המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שלמה מעוז הוא גזען

האחרון שיכול להתלונן על מעשה הפיטורים הברוטלי של "אקסלנס נשואה" הוא המפוטר עצמו, שלמה מעוז. ולא מפני שהוא חצה את גבול הטעם הטוב, השתלח והתפרע, אלא מפני שכל חייו הבוגרים הוא היה (ובוודאי גם ימשיך להיות) ממוביליה המובהקים של השיטה שהביאה לפיטוריו.

רוב התבטאויות העבר של מעוז לוקות בגזענות נמוכה ומביכה, שמשום מה ניתן לה פתחון פה מופקר. באפריל השנה, כשאמר בערוץ 1 ש"אירופה היא יבשת גריאטרית", שישראל "צריכה להתחיל לפנות למדינות הצהובות והחומות" (סין וברזיל), ש"יוון היא מדינה של רועי עזים", שאין ערבות הדדית באירופה, כי "מי יבוא לעזור ליוון, הפיסחים והצולעים מספרד ופורטוגל?" ושאירלנד היא מדינה של שיכורים - לא היה באולפן מבוגר אחראי שיאמר לו שישתוק, במחילה. שלא לדבר על הדרתו מתפקיד הפרשן.

גם בתוכניות ובערוצים אחרים, שבהן פיזר מעוז פנינים דומות, לא עלה על דעת איש לחדול מלהזמינו. דומה שהפרובוקציות שלו היו רצויות. התקשורת הלוא שבויה מזמן בדיכוטומיות רדודות, המגדירות עמים, מדינות וקהילות על פי אמות מידה אתניות מצומצמות, ומתעלמת מכל הקשר חברתי-כלכלי.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

לא במקרה. בחברה ניאו-ליברלית מגזרית, שאיבדה את בסיס הסולידריות ואת המכנה המשותף האזרחי, נשארו רק ההגדרות השטחיות, הפועלות בתוך המעגל הסגור של המגזריות. אלה אוטמות כל אפשרות לשיח אחר, ואף מלבות שנאה והסתה. הגל העכור הזה שימש למעוז שטח גלישה נרחב, והוא הרחיב בששון את ההסתה: דברי הזלזול הבוטים שלו כלפי מדינות וקהילות אחרות רק חיזקו את הגאווה הטווסית הישראלית, כשהסביר שהכלכלה של ישראל נמצאת בפריחה מופלאה.

הפריחה הזאת קמלה, אמנם, לרגע, בקיץ האחרון, כשהתקשורת נסחפה בטרנד אופנתי שהתפעל מהמחאה והתלונן על המחירים, אבל מעוז לא התבלבל. כיועצם לשעבר של שרים ובנקים וכיועץ בהווה של חברת השקעות, כמייצג של השקפת העולם הכלכלית הימנית ביותר וכמי שמכהן כיו"ר דירקטוריון אחד וחבר בחמישה אחרים לפחות, הוא ישב באולפני הטלוויזיה והיגג על מצוקת מעמד הביניים. איש ממראייניו לא שאל אותו על אחריותו למצוקה, ובמיוחד למצוקת המזרחים.

כי בניגוד להצגה הכוזבת של מעוז, קיפוח המזרחים איננו אתני. גורמי העומק שלו חברתיים וכלכליים. עולי ארצות ערב נדחקו לפריפריה הענייה מסיבות אובייקטיוויות (מדינה חדשה חסרת אמצעים) ומסיבות מקוממות: התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי. התהליך יצר מתאם מקומם בין המוצא העדתי לבין המעמד הסוציו-אקונומי.

עם התפתחותה של המדינה ניתן היה לפוגג את המתאם, וסדק של סיכוי לכך נפתח בעקבות מרד הפנתרים השחורים, עם הקמתה של ועדת כ"ץ בתחילת שנות ה-70. לראשונה בישראל הודגש אז הצורך בהרחבתה ובחיזוקה של מדינת הרווחה. אלא שמהפך 77' הביא עמו בשורה הפוכה של מדיניות כלכלית ימנית מפריטה - ושורה ארוכה של רפורמות (שמעוז מתקשט באחדות מהן אישית), לרבות זו של בנימין נתניהו מ-2003 - שריסקה את הממלכתיות, החלישה את החלשים, חיזקה את החזקים וקיבעה את המתאם.

מאז הלך המצב והידרדר. מזרחים רבים מהפריפריה הצליחו, אמנם, להבקיע את הקיפוח, אך תיוגם כציבור הוחרף ונהפך למכשיר פוליטי ציני שדוף. כתגובה לתיוג קמו גופים אזרחיים שעשו בו שימוש הפוך ומעצים: הקשת הדמוקרטית המזרחית, "ממזרח שמש" ועוד. כולם מדגישים את בעייתיות המתאם ונאבקים נגדו.

עכשיו בא דוברה המוחצן ביותר של השיטה שגרמה למתאם הזה, ויוצר הגדרה חדשה. לפי מעוז, ה"מזרחי" הוא גזע, וככזה הוא מקופח. מזל. אחרת הוא בוודאי היה מסביר שוויקי כנפו, למשל, היא רועת עזים פיסחת ושיכורה, ובגלל זה היא ענייה.

Read this article in English: Race: Mizrahi




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האם יש לפטר אדם מעבודתו בשל גיבובי מלים? שמאלני שפוי
  • 03:50
  • 17.01.12

אילו כל אדם שמדבר שטויות היה מפוטר מעבודתו, היינו חיים בשיעור אבטלה של 100%. אל נכון, שלמה מעוז אמר הרבה שטויות. אולם אבירמה גולן פוסלת אותו במומה. נקח לדוגמה את הקטע הבא: "קיפוח המזרחים איננו אתני. גורמי העומק שלו חברתיים וכלכליים. עולי ארצות ערב נדחקו לפריפריה הענייה מסיבות אובייקטיוויות (מדינה חדשה חסרת אמצעים) ומסיבות מקוממות: התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי". אין בכוונתי להכנס לסוגייה של קיום או העדר קיפוח כלפי המזרחיים. אך הפיסקה המצוטטת כוללת דבר והיפוכו. מצד אחד - אין קיפוח אתני, ומאידך קיימת "התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי". שוב - אין בכוונתי לקבוע איזו טענה כאן נכונה, אך מה שמעבר לכל ספק זה שיש כאן גיבוב מלים. האם יש לפטר את הכותבת ממערכת הארץ משום שמדי פעם היא מדברת שטויות? איני סבור כך. אך זכותה לדבר שטויות אינה עולה על זו של שלמה מעוז או כל אחד אחר. חופש הדיבור וההבעה - כל זמן שאינם הסתה למעשי שנאה - צריך לעמוד מעל לשיקולים של סיכון מקום הפרנסה. אחרת אין לחופש מסוג זה שום משמעות.

  •   פיטורי שלמה מעוז רן
    • 13:25
    • 17.01.12

    אתה צודק - לא מפתרים אדם על גיבובי מילים.
    אבל על הסתה לגזענות זאת או אחרת שלא נאמרת בחדרי חדרים, אלה תוך השתנה מהמקפצה , מפטרים ועוד איך מפטרים.
    ובמיוחד כשאתה מדבר באיצטלה של מוסד השקעות מכובד שתפקידו להשקיע בתהונה ולא להשתךח.

  •   כן.  (לת) דינה
    • 14:11
    • 17.01.12

  •   אם עובד זבל או ח"כ כדוגמת טיבי מגבב שטויות אין לפטרו מעבודתו את מעוז ראוי היה לפטר
    • 14:32
    • 17.01.12

    אם עובד זבל או ח"כ כדוגמת טיבי מגבב שטויות אין לפטרו מעבודתו - מעוז כבעל תפקיד בכיר (איך בגיע לשם למרות האפליה??) פגע בחברה ולכן פוטור - וברוך שפטרנו

  •   למעסיק מותר לפטר אדם אשר מזיק לעסק לקומוניסט ה"שפוי"
    • 15:42
    • 17.01.12

    למעוז יש את הזכות להיות גזען גם במדינת ישראל אך אין לו זכות לפגוע במעביד שלו. כאשר הוא עובד בתפקיד בעל אופי שיווקי מובהק אמרותיו נשמעות ואם הוא אומר דברים כמו שאמר זה פוגע בלקוחות המעסיק וכפועל יוצא במעסיק. לו זאת הייתה רק פליטת פה אחת אזי ניחא אבל מעוז הפך את הבוטות והבריונות לדרך חיים ולמרות שהוזהר המשיך בשלו.
    גורמים מסוימים בשמאל מזמן איבדו את השפיות ואת ההגיון הבריא ונדמה שלפעמים מטרתם המוצהרת היא חיסולה של מדינת ישראל.

  •   לשמאלני השפוי, במילותיך אתה ממשיך ומציל מפיטורין למשל אדם כמו ביבי. חבל גם שלכותבת אין את האומץ להפחית מהמשקל הרב שמצוי על כתפיו הצרות מאוד של מעוז, ומעבירה את שכתבה אל הכושל הראשי בעל הכתפיים הרחבות, אשר נמצא בראשות הממשלה.  (לת) ערן
    • 17:12
    • 17.01.12

  •   לערן - אין במה שאמרתי חסינות לנבחרי ציבור כנגד הפסד בבחירות. שמאלני שפוי
    • 20:09
    • 17.01.12

    לבוחר יש זכות מלאה לבחור במי שהוא חפץ, ואינו חייב לתת סיבה לבחירתו. מסיבה זו בדיוק יש לבוחרים את הזכות לבחור בביבי, אפילו אם זה לא מוצא חן בעינינו. חוץ מזה איני טוען שלמעביד אין זכות לפטר עובד בשל עבודה לקוייה. אני לא מכיר את טיב עבודתו של שלמה מעוז, וזה לא עלה בדיונים כאן, לכן אני מוצא את פיטוריו כבעיתיים.

  •   בוודאי. .
    • 21:08
    • 17.01.12

    במיוחד אם אתה אומר את הדברים תוך כדי שאתה מתיימר לייצג את בית העסק שבו אתה עובד.

    הרי הוא לא דיבר כאדם פרטי.
    הוא הוזמן לנאום עקב תפקידו.

    חוצמזה, בפעם האחרונה שבדקתי, יש חוקים נגד גזענות.
    אולי יש מצב שאפשר גם לתבוע אותו לדין פלילי.

  •   בדבריו של ביבי וגם של מעוז קיימת הסתה  (לת) x
    • 23:47
    • 17.01.12

  •   ש י ת נ צ ל ! בת של שודדי קרקעות
    • 01:08
    • 18.01.12

    נמאס כבר שכל מי שבא לו משתלח בקיבוצים (והפעם גם במושבים). פעם זה בגין עם בריכות השחיה, פעם זו שולמית אלוני, ועכשיו זה המליונר גס הרוח. שילך לנגבה ויד מרדכי ויתנצל!

02 המחי והבכי של מעוז הוא בעיקר על שלא נתנו לו להצטלם עומד בתור להתיישבות בספר,ייבוש הביצות והפרחת השממה. הוא צווח רק מהרגע שאזורי הסיכון הפכו לנדלן מניב ומממנו נגזלה - בגלל שהוא מזרחי-ההזדמנות העסקית. פחחח  (לת) שודד קרקעות ומים
  • 03:54
  • 17.01.12

03 תודה לך כי את עוזרת לשלמה Avi Liran
  • 05:14
  • 17.01.12

כן שלמה צריך לצחצח שיניים כי לא יאה לדבר בצבעים וכינויים. אם לא היה מדבר בלשון ציורית, אף אחד לא היה שם לב. גם אם את כתבת מרוע לב כדי להכפיש אותו, עשית לו שירות טוב - כי כתבת עליו.
בוא נבדוק את הטיעונים שלך? במה הוא לא צדק? אולי הייתי שם לב למה שכתבת אם היית מאזנת , אבל את בחרת להיות קורבן כמו צב בסופת ברד ובמקום לקבל את הטוב שבדבריו ולמחות על החסר (שם את צדקת) את הלכת כמוהו - עד הסוף לכוון אחד ולכן את לא טובה ממנו.
היבשת האירופאית ויפן הן מדינות גריאטריות בהן שיעור הילודה נמוך ולכן יש להן בעיה קשה מאד של פרמידה הפוכה בה מעט צעירים צריכים לפרנס הרבה זקנים.
ישראל חייבת לפנות לאסיה ולדרום אמריקה ואפריקה, שם העתיד הכלכלי וגם בסיס איתן להשרדות פוליטית.
יוון ניהלה ברשלנות מדהימה את תקציבה, לא בנתה לה עתיד ובמקום להבין את הבעיה ולנסות להתחדש היא נשארת במנטליות של רועי עיזים.
יש עיוותים רבים בכלכלה וגם מעבר למה ששלמה כתב כמו עיוות הקצאת המקורות ליו"ש ולדתיים.
שאי ברכה והתבונני נא בראי לפני שאת מקטרגת קטגורית.

  •   אוף טרחן. תגובה תינוקית שניכר ממנה שכלל לא הבנת מה נכתב.  (לת) רבקה
    • 11:23
    • 17.01.12

  •   יפה אמרת..ועוד בבר
    • 11:40
    • 17.01.12

    אבירמה גולן , הכובע בוער על ראשך. ראיתי ראיונות שלך עם מזרחיים ושמתי לב עד כמה את מקפידה להעלות את עברם המזרחי, ואיך עשית את זה משם? את שואלת, אפפעם לא נראה אותך שואלת ישראלי ממוצא אשכנזי על עברו הפולני נניח.. לא . כי את עשויה מאותו חומר של מתנשאים. כפייתיים..עליהם דיבר שלמה..

  •   אבירמה מעלה את "עברם המזרחי" מתוך צדקנות יתר ולא מרצון לפגוע  (לת) פרוש רשי
    • 12:43
    • 17.01.12

  •   אבירמה מתנשאת כמו רוב המזרח אירופים שחושבים שהמציאו את התרבות המערבית  (לת) בבר
    • 15:17
    • 17.01.12

  •   כמו צדקנות היתר של הנאצים שהעלו את עברם הכוזרי של קורבנותיהם.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 15:27
    • 17.01.12

04 ייתכן ששלמה מעוז "גזען" או אולי גזען ממש אבל אין צורך חהגזים. אדר
  • 05:29
  • 17.01.12

כשהוא משתמש במושג צהובים וחומים בבואו לתאר את האסיאתיים והברזילאים או כשהוא מתאר את יוון כמדינה של "רועי עיזים" זאת לא ממש גזענות. אילו היה מתאר את הולנד כמדינה של ענקים או את צרפת כמדינה שבה חובשים ברט או את שבדיה כ "מדינה הבלונדינית" או "מדינת הבללונדינים" זו היייתה גזענות ? כמובן שלא.
אין ספק שהוא משתמש בשפה בוטה וציורית. כנראה שמעסיקיו לא רוו נחת, מבחינה עיסקית, מכך עד שהגיעו מים עד נפש ולכן פוטר ולעניות דעתי, לפי המידע באמצעי התקשורת, פיטוריו היו חוקיים.
אבל זו לא גזענות.
גזענות זה מה שעושים ברחובות ליוצאי אתיופיה, בצפת לערבים וכן בעוד מקומות בארץ.

  •   גזענות זה תמיכה קולקטיבית במדיניות מיעוט גזענית כלפי ציבור שנתוניו האתניים תרבותיים לאומיים שונים מהתרכיז ההמשותף למיעוט השולט בכל מערכות השלטון. ובמציאות של המדינה הציונית אשכנזית גזענות זו תמיכה באותה מדיניות שמבוצעת כבר למעלה מ 60 שנה וכל מטרתה מתן פריבילגיות ללבנים והטלת עונשים על ערבים בני דת משה ומוחמד.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:22
    • 17.01.12

  •   טעות גדולה בידך. אילן
    • 12:28
    • 17.01.12

    כשמעוז מתאר את התיאורים "הציוריים" שלו, הוא עושה זאת בזלזול, בשנאה. כמעוז מדבר על בנק לאומי, של הלבנים, הוא עושה זאת אך ורק משנאה לאשכנזים, שאולי לפני 40 שנה עשו דברים לא יפים למשפחתו, אבל מזה שנים רבות אין אפליה כזו בארץ, אלא שהוא לא השתחרר מזה וממשיך להטיפ שנאה. אי אפשר לקרוא לזה אחרת, אלא גזענות.

05 יו"ר בנק הפועלים הוא סרוסי וגם המנכ"ל שלו הם מזרחיים. הללו אנשים מוכשרים , ואף אחד לא יקבע בגינם שבנק הפועלים הוא בנק של שחורים. האם הבכיין העדתי הזה, שלא היסס להחליף את שמו העיראקי למעוז מנוכר למורשתו ולעצמו? האם הוא בוש בזהותו? אם כך מדוע הציבור בכללותו צריך לסבול עוד אחד בכיין עדתי מנוכר ושונא, כדי להוות קורבן לתיסכוליו הנובעים משד פנימי שמשגע אותו?  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 05:29
  • 17.01.12

06 חוצפה דני
  • 05:32
  • 17.01.12

"בניגוד להצגה הכוזבת של מעוז, קיפוח המזרחים איננו אתני. גורמי העומק שלו חברתיים וכלכליים. עולי ארצות ערב נדחקו לפריפריה הענייה מסיבות אובייקטיוויות (מדינה חדשה חסרת אמצעים) ומסיבות מקוממות: התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי. התהליך יצר מתאם מקומם בין המוצא העדתי לבין המעמד הסוציו-אקונומי"

חוצפה. גזענות וניצול אוביקטביים? בוודאי שהניצול והדיכוי היו מבוססים על קפיטליזם, אבל היה כאן מרכיב גזעני של בחירה באשכנזי וויתור על המזרחי. תתבישי אבירמה. מעולם לא הייתה סולידריות בישראל - הממסד הציוני-אשכנזי רמס באכזריות חצי מיליון מזרחים בדיוק באותה תקופה שאת מכנה "סולידרית". לכי הביתה אבירמה! מעוז הוא חרא של קפיטליסט אבל לפעמים גם חארות מדברות אמת.

  •   "מומחי הקיפוח והאפליה" מהמזרח מסתמכים כנראה על "האמת" הממוסחרת ההפוכה והשקרית של סרטי הבורקס. כרגיל, עולם הפוך
    • 16:17
    • 17.01.12

    מאז ומתמיד דווקא האשכנזים הם הציבור המקופח והנרדף במדינה. דמם מותר וכל אחד יכול להכפישם ולהעליבם מבלי לבוא על עונשו. יועץ ההשקעות שהשתלח באשכנזים פוטר אך ורק משום שמדובר בחברה עיסקית, ולא היתה כל ברירה אחרת. אילו השתלח במרוקאים, כל הכנסת היתה כמרקחה, שרים ורה"מ היו מביעים את "שאט נפשם" ואולי גם היו מעמידים אותו לדין.

07 צודקת אבל, לא שמענו אותך יוצאת נגד ההדרת מיזרחים מבג"ץ מיכאל
  • 05:48
  • 17.01.12

או מעוד תופעות גזעניות כמו חוק הקבלה, שמאפשר לקיבוץ לא לקבל אנשים מסוג מסויים לבצע סלקציה ולהיות "שיוויוני," מין פטנט בהפוך על הפוך, לך מובן מאליו שאת משתייכת לכת נאורה, את לא גזענית, אבל באורח פלא, אין לך שכנים ערבים למשל או אתיופים, כמובן בלי כוונת מכוון, את הרי לא גזענית.

רק כשתביני שאת וחברייך גזעניים יותר ממעוז, באורחות חייכם, באופן ה"טיבעי" בו אתם מונעים גישה של אנשים מחוץ למעגלי הנאורות המזוייפת אולי תהיי במקום שבו את יכולה להטיף מוסר למעוז, בסה"כ את נמצאת לצידו ואולי את גרועה ממנו.
יש שתיקה רועמת של השמאל הציוני מחוק ועדת קבלה שחוקק ביוזמת איש קיבוץ מקדימה ועבר בלי התנגדות שלך ושל חברייך. הגזענות מושרשת בך ובקבוצה לה את משתייכת באופן כמעט מוחלט, את יכולה להתפתל אבל את שייכת לקבוצה אתנית שמדירה במתכוון קבוצות חלשות אבל בתיחכום מדברת על שיוויון, את הבלופ הזה כבר כולם מכירים, וזו אחת הבעיות הכי קשות של השמאל הציוני שאת משתייכת אליו.

  •   תגיד תודה לאבירמה הליברלית ודומיה, שכמו בני צלמם באירופה", המציאו שפה מיוחדת לטובת "הקבוצות החלשות". פרוש רש"י
    • 11:56
    • 17.01.12

    בשפה הזו, שגם אתה נעזר בה, קבוצות "חלשות" = האוכלוסיות שמהן צומחת הפשיעה האלימה. בעוד שעל הקבוצות "החזקות" נמנות האוכלוסיות שמתבצרות מאחורי סורגים ופלדלת מאימת הקבוצות ה"חלשות".

  •   גם את אדון מעוז לא שמענו יוצא נגד זה או נגד משהו אחר שלא עזר לו בתכניותיו האישיות.  (לת) אני ואני ואני - ולקחו לי ושתו לי.
    • 17:14
    • 17.01.12

08 בדיוק נכון ‏ עעע
  • 05:58
  • 17.01.12

בדיוק נכון ‏

09 עקרונית את צודקת אבל החזרה המנטרית על "קיפוח המזרחיים" בשנות הקמת המדינה אינה נכונה. כסיף
  • 06:06
  • 17.01.12

בידקי את הסטטיסטיקות לגבי העליה ההמונית וראי מה קיבלו כל העולים ומה נדרש הישוב הקיים לעשות , ועשה, כדי לקלוט את העולים מכל פזורה.

ובאשר לשלמה מעוז - תסמונת המרגוליזם בעירומה - השתן עולה לראש וחושף בסופו של דבר איש עשיר המחובר לשינאה ולגזענות.

10 נכון שהוא עבר את גבולות הטעם הטוב.אבל גזען?אשתו אשכנזיה וגם כמה מחבריו נפיח
  • 06:08
  • 17.01.12

הטובים ביותר.הוא חי היטב בתוך העשירון העליון ואולי גם אלפיון עליון.אבל את עצמך אומרת שיש בעייה.הוא אמר את מה שאת אומרת בגסות והגזמה נוראית בעזרת סטטיסטיקות ונתונים כלכליים.

11 תודה - זה היה צריך להיאמר סוף סוף  (לת) ddd
  • 06:16
  • 17.01.12

12 מצפים ששלמה מעוז יתנצל אפי
  • 06:29
  • 17.01.12

מסכים עם הכותבת , שלמה מעוז מסית.
סדרה של דברי בלע...המעידים על רגשי נחיתות עמוקים הדורשים טיפול.
מעוז עדיין לא התריע על מצב בלתי נסבל שכל זוכי פרס נובל הישראלים ממוצא אשכנזי וזו ההוכחה על אפלייה מתמשכת.

13 2 הערות לעניין האזרח ק'
  • 06:29
  • 17.01.12

1.מי היו אלה שעמדו,פעלו וקיבעו את 'הסיבות המקוממות' כדברי בעלת המאמר שיצרו את המתאם בין עדתיות ואפליית מזרחים למעמדם החברתי הנחות? יש להם בוודאי שם קו-מיתאר ומעמד.
2. נקודת המוצא אינה אתנית בלבד אלא גם תרבותית .
ישראל בת 64 כמעט ולאן פניה?

14 איי איי! כל מילה.  (לת) נעמי
  • 06:30
  • 17.01.12

15 מעוז, נתן זך, אייל ברקוביץ' - לכל חברה יש לה את האנשים הבוטים וטוב שכך. אם כולם ידברו בשפה של "הארץ" נמות משיעמום ואף אחד לא ישמע. מידי פעם פטיש 5 קילו בראש לא מזיק.  (לת) אובייקטיבי
  • 06:34
  • 17.01.12

16 ממעמדו יכול היה לשמש דוגמא נפלאה לעדות המזרח - והוא כל הזמן שפך שמן על המדורה! שיתבייש לו!  (לת) קדמה
  • 06:41
  • 17.01.12

17 צודקת אך למעוז זה לא ישנה את האג'נדה רשב"ד
  • 06:51
  • 17.01.12

הכותבת צודקת בטיעון העיקרי דהיינו גזען הוא גזען הוא גזען. הניתוח ההסטורי כולל הרבה פולקלור וטעויות רכות. אך דבר לא יעזור למעוז הגזען שמעליב ונעלב. הוא חניך השיטה ורואה את העולם דרך משקיפה מבלי שהעובדות יבלבלו אותו. צריך פשוט לשים אותו בבוידם של ההסטוריה ולהמשיך לעשות. ואם תכננה הכותבת רווח פוליטי מהעניין חבל. הוכח כבר מעל ומעבר לכל ספק סביר כי יש אוכלוסיות שכאוכלוסיה לא יבחרו מר"צ הנושא הוא כנראה הפרפטום מובילה הישראלי או לחילופין הספינקס הרמת גני.

18 מעוז הוא איש קטן, קטנוני וממורמר שנוקם על כי לא נבחר לדירקטוריון בל"ל. טוב שפוטר
  • 06:51
  • 17.01.12

רואה החשבון של בל"ל הוא גד סומך, בדירקטוריון יושב פרופ' אפרים צדקה ואולי מנכ"ל הבנק הבא יהיה רוני חיזקיהו. כל השלושה מקורם על גדות החידקל כמו שלמה מעוז שמנימוקי נקמות אישית ממציא שקרים. איש גס רוח וגזען.

19 כל מילה בסלע, הצרה רק שבישראל הרדודה יהפוך כעת מעוז לראש מפלגה מזרחית חדשה! ריבי
  • 07:04
  • 17.01.12

וכעת נשמע את ההסתות הפרועות שלו שמחזירות אותנו לימי ואדי סאליב כל יום מעל דפי העיתונות וובטלוויזיה. האיש ישחק כעת את המזרחי הנרדף על דעותיו........


מעוז, תרגיע!

20 כמה עלוב להאשים את מעוז בקיפוח הנמשך של הספרדים רמי. אשכנזי דווקא
  • 07:07
  • 17.01.12

כמה עלוב להאשים את מעוז בקיפוח הנמשך של הספרדים. אופססס הוצאתי את השד מהבקבוק. כולם אשמים חוץ מהאשכנזים שהתייחסו תמיד לעדות המזרח כאל נחותים. מהתייחסות העליה הראשונה לתימנים ועד ימינו אלה. גזענים גדולים. וחמור לא פחות - מתחסדים דוחים ומגלגלי עניים

21 שלמה מעוז הוא גזען ציפי
  • 07:10
  • 17.01.12

כל כך נכון. מאמר מצויין.

22 אגב, מנכ"ל אקסלנס שפיטר את מעוז ובעל השליטה בחברה שניהם מזרחיים.  (לת) האמת
  • 07:24
  • 17.01.12

23 ומי בא שלשום לחזק את מפוני האוהלים בשכונת התקווה ונעצר איתם, סתיו שפיר או שלמה מעוז?  (לת) איזה אדם צבוע
  • 07:37
  • 17.01.12

24 ״מתאם״ אפריים
  • 07:39
  • 17.01.12

אין לך בושה לתאר את האפליה כלפי עדות המזרח ״כמתאם״ ???? תתבגרי ותקראי לילד בשמו: גזענות!!! כלפי מזרחיים מצד יוצאי אירופה , הגזענות היתה ולצערנו הרב עדיין קיימת...

25 תודה לך אבירמה. את חדה כתער וכך צריך להיות עם רשעים בעלי פה גדול כמו מעוז.  (לת) הזקן
  • 07:41
  • 17.01.12

26 תתעוררי !! יובל
  • 07:44
  • 17.01.12

דוקא ממך לא ציפיתי להתקרנפות שכזו.

27 מעניין שמעוז לא יצא נגד הגזענות המחפירה של הימנים המזרחים בקריית מלאכי נגד היוצאי אתיופיה  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 07:49
  • 17.01.12

  •   עשית סקר ובדקת עבור מי מצביעים המזרחים בקרית מלאכי? בבחירות 2006 הם העדיפו את העבודה על הליכוד.  (לת) שמאלנות = נוכלות
    • 11:27
    • 17.01.12

28 כל הכבוד לאבירמה גולן. בוז לערוץ השני על הראיון המביש בערב שבת. Moo
  • 07:51
  • 17.01.12

שלמה מעוז הוא בהמה גסה. הוא אחראי לדמי הניהול הגבוהים שלקרנות הגמל והפנסיות. יש לו פה מלוכלך ובהמי ומשום שרון גל מערת עשר (בהמה מוכשרת בעצמה) מעריצו עד בלי די.
מעז כבש את אחד התפקידים הכלכליים הבכירים במדינה וולך עשה מאומה על מנת לקרב פריפריה למרכז.
מעניין מאוד לדעת האם דאג מעוז להעסקת מזרחיים באקסלנס?
מעוז מספר על אירוע אישי בבנק לאומי ולאחר מכן בראיונות הוא מתנער מהסיפור האישי וטוען לקולקטיביות או גנריות. ברור מאליו שהסיפור אישי (במקום בנק לאומי גם אני הייתי מתרחק מבהמה הנושאת דברים גסים ללא הרף) מעוז כל כך פתטי ואינפנטילי בחוסר הבנתו שלא אל כל מקום הוא מקום הוא יוכל להגיע.
מעוז כנראה רוצה ללכת לפוליטיקה ובגלל זה דיבוריו נהיו בהמיים. הוא יודע שמרבית העם הזה רדוד בהמי .
גילוי נאות שאולי היה צריך לבא בתחילת דברי; אני אשכנזי בן ארבעים, ומעולם לא היתה פרוטקציה באף מקום בזכות או בגלל.

29 סוף סוף דברים כהווייתם  (לת) יקנעמוס
  • 07:52
  • 17.01.12

30 השליטה המוחלטת של האשכנזים בבית המשפט העליון היאלא גזענות ? ירון
  • 07:53
  • 17.01.12

אם זו לא גזענות, ועוד מהסוג הנחות ונמוחצן ביותר, אינני יודע כבר מהי גזענ ות.
לאחר 60 שנים מאז קום המדינה, עדיין ממנים מזרחי מחמד לעליון ? אין גבול לחוצפה ? ואת קוראת למי שאומר זאת בקול רם גזען ?
רק על האומץ לומר זאת בקול רם הוא היה צריך לקבל פרס ישראל.

  •   האם זו לא גזענות שכל האצנים למרחקים ארוכים של ישראל הם ממוצא אתיופי? האדם החושב
    • 16:00
    • 17.01.12

    בוודאי שלא. מצב זה נוצר עקב כל מיני סיבות שאין להם ולגזענות שום קשר. מדוע לא ייתכן שזה המקרה גם כאן?

  •   אנשי העליה השניה לא צרפו לשורותיהם אפילו מזרחי אחד. תגידו לי אתם, זה לא גזענות?  (לת) גזעונסקי
    • 16:10
    • 17.01.12

  •   ברור, הם עו היו התוניס ומרוקו. איך יצטרפו לבניין המדינה???  (לת) ענת
    • 17:44
    • 17.01.12

31 אכן, מאמר אמיץ, נכון ואמיתי. הגיע הזמן שיסתמו לגס הרוח הזה את הפה. הוא באמת גזען, גם כלפי אשכנזים, וגם כלפי אחרים. את כל הקידום שלו הוא מן הסתם חייב לאפליה המתקנת  (לת) שאול שקלים
  • 07:55
  • 17.01.12

32 מולטי מיליונר נרגן 'קיבל משכורת של מיליון שקל לשנה באקלנס, חבר ב-15 דירקטוריונים 300 אלף שקל לשנה כל אחד, הוא המסכן הדפוק שעשה הון וקריירה מגזענות ובוטות  (לת) הקוזק הנגזל
  • 07:59
  • 17.01.12

33 כל מילה בסלע !!! אהבתי מאוד שי
  • 08:02
  • 17.01.12

די נמעס מהבכינות העדתית במיוחד מאדם כמו זה שיש לו
הכול מנצל כל חלקה טובה ויורק לבורות שמהם הוא שותה

34 And yet Mizrahim are still second class citizens thanks to people like you and not Maoz  (לת) Benny Hatemani
  • 08:02
  • 17.01.12

35 גזען? מי לא גזען? יורם
  • 08:04
  • 17.01.12

בכלל, השימוש במילה הזו דוחה.
מעוז הוא בכיין. וכך צריך להתנהג איתו.

36 אבירמה תפסיקי להיתמם תל אביבי
  • 08:04
  • 17.01.12

בית משפט העליון הוא מעוזם של האשכנזים, כמות חסרת פרופורציות שמבהירה שיש תקרת זכוכית למזרחים וערבים.

37 אבירמה , דבריך צודקים מזרחית גאה
  • 08:05
  • 17.01.12

מעוז מתבטא בצורה ברוטלית שמבטאת גזענות סמויה וגלויה גם יחד.
אל לו להתלונן על מה שנפל עליו. זה נשמע כמו זעקת הקוזאק הנגזל

38 יפה אבירמה, יש לך את ה.. לאמר את האמת  (לת) אל
  • 08:06
  • 17.01.12

39 סבא רבא אשכנזי "מוקצה ומקופח" ? למי הוא יכול היה להתבכיין ? די !!! זאב כספי
  • 08:09
  • 17.01.12

לא מבין את המקופחים , הלא הם " הספרדים המקצועיים " ?
הרי אשכנזים בירושליים, בסוף ובתחילת המאה ,
היו " מוקצים " ומופלים ע"י הספרדים ,
למי הם היו יכולים להתבכיין ?
האשכנזים בגליל , בתחילת המאה , היו מוקצים ומופלים ,
למי הם היו יכולים להתבכיין ?
נמאס כבר לשמוע " מהספרדים " ( עאלק ) הבכיינים המקצועיים ?
די ,
נמאס כבר לשמוע את הבכיינות של " הספרדים " !!!!

40 את וחברייך מהסמול המצאתם את הגזענות  (לת) קצת צניעות
  • 08:14
  • 17.01.12

41 מאמר לוגי וחכם המתיחס למעוז הקפיטליסט המובהק, שמשחק אותה מסכן בין מסכנים  (לת) מארק
  • 08:15
  • 17.01.12

42 ולהעיף אותו מהבית המפואר שלו, ומהרכב המפואר שלו, ולהעביר אותו לאיזה מתחשק לי לבוא אל הקקה הקטן הזה
  • 08:22
  • 17.01.12

חושה רעועה בסקנדינביה, ככה שיהיה בשלג ובקור.

43 ועכשיו תלמידים יקרים חזרו אחרי - 'מקומם' עפ"י אבירמה זו גזענות אחראית והכרחית. אמיר, י-ם
  • 08:23
  • 17.01.12

כלומר, מה אתם רוצים שידחפו את עולי אירופה לעפולה, דימונה, קרית מלאכי, שדרות, קרית שמונה, מעלות ובית שמש ויתנו את האדמות מהן גרשו אשכנזים טובים את הערבים המוסלמים לערבים יהודים? היכן ההגיון בכך? ומי היה ממלא את תפקיד העבד במפעלי הקיבוצים? הרומנים? הצחקתם אותם.

מעוז לעומת זו הוכיח בגזענותו חוסר אחריות משווע, גם קיבל מיליון ש"ח לשנה וגם נשך את היד האשכנזית המאכילה אותו. ולכן עליו להענש.

44 לקרא לי לבנה, זה גזעני בדיוק כמו לקרא למעוז מזרחי. והוא מעיד על עצמו כפרימיטיב.  (לת) אין עם מי להתווכח
  • 08:25
  • 17.01.12

45 גב' גולן, אני מצדיעה לך!  (לת) רות
  • 08:32
  • 17.01.12

46 מילים יפות העובדות לא קורא ותיק
  • 08:32
  • 17.01.12

לעניות דעתי בעטיפה היפה בה אורזת הכתובת את טיעוניה קיימת התעלמות מהעובדות, אם ניתן לדוגמא את האוניברסיטה בתל אביב או את בית משפט העליון ונבחן את אחוז המזרחיים, תטפח המציאות על פניה של הכותבת, ודי לחכימא ברמיזא.

  •   הטעון שלך חל ביתר שאת על אחוז האתיופים באוניברסיטאות ובביהמ"ש העליון. ודי לחכימא ברמיזה.  (לת) איש חושב
    • 12:17
    • 17.01.12

47 הפעם אני מסכים עם המחברת עידו לם
  • 08:34
  • 17.01.12

ומעוז אדם מבחיל

48 כתמיד, בעלת ראיה מערכתית כוללת חדה ומפוקחת.  (לת) דורון
  • 08:36
  • 17.01.12

49 החתימה שלי למטה רצופה כדי לא להיות גזען ולהעדיף מילים אלה על אחרות. מי שצועק מראש הגג ומעיד על עצמו כי הוא נפגע גזענות סדרתי סופו שיעיד על עצמו שגם הוא גזען בחושבו שהוא עדיף על הגזע אותו הוא מבקר.  (לת) הבחנהברורהומיידית
  • 08:44
  • 17.01.12

50 מאז ומתמיד האפליה והקיפוח הם בעיקר של עמך האשכנזים - גיבוב של שקרים
  • 08:54
  • 17.01.12

עוד בימי ספיר היתה העדפה ברורה של המזרחים בסיוע לדיור.(ר`התכנית 3 פלוס שהעניקה הטבות מפליגות למשפחות מרובות ילדים). קיפוח זה של אשכנזים גבר מאד אצל שר השיכון דוד לוי, כאשר הסיוע של משרד השיכון ניתן לא באופן שיוויוני לכל יוצא צבא, אלא עפ"י ניקוד מפלה שהעדיף כל מי שבא ממשפחה מרובת ילדים, גם כשרובם ככולם היו עריקים ומשתמטים מצה"ל. במשפחות מזרחיות רבות שבהן האב לא שרת בצה"ל, נבחר אחד הילדים לשרת, ואז כל היתר שלא שירתו זכו בתואר "יוצא צבא", וכל אחד קיבל סיוע לדיור גדול בהרבה מזה של חייל קרבי אשכנזי שבמשפחתו רק שני ילדים למשל. הסיבה לאפליית האשכנזים היתה בנטייתם של מזרחים רבים להצביע בשיטת קבלני הקולות, שהעניקה להם משקל אלקטורלי הרבה מעבר למשקלם היחסי בקרב ציבור המצביעים. תופעה שנמשכת עד עצם היום הזה.

  •   אכן, לגבי אפליה וקיפוח אתה צודק, ולגבי האשכנזים. זווית חדה
    • 15:03
    • 17.01.12

    אני זוכרת שעבדתי במכון מחקר והייתה שם עובדת ממוצא עירקי (גם בכך הבחנתי רק בשל כך שאמרה זאת) שלמדה באוניברסיטה וקיבלה לשם כך מילגה. כשאמרתי שגם אני רוצה ללכת ללמוד, צחקה ואמרה שלא אחכה לקבל משהו מהמדינה כי: "את ילידת הארץ, שני הורייך עלו מאירופה ואינך ממשפחה מרובת ילדים. אין לך שום נקודות זיכויי".
    היא זאת שאמרה מפורשות שהמדינה מקפחת אנשים כמוני ומקדמת אנשים כמוה. לפחות לפעמים יש ראייה נכונה גם כשלא נוח.

  •   מה עם המשפחות מרובות הילדים שמוצאן ממזרח אירופה? הרי גם הן מקבלות אותן הטבות?  (לת) אורני
    • 17:51
    • 17.01.12

51 מעוזאיציק עוז גזען איציק
  • 08:59
  • 17.01.12

אכן איש מוכשר,שאינו שולט בלשונו
מסכים לכל מילה בכתבה

52 אבירמה גולן האם את בטוחה בפרשנות? ראם
  • 09:01
  • 17.01.12

כדאי לצפות בסרטון הזה
http://www.youtube.com/watch?v=3j6lg5rexlw

53 סתירה פנימית בטיעון מאפיהו
  • 09:02
  • 17.01.12

אינך יכולה לכתוב בהתחלת הקטע "קיפוח המזרחים איננו אתני", ולטעון בהמשכו שהוא נעשה, בין השאר, בגלל "סיבות מקוממות: התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי." זוהי סתירה מניה וביה.

54 שלמה מעוז כמו גם משה קצב שכחו דבר קטן, קטנטן: להביט במראה לפני שהם מחלקים את העולם לשחור לבן, ומאשימים אותו כמה שהם נידפקו בגלל מוצאם. כי דווקא שניהם הם דוגמא מובהקת להצלחה מטאורית ושניהם במקרה למרות כל ההצלחה והפירגון היו ונישארו מלאי רגשי נחיתות, את זאת אפילו חובבן בשפת גוף יכול לקבוע ללא ספק  (לת) שלמה מעוז, אקסלנס עשתה את הדבר הנכון, טול קורה מבין עינך
  • 09:03
  • 17.01.12

55 אבירמה גולן היא גזענית  (לת) זה בולט בכל כתיבתה ה-"מדעית" / "רוחנית"
  • 09:09
  • 17.01.12

56 המזרחים עצמם לא פונים לתחומים מכניסים ומשכילים יוחנן
  • 09:17
  • 17.01.12

אפשר לומר שבאופן כללי, חצי מהסיבות למה אין מזרחים בענפים הדורשים השכלה הם המזרחים עצמם, שלא באים לשם. זו גם הסיבה למה בשוק הכרמל מספר הרוכלים האשכנזים מועט מאד - כי הם לא באים לשם. למה לא שומעים שמפלים את האשכנזים בשוק הכרמל?

57 מעוז ז.לביא
  • 09:19
  • 17.01.12

מעוז - מיליונר ("שחור"] גזען שקרן ומושחת

58 אין סובלנות לגזענות יוצא עדות המזרח
  • 09:20
  • 17.01.12

ותגובתנו אל פני הגזענות צריכה להיות חוסר סובלנות. אפילו מוצאו של זה מארצות ערב (גם שלי). מעוז יוכל בודאי למצוא עבודה בענף התוויות בשל חיבתו ונטייתו לתייג את כולם. מסכים איתך אבירמה

59 רועה עיזים שיכור ופיסח מוטי
  • 09:23
  • 17.01.12

למען האמת מעוז הוא רועה עיזים שיכור ופיסח שבטעות קיבל פתחון פה בטלוויזיה ושאר במות ציבוריות שאינו ראוי להן.

60 שיווין גזען
  • 09:27
  • 17.01.12

דירק׳ בלל : 14 אשכנזים 1 מזרחי 4 נשים אשכנזיות ומחלק תה אתיופי אז מי הגזען גברת אבירמה האשכנזית?

61 שלמה מעוז מממש את כל האופציות של המזרחיות והגזענות כדי לקפוץ לעגלה הפוליטית פנוי להובלה
  • 09:32
  • 17.01.12

שמשוועת לעוד פוליטיקאים גזענים וערמומיים.

62 מפליאה העובדה שטרם ניתנה הדעת ל" קהל המאזינים " בהרצאה המדוברת!! צופה וקורא
  • 09:39
  • 17.01.12


הקהל (ברובו ) יצא מגדרו /מחא כף וצחק בקול אווילי.
הפרופ' תכנן את " הבסט סלר " שלו בידיעה מראש
ש"יתקיים שיתוף פעולה חם " בינו לקהלו זה ( כנראה מניסיון ).

אם קהל סטודנטים מורגל בשיטתיות לעוצמות רטוריקה כאלה
האם יהיה מוכן בעתיד הקרוב להקשיב להרצאות בעלות אופי רציונליסטי..

"תרבות התגובה של הקהל " צריכה להרתיע ולהדאיג אף יותר ממטיפים עדתיים
בתחפושת אקדמית.

63 טענה מעט הזויה מיכל
  • 09:41
  • 17.01.12

אליבא דגברת גולן לו השלטון המפאיניק"י עם הסוציאליזם המהולל שלו היה נותר בשלטון, אזי מקבלי ההחלטות , אותם יוצאי אוקראינה-פולין בחליפות, היו מחליטים לקדם את אחיהם יוצאי המזרח, להעניק להם במה תרבותית הוגנת , לשפר את תנאי החינוך והתרבות בפריפריה, להעניק הזדמנויות שוות. זו ראייה כביכול רדיקלית, לטעון שדיכוי התרבות המזרחית מתקיים ממניעים קפיטליסטיים צרופים, אבל אני חוששת שהראייה הזו לוקה בפשטנות יתר. מימין או משמאל, קובעי המדיניות ומכתיבי התרבות, הם אותם אחוסלי"ם שאין להם בדל עניין בשינוי הדפוסים החברתיים והתרבותיים כאן. להוכחה נראה לי שדי לעיין בתרבות הפופולרית היום, שהיא חלק מרכזי מאותו מנגנון דכאני וגזעני שעליו גולן מדברת, שנוצרת אקסקלוסיבית, בידי אליטה אחוסלי"ת שעמדותיה המדיניות והחברתיות נוטות שמאלה, כביכול, מעורכי גלגל"צ לדורותיהם, לעורכי ערוץ 24, למנהלי הרשתות והזכייניות השונות, למשרדי ההפקה הגדולים. כולם אחוסלי"ם מצביעי קדימה שמאלה, אני משערת. ועדיין, משום מה, יש להם עניין בשימור דמותו של המזרחי הנלעג, ע"ע קותי/בובליל/חודידה וכו'. המאבק הוא לא רק כלכלי הוא גם תרבותי, ולכוח, כפי שלימדונו באקדמיה, יש הרבה יותר ממשמעות אחת, יש גם כח תרבותי, ואני לא רואה את ההגמוניה הלבנה מפנה את מקומה ברצון מתפקידי ההנהגה. והעולם אינו שחור לבן, מסתבר, ולמרות שמר מעוז הוא אכן קפיטליסט מסריח, נראה לי שיש הוויה של דיכוי, שגם אני כלבנה חמומת מוח ממעמד בינוני-נמוך מינוס , לא מתיימרת להבין. יש שם פצעים כל כך עמוקים, של מסע צלב נוראי שנערך נגד תרבות עשירה, מפוארת , הומניסטית, עם יהדות שהיתה יכולה להציל את עם ישראל לולא הכיבוש האשכנזי, האונס המחריד ,של היהדות האשכנזית שנטועה בגטו מפוחד ועגום בשטייטעל של לפני מאתיים שנה בגליציה. יש כאן כאבים ורחשי עומק שהם קצת יותר מורכבים מאותה אנליזה מופשטת, קרה ונוקבת.

  •   מיכל, תודה על דבריך! רק מי שנמצא בעומק הכאבים האלה מכיר ומבין. אני מזמן לא חשה שייכת לעדת היהירים הזאת שבטוחה שהשמש זורחת מבים אחוריה. הם לא אחיי ומעולם לא היו. התנשאותם ויהירותם הגסה הרסו רבים וטובים בינינו ותרמו לא מעט להרס החברה בישראל. עצוב לי על אימי ועל סבתי ואחי היקרים שהלכו לעולמם בטרם עת עם כאב ויגון עצום בלבם על הדרתם המוחלטת והפיכתם לקטנים ושקופים על ידי המדינה וכל ממסד שלה.  (לת) זעקי ארץ עלובה!
    • 11:58
    • 17.01.12

  •   ובדיוק בגלל זה אותם אנשים משפילים ומדכאים היום את יהודי אתיופיה, נכון? רוני
    • 12:36
    • 17.01.12

    העולם אינו שחור-לבן, זה נכון. אבל השיח אירופי, האכול רגשות אשמה (ובצדק, בגלל העבר הקולוניאלי המנצל והמתנשא שלהם), לא כ"כ מתאים למציאות הישראלית. כמזרחי חוויתי אפליה, אבל אני גם יודע לשים את אותה אפליה בפרופורציה: תנאים אובייקטיביים קשים, אפליה טבעית של קידום מקורבים, וגם רגשות התנשאות. האם החברה הישראלית למדה את הלקח? האם היום, למרות שהמדינה עשירה ובעלת אמצעים, למרות האווירה הרב-תרבותית, אנחנו מתנהגים טוב יותר ליהודי אתיופיה?

  •   סבתי היקרה נהגה לומר, אותנו שמו במגירות נסתרות ושכחו אותנו שם. אנחנו לא קיימים לגביהם.  (לת) אני
    • 12:36
    • 17.01.12

  •   למיכל/ תגידי תודה ליהודי פולין שהקימו מדינה לעם היהודי. גם ליוצאי ארצות ערב שלא שילמו את מחיר השואה. לאלה גם אין יתרון איכותי על הערבים, ולכן אינם יכולים לקיים מדינה יהודית עצמאית במזה"ת העוין.  (לת) למי שואה למי ברכה
    • 13:12
    • 17.01.12

  •   ל-63 תודה. ולאבירמה כמה קשה להתמודד עם האמת!!!  (לת) אחד העם
    • 13:33
    • 17.01.12

  •   רוני אתה עושה הכללה לא הוגנת. הגזענות כלפיי האתיופים היא מכל החברה הישראלית לצערנו. והחדשות הן שהבורים הגזענים מקרית מלאכי לא מייצגים את כל המזרחיים. האם בגזענותם הם מייצגים אותך?  (לת) רוני תרגיע
    • 14:29
    • 17.01.12

  •   כולם גזענים כלפי האתיופים  (לת) כ ו ל ם
    • 22:18
    • 17.01.12

64 נפלא. סוף סוף מישהו אומר לחזרזיר הגזען הזה את האמת בפנים  (לת) רלי
  • 09:44
  • 17.01.12

65 מאמר נכון. כל הכבוד. גזענות פועלת לכל הכיוונים ונגד כל התשובות.  (לת) מסכים
  • 09:44
  • 17.01.12

66 צודקת לחלוטין! מעוז הוא השיטה. כולו גזענות ושנאה ולא טרם פרומיל מהמגזרים אותם הוא משמיץ. גזען במליון ש"ח. עמית
  • 09:46
  • 17.01.12

פיטוריו של מעוז אינם קשורים בחופש ביטוי. אין למעסיק כל חובה להעסיק את מי שמביע עמדות גזעניות עתירות שנאה ודיבה.

67 מה שחשוב עכשיו זה להתמקד בהווה.. מיכל כהן.
  • 09:50
  • 17.01.12

אני אסביר לך כמה המחאה הזאת חשובה וכמה חשובה האחדות וכמה חשוב להתמקד כרגע באחדות ולא לעורר שוב פעם את הפרמטרים המפרידים ביננו. המחאה הזאת היא תובנה של עם שלם שעבר תהליך התהוות בארצו, בגלל שאנחנו מדינה של קיבוץ גלויות עד עכשיו היינו דיי מפולגים אם פעם זה טבעי שיהיה הפילוג אז באיזשהו שלב, יד נעלמה העצימה את ההבדלים ביננו לטובתה. אנו נמצאים בשלה בו המחאה מאחדת את כולם. אז אנא, אל תפלגו אותנו שוב כדוגמאת העצמתו של מעוז את הגזענות, מתחיל להיווצר כאן עם אחד, יהודים דפוקים, אז יללה בוא נתמקד בזה, זה מפחיד אותם האיחוד הזה שקורה עכשיו ולא רק כשקמים אוייבנו עליינו להורגנו, זה מפחיד אותם, אני אומרת, נלמד מהעבר נתמקד בהווה, בוא לא נעצים את ההעבר ובכך נשמור אותו בהווה, טוב?"

68 האם יכול לבוא אדם ממוצא אשכנזי ולטעון כי מפלגת הליכוד היא מפלגה של שחורים נורי
  • 09:59
  • 17.01.12

מבלי שדמו יהיה בראשו? למה שונה מעוז מכל אדם אחר. האם חושבים אותם 15 דירקטוריונים להמשיך להעסיק אותו? יבואו וינמקו את הסיבות להמשך העסקתו בפני הציבור, והציבור ישפוט.

  •   כי זה פשוט לא נכון: הליכוד היא מפלגה שמונהגת ע"י "אשכנזים", שמשתמשת בהסתה עדתית בכדי להצטייר כמפלגה מזרחית, תוך ניצול המצוקה של אזרחים תמימים, בכדי לקבל את קולותיהם. בפועל, מצבם של ה"מזרחיים" יחסית ל"אשכנזים" הורע מאז עלה הליכוד לשלטון.  (לת) יוסי
    • 11:46
    • 17.01.12

  •   יוסי/ מצבם "הורע" והם לא יודעים את זה?  (לת) עוד נוכל שמאלני
    • 12:28
    • 17.01.12

  •   כן, בדוק עובדות ולא רגשות. הפער בין העולים של שנות ה-50 ליישוב הוותיק גדל בשנות שלטון הליכוד. יוסי
    • 13:43
    • 17.01.12

    זה לא אומר מצבם של העולים של שנות ה-50 לא השתפר (ולאו דווקא בגלל השלטון. למשל, משנות ה-70 ועד היום ירד מחירם של חומרי גלם ומוצרים בעולם ללא קשר לזהות העומד בשלטון בישראל). מרגע הגעתם לארץ, תנאיהם של העולים השתפרו בהתמדה, אבל באותו זמן הוותיקים טסו. זו בדיוק המשמעות של פער. יחסי, ולא אבסולוטי. מה לעשות שמתהומות ההסתה של הליכוד, העובדות נראות כנוכלות שמאלנית.

  •   במילים אחרות, למצביעי הימין המטומטמים והמפגרים יש סוג מוח מיוחד שיודע להבחין רק בפער מוחלט אבל לא בפער יחסי. מוח מושלם יש כמובן רק למצביעי השמאל.  (לת) עדיין נוכל שמאלני
    • 16:30
    • 17.01.12

69 וישראל היא מדינה של אשכנזים גזענים ששים אלי חרם של כל מזרחי  (לת) הארץ בראש המחנה של ההסתה נגד המזרחים
  • 10:02
  • 17.01.12

70 את יודעת מי עוד יותר גזען מהמזרחים? הפלסטינים  (לת) חוצפנית
  • 10:03
  • 17.01.12

71 בלי רומנטיזציה של עדות המזרח בבקשה מישהו
  • 10:03
  • 17.01.12

את כמובן צודקת בכל מה שאת אומרת אבל צריך להזכיר שהיום מקופחים האנשים
עם הנשמה וההשכלה. אנשים אלה לא משתייכים לאף מאפייה. לעומת זה יש מאפיה מזרחית שהשתלטה על כל השרות הציבורי , הרשויות ועוד. אנשים אלה נהנים מבטחון תעסוקתי, מכספי ציבור. השרות הציבורי בשביליהם הוא דרך לקדם קרובי משפחה וחברים מאותו מוצא.
תבדקי לאן השתרבבו הפנתרים וממי ינקו. המאפיה הזאת עושה שמות
במדינה וחוסמת את דרכם של אנשים מוכשרים ובעלי מוסר עבודה.
זאת מאפיה לא פחות נוראית מהמאפיה של אנשי ההון ואנשים מסוגו של מעוז שנהנים מהשיטה ומנציחים אותה וכדי להרגיש מיוחדים גם מבקרים אותה.

72 שלמה מעוז סטנדאפיסט משעשע  (לת) אין כמו אבירמה
  • 10:04
  • 17.01.12

73 הכל יפה נחמד וטוב...העניין הוא שאם אני מביא לך שני מועמדים לעבודה בעלי אותם כישורים, האחד מדבר עם ח' גרונית ושם המשפחה יחיא..והשני עם ר' רוסית מתגלגלת עם הסיומת סוצקי...מי לא יעבור את שלב הראיון בטלפון ? והרי לך גזענות עדינה.  (לת) נאק
  • 10:04
  • 17.01.12

  •   נאק---אפרופו' גזענות עדינה, לפני זמן מה ישבתי בבית קפה באיזור באזל בתל אביב. בשולחן לידי התיישב זוג. הוא התנהג כמנכל חברה כלשהי, בחליפה כהה, גבוה ונאה בשנות הארבעים לחייו ["אשכנזי גאה" כזה], היא צעירה בשנות העשרים לחייה, שיער בלונדיני גולש. ישבו השניים כתף אל כתף, יד מלטפת יד, והחליפו ביניהם מילות קרבה. הוא ענד טבעת נישואין, היא לא. אחרי שהזמינו קפה ועוגות, הגבר שישב במרחק שמיעה ממני, התקשר מסלולרו וניהל שיחה קצרה עם הצד השני. ואלה היו הדברים:: אני צריך שני עובדים צעירים לחברה שלי, אני רוצה שיהיו בעלי מראה ארי. בהירים. לא לא, אל תכתוב ארים, השתגעת. תנסח את זה כך שהדברים יהיו ברורים. זה הכול תודה!  (לת) @מראה ארי..........
    • 12:14
    • 17.01.12

  •   ואת מי היית רוצה כשכן שלך? וילדים של מי היית רוצה להזמין הביתה כחברים של ילדיך? די להיתממות - כל המדינה גזענית וכמו במערכון של הגשש - כל עדה גזענית כלפי עדה אחרת-- אם זו גזענות עדינה או לא - תחליט אבל זה מה יש ולא ישתנה ב 50 שנה הבאות. עם כל הפוליטקלי קורקט, תראה איזה גזענות עדיין קיימת בארה"ב.  (לת) גזען מלידה
    • 13:11
    • 17.01.12

  •   אני הוא מנהל החברה עם הטבעת אבירם
    • 18:03
    • 17.01.12

    וחיי הפרטיים אינם עסקך. אבל אני זקוק לאנשים שיעבדו בסקנדינביה ובצפון גרמניה. איזה איפיון, חכם שכמותך, אני אמור לתת ע"מ שאנשי ידעו להיטמע טוב בעסקים שם?

  •   לו ידעתם איך כולכם... הבת ימי הנודד
    • 21:50
    • 17.01.12

    נראים מכאן, ארים או אוריינטלים, לבנים או שחורים, עם זקן ופיאות או מגולחים למשעי עם עניבת פרפר - כולכם אותו הדרעק! לו ידעתם...

  •   אבירם, מה יש, ישראלי לא "ארי"-עלק אשכנזי, מוכשר ועונה על דרישות התפקיד, לבד ממוצאו וצבע עורו, לא ראוי לייצג את החברה שלך בסקנדינביה? אתה סתם צבוע ו גזען....  (לת) חומי......
    • 22:32
    • 17.01.12

74 צודקת צודקת  (לת) סופסוף
  • 10:05
  • 17.01.12

75 אבירמה, אני מתפלא על חוש האבחנה הדק שלך דרור
  • 10:09
  • 17.01.12

משה מעוז הוא לא גזען, הוא תאורטיקן בחסד עליון עם מבטא מוזר. הוא לא גדל בארץ? לא הלך לגן בארץ? לא למד בבי"ס יסודי ותיכון בארץ? ואוניברסיטה לא עשה בארץ? וצבא? אז למה הוא מדבר כמו הדודה העיראקית שלי בת ה - 89 שעלתה בגיל 18 מבגדד? אולי הוא בכלל סוכן עיראקי של המרחום סדאם?

76 אבירמה איבדת את הנקודה, פיטורי מרצה בכנס אקדמי על דעות שהביע זו הבעיה? מנדי
  • 10:15
  • 17.01.12

הרצאה שאינה קשורה עם עבודתו. מצידי שישפטו את מעוז על זה שהוא גיזען אך מה הקשר לעבודתו באקסלנט. בדיון זו הבעיה? לידיעתך מעוז חבר ב15 דירקטוריונים, אישתו טאשכנזיה, והמפטרים מזרחיים, ובעלי החברה ספרדים.

77 דיון מאוזן ושקול; הרי מעוז עצמו הוא חלק מהשיטה הדורסנית...  (לת) nira
  • 10:39
  • 17.01.12

78 מאוד עצוב לי היום רותי
  • 10:40
  • 17.01.12

עד כה נהגתי לשמוע/לקרוא את דברי שלמה מעוז בהנאה. חשבתי שיש לו מה לומר והוא לא חושש לדבר ישירות ולא ליפות את הנושא, אבל...... הוא ביצע "יציאה מהארון" בגדול. הוא הוריד את המסכה והתגלה איש קטן, מלא ברגשי נחיתות ובשנאה . יחד עם זאת , ראיתי ב"יציאה" שלו תרגיל מדהים של שיווק עצמי: החברה הישראלית , ההולכת ומידרדרת , התאהבה בכל דבר צהוב
ואולי עכשיו אדון מעוז יוזמן ליותר הרצאות פרטיות. אז, מס הכנסה התכוננו לגבות את המס המגיע מכך.
ולך, שלמה מעוז, הייתי מציאה ללכת לטיפול ומייד. אדם שלמד והגיע כל כך גבוה בשטח העיסקי בחברה הישראלית יכול לדבר כך רק אם עבר עליו משבר נורא ואז הוא חייב לרוץ לטיפול נפשי, לפני שיפיל עצמו ללא דרך חזרה.

79 אמן ואמן על כל הנאמר במאמר. ד. מקנוטן
  • 10:41
  • 17.01.12

לחילופין - אולי הוא איבד את היכולת להבדיל בין טוב לרע, בין חושך לאור...

80 סוף סוף, כשכתבתי את זה בפייסבוק - התנפלו עלי.  (לת) עיראקי
  • 10:48
  • 17.01.12

81 איזו אכזבה. הגם את אבירמה? יעל
  • 10:54
  • 17.01.12

אגב, מעוז חזר ואמר שהוא לא מקופח באופן אישי. הוא מדבר על התופעה כאזרח ולא כמזרחי.
הלחץ שלכם ממעוז וחוסר היכולת להתמודד עם הדברים מעידים עליכם יותר מהכל.
ההיסטוריה תשפוט.

82 פספסת פז
  • 10:55
  • 17.01.12

מתוך ויקיפדיה: גִּזְעָנוּת היא השקפת עולם הגורסת כי בקרב בני אדם מתקיים קשר בין מוצא ביולוגי (וסממנים גופניים המעידים על מוצא כזה) מחד, לבין תכונות אופי וכישורים קוגניטיביים מאידך. ברוב המקרים משתמעת מהגישה גם עליונותה של קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של קבוצה אחת על האחרת.

אבירמה, אני מבינה שזה קשה להבין שטעית כלכלית, אני מבינה שזה קשה להתבונן ולראות שהצד "הנכון" לא בשלטון. זה גם קשה להתבונן ולראות את הכלכלה הישראלית מצליחה (למרות הגורמים המונופוליסטיים שיש בחלק ניכר בה - אגב, הם נוצרו רק בגלל התערבות ממשלתית בשוק). אבל זה שיש אדם שאמנם מצליח מאד באופן מקצועי, בבד היותו גס רוח באופן נוראי, והוא השתמש במילה "לבנים" לא עושה אותו גזען. כי הוא לא כזה. הוא חסר נימוסין וכבוד לבריות.

83 לא כל כך ברור מה כל זה קשור לכך שהרכב בית המשפט העליון הוא אשכנזי וכן מועצת המנהלים בנק לאומי הארץ בראש המחנה של ההסתה נגד המזרחים
  • 11:02
  • 17.01.12

במקום להתיחס לדברי מעוז את מסיטה ומסיתה. מאמר מגעיל ומתנשא. אכן אחרי הפנתרים היה סיכוי כלשהו שהמערך פיספס ובגלל זה הוא ירד מהשילטון. ולמי שמופלה לא כל כך משנה מה הסיבה, אתנית או כלכלית או חברתית, בסוף כמו מעוז הוא נשאר בגללה בלי עבודה.

84 מסכימה עם כל מילה של תגובה 1 תגובה ל-1
  • 11:03
  • 17.01.12

האשכנזים הם הלה שהופלו תמיד לרעה.
למזרחים תמיד עזרו והפלו אותם לטובה:
היתה להם עדיפות לקבלה בביתי הספר התיכונים היוקרתיים של תל אביב
למרות חוסר השגים לימודיים מצידם.

פרויקט "פרח" נועד אך ורק ליוצאי ערב- לילדי מצוקה אשכנזים לא היתה
זכות כניסה לסיוע זה.

עדות המזרח- קיבלו בצבא תמיד תפקידי התעמרות בחיילים- רסרי משמעת
וכולי.
שחורי הפנתרים במוסררה בירושלים- קיבלו דירות מפוארות משום שהיו
אלימים ואיימו על עם ישראל באלימותם.
המזרחים
למדו להתעלק על האשכזים החרוצים וגזלו מהם את המשאבים
כולל כספים שהגיעו עבור ניצולי השואה והועברו למזרחים.

85 דחוף להסביר לשלמה מעוז: 1.מוצא עדתי עובר בירושה. 2.כסף עובר בירושה. 3.(מה לעשות) גם עוני עובר בירושה. 4.(במקרה ולא שמת לב) רקנטי, תשובה, קרסו, ספרא ועוד כמה ששכחתי, לא זכאים לקצבת הבטחת-הכנסה. גם זה ממניעי גזענות?  (לת) זלמן תעתועי הקורולציה.
  • 11:04
  • 17.01.12

86 עוד מעצבת דעת קהל שמוכיחה שאסור לבקר את הגזענות במדינת ת"א  (לת) מזרחי מחמד שיצא מהארון
  • 11:12
  • 17.01.12

87 הבולשביקים/יות של החונטה האשכנזית שהתחפשו לליברלים חושפים את פרצופם/פן האמיתי לנוכח דיברי האומץ שהביע שלמה מעוז .הגזענות האשכנזית היא היסטורית ולא נקודתית זו גזענותו שלך האדם הלבן העליון מארופה שמשתמש בצבע עורו ושיוכו האתני כמכשיר לדיכויים של עמים ויחידים שאינם בצלמו זו מכניקה שעומדת בבסיס הקולוניאליזם הארופי הנוצרי/אשכנזי לפיו הבמה התיקשורתית היא מכשיר צבאי להשתקת כל דעה מנוגדת שבאה מצידם של המדוכאים.כעת אנו יודעים היטב שהמסכות נפלו ואין אף אשכנזי/יה אחד שאינו לוקה באותה גזענות חמדנית שאבירמה גולן היא נידבך ממנה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 11:19
  • 17.01.12

88 הציונות מעצם מהותה היא תנועה גזענית והיא גם תנועה אשכנזית אז הציונות היא אופן הביטוי הגזעני של האשכנזים שונאי הערבים בני דת מוחמד ודת משה. אבירמה גולן הגזענית ותןמכיה הגזענים שיצאו מהמאורות הם ההדגמה הטובה ביותר לצידקת דבריו של שלמה מעוז שלמרות הצלחתו האישית לא שכח את צור מחצבתו ולא הלך בתלם שהועידו לו גזעני אשכנז.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 11:28
  • 17.01.12

  •   הראה לי מי חברך-ואגיד לך מי אתה. עצם התמיכה מדמות כאותו יקים, ספק בלתי שפוי ספק שליחו של אחמדינג'אד, במעוז-מזהה את מעוז כגזען הרבה יותר מכל מאמר  (לת) יעקב
    • 14:36
    • 17.01.12

  •   יעקב הגזען -אתה מלכללך כי אינך מסוגל להתמודד עם טיעונים ועובדות שבשטח , אחמדיניג'אד גדול עליך בהרבה מספרים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 15:23
    • 17.01.12

89 די כבר לדמעות הקוזאק הנגזל אודליה
  • 11:32
  • 17.01.12

באמת נמאס כבר לשמוע על ה"קיפוח העדתי", אלעק, מצד אלה שמחזיקים בעמדות מפתח בחברה, בכלכלה, בפוליטיקה, בצבא, בתקשורת ואיפה לא. נכון, היתה אפליה, אולי אפילו מדיניות מכוונת של אפליה - לפני חמישים שנה. נכון. לא בצדק, אבל נכון, היתה אפליה. פעם אנשים לא יכלו להגיע להישגים בגלל מוצאם. נכון. לפני חמישים שנה. אפילו לפני ארבעים שנה, ואם תרצו הנחה - גם עד לפני שלושים שנה.
די! צאו מזה. הפסיקו כבר עם החצנת רגשי הנחיתות שלכם שנובעים כאילו מקיפוח עדתי.
שלמה מעוז יצא נגד בנק ישראל על כך שלא מצא לנכון לשים תמונת "מזרחי" על שטרות הכסף החדשים. אבל חוץ משלום שבזי, הוא לא ידע להציע אף אחד ראוי. אז מה זה אומר? שמאז ימי הביניים לא נמצא אף אחד שמוצאו מזרחי שתרם איזו שהיא תרומה לעמישראל, שראוי להנציחו על שטרי כסף. אולי כדי להרגיע אותו, את שלמה מעוז המסכן והמקופח, כדאי שבנק ישראל יבטיח לו שבעוד שניים-שלושה דורות, תמונת שלמה מעוז תתנוסס על שטר של עשרים שקל, והוא ירגע.

90 הפחד של הממסד לעסוק בסוגיה מביאה חן
  • 11:34
  • 17.01.12

אנשים כמו אבירמה לכתוב נגד הילד שצועק המלך עירום אל תתיחסי לאדם תתיחסי לדבריו שברובם אמת לאמיתה לדוגמה אתמול לא בשנות החמישים במוסף הכלכלי של הארץ פורסם הנתון הבא 9 אחוז מבני הקיבוצים והמושבים מחזקים ביותר מ 90 אחוז מהקרקע במדינה .

91 אכן כך ואוסיף עוד: הפוסל במומו פוסל  (לת) רואה 6 6
  • 11:37
  • 17.01.12

92 יפה מאוד. הלוואי על כל אדם להיות "מקופח" כמו שלמה מעוז  (לת) אר
  • 11:41
  • 17.01.12

93 בכל פעם שיוצא השד העדתי האשכנזים קופצים, מה הם קופצים??  (לת) בבר
  • 11:41
  • 17.01.12

94 כן נכון - זאת לא אומרת שהדירקטוריון בבנק לאומי לא היה כזה - היה גם היה  (לת) RAMSKI
  • 11:44
  • 17.01.12

95 אין אפליה, אה? אור
  • 11:47
  • 17.01.12

גב' גולן את מאלה שממשיכים בהתעלמות. כמו בתוניס, כמו במצרים, כמו בתימן, יגיע יומה של החברה הישראלית לתת תשובות על כמעט שבעה עשורים של אפליה מכעורת שאת וכמותך - ממשיכיה.
אל תדאגי ילדה, עוד יגיע היום!

96 יפה אמרת! כל הכבוד, די לעליהום האוטומטי על "אשכנזים מול מזרחיים" וקצת יותר ראיית עומק של המצב. כתבה יפה  (לת) נורית
  • 11:54
  • 17.01.12

97 העובדות שציין מעוז נכונות כפי שכותב מגיב 1. הוא דיבר בשפה ציורית, לא גזענית. השפה נועדה לשם הדגשה ותו לאו. כל טענה על גזענות באה כדי להתחמק מטיעונו המרכזי שהוא: במשק חופשי יש סיכוי רב יותר שאדם ייבחן על פי כישוריו. מכאן התגובות החריפות של השיכבה השלטת הישנה הריאקציונרית,והכל כדי להסיט את הדיון מהעיקר ולשמר המצב הקיים או לחזור לתקופה של ועדות המינויים ומתן רשיונות יייבוא למתי מעט שהשלטון חפץ ביקרם. המזרחיים הם אנשים נבונים יותר מאשר את מציגה אותם. הם יודעים שבמשק חופשי יש להם סיכוי רב יותר ולכן הם מצביעים עבור כלכלה ימנית.  (לת) שאול
  • 11:57
  • 17.01.12

  •   שאול המצחיקול - הצחקת אותי חזק. גם ש"ס אצלך זה כלכלה ימנית שהמזרחיים מצביעים לה? על איזה "תגובות השכבה השלטת" אתה מדבר מצחיקול? אנשים פה בקושי גומרים את החודש ומגיבים נגד גזען מעליב וקשקשן.  (לת) יוסי
    • 12:44
    • 17.01.12

98 תסבירו לי איך עיראקי כזה, שיושב ביום ששי על המרפסת, מפצח גרעינים נברון
  • 11:58
  • 17.01.12

ויורק את הקליפות על הרצפה, מתחצפן ומדבר במבטא של עיראקים.

99 מילה במילה - מעוז!! ינקלה
  • 11:59
  • 17.01.12

אבירמוש - כל מילה בסלע כתובה. משום מה לא ציינת את מקומם של ה"מזרחים" בצמרת הכלכלה הישראלית, ובכל מקום שקשור לכסף. הנהלות כל הבנקים מאויישות ביוצאי עדות המזרח ורוב פקידי השומה, רואי החשבון וכל עושי המהומה הם יוצאי עדות המזרח. אין לשלמה מעוז כל עילה להתלונן ולבכות על מר גורלו. לצערי יש לי כמה חברים לבנים ואשכנזים שמשכורותיהם רחוקות ממשכורתו של המסכן הזה !!

100 לכל הגזעניים, עשו קרחת קעקוע צלב קרס ועופו לנו מהחיים  (לת) גם את אוויר רע מה? גולן
  • 12:06
  • 17.01.12

101 Maoz aya cygiel
  • 12:16
  • 17.01.12

האם פרופ' שטרית שבזמנו היה אחד הבכירים של בנת לאומי גם "לבן"?
תפסיקו להתבכיין....

102 מעוז חזר ואמר שהוא לא מקופח באופן אישי......... הוא מדבר על התופעה כאזרח ולא כמזרחי......... הלחץ שלכם ממעוז וחוסר היכולת להתמודד עם הדברים מעידים עליכם יותר מהכל............... ההיסטוריה תשפוט..... ותודה ליעל מ-63.  (לת) חזרה על התגובה הנבונה_____@
  • 12:21
  • 17.01.12

103 תודה לאבירמה גולן על מאמר מדוייק .  (לת) איתי
  • 12:25
  • 17.01.12

104 אבירמה את טועה בגדול. מה סחף אותך לא ברור. הוא לא גזען, אולי לא פוליטיקלי קורקט. אז מה? האם דבריו שגויים? לא. זו האמת הכואבת, ולך ולשכמותך קשה עם העובדות. תעשו בדק בית וחשבון נפש. כן. כדאי שתקשיבי לדבריו שוב, תתעלמי מהטון והרעש, ותביני שהוא לא מדבר על עצמו אלא על המצב בכללותו.  (לת) צביעות מתקרנפת בהתגלמותה
  • 12:26
  • 17.01.12

105 אבירמה,תודה.לפני, חשבתי שאת נאורה.  (לת) פתחת לי את העיניים.תודה.
  • 12:28
  • 17.01.12

106 למשמיצי מעוז.... מרוב התגובות שכאן, הרי אתם עצמכם גזענים. כמה צרות עין ושנאה יש בכם. למה מה? הוא גזל מכם את מה שהוא מרוויח בזכות?  (לת) כמה דם רע יש פה.......
  • 12:29
  • 17.01.12

107 ההבדל הכלכלי-חברתי בין אוכלוסיות ישראליות נובע מההבדלים בין ארצות מוצאן אורני
  • 12:39
  • 17.01.12

בעולם קיימת חלוקה ידועה בין הצפון העשיר והמפותח (אירופה וצפון אמריקה) לדרום העני (אמריקה הלטינית, אפריקה ואסיה). הישראלים מורכבים מאנשים שבאו משני האזורים האלה. לצפוניים שבאו לכאן היתה התחלה יותר טובה כיוון שבאו מארצות מודרניות ומפותחות בעוד הדרומיים באו ברובם ממדינות פחות מפותחות. ההבדל הזה עדיין קיים בתוך החברה הישראלית ויש לקוות שעם השנים יצטמצם ואף ייעלם.

  •   כדאי שתמשיכי לחלק את העולם, ותבחיני בין מזרח אירופה (הצפון העני) למערבי אירופה (הצפון העשיר). רוב היהודים האשכנזים הגיעו דווקא מאותו חלק עני של אירופה, אולי שכחת  (לת) אם כבר מדייקים
    • 22:16
    • 17.01.12

108 כל מילה בסלע.  (לת) עוז אוסמן
  • 12:39
  • 17.01.12

109 האיש בהחלט אמר דברי גזעניים במשך השנים והוא ראוי לביקורת על כך, אך לא מפטרים אדם בצורה כזאת לאחר 10 שנים!  (לת) גיא
  • 13:12
  • 17.01.12

110 הגזענות בגוף המאמר היא גזענות הממסד בעיקרה, יש לשנות את הכותרת.  (לת) נס
  • 13:13
  • 17.01.12

111 האם יש האדרת מזרחים בבל"ל ובבג"ץ ???????  (לת) THAT'S IS THE QUESTION.
  • 13:15
  • 17.01.12

112 מאמר של אבירמה גולן-שלמה מעוז גזען צדוק לוי
  • 13:20
  • 17.01.12

גברת אבירמה גולן. זדון או גזענות או חוסר ידע או טעות?

דבריך במאמר יוצרים את הרושם שהם נאמרו מתוך כוונת זדון או גזענות או חוסר ידע או טעות.

מכל מה שהתפרסם עד עכשיו בכתובים ובטלוויזיה, לא שמעתי את מעוז אומר שהוא ספרדי מקופח. נהפוך הוא. הוא אמר במפורש שלא צריך לחפש אצלו "פצעי ילדות" מכיוון שהוא גדל בסביבה מבוססת ולא סבל מחוסר.

ביקורת יכולה להיות לגופו של עניין וגם לגופו של אדם.
כאשר מעבירים ביקורת, בעיקר כאשר היא פומבית, היא צריכה להתבסס על עובדות מדויקות.
אפשר לומר על מעוז שהוא ישיר, פרובוקטיבי, בוטה ואפילו שהוא חוצה את גבול הטעם הטוב. זה עדיין לא עושה אותו גזען.

כאשר הביקורת מבוססת על דברים לא מדויקים או מסולפים, נוצר הרושם שמי שפוסל אחרים הוא עושה זאת כמגננה או "במומו הוא פוסל".

אני מעדיף לשמוע דברים ישירים ובוטים על פני דברים מלאי ארס שמובאים בצורה תרבותית כביכול.
כאשר רוצים להעביר מסר שייקלט בזמן קצר, צריך לפעמים לדבר בצורה בוטה ופרובוקטיבית.

הבעיה עם פיטורי מעוז היא פחות עצם הפיטורים ויותר הדרך שבה בוצעו הפיטורים.
אני לא מבין איך הגעת למסקנה, שמעוז הוא אחד "ממובילה המובהקים של השיטה שהביאה לפיטוריו". האם את גורסת שבשיטה הקפיטליסטית אחת המטרות היא פיטורי עובדים? אשמח אם תסבירי.

את טוענת ש"התבטאויות העבר של מעוז לוקות בגזענות נמוכה ומביכה".
אשמח גם אם תסבירי בשפה התרבותית שלך, מה הפיל את כלכלות המדינות באירופה ואחרות. אבקש שתתייחסי לעובדות ולא לשפה בה נאמרו הדברים.
איפה הגזענות בדבריו אם הם נכונים?

את מלינה על כך שלדברים שאמר מעוז "משום מה ניתן פתחון פה מופקר". אני מבין מדבריך שאת מלינה על כך שאמצעי תקשורת שונים נתנו למעוז במה ופתחון פה.
האם את ממליצה שיסתמו לו את הפה?
לאויבי ישראל הגרועים ביותר נותנים פתחון פה באמצעי התקשורת הישראלים.
האם מעוז הוא גרוע יותר מאויבי ישראל?

לך יש במה מצוינת. עובדה שמפרסמים את דבריך. יש לך יכולת להפיץ את דבריך במאמרים המתפרסמים בעיתונים ובראיונות בטלביזיה.
לי למשל אין במה. אני יכול רק להגיב על מאמר שאת כתבת בלי לדעת מי יקרא את דברי.
האם היית מציעה להקים וועדה "מטעם" שתקבע למי יינתן פתחון פה בתקשורת ולמי לא? האם הוועדה תצטרך לקבוע אם פתחון הפה הוא מופקר או לא?

את אמרת " לא היה באולפן מבוגר אחראי שיאמר לו שישתוק, במחילה. שלא לדבר על הדרתו מתפקיד הפרשן".
לדבריך אלה יש ריח של זלזול, פטרונות והרגשת עליונות.
מדבריך משתמעת ביקורת על "השיטה של מעוז שהביאה לפיטוריו".
לפי איזה שיטה את מדברת על הדרתו של מעוז מתפקיד הפרשן? לפי השיטה הקפיטליסטית או לפי השיטה שלך?
הלא משתמע ממה שאת אומרת שהיה צריך לפטר אותו מתפקיד הפרשן. האם לכך התכוונת?

אין, ולא חייבת להיות סתירה בין כלכלה קפיטליסטית ורווחה סופר סוציאליסטית. יש הרבה דברים שצריך לתקן אבל אסור לחזור למצב שהיה לפני כן שאת מתארת אותו בערגה. הניסיון לכפות שיתוף וערבות הדדית בדרך מלאכותית כפי שהיה בעבר לא עובד.

הגוש הקומוניסטי שדגל בכך שכולם יעשו כפי יכולתם ויקבלו לפי צורכיהם, נפל.
"שלי שלך ושלך שלי" פשט את הרגל אפילו בקיבוצים. לאנשים שהחליטו לחיות חיי שיתוף נולדו ילדים לתוך מציאות שלא בחרו בה. להם נולדו ילדים שחלקם גם נולדו למציאות שלא הם בחרו בה כך שלאחר מספר דורות נוצר מצב שהקיבוצים מתפרקים חברתית וכלכלית והם נאלצים לשנות את העקרונות שעל פיהם הם הוקמו כדי להתאימם לטבע האנושי.
אפילו בסין הגיעו למסקנה הזאת והכלכלה שם היום היא קפיטליסטית אבל מוכוונת על ידי המדינה בצורה עקבית וארוכת טווח.
אחד הדברים שמטריד אותי הוא שאני מאמין שאת "העוגה הלאומית" אפשר להגדיל לא ב 20% אלא ב 200%. פי 2.
תמיד מדברים על קיצוץ בהוצאות במקום לדבר על גידול בהכנסות. החוכמה היא לא לשמור על גודל העוגה הלאומית ולחלק אותה ליותר פרוסות- יותר קטנות, אלא להגדיל את העוגה הלאומית כדי שהפרוסות תגדלנה. יש גבול כמה אפשר להקטין את ההוצאות- להגדלת ההכנסות כמעט אין גבול. זה תלוי בשכל שלנו ביעילות ובמאמצים שנשקיע.
כולם מדברים על כך שהמדינה צריכה לתת. אני חושב שאנשים לא יודעים מה זה מדינה. המדינה זה לא בניין ולא באר ולא איזה גוף ערטילאי. המדינה זה אנחנו ומה שאנחנו מצליחים ביחד לעשות. "אנחנו-המדינה" לא יכולים לתת לעצמנו יותר ממה שאנחנו עושים.

רק מדינה עם כלכלה סופר קפיטליסטית, יכולה לממן חוקים סופר סוציאליים, רווחה וערבות הדדית אמיתית.

לדוגמא:

1. פיתרון לבעיות הרווחה ע"י חוק "אין עוני בישראל" שמשמעותו השלמת ההכנסה וכוח הקניה של כל אזרח בישראל לסל מוצרים מעל קו העוני.
החוק ייתר את כל החוקים הסוציאליים הקיימים היום כולל דמי אבטלה, קיצבאות ילדים-זקנים-שאירים. שכר מינימום וכדומה.

2. הגדלת "העוגה הלאומית"- פי 2 (התוצר הלאומי הגולמי) על ידי הגדלת הסקטור היצרני מ 45% ל80% על חשבון השירותים והכפילויות במשק, במשרדי הממשלה והרשויות.
ייעול הכלכלה על ידי שוק חופשי לחלוטין עם תחרות מלאה וחשיפה מלאה ליבוא תוך מניעת כל מעורבות ממשלתית בסקטור היצרני. מעורבות ממשלתית רק בתחומים חיוניים כולל מערכות הביטחון. גורמים אלו יכולים להגדיל את התוצר הלאומי הגולמי פי 3. רק זה יאפשר לממן תוכניות שיביאו לצדק חברתי ושיפור רמת החיים.

3. פתרון מיידי לבעיית הדיור-הורדת מחיר הדירות באופן מיידי ב 50% על ידי החכרת הקרקע מהמינהל ישירות למשתכנים בדמי חכירה חודשיים בסכום בין 300-1,000 ₪ לחודש בערך לפי אזורי הביקוש.

4. הממשלה תעשה רק "ניהול על" והכוון של המשק בתוכניות ארוכות טווח עם פיקוח ממשלתי על הביצוע על ידי מומחים כדי שיהיה רצף ללא תלות באורך הקדנציה של הממשלות השונות. ( אפילו הסינים הגיעו למסקנה הזו ).

רק פתרונות הגיוניים "וטבעיים" יהיו מענה לטווח ארוך. פתרונות מלאכותיים ישפרו דבר אחד ויפגעו בדבר אחר.

את יכולה לראות שאפשר לשלב כלכלה סופר קפיטליסטית עם רווחה סופר סוציאליסטית.

אמרתי לפני כן, שכאשר הביקורת מבוססת על דברים לא מדויקים או מסולפים, נוצר הרושם שמי שפוסל אחרים הוא עושה זאת כמגננה או "במומו הוא פוסל".
מהכתוב לכל אורך המאמר שלך, שזורות אמירות שלך, שיוצרות את הרושם שאת מתייחסת לדברים מתוך הרגשת עליונות מול אנשים נחותים, רדודים, וולגאריים, חסרי הבנה ועיוורים לאמת הצרופה שלך.

מעוז אומר דברים שהוא רואה אותם כעובדות נכונות. דבריו גם אמוציונאליים והם יוצרים אמוציות גם אצל אחרים.
רוב הדברים שלך הם אמוציונאליים ופרשנות שלך למציאות העכשווית וההיסטורית שעם רובם אני לא מסכים.
הייתי שמח אם היית מתייחסת לעובדות. איזה דברים לא נכונים או מעוותים או שקריים אמר מעוז ומהן העובדות האמיתיות.
האם את יכולה לעשות זאת?

שלמה מעוז דיבר על אפליה עדתית. בואי נניח ששלמה מעוז הוא אשכנזי. האם גם אז היית כותבת את המאמר, אומרת את אשר אמרת, מצדיקה את פיטוריו ומלינה על כך שנותנים לו במה?
הרבה אשכנזים ואחרים כתבו מאמרים בעקבות הפרשה והם מסכימים עם תוכן דבריו של מעוז.

אני רוצה לומר לך מה דעתי על אפליה עדתית.

א. אני מאמין שאין היום אפליה עדתית ממוסדת בישראל.
ב. קבוצות שונות מתגבשות על סמך דברים שמאחדים אותן כמו שפה, דת, לאום, תרבות, השכלה, עדתיות, מצב אתני, דעות פוליטיות, מצב כלכלי, מקום עבודה וכדומה. המטרה היא ליצור קבוצה בעלת כוח שתוכל השיג הישגים יותר מקבוצות אחרות על חשבון הכלל. לא אידיאלי, אבל זה הטבע האנושי. קבוצות אלו, מנסות כל הזמן לשמר את כוחן כדי לשמור על יתרון יחסי. לכן הן מפלות את מי שלא שייך לקבוצה.
ג. אנשים יכולים להשתייך למספר קבוצות כדי להגדיל את יתרונם היחסי. כמו להשתייך לקבוצה על בסיס עדתי או תרבותי ולהשתייך גם לקבוצה במקום העבודה כדי להשיג הישגים בשכר וכדומה.
ד. אני יודע שבעבר הייתה אפליה עדתית ממוסדת וכזו שאינה ממוסדת.
ה. כאשר הוקמה המדינה, היא הוקמה עם תרבות מערבית. יוצאי עדות המזרח, שאני נמנה עליהם, באו עם תרבות שונה. אנשים שהיו ברובד החברתי והכלכלי העליון במדינות מוצאם, מצאו את עצמם בתחתית הסולם.
ו. יש אנשים שאין להם מספיק ביטחון עצמי והם בורחים מאחריות לחייהם ותמיד מחפשים אשמים למצבם. כך נהגו חלק גדול מבני עדות המזרח. מי שלא ייקח את גורלו בידו, אין הרבה סיכוי שמצבו ישתפר.
ז. אני מציע לכולם לשקול שהיום אין אפליה עדתית אלא יש אפליה לחלשים.
ח. אפשר לראות שכבר מינקות ילדים מתעללים ולועגים לילדים חלשים.
ט. הוכחה לכך שהאפליה היא נגד חלשים אפשר לראות, שהייתה אפליה של עדות המזרח בזמן שקמה המדינה. הייתה אפליה לאשכנזים יוצאי רוסיה בגל העלייה הגדול האחרון. רופאים ואקדמאים מצאו עצמם עובדים בעבודות ניקיון ועבודות דחק אחרות. הייתה אפליה גם נגד יוצאי אתיופיה. ותמשיך להיות אפליה של חלשים, שלא לדבר על אפליית עובדים זרים ופליטים שמגיעים לישראל לא משנה מהיכן.
י. שינוי עובדות אלה יכול לבוא רק מחינוך והגדלת אמצעים של המדינה כדי שתוכל לדאוג, ולא להפלות את החלשים.
יא. אני באופן אישי לא הרגשתי מעולם אפליה מסוג כלשהו.
יב. שהיתי בארה"ב לסירוגין בשנות האלפיים זמן די ארוך. ראיתי שם שדרן שחור שמטיף לאחיו השחורים לקחת את גורלם בידם ולהפסיק להתבכיין שהם מופלים לרעה וכי מגיעה להם אפליה מתקנת. הוא הסביר שאפליה מתקנת פועלת כחרב פיפיות. מי שמופלה לטובה עדיין לא לוקח אחריות על עצמו וחלק גדול מהאנשים הופכים להיות פרזיטים. הוא נתן דוגמאות למצב הכלכלי היחסי של השחורים שהוא גרוע, ריבוי מעשי הפשע אצל השחורים ולמעלה מ 50% משפחות חד הוריות בקרב השחורים. אם היה אומר את זה שדרן לבן, דבריו לא היו מתקבלים ויכול להיות גם גרוע מזה.
יג. דבר דומה קרה עם האינדיאנים בארה"ב. האמריקאים מתוך רגשות אשמה כלפי האינדיאנים, מפלים לטובה את האינדיאנים ומאפשרים לכל מי שחי בשמורות האינדיאניות בארה"ב לנהל עסקים שבמקומות אחרים הם אסורים כמו בתי קזינו והימורים. התוצאה היא שרבים מהאינדיאנים הפכו לפרזיטים עם בעיות חברתיות גדולות ביותר.

אשמח לשמוע את תגובתך במייל או בטלפון.

בברכה

צדוק לוי

050-8529600

Levy8888@gmail.com

  •   צדוק לוי יקר, כתבת כל כך הרבה העיקרון-קיצור ותמצות
    • 16:45
    • 17.01.12

    השקעת כל כך הרבה

    אבל לא זה המקום מאמר ארוך ומנומק.

    המקום הזה נועד לתגוביות קצרות וממצות (על רמתן לא נדון עכשו).

    לי אישית אין זמן ויכולת לקרוא את כל מה שכתבת, וחבל.

  •   תגובתו של אדם אנונימי צדוק לוי
    • 15:56
    • 18.01.12

    אדם אנונימי יקר.

    לפי התגובה שלך נראה שאתה שייך למערכת הקשורה לאתר.

    אם אתה מסתפק בקריאת כותרות ובדיחות, שיבושם לך.

    אני לא מסתפק בכך.

    צדוק

113 נחמד לקרוא את ההסברים האקדמיים שלך..... עוד מעט תוציא מחקר אוהד
  • 13:22
  • 17.01.12

גם "מסיבות אובייקטיביות" החליטו לחטוף 20,000 ילדים , לא אזכיר את מוצאם, למען לא תיפגעו. כל זאת בכדי לממן את גירעון המדינה. כן כן סיבות "אובייקטיביות" כך כותבת אשת ההשכלה. מציע לך לקרוא קצת עוד היסטוריה, אההה, איפה בעצם כתובים כל הדברים האלה, שכחתי מחקתם אותם.
יום טוב לך....

114 ואיש לא מצא לנחוץ להאשים את שלמה מעוז בהכפשה גורפת ומתועבת של כלל יוצאי אירופה שדמם הותר אשכנזיה שנמאס לה לשמש שק חבטות
  • 13:23
  • 17.01.12

שכל תועמלן גס ודמגוג שווקים רשאי להסית נגדם, כאחרון האנטישמים. גם אם היה שמץ אמת בהאשמותיו הנקלות של מעוז, והוא צודק בשערתו שבל"ל לא רצה בו בדירקטוריון מפני שהוא ..מזרחי, אין לקבל מתקפה המכוונת לכלל הציבור שעלה מאירופה, רובו שארית הפליטה, שלא עולל כל רע לבני עדות המזרח. מסתבר שאקסלנס נשואה פשוט המתינו יותר מדי. היו צריכים להעיף את ה"יורה ובוכה" המקצועי הזה כבר מזמן.

115 מעוז? צור ישועתי!  (לת) שמעון חנוכה
  • 13:31
  • 17.01.12

116 אבירמה כפרה,נעשה ילד יחד ונוכיח לעולם שאנחנו לא גזענים.  (לת) שאבו העיראקי מהעירייה
  • 13:35
  • 17.01.12

117 מעוז בדעלק, למה אתה רומז שהשיכנוזים השתלטו על בנק לאומי ג'עפר
  • 13:53
  • 17.01.12

ולמה, לובשי הפיג'מות לא השתלטו על רמת גן, ועל העמבה, ועל הסביח, ועל הטבית ועל הזינגולה ועל אור יהודה, ועל ניהול חשבונות סוג 1, 2 וגם 3 ועל ההיא מהעתון של המדינה שמדברת שטיות, מה לא ככה?!

118 גב' גולן,אולי המזרחים צריכים לשלם לפיצויים לבני הקיבוצים ולבני העליה הרביעית  (לת) אסף
  • 13:57
  • 17.01.12

119 הוא כן גזען אחד שמגיב היטב
  • 14:02
  • 17.01.12

נניח לצורך הויכוח שחלק מהנתונים שאמר הם נכונים, לדוגמא, שרוב בנק לאומי אשכנזים. הפרשנות שלו, שהסיבה שהם לא קיבלו אותו כי הוא ספרדי היא גזענית. אין לו בדל הוכחה וחבל שמי שישב אז בבנק לאומי לא תובע אותו על הוצאת דיבה. כאשר הוא קובע שבית המשפט דחה את טיעוניו כי בית המשפט לבן ובנק לאומי לבן והוא שחור, זו גזענות וחבל שאף אחד לא מגיש נגדו תביעת דיבה.

120 שוד הקרקעות הגדול auau
  • 14:05
  • 17.01.12

כמי שנמצא כבר 15 שנה בלב ליבה של סוגית הקרקעות החקלאיות וראה כבר כמעט הכל, אי אפשר שלא לקרוא למה שמתרחש בעשרים השנה האחרונות כגזל קפיטליסטי גזעני אשכנזי בשיתוף מלא של בג"צ. מי שחושב שבג"צ משך את הדיון שנים סתם פשוט לא מבין את המטריה. בסופו של יום הכל היה לצורך מתן אפשרות להשלים את מה שלא הצליח הגוש הגזעני שיזם מלכתחילה את החלטות מועצת המינהל הרלוונטיות להשלים . ובג"צ בחוצפתו עד נותן בהחלטה מ 2002 ארכה נוספת לגזל הציבור. אבירמה יקירתי, איך קוראים לזה אם לא גזל וגזענות אשכנזית (חסכתי מהקוראים את חוק גל שהעביר מיליארדים לחונטה החקלאית האשכנזית)

121 עליהום על המזרחיים, "השלטון איתנו" אני
  • 14:49
  • 17.01.12

תענוג לראות איך האשכנזים מתלכדים כגוש אחד נגד המזרחיים, באיזו עוצמה, להט, שנאה , מדהים ממש , שמאל ימין, לברלים, ללקק את האצבעות

122 מעוז מעוזי יוד אלף
  • 15:03
  • 17.01.12

חברים יקרים. אני ממש לא מצליח להבין אותכם. מעוז ידידי מדבר בשפת הדימויים על ארצות. העברית והדימויים שלו ממש מזהירים,בלי צחוק. מבחינת הלכאורה גזענות, אני דוחה אותה ומצדיע לממציא רועי העיזים, בלי הפלגות.

123 רגע, גברתי: האם העובדות שמעוז מציין, נכונות ורק הסגנון שלו דוחה? יצחק
  • 15:05
  • 17.01.12

מה קרה מאז ביוון? במקום רועי עיזים (במקרה הטוב) היוונים הפכו לאלופי ההיי טק, או שיוון הגיעה לסף פשיטת רגל? ובגוף הכתבה מוזכרות העובדות בנושא קיפוח בני עדות המזרח. אז מה לא נכון בדבריו של מעוז? אולי, בעצם, הוא צודק, והאפליה היא גזענית ומכוערת?

  •   שלמה מעוז צדק יוון נפלה משום שהיא מונהגת ע'י חבר פוליטיקאים מושחת שגנבו את קופת מדינתם וחילקוה בינם לבין עצמם וכעת העם הפשוט משלם את המחיר ואין להם מה לאכול. שלמה מעוז בגאוניותו וביושרו האינטלקטואלי ראה את המצב באור נכון וצדק בצילצול הפעמון שהשמיע ואילו הקשיבו לו בזמן אולי המפולת היתה נימנעת.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 17:16
    • 17.01.12

124 מעוז התקדם למשכורתו הנוכחית בגלל פיו הפרוע ובגלל "אפליה מתקנת" (כלומר פרוטקציה לעירקים), אבל זה לא מפריע לו לגבב שטויות והסתה גם יחד.  (לת) מתי ייגמר רגש הנחיתות החמים והמתוק הזה ?
  • 15:05
  • 17.01.12

125 מעוז המסכן, הייתי מאוד רוצה את המשכורת העלובה שלו.  (לת) פניני
  • 15:07
  • 17.01.12

126 כלכלן? דב ניימן
  • 15:09
  • 17.01.12

אבירמה הכותבת והגושים הרבים הנכבדים, מתייחסים על דבריו של שלמה מעוז על לבנים" בבנק ישראל ועוד, פוטר ובצדק, אם עדיין הוא חש מקופח,בעל תפקיד רם ככלכלן בכיר של חברת השקעות רצינית, הוא טען לפני מספר ימים שקיבל א-מיילים וטלפנים לאלפים התומכים את דבריו ורוח דבריו, כמובן אין לי מה לומר להם,אף על פי שאיני מסכים עמם, רצוני לציין שהמשפט הבזוי ש"הקיבוצים שודדי אדמות" עליו הבושה ללא גבולות, איני שמעתי על איש זה, לא הולך לבנקים ואין לי "חברת השקעות" באותו יום שהרצה במכלכלה "ספיר" התקיימה ועידת של התנועה הקיבוצית בתל אביב, אוכלוסיה המייצגת היום 200000, אזרחים חלוצים שמאז למעלה ממאה שנה התחילו לחרוש את אדמה החרכה באורל המדינה טרם ואחרי הקמת המדינה, תרומתה לחברה למפעל הציוני, כ שעזבנו לפני למעלה מ60 שנה את ביתנו הורינו משפחותנו למען לשנות את אטוס שאיש היהודי, להיות חקלאי לבנות חברה אחרת וכל היה מאז דגניה עד כינרת מנרה בית אלפא ועוד עד 250 קיבוצים באורכה ורחבס של המדינה, הנה תגובתון של מזכיר התנוע הקיבוצית,זאב שור,"דבריו הנלוזיםהם הסתה שקרית, לא נהיה שק חבטות של אנשים מתוסכלים המונעים משיקולים זריםואישים . סוף ציטוט, כלכלה זאת מלה נרדפת ואם אינו מבין הקשר, עליו ללמוד יותר, רבבות של חלוצים למעלה מ120 שנה הקריבו את חייהם למען לבנות מדינה שבדרך,נשיא המדינה מר שמעון פרס הכריז בנאומו מהולל, בארוע שהתקיים לחג של מאה שנה "התיישבות הקיבוץ" ללא תרומהת האיזון וההעזה ש התנועה העניקה למצבנו הביטחוני והיציבות החברתית ,ההיתיישבות צריכה להתגאות בהיסטוריה שעשתה"
מה הכותבת המאמר אינה יודעת חוץ מדבריו על הבנק איך התייחס שלמה מעוז על תנוע הקיבוצית?? מן הדין שהיא תתנצל וכמובן "הכלכלן הנאור"

127 כמה רגש נחיתות יצא לחצוף ולמסית הזה ! והגרוע מכל - שיש כנראה הרבה לבבות שהזבל הזה עוד מדבר אליהם.  (לת) ז'וז'ו
  • 15:10
  • 17.01.12

128 אכן כך! הגזענים הכי גדולים הם אלו שסבלו ממנה  (לת) ציוני.
  • 15:16
  • 17.01.12

129 ואיש אינו מתקומם נגד הכפשת עדה שלמה, עדת יוצאי אירופה ושארית הפליטה? נסיון שני
  • 15:19
  • 17.01.12

יכול להיות שהנהלת בנק לאומי חטאה לשלמה מעוז שלא בחרה בו לדירקטוריון מפני שהוא..מזרחי. לדעתי דווקא הנהלת אקסלנס נשואה היא שחטאה לו, שלא פיטרה אותו מזמן. השתן עלה לו לראש, למתבכיין. עכשיו שיבקש יפה סליחה מהציבור שלי, יוצאי אירופה וילדיהם שלא עשו לו או למזרחי אחר מאומה וחטפו עלבונות והאשמות בגזענות. מדוע זה מגיע לנו? מי יגן על שמנו הטוב מפני כל מצורע?

130 לא מסכימה דנה
  • 15:31
  • 17.01.12

אני קוראת את הידיעה שלך וממש המומה- אכן הקיפוח שורשיו אינם אתניים אלה אובייקטיביים? את בטוחה שאת חיה במדינת ישראל או שאת נמנית עם יושבי קפה תמר בשנקין ומבלה את רוב זמנך במדינת תל אביב? גם היום בשנת 2012 מדינת ישראל חלוקה למרכז ולפרובינצייה עם יתרון ברור לאשכנזים במרכז, בבית המשפט, כראשי המשק בכלכלה ובפוליטיקה.

131 גזענות בתחום האישי אינה תחום עיסוק של התקשורת והפוליטיקקה כי גזענותו של הפרט היא תוצאה של תודעה הניבנית ע''י מערכות השליטה והחינוך ץ הגזענות עליה מדבר שלמה מעוז היר גזענות של מערכת פוליטית שבחרה במתכוון לעצב מדיניות חברתית פוליטית מבוססת על שיוכים אתניים דתיים ולאומיים תוך מתן העדפה חיובית מעוגנת בחוקים ותקנות לבני מיעוט אתני אחד תוך מניעת אותן זכויות מבני הרוב בעל הזהות האתנית השונה ולהתנהגות פוליטית כזו של קולקטיב מוגדר קוראים בכל השפות ג ז ע נ ו ת ולתוצאת מדיניות כזו קוראים מ ד י נ ת א פ ר ט ה י י ד  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 15:33
  • 17.01.12

  •   מוני,זה שאתה משתמש במילים גבוהות לא הופך את התובנות שלך ליותר אינטיליגנטיות.יש פתגם שנראה לי מתאים למקרה שלך:צפרדע-כמה בשמיםהכי טובים שלא יתיזו עליה הסירחון העמוק ישאר!  (לת) קובי
    • 16:09
    • 17.01.12

  •   תן דוגמא לחוקים/תקנות שמפלות מזרחים לרעה. אולי "העדפה מתקנת"?  (לת) עם ישראל ממתין בקוצר רוח
    • 19:15
    • 17.01.12

132 כל הכבוד לע המאמר. מתי כבר יפסיק הבכי של המזרחים?  (לת) צפונית
  • 15:34
  • 17.01.12

133 מעוז העיראקי לא הראשון להצביע על הבעיות שעושים היהודים האשכנזים. בין היתר קדם לו היטלר שהראה איך בני עדות גרמניה יצאו מקופחים בגללם.  (לת) הזקן
  • 15:36
  • 17.01.12

134 פיטוריו במקום רק שהיו צריכים להיות הרבה יותר מוקדם  (לת) לי
  • 15:39
  • 17.01.12

135 שלמה מעוז אתור
  • 16:28
  • 17.01.12

גב׳ אבירמה אכן מעוז היה יכול וצריך להתנסח באופן שונה אולם תגובתך מעידה דווקא על צדקת טענותיו. נסי להתמודד איתן ולא לתקוף אותו על דברים אחרים (גם אם נכונים, לא בדקתי) לא זכור לי כי תקפת טענות כנגד אתיופים או ספרדים ע״י ״אשכנזים״!! במשפחתי לא מבדילים ״בגזעים״ בין יהודים, אצלך דומה שכן מאוד! 

136 הגיגים בעניין המזרחים והמיזרחיות חלק 1 מתוך 2 כסיף
  • 16:42
  • 17.01.12

הגיגים שמחים וגם לא כל כך

א.
השיחה במקומותינו נסבה בימים האחרונים שוב סביב נושא "אשכנזים ספרדים", והנה אני חש שימחה עמוקה. אין אוטובוסים מתפוצצים, אין טילים על שדרות, אין מפעלים סגורים על מנעול-השובתים ואין בתי חולים שמחלקותיהן גולשות כסירי החלב בהן הרתחנו פעם את החלב, אין גשרים מתמוטטים, אין רכבות המוחצות אוטובוסי תלמידים ואין סתם סקנדלים עם העוזרת של רעיית רוה"מ, רעיית שר ביטחוננו ו/או מרגול זכורה לטוב.

על זה היה אבי המנוח אומר "משיח צייטן" – משמע פעמי משיח כבר פה.

השיח סביב שנאת אשכנזים ספרדים החליף בחן רב את השיח סביב שנאת חילונים דתיים, וזה מצידו פלש למרכז הבמה לאחר שעסקנו בהדרת נשים – משמע שנאת גברים נשים.

מרוב שנאה ציונית ועכשוית כבר שכחנו את שנאת הקוטג', שנאת הטייקונים, שנאת המרכז לפריפריה, שנאת בר הנוער, השנאה כלפי הזמר הים תיכוני ועוד כמה שנאות שורשיות, עסיסיות ובסיסיות שפרנסו את רחובותינו זמן ממושך...

מתברר שגם שנאה אינה מחזיקה רייטינג גבוה וממושך ויש לגוונה, לאששה ולהזינה משל הייתה מדורת שבט דועכת המעלה זרזיפי עשן מבין גחלים מותססים בכיבוי צופי.

כיון שכך החלטתי שאיני כותב מאמר מלומד שיוסיף שמן למדורה, יחלץ את הפקק מצווארו של בקבוק השד, או שיוסיף אוויר עשיר בחמצן למפוח המכוון את פיו לליבת כבשנו הגוסס של חרש הברזל.

הנה לכם סיפור פשוט, ללא דימויים ושפה עשירה, וללא הפסקות דרמטיות והשערות מתוחכמות. סתם סיפור.

ב.
שנת הלימודים

137 ראשית , גב' גולן צודקת!!התנהגות והתבטאות של מעוז, מאפיינת את עדות המזרח!!מצד אחד הם מוחים,מקטרים, על מצבם הכלכלי ומעמדם הסוציו אוקונומי בחברה, ובאותה נשימה הם (רובם) נותנים תמיכתם למפלגות קפיטליסטיות ניאו ליברליות,(ביחוד העניים)!!!  (לת) מעוז "מזרחי" מצוי!!!
  • 16:45
  • 17.01.12

138 מותר האדם - הדמיון. דמיון שורה גם עם מחוזות האופל. כשיד האפלה על העליונה - מדובר בגזענות.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 17:15
  • 17.01.12

139 לא רק דיבורים גם במעשים צפוני
  • 17:38
  • 17.01.12

דמי הניהול הגבוהים מול התשואות האפסיות בארבע שנים רק מעמיקים את הפערים החברתיים, מקטינים את הפנסיה והחיסכון לטווח ארוך של עמיתי אקסלנס אינווסט.

140 תודה על הציטוטים שלא הכרתי. בדיוק בשביל זה יש עיתונות. נדב
  • 17:45
  • 17.01.12

ולכל המבקרים: עם ציטוטים קשה להתווכח. לאיש הזה יש פה מלוכלך, ולאחר שקראתי את הציטוטים (שלא הייתי מודע להם), ברור לי שהיה מכשיל את עצמו במוקדם או במאוחר. התבטאויות אומללות כאלו הן אלימות מילולית, ולא חשוב אם הן מופנות לאנשים, עמים או מדינות. מעניין איך היה מכנה את מדינת היהודים אילו לא היה גר פה. על זה נאמר: "החיים והמוות ביד הלשון". מישהו היה צריך ללמד אותו לקח. סוף סוף.

141 כל מילה בסלע עזר
  • 18:11
  • 17.01.12

אמירותיו הם ביזיון וגועל נפש , מר מעוז מתקיים בקצה הפירמידה של אחד ממעוזי המתחם הכלכלי בארץ והוא עדיין מלין שלא קיבלו אותו להנהלת בנק לאומי, אני רק מהנדס אלק' הנע ונד בחברות השונות במשק וצובט עצמי לרוב מדוע אינני מתקבל למשרות היותר נחשקות על ידי ועכשיו ירד לי האסימון זה בגלל שאני אשכנזי מקופח.
מר מעוז יש גבול בנסיונות לפוצץ בלונים ולהציגם ככדור פורח קורס. לפעמים זה סתם בלון אוויר ואז רעש הפיצוץ שלו מרגיז באמת

142 לא השתכנעתי שהוא גזען. יש לו תפיסת מציאות קיצונית או לקויה או מעוותת, אך ההשתלחות שלו באשכנזים היא בשל תפיסת מציאות של עליונים ותחתונים ולא מתפיסת האשכנזים כגזע נחות או רשע או טיפש, להבדיל מרבות מהתגובות ההפוכות על דבריו המכנות מזרחיים בשמות כמו "קופים", "מחריבי המדינה" ועוד פנינים  (לת) הפיטורין-מקוממים
  • 18:24
  • 17.01.12

143 לפני מספר חדשים שלמה מעוז השתלח בחרדים תוך הצגת עובדות לא נכונות. אך על זה כמובן אבירמה גולן לא תכתוב.  (לת) חיים
  • 18:25
  • 17.01.12

144 מעוז אכן מייצג גישה כלכלית ימנית מרחיבת פערים ומעמיקת עוני, אך אין לפטר אדם על דעותיו - הלגיטימיות, גם אם אינן מקובלות  (לת) אא
  • 18:27
  • 17.01.12

145 מעוז גזען, שרון גל מנחה עלוב ולקקן-נותן לו במה כאילו התוכנית היא בבעלותו.-נמאס!!!  (לת) שולה
  • 18:58
  • 17.01.12

146 מעוז-גזען מהסוג הנחות ביותר. טוב שקרה מה שקרה,שיסתום את הגו'רה איכשהוא מעכשיו והלאה  (לת) דינה
  • 19:11
  • 17.01.12

147 רק ינואר. מעוז והקפיטן האיטלקי של קונקורדיה, מתחרים על התואר, הטמבל של 2012  (לת) רק ינואר
  • 19:51
  • 17.01.12

148 עדיפה לי שפתו הציבונית של מעוז על שקריו ושפתו התקי  (לת) יושב בצד
  • 20:18
  • 17.01.12

149 לצערנו יואל גינור
  • 20:28
  • 17.01.12

יש מצב תודעתי-שיתופי די עכור ששלמה מעוז הוא שופרו, לא משנה האם וכמה ולמה נכון (אולא), עובדה שכך אנשים מרגישים - החכמה היא לא לגרד בפצעים ולהסתפק באבחונים או השתלחויות אלא לנסות להציע משהו חיובי, תורם, משנה מצב - אז נגלה כמובן שאין תרופות/פתרונות קסם אבל זהו (המאמץ לקדם עניין ולא רק להתפלש או להטיל בוץ) המבחן לרצינות - אחרת שוב נדוש ונישאר באותה קדרה עם הקצף והסרק מבלי להואיל בכלום (וברור שגם הכתבה ורוב הפוסטים מעולים...)

150 שלמה מעוז אינו גזעני, ומגיע לו זכות הדיבור ליברלית
  • 20:56
  • 17.01.12

הצגת העובדות היא נכונה, הדברים נאמרים בצורה די בוטה - אך הם לא הסתה לגזענות. גזענות היתה בעבר - היום המצב טוב יותר, ניתן למצוא מנהלים ממצא מזרחי במשרות די זוטות, אך כאשר עולים בסולם הפרמידה, נראה מעט מעט מזרחיים, אלו הן עובדות, שיעור המנהלים במשרות הנהול הגבוהות אינן חופפות את שיעור המזרחיים באוכלוסיה, כך גם באוניברסיטאות ועוד.
חופש הביטוי הוא זכות לכולם כולל מר שלמה מעוז.
הוא אינו גזען, הוא נצח את השיטה והגיע לעמדות הגבוהות ביותר, ממרום מעמדו הוא פשוט אומר את האמת.
דבריו וביקורתו נאמרו בכנס מדעי, גם אם האמת לא נעימה לאוזן

151 מזרחיים מקופחים???? אלבטרוס
  • 21:18
  • 17.01.12

אנשים המטפחים בלהט את מסכנותם הם לא מקופחים אלא מזוכיסטים עצלנים התוקעים מקלות בגלגל חייהם שלהם והגיע הזמן להפסיק לרחם עליהם וחובה להוקיעם כאן ועכשיו!!!!

152 טעות הכותרת:לא גזען, אלא גזען בריבוע.האיש הנהנה מהכנסות של מיליוני שקלים בשנה מנסה לנקום באנשים אחרים מהחידקל שהם חברי הדירקטוריון של בל"ל. מקור הבעיה של מעוז היא אפוא פסיכולוגית, לא סוציו-כלכלית גיא מוסאיוף
  • 21:45
  • 17.01.12

האיש סובל מרגשי נחיתות חריפים ; ואולי מתקבל יותר על הדעת שהוא בעצם בעל אישיות נחותה. כל מילה נוספת מיותרת.

153 מדוייק אופיר
  • 21:50
  • 17.01.12

אבירמה,
קלעת בול, מזל שיש עוד כתבים כמוך שיכולים לפרש נכון את התחושות שיש לנו מדבריו המקוממים של מעוז.
ישר כח

154 גזענות מהי דר' גידי צפורי
  • 22:01
  • 17.01.12

אולי הגיע הזמן שאחרי 65 שנים יפסיקו כולם להיתלות בטמטום הזה שנקרא מוצא אתני ויתייחסו לאדם באשר הוא אדם ולא משנה איפה הסבא שלו נולד
מי שרוצה להתקדם מצליח אם הוא מוכן להשקיע דם יזע ודמעות ומי שלא רוצה משקיע דמעות תנין ב:מגיע לי"

155 גם איש ריב ומדון  (לת) צודקת
  • 22:02
  • 17.01.12

156 מלה בסלע  (לת) איןלי ארץאחרת
  • 22:28
  • 17.01.12

157 נתוח מדויק ומבריק בעמק
  • 23:03
  • 17.01.12

רציתי להוסיף כהנה וכהנה אך הפעם נותרתי בלי מילים לנוכח הנתוח הקצר והממצה שיכול לסכם מחקר אקדמי מעמיק
כל הכבוד אברימה.

158 Maauz forgot how he became prof.but EU is gay and lesbien community  (לת) thinker
  • 23:47
  • 17.01.12

159 מעוז העדיף מועמדים מזרחיים על פני אשכנזים גם אם היו פחות טובים  (לת) כלכלנית
  • 12:27
  • 18.01.12

160 Did Maoz count the number of Mayors from Arab countries? Sara
  • 12:58
  • 18.01.12

Is the powerful Shlomo Bachbut ,for example ,from Denemark

161 גזענות הייתה וקיימת עדיין אורח
  • 01:32
  • 19.01.12

האם יש למישהו ספק שהחברה הישראלית היא גזענית שבה יש מדרג של שכבות?? אשכנזים לבנים בראש הפירמידה, ערבים בתחתיתה ובאמצעה המון קבוצות אוכלוסיה (מזכיר את תורת הגזע של איש אחד מהמאה ה20 יימח שמו)

162 צווחות הקוזקים הנגזלים ג. אביבי
  • 21:35
  • 21.01.12

אבירמה גולן טוענת: "כי בניגוד להצגה הכוזבת של מעוז, קיפוח המזרחים איננו אתני. גורמי העומק שלו חברתיים וכלכליים." היא מייד ממשיכה: " עולי ארצות ערב נדחקו לפריפריה הענייה מסיבות אובייקטיוויות (מדינה חדשה חסרת אמצעים) ומסיבות מקוממות: התנשאות, אטימות, גזענות ומבנה חברתי-לאומי בעייתי. התהליך יצר מתאם מקומם בין המוצא העדתי לבין המעמד הסוציו-אקונומי. " מחד טוענת שהמזרחים מקופחים לא בשל הגזענות האשכנזית ומאידך מציינת שהם נדחקו לפריפריה, ע"י השלטונות, בין השאר בגלל אטימות, גזענות והתנשאות. כלומר גזענות מנחשלת, אטומה וגסת רוח ככל שתהיה היא לשיטתה לא גזענות כל עוד ננקטה ע"י אשכנזים. מיותר לציין שגם מכחישי השואה לא מייחסים לעצמם ולנאצים גיבוריהם את הגזענות.
היא גם מספרת לנו שהתבטאויות עלובות של מעוז - לגבי האופי הכפרי כביכול של היוונים והנטייה לאלכוהול (כביכול) של האירים וכו' – הם הוכחה לגזענותו. מעוז לא טען שהמאפיינים האלה הם גנטיים, לכן אין באמירה הזאת שום גזענות (אבל המון רדידות). גזענות, אברהמה, זה להצדיק מצב שבו אין כמעט ייצוג של מזרחים בעליון ובמחוזי. גזענות זה להצדיק מצב בו 9% מאנשי הסגל האקדמי הם מזרחים לעומת 90% אשכנזים ורבים המזרחים הנדחים/מפוטרים כי הם "לא איכותיים". גזענות היא לטעון שבמצב הקיים, שבו בג'ובים הקובעים והנחשבים בתעשיות אחוז המזרחים הוא נמוך במיוחד, זה לא בגין אפליה אתנית (כלומר לטעון שזה נובע מכך שהמזרחים נופלים ביכולותיהם מהאשכנזים). גזענות מהסוג השכיח, הבזוי והלעוס עד עיפה, זה להאשים את מי שמצביע על הגזענות בישראל כגזען. ביקוש הזה נופלת גם אבירמה גולן ברגל גאה וגסה.

163 אתה מכחישת קיפוח.הפרענקים לא נדחפו לפריפריה רק כי המדינה היתה ענייה.הועדפו לבנים. תער
  • 08:40
  • 25.01.12

מענין לדעת - האם אי פעם שאלת כיצד בתוך ההערים - במעברות נשארו 90 % מעולי ערב כאשר הלבנים פונו ראשונים לדיור הקבע (ואכן המשאבים היו מצומצמים) ? היתה טעות סטטיסטית בהגרלות הדיור ? גבירתי הנכבדה- מכחישה את האפלייה המוסדית כלפי עולי מדינות ערב -רובם מגורשים !!! ללא קבלת אחריןת לא תהיה הגלדת פצעים. בני אותם מקופחים שהתבשלו בפחונים סילקו את תנועת העבודה מהנהגת המדינה והם שיובילו אותנוו לאבדון- תמיכתם בימין הקיצוני התגברה וכמעט ללא תקנה. אגב - רבים מעולי רומניה כוונו לבאר שבע כי הם נחשבו ל"נחותים" בקרב אחיהם האירופאים . גב' גולן - יש לך עדיין מה ללמוד על תולדות העלייה ההמונית- ההצלחות וכשלונות. אולי תרשמי למסלול ישיר לדוקטורט- "מסלול לפיד" ( אני מוכן להיות החונך שלך.. ) .

164 "קיפוח המזרחיים איננו אתני" אברהם
  • 08:25
  • 28.01.12

ההנחה הזו איננה מבוססת. עם קום המדינה הגיעו אליה פליטים ממדינות ערב, פרס תורכיה ועוד,ופליטי שואה אשכנזים רבים.
היה אכן עוני אובייקטיבי לכל הפליטים.
אך הקיפוח נוצר עם הזמן כי האשכנזים ששלטו במדינה הצעירה קלטו לממסד דומים להם, וכך פליט מרומניה התקבל לעבודה בתנובה לפני פליט ממרוקו. התיעדוף הזה לא היה מוצהר, אך הוא קרה בפועל, וכך אוכלוסיה אחת התקדמה, והאחרת נשארה מאחור.
בחברה סוציאליסטית שבה הקידום הוא על פי הכרויות, פתקים וסידורים, האשכנזים החדשים קודמו ע''י האשכנזים הותיקים.
מדוע בצרפת למשל הספרדים התקדמו בצורה מטאורית,כך שהיום אין פער בין האשכנזים בצרפת והספרדים בצרפת ? מדובר באותו חומר אנושי שעלה לארץ.
כיום בישראל רק 9% מהפרופסורים באקדמיה הם מזרחיים .
זה נתון כבד משקל.
כולנו יודעים שלמשל באקדמיה, במסלול קבלה לקביעות, יש שילוב של יכולות, אך גם של פרמטרים סובייקטיביים.
הפרופסור הותיק יעדיף לקדם את בן עדתו, וכך נוצר הפער.
מאחר ולא היתה ועדיין אין אפליה מתקנת , שהיא מתבקשת, הפער גדל.
תעדוף אחר שהכותבת מתעלמת ממנו הוא הפיצויים מגרמניה.
השואה גרמה להקמת מדינת ישראל, ולמלחמת העצמאות, שכתוצאה ממנה יהודים כמו יהודי עירק וסוריה לדוגמא שהיו מבוססים מזה אלפי שנים כלכלית וחברתית, הפכו לפליטים.
אך הסכם השילומים עם גרמניה, שכרתה מדינת ישראל כנציגת העם היהודי , לא התייחס למכלול הזה, אלא רק לניזוקים הישירים, שפוצו כלכלית באופן אישי ואי לכך התקדמו מאוד בתוך החברה הישראלית.
הצדק חייב שסך הכל השילומים יחולק לכלל הפליטים- הישירים והעקיפים.

165 שמו לב – שלא תגידו לא ידענו (סיפור לקוח) פראייר
  • 14:13
  • 29.04.14

נתתי לחברת טפירו ושלמה מעוז 50000 ₪ בחוזה לשנתיים. את התשלום הראשון קיבלתי. אחרי 30 יום נוספים הם כבר הפסיקו לשלם. אחרי עשרות שיחות שלא נענו, הם אמרו שאין להם אפשרות לשלם את החוב ושכדאי לי לחפש עורך דין. במילים אחרות, הפסדתי את כל הכסף שלי. חיליק טפירו ולשלמה מעוז בוודאי מאוד מרוצים מהכסף שהם גנבו לי. אני קצת פחות מרוצה.

פרוייקטים מיוחדים