מי בעד חיסול הדרת הנשים - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מי בעד חיסול הדרת הנשים

אני פשוט תוהה, מדוע ולמה מתנהל עכשיו פסטיבל הדרת הנשים. למה דווקא עכשיו? מה נשתנה?

הרי ההדרה והאפליה אינן חדשות. לא באוטובוסים, לא בשלטי חוצות, לא ברחובות הפיסיים החרדיים, וגם לא במרחב החילוני והתל אביבי למהדרין - בצבא, בכנסת, בממשלה, בעיתונות, בטלוויזיה, בוועדות השונות, בעולם העבודה.

מעייף ממש לחזור ולהזכיר, שהמאבק על ההפרדה באוטובוסים מתנהל כבר יותר מעשר שנים; שבמשך שנים מתנהל מאבק על מינוי אשה לוועדה לבחירת דיינים, כשהדיינים עצמם הם לעולם גברים, ונשים חילוניות כדתיות כפופות להם לחלוטין - כל זמן שאין בישראל נישואין אזרחיים. מתיש לחזור שוב ושוב, במסגרת המאבק הנמשך כבר עשורים, על פערי השכר, על האי-הכרה בעבודות הבית וגידול הילדים, על הייצוג הנמוך והסטריאוטיפי, על הניצול המיני, המספר הזעום של חברות הכנסת וזעום עוד יותר של שרות, הדיכוי הפיסי, מספר הנשים הנרצחות.

הרי המודעות של נשים, גם היא לא חדשה. ארגונים פמיניסטיים נאבקים כבר עשורים בכל היבטי ההדרה והאפליה, גם פמיניסטיות דתיות, גם פמיניסטיות ערביות. גם נשים שאינן פעילות, וגם כאלה שאינן קוראות לעצמן פמיניסטיות יודעות בדיוק בתוך איזה דיכוי הן חיות, גם אם הן קוראות לו בשמות אחרים; בהרצאות שאני מעבירה אני רואה, מתחת לאגדת השוויון ו"השמים הם הגבול" שנשים מאמצות, את המודעות שמזהה את הדיכוי, אבל חוששת להכיר בו בגלוי.

גם לגברים זה אינו חדש. הדיבור על אפליית נשים נמצא בסביבה כבר די זמן. יש גברים מעטים השותפים לדיבור הזה ולניסיון לשנות את המצב, אבל רוב הגברים אינם רואים באפליה בעיה שלהם. הם ממקמים את עצמם על הסקלה שבין הכרה בדיכוי והשתתפות בצער, מצד אחד, לבין התכחשות מיתממת לקיומו של הדיכוי, מצד אחר. אבל לאיש מהם זה לא בא בהפתעה.

אז מה קרה? ייתכן שהאקלים הפוליטי המוציא את הימניות, ההתייהדות והאנטי דמוקרטיה ואת כל הדיכויים האחרים מהארון גורם ליותר ויותר אנשים לא להתבייש להדיר נשים - ואולי הוויתור על הבושה מעצבן את הציבור; אפשר להדיר ולהפלות, אבל בשקט, כל זמן שהפסאדה של השוויון נשמרת. אולי זאת האינרציה - במובן הטוב - של המחאה מהקיץ: הציבור יצאה לרחובות בהמוניה ומחתה בכל הכוח על קשיי החיים, ושום דבר לא קרה, וזאת עוד דרך לצרוח שלא טוב לנו. ואולי אלה חדשות טובות, שאנשים ונשים מרגישים שכאשר משהו רע בעיניהם אפשר לעשות עם זה משהו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

ברור כעת, שכאשר קורה משהו שלא מובן ממה הוא נובע ואיך הוא קורה, צריך לשאול את השאלה התלמודית מאי נפקא מינה, או, כמו ששואל הפתגם בערבית - מי המרוויח?

מרוויחים הגברים החילונים, שיש להם הזדמנות לצאת נאורים באמצעות גינוי ושנאת דתיים בעוד הם עצמם ממשיכים להדיר נשים; הגברים בצבא, שאינם רוצים שם את הנשים בתפקידים רציניים מדי, ויש מי שעושה בשבילם את העבודה; הגברים בפוליטיקה, שיוצאים אבירים ומקפידים לא לפנות את מקומם לנשים; הגברים בתקשורת ובפרסום, שנשים עושות בשבילם את העבודה ונאבקות על זכותן להיות אובייקט מיני בציבור; הגברים בעלי ההון, שבזכות פסטיבל ההדרה נחסכת מהם המחאה על אי הצדק הכלכלי; הגברים בממשלה, שבזכות ההדרה לא צריכים להתמודד עם הכיבוש ועם חוסר התקווה.

אחרי הכל, זה הנושא המושלם: מי בעד חיסול הדרת נשים - שירים את ידו. מי לא ירים את ידו? כך מרוויחים כל הגברים האלה ביחד: במקום לאפשר לנשים להשתתף בשיחה ובעשייה של הדברים האמיתיים, מעסיקים אותנו ומבזבזים את זמננו בדיבור על ובמאבק נגד הדרת נשים.

Read this article in English: The house always wins




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "מסך ההדרה" רינת
  • 04:14
  • 26.12.11

הצלחת, כהרגלך, לבטא במדויק את המצוקה האמיתית שקיימת ואת הסכנה המסתתרת תחת "ערפל ההדרה". רק היום הכנסת דחתה שתי הצעות חוק הנוגעות לזכויות נשים ואמהות והנה כבר שמענו שגם תקציב הביטחון לא יקוצץ, זאת על חשבון תקציב החינוך ויום הלימודים הארוך. אני תוהה מתי נוכל לקיים כאן חברה הוגנת ושווה... בספק אם עוד נהיה כאן כדי לחזות בזה.

02 פמיניזם 8
  • 04:19
  • 26.12.11

זה מה שנקרא פמיניזם בנשמה. הדעה הרווחת בישראל היא שהימין חושב מהבטן והשמאל מהראש, אבל האמת היא שכולם חושבים מהבטן תמיד. ההסברים הרציונליים הם דיעבדיים בלבד. במקרה הזה, השמאל (במובן הרחב שלו, לא זה הישראלי-מצומצם) לא יכול לקבל את העובדה שיש קונצנזוס סביב סוגיה מהכיוון הצודק שלה. נכון, יש לא מעט ציניקנים שמנצלים את נושא הדרת הנשים לטובתם האישית, אבל הרוב המכריע רואים בתופעות של אלימות כלפיי נשים פשע מוסרי. פשוט ככה. אבל הכותבת, כמו אחרים בצד הפמיניסטי והשמאלי-ליברלי, מתקשים לקבל את העובדה הזו. אם הרוב בעד משהו אזי שהמשהו הוא חרטה במקרה הטוב או חטא במקרה הרע. לא נורא. זה מהבטן

03 זווית מבט מעניינת אל איני מסכים איתה אורון
  • 04:41
  • 26.12.11

אין ספק שהחרדים לא המציאו את הדרת הנשים והיא מתקיימת בצירים רבים שאינם על המוקד שבין חרדים ואלה שלא. אבל הסיבה ל׳למה עכשיו?׳היא בקואליציה שבין חרדים לימין-באופן שהופך את המצביע הימני ליברמני לגורם מזרז בהקצנתה הדתית של המדינה. בדומה לסעודיה- נחתם כאן חוזה- תנו לנו לעשות כעולה על רוחנו בנוגע לאויבנו מבחוץ וניתן לכם לעשות מה שאתם רוצים בנוגע לאוייבכם מבפנים. ההדרה דוהרת כי אין במערכת הפוליטית כרגע מי שיצא נשכר ממלחמה בה.

04 Israel, it is about time to join the 21st century World b. Free
  • 04:46
  • 26.12.11

Bella Abzug is dead
and the feminine movement is 50 years old
so it is a bout time
to join progress and equality

05 בינינו, מרב, גם את מרויחה.....  (לת) אשה
  • 05:10
  • 26.12.11

06 אכן כתבת נכון. אבל בכל זאת למה לבוא בטענות? סוף סוף הנושא מקבל חשיפה ענקית, ובעיקר- אצל הילדים והצעירים. בשבילם זה שיעור אזרחות ישר מהמציאות.  (לת) אלודי
  • 05:44
  • 26.12.11

07 הנשים בעד הדרתן, עובדה שרובן מצביעות ימין  (לת) דניני
  • 06:57
  • 26.12.11

08 הפרד ומשול: עיסוקם החביב של השמאלנים הליברלים הוא להסית, לפלג ולזרוע שנאה. עובר אורח
  • 07:51
  • 26.12.11

עיסוקם החביב של השמאלנים הליברלים הוא להסית, לפלג ולזרוע שנאה.
הם מסיתים ערבים ‏נגד יהודים, מזרחים נגד אשכנזים, עובדים נגד מעבידים, חילונים נגד חרדים, הומואים נגד מי שאינם כאלה, נשים נגד גברים, את תושבי הפריפריה נגד תושבי המרכז, ואת אלה וגם אלה במתנחלים. ועוד היד נטויה. הפלגנות והניכור הם כלי העבודה שלהם, והאויבים הם האחדות והלכידות החברתית וגם כל מה שמקדם את אלה, כמו הדת, המסורת ואהבת המולדת ("מיפלטו של הנבל" בשיח השמאלני). ומנוי וגמור עם החבורה השמאלנית - ליברלית הזאת לא לנוח ולא לשקוט עד שיעבירו את אלה מהעולם.

  •   אתה סובל מפאראנויה. לפני שתזיק לעצמך או לאחרים לך לקבל טיפול. צביקי
    • 11:41
    • 26.12.11

    לגופו של עניין: כל שוחר טוב ורודף צדק ולוחם נגד נקרא שמאלן על ידי טיפוסים כמוך. גם כל מי שנחן ביכולת חשיבה וביקורת עצמית. אני קורא לך ושכמותך "בבונים". הטמאה "פטריוטיזם היא מפלטו האחרון של הנבל" נאמרה על ידי אחד ההוגים הידועים בעולם והיא אמת צרופה. עובדה. בתורה נאמר "ובערת את הרע מתוכך". אז זה מה שאנחנו ה"שמאלנים" בלשונך עושים ונמשיך לעשות. לא נרפה ולא ניתן מנוח .

  •   לצביקי/ גם מיליוני החיילים הרוסים הפטריוטים שלחמו וניספו במלחמה נגד הפולשים הנאצים היו נבלים? כל שהוכחת זה שהמיקלדת סובלת כל דבר נבלה ותועבה. המסביר לצרכן
    • 12:59
    • 26.12.11

    אשר להערה של ג'ונסון, היא נאמרה בתקופה שקדמה לגיוס החובה באנגליה, וחלק מהחיילים היו עבריינים שנאותו להמיר את הכלא בשרות צבאי. ג'ונסון לבטח לא היה מתבטא כך אחרי פרוץ מלח"ע 1, כאשר רק בחזית אחת בארצות השפלה נפלו כ-5 אלפים חיילים בריטים בכל שבוע.

  •   לא פרנויה אלא הבנה חלקית של המציאות panoptikon
    • 13:24
    • 26.12.11

    ונעדר כל יכולת ביקורתית. תסמונת העדר והביטחון בתוך ההמון. אותם אנשים נהנים מהחום שהם מכניסים את הראש לתחת של עצמם. חמים ונעים שם. מה שנקרא באנגלית sheeple - צירוף של sheep (עדר כבשים) עם people - אנשים... לצערנו כמעט כל הימין הוא כזה והם מוצאים נחמה גדולה בין אנשים שחושבים בדיוק כמוהם. לכן הם מרגישים מאוימים על ידי החשיבה העצמאית של השמאל... זה עצוב וצריך לרחם עליהם...

  •   עובר אורח (8) התחלת יפה אבל מהר מאד התבלבלת קשות... ק.א.
    • 17:35
    • 26.12.11

    הפרד ומשול? כן בוודאי!! אבל מה אתה רוצה מ''השמאל''?
    מה שאתה מכנה "השמאלנים הליברלים" זה הרי ימין-מרכז.
    הכי פשוט בא נוריד את הקידומת "ימין" או "שמאל" ונקרא להם בשמם האמיתי: דהיינו האליטה הקרימינלית, הכוחנית היודו-נאצית.

09 תוהה בוהה ולועסת. חסיה תגל ערבה
  • 07:52
  • 26.12.11

ה"פסטיבל" מתקיים עכשיו כי החרדים החליטו עכשיו שהגיע הזמן להוציא את מלחמתם בציונות לרחוב ולכבוש עוד טריטוריות. נסיונות ההשתלטות שלהם לבשו מימד פיזי אלים (במלחמה כמו במלחמה). מה לעשות שזה מטריד את הציבור הישראלי-ציוני במדינה - שמאל וימין, גברים ונשים - הרבה יותר מהקשקשת "שוב ושוב" של מעמד האשה בישראל. במילים אחרות, לא שייך הדרת נשים לכאן אלא חיסול האויב הציוני.

10 הממסד הדתי הוא הגוי של שבת של החילונים. עובר אורח
  • 08:00
  • 26.12.11

הרוב המכריע של החילונים, כולל מצביעי השמאל הלא קיצוני, נגד מדינת כל אזרחיה ובעד מדינה יהודית. רק שלחילונים "לא נעים" לחוקק חוקי כנסת מתאימים, כאשר בכל העולם אירגונים יהודים ליברלים נמצאים בחזית המאבק למען הפרדת הדת מהמדינה ולמען מדינת כל אזרחיה. אז הפתרון של החילונים הצבועים הוא להיות "נאנסים" ע"י ה"סחטנות" של הדתיים והחרדים. בפועל, החרדים ודומיהם הם האחרונים שנזקקים לחוקי הנישואים והגרושים או לחוקי הגיור. הם יכולים בקלות לנהל את ענייני האישות שלהם באמצעות רשימות משלהם, כפי שנהגו ונוהגים בגולה.

11 חלום באספמיה. כל המקהלה, מראש הממשלה עד חברי כנסת ואחרון השקרים,המגלגלים עיניהם לשמים, משלמים מס שפתיים ביודעם שהחרדים מצפצפים. כוחם רק עולה. גם הטענה שמדובר בקבוצות שוליים בעדה אינה נכונה. במאה שערים ירקו על נשים כבר לפני עשרות שנים. ביבי שבוי בידי כוחות שחור במדינה ומאחר שהוא חושב רק על הישרדות הוא ימנע כל פעולה ממשית לבעור התופעה. התקשורת סתומת הפה, מחשש שהממשלה תסגור להם את הברז והרישוי, נמלטת להדרת נשים שהיא רק סימפום יחידי בניצול המעמד הבינוני העובד והמשרת.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:14
  • 26.12.11

  •   לזלמן הפנטזיונר/ אין גבול לסילופים ודברי הבל? המסביר לצרכן
    • 13:06
    • 26.12.11

    נתניהו חשב על טובת עצמו כאשר קיצץ בקצבאות וביטל את כל הטבות המס של המתנחלים, מהחשובים שבתומכיו ?(ר` ויקיפדיה בערך נתניהו). הרפורמות שלו כשר האוצר הניחו את הבסיס לצמיחה בת-קיימא של המשק הישראלי לשנים רבות, אבל הוא עצמו שילם מחיר פוליטי יקר בקלפי. אין גבול לסילופים, השמצות סרק ודברי הבל?

12 ראשית, תודה על כך שבזכותך נעשיתי למולטי-מיליונר. שמאלני שפוי
  • 08:26
  • 26.12.11

ואם מישהו יתמה - הכיצד? הנה התשובה: מן המצב הזה "מרוויחים הגברים החילונים, שיש להם הזדמנות לצאת נאורים באמצעות גינוי ושנאת דתיים בעוד הם עצמם ממשיכים להדיר נשים; הגברים בצבא (וכו')". לצערי אני לא בפוליטיקה, אך אל נכון הרוחתי הון תועפות על ידי הדרת נשים בתחומים אחרים, כולל בצבא שבו אכן שרתתי. כל מה שנותר לי זה לאתר את חשבון הבנק בו טמון כל הממון הזה. אין טעם להצביע על כל סתירה לוגית בכתבה של - זה לא המקום לכתיבת ספר. אסתפק בפרט אחד. לפי דברייך הדרת נשים באוטובוסים זה לא דבר חדש, זה כבר נמשך כעשר שנים. בתור מישהו שלא מדד באופן אישי כמה זמן זה נמשך, אני מוכן לקבל נתון זה כפי שציינת. השאלה שלי היא - מדוע את וחברותייך הפמיניסטיות לא יצאתן נגד תופעה זה בראש חוצות כאשר תופעה זו היתה עדיין חדשה, כאשר ניתן היה לדכא תופעה זו בעודנה באיבה (חיריק תחת האל"ף)? מדוע חיכיתן כל השנים הארוכות האלה על מנת לבשר לנו שזו אינה תופעה חדשה? בהסתמך על הטענות שאת מביאה כאן - אנחנו, הגברים החילוניים, אשמים בתופעה של הדרת נשים משום שאנו מוחים נגדה ולא נגד מטרות אחרות שנראות בעיניכן ליותר ראויות. איזה הגיון!

  •   שמאלני שפוי יקר, אשמח להאיר את עיניך נועה
    • 21:54
    • 26.12.11

    מירב מיכאלי כבר שנים ארוכות נלחמת בהדרה ואפליית נשים. בתקשורת, בכנסת ובאקדמיה. אם היית מתעניין לא רק כשהנושא פופולארי, היית יודע.

13 ממתי פוליטיקאי מפנה מרצונו את מקומו למישהו בין אם זה גבר או אשה? רוצה יותר נשים בפוליטיקה? תקימי מפלגת נשים, או עדיף שתי מפלגות נשים אחת ימנית ואחת שמאלנית ותשכנעי נשים להצביע עבורן. וכך חצי מהכנסת תהינה נשים בלי טובות של אף אחד.  (לת) חיה בלה לה לנד
  • 08:28
  • 26.12.11

  •   השפעה נשית בכנסת ולא דרך מפלגת נשים תמר
    • 10:45
    • 27.12.11

    אישה יקרה (לילי בן עמי) הקימה ארגון בשם 'מתפקדות'. (http://www.mitpakdot.org.il/) הרעיון הוא להתפקד למפלגות שונות וליצור בהן גוף מצביעים שיבחר בפריימריס חברי כנסת שפועלים למען מטרות רלוונטיות לציבור הנשים וכך ישפיע על הרכב ומטרות המפלגות הקיימות, במקום לנסות להקים מפלגה ייעודית נשית. זו דרך מעולה להשפיע ואני ממליצה עליה בחום.

14 שנונה כתמיד רחלה
  • 08:31
  • 26.12.11

תודה לך על נקודת ראותך שמנוסחת במדויק ומסבירה לגברים למה אנחנו מתכוונות. נעים לי מאוד עם האמת שאת מציגה.

15 אי אפשר לאחוז את המקל בשתי קצוות ג'ימס בונד
  • 08:33
  • 26.12.11

מפתיע, אבל לנשים יש חלק גדול במצב שנוצר. אי אפשר לצעוק אפליה, ולדרוש את תיקון המצב, אבל ברגע האמת לא לוותר על "מתנות" שניתנו רק לנשים עקב היותן המגזר החלש. הכרה בשיוויון צריכה להתחיל מהבית למרחב הציבורי: ילדים לא חייבים להיות עם האמא, האב חב במזונות ילדיו בדיוק כמו האם. כשאב והאם יקבלו חלק שווה בבית, הם יוכלו לשאת את הבשורה על שיוויון גם לעבודה ומשם למרחב הציבורי.

16 השימוש במלה הדרה ענת
  • 08:35
  • 26.12.11

כשלב ראשון יש להפסיק את שיתוף הפעולה עם המלה המכובסת 'הדרה'. הדרה נשמעת כמשהו שאינו בהכרח שלילי, חברה קרובה של 'האדרה'. יש להשתמש במילים ישירות - סילוק לדוגמא

  •   צודקת 100% roy
    • 09:27
    • 26.12.11

    ענת, את צודקת ב-100%. "הדרה" היא מילה מיופיפת מידי ועלולים לטעות באיזה "הדר" שנילווה לתופעה המכוערת.. מרב, בואי תרימי את הכפפה ונתחיל לקרוא לתופעה בשמה הראוי - סילוק.

  •   לא צודקת. לכולם ברורה משמעות המילה הדרה. מילה מקבלת את המשמעות שלה מעצם השימוש בה והאסוציאציות שהיא מעוררת. ללא קשר לצליל שלה. המילה "הדרה" כבר מעוררת חלחלה.  (לת) צביקי
    • 11:47
    • 26.12.11

17 מלחמת הנשים למרב מיכאלי
  • 08:54
  • 26.12.11

אל תבקשו מגברים לצאת להגנתכן כי נצא בכמויות מיזעריות. אל תסמכו במילים של ראש הממשלה, שרים, רבנים, חברי כנסת, שופטים, שוטרים. הם לא אישה. תצאו בהמוניכן ותדרשו לבטל את מעמדיכן המשפיל בטקסי גרושין. אל תתחפשו לטליבניות כשאתן תובעות את האנסים. הם הצריכים להיתבייש ולהתחבא. המאבק יהיה קשה. הגברים לא יוותרו בקלות. אל תהיו בני- אדם אלא בנות -חוה

18 העיסוק בהדרה נועד להסוות את עושק העם  (לת) אזרח
  • 08:57
  • 26.12.11

19 מצער שהפמניסטית מחבלת במאבק כל כך צודק לפי השקפתה היא  (לת) גבר חילוני
  • 09:16
  • 26.12.11

20 ההנהגה המדינה ובראשה ראש הממשלה מתנהג מיום בכירתו מדיניות של בת יענה. אבנר
  • 09:44
  • 26.12.11

ההנהגה המדינה ובראשה ראש הממשלה מתנהג מיום בכירתו מדיניות של בת יענה.
ביבי כמנהג המדינה לא מוכן להתמודד כמת בשום נושא חברתי אמתי שצץ לפנו יום
יום. הגמגום,המוסר הכפול ומס שתפעים הרפה .גורמים ישירות לצימוח פרע של גופים קיצונים.המשטרה ושלטון החוק והממסד הדתי מתפקדים כרעוי .בדברים בסיסים של חופש הפרט אלמנטריים במדינת ישראל בשטחים ציבורים .
במדינת ישראל של היום אין דין ואין דיין ."אין מלך בישראל".וכל אחד אושא דין
לעצמו.אני מתבייש שמדינתנו הגיע לימים שחורים הללו.

  •   משטרה ושלטון החוק והממסד הדתי מתפקדים לא כרעוי .בדברים בסיסים של חופש הפרט אבנר
    • 11:02
    • 26.12.11

    אבנר
    09:4426.12.11
    ההנהגה המדינה ובראשה ראש הממשלה מתנהג מיום בכירתו מדיניות של בת יענה.
    ביבי כמנהג המדינה לא מוכן להתמודד כמת בשום נושא חברתי אמתי שצץ לפנו יום
    יום. הגמגום,המוסר הכפול ומס שתפעים הרפה .גורמים ישירות לצימוח פרע של גופים קיצונים.המשטרה ושלטון החוק והממסד הדתי מתפקדים לא כרעוי .בדברים בסיסים של חופש הפרט אלמנטריים במדינת ישראל בשטחים ציבורים .
    במדינת ישראל של היום אין דין ואין דיין ."אין מלך בישראל".וכל אחד אושא דין
    לעצמו.אני מתבייש שמדינתנו הגיע לימים שחורים הללו.

21 מה זה משנה??? מומנטום
  • 09:59
  • 26.12.11

מה זה משנה למה?? מה זה משנה מי מרוויח?? בתור שותף למאבק כבר שנים, גבר אשכנזי חילוני תושב המרכז שכמותי (טפו טפו טפו), אני שמח שהמאבק תופס כותרות, אחרי שנים של טפטופים, עכשיו הנושא במרכז ועכשיו הזמן לעבוד והשאיר אותו על סדר היום ולא לתת לו לדעוך. מה הטעם להצטדק בנימוקים של "אני הייתי כאן קודם" או "אני מנהלת מאבק אמיתי, בזמן שאתם רק רוצים להרוויח נקודות נאורות". התנאים הבשילו, נוצר מומנטום, אולי נשתמש בו במקום לייצר מחלוקות לא רלוונטיות ולא מועילות?

22 והתשובה היא - הדרת, רמסת, קללת והוקעת גברים מעל דפי עיתון זה במשך שנים ופתאום את שואלת למה מדירים נשים ? משה
  • 10:02
  • 26.12.11

אני חילוני ונגד הדרת נשים, אבל התמימות שלך מעוררת פלצות. את לא יכולה לשפוך במשך שנים ארס ותרעלה כלפי המין הגברי, וכשיש תגובה (חוק ניוטון תקף גם בסוציולוגיה ופסיכולוגיה, גם בהיסטוריה ד"א) לגלגל עיניים.
הפוסל במומו וגו'.

23 מדינה דו-לאומית או השתלטות חרדית קיצונית-מה עדיף? יאיר המפ"מניק
  • 10:16
  • 26.12.11

מדינה דו-לאומית היא הפתרון היחיד לבעיית ארץ ישראל .
הן לערבים והן ליהודים.הערבים יראו במדינה הדו-לאומית פלסטין
והיהודים ישראל.לא תהיה בעייה של מתנחלים כיוון שכל אחד יוכל על פי
חוק להתגורר היכן שיחפוץ.לא תהיה בעיית ירושלים אל-קוד'ס.
ומעל לכל : לצבורים הפרגמטיים חפצי החיים הקידמה והחופש יהיה רוב גדול
והקיצוניים הם שימצאו עצמם מתמעטים והולכים.
יאמרו :בלגיה היא הוכחה שמדינה דו-לאומית לא יכולה להתקיים לאורך זמן.
אענה :בלגיה קיממת משנת 1830 .למרות האיבה בין הואלונים דוברי הצרפתית
לפלמים הנה בלגיה זו היא מהמשגשגות שבמדינות העולם.מכל הבחינות.
הלוואי על מדינתו הדו-לאומית לכשתקום לא 181 שנה כי אם רק 50,ונגשים
כאן במזרח התיכון את חזון ישעיהו (פרק ב')

24 נכון  (לת) צודקת
  • 10:35
  • 26.12.11

25 כנראה שהציבור, (כולל רוב הנשים) יודע משהו שאת לא דורון
  • 10:38
  • 26.12.11

ששינויי חברתי הוא תהליך שלא קורה ברגע
שלא כל תופעה של חוסר שיוויון היא תוצאה של אפליה בזמן הזה
שהיכולת שלנו לשלוט במגמה היא הרבה יותר טובה מאשר במציאות
שלהכנס בגברים זאת לא הדרך

אבל לא מפתיע שאת לא מבינה

26 מירב שוב קמת על צד שמאל???  (לת) Topx
  • 11:00
  • 26.12.11

27 שאפו, מרב. היחידה שאומרת את האמת  (לת) אור
  • 11:06
  • 26.12.11

28 פחד במחנה החרדי ליאת
  • 11:39
  • 26.12.11

אכן מילים כדורבנות. כל העיסוק בנושא מסיט נושאים אחרים הצידה.
ועדין זו תופעה מפחידה ומקוממת. לדעתי, התשובה לכך מירב שזה קורה עכשיו היא דווקא מעידה שהחרדים מרגישים את ניצני התעוררות הקידמה במחנה שלהם. למשל: חדירת האינטרנט, יציאת נשים לעבודה גם בהייטק, ידידות עם חילונים. אי אפשר להיסגר לגמרי מול העולם המודרני והם מפחדים.
לכן מנסים להקצין עוד יותר.

29 המאבק בהדרת הנשים מעורר ומעודד את המאבקים האחרים ולא להפך. הוא יוצר מומנטום של מרי.  (לת) צביקי
  • 11:49
  • 26.12.11

30 למה עכשיו? שאלה מענינת אבל בכל זאת חסרת משמעות. למה המחאה החברתית פרצה דווקא עכשיו? העיקר שפרצה ולא תכבה. כך לגבי הדרת נשים.  (לת) רמי ש.
  • 11:51
  • 26.12.11

31 אני בעד החיסול של החרדים המתפרעים ! פישלזון
  • 12:10
  • 26.12.11

או שמדינת ישראל תתייחס ברצינות לתופעה ותפעל נמרצות למיגורה או שאזרחי ישראל צריכים לעשות במקום בו נכשלו כל ממשלות ישראל לדורותיהם.
מיעוט שרוצה לכפות את דעתו על הרוב ובדרכים אלימות.


32 תודה מירב!! תומר
  • 12:14
  • 26.12.11

סופסוף קול שפוי קצת בעיתון הזה!! ובכלל בתקשורת בזמן האחרון שנלחמת בחרדים כאילו הם היחידים שמדירים נשים.. ומנסה לטשטש את העובדה שבכל המדינה זה קורה ולא רק אצל דתיים.. תודה לך!!!

33 סוף כל סוף את מתעוררת? רק דרך אחת -קואליציה חילונית מקיר לקיר ראובן גרפיט
  • 12:14
  • 26.12.11

באם תפנימי מיכאלי,יש רק דרך אחת.אנו החילונים בסכנה קיומית ואנוט צועדים בעקבות החאמס בעזה , בעקבות תורכיה שבה למרות שלחילונים היה רוב ,הדתים זכו, תוניס, מצרים,,,
יש לנו החילונים רק דרך אחת - להתאחד מקיר לקיר. לו רק לבני היתה מצטרפת
לקואליציה של הליכוד ודוחה החוצה את ש"ס, אגודה וליברמן אבל , אצלה וגם אצל רבים מהשמאל, הרציו לא בדיוק פועל וגורמים לנו להתפצל וכך הדתים-חרדים נהנים מההפקר.

34 איזה קשקושים את כותבת! ליאורה ארביב
  • 12:35
  • 26.12.11

כותבים מס' 12 ו-22 צודקים לחלוטין כשהם מתייחסים לצביעותך. להזכיר לך את "השפה הנשית" בה השתמשת כדי לפגוע בגברים? זה לא שהדבר לא מגיע להם וגם ביבי איננו שווה את הניר הזה, אבל כיצד זה שלא שמענו את קולך בעד שיוויון הנשים למשל בשנות היציאה לפנסיה? אה, זה לא נוח ועוד כל מיני בלה-בלה אחרים אבל בשורה התחתונה "לוחמות" כמוך עם גדעון לוי ברקע לא מועילות למאבק נשים (שהוא די מצליח, אני חייבת להגיד).

35 נמשיך לטמון ראש בחול כי מה חדש  (לת) צודקת
  • 12:40
  • 26.12.11

36 מי מרוויח מכך? הפשיזם החילוני מוטי
  • 13:07
  • 26.12.11

בתקופה שלימין הקיצוני בארץ ישנם שני ראשים- החרד"לי המשיחי והברוטאלי במתכונת האירופאית, צריך להתקיים מאבק ביניהם, הם הרי לא יוכלו לדור בכפיפה אחת לנצח. מסע צלב חילוני נגד ההדרה מחזק ללא ספק את האגף החילוני של ניצני הפשיזם.

37 כל עוד לנשים בלבב פנימה. . . מני
  • 13:10
  • 26.12.11

נפש של יהודיה הומיה לא ישתנה גורלה. . . היהדות היא
אב כל חטאת, בין אם יהדות חרדית או חילונית. . . דווקא
ההקצנה בשנים האחרונות משקפת בגרוטסקיה שלה מה
שהיה קיים בחשיכה מאז ומעולם! העקשנות האובססיבית
ל"מדינה היהודית" הניבה פירות כשזרקה את לחמה לים
ו. . . או-טו-טו "מצאה" אותו רטוב. . . רקוב. . . עלוב. . .

38 השמאל לא מה שחשבתם. מונימייקר
  • 13:19
  • 26.12.11

השמאלנים שטוענים ש"העם מטומטם" אינם בעד דמוקרטיה. מי שמתעללים במיעוט החרדי ומגדפים את העולים מרוסיה, אינם בעד זכויות מיעוטים וזכויות אדם. ומי שמכריזים מלחמה על ממשלת נתניהו, כדי לקבל את ממשלת פשעי המלחמה של קדימה/עבודה, אינם בעד הומאניות.

39 הזבל שהחרדים מנסים למכור לנו מתחיל להביא את העם לפיצול. כל יום יש משהוא חדש.  (לת) חייבים להפסיק אותם
  • 14:05
  • 26.12.11

40 אין הדרת נשים אצל חילונים, מעולם לא נתקלתי בהדרה בסביבה בה אני חי, פמיניזם זה שטות  (לת) אריק
  • 14:18
  • 26.12.11

41 History won't look kindly at female supremacists like Merav. You've cynically used the sacred cause of equality to promote bigotry, hatred, and fear mongering  (לת) Liberal egalitarian
  • 15:26
  • 26.12.11

42 את טועה. הרב ההוא ממודיעין (חיים נבון?) אישר בעצמו שההקצנה בקרב החרדים שייכת לשנים הבודדות האחרונות, שבהן שב ועלה ביתר-דגש נושא הצניעות בחברה הדתית. אורלינג
  • 15:39
  • 26.12.11

מה שהיה לפני כן הוא איזשהו סטטוס-קוו שעד כה לא נפרם, ואין קשר בין המאבקים הפמיניסטיים ארוכי-השנים והברוכים לבין הצעקה החילונית הנוכחית, שבאה לא בשל פגיעה בנשים כי אם בשל פגיעה במרחב הציבורי הישראלי.
הפגיעה הזאת שמקורה בהקצנה של הפרשנות הדתית היא מה שהסלים. מי שהיה פמיניסט/ית קודם לכן נותר כזה/כזאת ומי שלא היה בעל תודעה פמיניסטית קשה לי לחשוב ש"הדרת הנשים" הנוכחית תהפוך אותו לפמיניסט.

43 מירב תחליפי תקליט, הוא מה זה שרוט אחד שלא מסכים
  • 17:22
  • 26.12.11

אנחנו רואים כל יום נשים מצליחות ,חרוצות ,שאפתניות יוזמות. כמה אפשר לרכב על הפוני הזה ? הוא כבר מת!

44 נשים (לפחות בחלקן)למחוק את החיוך המפויס ולהתחיל לעמוד על שלכם  (לת) לא פחות מפיפתי פיפתי
  • 19:00
  • 26.12.11

45 מי בעד הדרת הנשים?! תתפלאו הנשים!!!אם תעשו סקר תראו שהרבה מהנשים תומכות בנתניהו והימין, חלקן בש"ס, מיעוטן בשמאל!!  (לת) שימו לב!! שלי יחימוביץ, זהבה גלאון, כמה נשים תומכות בהן????!!!'
  • 19:02
  • 26.12.11

46 אפרופו איסור לאכול בננות... בננה רמה
  • 19:14
  • 26.12.11

מידי פעם בהיסטוריה העולם הולך אחורה.

השבטים הפולינזיים שעל אדמתם המקורית נולד (יש כבר תעודה כשרה...) נשיא ששמו האמצעי מתחיל בח' שבמחוזותינו שונאים כמעט כמו שנאת נשים, המציאו את הקאפו בשורוק...

קאפו זה איסור לגברים ונשים לאכול יחדיו ולנשים אסור לאכול פירות פאליים כבננה, אשר במחוזותינו עדיין כשר פרווה לכל המינים, רק לא לשכוח את בורא פרי העץ (הטרופי)

ובכן לדבר שרה וואול הקאפו היה קאפוט בראשית המאה ה-19, אבל כמו חלום תחיית ישו (שעדיין מצפים לו) וחלום ביאת המשיח (רק שיבוא ומהר) הקאפו קם לתחייה גם אצל המוסלמים הקיצוניים ובהדרה מהודרת אצלנו.

פולינזית שאכלה בננה בפומבי הושלכה מעבר לצוק בזלתי. חראם על אבני הבזלת לסקילה שנשמרו לעתיד לבניית בית החולים בו נולד ב'ח'א'

מאמינה שמזונו הראשון היה בננה.

אני א' מתחילה להקפיא בננות ולאכול בסתר, כמו שעשו המוראנו, רק למען הסדר הטוב.

תודה למרב על הבמה לתיסכולים!

47 מלכה אזרח
  • 19:21
  • 26.12.11

אצל החילוניים האישה אובייקט .... זה כמו טישו להישתמש וליזרוק. אצל החרדים האישה היא מלכה

48 למה ממשיכים לשלם להם שאלה
  • 19:37
  • 26.12.11

למה במדינה הזו ממשיכים לשלם לחרדים ? למה במדינה הזו מעסיקים על חשבון הציבור כל כך הרבה אנשי דת ? למה במדינה הזו מוציאים כל כך הרבה כסף על "כשרות" ? למה לא מפרידים בין מדינה לדת ? למה המדינה מממנת כל כך הרבה "שרותי דת" ? תפסיקו לשלם על כל נושא שקשור לדת ותראו פתאום שהעולם החילוני נראה אחרת לגמרי... תחשבו על זה. תפגינו למען זה... תגרמו לכך שהכנסת המטופשת שלנו תחליט לנתק לחלוטין בין מדינה לדת... תשכחו לגמרי מהדת... במצב כזה יהיה רע לחרדים והם יברחו לברוקלין - שם הם ילמדו לעבוד ושם הם ילמדו לחיות חיים עצמאים על חשבון עצמם ולא על חשבון המדינה. לשחרר את המדינה שלנו מעולה של הדת !!!

49 מה נשתנה? כמאה מאה ה-2
  • 20:35
  • 26.12.11

מרב, לא נשתנה. חוזרים אחורה כמעגלי ההיסטוריה. הנשיא נולד בהוואי ואילו ההיסטוריה חוזרת לשבטים הפולינזיים אשר דגלו בקאפו. הדרת נשים בסגנון טרופי. ממליצה לקרוא את שרה וואול על קאפו בשורוק. בננה שהיא פרווה במחוזותינו עדיין ... דינה העפה מעבר לצוק ולא סתם סקילה... גבירותי ההיסטוריה זוחלת אלינו חזרה... עם זקן...

50 הדרת נשים, גם בקוקטילים מפוארים של מליונרים לילית
  • 21:49
  • 26.12.11

נשים מדברות על אופנת מילנו והגברים על עסקים והשתלטוית עויינות ומניפולציות. ככה זה בעולם הפטריארכלי.
נו, באמת מירב: גם חברך לשעבר, גדעון לוי, מתייחס לנשים כמו קלינקס: משתמשים וזורקים.
תתעוררי. מה חדש תחת השמש?!

51 אז, לא לתמוך במאבק הזה? גבר
  • 22:43
  • 26.12.11

אני מבולבל

52 מרב, עשית זאת שוב גבר בעד שיוויון
  • 01:38
  • 27.12.11

שוב הצלחת לתת לי להרגיש ״אשם״. למרות שאני בעד שיוויון בין גברים ונשים, כל פעם שאני קורא את הטור שלך אני מרגיש כמו סוטה מין שובניסט שאשם בכל אי צדק שמרגיז אותך. כל הכבוד, בסוף תצליחי לקטב גם אותי.

53 מה את, ילדה בת שבע? איש אחד
  • 11:17
  • 27.12.11

"הציבור יצאה לרחובות בהמוניה ומחתה בכל הכוח על קשיי החיים"

עם כתיבה כזו את מצפה שיקחו אותך ברצינות?

54 הכל תלוי בחינוך להתחשבות חינוך
  • 12:45
  • 27.12.11

ברגע שהנשים בעצמן ירימו לראש סדר העדיפויות את החינוך להתחשבות ואהבת הזולת, אנשים ילמדו להתחשב זה בזה, ובנשים ובמשפחה גם.

55 מי שקראה והנהנה במרץ: ליאן
  • 14:35
  • 27.12.11

מוזמנות ומוזמנים לכאן:

http://www.facebook.com/saragusti?ref=ts#!/groups/263271730402244/

56 צודקת, כרגיל אגב ארגונים פמיניסטיות לא פמיניסטים:-)  (לת) מיכל
  • 08:48
  • 28.12.11

57 מסכימה עם כל מילה מורן
  • 19:18
  • 02.01.12

קל יותר לומר- כמה פרימיטיבים הם החרדים כשמדירים נשים, וכמה נאורים אנחנו כשאנו מדירים תופעה זו... אבל כמו שמרב מיכאלי אומרת, זהו רק חלק מתמונה עגומה. החברה החילונית (הפטריארכלית) פוגעת בנשים לא פחות, בדרכים אחרות אשר קל ונוח יותר שלא להבחין בהן.

פרוייקטים מיוחדים