המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

להתנתקות יש תג מחיר

יש פתגם צרפתי האומר "להבין הכל פירושו למחול על הכל". הוא ודאי אינו יכול לחול על צעירי "תג מחיר", ההורסים רכוש ערבי, פוגעים במסגדים ותוקפים את צה"ל. אין מחילה על מעשים אלה - מדובר בעבירות פליליות שיש להעניש בגינן, אך חשוב לא פחות להבין מה מסתתר מאחורי התנהגות זו.

הפעולות מסבות נזק לקורבנות, אבל הן גורמות לנזקים גם למדינת ישראל - ליחסיה עם אזרחיה הערבים, ליחסיה עם האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, ולשמה הטוב בעולם. זוהי מן הסתם כוונת עושיהם. זה "המחיר" שהם רוצים שמדינת ישראל תשלם. ייתכן שהם טיפשים דיים כדי לחשוב שביכולתם למנוע פירוק מאחזים לא חוקיים. אבל מתקבל יותר על הדעת שהתנהגותם נובעת מתחושת ניכור קשה, והיא ביטוי של עוינות ואפילו שנאה כלפי מדינת ישראל, מוסדותיה וצבאה.

אין צורך להרחיק לכת כדי למצוא את שורשי אותם רגשות קשים. גרמה להם ההתנתקות - עקירתם בכוח של עשרת אלפים ישראלים מבתיהם בגוש קטיף ובצפון השומרון, שבוצעה בידי צה"ל לפני כשש שנים. ההתנתקות נעשתה ביוזמת ראש הממשלה אריאל שרון, אחרי שהכריז שיקבל את תוצאותיו של משאל בקרב חברי הליכוד בסוגיה, אך סירב בדיעבד לקבל את החלטת הרוב נגדה. מהקריאות לקיים משאל עם בנושא הוא התעלם. כאשר סוגיית ההתנתקות הובאה לפני בית המשפט העליון, הוא אישר אותה. בית המשפט ציין אמנם בהחלטתו, שעקירת אזרחים ישראלים מהווה הפרה ברורה של זכויות האזרח, אך קבע שההפרה היתה "מידתית".

בצעד חסר תקדים הדיחה ממשלת שרון רמטכ"ל מכהן שסברה שאינו נלהב דיו לקראת ההתנתקות. על הרמטכ"ל שמונה במקומו הוטל להפעיל את כוחו של צה"ל נגד אזרחים ישראלים. הוא לא הבין שהפעלת הצבא בדרך זאת פוגעת ברגשות של רבים מהחיילים שתחת פיקודו. הכוח שהפעילה ממשלת שרון, פוליטית, מינהלית ופיסית, חשף התעלמות מוחלטת מדעותיו של מיעוט גדול במדינה. אך שרון ותומכיו סברו שהמטרה מקדשת את האמצעים, והאמצעים היו בלתי דמוקרטיים בעליל.

ההתנתקות הותירה פצע שלא הגליד לא רק בנפשם של העקורים מבתיהם, שרבים מהם עדיין חסרי קורת גג, אלא גם בלבם של מאות אלפים שהתנגדו לפעולה. בשוליים יצר הדבר את תופעת "תג מחיר" המצערת. הלקח מכל זה: בחברה דמוקרטית אין להפעיל טקטיקות "בולדוזר" כדי לרמוס מיעוט גדול באוכלוסייה. העובדה שרוב הישראלים, במבט לאחור, רואים כיום בהתנתקות שגיאה היא מאלפת, אולם אינה רלוונטית.

זה אינו סוף הסיפור. מפלגה חדשה, קדימה, נולדה מההתנתקות ולה מצע אחד - עקירת אזרחים ישראלים מבתיהם הנמצאים בשטחים שמעבר לקווי שביתת הנשק 1949. באופן מפתיע למדי, התנופה ההתחלתית העניקה להם 28 מושבים בכנסת הנוכחית, אולם אין ספק שהמפלגה נמצאת במגמת ירידה, ובתוך שנים ספורות היא תיזכר כקוריוז פוליטי, אך גם כמי שנשאה על כתפיה מטען כבד של אשמה.

וכך, מה נותר מהחלטתו הנמהרת של שרון לעקור את המתנחלים שהוא עצמו יישב על אדמת ארץ ישראל? שלטון חמאס בעזה, מפלגה חסרת תוחלת וכנופיה של עבריינים צעירים. החוק של התוצאות הבלתי צפויות הכה שוב.

Read this article in English: No forgiveness - a little understanding




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 צודק. ויש להבין את מקור הטרור הפלסטיני, גזלת הארץ עלידי התנועה הציונית מידי ילידיה הפלסטינים.  (לת) ללא התנועה הציונית לא היה טרור פלסטיני
  • 01:57
  • 27.12.11

  •   אפשר, כמובן, גם להבין את צמיחת הנאציזם על רקע הפיצויים המגוחכים שנכפו על גרמניה. רבין לא נרצח לפני ההתנתקות? אמיל גריצוויג לא נרצח לפני השיחות עם ערפאת? אתה שייך למחנה שמוציא מתוכו פוגרומיסטים ורוצחים, ואנחנו כולנו "מבינים" את הסיבות.  (לת) מתושלח
    • 14:33
    • 27.12.11

  •   מוסלמים לא צריכים סיבות בשביל לטבוח ביהודים האיסלאם גזעני ויודופובי מיסודו
    • 22:44
    • 27.12.11

    רצח בני קיינוקע
    רצח בני נדיר
    רצח בני קורייטה
    רצח יהודי חייבר
    הגירוש של היהודים מחיג'אז
    השפלת היהודים במשך דורות תחת שלטון האיסלאם
    אירועי דמשק
    אנוסי משהד
    ועוד ועוד
    כל אלו קרו הרבה לפני הציונות.
    אז כדאי שתפסיק לפלוט שטויות.

02 ראוי להזכיר גם ששרון קיבל העביר את החלטת גרוש היהודים מקטיף אחרי שבצעד פשיסטי חסר תקדים זרק ממש לפני ההצבעה את כל השרים בממשלה שתמכו בהשארת היהודים במקומם.  (לת) דב בן אריה - עין שמר
  • 02:00
  • 27.12.11

03 מספיק כבר, אין סוף לתעמולה שאתה מפיץ? יחזקאל
  • 02:14
  • 27.12.11

1. מעשי פשע וטרור נגד האולוסיה הפלסטינית בשטחים היו גם בשנים בהן היה הכותב יושב ראש וועדת החוץ והביטחון של הכנסת וגם שר הבטחון, שהוא, נזכיר לכותב, הריבון בשטחים הכבושים ולכן האחראי האולטימטיבי לאכיפת החוק שם. עם הזמן ואוזלת ידו המתמשכת של השלטון, שהכותב היה חבר בו לאורך שנים רבות ושותף למחדלים, התגברו פעולות הטרור ומספר המשתתפים בהן גדל.

2. הסיבה היחידה לכך שחלק ממפוני גוש קטיף "עדיין חסרי קורת גג" היא הפיכתם לכלי משחק פוליטי בידי רבנים ועסקנים מחד, וחמדנות בלתי נלאית מאידך. אין לכותב מה להתלונן בשמם, היו להם כל ההזדמנויות להמיר את בתיהם הקודמים בבתים בעלי ערך רב הרבה יותר על חשבון משלם במסים, אבל העסקונה המתנחבלית מעדיפה להשאיר אותם במסכנותם כדי ליצור עוד לחץ נגד פינוי פושעי מלחמה המתישבים בגדה המערבית

3. את חוק התוצאות הבלתי צפויות אפשר גם להחיל על פעולותיו של הכותב בתפקידיו השונים.

04 פאסיב אגרסיב עומר
  • 02:38
  • 27.12.11

לא חס וחלילה לומר שהציבור אליו משתייך ארנס נכשל כליל מבחינה ערכית מוסרית ובעיקר חינוכית בכך שלא בלם את התופעה המכוערת הזו.
לא, במקום זאת הוא מאשים את ההתנתקות.
המיומנות הראשונה שכל ביריון מוצלח רוכש לעצמו היא ההתחזות לקורבן.

05 מרתק! אזרח ישראלי
  • 03:34
  • 27.12.11

אתה היית צריך להיות ראש הממשלה שלנו המון בריאות ויישר כוחך!

06 תג מחיר ירמיהו ב׳
  • 03:42
  • 27.12.11

הוא צרוף מילים מכובס לטרור יהודי נבזה שיש להילחם בו בכל האמצעים נגד טרור ולא להתייחס בסלחנותמ 

07 ולא לשכוח ששרון נבחר על בסיס ״דין נצרים כדין ת״א״  (לת) ליכודניק
  • 04:20
  • 27.12.11

08 בעת שהאדון ארנס שהה בדמוקרטיה האמריקאית כילד בן 7, הוקם מפעל עמק הטנסי שהציל את הכלכלה והחברה האמריקאית מהקפיטליזם החזירי ויצר תשתית תעשיתית לנתחון במלחמת העולם השניה. 15.000 משפחות נעקרו ממקומות מגוריהן,קיבלו פיצויים ולא ביצעו פיגועים ומעשים פליליים. עוד לקח אמריקאי שארנס, והאיש אשר ייבא לפוליטיקה הישראלית, מעדיפים למחוק מדברי הימים.  (לת) פראנקלין דלאנו רוזוולט
  • 04:31
  • 27.12.11

  •   הגדרת הטרנספר במילון היא העברה כפויה של אוכלוסיה אזרחית מטעמים מדיניים, בניגוד להפקעה אזרחית, למשל, בעמק טנסי כולם הועברו, האם בגוש קטיף גירשו גם ערבים או רק יהודים? ומה דעתך על "העברת" ערביים מטעמי בטחון, אתה יודע, פחות ערבים, פחות טרור... התעמולה שלכם כ"כ פרימיטיבית...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:11
    • 27.12.11

  •   כמו למשל עקורי ברעם, מגורשי הכפרים ליד לטרון בדואים ליד ערד, ציניקן
    • 17:44
    • 27.12.11

    למדינת ישראל מסורת מכובדת של עקירת תושבים, כפרים, שבטים שלמים ושליחתם למקמות אחרים. אז עכשיו הגיע זמנו של שבט המתנחלים...

  •   נעזוב את האספקטים האתיים, האם בגלל 400 חקלאים ועוד כמה רב אהרלה
    • 18:47
    • 27.12.11

    אלפי פקידים ומורות הית נשאר בלב אוכלוסיה של מיליון וחצי פלשתינאים וכל זה על מנת "לא לגרש". אם אתה חושב ככה אז אתה פשוט אידיוט מושלם שלא לדבר על זה שאתה חסר מוסר.

  •   לשקרן השמאלני הבור[ציניקן], לא "שכחת" משהו? למה ברחו רוב הפורעים הערביים במלחמת השחרור וגורשו מיעוטם? הם ניצו לרצוח אותנו ושילמו את המחיר, בדיוק כבעלי הבריתם הנאצים באירופה, אתם מכנים זאת נאכבה... ואני תמיד הייתי בעד ללמד את הנאכבה, מה אירע ובעיקר למה... זה דווקא יכול להביא את ערביי ישראל להחלטות שקולות יותר...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 19:01
    • 27.12.11

  •   איך בדואי יכול להיעקר אם הוא תמיד נודד, אז עכשיו שינדוד למכה גל
    • 19:15
    • 27.12.11

    איך בדואי יכול להיעקר אם הוא תמיד נודד, אז עכשיו שינדוד למכה,
    ושלא ינדוד בשולי הישובים היהודים כגון עומר או מיתר כדי לקבל פיצויים במילארד ש"ח בגלל שהוא עובר גבעה אחת צפונה

09 לפראות הציונית קרבנות רבים: ק.א.
  • 04:34
  • 27.12.11

הפלסטינים הם קורבנות זה ברור. אבל גם המתנחלים האומללים הם קורבנות משום שלא הבינו שמנצלים אותם כדי ''להיכנס'' בערבים. בקיצור, כל יום שעובר רק גדל (ויגדל) מספרם של הסובלים מן המעש האימפראליסטי-ציוני. ומה יוצא מכל הברדק הענקי הזה? לא הרבה. ביחוד כוח ושלטון לכמה מופרעים. זהו.

  •   תקרא ותראה שהטרור הערבי נולד הרבה לפני הצינות. גל
    • 13:39
    • 27.12.11

    משפחתה של אמא שלי, היא מהישוב הישן, הרבה לפני הציונות הגיעו לכאן הם ישבו כאן עם כמעט רוב יהודי בערי הקודש. הטרור הערבי היה גם בנגדם. (תקרא קצת על הישוב הישן ותחכים) הערבים וזה כתוב באמנת הפתח והחמאס מעונינים להרוג כל יהודי שנמצא באזור. (תכנס לאתרי האינטרנט שלהם ותקרא את האמנות שלהם זה באנגלית פשוטה יחסית). בקיצור תקרא קצת ועדיף לא רק YNET יש עוד הרבה...

  •   וכמבון שכל מעשה טרור יהויד בערבים היא מעשיה מצוצה... ציניקן
    • 17:45
    • 27.12.11

    החל מפצוצים בשוק בחיפה ב 39, דיר יאסין, קיביה, בית ספר מצרי שהופץ .. תקרא ... תקרא.. תלמד היסטוריה.

10 התעלמות מוחלטת עמית
  • 04:46
  • 27.12.11

ישנה הרבה פעמים בנושא שיחה זה התעלמות מוחלטת מאוכלוסיה שלמה שסובלת תחת ההתנחלויות ןתחת המתנחלים .
כל עוד זה נושא שיחה ישראלי הוא כביכול לגיטימי ועומד בעמות מוסר כלשהן.
ברגע שהוא עובר לזכויות אדם ואמת אוניברסלית הוא פשוט נכשל לחלוטין.
בקיצור הטעות של ארנס ורבים היא שהם לא מכלילים את חוקי המוסר על כל האדם.
כלומר הם לא רלוונטים למי שלא גזעני ופשיסט

11 אם עוצמים עיניים, זה לא אומר שחושך בחוץ...  (לת) שאול
  • 04:56
  • 27.12.11

12 כדאי שתפתחו את העינים:זאת האמת. למרות התגובות הבאות כאן  (לת) יוחנן המלמד
  • 06:13
  • 27.12.11

13 ארנס-משכמו ומעלה ויותר! יואב בחום
  • 06:25
  • 27.12.11

כרגיל,ביושר ברהיטות ובדיוק מנתח משה ארנס את המציאות.מנתח ולא מסתתר מפניה. שר הבטחון הטוב ביותר שידענו היה משה ארנס.חטאו היחיד היה הפרישה מהחיים הפוליטיים.ההפסד של מדינת ישראל עצום. תל חי מר ארנס.

14 מר ארנס היית צריך לתת שם אחר למאמרך: - להתנחלות יש מחיר ! אדר
  • 06:34
  • 27.12.11

ההתנחלויות בשטחים שנכבשו בעת מלחמת ששת הימים היא על פי החוק הבינלאומי לא חוקיות ולכך יש מחיר המחיר של ההתנחלויות הוא פינוי במקרים מסויימים ובמקרים אחדים חיכוך מתמיד עם אוכלוסיה החיה תחת כיבוש.
בנוסף לכך יש מחיר מדיני בזירה העולמית שלא לדבר על זריית כסף (המון !) לריק.
זה שאתה תולה את הסיבה למעשה הטרור של קבוצות מסויימות בפינוי מתנחלים זאת הצדקה של מעשיהם וזה מעשה חמור מאוד.

15 A despicable view of the "Yes, but..." variety, like excusing antisemitism. Disgusted
  • 06:36
  • 27.12.11

Yes, antisemitism is awful... but, you have to understand the background where it comes from...-- This is the same logic that Misha uses here

16 אתהדדיך תה רוצה לחקור את התופעה? דדי
  • 06:36
  • 27.12.11

הייתי ממליץ לארנס לקרא את הכתבה לפני מספר ימים איך הפכתי למתאבד ... לארנס ראיה חד צדדית מוגבלת שכלית שמאמינה בטרור ההתנחלותי.

17 אז מה שאתה אומר, זה שהסביבה הפכה אותם לעבריינים?  (לת) נעם
  • 06:49
  • 27.12.11

  •   מה שהוא אומר הוא ששבירת כללי המשחק הדמוקרטי ע"י השמאל מביאה לתגובות נגד קשות, על סכנותיהן, כך עם רבין והזיות אוסלו, כך עם הטרנספר שבוצע באלפי יהודי גוש קטיף, נסיון לנצל קונסטלציה מקרית להכרעות קשות ללא שאילת פי הבוחר ובניגוד לרצונו, מסוכנת. אלפי נרצחי ונכי הזיות אוסלו וגם רצח רבין, אז, הטרנספר של אלפי יהודי גוש קטיף והטרור בעקבותיו, כמו גם הכשלונות במלחמת לבנון השניה וההתעללות במאות אלפי המתנחלים, עתה. אז אפשר לגלגל עינים כמה שרוצים שזה אסור, לא טוב, מזיק, הרי גם אני סבור כן, רק שאת המציאות, זה לא משנה. אז המדינה צריכה לפעול, במסגרת החוק, כנגד פורעים, אך ללא ביטול הסיבה חמרירות והמחאה ההמונית, ללא אכיפה שוויונית של החוק גם על פורעי השמאל, דבר לא יעזור, אי אפשר להתעלל במאות אלפי בני אדם, להתעלם ממילוני בוחרים ולצפות שהם יגידו אמן ועוד ללא כל תועלת מדינית ריאלית כל שהיא..  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:06
    • 27.12.11

  •   מה שהוא אומר הוא ששבירת כללי המשחק הדמוקרטי ע"י השמאל מביאה לתגובות נגד קשות, על סכנותיהן, כך עם רבין והזיות אוסלו, כך עם הטרנספר שבוצע באלפי יהודי גוש קטיף, נסיון לנצל קונסטלציה מקרית להכרעות קשות ללא שאילת פי הבוחר ובניגוד לרצונו, מסוכנת. אלפי נרצחי ונכי הזיות אוסלו וגם רצח רבין, אז, הטרנספר של אלפי יהודי גוש קטיף והטרור בעקבותיו, כמו גם הכשלונות במלחמת לבנון השניה וההתעללות במאות אלפי המתנחלים, עתה. אז אפשר לגלגל עינים כמה שרוצים שזה אסור, לא טוב, מזיק, הרי גם אני סבור כן, רק שאת המציאות, זה לא משנה. אז המדינה צריכה לפעול, במסגרת החוק, כנגד פורעים, אך ללא ביטול הסיבה חמרירות והמחאה ההמונית, ללא אכיפה שוויונית של החוק גם על פורעי השמאל, דבר לא יעזור, אי אפשר להתעלל במאות אלפי בני אדם, להתעלם ממילוני בוחרים ולצפות שהם יגידו אמן ועוד ללא כל תועלת מדינית ריאלית כל שהיא..  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:08
    • 27.12.11

  •   החזרת אוכלוסיה יהודית מחו"ל (גוש קטיף שמעולם לא סופח לישראל) אל תוך מדינתה (ישראל) אינה גירוש ואינה טרנספר. איציק המרכז
    • 12:03
    • 27.12.11

    בראיון לעיתון "הארץ" עם אלוף בן ב 5.4.04 אמרה פליאה אלבק (אם ההתנחלויות) , שהייתה 24 שנים מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה ושבידיה הופקד הטיפול המשפטי בקרקעות השטחים: "יש אלמנט של זמניות בהתנחלויות, מכיוון שהממשל הצבאי יכול להעניק למתיישבים זכויות חכירה על הקרקע רק אם הוא מתקיים בשטח. אם יחול שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים, והממשל הצבאי ייפסק, תסתיים גם החכירה".
    ולשאלה האם אין למתנחלים זכות קניין על בתיהם ושדותיהם היא ענתה:
    "אין זכות קניין, כי היא ניתנה עם המגבלה שיכול להיות שיצטרכו להחזיר את הקרקע, אם יסתיים הממשל הצבאי".

    בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין
    שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש
    הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים
    את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל.

    מדוע התקשורת (חוץ מ"הארץ") לא פרסמה את העובדות הללו?

  •   מוח שטוף שקרים איציק
    • 12:59
    • 27.12.11

    קל להבין מאוסף העובדות ההזויות שלך שעברת שטיפת מוח, כנראה קטלנית. אכן אי-אפשר להתעלל במאות אלפי בני אדם ועוד ללא תועלת מדינית ראלית כל שהיא, אבל זה נכון רק לגבי האוכלוסייה הכבושה.השימוש שלך בהפרזות פראיות של מספרים הוא ממש ילדותי. היו נרצחים - ודאי לא אלפים. אוסלו היא הזיה בעיני מי שלא רוצה להגיע לפשרה עם המציאות, ההתעללות היא לא באלפי מתנחלים אלא באוכלוסיה סביבם. בחברון ,כמשל. פורעי שמאל הם מן הסתם מי שפורע את החלום המשיחי שלך. לצערי אתה לא מיעוט, אף שברור אל איזה אסון אתה גורר את כולנו.

  •   למסית השמאלני המתחזה במימון מדינות זרות עויינות, הגדרת הטרנספר במילון היא העברה כפויה של אוכלוסיה אזרחית מטעמים מדיניים, בדיוק אשר אירע בגוש קטיף. אגב, לערבים אין בעלות על מבנים רבים שנבנו בניגוד לחוק, האם גם אותם, לפי "הגיונך", ניתן לטרנספר?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:06
    • 27.12.11

  •   בתאריך 15/12/10 הוכח סופית שמגיב אחד משתמש בעשרות שמות. בכל בקר יש תגובות רבות של השמות הבאים: רעמסס, המטיף, מודרניסט, אלכס מהכרמל, איציק, אבי-נוש-חיפה, המסביר לצרכן, ק סוקר, אינפיניטי, ד"ר מקס רוט, קסנדרה, שמעון דיסקין, ץונמי, PRIMACUCU, ציוני, ד"ר חנה מרימונסקי, גודמן, רילד, דינה דאס_ברגר, מצ'לס, וירוסובסקי, דוד ועוד. עכבר חקירות
    • 20:59
    • 27.12.11

    הפלא ופלא באותו יום (15/12/10) , עד הצהריים (עד השעה 11:55), לא היה אפילו שם אחד מכל השמות הנ"ל. כנראה שמסיבה כלשהי (מחשב מקולקל, הופעה בבית-משפט, הפסקת חשמל, פגישה חשובה וכו') נמנע מאותו מגיב לשלוח את התגובות בשם השמות הנ"ל.
    מי שאינו בוחל לזייף עשרות שמות אינו בוחל לזייף גם עובדות. לכן קחו בערבון מוגבל את כל מה שהוא כותב.
    ולמערכת "הארץ" אנא שמרו בבקשה את כל כתובות ה IP של כל השמות הנ"ל למקרה ששמעון דיסקין שוב יתבע.
    להזכירכם שמעון דיסקין תבע אתכם על לשון הרע ונזרק מכל מדרגות בית-המשפט:
    http://www.law.co.il/media/computer-law/shimon_diskin.pdf

  •   יש פה איציק שסובל? מפצול אישיות {מהימין המטורלל}.  (לת) איציק מהצפון
    • 21:04
    • 27.12.11

18 ארנס, אי של שפיות במדינתנו.  (לת) דוד
  • 06:58
  • 27.12.11

19 אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר עודד
  • 07:04
  • 27.12.11

ארנס, במקום להוקיע ולגנות את פעולות תג מחיר, מנסה למצוא להן צידוקים. יפה השתיקה לחכמים קל וחומר לטיפשים.

20 גילגול עיניים. ואם החלטתו של שרון לא היתה "נמהרת" היה מישה ארנס מסכים ל"עקירה"? הבעייה היתה התנתקות ללא הסכם עם הפלשתינים, ולא העקירה כשלעצמה.  (לת) הרשלה
  • 07:16
  • 27.12.11

21 כתבה נהדרת איחור של שש שנים ... ואוו אני לא בטוח שאני עדיין בהארץ?
  • 07:18
  • 27.12.11

חבל שכלבי השמירה של הדמוקרטיה הישראלית נובחים רק כשמאוחר מידי!

22 נו, מה המסר? להביט לאחור זה חשוב, אבל חסרה כאן מסקנה מעשית, לא רק פילוסופית. פתיחת המאמר מעידה על מומו. בכל זאת אתה מבין "הכול" ובכל זאת אתה מוחל על "הכול", מר ארנס.  (לת) מאוכזב
  • 07:29
  • 27.12.11

23 האם חשוב לא פחות להבין מה מסתתר גם מאחורי פעילות מחבלים ערבים, או שההבנה חלה רק על מחבלים יהודים?  (לת) אורן
  • 07:31
  • 27.12.11

  •   הטרור הערבי רוצח ומטרתו השמדת היהודים, מה שאתה מכנה טרור, אינו רוצח, אין מטרתו השמדת יהודים, גם לא ערבים ובכלל עוד לא הואשם מישהו בגינו, אולי מדובר בכלל בפרובוקציה שמאלנית?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:31
    • 27.12.11

  •   "שכחת" שהמחתרות היהודיות נהגו בדיוק כמו החמאס?  (לת) איציק המרכז
    • 12:05
    • 27.12.11

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, אותו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:08
    • 27.12.11

  •   בא נספר יחד כמה נפגעו מטרור יהודי וכמה מטרור ערבי. הטרור היהודי הוא השולים של השוליים שהצבור נלחם להוקיע אותו. הטרור הערבי הוא המרכז של התרבות הערבית שמהיגיהם משבחים אותו ומלמדים שזו הדרך הנכונה. יחי ההבדל הקטן  (לת) גל
    • 13:43
    • 27.12.11

24 מתעלם מהשאלה החשובה ביותר New York
  • 07:53
  • 27.12.11

מדוע החליט שרון לעקור את המתנחלים שהוא עצמו יישב ?
ומה המחיר שהיה עלינו לשלם תמורת האלטרנטיבה?

  •   אצל שרון זה היה עומק הטרנספר כעומק החקירה, האלטרנטיבה הייתה חיסול הטרור בעזה כפי שעשינו בחומת מגן ביו"ש, גם אז טענתם שאי אפשר לעשות זאת...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:11
    • 27.12.11

  •   הטרור לא חוסל לאחר חומת מגן. מבצע חומת מגן התחיל ב – 29/3/02, והסתיים ב־ 10/5/02. גם לאחר המבצע היו פיגועי התאבדות רבים כך שהמבצע לא חיסל את הטרור. הטרור ירד דרמטית רק עם בניית גדר ההפרדה. איציק המרכז
    • 12:09
    • 27.12.11

    מויקיפדיה:
    "השפעות ביטחוניות עם בניית החלק הצפוני של גדר ההפרדה חלה ירידה משמעותית בפיגועים, בייחוד בערי השרון כגון חדרה, כפר סבא ונתניה. בשנים 2004 ו-2005 מספר פיגועי ההתאבדות בערים אלה ירד כמעט לאפס, כאשר הפיגועים התרכזו באזורים דרומיים יותר (ירושלים, תל אביב ובאר שבע) - שם עדיין לא נבנתה הגדר.
    נתונים מראים שבשנים 2001 - 2003 בוצעו 73 פיגועים בערי ישראל, בהם נרצחו 293 ישראלים ונפצעו 1950. לעומת זאת, בשנת 2003 נרצחו בפיגועים 89 ישראלים ונפצעו 411 באזורים בהם לא נבנתה בגדר, בעוד שבאזורים בהם הושלמה הגדר נרצחו 46 ונפצעו 221. בשנת 2004, בה הושלם הקטע הצפוני והחלו העבודות על התוואי במרכז ובאזור צפון ירושלים, נרצחו 19 ישראלים ונפצעו 102 באזורים בהם לא הייתה גדר בעוד שבאזורים בהם הושלמה הגדר לא נפגע אפילו ישראלי אחד".

  •   למסית המתחזה במימון מדינות זרות עויינות, גדר היא שום כלום ללא מבצע חומת מגן, רק השיבה לערי יו"ש, חיסול הטרור שם ושיקום התשתית המודיעינית עם אפשרות לפעולה מיידית כנגד טרוריסטים ואי האפשרות שלהם לשוב למקומות מוגנים, היא שחיסלה את הטרור, הגדר הרי לא הושלמה עד היום, אך הטרור רוסק. כמקרה מבחן, ברצועת עזה יש גדר אך לא שבנו לשם, התוצאה היא טרור קשה, את העובדות, לא תצליחו להעלים בשקרים. בויקיפדיה אותה אתה מצטט, אתה פשוט משקר משום שהמילים "נתונים מראים" אין זה כלל משם, איני יודע מהיכן, ההמשך שם הוא "חלק מהמתנגדים לגדר טוענים שהירידה במספר הפיגועים החל כבר לפני התחלת בניית הגדר וכי הסיבות לירידה במספר הפיגועים אינה קשורה כמעט או בכלל לבניית הגדר" כאשר המקור הוא דו"ח השב"כ מאז, במילים פושטות, אתם משקרים מביאים חצאי אמיתות, חצאי ציטוטים, התחזויות, כ"כ אופייני לשמאל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:26
    • 27.12.11

25 אני בטוח שאפשר לחבר משהו דומה על רצח רבין עודד
  • 07:57
  • 27.12.11

במדינה דמוקרטית יש דרך אחרת לשנות דברים. "הסיבה" הובילה לבחירת נתניהו. 99.9% מהאזרחים יודעים שדרך הפגנות ובחירות משנים דברים בדמוקרטיה. קומץ של אנשים חושבים שהדרך היא אלימות ולכן הם פושעים. פושעים מכניסים לכלא ולזה יש סיבה טובה!

  •   נכון, רבין לא קיבל מנדט לאשר ביצע, הוא היה צריך לשוב לבוחר במקום זאת נהג בחוסר אחריות ובציפצוף על הבוחר, התוצאה הייתה אלפי נרצחי ונכי הזיות אוסלו שלו. שלטון רבין פרס הוחלף רק בקלפי, וכך צריך להיות. אגב, האם אתה בעד להכניס לכלא את פולק וחבריו הפורעים?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:33
    • 27.12.11

26 חבל שגלגול עיניים אינו ענף ספורט אוליפי: המאמר הזה היה מבטיח לנו לפחות כמה מדליות זהב במשחקים בלונדון ככתבו וקלשונו
  • 08:03
  • 27.12.11

המסקנה שעולה ממנו היא שיש לכבוש מחדש את עזה, כדי לטפל בטראומה של הצעירים שנפגעו מהברוטליות של המדינה.
ממתי מתחשבים כאן במיעוט? אפילו ברוב לא מתחשבים! למעשה, יש כאן שני מיליון אנשים שלא שואלים את דעתם, לא משמאל ולא מימין. טוב, הם ערבים... ולא סתם ערבים - פלסטינים (בעצם שלדון אמר שהם לא עם, אז מהזהחשוב)
מי שהשתמש בבולדוזר וטנק כדי לבנות בית בשטח לא לו, אל יתפלא כאשר אלה פונים כנגדו.
הדרישה לדמוקרטיה היא באמת מצחיקה כאשר כל מפעל ההתנחלויות מבוסס על הרעיון הגזעני שניתן לקחת לאנשים את הקרקע בלי להעניק להם זכויות אזרח.

27 תג מחיר תוצאה של מות החלום של ארץ ישראל הגדולה אברהם פרל
  • 08:05
  • 27.12.11

לכל אלה שהאמינו בארץ ישראל עד גדות הירדן חלומם התנפץ לרסיסים. פינוי השטחים הכבושים הם עניין של זמן ומנהיגות שתוציא את מדינת ישראל מהבוץ . תג מחיר נובע מריסוק אותו חלום והאלימות היא הפרפורים האחרונים לפני המוות הסופי של החלום שהכותב תמך בה

  •   אתה אופטימי-ארנס מטרפד הסכם לונדון יחד עם המוקיון הליבראלי נפיח
    • 12:25
    • 27.12.11

    ריבלין הם נביאיה של ארץ ישראל השלמה ויעשו הכל לספח את הגדה ולגמור עלינו ועל חזון המדינה היהודית.

  •   עכשיו נשאר רק לשכנע את החלק השפוי שנשאר מהעם הזה שהיציאה מהשטחים היא אינטרס שלנו  (לת) מי לציונות אליי
    • 13:57
    • 27.12.11

28 ארנס כמו כל הליכוד - מצדד בסתר ב "תג מחיר" ע
  • 08:10
  • 27.12.11

זה כמו המפיונר, ששולח עבריינים להרוס חנות, ואחרי זה הוא מבקש דמי הגנה

  •   אתה המפיונר, אינך יוצא נגד פורעי השמאל ומקבלי האתנן ממדינות זרות עויינות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:34
    • 27.12.11

  •   ישראלים לא זורקים אבנים בבילעין. לעומת זאת מתנחלים עשו לינץ' בקצין צה"ל. עדותו של מתן בוכנר, קצין מבצעים של מ"צ בפיקוד מרכז: איציק המרכז
    • 12:14
    • 27.12.11

    "נשלחנו לשמור על הסדר בלוויה בחברון ביולי 2002. כמה אלפי מתנחלים על 200 אנשי כוחות הביטחון. הבחנתי בקבוצה של מתנחלים מכים במקלות ובברזלים שוטר יס"מ. יצאתי לחלץ אותו והמשכתי במקומו בתוך מעגל שהקיף אותי. התחלתי לקבל קללות, 'נאצי', 'היטלר', 'מחבל עם כאפיה כחולה', ובמקביל קיבלתי אגרופים לפנים, בעיטות בבטן, באשכים, ברגליים. הותקפתי במקלות וצינורות ברזל בראש ובפנים וכל הזמן ניסו לחטוף לי את הנשק. כל הזמן צעקתי להם שאני קצין של צה"ל ושלא ירביצו לי, אבל זה לא עזר. נחטף לי הנשק. מישהו חבט עם הקנה בעמוד השדרה שלי. הרגשתי קור וצמרמורת גדולה בגוף. התעוררתי בתחנת מגן דוד. השבר בעמוד השדרה יצר פגיעה עצבית. עד היום, מידי פעם, הרגל שלי משתתקת ואני קורס. אני מטופל באופן תרופתי אצל פסיכיאטר נגד החרדות, כי אני לא מסוגל להיות במקומות הומי אדם".

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, אותו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות... אתם הוצאתם עין לחייל צהל בהתפרעויות, פצעתם אחרים, אין הבדל בין המתפרעים והמסיתים, גם בעת שוד בנק, כל השודדים פושעים באותה המידה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:29
    • 27.12.11

  •   הימין מקבל הרבה יותר מחו"ל אז מספיק אם השטויות. מתנחבלי הימין משליטים טרור כבר שנים בלא ענישה או תגובה.... די לקוזק הנגזל של הימין, באמת כבר נמאס הבכי המעושה  (לת) eeb
    • 15:06
    • 27.12.11

  •   למסית השמאלני, הבעיה אינה תרומות אלא מימון ממדינות זרות עויינות של האופוזיציה, התעמולה הדמגוגית שלכם לא תצליח...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 17:19
    • 27.12.11

29 מר ארנס מתעלם מהעובדה שעבורי ועבור רבים כמוני, לשרת בשטחים הכבושים היה כשל מוסרי לא פחות מאשר מהווה פינויים עבור המתנחלים. עדיין צייתנו. בשם הדמוקרטיה והחוק. זוכר אותם מר ארנס?  (לת) מ"פ מחטיבה 7
  • 08:10
  • 27.12.11

  •   קשקשן, כשיזרקו אותך מביתך, תדבר אחרת, אך ספר נא לנו, למה אנו היינו צריכים להילחם את מלחמות הזיות אוסלו שלכם? הרי קודם לכן, די היה בשתי פלוגות מג"ב בכל יו"ש, לא היה צורך בחטיבה 7 ...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:36
    • 27.12.11

  •   לקשקשן שמזדהה בעשרות שמות: הבתים לא היו של המתנחלים כפי שכתבת בבורותך ו/או בשקרנותך. איציק המרכז
    • 12:17
    • 27.12.11

    בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין
    שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש
    הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים
    את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל.

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, אותו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 19:11
    • 27.12.11

30 ההתנתקות לא היתה שגיאה! מדינאות היא אמנות האפשרי ויש לבצע הינתקות היועץ עבדאללה
  • 08:18
  • 27.12.11

מ ח ל ק י ם מן ה ג ד ה מכיוון שלא יהיה שום משא ומתן ולא נגיע לשום הסדר. ויפה שעה אחת קודם בעת שאנחנו נגדיר מה לוקחים ומה מוסרים - וכמובן שחלקים גדולים יסופחו (ולא 2-5% ויתר ירקות!!) ולכן על המתנחלים להבין שיצטרכו לציית להחלטות הרוב והממשלות הבאות, לצאת ולפנות והתרכז בגושים הגדולים למדי שיישארו בידינו.
מר ארנס, אם אני מבין את מה שמשתמע מדבריך - סיפוח כל הגדה - אז אתם כמפלגות "הימין" עומדים לאבד את השלטון. יציאה חד צדדית היא הרע במיעוטו. אין פה עניין של החלטה רעה או טובה אלא מציאותניות וריאליזם. מן הסתם, הלחימה תימשך עוד שנים - עד שצד אחד ינצח במאבק על הגדרת הגבולות שיהפכו את 67 להיסטוריה ממש... ועדיף שאנחנו ננצח בו.

  •   ראשית, נא לקבל את הסכמת הבוחר. הלכתם על מצע זה והובסתם, אתה מתכוון שוב לרמות את הבוחר כמו בעת הזיות אוסלו שהביאו לאלפי נרצחים ונכים? שנית, האם אתה תומך בבניה נרחבת בגושים או שאתה סתם מבלף...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:38
    • 27.12.11

  •   אוסלו לא היה אסון. אלפי קורבנות שווא ישראליים נהרגו/נרצחו לפני אוסלו בגלל הכיבוש הממאיר. לכן האסון האמיתי הוא הכיבוש. מי שהכשיל את אוסלו היו החמאס והימין הקיצוני הישראלי שערך האדמה חשוב בעיניו יותר מחיי אלפי ישראלים. הפיגוע ההמוני לאחר אוסלו נעשה ע"י יהודי שהביא עלינו את האוטובוסים המתפוצצים.  (לת) איציק המרכז
    • 12:18
    • 27.12.11

  •   אתה באמת ראש אבן, מה? עזוב אותי מההיסטוריה. אני כמיר אותה יועץ עבדאללה
    • 13:55
    • 27.12.11

    לא פחות טוב ממך... אני מדמנבר על נסיגה חד צדדית שתקרה אם נרצה או לא, עם נתניהו ובלי נתניהו. אין ולא יהיה שום משא ומתן. בכל מקרה לא כזה שיביא שלום ממשי, לא עם נתניהו, ולא עם לבני ולא עם יחימוביץ ואפילו לא עם אורי אבינרי... כולם שטגים באשליות. מאידך, שלא כמותך, איננו צריכים ואסור שנרצה לשלוט ב כ ל הפלסטינים ובכל השטח שכבשנו (ואיני מתבייש לומר: כ ב ש נ ו, ושיקפצו כל נוטפי המוסר...). כל עוד המצב הוא כפי שהוא בעולם הערבי (בכי טוב... ואינשאללה יימשך כך עוד 50 שנה) אנחנו יכולים להגדיר את הקווים אליהם ניסוג. תתפלא, אבל ה ר ו ב בקרב הבוחרים רוצים שמישהו כבר יגדיר את הקווים האלה (שלא יהיו קווי 67) ואינו רוצה להיות גם בשכם ורמאללה... השטחים שמהם תיסוג ישראל יהיו שטחי התנתקות ממש כמו בעזה, כן. הם יירו? נכון, אז מה? מתים מזה? לפעמים... אז מה? וח'לאס עם ההסכם ההוא שהתפגר כבר מזמן.. אנו חיים יופי של חיים פה. נמשיך להילחם, לנסוע לחו"ל בקיץ, נבלה ונהנה, נבנה פה את המדינה הכי מוצלחת במזרח המח'וריין ועוד יהיו כאן הרבה הצלחות, כלכליות וטכנולוגיות ואפילו פרסי נובל . מבטיח לך. אל תהיה רואה שחורות כמו הח'בר'ה השמאלנים שלך פה מ"הארץ" וקוראי השטאנץ המכורים ... ח'לאס. אם נתניהו לא יעשה מעשה - ינדדו הרבה בוחרים שמאלה. חותם לך.

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, אותו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות... וכן, דבר לא ינקה מידיכם את דמם של אלפי נרצחי ונכי הזיות אוסלו שלכם ופיגועי התאבדות על אוטובוסים היו גם לפני רצח גולדשטיים, הכחש נא ואביא את כולם...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:32
    • 27.12.11

  •   אוף, יאצק, אתה לא פחות דפוק מגדעון לוי... היועץ עבדאללה
    • 14:43
    • 27.12.11

    עוד תראה שצדקתי.. להשתמע... ומה שמאלני איזה שמאלני, בחיאת רבאק.. תבדוק את התגוביות שלי בעבר... זה שמאלני זה...? יאללה ביי...

31 היה צריך לתת לתושבי גוש קטיף להחליט בעצמם אם הם רוצים להישאר שם אחרי שישראל עוזבת את הרצועה ולא לפנותם בכוח. אורני
  • 08:29
  • 27.12.11

במקרה כזה היו רובם ככולם מתפנים בעצמם, לדעתי, ולא היה צורך לפנותם בכוח.

  •   לו היה כך, אנשי גוש קטיף עם כל תומכיהם, היו משליטים סדר ברצועת עזה, להזכירך, רוב הצבא הלוחם בשנים האחרונות הוא ימני...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:38
    • 27.12.11

32 אם אפשר להבין את תג מחיר כהתנגדות לפינוי שנראה לא לגיטימי ערן ברין
  • 08:41
  • 27.12.11

אז צריך להבין את הסיקריקים בבית שמש, שרואים בעירוב בין נשים לגברים פגיעה בצניעות, את המחבלים באינטיפאדה, שנלחמים בכיבוש, וכנ"ל את אלה בעולם שמחרימים על רקע זה את ישראל, את אלה שקוראים להחרים את תוצרת השטחים, ואולי גם את רודפי העם שצלב את המשיח וכדומה.

33 תיקון טעות אבי
  • 08:53
  • 27.12.11

מפלגת קדימה הוקמה לפני ההתנתקות, ולא בעקבותיה. ברור שמר ארנס יודע זאת אך בחר "לעגל פינות"

  •   מפלגת קדימה הוקמה חודשיים לפני ההתנתקות, והיתה פועל יוצא של גניבת דעת קהל ויציאה נגד רצון הבוחר. במושגים הסטוריים מר ארנס צודק בהחלט!  (לת) די עם הבולשיט
    • 12:28
    • 27.12.11

34 אני מעריכה את כתיבתו של ארנס - אבל הפעם זו דמגוגיה זולה. MEGABITE
  • 08:54
  • 27.12.11

אין מקום כאן לשום הבנה, לשום חמלה, ולשום קשר בין העבירות הפרועות על החוק ועל המוסר בגלל החלטה חוקית ופעולה חוקית של ממשלת ישראל. האם פורעי הגבעות הם שיכתיבו את סדר היום כי "הם כואבים את ההתנתקות" - או ממשלחת ישראל?? אף שאני לא מסכימה עם רוב מה שהממשלה עושה כיום ומחכה לבחירות הבאות בכיליון עיניים

35 ל-2 : רמרם65
  • 09:07
  • 27.12.11

קרעת אותי ! אחלה חוש הומור, אחי.

36 ארנס מגלה יכולות פסיכולוגיות מפתיעות באנושיותן ורגישותן וכמובן מייד מגייס אותן לתמוך במשנתו הידועה תמיד מראש יובל
  • 09:08
  • 27.12.11

כה משעמם ארנס, כל כך רציני, חמור ונבוב. את כל התיאוריות שאתה נשען עליהן הרי ניתן בקלות להחיל על הצד השני. אם אתה רוצה לחקור את מניעיהם של פרחחי תג מחיר, שתנועתך טיפחה לאורך השנים, ולמצוא אותם בטראוטמות עבר, הרי זה לא מהסתכלות אנושית אידיאולוגית אלא מחיטוט פרגמטי אחר כל דרך ותירוץ להמשיך ולהנציח את הכיבוש. בשביל מה אתה צריך את ההצטעצעות האינטלקטואלית והרגישה המזוייפת הזו? הרי אתם בשלטון ועושים מה שאתם רוצים בלי בושה...

37 הרבה חוצפה יש במאמר. אפשר לחשוב שההיסטוריה של מפעל ההתנחלות ויחסיו עם החוק החלה בהתנתקות. קודם זה היה פשוט אוסף אזרחים ישרים שרואים במדינה וחוקיה קו אדום וברור. לא היה רצח רבין לא היו התיישבויות לא חוקיות הכל אחלה. לחוצפה לפעמים אין גבול  (לת) קורא נפעם
  • 09:20
  • 27.12.11

  •   בית המשפט קבע כבר שרצח רבין היה ע"י מפגע בודד. די כבר לנסות לקשור את רצח רבין לכל דבר שקורה כאן.  (לת) נו באמת
    • 12:30
    • 27.12.11

38 בימין כמו בימין - תמיד יש תרוץ לפורעי החוק  (לת) ציניקן
  • 09:29
  • 27.12.11

39 בריונות פוליטת ערן בנימינה
  • 09:52
  • 27.12.11

בד"כ מר ארנס ביטא ניציות מדינית לצד ליברליות פוליטית, כעת הוא הוכיח את ההיפך. כמה מילים לגבי ההתנתקות:
1. לתכנית היתה תמיכה ציבורית עצומה- זה שמועצת יש"ע הצליחה ליצור רוב במשאל מתפקדי הליכוד לא משנה את העובדה שמעל 70% מהציבור תמך בה.
2. לתכנית היה רוב פוליטי עצום- תסתכל על בכירי הליכוד כיום, לא בעבר- , לבנת תמכה, שטייניץ תמך. השרים שהתנגדו כמו ישראל כץ, התנגדו אך נשארו בממשלה. האדם היחידי שהיה בכוחו להתנגד להתנתקות וליצור גוש פוליטי שימנע את מימושה היה נתניהו, אך הוא תמך ב3 הצבעות ממשלה והתפשטר רק לאחר שהיה ברור שהתכנית תצא לפועלובמסגרת קרב פנימי בינו לבין שרון.
3. מפלגת קדימה- שהיתה מזוהה עם ההתנתקות, זכתה להצלחה עצומה בסקרים בתקופת שרון, זכתה בבחירות לאחר שאולמרט הכריז על כוונתו לבצע התכנסות וזכתה במירב הקולות בבחירות שלאחר מכן.
4. ביצוע מדיניות שונה מהנאמר בקמפיין אינו עניין חדש והוא די טבעי, אחרת היינו שמים מחשב בלשכת רה"מ ולא אדם. מעניין שכאשר אולמרט לא ביצע את תכנית ההתכנסות ופנה למו"מ כחלק מלקחי ההתנתקות , מר ארנס לא חשב שמדובר בהפרת הבטחה לבוחר

40 אסון נורא למדינת ישראל ימני אמיתי
  • 09:56
  • 27.12.11

ככל שמדינת ישרל תשלוט בכוח צבאי על אוכלוסיה ערבית עוינת גדולה יותר כך מדינת היהודים תהיה חזקה יותר והישרדותה בעתיד במזרח התיכון תהיה בטוחה יותר.
בנסיגה מרצועת עזה איבדנו את השליטה הישירה והעימות היום יומי עם מליון וחצי ערבים עוינים . איזה אסון נורא למדינת ישראל.

41 מר ארנס מאבד את הכבוד. NYker
  • 09:59
  • 27.12.11

לא ניתן לבקר את הממשלה שבאה לתקן. המדינה עשתה טעויות ולפעמים צריך לתקן את אותן. בכל תחום יש טעויות ומדיניות מתוקנת תעלה על המחדל מהר ותשפר. כך בדיוק עם עזה - היינו תקועים שם ויצאנו!!!
אולי לא טוב, אולי לא מסודר וכנראה שנגרם חוסר צדק. אבל לצאת היה חובה!!

אסור לארנס לכתוב את שכתב!! לגיטימציה לאלימות לא קיימת ואסור שתבוא מאיש ביטחון לשעבר!! זה מסוכן לחברה ומסוכן לנוהל תקין של חברה.

אין תירוץ לאלימות. אין תירוץ לאטימות. ילדי ההתנתקות צריכים להבין כי כל ממשל עושה ויעשה טעויות. הרוב יקבע ולא הרב.

מר ארנס - חזור במילותיך מהר. הסכנה גדלה ואתה רק מגדיל אותה.

42 צביעות איציק תירוש
  • 10:02
  • 27.12.11

ארנס מנסה בעצם להכשיר שרץ. כל ההסבר שלו מוטעה מיסוד. לו היו מתיישבי קטיף מקבלים את סמכות המדינה אשר החליטה מטעמים חוקיים על פינוי קטיף, ממילא לא היו נזקקים לשימוש בכוח ומן הסתם כל התיזה של ארנס הייתה קורסת. לפיכך מראש הייתה זו החלטת הימין לקבוע תג-מחיר ולממשו ביהודה ושומרון.
למרות שהפעולות של שרון לא מצאו חן בעיני ארנס לא הייתה בהם חריגה מהמותר הפוליטי-דמוקרטי, ולא תעזור לו מכבסת מילים. בג"צ לא היה שותף להגדרתו של הימין שהפינוי היא עקירה, אבל הוא כן העניק חוסן חוקי להחלטה. וארנס חייב להודות בפני עצמו שבעצם הוא לא מקבל את שלטון החוק.

43 שטיפת המוח בנושא ההתנתקות: הנה העובדות מאיר
  • 10:04
  • 27.12.11

הימין כנראה חושב שאם יספר לעצמו שוב ושוב (ושוב ושוב) שההתנתקות היתה מעשה לא דמוקרטי ו"בולדוזרי" וכו' וכו' - העובדות ההיסטוריות ישתנו. אבל זה לא יקרה. הנה העובדות:
חוק ההתנתקות עבר בכנסת ברוב של 67-47. זה לא דמוקרטי? אגב, הח"כים הערביים נמנעו.
חודשים ספורים אחרי ההתנתקות (מרץ 06), נערכו בחירות. הוקמה מפלגת קדימה, בראשות מי שהוביל את ההתנתקות ותוך כוונה להמשיך בה בגדה (כמו שכותב ארנס). כזכור, שרון נכנס לקומה ואולמרט החליף אותו, מה שבוודאי גרם למפלגה לאבד קולות רבים. ובכל זאת, אלה התוצאות (שוב, רק חצי שנה אחרי ההתנתקות):
קדימה - 29, עבודה - 19, ליכוד - 12.
אז מה לא דמוקרטי? עמדת העם, לפני ואחרי ההתנתקות, היתה חד משמעית. בדיעבד אפשר להגיד הרבה דברים ולהתווכח. אבל הטיעון הלא דמוקרטי הוא לא נכון.

44 במדינת ישראל העבריינות מתוגמלת טוב להיות עבריין
  • 10:15
  • 27.12.11

הקיצונים במתנחלים ובעדה החרדית יודעים את האמת
הקצוניות מתגמלת, המדינה נכנעת ונותנת יותר כסף על חשבוננו
כך שהתרבות העבריינית והמנעות בהשתתפות בחברה האזרחית ומטלותיה מאד מתגמלת
נזרק הרבה כסף להתנחלויות ולישיבות
ומה אנו מקבלים בורים עבריינים ש"מצילים" אותנו לדבריך

ראוי שתתביש
במקום לעודד אוכלסיה שפויה ויצרנית אתה מסביר לנו למה הקיצוניות טובה
(ובמה אתה מפחיד אותנו בקיצונים הערבים שלא שונים במאומה מקיצוני המתנחילים והחרדים)

45 פסיקת בג"צ האוסרת תפילת יהודים בהר הבית מחשש למהומות ערבים, כמו גם המנעות המדינה מביצוע צויי הריסה לבניה לא חוקית במגזר הערבי מחשש למהומות, משדרות לנוער הגבעות ששליטון החוק נרתע מפני תג מחיר.  (לת) זאת ועוד
  • 10:27
  • 27.12.11

46 זה ארנס. אף פעם לא הצגת אלטרנטיבה. ניתוח של ילד קטן. הליכוד בהתגלמותו  (לת) דן
  • 10:29
  • 27.12.11

47 מי העלה את אריק מלך ישראל לשלטון ? אביר שלטון החוק ?  (לת) סתם שואלת
  • 11:22
  • 27.12.11

48 אגב, מי שהמציא את מדיניות תג המחיר זה השמאל שמנהל אינתיפאדה משפטית ואחרת, גם אלימה, כנגד כל פעולה של מדינת ישראל וממשלתה, מלשין על כל דבר, פועל כנגד מדינת ישראל בארץ ובחו"ל, פועל לחרם על מדינת ישראל, מוסדותיה ואזרחיה ומנסה לאיים על חיילי וקציני צהל ומנהיגי המדינה ברדיפה בחו"ל, הכל במטרה להקשות, לייקר, להאט ולהתיש בגין כל פעולה שלנו, אך על כך, יש שקט, דממה בתקשורת השמאלנית.... אז למדו מכם, התרעתי בעבר כי כל פעולה לא דמוקרטית שהשמאל מכשיר במלחמתו במדינת ישראל, מכשיר אותה גם בכיוון ההפוך, כך בעניין המרי האזרחי, כך בעניין הטרנספר, כך בעניין לעבור החוק, זאת האמת, חביירים, אין רק צד אחד ולא יהיה מצב בו צד אחד ילחם עםצידיים קשורות לאחרו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:29
  • 27.12.11

49 למר ארנס שלום רב, אושר
  • 11:41
  • 27.12.11

משה,
אינני משוכנע כי הנך אף עוקב אחר התגובות כאן, ובכל זאת. כתושב היישוב אלי סיני לשעבר שפונה בהתנתקות ("מתנחל"), וכמי שעובד היום בפיתוח כלכלי של האוכלוסיה הפלסטינית, אני מוכרח לומר שבעוד תיאור הפרטים והעובדות במאמרך נכונים, המסקנה שהנך מציג שגויה בעיניי.
1) כן, תכנית ההתנתקות הותירה נזקים אדירים וצלקות עמוקות בתושבי חבל קטיף . יחד עם זאת, הנזקים הללו אינם פרי המשמעות הפוליטית של התהליך, אלא הניכור העז בקרב אוכלוסיית ישראל, ואולי חוסר ההבנה מונע פרופגנדה זולה כנגד תושבי הגוש, שאינם אלא תושבים אוהבי ישראל ומלח הארץ. אופן ניהול ההתנתקות הנמשך עד היום, כאשר אנו עומדים קרוב ל-7 שנים רעות של חוסר קורת גג ושיעורי אבטלה גבוהים (בקרב מי שהייתה הקהילה הפרודקטיבית ביותר בארץ) אל מול בירוקרטיה ציבורית מתסכלת וזילות משוועת כלפי אנשים שלא חטאו ולא פשעו.
ההשוואה או הקישור במאמרך בין אוכלוסיות אלו שגוי מהיסוד. גם אז היו אלה נערי הגבעות שביקשו להכנס אל תוככי היישובים ולהאחז בגדרותיהם כאילו היו קרנות המזבח. פורעים אלו הוכלו כחלק מאוכלוסיית הגוש בעיני הממשל והתקשורת לשם נוחות, בכדי לתת לגיטימציה לכניסתם של אלפי חיילי צה"ל בהם חבריי לנשק ופקודיי (בעוד אני אורז מזוודות) ליישובים שוחרי שלום.
האצבע המאשימה איננה רק בשרון וממש לא בקדימה, אלא בכל אחד ואחד משליחי הציבור (ח"כים) אז והיום, המשקפים את חוסר אכפתיות הציבור ואת הניתוק המוחלט בקירב עמנו היושב בישראל.
הדרך בה אני בחרתי להתמודד עם ההתנתקות היא בהסתכלות קדימה, ובבחינה כיצד אני יכול להיטיב את מצב קהילתי, עמי, וכן התושבים הפלסטינים היושבים מעבר לגדר בעוני מביש וחוסר אונים. במקום לשחק במשחקים, אני מציע שתעשו כך גם אתם!
בכבוד, ובברכת חג שמח

50 בוש והכלם לך מר ארנס אלעד
  • 11:57
  • 27.12.11

http://www.facebook.com/notes/elad-ziv/%D7%91%D7%95%D7%A9-%D7%95%D7%94%D7%9B%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%9A-%D7%9E%D7%A8-%D7%90%D7%A8%D7%A0%D7%A1/10150481360844437

51 את העובדות הבאות על פינוי גוש קטיף משה ארנס (או כל לאומן אחר) לעולם לא יזכיר: איציק המרכז
  • 11:59
  • 27.12.11

בראיון לעיתון "הארץ" עם אלוף בן ב 5.4.04 אמרה פליאה אלבק (אם ההתנחלויות) , שהייתה 24 שנים מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה ושבידיה הופקד הטיפול המשפטי בקרקעות השטחים: "יש אלמנט של זמניות בהתנחלויות, מכיוון שהממשל הצבאי יכול להעניק למתיישבים זכויות חכירה על הקרקע רק אם הוא מתקיים בשטח. אם יחול שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים, והממשל הצבאי ייפסק, תסתיים גם החכירה".
ולשאלה האם אין למתנחלים זכות קניין על בתיהם ושדותיהם היא ענתה:
"אין זכות קניין, כי היא ניתנה עם המגבלה שיכול להיות שיצטרכו להחזיר את הקרקע, אם יסתיים הממשל הצבאי".

בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין
שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש
הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים
את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל.

מדוע התקשורת (חוץ מ"הארץ") לא פרסמה את העובדות הללו?

52 מישה, איפה אתה? חבל שעזבת את הפוליטיקה והשארת אותה לפוליטרוקים. עדיין מתגעגע לשר בטחון חזק שיודע להבליג ולא נתפס על אמירות מטומטמות, ויודע להיות בעל מידות צנועות למרות שגר בבית פאר. עברו 20 שנה שהיית שר בטחון. אולי תחזור?  (לת) אחד שמתגעגע
  • 12:26
  • 27.12.11

53 מאמר טוב. ברם, נמאס מההתבכיינות המתנחלית על העוול שכביכול נגרם להם בגוש קטיף. הפסדתם, תפנימו.  (לת) רגב פורת
  • 12:38
  • 27.12.11

54 ארנס לא רלוונטי - שיעלה על איזה מטוס לביא ויעוף מפה ירון
  • 12:42
  • 27.12.11

אני לא מבין למה עורכי Nrg נותנים לאישיות לא רלוונטית בעליל לכתוב קשקוש חסר חשיבות וחסר בסיס. מחר הם יבקשו מיצחק שמיר שיבד"לא את דעתו. נו באמת?

55 how about uprooted arabs? elihu root
  • 12:57
  • 27.12.11

mr arens finally understands actions by forcefully uprooed arab settlers. it is a step forward. isn`t it?

56 אולי תספר לחבריך בליכוד על רמיסת מיעוט בידי הרוב שימי
  • 13:32
  • 27.12.11

אם לא שמת לב, הם די עסוקים בלעשות בדיוק את זה עכשיו

57 ואף לא ביקרת אחת בעיתון הארץ על יהודים ישראלים שבכל יום שישי בבליעין זרקים אבנים על חילים. (והיו שם נפגעים בנפש משני הצדדים) גל
  • 13:34
  • 27.12.11

למה אין ביקורת על האלימות שם???

58 אז... אני מניח שאתה עושה חשבון נפש על העוולות שגרמו לצמיחת הטרור הפלסטיני?  (לת) רק שאלה
  • 13:35
  • 27.12.11

59 כתב ההבנה של ארנס ישראלי
  • 14:00
  • 27.12.11

לכיבוש יש גם תג מחיר, אבל אנחנו קוראים אותו "מחבלים"

60 איה אתה והאנשים כמוך מר ארנס? תלאביבית
  • 14:13
  • 27.12.11

מתגעגעים למה שפעם היה הליכוד הישראלי האמיתי החברתי והצנוע טרם עידן ביבי ובודאי קדימה וחוליהה

61 מחפשים בנרות בעיות שיצרה התנתקות ליאור
  • 14:37
  • 27.12.11

ההתנתקות היתה ועודנה נכונה. מן הצדק ומן התבונה

62 אין ספק ניתוח של גאון. הבעיה שגם של אדם חסר מוסר.  (לת) עמית
  • 14:50
  • 27.12.11

63 מדהים ומרתק  (לת) אדי
  • 15:53
  • 27.12.11

64 קשה להאמים כיצד איש שהחשב אינטלגנטי מצדיק מעשי חולגנים ועוד בזכות ההתנתקות שהייתה אחד המעשים החכמים שביצעה ישראל מעודה אורי
  • 16:01
  • 27.12.11

התנתקות הצילה את ישראל מישיבה חסרת תכלית בעזה
כל הישוב בגוש קטיף היה מקח טעות נימהר וחסר אחריות
וההתנתקות אף שבוצעה בצורה לא נכונה קרי ללא הסכם והעברה מסודרת לרשות הייתה אחד המעשים שהצילה את ישראל מישיבה חסרת תכלית ברצועת עזה
במקום לרומם את שם שרון שהוכיח כי ניתן לפנות התנחלויות חסרות תכלית שכל מטרתן הייה הרס מדינת ישראל והקמה מדינה דו לאומית עם רוב פלסטיני בימקומה בא ארנס ולא לומד דבר ומנסה להצדיק את מעשי מחבלי הימין בהתנתקות המבורכת
פשוט אנרס הופך להיות איש הזוי הזוי הזוי והזוי

65 יש מחיר לשילטון הימין= הקמת מדינה דולאומית עם רוב פלסטיני בימקום ישראל אוריה
  • 16:07
  • 27.12.11

תוד ארנס על הרס החלום הציוןני והקמת מדינה דו לאומית בשילטון חמס בימקום ישראל
חלומות הגדלות הנאיביים של הימין מביאים לחיסול החלום הציוני
תודה ארנס שהשתתפתה בהרס החלום וקידום הרס

66 לשיטתך ניתן בקלות להוסיף לדוגמא FreeBird
  • 16:21
  • 27.12.11

1. הנסיגה מסיני אחרי מבצע קדש ע"י מפא"י בראשות בן גוריון
2. הנסיגה מאפריקה אחרי מלחמת יוה"כ ע"י המערך בראשות גולדה
3. הנסיגה מלבנון אחרי מבצע ליטני ע"י המערך בראשות יצחק רבין
4. הנסיגה מסיני ופינויי הישובים ע"י הליכוד בראשות בגין
5. החלפת הלירה בשקל בעקבות האינפלציה ע"י הליכוד בראשות בגין
6. החלפת השקל בשקל חדש בעקבות האינפלציה ע"י ממשלת האחדות בראשות פרס
7. הלאמת הבנקים על ידי ממשלת האחדות הלאומית בראשות שמעון פרס
8. הנסיגה מלבנון ע"י העבודה בראשות ברק
9. הפגיעה בפנסיה במסגרת ועדת בכר ע"י הליכוד בראשות שרון
10. הפגיעה בחופש הביטוי ע"י הליכוד בראשות נתניהו
ובכלל, המפעל הציוני אשר פגע במיעוט הערבי, הפלה לרעה את עליות המגרב, העדיף את חברי ההסתדרות הכללית על פני אחרים ומה לא.
כל אלו לא רק מצדיקים את ההתעלמות מחוקי המדינה של תושבי השטחים המסופחים (כך יקראו כל עוד לא יוחל שם החוק הישראלי) כי גם את הילול שמו של רוה"מ הטקס הזיכרון בכרמל, הדרת נשים במריב הציבורי ובצה"ל ועוד ועוד ועוד.
אין ספק מר ארנס, בכל אשם הרצל.

67 אתה נותן לגיטימציה לרוצחים מצידו השני של המיטרס נתן
  • 16:47
  • 27.12.11

מחר יטענו המתאבדים הרצחניים את מה שהבאת לכאן במאמרך.

68 נבצר ממך להבין שאתה פשוט סיפרת את הנרטיב הפלסטיני? תמר
  • 17:33
  • 27.12.11

רק שהפלסטינאים מקבלים חיסול ממוקד
והישראלים מקבלים גינוי בלחש.

69 וכל חייל חילוני שרוצה- יהיה רשאי לעזוב הרצאות רבנים !  (לת) ציניקן
  • 17:40
  • 27.12.11

70 חשוב להבין את יגאל  (לת) ארנס
  • 17:42
  • 27.12.11

71 מה חושב עצמו אדון ארנס? האם נשכחה ממנו העובדה שכל יום שני וחמישי בני אדם מתו ברצועת עזה? רייש לקיש
  • 18:42
  • 27.12.11

לו האידאולוגיה המטורללת וההזויה שלו ושל דומיו הייתה קובעת לא היינו נסוגים "ההתנתקות" מעזה והרציחות האינסופיות היו נמשכות. קל לשכוח את המצב הבלתי נסב ששרר אז. שלא לדבר על ההגיון הפוליטי בדחיפת כמה אלפי מתנחבלים לתוך מיליון וחצי פלשתינאים. נראה שהאיש לא מציאותי בעליל ולא כל כך ברור איך מישהו נתן לו להיות שר בטחון.

72 Absolutely right  (לת) Barak
  • 18:44
  • 27.12.11

73 הזדמנות לכפרה על ההתנתקות או- ואם ליברמן לא מיישר קו שישב בחוץ. רוני האדום
  • 21:09
  • 27.12.11

מדוע אינה רלוונטית ההכרה של רוב הישראלים בהתנתקות כשגיאה, במבט לאחור. האופי הזה של תג מחיר, קיים בישראל זמן רב לפני ההתנתקות של שרון שטעותה הגדולה הייתה שלא פתחה בשיחות עם הפלסטינים. יצחק רבין ז"ל היה קורבן של תג מחיר. קשה שלא למצוא אופי זהה בין רוצחו לתג המחיר. זה מחיר של שנים של גרירת רגליים ואופורטוניזם. העם אינו אשם, רק מנהיגיו. האחריות נחה על העם על שלא מחינו נגד הריפיון אלא דבקנו בתחלואותיו. תודה למר ארנס על שהוא מאשר את דרכנו להתנתקות נוספת בצמוד למחיר בשטחים. לא עדיף במקום לשבת הפעם סביב שולחן המסע ומתן ולהגיע להסכם? להעביר את ההחלטה בכנסת בשיתוף עם קדימה שתדאג לכפר בעבור שרון על השגיאה שבהתנתקות. כולם ייצאו מנצחים. ואם ליברמן לא מיישר קו שישב בחוץ.

74 החוק הבין לאומי אינו מכיר בשטחים מעבר ל67 כשטחי מדינת ישראל  (לת) השתלטות והתנחלויות לא חוקיות
  • 21:25
  • 27.12.11

75 האם החד סיטרי מישה יגלה אי פעם חמלה כלפי הפלשתינאים ואדמתם שנגנבת ...? יום  (לת) ארנס מרחם ומבין את העושק
  • 21:30
  • 27.12.11

76 השימוש במושג טרור לגבי ריסוס גרפיטי מבהיר ההיסטריה מורה
  • 22:46
  • 27.12.11

צריך לתפוס ולהעניש ובטח את האחד הבודד שזרק את האבן אבל לא מדובר בטרור ולא בטרוריסטים. כפי שראינו בקיץ מחאות הן לא סטריליות ולנוער הזה יש בהחלט הרבה על מה למחות. 

77 כשרבך ומורך בגין פינה ישובים בסיני - שתקת.  (לת) ציניקן
  • 23:20
  • 27.12.11

78 כל כך אמיתי, פשוט, וקולע. לפעמים צריך כאלה מאמרים.  (לת) תודה
  • 09:25
  • 28.12.11

פרוייקטים מיוחדים