המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

האמת של כהנא ניצחה

התעלמותו של הציבור הישראלי מהקיפאון במו"מ עם הפלסטינים נובעת מתפישת מציאות הפוכה מזו שהיתה נחלתו ב-1993, עת נחתם הסכם אוסלו. הנכונות לפשרה ולחלוקה שהפגין אז שבה והתחלפה באמונה, ש"כולה שלי". האשליה, כי ניתן לקבל את הכלה (א"י) ללא הנדוניה (הפלסטינים), חזרה והשתלטה על התודעה הישראלית.

את הסכנה של אובדן הרוב היהודי בין הים לירדן צובעים ב"עובדות" מרגיעות כמו הוצאת תושבי עזה מהחשבון בגלל ההתנתקות, איונם של מיליון תושבים בגדה המערבית מפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ו"הבטחה" שהעימות הבא יאפשר "תג מחיר" לאומי, שיהפוך את ירדן ל"מולדת הפלסטינית". יש גם "דמוקרטים" בקרבנו הסבורים, שבסמכותם להציע לפלסטינים אזרחות ירדנית, או "אזרחות ישראלית מותנית בנאמנות לציונות", כדי שרק יהודים ימשיכו להיות בעלי זכות ההכרעה ביחס לאדמה שעליה חיים פלסטינים.

הפגיעה בביטחון האישי ובכלכלה בימי האינתיפאדות נראית כסיוט רחוק. "חומת מגן", "עופרת יצוקה", גדר הביטחון, הדרתם של הפלסטינים ממזרח ירושלים והכפלת מספר המתנחלים נתפשים כתשובה היחידה לטרור החמאסי, אך גם לדרך המדינית שבה בחר מחמוד עבאס. המלחמה בטרור של המנגנונים הפלסטיניים בגדה נתפשת כברורה מאליה, אף על פי שעזה שבשליטת החמאס מראה לנו שהדברים יכולים להתפתח אחרת.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

השליטה בעם אחר, נטול זכויות אזרחיות, אינה נחשבת עוד כסותרת את המשטר הדמוקרטי וכמאיימת על חוסנה המוסרי של החברה בישראל. הרוח הרעה הנושבת ממסדרונות הכנסת והממשלה מתבססת על עקרונות "על-ממלכתיים" - ההבטחה המקראית לעם היהודי גוברת על הזכויות הארציות של הפלסטינים, הארץ גוברת על המדינה במסגרת הגשמת הייעוד המשיחי, פסקי הלכה מכניעים את שלטון החוק, חוקי הכנסת מכריעים את זכויות המיעוט והפרט, והכוח להשתיק מביס את הזכות למחות.

העמדה הבינלאומית והלחץ האמריקאי, שגררו את יצחק שמיר למדריד, זוכים שוב לביטול בסגנון "או"ם שמום". הישראלים משוכנעים שמספר "הקימות" של הנבחרים האמריקאים בנאומו של בנימין נתניהו מבטיח לו עוד קדנציה נטולת לחץ אפקטיבי. כי הרי אפשר לנאום בבר-אילן ובאותה עת לדחות את הפרמטרים להסדר קבע. ניתן להכריז על "הקפאה" ולאפשר גידול של עשרות אלפים במספר הישראלים ביהודה ושומרון. כך ייתכן לאמץ בחום את הצעת הקוורטט, אך גם לסרב להגיש הצעה ישראלית מול הפלסטינית.

השחיקה שחלה בתדמיתה ובאמינותה של ישראל בדעת הקהל העולמית ובקרב מנהיגיה מוצגת כ"אותה אנטישמיות בשינוי אדרת". תהליך הדה-לגיטימציה של מפעל ההתנחלויות הפורח וההתנגדות להמשך שליטת ישראל בשטחים מתוארים כ"הסתה פרועה". והתירוץ האחרון - התהפוכות בעולם הערבי יובילו בהכרח ל"חורף איסלאמי" אנטי ישראלי, ואין זה מותנה במעשינו, כי הרי "הערבים הם אותם ערבים והים הוא אותו ים".

בפגישתנו הלא מתוכננת בחברון, לאחרונה, הסביר ברוך מרזל את השינוי בתפישה הישראלית בקצרה: "האמת ניצחה", טען על רקע רחוב השוהדא הריק להחריד מנוכחות תושביו הפלסטינים, "הראיה לכך היא מספרם ההולך ומתמעט של המשתתפים באזכרה ליצחק רבין מול מספרם העולה וגובר באזכרה למאיר כהנא".

Read this article in English: The truth, i.e., Kahane won out




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 במזרח התיכון, רק ישראל מקיימת את החלטות האו"ם. ב- 1975 האו"ם החליט שציונות היא גזענות, ומאז הימין שוקד על קיום ההחלטה.  (לת) איש
  • 04:26
  • 25.12.11

  •   מבריק!  (לת) אני
    • 11:09
    • 25.12.11

  •   הבעיה היא בציונות המכריחה את כולנו להאמין שישנו אל שמחלק אדמות לזה ולזה. רחל אנטי ציונית
    • 12:56
    • 25.12.11

    רק בגלל שיש לציונות כח צבאי היא מיישמת את עקרונות העליונות הגזעית.

  •   דוד בו גוריון השיב כבר תשובה לכול האנטי ציונים : " ויען שמעון ויאמר לו (לשליחו של אנטיוכוס) לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו" מקבים א' טו' לג-לד. לא תצליח לבלבל אותנו אם עיוות האמת והמוסר הדורש לגרש יהודים מאדמת אבותם, ולתת אדמה זו למהגרים מארצות ערב. אל תפחיד אותנו עם טרור. אם יש טרור ממגרים אותו בכוח (כך שמעתי שצריך לעשות "לטרור היהודי" רק לפני כמה ימים....) אם הכוח לא עוזר אז מפעילים יותר כוח, ואם גם זה לא עוזר מכסחים את הצורה של הטרוריסט עד לכניעה ללא תנאי, ההיסטוריה מלמדת שאפשר וחייבים למגר טרור. חייבים רק לפעול בעצמה ובנחישות.  (לת) אוהב ישראל
    • 15:56
    • 25.12.11

  •   קבל תיקון-אחרי שתקרא את אמנת החמאס בעיון, הכהניסטים שלנו יראו פתאום שיא הנאורות וההמתינות  (לת) הכל בחיים יחסי
    • 16:08
    • 25.12.11

  •   לא נכון אור
    • 16:27
    • 25.12.11

    רחל, המנהיגות הציונית חילונית, שהקימה את המדינה, תמיד ידעה לוותר על שטח בתמורה למדינה יהודית ודמוקראטית. ועדת פיל, תוכנית בולטימור והחלטת החלוקה

  •   שטויות ישעיהו
    • 17:32
    • 25.12.11

    לא הקב"ה אלא האו"ם בהחלטותיו, החל מהחלטת המנדט, קבע שלעם היהודי מגיע, כמו לכל עם אחר, בית לאומי. מה שאיננו חוקי זו מדינת ירדן. 77% משטח הבית הלאומי שלנו נתנו ע"י הממדט הבריטי לנסיך האשמי. אח"כ פלש עבדאללה ליהודה ושומרון (רק בריטניה ופקיסטן הכירו בשלטון ירדן שם), בזמן שמדינות ערב יצאו במתקפה כדי למחות את ישראל שהוקמה אחרי הצבעת האו"ם על חלוקה (המלצה של העצרת הכללית), אותה דחו הערבים ולפיכך איננה קיימת עוד. הבורות שלך מרקיעה שחקים. ולחשוב שאת מצביעה לכנסת? נו, טוב, גם ללוקים בנפשם, החדורים שנאה עצמית, יש זכות הצבעה.

  •   בור מאשים בבורות אור
    • 19:59
    • 25.12.11

    המנדט קבע בית לאומי בארץ ישראל ולא בכול ארץ ישראל. ההסתדרות הציונית מעולם לא דרשה את כול עבר הירדן אלא רק חלק קטן ממנו(18 אלף קמ"ר מתןך 90). חבר הלאומים שאישר את הבית הלאומי אישר גם את החלוקה הזו. לכן אי אפשר לבחור מה מתאים לך. החלטה 181 נדחתה על ידי הפלסטינים אך הזכות להגדרה עתמית עומדת להם. האו"מ מחדש אותה כול שנה. אז בינתיים לך תעמיד את עצמך בפינה ותתחיל ללמוד ותעמוד אחריי בתור לקלפיי. אם אתה רוצה להדיר נשים, תתחיל מאצלך בבית

  •   על פי מה קבעת את זה? בור
    • 16:45
    • 26.12.11

    הרי ישראל העניקה זכויות אזרח לערבים בקירבה. לא ככה?!

  •   The Histadrut Accept what was possible to have but it was not what they asked for. The So called Paletinians NEVER made any compromises and if they will not change this atitude they will have nothing  (לת) Open ur eyes
    • 21:58
    • 26.12.11

  •   למה כל כך סתמי וקצר? תואיל הרחיב כדי שכולנו נלמד  (לת) שולי
    • 08:41
    • 27.12.11

  •   אוהב ישראל- טרור חובה למגר אבל שאיפה לעצמאות לאומית פלסטינית שגם דוד בן גוריון הכיר בה גל
    • 16:55
    • 27.12.11

    מקובלת עליך?

02 הערבים ואנחנו ,נראה שמחליפים אופי..אנחנו הטרוריסטיים והם מחפשים דרכים אחרות..  (לת) dan yeroucham
  • 05:14
  • 25.12.11

  •   כשביבי יצטלם מחובק עם יורם שקולניק כמו שאוב מאזן הצטלם עם אמנא מונה...יהיה משקל לדבריך...  (לת) לא מדויק
    • 09:49
    • 25.12.11

  •   מעדיף להחליף ולא להתפוצץ באוטובוס,,הם אשמים באפטרהייד,,אם לא היו מתפוצצים עלינו היו היה ראש ממשלה ערבי,,עובדה שהם באונברסיטאות וגם בכנסת המקוללת הזאת עם התרבות הקולקלת!!  (לת) החלפות!
    • 10:38
    • 25.12.11

  •   משיח ר"ת מדליקים שמונת ימי חנוכה,,,צמח=ציצית מזוזה חנוכיה !!זו התשובה ל-אהמד=המן א ו-ד =נ בגמטריה !!  (לת) המשיח נולד--צמח בן דויד!!
    • 10:44
    • 25.12.11

  •   שקולניק במרכז הליכוד באלתזר
    • 01:31
    • 26.12.11

    ואם תסתובב ברחובות ירושלים תראה שלטים המנציחים פיגועים של "לוחמי" האצ"ל והלח"י בהם נהרגו עשרות חפים מפשע.
    אז מה כבר ההבדל?
    (למתקשים: אין הצדקה לפגישת אבו מאזן עם הרוצחת, אך ישראל לא טובה בהרבה)

03 Marzel is rite it's look like it... and marzel is the face of Israel. He is the face of cooooooooooooooooooooolam your face and your fac and your face......make no mistakes. that's how Israel and YOU are looking to the outside world....GOOD LUCK  (לת) Netanyahoo tove layehoodim
  • 05:42
  • 25.12.11

04 האסון העתידי שהישראלים מביאים על עצמם יגיע להם בצדק. אסף
  • 06:12
  • 25.12.11

החזירות הלאומנית שמשולחת כל היגיון ומוסר תתוגמל כראוי ע"י ההתפתחויות הבלתי נמנעות. מי שרואה את הבעיה ולא יוצא לרחוב אשם לא פחות במה שיהיה כאן. הקטטוניות של האזרח הישראלי הגיעה עד גועל נפש

05 אבו מאזן מבקר את אמנא מונא והשמאל שוב עוצם עיניים ליכודניק
  • 06:18
  • 25.12.11

בשביל זה לעם נמאס מכם. אין קשר לכהנא.

  •   הוא מבקר אותה ואנחנו, ב"ה, מבקרים בגדה וממשיכים להתנחל.  (לת) אמנה גוש
    • 07:22
    • 25.12.11

  •   נו באמת אורי
    • 07:56
    • 25.12.11

    ובגלל שעבאס מבקר את אמנא מונא, אתה רוצה להפוך אותו ואת מונא לאזרחים ישראלים, ו/או להפוך את ישראל לאחראית היחידה על הרווחה והתשתיות של הפלסטינים? כי זו המשמעות של סיפוח השטחים!

  •   השמאל לא עוצם עיניים לכלום. אתם העיוורים. הפלסטינים הם קוץ בבשרנו. אתם מתעקשים להשאירו שם. דג קר
    • 08:06
    • 25.12.11

    יש רק שתי סיבות אפשריות להמשך ההחזקה בשטחים.
    אחת: "זכותנו" עליהם.
    שנייה: ענייני ביטחון.

    יש שתי תשובות פשוטות לשתי הסיבות.
    לראשונה: יש זכויות ויש אינטרסים. האינטרסים גוברים - אולי "זכותי" לשבת בקרית ארבע, אבל בנסיבות שבהן עם זר ושונא יושב סביבה, מימוש הזכות הוא טמטום (וכרוך, כמו שאננחנו רואים, בדיכוי מסיבי. ולא, לא כל הערבים רוצחים).
    לשנייה: אנחנו מספיק חזקים כדי להתמודד צבאית עם כל איום מצד פלסטין עצמאית. איך אני יודע? יש מסביבנו גם לבנון ומצרים וירדן וסוריה וסעודיה ותימן ואיראן. ועזה. במציאות שבה צה"ל חזק כ"כ, מי שמשתמש בנימוקים ביטחוניים כדי להשאיר את השטחים בידינו הוא או שקרן או פחדן.

    "השמאל" - קרי מי שמבקש להיפרד סוף סוף מן השטחים על תושביהם - אינו עיוור לשנאה הפלסטינית. הוא רק חושב שהסיבות לשנאה קצת יותר מורכבות ממה שחושב הימין הפשיסטי (אמרתי "מורכבות". לא, הם לא שונאים אותנו רק בגלל הכיבוש), ששנאה היא לא סיבה לדיכוי, ושהדיכוי הזה גורר אותנו ביגון שאולה.

    וסתם שאלה - אם ליברמן יהיה ראש ממשלה בעוד 15 שנה ויגאל עמיר ישוחרר תחת נשיאותו של כצ'לה, ליברמן ילך לבקר אותו או לא ילך לבקר אותו?

  •   שמאל אנטישמי עושה השוואות. נא לא להפריע.  (לת) ד"ר א"י כהן
    • 09:33
    • 25.12.11

  •   דג קר - יופי של תשובה, הלוואי והיו לימנים בראש שתיים-שלוש יחידות IQ כדי להבין זאת...  (לת) אזוב שבקיר
    • 15:15
    • 25.12.11

  •   לקאלטע פיש, אתה צודק שיש קוץ אך קוץ עוקרים, לא נותנים לו זכויות... ואת הבלוף שאנו חזקים ולכן יכולים לקחת סיכון, ראינו בהתפוצצות הזיות אוסלו ואלפי הנרצחים והנכים בעטיו, הרי טענתם שתמיד ניתן להחזיר את הגלגל עקב כוחנו... אך אדרבה, אם אתה מקבל את זכותנו, אחרת פשוט אינך ציוני, בוא נדון על האינטרסים החיוניים לנו, תודעה, בטחון, מים ועוד, מה הם הקווים האדומים שלך בעטיים? האם יש לך בכלל קווים אדומים? מכאן הנגזר לעניין הר הבית, ירושלים, הבקעה, מערב השומרון, האזור מול נמל התעופה בן גוריון וצירי הרוחב האסטרטגיים לרבות 443 , מעולם אתם השמאל הקיצוני לא הצלחתם להרים את הכפפה, אני עדיין ממתין... לממשלת גולדה ואלון היו תשובות ציוניות ורציונאליות, לכן אתם כ"כ שונאים אותם... ובהתייחסות לפראותך וגסטות רוחך בהתייחסותך לימין/מרכז, נא התייחסותך להגדרת אופוזיציה ממומנת ע"י מדינות זרות עויינות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:11
    • 25.12.11

  •   החיבה שמרעיף אבו (המתון) מאזן על רוצחים כמו סמיר קונטאר או אמנא מונה, מוכיחה שכוונתו האמיתית היא לא שלום אלא רצח יהודים. ובגלל זה יש לספח את השטחים ולגרש את אלו שרוצים להשמידנו.  (לת) כן אורי-באמת
    • 16:18
    • 25.12.11

  •   לפי תגובתך הרבה ברור שמבחינתך כהנא צדק!  (לת) ברק
    • 17:56
    • 25.12.11

  •   הפיגועים היו תוצאה ישירה של היעדר הגבולות. ואתה צודק שאין לי קווים אדומים - לפחות לא במקומות שאתה רוצה להציב אותם. דג קר
    • 00:28
    • 26.12.11

    לשיטתי עדיפה שכנה שלמה ועצמאית משכנה מבותרת, זועמת ומתוסכלת.
    (ולא, זה לא נכון שבכל מקרה ישנאו אותנו. השנאה אינה שווה בכל מקום. לא כל הערבים שונאים אותנו, ולמדיניות שלנו בהחלט יש השפעה על עוצמתה. אתה חושב שבירדן, למשל, שונאים כמו בשטחים? או בקטר?)
    אתה צודק שיש לנו אינטרסים קריטיים ביו"ש בתחום המים. אז מה? יש לנו אינטרסים קריטיים בתחום הזה גם בלבנון ובסוריה.
    תגיד, אגב - יש אצלך שמאל לא קיצוני? אולמרט שרצה לתת לאבו מאזן כמעט הכול נחשב אצלך שמאל קיצוני? ביבי עפ"י נאום חלוקת הארץ שלו, גם הוא שמאל קיצוני? ליברמן, שרוצה לתת לפלסטינים אפילו את אום אל פאחם - גם כן שמאל קיצוני?
    ובאמת לא ברורה לי הדאגה הגדולה לשדה התעופה בן גוריון. הרי חיזבאללה וסוריה וכנראה גם חמאס כבר מזמן יכלו לטווח אותו אילו רצו. מה מפריע להם? גם חיפה כבר מזמן היתה עולה בלהבות אם לאסד או לנסראללה היה מתחשק. וסקאדים על בתי הזיקוק נשמעים לי רעיון הרבה יותר גרוע מקסאמים על בן גוריון. אז למה לעזאזל אנחנו לא כובשים כבר עכשיו את כל סוריה ולבנון ומנקים אותן מכל איום?

  •   ואיך אתה בדיוק מתכוון לעשות את זה?  (לת) גל
    • 16:56
    • 27.12.11

06 קביעתך היא קלות בלתי נסבלת של החמרה ליהודים והקלה לפלסטינים - אולי אדוני יש להחמיר תחילה עם הערבים שהרי הם-הם שתקפנו אותנו תחילה ולא אנחנו - או שגם כאן אתה תטען כי "אנחנו התחלנו...". אז בבקשה תתחיל מההתחלה אחד לאחד מי הם כאן הרעים ומי הטובים בוכהלטריה מלאה בלי להפחית הרוג אחד משנת 1920 - ככה עושים חשבון ולא "העולם כולו נגדנו...," אז צריך להוריד את המכנסיים. אולי אתה אני לא.  (לת) אלי מייזליש
  • 07:02
  • 25.12.11

  •   הם אמנם תקפו תחילה אחרי שהם הבינו שהציונות חומדת לעצמה את כל הארץ. ב-49 רק 27 אחוז מאדמות המדינה ניקנו, כל היתר סופח בדרכים ערמומיות.  (לת) מיזלי
    • 08:03
    • 25.12.11

  •   הערבים תקפו והיהודים תקפו והישראלים תקפו והערבים תקפו וכו' וכו' וכו' אורני
    • 08:55
    • 25.12.11

    היו כמה התחלות. הערבים פתחו במלחמות או בפרעות נגד הישראלים וגם הישראלים פתחו במלחמות ויזמו פעולות התקפיות שונות שחשבו שיש לבצען נגד הערבים. הישראלים, כיוון שהם הצד החזק בהרבה, הרגו הרבה יותר ערבים ממספר היהודים שהרגו הערבים, בעיקר בהפצצות על צור, צידון, בירות, עזה והרבה מקומות אחרים. מה זה אומר שהישראלים גרועים יותר מהערבים או לא צודקים?

  •   אין צורך לעסוק במה שהיה ולטחון שוב ושוב את הסיפור-מהתחלה שיש לו שני פנים. צריך לפתור את הבעיה עכשיו ובהתאם לנתונים כיום. המאמר מצמרר באמת הנוקבת שבו. הבעיה היא, שאין עם מי לדבר, לא בצד השני אלא בצד שלנו, בתוך מדינת ישראל.  (לת) איזה ייאוש!
    • 09:57
    • 25.12.11

  •   אבל המורה, הוא התחיל...  (לת) מתושלח
    • 11:10
    • 25.12.11

  •   "אבל הוא התחיל קודם!!" אשר
    • 11:32
    • 25.12.11

    הילד שלי(בן 3) על אחיו(בן 2)

  •   תיקון טעות אור
    • 16:29
    • 25.12.11

    עד 1947 היהודים רכשו רק 7% מהאדמות של ארץ ישראל.

07 הצביעות של הימין הישראלי מודרניסט
  • 07:08
  • 25.12.11

מ"י מתרעמת על כך שמדינות זרות מתערבות בענייניה הפנימיים אך היא בעצמה מתערבת בעניניה הפנימיים של ירדן ומאלצת אותה להיות פלסטין.

דרך אגב, המדינות הזרות אינן מתערבות בעניניה הפנימיים של ישראל אלא העניניה החיצוניים. השטחים אינם חלק ממ"י ולכן ההתערבות היא בעניניה החיצוניים של ישראל ולא הפנימיים.

  •   "ירדן היא פלסטין ומי שטוען אחרת הוא בוגד" מי אמר את זה? כהנא? ממש לא...המלך חוסיין! אז לא נותר לימין הישראלי רק להסכים.  (לת) קבל תיקון
    • 15:30
    • 25.12.11

08 טרנספר, זוהי התשובה האפשרית היחידה לחזונו של כהנא אמיר, י-ם
  • 07:10
  • 25.12.11

ואתם, בסכלות רבה, מסרבים לקבלה עד כי יהיה מאוחר מדי.
אין בעם היהודי החי במדינת ישראל רוב התומך בפתרון שתי המדינות עפ"י חזון השמאל. בין אם זה של השמאל המתקרא ישראלי ובין אם זה המייצג את הימין הפלסטיני. ברור לכל הפוקח עיניו לרווחה כי האלמנט עליו נופלות שתי תנועות השמאל הללו הוא אי השיוויון הפוליטי המובנה בחזונן. קרי, שתיהן תומכות בטרנספר ליהודי יו"ש אך נמנעות מן הקריאה לטרנספר ערבים מן השטח הישראלי אל זה הערבי. צביעות זו היא המכשילה את קבלת הפתרונות המוצע ים על ידן. העם בישראל אינו טיפש ולא יתן ידו לויתורים קרקעיים, זמניים או ארוכי טווח, ולגירוש בניו מלב ארץ ישראל המקראית ללא תמורה הולמת.
התמורה יחידה שתתפס כאמינה תהיה ויתור מקביל מצד הערבים ופינויים הכולל מתוך השטח שיוותר בידי מדינת ישראל.
הכבירו מילים ככל שתאוו אולם, דעו, המפלגה שתציג ותדרוש פתרון המבוסס על קווים אלו , היא המפלגה שתנהיג את ישראל בעשורים הבאים והיא זו שתבסס את השלום היהודי-ערבי.

09 מי שלא הסיק מסקנות ברורות מהאסון שקרה לנו אחרי הסכם אוסלו, שבו ניסינו בכנות לעשות שלום עם הערבים , הוא עוור, חסר תובנה למציאות או שחי ביקום אחר . זו הסיבה להתרסקות השמאל וכל השאר בבל"ת ! ואתה יכול להמשיך ולפטפט את עצמך לדעת עד קץ הימים .  (לת) פעם מרץ היום ליברמן
  • 07:56
  • 25.12.11

  •   ניסינו לעשות שלום וחשבנו שרצח רבין יזרז את בוא השלום שטוף מוח תמידי
    • 17:09
    • 25.12.11

    האסון עוד לא קרה לנו. הוא לפנינו.

10 לא טרור חמאסי - טרור פלסטיני מודרניסט
  • 08:09
  • 25.12.11

למה, מרואן ברגותי חמאסניק? רוצחי משפחת פוגל אינם מהחזית העממית? תפסיקו כבר לשקר. פשעי המלחמה הפלסטיניים קברו שוב את חלומם לעצמאות לאומית. פרט למיעוט זעיר כל הישראלים מוכנים לפשרה טריטוריאלית תוך הכרה בזכויות האחר. פרט למיעוט זעיר, הפלסטינים סירבו ומסרבים לכל פיתרון. למה לשקר כל הזמן? איך לדעתכם יעזרו לכם שקריכם?

  •   מיקומו של המיעוט גל
    • 07:17
    • 26.12.11

    חשבת על כך, שננית ואתה צודק, והמיעוט אצלנו שלא רוצה בהסדר מנהיג במקרה את המדינה המבובלבת הזו, ואצלם המיעוט שרוצה מנהיג את הפלסטינים?

11 פרופסור לייבוביץ ראה את הנולד- את אותה תופעה שאתה מתאר- את היודונאצי- ברוך מרזל שאינו שונה מאם תרצו,כולם- השורות של ביברמן בממשלה, בכנסת, בכל מוסד ציבורי, כולל במשטרה,ראה כותרת ראשית היום  (לת) שומר חוק
  • 08:32
  • 25.12.11

12 אין ציונות אחרת ואכן התוחלת הדמוקרטית היא פארסה  (לת) אריק
  • 08:51
  • 25.12.11

  •   נכון מאוד. ציונות ודימוקרטיה לא ילכו ביחד. כמו הלאומנות בכל מקום בעולם.  (לת) רחל אנטי ציונית
    • 12:58
    • 25.12.11

  •   ציונות ודמוקראטיה אור
    • 16:31
    • 25.12.11

    הציונות החילונית הולכת עם דמוקראטיה מה שלא ניתן להגיד על הציונות הדתית של גוש אמונים.

  •   הציונות החילונית היא הגזענית - להם לפחות יש סיבה וצידוק דתי בוורלי הילס
    • 20:10
    • 25.12.11

    הציונות החילונית מבדלת עצמה ללא סיבה ומפלה ערבים מקום המדינה. לדתיים לפחות יש סיבה.

  •   ציונות חילונית גל
    • 07:18
    • 26.12.11

    בידלה את עצמה כי רק כך היה סיכוי להקים מדינה יהודית בארץ ישראל

13 לא צריך לחפש סיבות למה העולם שונא את ישראל והיהודים בתוכה. היהודים מייצרים את הסיבות בסיטונות והעולם שמח להשתמש בהן לתועלתו  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:17
  • 25.12.11

14 קביעתך ש"שעזה שבשליטת החמאס מראה לנו שהדברים יכולים להתפתח אחרת" מראה לנו שאכן כהנא צדק  (לת) יאיר
  • 09:21
  • 25.12.11

15 שלום אחר-כך ערן
  • 09:29
  • 25.12.11

הציבור מתחיל להבין ששלום זה לא דבר שקורה בין רגע, במיוחד כשמדובר בשלום עם עם שבמשך ארבעה דורות מחנך לשנאה.
כמו שהעזתים לא "התאיינו" בהתנתקות, כך הערבים בגדה לא "יתאיינו" בכל הסכם שלא יהיה. המתנחלים גם הם לא "יתאיינו" וגם לא ערביי ישראל.
לכן, אנחנו כאן ביחד, בין הירדן לים, מה שלא יהיה.
הדרך היא לא להפיץ תקוות שווא בסגנון משיחי-שמאלני ל"שלום-עכשיו", כי זה לא יכול לקרות. מה שצריך לעשות הוא להכשיר את הלבבות לקבלה הדדית.
בארה"ב זה לקח 100 שנה של מאבקים לגרום לימין הקיצוני שם לקבל את השחורים לחברה.
בהודו לקח לגנדהי וחסידיו כארבעים שנה לשנות את ליבם של הבריטים.
למה בישראל אנחנו חושבים שזה ייקח יומיים וחתימה על נייר?
אנחנו צריכים להתחיל לעבוד, בשני הצדדים על חינוך לפתיחות.
נראה בלתי אפשרי?
אולי, אבל בלי זה כל הסכם לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא כתוב.

16 אריאלי וחבריו מהסמול המטורף כמעט הביאו שואה על ישראל עם הסכם אוסלו החתרני.עדיין לא ביקשת סליחה ומחילה ממשפחות הנרצחים והנפגעים. חלאה מתועבת מקווה שיום יבוא ויעמידו אותך ואת חברייך למשפט בגין פגיעה בבטחון המדינה
  • 09:34
  • 25.12.11

אריאלי וחבריו מהסמול המטורף כמעט הביאו שואה על ישראל עם הסכם אוסלו החתרני.עדיין לא ביקשת סליחה ומחילה ממשפחות הנרצחים והנפגעים. חלאה מתועבת

מקווה שיום יבוא ויעמידו אותך ואת חברייך למשפט בגין פגיעה בבטחון המדינה

  •   להגיד שקרתה "כמעט שואה"לעם ישראל לאחר הסכם אוסלו זו היסטריה - לא עמדה להתחולל שום שואה אורני
    • 15:15
    • 25.12.11

    אחרי הסכם אוסלו בוצעו שני פיגועים ישראליים שגררו אחריהם פיגועי נקמה פלסטיניים: הטבח במערת המכפלה בפברואר 94 וחיסולו של "המהנדס" יחיא עיאש בנובמבר 96. הישראלים והפלסטינים המשיכו לפגוע אלה באלה גם לאחר ההסכם שלא הביא להפסקת הכיבוש ולשלום. הישראלים הרגו יותר פלסטינים לא מכיוון שהם רצחניים יותר אלא מכיוון שהם הרבה יותר חזקים. המפלגה ששלטה אז בממשלה, מפלגת העבודה, לא היתה מפלגת שמאל אלא מפלגה חסרת אידיאולוגיה שהאמינה בעיקרון אחד בלבד: להיות תמיד בשלטון.

17 תמונה שווה אלף מילים, ותמונתו של "המתון" אבו מאזן עם אמנא מונה חזקה יותר מ-1000 מאמרים שמלאנים בהשפעתה על דעת הקהל היהודית בישראל. אז מי צדק? ביילין? או כהנא?  (לת) האמת אכן נצחה
  • 09:49
  • 25.12.11

  •   בעם הישראלי כמו בעם הפלסטיני קיימת מידה רבה של אהבה והערצה למחבלים עם דם על הידיים אורני
    • 15:33
    • 25.12.11

    ההוכחה שאני בוחר להביא לכך מבין כל אלו הקיימות היא קבלת הפנים שנערכה לשלושת הרוצחים מאנשי ארגון הטרור היהודי בגדה שנחשף ב-1983. לאחר שתקופת המאסר שלהם קוצרה לא פחות משלוש(!) פעמים בלחץ חסידיהם הרבים הם הגיעו ביום שחרורם ישר מהכלא לקריית-ארבע. כל העיר יצאה לקראתם. קיבלו אותם כקבל פני מנצחים, כאילו זכו במדליית זהב באולימפיאדה והשמחה היתה גדולה.

  •   מי ששמח על שיחרור הרוצחים היהודים היו הקיצונים של קרית ארבע, ולא ראש ממשלת ישראל או ראשי מפלגות "מתונות". ההבדל הוא שרוב הפלסטינים הם הרבה יותר קיצונים מהקצה הקיצוני שלנו, ואין אצלהם שלום עכשיו או בצל"ם...ולכן, "המתון" אבו מאזן הדגים בפגישתו עם אמנא מונה מהי המתינות הפלסטינית שהשמאל הישראלי כה משתפך עליה.  (לת) אורני פגעת בול
    • 17:12
    • 25.12.11

18 לך למי שמממן אותך ושאל אותם, אם ברגע האמת כשממשלה ימנית קיצונית בישראל תתחיל לגרש את הערבים, הם יעדיפו לצאת צבאית נגד ישראל ולהסתכן בברירת שמשון? או יעדיפו לא לעשות כלום חוץ מלגנות? במאמר הבא, ספר לנו מה הם ענו ואז נדע איזו אמת סופה לנצח.  (לת) מבחן אריאלי
  • 09:55
  • 25.12.11

19 מי שחושב שהאמת של כהנא ניצחה,הוא בת יענה,המציאות תתפוצץ לכולנו בפרצוף  (לת) בת יענה
  • 09:59
  • 25.12.11

20 נקווה שהמחיר שישראל תשלם על זה כדי להגיע להתפכחות לא יהיה גדול. א.
  • 10:03
  • 25.12.11

מאמר מצוין, לעניין ורהוט.

21 כל כך נכון וכל כך מסוכן. אנשים שפויים זה הזמן להוציא עצמינו מהבוידעם.  (לת) מורדכי
  • 10:15
  • 25.12.11

22 לצערי,כבר איבדנו את חוסננו המוסרי.מכאן הדרך היא רק למטה...  (לת) שי
  • 10:18
  • 25.12.11

23 אריאלי "שכח" רק לציין את אחריותם של הערבים למצב הנוכחי - חוסר כל נכונות לפשרה על עקרונותיהם ה"קדושים" - דהיינו זכות השיבה ושיטת השלבים לחיסול ישראל. עבורו - ועבור שמאלנים אחרים - הערבים רשאים להעלות כל דרישה, שהרי הם מסכנים, נתונים תחת "כיבוש".  (לת) שלמה
  • 10:20
  • 25.12.11

24 האמת ניצחה חסר לו בורג
  • 10:31
  • 25.12.11

למרות ניסיונותיהם הסיזיפיים של שמאלני אוסלו להנשים את ההסכם המת, אין לנו ברירה אלא להודות לרעה וטעות היו בעדם. הדרך הנכונה היא שתי מדינות לשני עמים. הפלסטינים ישלטו באצם ירדן, ונהר הירדן יהיה הגבול היציב והישר בין שתי המדינות. הגיע הזמן שנבין שאין אפשרות אחרת, אלא לחלק את ארץ ישראל רק פעם אחת לשניים ולא יותר.

25 הכלה והנדוניה היא מטאפורה שבה השתמש ראש הממשלה לוי אשכול כבר ב-1967 - אך במהופך: הנדוניה היא השטחים הכבושים, והכלה היא הפלסטינים. רפי חייט
  • 10:32
  • 25.12.11

בהזדמנויות רבות אשכול דיבר על כך שבמלחמת ששת הימים קיבלה ישראל נדוניה נאה (השטחים הכבושים), אך היא באה עם כלה (הפלסטינים תושבי השטחים) שישראל לא רוצה בהם. ובאמת, כוונת המדיניות הישראלית היתה מאז ומתמיד להתפטר מהכלה מבלי לוותר על הנדוניה.
אגב, בקרוב יתפרסם ספר ששמו "הכלה והנדוניה" העוסק במדיניות הישראלית הנ"ל -- http://yalepress.yale.edu/yupbooks/book.asp?isbn=9780300171945

26 מי שהיה מאדריכלי אוסלו ואיפשר הכנסתם של המחבל עארפת ו-40 אלף נתיניו הרוצחים.עדיף שקודם יבקש סליחה מאלפי משפחות הנרצחים והנפגעים בטרם יקשקש עצמו לדעת.  (לת) אליקו,נמאס כבר מהצנזורה הפתטית
  • 10:35
  • 25.12.11

27 שכחת להזכיר את הדרת הנשים. מאמרך התקבל בטעות במערכת. הייתי אמור להזכיר בין אם נוגע לענין או לא  (לת) שכחת משהו
  • 11:20
  • 25.12.11

28 לא כל הישראלים מטומטמים, למה לעשות הכללות? חוץ מזה הכל נכון  (לת) מירב
  • 11:42
  • 25.12.11

29 הפתרון היחיד ייבוש משיח
  • 12:03
  • 25.12.11

הפתרון היחיד לשינוי החוליים של החברה הוא מרד מיסים.צריך להמשיך את המחאה החברתית מהנקודה שבה היא התקשתה להכריע לגבי המשך הדרך.בל נשכח שכל הקבוצות הקיצוניות,המתנחלים והחרדים, יושבות על כתפיו של הרוב השפוי במדינה,אשר מפרנס אותן במשך שנים רבות.אם נתמרד ונפסיק לשלם מיסים לממשלת נתניהו ,הגרועה מכל ממשלות ישראל לא תהיה ברירה אלא לייבש אותם והם יחדלו מלהתקיים.

  •   יש לי חדשות בשבילך.הקבוצות הקיצוניות הן הרבה יותר רחבות מהמתנחבלים והחרדים שציינת.הבסטונרים בוחרי הליכוד משלמים מיסים כחוק?הרוסים של פאינה ומולדובה ביתם משלמים מיסים כחוק?הטייקונים והתספורות שהם עושים עלינו-כלב?ההפקר חוגג בראשות הביבי; אין ספק שנדרש שלטון אחר.בינתים,לא קם מנהיג ראוי והנכלולים חוגגים על חשבוננו  (לת) שומר חוק
    • 13:23
    • 25.12.11

  •   יש לי חדשות בשבילך.הקבוצות הקיצוניות הן הרבה יותר רחבות מהמתנחבלים והחרדים שציינת.הבסטונרים בוחרי הליכוד משלמים מיסים כחוק?הרוסים של פאינה ומולדובה ביתם משלמים מיסים כחוק?הטייקונים והתספורות שהם עושים עלינו-כלב?ההפקר חוגג בראשות הביבי; אין ספק שנדרש שלטון אחר.בינתים,לא קם מנהיג ראוי והנכלולים חוגגים על חשבוננו  (לת) שומר חוק
    • 13:23
    • 25.12.11

  •   למשיח, אה כן, אתה מתכוון לייבוש האתנן שאתם מקבלים ממדינות זרות עויינות?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:01
    • 25.12.11

  •   לשומר החוק גדי
    • 18:27
    • 25.12.11

    הנתונים של סקרי דעת הקהל אינם תומכים בך דהיינו, שהרוב הגדול בשל לחלוקה. מעוניין בה. אינו מאמין בפתרונות פלא. ולכן חרד מהחלופה, אך מאפשר למיעוט להוביל אותו אל קצה הצוק משום שאינו רואה מנוף ליישום חלוקת הארץ כרגע. הסיבות מתחילות ב"אין פרטנר" ומסתיימות ב"לא כרגע לאור אי הוודאות" של האביב הערבי וכול מה שבינהן, אך לא מגיעות לכלל דעיכה בתמיכה ברעיון שתי המדינות

  •   על חשבונך בטח שלא, "שומר חוק" השריעה. למה - כמה מיסים שילמת בחיים שלך? לא הרבה, אעז לשער. במספרים מוחלטים, אתה יודע. איכשהו אתה לא נשמע לי בן אדם מצליח במיוחד. מודרניסט .
    • 00:54
    • 26.12.11

    על חשבונך בטח שלא, "שומר חוק" השריעה. למה - כמה מיסים שילמת בחיים שלך? לא הרבה, אעז לשער. במספרים מוחלטים, אתה יודע. איכשהו אתה לא נשמע לי בן אדם מצליח במיוחד.

30 השקר בסוף מתנפץ והאמת תמיד מנצחת  (לת) איש של אמת
  • 12:10
  • 25.12.11

  •   אמת לאמיתה שיר
    • 18:30
    • 25.12.11

    כמובן שכול עוד לא משתנה דבר, והרוב מאפשר למיעוט לנהל את חיינו, הרי שבטווח המיידי אין משמעות אופרטיבית לשאלה האם הרוב בחר לשתוק מתוך שאימץ את עמדת המיעוט או מתוך יאוש באשר לימות רעיון שתי המדינות כרגע. אך אנחנו מעריכים כי גם אם יתמהמה, וגם אם יבוא לצערינו על עוד סבוב של דם ואש - שינוי המדיניות כתוצאה מהתעוררות הקהל בוא יבוא והוא בלתי נמנע. אז בשלות הרוב לשתי מדינות היא משתנה רלוונטי

  •   אכן כך. זה יהיה המבחן של הצבור  (לת) אור
    • 18:18
    • 28.12.11

31 הכלה והנדוניה היא מטאפורה שבה השתמש ראש הממשלה לוי אשכול כבר ב-1967 - אך במהופך: הנדוניה היא השטחים הכבושים, והכלה היא הפלסטינים. רפי חייט
  • 12:25
  • 25.12.11

בהזדמנויות רבות אשכול דיבר על כך שבמלחמת ששת הימים קיבלה ישראל נדוניה נאה (השטחים הכבושים), אך היא באה עם כלה (הפלסטינים תושבי השטחים) שישראל לא רוצה בהם. ובאמת, כוונת המדיניות הישראלית היתה מאז ומתמיד להתפטר מהכלה מבלי לוותר על הנדוניה.
אגב, בקרוב יתפרסם ספר ששמו "הכלה והנדוניה" העוסק במדיניות הישראלית הנ"ל -- http://yalepress.yale.edu/yupbooks/book.asp?isbn=9780300171945

32 על הצבור להחליט ולפעול! אור
  • 12:26
  • 25.12.11

האדישות של הצבור כפי שאריאלי כתב במאמר הקודם היא זו שמאפשרת לקומץ קיצוניים לצבוע את כול הצבור בישראל בצבעים של משיחיות. אם הוא לא יתעורר שלא יופתע מהעתיד. כלשון האימרה "מי שהולך לישון עם כלבים שלא ייתפלא שהוא קם עם פרעושים"

  •   לאור הגנוז, אתה מתכוון בבחירות? או שמא אתה מתכוון שוב לנסיון פוטש במימון מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:59
    • 25.12.11

33 אמת יש רק אחת ולא משנה מי קורא בשמה..."עת נחתם הסכם אוסלו. הנכונות לפשרה ולחלוקה" היו טריפ שקרי, שבמבחן הזמן טוטא הצידה בפני האמת.לא מאמין? תשאל את תושבי שדרות ואשקלון...או תסתכל על תמונתם המשותפת של אבו (המתון) מאזן ואמנה מונה .  (לת) האמת היא אמת היא אמת
  • 12:30
  • 25.12.11

34 הכיבוש נכפה עלינו במלחמת מגן. כל וויתור ופייסנות כלפי הערבים בעבר נענו בטרור ובדרישות מחוצפות ומסוכנות לישראל. די לפייסנות!  (לת) אברהם מכפר סבא
  • 12:44
  • 25.12.11

35 רבין צדק!!!! היה הראשון לזהות וכו' וכו'
  • 12:49
  • 25.12.11

והיום נשארנו עם "מנהיג" ריאליטי, שלא מבין שבמציאות אין "גמר גדול" ובסוף כולנו מודחים!

36 אין ציונות אחרת, במובן הדמוקרטי ובוודאי ההומני נשף המסכות בשלבי סיום וכהנא צדק  (לת) אריק
  • 12:51
  • 25.12.11

37 מדינה דו-לאומית הפתרון היחיד לבעיית ארץ ישראל המערבית יאיר המפ"מניק
  • 12:52
  • 25.12.11

יש כיום בארץ ישראל המערבית יותר אנשים שפויים,מעשיים,פרגמטיים
וחפצי חיים מקיצונים.כך בקרב היהודים וכך גם בקרב הערבים.
מדינה דו-לאומית שתהיה ישראל עבור היהודים ופלסטין עבור הפלסטינאים,
תהווה מסגרת מגוננת עבור הרוב הנמצא כיום במגננה מתמדת מול התפרצותו
שדל המחנה הקיצוני דתי.
יאמרו :בלגיה היא דו-לאומית ועומדת על סף פירוק.
אבל בלגיה נוסדה לפני 181 שנה,ועם כל בעיותיה היא מהמדינות המשגשגות
בעולם. הלוואי עלינו לא 181 שנה,אלא רק 50 שנות שגשוג נוסח בלגיה
ונגשים כאן במזרח התיכון את חזון ישעיהו (פרק ב')

38 ממשלת נתניהו מובילה לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 12:54
  • 25.12.11

  •   חה חה חה, מי שמתנגד לריבונותנו על הר הבית "מאיים" בחורבן בית שלישי... זה מה שקורה כאשר מי שטוען שהוכרז כ"שפוי" [זמנית?] מביע את "דעתו" בציבור...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:58
    • 25.12.11

39 רבין צדק!!! היה הראשון לזהות וכו' וכו'
  • 12:54
  • 25.12.11

היום נשארנו עם "מנהיג" ריאליטי, ובקרוב כולנו מודחים!!!

40 הכל נכון. אבל, למרות זאת, אני מציע להמתין עם ההספדים עד לאחר הבחירות הבאות. או-אז נגלה את רצון הציבור. דגני
  • 13:06
  • 25.12.11

אם גם לאחר ההתעוררות החברתית המופלאה בקיץ, ולנוכח כל מה שהכנסת האיומה הזו מעוללת לדמוקרטיה הישראלית הצולעת, שוב יזכה גוש הימין (הנאו-ליברלי, הסתגרני, השובניסטי והלאומני) במרבית הקולות, אז סבבה. אני אבין את הרמז. כבר 30 שנה שהימין שולט במדינה הזו, ואין לה עוד 30 שנה. לשמחתי, שפר עלי מזלי, וישנה למשפחתי ולי אלטרנטיבה לחיים אחרים. זה לא יהיה קל, אבל אין לי שום כוונה להפקיד את עתיד ילדיי בידי דני דנון, כצ'לה ולימור לבנת.
ולעומת זאת ייתכן שמבלי דעת הגדישו האלקינים והאנסטנסיות את הסאה. לך תדע - אולי יתברר ביום הבוחר שנקעה נפשו של הציבור מהדיוקן שמשתקף לו מספסלי הכנסת. אולי חוש הבושה הרדום יתעורר לו פתאום.
קשה לומר שאני אופטימי, אבל נחיה ונראה.
בכל מקרה: מאמר טוב, שאול.

  •   אם התכוונת לכך שיש לך ולמשפחתך דרכון הרי זה בדיוק הענין יש שלא יזוזו מפה בשום מקרה ויש...  (לת) יהיה טוב
    • 16:13
    • 25.12.11

  •   אל תשלה את עצמך, דגני. העם כולו בעד הממשלה, כולנו יודעים שאינכם אלא אוסף הזויים מופרעים למחצה שלשונם נעוצה עמוק בישבנו של כל רוצח - ובלבד שהוא "שחור", ורצוי ערבי. אם נתניהו ינצח תסתלק מהארץ יחד עם משפחתך הפרזיטית? יאללה, דגני. ביי. כלומר - במידה שמישהו יסכים לקבל אתכם לחיקו... וכשיתחילו הפוגרומים, חמודוני, הילדות שלך יוכלו לברוח לפה מסכיני הנוצרים. נשמור עליהם. אפילו שאתה נפולת של נמושות. נכון יפה מצידנו?  (לת) משפיל העלובים
    • 17:45
    • 25.12.11

41 זה לא שדרכו של כהנה ניצחה ! זה המציאות שהובילה חלקים גדולים מהשמאל להבין שאין עם מי לדבר !  (לת) גל
  • 13:17
  • 25.12.11

42 אריאלי, ראשון לקולונלים הבוגדים במדינת ישראל  (לת) בן הארץ
  • 13:24
  • 25.12.11

43 הגיעה העת לספור.נווכח לדעת שישנם אולי 70,000 מתנחלים בגדה,שחלקם מוכן לעזוב אם יהיה לו כסף לרכוש דירה בישראל.  (לת) עדד
  • 13:44
  • 25.12.11

  •   חה חה חה, כצו שציפי "זכתה" בבחירות עם 28 מנדטים... נראה שיש מוגבלות מובנית בשמאל הקיצוני...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:52
    • 25.12.11

44 רצח כהנא באר"הב הביא לרגיעה מסויימת בגיזרת השנאה. אלה שצאצאיו והגרופיז' שלו הוסיפו לאגדה שמרים ותפחו לממדים הרי אסון. היום מדינת ישראל אוכלת את פרי הבאושים שזרע השטן כהנא ואל אף שיו"ר ועדת החירות פסל את תנועת החלאות מלהבחר לכנסת עשו לו הרשעים הבה ניתחכמה לו ואת הסירחון הם מפיצים תחת שם בזוי אחר  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 14:14
  • 25.12.11

45 אז לקנדה? אוסטרליה? הבנתי
  • 14:53
  • 25.12.11

...אני בורח לעתידי!

46 האמת של כהנא ניצחה - וטוב שכך... למדנו מספיק על הטעויות והאשליות!..  (לת) אחד העם
  • 15:02
  • 25.12.11

47 ענייני הניצחון יון יון, אינם בשלים למחשבה פילוסופית כהנא הוא לא פרמטר
  • 15:12
  • 25.12.11

ה״שטחים הכבושים״ הם כינוי לשטחי אבות שנכבשו מאיתנו, והשמאל רוצה להיפטר מהם באופן לא מובן ולא מתקבל על ההגיון בריא. 
אין מדינה בעולם שמוותרת על שטחים ששייכים לה, האנגלים שולחים את צבאם עד פוקלנד, כדי להילחם על שטחים שהם רואים בהם שטחים שלהם.
זוהי המציאות הכלל עולמית, רק אצלינו איכשהו מתקיימת מין מציאות דמיונית ששטחים שלנו הם עלוקה על צווארונו, הם עול גדול מידי עלינו, או שבכלל מי זקוק לשטחים שלנו כדי לשבת עליהם, אולי כדאי לחזור לגלות, לחיות על אדמת אחרים ללא תביעות בעלות על אדמה שגורמת לנו להיקרא לאומנים.
ללא אדמה המצב תמיד יותר קל, אין לנו דרישות מאף אחד, ולהיענות לדרישות אחרים קל לנו, אנחנו מומחים בלהיכנע לרצונותיהם של מדינות אחרות.
אנחנו אלופים בלהגיד שהאחרים צודקים ואנחנו טועים, אנחנו רעים, אנחנו גזענים, פאשיסטים, ומה לא.
לכל עם יש אדמות שהוא יילחם עליהם ללא קריאות גנאי של כובשים, הערבים כבשו את אדמתינו, הרומאים, היוונים, התורכים, שכחתי מישהו? אבל למי אנחנו קוראים כובשים? לנו כמובן, כי זו המומחיות שלנו, להיתבטל, לכרוע ברך, לנו לא מגיע כלום, אנחנו יהודים נודדים שמרצים את כל העולם, ואם העולם יחשוב שאנחנו בסדר אולי ישאירו אותנו בחיים, למרות שההיסטוריה מראה את ההיפך

48 אריאלי, כרגיל, אינו מחובר למציאות ולעובדות, נראה אותן אחת לאחת. ראשית, הציבור לא תמך בהזיות אוסלו, להזכיר, רבין הגיע יחד עם הערבים לשווין בס"ה מול הימין/מרכז כאשר הימין איבד בטיפשותו דאז כחמישה מנדטים עקב פיצול מיותר, לכן רבין נזקק לשחד את גולפארב מיצובישי ושגב סמים להעביר את הזיות אוסלו בכנסת, מי שהתפכח אחר הזיות אוסלו אלה אנשי השמאל הציוני השפוי, השמאל הציוני הקיצוני עד היום אינו מבין את המציאות, על הפו"צ, אף איני משחית את מילותי. לכן, הציבור של המרכז/ימין מעולם לא היו לו אשליות, השמאל הציוני השפוי הבין את טעותו והתפכח מאשליותיו, זו אינה התעלמות מהמציאות, להיפך, אריאלי מתעלם מהמציאות. שנית, הפגיעה בבטחון האישי והלאומי וה=בכלכלה היו תוצאות הזיות אוסלו, חומת מגן והשיבה לערי יו"ש היו תשובה מוכרחת לאלפי נרצחים ונכים קורבנות [כן כן, ה"שלום"...] הזיות אוסלו, לעזה לא שבנו והטרור משם ממשיך עד היום, אין תשובה אחרת. שלישית, הבעיה הדמוגרפית היא אכן בעיה [שאויבי הציונות ניסו להשתמש בה מתמיד, תמיד גם התבדו, לכן אריאלי זועם על נתוני האמת...], לכן לו הייתה אפשרות של שלום אמת שיקויים ע"י האויב, ניתן היה לדון בויתורים מסויימים, מאד מוגדרים ובאופן שלא יפגעו האינטרסים החיוניים לנו, תודעה, בטחון, מים ועוד מתוך הנחת בסיס שהכל שלנו, רק שכאמור לעיל, הציבור כבר התפכח, אך עדיין לא פטור אריאלי מלהשיב את אשר אני שואלו פעם אחר פעם ודרך כלל הוא מתעלם, כולנו יודעים למה, האם וכיצד הוא מגדיר את האינטרסים החיוניים לנו ומכאן את הנגזר לעניין קווים אדומים שאין לחצותם, למשל, ירושלים, הר הבית, הבקעה, מערב השומרון, האזור מול נמל התעופה בן גוריון וצירי הרוחב האסטרטגיים לרבות 443 ? אריאלי והשמאל הקיצוני בורחים מדיון אמיתי ומהגדרות מסיבה פשוטה, הפ פו"צ, הנחת הבסיס שלהם אינה הציונות, אינה האינטרסים שלנו אלא התודעה הערבית והאינטרסים הערביים, מכאן גם התערבותם השיטתית בבתי המשפט כנגד מדינת ישראל ומערכת הבטחון ובמימון מדינות זרות עויינות, ללא כל אחריות, בדיוק כפסיקות בית משפט הצבוע היטב פוליטית, שוב, ללא כל אחריות לתוצאות הפסיקות, למשל, בג"צ הגדר בו העדיף בית המשפט נוחות של ערבים על אפשרות של דם יהודי שיפך בטרור, ראו נא במילים ברורות, חדות ופשוטות בסעיף 62 שם ובעוד סעיפים, אותם ציטטתי לא פעם, בעבר, המילים המקוריות חריפות יותר מכל תרגום או פרשנות. רביעית, כאשר אריאלי וחבריו מאיימים בלחצים של מדינות זרות, נא את האמת, מתי לא היו לחצים כאלה ומה חלקם של אריאלי וחבריו בלחצים אלה... ומה משקלה של האנטישמיות והצביעות בלחצים אלה... והאם למידנה ריבונית אין קווים אדומים [שוב קווים אדומים, אריאלי...] שגם לחצים מעין אלה דינם להידחות? איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 15:23
  • 25.12.11

חמישית, איני יודע מהי אמת, מהי האמת אנו לא עוסקים בפילוסופיה, אך שקר, אני יודע מהו, גם הציעבור בישראל, רבין וחבריו מכרו שקרים, גם אם חלקם האמינו בשקרים אלה לפחות בהתחלה, הציבור הרחב הבין זאת, רק מעט קנאים דתיים פנאטיים בדת ה"שלום" לא מבינים את המציאות ומנסים להמשיך להטיף לדתם, על מרטיריה, משיחיה, דוגמותיה והזיותיה. אז כהנא היה עניין לא פשוט לעיכול, נכון, בחלק מטענותיו בוודאי שצדק, בחלק בוודאי שטעה,ף אך חיסולו ע"י השמאל בארץ מלהשתתף במשחק הדמוקרטי, דבר שאותו השמאל מתנגד בחריפות כנגד תופעות קשות בהרבה מאשר כהנא, למשל, בשארה, טיבי, זועבי ועוד, שהתלווה לחיסולו הפיזי ע"י בעלי הברית של השמאל, הערבים מוסלמים, לא בדיוק לתפארתה של מדינת ישראל והדמוקרטיה. אז חבל שהנסיבות הביאו לתופעת כהנא אך כהנא טעה הרבה פחות מרבין, אריאלי וחבריהם, גם אם כל תופעת הקברים והילולות המת, של רבין ושל כהנא כאחת, מגונות, נשלח בשלישית, במידת הצורך ישלח ברביעית.

49 כן, למרבה התסכול והצער - ישראל כיום מדינת כהנא גם אם עדין לא רשמית חנה חורש
  • 15:38
  • 25.12.11

מתסכל וכואב וכדאי להקשיב מה חושבים עלינו בעולם. התפילה היחידה לקראת השנה הבאה היא שהעולם הנאור, שכבר מבין מה קורה פה, יפעיל את מלוא עוצמתו ויצלנו מהכהניסטים השולטים בכל תחומי חיינו תתח שרביטו הנוצץ של ביבי, אשתו והשרים והקואליציה שלו

  •   ישראל נשלטת בפועל ע"י הפיינשמקרים של הליכוד והחונטה השמאלנית של בג"צ והפרקליטות... עובדית הביבי והפיינשמקרים הכשילו את כל הצעות החוק של הימין.  (לת) ממש לא
    • 17:19
    • 25.12.11

50 ביקור מתים לזכור
  • 16:21
  • 25.12.11

גנראל פשיסט הקדים והצהיר: Viva la Muerte

51 שאול- תקיפת הימין אולי במקומה, אבל בינך לביני - אין לך שותף אמין ליישום שלום יציב כשהאזור על סף רתיחה  (לת) פתרון?
  • 16:53
  • 25.12.11

52 שאול, לצערי אתה מפגין חוסר רצינות וכך נראית כל היוזמה שלכם. נכון שמעולם לא התעכבת אפילו דקה ללמוד על האיסלם? להקשיב לו באמת? יודע מה זה תאקייה? תאקייה היא מושג יסודי באיסלם - עקרון השקר הטקטי. תופסים כמה תמימים כמוך ומדברים איתם על 'שלום' - כדי להרדים אותך ולהגיע בקלות רבה יותר לגרון שלך ושל כולנו. זו האמת הפשוטה, ואתם מתעקשים להתאבד. יערה, תל אביב
  • 17:11
  • 25.12.11

שאול, לצערי אתה מפגין חוסר רצינות וכך נראית כל היוזמה שלכם.

נכון שמעולם לא התעכבת אפילו דקה ללמוד על האיסלם? להקשיב לו באמת?

יודע מה זה תאקייה? תאקייה היא מושג יסודי באיסלם - עקרון השקר הטקטי. תופסים כמה תמימים כמוך ומדברים איתם על 'שלום' - כדי להרדים אותם ולהגיע בקלות רבה יותר לגרון שלך ושל כולנו. זו האמת הפשוטה, ואתם מתעקשים להתאבד.

  •   ליערה המקובעת דינה
    • 07:24
    • 26.12.11

    הרי לא באמת קראת את המאמר כי אריאלי הקדיש לך פיסקה שלמה. אז לקריאה מונחת אני מצרפת לך אותה בפעם השנייה "והתירוץ האחרון - התהפוכות בעולם הערבי יובילו בהכרח ל"חורף איסלאמי" אנטי ישראלי, ואין זה מותנה במעשינו, כי הרי "הערבים הם אותם ערבים והים הוא אותו ים".
    ועכשיו לכי ותלמדי על עצמך- גזענית הבורחת מאחריות למעשיה!

53 מאמר הזוי פרופסור שפוי
  • 17:25
  • 25.12.11

איזה רמה של צביעות. יקרא הכותב את החלטה 242 ויבין מדוע העם התפכח. יקרא גם את מאמרו של ז'בוטינסקי "קיר ברזל" ויבין עד כמה השמאל המטורלל מזיק לעם ולמדינה. הרי מועצת הבחטחון קבעה במפורש, בהחלטה מאוזנת להפליא, שלישראל יש זכות לגבולות מוכרים ובטוחים, ושעל הערבים לקבל: (1) הכרה בישראל (2) סוף כל התביעות (זכות השיבה) ו-(3) סוף הסיכסוך. על ישראל לסגת לגבולות בני הגנה ולא לגבולות 67 כפי שטוען השמאל האנטי ציוני, החדור בשנאה עצמית. ישראל בחרה בשלום החל מקבלת החלטת החלוקה ב-1947. הפלשתינאים הם אלה שבחרו בג'יהאד. ישראל היא זו שמקנה חופש דתי, האיסלם הוא זה ששואף לכפות את השריעה בטירור בכל מקום. תורת כהנא נצחה מאותה סיבה ש"קיר ברזל" רלוונטי היום כמו שהיה כאשר נכתב. העם התפכח כאשר הבין שכל ווחתור מתפרש כחולשה ומזמין סחטנות נוספת. הרי ברור שמדינה פלשתינאית מבחינתם איננה סוף הסכסוך, אלא התחלת הסוף של המדינה היהודית . כדאי לצטט משירו הידוע של רודיארד קיפלינג כופר דני, בתירגומו של חנניה רייכמן:
"זהו תמיד פיתוי-שטן לעם עשיר וקצת עצלן
להתנפח בחשיבות ולהצטחק:
אני חזק ברוך השם. אך אין לי פנאי להילחם,
על כן הפעם אשלם - והסתלק!"
אך, כמובן, הסחטנים הערבים אינם מסתלקים, גם אחרי התשלום הכבד, ועם ישראל מבין זאת היום היטב. חג אורים שמח.

54 מילים כדורבנות צביקה
  • 17:46
  • 25.12.11

כמה חבל וכמה קשה אבל לצערי צודק

55 מי זה בכלל ברוך מרזל מנחם שלא מנחם
  • 17:48
  • 25.12.11

לא הייתי לוקח את "מאור הגולה" ברוך מרזל כדוגמא לאמרות שפר

56 למרות הכל לא נורא איציק
  • 17:50
  • 25.12.11

איזו שחיקה בתדמיתה של ישראל ? מאז שאני זוכר את עצמי , תמיד המנטרה של "כל העולם נגדנו" הגיע הזמן שנעשה מה שחשוב ולא מה יחשבו

  •   לאיציק, לעיתים חשוב לנו מאוד מה ישבו- למשל על השוק האירופי, על הסיוע מארה"ב, על שת"פ במתקן בשוויץ  (לת) אור
    • 15:45
    • 26.12.11

57 מן הדין להזכיר לכולנו צעירים ומבוגרים גם יחד כמה עובדות היסטוריות. לחימת ערביי ארץ ישראל משה בודק
  • 18:44
  • 25.12.11

בנו החלה בשנת 1860 את יצאו יהודי ירושלים מהחומות. או אז החלו ב'רצח עם-
אחד אחד 'כפי שהגדיר זאת בשעתו שבח וייס יו'ר לעבר של הכנסת איש מפאי ההסטורית הוכחה לתאריך זה יש לנו מיום הזכרון האחרון לחללי מערכות ישראל ונרצחי הטרור בפעם ראשונה הכריזו שהכוונה לחללי הטרור החל משנת 1860 לספקנים למיניהם ממליץ אני לקרוא את האמנה של חמאס החותרת להשמיד את עם ישראל כולו בכל עת ובכל מקום. כדאי ליטול לפני כן שני כדורי הרגעה ולאחר קריאת האמנה לשתות כוסית משקה חריף להרגעה

58 תגובה ל52 גל
  • 20:17
  • 25.12.11

נתחיל מזה שתקרא באנגלית ובעברית את החלטה 242 אם תמצא שם את המונח גבולות בני הגנה, תודיע לנו. אם לא תודה שאתה קורא וכותב אתעמדותך ההזויות בלבד

59 תגובה לאחד העם אחד
  • 20:19
  • 25.12.11

פעם היית יותר שקול ומחובר למציאות... אני מבינה שהעדר סחף גם אותך.... חבל

60 כהנא חבר אתה חסר  (לת) גודמן
  • 20:35
  • 25.12.11

61 האפרטהיידיברמן כבר כאן ומהר מאוד נהפוך מוחרמים באם נמשיך בדרך הנוכחית ו אורי
  • 22:09
  • 25.12.11

וכל הקרדיט לביברמן

62 אוף, אתה כל הזמן מדבר רק עלינו ועלינו ועלינו. צריך שניים לטנגו, ומתקבל הרושם שהערבים, על דתם ותרבותם ה'ייחודיות', פשוט לא נמצאים בשדה הראייה שלך. אני מתחילה לחשוב שבעצם בתוך הגישה שלכם יש התנשאות מובנית על הערבים. מריח קצת מגזענות, לא?  (לת) יונית, גדרה
  • 22:27
  • 25.12.11

  •   מאיפה על הלך הרעיון הזה? צילה
    • 07:26
    • 26.12.11

    את הבעיות של הפלסטינים תשארי להם. הם לא נקיים מהן והם שילמו מחירים יקרים מאוד על כך. תשאלי אותם על זה

63 אין מושג שלום אצל פלסטינים השלום שלהם זה סולחה על סולחה זה קורבן כלומר להשמיד את מדינה ציונים לגרש את היהודים אז להמשיך את מורשת כהנה הצודקת ואמינה השמד מול השמד גירוש מול גירוש אדמה מול אדמה כך הם רואים אותנו וכך אנחנו חושבים בהם  (לת) מאת אפי שינה הזועם 26.12
  • 11:39
  • 26.12.11

64 מאמר המשקף נכונה את התהליך שעוברת החברה גל
  • 18:58
  • 26.12.11

בישראל. כעת ברור לימנים הבורים מה המשמעות של מחיר הבוש או הכבוש משחית

65 מדויק ונכון! שלגיה
  • 23:20
  • 26.12.11

ראשית היה נחמד וראוי לו המגיבים היו מקפידים על איות נכון ולעצם הענין, הנושא טעון ואמיתי והתלהמות מיותרת פה לא באמת תועיל, האמת היא שהמצב מעציב ומאד מאד מדאיג ולא רק את השמאלנים....גם אנשי המרכז השפויים לא ישנים בשקט !

66 ומאז 93 לא קרה שום דבר? הם לא דחו כל הצעה לפשרה? הם לא ירו טילים בעקבות ההתנתקות? מה שמנע את ה"התכנסות" של אולמרט שהיתה נותנת להם מדינה ללא כל מחויבות. על איזה כוכב אתה חי?  (לת) יגאל
  • 12:15
  • 30.04.12