מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אימת הפיוס

אפשר רק לשער את עוצמת הרעד שאחז בברכיו של מחמוד עבאס כששמע שבנימין נתניהו לא ינהל אתו יותר מו"מ אם חמאס יצטרף לממשלה פלסטינית. הכל יקרוס עכשיו ברעש גדול, חושב ודאי עבאס. שרטוט הגבולות ייכנס להקפאה עמוקה, המשאיות שמפנות את בסיסי צה"ל מן השטחים יבלמו בחריקה, טקסי הפרידה ממפקדי צה"ל יבוטלו, המתנחלים שכבר ארזו את מיטלטליהם יחזרו לבתיהם והתזמורת הפלסטינית הלאומית תקפל את תווי "התקוה" שהתבקשה לנגן לרגל חתימת הסכם השלום.

הקליידוסקופ המזרח תיכוני מחליף צורות, מערבל את ההוויה בקצב מטורף, אך ישראל תקועה בקהלת - מה שהיה הוא שיהיה. שוב חמאס מנהל את המדיניות הפלסטינית ועבאס חוטף על הראש.

המדינה הפלסטינית עמדה על סף הכרה באו"ם, אך שלטון חמאס בעזה מנע זאת. איך אפשר להכיר בחצי מדינה? הסכם אוסלו וההסכמות שנולדו בעקבותיו חוזרים ומדגישים שעזה והגדה הם שני חלקים של אותה יישות, וכל עוד חלקה האחד מונהג על ידי ארגון טרור שאינו מכיר בישראל, אי אפשר להכיר במדינה הפלסטינית. והנה, באדיבותה הרצחנית של סוריה, בסיועה של מצרים ובתמיכת ירדן, חמאס מעיין מחדש במפת הטופוגרפיה המדינית של האזור ומשנה נתיב. לא עוד מאבק מזוין בישראל, אלא מאבק עממי, כלומר הפגנות ומרי אזרחי, נכונות לבטל תנאי יסוד בהצטרפותו לאש"ף, הבנה שעליו להכיר בהסכמים שאש"ף חתום עליהם וחזרה אל תיבות הקלפי כדרך מוסכמת להשיג את הניצחון הפוליטי. חמאס אינו יכול להיות צדיק יותר מן האחים המוסלמים, ואם האחים משתתפים במשחק הפוליטי במצרים, וגם מנצחים בו, גם הוא יכול.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הדעות והפרשנויות ישירות אליכם

שש שנים חלפו מאז הבחירות האחרונות בשטחים, שבהן נחל חמאס ניצחון סוחף. בחירות שמקור סמכותן היה הסכם אוסלו שנחתם בין אש"ף לבין ישראל, ושהממשל האמריקאי היה הכוח המניע העיקרי שלהן. מאז התחרט הממשל כמה פעמים על השאפתנות הדמוקרטית שלו, ויחד עם ישראל החרים את התוצאות. גם הנכונות של חמאס לשתף פעולה עם ישראל ולו במישור המינהלי נדחתה במקל ארוך. "חמאס או עבאס" נהפכה לסיסמה מדינית - תירוץ מצוין לישראל לפרוש מתהליך מדיני משמעותי.

האשליה שנמכרה מאז היתה שאפשר לחתום על הסכם נפרד עם הרשות הפלסטינית ולהמשיך להפציץ בעזה. להניח לפלסטינים להקים מרכולים ודיסקוטקים ברמאללה ובאותה עת לחנוק מיליון וחצי פלסטינים בעזה. הפילוג בין פתח לחמאס נתפש כאירוע בלתי הפיך, כזה שאפשר לסמוך עליו שינציח את הקיפאון המדיני. פתחלנד וחמאסטאן נצרבו בתודעה הישראלית כשתי מדינות לשני עמים, העם בגדה והעם בעזה, ולא כסכסוך בין הנהגות פוליטיות. האפשרות שהפלסטינים יראו בפילוג הזה אנומליה לא עלתה כלל על הדעת.

אבל דברים קורים. חמאס ופתח מתפייסים לא בגלל עיניה הכחולות של ישראל, אלא משום שזהו אינטרס פלסטיני, והנסיבות האזוריות הכשירו את הקרקע למימושו. ישראל יכולה להתעלם מן ההתפתחות הזאת, להילחם בפיוס עד חורמה, או לנסות ולתקן את הטעות המדינית שעשתה לפני חצי תריסר שנים.

אין צורך לעצור את הנשימה. ישראל הרי כבר הודיעה מהי בחירתה. אבל שעשועי דמיון אינם אסורים, עדיין, ומותר לחשוב מה היה קורה אילו היתה מודיעה שהיא רואה בחיוב את הצהרותיו של חאלד משעל, מקווה שחמאס יהפוך למפלגה פוליטית לגיטימית ותסכים לשאת ולתת עם כל ממשלה פלסטינית נבחרת שתיאות לשאת ולתת אתה. הרי ממילא ממשלה כזאת, שתקום על יסוד הסכמה פלסטינית, תהיה מקובלת על רוב מדינות העולם, דבר שיהפוך את סרבנותה של ישראל לבלתי רלוונטית. מותר גם לתהות: כלום תסרב ישראל לנהל מגעים עם ממשלת מצרים שתורכב על ידי האחים המוסלמים? האם תבטל את הסכם השלום עם ירדן אם המלך הירדני יעניק מקלט להנהגת חמאס? אז מדוע להחרים דווקא את הרשות הפלסטינית?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 איך כל זה קשור לכך שהחמאס בכלל לא שינה את מצעו והוא כיבושה של ישראל כולה חשבת שהוא ויתר?
  • 07:12
  • 28.12.11


החמאס נשאר אותו חמאס בדיוק, ורצונו בכיבושה הכללי של ישראל כולה נשאר בעינו, רק הטקטיקה להשיג זאת השתנתה כרגע, ומחר היא יכולה להישתנות שוב, הכל לפי הצורך, הכל לפי מה שנראה כסיכוי טוב יותר להשיג את המטרה.
האם אתה חושב באמת שהוא ויתר על כל זה? הוא ויתר על ישראל כשייכת לפלסטינים? הוא אמר זאת? או שנדמה לך שאתה יודע את המתרחש בראשו אולי טוב יותר ממנו עצמו.
חשוב לציין שהפלסטינים הולכים לאום לקבל הכרה בפלסטין, כאילו היא בכלל שטחי אבות שלהם, מפתיע עוד יותר שיש בכלל מדינות שמתייחסות לכך ברצינות.
אבל בעולם שלנו, כשהאנגלים מרחיקים עד פוקלנד כדי להילחם על אדמות שלא מוזכרות בשום היסטוריה קדומה כאדמות שלהם, והם אלה שחילקו כאן את האדמות, כאילו היו שלהם להחליט למי יהיה מה.
האנגלים שכבשו את האדמות במזרח התיכון, והקימו יחד עם הצרפתים מדינות לפי רצונן מבלי להתחשב בעובדה שבית אל , יריחו, חברון, וכו׳ הם שטחים יהודיים ורק לנו הזכות להחליט עליהם.
כי כשעולם חי כמעט כולו על אדמות כבושות מחליט על עם שיושב על אדמת אבותיו, הוא גורם לכך שהאבסורד יגיע אל כותב המאמר שמתפעל מדרכו המדינית החדשה של החמאס להשתלט על ישראל.
כי להפוך אדמת אבות של האחד לאדמות לגיטימיות של האחר, היא לגיטימית בעולם של מעצמות שכך בנו את ביתן הבטוח מפני אלה שדורשים אותם בזכות אבות היסטוריים לא נחשבים

  •   למה זה חשוב? שמעון אלול
    • 08:26
    • 28.12.11

    יופי - יש לך זכויות מהחידקל ועד גשר אסואן. אז מה? אתה הולך לממש אותן?
    כל אחד יכול לחלום כרצונו. וגם לערבים מותר.
    אם ניתן להגיע להסכמה ולהימנע משפיכות דמים- אז לא מתחמקים מזה.

  •   החמאס התמתן וממשיך להתמתן איציק המרכז
    • 09:30
    • 28.12.11

    פורסם ב - 17:39 22/09/09 ב"הארץ"

    ראש ממשלת החמאס בעזה, איסמעיל הנייה, שלח היום איגרת למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בה הוא כותב כי ממשלתו תתמוך בכל צעד שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית רמתאן. במכתב שהעביר הנייה לבאן, לרגל כינוס ועידת האו"ם, כותב הנייה, כי "אנו לעולם לא נכשיל מאמצים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה-4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים".

  •   מספיק לדבר באוויר. יש מציאות וצריך להתמודד איתה היינריך היינה
    • 10:30
    • 28.12.11

    אדמת אבות או לא, בגדה המערבית חיים בני אדם. אומה דמוקרטית ומתקדמת לא יכולה להחיל דיקטטורה צבאית על מיליוני בני אדם - היא חייבת להעניק להם עצמאות או אזרחות מלאה.
    הדיבורים על שאיפת החמאס להשתלט על הארץ כולה הם תירוץ עלוב. הרי מי שבפועל שולט בכל הארץ וזרע התנחלויות על כל גבעת טרשים בגדה היא ישראל. לחמאס אולי שאיפה תיאורטית להשתלט על כל "פלשתין ההיסטורית" - אבל מי שמיישם מדיניות זו לגבי "ארץ ישראל" היא מדינתנו שוחרת השלום.
    הטיעון הזה קצת מזכיר את הטיעון שהפלשתינים הם לא ילידים אלא מהגרים מהמאה ה-19 וה-20. אפילו אם זה נכון במידה מסוימת - יש בזה מן הגיחוך שהוא עולה על דל שפתיו של בן למהגרים מפולין (דור שלישי מקסימום), מרוקו (שני) או רוסיה (ראשון).

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות... והחמאס "מתמתן" כמו שאתה לא מתחזה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:53
    • 28.12.11

  •   למה זה חשוב זו בהחלט שאלת המפתח לשמעון אלול
    • 12:11
    • 28.12.11

    ערביי ישראל וערביי השטחים, לא יודעים שהאדמות שייכות ליהודים, מבחינתם הן שייכות להם בדין, והם רוצים בהם בחזרה.
    עד כאן ההיגיון שלהם מובן לגמרי, אבל מה שלא מובן הוא, איך יכול להיות שאנחנו נסכים לוותר על אדמות אבות שנכבשו מידינו בכוח, ללא תמורה הולמת על נדיבות ליבינו ורצוננו לחיות בשלום.
    מכיוון שבסרט הנתינה ללא תמורה כבר היינו (אסור לשכוח שהוויתור על עזה כבר המחיש לנו יותר מכל את התמורה שלהם בטילים על ראשינו כי הם: "(לא רוצים רק את עזה אלא גם את יהודה ושומרון ואת ישראל כמדינת כל אזרחיה כי הם לא יאזרחו את הפליטים שלהם אצלם)", אסור גם לשכוח שהם יצאו פעמיים ב-47, וב-67, למלחמת שמד נגדינו.
    לחלום על שלום אמיתי מותר, אבל לא כל כך מציאותי, על אזרוח הפליטים שלהם אצלם, הכרה בישראל כמדינתו של העם היהודי ובריבונותו, כי זו ההכרה היחידה שתסדיר את המדינה היהודית כמקובלת על העולם הערבי, כרגע הם מוכנים רק להכרה בגבולות בלבד של ישראל, כלומר רק הכרה במדינת כל אזרחיה שתשנה מייד את המאזן הדמוגרפי ותיהפך לערבית.
    כלומר שלום ליהודים לא יהיה, כי ברגע שישראל תהפוך לערבית, יפוצו היהודים שיוותרו בחיים, לכל עבר כי לא רק שלא תהיה לנו דמוקרטיה, אלא גם לא יהיה אף אחד שישמור בכלל על חיינו, להיפך

  •   תגובתך אינה רלוונטית תנסה להבין את הדברים לפני שאתה ממהר להתנגד... איתי
    • 12:16
    • 28.12.11

    כוונתו של צבי במאמר זה היא שמדינת ישראל והממשלה שבראשה חייבים לשנות את כללי המישחק בהתאמה לשינויים המיתחוללים בשטח.כרגע יש הזדמנות מצויינת לשבת למשא ומתן עם הרשות (יותר נכון לאחר הבחירות ברשות)כאשר מדובר בגוף אחד שאפשרי להגיע להסכם מולו.(גם אם כוונות החמאס לא השתנו בנוגע למדינת ישראל ושיטחה)הסכם שיהיה מקובל על כל העולם.

  •   החמאס בהחלט מעוניין לקבל כמה שרק אפשר וכמה שהוא יכול לאיציק המרכז
    • 12:19
    • 28.12.11

    קודם כל הכרה במדינה בגבולות שאפשר כדי לקבע אותה כמוגמר מבחינת העולם, אין ספק שזהו מהלך חכם מבחינתו, אף אחד לא הטיל ספק בחוכמתו של הנייה, הבעיה היא שהנייה לא ייעצר שם, ולא יקיים את ההכרה שלו במדינה העם היהודי ובריבונותו, כי זה מה שנדרש ממנו בעיקר, מה עוד שמכיוון שהאדמות הן יהודיות מבחינתנו, רק אנחנו נחליט מה אנחנו מוכנים לתת.
    כשהם לא רוצים להכיר ביהודים כריבון, לא רוצים לאזרח את הפליטים שלהם אצלם, ולא רוצים לגמור בסופו של יום בהצהרה הדדית של סוף הסכסוך, מראה לנו באופן מוחלט שפניו של הנייה לכיבושה של ישראל כולה וכדאי שנתכונן למלחמה שהם מוכנים לה ויוצאים אליה כל הזמן באופן תמידי כבר מ-,47 נגדנו

  •   תגובתך אינה רלוונטית תנסה להבין את הדברים לפני שאתה ממהר להתנגד... איתי
    • 12:22
    • 28.12.11

    כוונתו של צבי במאמר זה היא שמדינת ישראל והממשלה שבראשה חייבים לשנות את כל לי המישחק בהתאמה לשינויים המיתחוללים בשטח.כרגע יש הזדמנות מצויינת לשבת למשא ומתן עם הרשות (יותר נכון לאחר הבחירות ברשות)כאשר מדובר בגוף אחד שאפשרי להגיע להסכם מולו.(גם אם כוונות החמאס לא השתנו בנוגע למדינת ישראל ושיטחה)הסכם שיהיה מקובל על כל העולם

  •   פעמיים יצאו הערבים למלחמת שמד טוטאלית נגדינו ונכשלו להיינריך היינה
    • 12:34
    • 28.12.11

    זו הדרך שבה הגיעו השטחים לידינו אחרי שהסכמנו ב-47 לגבולות החלוקה.
    אסור לשכוח זאת, כי אבן הדרך הזו גורמת לנו להבין שהערבים תמיד יראו בנו אויב שיש לסלקו באופן מוחלט מהמזרח התיכון.
    לא יעזרו דיבורי השלום מצידינו, לא יעזרו חלקי אבות שניתנים להם במתנה, הערבים רוצים הכול.
    אילו רצו לחיות איתנו בשלום, היו מסכימים להכרה בנו כמדינתו של העם היהודי ובריבונותו, כל מצב אחר מנציח מבחינתם את הפוטנציאל של הפליטים לחזור לכאן ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה שמייד תשנה את המאזן הדמוגראפי שלה לערבי.
    זו גם הדרך להנציח את חוסר נאמנותם של חלק מערביי ישראל למדינה היהודית כי הם עדיין מקווים שיום אחד הם יצליחו להפוך את הגלגל לכל אזרחיה. (חייבים לציין כמובן את העובדה ואסור לשכוח כי ישנם ערבים שנאמנים למדינה היהודית, ומשרתים במשרות גבוהות במערכת הביטחון שלה, ערבים יקרים אלה חיים איתנו כאחים לכל דבר וארצנו אכן ארצם בכל מובן ועניין).
    במצב שייווצר, לא רק שלא יהיה שלום, אלא היהודים אם יישארו בכלל בחיים יחיו בדיקטטורה הערבית (כי עד היום מעולם לא הקימו הערבים דמוקרטיה), וחייהם יהפכו לגיהינום.
    הלכה הדמוקרטיה, הלכה דרך החיים הישראלית וכל מה שהשקענו ובנינו ירד לטמיון

  •   המציאות היא שהחמאס מתכוון ליישם בפועל את מדיניותו, בדרכים אלימות פחות, ובעיקר בדרכים אלימות יותר, אולי ע"י קריצה לחוליות הג'יהאד ודומיהן. כדאי שתפסיק לרמות את עצמך, ואל תנסה לעבוד על הציבור.  (לת) שלמה
    • 12:48
    • 28.12.11

  •   אילו היו מתחוללים שינויים היינו זוכים להכרה בישראל ריבונות יהודית
    • 15:49
    • 28.12.11


    הערבים רוצים את פלסטין בריבונות פלסטינית נקייה יהודים, העובדה שפלסטין יושבת על אדמת אבות שלנו לא גורמת להם לחשוב שאולי כדאי להודות לנו על כל פיסת אדמה שתינתן להם בצורה של הסדר כלשהו.
    העובדה ששטחים אלה הגיעו בכלל לידינו מלכתחילה כתוצאה של נסיון כיבוש שלהם אותנו, גם היא לא נחשבת מבחינתך כפרמטר בדיאלוג שאנחנו עכשיו מנהלים ביננו.
    בכל זאת, הסכמנו לוותר על שטחים שלנו כשקיבלנו את גבולות החלוקה, כדי לחיות איתם בשלום, אבל בתמורה קיבלנו מלחמת שמד של כל העולם הערבי נגדנו.
     אנחנו מסכימים לוותר על שטחים ביהודה ושומרון, תמורת הכרה בריבונות יהודית על ישראל, תמורת הכרזה סופית על סוף הסכסוך, כי אחרת הם משאירים ממילא את המצב פתוח למלחמה חדשה, כי ישראל מבחינתם שייכת לערבים והכרתם היא רק במדינת כל אזרחיה שתהפוך מייד לערבית כשהם ידרשו להכניס את הפליטים פנימה או שתהיה עוד מלחמה.
    כי מי שרגיל לאיים במלחמה כדי שדרישותיו יתמלאו, לא יעבור פתאום לדרך תרבותית של הידברות ופשרה, תקדים עזה הוכיח זאת חד משמעית, עזה אצלם והטילים אצלינו.

  •   החמס לא יכול להתמתן מסיבות דתיות עמנואל
    • 22:38
    • 28.12.11

    אם תקרא את הקוראן ואת הספרות המוסלמית הנוספת (התורה שבע"פ של האיסלם, תבין שהחמס אינו מסוגל ואסור לו להתמתן. המדינה היהודית חייבת להתחסל והיהודים להתאסלם,למות או במקרה הטוב לחיות בחסות המוסלמים ולשלם מס כבד.

02 מתברר שגם הפלסטינים עובדים עם יועצים אסטרטגיים מהשורה הראשונה וטוב שכך !!!  (לת) אובקטיבי
  • 07:26
  • 28.12.11

03 די לכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש ויפה שעה אחת קודם  (לת) פלץ
  • 07:33
  • 28.12.11

04 בדבר אחד אתה צודק: אין הבדל בין פת"ח לחמאס בכל מה שקשור למטרה הסופית חיים ארד (טוקיו)
  • 07:47
  • 28.12.11

ומי כמוך כמזרחן יודע בדיוק מה היא המטרה הסופית הזאת. אבל את זה אתה תמיד מצליח להסתיר מהקוראים שלך. לנהל מו"מ עם ממשלה בראשות החמאס? על מה בדיוק? דרך אגב יש לי הצעה למקום שבו יתקיים המו"מ הזה: מלון רגינה במינכן.

05 שאלת תם לי אליך אדון בראל, היית נכנס למשא ומתן עם השכן שלך הטוען כי הבית שלך הוא בכלל שלו והוא ישקול אם להרשות לך להמשיך לגור בו...בינתיים ? כמה מנותק יכול להיות כתב בכיר ב-הארץ-עיתון-לאנשים-חושבים ?  (לת) אבי.ש
  • 08:34
  • 28.12.11

  •   שאלת אהבל לי אליך אדון אבי: מהי בדיוק תפיסתם של 70% מיהודי ישראל לגבי השטחים? ועוד זה המחנה שעומד בראש המדינה. אזוב שבקיר
    • 23:20
    • 28.12.11

    אז מישהו דורש מהימין בארץ - ועוד מהמפלגות הקיצוניות שלו - להכריז *לפני* המו"מ קבל עם ועולם שהוא מאמין שהשטחים אינם שלנו?
    ברור שזוהי עמדת הפתיחה של החמאס, כמו שזו העמדה של ביבי.
    ושלא לדבא שאנחנו בכלל מאמינים שמנהרות עיראק ועד הנילוס - הכל שלנו מטעם החבר הדימיוני - זה מנע מחוסיין לעשות איתנו שלום?

06 היאוש מנהנתניהו כל כך גדול שכל פעם שהתקווה מרימה ראש היא זוכה לזפטה איומה. לנתניהו לא איכפ]ת עם ישראל השרדות זה המניע הגדול ביותר שלו.כשהוא נזכר ביאוש שאכל אותו בישבתו בבית אחרי תבוסתו הראשונה הוא מתמלא באנרגיות שליליות שמובילות אותו כל פעם מחדש למקטום הנמוך ביותר שפוליטיקאי יכול להגיע אליו. הכניעה לאלה שמחזיקים לו את עורק הצוואר במצב לחיצה ושחרור. השלום מעניין אותו ככליפת השום. ראשות הממשלה היא סם החיים שלו ושתלך המדינה לעזאזל.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:55
  • 28.12.11

07 האסון הגדול ביותר שיכול לקרות ללאומנים הוא הסכם שלום שבו אף אחד לא ייהרג.  (לת) מודרניסט
  • 09:31
  • 28.12.11

08 למה שמאלנים תמיד, אבל תמיד, מגיעים למסקנות הפוכות מקריאת העובדות? יצחק
  • 09:47
  • 28.12.11

למה מיד אתם אומרים לנו שהחמאס "התמתן"? אולי אותן עובדות (כולל פגישתו המחבקת של מחמוד עבאס עם המותק החדשה שלו אמנה מונה) מעידות על התקרבות של ה"מתונים" לחמאס? אולי, אם השתנה משהו זה דווקא לרעה?

09 ירצו יקבלו לא ירצו לא יקבלו יוסי
  • 09:50
  • 28.12.11

לאחר הבחירות חמאס יהיה הנציג היחיד של "העם "הפלסטיני ירצה לחיות בשלום עם ישראל יכיר בזכותנו על ארץ ישראל יהיה על מה לדבר לא יכיר אין על מה לדבר ירצה לחיות בשלום נניח לו לא ירצה לחיות בשלום נהרוג בהם

10 אילו ביבי היה מתיר לתנועת כך לרוץ לכנסת, נותן להם להקים צבא פרטי החזק מצה"ל, ומקים עמם קואליציה, זו היתה עדין ממשלה מתונה יחסית לממשלת פת"ח-חמאס. לא מאמין? קרא את מצע כך ואת אמנת החמאס ותראה מי מתון יותר. תשובה לשמאלן קשה הבנה
  • 10:10
  • 28.12.11

לעומת רצח העם הנכלל באמנת החמאס, טרנספר הוא פיתרון שמלאני יפה נפש...

11 החזון המשיחי אלמוני מודאג
  • 10:14
  • 28.12.11

לא מכבר הגיע לכאן המשיח. אבל זה "המשיח" של הנדל בביצוע נפלא ששודר בערוץ Mezzo. זה כמובן לא המשיח של BB והחברים שלו. המשיח של BB ושות' הוא משיח מפלצתי ורווי שנאה, שמטרתו היא להפוך את מדינת ישראל למדינה חשוכה.

12 יפה הודה כאן צבי בראל שהוא כותב שעשועי דמיון. עכשיו הוא יכול להמשיך בכתיבתו.  (לת) חיים שטרן
  • 10:31
  • 28.12.11

13 תושבים אפשר לנפנף מדינה זה כבר עובדה בשטח גו
  • 10:44
  • 28.12.11

אם יוחלט בשבוע אחד לדלל את האוכלוסיה הערבית בשטחים (ליישב מחדש במזרח) נקבל עוד גינוי אחד באום ובזה זה יגמר.
אם יקימו להם פה מדינה זה כבר יהיה מסמר בלי ראש.
ואל תדברו איתי על הומניות תקראו את האמנה שלהם.

14 אפשר רק לשער את עוצמת הרעד שאחז בברכיו של ביבי כששמע שבראל כותב מאמר... אגב, אכן אין עם פלסתיני, יש קבוצות של מהגרים ערביים ממקומות שונים, הם עצמם טוענים כך, ראו ערך בשארה, אין מדינה פלסתינית, יש קבוצות של טרוריסטים ושודדים שונות, חלקן שולטות בחסדנו בחלק מיו"ש, חלקן ברצועת עזה, מפגש ישיר ביניהם מסתיים תמיד ברצח ברוטאלי. אז כן, אחר כשלון הזיות אוסלו ומחירן, אלפי נרצחים ונכים, אנו צריכים לשחק על המגרש בכלים שיש לנו. אבל זה לטובת היהודים ונגד טובת האויב, למורת רוחות הגלויה של השמאל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:10
  • 28.12.11

  •   השקרן הפתולוגי שוב "שכח" לציין את רוצחי אוסלו יגעל, ברוך ויתר חבר מרעיהם. כבר עשרות פעמים ביקשתי ממנו ולו נימוק רציני אחד שיתמוך בעלילת הדם שלו נגד אוסלו אך הוא אינו מסוגל להרים את הכפפה. בעצם הוא נתן נימוק אחד לטענתו השקרית שבגלל אוסלו נרצחו כך וכך ישראלים. ההוכחה לכך הוא כתב הם ההרוגים הישראלים. הנימוק הזה דומה לנימוק של הפרימיטיבים אשר טענו בזמנו שכדור הארץ שטוח משום שהוא שטוח.... ושוב אני מבקש ולו נימוק רציני אחד שיסביר מדוע אוסלו אחראי להירצחם של ישראלים. תשובת השקרן הפתולוגי מעידה שוב שחלק מהימין חזק בסיסמאות שקריות וחלש מאד בנימוקים. רמז לסיבה שהימנים לא מרימים את הכפפה ולא מצליחים להציג ולו נימוק רציני אחד שיתמוך בהאשמותיהם כלפי אוסלו היא העובדה שפיגועי המתאבדים באוטובוסים שהחלו 40 יום לאחר הטבח במערת המכפלה התרחשו כאשר צה"ל שולט שליטה מלאה בכל השטחים וכאשר ערפאת ואנשיו עדיין בטוניס......  (לת) איציק המרכז
    • 17:28
    • 28.12.11

  •   לשקרן, ועוד איך היו פיגועי התאבדות וטרור לפני גולדשטיין, הרי הם לפניך. ל-חרצוף
    • 19:12
    • 28.12.11

    להזכירך, הסכם אוסלו נחתם ב 19/8/93 ,
    ממשלת ישראל אישררה אותו ב 30/8/93 ,
    וחילופי אגרות ההכרה, בהם התחייבו הפלסטינים להפסיק את הטרור, היו ב 9/9/93,
    הרצח של גולדשטיין היה ב 25/2/94 ,
    עכשיו בוא נבדוק מה היה בין לבין.

    1/9/93 , אחר חתימת הסכם העיוועים, אחר אשרור ממשלת ישראל,
    ערפאת מודיע בתקשורת הערבית
    "זאת תוכנית השלבים שקיבלנו בשנת 1974 במועצה הלאומית הפלסטינית",
    מה דעתך?

    12/9/93 , שלושה ימים אחר חילופי האגרות,
    נהג אוטובוס בקו 300 נרצח ע"י מחבל,
    באותו היום נרצחים עוד שלושה חיילים.
    יום למחרת, ממשיך רבין לרמות את העם
    "לו היה חשש כלשהו שאש"פ מעורב בפיגועים,
    זה היה משנה את כל התמונה"...
    19//9/93 , ערפאת בנאומו לפני הליגה הערבית
    "נשחרר את כל השטחים הכבושים, נחזיר את כל הפליטים,
    ונקים מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".
    23/9/93גופת ועקנין נמצאה, ליד מושב בצרה, החמאס לוקח אחריות.
    27/9/93, עוד אזרח נרצח.
    4/10/93 , הרבה לפני גולדשטיין,
    פיגוע ההתאבדות הראשון, מכונית תופת ליד אוטובוס מלא חיילים,
    30 חיילים ואזרחים פצועים.
    9/10/93 , שני צעירים נרצחים בטיול, פרס מגיב "מתו בקרב על השלום",
    הוריהם לא כ"כ אהבו את זה.
    24/10/93 , שני מילואימניקים נרצחו.
    29/10/93 , אזרח נרצח.

    2/11/93, מכונית תופת התפוצצה בכפר סנג'יל, כנראה תאונת עבודה,
    אך הייתה מיועדת לפיגוע התאבדות, אנחנו עוד לפני גולדשטיין.
    7/11/93, עוד אזרח נרצח.
    9/11/93, עוד אזרח נרצח, אגב, הוא היה ערבי,
    הרי יהודים ומתנחלים אינך מחשיב, לפי איך שכתבת...
    17/11/93, מילואימניק נרצח ליד נחל עוז,
    ופרס ממשיך לשקר בכנסת "תמיד התנגדתי למדינה פלסטינית ולא שיניתי את דעתי..."

    1/12/93 , עוד שני אזרחים נרצחים, ע"י החמאס.
    5/15/93, חולוני נרצח ביריות בצומת חולון.

    12/12/93, אמבולנס תופת מתפוצץ כשירו עליו חיילים, חייל אחד נפצע,
    לפני שפיגוע ההתאבדות יצא אל הפועל, אנחנו עדיין לפני גולדשטיין...
    22/12/93, עוד שני אזרחים נרצחים.
    23/12/93, עולה חדש נרצח באשדוד.
    24/12/93, קצין נרצח.
    31/12/93, עוד שני אזרחים נרצחו ברמלה [לא רמאללה].
    14/1/94, עוד אזרח נרצח.
    21/1/94, פרדסן נרצח בראשון לציון.
    1/2/94, נהג מונית נרצח בבאר שבע.
    9/2/94, עוד אזרח נרצח ליד מושב משמרת.
    10/2/94, עוד נהג מונית נרצח., ועוד פרדסן מרחובות נרצח,
    הרשות הפלסטינית סירבה להסגירו.
    13/2/94, איש שב"כ נרצח.
    7/2/3-94, עוד אזרח נפטר אחר שנדקר חודשיים קודם.
    12/2/94, אישה בהריון בחודש החמישי, נרצחה ע"י החמאס,
    ופנסיונר מכפר סבא, נרצח בגרזן.

    ורק עשיו מגיע רצח גולדשטיין, ב 25/2/93, שקרן, או לא שקרן?

  •   כל הכבוד על הבאת המידע. כאשר איציק מקווה שלכולם יש זיכרון קצר  (לת) חשיבותו של הזיכרון
    • 17:56
    • 29.12.11

15 באירועים של הליכוד שרים ״שתי גדות לירדן,״ אורון
  • 11:38
  • 28.12.11

זו שלנו זו גם כן ... פה פה פה פם

  •   גם באירועים של החמאס שרים: שתי גדות לירדן  (לת) זו שלנו וזו גם כן
    • 12:47
    • 28.12.11

  •   למען "הניצחון בתקשורת" שומה על החמ"ס להיות מתון מאד בכלל האספקטים ובעיקר להיראות "דמוקרטי ומערבי " יותר מ50% האוכלוסייה היהודית ישראלית הדתית -מסורתית !  (לת) הזירה התקשורתית
    • 12:53
    • 28.12.11

16 לעומת הפאשיסטים האיסלאמים של החמאס הקוראים להשמדת היהודים, ברוך מרזל הוא שמאלני יפה נפש...  (לת) אתה באמת לא מבין?
  • 12:14
  • 28.12.11

17 Has Abbas visited Gaza? I must have missed the news  (לת) Adam
  • 12:33
  • 28.12.11

18 חמאס לא שינה כלל את דעתו בענין השלום עם ישראל, ואין טעם לחתום על הסכם עם גוף שימשיך לחתור לחיסול ישראל בדרכים רשמיות (הפגנות "לא אלימות", דהיינו פגיעה ביהודים באבנים ובנשק קר) ובלתי רשמיות (העלמת עין תוך קריצה מעודדת לחוליות הג'יהאד). ענינים אלה לא ישכנעו כלל את אלה הרוצים לרמות את עצמם והציבור, כמו שקרה בימי אוסלו העליזים.  (לת) שלמה
  • 12:40
  • 28.12.11

19 הראו להארץ כנופיית רוצחים ניאו נאצית מודרניסט
  • 12:47
  • 28.12.11

ותראו איך הם צועקים - שלום, שלום, הסדר מדיני! בטח. אפשר להגיע להסכם עם חמאס, בערך כפי שנשים יכולות להגיע להבנות עם בני סלע...

  •   למעשה, חמאס אינו כל-כך קיצוני כפי שהוא אוהב להציג את עצמו. בשנתיים האחרונות הצהירו כל מנהיגי החמאס שהוא יקבל הסכם-שלום עם ישראל המבוסס על קווי 1967 אם אבו-מאזן יחתום עליו, ואם העם הפלסטיני יאשרר אותו במשאל-עם או בהחלטת פרלמנט. הכרה ברשות הפלסטינית פירושו קבלת הסכם-אוסלו, שהוא הבסיס לרשות – ובכלל זה ההכרה ההדדית בין מדינת-ישראל ואש"ף. איציק המרכז
    • 13:19
    • 28.12.11


    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201585.html


    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1939444&l=09bd10210e&id=534302763

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1939444&l=09bd10210e&id=534302763
    זוהי כתבה מה 17/6/2009 שבה החמאס הכריזו כי הם מוכנים להכיר במדינת ישראל.
    אך מלבד זאת, חמאס הכיר בישראל באופן פומבי גם בנובמבר 2008
    http://invokemobile.com/nana/news/article.aspx?ArticleID=593021
    במברק לאו"ם בספטמבר 2009:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1116167.html
    ושוב ב 2010
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201585.html

  •   הכרה בישראל היא לא הכרה בריבונותו של העם היהודי עליו  (לת) מבחינתם ישראל היא ערבית
    • 15:51
    • 28.12.11

20 החמאס משנה נתיב??? המתעורר
  • 13:58
  • 28.12.11

לא נמאס לך מהפרשנות המופרכת הזאת? אפילו אש"פ עוד לא שינה נתיב, אם לא בדקת לאחרונה את האמנה שלו. נודניק.

21 שם המשחק תמיד היה, ותמיד יהיה - מתי ישראל תסתלק מכל השטחים הכבושים ותפצה את הפלסטינים על 45 שנות גזל, השפלה, הרג, הרס וביזוי צלם אנוש. כל השאר - טחינת רוח ומשחקי "עד שהפריץ ימות" שהם מהות מדיניות ישראל (חוץ מהאינוס של מדיניות הממשלים האמריקאים לתפקוד כזומבים של ישראל/כיבוש)!  (לת) זלמן ישלו
  • 13:59
  • 28.12.11

22 ככותב המאמר טועה לרוב
  • 15:49
  • 28.12.11

מטח האשמות בממשלת ישראל הוא פשוט אבסורד אחד גדול

23 "ובצירוף מקרים מדהים", הרמטכ"ל מדבר על השלמת התוכנית לפלישה חוזרת לעזה, קצר, חזק ואלגנטי.  (לת) מטחנת הבשר עוד טוחנת
  • 21:38
  • 28.12.11

פרוייקטים מיוחדים