המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

רעות מחפשת משמעות

רעות היא תלמידת י"ב בבית ספר בחבל מודיעין. אינני מכיר אותה אבל מותר להניח שהיא תלמידה טובה ובת מסורה, יש לה ודאי סמארטפון וחשבון בפייסבוק, היא אולי לובשת מותגים והולכת למועדונים, כרוב חבריה. אבל רעות חיפשה עוד משמעות לחייה, והיא מצאה אותו ב"נוער מג"ב". "זה נותן לי ערכים", סיפרה בשבוע שעבר לכתבת "הארץ" לענייני חינוך, טלילה נשר, "אני אוהבת ללכוד שב"חים".

אין להלין על רעות, שאולי היא נערה מקסימה ושוחרת טוב, וגם לא על עשרות חבריה שטופי המוח בתנועת הנוער החדשה. ככה זה כשמכניסים קצינים לבתי הספר, ככה זה כשחברה מזדהמת. בא קצין מג"ב לבית הספר, סיפר על חילו, התהדר ב"עבודת הקודש" ופיתה את התלמידים להתנדב לשירות ה"ערכי". ההורים בטח גאים ברעות ובחבריה לנשק - הם כבר מסתובבים עם אם-16 - ודאי גם המורים מרוצים משיעור המולדת הזה וכמותם גם ראש המועצה. בזמן שרוב חבריהם מבטלים זמנם במסיבות, חברי תנועת הנוער החלוצית הזאת יוצאים למשימות הלילה שלהם. לנוער הידד.

מי ששלח אותם ל"נוער מג"ב" הוא שמעורר שאט נפש. מי שפיתה אותם לכך, מי ששטף את מוחם ושלחם למשימות הלילה הנבזיות הללו השחיתם לבלי תקנה, אולי. לו הייתי אביהם, הייתי אומר להם: מוטב לכם שתבהו בהבלי הטלוויזיה, שתקשקשו את עצמך לדעת בפייסבוק או שתרקדו עד אובדן חושים במועדונים - רק לא "נוער מג"ב". את תנועת הרקב המוסרי הזאת צריך לפרק, ומיד.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הטורים, הדעות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

משמר הגבול הוא מהחילות הבעייתיים ביותר שהקימה ישראל. חלק גדול מלוחמיו, לא כולם, בא משכבות המצוקה של החברה, בני עולים, עניים ומיעוטים, שמכלים את תסכוליהם החברתיים בחלשים מהם, הפלסטינים. לא במקרה בחרה ישראל לשלוח דווקא אותם אל קו החיכוך הזה בשטחים, לא במקרה זהו החיל האלים ביותר שנגד שוטריו מתקבלות התלונות הרבות ביותר. אבל גם אם נניח שמג"ב הוא רע הכרחי, מה, לכל הרוחות, לו ולתנועת נוער? מה לו ולערכים? ולמה צריכים נערות ונערים ישראלים לקבל את מנת הארס והזוהמה הזאת עוד לפני שירות החובה שלהם, שגם הוא משחיתם לא במעט.

במג"ב לא יספרו להם מיהם ה"שב"חים" שהם כל כך נהנים לצוד בלילות. ובכן, מדובר בבני אדם, כמוהם, כמו הוריהם. ואם לא די בחדשה המרעישה הזאת, כי אז נספר להם שמדובר בעלובי החיים, שאין להם כל דרך אחרת לפרנס את משפחותיהם זולת להתגנב לישראל באישון ליל, לשבור בה שבר. זו מטרתם היחידה של כולם כמעט. על כך הם חיים כחיות וניצודים כחיות - בזמן האחרון אפילו משתמשים בחיות כדי ללכדם: צה"ל ומג"ב משסים בהם את כלביהם. הם מסתתרים בשלדי בניינים ובנקיקי סלעים, בחום ובקור, חוזרים לבתיהם רק אחת לכמה שבועות, מאימת מג"ב. הם בקושי רואים את ילדיהם, שלמענם הם מסכנים את חייהם ומשפילים את כבודם עד עפר.

קבלנים ישראלים מנצלים את מצבם ומשלמים להם שכר חרפה, לעתים גם מלינים אותו, או לא משלמים כלל. גם כשהם מעזים לתבוע את מעסיקיהם, כמו שניסה באחרונה הפועל מוחמד דראביע מהעיירה דורה לעשות, הם נעצרים על שהייה בלתי חוקית: דראביע נדון ל-20 ימי מאסר, למרות שנשלח בידי משטרת קרית ארבע להגיש תלונה בקרית גת; אולי נוער מג"ב עצרו.

מי ששולח תלמידי תיכון לצוד את אותם מסכנים מתחיל את המיליטריזציה שלנו ואת הדמוניזציה והדה-הומיניזציה של הפלסטינים מוקדם מדי; די לנו במה שמעוללים להם בצבא. מי שרואה בפעילות כזאת "מוטיווציה", שהיא אצלנו שם נרדף רק לצבאיות, חייב להשיב על השאלה: מוטיווציה למה? לציד אדם? תראו מה אנחנו מעוללים לבני הנוער (ולנו): במקום לעודד מוטיווציה לעזרה לזולת, להתנדבות אזרחית או ללימודי דמוקרטיה וזכויות אדם, אנחנו שולחים אותם למג"ב. מוטב כבר שישובו לחיי הריקנות. הם עדיפים בהרבה על "נוער מג"ב" הזה.

Read this article in English: Reut seeks meaning in her life




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל מילה בסלע!  (לת) יוסי
  • 04:55
  • 08.01.12

  •   כבר אין משהו מקורי יותר לומר חוץ מכל מילה בסלע? די עם זה. תהיה מקורי. תהיה מענין.  (לת) צביקי
    • 12:10
    • 08.01.12

  •   אכן, יוסי צודק - מילה בסלע, שתיקה בתרי. תרגום לשרידי השמאל שאינם מבינים את פירוש המילות: הכוונה היא שכל מילה שווה שקל, נגיד - ושתיקה שווה שני שקלים. כלומר, יוסי בעצם אמר ללוי שעדיף היה שישתוק, למרות שהתכוון ההפך, כי ממש כפי שיוסי לא מבין את המציאות, יוסי גם לא יודע עברית. מצד שני, לאיזו אינטילגנציה כבר ניתן לצפות אצל מי שמגיב כך על מאמר כה נבזי, שברוב נבזות נטען בו כביכול פעולות מג"ב - שנועדו למנוע פיזית את שחיטתו של כותב המאמר, ולולא אותן פעולות אכן היו נשחטים רבים בנו - הן "נבזיות", לא פחות ולא יותר. בעיני גדעון לוי יש לשער שגם לוכדיו של בני סלע, לחופש נולד, הם "נבזים"... שלא לדבר על הלוחמים שחיסלו את בן לאדן. לפושעים בעיניו יש את הזכות המלאה לפשוע. השוטרים הם נבזים. אין כאן כלל מה להוסיף. צונזר פעמיים. נשלח בשלישית. 15:32. מודרניסט .
    • 15:34
    • 08.01.12

    אכן, יוסי צודק - מילה בסלע, שתיקה בתרי. תרגום לשרידי השמאל שאינם מבינים את פירוש המילות: הכוונה היא שכל מילה שווה שקל, נגיד - ושתיקה שווה שני שקלים. כלומר, יוסי בעצם אמר ללוי שעדיף היה שישתוק, למרות שהתכוון ההפך, כי ממש כפי שיוסי לא מבין את המציאות, יוסי גם לא יודע עברית. מצד שני, לאיזו אינטילגנציה כבר ניתן לצפות אצל מי שמגיב כך על מאמר כה נבזי, שברוב נבזות נטען בו כביכול פעולות מג"ב - שנועדו למנוע פיזית את שחיטתו של כותב המאמר, ולולא אותן פעולות אכן היו נשחטים רבים בנו - הן "נבזיות", לא פחות ולא יותר. בעיני גדעון לוי יש לשער שגם לוכדיו של בני סלע, לחופש נולד, הם "נבזים"... שלא לדבר על הלוחמים שחיסלו את בן לאדן. לפושעים בעיניו יש את הזכות המלאה לפשוע. השוטרים הם נבזים. אין כאן כלל מה להוסיף. צונזר פעמיים. נשלח בשלישית. 15:32.

  •   "כל מילה בסלע" - בעברית תקנית ולא עילגת פירושו:  (לת) כל מילה שווה פרוטה. אבל קלישאות לעוסות הם לחם חוקם של הטובקיסטים העבריים.
    • 15:49
    • 08.01.12

  •   במקום להתחכם אריה
    • 20:09
    • 08.01.12

    אולי תיישם את הנאמר במשפט שאתה מיטיב כל כך להסביר.

  •   ואתה לא מתחכם?  (לת) מיץ פטל
    • 23:21
    • 08.01.12

  •   כשאין לך תגובת נגד רצינית להגיד למישהו ... מה זה משנה?
    • 16:52
    • 10.02.12

    ... תקן את השפה שלו

02 המצב מייאש והוא רק הולך מדכי אל דכי אורי
  • 05:17
  • 08.01.12

ואני עוד נחשב לטיפוס אופטימי

  •   משאל מכון "גאלופ": ישראל בין 8 המדינות הראשונות בעולם בתחום הרווחה האישית - לנביאי החורבן (תמורת תשלום) מהסמול
    • 08:22
    • 08.01.12

    "באפריל ערך מכון "גאלופ" משאל - שנועד למדוד את רווחת בני האדם ברחבי העולם - ושאל אם הם משגשגים, נאבקים או סובלים. 67% מהישראלים השיבו שהם משגשגים. ישראל דורגה בין שמונה המדינות הראשונות בעולם בתחום הרווחה האישית, לפני ארה"ב, בריטניה ומדינות רבות אחרות."
    (ציטוט ממאמרו של משה ארנס כאן באתר)


  •   מדחי אל דחי, חביבי. מדחי אל דחי! ראה הערותי לכתיב שלך בכתה ז'.  (לת) המורה זהבה
    • 09:14
    • 08.01.12

  •   למצטט גאלופ...אתה יודע מי משגשג?הבסטונרים,מנהלי חברות כ"א שסוחרים בבני אדם,מהגרים מרוסיה שמחלקים בהמוניהם בבגדים אדומים תחת כל עץ רענן את החינמון של ביבי-בוחרי ימין בורים שלא מבינים מימינם ומשמאלם, ומסתפקים או בפירורים או שלא מבינים איך עושרם המושחת יביא בסופו של דבר לבניית 120 כלובים, לא אחד כמו במצרים. רווחה אישית-הצחקת.תתעורר מהאשלייה/רעל שמוכר לך הימין.  (לת) אזרח
    • 10:48
    • 08.01.12

  •   בחודשים ינואר-יוני 2011 נרשמו כ-1.8 מליון יציאות לחו"ל-עליה של 5% לעומת 2010. מתוכן 1.6 מליון היו בדרך האוויר (עליה של 9% לעומת 2010). (נתונים מאתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) עליה של 9% בטיסות לחו"ל
    • 11:21
    • 08.01.12


  •   העליה היא במספר היציאות לחו"ל. לא במספר האנשים שיצאו לחו"ל. על רקע העובדה שהייתה עליה במספר האנשים שעברו מהמעמד הבינוני למעמד הנמוך, סביר שמספר הנוסעים לחו"ל ירד. פשוט אלה שטסו - טסו יותר פעמים.  (לת) תעמולה דמגוגית
    • 12:46
    • 08.01.12

  •   ומה הקשר לשגשוג זה ולמצב הנורא בשטחים הכבושים?  (לת) עוזי יער
    • 12:58
    • 08.01.12

  •   רק לי ה"אזרח" שהסית פה לרצח חברי הכנסת ב10:48 מזכיר את מרגלית הר שפי? אבל למדנו משהו מאז 1995. נקרע לגזרים את חייהם של מסיתים לאלימות כמוהו בבתי משפט ובתי כלא. לא מאמין, "אזרח"? חכה לנקישה בדלת. היי, מרגלית!
    • 15:38
    • 08.01.12

    רק לי ה"אזרח" שהסית פה לרצח חברי הכנסת ב10:48 מזכיר את מרגלית הר שפי? אבל למדנו משהו מאז 1995. נקרע לגזרים את חייהם של מסיתים לאלימות כמוהו בבתי משפט ובתי כלא. לא מאמין, "אזרח"? חכה לנקישה בדלת.

03 זו מטרתם היחידה של כולם כמעט - שימו לב ל"כמעט" מנחם
  • 05:41
  • 08.01.12

" לפרנס את משפחותיהם.... זו מטרתם היחידה של כולם כמעט" - בואו אתרגם לכם: כמעט , משמעותו שחלקם מבצעים מודיעין לפני פעולת טרור, כמעט פרושו שחלקם מגניבים אמצעים לפעולת טרור, כמעט פרושו שחלקם יבצעו (וביצעו) בפועל טרור דרך המסלול הבטוח למוקדי האזרחים

  •   מנחם, נכון, אתה צודק. אבל האם הטיפול בכך זו עבודה לנערים בני 16? (או 18, למען האמת...)? יניב
    • 08:53
    • 08.01.12

    גדעון לוי כותב במפורש "אבל גם אם נניח שמג"ב הוא רע הכרחי, מה, לכל הרוחות, לו ולתנועת נוער? מה לו ולערכים? ולמה צריכים נערות ונערים ישראלים לקבל את מנת הארס והזוהמה הזאת עוד לפני שירות החובה שלהם, שגם הוא משחיתם לא במעט.".


    אחלה, אין ברירה, צריך להעמיד אותם במחסומים, בשמש, להשפילם, למנוע מהם פת לחם, לעיתים להכותם, לעיתים לחקור באכזריות, להצטלם איתם כשהם כפותים, לשנוא אותם, אחלה, הכל נכון. אין ברירה, יש טרור, אנחנו חייבים להתייחס לכולם משל היו פצצות מתקתקות. בסדר, ניחא.


    אבל למה לעשות זאת בעזרת ילדים בני 16 ולא בעזרת גברים ונשים בסביבות השלושים שנבחרים בקפידה, מקבלים שכר הולם ופיקוח וליווי פסיכולוגי מתאים? היית שולח את רעות לעבוד כבלשית במחלק המוסר של מרחב ירקון? היית שולח אותה להיות סוהרת באגף למבצעי מעשי אונס חמור? השתגעת?

  •   גם אם מה שאתה אומר היה נכון, זו לא סיבה לשלוח ילדים לעצור אותם.  (לת) שאול
    • 09:09
    • 08.01.12

  •   תאמין לי שלא נותנים לבני 16 עידו
    • 09:44
    • 08.01.12

    ללכוד טרוריסטים או אנשים מסוכנים. אני אומר לך בפירוש שמה שייתנו להם לעשות זה להתעסק עם אותם 98% שגדעון הזכיר.

  •   ומטרתך היא? איל
    • 11:35
    • 08.01.12

    להסיט את הדיון לפופוליזם? אנחנו יודעים שיש מחבלים.
    יתרה מכך- אם חלקם אכן מבצע פעילות מקדימה לפעילות טרור ואפילו שוקל לבצע פיגוע בעצמו- ילדים בני 16 מתנועת נוער הם אלה שצריכים לתפוס אותם?

04 החוצפה הבלתי מתכלת, שיש לאדם המטיף נגד השרות בצ.ה.ל, מרצה בחו"ל נגד פעולות הצבא, לתת חוות דעת מקצועית על איכות החיילים במג"ב.  (לת) מנחם
  • 05:58
  • 08.01.12

  •   מנחם 04 מגב לריצפה
    • 08:40
    • 08.01.12

    מה חדש בזה?ידוע שהם אוסף של כלומניקים הרודפים אחר ילדים.לא צריך להיות מומחה כדי לתת חוות דעת עליהם;מספיק לראותם.גם "לוחמים"!

  •   מנחם דרלינג...תתעורר, יותר פשוט. תפקח עיניים ותראה מה ביבי ושות' עושים.  (לת) כשכולם טוענים שאתה שיכור, ואתה היחיד שטוען שאינך...כך הימין בישראל והעולם. אנחנו מוקצים
    • 09:37
    • 08.01.12

  •   למנחם האמת קשה לעיכול מה לעשות?  (לת) האמת יוצאת לאור ובריש גלי
    • 18:13
    • 08.01.12

05 אם כבר ציד אדם, שישלחו לצוד חרדים עבריינים מד"ס
  • 06:03
  • 08.01.12

שמוצאים מקלט בשכונה העוינת שתושביה אינם מכירים בחוקי המדינה.

06 דברים כדורבנות!  (לת) טליה
  • 06:29
  • 08.01.12

07 רעות מחפשת משמעות גדעון לוי שחר
  • 06:31
  • 08.01.12

איזה מאמר יוצא מהכלל גדעון לוי אחד ההומניסטים הגדולים של הדורות האחרונים מקסים כרגיל

08 מנחם, תנוח. אני סרן במיל, בקק'צ סופחתי למג'ב לשבוע יניב
  • 06:42
  • 08.01.12

דעתי עליהם זהה. לא תמצא במג'ב הרבה צנחנים זהובי בלורית, טייסים חמורי סבר ושושואיסטים מחוצ'קנים. ככה זה, ולא נראה שבטעות.

09 waiting to put on a black shirt John Doe
  • 06:44
  • 08.01.12

waiting to put on a black shirt

10 kol ha'kavod observer
  • 06:45
  • 08.01.12

Israel could use many more Gideon's, so that I would not be so ashamed of my homeland. Goal nefesh shel medina, stinky of ovdei elilim and right winger dinosaurs.

11 זה אותו כתב המהלל את הנוער הפלסטיני הלוחם?  (לת) אהוד
  • 07:14
  • 08.01.12

12 הפלשטינים לא פותחים שום דלת לשלום ויוצא שהצבא /נשק הוא ידידנו היחד  (לת) ישר אל
  • 07:22
  • 08.01.12

13 בקורת מוצדקת,חבל שהיא טבולה בשנאה טובה
  • 07:26
  • 08.01.12

החינוך הסמי צבאי ששוטף את בתי הספרהתיכוניים הוא ענין מטריד וראוי לבקורת,אך אתה כדרכך שופך את הבקורת בים של שנאה והכל כמובן בשם הדאגה לחלש,שאם הוא חלש הוא גם צודק. מג"ב הפך אצלך לארגון של בריונים עלובי החברה שמחפשים משמעות בהשפלת ערבים. בשם אהבת האדם(הערבי) אתה מוכן לבזות את חיילי מג"ב כי אצלך הכל שחור(ישראלי) ולבן(פלסתינאי).

14 ל-4 : אחד מי יודע
  • 07:31
  • 08.01.12

ככה זה - יש כאלה עם חוצפה בלתי נדלית, ויש כאלה עם טמטום אינסופי. ברור לאיזו קטגוריה אתה שייך.

15 הקו הירוק בין ישראל לשטחים אינו מפריד בין שתי מדינות ולכן אינו גבול אורני
  • 07:54
  • 08.01.12

אין גבול בינלאומי בין ישראל לשטחי יהודה ושומרון. הרבה ישראלים גרים בהם וחלק מהם חוצה יום-יום את הקו הירוק לצרכי עבודתו. אם כך, מדוע פלסטינים שחוצים את הלא-גבול נחשבים לשוהים בלתי-חוקיים?

  •   את\אתה לא יודע\ת שמדינת ישראל בעיצומו של משטר אפרטהייד הדומה לדרא'פ ואף חמור ממנו  (לת) בוקר טוב אורני
    • 11:38
    • 08.01.12

16 צודק, צודק, צודק  (לת) אור
  • 08:04
  • 08.01.12

17 מופתע קורא
  • 08:05
  • 08.01.12

תלמידת י"ב לוכדת שב"חים?
עם זאת, בלי קשר לנערה, שב"חים כשמם הם - שוהים בלתי חוקיים. ואם גדעון לוי רוצה לשכן אותם בביתו, גם אז זה לא חוקי.

18 השקר הגדול ע.ג.
  • 08:10
  • 08.01.12

כרגיל לוי אומר רק חצי אמת וחצי אמת גרועה משקר. הנערים האלה אינם צדים בני אדם כמו חיות. הם צדים רוצחים. ולצוד רוצחים זו מצוה חשובה אפילו אם אלה רוצחים פלשתינים שרק רוצחים כמה יהודים וזה כידוע לא נחשב לעבירה אצל לוי ובני מינו אלא למעשה גבורה ועשית צדק.זה שחלק מגונבי הגבול באים לחפש עבודה זה נחמד ושובר לב אבל צריך לזכור כי מצבם העלוב לא נגרם בגלל ישראל אלא בגלל סרובם לעשות שלום. לכן שרות בנער מג"ב הוא כולו שרות ערכי של שמירת חייהם של אזרחי ישראל מפני הרוצחים הפלשתינים. יש להניח שלו חי בזמן הנכון לוי היה מתנגד לפעולות "ההגנה" כי נפגעים ערבים תמימים. וכמובן שכל נופת הצופים של לוי מצופה באהבת העם והארץ. העם הפלשתיני ופלשתין.

19 איזה קשקוש.... בוא גדעון אספר לך מיכל
  • 08:11
  • 08.01.12

אספר לך משהו... אתה מדבר כל הזמן על הכללות שעושים הישראלים נגד הערבים. והנה אתה עושה בדיוק אותו הדבר. גם אני וגם בעלי,שיחיה, שירתנו במג"ב לפני 14 שנים.... היינו בני 19 כשהכרנו.... שנינו לא משכבות מצוקה ,שנינו אנשים משכילים, ושנינו בעלי משרות בכירות ומכובדות. שנינו מעולם לא נהגנו בחוסר כבוד כלפי אף אדם ותמיד כיבדנו והיינו אדיבים לכל מי שעומד מולנו. וכך היה נהוג ביחידה בה הייתי. זה היה הערך אותו דאגתי להעביר לחיילות שהיו ביחידה שלי. אני נכחתי ב-3 פיגועים בירושלים במהלך השרות הצבאי. בשניים מהם זה היה בזמן תפקיד. ואחד מהם היה בשוק מחנה יהודה גם לעובדים הערבים שהיו בשוק הענקנו סיוע וטיפול ופנים של אחד מהם שצחק לי בפנים בזמן שאני עוזרת לו לא ישכחו מעיני. השבחים חלקם תמימים וחלקם ההפך....שהרשות הפלשטינית תדאג ל"מסכנים" לעבודה... גם אצלנו יש מסכנים... ולא רק אצלנו. שלא תטעה אני נגד תנועת נוער מג"ב.... זה בהחלט יכול להביא לתוצאות לא רצויות. שבוע נהדר

20 תודה, גדעון איתי
  • 08:17
  • 08.01.12

על שאינך נלאה לומר את מה שצריך היה להיות מובן מאליו. שקט הוא רפש.

21 נקודה למחשבה גדעון. אני מבין שקשה לך בגלל דיעותיך הקיצוניות. יוספוס
  • 08:20
  • 08.01.12

כל מחבל מתאבד מתחיל את חייו כשב"ח. נכון, זה די מיותר וצורם לרדוף את מי שבא לחפש עבודה. אבל בל נשכח שביניהם יש גם את המחבלים הבאים, את מפוצצי הסבארו הבאים, את רוצחי הילדים הבאים. זה חשוב יו תר מפרנסתם של זרים שעקב ממשלותיהם ומנהיגיהם עטורי הקלצ'ניקוב והקוראן לא מסוגלים לפרנס את משפחותיהם בשטחיהם שלהם. זו לא צריכה להיות הבעיה הבטחונית של הילדים שלי.

22 במילה אחת- צודק. בשתי מילים- שוב צודק  (לת) ישי
  • 08:20
  • 08.01.12

23 גדעון- מילים המזקקות אמת  (לת) יפית
  • 08:24
  • 08.01.12

24 הפטריוט העלוב 4 כדאי שתדע קצת עברית מתכלת שכמוך  (לת) אחד העם 15
  • 08:26
  • 08.01.12

25 מזכיר נוער אחר מזמן אחר ערן ברין
  • 08:29
  • 08.01.12

נוער שהתחנך על העקרון ששרות האומה חשוב מהומניזם, שהאחר הוא נחות או תת אדם, ויש לעשות הכל שיעוף לנו מהעיניים.
ומה שחשוב זה שמי שמוכן למדינה "יהודית דמוקרטית" על כל שטחי ארץ ישראל, יצטרך בבוא היום להתמודד עם בעיה של שעור גבוה של תושבים, שלא כמו שב"חים שניתן לגרשם, ייהפכו לשוהים בלתי רצויים. מה יהיו משימות הנוער הערכי כשזה יקרה?

26 אכן עדיף שבני הנוער יסתובבו בחוסר מעש ברחובות ת'א עם איזה בקבוק וודקה טוב או "צינגלה קטן" מאשר עם רובה מאיים שכל תכליתם לתפוס שבחי"ם אומללים שבאים לחפש פרנסה.כי את עשרות הפריצות ביישובי התפר,הגניבות החקלאיות,עשרות כלי רכב הנגנבים מידי לילה גונבים "נערי הגבעות"המופקרים.  (לת) אלפונסו
  • 08:32
  • 08.01.12

  •   הבנתי את האירוניה כביכול אבל למה אף פעם לא שומעים על מעסיק ישראלי שנעצר על העסקת שב"חים ? הם לא היו באים אם לא היה להם סיכוי להתפרנס פה.  (לת) מעניין
    • 12:59
    • 08.01.12

27 מ. ש. ל. דור
  • 08:33
  • 08.01.12

השמאל הקיצוני מעדיף שהנוער יכלה את זמנו בהבלים. ולא חלילה ייעשה משהו למען מדינתו. ע"ע האח הגדול.

28 הלורד הפציפיסט - ישראל נמצאת במתקפה מתואמת של איסלמיזציה מואמת רן לוי
  • 08:38
  • 08.01.12

שמבוצעת ע"י גורמי איסלאם קיצוני באפריקה המקורבים לאל קעידה. אלו מעודדים את הסודאנים והאריתריאים המוסלמים להגיע לישראל כ"פליטים" מעמד שלא היה ולא נברא. על פי הנתונים חדרו כבר לישראל 55000 מסתננים מוסלמים, והזרם נמשך בגיבוי ממשלה אסונית ואפסונית שרוצה בנוכחותם כדי להוריד כאן עוד יותר את שכר העבודה של השכבות החלשות ממילא.

התנדבותה של רעות היא טיפה בים במאבק מול התופעה המסוכנת פוליטית, חברתית ומוסרית. העובדה שלורד האו האו זורק רפש כהרגלו במפעל ההתנדבותי הזה, מוכיחה ולא בפעם הראשונה שהלורד וכנופייתו הם חוד החנית במאבקו של דר שטירמר להפיכת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינת כל אזרחיה - ערבים ומוסלמים המבקשים להשמידה מבפנים, שוהים בלתי חוקיים ושאר אוכלוסיות בלתי רצויות.

29 כל מי שקורא את גדעון לוי מבין שגרוש השבחי"ם לשטחי הרשות הוא מעשה הומני ממדרגה ראשונה. שהרי בכך מצילים את השבחי"ם מציפורני "הפאשיזם" הישראלי ומשחררים אותם לחיי דרור בקרב אחיהם ברשות הנאורה.  (לת) בדיוק להפך
  • 08:45
  • 08.01.12

30 גדעון , כך מגייסים כוחות נאמנים לימין( דור ההמשך ) : אלה מיועדים להיות "החיילים הפוליטיים" העתידיים של הליכוד !!! עין ואוזן
  • 09:00
  • 08.01.12


31 זה לא חדש, תמיד חונכנו להעריץ את צה"ל, את הרמטכ"לים, להתנדב ליחידות קרביות, ערבי טוב זה ערבי מת....  (לת) ירון זהבי
  • 09:02
  • 08.01.12

32 הבעיה: ספק חיילים - ספק שוטרים פינצ'בסקי
  • 09:13
  • 08.01.12

הכותב מתאר נכון את רוח מג"ב. בעיה מרכזית נעוצה בעובדה שחיילי מג"ב שבשירות חובה אינם מודעים לכך שלמעשה הם שוטרים לכל דבר וענין, ונתונות להם אותן סמכויות וכוחות שיש לשוטר "רגיל". אם נוסיף לכך פיקוד (זוטר כבכיר) שרובו בעל השקפה עולם ימנית ורבים מאנשיו מתבוררים מעבר לקו הירוק - אפשר להבין את חומרת הבעיה.

33 חינוך לדמוקרטיה, ליברליזם, בממשלת ביבי,? היצחקת אותי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:15
  • 08.01.12

34 כל מילה בסלע. את "מנת הארס והזוהמה"=תוצאת הכיבוש,הסרטן וגרורותיו, הם מקבלים בחינמון של ביבי, בתוכנית הפשיסטית ששר החינוך מספק להם-מנהיגות באריאל, או כשהם במחסומים או משרתים "כך סתם" בשטחים. זו השחתה פעילה. השחתה פסיבית היא הדוגמא לבריונות ונוכלות שמספקים ביבי ושותפיו בממשלה ובכנסת-של אוכלי חינם מהרסי דמוקרטיה.  (לת) שומר חוק
  • 09:33
  • 08.01.12

  •   ולכן גירוש השבחי"ם הוא בעצם מעשה חסד שמציל אותם "מהמדינה הפאשיסטית" ומשחרר אותם לחיי חופש בקרב אחיהם ברשות הפלסטינית הנאורה והדמוקרטית.  (לת) צודק, ולכן....
    • 11:58
    • 08.01.12

35 צודק ב-100 אחוז משה שינדלר
  • 09:47
  • 08.01.12

סה"כ עוד שלב בהדרדרות החברה האזרחית לחברה צבאית לאומית, כמו בכל משטר צבאי דקטטורי ברחבי העולם.....

36 אין להלין על רעות ועל חבריה שטופי המוח. ככה זה כשמכניסים קצינים לבתי הספר, ככה זה כשחברה מזדהמת.  (לת) יש הארץ ויש כל שאר העיתונים! תודה תודה
  • 09:55
  • 08.01.12

37 מי ששטף את מוחם ושלחם למשימות הלילה הנבזיות הללו השחיתם לבלי תקנה.  (לת) גדעון לוי הוא הרב שלי
  • 09:56
  • 08.01.12

38 לכל בית ספר יש הגנרל שלו.  (לת) להכניס את נשות מחום ווטש לכיתות
  • 09:58
  • 08.01.12

39 מדובר בעלובי החיים שאין להם כל דרך אחרת לפרנס את משפחותיהם. חיים כחיות וניצודים כחיות. צה"ל משסה בהם כלבים.  (לת) ממי למדנו? איפה הרבנים?
  • 10:02
  • 08.01.12

40 נורא ואיום -נוער מג"ב - איזו קונוטציה איומה...  (לת) רינת
  • 10:08
  • 08.01.12

41 כתבתו של גדעון לוי מאיר חיפה
  • 10:11
  • 08.01.12

כן זהו תמרור אזהרה של מי שעיניו בראשו, כי אלו הם סממני הפאשיזם המתקרב

  •   בהחלט כבר לא ניתן לטעות- רונן
    • 10:50
    • 08.01.12

    כשאשר החליטו על איסור תרומות לארגוני שמאל, המצקצקים בלשונים טענו שקבלת תרומה ממדינות בחו"ל הוא מסוכן. כאשר רצו לסגור את ערוץ 10, המצקצקים בלשונם אמרו "למה להמשיך להחזיק ערוץ מסחרי כאשר הוא בהפסדים". וכעת- המצקצקים בלשונם טוענים ש"שוהים בלתי חוקיים הם המחבלים של המחר". אין לכך גבול. הבלמים המוסדיים, שהם מהות הדמוקרטיה, נשחקים והולכים מדחי אל דחי. כך ארגוני זכויות אדם עולים על המוקד מדי יום, על ידי הפאשיזם הישראלי. אך ברגע שאותם נערים מצטרפים למנטליות "נוער הגבעות", ניתן לומר שאין לנו כבר צורך במנגנוני ההרס של הדמוקרטיה, מאחר והבלמים האנושיים שלנו, שהם חלק מנפשנו, כבר נפרצו. The Beast Within. לא ניתן יהיה לעצור את הפאשיזם הישראלי אשר מאיים להטביע את מדינת ישראל.

42 מאמר חשוב מאוד וחזק!  (לת) מיואש
  • 10:48
  • 08.01.12

43 הישראלים רוצים לבנות להם בתים במחירים נמוכים ומבריחים לארץ פלסטינים שיבנו אותם ואז רעות וחבריה מגרשים אותם וכשאבא של רעות רוצה לבנות בית אומר לו הקבלן שאין לו פועלים כי רעות גרשה אותם... ובתוך האבסורד הזה מתחנכים בני הנוער של מג"ב לתפארת מדינת ישראל.  (לת) בכייה לדורות
  • 10:53
  • 08.01.12

44 תנועת נוער שטופת מוח? דנה לגדעון
  • 11:04
  • 08.01.12

כל תנועות הנוער מעבירות תהליך של שטיפת מוח .
ראה את הנוער העובד ,, שנים מביאים את הילדים להפגנות של "תנועת העבודה" ברוב המקרים אינם יודעים כלל מה מהות ההפגנה
מקבלים שלטים ו "יאלה" לעבודה !!
כל מערכת בחירות משתמשים בהם כפרזנטורים בצמתים ובכל מרכז מסחרי ("בהתנדבות")
תנועת עדר מתרחשת עוד ליפני גיבוש הזהות הפוליטית האישית .
בכמה מובנים יש להתקנא בתנועת נוער הנאמנה לערכיה .

45 צודק אבל טיפש  (לת) מיכל
  • 11:05
  • 08.01.12

46 שב"ח (ראשי תבות) = שוהה בלתי חוקי אורלינג
  • 11:06
  • 08.01.12

ולמיטב ידיעתי זהו מונח שחל על כל אזרח של ישות מחוץ לישראל שנכנס למדינה שלא כדין / ללא אשרה.
אני חולק עם הכותב את ההבנה שהצבא הישראלי משחית את המתגייסים אליו, אולם אם יש משהו שאותו צבא רשאי ואף צריך לעשות הוא להגן על ישראל ***מתוך*** גבולותיה (ולא מעבר להם), ובשיתוף עם משטרת הגבולות לסכל כל פעולה של חדירה והסגת גבול ואחת היא אם נועדה למציאת פרנסה, ביקור בסינמה סיטי או מימוש של זכות השיבה. אם בתופעת מהגרי העבודה בגבולנו הדרומי יש לנו מנדט להיאבק כריבון, מדוע כשזה בגבול המזרחי זה הופך למגונה? ולמען הסר ספק: הנוער לא צריך להיות שם. אם "המחנות העולים" ו"השומר הצעיר" כבר לא מספיק אקטואליים בעיניי מערכת החינוך הבלתי-פורמלית וההורים בישראל כדאי לחשוב מה קרה לאותה ישראל, ולתקן אותה; ובשום מקרה לא לחייל אותה.

אבל אם ישנם מי שסבורים שראוי לקבל הסגת גבול של פלסטינים בקו הירוק הרי שעליהם לומר (לעצמם, ולנו) בפה מלא, שאין הם מאמינים עוד בקו הירוק כקו הגבול המזרחי של ישראל, וממילא כנראה אינם מאמינים בחשיבותו של כינון גבול לאומי ופוליטי.

47 מאמר מעולה. לשלוח לצר החינוך, ולנזוף בו. הוא עוד לא התנצל על נזיפתו שלו.  (לת) קורא הארץ
  • 11:21
  • 08.01.12

48 הארץ במיטבו. בלי דמגוגיה ולענין.  (לת) קורא הארץ
  • 11:22
  • 08.01.12

49 מאמר חובה לכל תלמידי התיכון ומוריהם.  (לת) חושב
  • 11:28
  • 08.01.12

50 השתיקה ההולכת ונמשכת של מורים ,מפקחים ,הורים. החינוך בזבל.  (לת) מגיב
  • 11:31
  • 08.01.12

51 משרד החינוך לא מאמין בחינוך. זה מה שקורה לנו. בחינותציונים ומחר לשכוח.  (לת) מורה
  • 11:32
  • 08.01.12

52 רעות ,עזבי את "נוער מג'ב הפשיסטי" בואי אלינו ל"נוער הגדר האנרכיסטי" תגלי אצלנו עולם יפה ,נאור ,הומני ,שוחר שלום אחווה ורעות.תבואי על סיפוקך בהשלכת אבנים ובקבוקים על חיילי מג'ב מידי שישי.אין אושר צרוף ומהנה יותר מאשר לירוק על חיל דרוזי או צ'רקסי.תוכלי להתארח בבתי פלסטינים שוחרי שלום ולהתחבק עם אימהות פלס' שהעלילו עליהן ועל ילדהן עלילות כזב מצמרירי שער,בתום יום עתיר חוויות מרגשות ניסע לת'א נוכל לעיין באחד מבתי הקפה בכתבי מרקס ולנין ולקנח בבלוי מסעיר באחד מהמועדונים עם ידידנו שוחרי השלום מקצווי תבל.מה לך ולהסתובב ברחובות מודיעין רווית השטנה .  (לת) תום
  • 11:33
  • 08.01.12

53 תופעה מזעזעת כל איש חינוך. נשארו כאלה?  (לת) שואל
  • 11:33
  • 08.01.12

54 מה נשאר מהחינוך בממשלת הימין הזאת? מה לצפות משר חינוך שלא מאמין בשתי מדינות?  (לת) שואל
  • 11:34
  • 08.01.12

55 פרס העתונות האמיצה לשפור חיינו, לגדעון לוי.  (לת) יואל
  • 11:35
  • 08.01.12

56 בהמשך להצלחת פרויקט ההתנדבות לציד שב"חים במסגרת משמר הגבול, דרושים כעת מתנדבים צעירים גם ליחידת "עוז", למעקב ולכידת ילדי עובדים זרים. למתאימים יוענק חיסון חינם נגד מחלות מדבקות.  (לת) זלמן אקשן מוטיבציה וסיפוק יצרים.
  • 11:42
  • 08.01.12

57 גדעון סער תומך בתנועה הזאת? רוצים תשובה.  (לת) אמיר
  • 11:42
  • 08.01.12

58 מספיק תפוח רקוב אחד בשביל לפסול את הארגז ראלי
  • 12:00
  • 08.01.12

אין ספק שמדובר ב בעלובי החיים, הבעיה שבתוכם משתלבים גם מחבלים , ככה שאין לקחת סיכון ופשוט לא להרשות, יש מלא מסכנים בעולם, אז שיחפשו רחמים אצל אחיהם הפלשתינאים, לצערנו ההסטוריה מלמדת שמחיר על הרחמנות גבה יותר מידי חיים. גדעון לוי תתעשט.........

59 מאמר מבריק ובלתי אמצעי-כה לחי  (לת) מלול
  • 12:12
  • 08.01.12

60 התנסות מוקדמת, כתלמיד תיכון, בציד שב"חים וילדי עובדים זרים, הנה הכשרה מעולה לשרות צבאי ערכי, כולל "שבירת טירונים חנונים" שיפלו לידיהם.  (לת) קורפורל הימלשטוס
  • 12:16
  • 08.01.12

61 ציד-אדם הוא מתן פורקן למורשת קדומים של ההומו סאפיינס וככזה אני גומר עליו את ההלל.  (לת) איגור ביטרמן
  • 12:17
  • 08.01.12

62 עיתונות במיטבה.העלאת הנושא ,הלשון וצורת הכתיבה.  (לת) קרורא הארץ
  • 12:40
  • 08.01.12

63 אין מתאים ממך לכתוב על חינוך וערכים.  (לת) רות
  • 12:45
  • 08.01.12

64 שמה "רעות". בטח לא משורש ידידות, אלא מלשון "רע". כך מתנהגות בנות רעות (בקמץ וחולם).  (לת) עינייםלראותEYES2C
  • 12:45
  • 08.01.12

65 משמעות החינוך אצל סער,צבא ולאומיות מה הפלא?  (לת) מגיב
  • 12:48
  • 08.01.12

66 מדינת ישראל מחפשת משמעות. חוץ מבטחון מופרז אין לה ערכים.  (לת) מגיב
  • 12:54
  • 08.01.12

67 גם אנחנו יכולים, תראו למה? אובדן ערכים .  (לת) משה
  • 12:55
  • 08.01.12

68 בדרך לספארטה תיאוקרטית  (לת) עוזי יער
  • 13:00
  • 08.01.12

69 רק חסרים מדים יחודיים ומגפים שחורים אסף
  • 13:29
  • 08.01.12

אנו מגדלים דור לאומני וגזעני - מיהם הרוב המוחלט של השבחים ? מחפשי פרנסה ענייםן מרודים, בעלי משפחות מרובות ילדים.. שילחו את נוער מג"ב להכיר את השכנים, לסייע להם, לפני שהיהי מאוחר מידי.

70 גדעון מי היה שומר עליך אם לא היה נוער מג״ב?? רן
  • 13:49
  • 08.01.12

אני בטוח שהשנאה שלך נובעת מאין קיומי וריק קיומי. .

  •   אין גבול בינלאומי בין ישראל ליהודה ושומרון ולכן הכינוי שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים) אינו נכון אורני
    • 19:31
    • 08.01.12

    אם היה גבול בין ישראל לשטחים אלה כמו שהיה עד מלחמת ששת הימים היו הרבה פחות מסתננים לישראל - כמו אז. משמר הגבולן שמר אז על הגבול ואילו היום הוא עוסק בפעולות שיטור בתוך השטחים ולכן היה צורך למצוא מישהו שימלא את מקומו בשמירה על הקו שנקרא מאז 1967 קו התפר ולא קו הגבול.

71 עוד הוכחה ע.ג.
  • 14:26
  • 08.01.12

היום עצרו לוחמי מג"ב 4 פלשתינים תמימים שרק רצו לרצוח כמה אזרחים יהודים מנוולים רצוי ילדים ותנוקות. זו עוד הוכחה שאסור לתת לחסרי הלב האלה לחנך ילדים ישראלים. הם עוד עלולים ללמוד לפגוע בפלשתינים התמימים האלה.

72 אירוני-היום מג"ב תפס פלשתינאים עם מטענים לפיגוע-האם גדעון לוי יתנצל ? דורון
  • 14:27
  • 08.01.12

מה בדיוק גדעון לוי מציע ? שאנשי מג"ב יהיו בעלי תואר שני + בוגרי קורס הליכות ונימוסים ?
נכון, אנשי מג"ב אינם מל"ו צדיקים, גם "הלקוחות" שלהם אינם כאלו.
עצם ההתייחסות של גדעון לוי לרקע הסוציו-אקונומי של אנשי מג"ב מריח לא טוב, "הארץ" מצדיק את התדמית האליטיסטית המתנשאת של העיתון.

73 סוכל פיגוע: נעצרו 4 פלסטינים עם 12 מטענים לוחמי מג"ב עצרו בכניסה למעבר סאלם ארבעה פלסטינים, שעל פי החשד היו בדרכם לביצוע פיגוע. ברשותם היו אקדח מאולתר, סכין קומנדו ותחמושת, והם נשאו 12 מטענים בגדלים שונים. המטענים הושמדו, הפלסטינים נלקחו לחקירה  (לת) שמאלני אבל מתבייש בך
  • 14:43
  • 08.01.12

74 גדעון יהויכין
  • 14:47
  • 08.01.12

1. כתיבתך הינה חתירה תחת אושיות המדינה ,לא פחות באם יש לך השגות למהות יחידת מג"ב פנה לכנסת או לבג"צ. יחידה זו עושה מלאכת קודש תוך סיכון חיים יומיומי ע"ע התקרית בגבול מצרים בסתיו האחרון .אין במדינתנו מקום לכל דיכפין במקום להתיפייף ולהטיף אמץ משפחה לביתך תן דוגמא אישית.
לסיום הקשב לשירתה של אחת שושנה דמארי יעל שיר לכיתה אלמונית היא המנונה של מג"ב .

75 יש תעשייה שלמה של שוחד סביב זה משכורת 13 למגבניקים.
  • 15:00
  • 08.01.12

ביפו תופסים, ומשחררים ישר תמורת מזומן.... וככה החברה ממג״ב מתפרנסים ביחד עם השוטרים. ומה שמזעזע שכולם יודעים.

  •   לאפס שהגיב בשעה 15:00 - התביעה בדרך. יש כבר עורך דין. יכול להוכיח שמגבניק אחד קיבל שוחד? ברור שלא. כי זה לא קרה ואתה שקרן מלידה וזבל אנרכיסטי. חושב שלא ימצאו אותך לפי הIP? תחשוב עוד פעם עם מי אתה מתעסק. אז תכין 300 אלף שקל חבוב. אחלה נופש ללוחמים יהיה על חשבונך. לוחם מג"ב יפו
    • 15:42
    • 08.01.12

    לאפס שהגיב בשעה 15:00 - התביעה בדרך. יש כבר עורך דין. יכול להוכיח שמגבניק אחד קיבל שוחד? ברור שלא. כי זה לא קרה ואתה שקרן מלידה וזבל אנרכיסטי. חושב שלא ימצאו אותך לפי הIP? תחשוב עוד פעם עם מי אתה מתעסק. אז תכין 300 אלף שקל חבוב. אחלה נופש ללוחמים יהיה על חשבונך.

76 כמה אירוני. שובן של החולצות החומות וצעירי ביבי.  (לת) ברברה טוכמן
  • 15:14
  • 08.01.12

77 הנה שני "בוגדים" משני קצוות הקשת הפוליטית:  (לת) זאב אלקין מהקצה הימני וגדעון לוי מהקצה השמאלי. המרכז השפוי סובל ממעשי שניהם.
  • 15:32
  • 08.01.12

78 פעם ישבתי בטיילת יפו בחצות שתיתי בירה עם חבר בטיילת , ואז הם הופיעו יוסי
  • 15:33
  • 08.01.12

נערים מצוידים בנשק אוטומטי במדים אפורים , אחד מהם הודיע לנו חגיגית שצריך לשפוך אתצ הבירות והסביר לנו בביטחון ובאופן שלא ישתמע לשני פנים שלפי החלטה בכנסת אסור לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים בשעות האלה , עשינו כדבריו אחרי שבדק את תעודות הזהות שלנו , ואז החבורה הזאת שאין לי מילים אחרות לתאר אותה וצר לי , פלוגת האס אס הזאת התחילה להיטפל לנערים ערבים שבילו בטיילת בצדק אושלא בצדק הם נראו מאד מכווני מטרה וסלקטיבים בנערים שהם בדקו בחיי זה היה מביש , ואז כנראה שקיבלו קריאה ממקום אחר כולם רצו לרכב ועזבו בחיפזון והשאירו נער שהחליטו להשתעשע איתו קצת , הייתי בטוח שמצאו איתו משהו אבל סתם החזיקו אותו 20דקות דחפו אותו ואיימו עליו אחד מהם אמר תפלפל אותו וזהו .. אני לא מבין מי גידל דברים כאלה

79 ואני חשבתי שמדינה יהודית זו המטרה אריק
  • 15:35
  • 08.01.12

איך אפשר להגיע למטרה בלי להכניס יהודים ולהוציא ערבים? כל צורות הגירוש הן אחד האמצעים להגיע למטרה, מה בזוי בחינוך הנוער למעשים טובים, הגשמה קראו לזה פעם, הגשמה של מה ? של החזון הציוני להקים מדינה יהודית. פרחים בקנה ובנות בצריך...

80 שגדעון לוי יצדיע לנוער מג״ב אשר יגן גם עליו הצדעה לנוער מג״ב
  • 16:01
  • 08.01.12

תמיד היו בעמ היהודי אוהבי האוייב ששונאים את עמם ואת ארצם.
למרות זאת חשוב שהעם יקרא מה חושבים אנשים אלו .
אני קורא את עתון הארץ רק לדעת כמה אנשים מעוותים יש בארץ.
ממלחמת השחרור , היו אנשים מסוגו של גדעון לוי.

 

81 נוער מ"גב,?!! זה לא מזכיר לכם משהו מהעבר??!!  (לת) קצובר יתן לכם תשובה!!אפשר כבר להשוות!!!!
  • 19:39
  • 08.01.12

82 מעל הכל, השב"חים הם תושבי ישראל וזכותם לנוע בה ללא הגבלה היינריך היינה
  • 19:42
  • 08.01.12

ישראל כופה על תושבי הגדה לחיות בה. אם היא מבקשת שלא להיות מדינת אפרטהייד, עליה לאפשר לפלשתינים בגדה תנועה חפשית בכל הארץ, לצד שאר הזכויות הנתונות לאזרחי ישראל.

יש להפנים - במדינה דמוקרטית אין הפרדה בין נתינים לבין אזרחים. אם נכפה על הפלשתינים לחיות בישראל, יש להעניק להם אזרחות. אם אין ברצוננו לעשות זאת, יש להעניק להם עצמאות מיד.

83 אני רוצה לשתף על הדף בפייס באנגלית ש
  • 00:54
  • 09.01.12

אבל אין לי כוח נפשי, לבשר בשורות שחורות כאלה לחברי. היינו צריכים לראות את זה מגיע ולא לעמוד מנגד.

84 אדון לוי אתה מגזים ומשמיץ חיל חשוב . ישראלי לא מתנחל
  • 01:43
  • 09.01.12

האם גם את השרברב שבביתך אתה משמיץ כי הוא עוסק במלאכה שריחה אינו בושם?
אנא צור לעצמך גבולות ממש כאלו שאתה מבקש מאחרים

85 כתבה מזעזעת ומצוינת של גדעון לוי נפתלי גור אריה
  • 02:45
  • 09.01.12

גדעון לוי היקר ,אי אפשר עוד לכבס במילים רהוטות את פניה המכוערות של המציאות בישראל . מדינת ישראל צועדת אל פשיזם וראוי להציף את המושג הזה אל תודעת הציבור למרות שהכותב אותו מסתכן בנפשו. נוער מג"ב מזכיר לי מלימודי ההסיטוריה את ההיטלר יוגנד ובצעירותי הדמות יוחסה לי עקב מראי הארי . בזמנים עברו כאשר ראשי היה מעוטר ברעמה בלונדינית ושביל בצד עבדתי בעיתון כמשכתב . יום אחד נכנס אל חדרי אחד מהעיתונאים הותיקים היקים חבר מערכת העיתון ,מחבריו הקרובים של גרשום שוקן האב האגדי , חנוט בחליפה חרף הקיץ הלוהט כדרכם של יוצאי גרמניה בישראל ולא מפזר מילים מיותרות אל סביבתו , השליך על שולחני את כתב ידו ופנה לצאת. כשהיגיע אל סף הדלת הסתובב העיף בי מבט שני צקצק בלשונו וסינן אלי כשהוא מניד את ראשו בהפתעה : " ...ישר מההיטלר יוגנד.." גדעון היקר כתוב את המילה פשיזם אל תפחד הפעם זו חובתך זאת המלחמה על הפנים היפות אשר אבדו לנו זאת המלחמה האמיתית ולא אי שם מעבר לאופק באירן המגרענת. אתה יחד עם קומץ כותבים טובים חייבים לפתוח במלחמה הזו על מירוק הפנים.אעזור לך אם תרצה. naftali57@gmail.com קח אותי איתך להרצות בבתי הספר התיכוניים ...

86 ל28 תמיד זה היה כך .רק שהיום מדברים על זה יותר .  (לת) S
  • 03:25
  • 09.01.12

87 במודיעין עלית כל דבר יכול לקרות  (לת) אורקל
  • 06:47
  • 09.01.12

88 המדינה הלכה לנו פייפן  (לת) שימשון
  • 19:52
  • 09.01.12

89 כל הכבוד לרעות בזכות רבים ורבות כמוה הערבים לא ינצחו אותנו  (לת) רפאל
  • 12:57
  • 11.01.12