המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מי יגן על הגברים?

פעם זה לא היה יכול לקרות. פעם שר האוצר הוא שקבע, וראש הממשלה היה נותן לו גיבוי. היום הם חלשים כל כך, מפוחדים כל כך, עד שכל חבר כנסת עושה להם בית ספר.

היום הכל זה פופוליזם. הכל חשבונות פוליטיים לטווח קצר. היום חברי הכנסת מתחרים ביניהם מי יחלק יותר ומי ייצא טוב יותר בעיני הציבור. כולם רצים לפריימריס מהשנייה שבה נבחרו לכנסת; וכך יוצא, שיו"ר ועדת העבודה והרווחה, חיים כץ, חזק יותר וקובע יותר הן מבנימין נתניהו והן מיובל שטייניץ.

נתניהו הוא שהוביל, כשר האוצר ב-2004, את הרפורמה בפנסיה. התברר אז, שתוחלת החיים עולה בשנה וחצי מדי עשר שנים, ולכן יש צורך בהגדלת מספר שנות העבודה והחיסכון, כדי שיהיה במה לממן את שנות הפנסיה הרבות.

בעקבות התפתחויות אלה הוחלט אז להעלות את גיל הפרישה לגברים ל-67 ואת גיל הפרישה לנשים ל-64, בשתי פעימות. הפעימה הראשונה בוצעה, וגיל הפרישה לנשים הועלה ל-62. אבל הפעימה השנייה, שהיתה אמורה להתחיל בשבוע הבא (ב-1 בינואר 2012), כבר לא תבוצע. כץ לא רצה בה, ולא עזר לשטייניץ כלום. גם לא לנתניהו. כץ הביס את שניהם בקלות, והגיש הצעת חוק הדוחה את הטיפול בנושא ל-2017. ועד אז, או שהפריץ ימות או הכלב. ברור שלצד כץ עמדו כל חברי הוועדה. כולם רוצים להיות טובים.

מדובר כאן באפליה בוטה כלפי גברים. לא רק שהגברים עובדים במקרים רבים בעבודות פיסיות שוחקות וקשות בתעשייה, בבנייה, בחקלאות ובתחבורה, אלה שהם גם מסבסדים את הפנסיה של הנשים. כי הרי אין יש מאין. אם קבוצה אחת באוכלוסייה מקבלת זכויות יתר, קבוצה אחרת מממנת אותה. ואמנם, הגברים נאלצים לעבוד יותר שנים, עד גיל 67, והם גם חיים פחות. נשים חיות בממוצע עד גיל 83, אך גברים פורשים לעולם האמת כבר בגיל 79. כלומר, הנשים נהנות מהפנסיה במשך ארבע שנים יותר; לכן על פי הצדק הטבעי, עליהן לעבוד יותר שנים, לא פחות.

אבל במצב הנוכחי האשה נהנית מכל העולמות. היא אינה מחויבת לפרוש בגיל 62; היא רשאית לכך. אם תרצה, תמשיך לעבוד עד גיל 67. אם כך, מדוע לתת את הפריווילגיה המשמעותית הזאת רק לנשים? מה יש, גברים הם לא בני אדם? אם תדקרו אותם לא יזוב מהם דם?

היום, בקרנות הפנסיה החדשות, הצבירה נעשית על בסיס אישי. לכן אשה שתפרוש בגיל 62 תזכה לפנסיה נמוכה, הן משום שעבדה מעט שנים והן משום שתוחלת החיים שלה גבוהה יחסית. לכן העידוד לפרישה מוקדמת פירושו חיי עוני לנשים פנסיונריות. כמו כן, מעביד היודע שהעובדת תפרוש כבר בגיל 62 נוטה שלא לקדם אותה לתפקידי ניהול הכרוכים בהכשרה ובהשקעה. זאת הסיבה לכך שעפרה פרידמן, יו"ר נעמת לשעבר, מתנגדת בכל תוקף לקביעת גיל הפרישה הנמוך (62) לנשים.

הכיוון הכללי בכל מדינות המערב הוא העלאת גיל הפרישה. יוון וצרפת מעלות עכשיו את גיל הפרישה בשנתיים. במדינות סקנדינוויה גיל הפרישה לנשים נע בין 64 ל-67. ארגון ה-OECD ממליץ להעלות את גיל הפרישה לגברים ל-66.6 ואת גיל הפרישה לנשים ל-65. בישראל ההמלצה ביחס לגברים כבר מיושמת. מדוע לא ליישם אותה גם ביחס לנשים?

"ועדת ניסן", שבדקה את הנושא בישראל, המליצה לפני חצי שנה להשוות את גיל הפרישה לגברים ולנשים ולקבוע אותו ל-67 לכולם, כדי "לאפשר מערכת ביטחון סוציאלי יציבה ובת קיימא". אין צורך ללכת רחוק כל כך ואפשר לתת יתרון לנשים. אבל גם לא צריך להגזים. גם פרישה בגיל 64 היא הטבה משמעותית ביותר.

לכל אורך הדיון הציבורי, נתניהו ושטייניץ לא יצאו נגד כץ. שניהם אמנם בעד העלאת גל הפרישה לנשים ל-64, אבל הם אינם מעזים לדבר. גם אצלם השתלט הפופוליזם. גם הם רוצים לשאת חן בעיני הבוחרות, ולעזאזל מערכת הביטחון הסוציאלי ותקציב המדינה.

Read this article in English: Who will protect the men?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "הדרת נשים" הוא נושא מלאכותי לטיפוח אי שביעות רצון. ממש כמו "מצוקת הדיור" ו"עובדי קבלן" מחפשים משהו לעורר מדנים.  (לת) מאיה בורנשטיין
  • 02:02
  • 27.12.11

02 אמנם שטרסלר חש בעוול רק כאשר זה דורך לו על הרגל, אך יהיו מניעיו אשר יהיו - הוא צודק לגבי זה.  (לת) שמאלני שפוי
  • 03:32
  • 27.12.11

03 השוואת גיל הפנסיה של נשים לגברים תאפשר להן קיום מכובד יותר, מתוקף הגדלת תקבוליהן בשנות הגימלאות.  (לת) מורשת בית הלחמי
  • 04:35
  • 27.12.11

04 אין לחשוש שסטרסלר דואג לאדם העובד. הוא הדובר של ההפרטה הרצחנית שביבי מקדם.  (לת) צבי
  • 05:15
  • 27.12.11

05 בימים של הדרה, ראוי גם שלא להדיר לטובה! מייק פלג
  • 05:54
  • 27.12.11

שוויון זוכרות!

06 המין החזק יוסף בעל החלמות
  • 06:07
  • 27.12.11

יש צדק בהשואת גיל הפנסיה לגברים ונשים אבל הבעיה שברוב המקרים אנשים לאא מצליחים להגיע לגיל המתאים ולכן הם יוצאים לפנסיה מוקדמת במקרה הטוב או יושבים בבית חסרי תעסוקה שנים רבות !
לכן לדעתי לפני שמעלים את גיל הפנסיה צריך לדאוג שיהיה איפה לעבוד עד הפנסיה בעיקר לאנשים בני 50+!

07 הידד שטרסלר - הגיון ברזל - תחזקנה ידיך - צדיק בסדום. גיל פרישה 62 לנשים הינו עוול לנשים ולגברים כאחת  (לת) א מ רול
  • 06:27
  • 27.12.11

08 אחד המקרים הבודדים בהם אני בדעה דומה לדעתו של הכותב. אדר
  • 06:28
  • 27.12.11

יוון אינהדוגמא טובה משום שביוון גיל הפרישה, האחיד לנשים וגברים, הוא 57 ,
לעומת זאת נורווגיה הגיל אחיד הוא 67, בארה"ב וגרמניה הגיל אחיד, 65 שנה,
לכן ההתנגדות להעלאת גיל הפרישה לנשים לא ממש מובנת אלא אם יש החושבים (חושבות) שבין כה וכה המדינה תממן את ההפרש.

09 יפה. מה שנכון, נכון ובכתבה הזו הכל פשוט נכון.  (לת) zed
  • 06:48
  • 27.12.11

10 מי מועסק עד גיל 67 יובל
  • 07:12
  • 27.12.11

באיזה מקום עבודה אדם יועסק עד גיל 67 אולי בשירות המדינה מי שלא עובד קבלן. בחברת חשמל מקורות וכל השאר יהיו מובטלים מגיל 50 55 עד גל 67 תתחייבו לא לפטר עובדים מבוגרים

11 וזהו תחום אי השיוויון בשבילו אתהמשחיז את קולמוסך המרעיל? יאיא
  • 07:16
  • 27.12.11

בעולמנו השיוויוני בכל שאר התחומים מתקיים שיוויון מלא בין גברים לנשים (בשכר?! בתנאים?!) ורק בעניין גיל הפרישה הנשים השיגו להן "פטרון" בכנסת וזכו באפלייה... על נתוני העוני שמעת, כלכלן קטן שלי? מרבית העניים בישראל הן נשים, ומהו חלקן של הנשים העובדות בסטטטיסטיקה הזאת?! כן, גם "עקרת בית" היא אישה עובדת. הנה לך אתגר - תעשה במשך שבוע את אותן העבודות שעושה אישה ואז נשמח לשמוע את מה שיש לך להגיד על "חוסר שיוויון" כלפי הגברים העובדים כל כך קשה מבחינה פיזית... כל אישה עובדת ביותר ממשרה אחת: זה מתחיל מוקדם בבוקר, לפני שכולם התעוררו, בלהכין אוכל לכולם, להוריד כביסה, לקפל כביסה, לתלות כביסה חדשה, להכין את הילדים לביה"ס (וזה אחרי שנשאת אותם בגופך במשך 9 חודשים, וילדת אותם ולקח לגופך כשנה לחזור לעצמו מבחינה פיזית - אני יודעת איך זה עובד - ואתה?!) ואז כל אישה לעבודתה - מרביתן בתחבורה הציבורית ה"נפלאה" שלנו - תחי הרפורמה... ואז מתחיל המרוץ נגד הזמן... ואם הילד חולה הוא לא מתקשר לאבא שיבוא לקחת אותו - הוא מתקשר לאימא והיא עוזבת את העבודה ורצה... או שבכלל לא הולכת לעבודה-כי בברירה של כלכלת המשפחה בין יום מחלה שלה ליום מחלה שלו ברור של מי "שווה" יותר... אבל עכשיו קיץ ואף אחד לא חולה, והיום בעבודה שלה נגמר, ואז היא רצה מהר מהר, שוב לתחבורה הציבורית, או לפקקי איילון/גהה/כביש החוף/כביש 1.... והילדים חזרו מביה"ס ויש הסעות לחוגים / לחברים / הכנת שיעורי בית / ביקור אצל הרופא / קלינאית התקשורת / רופ"ש / מה לא... ואז הקניות, הו הקניות (בגדים / מזון / חומרי ניקוי / מה לא...) ואז מחזירים את הילד, ואז.... ארוחת ערב! ואז... מקלחות! ואז... השכבות! ואז...סידור הבית! ואז... הגבר חוזר לביתו, ואת רעייתו הנפלאה... נכון שיש גברים ששותפים לכל זה, אך עדיין רוב נטל הבית בנוסף לנטל העבודה נופל על הנשים, ועוד לא דיברנו על משפחות חד הוריות..... אז, כלכלן קטן שלי, אחרי שתכניס את כל המשרות שבהן עובדות הנשים למשוואה ותיקח בחשבון את חוסר השיוויון המשווע ברמות השכר נשמח לשמוע את דעתך ה"מלומדה" עד כמה גיל הפרישה השונה הוא מפלה כלפי הגברים. עד שלא תהלך מייל בנעלינו, כבר אמרו חז"לינו - סייג לחוכמה שתיקה

12 ביבי הוא פוליטיקאי זול, לא מנהיג העושה הנדרש.  (לת) בירנית בן ארויה
  • 07:26
  • 27.12.11

13 עצוב,יש כמה אמיתות שאסור לגעת בהם,כגון "פגיעה" בזכויות נשים,שליט הילד של כולנו וכו".והכל מביא לידי אסון  (לת) רועי
  • 07:38
  • 27.12.11

14 ראיה סלקטיבית טניה
  • 07:59
  • 27.12.11

מעניין ששטרסלר לא טורח להתייחס לפערי השכר בין נשים לגברים ולשעורי האבטלה בקרב נשים בגילאי פנסיה.

15 קשקוש. חוסכים על גבן של נשים מבוגרות. טוב שירדו מזה  (לת) אורי
  • 08:01
  • 27.12.11

16 נחמיה יא גאון- היום לאישה בגיל 40 אין סיכוי למצוא עבודה!!!!! מנחם
  • 08:09
  • 27.12.11

אז אתה רוצה להמשיך לדחוק אותה עד הפנסיה???????

17 נחמיה - איבדת אצלי את כל הנקודות עבד חינם בישראל
  • 08:49
  • 27.12.11

נחמיה היקר- זה המאמר האחרון שלך שאני הולכת לקרוא. כל כך הרבה בורות ושרירות לב. נשים במדינת ישראל הן עבד חינם של הממשל, שעדיין רוב עול גידול הילדים ועבודות הבית, נופל רק על כתפיהן העייפות, ללא הכרה מצד הממשל. הן עובדות כפול - גם בעבודה מחוץ לבית וגם בעבודה בתוך הבית, ועודן מופלות בשכר ואינן מקבלות הכרה על עבודתן השנייה והסופר חשובה - גידול וחינוך דור העתיד. ומכאן, כשאתה מפספס את כל זה - אני אומרת להתראות.

18 נחמיה יקירי,טוב שאמרת קבל עם ועיתון שאתה לא רוצה לממן אותי.ארזתי לך מזוודה.ניפגש ברבנות  (לת) ישראל ישראלי
  • 09:27
  • 27.12.11

19 לנשים מגיע שיוויון מלא ושכר שווה לגברים, אבל אם רוצים שיוויון, אזי גם מספר שנות השירות הצבאי וגיל הפרישה צריך להיות שווה.  (לת) הפעם שטרסלר צודק
  • 10:21
  • 27.12.11

20 אי נחמיה, שוב דופקים את הגברים האומללים. אין מה לדבר, הלב נשבר...  (לת) הילה
  • 10:32
  • 27.12.11

21 תרגע! כספי הפנסיה במילא הולכים לתשובה... אבל על זה לא תכתוב נכון?  (לת) אתה לקקן של הטייקונים ועכשיו גם נגד זכויות נשים
  • 10:34
  • 27.12.11

22 נכון, אבל... ארם
  • 10:35
  • 27.12.11

1) כמות העבודה לא עולה אבל מספר העובדים עולה. לכן מפטרים מבוגרים.
2) תוחלת החיים עולה, כמו שאומר ג'רי סיינפלד: נוספו עוד 10 שנים עם חיתול בבית אבות. שנים לא איכותיות !
3) צריך לגבות עוד כמה אחוזים מהעובד ומהמעבידים ולהוריד את גיל הפנסיה ל-60.

23 כל מילה זהב! שמעון ש
  • 10:42
  • 27.12.11

לא יכול להסכים יותר - פשוט התנהלות מופקרת, מכוערת ומפלה בצורה קיצונית!

24 וכרגיל כל מאמר שיכול לסייע לרה"מ מתפרסם לאחר ההכרעה ולא לפניה.  (לת) ביבי מרהיטי "רים"
  • 11:18
  • 27.12.11

25 פופוליזם, זה שם המשחק XY
  • 11:39
  • 27.12.11

ברור שנשים בריאות יותר ומאריכות ימים יותר מהגברים, כשנתיים בממוצע, ולכן הגיוני היה להחליט שגיל הפרישה של בני שני המינים יהיה זהה. בפועל הנשים פורשות לפנסיה חמש שנים לפני בעליהן וכך הן מתחילות קריירה שניה, לרוב בהתנדבות, כבייביסיטר של נכדיהן. אולי זהו פיצוי על השנים הרבות בהן תצטרכנה לסעוד את בני זוגן עד לקבר.

26 נשים מתפרנסות מגברים. נקודה. תמיד היה ותמיד יהיה. מה הבלוף כאן? הכנסו: אשה אשה
  • 11:53
  • 27.12.11

גם הנשים הכי פמיניסטיות רוצות בעל שמרויח הרבה, שיספק להן את הסחורה.
הן רוצות שיוויון פלוס. אז די עם הצביעות: תהיינה נשים של פעם ואז בבקשה: שהגברים יפרנסו.

27 הפעם לא מסכימה עם דברייך .... גם אני אישה
  • 12:05
  • 27.12.11

קודם כל ראוי שיהיה שיויון זכויות בין גברים לנשים,כאשר נשים מבצעות היום תפקידים מקבילים, שמבצעים גברים והן משתכרות פחות מגברים נתחיל בזה ,יש מקומות נוספים שאני יודעת שלא מקדמים נשים למרות שהכישורים שלה לא נופלות מכשוריו של אותו גבר שעובד אילה ובכל זאת מעדיפים לתת את המשרה לגבר ,אז כל קודם שיהייה שיויון בשאר הדברים ורק אחכ' תציין את ההפלייה הזו שאמנם היא חשובה אך לא מאחרות

  •   נשים אינן מקבלות פחות כסף על אותה עבודה. זה פשוט לא נכון. לעתים ב"תפקידים מקבילים" הן עובדות פחות שעות וצוברות פחות וותק... על אותה עבודה בדיוק מרוויחים אותו שכר בדיוק. אחרת זה לא חוקי.  (לת) כדרלעומר
    • 13:51
    • 27.12.11

28 פנסיה מצועצעת אשה בשם הנשים
  • 12:27
  • 27.12.11

מה יאמרו נשים שמרוויחות שכר מינימום ? גם הקצבה בגיל 62 כ800 שח לחודש , גם היא פריווילגיה ?

29 ושוב שטרסלר צודק אבל נכון שיש גם מקום לדאוג לשויון לנשים במשכורת ומעמד בעבודה  (לת) קאטו
  • 13:46
  • 27.12.11

30 שוויון: שגם הגברים יהפכו לעקרות בית אחרי 5 שנים שהם לא עובדים (ב"ל) אש
  • 13:56
  • 27.12.11

ומי נותן עבודה לנשים אחרי גיל 50????

31 ללכת שבי אחריה גבר במצוקה
  • 14:11
  • 27.12.11

כן, שוויון בגיל הפרישה, שוויון במשכורת על אותה עבודה, שוויון הזדמנויות, שויון בועדת הכלכלה של הכנסת ובועדת העבודה ורווחה ובכנסת בכלל. שוויון באחראיות ובזכויות. ו...אני תתנצל מראש, שיאריכו ימים כמונו, גברים מסכנים.

32 להשוות את גיל הפנסיה לכולם-לגיל 65 נח
  • 14:19
  • 27.12.11

זה מה שצריך לעשות.לא היתה שום הצדקה להעלאת גיל הפנסיה
לגברים אבל גם אין מקום להפלות לרעה את הנשים ולהוריד להן
את גיל הפנסיה -כי כאמור יציאה מוקדמת מידי
לפנסיה גורמת להן להרבה נזקים כלכליים
.גיל 65 הוא גיל הגיוני ליציאה לפנסיה.בגיל הזה עדיין אנשים
יכולים לעשות משהו עם החיים שלהם.

33 מי שדואג לפנסיה של הגברים- זה הנשים סטודנטית
  • 14:27
  • 27.12.11

כשאשה לוקחת על עצמה את רוב עבודות הבית וגידול הילדים היא מוותרת בעצם על משכורת גבוהה וצבירת פנסייה גבוהה בזמן שבעלה יכול להמשיך ולהתקדם בעבודה ולצבור עוד שכר ותנאים פנסיונים.
כשהחוק הוא חד-צדדי: רק הרעת תנאים ללא נקיטת יוזמות לקידום השיוויון, אז בוודאי שנשים יתנגדו. אם למשל, היו מעלים לנשים את גיל הפרישה בשנתיים, אבל משתמשים בכסף שנחסך כדי לממן חופשת לידה ארוכה יותר, רובנו היינו תומכות.
אחרי הכל, הרבה נשים מבוגרות רוצות ויכולות לעבוד, אבל במצב הנוכחי אף-אחד לא רוצה להעסיק אותן.
נשים עובדות הרבה מאוד וקשה מאוד רק בעבודה שאינה משתלמת ואינה מוערכת, אם כולן היו שובתות מעבודות הבית וגידול הילדים ולו ליום אחד המדינה היתה קורסת.

34 דבר מוזר קורה באתר אדר
  • 15:22
  • 27.12.11

שלחתי תגובית בשעה 06:28 היא הועתה על ידי צוות האתר שעות אחרי שליחתה ושעות לאחר תגוביות שנשלחו הרבה יותר מאוחר.
יש לכך הסבר ?

35 מה קרה שטרסלר - איך הפעם החקלאים אינם אשמים? חקלאי שלא שוכח
  • 16:08
  • 27.12.11

משמיצן

36 הארכה יוצרת בעיות חברתיות אישי
  • 16:15
  • 27.12.11

1. ציבור העובדים לא מפנה את מקומו לצעירים שישארו ללא תעסוקה
2 אין המעסקים מעונינים להחזיק בעובדים מבוגרים כך שמצד אחד אין תעסוקה ומצד שני אין פנסיה
3. יש לעלות את ההפרשה לפנסיה ממעביד ומעובד.

37 הגברים נגזלים מילדיהם ועשוקים ונשים פושעות בגלוי  (לת) גם בבית המשפט
  • 17:23
  • 27.12.11

38 פרומילים מהאסירים נשים הן פשוט ברות לבב  (לת) מפלגת שוויון בשבס
  • 17:40
  • 27.12.11

39 אני יכולה להרוג ולחטוף ולרמות - החוק חל רק על גברי  (לת) הזונה מבני עקיבא
  • 17:41
  • 27.12.11

40 הנשים מגדלות את הילדים ואת הבעל כל זה לצד עבודה מחוץ לבית במקום להקל על הנשים מסמר חלוד
  • 19:48
  • 27.12.11

אתה מציג אותם כמועדפות תסתכל על התמונה השלמה ותראה כמה קשים חיי האישה בהשוואה לגבר וזה לא רק באוכלוסיה החרדית ששם זה בא לביטוי קיצוני יותר אלא בכלל המדינה.

41 כל מהלך החיים במדינת ישראל שובש ע"י ביבי,הטייקונים, הדתיים,וחבורת הימניים. ישראלי זועם
  • 21:58
  • 27.12.11

ברור שביבי והאחרים הם נערי שליחויות של הטייקונים שהם בעלי הכוח האמיתיים במדינה. אם לא נצא כל העם "לכיכר תחריר" הישראלית נשאר משועבדים לנצח לטייקונים הגזלנים.
שימו לב: מערכות הפיקוח יושבות בצד ומגרב"צות, מערכות המשפט נאבקות על חייהן כנגד שליחי הטייקונים בממשלה ובכנסת. רק ביבי ועוזריו בשליחות הטייקונים עושיםככל העולה על רוחם.
היחיד שעדיין עובד נאמן אמיתי לתפקידו הוא מבקר המדינה. אבל גם הוא יסולק בקרוב על ידי כל הנזכרים לעיל השולטים באמת במדינה.

ה צ י ל ו ! ! !

42 די לשקרים שלך  (לת) שטרסלר קשקשן
  • 22:04
  • 27.12.11

43 צודק דני
  • 23:15
  • 27.12.11

צודק הכתב שיש מקום לתיקון אי טיפול נכון בתהליך כמו שכעת עושים יגדיל מצוקות כלכליות בגלל מחסור בפנסיה

44 יש צביעות מוחלטת מצד זהבה גלאון, שלי יחימוביץ' וכו' - כל עוד האפליה עובדת לטובתן היא מבורכת. צודק ב-100%
  • 00:35
  • 28.12.11

אפליה היא דבר רע נקודה. במרבית מדינות המערב מחוקקים חוקים שהם שווים לגברים ונשים וגילאי פרישה שונים הם נחלת העבר במרבית העולם המערבי.
בישראל שבה המושג "יושרה" לא ממש קיים ח"כיות כגון זהבה גלאון ושלי יחימוביץ' שינאמו נאומים חוצבי להבות נגד אפליה ישר רצות לאמץ אותה כשהיא עובדת לטובתן. בלי למצמץ.
ויש להן גם סיבות ונימוקים - שכר הנשים נמוך יותר. אמנם לפי השוואה בין לאומית שפורסמה בהארץ רק לפני שבוע הפער בין גברים לנשים הוא מן הנמוכים במערב ומשתווה לסקנדינביה אבל לצורך השגת זכויות יתר לא חייבים לדייק בעובדות..
אז יש גיל פרישה שונה, וזכות חזקה בלעדית על ילדים, וגם פנסיית שארים מהביטוח הלאומי שאין לגברים ועוד ועוד.

45 ומה עם העבודה השניה של הנשים, בבית? זה לא נחשב? עובדות בחוץ וגם עקרות בית במשרה כמעט מלאה. שטרסלר אתה חתיכת שוביניסט במסווה של "דואג לנשים". די באמת נמאסת עלי. כמה צביעות באדם אחד.  (לת) דליה
  • 04:10
  • 28.12.11

46 העבודה היא גם תמצית ההויה האנושית לגברים ונשים כאחד!רוב הנשים רוצות לעבוד יותר ר .נעם
  • 04:59
  • 28.12.11

חוקי העבודה נקבעו בזמן שרוב האנשים עבדו עבודה פיזית ותוחלת החיים הייתה נמכה משמעותית יותר.

47 מה שנכון נכון פמיניסטית
  • 06:16
  • 28.12.11

ונא לא להתלהם נגד פמיניסטיות, לדעתי המאמר הגיוני ולא צריך להיות קיצוני סתם, נכונה הקריאה לשיוויון

48 כלכלן היית אמור להיות מודע לאפליה ולבידול ממנה סובלות נשים בשוק העבודה  (לת) שחר
  • 06:46
  • 28.12.11

49 נחמיה בבקשה תקרא את מה שיש לי לספר לך מיכל
  • 08:28
  • 28.12.11

אני בעלת 3 תארים אקדמיים ועובדת במשרה מלאה עם גמישות. יש לי הצעות למשרות עם הכנסה גבוהה יותר, אבל אם אענה להן השורה התחתונה היא שילדיי ישהו בטיפול של נשים זרות מ-7 בבוקר ועד 8 בערב. לצערי, בעלי עובד גם הוא במשרה תובענית ולכן את הויתור שלי על הכנסה רבה יותר - אני נאלצת לעשות. הויתור הוא גם בקידום, גם בניסיון ועוד. הוא גם יתבטא בפנסיה בעוד כמה שנים....
הלוואי ומישהו ירצה להעסיק אותי גם בגיל 70, אלא שבארץ מפלים העסקת נשים נשואות עם ילדים בטענת צורך בשעות נוספות וזמינות 24 שעות. חוויתי על בשרי את השאלות הללו.
נחמיה הלוואי וממש כמו סבא שלי עליו השלום יכולתי לעבוד עד יומי האחרון. הסיכוי שזה יקרה במדינה דורסנית כשלנו - נמוך מאד. כי העולם כפי שראיתי אצל הוריי שייך לצעירים, לרווקים ולבלתי מחוייבים.
אתה עיתונאי הגון, לו לפחות היית מציג את מלוא המאזן בסוגיה הזו. האפליה בפנסיה אולי לטובתי, אבל כלל ההקשר של התעסוקה במשק - הוא די לרעתי...

50 ממתי נחמיה הוא חסיד השוויון?? רק עוד תירוץ להפכנו לעבדים אחד מחולון
  • 09:09
  • 28.12.11

מפתיע מאוד שהפתרון ל"שוויון" בעיני שטרסלר הוא העלאת גיל הפנסיה לנשים, במקום הורדתו חזרה לגברים.
מדובר בעוד תירוץ להמשיך ולקדם את כלכלת השוק הפרוע, להמשיך ולנצל את האדם עד רגעו האחרון, בטרם יצא לפרק האחרון בחייו למנוחה.
העקרון מאחורי דחיקת גיל העבודה הוא אותו רעיון המאפשר ניצול עובדי קבלן עבודת שעות נוספות ללא פיצוי הולם ושכר מינימום המגרד את הרצפה, הכל תחת איצטלת ה"יעילות".
יש לאפשר מדיניות רווחה שתאפשר לאנשים להזדקן בשיבה טובה, בלי פופוליזם זול של משק בלתי יעיל - הזקנים אינם העול של החברה, השכבות המבוססות שמשלמות מס מגוחך - הם אלו שאינם נושאים בנטל

51 יש רק מקום אחד בו מותר להלות נשים וגברים משתין בקיר
  • 13:44
  • 28.12.11

וזה בחדר השירותים -ראוי שיהיו יותר אסלות לנשים

ובכל השאר חייבת להיות השוואה מלאה של התנאים אחרת השובנזים לעולם לא יחלוף מהעולם

52 שכר הנשים נמוך משכר הגברים באופן מובהק שטרסלר הוא הפופוליסט
  • 15:53
  • 28.12.11

ורוב העניים הן לא במקרה דווקא נשים.

53 התחנה לטיפול בנוער ובמשפחה חיפה המדען
  • 18:39
  • 28.12.11

כל המטפלות, פסיכולוגיות, סוציולוגיות, כולל מנהלת התחנה - כולן נשים. רק המאבטח בכניסה גבר. התחנה שייכת למשרד הבריאות ושייכת למרכז לטיפול בחולי נפש בטירה. לא כולם יודעים על כך כי אין שלט בכניסה. גם במוסדות נוספים שאמונים לטפל ברווחת האזרח יש דומיננטיות יתר של נשים. אני תמה איך היו מגיבות הפנימסטיות הצעקניות אילו היו בגופים שציינתי רק גברים.

54 בעולם אידאלי אתה צודק אבל בפועל האם יש עבודה, גם לגברים? לא פשוט
  • 19:37
  • 28.12.11

מצד אחד הועלה גיל הפנסיה. מצד שני קוראים בעיתונות שמי שלרוע מזלו פוטר אפילו בגיל 50 סיכוייו למצוא עבודה נמוכים מאוד. וזה אצל גברים. אצל נשים כנראה המצב עוד יותר גרוע.
בעולם אדאלי אנשים היו מועסקים ללא אפליה של גיל ושל מגדר. אבל בארץ יש בעיה כנראה רצינית מאוד. לכן התמודדות אמיתית עם המציאות היא שאו שמגדילים את תעסוקת מבוגרים, או שאם בכלל - צריך להוריד את גיל הפנסיה לגברים.

55 הכתב לא יודע ששכר הנשים הוא תמיד נמוך בשליש משכר הגברים??? אוי לפופליזם לך לבכות עם הקצב על הנשים הרעות
  • 01:33
  • 29.12.11

שלא לדבר על עוד הרבה אפליות שנשים סובלות משובניסטים כמוך

56 במדינה שבה שוחקים את האזרח לא איכפת לי שלאישתי יהיו יותר זכויות על חשבוני. הגנבים זה הפוליטיקאים ולא הנשים  (לת) האמת
  • 02:16
  • 29.12.11

פרוייקטים מיוחדים