מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

"הארץ" שלנו

כך הם מתבטאים בשיחות פרטיות וכך הם חושבים: שר המשפטים, יעקב נאמן, מכנה את "הארץ" - "דר שטירמר"; ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מונה את "הארץ" כאחד משני אויביה הגדולים של ישראל, יחד עם ה"ניו יורק טיימס". גם ההכחשה שיצאה מלשכת נתניהו, לדברים שציטט מפיו עורך "הג'רוזלם פוסט", סטיב לינדי, היתה רפה ומטשטשת: "איראן היא האויבת הכי גדולה", ואף מלה לא על "הארץ". זה היה צפוי: המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית, לא תדלג על "הארץ". נתניהו ונאמן ביטאו את השקפת עולמם: הם רוצים בישראל בלי בג"ץ, בלי עמותות - ובלי "הארץ". אין כל טעם להסביר להם ולבני מינם הרבים את התפקיד שמוטל על העיתונות, בעיקר במציאות שבה שאר מנגנוני ההגנה של הדמוקרטיה הולכים ומתערערים. הם לא יבינו זאת. מי שמתגולל על אחד המשובחים בעיתוני תבל, "ניו יורק טיימס", מעיד על עצמו יותר משהוא מעיד על מושא התקפתו.

אבל לשני האישים הללו נאמר: גם ישראל שלכם, שאתם מעצבים עכשיו, חבה חוב עמוק ל"הארץ". אין עוד אמצעי תקשורת שמוציא לישראל שם טוב יותר מהעיתון הזה שאתם מתגוללים עליו. אין עוד בת קול שיוצאת מישראל, שמעוררת כבוד כה רב, על כי זהו אחד מעיתוניה. לפעמים מדובר אפילו בתעתוע: לא מעטים בעולם טועים לחשוב ש"הארץ" הוא ישראל. לא, "הארץ" אינו ישראל, למרבה הצער, אבל הוא קולה האחר, קול המיעוט, שחיוני שיישמע. הוא מוכיח מדי יום לישראל ולעולם, שישראל היא לא רק אביגדור ליברמן. יום אחד של "עופרת יצוקה" הוציא לישראל שם רע יותר מכל הנכתב בגיליונות "הארץ" גם יחד, כולל מאמריו של הח"מ. חודש אחד של נתניהו בלשכת ראש הממשלה ונאמן בלשכת שר המשפטים, הסב יותר נזק מכל המאמרים הביקורתיים כולם.

סכנה גדולה מרחפת עכשיו על כמה מאמצעי התקשורת בישראל, אבל רק אם אחד מהם ייסגר, ישתנה דיוקנה לבלי היכר. לא הנפוץ מכולם, רחוק מזה, אבל במובנים מסוימים החשוב מכולם, ישראל בלי "הארץ", תהיה מדינה אחרת. אין עוד אמצעי תקשורת שניתן לומר זאת עליו בבטחה שכזאת. אם ייסגר חלילה ערוץ 10, ימלא ערוץ 2 את מקומו; אם ייסגר "מעריב", יעשה "ידיעות אחרונות" את אותה עבודה. אם יעוות "הארץ" את דמותו, או שייסגר, תתעוות אתו דמותה של ישראל.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

הנחתום יעיד הפעם על עיסתו: חיי התרבות והאמנות בישראל היו נראים אחרת ללא מוספי "גלריה" ו"תרבות ספרות"; המחאה החברתית בישראל היתה נראית אחרת ללא "TheMarker"; והדמוקרטיה הישראלית תיראה אחרת ללא העיתון הזה שאתם קוראים בו עכשיו. האויב הגדול של ישראל עומד עכשיו על משמר משטרה, אולי יותר מכל מנגנון הגנה אחר. וכי מי מסקר כמותו את הגזענות, החקיקה, הכיבוש, השחיתות, הניצול והאפליה. שוו בדמיונכם את ישראל רק עם ח"כ דני דנון, תארו לעצמכם את קולה של ישראל רק עם "The Voice". מי יחשוף את הגירוש המחפיר של 2,000 אזרחים מחוף השנהב, את המחסור בעובדי רווחה דוברי אמהרית, את דרכי החקירה של ילדים פלסטינים ואת ספרו הגנוז של דוד פוגל, כולם ב"הארץ" שלשום. איפה תקראו שישה שירים של סמואל בקט, מאמרים על 95 תרגומים מבוארים של שירי יהודה הלוי, על שלושה ספרים חדשים של תרגומי אוריפידס, ועל ארבעה שירים חדשים של חייל ישראלי צעיר. "הארץ", לא מה שחשבתם, ודאי לא מה שראש הממשלה חושב - ולו ייקרא "דר שטרימר" ו"אויב ישראל".

באביב של שנת 1964 פורסמו שורותי הראשונות ב"הארץ שלנו": "הנה יום אחד בא אלי חבר. רוצה אני לשחק עמו ומי נדחף באמצע? אחי, כמובן". 18 שנה אחר כך הצטרפתי למערכת "הארץ". אין לי מושג אם העיתון גאה בי, אבל לידיעת הקורא נתניהו: אני כה גאה לכתוב ב"הארץ" וכה גאה שיש לישראל את "הארץ" הזה, "הארץ" שלנו.

Read this article in English: An enemy of the state?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם מוסף כלכליסט הוא מצויין  (לת) קצת פרגון לא יזיק
  • 04:19
  • 22.01.12

02 אין לי ארץ אחר!!!  (לת) הארץ שלנו
  • 05:01
  • 22.01.12

  •   גילוי נאות, "הארץ" הוא העיתון שלי, ובדרך כלל הוא מוציא לי את הרצון לעזוב הכל ולעןף מכאן. ולעינין, הכותב אומר במילים אחרות שהלוואי וכל המדינה היתה "הארץ", אז היא גם היתה נראית אחרת. ביבי פועל נגד גופים כמו ערוץ 10 והעיתונות, פשוט כי ענשיו יש לו את הכח לכך. כאשר לעיתון כמו הארץ יהיו יותר קוראים, כנראה גם הכח של ביבי יקטן, זה מן סיבה ותוצאה כזאת. הבעיה שעל פי המצב במדינה זה נראה יותר כמו פנטזיה.  (לת) ערן
    • 12:06
    • 22.01.12

  •   לצערי אין לי הזמן הפנוי לקרוא את מירב העתון המצויין הזה. אני קורא רק כמה חלקים שלו ובעיקר את גירסת האינטרנט שלו ובכל זאת לא חדלתי ליום להיות מנוי של "הארץ"  (לת) תשלום המנוי שלי ל"הארץ" הוא תרומתי הצנועה לחוסנה של מדינת ישראל
    • 17:22
    • 22.01.12

  •   חבל שכנאה רוב קוראי "הארץ" לא קוראים את העיתון אחרת היו מגלים שהוא ביביתון לא פחות מ"ישראל היום" המן
    • 21:21
    • 22.01.12

    העובדות פשוטות:
    מה שמחזיק את קבוצת "הארץ" הוא הדפסת "ישראל היום" הביביתון. העיסקה פשוטה: גדעון לוי מתגולל על ביבי בתחום הפוליטי וכך מייצר לביבי עוד תמיכה במרכז ובימין, אבל מגונן עליו בנושאי שחיתויות ראו קישור http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1169767

    מצד שני, ל"הארץ" יש כבר תפוצה פחותה מזו של החינמון "פוסט", וביבי יוצא לעזרתו ומחזק מעמדו בשמאל. אכן Quid pro quo כמיטב ימי פראוודה.

  •   ואני עומד לחתום על ישראל היום למרות שהוא מחולק חינם ליד ביתי - רק כדי לתמוך בעיתון הציוני היחיד שפועל בארץ כיום  (לת) ו קורא
    • 12:43
    • 03.05.12

03 מסכים עם כל מילה.. במיוחד לגבי הנספח "תרבות וספרות"  (לת) andew
  • 05:03
  • 22.01.12

04 "הארץ "שלנו זו ישראל - שידענו - לטוב ולרע. חלקת אלהים הקטנה
  • 05:12
  • 22.01.12

"יישראל היום" היא ישראל של- היום - מול המראה .מדינה תחת כיבוש ששואף להרוס כל מה שהיה פה לפניו. מוחק את ההסטוריה ומשכתב מחדש.הרצל היה ליכודניק ובן גוריון מישראל ביתנו. "ישראל ביתנו"- בדיחה רעה.

  •   לא הכיבוש מפריע לשמאלנים. תזכורת היסטורית
    • 11:18
    • 22.01.12

    כי הם אלה שטירפדו את תכניתו של שר הבטחון משה דיין לסיים את משטר הכיבוש ולהעניק ממשל עצמי לערבים הפלסטינים, שהיו נותרים אזרחי ירדן. ויותר מזה. הממשל הצבאי הנאור אצל דיין התבסס על הכוונה למנוע מהעוינות והשנאה של "ערביי 48" לזלוג ולחלחל לגדה. וזה בדיוק מה שהשמאל רצה שיקרה, כאשר בהעדרו של דיין, הקים כגנבים בלילה את ההתנחלות בחברון ב-68. (כדי למנוע מתחים וחיכוחים, דיין הקפיד לאשר רק התנחלויות מצרכי בטחון שמרוחקות מישובי ערבים.)

  •   עברו מאז עשרות שנים אילן
    • 13:53
    • 22.01.12

    מה הקשר??

05 הממשלה היחידה ש"הארץ" תמך בה היא ממשלת המנדט.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 05:23
  • 22.01.12

  •   העיתון היחיד שתמך בכל הממשלים, ללא סייג, היה "פרבדה"  (לת) סתם אחד
    • 06:42
    • 22.01.12

  •   נו טוב גם סבי המנוח אמר שטוב שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום  (לת) פלץ
    • 08:05
    • 22.01.12

  •   זה נכון, ולא סותר את דברי לוי. תפקיד עיתון הוא לבקר, לא להתחנף.  (לת) קורא ותיק
    • 08:05
    • 22.01.12

  •   כחלק מהמחויבות שלך כאזרח במדינה דמוקרטית עידו
    • 08:15
    • 22.01.12

    זה לבקר את הממשלה כמה שאתה רק יכול, בעיקר אם אתה עיתון. עוד יותר אם יש בך כותבים משני צדדי המתרס.
    גם אם ראש הממשלה היה ממר"צ היית רואה מאמרים בהארץ שמבקרים כל החלטה שלו.

  •   תשובה של דגי זהב - בורות ואפסות  (לת) דג מלוח
    • 09:39
    • 22.01.12

  •   לרויטל: שקר אם חוזרים עליו אין ספור פעמים - אינו הופך לאמת. ולעומת זאת, כל פסקה במאמרו של גדעון לוי - אמת עובדתית..  (לת) קורא טקסטים
    • 09:46
    • 22.01.12

  •   במילה אחת: מטופש.  (לת) עמי
    • 09:54
    • 22.01.12

  •   אמנם אין לי זיכרון של דג זהב מוטי
    • 10:46
    • 22.01.12

    אבל גם לא כזה שיוכל לאמת או להפריך את טענתך באשר לתמיכת הארץ בממשלות השונות. האמת אין לי כל רצון או צורך לעשות זאת. מה שמדאיג אותי הוא התרבותם של אנשים כמותך אשר אין להם כל הבנה לגבי תפקידיה של העיתונות. תמיכה בממשל אגב, הוא לא אחד מתפקידים אלה, ביקורת לעומת זאת היא תפקיד מרכזי.

  •   הלוואי שהיה אפשר להחזיר את המנדט הבריטי.  (לת) "הארץ" ראה את הנולד
    • 13:26
    • 22.01.12

  •   לרויטל, אחרי הפאשיזם שבו את דוגלת ומלחמת האחים שתתרחש בעקבותיו, תקום פה מדינה טובה יותר.  (לת) gri
    • 13:43
    • 22.01.12

  •   מה ההבדל בין הארץ לפרבדה? שניהם לוקחים עמדות אוטומטית? אלי
    • 15:14
    • 22.01.12

    אני הייתי מעונין בעתונות הגונה, לא בעתון שהוא אוטומטית בעד ולא בעתון שהוא אוטומטית נגד.

  •   gri: אם כל מי שמתנגד לדעתך או לעיתון התעמולתי הבוגדני "הארץ" הוא פאשיסט - אתה אדם מסוכן לישראל  (לת) אורי
    • 15:21
    • 22.01.12

  •   לאורי, לדעתי אתה קצת מתבלבל - שם העיתון התעמולתי והבוגדני הוא : "ישראל היום". אתה גם לא מבין שכאשר לשלטון יש כח, ולמרות זאת הפעולות שלו נובעות מפחד, הוא הופך לשלטון פאשיסטי עלוב. אגב, משום מה ההרגשה שלי, שלעיתון הארץ אין שום אינטרס ואין שום תושב שבו הוא רוצה לבגוד. ברור לך, מי מסוכן כאן !  (לת) gri
    • 16:10
    • 22.01.12

  •   לא ירדתם לסוף דעתי רויטל גולדפיש
    • 17:15
    • 22.01.12

    אסופת התגובות דלעיל המביעות תמיהה על עצם אמירתן עוד לפני שהסתיימו היא ראיה לדלות החומר החושב של "היש המפרש" במקומותינו וד"ל.

  •   ובכל זאת לא הסברת מהי סוף דעתך מ
    • 23:39
    • 22.01.12

    איך נרד אליה אם לא נדע מהי?

06 סיוטדוד מוט דוד
  • 06:43
  • 22.01.12

היעלמות של ״הארץ״׳, שלב להיעלמות של המדינה, לפחות של מדינה ששווה להילחם על קיומה.

07 הבעיה בעיתון בארץ היא בכך שיש תחקירים על דרכי החקירה של הילדים הפלסטינאים ואף מילה על חקירת נערי וילדי המתנחלים  (לת) עמוס
  • 06:44
  • 22.01.12

  •   נכון, כי לא עוצרים את נערי וילדי המתנחלים חוני מעגל הפינות ההופכות לפנינות
    • 14:33
    • 22.01.12

    אז איך אפשר לדווח על זה ולעשות תחקירים? מה, לא שמעת? השב"כ "לא מצליח" לחדור ולהשיג מודיעין. תוך כדי הוא קורץ לשלטון שמכשיר ומתקצב את מסוממי הגבעות האלה כדי שביבי יוכל להגיד שקשה לו להלחם בתופעה ולאשר עשרה קראוונים על כל אחד שהוא "הורס"

  •   לעמוס: אין צורך בתחקירים על התפרעויות נוער הגבעות ופטרוניהם בגוש אמונים. צריך רק להמשיך לדווח.  (לת) קורא טקסטים
    • 18:28
    • 22.01.12

08 הארץ הוא לא העיתון הטוב בישראל, הוא העיתון היחיד בישראל. ניר
  • 07:04
  • 22.01.12

השאר הם מוספי בידור ובמות תעמולה.

09 אני אזרח ישראלי ומרגיש ש'הארץ' אוייב גדול מאיראן.  (לת) כ
  • 07:13
  • 22.01.12

10 ביום שישי היה מאמר נפלא של יואל מרכוס על אי יכולתנו לישון בשקט ועל זה יאמר בנוסף למאמרך המצויין היום, שאם נרדם בשמירה על הדמוקרטיה בארץ, כולנו נישן עם הדגים. ההנהגה הנוכחית כבר מילאה את הים במים עכורים עד שלא רואים כבר חוף מבטחים.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:17
  • 22.01.12

11 לא יעזור לכם. אנחנו נסגור את העיתון.  (לת) מ.סוליני
  • 07:27
  • 22.01.12

12 זה שהארץ הוא העיתון הטוב בישראל - אין ויכוח. אבל מה מטרת הכתבה?  (לת) רון
  • 07:33
  • 22.01.12

  •   לרון קשה ההבנה: מטרת המאמר היא להלל, לרומם ולשבח את עתון "הארץ" ואת מיטב כותביו ובראשם - התעמלנים הפלסטיניים המצטיינים גדעון לוי, עמירה הס, עקיבא אלדר וזאב שטרנהל.  (לת) המסביר לצרכן
    • 15:08
    • 22.01.12

13 "בלי בג"צ ובלי בצלם"  (לת) כמו שאמרו פעם בימין
  • 07:33
  • 22.01.12

14 הארץ מציב מראה מול פני הלאומנים ולכן הם כל כך סולדים ממנו  (לת) אלי הרחובותי
  • 07:45
  • 22.01.12

15 אכן, הארץ הוא תרומה חשובה לישראל. לעומת זה לא ברור מדוע גדעון לוי מתגולל על ישראל המחזריה לארצם את תושבי חוף השנהב. המלחמה נגמרה, והם יכולים לחזור בבטחה לבתיהם. כאן לא מקומם.  (לת) רמי
  • 07:48
  • 22.01.12

16 כילד קראתי את "הארץ שלנו" והיו בה עתונאים טובים. הצרה באה בעקבות חילופי ערדליים ירוקים
  • 07:52
  • 22.01.12

שלטון. מר לוי התבגר והתמימות האמיתית של נער התחלפה יחד עם קולו. הקול של המתבגר הוא קול של שנאה . במקום ואהבת לרעך כמוך.זה הוחלף שנא את האחר אם הוא לא בדעותיך. יש להוריד את ביבי מהר ככל האפשר בגלל ניהול שלטון המיטיב עם העשירים ובז לעניים. לא בגלל דעות פוליטיות. יש להפסיק את החיבור של היונקים החרדים מפטמות השלטון. ללא חרדים וללא ערבים שלא עובדים ולא תורמים. סתם עמך ישראל צריך לשלוט. אבל אני לא רואה איך זה עשוי להתקיים. איזה פיספוס..... חבל...

17 גדעון אני כל כך גאה בך! תודה על כך שאתה קיים! לו היו קיימים רק עוד מספר אלפים כמוך היינו מדינה אחרת. ושוב תודה לך!  (לת) מנחם
  • 07:52
  • 22.01.12

18 הם מפחדים שלא נפחד
  • 07:57
  • 22.01.12

הטור הזה הוא ביזיון!!
אף אחד לא מאיים על עיתון הארץ , אני לא שמעתי שנתניהו ביקש לסגור אותו או להגביל אותו. עיתון הארץ הוא עיתון לאנשים שחושבים אותו דבר הוא ההפך הגמור מפלורליזם, הוא מוגבל להשמצות על ראש הממשלה הוא מגדיל לעשות ומספר לנו לעיתים קרובות לא רק מה נתניהו עשה אלא גם מה הוא חשב - זו כבר לא סתם פרשנות,זה מדע בדיוני. אני באופן אישי הייתי מתבייש להשתמש במונח דמוקרטיה ועיתון הארץ באותו משפט. יחד עם זאת כמו כל אמצעי תקשורת מדובר בעיתון חשוב אבל מה פשר ההספד המטופש הזה של מר לוי ? טוב זה דווקא פשוט - בשמאל כרגיל מנסים להפחיד אותנו שהנה עוד כמה דקות וכולם ישלחו לגולאג שיש כאן סתימת פיות ומקארתיזם. שטויות. במקום לברבר על כלום למה שלא תכתבו על הפגישה החשובה של יקירת העיתון זועבי עם בכירי החמאס הרי הם ישבו ביחד, נציגה מכנסת ישראל ונציג ארגון טרור ושוחחו על הדרכים לפשר על הפערים ולקדם את השלום.

19 ההנהגה הנועחית כלכך רוצה להפציץ את אירן עד שסופו של דבר לא נלקח בחשבון. הא כן, סופו של דבר זה הסוף של אלפי ישראלים חפים מפשע תמימים שהצביעו ליכוד ולא ידעו כי הצביעו למותם.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:00
  • 22.01.12

20 כל מלה בסלע. ועוד שכחת את מאמר המערכת לטובת קול המוזיקה, למשל.  (לת) אוהד
  • 08:04
  • 22.01.12

21 הארץ הוא העיתון הכי טוב בעולם קורא לה מונד
  • 08:05
  • 22.01.12

עשיתי מנוי. עשו גם אתם!

22 אז למה לא ראיתי את "הארץ" מזדעק למראה ילדים יהודים הנזרקים מביתם אל הקור? איכפתניק
  • 08:06
  • 22.01.12

סלידה מדברים כאלה היא גם ענין של תרבות!

  •   כנראה בגלל השכל הישר אלירן
    • 12:34
    • 22.01.12

    כי ילדים שמנוצלים למעשי פשע הם בדיוק כאלה - ילדים שמנוצלים כדי לבצע פשעים נגד אוכלוסיה אחרת.
    ואגב, למרות השורות הכתובות מעלה, הארץ היה היחיד שאגב אחרי משפחות המפונים מגוש קטיף גם שנה אחרי ההתנתקות, ולא הסתפק במאמרים של קוזאקים נגזלים במלאת שנה או שנתיים לאירוע

  •   כי היה קיץ ובכלל לא היה קר.  (לת) עדד
    • 12:35
    • 22.01.12

23 זה גם נתניהו , אך בעיקר השדולה הניאו פאשיסטית המתעצמת בן יוסף
  • 08:10
  • 22.01.12

מי שלא רוצה לראות את המציאות , תבוא זו ותטפח על פניו, מר נתניהו מהיותו אדם רפה וחסר חוט שידרה , נסחף בזרם ומגיב בחיוב להלך הרוח של "ישראל שלנו", הון שלטון סירחון- בעידוד נביחות קולני של כלבי עמישראלחי , ערכי ישראל היום הם נידה שמיטה כשרות מילה - השאר ? לא קיים

24 גדעון צודק בכל מילה, אבל רמרם65
  • 08:12
  • 22.01.12

למרבה הצער הגענו למצב שבו רוב העם לא מסוגל כלל לקרוא את עיתון ״הארץ״, לאו דווקא בשל עמדה פוליטית. דלות השפה ורדידות המחשבה של הישראלי המצוי לא מאפשרת לו להתמודד עם מרבית הטכסטים שמופיעים בעיתון. ממש ״עם הספר״ ...

25 לא פלא שהעולם קופץ בשמחה על עיתון ישראלי המפיץ תעמולה אנטי ישראלית, אך אל תצפה לתרועות מבית. עיתון הארץ בעמדותיו האנטי ישראליות הקיצוניות, מבריח מהשמאל את אחרוני מצביעיו היהודים ובכך מזיק למטרה שאותה הוא אמור לייצג.  (לת) איתי
  • 08:19
  • 22.01.12

26 עתון אנטישראלי אובססיבי שמנותק מהמציאות  (לת) זאת האמת
  • 08:24
  • 22.01.12

27 כל מילה בסלע  (לת) מנוייה
  • 08:31
  • 22.01.12

28 לוי עושה בדיוק אותו דבר ירון
  • 08:32
  • 22.01.12

מהלל ומשבח את העיתון בו הוא כותב ואת אדונו כאילו אנחנו ברוסיה הצארית

29 גדעון תתעורר - הארץ מזמן לא "הארץ" :-( חבל
  • 08:34
  • 22.01.12

אבל אתה בסדר, עדיין ;-)

  •   נהפוך הוא! "הארץ" עדיין עתון מצויין, יחסית למקובל במקומותינו. גדעון לוי - זו כבר אופרה אחרת!  (לת) אברהם ש.
    • 17:50
    • 22.01.12

30 גדעון לוי הוא באמת עיתונאי נהדר. ביבי לעומת זאת, פשוט תת רמה של בנאדם  (לת) עופר
  • 08:36
  • 22.01.12

31 אכן, מדויקץ  (לת) א
  • 08:40
  • 22.01.12

32 חבל שלא ידעו לשמר מנוי וותיק מזקני השבט
  • 08:44
  • 22.01.12

כמי שהיה מנוי על "הארץ" שנים רבות אני מצטרף לכל מילה. חבל שהאחראים על הפצת העיתון למנויים לא השכילו לשמר אותי כמנוי, אבל זו כבר אופרה אחרת.

33 ממתי תפקידו של עיתון לתמוך בממשלה כזאת או אחרת? לרויטל
  • 08:46
  • 22.01.12

תגובתך היא הדוגמא להיעדר הפנמה של דמוקראטיה מהי

34 תודה ערן
  • 08:58
  • 22.01.12

תודה לעיתון הארץ, ותודה לגדעון לוי.
הסיבות להשאר לגור כאן הולכות ומתמעטות, והנוכחות של "הארץ" היא אחת החשובות שבהן. כל עוד קיים העיתון, קיימת התקווה לעתיד טוב יותר. במובן הזה, העיתון הזה הוא היחיד שלא דן בהווה או בעבר, אלא מעמיד חזון של ערכים, שפה וסגנון.
לפניה לקהל שאינו המכנה המשותף הנמוך ביותר יש מחיר, ופנייתו של ראש הממשלה היא בהחלט פניה למכנה משותף נמוך, בסגנון "הם מפחדים". צריך להתייחס לפנייה, לשניה קלה, ולהפנים שהבעיה היא בראש הממשלה ולא במושא התקפתו.

35 של מי הארץ? יעקב
  • 08:58
  • 22.01.12

גדעון בגוף הכתבה שלך אתא כותב על הפלשטינאים על מסתננים ועל אנרכיסטים כי זה מה שמענין בראי התמונה של הארץ לא מענין אותם כלום מעבר לניגוח וקטילה של כל מה שזז במדינה שנוגד את האג'נדה. חיסול המדינה כמדינה יהודית אז למערכת הארץ וגדעון בפרט לך תיצגו את החמס והחיזבלה יותר מתאים לכם

36 הארץ הוא שופרם של הפאשיסטים האיסלמים ועל כך העיד לא אחר מאשר נביל שעת! אבל, במדנה דמוקרטית גם לאלו וגם לקול היהודי וערוץ 7 יש מקום.  (לת) תגובה מימין
  • 09:03
  • 22.01.12

37 יש "הארץ" ויש כל שאר העיתונים.  (לת) גדעון לוי הרב שלי
  • 09:07
  • 22.01.12

38 "הארץ" המעוז האחרון של חיים שפויים.  (לת) אי אפשר בלי "הארץ"
  • 09:08
  • 22.01.12

39 אין כמו "הארץ" - וטוב שכך! תארו לעצמכם מה היה קורה אם היו כאן עוד 7 בטאונים לעוכרי ישראל.  (לת) אוהד
  • 09:11
  • 22.01.12

40 ראש הממשלה ושר המישפטים מסוכנים לישראל !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:14
  • 22.01.12

41 מי שתומך בהצפת ישראל בזוגות צעירים מוסלמים מהגרים רוצה ברעתנו אתם בגדתם בנו
  • 09:14
  • 22.01.12

בכל המדינות בהן אחוז המוסלמים גבוה, מצבם של התושבים שאינם מוסלמים בכי רע. אין אף חריג לעובדה זו.
מי שתומך בהצפת ישראל בעשרות אלפי צעירים מוסלמים מאפריקה, שעתידים להוליד כאן מאות אלפי תינוקות מוסלמים, גורם לכך שהציבור היהודי יאלץ לברוח מכאן בעתיד.
ערביי ישראל יוצרים 10,000 זוגות צעירים בשנה. המסתננים מסיני מוסיפים עליהם עוד 18,000 זוגות צעירים בשנה. כלומר מדובר בהכפלה פי 3 של מספר הזוגות הצעירים המוסלמים שינשאו כאן בכל שנה, והכפלה פי 3 של מספר התינוקות המוסלמים שייוולדו כאן מידי שנה. מי שרוצה שזה יקרה הוא נגדנו, אפילו אם הוא כותב מאמרים מענינים לקריאה.

  •   זהירות! (אזהרת אנטישמי) ראובן
    • 11:11
    • 22.01.12

    תרגיל לילדים: החליפו את המילה "מוסלמים", במילה "יהודים" ומה קיבלתם?

  •   אתם בגדתם בנו רותי
    • 16:29
    • 22.01.12

    ובכל מדינה בה אחוז היהודים גבוה, מצבם של התושבים שאינם יהודים בכי רע, למשל ישראל
    הכותב של שטות זאת אין לא מושג ממה שנעשה בעולם. אפילו מצב היהודים באיראן אינו כ"כ נורא

42 הארץ זה הקפה של הבוקר לגדעון באהבה
  • 09:24
  • 22.01.12

בתור אקטיביסטית שקוראת בדריכות את הארץ כבר שנים וכמי שמחכה כל שבוע לקרוא את מה שאתה כותב - חיינו היו שחורים ואפלים בלעדכם. חיים בחשכה בבורות ובאי הידיעה. תודה רבה רבה שאתם שומרים אלינו.

43 על הניו-יורק-טיימס והג'נוסייד באוקראינה 1932/3. העיתון הטוב בעולם? תזכורת היסטורית
  • 09:27
  • 22.01.12

בשנות ה-30‏ וה-40 תמך הניו-יורק טיימס במשטרו הרצחני של סטאלין והעלים מהציבור האמריקאי את פשעי מכונת הרצח הקומוניסטית. את רב הטבחים עצמו תאר כ"סבא טוב לב עם שיטות מעט קשוחות". סטאלין לא היה כפוי טובה, והעניק לטיימס מונופול על הדיווחים לארה"ב. אחת התוצאות היתה שבעת הג'נוסייד באוקראינה 1932/3(ר' Holodomor), כאשר מיליוני איכרים ומשפחותיהם מתו מרעב, מעשי טבח והגליה, וערמות על גבי ערמות של גופות, רבות מהן של ילדים, כיסו את שדותיה של אוקראינה, קראו האמריקאים בדיווחים של הניו יורק טיימס על החיים הטובים ושפע של מזון באזורים הכפריים הגוססים. ראוי לציין שלא היה רעב בערי אוקראינה (בין 1/3 ל-1/2 מתושביהן היו יהודים), ובריה"מ עצמה היתה באותה השנה יצואן נטו של תבואה! (ר' עובדה זו בויקיפדיה באנגלית).
(אייקון ליברלי אחר, הבריטניקה, תארה במשך שנים רבות את השואה האוקראינית כתוצאה של "בצורת".)
גם בעניין הטבח ביער קאטין (1940) של כ-15 אלף קצינים פולנים,ביניהם גם רופאים יהודים, בידי התליינים האדומים, חיפה הטיימס על הקומוניסטים, והאשים בפשע את הגרמנים.

44 Got a point gustav cohen
  • 09:37
  • 22.01.12

You got a point. By reading this paper you can see how the enemy thinks.

45 כל ברנש הרוצה ליהיות באליטה התרבותית הליבראלית המערבית, הופך ליהיות סמולני, והופ, והנה הוא נמצא בחונטה התרבותית הליבראלית, מחובק ע"י יודו-אנטישמיים, וגם גויים אנטישמיים, ומה עוד, אפשרויות הפרנסה נופלות עליו בשפע, בחו"ל וגם בישראל, (במיוחד באקדמיה, בתישקורת באומנות וב"הארץ"), סולו
  • 09:40
  • 22.01.12

אז זהו...
כל יהודי הרוצה ליהיות באליטה התרבותית הליבראלית,
מחוייב בשנאה לישראל. והעיקר, מייחל ופועל לחורבן הבית השלישי.
ובמקביל מחוייב באהבת פלשתינים, ותמיכה בטירור האיסלמים,
ובחיבה למשטרים המושחתים והחשוכים שבארצות ערב.

  •   הבית השני נחרב בכלל שה"ימין הקיצוני" וההזוי של אז דחף להתקפה על רומא שזה כמו התקפה על ארב"ב היום. ונמאס לי מהביטוי הדמגוגי והעבש "שנאת ישראל" . יש בעם מה שאני מתעב ושונא ויש מה שאני מעריף ואוהב. לטעון כלפי כל מי שלא מתישר עם קו לאומני קיצוני או דתי קיצוני שהוא "שונא ישראל" זה פאשיזם על פי הגדרה.  (לת) צביקי
    • 12:22
    • 22.01.12

  •   חורבן בית ראשון היה בגלל טימטום מדיני, חורבן בית שני היה בגלל פאנטיות דתית, ואילו חורבן בית שלישי באם יתרחש, יהיה בגלל טימטום מדיני סמולני, עם תוספת של פאנטיות דתית, כמו שנאמר, ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה, עם שינויים קלים.  (לת) סולו
    • 16:52
    • 22.01.12

46 ללא "הארץ" היו רבים מאוד מרגישים כאן בודדים. "הארץ" הוא נאור, מכבד את עצמו ואת האחרים. בלעדיו אפשר באמת לכבות את האור וללכת.  (לת) קורא הארץ
  • 09:43
  • 22.01.12

47 חופש ביטוי יורם
  • 09:44
  • 22.01.12

כל העתונות חשובה במשטר דמוקרטי.אבל מה בארץ הקטנה שלנו כל עתון והקבוצה הניתמכת על ידיו.חופש עתונות הוא חופש להביע דעות כרצונך אך גם לקבל אי הסכמות או חיזוקים.
"ניו יורק טיימס"הינו עיתון מוטה דעת חסר כבוד לכל דיעה שנוגדת את כוכבי התקשורת שלו .ותפוצת העיתון מתבססת על ההסתה והביקורת נגד כל מהלך ישראלי שיהי מה שיהיה.

48 עוד לפני 20 שנה זה היה נכון. היום זה סתם עיתון גרוע  (לת) שמעון דיסקין
  • 09:49
  • 22.01.12

49 מסכים עם כל מילה משה שינדלר
  • 09:53
  • 22.01.12

עיתון "הארץ" הוא עיתון מעולה.

50 גם אני גאה בכם רמי
  • 09:56
  • 22.01.12

המשיכו לעשות את העבודה המצוינת שאתם עושים.

51 לרויטל גולדפיש מ05 פישי הזהוב
  • 09:59
  • 22.01.12

תפקיד העתונות איננו לתמוך בממשלה, אלא לשאול שאלות.

52 עברית/אנגלית המתעורר
  • 10:00
  • 22.01.12

הבעיה עם 'הארץ' היא כמובן הפערים ה-מ-ו-ז-ר-י-ם בין הנוסחים של הכתבות בעברית מול הנוסחים באנגלית. משום מה, התרגום תמיד יותר קיצוני מהמקור. כוונת מכוון או מתרגם מוטה?

  •   דווקא להיפך מאן דהוא
    • 10:21
    • 22.01.12

    רוב המידע הבאמת שערורייתי שמופיע בכתבות בעברית לא פעם לא מוצא את דרכו לאנגלית כלל. ולפעמים יש שגיאות תרגום משעשעות שמעידות על האידיאולוגיה (הדי ימנית) של המתרגמים. הדוגמא הזכורה לי - הייתה כתבה לפני כמה שנים על זה שסיבת המוות המובילה בקרב חיילים בישראל היא התאבדות. בתרגום האנגלי ההתאבדות הפכה באורח פלא ל-suicide bombings, והכתבה הפכה מידיעה מדויקת בפרטיה ובעלת תוכן ביקורתי לתעמולה שעיקרה שקר וסילוף.

  •   לא להיפך ולא בטיח המתעורר
    • 11:57
    • 22.01.12

    תעקוב בשוטף ותראה איך כותרת רעה בעברית הופכת לכותרת שנאה באנגלית. זאת שיטה. או שאף אחד לא בודק את המתרגם.

53 גדעון צודק אך יש גם עיתונאים טובים אחרים: כלכליסט עיתון מעולה , בן כספית עיתונאי מעולה וכך גם נדב אייל ולרוביק רוזנטל יש פינה נחמדה במעריב. מישהו
  • 10:01
  • 22.01.12

אל דאגה עוד מעט יצא ה"פראבדה".

  •   בקשה להבהרה בענין בן כספית ג'. פוליצר
    • 10:27
    • 22.01.12

    אודה לך אם תטרח להבהיר לנו האם בן כספית זה, שאתה מגדיר אותו "עיתונאי מעולה", הוא אותו בן כספית שפירסם את "פרשת אוחנה", התחקיר שנחשב עד היום לאחד מגדולי ה"פלופים" בעיתנות הישראלית, אם לא הגדול והחמור שבהם?

54 רצח הממלכה השביעית שאמורה לשמור את הדמוקרטיה, ולבער עשבים שוטים מושחתים מקרב מנהיגינו, בעיצומו. אין יותר עיתונות חוקרת, או סטירה פוליטית שתבקר את השלטון שהשתלט על מרבית ערוצי התקשורת, התלויים בו כספית ומינויים פוליטיים. דן מרגלית ויואב לימור הם משל לעיתונאים רבים שעטם נשכרה בשכר נאה, לכתוב כתבות מים בביביתון, כדי להעבירם לצד של ביבי ורעייתו. מורך הלב שמגלים העיתונאים ששותקים לפחדנותם של שרי הממשלה ששותקים , אפילו למשל שאלי ישי מנכס לעצמו אלוהים פוליטי שהרג לטעמו חללים בלבנון. הארץ עומד כצור איתן מול כל לחצי הטומאה של 55 היחצנים המועסקים בשכר בלשכתו של ביבי. כי הרי ביבי לא מעסיק בלשכתו אנשי מקצוע בתחומים אחרים רק בתחום התקשורת.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:03
  • 22.01.12

55 "הארץ" היום הוא מעולה וצריך להתגאות על כך, ולא להדביק "עלי תאנה" מסוג אריה אלדד נעמי
  • 10:05
  • 22.01.12

או היו"ר של "אם תרצו", יש להם יותר די והותר במות במקומות אחרים.אפשר כבר להניח למחשבה ש"הארץ הוא עיתון לכולם", הוא לא לכולם, יש לו קהל גדול ואיכותי משלו, שמשתוקק לבמה ברורה ונקיה.

כמו כן מומלץ לוותר על הקישורים ל"עכבר העיר" ועוד יותר על Onlife המביך, נובמת, אין לפורטל הזה מה לעשות כאן, חפשו משהו אחר.

56 ממשלה ימנית מחרחרת מדון היא הסכנה הגדולה לישראל. תתעוררו  (לת) שי
  • 10:11
  • 22.01.12

57 תוציא את הראש מהתחת נדב
  • 10:12
  • 22.01.12

כן כן.. אתה והארץ מגלמים את הדמוקרטיה ואין בלתכם..

58 כולם פה הבוסים של המדינה בגלל זה כולם פה חושבים שקיבלו תורה מאוסלו/סיני.  (לת) אבי
  • 10:14
  • 22.01.12

59 אם יסגר הארץ - יש את אל-ג'זירה  (לת) בני ברק
  • 10:15
  • 22.01.12

60 ממש לא,זו ארצם של אברכי ישי ,גפני ופרוש הבן .של עובדיה ומצגר ושאר טפילי הפולחן דה-טולדו
  • 10:16
  • 22.01.12

מתוקצבי העל של ביבי .

61 כמובן אף מילת גינוי לפאשיזם-שתיקה כמוה כתמיכה ערבים נרצחים וגדעון שותק
  • 10:20
  • 22.01.12

כמובן אף מילת גינוי לפאשיזם-שתיקה כמוה כתמיכה
ערבים נרצחים וגדעון שותק ממש לא יאומן

62 Gideon Levi - Our 'Haaretz' Tom- Sydney
  • 10:23
  • 22.01.12

Good on you-Gideon!
The real protector of Israel reputation is this humble newspaper.
Keep writing! - I'll be reading and showing my friends here in Australia that there is still some sainity left is part of the world.

63 אני אוהב לקרוא אנשים שמעצבנים אותי. אין דבר יותר משעמם מלקרוא מאמר שאתה מסכים איתו טל
  • 10:27
  • 22.01.12

אתם כאן בשביל אמרות קיצוניות ובשביל למשוך אש כותבי וכתבי הארץ. אל תתלוננו על האש. היא רק מעשירה אתכם. צריך מישהו לשנוא ואתם ממלאים את התפקיד הזה יופי. במיוחד גדעון לוי. אל תתלונן. אתה רוצה לעצבן, אתה רוצה להתריס. קיבלת את התגובה שרצית ועכשיו אתה בוכה ממש כמו פלסטיני שיורה קפצונים מעצבנים במשך שמונה שנים ואח"כ מתפלא שנוחת עליו זרחן. ברית של אנשים שמתנהגים כמו דוברמנים ולא מבינים שהם בסה"כ פינצ'רים העיתון הזה.

64 נתניהו הוא האויב הגדול של ישראל ישראלי
  • 10:27
  • 22.01.12

איש ריב ומדון שבונה את כוחו בהסתה והפחדה, ואז מזדרז לנצל את אותו הכוח כדי לחמוס את מי שנהו אחריו.

65 ביום ש"הארץ" נסגר אני עוזב את המדינה.  (לת) יהויכין
  • 10:28
  • 22.01.12

66 הארץ הוא העיתון שלי! כדי לקבל פרופורציות ונקודות מבט אחרות מעיין גם בעיתונים אחרים  (לת) אסף בארי
  • 10:30
  • 22.01.12

67 ועל שכאלה כבר אמר המשורר : 'נו, שוין'. בכל אופן, נראה לי שלוי - או שמא כל מערכת הארץ - הם היחידים שמתייחסים ברצינות וכובד ראש ללהגיו של נתניהו נוסח "לשכוח מה זה להיות יהודים", "או "אויבי ישראל הגדולים ביותר".  (לת) הלוחש לעגולשונים (שחורי גחון בלבד!!)
  • 10:41
  • 22.01.12

68 אז איך מצטרפים לרשימה השחורה? כל החבר'ה הטובים כבר שם, גם אני רוצה אור לנו
  • 10:53
  • 22.01.12

מקובל עלי שהרבנים האורתודוקסים המחמירים ביותר מחליטים מיהו יהודי דיו כדי להצטרף לחברה שלהם, שלהם ולא של כלל ישראל. כל אדם זכאי לברור את החברים שלו, אך לא את החברים של זולתו. לכן אני מתנגדת בכל תוקף ש"רבנים" קיצוניים, פוסקי הדור בשאלת "מיהו ציוני" כדוגמת הפרחח רוני שובל, יחליטו עבור כולנו מיהו ציוני טוב ומיהו אנטי ציוני, שחייבים לסמן,להוקיע ולהחרים אותו.
האם "אם תרצו" קיבלה הסמכה לקביעת מידת הציוניות והפטריוטיות של אזרחי ישראל? האם מה שהם מגדירים כציונות תואם להגדרה ההרצליאנית? האם הציונות של רוני שובל וחבריו היא בכלל ציונות?

69 גדעון לוי לא חש בסחף. לפני 8 שנים על כל עשרה טוקבקים פסלו לי אחד. היום, על כל עשרה מאשרים אחד. Zח/ר.ג.
  • 10:55
  • 22.01.12

התהליך של fading out שעובר על המדינה לא פוסח גם על "הארץ".

70 אין אהבה עזה כאהבת השונא לשונא את עצמו. הרואה את הנולד
  • 11:05
  • 22.01.12

שוב גדעון לוי מוכיח כמה ראשו עקום. עיתונו "הארץ" שהוא כה גאה בו מוציא שם רע לישראל וזה הסיבה שהגויים, שונאי ישראל, אוהבים אותו כל כך. הוא עושה את מלאכתם נאמנה וחושך מהם את קלון האנטישמיות. מלאכתם נעשית על ידי אחרים והם נהנים מהזכות. אין אהבה גדול המאהבת האנטי-שמי ליהודי השונא את עצמו. וזו הסיבה, גדי היקר, שאוהבים אותך ושאוהבים את "הארץ" שלך!

71 מוסף "גלריה" מלא בג'יבריש והבלים משעממים, ראיונות עם "אמנים" טמבלים שלמדו ללהג בבצלאל או במדרשה.  (לת) עלבון לאינטיליגנציה
  • 11:12
  • 22.01.12

72 ועל שכאלה כבר אמר המשורר : 'נו, שוין'. בכל אופן, נראה לי שלוי - או שמא כל מערכת הארץ - הם היחידים שמתייחסים ברצינות וכובד ראש ללהגיו של נתניהו נוסח "לשכוח מה זה להיות יהודים", "או "אויבי ישראל הגדולים ביותר".  (לת) הלוחש לעגולשונים (שחורי גחון בלבד!!)
  • 11:14
  • 22.01.12

73 הארץ חושב שהוא האורקול מדלפי ולוי הוא המשיח.... אחד העם מ- פ-ת
  • 11:31
  • 22.01.12

מעולם הארץ לא כתב על העובדות המראות במפורש כי מטרת הערבים לכבוש אותנו ולא לחיות בשלום לצידנו . אפילו בינם לבין עצמם הם שוחטים אחד את השני - מלחמות עירק / אירן ועירק / כווית . ופיצוצי אזרחים סתם בשם האל הקדוש ברוב המדינות המוסלמיות...סוריה, לבנון, עירק , פקיסטן, אפגניסטן. תימן , סומליה , סודן , אלגיריה +++

74 העיתון המשובח בתבל...לא נסחפת קצת מר גדעון לוי - על סמך מה את אתה יוצא יואב
  • 11:33
  • 22.01.12

באמירה הזאת, יש איזשהו מחקר בנושא או שזאת דעתך המלומדת. על פי הנסיון המצטבר בקריאה לעיתים רחוקות של מאמריך בנושא הפלשתינים לא נראה לי שאתה בר סמכה להצהיר כאלו הצהרות, בלשון המעטה.

75 המדינה לא שונה/תשתנה בגלל הארץ, הטעיה של סיבה ותוצאה אריק
  • 11:33
  • 22.01.12

הארץ אכן מציג ישראליות שונה הקשורה עם כ 10% מהאוכלוסיה, לה מאפיינים דמוקרטיים מערביים. השפעתו בחו"ל גדולה ממעמדו בארץ בשל הקרבה התרבותית. איך ישראל תהיה שונה בלי הארץ ? 10% יעלמו או 90% יעלמו. הארץ הוא חלק מנשף המסכות ההולך ומתברר בקשר עם המחיר והתוחלת של הריבונות, מובן שמי שמעוניין בתיאוקרטיה דתית רואה בעיתון אויב, אך בדמוקרטיה אין כל סכנה מ 10% שלא יעשו את ההבדל ועם 52% ילדים ערבים וחרדים אין גם חשש פזילה לכיוון עמדה ליברלית אוניברסלית. כמו מפלגת העבודה כל בחירות מצביעיה מגלים כמה מהם נותרו בחיים מהטעם שבקרב הצעירים אין להם קולות, כך הארץ יהבהב באור הולך וקטן. זה המזרח התיכון. מי שרוצה עולם מערבי יסור בבקשה למיקום הנכון, כמו יבוש החולה יש כאן חטא גאווה/משיחיות/בורות והרבה דם ודת. אפילו לא ניתן לומר היה נחמד, כנראה ששוד רצח וגזל אינם מתכון לתבשיל דמוקרטי, יצא כהנא@CO.

76 עיתונאים מסוימים בהארץ עושים יד אחת עם עוכרי ישראל משלום עכשיו ומהאיחוד האירופי.הגיע הזמן להחליף עיתונאים רבים שיביעו את דעתו הדמוקרטית והלאומית של עמישראל רובו ככולו.  (לת) סטודנט של ד"ר גדעון ארליך
  • 11:45
  • 22.01.12

77 הדמוקרטיה הארץ ישראלית גם ככה בצרות בלי הארץ אנחנו יכולים לשכוח ממנה!!!  (לת) אורן
  • 11:45
  • 22.01.12

78 מסכימה עם כל מילה!!! העיתון היחיד הראוי מכל הבחינות!!! בועה של איכות בתוך כל הגועל  (לת) מיקי
  • 11:54
  • 22.01.12

79 המאמר שלך, גדעון כמשל ברכה
  • 12:07
  • 22.01.12

אומר ראש הממשלה: לא אמרתי אבל אתה בשלך. מפתח את התיזה שלך בלי קשר לאמת. הולך עם הראש בקיר. אז על איזה אמינות אתה מטיף??? אין ספק שהארץ עיתון רציני. אבל הבשורות היומיות שלו על אובדן דרך גורמים לאובדן האמון בכותבים. חבל. ותקרא את רוב המגיבים, שאפילו אינם מבקרים את כותבי המילה אלא אומרים אמן אחר כל אמירה שלך. עצוב. יש רק לקוות שהקוראים יודעים להבדיל בין אמת לשקר. בין גוזמא ושביב אמת. בין מה שיש כאן במדינה (ויש הרבה) ובין מה שאין וצריך לתקן.

80 מה, מ 05 עד 08 לא היו תגובות קוראים ? מה אנחנו עיזים?  (לת) קורא ותוהה
  • 12:11
  • 22.01.12

  •   "הארץ" מצנזר תגובות בקורתיות ומפרסם רק קמצוץ מהן - בדוק. דורון
    • 15:10
    • 22.01.12

    מאידך, התגובות שמהללות את גדעון לוי פטתיות ומשאירות טעם רע , וחשד שהן מפוברקות.
    מאמר השבח העצמי הזה הוא שיא השיאים של בזיון עיתונאי-אין בו טיפה של בקורת עצמית, רק שביעות עצמית מדושנת " ראי, ראי, נכון שאני היפה בנשים ? "

  •   לידיעתך - כל תגובות ההלל נכתבו ע"י שני שכירים חרוצים של "הקרן החדשה".  (לת) הבהרה
    • 16:14
    • 22.01.12

81 אהבתי כל מילה ומילה . כרגיל אני מתנגד לך.  (לת) צביקי
  • 12:17
  • 22.01.12

82 'מתנגד' מחמד ? קורא
  • 12:33
  • 22.01.12

'הארץ' מקצה מקום קבוע למאמריו של ישראל הראל, כמו ש'ישראל היום' מקצה מקום קבוע למאמריו של יוסי ביילין (ואלו רק שתיים מדוגמאות לא רבות). אני קורא ב-2 העתונים את מאמריהם של 2 הכותבים הנ"ל, למרות שלפני הקריאה או אחריה אני נזקק ל'כדורים נגד בחילה' (במטפורה כמובן) או לכדור-הרגעה מגודל זעמי או חלחלתי. לא כתבתי אל כתיבתו של מי מהשניים, או למי משני העתונים, אני מתכוון. זהו גרעינו של יחס פלורליסטי: "אינני מסכים לאף מילה אחת מדבריך, אבל אקרא את כולם, כדי לבדוק - אולי גם אני טועה לפעמים ?"

83 "הארץ" אז - והיום... קורא ותיק (50 שנה)
  • 12:36
  • 22.01.12

פעם כתבו בעיתון: פולס, רוברט ולטש, חיים גמזו, יורם ברנובסקי, רפי פרסיץ...
היום: גדעון לוי, אמירה הס...
ואידך זיל גמור.

  •   אכן, הולך ופוחת הדור... אך מה לעשות? גם ברק וביבי אינם מנהיגים בשיעור קומתם של בן גוריון ובגין. מדוע עלינו לצפות שציפ-ציפ יהיה בשיעור קומתו של ברונובסקי?  (לת) אזרח ותיק
    • 16:12
    • 22.01.12

84 בעיני מר לוי תפקיד העתון לתמוך באויבי ישראל ולזה קורא ביקורת ..  (לת) עיתונאי משונה
  • 12:37
  • 22.01.12

85 דברינתניהו ונאמן אופיינית למשטר בלתי דמוקראטי במהותו. עובדה, שכמובן, לא תפריע לנתניהו להתפאר ב"דמוקראטיה היחידה במזרח התיכון"  (לת) נפתלי אור-נר
  • 12:38
  • 22.01.12

86 הארץ שלנו Ruth F
  • 12:41
  • 22.01.12

How very sad that Gideon Levy is so very right

87 ואני כל כך גאה שיש לנו אותך, גדעון לוי. וגאה ב'הארץ' שנותן לך במה. אין כמוהו ואין כמוך בהגנה על החלשים. צריך לתרגם את כל 'הארץ' לאנגלית. שהעולם יידע מה השלטון מעולל לנו כאן בשם העם היהודי (שרובו, אגב, בכלל לא חי כאן).
  • 12:47
  • 22.01.12

וגם עמירה הס.
וגם, בתחום הסטירה, דורון רוזנבלום. וסליחה אם שכחתי מישהו.
'הארץ' הוא עיתון לאנשים אינטיליגנטים. 'מעריב' ו'ידיעות' הם באמת אותו דבר ואי אפשר להשוות אותם אליו.

88 בעד הדמוקרטיה אל ג'זירה
  • 12:51
  • 22.01.12

אנו מצטטים רק את "הארץ" מכל עתוני ישראל ורק בגלל הכתבות המאוזנות !
شكرا"
قناة الجزيره

89 "הארץ", עיתון עם מסורת ארוכת שנים של משת"פ עם אויבי יהודים עוד מעידן הבריטים  (לת) מיכאל
  • 13:04
  • 22.01.12

90 כל הכבוד לגדעון לוי ולעתון הארץ קצ
  • 13:07
  • 22.01.12

--

91 הארץ, ניו יורק טיימס, העיקר ששרה "בואי הולכים" אוהבת אותו.  (לת) הבחנה ברורה
  • 13:25
  • 22.01.12

92 ביבי צודק: "הארץ" וNYT מפרסמים ברבים את האמת על מדינת ישראל והאמת היא האיום הקיומי החמור ביותר.  (לת) אלוהים חיים
  • 13:53
  • 22.01.12

93 כשהזהרתי אתכם שבמקום פרידמן תקבלו איום על קיומכם צינזרתם אותי ופתרתם את הבעיה.  (לת) שפתי כהן
  • 14:38
  • 22.01.12

94 להשוות את ה"ארץ" ל"ניו יורק טיימס" היא בדיחה או סתם יוהרה?  (לת) יניב
  • 14:47
  • 22.01.12

  •   השנאה לישראל ולמפעל הציוני היא המכנה המשותף לשני העתונים. בכל שאר הפרמטרים הם רחוקים זה מזה כמרחק בין המזרח התיכון למזרח ארה"ב...  (לת) טעות!
    • 16:06
    • 22.01.12

  •   תשאל את ביבי. זה הוא שהעמיד אותם באותה הדרגה  (לת) בן אנוש
    • 01:39
    • 23.01.12

95 Bravo avi
  • 14:47
  • 22.01.12

Haaretz is and always has been Israel's "New York Times" and reflects the moderate and democratic views. It is unfortunate that Israel had failed to elect a government that understands these fundamentals.

96 נכון שהארץ הוא חיוני לדמוקרטיה הישראלית. רע לעיתון ולקוראיו מהמרכז השפוי שגדעון לוי נהפך לשופר מרכזי בעיתון  (לת) קאטו
  • 14:56
  • 22.01.12

97 ב"הארץ" רוב מוחלט של הכותבים במדור דעות הם גברים אשכנזים. למה? יובל
  • 15:10
  • 22.01.12

אני רוצה לשמוע את קול הנשים בחברה. נמאס שעיתון חשוב כמו הארץ מאפשר גם הוא את הסדר הישן ונותן במה רחבה הרבה יותר לגברים מאשר לנשים. זה כה לא מובן. להערכתי יש 805 גברים הכותבים במדור דעות, 15 אחוז נשים, ומעט עוד יותר ערבים, וחרדים גם כן. למה זה כך? אולי גדעון תכתוב גם על זה? עם כל ההוקרה העצומה שלי אליך, ביקורת מבפנים גלויה ושקופה היא אמיצה עוד יותר.

98 אני מסכים עם דבריך, אבל אמסור את נפשי על זכותך שלא לומר אותם.  (לת) הרוזן ז'אן-פיליפ דה לה ללה-לנד
  • 15:22
  • 22.01.12

99 מותר לבקר את עיתון הארץ..להגיד שאם הארץ יסגר ישראל תשתנה זו הפלגה של מדושן עונג אליוי
  • 15:34
  • 22.01.12

עיתון הארץ מתעלם לחלוטין מהגזענות והפאשיזים הערבים
עיתון הארץ פועל בשיטיות כנגד יכולת העמידה של ישראל בפני הברבריות
כוחות ההרס ותרבות המוות והשנאה הנובעים מעזה ועד טהרן
עיתון הארץ משרת אינטרסים זרים שמקורם בשמאל האירופאי האנטי ישראלי

100 זאת אינה ארצם של יורד שחי באמריקה 30 שנה,ושל מהגר רוסי יוצא מאפיה  (לת) ISRAELIST
  • 15:36
  • 22.01.12

101 סגרו את ''הארץ שלנו'' ומאז תסכולו הולך ומחריף  (לת) הצופה לילדים
  • 15:54
  • 22.01.12

102 "הארץ" וגדעון לוי הם מקור לגאווה של רבים במדינת ישראל. גדעון לוי, המשך בדרכך!  (לת) מעריך ומוקיר
  • 16:22
  • 22.01.12

103 הכתבה של גדעון לוי הארץ שלנו יחזקאל כהן
  • 16:39
  • 22.01.12

כל מילה בסלע

104 "הארץ" הוא הסיבה היחידה שיש עוד תקווה לארץ הזאת... sami
  • 17:02
  • 22.01.12

עיתון מהטובים בעולם

105 ֿישראלי בחו''ל שלפרקים שולח כתבות מתורמות מ''הארץ'' לידידי להראות שקיימת גם ישראל אחרת  (לת) ''הארץ'' הינו גאווה לאומית
  • 17:07
  • 22.01.12

106 ל"דמוקרט" הדגול גדעון לוי: וולטר
  • 17:17
  • 22.01.12

דמוקרטיה אינה עלה תאנה לעטוף בו את הבולשביזם של "הארץ" ושלך.
דמוקרטיה אינה ההתעלמות המתריסה שלכם מרצונו של הרוב בישראל במדינה יהודית ודמוקרטית. דמוקרטיה אינה ביטול עצמי.

107 גדעון לוי הוא הנביא שלי  (לת) אוזניים לו ולא ישמע, עניים לו ולא ייראה
  • 17:22
  • 22.01.12

108 הארץ הסתייג מההכרזה על הקמת המדינה  (לת) הסטוריון
  • 17:26
  • 22.01.12

  •   קשקוש. ביום ההכרזה, השער של העיתון היה "התגשם חזון הדורות: קמה מדינת ישראל", ללמדך על הציונות של עורכיו באותם ימים  (לת) בני
    • 09:41
    • 23.01.12

109 עם כל הכבוד ויש, היכן היה כלכליסט בעת המחאה בקיץ האחרון? סיקוריו אם בכלל היו מועטים ופושרים.  (לת) באמת?
  • 17:33
  • 22.01.12

  •   בתגובה למגיב 1!  (לת) אופס....
    • 18:24
    • 22.01.12

  •   כלכליסט סיקר את המחאה עוד לפני שהחלה! באמת באמת
    • 14:13
    • 23.01.12

    שלושה חודשים לפני המחאה הם עשו גיליון מיוחד על מצבו של מעמד הביניים:
    http://www.calcalist.co.il/local/home/0,7340,L-4268,00.html

    שבוע אחרי האוהל הראשון של דפני ליף מוסף כלכליסט עשו על זה כתבת שער, נראה לי הראשונה בעיתונות הארצית:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3525046,00.html

    שבוע אחר כך, עוד כתבה גדולה על המאהל:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3525909,00.html

    אחר כך הם עשו מוסף שכולו מדבר על המחאה ועל מעמד הביניים:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3526795,00.html
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3526793,00.html
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3526788,00.html

    וזה רק בשלושת השבועות הראשונים. עיתונים אחרים, לא נעים לומר מי, עדיין חיו בסרט של להלל את העשירים והמצליחים.

110 כל אחד ו"הארץ" שלו בירנית בן-ארויה
  • 17:52
  • 22.01.12

"הארץ" לדידי הוא אמודאי חתרני המנתק את עוגני חיינו ממבדוק המציאות ומחולל טרנספורמציה היוצרת אורות תעתועים הנשלחים ממגדלורי-כזב כנרטיבים כוזבים הסוגדים לטקסטים של הפובליציסט השמאלני - איש הקש של הסובייקט האמור לדעת.

111 עיתון הארץ. המופתי של ירושלים אמר"שצריך להרוג יהודים"ו עץ שיסתתר אחריו יהודי מהפך 77
  • 18:20
  • 22.01.12

יסגיר אותו מיד לשוחטים. אני מנסה לחשוב מה כותב. ומה כתב הארץ בענין. בוא ננסה ביחד לחשוב מה היה כתוב בארץ חודשים ושנים לו רק אמר את זה רב על הערבים. לגבי כותב המאמר. [האיש שאת שמו אני לא מוכן להזכיר. ואני נזהר בדברי לגבי האיש הזה. כי יצנזרו אותי ]מה המתסיס הזה היה אומר?
ובהפוך אני אומר תודה לעיתון. שציבור ענק לא מסוגל לקרא אותו . אבל בבחירות יגיב. ואתם תכתבו מאמרים. עוד אמון שנים. ואנחנו נחוקק חוקים.

112 "הארץ": תודה על עבודתכם החשובה! דעו לכם שגם הימין הלאומני מעריך את הארץ ולא את העיתון מטעם ששמו "ישראל היום".  (לת) הזקן
  • 18:27
  • 22.01.12

113 גדעון לוי עצבן, ועדיין מעצבן אותי פעמים הרבה. אבל היום שבו יסתמו את פיו, ו/או יצליחו להפסיק את הוצאת העיתון (ואני יודע שיש מי שפועל בכוון, ובשקדנות) ---- יהיה היום האפל בתולדות הדמוקרטיה הישראלית. סופה של המדינה שהכרנו.  (לת) עמי
  • 18:45
  • 22.01.12

  •   בינתיים מי שסותם את הפה זאת הצנזורה כאן, מי שניסה בכל דרך כולל חקיקה לסתום את הפה של ישראל היום אלה שוב, השמאל... פעמיים שלחתי אתמול את אותה התגובה, פעמיים היא צונזרה, הרי יללני השמאל סותמים פיות ומתבכיינים.... וכמובן מהללים את עצמם באופן די מביך...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 07:46
    • 23.01.12

114 גדעון אני מת עליך.תודה רבה לך על כל מה שאתה כותב לנו ומשתף איתנו,ומה לעשות אין כמו"הארץ".  (לת) איתי.קורא קבוע.
  • 21:09
  • 22.01.12

115 האמת על "הארץ" ערן
  • 22:17
  • 22.01.12

מה שמקומם רבים ב"הארץ" הוא שהעיתון הוא עיתון אנטי ציוני.
זה לגיטימי במדינה בה יש חופש ביטוי, אבל אנחנו לא צריכים לאהוב את זה.
אין ספק שעם גישה כמו המיין סטרים של מערכת העיתון לא היתה מדינת ישראל.
מותר למען דהוא לחשוב שזה טוב, אבל למה להתייפיף באיצטלות כאלה ואחרות. הכתיבה של העיתון ברובה היא ממש אנטי ישראלית, לפחות כל עוד זה לא נוגע לבועת תל אביב ול"ברנז'ה".
"הארץ" די דומה לעיתונים האחרים בישראל - מערבב עובדות עם דעות, מציג דברים באופן חד צדדי ומנסה ליצור את החדשות במקום לדווח עליהן.
צדק גדעון לוי כשנתן את דוגמאות ה"מחאה החברתית" ואחרות - התקשורת בוחרת מה להציג בשביל לקדם את האג'נדה שלה.
בדבר אחד אני מסכים, לאור כל האמור לעיל - טוב שיהיו הרבה עיתונים.
עם זאת, לא מרחפת שום סכנה על "הארץ" מצד הממשלה. הסכנה היחידה היא בהתנהלות כלכלית לא נכונה.

116 כה לחי, גדעון לוי. מי יתן וירבו עתונאים כמוך. אולי כך יקומו גם עתונים חדשים, נאורים אברהם ל.
  • 23:12
  • 22.01.12

החושפים שחיתויות ורוע, המבטאים את דעת הרוב השקט, שעדיין לא טבע בים השקרים והמיאוס של ממשלת הרשע, הכבוש והטפשות.

117 גידון , משמיציך הם בעצם מברכיך.הכבוד לך.  (לת) עדד
  • 23:15
  • 22.01.12

118 הארץ ואמי המנוחה עורבא
  • 10:40
  • 23.01.12

כשאמי רצתה לגנות מישהו היא הצמידה לו את התואר "מוגבל". נאמן וביבי הנוקטים לשון נלוזה בדברם על הארץ ראויים שהתואר יודבק למצחם. הרי אין חובה להסכים עם גדעון לוי. לוי אינו הארץ כשם שארי שביט, בעל עמדות שונות לחלוטין, אינו מייצג בהכרח את השקפת העתון. יתרונו של הארץ בכך שעמדתו ליברלית ומציגה קשת של עמדות המאפשרת לקורא להתבונן במציאות מכמה נקודות מצפור, כמו משקיע הבודק היטב את מצב החברה בה הוא עומד לשים את כספו ואינו מסתפק בחוות הדעת של בעליה. האמת האירונית היא שהארץ מייצג טוב יותר מכבוד השר נאמן את רוח היהדות, את רוח התלמוד שהעדיף ויכוח והתנצחות על כל סוגיה - מבלי לקבוע מראש מה כשר ומה ראוי. הארץ מייצג את ההפך מהסתגרנות הגיטואית, המושתתת על פניקה ופרנויה. האם זו הסיבה שהוא מייצר היסטריה אצל טיפוסים מסויימים? מכאן אין להסיק שגדעון לוי או יצחק לאור מבינים את העולם טוב יותר מהפרשנים האחרים, אך ראוי לשמוע גם את דבריהם. האנטישמיות המערבית לא נבראה על ידי "הארץ". הוקעת "הארץ" אינה משעשעת. היא מעלה על הדעת את הוקעת העורך הארמני דינק בטורקיה - בטרם נורה; נושא המסוקר היום בעתון. שמעתי פעם חרד בעל זקן עבות אומר: "הארץ הוא העתון היחידי בארץ". יש מדה של אמת בדבריו.

119 הארץ הוא באמת העיתון החשוב ביותר בישראל חבל רק שבזמן האחרון נהיה גדעון לוי הקיצוני לאחד מהשופרות העיקריים  (לת) מרכז שפוי
  • 13:59
  • 23.01.12

120 "הארץ" שלנו ראובן מגידו
  • 14:41
  • 23.01.12

לא יכולתי להסכים יותר עם גדעון לוי בנושא זה. אני גאה מלהיות קורא יום-יומי - בארה"ב - של עתונים ניו יורק טיימס והארץ.

121 "הארץ - עיתון לאנשים חושבים" רק על עצמם...  (לת) אורי
  • 22:40
  • 23.01.12

122 יש לגדעון בהחלט סיבה להתגאות בארצו הפלורליסטית שמאפשרת לו להתבטא גאוות הדמוקרטיה של גדעון
  • 17:55
  • 24.01.12

כלומר אתה גאה בדמוקרטיה הישראלית, שלמרות שדעת הארץ היא דעה המשתלחת ללא רחם בשלטון, המשתלחת ללא רחם בראשי ממשלה שלא מוצאים חן בעיניה, בדעות, בשאיפות, בתקוות, בדרך החיים שהרוב הצביע לו בבחירות.
אתה גאה ברוב שמאפשר לך גדעון לצעוק עד לב השמיים את כל מה שאתה רוצה להשמיע לנו, שלא כמו העיתון שאתה כותב בו, שמסנן שוב ושוב את התגובות שלי שמספרות על השאיפות והתקוות שלי, אבל שולח אותם בחזרה למגירה שלי.
אתה גאה גדעון בעובדה שהשלטון שאתה מאשים אותו כלא דמוקרטי, הוא סופר דמוקרטי, ולכן אנחנו יודעים שאתה בכלל קיים, ולא סתם קיים, אלא עולה שוועתך ומיתמרת על ישראל ועל העולם כולו.
כמה גאה אתה יכול להיות גדעון בנו, אזרחי ישראל היוצאים להגנתה מפני אויבי ישראל הרוצים להשמידה מרגע תקומתה ועד היום לא חדלו מרצונם זה, שלמרות שאתה תומך בהם, בשאיפותיהם, בתיקוותיהם, ומחזק את מחשבתם על כך שאדמות יהודה ושומרון שייכות בכלל להם, לא הם אלה שחיים על אדמות שנכבשו מהיהודים לפני אלפיים שנה, לא הם אלה שיצאו פעמיים למלחמות שמד נגדינו וכשלו.
אני מסכימה איתך, אתה חייב באמת להיות גאה בעמ ישראל, שלמרות שיש לו גדעון כזה ששונא את דרכו של העם, בז לו, משמיץ אותו, מבאיש את ריחו בעולם ומוציא דיבתו רעה, מפקיר את דמו ומשליך אותו לידי אוייביו, למרות כל זאת הוא אינו סותם לך את הפה הגדול, כל כך גדול ויוצאים ממנו מילים כל כך רעות, שצריך יכולת גדולה של איפוק ומחשבה דמוקרטית פלורליסטית, כדי להחליט לתת לך להשמיע את דבריך גדעון, ולומר לך בסך הכל: זכותך לדעה משלך
 

123 לדברי המסביר הטוב ביותר של ישראל אלן דרשוביץ - מכל יריביו בעימותים בקמפוסים בארה"ב נוטש מזמן
  • 12:38
  • 03.05.12

מול אנטישמים, איסלמיסטים ושאר אויבי ישראל - הבעיה הכי קשה שלו היא כשמצטטים מעתון "הארץ" כהוכחה לכל הנאצטות שהם משמיעים.
אינני מגיב בד"כ לפסיכופוליט קליני כמו בעל המאמר - פרט למקרים בודדים בהם אולי יצאו כמה קוראים נשכרים.

פרוייקטים מיוחדים