מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הכיבוש הוא לא רק עניינינו

מכל טענותיה של ישראל נגד העולם יש אחת חצופה ועזת מצח במיוחד: שומו שמים, העולם "בוחש" בענייניה הפנימיים של מדינת היהודים. כשהילרי קלינטון מעזה לומר: "אני לא מבינה מה הולך אצלכם... זה מזכיר לי יותר את איראן מאשר את ישראל", המענה הציוני ההולם הוא: "עדיף שנבחרי ציבור יתרכזו בנעשה במדינותיהם" (השר גלעד ארדן); כשאירופה מתקוממת נגד פשעי השנאה בישראל התגובה החצופה היא: "הם השתלחו בישראל ברזולוציות הכי נמוכות" (דיפלומט ישראלי); וכשהעולם מתעניין ביחסה של ישראל לפליטים ולמהגרי עבודה התשובה היא: "להפסיק את הבחישה הזרה" (רונן שובל).

ישראל היא אולי המדינה האחרונה בתבל שיש לה הזכות להתקומם נגד בחישות זרות. מי שמאז הקמתה (ועד היום) לא פוסקת לפעול בכל העולם להעלאת יהודים לארץ; מקיימת במחשכים פעילות מחתרתית וחתרנית במדינות בעלות משטרים אפלים ובאחרות היא מקיימת, לאור היום, פעילות שמטיפה לאזרחיהן היהודים לגלות מהן ולעלות לישראל, או למצער להזרים לה כספים; מי שמרעישה עולמות נגד גילויי אנטישמיות בעולם, מקיימת מערכות חינוך יהודיות וציוניות אלטרנטיביות ברחבי תבל ומנגד קוראת לעולם להחרים את רצועת עזה בגלל עליית החמאס לשלטון; מי שפעלה בלבנון ובמדינות אחרות לתמיכה בעדה אחת נגד האחרת - היא מדינה שלא מפסיקה לבחוש בענייניהן הפנימיים של מדינות וישויות זרות. לה אסור לומר מלה על בחישה זרה.

אבל לא רק בשל כך טענותיה של ישראל נגד בחישה בענייניה הפנימיים חצופות ומגוחכות. העולם החדש מרבה להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות - וישראל אינה מתנגדת לכך. העולם הפציץ את קוסובו ולוב, כדי לשחררן מעריצויות. הוא פלש לעיראק ולאפגניסטאן, למטרה דומה. הוא מאיים על איראן, מפני שהיא מפתחת נשק גרעיני, גם זה לכאורה עניינה הפנימי, והוא מפעיל סנקציות נגד סוריה, שבעקבותיהן אולי תבוא גם מעורבות צבאית, וגם זה בשל ענייניה הפנימיים. זה תפקידו של העולם, כך עליו לנהוג כל אימת שהוא מזהה עוולות משוועות או רודנויות מסוכנות.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

ישראל אינה רודנות, זולת המשטר הנהוג בשטחי הכיבוש שלה, שהוא רודנות ארוכה ואכזרית, אבל דווקא לכן מצפה העולם מישראל לאמות המידה הנהוגות במשפחה שאליה היא שואפת להשתייך. העולם דווקא נמנע עד כה מלהתערב באמת בנעשה ברודנות הכיבוש, שם ישראל ממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה, מתוך צפצוף מתמשך על כל העולם, אבל עכשיו הוא מתחיל למקד את מבטו גם במה שמתרחש באחרונה בישראל פנימה. זאת זכותו, זאת חובתו. בניגוד לדברי הבלע והאיוולת של שר החוץ, רק כך יכול העולם להיות רלוונטי. כן, העולם נגוע לעתים בצביעות ובסטנדרטים כפולים, אבל זה לא מנקה את ישראל ולא מאפשר לה לטעון נגד מעורבותו. אם העולם רואה אפליית נשים, קיפוח פליטים ומהגרי עבודה וחקיקה לאומנית ואנטי-דמוקרטית, הוא משמיע את קולו. ישראל לא יכולה להגיב כסוריה וכלוב ולטעון: הניחו לנו, אלו עניינינו הפנימיים.

אבל כל זה רק הקדימון לקראת ההתערבות הגדולה, בוטה מכל מה שהכרנו, ודווקא ברזולוציה גבוהה, אולי כבר בקרוב. אחרי שהעולם ייוואש סופית מפתרון שתי המדינות, שאין לו כבר הרבה סיכויי מימוש מציאותיים, הוא יפנה את מבטו המודאג לעבר זכויות האדם וזכויות האזרח הנהוגות במדינה האחת, שכבר קמה לנו למעשה. אז יגיד העולם: רציתם כיבוש, רציתם התנחלויות - ניאלץ לקבל זאת, באין עוד דרך חזרה. אבל לא נקבל, בשום פנים ואופן לא, ששני מיליון פלסטינים בגדה ימשיכו לחיות לעד ללא זכויות אזרח, ומיליון וחצי פלסטינים בעזה יחיו בתנאים של חצי מצור. לא נסכים שבמזרח התיכון החדש, שמתקומם נגד רודנויות, תימשך הרודנות הזאת. העולם החדש יאמר אז לישראל: הישארו בשטחי הכיבוש, אבל העניקו לכל תושביהם זכויות שוות וצודקות. ומה תגיד אז ישראל? התערבות בענייניה הפנימיים? בחישה זרה? הצחקתם את העולם ואת שוחרי הצדק המתרבים שבו.

Read this article in English:Our internal affairs




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הכתבה הזו מסבירה את המצב כ"כ טוב. גדעון לוי, אין שני לו. וחבל שאין  (לת) חגית גולדשטיין
  • 03:54
  • 25.12.11

02 יש גדעון שמלמד מחשבה יצירתית על צדק חברתי/בין לאומי ויש גדעון העוקץ את ישראל בפרינציפ ומבלי להתחשב בנסיבות  (לת) dan yeroucham
  • 05:08
  • 25.12.11

03 אנחנו ה 77 אחוז מעריץ של לוי
  • 05:09
  • 25.12.11

אמנון היקר, אני מאוד מעריך את עבודתך העתונאית אך לדעתי אתה טועה ומטעה. הביקורת הישראלית על דברי הביקורת ממחלקת המדינה כוונה לדברים על חששות למצב לא קיים. חשש לפגיעה בדמוקרטייה בישראל שלמעשה לא קיים ולא יתקיים והעדות לכך היא העיתון שאתה כותב עבורו וכך גם העובדה שכתב אחר בעיתון לא יושב בבית הסוהר על אחזקת מסמכים צבאיים סודיים בגנבה.
כולי תקווה שיום אחד ימאס לך לעסוק בסכסוך עם הפלסטינאים ותתמקד בתיקון העוולות בחברה הישראלית על מנת לתקן אותה. או אז יזכה עם ישראל בעיתונאי רציני ולא בעיתונאי שצריך חיזוקים מבחוץ לדעותיו ולדעתם של 24 אחוז בחברה הישראלית. 21 אחוז ערבים ושלושה אחוז יהודים. יתר ה 77 אחוז לא חוששים לעתיד הדמוקרטייה. אנחנו ה 77.

  •   מי שמדבר על "תיקון העוולות בחברה הישראלית" ולא רואה את הכיבוש כעוול הגדול מכולם, נמצא ככל הנראה בהכחשה מלאה לגבי מצבנו כמדינה וכחברה.  (לת) עצוב מאוד
    • 09:33
    • 25.12.11

  •   מי זה המעריץ של לוי אני יכול לנחש, אבל מי לעזאזל זה אמנון?  (לת) תוהה ובוהה
    • 12:53
    • 25.12.11

  •   הימין הפאשיסטי הוא לא 77% ולא נעליים. אתם, הימין הפאשיסטי, מיעוט. כדי להגיע למספר המגוחך שלך של 77%, כללת את כל קדימה במחנה של בן ארי וכצ'לה. זה שקר, כמו כל דבר בפורפגנדה הימנית. הסיבה היחידה שיש לימין רוב בכנסת כרגע, היא שמצביעי קדימה רצו להעניש את אולמרט על מלחמת לבנון השניה והשחיתויות שלו. חצי מהמנדטים של הליכוד בעד פתרון שתי מדינות. אנחנו הרוב. חכה לבחירות. מיליון איש יצאו לרחוב בקיץ, והם רואים שביבי ממשיך לצפצף עליהם: מחירי הדירות לא ירדו - במקום, מחירי הירקות עלו. ייצוג הימין מכנסת מעוות ולא קשור לרצונות הציבור. בבחירות תגלו את מקומכם האמיתי: מיעוט קיצוני.  (לת) אלי
    • 12:21
    • 26.12.11

04 אתה טועה; ה'כיבוש' אכן לא מעניינו של 'שוחר צדק' מהעולם הגדול.... כי 'שוחר הצדק' מהעולם הוא דו-פרצופי ולכן ידו אינה נקייה, ולכן הוא בוחש כאן בצורה מגעילה - והוא יודע את זה; כמו שכל מנוול יודע שהוא מנוול. העולם אינו בוחש בסוריה ששם רוצח השלטון החוקי בכל יום עשרות אזרחים שמפגינים נגד הרודנות. הבחישה של מדינת ישראל במדינות זרות בכדי להעלות יהודים ארצה מארצות הגולה ממש מעניינת שם את האחוריים של הסבתא שלי, הרי חצי מיליון יורדים בארה"ב בלבד העשירו אותה בתרומה לתל"ג והתמ"ג פי מיליון מכל העלייה של יהודי ארה"ב לישראל, שכאן אנו מחוייבים להם לפי חוק ושם מדען אחד בעמק הסיליקון העשיר שם את המדע וכך הלאה .נא עיין ערך רוטשילד ותעלת סואץ והפריץ  (לת) אלי מייזליש
  • 05:42
  • 25.12.11

05 אכן, ממשלת ישראל הורסת במו ידיה את פתרון 2 המדינות ומצעידה אותנו קוממיות למדינת אפארטהייד רשמית  (לת) נפתלי אור-נר
  • 06:06
  • 25.12.11

06 זה יגמר בסופה במדבר 2  (לת) גם סאדאם התחיל בקטן
  • 06:16
  • 25.12.11

07 גדעון , מדוע לא תאמר, בפשטות: גדעון לוי הרב שלי
  • 06:32
  • 25.12.11

ישראל הציונית - פשיסטית אין לה זכות קיום. יש לעשות הכל כדי שעל חורבותיה תקום פלסטין השלמה והדמוקרטית, מדינת כל אזרחיה הפלסטיניים.
ואימרו אמן.

  •   מישהו מוכן להסביר לי איך התגובה הזאת קשורה ולו במקצת למה שגדעון לוי כתב ?  (לת) יותם
    • 11:07
    • 25.12.11

  •   הוא קרוב לזה !! דן
    • 19:17
    • 26.12.11

    הוא מנסר את הענף עליו הוא יושב.הוא בטח חושב שבפלסטין הגדולה שתקום הוא ידבר ככה. חחחחחח אהבל !!

08 רק בקשה אחת יאיר
  • 06:33
  • 25.12.11

אם אתה מצטט שרים, ח"כים או דיפלומטים, אל תצטט באותה נשימה את רונן שובל שהוא במקרה הטוב מוכר אבטיחים ומנהל עמותה. הוא אינו איש ציבור, אף אחד לא בחר בו, ואין לשים אותו בקונוטציה של כזה.
נכון שפיו של גלעד ארדן מלא בשערות לבנות מראשו של נתניהו, אבל לפחות הוא נבחר על ידי ציבור ולמילה שלו יש משקל. רונן שובל, הוא דמות בזויה ועד שלא ייכנס עם לפידיו בשער הכנסת, אין לתת לו ביטוי בקונוטציה פורמלית.

אוהב אותך רונן, אתה מראה לכולם מה זה להיות גבר אמיתי. קשוח. חזק שכמוך.

  •   רונן שובל אולי מוכר אבטיחים אבל הוא עושה לכל הפרופסורים הפוסט ציוניים "ואנשי הרוח" המתחסדים ומגלגלי העיניים בית ספר שאותו לא ישכחו לעולם,וזה גם נכון שהוא נושא לפידיו בגאווה .באלפי בתי אב שרים מידי ערב בימים אלו "באנו חושך לגרש..."רונן נושא הלפיד יגרש בתמיכת רבבות מאוהבי הארץ את החושך והעלטה שאתם מבקשים להביא עלינו.  (לת) ניר
    • 10:18
    • 25.12.11

  •   מה יש לך נגד מוכרי אבטיחים? אתה חושב שאתה טוב מהם? מהפך 77
    • 20:27
    • 25.12.11

    רונן שובל מרגיז אותך ?.זה לא סתם. כל חמסניק. כל אנטישמי.כל טרוריסט. יכול בעינך להגיד את דעתו. רק לא רונן שובל. אבל אנחנו הציבור שמנהל כאן את המדינה נהפך את רונן שובל לאיש ציבור. ואתה וגדעון תמשיכו .אתם עוד ועוד מנדטים לנתניהו/שובל. תודה תודה תודה

  •   מה יש לך נגד מוכרי אבטיחים.אתה חושב שאתה יותר טוב מהם מהפך 77
    • 20:28
    • 25.12.11

    רונן שובל מרגיז אותך ?.זה לא סתם. כל חמסניק. כל אנטישמי.כל טרוריסט. יכול בעינך להגיד את דעתו. רק לא רונן שובל. אבל אנחנו הציבור שמנהל כאן את המדינה נהפך את רונן שובל לאיש ציבור. ואתה וגדעון תמשיכו .אתם עוד ועוד מנדטים לנתניהו/שובל. תודה תודה תודה

09 ומה עם חובות? הקסל
  • 06:42
  • 25.12.11

גדעון תמיד חושב שיבוא עולם חדש.עוד מהימים שהוא שר "עולם ישן עדי היסוד נחריבה".אבל למי שהיה "שפיל" במחשבות לא יכול להגמל מזה ונדמה לו שמישהו יכול לקבל זכויות בלי שיהיו לו חובות. והעולם החדש? זה בסך הכל סימפוניה של דבוז'אק. אגב,לפלסטינים יש זכויות,נראה אותם מתחלפים עם החבר'ה בסוריה או מצרים או עירק או השד יודע איפה.

10 השטחים הכבושים אינם חלק ממ"י ולכן התערבות מדינות זרות בנעשה שם אינו יכול להיכנס בקטגוריה של התערבות בעניינים פנימיים.  (לת) מודרניסט
  • 06:58
  • 25.12.11

  •   איך אומרים, שטחים כבושים או שטחים חמוצים? מלחמת השיחרור או מלחמת הקוממיות?  (לת) ינשוף
    • 07:57
    • 25.12.11

  •   השטחים הכבושים הם שטחים בשליטת ישראל כדין עמיחי שמיר
    • 09:39
    • 25.12.11

    והסכסוך הוא ביננו לבין הערבים. לכן אירופה היא גורם חיצוני שאינו רלוונטי לסכסוך. בפועל התערבותם ההולכת וגדלה רק מראה יותר ויותר את אי הרלוונטיות שלהם. לכן, טוב עשה משרד החוץ שאמר לאירופאיות "תקפצו לי".

    אם הן תמשכנה לפעול באותה דרך, תצטרך ישראל גם היא להתחיל להתערב בענייניהן הפרטיים של מדינות המתריסות ולתפוס צד בויכוחים הפיניים בכל מדינה סוטה, בהתאם לאינטרסים של ישראל.

11 טענת הטענות של בחישה בקדרות, היהודים חסרי המדינה נבחשו תמיד השטחים שנכבשו מאיתנו
  • 07:03
  • 25.12.11

המדינות שהשתתפו המלחמה נגדנו בששת הימים, לא היו רק מדינות הגובלות בנו, אלא גם מדינות ערב נוספות שבאו לא רק לבחוש בקדרה אלא ממש להישתתף בלחימה נגדנו.
אם כבר מדברים על חוצפה, צריך מידה בכלל לא קטנה ממנו כדי להאשים אותנו בבחישה כזו, אחרי כל מה שעברו היהודים במשך ההיסטוריה שלהם.
כלומר לכולם מותר לבחוש בנו בכל דרך שיחפצו בה, רק לנו אסור לעשות לבתינו.
במשך ההיסטוריה הרצופה כיבושים של שטחי מדינת ישראל ויציאה תמידית לגלות, לא הייתה ליהודים ברירה, אלא להישתלב בחיי המדינות המארחות, שבחשו בקדירת היהודים חסרי הבית.
הבית הנוכחי נקנה בייסורים כבדים, היהודים הסכימו לגבולות החלוקה, כדי לגמור כבר עם כל התביעות למיניהן על האדמה שלנו, כדי להקים סוף סוף בית משלנו, אולם העולם הערבי כולו לא הסכים לכך ויצא למלחמה.
בשני המקרים לא התרחש כיבוש שלנו, בשניהם התוצאה היא קווי הפסקת האש, בשניהם השטחים שנוספו שלא בטובתינו הם שטחי אבות שנכבשו קודם לכן מאיתנו.
ישראל לא אמורה לוותר על שטחים ששייכים לה, אין מדינה בעולם שמוותרת על שטחים שלה.
כולן יוצאות על כך למלחמה, רק השמאל בישראל דורש לוותר על שטחים שלנו באופן שאינו מתקבל על הדעת, הרי הכובשים הם אלה היושבים כרגע על אדמת אבותינו, הם אלה שחוצפתם מתירה להם לומר ששטחים אלה שייכים להיסטוריה שלהם, כי אינם רוצים לצאת מהם, כך כל טענה של היסטוריה מדומיינת,  תתאים.
אילו מדובר היה בשלום, היינו מעניקים להם במתנה את השטחים, כי תמורת שלום אמת שווה לנו לתת אדמות, אבל סתם כך לוותר? ללא שלום? השתגענו?

12 גדעון יקירי - האובססיביות שלך ולהקת המעודדים/מעריצים פתטיים ודוחים  (לת) דני
  • 07:09
  • 25.12.11

13 לפי מר לוי , מה פתאום ישראל תתנגד להתערבות מדינות זרות במדיניות הפנים , דבר שנאסר בכל מדינה אירופית שלא לדבר על מדינות ערב  (לת) אהוד
  • 07:22
  • 25.12.11

14 באמת, שגרמניה תפסיק לבחוש ולמכור צוללות להגנת המדינה הכובשת.  (לת) יובל
  • 07:35
  • 25.12.11

15 קנסות למכחישי הנכבה יעבור באו"ם בכייף..... הלואי  (לת) בקרוב באו"ם
  • 07:36
  • 25.12.11

16 העולם מגיב נגד עוולות ורודנויות-בעיקר כשהוא מזהה סכנות לערעור איזון אזורי,עולמי.וכשהוא מזהה את הפסיכיות של ממשלת ביבי ושות'-הוא מגיב.וימשיך להגיב ובצדק.בדיוק כמו שיכור שלא אחראי למעשיו,כך ביבי וממשלתו.אין ספק שהכיבוש עבור כולנו הוא סרטן עם גרורות,הכחשה מוחלטת של הימין למצב שבו ישראל בסכנה קיומית,מפני עצמה,מפני הבחירות ההזויות של מקופחים מקפחים-ביברמן ושאר ילדי הכאפות של הימין  (לת) שומר חוק
  • 07:40
  • 25.12.11

17 ישראל שוגה במחלת גדלות,מחלה פסיכיאטרית.תוצאה של הכיבוש המתמשך.וכחולה פסיכיאטרי,היא צריכה טיפול באישפוז כפוי.ראיית המציאות של ביבי ושות'-מעוותת,ולפני שהחולה הזה יזיק לעצמו,הוא צריך טיפול ודחוף.מה שלא רואים מכאן, רואים משם.כמה נורא שטרם קם מנהיג שפוי מתוכנו. עד שהוא יקום,העולם מרים לנו מראה=אקמול.טיפולים הרבה יותר אגרסיביים צריך מימשל לא אחראי כמו זה של הביבי  (לת) שומר חוק
  • 07:46
  • 25.12.11

18 אי אפשר להאשים את החתול בגניבת השמנת. ערן ברין
  • 07:53
  • 25.12.11

הדמוקרטיות המערביות ובעקר ארה"ב לא עשו דבר ללחוץ על ישראל ולמנוע את סיפוח השטחים, ולא עשו דבר למנוע הקמת מדינה דו לאומית, שברור שאין סיכוי שבעולם שתתן שיוויון זכויות למיעוט הפלסטיני.
להאשים את ישראל זה כמו להאשים את החתול.

19 "העולם שוחרי הצדק המתרבים שבו"- שוחרי הצדק של לוי הם אותם אלה שמצאו חריגה בתפקוד הכוחות האמריקאים באפגניסטאן אבל לעולם לא יעזו לבקר שחיטת ילדים בדמשק. שוחרי הצדק של לוי יזעקו חמס על הדיכוי האלים של משטרת צרפת של הפגנות הערבים אצלה בחצר האחורית אבל לעולם, לעולם לא יבקרו את המצרים שמדכאים מהומות באכזריות רצחנית... אלה "שוחרי צדק " מסוג מאד ייחודי, מייצגים את הרוע בכסות של התייפייפות אבל בתוכם הם שונאים שנאה פתולוגית עמוקה ובלתי נשלטת את המדינה וכוחות האור בעולם  (לת) מנחם
  • 07:53
  • 25.12.11

20 להאשים את ישראל זה כמו להאשים את החתול בזלילת השמנת ערן ברין
  • 08:00
  • 25.12.11

ארה"ב והדמוקרטיות המערביות לא עשו דבר למניעת סיפוח השטחים לישראל, גם שהיה ברור שהתוצאה תהיה מדינה עם מיעוט פלסטיני חסר זכויות. להאשים את ישראל זה כמו להאשים את החתול.

21 תגובה 8 מציגה את השמאל בטהרתו... מודרניסט.
  • 08:05
  • 25.12.11

אוסף שקרים החתום בכינוי גנוב. זהו השמאל. זה פרצופו.

22 כל מילה בסלע ! רמרם65
  • 08:10
  • 25.12.11

למרבה הצער, עם הספר לא מצליח לקרוא את הכתובת שעל הקיר.

23 יש הבדל בין צדק- לצדקנות. צדק צריך להיות סימטרי. מי שיודע להטיף לישראל להכיר במדינה פלסטינית, ראוי שיידע להטיף גם לאויב להכיר במדינת ישראל ולחדול מטרור כנגדה. האם אותן מדינות צדקניות שדורשות מישראל לאזרח מהגרים סודנים יתירו לישראלים להתאזרח בתחומן? האם קיימת מדינה מערבית דמוקרטית שתתיר לאירגונים במימון אויביה, הקוראים להשמדתה לפעול בתחומה? מסופקני. הדרך להשפיע על הנעשה בישראל צריכה להיות בקלפי ביום הבחירות ואם השמאל חולם לחזור לעמדת השפעה אי פעם, עליו להבין שהברית בינו לבין גורמים זרים עוינים מזיקה לו.  (לת) איתי
  • 08:12
  • 25.12.11

24 רטוריקה במיטבה שון
  • 08:21
  • 25.12.11

יש טכניקה כזאת בה הכותב או הנואם מקצין בתיאור העמדות של אחד הצדדים בשביל ליצור אנטגוניזם רגשי כלפיו או מוצאים תת בעיה איתו קל להתאמת. לא רוצה להיכנס לפרשנות לציטוטים כאן אבל לא צריך טור בהארץ להסכים שביקורת מאוזנת על פעילות ישראל בשטחים היא לגיטימית. השאלה האמיתית היא האם הפרופורציות ותשומת הלב לה זוכה הבעיה הפלסטינית בעולם מאוזנת. או כמו שכותב אחד המצוטטים הרזולוציה של הדיון שאינה טיפוסית לדיונים מסוג זה. חכמים דרך הגב ימצאו דרך אגב דרך להציע אגנדה אלטרנטיבית ולמיין את האייטמים לפי אמות מידה אוביקטיביות. למשל, תנאי מחיה של הקהילה עליה מגינים, מספר הרוגים אם בכלל, הבנה והכרה בבעיה ןהמאמצים בעבר לפתור אותה.

25 את הפיסקה האחרונה צריך לפרסם כל יום בכל עיתון, אולי ישראל תתעורר. נקווה שעדיין לא מאוחר מידי  (לת) ישי
  • 08:26
  • 25.12.11

  •   הנה, התעוררתי. הלאה הכיבוש, הלאה הציונות, הלאה מדינת היהודים!! תחי פלסטין המשוחררת והשלמה!! בן ישי
    • 13:42
    • 26.12.11

    עכשיו אתה מרוצה, מוחמד?

26 מדוע אינך מדבר בלשון רבים?  (לת) נורי
  • 08:39
  • 25.12.11

27 החמאס לא עלה לשלטון הוא תפס אותו בכוח.  (לת) אורי
  • 08:43
  • 25.12.11

28 תפיסת עולם עקומה וניתוח עלוב ולא נכון לילך שטינברג
  • 09:06
  • 25.12.11

השלטון על הפלשטינים לא רודני ולא אכזרי לך שמאלן עלוב לעזה ותשאל אותם אזה שלטון הם מעדיפים

  •   הראו לי תגובה ימנית ללא קללות  (לת) לא מצאתי
    • 10:24
    • 25.12.11

  •   ברור ברור ... יותם
    • 11:10
    • 25.12.11

    זה הרי ברור שאם העזתיים סובלים סבל גדול, אלה בגדה יכולים לסבול סבל קטן ולשמוח בחלקם. אין הגיוני מזה. הרי בואו נודה על האמת, אם השלטון בארצות הברית יתחיל להתעלל בשיטתיות ביהודים שם (כמו שקרה כבר בעבר), אפשר יהיה להשתיק אותם בקלות בתירוץ של 'מה אתם קופצים ? הרי מצבם של היהודים בישראל גרוע יותר'. כולנו הרי נקבל את הטיעון הזה בהסכמה מלאה.

  •   בס"ד - שפע "ברכות" על ראשך. שתזכה למצוות ותקרא רק דברי קילוסין ושבח למורי ההלכה השמאלנים שלך. הרב כהנא
    • 14:38
    • 25.12.11

    מי יתן וכל המתנגדים להקמת פלסטין השלמה על חורבות מדינת האפרטהייד הציונית ייעלמו בתהום הנשיה, במהרה בימינו, אמן, כן יהי רצון, סלע.

29 בטכסי הזכרון לנפול מדינת ישראל יוזכר בעיקר הכיבוש הסרטני הזוחל שגם כימוטרפיה והקרנות לא עזרו להפסיקו. המדינה שלנו מורכבת בעיקר מאנשים רפי שכל ששגעון הגדלות שלהם ושל מנהיגיהם היו לסמל התקופה ושהנהגה חולנית דיקטטורית משפיעה עליהם יותר יותר מחשיבה ושיקול דעת רציונאלי עצמית. רבים מאיתנו לא יהיו פה בדור הבא של הכבוש לראות את התוצאות ההרסניות של הגחמה הפוליטית הנתניהוית והליברמנית וספק גם אם מחולליה יזכו לראות את ההרס, אבל הדורות הבאים יוכלו לעשות טקסי זכרון למדינה ולהזכיר בהם את המעטים שהתריאו בשער ולא נענו אלא בגיחוכים ובסקילה  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:09
  • 25.12.11

  •   " התריאו בשער" - התריעו , ממש אינטליגנטי... בערך כמו הניתוח הרדוד  (לת) מנחם
    • 09:59
    • 25.12.11

  •   אבל תראה שבסוף, מלבד מספר חריגות מצערות, יהיה צדק היינריך היינה
    • 11:33
    • 25.12.11

    במקרה או שלא במקרה, המעטים שמתנגדים למדיניות ישראל בשטחים הם גם המשכילים, המתורבתים, אנשי העולם הגדול ודוברי שפות זרות. הם לבנים ומחזיקים בדרכונים זרים. כל אלה הופכים אותם למהגרים אולטמיטיביים שבסופו של דבר יסתדרו בלי בעיה באחת מארצות התרבות ויבנו מחדש את ירושלים שפרחה באירופה לפני היטלר.

    מי שישארו כאן להרגיש את נחת זרועם של הפלשתינים והערבים מסביב הם מצביעי הימין שאין להם מה לחפש במקומות אחרים.

30 "העולם" מתערב רק במקומות שקל לו להתערב...ולכן הפציצו את סרביה ולא את צפון קוריאה ולכן עושים רעש מכל כמה בתים ביו"ש ולא ממה שקורה בטיבט. אף אחד בעולם לא יצא למתקפה נגד ממשלה ימנית שתחליט על סיום השליטה על עם זר דרך פיתרון של נכבה שניה לא מאהבת ישראל אלא מהחשש של ברירת שמשון.  (לת) קבל תיקון
  • 09:11
  • 25.12.11

  •   "העולם" ,מתוך הניסיון ,במקרים הקשים ממתין להזדמנות ולנסיבות מקלות , ראה צרפת בנושא הארמנים "במערב "יש" (אין) כל חדש"?
    • 10:33
    • 25.12.11


    "נעילה" לסין בנושא הטיבטי ,הכל עניין של זמן ומקום...
    יתכן גם שסין עצמה תקדם את הנושא בעקבות שילובה
    ב"עולם המערבי" הגוש הצודק..

31 יתרונו של גדעון לוי בהשתלחויותיו חסרו הטעם עמישלגן שמיר
  • 09:34
  • 25.12.11

לפי הדוגמאות שהביא בפנינו דגעון תהיה זכות לאירופה להתערב או לתקוף את ישראל רק כשישראל תתחיל להתופוצץ ברחובות אירופה. קוסובו הוא אירופה ולא ענייננו, אפגניסטאן ועיראק היא בעיית ארה"ב בהתמודדותה עם הטרור שתקף אותה, וזה לא ענייננו לצאת נגד התקפתם בחזרה. להיפך, הפרוגרמה הזאת דווקא מאששת את מדיניות ישראל שיש להחזיר מכות קשות על כל טרור אסלאמי נגדה!

לכן לישראל יש זכות לטעון לפני האירופאיות שישבו בצד וישתקו, כי לנו מותר לבנות בשטחים אותם כבשנו כחוק, עוד בטרם קם העם הפלסטיני הזה והתחיל לצייץ.

הפתרון הנכון לבעייה היא בהקמת מדינה פלסטינית בירדן על חשבונו האישי של עבדאללה. נהר הירדן היא הגבול הטיבעי בין שני חלקי פלסטין!

32 השמאל משנה טקטיקה ומגלה עתה את פרצופו האמיתי האנטי דמוקרטי תוך שבירת כל כללי המשחק הדמוקרטי ופגיעה ישירה בריבונותה של מדינת ישראל. אני טענתי זאת שנים, השמאל הכחיש וטען בשקר כי הוא משחק בכלי המשחק הדמוקרטי, כך גם עד לאחרונה אלא שמערכה רצופה של הכוחות הציוניים השפויים גילתה את פניו האמיתיות של שמאל זה עד שהמסכות הורדו, כך מיכאל ספרד שמאמרו לפני מספר ימים, כך לוי עתה, התיאום מרשים למדי... עתה על כל הכוחות הציוניים, גם מהשמאל, לאחד את הכוחות ולצאת בחריפות נגד הפו"צ, מי שלא מתייצב בכוחות הציוניים, הוא מחוצה לו. מי שלא מתייצב בכוחות הדמוקרטיים, הוא מחוצה לו. אין עתה ערפל, אין עתה בהירות, העמדות הובהרו, היכן השמאל הציוני?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:42
  • 25.12.11

33 צודק כרגיל אור קטן
  • 09:43
  • 25.12.11

יופי גדעון. וברוח הזמן באת חושך לגרש.

34 מי שמרעישה עולמות נגד גילויי אנטישמיות בעולם היא מדינה שלא מפסיקה לבחוש בענייניהן הפנימיים של מדינות זרות.  (לת) גדעון לוי לפרס נובל
  • 09:46
  • 25.12.11

35 השוואה אומללה של איש קטנוני אלי
  • 09:47
  • 25.12.11

אתה באמת משווה את הסורים והלובים שטובחים בעם שלהם, לסיטואציה שבה הפלשתינאים יורים טילים על אזרחים שלנו ואפילו לא על הצבא.
העולם פלש לעיראק ולאפגניסטאן לא כדי לשחרר אותם משום עריצויות, אפגינסטאן היה נקמה בטליבאן בלבד, ועיראק עקב פחד מנשק גרעיני.
מעניין אותי מתי תפסיק להציג את המדינה שלנו כרשע טהור, אני רוצה לראות את אחת ממדינות אירופה המתחסדות במצב הזה שיורים טילים על אזרחיה, וקוראים להשמיד אותה מתנהגת בכזה איפוק. בקשר לאמריקאים, המכתשים באפגניסטאן הראו מה קורה למי שמעיז להפציץ אותם.

36 כמו בטוויטר לצמצם את הנושא בכותרות המקצר
  • 09:52
  • 25.12.11

כמו

37 גדעון לוי שוב מתבלבל בעובדות ערן
  • 10:02
  • 25.12.11

ה"עולם" שגדעון לוי טוען שיש לו זכות להתערב, משום מה "מזדעדע" מכתובת נאצה ושריפת מסגדים (עד כאן אני מסכים - אכן מזעזע וראוי לטיפול חמור), אבל ה"עולם" הזה לא מזדעזע משורה של דברים חמורים בהרבה, ולהלן כמה דוגמאות להמחשה:
- הכיבוש הסיני בטיבט כולל רצח עם ונסיון להשמיד את התרבות והדת הטיבטיים
- רדיפת המשטר הסיני את תנועת הפאלון גונג תוך העלמות ועינויים של נשים, זקנים וילדים
- "מועצה לזכויות אדם" של האו"ם אשר מורכבת רובה ככולה ממשטרים דיקטטוריים אפלים בהם עינויים, העלמות ואונס הם דבר שבשגרה.
- דיכוי אלים של המרד הכורדי בתורכיה ללא בית משפט גבוה לצדק, אפשרות ערעור וכו'
- אלימות של רוסיה כלפי שכנותיה וחוסר חופש ביטוי במדינה
- חקיקה שנוגדת את חופש הדת ב"מדינות אירופה הנאורות"

אז איך לוי בכל זאת מביא דוגמאות להתערבות של "העולם הנאור" בענייני מדינות אחרות?
בד"כ כאשר מתקיימים שני תנאים:
1. יש שם נפט
2. מדובר במדינה שנתפשת כחלשה מספיק (למשל - אף אחד לא יתקוף את רוסיה בביקורת קשה מידי).

ישראל, למרות כל הבעיות, עדיין נמצאת במקום טוב מאוד בסקלה העולמית של זכויות אדם, במיוחד בהתחשב בעובדה שלוי נוטה לשכוח - שהמדינה תחת סכנה קיומית. זו לא סכנה תיאורטית, אלא מוחשים למדי וחלק משכנינו (כולל ה"פלסתינאים" המפורסמים) לא מתביישים לומר זאת בריש גלי.

אין מדינה אירופאית שהייתה נוהגת בצורה הומנית יותר במצב כזה, וכבר ראינו אותם בעבר.

38 הפאשיסט בסוריה הוא עניינך-ושתיקתך הינה תמיכה בטבח העם הסורי וידום גדעון בעת ההיא
  • 10:10
  • 25.12.11

הפאשיסט בסוריה הוא עניינך-ושתיקתך הינה תמיכה בטבח העם הסורי

39 צודק כל כך  (לת) דמוקרט
  • 10:26
  • 25.12.11

40 משעל אמר שחמאס לא ייזנח את ההתנגדות האלימה נגד ישראל, גם לאחר הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. תקרא דביל
  • 10:40
  • 25.12.11

משעל אמר שחמאס לא ייזנח את ההתנגדות האלימה נגד ישראל, גם לאחר הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. YNET

41 הכבוש נועד להבטיח שהגדה לא תהפך לבסיס טרור.  (לת) דן
  • 10:44
  • 25.12.11

  •   זה היה נכון אילו היה כיבוש צבאי רגיל אבל ההתנחלויות מסירות את המסכה הזאת ומבהירות את כוונתו האמיתית של הכיבוש: השתלטות קולוניאלית-דתית על השטחים תוך נישול תושביהם מנכסיהם ומזכויות האדם הבסיסיות שלהם.  (לת) גד
    • 23:01
    • 25.12.11

42 צילה ארגנטינה אפריקה קולומביה ניקאראגואה אלכס
  • 10:59
  • 25.12.11

אין כמעט מדינה בעולם שישראל עדיין לא התערבה בעניניה - שלחה נשק למחתרות ימניות (כמובן) ואפילו מדריכים

43 תזכירו לי מתי ועל מה הלנו ש"העולם שתק"? אז הנה, סוף סוף העולם לא שותק. 3.5 מליון בני אדם נמחצים תחת מגף ה'דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון
  • 11:00
  • 25.12.11

גדעון לוי עושה עבודת קודש.

44 מסכן לוי,הוא נאלץ לחיות ולעבוד במדינה שהוא שונא שינאת מוות עזה מאין כמוהה נפיח
  • 11:21
  • 25.12.11

אני בטוח שזה עולה בבריאות.רואים את זה על פניו.

45 מה יש לצפות כשישי לנו ראש ממשלה שנשלט , כמו כל המדינה כולה, על ידי ליברמן, ישי וגפני. שלישיה שמעוררת קבס בקיצוניות ובפנאטיות שלה. ליברמן, שלא שם על ביבי, נוהג כבריון הכפר והורס כל מה שנבנה פה במשך עשרות שנים. גפני וישי יודעים שהפרזיטים המתערפדים על עורק הצוואר של המעמד הבינוני העובד ומשרת, ימשיכו לזלזל בנותני לחמם. ובמלחמות, אותו פלג שביבי הפך אותו לעבדם של בטלנים, הופך לבשר תותחים, כדי להנציח עבדותו ולהגן על המשתמטים שהופכים לרוב במדינה. ישראל הייתה זקוקה למהפכה יותר מתוניס לוב ומצרים , כי המיעוט הנאור נרמס. חבל שמנהיגי המחאה היו צעירים חסרי נסיון שלא ידעו לנצל את המומנטום של ההפגנות שמתרחש אחת לדור.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 11:42
  • 25.12.11

46 מה יש לצפות כשישי לנו ראש ממשלה שנשלט , כמו כל המדינה כולה, על ידי ליברמן, ישי וגפני. שלישיה שמעוררת קבס בקיצוניות ובפנאטיות שלה. ליברמן, שלא שם על ביבי, נוהג כבריון הכפר והורס כל מה שנבנה פה במשך עשרות שנים. גפני וישי יודעים שהפרזיטים המתערפדים על עורק הצוואר של המעמד הבינוני העובד ומשרת, ימשיכו לזלזל בנותני לחמם. ובמלחמות, אותו פלג שביבי הפך אותו לעבדם של בטלנים, הופך לבשר תותחים, כדי להנציח עבדותו ולהגן על המשתמטים שהופכים לרוב במדינה. ישראל הייתה זקוקה למהפכה יותר מתוניס לוב ומצרים , כי המיעוט הנאור נרמס. חבל שמנהיגי המחאה היו צעירים חסרי נסיון שלא ידעו לנצל את המומנטום של ההפגנות שמתרחש אחת לדור.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 11:45
  • 25.12.11

47 עולם נאור ויפה. איזה הספד למנהיג צפון קוריאה. שכן טוב
  • 11:48
  • 25.12.11

מגנים כת הפיגוע בדמשק ולא טף מילה על הטבח יום יומי. גדעון אפשר להסביר שהכיבוש לא נכון לא בגלל העולם אלא בגללנו. תנסה להיות יותר רציני. עוד לא הבנתי ממך מה יהיה עם מצרים. הרי הם קיבלו את כל מה שרצו. חברה תתעוררו. אנחנו במזרח התיכון יים טוב

48 ראש ממשלה כושל פעם שניה. ומה הם הישגיו של ברק שבא לעשות שלום? מגיב
  • 12:00
  • 25.12.11

ראש הממשלה אחראי. כל שריו אחראים ללא שלום, לא בטחון, לא רווחה.
תתעורר אדוני ראש הממשלה. אתה כושל פעם שניה.
לפחות תפסיק התנחלויות ותוריד התנחלויות. זה המינימום.

  •   חה חה חה, "לא בטחון" ולא כלכלה? הטרור הנורא של הזיות אוסלו שלכם גבה אלפי נרצחים וונכים, הציבור הבין ומאס בכם, שב בשקט. בכלכלה, מצבנו מצויין בוודאי לאור המתרחש בעולם ובתקופתכם, הציבור הבין ומאס בנסיון הפוטש במימון מדינות זרות עויינות בקיץ, שב בשקט.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 12:32
    • 25.12.11

49 להזכירך, גם מוחמד וגם ישו מכירים בזכותנו על כל הארץ. איש מיושן
  • 12:06
  • 25.12.11

למה אתה מצטרף דווקא למפלגות האתאיסטיות הגדולות של המאה הקודמת או לאלה שמסלפים את דת עצמם?

50 צודק, צודק, צודק. נטע
  • 12:14
  • 25.12.11

פשוט מדכא ומתסכל לראות את חבורת הלאומנים האלימים והמסוכנים שמנהיגה אותנו

51 דווקא יש לפלסטינים בגדה לא מעט זכויות.. אחד שיודע
  • 12:19
  • 25.12.11

יש להם תעודות זהות.

יש להם זכות בחירה לפרלמנט.

יש להם בית מחוקקים.

יש להם בתי משפט.

יש להם אוניברסיטאות.

יש להם בתי חולים.

יש להם משטרה עצמאית.

יש להם ממשלה.

בפועל- רוב רובם של הפלסטינים לא באים במגע עם מחסומים צה"ליים, במיוחד בשנים האחרונות.

צא מהסרט, גדעון. אין כיבוש. באופן כללי החיים של הפלסטינים באיו"ש טובים מאוד, והם נהנים מזכויות רבות. חריגים לכך הן פעולות צה"ליות שנעשות כדי למנוע טרור ערבי.

52 די לכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש  (לת) פלץ
  • 12:21
  • 25.12.11

53 כיבוש! איזה כיבוש בדיוק וממי כבשנו? אבי
  • 12:24
  • 25.12.11

קשקשת מיותרת אפשר לחשוב שהטרגדיה הפלסטינית היא הטרגדיה בעולם כאילו אין בעיות הרבה יותר קשות. נכון הכי נח להתערב בדרמה הישראלית פלסטינית הן בגלל אנטשמיות והן בגלל שזה אופנתי. די נמאס כל הזמן לתאר את עצמנו כמפלצות. רוצים לחיות בשקט זה הכל. מה לעשות שרוב הפלסתינים חיות אדם ומיעוטם שוחרי שלום , לעומת זאת אצלנו ההיפך. זאת האמת, ואני כמעט לא מכיר ישראלי ימני שלא מסכים ושואף למדינה פלסתינית נורמלית והדגש נורמלית לצידינו, לא כזו שזורקת מתנגדי משטר מגגות הבתים.

54 למה הוא קופייץ? שפכטל
  • 12:25
  • 25.12.11

בכלל למה לוי מתערב? זה לא עזה כאן - סליחה - כאן זה ישראל מדינת היהודים!

55 אין בעיה של זכויות הפלשתינאים! שפכטל2
  • 12:27
  • 25.12.11

הם יקבלו את מלוא הזכויות - אבל לא כאן!!
הם שם [לוי גם שם] - אנחנו כאן.

56 השמאל משנה טקטיקה ומגלה עתה את פרצופו האמיתי האנטי דמוקרטי תוך שבירת כל כללי המשחק הדמוקרטי ופגיעה ישירה בריבונותה של מדינת ישראל. אני טענתי זאת שנים, השמאל הכחיש וטען בשקר כי הוא משחק בכלי המשחק הדמוקרטי, כך גם עד לאחרונה אלא שמערכה רצופה של הכוחות הציוניים השפויים גילתה את פניו האמיתיות של שמאל זה עד שהמסכות הורדו, כך מיכאל ספרד שמאמרו לפני מספר ימים, כך לוי עתה, התיאום מרשים למדי... עתה על כל הכוחות הציוניים, גם מהשמאל, לאחד את הכוחות ולצאת בחריפות נגד הפו"צ, מי שלא מתייצב בכוחות הציוניים, הוא מחוצה לו. מי שלא מתייצב בכוחות הדמוקרטיים, הוא מחוצה לו. אין עתה ערפל, אין עתה בהירות, העמדות הובהרו, היכן השמאל הציוני? נשלח בשנית ובמידת הצורך ישלח גם בשלישית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 12:34
  • 25.12.11

57 הדרת נשים זה חלק מהכיבוש? מעניין מה היית אומר אם אירופה הייתה מוחה על רצח נשים על כבוד המשפחה במגזר הערביאו שזה לא קשור לעוולות היהודים ולכן אפשר להתעלם טובה
  • 12:40
  • 25.12.11

כרגיל כל הדרכים אצלך מובילות למסקנה אחת: ישראל כמדינה יהודית צריכה להעלם,אם אפשר בהסכמה ואם לא בלחץ וגם חרם והפצצה הם אמצעים לגיטימים מבחינתך.לכן אתה יכול להתעלם מאין סוף עוולות ופגיעה בזכויות אדם של ערבי כלפי ערבי,מרצח מוסלמים על ידי מוסלמים,להתנגד לכל התערבות בדיכוי שנעשה בארצות ערב(התנגת לפלישה לעירק,להתערבות בלוב,גם דרפור לא עלתה על ראש עצבונך כי מה זה דרפור לעומת עזה),אבל לייחל לרגע שאירופה תטיל חרם על ישראל או נאט"ו תפציץ קצת ביו"ש.נראה שהעולם מבין שיש כאן סכסוך לאומי שבו לא רק ישראל אשמה וסכסוך כזה לא נפתר בהפצצה או בחרם.

58 גדעון לוי הוא קנספרציה של הימין, שיחשבו שכל השמלאנים אנטישמים טיפשים ודמגוגים שנאי ישראל. הגלל אנשים כמו גדעון לוי ועמירה הס מצבו של השמאל כפי שהוא נראה.  (לת) גל
  • 12:42
  • 25.12.11

59 התערבות רלוונתית בררן
  • 12:56
  • 25.12.11

אנו לא מתערבים בעניינים של ארצות אחרות, אנו רק מגישים עזרה רוחנית, לדוגמה, סברא ושתילה.

60 דוגמה לעתונאי השונא את מולדתו ונלחם בה בכל הזדמנות  (לת) גודמן
  • 13:21
  • 25.12.11

61 אנחני מצפצפים על כוללללם. אל השטחים עובד אצלנו וחוץ מזה שלנו ארוך יותר.  (לת) עדד
  • 13:38
  • 25.12.11

62 גדעון איש הגון ושוחר חירות לעמים אוסאמה
  • 13:55
  • 25.12.11

אני באמת מעריץ מאוד את האיש הזה יישר כוח

63 עדיין זכור כיצד צהל לוי לאחר נאום קהיר של אובמה כי חשב שהלחץ הבי"ל כבר בפתח שמאלן מתון
  • 14:33
  • 25.12.11

לוי אינו מבחין בין התביעה המוצדקת של "העולם" למניעת פרעות באוכלוסיה הפלסטינית ע"י אזרחים ישראלים, לבין ההשלמה של אותו "עולם" עם הכיבוש, שבאה בגלל התנהגות הפלסטינים, שבתרגיל ה"צונאמי" הבהירו לכולם שאין להם כל כוונה להגיע להסדר סופי עם ישראל אלא רק להגיע להישגים ומשם להמשיק במאבקם הצודק (כלומר, שלוי החליט שהוא צודק). כך שהמחצית הראשונה של הכתבה די נכונה, אבל באשר לתקוות העתידיות ללחץ כדי להקים מדינה פלסטינית - אולי עדיף להשאיר את הפנטזיות לפלסטינים? הרי הם אלופי העולם בתחום הזה.

64 על איזה כיבוש אתה מדבר ? ישנו הסכם בין הרשות לישראל ! אליוי
  • 14:35
  • 25.12.11

לישראל מותר לפעול לצורכי בטחון והיא מודיעה לרשות על פעילותה
לפעמים הפעילות היא תוצר של שיתוף פעולה כנגד החמס
למרות ההסכמים הרשות הפלסטינית בוחשת בתחום ירושלים ושולחת זרועות סרטניות לתוך האוכלוסיה הערבית בישראל.
הצורך של אירופה לבחוש בעניניה של ישראל נובע מהרבה גורמים אחד
הגורמים העיקריים הוא להרחיק גורמים קיצוניים מהשמאל שעלולים לעשות צרות ולשלוח אותם לפעילות בגדה שם פועלים 7000 פעילים אשר יכלו לעורר הרבה צרות במדינות המוצא שלהם.
אירופה אינה צדיקה והזאב אינו סבתא....

65 הכיבוש כבר מזמן היה צריך להיות מאחרינו והשלום לפנינו  (לת) דורון
  • 14:40
  • 25.12.11

66 כבר בלו שפתותיי מלומר את שבחיו של גדעון לוי  (לת) גדעון לוי הרב שלי
  • 15:07
  • 25.12.11

67 רק התערבות מיידית של ארה"ב ואירופה יצילו את מדינת ישראל שוש
  • 16:03
  • 25.12.11

נתפלל חזק בפרוס השנה האזרחית החדשה שהעולם המערבי כולו יתעורר מיד ויפעל בתקיפות נגד מדינת כהנא שקמה כאן, קיימת למעשה כאן ועכשו. רק זה יצילנו כדברי הנביא ישעיהו בזמנו שצפה בשחיתות השלטונית וניבא לחורבן אבל תקוה כי "כאלה ואלון אשר בשלכת עוד מצבת בם"

68 שנאת עם ישראל הולכת וגוברת מיום ליום.שום כעבוש. שום עם שני פרט ליהודי.  (לת) אברמי
  • 16:19
  • 25.12.11

69 חזק ואמת גדעון. תודה על הכתבה  (לת) יוניס
  • 16:25
  • 25.12.11

70 במהרה בימינו ר''מ מוסלמי במדינה הדו לאומית  (לת) ברוכים הבאים
  • 17:59
  • 25.12.11

71 על איזה כיבוש מר גדעון מדבר? אפשטיין
  • 18:19
  • 25.12.11

איפה הוא חי?

72 הכיבוש כובש אותנו עמוס
  • 18:22
  • 25.12.11

מי יצילנו מעצמנו -בטח לא ההלכה

73 כתבתך הנדונה Shaltiel
  • 21:14
  • 25.12.11

לפעמים אני לא מסכים עם התבטאויות כאלה ואחרות ולא בשל העובדה שאני ימין או שמאל אך כאן אני מזדהה לחלוטין עם מה שכתבת כי נמאס לי לממן את הכבישים הדו מסלוליים בגדה שממומנים מכספי המיסים שאני משלם מה קרה נגמרו כבישי הדמים בארץ החרדים נוהגים בכל כבשלהם ומשניאים עלינו את דתנו בקיצור אין פינה אחת שאתה יכול להניח את ידך ולהגיד כאן יש לי קצת נחת

74 חלק מהטענות לא במקום אלמוני
  • 21:14
  • 25.12.11

בעניין הפליטים, באירופה הרבה פחות סבלניים. לא ברור למה שמת באותו משפט: "מקיימת מערכות חינוך יהודיות וציוניות אלטרנטיביות ברחבי תבל" ו " ומנגד קוראת לעולם להחרים את רצועת עזה בגלל עליית החמאס לשלטון". האמנם נשק גרעיני הוא עניין פרטי? הוא הדוגמה הבולטת לדבר שיש לו רק (או בעיקר) השלכות חיצוניות.

75 יהודה ושומרון היו כבושים ע"י הממלכה הירדנית לפני שישראל שחררה אותם  (לת) leon
  • 22:03
  • 25.12.11

76 הכיבוש המוסלמי של ארץ ישראל הוא לא רק ענייננו, אלא עניינו של העולם כולו.  (לת) גדעון צודק!
  • 22:09
  • 25.12.11

  •   צודק לגמרי. מוסלמים, נא להחזיר את ארץ ישראל לנוצרים שמהם כבשתם אותה (כי היהודים הסתלקו ממנה הרבה לפני זה  (לת) הסטוריון
    • 09:38
    • 26.12.11

77 אני מברכת אותך על האומץ להגיד האמת נוהא
  • 22:14
  • 25.12.11

אתה איש אמיץ שלא חושש להגיד האמת . רק אדם בעל ערכים וכבוד לבני אדם יגיד האמת בפרצוף

78 עיתונאי יקר מפז מביבי ומופז יוסי רביבו
  • 23:48
  • 25.12.11

אני לא מפסיק להתפעל מחדות המחשבה ומרדיפת הצדק של גדעון לוי.
האיש הזה הוא מפעל תקשורתי של איש אחד. עיתונאי מהדור שטרם הקים לו חיקוי. כשיהיו עשרה כמוהו, יכול להיות שיתחילו דיוחי אמת מהפרוזדור
לגן העדן שיכולנו להיות אלמלא חזר הפשיזם מהגיהנום כדי להוכיח לנו שהעם הנבחר לא גר בבית ספרינו.

עד השינוי ההכרחי אמשיך להתפעל מגדעון לוי בעניין רב ובדאגה גדולה.

79 עזה ב"חצי מצור" ? להטוט דמגוגי-הגבול עם מצרים פתוח לחלוטין ולא בשליטתנו עולה חדש
  • 07:14
  • 26.12.11

באותה מידה ניתן לטעון שדרום קוריאה נתונה ב"חצי מצור" כי צפון קוריאה חסומה לכניסה ויציאה. כמו כן זורמת אספקה יומית לרצועה מהמעברים עם ישראל.
השימוש במונח "מצור" מוטעה, מטעה ומוטה.

80 מאמר צודק וקולע, יש לי רק הערה תפלה אחת: תבל הוא היקום, לא העולם. מן השימוש שעושה גדעון במילה 'תבל' עולה, שאו שהוא מאמין שכדה"א הוא היקום כולו, או שידוע לו על מוסדות חינוך ציוניים בגלקסיות רחוקות, או שהוא משתמש לא נכון במילה, ומתכוון לעולם (שכיום מציין את כדה"א, לפחות מחוץ לדיונים פילוסופיים) כשהוא מציין תבל.  (לת) אלי
  • 08:48
  • 26.12.11

81 הלא הזהיר נתניהו לא מזמן מעלית ... חסן
  • 09:13
  • 26.12.11

הלא הזהיר נתניהו לא מזמן מעלית מפלגות מוסלמיות לשלטון במצרים ירדן תונסיה וכו? האין הוא מתערב בבחירת העם המצרי? האין ישראל מסיתה נגד איראן? ועיראק לפניכן? וירדן? באמת מה שמותר לי אפילו להילרי אינו מותר. ישראל אם ממשיכה ביהירות הזו והעיווריות הזאת היא תימאס ובמהירה לידי האמריקאיים ואז חזון מקימי מדינה זו יטורפד על ידי אנשים גזעניים כמו נתניהו וליברמן וכמוהם...

82 one track mind one track mind
  • 09:29
  • 26.12.11

one track mind
one track mind
one track mind

83 ספרה של ג'ואן פיטרס -"מאז ומקדם" ממש לא ימני
  • 09:30
  • 26.12.11

אני משוכנע שקראת את הספר (עב כרס) "מאז ומקדם " של ג'ואן פיטרס , שנשאה בתפקידים בכירים בממשלי קרטר וקלינטון. היא צמחה בחוגי ארגוני זכויות האדם. ואחרי שנכנסה לעובי הקורה כאן, ואחרי מחקר של למעלה מ-7 שנים , היא קבעה שא"י היתה ריקה מערבים עד לשלהי סוף המאה ה-19. ואח"כ הגיעו לכאן רובם כמהגרי עבודה שהובאו ע"י הבריטים וחלק מהם בא בעקבות המושבות היהודיות. וכי אין ממש עם פלשתינאי וכל הנרטיב שלו הוא שקרי. יתר על כן זהו המקבץ היחיד של אוכלוסין שבאו"ם מוגדר פליט כאחד שעזב אחרי שנתיים בלבד של "תושבות". אז מה כל הלהיטות שלך וההשוואה שלהם לעם עתיק כשלך. קרא את הספר, הוא ממש רציני. ועוד שאלה: בעולם הספר היה רב מכר ובארץ הוא מופץ כמעט במחתרת. חומר למחשבה.

84 הויכוח הוא על איפה יעבור הגבול סידורי ביטחון לישראל וגורל גושי ההתנחלות אליוי
  • 10:13
  • 26.12.11

הכיבוש הוא אמתלה לנקיטת עמדות אנטי ישראליות וטאטוא הבעיות האמיתיות
אם הפלסטינים היו מסכימים היתה להם מדינה זמנית על 80% מהשטח עם 90% מהאוכלוסיה הערבית
וגם עכשיו אין כיבוש לא בעזה ולא בערי הגדה
הפלסטינים מנצלים היטב לתועלתם את ההפקרות השוררת בשטחים שלהם
הם מקבלים מליארדי דולרים ונתמכים כפליטים נצחיים על ידי האו"ם כך שאינם צריכים לדאוג לפרנסתם

85 אישפוז זורבה
  • 10:25
  • 26.12.11

גדעון, אין כזה דבר כיבוש. תפנים- כובשים שטח ממישהו שזה שלו. ארץ ישראל המזרחית לא היתה, וגם לא תהיה, שייכת לאף אחד מלבד עם ישראל. לכן עליך לשקול אישפוז- אולי זה יעזור לך.

86 הטענה היא לא ש"אסור להתעניין ולהביע דעה על מדינות אחרות". הטענה היא שמכל מדינות המזרח התיכון בוחרים להצביע דווקא על ישראל... מפחדת מקיצוניות מכל צד
  • 11:30
  • 26.12.11

גדעון היקר,
מובן שמצבים מסוימים נצפה ואף נקבל השמחה ביקורת על מעשינו. זאת דרך לגיטימית ומקובלת שבה חברות לומדות לבקר את עצמן. במקרים רבים נביט פנימה ואולי נבין משהו (המצב בחברון, קיאון משא ומתן בהובלת הממשלה, גזענות וכו') ובמרים אחרים לא נקבל (הדרת המוסלמים בארצות ערב לא תתקבל פה, הביקורת על המאזן 1:1000 בעסקת השבויים האחרונה וכו'). מה שבטוח, כשהביקורת היא חד צדדת ומתעלמת מעוולות השלטונות הסמוכים לנו, כולל מדינת פלסטין לעתיד, אנחנו מותחים את הגבול!

  •   גברתי, את מדברת אל אוזניו הערלות (תרתי משמע) של גדול התעמלנים הפלסטיניים בדורנו. אוזן קשובה
    • 13:51
    • 26.12.11

    בעיניו היהודים הם קולוניאליסטים-פשיסטים-מחרחרי מלחמה ואילו הפלסטינים הם צדיקים גמורים , שזכותם למאבק מזויין בציונים הארורים אינה ניתנת לערעור.

87 מי שמצפה מביבי ואיווט שיעשו שלום הוא פטי ומסכן  (לת) שמשון
  • 13:58
  • 26.12.11

88 הנושא של התערבות מיותר כאשר המדינה לפחות באופן פורמאלי מגנה וכל אשר נשאר לבצע ולצערי איש לא הכניס מתנחל שגר במאחז לא חוקי לבית סוהר על פלישה ותפיסת מקרקעין שלא כדין ולא נתבעו על הוצאות הפינוי כשרוצים אפשר בלי אלימות רק להפעיל את הדין פרופסור בר שירא
  • 14:10
  • 26.12.11

זו גם המדינה שלך ויש לך זכות לבחור ולהבחר

89 אין כיבוש - יש סיכסוך...  (לת) אחד העם
  • 16:10
  • 26.12.11

90 מתי כבר הישראלים יגידו את זה?  (לת) תותים
  • 16:59
  • 26.12.11

91 מדויק ונכון  (לת) אחד שקורא
  • 17:09
  • 26.12.11

92 נמאס כבר מהשטויות שלך,אתה פשוט עיוור הגיוני
  • 22:50
  • 26.12.11

בעזה הסתיים "הכיבוש" ןתראו מה קרה. עדיף כיבוש ממדינת אוייב

93 הפתרון:1. סיפוח השטחים. 2.לתת זכויות אזרח לכל מי שמכיר במדינת ישראל, נשבע אמונים למלא חובותיו האזרחיות.3.מי שעוסק בטרור- מאבד אזרחותו-ויגורש.  (לת) זהו
  • 07:48
  • 27.12.11

פרוייקטים מיוחדים