בנוסף לדרכון הצרפתי...).

  •   כמה חבל שליהודי אירופה לא היה דרכון אחר כשהאלכסים מהכרמל ניהלו את העניינים.  (לת) מתושלח
    • 23:43
    • 24.12.11

  •   והקו המפריד בין המדינה במערב והארץ במזרח יהיה הקו הכחול , שפת הים.  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
    • 07:43
    • 25.12.11

02 this is the only way.  (לת) didi
  • 04:18
  • 23.12.11

03 ימין אידיאולוגי??? ימין דורסני כמיטב הסתערות הפנצרים לעבר סטלינגרד. הימין שלנו גם יתקל בחורף איום שיוריד עליו את המסך אבל הקורבנות בשטח יעידו כאלך עדים שהם היו פה פעם לדראון עולם.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 04:39
  • 23.12.11

  •   אבל מה יבוא קודם? החורף האיום או הצונאמי שלא בא בספטמבר?  (לת) מרגש
    • 16:25
    • 23.12.11

  •   וחבל שהטנקים לא הצליחו בעלייה על סטלינגרד. הרודן הקומוניסט סטלין לא היה טוב במאומה משותפו לשעבר היטלר  (לת) שונא קומוניסטים וסוציאליסטים
    • 18:07
    • 23.12.11

  •   בקיצור... אתה ניאו-נאצי שתומך בהיטלר  (לת) היסטוריון מהדרום
    • 22:39
    • 23.12.11

  •   הנאצים היו ימין כמו שאני חבר במרצ אאא
    • 13:48
    • 24.12.11

    עוד אחד מאינספור השקרים של הפיינברג.
    מפלגת הפועלים הסוציאליסטית הלאומית הגרמנית בראשות אדולף היטלר היתה מפלגת שמאל סוציאליסטית טיפוסית.

  •   קשקוש אורי
    • 08:07
    • 25.12.11

    "מפלגת הפועלים הסוציאליסטית הלאומית הגרמנית בראשות אדולף היטלר היתה מפלגת שמאל סוציאליסטית טיפוסית". כן, ממש. בגלל זה הם עשו קואליציה עם מפלגת הימין של פון פאפן, רדפו את הסוציאל-דמוקרטים ואת הקומוניסטים, כרתו בריתות עם משטרי ימין, ותמכו במשטרו של פרנקו כנגד הסוציאליסטים והקומוניסטים שלחמו בו. ובגלל זה הם קידמו אידיאל של לאומיות גרמנית מתבדלת, שבינה לבין הסוציאליזם אין ולא כלום.

04 מדינה יהודית מערבית לירדן וערבית מזרחית לו. נקודה.  (לת) רעמסס
  • 05:55
  • 23.12.11

  •   או שאתה רוצה לגרש מיליוני אנשים, מה שכל אחד מבין שלא ניתן לעשות בעולם של היום, או שאתה רוצה מדינה שרק למחצית מיושביה יש אזרחות שלה. זה שאתה אומר בסוף "נקודה" לא מעביר את הפתרון שאתה מציע מהדמיון למציאות כלשהי.  (לת) סתם אחד
    • 15:27
    • 23.12.11

  •   אם ישראל החלשה ב-48 הצליחה לגרש מאות אלפי ערבים, אזי גם מדינה עם מאות טילים גרעיניים יכולה לעשות זאת  (לת) סתם אחד-קבל תיקון
    • 20:06
    • 23.12.11

  •   קחחחח "לא ניתן לעשות בעולם היום"? אז איך זה נעשה במקומות רבים? העולם היום אינו הומני או רחמן יותר. הוא רק מצופה בשכבה דקיקה של רטוריקה הומניסטית שרק מיעוט של חולמים והוזים מאמינים בו. זה חזון יפיפה, אבל כל הנסיונות לממשו הופכים את הנאור לקורבן של הברברי.  (לת) אילן
    • 12:09
    • 24.12.11

  •   זה לא נעשה בשום מקום והעולם לא מאפשר שזה ייעשה. אנחנו כבר לא בשנות ה 40 של המאה שעברה (ובוודאי לא בימי יהושע בין נון) וגם אז זה נעשה ע"י קואליציה עולמית רחבה ולא ע"י מדינה של כמה מיליוני תושבים.  (לת) סתם אחד
    • 16:25
    • 24.12.11

05 אני מסכים שהימין הוא אסון מוחלט אבל מה פרושה המעשי של הצעת בורג? נפיח
  • 06:21
  • 23.12.11

חיסול ישראל הגירת שמנה וסלתה של החברה היהודית שתתקבל בזרועות פתוחות במערב בהיותה יצרנית משכילה ומדהימה ביכולותיה וביצועיה.גם חלק -אלה שעוד יכולים-מהאפסים שבינינו ינסו להמלט ובראשם בורג שכבר הכין את הרקע לכך כאשר הוציא דרכון צרפתי ולומד צרפתית.תשאר כאן דלת העם כמו בימי גלות יוהויכין המסכנים והחרדים ורוב ערבי שיקים את פלסטין הגדולה.אז למה להשאר כאן ?

06 רק ש in the long run we are all dead  (לת) אריה הרשקוביץ
  • 06:23
  • 23.12.11

07 מה שהכתבה אומרת בחצי פה.... המדינה לא תהיה יותר מדינת היהודים, חוק השבות יוסר, הדגל וההמנון ישונו, הפרדה מוחלטת בין מדינה לדת, הרבנים ישרתו רק את מי שמעונין בהם. חוקי ההגירה ישתנו. במשרד הביטחון יהיו ערבים, במשטרה, במישרד הפנים והתרבות.... להמשיך? ואז נוכל להגיד בלב שלם שזו מדינה דמוקרטית. רק אל תגידו שאלה שתי תרבויות שונות שהרי יהודי המזרח קרובים לתרבות הערבית יותר מאשר לתרבות האירופאית. בהצלחה חבוב  (לת) מפרש כתבות
  • 06:32
  • 23.12.11

08 לך לצרפת (או סע לשם בג'יפ שלך) ותעזוב אותנו בשקט.  (לת) מוריסי
  • 06:36
  • 23.12.11

09 פרס נובל לשלום לחברי הכנסת רותם, דנון ואלקין! אזרח
  • 06:45
  • 23.12.11

אנשי סיעות הימין של ישראל (כל מי שימינה ממפלגת העבודה) חושבים על מדינה אחת לשני עמים גם כן, אבל נוסח דרום אפריקה שלפני נפילת השלטון הלבן. הם יציעו בחירות אזוריות ויגזרו את מפת ההצבעה כך: איזור בו למעלה מ 200,000 תושבים עם רוב ערבי יקבל מנדט אחד. עיירה בה 20,000 תושבים יהודים גם כן מנדט אחד. נקניק בקר-אווז. פרה אחת ואווז אחד. חצי חצי...הבעייה עם התכנון הזה שהוא נעשה בלי בעל הבית, כלומר האמריקאים ושאר מדינות העולם. הם לא יאפשרו שום התחכמות וישראל תהייה מדינת כל אזרחיה שיהיו שווי חובות וזכויות. תוך 10 שנים או פחות הערבים עדיין לא יהוו רוב אבל עם מספיק כוח לבטל את כל החוקים המיטיבים עם היהודים, הלכה הציונות, הלכה מדינת ישראל. פרס נובל לשלום יינתן לחה"כ דוד רותם, דני דנון ואלקין בהמלצת איראן והחמאס על שהביאו את מדינת ישראל לסיום "היישות הציונית" עפ"י חזונו של אחמדינג'אד. בראוו!

  •   אם היית ציוני אמיתי לא היית מפחד כל כך משהו שאתה לא מבין
    • 17:14
    • 23.12.11

    להיות ציוני זה לגדול ולחיות במדינה שלך ולהיות כשאר העמים. אין לזה כל קשר ללהיות יהודי יש לזה קשר ללהיות בן לעם ולחיות במולדת. אז נחייה במולדת שתהיה בשנים הראשונות מאוד קשה לחיים אבל תתחיל להיות צודקת כי לי כציוני נמאס לחיות בתחושת אשמה. מדינת ישראל יכולה להיות התחלה של מזרח תיכון טוב ומתקדם אם רק תהפוך לחלק ממנו. אם כולנו נחייה כאן ביחד כבני אדם חילוניים אז יהיה בסדר. האויב האמיתי שלנו הם היהדות, האיסלאם הנצרות וכל יתר השקרים האלה שמרקנים מוחות. זה יצליח אם כולם יפסיקו לריב בגלל רדיפה אחר כוח שיכול להתחלק בשווה בין רבים ולא כמו כיום כשהוא מחולק למי שמשקר ומרמא וגונב ומושחת יותר מהשאר. אם המנהיגים ישיקיעו בחינוך ולא במלחמה והסתה אז נהפוך לפדרצייה משגשגת במזרח התיכון ונוכל לגור בדמשק או בבגדד אם יתחשק לנו. בינתיים אנחנו תקועים עם הגב לים. "היישות הציונית" לא תעלם כמו שלא נעלמו טקסנים בארה"ב או יהודים בברוקלין. אפשר לכתוב עוד הרבה כשחושבים חיובי...

  •   כבר היום יש בערך אותו מספר יהודים וערבים בין הים לנהר גיל
    • 18:45
    • 23.12.11

    הדו-לאומיות כבר קיימת היום. רק הזכויות הפוליטיות והאזרחיות חסרות. הקטסטרופה הדו-לאומית כבר הגיעה, אנחנו פשוט עוד מצליחים לדחות את ההכרה הפוליטית בכך. זה לא עניין של מספרים, אלא של פוליטיקה ושל שליטה בהגדרות. יש יותר מחמישה מליון פלסטינים בין הים לנהר, אבל חלקם "אזרחים שווי זכויות", חלקם "תושבים שאינם אזרחים" שיכולים לאבד את זכותם על ביתם ואדמתם בכל רגע, חלקם "תחת כיבוש" ונמצאים תחת חוקים של משטר צבאי - למשל, אין אצלם מושג של הפגנה חוקית, או של תוכנית מתאר שנועדה לפתח ולא להגביל, וחלקם "יישות אוייב" שדמם מותר פחות או יותר. ככה מצליחים לקחת את ארץ ישראל עם שישה מליון יהודים, חמישה וחצי מליון פלסטינים ועוד כמה מאות אלפי אחרים (בעיקר מהגרי עבודה), ולהפוך אותה ל"מדינה יהודית".

  •   על פי תוכנית החלוקה היו בתחומי המדינה היהודית יותר ערבים מיהודים ומה ששינה את זה היה הנכבה. בחירת העם הפלסטיני הפאשזים האיסלמי של החמאס היא ההצדקה המוסרית לנכבה שניה, והנשק שעל פי מקורות זרים מיצר בדימונה... יקנה לשיראל חסינות מפני מתקפה בינלאומית כמו על סרביה.  (לת) תשובה לגיל
    • 20:10
    • 23.12.11

  •   מה תעשה? תפציץ אותם בגרעין? אתה לא העפרון הכי מחודד בקלמר..  (לת) ליאור
    • 08:25
    • 25.12.11

10 בורק הקטן לא יודע לקרוא את המפה התנכית,שיוריד את הכיפה וישים כפיה!עכשיו אני העדכן אותו ,האורופאים והפלשתינים יקרבו את עם ישראל לאבטחה האלוקית ירחיב ה בוקר טוב בורג קטן!!
  • 06:53
  • 23.12.11

, גבלוכם ויבנה בית המקדש בי הערב -רב השמאלנים!!

  •   ניסיתי וניסיתי להבין אותך... panoptikon
    • 23:31
    • 24.12.11

    אתה רק חושב שאתה כותב עברית -- אבל זה לא. למה זה תמיד הימין שלא יודע להביע את עצמו, לאיית, לכתוב... אני מניח שיש לכם גם קושי ללעוס וללכת באותו הזמן, לא?

11 מזמן לא שמענו את השמאלן ההזוי הזה,סוף לגעגועים!!  (לת) בוקר טוב בורג קטן!!
  • 06:55
  • 23.12.11

12 הלוואיאבי לוואי שהמציאות היתה כל כך תמימה אבי
  • 07:12
  • 23.12.11

לצערי אני מסכים איתך שאנו על מסלול מהיר למדינה אחת לשתי עמים. עוד רגע ואנו שם. אבל לצערי הגדול עוד יותר זו תהיה מדינה רוויית שנאה בין פלגיה : היהודים הימניים השמאלניים הערבים כולל אלו מחבל יוש ועזה שיהיו עתה אזרחים חרדים עולים וכל צבע ישנא את האחר היינו חייבים לעבור דרך שתי מדינות בכדי שזה יהיה אחרת אבל זה כבר מאוחר מידי המפעל ההתנחלותי הרס את מדינת היהודים

13 הוזה קשות אתה בפתרון שאתה מציע. חמסטן פוטיניסטי שיוותר על הרס עצמי? שקרנים,רמאים,בריונים-זה הימין- לא מסוגל ליצור,לבנות שום דבר פרט להרס.אז למה להשלות?  (לת) שומר חוק
  • 07:37
  • 23.12.11

14 אין שום סיכוי למדינה דו לאומית שאינה מדינת אפרטהייד ערן ברין
  • 07:57
  • 23.12.11

הפתרונות שרואה לפניו הימין הם אחד משניים: האחד הוא המשך ארוך טווח של המצב הקיים ויצירת פסאודו רשות פלסטינית על כמה איים קטנים ומצטמצמים, הפתרון האחר הוא מדינת אפרטהייד, שבהבדל מדרום אפריקה תעמיד פנים של מדינה דמוקרטית שיוויונית.

15 ניתוח נכון אבל מסקנה/תקווה בלתי ראלית. אכן האדאולוגיה הלאומנית ושלטון הימין הפכו את פתרון שתי המדינות לבלתי ישים. אותו ימין ההולך וגדל לצערינו ( חזוק אלמנטים דתיים/משיחיים, הגברה ועדוד השנאה והפרנויה) לא יאפשרו פתרון של שוויון. המצב הנוכחי יביא לאסון והרג נוסח יגוסלביה לשעבר ורק אחרי האסון שבו יפגעו מאות אלפים יכריח העולם את הצדדים ל הפרדת 2 מדינות ל2 עמים.  (לת) ריאליזם
  • 08:03
  • 23.12.11

  •   העולם לא יכריח כלום. העולם יהיה עסוק מאד במלחמת עולם ולא יהיה לו זמן וכוח לסכסוכים מקומיים.  (לת) אילן
    • 12:13
    • 24.12.11

16 שמאלני הזוי פיקו
  • 08:06
  • 23.12.11

אביו מתהפך בקיברו

  •   פיקו היקר יותם
    • 10:12
    • 23.12.11

    אני מניח שאם אתה לא ממש מחבב את אברום, אתה שייך לצידה הימני של המפה. אנא, במטוטא, פרוס נא את משנתך המחכימה והסבר לנו איך יוצאים מהפלונטר (ואני אפילו אעזור לך - בוא נסכם כהנחת יסוד שכל הערבים שקרנים ורוצים לזרוק אותנו לים, כל השמאלנים הם משתפי"ם שלהם והעולם כולו צבוע ונגדנו). אני מקשיב.

  •   יותם היקר אתה לא בכיוון. הנחת היסוד היא "שערבי טוב זה ערבי מת" פיקו
    • 11:16
    • 23.12.11

    אם תקבל את הנחת היסוד הזו באופן יסודי תבין מיד איך יוצאים מהפלונטר. זה הפתרון של הימין ולא של הקיצוניים בלבד (הקיצונים עושים שימוש מופרז ברטוריקה בטרם עת, כלומר בטרם הגיע שעת המעשה).

    הגירסה הימנית - החילונית והדתית - היא מאוד פשוטה ואין שום פלונטר. לערבים בארץ ישראל של היהודים יוצעו שתי ברירות. או להיות עבדים או למות.

  •   הרצל הכניס אותנו לברוךך, לפלונטר... יוצאים מזה על ידי שמקבלים את הערבים כשווים בני שווים, ומבינים שגרמנו להם עוול בל ישוער על ידי זה שלקחנו להם את ארצם שהם חיו בה בשלוה כמה מאות שנים. שניכנסנו הנה כמו כרישים וטרפנו אותם כמו לחמניות בבוקר. אילצנו אותם להתמרד נגד ההתישבות היהודית שפשטה בכל חור, הציונות שקבעה עובדות בשטח. שזיזלה בהם וניצלה את חלושתם, הם היו פרימיטיבים, לא מלומדים, לא מאוגדים, פלאחים ורועי צאן.... הם לא הבינו מאיפה זה בא להם, עד שהתעוררו אבל זה היה מאוחר מדי. הציונים בנו מדינה מתחת לאפם ומאחורי גבם.  (לת) פיקו
    • 11:36
    • 23.12.11

  •   עד שנתפכת מסיפור האל המחלק אדמות לעמי תבל, לא יהיה פתרון. אז קודם שנהיה פוסט-ציוניים ואז ניתן להיות בני אדם שווים, ולא אדוני העבדים.  (לת) רוני אנטי ציוני
    • 12:35
    • 23.12.11

  •   לא פיקו אל תתחמק. אני רוצה לקרוא באופן מפורש את משנתך אחד שמגיב היטב
    • 14:35
    • 23.12.11

    אמרת שהנחת היסוד זה ערבי טוב זה ערבי מת ולפי זה אני אמור להסיק איך יוצאים הפלונטר.
    אני לא.
    נא לפרוס כאן את משנתך בלי לפחד ובלי להתבלבל

  •   אכן פיתרון הומני, אנושי, דמוקרטי ואפילו יהודי במהותו - וואוו, שיחקת אותה מתרשמת
    • 08:29
    • 24.12.11

    אני מציעה שתי מדינות לשני עמים - חילונים ליברלים, דמוקרטים, ודתיים לאומנים. רק ככה זה יעבוד. לפחות פיקו לא יחיה איתי באותה ארץ - שתי ברירות - או לחיות במדינה דתית לאומית או במדינה דמוקרטית חילונית. פיקולה, במה אתה בוחר?

  •   הערבים בישראל חיים הכי באושר במדינת היהודים רפאל
    • 21:22
    • 24.12.11

    הציונות והיהודים הביאו למזרח התיכון את הנאורות את הקידמה ואת התרבות

17 מה שהכתבה אומרת בחצי פה.... המדינה לא תהיה יותר מדינת היהודים, חוק השבות יוסר, הדגל וההמנון ישונו, הפרדה מוחלטת בין מדינה לדת, הרבנים ישרתו רק את מי שמעונין בהם. חוקי ההגירה ישתנו. במשרד הביטחון יהיו ערבים, במשטרה, במישרד הפנים והתרבות.... להמשיך? ואז נוכל להגיד בלב שלם שזו מדינה דמוקרטית. רק אל תגידו שאלה שתי תרבויות שונות שהרי יהודי המזרח קרובים לתרבות הערבית יותר מאשר לתרבות האירופאית. בהצלחה חבוב  (לת) מפרש הכתבות
  • 08:18
  • 23.12.11

18 אליבא דבורג: לפלסטינים אין ימין ושמאל.  (לת) בורגומטר
  • 08:19
  • 23.12.11

  •   מעניין מאוד מן הבחינה הקלינית. נעיר רק כי "המסגרת התפישתית" של לבנון החדשה שאמורה לקום בישראל "מוסכמת" על עשרה מופרעים קליניים ישראלים, אליהם חברו לא מעט ערבים שזוכרים היטב מה קרה בלבנון המקורית וחושבים לחזור על התרגיל שוב, עם היאהוד בתפקיד הנוצרים - וכמובן, המון יצורים נתעבים מסוג ג'ודית באטלר, חומסקי ודומיהם, אשר מוסיפים צחנה לעולם ברומשם בו. מה, האחרון אפילו חנך את מוזיאון ההתנגדות של סוחר הגופות נסראללה בלבנון ההיא, המקורית, אז בטח שהוא רוצה להקים כזאתי לבנון גם על חורבות ישראל! בשביל זה יש התנגדות, נו. בשביל החליפות האיסלמית על אדמת הווקף. או המדינת-כל-אזרחיה. או משהו, כן. זו מסגרת תפישתית ידועה מאוד. מה אגיד לכם. כל העולם חושב שהאבא ז"ל מסתחרר בקברו חלילה, כפורפרה. אני בכלל לא חושב ככה. הוא קורא מאמרים כאלה ממרומיו ומת מצחוק. היה לו חוש הומור טוב מאוד. והאמת? מצחיק. מה אפשר להגיד. מודרניסט .
    • 13:11
    • 23.12.11

    מעניין מאוד מן הבחינה הקלינית. נעיר רק כי "המסגרת התפישתית" של לבנון החדשה שאמורה לקום בישראל "מוסכמת" על עשרה מופרעים קליניים ישראלים, אליהם חברו לא מעט ערבים שזוכרים היטב מה קרה בלבנון המקורית וחושבים לחזור על התרגיל שוב, עם היאהוד בתפקיד הנוצרים - וכמובן, המון יצורים נתעבים מסוג ג'ודית באטלר, חומסקי ודומיהם, אשר מוסיפים צחנה לעולם ברומשם בו. מה, האחרון אפילו חנך את מוזיאון ההתנגדות של סוחר הגופות נסראללה בלבנון ההיא, המקורית, אז בטח שהוא רוצה להקים כזאתי לבנון גם על חורבות ישראל! בשביל זה יש התנגדות, נו. בשביל החליפות האיסלמית על אדמת הווקף. או המדינת-כל-אזרחיה. או משהו, כן. זו מסגרת תפישתית ידועה מאוד. מה אגיד לכם. כל העולם חושב שהאבא ז"ל מסתחרר בקברו חלילה, כפורפרה. אני בכלל לא חושב ככה. הוא קורא מאמרים כאלה ממרומיו ומת מצחוק. היה לו חוש הומור טוב מאוד. והאמת? מצחיק. מה אפשר להגיד.

19 הגזענות של בורג נחשפת: בורגומטר
  • 08:20
  • 23.12.11

"ישות עם בסיס משותף לשלושה שחקנים לפחות: לימין האידיאולוגי שמוכן לבדוק את היתכנותה, לשמאל שחלקו משתחרר בימים אלה מאשליות ה"יהודית ודמוקרטית", ולחלק לא מבוטל משכבת האינטליגנציה הפלסטינית. "

כלומר, לפלסטינים אין ימין ושמאל, לכל היותר אינטיליגנציה שיכולה להגיע לרמה של הישראלים. דוחה.

  •   מסקנה מוזרה. לא קשורה למה שכתוב בורגתיאטר
    • 15:42
    • 23.12.11

    מאיפה הגעת למסקנה שאם לא מחלקים עם לימין או שמאל זו אינדיקציה ליחס גזעני כלפיו? בכל עם יש שכבת אינטליגנציה. זה שתמיד היא ברובה שמאלנית זו בעיה שלך ואולי גם תשאל את עצמך למה.

20 מיסייה,האם כוונתך לצרפת בה יש צרפתים וערבים . שונא בזיונות
  • 08:33
  • 23.12.11

פארלה פראנסז מיסייה

21 אתה חולם חלום של מדינה שתושביה נורמלים. כאן מדובר בעם ניבחר, כאן מדובר בציונות קדושה, בנטע זר, אירופאים בין ערבים. בשמוליק ונאחצ'ה, סוניצ'קה ופינסקי. איך הם ינהלו הדינה עם הערבים? הם בקושי קיבלו את המזרחיים. לא תחרוש שור עם חמור ולא תבשל חומוס עם מגעילטפיש.... הציונים האשכנזים תמיד סלדו מכל מה שקשור למיזרח. הם רוצים כאן את פולניה לא את מסריים.  (לת) בורג ועם הארץ
  • 08:34
  • 23.12.11

22 נכון להיום הימין לא שולט בפועל אלא הפיינשמקרים שנשמעים לשמאל. אבל הימין סופו כן לשלוט ואז ישראל תהיה מדינה יהודית מהים עד הירדן ללא ערבים. כשכצל׳ה יהיה בשלטון נכבה שניה נוסח 1948 לא תהיה מילה גסה וגירוש נוסח גוש קטיף יופעל לא נגד יהודים.  (לת) עוד לא ראית כלום
  • 08:36
  • 23.12.11

  •   במקום לכתוב נגד השמאל תסביר למה הימין לא שולט כשהוא נמצא בשלטון אורני
    • 17:27
    • 23.12.11

    אם נכון שהימין לא שולט למרות שיש לו רוב מזה שנים רבות, זו הוכחה לחולשתו הרבה ולאי-התאמתו לשלוט.

23 כל הכבוד לבורג על החלפת הדיסקט. עמית
  • 08:38
  • 23.12.11

הימין בסיוע מפלגת העבודה בעברה, חיסלו את ההיתכנות של פתרון שתי המדינות. האופק היחיד שנותר לחיים ללא מלחמה הוא מדינה אחת דמוקרטית וחילונית.

24 ייתכן מאד שכותב המאמר צודק ויהיה עלינו להשלים עם מדינה אחת לשני העמים אורני
  • 08:43
  • 23.12.11

יהיה יותר קשה לחיות בה מאשר בשתי מדינות נפרדות לשני העמים. חבל.

25 חשבתי שהיגרת לצרפת. אנא שחרר אותנו מהאינטלקט שבך  (לת) י.א
  • 08:52
  • 23.12.11

26 כעט זה ברור ביב יסד מדינה דו לאומית וסולל את הדרך למשעל כמחליפו אורי
  • 08:53
  • 23.12.11

או שהימין מתכנן מדינת אפרטהייד שלא תשרוד
תודה ימין על כי הרסתה את החלום של מדינה יהודית חילונית ודמוקרטיה
תודה ימין על שהרסתה את החלום של מדינה למופט
תודה ימין שחברתה לגרועים שבשליטי תבל
וביב תיזכר לדראון עולם כמהרס החלום הציוני
ואנחנו כנראה צרכים להתחיל שוב לארוז כי כאן אין עתיד וכאן לא נוכל לחיות

  •   שכחת לציין שביבי הוא הראשון לזהות את עניין המדינה הדו לאומית panoptikon
    • 23:40
    • 24.12.11

    וככזה פעל כמו בן גוריון על מנת ליסד את ישראטין. כל הכבוד ביבילה!

27 זו תהיה מלחמה נוראית.  (לת) איילת
  • 08:56
  • 23.12.11

28 סוף סוף משהו חכם. ומה שיפה, זה שרק צריך לחכות  (לת) אני בעד
  • 09:16
  • 23.12.11

29 תודה לך, אברם שוחר השויון, על עזרתך להגשמת חלומו של בני: להיות אחד מהאלופים הפלסטיניים במטכ"ל.  (לת) אבו- ג'יהאד
  • 09:17
  • 23.12.11

30 העסק הוכרע. הלכה הציונות. באה הדו-לאומיות. לרוב תלמידיי יש דרכון זר.  (לת) ניצחון פירוס של הימין
  • 09:31
  • 23.12.11

31 התקווה שרואה אברהם בורג דר' אולק נצר
  • 09:46
  • 23.12.11

ראשית, אברום, ראוי שתראה לנגד עיניך את הדברים שאמרת לעיתון זה לפני פחות מ-10 שנים:
"ישראל היא מדינת אפליה לאומנית, בניין שבנוי על אטימות אנושית... המחזיקה את הפלסטינים תחת מגף קלגס."
"אנחנו חיים במדינה שהולכת ונרקבת מוסרית."
"התהליך הסרטני אוכל בנו בכל פה. הפרוורסיה הציונית של המתנחלים והימין חדרה באופן ממאיר לכל רקמות חיינו ולא השאירה מקום לא נגוע בתודעה הלאומית."
התיאור הזה נכון היום ביתר שאת, בכל המישורים. השלטון המוביל אותו חזק וברוטלי יותר משהיה אז. אתה מציע להניח לו לעשות את שלו ולחכות עד שיסכים להיות אבר במדינה דמוקרטית לשני העמים?! - העם הזה יוותר על עמדת הקרבן בעיני עצמו מול אויב הרוצה להשמידו ויעשה את האויב לשותף שווה?! - אולי אתה מקווה כך לעתיד-לבוא? - הנה העתיד שתיארת בדיוק:
"חלק גדול מהתלמידים שאיתם דיברתי אמרי לי דברים מחרידים. הם אמרו: כשאנחנו נהיה חיילים נהרוג בלי הכרה זקנים, נשים, וטף. הם אמרו: נגרש אותם, נטיס מאות אלפים מהם לעיראק. ורוב התלמידים שישבו בקהל מחאו כפיים לדעות הללו".
אז בחרת להתנגד, להתמודד, כך לפחות אמרת לפני שנעלמת לאן-שהוא. הנה:
"אני מרגיש חובה ליצור איזושהי חלופה לפוליטיקה של הייאוש והאלימות."... "את כל האנרגיה שלי אני מכוון למאמץ המרכזי של להציל את ישראל מהכיבוש. להציל את הציונות מעצמה." - חבל שתוכנה זו לא מאפשר להדגיש את הדברים.
היום אתה זורה אשליות, ככל הנראה מצוצות מן המצפון הרע שלך, ומצדיק את הבריחה שלך מהתמודדות נגד השלטון הסרטני. אני מרגיש צער עמוק על כך. מה יש לך להפסיד, לעזעזל!? - הרי היה לך כבר ויש לך כל מה שדרוש כדי לעשות את מה שאתה יודע שצריך לעשות. להתייצב בראש תנועה לשחרור ישראל מהשטחים. להתייצב מאחורי קוו אדום מוסרי כלשהו. אילו הייתי דתי הייתי מתפלל שתתעשת.

  •   תגובה שפויה רצינית ואחראית, חבל נדירות כמותה במחוזותינו (וגם חבל שאי אפשר לסמן לייק.)  (לת) התנועה לשחרור ישראל מהשטחים
    • 04:43
    • 24.12.11

  •   תגובה 31 אחראית שקולה ושפויה. חבל שנדירות כמוה במקומותינו (וגם חבל שאי אפשר לסמן לייק)  (לת) התנועה לשחרור ישראל מהשטחים
    • 04:46
    • 24.12.11

  •   להציל את היהודים ממדנית ישראל עבדול
    • 13:21
    • 24.12.11

    אני מסכים איתך דר' אולק : אבל לא לשחרר את ישראל מהשטחים אלא להציל את היהודים ממדינת ישראל שהיא מלכודת המוות : היהודים בה לכודים ביו האידלוגיה הציונית לבין הרוח והרוע הגבית של האוונגליסטים באמריקה שרוצים את סוף העולם וירידת ישו מהשמיים : לא פלא ששתי היאדלוגיות משתפות פעולה
    נוסחת ההצלה היחידה היא מדינה אחת לשני עמים.

  •   מה שהיה אז עדיין בגדר האפשר אילן חטב
    • 17:18
    • 24.12.11

    אינו אפשרי כבר
    כך אני לפחות מבין את המאמר

32 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל יותר מאיראן, חיזבלה וחמס גם יחד !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:52
  • 23.12.11

33 ממשלת נתניהו מובילה לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:52
  • 23.12.11

34 זה יהיה סוף הציונות, סוף הנורמליות וסוף הכלכלה החזקה היינריך היינה
  • 09:59
  • 23.12.11

שלאף אחד לא יהיה ספק. האשליות בדבר רפובליקה דמוקרטית מהים עד הירדן תתנפצנה על פני המציאות האכזרית של שתי אוכלוסיות עוינות שתמצאנה עצמן חיות באותה מדינה. חלקים גדולים משתיהן עוינים לא רק אחד את השני, אלא גם את הבסיס הדמוקרטי שאמור להיות המכנה המשותף במדינה החדשה. לא במקרה, בדיוק אותם חלקים הם גם הקיצוניים הדתיים.
בקיצור - יהא זה אסון לכל מה שנבנה פה.

תודה רבה לימין הקיצוני - לחנן פורת וליגאל אלון, לאריק שרון ולשמעון פרס, לביבי ולברק - על שהביאונו עד הלום. בהיעדר היכולת לחלק את הארץ, אין ברירה אלא להעניק אזרחות לתושבי השטחים ולחסל את מדינת ישראל.

בשביל זה ההורים שלי שרדו את המחנות באירופה? מזל שהם כבר לא בחיים.

  •   הורי והוריך מצאו פיתרון על חשבון הערבים שחיו כאן בשלווה כמה מאות שנים. מה שניבנה כאן היה תמיד אסון, ראשית לערבים ועכשיו ליהודים שבנו מדינה על חשבונם. לא להורי ולא להוריך יש הוכחה קטנה אחת שכאן חיו אבות אבותם חוץ מספר דתי אחד שניקרא תנ"ך. מלבד למאמין בו הוא אינו ספר היסטוריה, לי אין רבע הוכחה שיש לי קשר דם ליצחק ויעקב ואין לי הוכחה שהם בכלל היו. הורי והוריך הגיעו לכאן מכח האנרציה. הבסיס לכל הסמאטוחה הזאת עוצבה על ידי קבוצות אירופאיות שקראו לעצמם יהודים ובעיני רוחם אדמות המדינה להם המה, כתוב בתנ"ך.... ובאותו זמן הם בעטו בדת. היום הם ואנחנו נופלים בין הכסאות. היחידים ששלמים עם עצמם אלה הדתיים. הרייך השלישי
    • 12:26
    • 23.12.11

    נשר על הרייך

  •   רייך אתה טועה: עדויות לישוב יהודים כאן יש רבות מספור. עדויות לכך שיש עם אתני יהודי גם כן יש (חפש את כרומוזום y היהודי במאמרי גנטיקה). מעבר לכך, האמת היא שבקושי היו פה אנשים למעט כמה פלאחים לפני 150 כי הארץ הייתה שממה שלא ניתן לחיות בה. לאחר שהגיעו היהודים והתחילו להפריח אותה, הגיעו גם פועלים זרים ממצרים, ירדן וכו. מעבר לכך יש כמובן את נושא החלוקה שנפל ולא בגלל הישוב היהודי אך זהו נו,א אחר.  (לת) בחירת שם מגעילה.
    • 17:48
    • 23.12.11

  •   עוד שקר הזוי שהימין חושב שאם יחזור עליו הרבה פעמים יהפך לאמת. ב 1850 היה מספר תושבי פלסטין 350000 כ - 30% מהם חיו בערים, 85% מוסלמים, 11% נוצרים ו- 4% יהודים. כלומר כעשרת אלפים  (לת) המפענח
    • 16:43
    • 24.12.11

35 אני טוען זאת כבר שנים. תודה על מאמר תמציתי ומדוייק  (לת) ישראפלסטיני
  • 10:24
  • 23.12.11

  •   ל-ישראפלסט, לא מזיז לך שעלול להיות רוב ערבי עם ראש ממשלה ערבי ?  (לת) פלסטיאל
    • 11:26
    • 23.12.11

  •   מזיז או לא, זה לא רלוונטי - חשוב לפעול לשיפור עתידה של ישראפלסטין הבלתי נמנעת: ישראפלסטיני
    • 08:43
    • 24.12.11

    ולהביא למצב בו לא ידאיג אותך שיהיה כאן ראש-ממשלה ערבי.

36 בורג, שמחל להיטלר, בכל זאת מחייב מענה: מדינה אחת בין הירדן לים כן. אבל לא מדינה של אפליה. כי ממזרח לירדן תקום ירדן הפלסטינית או פלסטין הירדנית. אזרחיה שביו"ש יקבלו תושבות ישראלית מוגבלת ויחזיקו בזכות לשבת ביו"ש או באירביד או בעקבה, היכן שליבם חפץ. הפתרון הזה מעקר את כל הארס הדמגוגי של "מדינה גזענית ולא דמוקרטית". כך בדיוק חיים רבים מאזרחי קנדה הנהנים מתושבות בארה"ב.  (לת) אינפיניטי
  • 10:40
  • 23.12.11

  •   הימין (שמיר וארנס) ברוב סכלותו גדע לתמיד את האופציה הירדנית בשנת 1988  (לת) טייס אוטומטי
    • 14:06
    • 23.12.11

  •   השוואה מופרחת. אין כל הבדל אתני, דתי, לשוני ותרבותי בין קנדים אנגלוסכסים לאמריקאים. אזרחים קנדים שמתגוררים בארה"ב לא יוצרים מציאות של בני עם אחד שיושבים בארץ של עם אחר.  (לת) מפריח יונים
    • 15:49
    • 23.12.11

  •   זה רק שם דומה. פרס זמם להמליך את חוסיין על הגדה. חוקי הההשתלטות אגב כבר נוסחו בירדן ומעולם לא בוטלו....קרא שוב את תגובתי - מדובר באופציה ירדנית שונה לחלוטין. ישראל תהיה הריבון עד נהר הירדן.  (לת) אינפיניטי
    • 19:20
    • 23.12.11

  •   האופציה הירדנית היא פתרון מצויין רק שאף אחד לא מסכים לו. לא ירדן, לא הפלסטינים ולא ישראל. לכן הוא לעולם לא ייושם.  (לת) רועי
    • 09:47
    • 24.12.11

37 יש עוד אופציה דני גבע
  • 10:45
  • 23.12.11

לתת לימין את המדינה, לאמר תודה רבה ולעבור ל"גולה". הרי אין טעם לחיות במדינה שהיא מהשנוות בעולם . בשורה אחת עם צפון קוריאה ואיראן. מדינה שרוצה לדכא עם שלם, גם לא לתת לו אזרחות וגם לתת לו מדינה משלום או עצמאות.
להיות ישראלי זה כמו להשתייך למדינות הדרום שתמכו בהנצחת העבדות במלחמת האזרחים בארצות הברית.
מה רע להיות יהודי בקנדה? לפחות אתה יכול להיות שלם עם מצפונך כשאינך שותף לנישול ולדיכוי. כשאינך שולח את ילדיך למלחמות שווא.

38 אשרי המאמין! לדעתי מה שיהיה פה בסוף זו מדינה אחת לעם אחד. העם הפלשתיני. עם מיעוט ישראלי- יהודי קטן. אנחנו הורסים את מדינת ישראל במו ידינו. כל מה שהפלשתיניים צריכים זו... סבלנות. ומה יש להם אלפיי מונים יותר מלנו. ולכן בסוף הם ינצחו. ואל תבואו א"כ בתלונות או תגידו לא ידענו. הכתובת על הקיר. כבר שנים. רק שהרוב מעדיף לטמון את הראש בחול ולא לקרוא אותה למרות שהשעה היא לא מש אלא שתי דקות לפני 12!!!  (לת) אזרח מודאג מאוד
  • 10:48
  • 23.12.11

39 אברום, זה שהעסק רקוב מן המסד עד הטפחות עדיין לא אומר שתיכף הכל מתחיל ללבלב ולצמוח מחדש. יש לחשוש מאד שבלעדי אירועים קטסטורפליים לא יחול שינוי גדול. הטירוף הציוני כנראה יגמר ברע ומר. שומר נפשו ירחק.  (לת) ק.א.
  • 11:01
  • 23.12.11

  •   טעות נוספת, ואולי אף חשובה הרבה יותר, של הכותב היא לחשוב שהציונות היא בעיה מקומית ישראלית ק.א.
    • 11:45
    • 23.12.11

    הקרימנליות הזו, שהציונות היא מקרה פרטי שלה, היא גלובלית.
    הזירה היא עולמית.

40 שלוש מדינות לשלושה עמים יוני
  • 11:22
  • 23.12.11

לתת לחרדים והמתנחלים את ירושלים וההתנחלויות. בעצם את מה שהם רוצים רק שיעזבו אותנו בשקט

41 העיקר שלאברום יישאר הג'יפ על חשבון משלם המסים הישראלי  (לת) יוסף
  • 11:27
  • 23.12.11

42 היידה בורג - ראש הממשלה הבא - אחרי מלחמת האזרחים, שתבוא עלינו, ותכריע מי אנחנו ומה אנו רוצים להיות.  (לת) מילואימניק חסר מורא
  • 11:29
  • 23.12.11

43 כל מי ששולל את זכותו של העם היהודי למדינת-לאום משלו - הינו גזען!!! יעקב
  • 11:32
  • 23.12.11

כל מי ששולל את זכותו של העם היהודי למדינת-לאום משלו, כאשר אינו שולל זכות זו מאף עם אחר, הינו גזען. בורג כבר קבע שהיהודים אינם עם אלא אנשים השייכים לדת היהודית. הוא גם המליץ שלכל אחד פה יהיה דרכון זר, כפי שיש לו.
אם תהיה מדינה אחת זה יהיה סופו של המפעל הציוני וסופה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.
בורג , מהשמאל ההזוי האנטי-ציוני מאחד כוחות עם הימין ההזוי של הכצל'ה והאלקינים. כדי להביא לסופה של ישראל.
מעניין מה היה אומר על זה אבא שלו....

  •   המפעל הציוני כל כך מושלם? אזרח המדינה מחויב לחוק המדינה ולא יותר. אין לו שום מחויבות לא לדת ולא לאידאות כמו הציונות. הצינות היתה טובה (אולי) רק לציונים האשכנזים כל היתר רק סבלו ממנה. זה פשע להתנגד לציונות? הציונות זה מאלוהים? זה היה רעיון שעבד כמה עשורים עד שהנחותים הרימו ראש כמו המזרחיים, החרדים והערבים. עכשיו הציונות משלמת בריבית על מפעלה הגיזעני.  (לת) הזוי בזוי בזוקי
    • 12:45
    • 23.12.11

  •   ללא הציונות לא הייתה ישראל!!! יעקב
    • 17:04
    • 23.12.11


    ללא הציונות לא הייתה ישראל!!! התנועה הציונית הייתה התנועה לשחרור לאומי של העם היהודי - כל העם, אשכנזים כספרדים. אני ספרדי גאה וגם ציוני גאה. ויש הצדקה לגאוה. אין בהיסטוריה מקרה אחר של עם שאיבד את ארצו והיה מפוזר בכל בעולם למשך 0091 שנה, ללא שפה משותפת, ובכל זאת מצליח לשמור את זכרונו ההיסטורי ולא רק שלא נעלם כפי שנעלמו עמים רבים בעבר, אלא מצליח לייסד מחדש את מדינתו העצמאית. אם תוסיף לכל זה את החיאת השפה העברית תבין את גודל ההצלחה של הציונות .
    ברור שהיו שגיאות. למשל, היה צריך להפריד בין הדת למדינה. מדיניות ההתנחלות בשטחים הייתה טעות.
    בישראל האזרח מחוייב רק לחוק אך רובנו ,בניגוד אליך, יודעים מי הקים את המדינה.

  •   תראה לי עוד מדינה בעולם שהאזרחות בה מותנית בדת!  (לת) אסף
    • 19:56
    • 23.12.11

  •   איראןף סעודיה, ארה"ב היא מדינה נוצרית, וכן נורווגיה  (לת) הכמויות והיחסים זה ההבדל
    • 14:09
    • 24.12.11

  •   כן, האשכנזים  (לת) מאיר
    • 22:38
    • 24.12.11

  •   kita aleph level of reading comprehension. you are proving his point. jo
    • 02:20
    • 25.12.11

    he is saying that the right brought us to the point of no return. he is saying that every sane humanbeing understands that we have to get rid of theoccupied west bank if we want to have a future of a jewish state. and he is saying that right wing voters simply don't get it. you are the perfect proof of what hje is saying....

44 בורג מנצל את המצב כדי לקדם את האג'נדה הפוסט-ציונית שלו. אינטגרציה עם הפלשתינים היא חזון תעתועים היא לא תתקיים
  • 11:45
  • 23.12.11

אינטגרציה עם הפלשתינים ברצועה ובגדה במסגרת פוליטית אחת, דו-לאומית, לא תתקיים. אנו רואים מה קורה בלבנון ובעיראק.
המשותף לשמאל ולימין הוא אי-הרצון במדינה כזאת. בעתיד הלא רחוק, הפלשתינים צריכים להתחבר, ברמה מדינית, כלכלית ובטחונית (במסגרת פדרציה או קונפדרציה) לירדן ולמצרים- ולא לישראל.
אחרי כמה אינתיפאדות ולחץ בינ"ל הימין יבין שצריך לצאת מהשטחים.
לגבי אברום בורג- אלוהים יודע איך האיש פיתח דעות שממוקמות משמאל לאיציק לאור.

  •   המשוטף לימין והשמאל זו היהדות והרצון לשמור באופן אנטי דמוקראטי על רוב יהודי במדינה. לכן גם השמאל ימין הוא. אם אמריקה תכריז על עצמה "מדינת הנוצרים" יצאו היהודים מכל חוריהם כולל ישראל ויגידו שזה לא דמוקרטי, שזה גיזענות. יצחק לאור זה אחי
    • 12:54
    • 23.12.11

    הצחקתני

45 BUSHA TO YOUR DAD AND MOM  (לת) reb
  • 11:50
  • 23.12.11

46 עוד גיבוב של שטיות מאת א.בורג, האיש והג׳יפ מהסוכנות היהודית ,שלא הסכים להחזיר אותו גם כשנהיה פוסט ציוני. מי שלא הסכים בעבר כמו גם היום לחלוקת הארץ הם הערבים - אנחנו לא קונים את השקרים המעוותים שלך.  (לת) חסר לו בורג
  • 11:51
  • 23.12.11

47 ואם כבר בדרכים, עדיף ברכב שטח מפואר במימון הסוכנות דולצ'ין
  • 11:53
  • 23.12.11

ואם אפשר עוד כיבודים, טובות הנאה ועוד מיני תרגימא, למה לא?

לא שהכותב אי פעם נקשר למעשים מעין אלה, לא ולא!!

48 ושום התייחסות למה שקורא סביבנו במצרים, סוריה וירדן  (לת) גד
  • 12:04
  • 23.12.11

49 בצרפתית זה נשמע יותר טוב  (לת) אזרח ישראלי
  • 12:22
  • 23.12.11

50 פשטנות פשטנית - משקל כנגד הלאומנות הפשטנית מודאגת
  • 12:47
  • 23.12.11

איך בדיוק תקים מדינה אחת גדולה, אם אתה אפילו לא מעוניין לדבר עם מי שלא מסכימים איתך? הגישה הפשטנית הזאת, שמתעלמת ממורכבות הסיטואציה בה אנו נתונים, היא הרסנית. אכן נדרשת חשיבה יצירתית, קונסטורקטיבית וחדשנית. חבל שהמאמר, אשר מתיימר להציע חשיבה כזאת, איננה עושה זאת באמת. וצדק מי שכתב שההתייחסות הפשטנית לפלסטינים, כאילו יש צורך לקחת בחשבון רק את ה"אינטליגנציה", (ולא למשל את הימין הפלסטיני) היא ילדותית.

  •   ממש לא פשטנסקי
    • 15:55
    • 23.12.11

    הגופים היחידים בשני העמים שיכולים למצוא ביניהם מכנה משותף הם האינטליגנציות . לימין היהודי ולימין הערבי אין כל בסיס שעליו ניתן לקיים הידברות כלשהי.

51 בורג תחזור רשאד
  • 12:48
  • 23.12.11

עמדה מאוד נכונה הדימוקרטיה של ימינרטיה

52 רעיון טוב!!! יצחק בן אברהם
  • 12:48
  • 23.12.11

אכן, כדאי שהשמאל ישתוק ולא ישתתף בהצבעות, יעזוב את התקשורת ולא יציע הצעות שלום. יכול להיות אפילו שחלק יעזבו לצרפת ויקבלו אזרחות חדשה. הארץ מקיאה את כל מי שלא רוצה בה. הכיוון נכון. אך נראה שהתוצאה לא תהייה לרוחו של אברום בורג.

53 בכל מקרה דרוש בינאום הסכסוך יובל
  • 12:50
  • 23.12.11

הבעיה של השמאל היא שעד היום הוא מסתייג מבינאום הסכסוך. בישראל יש אפרטהייד חמור מזה ששרר באפריקה הדרומית, לכן בין מדינות ובין אם מדינה שוויונית אחת - מה שדרוש הוא חרם על ישראל בתחומי התרבות, והמסחר כמו שהיא על דרום אפריקה. הימין כובש גם מוושינגטון ושום התנחלות לא הייתה מחזיקה מעמד ללא הגיבוי האמריקני הנואל לחוליגנים של מועצת יש"ע. בי-די-אס עכשיו.

54 ?!Avrum- could you make peace if you were PM now? Without Hamas blowing it up and Iran waging war? Really?  (לת) The truth
  • 12:58
  • 23.12.11

55 קלעת. ברק הרס את העבודה, את השמאל ואת זכר רבין. לא נסלח. מגיב
  • 12:59
  • 23.12.11

הנזקים שהביא ברק אין להם שעור. והוא ממשיך לנסוע על חשבוננו.

56 מאמר מביש מאדם שאיבד את מצפונו אסף
  • 13:17
  • 23.12.11

מה שהאדון מציע הוא מלחמת אזרחים שבהשוואה אליה יוגוסלביה תיראה כקיטנה. מה שהמגעול הזה שוכח הוא שאין שום רצון, בשני הצדדים, לשותפות שוויונית עם האחר. הפלסטינים רוצים אותנו מתים ואנחנו רוצים שהם יעלמו לנו מהעיניים. זהו משחק סכום אפס בו המפסיד יטבח.

57 אובדן הדרך של השמאל ישראלי
  • 13:22
  • 23.12.11

אחרי שהשמאל הבין שלא ניתן לעשות שלום עם הצד השני כי מתברר שהצד השני לא באמת רוצה ולא באמת כול לעשות שלום עם מדינה יהודית ודמוקרטית, התחילו בורג, יגאל סדרנה ודומיהם לפנטז על מדינה אחת של כל אזרחיה. "אל תבלבלו אותם עם עובדות" אל תשאלו אותם איזה מסקנות הם מסיקים מהנסיונות של ה 100 שנה אחרונות ליצור מדינות כלאיים של כמה עמים - החל מיגוסלביות למיניהן המשך במדינות האפרוקאיות על שבטיהן השונאים זה את זה וכלה בלבנון ויתר המדינות הערביות שמסביבנו. גם אם זכוכית מגדלת אי אפשר למצוא דוגמא של מדינה רב לאומית ששרדה לאורך זמן - זה תמיד נגמר בשחיטות הדדיות. אבל את בורג זה בכלל לא מעניין - אחרי שפנטז על ערבים שרוצים לעשות שלום עם היהודים בארץ ישראל, הוא מנסה לשכנע אותנו עכשיו להצטרף אליו בפנטזיות על מדינה רב לאומית... ומי החברים שלו לדעה - הימין האידיאולוגי, כמו בגין ההוזה שהיה מוכן לספח את השטחים ולתת לפלסטינאים זכויות אזרח במדינה. הלך הזריז אצל העורב. סוף סוף הימין והשמאל האידיאולוגים מצאו שפה ומצע מדיני משותפים. זה כנראה הסימן שהסוף באמת מתקרב ושצריך להתחיל לחשוב על בריחה מהשחיטה הגדולה המתקרבת

  •   אבל הדרך שאתה מציע היא בעצם הדרך שאתה מזהיר מפניה הרצברג
    • 15:59
    • 23.12.11

    אתה מזהיר מפני מדינה דו-לאומית שתביא לשפיכות דמים. במקום זה אתה מציע או מדינת אפרטהייד או גירוש. שפיכות הדמים שתבוא כתוצאה מכל אחד מהפתרונות הללו לא תפחת מזו שתיגרם ע"י מדינה דו-לאומית

58 קראתי ומחאתי לך כף. מאמר מצוין ונראה איזה איש ימין ירים את הכפפה.  (לת) קורא הארץ
  • 13:48
  • 23.12.11

59 ואתה מוכן לראות את ישראל מתאבדת? ולשבת בחיבוק ידיים?  (לת) תוהה
  • 13:51
  • 23.12.11

60 כל הכבוד. מוריד בפניך את הכובע. אחד המאמרים המצוינים שקראתי.  (לת) רות
  • 13:52
  • 23.12.11

61 תארת היטב את המצב. לצערנו זו לא תהיה מדינת כל אזרחיה. רות
  • 13:54
  • 23.12.11

אפילו בני עמנו לא שווים בתוך מדינתם.

62 הארץ במיטבו.אחרי ארי שביט אתה משב רוח מחיה נפשות.  (לת) קורא
  • 13:56
  • 23.12.11

63 מאמר מבריק. ימנונים תגיבו בלי שנאה בבקשה. אנחנו האחים שלכם.  (לת) מגיב
  • 13:57
  • 23.12.11

64 אהוד ברח, יכנס להיסטוריה כמי שהחריב את השמאל, ואת המפלגה ועשה לביתו.  (לת) שלום
  • 14:00
  • 23.12.11

65 30 אז מה אתה מציע? נראה אותך!  (לת) שלום
  • 14:01
  • 23.12.11

66 מדוע אתה תוחב את אפך בענינים שאינם שלך ? יש עוד מעט בחירות בצרפת  (לת) גלעדי
  • 14:08
  • 23.12.11

67 לא להאמין דרור
  • 14:09
  • 23.12.11

שהאיש הזה היה יושב ראש הכנסת וראש הסוכות היהודית סוס טרויאני

68 מר בורג, בינתיים יש אנשים בלי דירה ואוכל.מה עושים איתם?  (לת) שואל
  • 14:13
  • 23.12.11

69 בינתיים אנחנו נהרגים בתאונות דרכים ומאלימות. מה עושים?  (לת) שואל
  • 14:13
  • 23.12.11

70 ומה בינתיים? שואל
  • 14:14
  • 23.12.11

בינתים אנחנו נהרגים בתאונות דרכים ומאלימות.

71 אלה הם חיינו בזמן האחרון המוות אורב בכל פינה , בדרכים, אפילו במעבר חציה. צופה לבית ישראל
  • 14:20
  • 23.12.11

אזרחים רעבים, אזרחים בלי דירה, אזרחים שאבדו תקוה.

72 נראה יותר ויותר ברור שצריך לבחור בין יו"ש לישראל  (לת) מיקי
  • 14:23
  • 23.12.11

73 התכוונת ל 3 מדינות לערבים- כמו שאתה רוצה התבלבלת לגמרי
  • 14:28
  • 23.12.11

ואף מדינה ליהודים ...
איזו תוכנית יפה יש לך

74 עוד פעם השמאל משחק כדורגל עם עצמו. שושנה
  • 14:28
  • 23.12.11

אתם ב-denial ! אתם מכחישים ? הנה ההוכחה.(ברגיל זו בדיחה)

75 המאמר הזה מצוין כגימיק אבל ברור לך שלא לזה חונכנו. אזרחית ותיקה
  • 14:34
  • 23.12.11

חונכנו לתקן עוולות. חונכנו לשאוף למדינה מתוקנת ,חונכנו לאיכפתיות, ולעוד כמה ערכים שלא נוטכל לוותר עליהם. ולכן אנחנו נלחם והנרפים ביבינ ו ירדו מהארץ.תמשיך לכתוב מר בורג ופעול שיהיה אחרת.

76 לגדעון לוי זכויות על צורת המאמר הזה כשעלה ביבי לשלטון.לצחוק ולבכות.  (לת) מגיב
  • 14:36
  • 23.12.11

77 רק פתרון כפוי יציל אותנו. תנו לאובמה או לקלינטון.  (לת) מגיב
  • 14:38
  • 23.12.11

78 המורים לאזרחות מסכנים.  (לת) מורה
  • 14:38
  • 23.12.11

79 "שקר קואליציוני מוסכם" מגלגלי העיניים
  • 14:44
  • 23.12.11

בורג, מה שעושה היום הקואליציה בלא להתחשב בנורמות ציבוריות אמיתיות הוא "שקר קואליציוני מוסכם", בדיוק אותו הביטוי שטבע אביך בפרשת תיק אפרסק...
שלטון הולך ושלטון בא, ורק השחיתות נשארת.
השחיתות אינה זרה לכל מי שמגיע לעמדות הכוח. כך גם נהג בורג אחר שהיה יו"ר ויטה פרי הגליל וניסה להסוות את העובדה שהבעלים העלימו את כספי הפנסיה של העובדים...

80 שירת יועצים בפרהסיה זמר זמר לך
  • 14:51
  • 23.12.11

אסור בהחלט.

81 שימו לב לימנונים הכועסים. תברכו את הכותב. יוסי
  • 14:57
  • 23.12.11

מצא לכם פתרון גדול.

  •   למה אף אחד לא עונה כששואלים על החמאס?מה התשובה שלך 0מולני? שי
    • 17:30
    • 23.12.11

    אתם משחקים אותה תמימים,כאילו הפלסטינים הם האינטיליגנטים שרוצים שלום ורק אנחנו הצד שמעדיף מלחמה
    להזכיר לך אתמול שאבו מאזן ניפגש עם טרוריסטית שרצחה ילד במכוןן?או את הכתבה בווינט שהייתה על ספרי ילדים של פלסטינים שמהללים את היטלר זה אינטיליגנציה?אל תשכח את העובדה אנחנו הצענו להם מדינה ב1948 והם סירבו




  •   אף אחד לא כועס. היחס הראוי הוא כמו היחס שמקבל הכלב שלך אם הוא נופח כשיש אורחים - צחקוק מובך, התנצלות והסבר שמדובר ביצור רפה שכל.  (לת) סי בורג
    • 17:52
    • 23.12.11

82 ביבי יפתיע מיכאל
  • 15:01
  • 23.12.11

ביבי יחתום על הסכם ויעשה משאל עם. בסוף יהיה פה הסדר. אף אחד נורמלי לא רוצה מדינה דו לאומית. 2012 יהיה שלום. יש לו אסטרטגיה של משא ומתן. מייאש את הערבים ואת השמאלנים. נראה שזה עובד.  

83 פני המדינה הדולאומית יהיו כפני הרוב שיחיה בה דנה
  • 15:50
  • 23.12.11

כל זמן שיתקיים בה רוב יהודי פני המדינה יהיו כפני המדינה הישראלית לטובה ולרעה.ברגע שיתבונן כאן רוב ערבי פניה של המדינה ישתנו והמדינה הדולאומית תהפוך לעוד מדינה ערבית מוסלמית.בורג לא יחיה כמיעוט במדינה דולאומית שהיא מדינה ערבית מוסלמית.בורג וחבריו שתומכים ברעיון הזה יעדיפו לחיות כחלק ממיעוט יהודי בחלקים אחרים של העולם.זו הסיבה שאני לא מאמינה לחזונו

84 בורג מייצג כהרגלו את ההתנשאות של השמאל היהודי פאדי מסכנין
  • 16:08
  • 23.12.11

האנטי ציוני שתמיד יודע מה טוב לפלסטינים בפרט ולערבים בכלל.בורג היהודי האנטי ציוני החליט בעבור הפלסטינים שמה שטוב להם זו מדינה דולאומית חילונית ודמוקרטית.ומה אם הפלסטינים רוצים לעצמם מדינה ערבית מוסלמית ולא מדינה חילונית ודמוקרטית ? את בורג היהודי האנטי ציוני לא מעניין כלל מה רוצים הפלסטינים.ומה יום מיומיים ? כך היה תמיד.

85 רעיון מעניין. שווה בדיקה. לפחות אין בו גירוש של אנשים מבתיהם  (לת) מתנחל מקדומים
  • 16:24
  • 23.12.11

86 צשאלו ברחוב 1000 יהודים מי צדק כהנא? או בורג? ותבינו מהתשובה מה הכיוון...  (לת) כיוון הרוח
  • 16:29
  • 23.12.11

87 וואלא מדינה, וואלא בטיח. השחור בעיניים, זה השחור אותו אנחנו עושים לעצמנו. שלמה רחמן
  • 16:30
  • 23.12.11

בדיוק לפני דקה וחצי, עלתה בראשי התמונה, או יותר נכון התהליך, הנתיב הדרך בה הולכת המדינה ולאן נגיע בסופו של דבר.
בתהליך הזה, לאט לאט אבל בקצב ההולך ומתגבר, הממשלה מנתקת מגע מכל האזרחים אשר הם בעצם בלתי רצויים. זה התחיל עם עליית הליכוד לשלטון. לליכוד זה בא בהפתעה ובלית ברירה הייתה האג'נדה שלה ושל כל הממשלות אחריה מבחינת "ישחקו הנערים לפנינו". כך תוך 35 שנים הגענו למצב שאפילו זה כבר לא מעניין אף אחד והנערים שישחקו איך שהם רוצים. הממשלה העכשוית נמצאת במצב של ניתוק מן האזרחים. יקימו וועדות עם שמות מפוצצים. על פי שמה, יהיה תפקידה של כל וועדה, לפקח על וועדה אחרת. אבל, על פי המסורת של הפיקוח בארץ, מספיק שיש שם, אבל אין שום פיקוח מעשי.
וכך תהפוך ישראל לאנרכיה של גופים, בה כל אחד מלך וכל שני הוא עבד.
ולא רק בית המשפט יפשוט את הדגל, אלא כל המנגנונים אשר תפקידם למנוע את האנרכיה הזאת.
סופו של דבר, אם הם לא יפריעו לנו, נהפוך לגושי רקק, אותם הם יצטרכו רק לאסוף עם מטאטא ויעה ולזרוק לזבל. כך, כן הוא צודק, תהיה פה מדינה אחת בלבד, מדינה פלסתינית, חפה מיהודים.
אנחנו מוכיחים בכל רגע נתון, שלא מגיע לנו מדינה. אולי זה בגן של העם היהודי, הגן המטומטם אשר מגן על העם הזה 3000 שנה.
חבל! חבל שנגיע למצב עליו אומרים - אין לבכות על חבל שנשפך.
ישראל, הלכה למעשה - למעשה, הלכה ישראל.
דמעות ! קאט ! קאט דה בולשיט.
שלמה רחמן חיפה

88 לא יצא לו להיות ראש הממשלה אז עכשיו הוא רוצה לשרוף את המועדון נדב
  • 16:36
  • 23.12.11

לא יאומן האיש הזה, פשוט אגו-מניאק

89 כך או כך - בין אם שתי מדינות לשני העמים ובין אם מדינה דו לאומית - ב-2050 הבית הלאומי של היהודים יהיה זיכרון של טל"ח.  (לת) אלגרה ליברמן אוחיון
  • 17:11
  • 23.12.11

90 מדינה אחת לשלושה עמים מכלוף
  • 17:22
  • 23.12.11

ליהודים האותנטיים, ליהודי אשכנז,ולפלסטינים!

91 וואו, ככה בדיוק אני מרגישה, צריך לתת לימין לקרוס על משמניו, כי אין מוצא אחר. נעמי
  • 17:28
  • 23.12.11

בסופו של דבר הימין יקרוס על משמניו, וההתערבות של השמאל רק מעכבת ומרחיקה את היום הזה.

אבל מה יקרה עד אז? מי יודע, יכול להיות שישראל תיכבש, יכול להיות שישראל תהפוך לתערובת של איראן וצפון קוריאה וכל חילוני או שמאלני שיוכל יימלט ממנה.

מפחיד.

92 הפתרון היחידי ישראל ל
  • 17:53
  • 23.12.11

גם אם אין פתרון סופי ישראל צריכה להתכונן לזה. ישראל צריכה להצהיר כי כל השטח בין הירדן לים התיכון הוא שלה ולהשתמש בתנ"ך ובהיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל להבטחת זכות זו. כמו כן, ישראל צריכה להכריז כי היא מכירה בעובדה שישנם אנשים אחרים, אוכלוסיית אויב, שחיים בחלק מאזורים אלה וכי ישראל מתוך טוב ליבה תאפשר להם להמשיך לחיות שם תחת אוטונומיה מפורזת בלבד.
מנקודת מבט של ישראל - אם היא רוצה להתקיים גם בעתיד - יש פתרון אחד, רק אחד: ישראל צריכה לספח את בקעת הירדן ושני מסדרונות רחבים המובילים לתוכה, מסדרון ירושלים ומסדרון עמנואל-אריאל. שאר השומרון ויהודה יהיו מפורזים ומנוהלים על ידי האוטונומיה הפלסטינאית, התנחלויות ישראליות קטנות מחוץ לשטח שיסופח ימשיכו לתפקד תחת הגנת צה"ל או ימוקמו מחדש. לאוכלוסייה הפלסטינאית הנוכחית באזור שיסופח תינתן אזרחות ישראלית. האוטונומיה הפלסטינאית לפי תוכנית זו תכלול ארבעה אזורים: אזור בית לחם-חברון, אזור רמאללה, אזור ג'נין ואזור יריחו. אזורים אלו יחוברו ביניהם באמצעות כבישים\מנהרות ריבוניים משלהם, בעוד שקשר עם מדינות אחרות, במיוחד ירדן ועזה, יהיה דרך טריטוריה ישראלית וכפוף לחוק הישראלי. באשר לעזה, שישאר המצב הנוכחי. ישראל צריכה לשים מחסומים ולסמן את גבולות הקבע כפי שהיא רואה לנכון ובהקדם. יש להוסיף במהירות התנחלויות רבות וגדולות בשטחים שיסופחו במיוחד במסדרונות הנ"ל ובבקעת הירדן.

93 עוד הצעה לשמאל בזמן שהוא מהרהר גו
  • 18:28
  • 23.12.11

לא להציע יוזמות מדיניות חלופיות על דעת עצמכם
ולא להשמיץ את הממשלה בחו״ל
אחרת תתבסס פה אגדת הסכין בגב
ואתם תתנפנפו על מיתרים של פסנתרים ומתחתיכם המון אדם יריע בכיכר... חבל...
(נא לא לצנזר - מישהו צריך לכתוב את הכתובת על הקיר)

94 לסים את הכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש וחוץ מזה הציונות כבודה במקומה מונח והגיע השעה לחזון ישראלי שימשיך את החזון הציוני ויהודי ישראלי יחיה כאן לצד מוסלמי ישראלי ונוצרי ישראלי וכל בן דת אחרת ו/או בלי דת ובגולה יחיו יהודים טובים עם כיסוי שנות אלפים ללארץ ישראל ונפריד בין "המדינה " ו"הארץ"  (לת) פלץ
  • 18:44
  • 23.12.11

95 יפה מצידו של הארץ שנותן במה לכל בורג קטן.  (לת) שמאל שפוי מאוד
  • 18:54
  • 23.12.11

96 בורג, תצליח בעסקים , בבקשה!..  (לת) אחד העם
  • 19:40
  • 23.12.11

97 It's a very Dror
  • 19:41
  • 23.12.11

interesting idea that have to be taking seriously, because the way Israel situation is among the rest of the world.
The fascist , the racists ,and the religious fanatics, made it happen in they own hands, with the help of the impotence of the pathetic Israeli " left ". There is no time to wast now . Reality is knocking on Israel door step. Soon it will be to late for this idea [2 nations foe one state] , and then, not even those idiot's god will help Israel.
This is very close to the last chance that Israel can do good for herself, by starting a dialog among the thinkers of this poor and compelled country.
Good luck .

  •   תלמד אנגלית תקנית דרור גל
    • 22:26
    • 23.12.11

    ותזכה להתייחסות עניינית. האמת, מהשטויות שמבצבצות מתוך מהעילגות שלך עדיף שפשוט תעזוב את כל עניין הטוקבקים לאחרים, קפיש?

98 כיהודי פשוט אני יכול רק לומר שיהודים מכובדים כמו מר בורג קצת התחרפנו לצערי בשנים האחרונות...עצוב לקרוא מאמר אפיקורסי כזה אשר נכתב על ידי מי שהיה שר ומנכ"ל או יו"ר הסוכנות היהודית בעבר..עובדתית מפלגת העבודה וגם הימין בישראל נכשלו בשליחותם הציבורית לפחות בכל מה שקשור לניהול הפנימי של המדינה בכל התחומים למעט בבטחון..היום החברה בישראל מפוצלת מוכה בפערים חברתיים אדירים ועושה רושם כאילו אבדה את דרכה לעתיד ..נושא השלום עם הפלסטינאים צריך לרדת מעל סדר יום לאומי ועל המנהיגות להתמקד בבעיות חברה וכלכלה כאן במדינת היהודים....לצערי שלום עם פלסטינאים לא יהיה בתקופה הקרובה כי הם אלה אשר מסרבים להכיר בנו ובלגיטימיות של מדינת היהודים..כל מה שצריך היום זה לחזק את ההתישבות בנגב בגליל וברמת הגולן ולעודד חלוציות קולקטיבית ופרטנית בבכל אותם האיזורים יש הרבה כוחות לעם הזה וזה יצליח..  (לת) יעקוב מירון
  • 20:23
  • 23.12.11

  •   הקשיבו! הקשיבו! דברי אמת נשמעים! אילן
    • 12:22
    • 24.12.11

    אם משהו יחסל אותנו זה הפערים בין העם לטייקונים, בין ממזרח למערב, דרום מול מרכז, גדרה-חדרה מול הפריפריה, בין דוסאלאך שנפשית נשארו במזרח אירופה לציונים.

99 ברירת מחדל אפשרית יחידה! מיכאל
  • 21:06
  • 23.12.11

אחרי מלחמת ששת הימים נוצרה מציאות חדשה-זוהי ברירת המחדל
פרי מציאות זו.
אם הם ואנחנו חפצי חיים אין מוצא אחר בנמצא.

100 כאזרח צרפת והעולם תחוב את אפך לבעיות כשרות הולבסטרים בפריז  (לת) חומץ בן חומץ
  • 21:39
  • 23.12.11

101 כאזרח צרפתי ואיש העולם תחוב את אפך לבעית כשרות הלובסטרים בפריז  (לת) חומץ בן חומץ
  • 21:45
  • 23.12.11

102 זאת יכלה להיות אופציה לא רעה אם המדינה לא היתה גם  (לת) יורדת יגון שאולה
  • 21:51
  • 23.12.11

103 בורג! אסור לנו להפקיר את המדינה ניצן
  • 22:08
  • 23.12.11

הימין ההזוי יביא להקמה של מדינה דו לאומית שהיא תחילת סופו של.המפעל הציוני

104 מי זה הבורג הזה ולמה הוא כותב בעיתון? יעל
  • 22:23
  • 23.12.11

הוא מנוער חד"ש?

  •   לא יאומן, אך אביו של אברום היה מנהיג ציוני דתי דגול. אברום עצמו כיהן כיו"ר הכנסת לא תאמיני
    • 20:39
    • 25.12.11

    וכיו"ר הסוכנות היהודית, עד שהבין כי אזרחות צרפתית עדיפה על ישראלית. עם זאת בורג ג'וניור החליט שלא להסתפק במנעמי פאריס והוא נהנה להשתלב במערך התעמולה של אויבי ישראל. רק העם היהודי מסוגל לגדל מקירבו יצורים מעוותים ואחוזי שנאה עצמית כמו אברום בורג.

105 השמאל האשכנזי האנטי ציוני מתנשא כהרגלו דאוד שאלתיאל
  • 22:45
  • 23.12.11

ויודע יותר טוב מכולם מה טוב לפלסטינים.ברם,אילו שאלו את הפלסטינים הם היו דוחים את רעיון המדינה החילונית והדמוקרטית לטובת מדינה ערבית מוסלמית - אבל לבורג האשכנזי האנטי ציוני לא ממש אכפת מה הפלסטינים רוצים שהרי הוא יודע טוב מאוד מה ראוי ונחוץ להם.

  •   אתה שקוף הרשלה
    • 17:50
    • 24.12.11

    ברור לגמרי למה המושגים ערבי חילוני או ערבי משכיל מאיימים על מזרחי לא חילוני ולא משכיל

106 אלוהים! קח אליך את ביבי ויפה שעה אחת קודם יהודי מודאג
  • 22:56
  • 23.12.11

אחרת יהה זה סופה של המדינה כמדינה יהודית ביבי עושה דבריו של איסמעיל הנייה עושה הכל כדי להפוך את ישראל למדינה דו לאומית ומדינת אפרטהייד לא רק כמפלת ערבים אלא גם כמפלת פליטים שחורים ובין יהודיה הפליית מזרחים והפליית נשים

  •   יהודי מודאג ! דבריך הם הסתה לרצח ועליך להיות מודאג מביקור של המשטרה  (לת) שופט צבאי לשעבר
    • 13:27
    • 24.12.11

  •   במקרה הזה אני מאמין לך שהיית שופט צבאי - הרי לשופטים צבאיים יש קשר קלוש לעולם המשפט והצדק.. panoptikon
    • 23:55
    • 24.12.11

    ומה שנכתב למעלה יכולה להחשב להסתה רק בבית דין צבאי ולא בבית משפט אזרחי...

107 בורג - בו נתחיל בכפר אחד לשני עמים: סע לנווה שלום, גור שם וראה איך מסתדרים הנציגים הכי בעל ניסיון
  • 01:19
  • 24.12.11

פשרנים של שני העמים בכפר קטן אחד.

אחרי שתרגיש בנוח, בבית, שם, אנא עבור ליפו או למזרח ירושלים. וספר לנו איך ההרגשנה?

אתה רוצה מדינה אחת לשני עמים? כמו בבוסניה? בקפריסין? בלבנון? בירדן? בעיראק? תראה לנו שאנו יודעים להסתדר.

נתת שתי אפשרויות: או להמשיך במצב הרע, או לעבור למה שאתה מציע. שכחת או רצית להשכיח שיכול להיות הרבה הרבה יותר גרוע. מלחמת אזרחים עם המון נשק. אנא, סבך גר בחברון בחברה ערבים רבים. אבל הזמנים השתנו. נסה לגור בחברון היום, או ביפו, ועשה לך חברים ערבים, ביום יום (לא רק האינטלקטואלים שאתה ודאי נפגש איתם מידי פעם) ונחזור ונדבר.

זה לא כזה פשוט. לצערי הרב. מנסיוני. הדברים הרבה יותר מסובכים. תפיסות עולם כה שונות, ראיית העבר והמציאות בצורה כל כך שונה - עדיף שנכיר בהבדלים ונכבד אחד את השני ע"י מתן עצמאות לשני העמים. עצמאות - כל עם עצמאי. לא בצורה מוחלטת (אף עם לא עצמאי לגמרי, ודאי שלא בימינו). אבל עצמאות כמו של עמים אחרים. בערך. לפחות.

אחרת זה לא יהיה בית של שום עם. זה יהיה גיהנום של כולם. ואחרי דור או שניים אולי יבוא שלום, אבל על גבי גופות רבות. לצערי הרב.

108 תודה רבה רבה דלית
  • 02:31
  • 24.12.11

תודה רבה על הכתבה. זה הקול השפוי. חזק ואמץ

109 לא תהיה מדינה אחת לשני עמים Galileo
  • 02:51
  • 24.12.11

זאת פנטזיה מסוכנת. הערבים יעיפו את כל היהודים כשיהיו רוב לחול במקרה הטוב. על השמאל להקשיב לרוב בעולם הערבי ולא למיעוט הליברלי. הפתרון היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים לפי המתווה האמריקאי. הלואי שבעתיד יהיו יחסים כלכליים הדוקים בין המדינה היהודית לשביתה הערבית

110 שאריות של אידאולוגיה מהשמאל החולני  (לת) בכר
  • 03:37
  • 24.12.11

111 מי אתה? במה תרמת? 'הליכוד וגרורותיו'.... תמשיכולבל  (לת) אזרח
  • 08:18
  • 24.12.11

112 ניסיון ראשון פה. נתתי הוראה לפוטין לקחת את מחלקי הארץ שלנ יעקב ישוע
  • 08:35
  • 24.12.11

לסיביר הקרה. והמשעממת שילמדו קצת היסטוריה ואברום קיבל כרטיס חינם

בבקשה פרסמו כי רק התחלתי אצלכם.

113 מבחינה מוסרית וערכית גרידא , אדם המחזיק דרכון זר שיאפשר לו לברוח מכאן בעת צרה, אינו ראוי שישתתף אפילו במילה אחת בשיח הציבורי הנוגע לעתידנו ועתיד המדינה היהודית . פעם מרץ היום ליברמן
  • 09:01
  • 24.12.11

מעבר לכך, אין כל צורך להכנס לפרטים כגון מיהו ומהו אותו אדם, זאת כולנו מזמן יודעים .
לדעתי גם צריך לאסור על החזקת יותר מדרכון אחד ,כל אחד שיחליט לאיפה הוא שייך !

  •   יש אנשים המחזיקים בדרכון זר וחיים כאן, לכן מה שקורה כאן נוגע להם. אורני
    • 19:19
    • 24.12.11

    אני מעריך שיש כמה מאות אלפי ישראלים המחזיקים בדרכונים זרים של המדינות מהם באו או שרכשו דרכון זר כאן בישראל מכיוון שהוריהם או סביהם באו ממדינה מסוימת. למרות שהם יכולים לחיות במדינה אחרת הם מעדיפים לחיות כאן. האם ברצונך להפוך אותם למנוכרים למדינה בה הם חיים?

114 זה ויכוח פנים ישראלי חיים
  • 09:59
  • 24.12.11

ואין לאזרחי צרפת שום זכות להתערב בו

  •   זה לא ויכוח פנים-ישראלי מפני שהוא נוגע לגורלם של 2.5 מיליון פלסטינים שאינם אזרחי ישראל  (לת) אורני
    • 11:36
    • 24.12.11

115 אין ספק שלאור האירועים האחרונים, במיוחד השתלטות החרדים על המרחב הציבורי שאין לה למעשה מענה מצד המגזר התורם, כל הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית נראה שהוא לא מחזיק מים. כמו שאומרים, כשהקרציה יותר גדולה מהכלב הכלב מת, והנה אנחנו שם: הקרציה יותר גדולה מהכלב  (לת) שאול שקלים
  • 10:19
  • 24.12.11

116 אולי תפסיקו לתת לאיש הזה מקרופון ובמה. רבין כבר הבין מי האיש ולא נתן לו משרה ביצועית אחת! אלי
  • 10:35
  • 24.12.11

מה עוד לא תפסתם איזה ריק האיש הזה (אחרי שתשמעו אותו נואם פעם אחת תבינו עד כמה). רק דברי להג חסרי משקל והיגיון. כבר ראשי ממשלה קודמים הבינו שהאיש הזה חוץ מייצוג לא מתאים לכלום (וגם זה רק מסיבות פולטיות).
רבין תפס מי האיש ולמרות שזכה במקום ראשון בפריימריס דאז, לא קיבל שום משרה ביצועית. הוא הרי כלי ריק ומבייש.
לא חוכמה ולא יוקרה מביא האיש לעיתונכם כי אם רק שטחיות - והוא מבחינת "אמור לי מי הם חבריך...".
די מספיק. תנו לא לחיות בצרפת וסתמו לא את הפה עם הצהרותיו הנבובות.

117 אם לי היה דרכון צרפתי ופנסיה ממקור ממשלתי - הייתי אף אני מותח ביקורת על יוליוס קיסר  (לת) קאטו הזקן
  • 11:04
  • 24.12.11

118 מיונה פצועה ליונה פצועה :) נדב :)
  • 11:35
  • 24.12.11

חלאס גבר תשיג דרכון נוסף ורד מהארץ.
זה מה שאני עומד לעשות . יש גבול לכל תעלול

119 מנהיג אחד-מאמר אחד-ג'יפ אחד !  (לת) כבשה פועה מצדיעה
  • 11:43
  • 24.12.11

120 Frightening , but, this is the reality  (לת) Sara
  • 12:25
  • 24.12.11

121 ***** רק טרנספר בכח יביא שלום ***** ירדן = בלסטין
  • 13:00
  • 24.12.11

עניין של זמן

122 מאמר מכונן. הגיע הזמן - בחירות לכל אזרחיה- אבו מאזן כסגן וממלא מקום ראש הממשלה  (לת) ג'וני, וינה-קיסריה
  • 13:09
  • 24.12.11

123 אברום, אבא מתהפך בקברו אהוד
  • 13:32
  • 24.12.11

נטשת את הציונות... עכשיו תנטוש את המדינה... תן למפלגות הציוניות לקדם את האינטרס הלאומי, בזהירות ובאחריות

124 השומר הצעיר דגלה במדינה דו-לאומית,ולא ממש חזרה בה יאיר המפ"מניק
  • 14:05
  • 24.12.11

ונוכח ההקצנה הדתית לאומנית לה אנו עדים כיום -הדרת נשים.מה השלב הבא?-לא בטוח שמדינה לאומית זה הוא רעיון רע כל כך .
האנשים הפרגמטיים יהודים כערבים,החפצים בחיים,בקידמה וברווחה, הם כיום בעמדת התגוננות מתמדת,שלא לומר כבר נדחקים לפינה עם גבם לקיר.אם תאוחדנה שתי קבוצות אוכלוסין אילו יתברר שעל אף הפער הסוציו-אקונומי בין היהודים לערבים,יש להן יותר משותף מאשר עם הדתיים והלאמנים הקיצוניים.
יאמרו :נסיון בלגיה מדינה דו-לאומית הקיימת מאז אמצע המאה ה 19 ושעד היו
היום בחלוף כמעט 200 שנה ,שוררת בה איבה בין הפלמים והואלונים .
אמת.ועדיין המצב בבלגיה רחוק מאוד ממה ששורר בארץ ישראל .
הלוואי עלינו לא 200 שנה של איבה הדדית נוסח בלגיה ,כלומר שקט תעשייתי ,כי אם רק 50 .תנו לנו רק 50 שנה של שקט תעשייתי ונחולל כאן
את מה שהנביא ישעיהו ניבא בפרק ב.

  •   בעקרון צודק מיקי
    • 22:13
    • 24.12.11

    הבעיה היא שהאיטלקטואל הערבי מישראלי מתעב אותך, ראה : עזמי בשארה, אחמד טיבי ובדומיהם. אין ספק שדברים ישתנו פה, ואף אחד לא רואהאפשרות אחרת מלבד גוג ומגוג

125 דבריך נכונים והמסקנה היא, שלנו-השמאל-אין מה לחפש בארץ קיצונית שסופה ידוע  (לת) בת יענה
  • 14:08
  • 24.12.11

126 מה שאברהם בורג לא מספר לנו: חנה דרום ת-א
  • 14:12
  • 24.12.11

היא העובדה שמאחורי חזונו למדינה דו-לאומית, דו לשונית, רב-תרבותית - והפשטת ישראל מסמליה הלאומיים - קרי: מדינת כל אזרחיה - עומד הרעיון שליהודים לא תנתן בה אוטומטית אזרחות על בסיס "חוק השבות", אזרחות בה תנתן לכל מי שנולד בתחומי הטריטוריה של ישראל, הוריו ובני זוגו היו בה אזרחים וכן לכל הנרדפים על בסיס תפיסותיהם הפוליטיות. מה שאומר: הצפת מדינת ישראל במיליוני פליטים פלסטינאים. המשמעות היא: הפיכת היהודים ללא יותר מאשר קבוצת מיעוט אתנית. את ההשלכות לכך אני משאירה לדמיונו של כל יהודי חפץ חיים.

  •   הוא גם לא מספר לנו יוסטוס
    • 17:12
    • 24.12.11

    שעד היום לא עצרה ממשלת נתניהו ולו אדם אחד שמעסיק עובד זר לא חוקי, אחד ממאות האלפים שעברו את הגבול ממצרים וממשיכים להציף אותנו. העקר להמשיך להפחיד את האספסוף הימני שכבר רואה בכל הצעה שלא כוללת גירוש ערבים בגידה , מזימה להצפת המדינה ע"י מיליוני ערבים ומי יודע מה עוד מזמן לנו הדימיון החולני-מפוחד הזה.

  •   לא הבנת את ההמאמר: "אם נמשיך בדרך הימין, זו תוחלתנו"  (לת) ארם
    • 07:06
    • 25.12.11

127 שיקום ראש הממשלה יגיד דברו ויעשה מעשים. הוא מתחבא תחת מסך מילים  (לת) פונה לראש הממשלה
  • 14:22
  • 24.12.11

128 למעשה בורג אומר כאן: רעינון שתי המדינות לשני העמים כבר לא ישים. אנחנו בדרך למדינת כל אזרחיה - "ישראסטין" - כפי שכינה אותה מועמר קדאפי. ייתכן באמת שרעיון שתי המדינות כבר אבוד, ואופצית ישראסטין היא האופציה היחידה. ימים יגידו.  (לת) יעקב
  • 14:36
  • 24.12.11

129 אין לנו בעיה עם זה בורג, אבל הפלסטינים רוצים עצמאות. אתה כ"כ מתקדם שאתה יכול להחליט בשבילם?  (לת) תומכת שתי מדינות לכל אזרחיהן
  • 14:43
  • 24.12.11

130 אכול את הצפרדעים שלך בעצמך כי מהעיר כבר גורשת !  (לת) לא מעונין
  • 15:20
  • 24.12.11

131 נא ספר לקוראים שלך על אבא שלך ועל תיק אפרסק בננה
  • 15:46
  • 24.12.11

מה הייתה פרשת תיק אפרסק של חכ' בורגומדוע התיק נסגר

132 מצד אחד בורג בעצמו מודה שהעם הישראלי מעדיף את דרך הימין קוקו
  • 15:55
  • 24.12.11

מצד שני הוא אומר שכשהימין שולט זה בעצם דיקטטורה.
איך זה דיקטטורה אם זה רצון העם?
בורג רוצה להשליט את האידיאולוגיה שלו על פני רוב הציבור שדוחה את האידיאולוגיה הזאת השכם והערב. אז... מי כאן הפאשיסט ? מי כאן הדיקטטור?

לא טוב לך המצב? אז בבקשה, תעבוד כדי לשנות אותו, נסה לשכנע אנשים שהדרך הנכונה היא אחרת.

133 דברים עלובים ותבוסתנים מפיו של אדם עלוב דני סירקין
  • 16:00
  • 24.12.11

אותו אברום בורג שעזב את הפוליטיקה לטובת עסקיו או עיסוקיו אין לו זכות להטיף למדיניות או להציע הצעות, בעיקר כשהן כה טיפשיות. גישתו התבוסתנית וחוסר ההבנה שניתן וצריך לקיים גישה לאמית לצד ליברליזם הם הבסיס לכשלון השמאל. על אוטופיות מטופשות של מדינות רב לאמיות כבר שמענו אפילו הבלגים והקנדים השבעים בקושי מצליחים להחזיק מעמד יחד.

134 יישר כח על המאמר המדגים לאן מוביל אותנו הימין. אלי ק.
  • 16:05
  • 24.12.11

אכן כך-תחת שלטון הימין אנו מתקדמים לכוון מדינה דו לאומית שבה הפלסטינאים יהיו הרוב בנוסף לכך אנו הופכים למדינה קפיטליסטית קיצונית עם הרס מתקדם ביותר של מערכות הבריאות החינוך והרווחה.

135 במצב הנוכחי לא נותרה כל אפשרות אחרת אלא שלום כפוי. גם ביוגוסלביה השלום הוא שלום כפוי והוא עובד לא רע ועוד הולף ומשתפר משה לופיאנסקי
  • 19:08
  • 24.12.11

לפני שפונים אל פתרון המדינה הדו-לאומית כמשתמע במאמרו של א.בורג, יש לנסות את פתרון השלום הכפוי.
ארה"ב חייבת לכפות על ישראל להחזיר את המתנחלים מן הגדה והיא יכולה לעשות זאת די בקלות. אובמה יודע שרק זו היא הדרך, אלא שבשלב זה הוא מעדיף לחכות לנובמבר 2012. אנו מצידנו חייבים לתעל את כל לחצינו אל עבר השגרירות האמריקאית. יש להראות לאנשי השגרירות שמספרם של המיואשים בישראל המעונינים ב-Pax Americana כלל אינו זניח והוא הולך וגדל.
בעבר בצעו האמריקאים פעולות כפיה די מוצלחות על ישראל.
בינואר 57 נשא בן גוריון נאום גדול על נצחיותה של שארם-א-שיח ובדיוק מספר שעות לאחר מכן הגיעה איגרת מאיזנאור המצווה על ישראל להסתלק מסיני.
בן גוריון כלל לא ניסה להתווכח או להתמקח עם הנשיא האמריקאי. כעבור מספר שבועות הוחזרה סיני למצריים.
בשלבים הסופיים של המשא ומתן לשלום עם מצריים היו אלמנטים חזקים של כפיה. כמו למשל עבודתו הקשה של הנשיא קרטר ב-1978. שכפה על בגין את הנסיגה מכל חלקי סיני.

136 חייב כל ישראלי, שאינו לאומן פנאטי, להבין כי אם לא יהיו לנו העוז והתבונה לפנות את ההתנחלויות באופן חד צדדי ומידי, הרי שלנצח נאכל חרב. מלחמתנו בפלסטינאים לא תסתיים לעולם.  (לת) משה לופיאנסקי
  • 19:12
  • 24.12.11

137 בורג הוא מהקבוצה שנזרקה בבעיטה מהשלטון אבידן בן ישראל
  • 19:13
  • 24.12.11

בורג הוא מהקבוצה שנזרקה בבעיטה מהשלטון, וכנקמה בציבור הזה הוא נעשה אזרח צרפתי ומבקר ארסי של מנהיגיו הנבחרים. הוא, כמו רבים מחבריו השמאלנים, מנסים להיות רלוונטיים, אך התמונה היום ברורה מתמיד. העם אינו רוצה לא אותם ולא את משנתם. חשוב להזכיר שהוא עדיין יונק מעטיני המדינה, בפנסיה ובכל מיני הטבות נוספות. גם בהזה צריך לטפל. לא יתכן שמי שנהנה מכספי המדינה יילחם בה בדרכים כאלה.

138 אנא, ברק, כפה שלום עליינו ועל כל ישראל! משה לופיאנסקי
  • 19:15
  • 24.12.11


אנוכי מאותם ישראלים רבים המשתוקקים לכך שישראל תחזור להיות מדינה נורמלית. אין לנו כל עניין בהגדלת שטחה של המדינה ועל כן מייחלים אנו לכך שישראל תיפטר מההתנחלויות. ברור לכולנו שלאחר החזרת המתנחלים לישראל, גם הכבוש הצבאי "הרגיל" יבוא בהדרגה אל קיצו תוך לא ארוך במיוחד. ברק אובמה חייב להיות מודע לכך, כי הדרך האחת והיחידה ואין בלתה שבאמצעותה יוכל להצילנו מסרטן ההתנחלויות, היא דרך הכפיה.
אובמה חייב ל-כ-פ-ו-ת על ישראל להחזיר את המתנחלים לישראל. שפת הכפיה היא השפה היחידה שאותה ממשלת ישראל מסוגלת להבין ורק לארה"ב ישנה היכולת וישנם האמצעים לבצע את הכפיה ההכרחית הזאת. הבה נפנה לנשיא ארה"ב ונאמר לו: כפה שלום במזה"ת. אם אכן כך יעשה הנשיא, הרי שהוא ייכנס להיסטוריה היהודית, כגדול חסידי אומות העולם.

139 בורג מתוסכל ימני רגיל
  • 19:21
  • 24.12.11

וזורק על הימין את תסכוליו. הוא יודע שעתידו בפוליטיקה הישראלית סגור וחתום. אולי בצרפת הוא ייבחר לפרלמנט.

140 אפשר להבין תסכוליו של שנזרק למטה  (לת) לא צרפתי
  • 19:25
  • 24.12.11

141 הבושה רפאל
  • 21:11
  • 24.12.11

התקשורת לא תיתן לעובדות לבלבל אותה
הי הי, מה קורה? בסוף עוד יאמינו שטוב פה. ומה נעשה עם ההפחדות וההטפה הקבועה שרע פה, וקשה ואין עבודה והמחירים גבוהים והמקררים ריקים ושלל התיאורים החמורים הנשמעים תדיר בתקשורת בישראל? יכול להיות שממשלת נתניהו טובה לכלכלה הישראלית? לא, לא ניתן לזה יד. יש למגר את שלטון העריצות.
נתוני הלמ"ס המצוינים מוכיחים בפעם האלף שבישראל מתנהלים שני יקומים נפרדים: התקשורת והמציאות. קצב צמיחה אדיר במושגים עולמיים; יותר מ-100 אלף מקומות עבודה חדשים בשנה וחצי האחרונות, השכר הממוצע עולה בקביעות ואיתו כוח הקנייה. ככלל, תיק הנכסים של הציבור עולה - כלומר כסף אמיתי שיש ביד. האזרח הישראלי נהנה מעלייה ברמת החיים שאין כמותה בעולם. אלו נתונים מוסמכים המקובלים על הבנק העולמי. וכל זה, לא ייאמן, בלי מו"מ עם הפלשתינים (אדרבה, הם מוזמנים).
לו השיג אובאמה חצי מההישגים של ממשלת ישראל, כי אז היה כובש את אמריקה. אבל אצלנו נתניהו הוא סמרטוט אדום בפניה של תקשורת עוינת המגבה בעיקר את האופוזיציה, ואינה מכירה טובה גם מול נתונים כאלה. מבחינתה, ישראל היא מדינת עולם שלישי, שכלכלתה מפגרת ואזרחיה מתגוללים ברחובות ובטנם נפוחה מרעב.
קוראים יקרים, שימו לב לכותרות ולפרשנים שרובם ככולם ממוקמים אתם-יודעים-היכן במפה הפוליטית. לאחר מכן השוו את דבריהם לנתונים האובייקטיביים. איתם, כנראה, קשה להתווכח. איך אמר פעם לי עיתונאי צדקן: התקשורת בהגדרתה צריכה להיות נגד הממשלה. אתם הבנתם את זה? לא ראינו אותו ואת חבריו מתייצבים נגד ממשלות השמאל, למרות שהובילו את ישראל לעברי פי פחת מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. אבל ככל שזה נוגע לממשלת נתניהו, כל האמצעים כשרים: הפחדות, איומים, חלונות (של הזדמנויות דמיוניות), השוואות מופרכות (למצרים) ועוד. שקרים.
קראתי באיזה מקום מאמר של עיתונאי מאותה כת, על כך שאין אצלנו ממש דמוקרטיה. אלו השמצות שאנחנו רגילים בהן. מה שעניין היה הדימוי של אותו עיתונאי, מעשה מופת ספרותי: גם אצלנו, אמר ברצינות תהומית, שולטים המובארקים (נשבע לכם שזה מה שהיה כתוב). האמת היא שהמובארקים היחידים שנותרו פה נמצאים בעיתונות הישראלית המחכה למהפכה משלה.

142 ישראלים: אתם רוצים לירוק בפני העולם כולו? בסדר - אבל תסתדרו בלי כל סיוע מבחוץ! קץ לכל הסיוע האמריקאי לאלתר!!! תסתדרו בלי השלשה מיליארדים דולר לשנה! תסתדרו בלי גיבוי דיפלומטי! לפרק את אייפק -- AIPAC! משלם מסים אמריקאי
  • 21:28
  • 24.12.11

ואז נראה איך הימין מסתדר מול 100 מליוני ערבים....

143 נשלח מהג׳יפ, מהאייפד שבורג קנה על חשבון פיטר
  • 21:33
  • 24.12.11

הפרנסה של מפוטרי פרי גליל. חלאת המין האנושי האיש הזה, בלי קשר ימין או שמאל, אופורטוניסט אגואיסט נצלן ומכוער

144 מלאכתם של צדיקים שמאלנים נעשית בידי בני בליעל מן הימין.......... איזי ריידר
  • 22:01
  • 24.12.11

מאמר מבריק. יש להניח לימין הקיקיוני לדרדר את ישראל לאפרטהייד ואז מחורבותיו של משטר זמני זה, תוקם סופסופ המדינה הדו לאומית אמן כן יהי רצון אינשאללה

145 בורג אתה בורג קטן ותו לא. פחדנים לא בנו את המדינה הזאת.  (לת) יהודי שלא מפחד מאובמה
  • 22:17
  • 24.12.11

  •   פחדנים לא בנו... אבל ימנים מטורפים וכוהני דת הורסים את המדינה הזאת  (לת) השטחים הכבושים לא המדינה הזאת
    • 23:13
    • 24.12.11

146 מה שנכון הוא שה"עם" קיבל את מה שבחר, אבל הפשע הקדמון של "העבודה". דנה
  • 22:51
  • 24.12.11

לא יצאו בזמן מהשטחים, למרות שהיו כמה וכמה נקודות יציאה שפויות.
תמיד ניסו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה (כמו ארץ ישראל),
וכמה מהם גם נהנו להיזכר בימי החלוצים באמצעות המתנחלים יפי הבלורית
והתואר.

147 אין מדינה בעולם שלא מזוהה עם לאום כלשהו, ופשוט שייכת ל"אזרחים" אחת שחושבת
  • 23:13
  • 24.12.11

הטבע האנושי מזדהה עם עמים וקבוצות אתניות, והטבע הזה לא משתנה. לא אצל היהודים המתבוללים ובטח לא אצל הערבים שזהותם הלאומית והדתית חזקה ביותר. ולכן אם תהיה כאן מדינה אחת היא תהיה ערבית, ואנחנו נהיה בים כתוכניתם העתיקה של שונאינו הערבים.

לעם היהודי יש זכות לשמור על מדינתו כמדינת לאום יהודית עם זכויות מלאות לבני מיעוטים. הכותב שוכח שהעם היהודי עצמו הוא מיעוט נרדף בתוך שכונה ערבית עבריינית גדולה של המזרח התיכון. להם- 22 מדינות, לנו ארץ אחת, ואין מי שיבטיח לנו אזרחות במקרה של שואה נוספת. אבל השמאלנים יש להם דרכון זר בכיס ולא אכפת להם לעשות ניסוי במליוני יהודים יוצאי ארצות ערב שאין להם לאן ללכת, שיש להם רק אזרחות ישראלית

  •   זה היה נכון בתקופת התנ"ך סוציולוג
    • 01:22
    • 25.12.11

    אין היום מדינה שמורכבת רק מקבוצה אתנית אחת. אולי מיקרונזיה ועוד כמה כאלה. כל המדינות בעולם, גם הלא דמוקרטיות, שייכות לאזרחיהן. כל אזרח מוגדר כשייך ללאום והלאום לא מודגר על פי מוצא אתני אלא על פי האזרחות. פרט לישראל כמובן שבה נזכרו להיות גזענים בעידן שבו הגזענות כבר מוקצית מחמת מיאוס בעולם כולו ומקובלת כמשהו שעבר זמנו. הלאום בה מוגד על-פי דת ומוצא אתני ואני לא מבין איך עדיין יש מדינות שנותנות לישראל מהסוג הזה לגיטימציה. אבל אני בהחלט מבין את הפחד של חלק גדול מהאוכלוסיה בישראל, החלק שכולנו יודעים מי הוא שלא מצליח להוציא את עצמו מהנחשלות שלו ושלוקה מהסיבה הזאת ברגשי נחיתות קשים, לכן שנאתו למיעוט הערבי שמאיים לעקוף אותו בסיבוב ולהיות פחות נחות ממנו, היא שמניעה את נטייתו לימין ולא באמת כהשקפה פוליטית שנובעת ממחשבה רציונלית

148 דברים אמיתיים אבל הבעיה.... מיכאל
  • 00:17
  • 25.12.11

שהימין הזה מוליך את ילדינו שלנו לאבדון .
בשתיקה שלנו נהיה שותפים למעשה העקידה ,
אלא אם כן נחנך להישתמטות מהצבא , וגם זה לא מבטיח כלום .
לגבי הקיום שלנו במדינת המדון הזאת

149 45 שנים אומרים 2מדינות .לא קרה ולא יקרה  (לת) איל
  • 01:39
  • 25.12.11

150 מסתובב הרבה בארץ,אחרת היה יודע בורג כנראה לא
  • 04:53
  • 25.12.11

שישראל תהיה מדינה אחת ל 3 עמים..
הסודנים,250 אלף תושבים,כבר הקימו להם מיני מדינה בדרום תל אביב,והשמים הם הגבול.

151 אבו מאזן נפגש עם רוצחות יוסף
  • 06:30
  • 25.12.11

ואנחנו מלקים את עצמינו מבוקר עד לילה על תהליך שלום והרי כולם זוכרים שאולמרט וברק הציעו הכל לפלסטינים וביבי הקפיא שנה את הבניה ומה קיבלנו טילים ועופרת יצוקה ושלום בין חמאס לפתח הגיע הזמן להתעורר ולהבין שאין כרגע עם מי לעשות שלום ולא בהכל ביבי וחבריו אשמים כרגע הממשלה לא ימנית ברק וביבי הם צמד מנהיגים שסוחבים יפה את העגלה למען המטרה היחידה שהיא אירן..

152 חבל שהחלום הציוני מגיע אל קיצו בעטיים של אנשים קצרי ראות ומחשבה !  (לת) ארם
  • 07:03
  • 25.12.11

153 כשאברום רץ למרחקים ציפי
  • 07:40
  • 25.12.11

אני מבינה שזו בעיה להתעדכן במה שמתרחש באיזור בזמן שרצים (אני מתכוונת לספורטאי אברום) אבל ההצעה שלו כנראה נהגתה בזמן שהשתחררו לו כמויות של דופמינים. או בלשון עממית- הצעה הזויה.

154 צודק מר בורג , הימין ישלוט תקופה מסוימת ואח"כ יוחלף בן יוסף
  • 08:18
  • 25.12.11

ובדרך יגרום נזקים עצומים, מלחמת מצווה עם עשרות אלפי הרוגים, חקיקה פאשיסטית, ומכירת המדינה והציבור לטייקונים עברינים. אז מה ? - יעברו שנות דור ואולי יותר ואחרי כן יהיה מקום (נקווה) לבנות חברה על בסיס ערכים סוציאל דמוקרטים ברי קימא להבטיח קיום וחיים- לאחרשלטון האטד.

155 רוצה שלום ראם
  • 08:27
  • 25.12.11

העם רוצה שלום, אבל תמיד יש מישהו שמונע אותו ממנו. גם יהודים וגם ערבים . השלטון של ארגוני הטרור בשטחים רק מונעת מאיתנו את אותו שלום מיוחל. האביב הערבי עדיין לא הגיע לשטחים. העם רוצה צדק בטחוני

156 אין הבדל בין דעותיו של בורג ומעשיו של הימין, זה מדבר על מדינה דו לאומית דה יורה והימין מבצע דה פקטו. וחוץ על אף שמשמעות שניהם עצובה ומטרידה, נהינתי (אינטלקטואלית) לקרוא את הכתבה .  (לת) טלו קורה מבין עינכם-רחלי
  • 09:03
  • 25.12.11

157 אברהם בורג ממשיך לירוק לצלחת של יוסף בורג חסר לו בורג
  • 10:08
  • 25.12.11

אין ספק שהשמאלנות היא מחלה ממארת וקשה !!!!!

158 דברי בורג דברי אמת והוא צודק ארתי
  • 15:58
  • 25.12.11

פוליטיקה ימינית לאומנית והמשך בניית ההתנחליות והליכה וסיפוח אדמות כיבוש וצמצום זכויות האדם הם הפנים האמיתיות של מדינת ישראל והם שמדברים ודיבר על תחליף מול קהל חו"ל לא הגשים או יגשים כלום ואפילו משתפים פעולה במציאות זו
לא היתה ולא קיימת "ישראל אחרת" בעלת יכולת להשפיע על המציאות שתוארה לעיל

159 אברהם תודה, מאמר חזק ונכון.  (לת) ל
  • 22:57
  • 30.12.11

פרוייקטים מיוחדים