המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

חמאס מציע שלום? לא שמענו

למקרא העיתונים בימים אלה עולה תחושת דז'ה וו. כאילו עכשיו 2002 והיוזמה הסעודית מועלית לראשונה: כל מדינות ערב מציעות לישראל נורמליזציה מלאה "בהקשר של שלום", בתמורה למדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' ומציאת פתרון צודק לפליטים. יוזמה היסטורית מדהימה. על פניה, החלום הגדול של ישראל וניצחונה המושלם. אבל השלטון הישראלי אפילו לא מגיב. הוא מתעלם, כאילו לא היתה מעולם. ב-2007 היוזמה הסעודית שבה ומאושרת על ידי הליגה הערבית, ועדיין - אין קול ואין עונה. אפילו ארגון המדינות האיסלאמיות מאשר את היוזמה, אבל ישראל - שום דבר. היא אפילו לא חושבת להיכנס למשא ומתן.

העניין הוא שלא רק השלטון מתעלם. העניין הוא שהתקשורת הישראלית, בהיותה מאז ומעולם ממסדית להחריד, גם היא כמעט והתעלמה מהיוזמה הסעודית. עד כדי כך התעלמו כולם, שהרוב המכריע של אזרחי ישראל - כן, אתם ואתן - בכלל לא יודעות על קיומה של היוזמה והתוכן ההיסטורי המהפכני שלה. וגם אלה שהבחינו בה חשבו לעצמם: אם כולם כל כך מתעלמים, בוודאי מדובר בדבר זניח, וזה כנראה אני שלא הבנתי נכון.

והנה עכשיו, בזמן אמת, זה קורה שוב: החמאס מפסיק את הטרור, עובר להתנגדות עממית, מכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' ואף מצטרף לאש"ף, הארגון המוסמך לנהל מו"מ עם ישראל. לא אומרים את זה מפורשות, אבל ברור שבהצטרפות לאש"ף יש גם משום קבלת ההסכמים שנחתמו עם ישראל; יש גם הכרה בישראל, יש גם אחריות ושותפות להחלטות מדיניות.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

גם זה אירוע היסטורי של ממש. נכון, איסמעיל הנייה הלך שלשום לאחים המוסלמים והכריז הכרזות על השמדת ישראל, אבל זה האיש שלא תיאמו אתו את ההצטרפות לאש"ף ושעומד להפסיד את תפקיד ראש הממשלה, אז הוא בועט - לא בנו, אלא בחאלד משעל. מצד שני, במקביל, הרשות הפלסטינית מציעה שישראל תשחרר 100 אסירים תמורת חידוש המשא ומתן. אסירים מלפני תקופת אוסלו, פחות מעשירית ממספר המשוחררים בעסקת שליט - אבל ישראל - כלום וחצי.

דובר של נתניהו - אפילו לא הוא עצמו - מסביר למה זה לא טוב ובכלל לא נחשב, ושוב התקשורת מיישרת קו, בקושי חצי ידיעה, עם המלה "היסטורי", בטון הצהוב והשחוק, כאילו מדובר בזכייה ב"כוכב נולד". גדעון לוי כתב על זה אתמול במאמר ב"הארץ" וביום חמישי "הארץ" פירסם מאמר מערכת בעניין - והשיירה עוברת, כאילו כלום. במקום להפנות את תשומת לבנו להזדמנות החדשה, ממשיכים התקשורת והפוליטיקאים להסיח את דעתנו עם ההתבוססות האובססיבית בטלאי הצהוב. שוב שואה ועוד פעם שואה ועוד פעם שואה. למה לתת סיכוי למשהו שיכול להוציא אותנו מהדפוס הקורבני הזה, שכל כך נעים לנו להיות בתוכו?

ובינתיים, בביבילנד, התנחלויות חדשות צצות ומאחזים מאושרים, השר ישראל כץ מאיץ את הנחת קו הרכבת והריבונות הישראלית מאריאל לצומת תפוח, כדי להבטיח את חיסול פתרון שתי המדינות. השלטון הישראלי לא רוצה שלום, שום דבר חדש: זה ידוע ומוכח כבר מאז קום המדינה.

אבל הציבור דווקא רוצה שלום. הציבור דווקא רצה הסכם. אלא שהציבור, כרגיל, מותש מכל זה. למי יש כוח? הרי אין פיגועים, אז לא רואים פלסטינים, אפילו לא בטלוויזיה. גם התנחלויות לא רואים, מי יכול לזכור את הפרטים על מגרון ורמת גלעד כשיוקר המחיה לוחץ?

אבל כשהציבור יתעורר יום אחד וירצה לדעת איך זה קרה לו שהוא נוצל ככה על ידי השלטון שלו, איך זה שכל הזמן שלחו אותו לעמוד במחסומים ולאבד בנים בתירוץ שאין עם מי לעשות הסכם ואין עם מי לעשות שלום ובעצם היה, כדאי שייזכר גם בימים האלה עכשיו ממש; הנה עוד הזדמנות כזאת נקרית לפנינו ממש מתחת לאף, אלא שהאף סתום מסירחון של רקב פוליטי וחברתי, שהולך ומצטבר בכל יום שעובר.

Read this article in English: A peace offering? We didn't hear any

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גברת מיכאלי, כל ההצהרות האלה לא שוות כלום כי אינן מוותרות על השיבה וחיסול המדינה היהודית כתוצאה מכך  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:11
  • 02.01.12

  •   מדינה יהודית? היכן בדיוק? בעזה? בשכם? בג'נין? אנחנו מיעוט במדינה כזו  (לת) לא רוצה לגור במדינה פלסטינית
    • 14:58
    • 02.01.12

  •   לא בטוח שישראל רוצה להיות מדינה יהודית אורני
    • 16:25
    • 02.01.12

    מי שפועל כבר שנים רבות להפיכת ישראל ממדינה יהודית למדינה של שתי אומות הן ממשלות ישראל שהתחרו זו בזו בהקמת יישובים ישראליים בין היישובים הפלסטינים. הישראלים רוצים להתערבב בפלסטינים. מפעל ההתנחלות הוא הוכחה עצומה לכך.

  •   ממש כמו אשה מוכה שמסבירה "הוא לא מתכוון, הרגזתי אותו, בלב הוא אוהב אותי" - מתעקשת מירב מיכאלי שפושעי המלחמה הקוראים לרצח עם בעצם רוצים שלום... וכמו מתנדבת במרכז סיוע אנחנו חייבים להסביר לה - לא, מירב. אנשי כנופיית חמאס הניאו נאצית לא אוהבים אותנו. שאיפתם העיקרית, מטרת חייהם, היא לשחוט אותך ואת כולנו. קראי את אמנתם ומאמריהם. הקשיבי לנאומיהם. קשקושיו של משעל דומים לשקריו של אותו בעל מכה מקודם, שטוען בבית המשפט איך אם רק יתנו לו לחזור הביתה, הוא מבטיח לא לאנוס את אשתו יותר אף פעם, וואלה, הם יחיו בשלום... נו, באמת, הוא אומר. אדוני השופט. זאת האמת וכל האמת. הנה, אפילו כותבת ב"הארץ" מאמינה! מודרניסט .
    • 17:10
    • 02.01.12

    ממש כמו אשה מוכה שמסבירה "הוא לא מתכוון, הרגזתי אותו, בלב הוא אוהב אותי" - מתעקשת מירב מיכאלי שפושעי המלחמה הקוראים לרצח עם בעצם רוצים שלום... וכמו מתנדבת במרכז סיוע אנחנו חייבים להסביר לה - לא, מירב. אנשי כנופיית חמאס הניאו נאצית לא אוהבים אותנו. שאיפתם העיקרית, מטרת חייהם, היא לשחוט אותך ואת כולנו. קראי את אמנתם ומאמריהם. הקשיבי לנאומיהם. קשקושיו של משעל דומים לשקריו של אותו בעל מכה מקודם, שטוען בבית המשפט איך אם רק יתנו לו לחזור הביתה, הוא מבטיח לא לאנוס את אשתו יותר אף פעם, וואלה, הם יחיו בשלום... נו, באמת, הוא אומר. אדוני השופט. זאת האמת וכל האמת. הנה, אפילו כותבת ב"הארץ" מאמינה!

  •   פעם אמרו שהערבים מבינים רק כוח , וזה שקר , כי מי שבאמת מבין רק כוח זו מדינת ישראל .  (לת) GUY
    • 18:12
    • 02.01.12

  •   יש רוב להסכם שלום בשני העמים איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 20:23
    • 02.01.12

    בשנים האחרונות מספרים לכם שאין סיכוי לשלום? שאין פרטנר פלסטיני? שהציבור זז ימינה?
    אז מספרים!
    סקר חדש של האוניברסיטה העברית ומכון הסקרים של חליל שקאקי ברשות הפלסטינית (דצמבר 2011) בדק ומצא:
    58% מהישראלים תומכים בהסכם ישראלי-פלסטיני על פי מתווה יוזמת ז'נבה, בעוד 39% בלבד מתנגדים לו - עליה של 6% בתמיכה לעומת השנה שעברה.
    50% מהפלסטינים תומכים ביוזמת ז'נבה - עלייה של 10% מהשנה שעברה.
    אז אם רוב הציבור רוצה בשלום ותומך ביוזמת ז'נבה - איפה הבעיה?
    רוב הישראלים חושבים שהם מיעוט: רק 34% מהם סבורים כי יש רוב בחברה הישראלית ליוזמת ז'נבה, בעוד 55% מאמינים כי רוב הציבור הישראלי מתנגד ליוזמה.
    למרות התמיכה הפלסטינית ביוזמת ז'נבה, הישראלים בטוחים שאין פרטנר: 53% מהישראלים מאמינים כי רוב הציבור הפלסטיני מתנגד להסדר במתכונת זו.
    גם הפלסטינים בטוחים שאין פרטנר: 61% מהפלסטינים חושבים שרוב הציבור הישראלי מתנגד להסדר במתכונת זו.
    (לקריאת הנתונים במלואם באנגלית לחצו כאן)

  •   ממש כמו אדם הסובל מתסמונת פוסט טראומתית, מודרניסט רואה בכל כיוון אליו יביט אויבים שכל מטרתם היא להשמיד אותו / את ישראל / את היהודים באשר הם. מרלו
    • 01:29
    • 03.01.12

    הוא לא מצליח להבדיל בין גרמניה הנאצית לארגון שיכולתיו הצבאיות מסתכמות כרגע בשיגור טילים תוצרת בית (וביום הדין כמה טילים סובייטים משנות החמישים). הוא חי בעולם של שחור ולבן. המאבק בין ישראל לאויביה הוא מאבק בין טוב ורע שבו הטוב לעולם יהיה טוב והרע לעולם יהיה רע.
    זה היה יכול להיות עניין אישי של אדם עם תפיסת מציאות מעותת. אבל הבעיה היא שבמלחמות שאנשים כמוהו מחרחרים, גם אנשים אחרים מוצאים את עצמם מעורבים.

  •   כי הרי בישראל אין כלל אנשים השואפים - ממש כמו החמאס - לשלוט על כל השטח שבין הירדן והים, נכון? לעזאזל, יש כאלה שעוד רוצים את ירדן! זה הכל? יש כאלה שמפנטזים על מלכות מהפרת ועד הנילוס! אזוב שבקיר
    • 04:31
    • 03.01.12

    ואם פעם חשבנו שאנחנו שונים מהם - לא נרצח מתפללים בעת תפילתם, לא נתנקש בראש ממשלה מכהן, לא נתקוף את צבאנו שלנו - אזי מתברר שאנו הולכים ומתקרבים אליהם במהירות...

  •   תגובות הזויות. מי דיבר כאן על אהבה? דובר על הזדמנות להסכם שלום והפסקת שפיכות הדמים. הימור שלי: מגיבים בתשלום מטעם בעלי האינטרסים. כן, יש כאן המון אנשים עם אינטרסים להמשך מצב המלחמה והמחלה שאנחנו חיים בתוכה, בלי לשים לב.  (לת) נעמה
    • 10:00
    • 03.01.12

  •   50% זה לא רוב. חוץ מזה שבפוליטיקה מהסוג בו אנחנו דנים - יצחק
    • 13:49
    • 03.01.12

    לא הרוב קובע, כי המיעוט מצפצף על הדמוקרטיה, אלא המיעוט הקיצוני, שהרוב השקט נכנע לו. ככה זה בארצות האיסלם, אבל גם אצלנו החרדים קובעים מה "כשר" לדעתם ומה לא, והציבור הדתי נכנע לגחמות שלהם.

  •   אם לא להיכנע לדרישות האוייב זה "אינטרס בתשלום" - יצחק
    • 13:51
    • 03.01.12

    אז אני "אינטרסנט". להתפתות לציוצי "שלום" של החמאס זו סתם טפשות.

02 לאור הניסיון המוצלח ברצועת עזה דוד מרעננה
  • 04:16
  • 02.01.12

יש ללמוד מהניסיון המוצלח ברצועת עזה - שם חזרנו לגבולות 67, פירקנו ישובים והחזרנו מתיישבים לגבולות הקו הירוק. "ההתנתקות טובה לישראל" שבו ואמרו לנו
כי עכשיו לא תהה שום סיבה לפגוע בנו לאור העובדה שאין יהודים ואין ישובים.
למען האמת אני מתפלא על הטיפשות של הפלסטינים, הרי לו היו מתאפקים ולא מתחילים להפגיז - היינו מבצעים התנתקות נוספת בגדה ואז היו יכולים לכסח לנו את הצורה גם במרכז הארץ. בזמנו גם ערפאת לא היה יכול להתאפק מיצירת טרור ולמעשה לו היה ממתין - היה מקבל הרבה יותר שטחים ואז הטרור שלו היה עלול להיות הרבה יותר אפקטיביץ

03 חבל שגם את מזלזלת בערבים קפקא
  • 04:20
  • 02.01.12

אנחנו כל הזמן שומעים שהם לא מתכוונים באמת למה שהם אומרים ( למשל הצהרות האחים המוסלמים משבוע שעבר) ועושים ( למשל רציחה של אנשים שאינם מסכימים איתם בכל מקום של ה״אביב הערבי״ ועזה) אנשים כמוך מתייחסים לחמאס כמו לילדים מפגרים שלא מתכוונים למה שהם אומרים. ההתנשאות הזו ההתימרות לפרש לפי איך שאת רוצה את הכוונות שלהם כל כך לא נכונים אינטואיטיבית עד כדי להבטיח שהרוב לעולם לא יתייחס ברצינות למה שאת כותבת.

  •   קפקא האם במומחיותך חזיתה את האביב הערבי? מרב לא מציעה להאמין להם, אלא להכנס למו"מ רציני, שזו הדרך היחידה לדעת אם יש אפשרות לפשרה סבירה.  (לת) אלי
    • 15:29
    • 02.01.12

  •   אבל הם לא רוצים מו"מ, מה לעשות.  (לת) שמעוני
    • 19:27
    • 02.01.12

  •   אלי, מומחה או לא, אנא בטובך קרא את הצהרת החמס מהיום קפקא
    • 20:46
    • 02.01.12

    מה לעשות והם לא מוכנים להסכים עם ההתנשאות של גב מיכאלי. מבחינתם הם לחלוטין צודקים - הם רוצים את כלל ארץ ישראל כי לדעתם גירשנו אותם כאן. גם בזה הם מבחינתם צודקים. גב׳ מיכאלי מנסה לשכנע אותם (ואותנו) שהם לא מתכוונים למה שהם אומרים. בקשר לאביב העמים הערבי: לא חזיתי את זה, אתה צודק, אבל המצב הנוכחי לגמרי צפוי למי שעוקב אחרי התנהגות שכנינו.

  •   וואללה יופי של אביב אביב ערבי
    • 22:45
    • 03.01.12

    תיכף מגיע הקיץ עם כל הקוצים והשריפות...

04 מרב היקרה - קראי את הראיון של ביילין ("מעריב", 26.11.1993) ותביני מדוע אז תמכתי בו דוד מרעננה
  • 04:20
  • 02.01.12

בריאיון לאברהם תירוש, מייד אחרי חתימת ההסכם ("מעריב", 26.11.1993)

ביילין: תשאל אותי אם אני שלם, אגיד לך שלא. מה, זה מאה אחוז בטוח? אין לי הרבה מאוד סימני שאלה? אני לא ישן בלילה בשקט והמבחן הגדול ביותר של ההסכם הזה יהיה מבחן של דם.

תירוש: כלומר?

ביילין: המבחן יהיה בחודשים ובשנה-שנתיים שלאחר יישומה של האוטונומיה בעזה וביריחו והקמת המשטרה הפלשתינית. זו תקופת הסתתמות הטענות. אם חלילה יחלוף זמן סביר ואי אפשר יהיה להתגבר על הטרור, לא יוכלו הפלשתינים לטעון: אין אנו יכולים מתוניס למנוע טרור, הרי אין לנו משטרה.

תירוש: ואז מה?

ביילין: אם יתברר שהם לא מתגברים על הטרור - זה הסדר זמני, ועם כל הקושי שבדבר לא תהיה לנו ברירה, אלא לחזור ממנו. אם נראה שרמת האלימות לא יורדת, לא נוכל להמשיך הלאה, ובוודאי לא נלך למימוש של הסדר קבע. ואם לא תהיה שום ברירה, צה"ל יחזור למקומות שהוא עומד לעזוב בחודשים הקרובים".

05 את רואה מהרהורי לבך אין לי אמון בפלסטינים ובבאי כוחם לסוגיהם.  (לת) שמעון
  • 04:42
  • 02.01.12

06 נכון מאוד. זה מה שנורמן פינקלשטיין Nookyelur
  • 05:11
  • 02.01.12

אומר כבר שנים

07 מאמר טוב, לשם שינוי!  (לת) שמאלני שפוי
  • 06:03
  • 02.01.12

08 כולנו רוצים שלום,אבל... איתן
  • 06:13
  • 02.01.12

לפי התיאור במאמר נשמע כי ההתעלמות המדוברת דווקא משיגה תוצאות לא רעות. אז אולי זו הטקטיקה הנכונה במזה״ת?

  •   ניתוק זו הגנה שעובדת מעולה, עד שהמציאות נוקשת בדלת יובל
    • 19:13
    • 02.01.12

    אין שום בעיה לא לזכור ולא לדעת. אבל אחר כך המציאות המתבקשת נראית די קפריזית ומשונה.
    זה ענין של הרצון לדעת, או "אהבת האמת"

09 את ועוד 10 אנשים מחזיקים בדעות הזויות אלה  (לת) יקיר
  • 06:13
  • 02.01.12

10 לא שמענו!!! דניאל
  • 06:16
  • 02.01.12

פשוט, ברור ולעניין.

11 למקרא הכתבה עולה תחושה של דז'ה וו. שאני קורא את "הארץ שלנו".  (לת) הקסל
  • 06:17
  • 02.01.12

12 "מציאת פתרון צודק לפליטים" Yossi
  • 06:27
  • 02.01.12

הסבר בבקשה מה הכוונה ב"פתרון צודק לפליטים".

תסביר גם למה לפליטים היהודים מארצות ערב לא מגיע שום צדק.

  •   להם פתרון אידאלי להשיב את הפלשתינים למולדתם גם עם נודו ששישים שנים אחרי הקמת המדינה, לבטל את המדינה נא הקלד בגוגל ותראה ממש פנינים  (לת) תשאת את "זוכרות" הם יודעות
    • 15:36
    • 02.01.12

13 חוסר הבנה מסוכן אא
  • 06:38
  • 02.01.12

מדינה פלשתינאית היא אמצעי להשמדת ישראל. לא לעשיית שלום. אין לערבים בעיה של שטחים ישראל היא חלקיק זעיר. יחסית לשטח האימפריה. אין להם גם בעיה עם דיכוי או הרג אזרחים. כפי שמוכיח המצב בסוריה ובכל שאר מדינות ערב. הבעיה שלהם היא יהודים התקועים בלב האימפריה עם תרבות מערבית. המפגינה ועליונות מעצבנת בכל התחומים. הבעיה הזו לא תיפתר עם הקמת מדינה פלשתינאית. ההפך היא תחמיר. שלום עם ישות כזו מסכן עוד יותר את התרבות המוסלמית הנאבקת על קיומה מול הקדמה המערבית. לכן הדיבורים על שלום הם אשליה. אצלנו הם נובעים מסיבות מוסריות. אך בצד השני המטרה היא צעד נוסף לקראת השמדת המדינה היהודית. הבעיה הזו לא  

14 חמאס ירון
  • 06:44
  • 02.01.12

כול הכבוד מירב. זה כואב לראות איך כול כך הרבה אזרחים שוקעים בהישרדות במקום ביצירת אפשרויות חדשות בתחום הדו קיום עים הפלסטיניים. וביבי....חבל על הזמן! ישועה לא תגיע ממנו וחבריו לכיסאות המרופדים בשחיתות והסתאבות.

15 הציבור בחר בממשלה ימנית ת הציבור
  • 07:08
  • 02.01.12

הציבור בחר בממשלה ימנית המתנגדת ליוזמות של נסיגה, הציבור של מיכאלי כנראה

16 שלום בזמננו צמברליין החדשה  (לת) M.d
  • 07:17
  • 02.01.12

17 כרגיל, קשקוש הזוי שחולק שבחים לפושע המלחמה חאלד משעל, ומגבב גידופים כנגד בנימין נתניהו  (לת) מירב מיכאליזם טיפוסי
  • 07:20
  • 02.01.12

18 ... אמנם נכון שהוא קרא שלשום להשמדת ישראל... עמוק בלב הפלשתיני
  • 07:32
  • 02.01.12

אבל זה רק פוליטיקה נגד משעל. ונכון שלא הכירו באמת בקווי 67 אבל עוד יכירו. ונכון שעוד לא השתנה כלום אבל זה רק לצרכים טקטיים פנימיים שלהם. בלבב פנימה הם כבר ויתרו על זכות השיבה ומקבלים אותנו כאן ואם ניתן להם מדינה הכל יהיה בסדר. נכון מירב?

19 שונאי השלום תמיד ימצאו תירוצים למה לא לעשות שלום. לו ישראל הייתה באמת רוצה בשלום היא הייתה מצהירה שהיא מקבלת את היוזמה הסעודית בתנאים מסוימים. אך ישראל כלל לא מגיבה וגם לא מציגה שום תכנית מצידה.  (לת) איציק המרכז izikhi@gmail.com
  • 07:35
  • 02.01.12

  •   אם הייתה אוהב שלום וכל השמאלנים הית משעבד עצמך לקדש השבת שלום כי מקור הברכה והשלום!! עכשיו אתה מבין למה אין שלום!!  (לת) שבת שלום עכשיו!
    • 14:50
    • 02.01.12

20 קודם תוותרי על הוילה שלך בתל אביב אני
  • 07:39
  • 02.01.12

אחר כך תטיפי לאחרים גוש צביעות

21 אין עם מי לדבר......בארץ תלמיד אופטימי
  • 07:48
  • 02.01.12

אפשר לראות איך עוד חמש שנים פלסטין דמוקרטית וישראל פשיסטית

  •   אתה מוזמן לעבור לגור בפלשתין. לפני זה, שאל את ערביי ישראל אם הם רוצים לחיות בבתיהם שלהם אבל תחת שלטון פלשתיני. מלבד זאת אנו רואים את ניצני הדמוקרטיה בעזה החמאסית. דמוקרטיה לתפארת.  (לת) רוני תל אביב
    • 12:29
    • 02.01.12

22 השדרנית והחברה של פתאום הפכה ל"פובליציסטית", אולי מטעמים מגדריים התואמים את עמדת הקובע הפוליטי כאן אבל מעניין, החמאס "עזב" את הטרור, רק שאף אחד לא שמע על כך, רק הגברת שומעת קולות, יעני, וויסעס... ולא פחות מעניין, למעשה טוענת השומעת כי הוא תומכת בזכות השיבה המובנית ביוזמה הערבית באופן אולטימטיבי, עוד לא דיברנו על עוד כמה אינטרסים החיוניים לנו, תודעה, בטחון, מים ועוד... אך למה להטריד את גאוני השמאל ב"זוטות"... סליחה, "גאונות" השמאל, חלילה שלא יאשימוני בשוביניזם...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:57
  • 02.01.12

23 לא שמענו כי זה לא קרה ע.ג.
  • 07:59
  • 02.01.12

גם אני רוצה שלום עם מדינה פלשתינית לצד ישראל אבל זה לא הופך אותי למאוהב בכל בדל אמירה שאולי, יכול להיות, בתנאים מסוימים, כשיבוא המשיח יכולה להצביע על כך שהם יהיו מוכנים לעשות שלום עם ישראל. הניה הכריז על השמדת ישראל, דובר אחר הכריז שזה לא מחיב את חמאס לשלום עם ישראל, מהשטח שבשליטת חמאס ממשיכות לעוף קטיושות ופגזי מרגמה. הם גם לא הצטרפו עוד לאש"פ אם לא שמת לב כי המחלוקת היא בדיוק על השמדת ישראל ולא על מי ישלוט באש"פ. זאת היתה טפשות גדולה לא להגיב על היוזמה הסעודית אבל גם היא לא כל כך יפה כמו שצירת. אם לא שמת לב יש שם בעיה קטנה - הם עדין דרשו את זכות השיבה מה שהופך את ההצעה לדרישה (עוד דרישה) להתאבדות קולקטיבית של היהודים אזרחי ישראל. כן, לא תאמיני אבל הם רוצים גם את הצואר שלך. לכן הסרוב לדבר על היזמה הסעודית היה טעות טקטית הסברתית ולא משהו מהותי.

24 האסון הגדול ביותר ללאומנים הוא שהטרור ייפסק.  (לת) אינפיניטי
  • 08:02
  • 02.01.12

25 אני חייב לחלוק עלייך אשר מהסמול הריאלי
  • 08:04
  • 02.01.12

כן זה רגע היסטורי כנראה. וכן, אנחנו מתעלמים ממנו. וכן, אנחנו חרא אחד גדול. אבל השלטון הוא רק מראה של העם. אסור לשכוח את זה ואסור לתרץ את זה. כמו הציוויליזציה הערבית שהצמיחה דיקטטורים שירמסו וירצחו וישדדו אותה ובמקביל פיתחה את הקורבנות לכדי נכס צאן ברזל, כך אנחנו הצמחנו, מתוך גרעין המילים "דמוקרטית ויהודית", במשך 60 שנה, את כל המוטציות האידיאולוגיות האלה שהפכו את מדינת ישראל למה שהיא היום. ביבי, ליברמן, ישי וכל שאר נמוכי הקומה הם יותר הסימפטום מהסיבה.

26 כמה שעצוב וכמה שנכון!!  (לת) בועז
  • 08:04
  • 02.01.12

27 איזה הגיון מעוות אק
  • 08:14
  • 02.01.12

ראש חאמס מציע להשמיד את ישראל וישראל אשמה בכך שהיא לא מדברת איתו. הרי גם אם הוא היה ממשיך לירות רקטות מירב מיכאלי, פרשנתינו החדשה לענייני ערבים, הייתה מצליחה להסביר למה ישראל לא בסדר. הגיון של אדם חולה.

28 חמאס מציע שלום? לא. שמענו את מכלול דבריו (גם דברים הפוכים), אנו מכירים היטב את עקרון התאקייה (השקר הטקטי) באיסלם, וידוע לנו כי טרם שונתה ולוּ אות אחת באמנת חמאס ו/או באמנת אש"ף. עם זאת, יערה, תל אביב
  • 08:14
  • 02.01.12

התפכחות של השמאל כאן היא עדיין בגדר האפשר.

29 ואני דווקא הייתי במרבית שנותי בשמאל וזוכר ושם לב רונן
  • 08:16
  • 02.01.12

ובמבט לאחור מזהה את הסיבות לדעיכת השמאל הישראלי. מאבנרי פעיל ואליאב היגעתי לעמדה שבה אפילו המערך נראה לי כמרחף. מדוע? כי היום ברור לי שהבסיס הברור והבולט של העמדה הפלסטינאית הוא אי השלמה. וכל השלמה מוצגת על ידם כזמנית. כי היום ברור לי שישראל אינה האומה החזקה בעולם והחולשות של צבאה היום ומחר ברורים. והנטייה של השמאל לאמץ כל חיוך כאילו זרחה השמש נראית לי מוזרה ומעוררת רחמים

30 היען, היען, עוף כמוהו - אין רילד
  • 08:20
  • 02.01.12

היוזמה הערבית מדברת על "פתרון צודק לביית הפליטים ע"פ החלטת האו"ם 194" - וכל דובר ערבי, מאז 2002 עד היום, הבהיר מפורשות שמדובר על הכפפת ישראל לשיבה של 5 מיליון נכדי וניני פליטים.

כך דובר ערבי מאז 2002 ועד היום, אף הבהיר כי היוזמה הערבית היא בבחינת "take it or leave it" ונושא דרישת השיבה כלל אינו עומד למו"מ.

כל דובר של החמאס גם הבהיר שעמדותיו לא השתנו ולא ישץנו, שאין ולא יהיה שום ויתור על הדרישה למחיקת ישראל ועל עמידה על פלשתין ערבית - איסלמית בין הנהר לים. כל דובר של החמאס הבהיר, שנדובר בהחלטה טקטית זמנית לפי צרכי השעה.

אין לא ביוזמה הערבית ובודאי לא בהצהרת החמאס שום הצעת שלום.

31 כל מילה משקלה בזהב. הצביעות של מדינת ישראל שוברת את כל השיאים זה יגמר בבכי.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:20
  • 02.01.12

32 מפחיד לחיות בארץ הזאת... אלכס
  • 08:26
  • 02.01.12

מה שאת מתארת זו האמת לאמיתה..אני עליתי לארץ מארגנטינה לפני 24 שנה כציוני גדול וכיום אני מתבייש לגור כאן, אפילו להיות יהודי. מגעיל אותי מה שקורה פה ונמאס לי. אני לא מתכוון להמשיך לחיות פה ובטח לא להקריב את בניי לחינם כדי לשמור על המתנחלים או דתיים הפושעים שיש לנו בתוך החור הזה שנקראת מדינת ישראל. זה כבר לא בית מקלט לעם היהודי, זה בית של גזענים ופשיזטים, קיצונים ומוגי לב. אני יודע שמישהו כבר יכתוב פה שלא צריכים אותי, בכל מקרה כבר לא משנה לי כלום. המדינה הזאת לא צריכה להתקיים יותר במתכון הזה. זה אסון מהלך.

  •   לך לשלום שקול
    • 14:01
    • 02.01.12

    למה ,באמת שלא תחזור לבוקה?.שם אנשים כמוך מרגישים בבית.

  •   אנחנו-האלכסים למיניהם,ייתכן ונלך-ונותיר אתכם להילחם הכל עבור התנחלויות
    • 12:24
    • 03.01.12

    מדינה של ערסים,חרדים,דתיים לאומיים הזויים,רבני תגי מחיר,רבני הפרדת נשים,רבני ופרנסי כוללים וישיבות של אוכלי חינם,כלכלה חרדית מקבילה שאינה משלמת מס,השרצה עבור מענקי לידה המעודדת השרצה מקבילה אצל אחינו המאמינים במוחמד,והעיקר הכל בעזרת השם,נפנוף המנגל,שתיית הוודקה
    ונישוק המזוזות-זה רוב הציבור הישראלי המצביע חמאס(סליחה-ש"ס),החזית העממית (סליחה-ליכוד) וליברמן (פלשתין ביתנו)

  •   אנחנו האלכסים? אתם בדיוק 3 . הענין היחיד שאתה יכול לכתוב מה מהפך 77
    • 17:21
    • 03.01.12

    בראש שלך . אותך ה"ארץ" לא מצנזר. בגדול אתה צודק. .אנחנו הערסים. מנשקי המזוזות אוכלי החינם המשרצים ומנפנפים במנגל ושותים ודקה . אוכלי חינם כתבתי?. כן. וגם החמסניקים שבינינו. ווהחזית העממית שבינינו. וליברמן [פלסטין ביתינו ]זה אתה כתבתה.אבל אנחנו השלטון. קרוב ל-40 שנה בשלטון. ויש לנו עד 40 שנה בשלטון. ואתה יש לך שני ברירות.1-שתברח מפה מהר כי לאנשים כמוך אין מה לחפש כאן ואל תחזור. 2שתמשיך לעשות בשבילינו מילאוים.. תמשיך לעבוד בשבילינו. לנו אין זמן אנחנו צריכים לחוקק חוקים.

  •   עדיף 3 חושבים על פני 3000 חברי העדר באמת אין מה לחפש כאן
    • 19:31
    • 03.01.12

    גם אני הצבעתי לאחד,איש ישר והגון,בגין שמו,ב-1977 משום
    שממשלת הגולדה והדיין הביאה אותי להילחם (עבורכם) בסיני
    וברמה וקטלה רבים מחברי ורבים הותירה נכים.
    גם אהבתי את הליברליזם על פני הסוציאליזם של אנ"ש.
    אבל בגין כיבד את הדמוקרטיה,ידע לשמור על הפרדת הדת מהמדינה,והיה אמיץ להחזיר למצרים את סיני ולהסכים לאוטונומיה
    לפלשתינים-הוא היה מעשי בניגוד לחבורה המנהיגה את הימין ההזוי של היום.
    אולי יישאר שלטון,40 שנה? בספק משום שהוא מביא את המדינה
    לסופה.
    ולבסוף,אם מתומכיהם אני צריך להיפרד וגם מעושי דברם-לא יהיה מאושר ממני,וגם עוד אלכסים.
    בברכת "בעזרת השם" ואגב נפנוף נוסף מעל המנגל אני מנשק את מזוזת הימין לשלום ומדיר את נשותיהם מפני.לבריאות,וכל טוטוב

  •   אתה שמאלני. מה שכתבתה נורא מבולבל. מהפך 77
    • 20:11
    • 04.01.12

    זה מתאים לימנים לבלבל לא? אלי זה בגלל שפעם היתה ימני?
    בקצור לך אין לכה מק'ום בינינו יותר. וכך איתך את 3 החברים המצוינים שלך

33 שלום עם חמס צבי מיפו
  • 08:30
  • 02.01.12

מאמר של מירב מצוין. אבל גם הוא מופיע בעיתון הארץ. מעגל השתיקה לא ניפרץ. חבל!

  •   אף עיתון חוץ מהארץ לא יפרסם כאלו דברי הבל... העם התבגר מאז אשליות אוסלו והמזרח התיכון החדש, ולמד דבר או שניים על הסכם קורייש...  (לת) קבל תיקון
    • 09:35
    • 02.01.12

34 השמאל לא ייתן למציאות לבלבל אותו. אתמול ראיתי במהדורת החדשות מצעד צבאי של האויב, בו הוצהר באופן גלוי על הכוונה להשמיד את ישראל במאבק צבאי, אבל למה להקשיב לאויב, אם אפשר לקרוא את גדעון לוי שמבשר לנו על בוא ה"שלום" ומאשים, כהרגלו את ישראל בכל תחלואי העולם. שיתוף הפעולה של השמאל הישראלי עם תעמולת האויב, הוא הסיבה למחיקתו מהמפה הפוליטית.  (לת) איתי
  • 08:34
  • 02.01.12

  •   הימין לא ייתן לעובדות לבלבל אותו. כל מדינות ערב תומכות בהסכם שלום עם ישראל והכרה בה בגבולות 67 אך הלאומנים ממשיכים בשקרי ההשמדה...... איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 10:21
    • 02.01.12

    1. הפלסטינים קיבלו את מתווה קלינטון כלשונו וישראל לא. - אז מי הסרבן?
    2. הפלסטינים מתייחסים בחיוב ליוזמת ז'נבה וממשלת ישראל מגנה אותה.- אז מי הסרבן?
    3. הפלסטינים חתומים על היוזמה הסעודית שהינה הצעת שלום מפורטת אך ישראל לא הגישה תכנית נגדית ואפילו לא הגיבה ליוזמה. מאיר דגן שלכל הדעות אינו שמאלן, אמר שישראל צריכה לקבל את היוזמה הסעודית. - אז מי הסרבן?
    4. מתווה אובמה על בסיס קווי 1967 מתאריך 19/5/11 התקבל ע"י הפלסטינים אך ביבי אמר שלעולם לא יהיה הסדר על בסיס קווי 1967. רון לאודר, חברו האישי של ביבי אשר תרם לו כספים רבים, אמר שביבי צריך להפסיק את חוסר המעש שלו ולקבל את מתווה אובמה. יש להזכיר שלאודר הוא מתנגד של אובמה. אז מי הסרבן?
    5. עבאס קיבל את הצעת צרפת לפסגת שלום בפריז ב – 2011 אך ביבי דחה אותה. אז מי סרבן השלום?
    6. אבו מאזן הכין תכנית שלום מפורטת אשר הוצגה למיטשל בארה"ב, בחודש ינואר 2011. התכנית נשלחה לנציגו של נתניהו עו"ד מולכו שהיה אז בארה"ב אך העו"ד סירב אפילו לקבל את התכנית.
    7. אבו מאזן הגיש עוד הצעת שלום שנדחתה ע"י ישראל שאפילו לא הגישה הצעה נגדית. ההצעה הפלסטינית הוגשה במסגרת מתווה הקוורטט, שעליו הוכרז בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ב-23/9/11. לפי המתווה, בתוך שלושה חודשים מהפגישה הראשונה בין הצדדים, שנערכה ב-26/10/11, יידרשו הפלסטינים והישראלים להגיש הצעות בנושא גבולות וביטחון.
    בפגישה האחרונה, שנערכה ב-14/11/11, הגיש סאיב עריקאת לנציגי הקוורטט את הצעה הפלסטינית. ההצעה כללה מפה שבה סומנו הגבולות על בסיס קווי 1967 וכן הופיעה בו הסכמה לחילופי שטחים בסך 1.9 אחוזים מהגדה המערבית. כמו כן הסכימו הפלסטינים להצבת כוח בינלאומי בגבולות עם ישראל ובבקעת הירדן, התחייבות לא לכרות בריתות צבאיות עם מדינות עוינות לישראל והסכמה לפירוז הגדה המערבית, בצורה שבה פלסטין תהיה "מדינה בעלת נשק מוגבל". יממה לאחר הפגישה עם עריקאת נפגשו נציגי הקוורטט עם שליחו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, והבהירו לו שהם מעוניינים לקבל מישראל הצעה נגדית. מולכו דחה את הדרישה.

  •   פה אין מצעדים? אין צבא? לא מתכננים לכסח שוב את העזתים. תפסיק להתמם  (לת) אלי
    • 10:37
    • 02.01.12

  •   האם אתה יודע 'להקשיב' לאויב איתי? האם אתה בטוח שהתעלמות מן האויב תיטיב עם עתידה של מדינת ישראל? האם המטרה שלך היא לנגח את השמאל או לשנות פה משהו?  (לת) גיל
    • 12:06
    • 02.01.12

  •   פה לא מאיימים ומתכננים להשמיד מדינות שלמות לאלי
    • 20:06
    • 02.01.12

    אז תפסיק להיתמם גם אתה

35 מאמר נאיבי  (לת) נאיב נאיבי
  • 08:35
  • 02.01.12

36 ואם היינו מקבלים את היוזמה הסעודית ומחזירים את הגולן בסוריה לא היה מרד היום?  (לת) בפיתה
  • 08:36
  • 02.01.12

37 משעל נשאר הומלס לכן מוטב מבחינתו להבטיח כדי לקבל מקום מגורים להנייה יש דירה ולכן נשאר בשלו הכוונה של שניהם להשתלט על הגדה ולסלק בעיקר את פאייד ועבאס, מירב עשתה מהם רודפי השלום האולטימטיביים, אין לה לא הייתה הבנה אלמנטרית ויכולת ניתוח מצבים, כן כדאי לה לבדוק היטב למה היוזמה הסעודית לא מומשה  (לת) העיוות חוסר הבנה
  • 08:39
  • 02.01.12

  •   לא צריל להיות "רודף שלום אולטימטיבי". צריך להבחין לדעת מה חשוב לשמירה על הביטחון והחיים  (לת) נעים
    • 10:39
    • 02.01.12

38 הכל טוב ויפה חוץ מפרט קטן ו"זניח" שהשמאל אוהב להעמיד פנים שהוא לא קיים: זכות השיבה
  • 08:41
  • 02.01.12

לא היה שום דבר חדש ביוזמה הסעודית ולכן השלטון העדיף להתעלם ממנה (האמת שהממשלה אז אמרה שזו יוזמה "חשובה" ושצריך לדון בה עם הליגה הערבית, אבל נגיד שהתעלמנו..).

אז מה זה בעצם היוזמה הסעודית? ליוזמה היו שלוש נקודות עקרוניות: 1) חזרה לגבולות 67. 2) הקמת מדינה פלסטינית בגדה ובעזה. ו-3) תתכוננו לזה... אם אתם עומדים - תשבו. אם אתם אוכלים או שותים, תשימו הכל בצד לשניה שלא יעוף על המחשב... 3) חזרה של כל הפליטים לב-י-ת-ם!!! לא למדינה הפלסטינית. לביתם! משמע: חזרה של כ5-6 מיליון פלסטינים (כולל אלו שיושבים היום במחנות פליטים בתוך עזה והגדה) לתוך שטח ישראל. איך אתם אוהבים את יוזמת ה"שלום" הזאת?

רק השמאל הסהרורי יכול לחשוב שזאת יוזמת שלום ולא יוזמת השמדת המדינה היהודית ב"דרכי נועם" (כביכול). אבל השמאל מעדיף לא להזכיר את "זכות השיבה" בהסכם, כדי שנחשוב שהימין אשם בקיפאון התהליך המדיני. האמת שכל התהליך הזה בנוי ככה שבסופו יחזרו לתוך גבולות ישראל מיליוני פליטים פלסטינים. והנה ההוכחה:

חשבתם פעם מה יקרה אם ישראל והרשות באמת יחתמו על "הסכם שלום" "היסטורי" שלא כולל את זכות השיבה במלואה? תקראו מה ההליך המקובל לפי הסכם אוסלו: משאל עם על ההסכם בשני הצדדים. עכשיו, כל סקר שנעשה ברשות הפלסטינית אי פעם מראה שלפחות 80% לא יסכימו לשום הסכם - גם אם ישראל תתן את כל השטחים ותפנה את כל ההתנחלויות - אם ההסכם לא כולל את זכות השיבה במלואה. לכן, לא חשוב אם זה חמאס, או פתח, או יוסי ביילין, כל עוד והעם הפלסטיני (והעמים הערבים) לא מוכנים לפשרה היסטורית אמיתית(!) עם ישראל - והם לא מוכנים, לצערי - כל הדיבורים על שיחות שלום רציניות הם בגדר פנטזיות של השמאל (וגם העולם המערבי).

(ונראה אם "הארץ" יפרסמו את התגובה...)

  •   אתה לא יודע לקרוא ולא מחדש כלום עוזי יער
    • 09:29
    • 02.01.12

    מירב מיכאלי בהחלט כתבה שזכות השיבה היא חלק מהיוזמה הסעודית-ערבית-מוסלמית. אז תפסיק להתלהם ולבלבל.

  •   למה אתה משקר?? ראובן
    • 09:37
    • 02.01.12

    היוזמה הערבית מציינת בבירור כי הפתרון לסוגיית השיבה צריך להיות פתרון מוסכם וצודק במו"מ. מכאן ועד חזרת כל הפליטים וצאציהם (נגיד 5-6 מיליון וגם זה מבחינה ריאלית מוגזם) המרחק רחוק מאוד.

    תגיד שאתה לא מוכן לפתרון שתי המדינות על קווי 67', למה לשקר ולזרוק הכל על השיבה??

  •   מדוייק!  (לת) ינשוף
    • 10:03
    • 02.01.12

  •   ביוזמה הסעודית אין שיבת פליטים למ"י איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 10:18
    • 02.01.12

    ביוזמה הסעודית לא מוזכר המונח "זכות השיבה", והיוזמה מסתפקת באזכור החלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם, שאף היא אינה כוללת מונח מפורש זה ומסתפקת בקביעה כי "...הפליטים אשר ברצונם לשוב לבתיהם ולחיות בשלום יורשו לעשות זאת במועד המוקדם ביותר האפשרי מבחינה מעשית בעבור רכושם של אלה אשר יעדיפו לא לעשות כן ישולמו פיצויים לפי עקרונות המשפט הבינלאומי ...". החלטה 194 מוגבלת על ידי מועד אפשרי של חזרת פליטים מבחינה מעשית והטענה - שאותה קיבל אף הנשיא מחמוד עבאס בהסכם ביילין-אבו מאזן - כי חזרת פליטים לישראל כבר אינה מעשית.

    יתר על כן, ביוזמה כתוב במפורש שפתרון בעיית הפליטים יהיה בהסכמת ישראל.

    מאחר והיו כאלה שטענו שסעיף זה עדיין לא מוותר על זכות השיבה החליטה הליגה הערבית במרץ 2009 להוסיף הערת הסבר לסעיף זה המבהיר באפן חד משמעי שאין שיבת פליטים לתחומי מ"י. כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, אך למעט לוב, הצביעו בעד ההערה הנ"ל.

    אילו הייתה זכות שיבה ביוזמה הסעודית מאיר דגן, שהיה ראש המוסד במשך 8 שנים עד 2011, לא היה מעז להמליץ לממשלת ישראל לקבל אותה.

    עמר מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית, הצהיר עם קבלת היוזמה כי בהקשר של בעיית הפליטים נוסח היוזמה משאיר במכוון את הפתרון למו"מ בין ישראל לפלסטינים. מוסא הוסיף בראיון לעיתון 'אל אהראם' כי פיצוי כספי "לצד זכות השיבה" יכול להחליף את החזרה עצמה.

    מרואן מועשר, לשעבר שר החוץ הירדני וממנסחי היוזמה, הדגיש ב'הארץ' כי היוזמה קוראת ל"פתרון מוסכם לבעיית הפליטים".

  •   האם הערבים וויתרו על "זכות השיבה"? תגובה ל"איציק" #38 גל אדמוני
    • 17:16
    • 02.01.12

    1) החלטה 194 משאירה את ההחלטה לגבי מימוש חזרת הפליטים לפליטים עצמם. לפי החלטה זו לישראל אין אפשרות לקבוע את מספר הפליטים שיוחזרו. זו הסיבה שההצעה הסעודית והנוסח שאושר בליגה הערבית, מאזכרים דווקא החלטה מלפני 62 שנים.

    2) גם אם עבאס הודיע בהזדמנויות שונות שמימוש השיבה במלואה מבחינתו לא מעשי, הרי שטרם נעשתה הכרזה פלסטינית רשמית בנושא. מה היה יותר קל מלנצל את הבמה באו"ם כדי להודיע שהפלסטינים מסתלקים מדרישתם לשיבת הפליטים לקו הירוק? בינתיים, על כול התבטאות פלסטינית שמסייגת מעט את השיבה, יש עשר אחרות שמחזקות ומחשקות אותה.

    3) הויכוח על שיבת הפליטים הוא מוסרי לא רק פרקטי. ההיסטוריה מראה שגם לצד הערבי אחריות לתוצאות. כמו כן אי אפשר להתעלם מבעיית הפליטים היהודיים שגורשו חסרי כול מארצות ערב במקביל. פיתרון צודק לבעיית הפליטים שנוצרה כתוצאה ממלחמת השחרור, צריך לקחת בחשבון גם עובדות היסטוריות אלה.

    4) היכן כתוב ב מ פ ו ר ש בהחלטת הליגה הערבית, שפיתרון בעיית הפליטים יהיה בידי ישראל?

    5) מה הנוסח המדויק של ההחלטה ממרץ 2009 שלפיו קבעת, ש"אין שיבת פליטים לתחומי מדינת ישראל"?

    6) התשובה ל#4 ול #5 שאין ניסוחים כאלה, זה רק משתמע לפי נטיית השומע.
    הסיבה לכך היא שהערבים החליטו לשמור על "עמימות קונסטרוקטיבית", כדי לא לייתר את היוזמה על הסף (לאחר שנתקלו בתגובה בינלאומית צוננת). ראוי לשים לב שאותו עמאר מוסא, אמר באותו ראיון, שהיוזמה הערבית אינה פתוחה למו"מ, ועל ישראל לקבל אותה במלואה, או לדחות אותה. כלומר, ראשית, על פי היוזמה, על ישראל לקבל את העיקרון שהיא אחראית לבעיית הפליטים ולהסכים לפיתרון ברוח החלטה 194, ורק על ב ס י ס הסכמה ישראלית זו, ניתן יהיה להיכנס למו"מ עם הפלסטינים, כדי לסגור את הפרטים. כלומר אין וויתור על זכות השיבה, יש נכונות להגביל את מספר הנכנסים בתמורה חומרית.

    7) מי שעדין לא מקבל, יכול לעיין בסעיף #4 של אותה החלטת הליגה הערבית: "המועצה מאשרת את דחיית כל הצורות של אזרוח הפלסטינים אשר סותרים את הנסיבות המיוחדות של המדינות הערביות המארחות." כלומר הליגה מאשררת את זכויות מדינות ערב שקלטו פליטים פלסטינים מ48 להמשיך ולא לקלוט את צאצאי הפליטים כאזרחים שווי זכויות.
    האם מי שמכיר בזכותה של ישראל שלא להחזיר את הפליטים, יכול בעת ובעונה אחת גם להמשיך למנוע את אזרוחם של הפליטים במדינתו? מה היא כוונתה האמיתית של החלטת הליגה הערבית?

  •   מצאת גם החלטה על פיצויים ליהודי ארצות ערב?  (לת) איציק מהצפון
    • 17:49
    • 02.01.12

  •   אמת גמורה. אבל בזבזת אותה על אלה שמתחשבים רק בהרהורי ליבם, ולא בעובדות קשות המכחישות את אשליותיהם.  (לת) שלמה
    • 18:24
    • 02.01.12

  •   עוזי וראובן, תעשו טובה. זכות השיבה
    • 04:21
    • 03.01.12

    עוזי: מירב כתבה שהיא לא מבינה למה ישראל דחתה יוזמה ערבית שתביא לתוך שטחי ישראלי 5-6 מיליון פליטים פלסטינים? אתה מעליב את האינטליגנציה של רוב הקוראים פה.

    ראובן: מאז UNGA Res. 194 ברור לכולם שזכות השיבה משמע חזרה של הפליטים וצאצאיהם לתוך גבולות ישראל. העובדה שכתוב ביוזמה הסעודית שהפתרון צריך להיות מבוסס על החלטת האו"ם 194, שהוא צריך להיות "צודק" וב"הסכמה" מצד ישראל היא בגדר זריעת חול בעיני המערב (והשמאל הנאיבי) - כדי שיחשבו שהמשטרים הערבים פתאום התמתנו ונהיו מעוניינים בשלום. מה גרם לשינוי המופלא ב2002? פתרון צודק לבעית הפליטים בהסכמת ישראל משמע: ישראל צריכה "להסכים" לקבל לתוכה 5 מיליון פלסטינים. נקודה. אין "הסכמה"? אין "שלום".

    איך אמר שמיר: הערבים הם אותם ערבים, והים הוא אותו ים.

39 אז עכשיו נהיית גם פרשנית לענייני ערבים? רועי
  • 08:42
  • 02.01.12

מאכזב מאוד שהצטרפת למקהלה הצלולה אך העיוורת שאיננה יודעת לקרוא את המציאות שמולה.

40 הא? גולן
  • 08:52
  • 02.01.12

סליחה, האם מישהו בהנהגת החמאס הביע נכונות להכיר בישראל? הצטרפות לאש״ף אינה מהווה קבלה של מדיניותו בעבר וההסכמים עם ישראל.

41 מדויק, נכון ועצוב. מה יהיה?  (לת) הכנסת והממשלה הההרסניות שהיו.
  • 08:55
  • 02.01.12

42 תקשורת סלקטיבית אחת שדווקא כן רואה
  • 08:57
  • 02.01.12

בכל מה שקשור להתעלמות התקשורת את צודקת לחלוטין. מילא ביבי שלא מתייחס, הרי את השטיק שלו אנחנו מכירים, אבל למה לעזאזל התקשורת מתעלמת מכך בכזו הפגנתיות?! מאמר בהארץ זה באמת חמוד, אבל סיקור תקשורתי מלא פשוט חסר פה. מה שניתן להסיק הוא שאנחנו ניזונים בכפית בכל מה שרוצים שנחשוב...

43 מסכים עם כל מילה, מאמר חכם ומשובח  (לת) שימי
  • 08:58
  • 02.01.12

44 מה עם מעט אמת גברת מיכאלי ? יגאל
  • 09:00
  • 02.01.12

הרי עיוות האמת ויצירת אמת אלטרנטיבית הפכה להיות לחם חוקם של השמאל הקיצוני בישראל.
החמאס לא מכיר בישראל ואינו מוכן גם להכיר בה , הוא מוכן להסכמי בינים בהם הוא לא יכיר בישראל אלא יצור מין סטואוס קוו עקום עד אשר הוא לטעמו יוכל להכריע את המערכה.
נאומי השיטנה של ראשי החמאס ממשיכים ללא הפסקה, את היא זו שבוחרת לא להקשיב להם ולכתוב עןד מאמר דעה אשר רחוק מהמציאות.
כרגיל , נשמע רק מה שאנו רוצים , לא את מה שומרים ראשי החמאס בפומבי מעל כל בימה , לישראל אין מקום באיזור ואנו נעשה הכל כדי להעלים אותה מהאיזור.

  •   האמת היא שהימין לא רוצה שלום כי נדלן חשוב לו מחיי אדם. אבל לך ושכמותך יש אילן גדול להצלות עליו. החמאס. אז מה עם אוייבים לו עושים שלום? גם מצרים רצת להשמיד אותנו והחכם היחידי במחנה הימין בגין נכנע ללחץ השמאל ועשה איתם שלום  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
    • 09:35
    • 02.01.12

  •   החמאס בתהליך התמתנות עקבי איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 10:25
    • 02.01.12

    בשנתיים האחרונות הצהירו כל מנהיגי החמאס שהוא יקבל הסכם-שלום עם ישראל המבוסס על קווי 1967 אם אבו-מאזן יחתום עליו, ואם העם הפלסטיני יאשרר אותו במשאל-עם או בהחלטת פרלמנט. הכרה ברשות הפלסטינית פירושו קבלת הסכם-אוסלו, שהוא הבסיס לרשות – ובכלל זה ההכרה ההדדית בין מדינת-ישראל ואש"ף.


    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201585.html


    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1939444&l=09bd10210e&id=534302763

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1939444&l=09bd10210e&id=534302763
    זוהי כתבה מה 17/6/2009 שבה החמאס הכריזו כי הם מוכנים להכיר במדינת ישראל.
    אך מלבד זאת, חמאס הכיר בישראל באופן פומבי גם בנובמבר 2008
    http://invokemobile.com/nana/news/article.aspx?ArticleID=593021
    במברק לאו"ם בספטמבר 2009:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1116167.html
    ושוב ב 2010
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201585.html

  •   ה'גברת' מיכאלי דווקא מדייקת דנידין
    • 12:43
    • 02.01.12

    החמאס מכיר בישראל והודיע לאחרונה מספר פעמים שהוא מוכן למשא ומתן על הסכם הקבע על בסיס גבולות '67. בהכרזתם הלפני אחרונה אפילו לא הזכירו את נושא זכות השיבה. ישראל וישראלים כמוך יכולים לשמוע סלקטיבית רק את מה שאתם רוצים לשמוע כדי לתמוך בסירוב לוותר על שטחי יהודה ושומרון במסגרת הסכם. החמאס מוכן כיום למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, וקשה שלא להבחין בפניקה שאחזה בשל כך במחנה סרבני השלום אשר אליו אתה משתייך ללא כל ספק. ההתקפה הגורפת על מרב מיכאלי שבסך הכל מציינת עובדות ידועות ומבססת על כך את תהייתה בדבר ההתעלמות של כלי התקשורת בישראל מההצהרות האחרונות של החמאס, אינה ראויה שיאשימוה ב"עיוות המציאות ויצירת אמת אלטרנטיבית" כאשר הסלקטיביות היא נחלתם של החלקים בציבור הישראלי שפשוט לא רוצים לנהל משא ומתן בכלל ולהמשיך לחיות במצב הלוחמה המתמיד בו חיינו מאז קום המדינה. מיכאלי דוודא מדייקת, וכתיבתה גם מדוייקת באופן שבו היא מכוונת בדיוק רב אל קוראים מסוגך, יגאל, - ה'רוב הדומם' סרבן השלום מתוך הרגל ולא בשל סיבות ענייניות. מאד מדייקת ובכך עושה מיכאלי שירות טוב למקצוע בו בחרה ולכל בית ישראל.

45 נתניהו מיכאל
  • 09:03
  • 02.01.12

ביבי יודע בדיוק מה קורה. יש לו אי קיו של 180. לפי מקורות זרים.. הוא לא משיחי ולא סתום. פשוט מנהל משא ומתן קשוח. להבדיל משמאלני שיתן הכל ויקבל טרור. התקשורת לא דנה בזה כי אין לזה רייטינג. ביבי יפתיע את כולנו.

46 אשליות חוני אהרון
  • 09:05
  • 02.01.12

מרב היקרה, את ממש אבל ממש לא מבינה את הסביבה שבה מדינת ישראל קיימת. את מבינה כנראה רק את מה שקורה בבועה שלך בנגינת ת״א.

47 איני מחבב את המתנחלים הדתיים וחרדים אבל יודע שאין מקום למדינה שלישית בין הים התיכון לעירק.  (לת) גם במחיר מדינה דו לאומית.
  • 09:06
  • 02.01.12

48 גם את ברוטוס... אברהם מורן
  • 09:11
  • 02.01.12

אתמול גדעון לוי היום את כאילו לא מספיקה לנו הנאיביות או הבלבול של לוי בהבנת המציאות.אל לך לזלזל בעם הערבי הגדול אשר מתכוון בדיוק לכל מה שנאמר על ידו.הכרה במדינה פלסטינית מהווה שלבאחד בדרך לפתרון הסופי.

49 עינים לך ולא תראי אוזנים לך ולא תשמעי יוסי
  • 09:15
  • 02.01.12

כן הם כל כך רוצים שלום שליהודים אסור בתכלית האיסור לגור בשטחי יהודה והשומרון אפילו תחת שלטון פלסטיני ולהיות אזרח שווה זכויות במדינה פלסטינית הם כל כך רוצים בשלום עד כדי כך שמכול ספרי הלימוד ישראל לא מוזכרת ומפת ארץ ישראל היא מפת פלסטין , הם כל כך רוצים בשלום שכמות הארס השנאה והדמונזציה שמערכת החינוך הפלסטינית מחנכת את דור "השלום" ילדים רכים מחונכים לשנאה שאפילו אונסקו התרעם על כך ,הם כל כך רוצים בשלום כאשר הוצע להם פעמים על ידי ראשי ממשלה ישראלים נסיגה מיהודה ושומרון תוך תקוני גבול תחת העיקרון של חילופי שטחים הם דחו את ההצעה כיוון שהיא לא כללה החזרת פליטים לשטחי ארץ ישראל שפירושה המעשי היא חיסולה של מדינת העם היהודי הם כל כך רוצים בשלום ואם רק ניסוג נקבל שלום נוסך עזה הם כל כך רוצים בשלום שם מבקשים רק לאפשר להם להציב עוד עשרות אלפי טילים בשטחי הגדה כמובן להגנה עצמית ומטווח מרגמה להשבית את החיים במדינת ישראל רק מוח חולני והזוי יכול לחשוב שמטרת הפלסטינים היא לחיות לצד מדינת ישראל לו זה מה שם רוצים ילכו לעשות זאת מזמן כמו למשל להצהיר שיהודים החפצים לחיות במדינה הפלסטינית מוזמנים ואף יהנו משויון זכויות ויוכלו אפילו לבחור נציג לפרלמנט הפלסטיני כדוגמת ערבים אזרחי מדינת ישראל לא שלום הם אר וצים אלה להשיג את מה שלא הצליחו בכח להשיג במירמה מתוך אמונה שיש מספיק ישראלים טיפשים שיקנו את הנרטיב הפלסטיני בן גוריון הסכים למיני מדינה וחתם את מה שהציעו לנו למרות התנגדות הרוויונסטים הערבים לא הסכימו גם למיני מדינה לעם היהודי שום דבר לא השתנה מאז מטרתם אז היא אותה מטרה היום. וכל עוד הפלסטינים והמוסלמים לא מקבלים שלעם היהודי יש זכויות על ארץ יישראל הם ינקטו בכל דרך לסלק אותנו מכאן הם רואים בנו פולשים ואת ההבחנה שטחי יהודה ושומרון לבין תל אביב עושה רק הכותבת מבחינת הערבים הכל שלהם

50 צריך להתאגד בפייסבוק בכל נושא חשוב:ממדיני ועד לקוטג' כי המדינה הזו הולכת לאבדון בעוד בכיריה משופעים בכל טוב  (לת) מיכל
  • 09:15
  • 02.01.12

  •   יוסף הצדיק ברא את הער-רב במצרים ביקש מהם לימול תמורת חיטא משה העלה אותם עשו עגל אחרי שראו את כל הניסים ונאפכו לשמאלנים של ימינו והקב"ה יאבד רק אותם,,ונצח ישראל לא ישקר,,נילי!!!  (לת) בום בום בואי מיכל שלי אנא ספרי נא לי מה סודך הרז,,,,,
    • 14:57
    • 02.01.12

51 די די די ax
  • 09:19
  • 02.01.12

די להתיש אותנו. ניחא היינו קוראים כתבה של מישהי שזהו תחום עיסוקה. שזהו תחום ההתעניינות המרכזי שלה. מדוע כותבי הארץ חושבים שהם מבינים הכל בהכל? מה לך ולסכסוך? דעתך לא שונה מדעתו של כל בר דעת אחר, ולכן אין שום חידוש, אין שום סיקור מעדכן וגם אין ממש עניין למעט המנטרה הקבועה של כיבוש/בישבוש/משקרים לי/יום אחד נתעורר ונראה כמה החמצנו. ואגב, אני בכלל לא מביע עמדה פוליטית (שדווקא די קרובה למלומדת הכותבת), אלא צער על כך שרק בשביל למלא כמה שורות נותנים לכל אחד לכתוב משהו בעיתון הזה. בקיצור, זה נהיה עיתון של בלוגרים ולא של עיתונאים או אנשי רוח. עייפתי. אני עובר לקרוא קומיקס

  •   זאת הדרך הבטוחה לאבד את המדינה, להפסיק להתעניין בגורל שהימין כופה עלינו נגד רצוננו  (לת) BZ
    • 12:12
    • 02.01.12

  •   לזה ש"בכלל לא מביע עמדה פוליטית דנידין
    • 12:31
    • 02.01.12

    מרב מיכאלי, שאת נסיונה העשיר בתקשורת אין צורך לפרט, מצאה לנכון (וכך גם עורכי העיתון) לפרסם כתבת דעה נושאה האלם המוזר שתקף את כלי התקשורת בישראל ואת שרי הממשלה בכל הנוגע להצהרות האחרונות של החמאס, שהן הצהרות מהפכניות לפי כל קנה מדה עובדתי הסטורי ופותחות את הדרך למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. ואם נוסיף לכך את ביטול הפסקת הבניה הישראלית בשטחים כתנאי פלסטיני לחידוש השיחות הרי שמבחינה מדינית כמעט הגיענו לימי המשיח. אך בישראל מרימים כתף ושומטים גבה וכאילו לא קרה כלום. כעיתונאית, חורה היעדר התגובה למרב מיכאלי היות והיעדר זה סותר לכאורה את הגדרת תפקיד העיתונות. היש צורך ביותר התאמה בין הכותב והנושא הנדון - שעיתונאית תכתוב על היעדר תגובה עיתונאית בנושא כה חשוב? הרי הנושא אינו אינסלציה או משחק השבוע או אפילו נושא כלכלי או פוליטי המצריך מומחיות בנבכי המפלצת המפלגתית, - הנושא הוא עיתונאי מוסרי: היכן הם העיתונאים ומדוע העיתונות לכאורה משתפת פעולה עם אחת הממשלות המושחתות ביותר שהיו אי פעם בישראל? ואם זה מתיש אותך מדי תקרא שורה ותנוח, או אולי רק לקרוא את הכותרת יספיק לך קשישא.

  •   מה אתה מתרגש xa
    • 12:36
    • 02.01.12

    הכותבת בעצמה כותבת ש"גדעון לוי כתב על זה אתמול במאמר ב'הארץ' וביום חמישי 'הארץ' פירסם מאמר מערכת בעניין - והשיירה עוברת, כאילו כלום". היא מופתעת שהשיירה עוברת. שמתייחסים לגדעון לוי כאילו כלום. איזו השפעה יש ל"הארץ"? מי עוד קורא את גדעון לוי חוץ מהעורך העייף? בטח הוא עוד כותב שם רק כי יש לו קביעות, או משהו.
    אתה מלין שנותנים לכל אחד לכתוב. הבט על הצד החיובי: מירב מיכאלי מצליחה סוף סוף להתפרנס בכבוד. בטח קבלה איזה אלף שקל על דעתה המקורית. פרגן לה.

52 הציבור העוין הלך לבחירות והחליט ששלום זה לא עיניינו כל עוד צריך להחזיר את הפליטים הישראלים מהשטח הכבוש חזרה למדינת ישראל. העויינות של הציבור נגד השלום היא תולדה של דמות יהודי גלותי שדוחף לכיסו ולעגלת הסופרמרקט שלו כל דבר גלוי הנראה כאילו אין לו בעלים (הומלס) ואוסף אותם אחד לאחד עד לעייפה. אחרי זה אפילו עבור אוצר שמציעים לו לסיום מצבו האומלל, לא יוותר על "רכושו" שאסף אחד אחד לעגלתו, לא יוותר. אלה הם אנשי הימין הדתי והחילוני שאספו לעגלתם את אדמות הכיבוש ולא יחזירו אותם אפילו בעד הסכם שלום לסיום המלחמות.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:23
  • 02.01.12

  •   הבלי השמאל שנשמעו הגיונים (אולי) לפני אוסלו, נשמעים היום מגוכחים. לאחר שנסוגנו מערי הגדה ומכל רצועת עזה, לא קיבלו אפילו זנבו של שלום אלא אלפי טילים וטרור. התזה של שטחים תמורת שלום היא סחורה דפוקה שאין לה יותר ביקוש...  (לת) בוקר טוב-התעוררת? אנחנו לא ב-1991
    • 10:54
    • 02.01.12

  •   הציבור העוין החליט לא להסכים לזכות השיבה! לדרוש שתי מדינות לשתי עמים! a.a
    • 14:14
    • 02.01.12

    כשאחת המדינות היא יהודית! וגבולות ברי הגנה!
    הערבים שתקפו אותנו בכוונה להשמיד ישלמו על כך בשטחים כמו גרמניה הנאצית ועמים תוקפנים אחרים
    "כבשנו" שטחים במלחמת הגנה לגיטימית והמטרה חייבת להיות
    לא לספח ולשלוט בעם אחר כן! לספח טריטוריה חיונית

  •   אאוריקה אורח לרגע
    • 18:25
    • 02.01.12

    דמוקרטיה נמדדת לפי אמות המוסר של השמאל, אם ממשלה שמאלית קמה אז זה ניצחון לדמוקרטיה, אם ממשלה ימנית קמה אזי זה הפסד לדמוקרטיה. אני לתומי חשבתי שדמוקרטיה זה שלטון הרוב ובדמוקרטיה עקיפה העם בוחר את נציגיו ולא התקשורת או גוף פולטי כזה או אחר להלן: השמאל. אך קשה הוא הדבר לשמאלנים להשלים עם הבחירה הדמוקרטית אז הם צועקים "פאשיזם" ו"מושחתים" כי לא דעת הרוב קובע אלא דעתם שלהם

    וכבר הייתה מי שהציעה להאריך את כהונתו של אולמרט, אחד מראשי הממשלה המושחתים שישראל ידעה, רק מכוון שהיה קרוב להשיג הסדר מדיני עם הפלסטינים לא עניין אותה שהעם לא רצה שימשיך את כהונתו מסיבות מגוונות. כלומר, לא משנה מה העם חושב, העיקר שיפרוץ עלינו השלום כבר. מבחינת השמאל זאת דמוקרטיה.

    שלא יהיה פה אי הבנה, אני רוצה שיהיה שלום, גם במחיר של לוותר על שטחים, אני לא רוצה הרוגים ופצועים משני הצדדים, אך אני מבין ששלום לא יהיה כל עוד שני הצדדים לא מוכנים לוותר (כבר ראינו מה וויתור חד צדדי נתן לנו בעזה- לבושתי, הייתי בעד ההתנתקות). אני לא מאמין ב"שלום בכל מחיר" כי מי שמצהיר שהוא מוכן לשלם "כל מחיר" סופו שישלם "כל מחיר"

    לעניין הכתבה, השמאל מתלונן על סתימת פיות כי זה התפקיד שלו לקבוע מה על סדר היום ו"איך הימנים מעיזים בכלל להביע דעה שנוגדת לדעה שלהם" הרי לפי "הדימוקרטיה של השמאל" ימני יש לו שני ברירות או שהוא יחשוב כמו השמאל או שהוא פשיסט (מישהו אמר חינוך מחדש? הנאצים למדו על הגולאגים דווקא מהקומניזם- לכל מי שיטען שחינוך מחדש הוא נחלת הפאשיזם) כמובן שצריך להבדיל הרי השמאל לא שולח את הימין למחנות עבודה, אבל שלא יתהדר בנוצות של פלורליזם

53 אני מנוי הארץ אבל קורא גם ידיעות. לכו למאמרו המצויין של גלעד שרון במדור דעות. המספר על היצור האוהב את עצמו יותר מאשר את המדינה עליה הוא מופקד. רושממשלה יזראל נהנתניהו. ותשכילו.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:26
  • 02.01.12

54 ביבי מתוחכם, אבל גם טיפש. הוא מתוחכם, ולכן יצליח למנוע פירוק המאחזים עפ"י חוק. אבל הוא טיפש, כי הוא מוביל אותנו למדינה דו לאומית.  (לת) שאול
  • 09:28
  • 02.01.12

55 בגלל הניווט הגרוע של ביבי, מדינת ישראל לא תשרוד זמן רב במתכונתה הנוכחית שאול
  • 09:31
  • 02.01.12

באין תוכנית להפסקת השליטה בשטחים,ישראל תמשיך לשלוט בכח הנשק בגדה.מצב זה יחסל את ישראל כמדינה דמוקרטית מערבית. בהדרגה ישראל תהפוך לדיקטטורה המגדירה עצמה "יהודית". זה יחסל את ישראל כמדינה מודרנית, ובהתאם גם את יכולתה לפתח עצמה כחברה בטוחה ומשגשגת במאה ה-21. רוב תושביה המשכילים ובעלי היוזמה יעזבו. ישראל תישאר עם הדתיים ואנשי הימין, שחלקם מסוגלים אולי להגן עליה, אבל רובם חסרים כישורי פיתוח, מדע ותעשייה מתקדמים. כך תיחשף הדיקטטורההישראלית-היהודית לחולשה מהותית, שתביא לבסוף לנפילתה, אם בכוח מידי אויבים מבחוץ, או כתוצאה מקיטוב פנימי בין מגזרי האוכלוסיה השונים המרכיבים אותה. תהליך זה כבר החל כנראה וחלק מסימניו המקדימים כבר נראים, ובהם התרסקות החינוך וההשכלה הגבוהה, התגברות השחיתות הפוליטית, והתחזקותם האדירה של המגזרים שאינם מוכנים לשאת בנטל החברתי, הכלכלי והצבאי. סימנים ברורים של פגיעה במאפייניה הדמוקרטים של ישראל כבר בולטים על פני השטח, בהם פגיעה ברשות השופטת, ובחופש הדיבור. גם תופעות הלוואי של התעצמותם הדמוגרפית של המגזרים החרדיים, למשל הדרת נשים, מורגשים. כל אלה מעודדים את הישראלים המוכשרים והחרוצים יותר לנטוש את הספינה היהודית הטובעת.לוח הזמנים לתרחיש הנ"ל אמנם לא ידוע, אבל התהליך בעיצומו, והוא קרוב משנראה.

את הדבר הזה יודעים לא רק הפוליטיקאים והמנהיגים של מה שקרוי "שמאל", אלא ההרגשה הברורה בדבר הקטסטרופה המתקרבת היא כבר מזמן נחלתו של ה"אזרח הקטן", שכבר נקט במעשים: ביטוי ברור לתחושת האסון הקרב של האזרחים אפשר לראות בחיפוש הנואש אחרי דרכונים זרים, אירופאים ואחרים, שאנשים נוטים להאמין שיהוו מעין תעודת ביטוח אם בבוא האסון הקרב, או לעת נטישת הספינה. די להסתכל על שוק הדרכונים הזרים כדי להבין מה באמת הולך כאן.

56 היוזמה הסעודית-ערבית-מוסלמית עוזי יער
  • 09:35
  • 02.01.12

אף אחד לא אמר או אומר שהיוזמה הזו צריכה להתקבל ללא דיון. אבל אין ספק שהממשלה הייתה יכולה להצהיר שהיא נכונה להכנס למשא ומתן על יסוד היוזמה ואז לראות מה ניתן להשיג ומה לא. הערבים יודעים שישראל לעולם לא תסכים לזכות השיבה ואף איש משאל לא מציע זאת. ברור שזו דרישה דקלרטיבית וגם הערבים יודעים זאת.

57 מאמר גדול מירב. תודה. הישראלים ממשיכים בהצלחה רבה לא לאפשר למציאות לקלקל להם את החלום הרטוב. זה יסתיים באסון  (לת) ישראל לא רוצה שלום. נ-ק-ו-ד-ה
  • 09:39
  • 02.01.12

58 שלטון הימין עוזי יער
  • 09:39
  • 02.01.12

כל עוד כנופיות הימין-הדתי-חרדי-משיחי-לאומני ימשיכו לשלוט (ולצערי שלטונן מובטח לעוד הרבה שנים), שום דבר חיובי לא יקרה כאן. נמשיך להיות שנואים בעולם, החינוך יתדרדר, מע' הבריאות תדרדר, הרווחה תמשיך להיות מופרטת, נמשיל לגדל אזרחים בורים, אלימים ומתלהמים, מלחמת התרבות בין החילונים לחרדים אולי תפרוץ ממש, ואין ספק שמתי שהוא גם יהיה עימות אלים בים המתנחלים למדינה.

59 עוד אשכנזיה שלא דוברת ערבית מפרשנת לנו את הערבים ויודעת טוב מהם מה הם רוצים ולמה הם מתכוונים...  (לת) להט משיחי שמאלני
  • 09:44
  • 02.01.12

60 זה כמו "האופטימי והפסימי". . . מני
  • 09:45
  • 02.01.12

האופטימי (כל העולם) אומר חמאס מצטרף לאש"ף. . .
הפסימי (יהודי ישראל) אומר אש"ף מצטרף לחמאס. . .

61 דברים כדורבנות יוסי
  • 09:45
  • 02.01.12

את צודקת וכתבת זאת בבהירות וצר לי שאנו עוד נשלם על זה את המחיר.

62 את מי עוד אפשר לחסל? דנידין
  • 09:49
  • 02.01.12

אמנם נותרו עדיין שמות של פעילים פלסטיניים שאותם יחידות החיסול של צה"ל יכולות להוציא להורג באישון לילה, אך גם זה לא יעצור את גלגלי הזמן וההסטוריה. למען מי ובשביל מה מושכים הדגנרטים שמרכיבים את הקבינט הישראלי את הזמן עד למלחמה הבאה? האם למען עם ישראל הם נלחמים על כל שעל כמו רוויזיוניסטים וותיקים - שגם הם רובם (חוץ מעוזי לנדאו) כבר לא בחיים? עבור מי ומה אנו והפלסטינים נדרשים להקריב את ילדינו ואת רכושנו ואת שלוות נפשנו לדורות? נמאס מהאידיוטים שמשום מה בחר העם הזה לשלוט בגורלו. לא ניתן להתחמק מהמחשבה שהעם הזה ראוי כנראה שחדלי אישים לא מוסריים 'ינהיגו' אותו אל עברי פי פחת. מי שלא ישמיע את קולו ולו גם בקול ענות חלושה כמוהו כמשתף פעולה עם הפשע המתבצע לנגד עינינו. משום מה חושבים רבים בישראל שלקול האחד אין מקום ואין כוח. טועים הם.

63 את .שלומי אלדר ושאר חבריך סובלים משמיעה סלקטיווית ומבינים בהתאם רונן
  • 10:13
  • 02.01.12

חוסר הבנה מוחלט של המציאות!

64 כדאי לבדוק מי מהשליטים הערבים שהסכימו ליוזמה אשת לוט
  • 10:15
  • 02.01.12

הסעודית נותרו בשלטון בארצותיהם.היוזמה הסעודית ייצגה את המשטרים המסואבים והמדכאים ולא את העמים בארצות ערב.על כן היוזמה היתה חסר שחר ונטולת תמיכה מצד העמים הערבים.מצרים היא מקרה מבחן מובהק והעובדה שמנהיגי האחים המוסלמים חוזרים שוב ושוב על האמירה שהם לעולם לא יכירו במדינה היהודית מבהירה מה שווה חתימה על הסכמים עם המנהיגים הערבים.אגב,היוזמה הסעודית קבעה במפורש שישראל תהיה חייבת לקבל לשטחה פליטים פלסטינים למרות שהניסוח ניסה לייצר ערפול.לחמאס אין שום כוונה להגיע לשלום עם ישראל משום שחמאס נותר בהתנגדותו לקיומה של המדינה היהודית.

65 ממליץ לגב' מיכאלי לקרוא מה הם אומרים. לנוחיותך מצ"ב קישור אחד
  • 10:24
  • 02.01.12

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=448805

66 אוי נו תחזרי לקשקש על פמיניזם  (לת) שחר
  • 10:32
  • 02.01.12

67 ביום שבו ארה"ב (או ישראל) תשמיד מתקני הגרעין באיראן, היוזמה הסעודית תגווע, סעודיה מממנת מזה כ-40 שנה, את כל תנועות הטירור האיסלמיות-ערביות-פלשתיניות, וכן את כל רשת המסגדים ובתי הספר הדתיים איסלמיים,(מדרסות, בערבית), המייצרים קנאי דת איסלמים, הכל במטרה להסיט משילטונה המושחת את איבתם, כיום קם לה לסעודיה אוייב חדש, האייטולות מטהראן, אותו היא לא יכולה לקנות בכסף, יש לו מספיק כסף משלו. לכן היא כיום בעד הודנה עם היהוד, במטרה שהיהוד ו/או ארה"ב יתעשו ויחסלו גרעינית את האייטולות מטהראן. לאחר מכן היא תמשיך הלאה באותו מסלול של מימון טירור כלפי היהוד. הרי היא אמורה להמשיך ולקיים את שילטונה המושחת על שדות הנפט. SOLO
  • 10:36
  • 02.01.12

אין, ולא היה, ולא יהיה אף פעם, פרטנר פלשתיני לשלום אמיתי
מכוון שאוכלוסיה פלשתינית זאת מורכבת מאוסף חמולות ללא קשר לאומי ביניהם,
ולכן אין היא מסוגלת להרכיב הנהגה לאומית, המקובלת על כולם,
אלא רק אנרכיה שילטונית. שקיימת אצלם מאז שיבת ציון של היהוד.
- אוסף של כנופיות טירור חמולתיות,
- שלל אירגוני טירור מכל האדיאולוגיות החברתיות והדתיות.
- ממשל מרכזי מושחת עד ליסוד.

וכל אלה מקבלים מימון בשפע בכדי שישארו באנרכיה השילטונית,
ויבצעו פעילות טירור כלפי אזרחי ישראל.
המימון בא מארצות ערב, בעיקר מסעודיה ואיראן,
וגם מאירגוני האנטישמים ל"זכויות האדם" שבמערב,
וגם מממשלות ארצות המערב, ומארצות הברית, ומהאו"ם,
וגם בטימטום סמולני מסוממם, מישראל עצמה.

68 ושוב רק בהארץ... רינה הראל
  • 10:39
  • 02.01.12

צודקת מרב ,זו האמת והיא חדה עד כדי כאב. חבל שהדברים נכתבים שוב רק בעיתון של ה"משוכנעים " בלאו הכי...

69 תקשורת ממסדית? אצלנו? הלום שמאל
  • 10:49
  • 02.01.12

מעניין לקרוא שמרב חושבת שהתקשורת ממסדית, הרי רק צריך קצת לקרוא או להאזין לרדיו בכדי לשמוע שהתקשורת מייצגת את דעת השמאל ולא את דעת הרוב שבחר ממשלה ימנית.
ולגבי השינוי בחמאס, למה לא לציין שהשינוי הוצהר על ידי החמאס עצמו כשינוי זמני למספר שנים בכדי לקבל מדינה בגבולות 67 אבל אין איזכור לקץ התביעות וסיום הסיכסוך!
עד מתי תקברו את הראש בחול ותאמינו ש"עוד ויתור קטן והם יסכימו" - הם לא יסכימו לעולם לקבל אותנו כאן.
לסיכסוך הזה אין פיתרון בעתיד הנראה לעיין, מצער אבל מציאותי

70 הגב' מיכאלי תמשיך לרמות את עצמה גם בעתיד, ללא שום ספק.אבל כל אדם אחראי, שרגליו נטועות בקרקע המציאות,ברור לו לחלוטין שמדובר בהונאה, ובכוונה להשיג הישגים בלי לוותר על שום דבר, ותוך כוונה להמשיך באלימות כאשר תהיה הזדמנות לכך. התכנית הסעודית היא דוגמא נוספת של העמדת פנים של כוונה לשלום, כאשר אין ויתור כל שהוא על המטרה הסופית של השמדת ישראל.  (לת) שלמה
  • 10:51
  • 02.01.12

71 סתם התנשאות כלפי ערבים,לפרש את הצהרת החמאס כאילו היא מבקשת שלום, כאילו ערבים לא מסוגלים להציע שלום בצורה פשוטה ובהירה כמו כל עם אחר.  (לת) ששון
  • 10:53
  • 02.01.12

72 הבעיה עם חמאס היא שהוא מדבר בשני קולות, ואיאפשר לדעת למי להאמין. אפילו משעל עצמו אמר באותה נשימה דבר והיפוכו: "נעבור למאבק עממי" (מה זה עממי, אגב?) ובאותו משפט הוא אמר: "לא נוותר על המאבק המזוין".  (לת) שאול
  • 11:00
  • 02.01.12

73 אש"ף מציע טרור את זה שמענו! רס"ן בוקי
  • 11:09
  • 02.01.12

מיכאלי כהרגלה מעוותת את המציאות ומנסה להתאים אותה לחלום השלום שלה. אבל האמת היא הפוכה: אש"ף התחבר לחמאס ובכך הראה לנו שהוא מעדיף טרור ורצח יהודים ושולל את דרך השלום. אני מציע למיכאלי לקרוא את אמנת החמאס ולהבין עם מי יש לנו עסק ולא לשגות באשליות.בנוגע לשלום אמיתי אז ברור שכולנו בעד.

74 אמנת החמאס - מצורף קישור ערן
  • 11:09
  • 02.01.12

לכל אלה שמפרשים את מדיניות החמאס על סמך אמירה טקטית זו או אחרת, אני מזמין אתכם לקרוא את אמנת החמאס שעל בסיסה הוקם הארגון: http://reut-institute.org/data/uploads/officialheb/20060206Hamas%20Covenant.pdf
אחרי זה, בואו נראה אם קשה לבין למה מדינה חפצת חיים מתקשה להאמין שפניהם לשלום.
את אותה גישה נקט ערפאת בזמנו, שהתנער מהטרור השכם והערב רק כדי לקבל קצת שקט עד הפיגוע הבא.
הבעיה היא שמיכאלי ואנשי תקשורת רבים נוספים חיים בבועה התל אביבית ולא במדינת ישראל. מבחינתם הארגון שיורה על ילדי שדרות טילים במשך 10 שנים יכול להגיד מילה אחת והכל בסדר, כי ממילא זה לא בתל אביב.
חוץ מזה, זה כנראה אשמתנו כי אנחנו כובשים את עזה.
אה, אנחנו כבר לא?
אבל אנחנו שמים אותם במצור, אז זו אשמתנו!
מה, יש להם גם גבול עם מצריים?
טוב, אבל עדיין לא חזרנו לגבולות 67', עוד לא החזרנו את רמת הגולן, עוד לא הסכמנו להחזיר מיליוני "פליטים" ולא לסגת לקוי 48 (רגע, תל אביב בפנים? אה יופי אז זה בסדר).
אין גבול להלקאה העצמית של הקבוצה הקטנה הזאת שמקבלת יותר מנתח הוגן בתקשורת הישראלית. קבוצה שמחזיקה מעצמה "שמאלנית" אבל מצדיקה את הפושעים והטרוריסטים השפלים ביותר בכל הזדמנות.
עזבו את מה שהם עושים לנו, תסתכלו איך הם מיישבים מחלוקות בינם לבין עצמם ותחליטו בעצמכם.

75 רק אם הערבים יוותרו על השטחים שנכבשו ב-67 ויקחו את הפולשים הערבים לארץ ישראל עם ישראל ברובו יסכים לחוזה שלום!!  (לת) שלום אמת קודם עם בורא עולם!
  • 11:12
  • 02.01.12

76 אין בכל עיתון "הארץ" מומחה אחד לחמא"ס? אור
  • 11:16
  • 02.01.12

מה שאמר משעל אינו חדש וזו עמדת החמא"ס זה מכבר - גבולות 67 וחזרת הפליטים בתמורה ל"הודנה" (הפסקת אש זמנית) לתקופה ארוכה. אין באמירות של משעל כל דבר הנוגע להסדר שלום קבוע או להכרה בישראל, וזה לא מקרי. איך עיתון מכובד כמו "הארץ" והכותבים בו נפלו בפח? - התשובה - דיסוננס קוגניטבי ו-WISHFULL THINKING מאפיינים לא רק את הימין אלא גם את השמאל - שאני עקרונית חלק ממנו אך לא מוכן "להתעוור" למענו.

77 צודקת מאה אחוז, צריך לסגת מסיני ולעשות שלום עם מצרים ויפה שעה אחת קודם  (לת) מגלה עתידות
  • 11:34
  • 02.01.12

78 כשהערבים עומדים לקרוס הם מציעים שלום...  (לת) הסכם כתוב על קרח
  • 11:54
  • 02.01.12

79 תמימות במיטבה : בסוף - במקרה הטוב - נגיע למצבם של הקופטים במצרים דורון
  • 12:02
  • 02.01.12

ואולי תגלי לנו את הסוד השמור - מהו "פתרון צודק לפליטים" ?
3 מילים מאוד "תמימות" שהפרשנות להן היא לב העניין, אבל למה לבלבל את מוחנו ב"דקויות" כאלו

80 זו שערוריה שישראל שותקת ומתעלמת מההצהרות של חמאס  (לת) ענת
  • 12:08
  • 02.01.12

81 מבחן פשוט יותם הקסאם
  • 12:30
  • 02.01.12

כדי לדעת אם ארגון החמאס עשה החלטה אסטרטגית ופנה לדרך השלום, הוא צריך בסה"כ להיענות ל3 תנאי הקווארטט שכבר העלו זקן מרוב שנים:
1) כיבוד ההסכמים עליהם חתומה הרשות הפלסטינית (כלומר קבלת מתווה אוסלו).
2) הכרה במדינת ישראל.
3) הפסקה מוחלטת של הטרור.

3 תנאים פשוטים להוכחת תום לב של ארגון המוגדר עד עצם היום הזה כאירגון טרור, שהעלתה הקהילה הבינלאומית (ולא ממשלת נתניהו) עוד לממשלת החמאס הראשונה. החמאס סרב עד היום וסיבותיו עימו.

ביום שבו מנהיגות החמאס תודיע על הסכמתה - אז יהיה תוקף למאמר.

82 אם חס וחולילה יהיה שלום כי אז הכת השלטת תאלץ לטפל בענין הזקנים,החינוך,האשפה,הביוב,ילדים במצוקה ושאר הנושאים שאין בהם הוד והדר. רק במלחמות יש הוד והדר.  (לת) עדד
  • 12:36
  • 02.01.12

83 תכונות רעות עוברות בגנים.  (לת) פופצי-מופצי
  • 12:43
  • 02.01.12

84 הכול נכון ונבון, אבל עכשיו על הפרק סגירת ערוץ 10, ועוד יותר מכך החוצפה לכוון לעיתונאי אחד מסוים- רביב דרוקר!!! איזה כלבי שמירה יהיו מעכשיו לפי שיטת הימין? ודאי לא כלבי שמירה על הדמוקרטיה אלא יותר סתם כלבים.  (לת) נטלי
  • 12:51
  • 02.01.12

85 למקרא הכתבה עולה תחושת דז'ה וו , החיים אנו בהונגריה בתקופת השואה ומישהו מנסה לסגור דיל על דמנו .  (לת) כנראה שזה בגנים
  • 12:53
  • 02.01.12

86 מירב מיכאלי - לפני שאת מגיעה למסקנות מרחיקות לכת, אולי תקראי פעם אחת את אמנת החמאס? ערן
  • 12:53
  • 02.01.12

(נסיון שני - ראשון לא פורסם).
אני לא שולח קישור לאמנת חמאס, כי בפעם הראשונה זה לא עבר צנזורה (אולי בגלל הקישור). בכל מקרה, אני ממליץ לעשות חיפוש בגוגל ולקרוא את המסמך שמדבר על השמדת מדינת ישראל ורצח היהודים בה.
אני מציע גם להקשיב להנהגת פתח ה"מתונה" שמדברת בריש גלי על:

- סיום "63 שנות כיבוש" (אבו מאזן באו"ם!)
- איסור מכירת קרקעות ליהודים
- מדינה ערבית טהורת גזע
- אי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית
- ועוד ועוד

אלה ה"מתונים".

עכשיו נבדוק מה קורה עם חמאס:

- ירי בלתי פוסק של טילים על מטרות אזרחיות במטרה לרצוח יהודים באשר הם - ילדים בגנים ובבתי ספר, עובדים במפעלים ובשדות וכו', העיקר שיהיה דם, והרבה
- עצרת המונית לחגיגת שחרורם של רוצחי נשים וילדים
- קריאה לא רק להשמדת מדינת ישראל אלא גם לרצח היהודים בה
- חיסול (פיזי) של כל התנגדות פוליטית בשטח השליטה שלהם

השמאל של מדינת תל אביב, שמנותק לחלוטין ממה שקורה ברוב חלקי המדינה, תומך באופן אבסורדי ביותר במשטרים החשוכים ביותר שיש היום ולא מפסיק להאשים את "ביבי ושות'", כאילו שאם מירב מיכאלי ואברי גלעד היו ראש הממשלה ושר החוץ אז הערבים היו מניחים את נשקם ומכירים במדינת ישראל.

87 גבולות 67?, מרבי את מוכנה שגבול ירדן יהפך לציר פילדלפי 2, להברחת אמל"ח? תני תשובה עניינית
  • 12:53
  • 02.01.12

התנתקנו חד צדדית ומה קבלנו בתמורה?
שלום עם מי? אלו שלו מכירים בזכות קיום מדינה יהודית בארץ ישראל ושואפים להשמדת העם היהודי כמו היטלר?
פתרון לבעיית הפליטים? ראשית הם יצרו אותה כשיצאו למחלמת השמדה בנו ולא הכירו כמונו בהחלטת האו"ם ל-2 מדינות זו לצד זו. ובנוסף, פליטים? אז שיחזרו למדינתם העתידית ולא למדינתנו היהודית. מה לא ברור כאן.
אחרת המסקנה שמטרתם לכבוש מחדש את יפו חיפה עכו תל-אביב ירושלים ושאר ארצנו הקטנטונת.
יאללה תתעוררי.

88 מירב אל תניחי לעובדות לבלבל אותנו גם אל קעידה בסה"כ רוצים גרין קארד יובל
  • 12:56
  • 02.01.12

וחיזבאללה רוצים לעשות אבובים בבניאס
די עם הפרשנויות ההזויות שאין להם שום בסיס, ונובעות מהיגיון שאינו קיים בצד השני (לפיו כולנו רוצים לחיות בשלום בשלווה) למעט מוסלמים קיצונייים שהולכים ומתרבים. תתחילו להבין שמדובר במלחמת דת גדולה יותר מהסיכסוך הפלסטיני

89 תתביישי!!! תשבי את לדבר עם ד"ר להכחשת השואה שמחנך את עמו לשנאה ושכתוב ההיסטוריה  (לת) תני תשובות ענייניות
  • 13:03
  • 02.01.12

90 את כנראה גם מאמינה שהחסידה מביאה תינוקות תמים
  • 13:30
  • 02.01.12

יותר אמין להאמין לסיפור החסידה מאשר לרצון החמאס בשלום ( שתנאי מרכזי בו הוא אפילו לדברייך ״פתרון צודק לבעיית הפליטים״ ) מתברר שאמונה חזקה מהמציאות, בין שזו דת ובין שזו הכמיהה לשלום, שניהם מעוורות את המאמינים.

91 הציבור לא רוצה שלום הוא רוצה ניצחונות וניצול....פרחים בקנה ובנות בצריח...  (לת) אריק
  • 13:35
  • 02.01.12

92 מה דעתך על חגיגות ערביי ישראי לשחרור רוצחים בעסקת שליט? ממש אזרחים נאמנים!!! והפלשתינאים הם בני משפחתם ולא את, להזכירך.  (לת) ולו בן משפחתך היה נרצח?
  • 13:38
  • 02.01.12

93 ברית הדת והדם לא תיתן, צה"ל הוא השליט ופועל גם עבור תקציב זר וגם עבור עצמו  (לת) אריק
  • 13:42
  • 02.01.12

94 אשמת ממשלת נתניהו... אזרח שפוי
  • 13:54
  • 02.01.12

ראש ממשלה שמנותק ממה שקורה בעולם סביבו ושאינו יודע בעצמו לאן הוא רוצה להגיע (פרט לסוף הקדנציה) שר ביטחון שאיבד מזמן כל קשר עם המציאות הפולוטית, שר חוץ שעצם מינויו מהווה דגל אדום בעיני העולם. שביעיית שרים שמעניקה משמעות קודרת יות ר לביטוי "לשת שיבעה" . הצילו !!

95 שמיעה סלקטיביתו דר' גידי צפורי
  • 13:56
  • 02.01.12

כמו תמיד השמאל בוחר להאשים אחרים - והשמיעה הסלקטיבית שלו מעדיפה להתעלם ממה שהרשות והחמאס אומרים, כותבים ומלמדים בקול צח וברור- מטרתם אחת הדרך שונה וישראל כמדינת היהודים לא נמצאת שם

96 כמה נכון ועצוב, לא ניתן היה לנסח טוב יותר.  (לת) AB
  • 14:13
  • 02.01.12

97 מרב, מאמר קצת בעייתי ארז
  • 14:31
  • 02.01.12

לא קראת ולא שמעת שישראל והפלסטינים מחדשים השבוע את המשא ומתן בתיווכה של ירדן? לגבי היוזמה הסעודית (אגב, בעברית יש לכתוב "יזמה") -הפלסטינים בעצמם לא חתמו עליה, אז למה שישראל תקבל אותה? וגם: מתי אבו מאזן ישב לממשלת ישראל על הצעת אולמרט שעומדת ותלויה בעינה? (נתניהו לא ביטל אותה)

98 מאמר חשוב! צריך להחליף את השלטון.  (לת) אסתר
  • 14:51
  • 02.01.12

99 מדינה דו לאומית בדרך וטוב שכך  (לת) מסקנה בלתי נמנעת
  • 15:05
  • 02.01.12

100 רק במו"מ רציני אפשר ללמוד למה הפלשתינאים באמת מוכנים. למען ילדינו ונכדינו אנו חיבים לנסות את דרך המו"מ. - תודה מרב מיכאלי! אלי
  • 15:05
  • 02.01.12

אני מופתע מהמפרשנים הבטוחים שהכונות של הפתח והחמס אינן רציניות. מהיכן הבטחון והידע העמוק הזה. האם מישהו מהפרשנים האלו חזה את האביב הערבי. נראה שביבי ושות, הצליחו בשטיפת המוח שלהם.

101 הרבה יותר קל לשנוא ולהגיד תמיד לא סיון
  • 15:06
  • 02.01.12

הרבה יותר קשה וגם הרבה יותר נעלה זה לאהוב ולהגיד כן. כן לאחר, לשונה, לזר ולמוזר. כן לשלום

102 מרב צודקת - מעטים מאוד שמעו על שינוי עמדת החמאס. על מפלגות השמאל ושלום עכשו לדרוש בקול רם שהממשלה תבדוק במו"מ רציני אם אפשר להגיע לפשרה הולמת עם הפלשתינאים.  (לת) אלי
  • 15:13
  • 02.01.12

103 גם היטלר "המתון" הצהיר במינכן שאין ולא יהיו לו שום תביעות טריטוריאליות נוספות באירופה לאחר שקיבל את חבל הסודטים. והמירב מיכאלי של זמנו הריעו לצ'מברלין על ההשג המופלא של "שלום בימינו"...  (לת) יורשתו הרוחנית של צ'מברלין
  • 15:41
  • 02.01.12

104 לא רק את היוזמה הסעודית לשלום מדחיקים אצלנו. ולא רק את התפנית האסטרטגית שבהצטרפות החמאס החדש לאש"פ מנסים לטשטש בכל מיני תירוצים והסברים "טקטיים". קורא טקסטים
  • 15:48
  • 02.01.12

בכל הקשור לשלום , החברה הישראלית חיה בהכחשה ומשקיעה את כל מרצה ביצירת "יקום מקביל" מנותק מן המציאות ומן העובדות.
אבל לא לאורך ימים. כי ביצירת משטר האפרטהייד בגדה המערבית ובמהלכים האחרונים לריסוק אבני היסוד הדמוקרטיים בתחומי הקו הירוק - שמנו עצמנו על מסלול התנגשות עם הקהילה הבינלאומית. ולא יועילו הטיעונים הרגילים " אבל הם אנטישמים".
ולמי ששכח : מתוה אובמה מ-19 במאי האחרון הוא הנוסחה היחידה הקבילה בזירה הדיפלומטית. מתוה אובמה לא התאדה כמו שייחלו מנהיגי הימין. ולמי ששכח או ניסה להשכיח במה מדובר: שלום בקווי 67 עם תיקונים מוסכמים , ללא "גושי התנחלויות" ( כי פלסטין ריבונית ורציפה) וללא בקעת הירדן (כי פלסטין הריבונית גובלת בממלכת ירדן).
אלה העובדות - ולא הסיפור שאנו מספרים לעצמנו.

105 Hamas wants that you will convert to Islam Moshe
  • 15:52
  • 02.01.12

Are you willing to do it? Please, read the Hamas charter before you write articles in the paper. This will do you a lot of good

106 ואחרי שנחתום איתם שלום שוב יחזרו הפגועים ואיתם "קרבנות השלום" (הביטוי ההזוי ביותר של השמאל להרוגי פגועי התופת שאחרי הסכם השלום שנחתם באסלו).  (לת) גל
  • 15:54
  • 02.01.12

107 השמאל הוזה ולכל קוקו ריקן רואה הזמנה לשלומנה לשלום  (לת) בנצי א
  • 16:40
  • 02.01.12

108 תפסתי אותך! פסקה שניה נכתבה בלשון זכר "אם כולם כל כך מתעלמים,"  (לת) אורן
  • 16:43
  • 02.01.12

109 רגע... הציבור לא בחר את השילטון? מזה יום אחד הציבור יתעורר? כל 4 שנים אנחנו בורים את בוריינו בעינים פקוחות - ומה לעשות שהעם מטומטם ולא בוחר את מי שמירב מיכאלי שריד ביילין ודומיהם רוצים.  (לת) שליח ציבור
  • 17:18
  • 02.01.12

110 כבר חשבתי לרגע שהעובדות השפיעו - עד שקראתי את הכתבה. יצחק
  • 17:36
  • 02.01.12

החמאס, לדברי הכתבת, מכיר במדינת ישראל! המשיח מחפש את החמור כדי שיוכל להגיע מהר. הוא גם עסוק בינתיים בהשכנת סדר בסוריה, שבה האזרחים שכחו מי הבוס, אבל הוא יגיע. בטח. מרב מיכאלי מבטיחה.
לא פלא שהסמול הישראלי מתכווץ כל יום יותר.

111 כל הכבוד לך ולעיתון שמפרסם את זה שלומי א.
  • 17:48
  • 02.01.12

מדהים כמה שהעם הזה אפאתי לסימני שלום והיסטרי מסימני מלחמה. כולנו מסכימות אתך, כולל הגברים שבתכונו.

112 Hamas Offers Peace Moti
  • 18:39
  • 02.01.12

Aba Even said: Palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity . We are catching up in a meteoric speed with our cousins .We are so blind of our holy cows we will not even slow down when they cross the road. Merav Michaeli can still save us from the impending crash, but only if we respect her ingenious in-sight

113 ׳המלך עירום׳ .... ואולי גם חירש ועיוור רונן
  • 18:50
  • 02.01.12

מחזק את ידך מירב. תודה על המאמר. תמיד חשוב לשים לב לפרטים הקטנים ולמהלכים ההסטוריים או המחדלים שמביאים אותנו למקום בו אנחנו נמצאים.
אגב מקריאת חלק בהתגובות מתקבל הרושם של זלזול או התנשאות דווקא בגלל שאשה ׳מעיזה׳ להביע את דעתה בצורה כזאת בוטה... איזה תזכורת כזאת לבעיה אחרת בה אנחנו שרויים.
בכל אופן חזקי ואמצי
 

114 את מאמינה להם ? תשמעי מה הם אומרים בערבית ירדן
  • 18:53
  • 02.01.12

הפנטים המוסלמים עושים קולות כי הם מחפשים ארץ שתסכים
שהמחבל משעל לובש חליפות איטלקיות וחבריו תסכים שיגורו שם

שיקום המחבל ויגיד בקול רם בכל השפות שהם מכירים בישראל

אולי אחרי שנשמע את זה נתחיל לקחת אותך ברצינות

טוב שהסבא לא צריך לשמוע דברים כאלה

115 מאמר מעולה.  (לת) ברגמן
  • 19:33
  • 02.01.12

116 כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל  (לת) איתי
  • 19:57
  • 02.01.12

117 אל תכריחו אותי להפסיק לקרוא עיתונים. תפסיקו לשקר לי יעקב
  • 19:58
  • 02.01.12

הייתי מציע למירב מיכאלי לקרוא את ההצעה הסעודית. אני במקרה קראתי ומתרגז נורא שבא עיתונאי בעיתון הארץ ומשקר לי. כאילו להצעה שני סעיפים שאם נקבלם זה נצחון שלנו. ההצעה היא מכילה תשובות לכל מיני בעיות שהן לא כל כך (בלשון המעטה לטובתנו). בכל זאת אני מסכים עם מירב שלא היה ויכוח ציבורי בעניין ההצעה

118 צריך להתנתק למרות ובגלל שהפלשטינאים לא רוצים שלום  (לת) דניני
  • 20:44
  • 02.01.12

119 מירב הידד כתבה ישר ולעניין! מדפדפת
  • 21:02
  • 02.01.12

רק עצוב שבחלם כמו בחלם. אולי שמעו, אולי ראו, מה שבטוח: לא הבינו. כמו קרנפים גדלה עלינו חטוטרת של טמטום.

120 טוב שאת מאירה את עינינו......גם אני עומד המום מול האיפוטנציה המדינית שלנו  (לת) קיבוצניק
  • 21:27
  • 02.01.12

121 בואי אגלה לך סוד בתנאי שלא תגלי לאף אחד: הישראלים לא רוצים שלום. הם בכלל לא רוצים לנגב חומוס ברמאללה. הפלסטינים לא מעניינים אותם.הם מעדיפים לעשות קניות בלונדון. הישראלים כן רוצים שקט והם כן רוצים להחזיק בכמה שיותר משטחי ארץ ישראל [ ששש... לא לגלות!]. הדבר שגרם לישראלים לשקול את הרעיון לוותר על חלק מהשטח, היה אך ורק הרצון לקנות באמצעותו שקט. כל תיאור אחר של המציאות הישראלית משקף את המתרחש אצל קומץ הזוי קטן בלבד. מכאן שאין שום סנסציה עבור הישראלים בהצהרות הליגה הערבית וכו' זה מעניין אותנו כמו תחזית מזג האויר במוסקבה. כל זה ידוע. תפסיקו בבקשה לדמיין מציאות אחרת ולהתפלא כל יום, ולזעוק מחדש. צדקנים! די! התעייפנו!  (לת) ישר
  • 21:42
  • 02.01.12

122 שכנעת אותי.והפלסטינים השתכנעו גם כן?  (לת) אזרח קטן
  • 21:48
  • 02.01.12

123 היוזמה הסעודית? את מתכוונת לקשקוש שהסעודים כתבו לאחר פיגועי ה11 בספטמבר? חיים
  • 22:14
  • 02.01.12

תרגיל יחצני לאחר ש19 מהחמחבלים המתאבדים התבררו כסעודים, כמו כן מנהיג אל-קעידה.

124 מציעים שלום ? לא שמענו shimon saguy
  • 22:25
  • 02.01.12

כל הכבוד למרב מיכאלי שמזכירה לקוראי הארץ את היוזמה הסעודית, את ההזדמנות ההיסטורית שישראל תתקבל כמדינה נורמלית במזרח התיכון , הזדמנות שאנו מתעלמים ממנה. אריק שרון הצליח להשכיח את ההצעה הסעודית על ידי הנסיגה הכושלת מעזה.
כפי שמציינת זאת מרב מיכאלי , ההשתקה התקשורתית של הנושא , שהוא כל כך גורלי לעתידנו , גרמה להורדתו המוחלטת מסדר היום הציבורי, ועוד טוענים שהתקשורת היא שמאלנית !
אני מעריך שאם זאב ז'בוטנסקי היה חי בתקופתנו, לאור המציאות הנוכחית הוא לא היה שם מעל הכול את שמירתם בשליטתנו של יהודה ושמרון כפי שעושים זאת מר נתניהו וחבריו.

125 תקראי את עיתון הארץ, כתוב שם שהחמאס מבקש מהפתח להחרים את שיחות השולום (לינק מצורף לנחיותך) גל
  • 23:26
  • 02.01.12

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1607362

126 לא הסדר ולא בטיח....!! אבי
  • 00:21
  • 03.01.12

מירב,
מילים כדורבנות !!
ממשלת הימין ההזויה המכהנת עתה,אינה מעונינת בשום הסדר עם הרשות,כשם שתנסה גם למנוע ולטרפד כל הסכם של המערב מול איראן,
אי השקט הבטחוני/מדיני משרת אותה,כי זה גורם מאחד,מפחיד ודמוני שמסיט את דעת הקהל מבעיות הקיום היום יומיות שלו ומקנה לממשלה את המשך שרידותה..!!
כמה קל להוליך את ההמונים באף...!!

127 אני איתך מירב ! את צודקת  (לת) א.
  • 01:28
  • 03.01.12

128 ההחמצות גילי חסקין
  • 04:02
  • 03.01.12

כפי שהחמצנו את יוזמת יאנרינג, כפי שהחמצנו את יזמת רוג'רס, נחמיץ גם את ההזדמנותה באה. זו שעוד נתגעגע אליה

129 מירב מיכאלי חמאס מציע שלום astra
  • 09:36
  • 03.01.12

אינני מבינה אותך נגד מי את נלחמת איזה שלום הוא כבר יכול להציע לתת לו את כל המדינה ואת תגורי בעזה האם את מסכינה ? אני לא ראוי היה שתלחמי על בני עמך ולא טרוריסטים שבאים לחסל אותנו ם היו רוצים מדינה מזמן היה להם

130 אין שלום עם דתיים. מכל דת שהיא.  (לת) ראובן תם
  • 10:54
  • 03.01.12

131 תעזבו אתכם משלום!! את מי זה מעניין! אייל
  • 13:50
  • 03.01.12

זה לא הדבר הזה ששרים ביום הזיכרון בכיכר"לכן רק שירו שיר לשלום...!
נו שרנו כבר ..הדלקנו נרות בכיכר אפילו בכינו... מה לא מספיק?
שלום שמלום! לא מעניין !
עוד לא הבנתם ברור שרוצים רצינו ואנחנו עדיין רוצים שלום ,חלמנו על זה כל השנים אבל למי יש כח ...! יש סילים לסוף השנה בואו לקניון . אולי נחליף גם הג'יפ יש מבצעים עכשיו בהונדה .תעזבו אתכם מדברים כבדים בשביל זה יש את יום הזיכרון לא?! אנחנו מבטיחים לשיר גם השנה....בצעקה גדולה...!

132 bullshit ronen
  • 15:22
  • 03.01.12

Meirav is ignoring hamas not recognizing Israel and saying agreement is temporary and violence will resume.
Israel did Negotiate with the palestinians (Barak and Olmert) but no progress
Refugees - no solution in Israel - period
67 borders - yes with border corecctions
Old city - belongs to Israel
final claim
no army
Israel controls thr jordan valley
The solution is possible
Palestinians dont agree and are not trust worthy with their intentions

133 האמת? חיכיתי לראות את אפקט "פניני הגיגייך" על ה"גילי חסקינים" ובדקתי מה אמר משעל היועץ עבדאללה
  • 15:23
  • 03.01.12

ח'אלד בשני ראיונות שנתן - אחד לאל-ג'זירה והאחר לרשת פלסטין שניהם בתאריך בתאריך 26.12.11. את מוכנה? אז ככה תרגמתי מילה במילה בלי להשמיט דבר מעניין עמדת חמאס בנושא "ההתנגדות העממית", מה שקוראים מחאה אזרחית בדרכי שלום, כמו זו של מהטמה גנדי, כן?
אז ככה. לשאלת המראיין באל-ג'זירה: "האם אננו עומדים (כיום) בפני חמאס חדשה? שכן, כשהתייחסת (אתה, סניור משעל) לנושא ההתנגדות העממית, שחמאס באה ואומרת אני מסכימה בנושא ההתנגדות העממית, והיא מחדשת את עמדתה בעניין מדינה בגבולות 67 ושבירתה ירושלים (אל-קדס) וכיוצא בזה. האם אנו, בזמן זה של האביבי הערבי, חושפים חמאס אחרת מזו שהכרנו?"
משעל (כארבע דקות לאחר השאלה): "הנח לי לרגע, האח מחמד (המראיין) להתייחס לנושא ההתנגדות העממית שציינת. אחי מחמד, בקיצור. האינתיפאדה הראשונה היתה התנגדות עממית, אבל הלחץ שהפעיל אויבנו פיתח את ההתנגדות מן האבן להפגנה, (ליידוי) אבנים, להשלכת בקבוקי מולוטוב ועד שהיא הגיע לפעולות השהאדה (ההתאבדות). כלומר, המורשת הפלסטינית שלנו היא בעלת שורשים בנושא הפעולות העממיות, ולא רק בעקבות האביב הערבי. זו אינה אופנה חדשה. כן, אין ספק שהאביב הערבי משפיע עלינו באופן חיובי מבחינת פעולתם של העמים, אך זו מורשת פלסטינית מאז ימי השביתה בשנת 1936. אבל, האם זו חלופה להתנגדות (חמושה, אם לא הבנת...)? לא! כל עוד אנו מצויים תחת כיבוש ההנתגדות על כל צורותיה, ובראש ובראשונה ההתנגדות המזויינת [או החמושה או הצבאית, בחרי מה שנראה לך...] היא זכותנו, האופציה שלנו (החמאס והפלסטינים) וחובתנו. אבל בזמן האביב הערבי, בזמן תנועתם של ההמונים (הפעולה העממית) הפכה כמו מים ההופכים לצונאמי. פעולה מבורכת זו מביאה אותי להעריך את כח הפעולה של העמים המשנה הרבה במפת האזור. לכן, אנו רוצים להפעיל את ההתנגדות העממית, במיוחד כאשר אנו מצויים באותו מרחב משותף, אך כל האופציות מונחות בפני עמנו, אך אנו משתמשים במגוון השיטות העומדות לרשותו, בהתאם לכל שלב ובהתאם למה שניתן לעשות באופן משותף..."
הבנת, מרב? מה שסניור משעל אומר זה - אנו נמשיך לירות, לפוצץ ולהתאבד איפה ומתי שנוכל, בהתאם לכדאיות ולאפשרויות, וזה בהחלט בסדר שח'נאנות ימשיכו להפגין ולשיר כמו מהטמה גנדי...
אגב, בנושא גבולות 67 משעל שב על עמדה שגם הניה מקבל - סבבה, נקבל כל שעל שישראל תתפנה ממנו, אך לא נכיר בזכותה להתקיים....
טוף, מכל זה לדברי הבל המלהיבים לא מעט פתאים שואפי טוב? נו שוין... נו...

134 החמ"ס מציע שלום! motyper
  • 15:51
  • 03.01.12

עד היום לא נתקלתי בחוסר הבנה כמו המופיע במאמר זה. אין מדובר על שלום ואין מדובר על הכרה בישראל. כדאי להקשיב ולהאזין לדברים הנאמרים על ידי הצד השני.
אני מבין ןמכיר ברצונם לחסל את קיומה של מדינת ישראל או היישות הציונית כדבריהם- אך איני מכיר ואיני שומע- כמי שמכיר ומאזין לשפה הערבית בשום מקום בהסכמה לשלום או הכרה בישראל. אז נכון שהממשלה לא עושה כלום- אך מה יש לה לעשות מול הכוונה לחסל את המדינה? אז גבירתי הצעירה קצת העמקה והבנת הנאמר בהחלט לא תזיק אולי אף תועיל.

135 חמאס הציע שלום? מירב מיכאלי כנראה שומעת קולות  (לת) יובל
  • 16:31
  • 03.01.12

136 איזה סרט זה ? בלי שם  (לת) קולנען שפוי
  • 18:35
  • 03.01.12

137 הראיה הנכונה, אשף מתקרב לחמס ונהיה יותר קיצוני  (לת) הבנת הנקרא
  • 18:44
  • 03.01.12

138 החמס הפסיק את הטרור? את שומעת את עצמך??? yoni207
  • 19:24
  • 03.01.12

יקירתי,יש לך בעיה רצינית בהבנת המציאות. החמס מעולם לא שינה את עמדתו,זה את שפשוט לא מבינה את נושא קריצת העין של החמס לאירגונים השונים שעושים את מה שהחמס לא עושה כי כרגע זה לא ממש מתאים לו. ביננו,למה לו להסתכסך עם ישראל ולחוות חיסולים נקודתיים של צהל,אם יש לו מלוא החופן טמבלים שעושים לו את העבודה לא פחות טוב ממנו???

139 הבורות שלך מביאה אותך לכתוב כאלו שטויות. כמו עם האביב הערבי. תכתבי על דברים שאת מבינה בהם אמתי
  • 20:56
  • 03.01.12

את אמנת חמאס קראת פעם?! יש לך מושג במה הם מאמינים?! בניגוד אלייך הם לא יוותרו על כל מה שהם מאמינים בו על מנת לנגב חומוס איפשהו.
http://reut-institute.org/data/uploads/officialheb/20060206Hamas%20Covenant.pdf

140 מרב, תתייעצי בפזית - היא קצת יותר בוגרת  (לת) האיש הקטן
  • 23:24
  • 03.01.12

141 אני מצדיע לך bravo!!!  (לת) Sam
  • 01:42
  • 04.01.12

142 כן.. התקשורת ממש נמצאת בימין, זה ידוע!!!!11 עמית
  • 10:47
  • 03.12.12

לא ראוי לתגובה רצינית. יש את לאטמה ופרספקטיבה שעונים במקומי יום יום.