המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אינכם אדוני הארץ

דקות ספורות לפני שנרצח אמר יצחק רבין ז"ל להמונים שהתכנסו בכיכר מלכי ישראל, ש"האלימות היא כרסום הדמוקרטיה הישראלית". היום אפשר לומר, שהאלימות האידיאולוגית מכרסמת ביסודות הקיום של מדינת ישראל. הסכנה היא לא רק "הדרת נשים", שהרי החרדים הקיצונים פגעו גם בילד דתי שהשתמש בשבת בכיסא גלגלים חשמלי (שקיבל אישור הלכתי), וחיבלו בחנות במאה שערים שהספרים בה לא היה לרוחם. הסכנה היא לא רק "תג מחיר", שהרי הממסד של המתנחלים דורש במפגיע לגיטימציה למפרע לכל אותם מאחזים שנבנו ביהודה ושומרון תוך צפצוף על החוק והתגרות גלויה בצה"ל. הסכנה היא יותר עמוקה ורחבה. בפרפראזה על דברי יוסף לפרעה "חלום פרעה אחד הוא" - ניתן לומר, שכל התופעות הללו קשורות, ומשקפות רוע וחולי עמוק בחברה הישראלית.

החולי הזה, שממנו נשקפת הסכנה האמיתית למדינת ישראל, הוא עלייתן של קבוצות בעלות אידיאולוגיה כזאת או אחרת, אשר אינן מקבלות את מרות מוסדות המדינה ואינן רואות עצמן מחויבות לחוקיה. הן משוכנעות שאמונתן היא האמת הצרופה והיחידה, ונחושות לאכוף אותה בכוח על החברה הישראלית. תפישות אלה כוללות הן את הקיצוניות הדתית ושיגעון "הצניעות" של חוגים בציבור החרדי, הן את האידיאולוגיה המשיחית וה"אמונית" של חוגים בהתנחלויות, והן את שלילת הלגיטימיות של מדינת הלאום של העם היהודי על ידי האנרכיסטים והשמאל הקיצוני. קריאת הקרב של נטורי קרתא "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקיהם אין אנו מתחשבים" נהפכת בשנים האחרונות לנחלתם של חוגים לא מעטים, מכל המגזרים.

חוגים אלה מצויים מחוץ לקונסנסוס הישראלי ומהווים מיעוט בעם, אבל כל מי שטוען שמדובר ב"מיעוט קטן", טועה ומטעה; מדובר במיעוטים גדולים, אשר לנוכח חולשתה וחוסר נכונותה של המדינה לאכוף את מרותה על כל אזרחיה - רק הולכים וגדלים.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

וזאת הסכנה החמורה מכולן - ההשלמה, אם במישרין ואם בעקיפין, אם במעשה ואם במחדל, אם בשתיקה ואם בקריצת עין - עם התופעות הללו והחוגים הללו. ההשלמה הזאת באה לידי ביטוי בחולשה ובחוסר האונים של המשטרה, ברפיון של הפרקליטות, בהססנות של צה"ל, בסלחנות הבלתי נסלחת של בתי המשפט, ובעיקר בפחדנות של כה רבים בהנהגה הפוליטית, המעדיפים אינטרסים פוליטיים ואישיים פופוליסטיים וציניים על טובת האומה.

לא צריך להתרשם יתר על המידה מהגינויים, שבחלקם הם הצגה של צביעות. מי שמגנה ובאותה נשימה מבין את הפורעים - אין כל ערך לגינוי שלו. כפי שישראל טוענת ששום עוול או עוולה אינם יכולים להצדיק טרור, כך שום עוול, אמיתי או מדומה, אינו יכול להצדיק אלימות, התפרעות והפרת חוק. ההבנה היא תחילת ההצדקה שסופה השלמה, והיא אם כל חטאת.

נשיא המדינה תפש בחושיו הבריאים את לוז העניין, כאשר זעק: "הם לא אדוני הארץ". זה כל הסיפור - הקבוצות הללו אכן חושבות שהן אדוני הארץ. אם חפצים חיים אנחנו, חייבים להבהיר להן, במעשים ולא בדיבורים, שהשכונות שלהן - בין אם זה בבית שמש או באשדוד, במאה שערים, ביצהר, או בבילעין - הן לא שטח אקס-טריטוריאלי, הן לא יהיו אדוני הארץ והמדינה תאכוף עליהן בכל האמצעים הדרושים את ריבונותה.

Read this article in English: They are not masters of the land




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אדוני הארץ והבריונים האמיתים אלו המאפיונרים מהעליון-פרקליטות-תקשורת:הדבר הכי קרוב לטראנספורטים היה בגירוש קטיף.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 04:56
  • 03.01.12

02 מר בן מאיר, אינך צריך לשכנע את המשוכנעים גרורות הסרטן הלאומי
  • 05:19
  • 03.01.12

פרסם מאמרים ברוח זו בכלי התקשורת "שלהם".

03 , איזה יהודי לא מרגיש אדון הארץ? איזה חילוני ציוני לא מרגיש אדון הארץ? שכחתם למי הובטחה הארץ? שיש לנו זכות היסטורית? כתוב בתנ"ך  (לת) שומו שמים
  • 06:37
  • 03.01.12

04 אדוני הארץ היו חלוצי המדינה ואבות הציונות, שרביט האדון הולך ונישמט מידיהם, המפעל הציוני שלהם הולך ונירמס, הציביון לו יחלו מזמן דהה בשמש המיזרח תיכונית, כל הניסיונות להדיר את התרבות המזרחית ולהאדיר את התרבות האירופאית נופלים ברמה. והשווארמה והחומוס, והמוזיקה המטובלת בכוסברא מיבשת להם את אוי כינרת שלי ...  (לת) בראשית כוסברא
  • 07:10
  • 03.01.12

05 השמאל איננו המוסר של הארץ שפת אמת
  • 07:18
  • 03.01.12

האמת מתעוררת קמע קמע ועולה מתוך האדמה הבוצית והמזוהמת של הציונות האלילית , עובדי אלילי 'השלום' וה'ארץ' , מתוך הזוהמה הציונית צומחת האמת של התורה ומתקנת את דת הציונות גם במחיר של אלימות ופצע .
הכל הוא מהלך אחד גדול לקראת סופה של הציונות וראשית גאולת הארץ מיושביה המטמאים אותה.

  •   ל"שפת אמת" (ולשאר חסידי גור-נישט מסוגך) : מי שמטמא את הארץ הם חרדים מסוגך שסופם יהיה כסופם של אלה שנאמר עליהם "ותהי הארץ שפה אחת ודברים אחדים" ערן ארגוב
    • 10:42
    • 03.01.12

    ומי שמכנה את השלום "אליל" מוכיח שאיננו אלא מחריב ומהרס כדברי רבן שמעון בן גמליאל (מסכת אבות, א): "על שלושה דברים העולם קיים : על האמת , על הדין ועל השלום: והוכיחו החרדים שחתרו תחת אושיות מדינת ישראל מיום היווסדה שאין לא בפיהם ולא בליבם לא אמת ולא דין ואין צריך לומר ששנאת השלום שלהם אינה אלא טומאה שכן הטומאה אסורה על הכהנים והרי נאמר מפורשות בשמו של הלל הזקן (ג"כ במסכת אבות א): "הוי כתלמידיו של אהרון--אוהב שלום ורודף שלום" - וכי יעלה על הדעת שאהרון הכהן היה מרשה לעצמו להמצא - ולהיטמא - במחיצתו של מי שקורא לשלום "אליל" כמו הטמא מתגובה 05 דילעיל?

  •   ערן הענק!! תעשה לי ילד.  (לת) כצל'ה
    • 14:34
    • 03.01.12

  •   נבער עובד אלילים בעמק
    • 16:54
    • 03.01.12

    על טיפשות ועליבות מחשבה אין להגיב

  •   כל הכבוד על התגובה הניצחת לחולה הנפש מ-05... כן ירבו כמוך  (לת) לא כהן ולא נעלים
    • 20:56
    • 03.01.12

06 השוואה מופרכת קורא
  • 07:20
  • 03.01.12

להעמיד את קבוצות השמאל, כמו אנרכיסטים, כמשקל שווה לנוע ר הגבעות זו זילות של ההנתגדות אלימות.
עם כל הכבוד לאנרכיסטים - הם מפגינים במקום בו הם חושבים שצריך לשנות את מדיניות הממשלה: שיך ג'ראח, בילעין. הם לא פולשים למרחב הציבורי שאינו שייך למקום ההתרחשות, כמו אוטובוסים ציבורייים או הרחוב בבית שמש. הם אינם מדיעים לביתו של אדם, כמו הפלסטינים. מי שרוצה להתעלם מהם - יכול בקלות: רק אל תאזין לחדשות - והם אינם. לא כך לגבי החרדים שתוקפים אנשים, או נוער הגבעות שעושים אותו דבר (Pאם כי רק לערבים ולחיילים, ולשאר עוכרי ישראל).
ואם זה לא מספיק - באנרכיסטים ובשמאלנים יורים. יש ביניהם פתועים וגם הרוגים. הם נעצרים, ואם הם ערבים - הם גם יושבים בכלא.
בקיצור: כמו הטרור היהודי שיכול לצבוא מכל כיוון אבל הוא מגיע רק מימין, כך גם הפרות הסדר והפגיעה באזרחים: יכולים לבוא מכל כיוון, אבל באים רק מימין. והצגת המצב כשוויון בין אנרכיסטים לחרדים או נערי הגבעות - עושה חסד עם האחרונים, ומחטיא את המטרה כולה.

  •   כל מילה בסלע.תגובה שראויה להיקרא במלואה  (לת) שומר חוק
    • 10:23
    • 03.01.12

  •   אמת! תגובה חשובה, תיקון ליקוי במאמר שרובו מצוין  (לת) מסורתי שפוי
    • 10:38
    • 03.01.12

  •   הפוך, גוטה, הפוך! - דווקא זה החלק החשוב במאמר - אותם מגלגלי עינים שמאלנים, המסיתים את הערבים לפגוע בחיילים ובמתנחלים, מתנגדים לעצם קיומה של מדינה יהודית ב"מרחב הערבי", ומקבלים לשם כך סיוע כספי ומדיני מגורמי חוץ.  (לת) שלמה
    • 12:06
    • 03.01.12

  •   אמת. מפגיני בילעין ושייח ג'ראח הלוא יוצאים נגד התופעה המסוכנת בעיני הכותב.  (לת) נועה
    • 13:06
    • 03.01.12

  •   טעות גמורה! השמאל הקיצוני מסוכן מהימין הקיצוני כי הנזק שלו הוא ברמה בינלאומית  (לת) איה
    • 14:45
    • 03.01.12

  •   ובנוסף לדבריך, קורא, וזה אולי העיקר: לאנרכיסטים לא ניתן שום כסף מהממשלה ולחרדים ניתן גם ניתן. כאן ההבדל המהותי.  (לת) לראות את העיקר
    • 15:56
    • 03.01.12

  •   בשייח ג'ראח מעולם לא הייתה אלימות שלא מידי המשטרה. וחוץ מזה תגובה 6 - כל מילה בסלע  (לת) אורי
    • 18:02
    • 03.01.12

07 האשמה בנהג שלא זורק את הנוסעים שמשתוללים מהאוטובוס  (לת) ארם
  • 07:22
  • 03.01.12

08 הבעיה היא החוק עצמו, ומובלעותיו הירדניות והעות'מניות האקס-טריטוריאליות בשטחים מר חוק
  • 07:54
  • 03.01.12

כשיש 3 מערכות חוק- צבאית, ישראלית, ועות'מנית ירדנית בשטחים.

09 ולכן האנשים השפויים מוציאים דרכונים זרים! פשוט אין ברירה!  (לת) RR
  • 07:58
  • 03.01.12

  •   די כבר עם האין ברירה הזה. גם בארה"ב של שנות השישים לא היתה ברירה מלבד מלחמה גרעינית עם ברה"מ. אז מה? אנשים קמו וברחו? לא. תפסיק להפחיד ותתחיל לתרום להיאבק על דמות המדינה. (כמעט) תמיד יש ברירה, ובטח שעכשיו יש.  (לת) huck
    • 08:20
    • 03.01.12

10 פעם היינו מדינה בהתהוות, היום אנחנו מדינה בהתרסקות. מהרסיך ממך יצאו., וברחו  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:43
  • 03.01.12

11 מי הכותב?  (לת) סליחה,
  • 08:45
  • 03.01.12

12 בן מאיר מצהיר שיצהר אינו שטח אקס-טריטוריאלי אלא שטח ריבוני ישראלי שבו חלים חוקי המדינה. תתחדש יהודה , סוף סוף אחרי שנטשת את הציונות הדתית ורצת אחרי אחורה ואחרי קדימה , חזרת למקורך . האם זה קבוע או כרגיל רק זמני ?  (לת) נאוה סביון - יצהר
  • 08:45
  • 03.01.12

13 ברשימה הדי נכונה שלעיל יש רק אי דיוק אחד פרץ
  • 08:57
  • 03.01.12

לכרוך כמה מאות אנשי שמאל קיצוני, דוגמת המפגינים בבילעין עם מיליון וחצי חרדים ומתנחלים זו תקינות פוליטית שהופכת את כל הכתבה לבלתי אמינה. מדוע לא יפסע מייסד "גוש אמונים" שחזר בשאלה עוד צעד אחד קדימה ויתייחס לדתיים הקיצוניים, ש-99% מן ה"חולי", כדבריו, נגרמים על ידם?

14 בן-מאיר, כשהיית בממשלה לא דרשת להפסיק את מימון החרדים ונכנעת ללחץ שלהם, עכשיו אתה גיבור גדול  (לת) יש עוד כאלה שזוכרים
  • 09:14
  • 03.01.12

  •   יש גם שזוכרים את בן מאיר רץ על הגבעות ומקים התנחלויות עם זבולון המר ולוינגר אז מה קרה לפסיכולוג המהולל נהיה כמו בן זוגו דוד גלס ליקוקו של יצחק רפאל ? לא קיבלת לא בחרו אותך ?? אז קיבלת ג'וב אצל השמאלנים כמה שאתה אמין כמו כל גוויה פוליטית  (לת) בן מאיר שהיה בכנסת וסגן שר החוץ צייץ על החרדים ?? נדה עכשו הוא מתעורר זה נשמע כמו קוקריקו אחד גדול
    • 23:11
    • 03.01.12

15 המדינה הציונית גוססת. המשיחיות המדינית והחרדיות חיסלו אותה.  (לת) סוף המשחק
  • 09:30
  • 03.01.12

  •   רציתם מדינת היהודים, אז אל תבואו בטענות, חשבתם שהפלסטינאים זה הבעיה, תחשבו עוד פעם. הציונות זה לא תורה מהר סיני זה מרוסיה. איש לא מחויב לציונות או ליהדות.  (לת) בראשית כוסברא
    • 11:27
    • 03.01.12

16 מאמר מבריק בזכות הממלכתיות, לו רק יפנימו את המסר בכל הסיעות ערן לוי
  • 11:14
  • 03.01.12

חברה יכולה להכיל ריבוי דיעות ושיח ציבורי ער ופורה רק בהינתן הסכמה גורפת ומוחלטת על חוקי המשחק, על קדושת החוק ומוסדות המדינה ועל הממלכתיות כערך מוביל שלמעט במקרים הקיצוניים ביותר של היעדר לגיטימציה ממשלתית - עולה על כל ערך אחר. דעו זאת והפנימו טרם תתפורר החברה ויקרסו יסודות המדינה השומרת על קיומנו ועל הסדר והשלווה ונהפוך למדינה נחשלת כמו באפריקה.

17 ומי הוא זה שמזהיר אותנו ממרד ואי ציות לחוק ולאמנה החברתית המשותפת? האיש שהוא וזבולון המר מייצגים את תחילתה של תקופת כיבוש הזירה הציבורית ע"י מורדים מתפרעים, בוזזי קרקעות, שהקימו את תנועת התנחלים שהעלתה את הימין הקיצוני לשלטון וחיסלה בכוונה תחילה את תנועת המפד"ל, הועל המזרחי והקיבוץ הדתי המתון ושהיווה גשר בין חלקי העם.הזוג שהתקנה בציונים החילוניים ולימד את אחיו הדתיים כי לאומנות היא מפלטם של מקנאים חסרי תוכן בחייהם. במקום להביע חרטה הוא מטיף מוסר, ומכה על חזה האומה במקום על חזהו.תי  (לת) עדה רבון
  • 11:31
  • 03.01.12

  •   אבל מאז שינה את דעתו וחזר לשפיות. יש להעריך יותר אנשים כאלה  (לת) קאטו
    • 13:57
    • 03.01.12

  •   מודה ועוזב ירוחם דוד אלויה
    • 07:19
    • 04.01.12

    נכון הוא והאמר הרסו את המפד״ל יצרו קרע שחלחל לכל שכבות הציונות הדתית שהתחרדה היכן נוער בני עקיבא הנפלא בנים ובנות יחד כל זה נעלם בגין ההקצנה, ברוך משנה העתים והזמנים

18 יש לדבר פתרון פשוט ויעיל: דן
  • 11:36
  • 03.01.12

להפסיק לממן את הפרזיטים החרדים. שיבקשו מימון מהרבנים המטורפים שלהם. לא מדובר פה על הדרת נשים. מדובר במאמציהם הבלתי נלאים שלהחרדים להפך את ישראל למדינת הלכה חומיניסטית. צריך לסלק מן השלטון את הממשלה שנותנת לזה יד.

19 יש לך כוונות טובות אך כדי ל"אזן" את דבריך גלשת, איך לא, לדמגוגיה ריקה מה שייכת בילעין לעניין פורעי החק בתוך מדינת ישראל?
  • 11:37
  • 03.01.12

ראשית, תושבי בילעין חיים תחת כיבוש והם מוחים על גזילת אדמותיהם. הם אינם חייבים דבר למדינת ישראל וזכותם להלחם למען השבת הגזלה. יתר על כן, בית המשפט העליון פסק לטובתם והיתה זו המדינה שעברה על החק עם הקמת הגדר בשטחם. תודות למאבקם, שבית המשפט מצא צודק, הושבו להם חלק מאדמותיהם ומדינה נאלצה להעתיק את הגדר בעלות בלתי נסבלת שהיתה יכולה להיטיב עם עניי המדינה. זכור, הבקורת שלך יכולה להיות מכוונת רק לאזרחים שנהנים מזכויות מלאות. את גם יכול לחסוך מאתנו את דברי ההתחסדות וההתרפסות של נשיא המדינה

20 אפילו את הפלסטינים לא הצליחו לדכא בכח, אז את החרדים?! את המתנחלים?!  (לת) קל וחמר
  • 11:43
  • 03.01.12

21 מילים יפות אבל הן כמו לחיצה על דוושת הדלק ב-"ניוטראל". לדיבורים היפים האלה על פורעי חוק אין שום משמעות, כאשר הממשלה פורעת חוק ולא מגיעה להסכם שלום עם הפלסטינים, לא מסדירה את מעמד השטחים הכבושים ולא דואגת לעם שמחר בה אלא לעצמה.  (לת) לפקוח את העיניים!
  • 11:49
  • 03.01.12

22 יש רק פתרון אחד: מרי כנגד ממשלת חרדים/ימין/ליברמן  (לת) צביקי
  • 12:33
  • 03.01.12

  •   "מרי נגד הממשלה"?! מנין גנבת את הסיסמא הזאת? הלא מן החרדים ומן נמתנחלים?  (לת) חחח
    • 14:08
    • 03.01.12

  •   "יש רק פתרון אחד: מרי נגד הממשלה". מענין מאיפה לקחת את הרעיון. זאת אמירה רווחת בין חרדים קצוניים ומתנחלים קצוניים. כולכם, אם תרצו מרי- אין זו אגדה, צריך רק מלחמת אזרחים כללית.  (לת) הצחקתני
    • 15:42
    • 03.01.12

23 In one word: Pakistanization  (לת) Gen. Zia, Punjab
  • 12:47
  • 03.01.12

24 אחרי שנאכוף את חוקי הבניה במגזר הערבי, יהיה נכון לאכוף אותם גם על נוער הגבעות. מי שמפחד מאלימות ערבית ולכן נמנע מאכיפת החוק במגזר הערבי, משדר לאנשי תג מחיר שזו השפה שמבין השילטון.  (לת) סדר צריך להיות
  • 12:55
  • 03.01.12

25 קשקשן השמאל נלחם ב'תופעות' לא נגדן – פוסט ציונות אינו בטוי גנאי  (לת) מדינת כל אזרחיה(המאה ה21)
  • 13:37
  • 03.01.12

26 ואיך כבודו מדבר על מדינת הלאום של העם היהודי כשאנו צועדים לעבר מדינה דו לאומית  (לת) המציאות החדשה
  • 13:41
  • 03.01.12

27 "רוע וחולי עמוק בחברה הישראלית"=תמצית הכתבה. אדוני הארץ הם אלה שממשלת האפסים מתרפסת לפניהם ומוכרת את מדינת ישראל תמורת עבור קולותיהם  (לת) כנופיות הבני בליעל חושפים את ערוות מפלגת האלקינים
  • 14:00
  • 03.01.12

28 "רוע וחולי עמוק בחברה הישראלית"=תמצית הכתבה. אדוני הארץ הם אלה שממשלת האפסים מתרפסת לפניהם ומוכרת את מדינת ישראל תמורת עבור קולותיהם  (לת) כנופיות הבני בליעל חושפים את ערוות מפלגת האלקינים
  • 14:01
  • 03.01.12

29 ומתי הרוב יבין שהכוח הוא בידיים שלו? מתי הרוב יפסיק לתת לשוליים לקבוע?  (לת) נגה
  • 14:38
  • 03.01.12

30 אוי לנו מן הצבועים גרועים המה מן הימינים הנאלחים
  • 15:18
  • 03.01.12

צביעותך, בן מאיר, זועקת לשמים!

מדוע אתה משווה את פושעי הגבעות לאנשים הטובים בבילעין, אשר עם כובש גוזל את אדמותיהם ברשעות שאין לה אחות בכל העולם כולו, ולאחר מכן משסה בהם את קלגסיו - כאשר כל שהם מבקשים הוא להביע מחאה על מעשה הגזל הנפשע.

  •   "אריק" סתם שונא קשקשן . יישוב הגבעות זה מעשה טוב , לא פשע. הניאו פשיסטים מאירופא שפועלים בבילעין יחד עם מטורפי שמאל הם הפושעים.  (לת) רונה ברק
    • 20:11
    • 03.01.12

31 ברגע שהכנסת את 'האנרכיסטים מהשמאל הקיצוני' למשוואה אחת עם מסוכני הימין, הפכת את המאמר שלך לבדיחה ריקה  (לת) אחד בירושלים
  • 15:29
  • 03.01.12

32 מילים כדורבנות  (לת) א
  • 18:48
  • 03.01.12

33 הו, האיזון הקדוש - למה לא להשמיץ את פעילי השמאל הקיצוני ולהאשימם בטרור א
  • 19:00
  • 03.01.12

אין ולו הוכחה או ראיה אחת שפעיל שמאל השתתף ביידוי אבנים, ודאי שלא בתקיפת חייל או אזרח, בבילעין או בכל מקום אחר. גם אם היה, היה מדובר בתופעה מבודדת, הרבה יותר שולית מאשר מעשי "תג מחיר", ואפילו הפעולות של הקיצונים מקרב החרדים. מה לא נעשה כדי שלא יאשימו אותנו באנטי-חרדיות או באנטי-ימין - נבצע דה-לגיטימציה למי שאוחזים בדעה מסוימת ומביעים אותה, ואף, רחמנא ליצלן, מפגינים בעדה עם פלסטינים (!).

החוק אוסר על הסתה לגזענות ועל הסתה לאלימות או לטרור. הוא אינו אוסר על הבעת עמדה השוללת את הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית או כמדינה דמוקרטית. אין שום פסול במי שמביע דעה (בדרכי שלום) לפיה מדינת ישראל צריכה לשנות את הגדרתה ולהיות מדינה דו-לאומית, למשל - אם כי כמובן שאפשר להתנגד להצעה זו. וכאן אפילו לא מדובר בכך, אלא במאבק נגד הכיבוש, שאם כבר הוא זה שנוגד את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

34 הם ללא ספק אדוני הארץ האמיתיים לפי מבחן המיליארדים הזורמים למגזרים טפיךיים הם אדוני הארץ וכל האחרים העבדים שלהם  (לת) א
  • 19:04
  • 03.01.12

35 לכל אלו שנתקעו בשנת 95 דווקא לא
  • 19:10
  • 03.01.12

ההסתה האמיתית, היום יומית והילדותית היא של אנשי תקשורת שחיים בממלכה מנותקת ומצומצמת בשפלת ישראל. הם מתבהלים מאיזה תסריט זוועתי שהם בנו לעצמם על סמך התנהגותם של קציוניים חסרי קול, חסרי סמכות וחסרי דרך ארץ. שוליים יש בכל חברה. תרגעו

36 שורש הבעיה הוא ראש ממשלה ושרים שכל עניינם הוא להשאר בשלטון. עבור מטרה זו הם מאפשרים לכל הכוחות ההרסניים בחברה הישראלית להשתולל ולהשיג את מבוקשם על חשבון דמוקרטיה וערכים חברתיים בסיסים שנעלמים מידי יום. נתניהו משקר לכלם וכל הזמן ובעוד זמן קצר נמצא עצמנו במדינה דו לאומית כאשר הרוב הקובע יכלול דתיים וערבים. בזה יממש את לאומנותו, אף שעל. אילן
  • 19:59
  • 03.01.12

הטמטום חוגג. הם אינם רואים את הרעה שתבוא על מדינת ישראל. משתמשים בסיסמאות לאומניות ריקות, ואנחנו בדרך לאבדון. יש לשים קץ לכיבוש ולחזור לשפיות

37 מי שידחה את החרדים יקבל את חמס במקומם.בעיה.  (לת) אברהם וינשטיין
  • 21:00
  • 03.01.12

38 גם חכם, גם אמיץ לומר את האמת חנה חורש
  • 22:52
  • 03.01.12

יהודה בן מאיר, עם כל ההסטוריה שלו, מעז לומר לנו את האמת העירומה והמכוערת . אז כל הכבוד על האומץ לומר את האמת בימים חשוכים אלו. אולי הוא ושכמותו הם האור בקצה המנהרה החשוכה

39 הם כן אדוני הארץ- העובדות בשטח מדברות  (לת) אורון
  • 23:20
  • 03.01.12

40 יהודה איש קרנות סופר סתם
  • 00:57
  • 04.01.12

צעק צעקה גדולה ....ואין משיב...ואין מלך בישראל..יש ריקנות, שוחד,מלקוח,
פלסטר,הדוניזם, נרקיסיזם...וצילומי סופר טנקר...ושמש העמים
זו התולדה של ההפקרות...שוב יוקר המחיה משתולל ..שוב הדלק מתייקר..
שוב החשמל עולה בדמיו...ואין עוקב ומפקח...העיקר רסן השלטון...ומס שפתיים
רק כך הליכוד יכול ..ואין שני לו... ולנו נותר לזכור

41 חזק וברור משה מטבריה
  • 05:07
  • 04.01.12

יישר כוח ר׳ יהודה

42 אדוני הארץ ליבן אלכס
  • 11:36
  • 04.01.12

אני שלם לגמרי עם זעקתו של בן מאיר. אך הייתי רוצה לחדד משהו בדבריו וכך לא יהייה צריך להפוך את המדינה ואת השילטון לערך עליון ועדיין לשמר את רוח הטענה ואולי אף ולהעמיד אותה על בסיס יותר הומניסטי. כיבוד החוק ומוסדות המדינה אינם ערך עליון בעיני אבל כבוד האדם וחירותו הם בעיני הבסיס לחיים חברתיים, וזה קודם לכל אידאולוגיה, חילונית או דתית. ולכן גם דמוקרטיה נזהרת מעריצות הרוב.
לשם כך אני מבקש להעזר באנליטיקאי הבריטי ויניקוט. ויניקוט נתן משמעות רבה לרכיב התרבותי בחיי האדם והחברה ולמרחב שבו מתקיים המימד האנושי הזה הוא קרא מרחב ביניים. המרחב הזה כולל בתוכו את כל החיים הרוחניים המשמעותיים לאדם ובתוך זה אומנות, דת וכול פעילות יצירתית אחרת. כולם לגיטימיים בתנאי שאף קבוצה לא תיקח לעצמה את הזכות להפוך את האמונה הפרטית שלה לחוק המחייב את כולם. כך נוהג הפסיכוטי וזה שיגעון ובשיגעון הזה מדינתנו לוקה היום והשלטון הנוכחי הוא ממפיצי המחלה המסוכן ביותר.

43 כפי שאמרתי שלשום David Miller
  • 16:29
  • 04.01.12

הם היו תמיד אדוני הארץ. קצת חבויים בהתחלה, אבל עם הזמן, הם ידעו איך לשחק את משחק הכוח והכוכניות, ובמיומנות רבה יצאו ממחבואם. כל עוד הדת לא מופרדת מהמדינה, ישראל תמשיך לגסוס מהגנגרנה הרוחנית, כמו שאפשר לראות בתרבויות אחרות שנשדדו ונרצחו בשמות כל מני אילים. היהודים, "עם הספר" שמתהדר בתדמית של חכמים יותר מהאחרים, לא הצליחו להבין זאת, ומדינת ישראל משלמת על הטמטום וההתעלמות הזאת בחייה. כמה חבל. במדינת ישראל של היום, סולם הערכים השתנה ללא הכר. לוחמים, נעדרים, חללים, נכים, שהיו בבת עינה של מדינת חלומות, הפון מקומם לישיבות ומחראות של בזיון שמתקשטים במגני דוד צהובים על חשבון זכרם של הנעדרים והחללים שהודות לדמם הם מגהקים ומפליצים בפרצופה של המדינה. בושה ? או צורך חולני של בזיון ? את זה אני משאיר לכם לבחון עם הפסיכיאטר שלכם.

44 אין כבוד לשום חוק, זה לא רק שאלה של שמאל-ימין. הישראלים תופסים את החוק כמו שתפסו אותו היהודים במזרח אירופה: זה של הגויים וצריך לתחמן ולקמבן. נועם, תל אביב-יפו
  • 21:19
  • 04.01.12

כמה אנשים נוסעים שלא מעל המהירות המותרת בכביש בינעירוני? כמה נותני שירותים לא עובדים לפעמים בשחור? מי משלם ביטוח לאומי עבור עוזרת הבית? כמה מרפסות סגורות ודירות מוצלות אשכרה קיבלו היתר בנייה? לכמה מהרשתות שנשארות פתוחות בלילה יש היתר לזה? ואלה לא תקנות שהציבור לא יכול לעמוד בהן (ואגב, יש ארצות שבהן משנכנס החוק שאוסר על עישון בברים, אנשים יצאו לעשן בשלג בחוץ, לא הפילו על המאבטח לעמוד בשמירה מפני פקחים) אלא תקנות בסיסיות של חברה מתוקנת. אנחנו חברה של תחמנים וקומבינטורים, וההתנחלויות הן רק סימפטום אחד של היחס הכללי שלנו לחוק.

45 Haha. I woke up down today. You've chreeed me up! Auth
  • 12:59
  • 23.02.12

Haha. I woke up down today. You've chreeed me up!