המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לפיד מפחד מהסוציאליסטים

למען האמת, השאלה אם אוניברסיטת בר אילן איפשרה ליאיר לפיד ללמוד לתואר שני בלי תואר ראשון או לתואר שלישי בלי תואר שני ממש קטנונית. למה מפריע למישהו שאוניברסיטה מצרפת לשורותיה אנשים בעלי השכלה לא פורמלית, שנוכחותם, כך סבורים ראשי הסגל עטורי התארים, תעשיר את הסביבה האקדמית ותוסיף לה מעט רייטינג בריא?

באוניברסיטאות רבות מקובל להעניק אפילו תואר פרופסור לסופרים ומומחים המלמדים בחוגים השונים, ובכלל, לפיד מעולם לא התהדר בתואר כלשהו, ויותר מזה - לא טען שתוארו האקדמי מעניק לו נקודות זכות בדרך לפוליטיקה. עד עתה לפחות יצר לפיד רושם שהוא אדם ישר, שמתכוון למה שהוא אומר. דווקא משום כך יש להתייחס ברצינות גמורה לדברים שכתב בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו על יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

קשה להגדיר את ההשתלחות ביחימוביץ' כשגיאה. דומה שלפיד חשב היטב מה כדאי לו לומר עליה. כרותם את העגלה הרבה לפני הסוסים הוא טען שלא יחבור למפלגת העבודה (ודאי חלם על הבוקר שלמחרת ניצחונו הגורף), מכיוון שהיו"ר שלה היא "שמאל רדיקלי" מדיני וכלכלי.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

לא ייתכן שלפיד שכח כיצד יחימוביץ' חטפה, ערב הפריימריס לעבודה, מתקפה שפוליטיקאים מעטים ספגו כמותה, וזאת מפני שאמרה בראיון לגידי וייץ ב"הארץ" שההתנחלות, פרי יצירתה של תנועת העבודה ההיסטורית, איננה פשע, ושהיא מסרבת להאשים ציבור שלם של מתנחלים באי-הצדק החברתי-כלכלי שהיא ממובילות המאבק נגדו. הח"מ ועמיתיה לא חסכו ממנה אף טיפה של קצף, חרי-אף ואכזבה, ורבים ממצביעי העבודה הסתייגו מעמדתה והערימו קשיים על התמודדותה מול עמיר פרץ ויצחק הרצוג. שמאל רדיקלי? אם יש משהו שהיא מייצגת נאמנה הרי זו העמדה המובהקת של מפלגת העבודה לדורותיה: בלי מפ"ם, עם אחדות העבודה.

אבל אם את העמדה המדינית של יחימוביץ' לפיד הגדיר בצורה מעוקמת, על העמדה הכלכלית-חברתית שלה הוא ממש הדביק אות קלון. על פי אמות המידה של לפיד, העמדה הסוציאל-דמוקרטית, המקובלת בעולם המערבי כזרם פוליטי לגיטימי לחלוטין, שעמו נמנים ראשי מפלגות גדולות ואף כמה ראשי מדינות מהוללים, איננה אלא "שמאל רדיקלי". יחימוביץ' מקפידה, אמנם, לומר שהיא סוציאל-דמוקרטית, ולא "סוציאליסטית" סתם, אבל אפילו "סוציאליסטים" סתם מקובלים באירופה כמייצגים חלופה כלכלית-חברתית לגיטימית ביותר, הזוכה לרוח גבית חזקה לנוכח המשבר הכלכלי. מיליוני סוציאליסטים צרפתים, אנגלים, גרמנים, שוודים, נורווגים ואחרים היו מתגלגלים מצחוק לשמע הגדרתם כ"שמאל רדיקלי".

אבל כאמור, לפיד לא טעה סתם. הוא יודע מה הוא עושה. בחיוך ובחביבות הוא מגרה את הבלוטה שאביו התמחה בהפעלתה, ומשתמש באמצעי הבדוק ביותר של הימין: הסתה והפחדה. תיאורה המופרך של יחימוביץ' כשמאל רדיקלי נועד לעורר את הפחד שבנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, כרבים מעמיתיהם בימין, התמחו ביצירת פאניקה סביבו: בהלת האדומים.

בהלת האדומים היא אמצעי ישן-נושן, הנשען בלעדית על דה-לגיטימציה של היריב באמצעות דמוניזציה. ללפיד יש, אמנם, עוד מה ללמוד מנתניהו וליברמן ומחבריהם בימין הקיצוני, אבל אין ספק שהשימוש בבהלת האדומים מסמן את הכיוון המועדף עליו. במקום להתמקד בסדר יום משלו, הוא מגדיר את עצמו באמצעות הדבקת דימוי דמוני ליריבתו; ובמקום להציע חלופה כלכלית-חברתית משלו, הוא בוחר לשווק למעמדות השבעים הבטחה להמשך ההשתוללות הניאו-ליברלית המיטיבה אתם.

אם ימשיך כך, עלול לפיד, שהופיע כמושיעו הגדול של המרכז הישראלי השפוי, לכרסם, כאביו לפניו, בשמאל ובמרכז המתון ולהחלישם, ולהגיש את שבריהם לנתניהו על מגש של כסף. בדרך לשם סביר מאוד שהוא גם ירסק את עצמו.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כמעט-שלמות פונקציונלית נדירה במערכת נוירוני-המראה של לפיד, המתגברת את יכולת החיקוי-ריצוי ומשווה לו הילה של מתנחמד-מחמד מכמיר-לב, היא מושכל ראשון בעידן הפוטוקרטיה, שבו זיקה בין מועמד ל"עמדות" משנית.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 03:40
  • 25.01.12

02 נופש עולמי במחיר חלומי יהויכין קוונדיש
  • 04:16
  • 25.01.12

החיוך של לפיד הוא חיוך של איש מכירות המציע נופש עולמי במחיר חלומי. אותי הוא מרתיע.

03 ד"ר לפיד דן
  • 04:25
  • 25.01.12

טועה אבירמה כשהיא מתייחסת בסלחנות לעניין ה"דוקטורט". דוקטורט הוא תוצר של חיים אקדמיים ושל הקדשת סדר היום למחקר ועיון. האם זה המקרה של לפיד? לא ולא; האיש הוא מאחז עיניים, דל השכלה ושטחי. כך מצא לו את התכנית המזויפת של בר אילן, תכנית שהונתה אף את המל"ג ושמה יצא למרחוק כמקום שקל מאד להפיק ממנו תאר שלישי ללא מאמץ; ככה כמעט בהיסח הדעת. כך מתבצעת הזניה של השכלה. יש הרבה אוטודידקטים אך אין פירוש הדבר שצריך להעניק להם דוקטורט. ומה יאמרו על כך מי שאכן הקדישו את כל חייהם ללימוד? גם הטענה שאוניברסיטאות מעניקות פרופסורות לסופרים ומומחים מטעה. תארים אלה אינם תארים של ממש אלא במסלול מקביל ותו לא. כמובן שבמקומותינו, מקום בו השקר ואחיזת העיניים הפכו לנורמה, "הפרופסורים הללו מתהדרים בתארם כאילו היה ממשי. במובן זה, לפיד הוא פוליטיקאי מזן נחות במיוחד, גנדרן, דנדי ריק מתוכן מבחינה אינטלקטואלית המבקש להתהדר בנוצות לא לו. על אנשים שכאלה כתב אלבר קאמי כי הם בבחינת "דנדי בנאלי"! ובאשר לכל השאר, צודקת אבירמה כאשר היא מזהה את יצר "רדיפת האדומים" של לפיד. זה האיש וזו דרכו.

04 Where is the money? Forget everything else. Where is the money? xx  (לת) Simple vooz vooz
  • 04:46
  • 25.01.12

05 המשיח מרמת אביב ג׳ יאיר
  • 04:46
  • 25.01.12

לפיד הוא לא יותר מנציגם של העשירים. בבורותו הוא מפספס את העובדה שאותה פינלנד שמשמשת מודל לתפיסתו החינוכית עאלק היא קודם כל מדינה סוציאליסטית שמערכת החינוך שלה נשענת על עיקרון השוויון.

06 פעם העריכו אוטו-דידקטים. הלימוד האמיתי הוא לימוד כל יום בחיים. תואר או הדר
  • 05:52
  • 25.01.12

תואר הוא NICE TO HAVE

נראה את כל בעלי התארים המהודרים שילמדו לכתוב כמו יאיר!

סיימתי לקרוא את הביוגרפיה של לפיד סניור. כתיבה מדהימה!

  •   ומה למיסייה לפיד הבן דניאל קלטי
    • 21:43
    • 25.01.12

    ולהשכלה ממשית *כלשהי*?

  •   נו אז מה? מה הקשר ליהיר לפיד וזה?! תודה לכב' בעצמו שאט-אט יוצא המרצע מן השק!  (לת) שלפוחית רגיזה
    • 00:58
    • 26.01.12

  •   המושג "אוטו דידקט" גדול על לפיד ב10 מספרים יאצק
    • 13:05
    • 26.01.12

    לפיד המתאר את עצמו באתונה ,נפגש עם סוקרטס ועם קופרניקוס ומתווכח איתם על פילוסופיה הוא לא אוטו דידקט אלא אפס דידקט וזאת רק דוגמה אחת מני רבות.

07 הערה: פרופסור הוא תואר מנהלי אדר
  • 06:27
  • 25.01.12

פרופסור הוא תואר מנהלי הוא ניתן על יסוד יכולות האדם המקבלו ללמד ולא כזה שניתן בעבור הישגים אקדמיים.

  •   פרופסור זו דרגה בדרוג הסגל האקדמי על בסיס הישגים אקדמיים מנתח טקסטים
    • 12:05
    • 25.01.12

    פרופסור היא דרגה בדרוג הסגל האקדמי הבכיר (יש שתי דרגות פרופסור בישראל). הדרגה מעניקה, כמו בכל דרוג, תוספת שכר. הדרגה ניתנת על בסיס הישגים אקדמיים (כולל מחקר ויכולת הוראה).
    עם זאת האוניברסיטאות מכירות בהישגים מקצועיים מסויימים, שהושגו מחוץ לאקדמיה, בספרות, באמנות ובתחומים אחרים כשוי ערך להישגים אקדמיים פורמליים ומעסיקה מצטיינים כאלה בדרגות הפרופסור גם ללא דוקטורט או תואר אקדמי כלשהו. יש לא מעט סופרים ואמנים בישראל בעלי דרגה זו.

08 לפיד הוא יבבן זעיר בורגני קלאסי שמאלן רדיקלי
  • 06:49
  • 25.01.12

בנוסח פייר פוז'אד בצרפת של שנות החמישים. הנ"ל עשה רעש גדול בגלל המסים, הקים מפלגה שזכתה למנדטים באשיפה הלאומית והתפוגג לגמרי אחרי כמה שנים. זה גם מה שיהיה עם לפיד. בפוליטיקה הישראלית היו כבר בלונים נפוחים לפניו והאוויר יצא מהם מהר מאד.

09 שילוב טוב , נתניהו עם השגים אדירים ולפיד כסוצליסט שפוי  (לת) אהוד
  • 07:10
  • 25.01.12

10 יאיר לפיד הוא המטאור המאיים לרסק את המערכת הפוליטית. איך נמנע את פגיעתו?  (לת) צדקיה-צפניה צוקרוסר
  • 07:23
  • 25.01.12

11 אבל האדומים הם באמת אסון נורא. סטלין ומאו רצחו עשרות מליונים. אויל לא מחריש
  • 07:24
  • 25.01.12

הסוציאליזם לא עובד מחוץ לצפון אירופה, וכדאי גם לכותבת (שצודקת בדבריה) שהאדומים לא יעלו כאן.

12 כמובן למען הדיוק ההיסטורי הלא רחוק יש להזכיר שמפלגת שינוי היו ראש וראשונים להצטרף לנתניהו ב"שיקום הכלכלי" שהוריד רבבות ממעמד הביניים למטה ומי שנשאר נשאר תלוי במצב הרוח של הבורסה.  (לת) קובי
  • 07:35
  • 25.01.12

13 לפיד הוא פיון בשליחות בעלי ההון.  (לת) איש
  • 07:49
  • 25.01.12

14 התרגיל של לפיד הוא שקוף: "לגנוב" קולות מהשמאל הליברלי ולחבור לימין ולדתיים. אכן תרגיל מסריח.  (לת) אלודי
  • 07:56
  • 25.01.12

15 רק מפלגה אחת טרם הוקמה כאן, וזו היא המפלגה היחידה שתוציא את העגלה מהבוץ בו היא שוקעת והולכת: מפלגה יהודית ערבית ליברלית שרשימתה לכנסת תייצג את שתי האוכלוסיות עם תיקון לטובת המיעוט המקופח. הקמתה של מפלגה כזו דרושה למדינה כמו אויר לנשימה  (לת) יואב ס'
  • 08:06
  • 25.01.12

16 'באמצעי הבדוק ביותר של הימין: הסתה והפחדה...'? הלא השיטה הומצאה ושוכללה ללמדי אסון בבית מדרשם של השמאל הציוני לשעבר ושל יורשיהם היום - הסמאל הפוסט אם לא האנטי ציוני. מסכימה עם ליבת מאמרך נגד לפיד , חבל להכניס לכאן אחרים שממש לא שייכים. לעניות דעתי, שלי תצא וידה על העליונה מול הבלון הנפוח לפיד, שמימיו לא ניהל מכולת שכונתית וכבר מתיימר לנהל סופר בסדר גודל של מדינה. לא שחצני ואפילו מפחיד במקצת ? ומה זה אומר על כל הנוהים אחריו ?  (לת) דלית, קיבוץ נ.
  • 08:10
  • 25.01.12

  •   האם דרור ה"""נאור""" מר"ג, יצר דמות בדויה נוספת? דניאל קלטי
    • 21:54
    • 25.01.12

    אז יאללה, ספרי לנו: איזה קיבוץ הוא "נ."? הא "דלית"?

17 לפיד לא מגיע לקרסוליה של שלי, רק שהטרנד היום בשמאל ובמעמד הביניים למצוא מושיע יפה/סקסי נהנתן ע"ע ג'יפ BMW ומשכורת עתק + עיתון הבית שדוחף אותו בכל הכוח(ידיעות למי שהיה ספק) וכל זה על מה ? על ראשות האופוזיציה..אולי. גם אם דעתי שונה מדעת שלי, אני מעדיף פוליטיקאית ערכית שלא מחפשת קיצורי דרך ע"פ בלון-אויר-נפוח דוהר על ג'יפ מצועצע - דנדש...  (לת) אבי.ש
  • 08:15
  • 25.01.12

  •   נתניהו עשיר מלפיד ומשחק אות עממיקו.  (לת) ירושלים-קיסריה
    • 14:11
    • 25.01.12

  •   שלי בסך הכל לומדת על בשרה את הכלל "על דאטפת אטפוך". היא לא רצתה לתמוך בחנין בגלל שהוא "קומוניסט" ובכלל בנתה קמפיין של הבדלת עצמה מ"השמאלנים ההזויים". אבל הבולען שאינו יודע שובעה הפך אותה ל"שמאלנית רדיקלית". וזה עוד לא הסוף  (לת) ישראלי אמיתי
    • 08:52
    • 26.01.12

  •   זה שלפיד לא שווה כלום לא אומר ששלי הרבה יותר טובה.היא בעד חרידים והתנחלוית.  (לת) מיגל
    • 09:34
    • 26.01.12

18 הקמפיין של הארץ נגד לפיד לא יעזור. העם בעדו - ובצדק!  (לת) גיא
  • 08:24
  • 25.01.12

  •   לשלי יש רקורד עשיר של תמיכה בועדי העובדים תוך פגיעה בכלל הציבור. למשל התנגדות להורדת מכסים. דוגמאות אחרות יש רבות  (לת) קאטו
    • 12:08
    • 25.01.12

  •   העם בעדו בגלל מה? בגלל הג'ל בשיער וכמה טורים "נוקבים" בידיעות?  (לת) שי
    • 12:53
    • 25.01.12

  •   לביבי יש שיער כחול  (לת) אפרופו ג'ל
    • 14:13
    • 25.01.12

  •   היחידים ש"בעדו" דניאל קלטי
    • 21:56
    • 25.01.12

    הם טוקבקיסטים בתשלום...

  •   לא נכון ישראלי אמיתי
    • 08:54
    • 26.01.12

    גם הליכוד והפרסומאים, שבפעם הקודמת הטעו את לבב ה'שמאל' הבורגני הרך עם ציפי מהמוסד והבלונד שלה, יודעים שהפעם זה לא ילך, ויאיר התנדב בשמחה להיות הבלון החדש שלהם שידפוק את ה'שמאל'. זה הולך ונהיה תמונת מראה ל'עם' שתמיד מצביע למי שדופק אותו. גם ה'שמאל' הבורגני, מסתבר, מצביע למי שממעט את כוחו הפרלמנטרי.

19 אשה חכמה טל
  • 08:27
  • 25.01.12

תודה על טורייך המוארים והנכונים. נהנית לקרוא.

20 לפיד אדם ישר, אבל אין שום סיבה להצביע עבורו! עופר
  • 08:29
  • 25.01.12

הוא לא מושחת אבל הוא לא מביא איתו שום בשורה, שום דבר מקורי או חדש. עוד פוליטיקאי סתמי שלא ישנה במדינה שום דבר. לימנים עדיף כבר להצביע ביבי, לשמאלנים עדיף להצביע מרץ ולמרכזיים עדיף להצביע עבודה.

  •   לא מושחת? אני שואל את עצמי דויד
    • 02:27
    • 27.01.12

    מדוע הוא מסתיר את הקשר החם עם משפחת שרון? מה יש שם שגורם להם להתחבר טוב זה לזה? ומדוע הם דואגים שאף אחד לא ידע?

21 לפיד מעולם לא התהדר בתואר כלשהו ? אביבית
  • 08:42
  • 25.01.12

הוא פרסם את התואר השלישי שלו בעמוד הפייסבוק שלו , במקום היחיד שהוא מנסה לצבור כמה שיותר לייקים . הוא עושה שימוש בתואר שאפילו עדיין לא קיבל , חבל שהוא לא כותב בעמוד שאין לו תעודת בגרות והוא חסר השכלה !

22 בשורה התחתונה התגלה עוד מתגושש פוליטי(נוכל?)שהוא לא מנהיג עם חזון-עוד נרקיס בביצת הפוליטיקה  (לת) הביביזם מדבק
  • 08:46
  • 25.01.12

23 כפי שאתונו של בלעם ראתה את שלא ראה הרוכב, כך לפיד. יצא לקלל ונמצא מברך. שיקח קולות - בכלל - מהימין ומקדימה. כשיספור את קומץ מנדטיו, ייזכר באמרתו של ביל קלינטון: זו הכלכלה, טמבל.  (לת) ברוך ברוכובסקי
  • 08:49
  • 25.01.12

24 יאיר לפיד צודק יוסי
  • 08:54
  • 25.01.12

לפיד צודק סוציאל דמוקרטי מסיכה על פניה של שמאל רדיקאלי ,לבני הארץ הזאת נמאס לשמוע את ההצהרות נגד מדינת ישראל, נגד יהדותה ,ונגד מדינת השייכת לעם היהודי ו,נגד זכותנו על ארץ ישראל , ואת זכותנו על ארצנו הם מגדרים כיבוש, עם לא יכול להיות כובש בארצו ואין משתמע מכך שלא צריך להגיע להסדר עם מהגרי העבודה המכנים עצמם פלסטינים שמעולם לא היתה להם ישות מדינית בארץ הזו נמאס לשמוע את הטלת האשמה על מדינת ישראל שאין פתרון והסכמה עם הפלסתינים ,נמאס מהתעלמות המוחלטת של הסוציאל דמוקרטים מהצהרות מנהיגי הפלסטינים ,המופתי הזכיר לנו השבוע את השאיפה האמיתית שלהם מה לעשות ליהודים ולא שמענו גינוי לקריאתו מההנהגה הפלסטינית ואפילו לא מחבר כנסת ערבי אחד ולא מעתונאי סופר איש רוח פלסטיני אחד לא קם לגנות את דברו , נמאס לנו ממכם לכן יאיר לפיד צודק אתם שמאל רדיקאלי

25 "תעשיר את הסביבה האקדמית ותוסיף לה מעט רייטינג בריא" - זו הבעיה של העיתונאים, אתם ש ט ח י י ם! מרצה
  • 08:55
  • 25.01.12

אבירמה, האקדמיה היא לא כוכב נולד ולא תחרות יופי. זה מוסד שהתפקיד שלו הוא לקדם את החברה על ידי העשרת הידע המחקרי. אין צורך ב"רייטניג" לאקדמיה כמו שלא צריך לעשות מסע קידום מכירות לדמוקרטיה או יח"צ למע"צ. יש מוסדות שפשוט צריכים להיות מקצועניים, הבעיה היא שאתם העיתונאים חושבים שאם אתם כותבים טורים כבר 20 שנה אז לא תהיה לכם בעיה גם לכתוב דוקטורט...

  •   אפשר להבין אם קיצרו דרך לאדם כמו שי עגנון או למשורר ברוך כשרונות כמו ארז ביטון אבל גם אלף אבירמות גזעניות לא ימצאו מה הוא אותו מטען סיפרותי אינטלקטואלי שהעניק יאיר לפיד לציבור . שוב אבירמה מייחצנת קולב ''כלי ריק'' שהתקדם בזכות הפרוטקציות של משפחתו ולא בזכות כישוריו.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:23
    • 25.01.12

  •   צודק! הגם את אבירמה? התאכזבתי למקרא הפתיח של טורך מרצה
    • 11:24
    • 25.01.12

    לי כמרצה יש מחוייבות מוסרית כלפי מאמציהם של הסטודנטים הלומדים בקורסים שאותם אני מלמדת. בהיותם סטודנטים לתואר שני הם משלבים לימודים בתוך מסלול מפרך של עבודה, משפחה, מילואים וכו'. איש מהם לא זכאי לקיצורי דרך פשוט מכיוון שהם אנשים מהשורה, אזרחים אלמונים שכל 'חטאם' הוא שאינם סלבריטאים. בשם תלמידי אבירמה, אני מתקוממת על תוכניות שמעניקות פריבלגיות לא מוצדקות לסלבריטאים ואגב כך ממיטות קלון על תארים שנרכשו בדי עמל בידי אנשים ישרי דרך.

26 גולן מבלבלת בין מובנים שונים של המילה "תואר" אקדמאי בכיר
  • 08:57
  • 25.01.12

"פרופסור" זה לא תואר שמוענק ע"י אוניברסיטה. זו דרגה במסלולי ההעסקה במוסד. יתרה מזאת בכל אוניברסיטה הדרגה פרופסור מוענקת אך ורק לבעלי תואר דוקטור.

קיימת דרגה מקבילה לפרופסור הנקראת "פרופסור נלווה" עם תנאי העסקה זהים לזה של פרופסור, והיא ניתנת גם למי שאיננו דוקטור. בכוונה יש אבחנה בין שתי הדרגות, כדי למנוע הטעיה של הציבור...

לעומת זאת תואר שני ודוקטורט הם תארים אקדמיים והענקתם לצורכי רייטינג תגרום נזק קשה לאוניברסיטה שהעניקה אותם. למשל, הלימודים של לפיד יכולים למנוע מבוגרי בר-אילן להתקבל לתארים מתקדמים באוניברסיטאות אחרות בעולם.

  •   בתור סוציאליסטית את צריכה להבין שקבלתו של לפיד משמעה דחיית סטודנט אחר אבנר
    • 10:56
    • 25.01.12

    האם זה צודק? האם זה לא דומה להעדפת עשירים בשירותי בריאות למשל? מה הצעד הבא? האם גם מתאבקים מפורסמים יתקבלו לדוקטורט? דוגמניות? טבחים מתכניות ריאליטי?

27 לפיד שייך לבועה התל אביבית,השבעה שדואגת לכספה ורק ולביצה שלה  (לת) אזרחית
  • 08:59
  • 25.01.12

28 מה לעשות שלפיד צודק. יחימוביץ רוצה להחזיר את השוויון של עניים שהיה כשהמערך והעבודה היו בשלטון  (לת) זוכר את שנות ה-60 וה-70
  • 09:01
  • 25.01.12

  •   כן, כמה נורא היה אז, עם הפערים הכי נמוכים במערב....הרבה יותר טוב היום, כשהומלסים מתים ברחוב, מקור ומרעב... דניאל קלטי
    • 22:00
    • 25.01.12

    מטומטם.

29 יעד הבחירות יהפוך לפיד לשלג דאשתקד שניגר כמים לכנרת והתאדה בחם הקיץ לצורך יצירת עננים חדשים שיהפכו לפתיתי שלג שימוגו יהפכו למים ויתאדו שוב וחוזר חלילה. אדם שמצהיר שהוא רץ לכנסת לחולל שנוי ענק במערבולת השלטונית בישראל, חייב לבוא לקהל עם אג'נדה כל שהיא. עד שהוא יחליט מהי תורתו להנחיל לעם , העם יחפש אנשים רציניים יותר לשים בקלפי.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 09:14
  • 25.01.12

  •   בחנות של לפיד אין סחורה על המדפים. המוכר, נקי ומצוחצח, מחכה שבעלי הסחורות ימלאו את חנותו .אלה עדיין מהססים. הוא עוד לא מכר שום דבר לאף אחד, למה לסכן סחורה טריה על חנות ללא קונים הם שואלים. עונה המוכר, שימו לי מרכולת על המדפים ואני ינסה למכור. למה לנסות כשמכולתאים אחרים כבר עברו את כל ההליך ויש להם כבר קונים קבועים ,שואלים הסוחרים ...וחוזר חליליה  (לת) עול ימים
    • 13:50
    • 25.01.12

30 לפיד כבר עשיר, למה לו להיות בעד סוציאל-דמוקרטיה וצדק חלוקתי?, מי שיש לו, לא רוצה לחלוק. ג
  • 09:14
  • 25.01.12

מה שמצחיק הוא שבישראל מי שאין לו, לא רוצה להתחלק עם מי שיש לו.

  •   לא מדוייק - ראה את באפט כדוגמה - האיש פשוט מתחנן לשלם יותר, רק רוצה שזה יהיה בחוק ועבור כולם. אזוב שבקיר
    • 10:37
    • 25.01.12

    מה שנכון - אנשים כמו באפט קשה למצוא בארץ...

31 בקרוב הכתבה על מות השמאל בעזרת ה׳
  • 09:15
  • 25.01.12

אפשר לתרץ בהרבה סיבות, אבל הסיבה העיקרית שאין אף מנהיג (כפשוטו) בשמאל, או שיש מושחתים או קיצוניים או חסרי כריזמה

32 הענקת תואר פרופסור אינה באותה קטגוריה של הענקת תואר דוקטור, וזה אינו קשור. אורלינג
  • 09:16
  • 25.01.12

קבלת תואר דוקטור היא שלב מובנה, עוקב, על רצף מסוים (אוניוורסלי) של מטלות למידה. תואר פרופסור הוא למעשה תואר שניתן למורה בכיר במוסד נתון, והוא הרבה יותר משום "תואר כבוד" מאשר טייטל שמציין השלמה פורמלית של מניין תארים. בצרפת מורה בביה"ס הוא "פרופסור". (אף על פי שיש לו "רק" תואר שני) בישראל האצלת הכינוי פרופסור יכולה לבוא לאחר דרישה לפוסט-דוק אולם גם יכולה להיעשות על סמך ותק, למשל.
לכן אם האוניברסיטה הייתה נותנת ליאיר לפיד משרה של מרצה +תואר פרופסור זה היה לגיטימי אולם לא כך ה'דוקטורט' של הדוגמגיש.

33 "למה מפחיד לפיד" דוד קריית טבעון
  • 09:21
  • 25.01.12

למה מפחיד לפיד? לכל מועמד חסרונות וכשרונות, אבל לא לכל אחד IQ שווה.
תאר ראשון, שני ושלישי לא מקנה לאיש חכמה ובודאי לא תכונה להיות אדם נקי כפיים ובר לבב. אולי הגיע הזמן לבחון מועמד למשרה בכירה בממשל
לא לפי התאר שרכש בדרך מקובלת או לא מקובלת אלא כפי שנבחן לעבודה במוסד פרטי. יסלחו לי פוליטיקאים מימין, מרכז ושמאל!!!

34 אני גם מפחד מהסוציאליסטים. ההשוואה שלך לאירופה בהחלט מעניינת במיוחד כשהיום אנו רואים את פירותיו הבאושים של הסוציליזם  (לת) לא לאדומים!
  • 09:27
  • 25.01.12

  •   לפיד אינו פוחד מהסוציאליסטים זאת שלי, טמבל.
    • 10:49
    • 25.01.12

    זאת שלי יחימוביץ שמרחיקה אותו ת"ק פרסה ממפלגת העבודה. והאמת, גם אותי כמצביעת עבודה לשעבר.

  •   את משבר הסאב פריים והקפיטליזם החזירי שהרס חברות ענק ובנקים בארה"ב כבר שכחת?  (לת) ריקי
    • 11:20
    • 25.01.12

  •   אתה מתכוון לסוציאליזם הסקנדינבי במקרה? נשומה
    • 11:27
    • 25.01.12

    לא חשבתי

  •   פרות באושים מאוד יש לקפיטליזם שאינו שלא חוק הג'ונגל שבו החזקים דורסים את החלשים. הסוציאליזם הוא מותר האדם . "חסרונו" שהוא בולם את התעשרות העשירים לטובת הכלל. המוני אדם שהם הרוב - מעשירים המשתמשים בעושרם כדי לשלוט בנו.  (לת) צביקי
    • 11:53
    • 25.01.12

  •   בגרמניה וצרפת ה"ימין" נמצא משמאל לשלי יחימוביץ בן אנוש
    • 12:38
    • 25.01.12

    אז אתה יכול לפחד מלהפוך מדינה כמו גרמניה או צרפת. אני דווקא לא אתנגד!

  •   והפירות הבאושים של ארה"ב הקפילטליסטית שהתחילה את המשבר ולא גומרת איתו??  (לת) קצת יושר לא יזיק
    • 19:00
    • 25.01.12

35 יאיר לפיד הוא פאשיסט לאומני " אין כסף - אין אזרחות'  (לת) טלי
  • 09:27
  • 25.01.12

36 אני תומך של יחימוביץ', ואין לי מה להסתתר; אבל חשוב להזכיר שדה-לגיטימציה של היריב באמצעות דמוניזציה - כמילות הכותבת - אינה משהו שניתן לייחס ספציפית לימין אורלינג
  • 09:28
  • 25.01.12

וזה לגיטימי כאמצעי תעמולה. עושים את זה יום-יום בשיח הפוליטי משני עבריו של המתרס בישראל ואני לא סבור שזו באופן ספציפי טקטיקה נאלחת או כזו שמהווה אטריבוט איקוני של הימין כפי שעולה לכאורה מהמאמר; עם זאת צריך כמובן להבדיל אלפי הבדלות בין "דה-לגיטימציה של היריב באמצעות דמוניזציה" לבין הסתה. האחרונה אינה נסלחת. וחוששני שאכן ההסתה באטמוספירה הישראלית מגיעה הרבה יותר מהצד הימני. דמוניזציה של היריב? עשו את זה לאורך כל ההיסטוריה גם בפרופגנדה השמאלית. (הלגיטימית לגמרי)

  •   אתה צריך לרענן את השורות ראובן
    • 11:28
    • 25.01.12

    דמוניזציה בדמות "בוגדים" מגיעה רק מצד אחד של המפה הפוליטית.

  •   יש דה לגיטימציה לגיטימית עידן
    • 12:09
    • 25.01.12

    אם מישהו היה יודע מה העמדות של לפיד, אף אחד לא היה מתלונן. אלא שמה שאבירמה אומרת, ואני מסכים, זה שלפיד מחפש נקודות על עמדות של אחרים, בעוד הוא לא טרח להגיד מה כן העמדות הלגיטימיות, וזה בעייתי

  •   העניין הוא שאדם שמשרבט שירבוטים ב"פייסבוק" לא צריך שעיתונאים יתייחסו אליו ואל דבריו; ולייחס לדברים שנכתבים באופן פרטי בפייסבוק "הסתה", זה קצת.. נו, קטנוני וחורג מפרופורציות.
    • 19:29
    • 25.01.12

    כשהוא יאמר את הדברים שלו במסגרת פורמלית, על תקן נבחר ציבור או מועמד רשמי לבחירה, אז יהיה מקום להתייחס בכובד-ראש למילים שלו. כאילו.. מה זה "פייסבוק".? - אתר הממשלה? :/

37 נו באמת קובי
  • 09:30
  • 25.01.12

נכון , לפיד לא התהדר בתואר כלשהוא כי אין לא כל תואר ולתאר זאת כנק. זכות ??????????? ומדוע שהוא יזכה לפריבלגיות שאחרים עובדים קשה בשבילה ??? גם לגבי השתלחותו בשלי יחימוביץ שאני לא ממצדדיה, מה בדיוק העמדה שלו ?? במה הוא תומך ?? חוץ מ"מאמרים" על משפחתו..ילדיו...ילדותו....ועוד קשקושים מהי האגנדה שלו ? האם רק להגיד מה לא בסדר אצל אחרים ????

38 לא חשוב איך תקרא לעצמך לפני הבחירות החשוב מה אני
  • 09:34
  • 25.01.12

אתה מסוגל לעשות אחרי הבחירות ,ומפלגת העבודה עבדה צמוד לימין וסך הכל זה רק פקה ,פקה

39 סיסמאות, קלישאות, ושטחיות מרגיזה... יחימוביץ היא אכן שמאל רדיקאלי. יועץ רע מזג
  • 09:34
  • 25.01.12

זה שיחימוביץ מציגה עצמה כסוציאל -דמוקרטית נוסח נורווגיה זה קשקוש מקושקש... היא מחזיקה בדעות חסרות כל ביסוס והגיון כלכלי, כי הן פופוליסטיות... הדרך היחידה שעובדת כראוי היא הדרך הליברלית ההוגנת, קרי כל אחד מקבל מה שמגיע לו על פי כישוריו ומאמציו.

  •   אפשר לומר כל מיני דברים על שלי יחימוביץ - אבל שטחיות?! היא אחת ירושלמי
    • 12:52
    • 25.01.12

    הפוליטיקאיות היחידות (וגם הפוליטיקאים) שיודעים על מה הם מדברים, ומדברים על מה שהם יודעים.

  •   התכוונתי לכותבת, אם כי גם לשלי אין רבע מושג בכלכלה....  (לת) היועץ
    • 15:22
    • 25.01.12

40 צודקת ג'קי
  • 09:46
  • 25.01.12

ככה זה. שמאלן הפך להיות כינוי גנאי מחור מהכינוי כופר בחוגים חרדיים או האחים המוסלמים. הכה בשמאלנים, ותציל את המולדת. זו לא רק סיסמה, זו שיטה / טכניקה שעובדת בקרב מאמיני ההבל ומקסמי השוא.

41 איפה הכסף? אצל החברים של לפיד ושל נתניהו. א. ב.
  • 10:18
  • 25.01.12


השאלה איפה הכסף היא שאלה טובה אבל לא בהכרח קשה.
הכסף הולך לחברים העשירים של נתניהו ושל לפיד (ודומיהם) ולחברים החרדים של נתניהו.

תחת חסות הפוליטיקאים, מעמד הביניים בישראל משלם מיליארדים לטייקונים ולחרדים. תשובה ודנקנר קוברים את כספי הפנסיה שלנו באדמות בלאס וגאס או בבנקים שוויצרים ובינתיים המיסים שלנו מממנים אלפי בטלני ישיבות מרובי ילדים.

שם הכסף. והפתרון אינו בנתניהו חברם של הטייקונים והחרדים, אינו בלפיד חברם של הטייקונים, אינו בליבני הימנית, אינו ביחימוביץ' שעושה יד אחת עם החרדים.

דרוש גוף חדש שילחם למען הישראלים הרגילים, אלו עם השניים או שלושה ילדים שלא זכאים להטבות ועובדים מעלות החמה עד צאת הנשמה אך לא זוכים למערכת חינוך ציבורי טובה, למערכת בריאות בסטנדרטים מערביים או למערכת תחבורה ציבורית מתפקדת.

42 ביקורת קולעת ואמיתית עינב
  • 10:19
  • 25.01.12

נראה כי לפיד עדיין מגשש בערפל בכל הקשור לסדר היום המדיני שהוא מציע ולכן כל מה שנשאר לו זה להשתלח ביריביו, טקטיקה שתביא לו קולות רבים ותחזיר את הזירה הפוליטית עוד כמה צעדים אחורה, לתקופת אביו שבה אנשים הצביעו מחוסר אלטרנטיבות ואם זה יקרה אז לצערי העם לא למד שומדבר מהמאבק של הקיץ ה אחרון.

43 גם אם הסוציאל דמוקרטים הם לא שמאל רדיקלי יוגב
  • 10:20
  • 25.01.12

שלי יחימוביץ לא נעצר בסוציאל דמוקרטי - היא יותר סוציאלית מאשר מה שהיא מגדירה את עצמה.
מיליוני אירופאים מתדרדרים לאבטלה ומחסור בגלל מדיניות סוציאלית "לגיטימית" כך שלא משנה איך תצבעו אותם, הפוליטיקאים הסוציאליםם מובילים מדיניות שבסופה המדינה פושטת את הרגל. אז קשה לי לחשוב על סיבה יותר טוב ליצור הפחדה כלפיהם

44 לפד עשה בדיוק מה שעשתה חיומוביץ נגד דב חנין  (לת) אלכס
  • 10:23
  • 25.01.12

  •   שלי לא תומכת במועמדים לא ציוניים וכך דב חנין מגדיר את עצמו! בן אנוש
    • 12:42
    • 25.01.12

    לעומת זאת שלי (ואף אחד אחר) לא מגדירה עצמה כשמאל רדיקאלי. היא סוציאל דמוקרטית שמאמינה בתחרות חופשית וה-ו-ג-נ-ת בכלכלה.

45 ראוי שלפיד ייפסל על רקע המצע של מפלגתו, לא בשל רכב שטח יקר בבעלותו אד הומינם
  • 10:24
  • 25.01.12

צודקת הכותבת. במקום להפיץ הכפשות חסרות שחר וקטנוניות ולהסית נגד המועמד החדש מטעם עצמו לכנסת אד הומינם ראוי להתווכח עם עמדותיו הפוליטיות, אם יש לו כאלה, ועם השקפת עולמו הכלכלית-מדינית, אם כבר הספיק לפרסם אותה ברבים. את מי, למען השם, אמורה לעניין העובדה שבבעלותו רכב שטח יקר או שהתקבל לתוכנית לימודים לדוקטורט המיועדת למצטיינים בלי שיהיה ברשותו תואר אקדמי ראשון? ההשתלחות שלוחת הרסן ביאיר לפיד, ודווקא "בהארץ" יוצרת רושם שלילי, שמא החשש הסביר שיגזול קולות מ"מר"ץ", "קדימה" ו"העבודה" הופך לפאניקה והוא שמנחה את הכותבים.

46 יכול להיות שגב דגן
  • 10:25
  • 25.01.12

ראשית, כל הכבוד לכותבת על מאמר מעניין ומנומק. גם במחוזות "הארץ" כבר יותר קשה למצוא כאלה.

עם זאת, לדעתי, לפיד לא מתכוון ליצור "בהלת אדומים" אלא הוא פשוט מאמין שהתפיסה הסוציאליסטית היא אכן רדיקלית. אם נבחן את התנהלותו ואת האנשים עמם הוא מתרועע נבין היטב מדוע הוא חש כך.

אדם ש"מסיר מעל עצמו סמלי סטטוס" בכך שהוא רוכש רכב ב"רק" 360 אלף ש"ח, יראה בחתירה לזכויות עובדים, צמצום שכר הבכירים והעלאת מס ההכנסה צעדים "רדיקליים".

אבל אם תשאלו אותו "מה ישראלי בעינייך?" - הוא יענה בשאלה: "איפה הכסף?"...

47 כי אין בזה שום צדק. ואת מהדוגלות בכך!  (לת) שאלת למה?
  • 10:29
  • 25.01.12

48 אכן תיאור יחימוביץ' כ"שמאל רדיקלי" גובל בהסתה ממש, ועושה עוול לה ולרדיקלים כאחד אזוב שבקיר
  • 10:35
  • 25.01.12

ה"שמאל הרדיקלי" חי ובועט בעולם כולו, מאנרכיסטים אידיאולוגיים ועד קומוניסטים למיניהם, שקיבלו רוח גבית מהמשבר העולמי, ובעיקר מהתגשמות תחזיותיהם לגבי חלוקת העושר מלפני 20 שנה, עת החלו הפגנות האנטי-גלובליזציה.
זהו אמנם קול לגיטימי, אך הוא חלש ביותר מבחינה אלקטבילית, וכמעט נעדר מהדיון בארץ.
סוציאל דמוקרטים, לעומת זאת, הינם המיינסטרים שבמיינסטרים, לגיטימיים היום אף יותר מהקפיטליזם בגירסתו הנוכחית, כך שצודקת אבירמה באבחנתה שלפיד פשוט עוסק בדמוניזציה יותר מהכל, ומשאת נפשו היא בתכל'ס שימור הסדר הקיים.

49 ראוי שלפיד ייפסל על רקע המצע של מפלגתו, לא בשל רכב שטח יקר בבעלותו אד הומינם
  • 10:39
  • 25.01.12

צודקת הכותבת. במקום להפיץ הכפשות חסרות שחר וקטנוניות ולהסית נגד המועמד החדש מטעם עצמו לכנסת אד הומינם ראוי להתווכח עם עמדותיו הפוליטיות, אם יש לו כאלה, ועם השקפת עולמו הכלכלית-מדינית, אם כבר הספיק לפרסם אותה ברבים. את מי, למען השם, אמורה לעניין העובדה שבבעלותו רכב שטח יקר או שהתקבל לתוכנית לימודים לדוקטורט המיועדת למצטיינים בלי שיהיה ברשותו תואר אקדמי ראשון? ההשתלחות שלוחת הרסן ביאיר לפיד, ודווקא "בהארץ" יוצרת רושם שלילי, שמא החשש הסביר שיגזול קולות מ"מר"ץ", "קדימה" ו"העבודה" הופך לפאניקה והוא שמנחה את הכותבים.

  •   במקרה שלו דנים לגופו של לפיד מפני שזאת הסחורה היחידה שיש לו מראה מראה שעל הקיר
    • 14:49
    • 26.01.12

    ניו ז'ורנליסם-אני, אני, אני -ניו חנטרישיסם

50 אמור לי מי הם חבריך..שמעתי על המוזמנים שלו לחומוס של ליהיא...בעצם...כולם חברים של יאיר בעל שלל התארים - הזמר בציבור, כותב הטורים השנון, הבן של (בעעע), איש ספורט, רוח, ים, יבשה..וכמובן עוד מעט כבור הדוקטור.  (לת) נאק
  • 10:44
  • 25.01.12

51 צודקת אבל.... אברהם מורן
  • 10:47
  • 25.01.12

כל מילה במאמר בענין לפיד נכונה בהחלט.אני לא מבין מה יש נגד נתניהו? בזמן נתניהו הכלכלה בארץ יציבה למרות הסערות בעולם .יש שקט בטחוני .העולם הערבי מקצין האיסלם בארץ מרים ראש וצריך רק להיות אובייקיבי ולראות מה קורה כאן.תראו איך נשים מוסלמיות לבושות.אז מה רוצים מראש ממשלה במצב כזה? אם היה לו רב בכנסת הוא לא היה נזקק לדתיים והדברים ידועים .אפשר להיות הגון בביקורת....

52 "עלול לפיד", "מושיעו הגדול של המרכז"... מאיפה ועל מה ההפתעה? הספק? השאלה אפילו?  (לת) תמימה
  • 10:51
  • 25.01.12

53 אבל למה יש בהלה מה"אדומים" אבירמה? יאיר
  • 10:54
  • 25.01.12

האם זה לא מכיוון שבכל מקום שעליו הם השתלטו הם הביאו איתם דיכוי ורצח המוני? את יכולה לחשוב על מדינות המונהגות ע"י סוציאליסטים שאינן נוראיות (ואל תגידי סקנדינביה, הפני מבטך צפונה ובדקי עד כמה מדינות סקנדינביה באמת סוציאליסטיות בשני העשורים האחרונים. אפילו הם הבינו)? להתנגד לסוציאליזם זה כמו להתנגד לפשיזם בעיני רוב האנשים. את יכולה לא לאהוב את זה, אבל בלי להיות אוהד גדול מדי של לפיד (ד"ר לפיד?), אני יכול לומר שכאן עמדתו דומה לעמדת מרבית הישראלים.

54 מן המפורסמות הוא שהוריה של שלי יחימוביץ' היו קומוניסטים, כך שדבריו של לפיד נדבקים אליה איכשהו...  (לת) יוסי
  • 11:06
  • 25.01.12

55 הסוציאליזם הביא את אירופה לאסון מודרניסט
  • 11:11
  • 25.01.12

תמתין הגב גולן שנה שנתיים ותראה בעצמה. זרם פוליטי לגיטימי? ודאי. מופקר, אידיוטי ומושחת? בטח! לחבור לשטויותיה של יחימוביץ? רק אם אתה אדיוט.

  •   הקפיטליזם הביא את ארה"ב לאסון. צפון אירופה - סוציאליסטיות - פורחות  (לת) האמת המרה
    • 19:07
    • 25.01.12

  •   יוון, איטליה, ספרד, פורטוגל, כל הגוש הקומוניסטי לשעבר. חיים
    • 23:13
    • 30.01.12

    מה, כל אלה היו קפיטליסטים?
    שבדיה פורחת בגלל מרבצי נפט וגז שאין לאיטליה וליוון.
    נורבגיה? כן. יש להם הרבה דגים לאכול.
    אבל למה שהעובדות יבלבלו את המח למי שיש עמדה מוצקה כמוך? יימח שמם וזיכרם של העובדות הללו!
    ארה"ב. לא התבלבלת קצת? הכלכלה שלה ירדה מציון 100 לציון 80. יש ארצות רבות שעדיין מסתכלות על ציון 80 הרחק מלמטה !

    חיים

56 But Shelly herslef also did it when she claimed against Dov Chanin "the communitst";. the redofhobia is "bol'an" (swallower) which swallow also its member, and Shelly will have to learn it'  (לת) One in Jerusalem
  • 11:17
  • 25.01.12

57 המרכז הישראלי השפוי איקי בשן
  • 11:22
  • 25.01.12

המרכז הישראלי אותו כינית שפוי בסוף הכתבה הוא דוקא הרעה החולה של החברה הישראלית..הוא המפצל..הוא נטול הדיעה..הוא זה שיצטרף לכל מי שבשלטון..הוא הכלום..הריק שנוטל מהשמאל את האידיאולוגיה ונותן לימין לגיטימציה להאשים את החילוניות בריקנות וחוסר ערכים..הוא הסכנה שהגיע הזמן לפרק ולהכניס למשבצות הנכונות של ימין ושמאל.

58 אנשים צריכים להבין שפרופסור הוא תואר המעיד על עיסוקו של אדם באקדמיה . זה בעצם אינו תואר אקדמי אלא כינוי לעיסוק ועל מקום העיסוק. בספרדית ובצרפתית פרופסור הוא מורה. בשאר ארצות המערב זה תואר המוקנה לחברי סגל אקדמי ומרצים בטוניברסיטאות. תואר דוקטור אינו מעיד על עיסוק אלא על הכשרה מדעית ועל , כאמור בתקנון הטכניון למשל, הוכחת יכולת לעבוד כחוקר עצמאי. קיצור דרך לקראת תואר דוקטור הוא פגיעה ברמה האקדמית ועוול למי שעובד בפרך שנים כדי לזכות בתואר לרבות אין ספור בחינות במהלך לימודים לתואר שני וראשון. תואר דוקטור לא נותנים למי ש"תורם" ( מה בדיוק) אלא למי שעומד במלוא הדרישות האקדמיות כפי שנקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה. ועיקר העיקרים החשוב מכל -מדובר בזילות התוארים האקדמיים.  (לת) רמי
  • 11:48
  • 25.01.12

59 תורת היחסות BA ביו דיסציפלינרי
  • 12:01
  • 25.01.12

האם יאיר לפיד בכלל מצפה להתייחסות כל כך רצינית? להערכתי הוא עושה צחוק ולכן אהלן וסהלן בהצטרפו לפוליטיקה. השפוי היחידי

60 צודקת משהו. ואולם..... חיים
  • 12:08
  • 25.01.12

מדינת ישראל חולה באופן אנוש.
אנו בדרך להיות מדינת עולם שלישי.
מדינת דת, משוללת עקרונות של דמורטיה, נאורות, ליברליות.
מדינת הלכה.

זו לא העת למריבת חילונים.
סכנת ההתחרדות אהינה גדולה ומאיימת מבעיית השמאל-ימין, והסוציאליזם-קפיטליזם. אלה הן רק הטיות קלות. התחרדות היא מחלה ממארת.

על כן אני פונה גם ללפיד וגם לציפי וגם ליחמוביץ וגם לך, כותבת הטור, ולדומייך: זו לא עת למריבות בין החילוניים.
החרדים רכבו 60

61 שלי יחימוביץ' אוכלת את לפיד בלי סומסום  (לת) אוהד ברדה
  • 12:13
  • 25.01.12

62 "סוציאליסטים", "קומוניסטים", "ליברלים", "פוסט ציוניים" ומה לא מנתח טקסטים
  • 12:23
  • 25.01.12

המחלה של כל אנשי ה"שמאל" במובן הרחב הוא שהם מתעקשים להיות "טהורים" בעלי דעה מוצקה כמעט בכל נושא חברתי, וקשה להם לקבל גמישות, רבגוניות, ניואנסים. לשם כך הם מעניקים לאנשי שמאל אחרים כינויים המבליטים את ההבדלים - קומוניסטים, סוציאליסטיים (רדיקליים או לא), חברתיים אבל לא (או כן) ליברליים, פוסט-ציוניים או ציוניים, שמאל-מרכז, הכל כיד הדמיון והגמישות של השפה העברית.
זה לכשעצמו לא נורא, אפילו משעשע, אלא שאין לאנשי השמאל הגמישות הנדרשת בחיים הפוליטיים ולא צומחת שם הנהגה שיכולה לגשר על פני הבדלי השקפות משניים. אין להם היכולת להתאחד, למרות הבדלי ניואנסים, וכאשר הם כן מתאחדים לגוף פוליטי, זמן מה לאחר מכן ההבדלים האלה מתחילים להפריע להם, אפילו להרגיז אותם, ואז מתחילים הפיצולים לרסיסי מפלגות. חסר לשמאל מנהיג שביכלתו למנוע את התופעה הזו. כך היה לאורך כל ההסטוריה של השמאל מאז שבן גוריון פרש.

63 כדור הארץ לאבירמה גולן אני
  • 12:30
  • 25.01.12

ההללוווווו !! להתעורר שם !!!
על איזה חלופה כלכלית-חברתית את מדברת בדיוק ??
צרפת בלגיה ואוסטריה גולשות בדרך הבטוחה של יוון וספרד לקראת פשיטת רגל.
באמת פספסת איך מאז המלחמה המשקים המתוחכמים והיצרניים של דרום קוריאה טייוואן ויפן, שם גם לא מפחדים לעבוד יותר מ 150 שעות בשבוע רחמנא לצלן, השאירו מאחור את המאובנים מאירופה.
החברים האריסטקרטים שלך עדיין תקועים ב 1955 ובינתיים איטליה כבר לא יכולה לגייס כסף ומסה של מהגרים מאיימת בהפיכה דמוגרפית ברוטלית.

ואת כל זה את ויחימביץ רוצות להביא גם עלינו ?? לא תודה !!

64 לא רק לפיד שמעון דיסקין
  • 12:47
  • 25.01.12

כל אדם בר דעת צריך לפחד מהסוציאליסטים.

65 לא לפיד ולא יחימוביץ השמאל היחיד היא גלאון וחבל ומצער שרק היא נותרה במערכה  (לת) לפיד קרקרן חסר זהות
  • 12:53
  • 25.01.12

66 התואר "פרופסור" ליאיר לפיד = שוחד בחירות של האוניברסיטה שחיתות!
  • 13:06
  • 25.01.12

כבר היה ברור לאוניברסיטה שהוא נכנס לפוליטיקה, ועכשיו הוא יהיה חייב למי שאישר לו את ההקלות ומעקף התור.

צריך לבדוק אם מקורבים שלו תרמו כסף לאוניברסיטה בשביל לשמן אותה.

67 לפיד הולך בתלם ומדבר על ''שינוי''  (לת) לפיד זעיר בורגני שינציח את את ההליכה באמצע
  • 13:31
  • 25.01.12

68 הרייק ששמו "יאיר לפיד" דורון
  • 13:35
  • 25.01.12

ניתוח חד ומקיף של התופעה ששמה יאיר לפיד מופיע במאמרו של פרופ' דני גוטויין שהתפרסם השבוע במוסף הספרותי של עיתון זה. הבעיה היא שהטקסט עשיר, מורכב וארוך מידי למרבית הקוראים. http://www.haaretz.co.il/literature/prose/1.1619719

69 פעם צחקנו על האמריקאים שבחרו נשיא בגלל שהיה כוכב קולנוע. היום כולם דנים בכובד ראש על מועמדותו של פרופסר יאיר לפיד המתאגרף משורר ומגיש הטלוויזיה בחסד עליון (של בעלי ההון) .די לראות איך הוא חטף מכות מצ'יקמוק שמרביץ כמו בשוק כדי להבין באיזה סרט רע אנחנו.  (לת) ריאלי
  • 14:06
  • 25.01.12

70 מפלגת סוציאל דה לה שמטה ד
  • 14:19
  • 25.01.12

גברת יחימוביץ מתהדרת בתואר מהיגת מפלגה סוציאל דמוקרטית כלומר שמאל ללא כחל ושרק. אבל מצד שני היא תומכת בחרדים וגם במתנחלים איך זה מתישב עם סוציאל דמוקרטיה? זה לא!!!
אבל אגלה לכם את הסוד:
הגברת לא רוצה להכשל כמו ציפי לבני היא יודעת להקמת ממשלה צריך את החרדים לכן היא מתחנפת אליהם. היא גם יודעת שהיא חייבת קולות מימין כדי להיות ראש ממשלה. לכן הי מתחנפת למתנחלים.
אבל היא תצא קרחת מכאן ומכאן וגם משם. כי החרדים לא יתמכו באישה!! לראש ממשלה. והימניים לא יצביעו לעבודה בחיים.

71 לפיד יכול להצטרף לקדימה דני מור
  • 14:22
  • 25.01.12

ולו רק על הבסיס ש"אף אחד לא יודע מה הם רוצים". אף אחד גם לא יודע מה לפיד רוצה.
הוא אשכנזי יפה ויש הרבה שקוראים את המדור שלו בעיתון, אבל אף אחד באמת לא יודע מה הוא רוצה. אז ברור שהוא לא רוצה סוציאליזם.
חשבתי שכבר סיימנו עם הסוציאליזם עד ששלי יחימוביץ החליטה להעלות אותו מן האוב. מוזר שאחרי כל כך הרבה שנים של סוציאליזם חזירי שהשליטה עלינו מפלגת העבודה, ואחרי שאירופה והסוציאליזם שלה מתמוטטת כלכלית וחברתית, יש עוד אשנים שחולמים על סוציאליזם.
לפיד יכול להצטרף לקדימה, יש שם הרבה אנשים שאינם יודעים מה הם רוצים ורק אישה אחת שיודעת בדיוק מה היא רוצה. הוא יכול להצטרף לאישה הזאת, ללמוד ממנה, לנסות להבין אותה, ולעזור לה לממש את רצונותיה.

72 להצביע עבור זהבה גלאון, דב חנין, גילאון  (לת) יאיר לפיד האיש ללא תכונות
  • 14:39
  • 25.01.12

  •   חשבתי על זה עד שראיתי את זהבה מגינה בשצף קצף על זכות השיבה הפלסטינית כי זה כל מה שמעניין אותה  (לת) עדיף רע"מ או חד"ש
    • 15:32
    • 25.01.12

73 לתשומת לב המצביעים ממין זכר: למה שלי יוצאת מהכלים כשמציעים להשוות את גיל הפנסיה של גברים ונשים?  (לת) אם שוויון אז עד הסוף
  • 14:51
  • 25.01.12

  •   רק מאבק להשגת ''צדק ייצוגי'' יביא את הצדק החברתי ואת השלום במדינה אחת מהים עם הירדן חילונית ודמוקרטית שבה כל הסקטורים מיוצגים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 17:01
    • 25.01.12

74 מאמר כדורבנות ! רק תיקון אחד ,הוא כן מתהדר בנוצות לא לו לשימוש פוליטי-דוחה ! אדם
  • 15:15
  • 25.01.12

ככל הידוע הוא משתמש בפיסבוק אבל גם אם לא-הוא הרי טורח לספר לכל העולם על לימודיו "רמי הדרג " ולנפנף ב"תעודת עניות אינטלקטואלית " וללא ל ל א ת ע ו ד ת ב ג ר ו ת . צעצוע בידיהם של חבריו של אבא לצרכיהם שלהם בלבד !

75 הסיבה האמיתית לפחד מה"סוציאליסטים" וביחוד של מפלגת העבודה היא חוסר היושר הקיצוני שלהם פראייר שהצביע "עבודה"
  • 15:23
  • 25.01.12

ברק הוא שהקים את ממשלת הזדון הזאת. לולא הצטרף אליה תוך שהוא מוכר את המצביעים התמימים שהצביעו בעד "העבודה" לא היה נתניהו מסוגל להרכיב את הקואליציה המשוקצת שלו. הגב' יחימוביץ' כבר טרחה להצהיר שאינה פוסלת קואליציה עם הליכוד. בנוסף, חלק מהנמושות שזחלו עם ברק לממשלת נתניהו ודבקו בכסא עד שנבעטו ממנו עודם ח"כים פעילים של "העבודה" וכמובן שהם יזחלו חזרה לכסאות אם רק ניתן להם הזדמנות. לנאיבים הבודדים שעוד שוקלים להצביע "עבודה", ראו הוזהרתם! שוב תמליכו את ממשלת ליכוד-ש"ס-חרדים-ליברמן.

76 מדויק שאפו
  • 15:26
  • 25.01.12

בדיוק מה שאני חושב. לדעתי (וצערי) הוא גם יצליח לפגוע בתנופה האאשירה

77 שאלה למר לפיד מנשה
  • 15:37
  • 25.01.12

מר לפיד אמר לפני עליית ראש הממשלה בקדנציה הראשונה שלו-אם נתניהו יהיה ראש הממשלה אני אעזוב את הארץ- האם מר לפיד שנה את דעתו ומר נתניהו כבר פעמיים ראש ממשלה.

78 השמאל מת!!! יהיר
  • 15:47
  • 25.01.12

מנהיגים(בקושי) חסרי כריזמה או מושחתים!!! אתם היחידים שהרגתם את השמאל!

79 אבירמה חשבתי שאת מספיק חכמה כדי לא להצביע ליהיר פפא
  • 15:49
  • 25.01.12

תרבות הרייטינג השתלטה על המדינה!! חברים לזרוק את הטלוויזיות מהבתים, זה עושה אתכם טיפשים

80 אבירמה גולן עושה תשדיר שירות ללפיד רני דה -הוב
  • 16:02
  • 25.01.12

הכותבת נותנת לגיטימציה למצבים בלתי מתקבלים על הדעת כמו התואר של לפיד. היא אפילו מביאה תקדימים. רק שהיא שוכחת שהם אריות במקצועותיהם, מדענים ואנשי רוח בפיסגה. לא בחור נחמד, סלב בעל קשרים.

במקרה שלנו מדובר בעיתונאי ומחבר כמה ספרים. לא מדען ענק לא פילוסוף ענק.
אחרים מקבלים התארים בהסתייגות: תוספת המילה "כבוד" ("דוקטור כבוד") זאת כדי שלא ישתמע שהזוכה בתואר קנה אותו בזכות הישגיו האקדמאים. בניגוד למה שישתמע מ"החלקת" התואר ללפיד

בשום אופן לא זכאי אדם לתואר כזה אלא אם הוכיח יכולת אקדמית!!.
מעניין מי בדיוק החליט(ה) בבר אילן להעניק לו את התואר ועל סמך מה?

אבל מן המעשה עולה שדי היות האדם סלב מקושר היטב ונחמד מהווה קריטריון נאה - אליבא דאבירמה גולן - לשם קבלת תואר אקדמי לא מוצדק בעליל.
משמח שהמועצה להשכלה גבוהה לא חושבת כאבירמה גולן שנתנה הכשר ל"טרף".למזער המועצה מבינה מהי משמעות של תואר.כזה שאתה קונה בעובדה מפרכת והחאר שאת קונה בדרך אחרת.

81 פחחחח יאיר לפיד עוד סלב בדיחה גרועה מה הוא כבר מביא איתו?? איה
  • 16:29
  • 25.01.12

הוא שואל איפה הכסף? ממש מצחיק התשובה הברורה היא אצלו ואצל החברים הטייקונים שלו שהוא חפץ ביקרם. כל מי שקרא את הטור שלו כמה פעמים מבין את זה לגמרי.

82 יאיר הבן של טומי הפוליטרוק של הפשיסט בגין ברשות השידור. האב הבן ורוח הקודש של שנאת השמאל.  (לת) צבי
  • 16:33
  • 25.01.12

83 לא שמענו שיש שמאל שפוי פנקס הקטן
  • 16:44
  • 25.01.12

בגלל השמאל השפוי המדינה נמצאת במצב המביך הזה

84 מאמר חד ומבריק, מהטובים ביותר של אבירמה גולן  (לת) לפיד כמו אביו רק עם חיוך
  • 19:01
  • 25.01.12

85 יאיר לפיד בורח מהציבור. נןא לא מופיע בשום מקום מבלי לבקש כסף.הוא פוחד משאלות שיופנו אליו או מדברי ביקורת. הוא רוצה לשמר את דמויו החמוד שנשאר אצל חלק מהציבור פוחד משחיקת הדימוי שיצר ובעצם בורח ממגע עם הציבור. במפגש שמשלמים עבור זה בעצם בידור ושם הוא לא חושש. יאיר ברח. נמלט מהציבור. הוא מסתתר.  (לת) צביקי
  • 19:03
  • 25.01.12

86 הפעם אני מסכים עם אבירמה...אין כאן סיסמאות שמאל אלא ניתוח נכון  (לת) ערן
  • 19:52
  • 25.01.12

87 לפיד לועד הבית !  (לת) דן
  • 19:55
  • 25.01.12

88 מסכים לחלוטין - זה מה שתמיד אמרתי דניאל קלטי
  • 20:32
  • 25.01.12

לפיד הבן, *בדיוק* כמו אביו, הוא איש ימין מובהק, ב*תחפושת*, של איש מרכז.

קפיטליסט חשוך ופיאודלי, ב*מסווה*, של חברתי נאור וליברלי.

יאיר לפיד, הוא אדם חשוך, איש-השלשום, שיכול היה להיחשב, אולי, לנאור ולמתקדם, לפני מאה שנה ויותר - אך לא כיום. בוודאי שלא, לאחר מחאות 2011.

מכל בחינה שהיא, מקומו אי-שם, באיזור הפוליטי, שבין ביבי לליברמן; בוודאי שאין לראות בו, "מועמד מרכזי ראוי"....

89 לפי כמות הכתבות נגדו בהארץ נראה שיותר משלפיד מפחד מהסוציאליסטים, הסוציאליסטים מפחדים מלפיד  (לת) אחד שכנראה לא יצביע לפיד וגם לא יחזור להצביע מרצ
  • 23:25
  • 25.01.12

90 רק האיחוד הלאומי יציל את המדינה להצביע לאיחוד הללאומי
  • 00:30
  • 26.01.12

יmama I'm in love with a criminal  

91 מעולה וממצה לגבי לפיד!!! חובבי כוכב נולד והאח החורג - ראו הוזהרתם... אתונו של משיח
  • 00:41
  • 26.01.12

או שתצטרפו למירוץ בעקבות הלפיד שלא יאיר!
מסכימה בגדול לגבי יחימוביץ' למרות שאכזבה קשות עם הקריצות הנדיבות לביביהו והמתנחבלים!

92 יאיר לפיד ידע להתנחמד ביום שישי בהגשת היומן בטלוויזיה ארציאלי
  • 01:02
  • 26.01.12

רצה להראות את עצמו חכם, מזכיר את הציונים הכלליים עד 1977 עד שמנחם אחד העם בגין חיסל אותם,יאיר לפיד לך תתאמן בלהיות עני ואחר כך תדבר על
שכבת הביניים כי אתה לא

93 אני סוציאליסט גאה!  (לת) אוהד
  • 03:00
  • 26.01.12

94 יכול להיות שאבירמה לא מבינה את המובן מאליו? יחימוביץ כדחליל
  • 10:18
  • 26.01.12

זה בדיוק תפקידות של לפיד לבלבל ולמרוח את המערכת הפוליטית כדי שלמחאה החברתית לא תהיה כל השפעה על רווחיהם של הטייקונים

95 רחק מדברי רבב והכפשה, אל תנסה למשוך אחריך את "הרחוב" כי עם סגנון זה עתיר האדרנלין אתה גם מבזה את אלו שיתמכו בך בתחילה אך אחרי זה ידרשו את ראשך. גם אם אין לך אג'נדה שוברת שוויון אפשר שעצם הסגנון המכובד והמכבד יקנו לך יותר אוהדים מאשר שפת השנאה והכזב שמשטרינו הקודמים זימנו לתוכנו. גם אם לא תשיג תמיכה משמעותית - זה בפני עצמו יהווה ניצחון. מידיד שאינו תומך.  (לת) סנקה-2
  • 10:51
  • 26.01.12

96 נוסחת לפיד לחלוקה צודקת של המשאבים: למי שיש מאה יקבל עוד מאה;למי שיש אלף יקבל עוד אלף;למי שאין-לא יקבל!!  (לת) עדד
  • 12:39
  • 26.01.12

97 אח של נשיא ארה"ב קנדי ניפסל מלרוץ לנשיאות משום שרימה באוניברסיטה !!!!  (לת) פנינה
  • 14:14
  • 26.01.12

98 לפיד מפחד רק מהמראה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) צבי
  • 14:35
  • 26.01.12

99 הצחקת אותי...דוקטורט שנותנים לסופרים וכאלה הם רק לשם "כבוד" ולא כתואר אקדמי, וכל מיני ידוענים מקבלים אותו כולל שחקני קולנוע; ועוד דבר: רחובותית
  • 14:46
  • 26.01.12

יחימוביץ היא בהחלט אדומה שבאדומים ולא "ליברלית" או מתמחמדת של מתנחלים - היא באה ממשפחה קומוניסטית אדוקה ולא זנחה את דעותיה הבסיסיות. היא בסה"כ רוצה להתקדם בדרך הפוליטית הבדוקה - לדבר יפה לפני כדי שתעשה אחרת אחרי...

100 תרבות הרייטינג האח הגדול
  • 16:06
  • 26.01.12

תרבות הצריכה מכריחה אותו לרצות להיות ראש הממשלה, חבל שלא עבר קודם בתוכנית ריאליטי

101 מסכן יאיר, מה יעשה כשאולמרט המנטור שלו ייכנס לכלא?  (לת) מי ייתן לו הוראות אז?
  • 17:18
  • 26.01.12

102 יאיר לפיד, לא הספיק "להתאגרף" ,כבר נפל על הקרשים!!!!  (לת) בסבוב הראשון!!!
  • 17:50
  • 26.01.12

103 לעיתון יש כנראה סיבות חזקות לצאת נגד לפיד ,מתאים לכם אחד ישראלי ותיק
  • 20:40
  • 26.01.12

להשאיר את המצב כמות שהוא ,את העבודה ראינו ושמענו שנים רבות הם ניקנים
בשביל נזיד עדשים שלי יחימוביץ לא תוכל לשנות דבר כי המפלגה תתפרק אחרי הבחירות ,
יש 120 חברי כנסת והממשלה עושה מה שהיא רוצה הכל הצגה ואתם כולם יוצאים נגד לפיד

104 מאמר מפוכח ומצוין!  (לת) אהבתי
  • 00:03
  • 27.01.12

105 "באמצעי הבדוק ביותר של הימין: הסתה והפחדה" אסף ארצי
  • 13:17
  • 30.01.12

חבל שהימנים לא יודעים לעורר אהדה ותקוה כעמיתיהם השמאלנים.
כמה ציטוטים שמצאתי בקלות במדור הדעות של הארץ:
ביבי יביא לקצה של המדינה היהודית והדמוקרטית \ עקיבא אלדר, 30 לינואר
אבל הואיל וידוע היכן אנו חיים ומה חשוב לבנימין נתניהו - הרי שאין סיכוי שקריאה זו תיפול על אוזניים כרויות. לכן נמשיך כולנו להידרדר בתהליך אטי אך בטוח של התאבדות. \ נחמיה שטרסלר, 3 לינואר
זה החלום שלנו, וממש לא אכפת לנו שזה גם הסיוט של נתניהו. \ יוסי שריד, 19 לינואר
יש לי חדשות לא טובות, ליכודניקים יקרים: ... הישראלים אינם רוצים להיות מבודדים ומנודים ומבוזים בעולם. \ ארי שביט, 5 לינואר
קשה להבין כיצד חברה... נפלה קורבן להסחה פושעת של הנהגה לאומנית-דתית ולחוסר האונים של אופוזיציה חסרת אחריות. \ מאמר המערכת של הארץ, 29 לינואר

ולזה אפשר להוסיף את הציטוט של אבירמה:
"באמצעי הבדוק ביותר של הימין: הסתה והפחדה".

106 צודקת 1000% בכל מילה.  (לת) רק שהדוקטורט עלק שלו-גם שערורייה
  • 22:17
  • 02.02.12

107 In politics, as in all art the HOW is more important than the WHAT Hypnotist
  • 23:16
  • 13.02.12

A good actor / orator / presenter can sell ANYTHING. That is why Sarah Palin on the right, and Barrack Obama on the left, and Newt Gingrich on the right, and Ronald Reagan on the Right, and Pierre Trudeau of Canada, could all mesmerise the audience, even though their messages were often diametrically oposed. Its not WHAT they said, but HOW they said it. Sure, their message had to be coherent. But it was the WAY they said it. Which means, its the RHETORIC and the presentation. And in this, Lappid is a professional, as is Bibi. So Lappid will do well, no matter what he sells. Wait and see.
BTW, Dafni Liff is is also very skilled in this department. But she is not as practiced and not as tough. Give her time, and she will be the main competition to Lappid. She, and not Shelly.