המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

השאירו את מיגרון

בחילה עזה עולה ומאיימת לחנוק את הגרון לנוכח "הצעת הפשרה" שמציע ראש הממשלה לפולשים במיגרון. קשה לאתר מה בדיוק גרם לה. האם זו העובדה שראש הממשלה שוב נכנע למתנחלים? האם ההכרה בחולשתו של צה"ל - זה שיכול כנראה לתקוף את איראן, אבל לא מצליח להטיל את ריבונותו על קומץ מתנחלים? ואולי הבחילה היא סימפטום למחלה אנושה שנמשכת עשרות שנים ומטופלת באספירין?

נדמה שההסבר טמון הפעם במקום אחר. ההצעה שלפיה אנחנו, משלמי המסים, נממן תשתית חדשה לפולשים באתר שמרוחק כמה מאות מטרים מזירת הפשע, ורק אז, כעבור שנתיים, שלוש או חמש שנים, יבחנו המתנחלים את האופציה לעבור לאתר החדש - איננה הצעת פשרה למתנחלים. זהו משא ומתן עם בג"ץ. מין מוצא של כבוד למוסד המשפטי העליון של מדינת ישראל, שימחל על כבודו ויבין שאיננו מסוגל למלא עוד את התפקיד שנטל על עצמו: להיות בג"ץ גם של תושבי השטחים, יהודים וערבים, וגם של מדינת ישראל.

הפשרה מכילה לכאורה איום על המתנחלים. אם ידחו אותה ייהרסו הבתים במיגרון עד 31 במארס, כפי שהורה בג"ץ. אבל בהתחשב בהתנהגות המדינה עד כה זהו איום סרק, ובכל מקרה מולו מציבים המתנחלים ושלוחיהם בכנסת איום משמעותי יותר: חקיקה שתכשיר את המאחז העבריין, בתוספת נקמה פוליטית בנתניהו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

ובינתיים, בין אם יאשר בג"ץ את הפשרה - אם אכן תושג - ובין אם יפעילו הח"כים מן הימין את נשק החקיקה, בג"ץ כבר היה לקורבן, ומרותו נשחקה באופן כמעט חסר תקנה. הפיקציה המשפטית שמלווה את "שלטון החוק" בשטחים ימיה כימי הכיבוש. פתיחת הבג"ץ בפני האוכלוסייה הפלסטינית לא יכלה להסתיר את ערוות המציאות המשפטית שבה מתקיימות שתי מערכות משפט שונות, האחת לפלסטינים והשנייה ליהודים.

המשפטן אמנון רובינשטיין טבע את המונח "משפט המובלעות" כדי לתאר את הנכלול המשפטי שאיפשר להחיל את החוק הישראלי על היהודים בשטחים ולא על כל האוכלוסייה. גם המונחים הכמו-נורמליים כמו "הפקעה לצורכי ציבור" ו"תפיסה לצורכי ביטחון" עברו את מבחן בג"ץ כמעט ללא עפעוף, חוץ מבג"ץ אלון מורה. בית המשפט היטיב לשחק את המשחק, שבמסגרתו עליו לעטות על שלטון אי-החוק בשטחים כסות חוקית, ולא להתערב היכן שמוקשים מדיניים עלולים להתפוצץ בפניה של הממשלה.

בכך הפך את עצמו המוסד המשפטי העליון של מדינת ישראל - זה שמחייב כל אזרח - לבובת משחק בידי המתנחלים. אבל לבד מכמה משפטנים בעלי מצפון, החברה הישראלית לא הוטרדה מכך. שהרי בכל הנוגע למתנחלים השטחים הם ארץ פלאות שבה הכל אפשרי. פלישה היא הפקעה "חוקית", מאחז הוא קניין מידי שמים, ובחוקיות ההתנחלות בג"ץ כלל אינו נוגע, הרי זה עניין להסדר מדיני, ובזה כידוע הוא אינו מוסמך לגעת אפילו במקל ארוך.

ולפתע מיגרון. פתאום סטירת לחי וטלטול כללי המשחק המוכר כל כך. בג"ץ נעים ההליכות עשה שריר והורה להרוס. לכאורה עוד מקרה של "הממזרים שינו את כללי המשחק ולא סיפרו לי", כפי שקונן סגנו של הנשיא ריצ'רד ניקסון, ספירו אגניו, אחרי פרשת ווטרגייט. אבל האמת רחוקה מכך. לא בג"ץ שינה את כללי המשחק בעניין מיגרון, שהרי הוא משתרך שנים אחרי תעלולי הממשלה ותירוצי משרד הביטחון, כשהוא מעניק להם בכל פעם אורכה חדשה. המתנחלים הם ששכחו, שכדי לשמור על בג"ץ "שלהם" הם צריכים מדי פעם גם להרים לו תרומה.

אבל עכשיו חיוני לשמור לפחות על כבודו של בג"ץ הישראלי, זה שיודע להטיל מוראו על אזרחי מדינת ישראל, שנהפכה ל"מובלעת" של מדינת המתנחלים. בג"ץ חייב לדחות את ה"פשרה" החדשה ולהודיע שהוא מושך את ידיו מפרשת מיגרון. להפסיק את התעלול כדי שלפחות לאזרחי מדינת ישראל יישאר בג"ץ הגון. תישאר מיגרון על כנה, ושעניינה יידון בבית הדין הבינלאומי. זה המקום היאה למעשה העבריינות הזה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ש להרחיב את ההתיישבות המבורכת במלוא המרץ ולדחוק את רגלי האוייב הערבי מנחלת אבותינו  (לת) קרועפניק שרה
  • 03:49
  • 25.01.12

02 מה בדיוק מפריע לך, ה"כיבוש" או האדמות הפרטיות? תחליט!
  • 04:32
  • 25.01.12

אם תאמר הכיבוש, הרי שנתניהו מחויב לאידאולוגיה של הקואליציה שלו, שמייצגת את רוב העם שבחר בה כחוק בבחירות דמוקרטיות. רוב העם דבק בזכותו על ארץ ישראל ומואס ב"תהליך השלום" שרק מביא טרור ומרחיק את השלום. ואם מפריע לך השימוש באדמות פרטיות לכאורה, אז תברך את נתניהו שבהצעתו מוכיח שהוא מכבד את בג"צ ואת זכות הקנין. וגם זה לפנים משורת הדין, כי כידוע לך התברר בבית המשפט שהעותרים שטענו לבעלות על השטח של מגרון שיקרו ואף חויבו

  •   אין ולא היה "תהליך שלום" רק הרחבת ההתנחלויות. אילו קראת את הדברים ולא החלטת איך הם צריכים להיות היית מבין, שאתה לא בעד שום זכות קניין או כבוד או כלום - רק בעד כוחניות ישנה ובוטה. אז למה אתה מתאמץ לשכנע אותנו אחרת.?  (לת) ירדנה
    • 17:11
    • 25.01.12

03 לא רק בג"ץ, מדינת ישראל כולה הפכה בובת משחק בידי המתנחלים. לאן נגיע?  (לת) אבי איל
  • 06:02
  • 25.01.12

  •   אני חושב רחוק ! מדינת ישראל לא רק הולכת לפי המתחלים היא הולכת בדרך שבה צריך להלך ,ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ! זה שהמתנחלים עושים את עבודת הקודש הזו , כפי שטענה ירדנה (02) "כוחניות ישנה ובוטה" זה לא אומר שזה הדרך שלהם . זו הדרך של העם היהודי ,להתנחל בארץ אבותיו !!!!  (לת) אביאל
    • 11:53
    • 05.04.12

04 אין בכלל ספק באמיתות העובדות המוצגות כאן, עצוב עצוב עצוב מאד מאד חנה חורש
  • 06:12
  • 25.01.12

אסור להשלים עם הלעג הזה לבג"צ ולציבור הישראלי בראש וראשונה
אסור להשלים עם "ריבוע החוק" בצורה כל כך גסה
אסור לעבור לסדר היום ולהניח לאותם שרים כמו דן מרידור, בני בגין, מיכאל איתן שמתיימרים להיות "שומרי המוסר" של הממשלה הזו
אסור לשתוק לנוכח ההצגה הנלוזה הזו ויש לעשות הכל כדי לעצור אותה

05 הסימפטום - כאב במיגרון. המחלה האנושה - פוליטיקה.
  • 06:49
  • 25.01.12

פוליטיקה מקומית ומדיניות הרסנית .
התרופה - פשרה.
הסובל העיקרי - הציבור .
המלצת המומחה - לבלוע ולטפל בגושים הגדולים ,הפולשים ייעלמו מעצמם.
הרופא -לא יימצא בטווח הנראה לעין,לא בממשלת מרכז או אפילו לא בממשלת שמאל .
אפשרות לניתוח -רק בלחץ בינלאומי ורק בידי מנהיג ימין חזק בשיתוף פעולה עם ראשי המתיישבים ויצירת אווירה ציבורית בלתי מתפשרת.
וכל זאת ללא התערבות פולשנית של הרפואה המשפטית.



06 בהמשך לדבריו של צבי - למה שבג"ץ פשוט לא יכריז שהוא אינו מתכוון לשפוט בקייסים הנוגעים לשטחים. שביבי ונאמן ימצאו פתרונים..  (לת) ניקו
  • 07:07
  • 25.01.12

07 בשטחים משלבים צדק וחוק, או במלה אחת:"צחוק".  (לת) ערן ברין
  • 07:12
  • 25.01.12

08 מובלעות של שמירת חוק??!! הילה
  • 07:22
  • 25.01.12

הכותב הנכבד שוכח מה שדו״חות מוכיחים בקביעות, יו״ש הם מובלעת סלקטיבית של ״אכיפת״ חוקי הבנייה, על יהודים ולא על ערבים, בעוד בכל המדינה משתולל המגזר הערבי באין מפריע ובונה את עצמו לדעת. ששש, בואו נתעלם מהעובדות ולא ניתן להן לבלבל אותנו. מישהו עוד ישים לב שכל מה שאנו כותבים עומד על כרעי תרנגולת.

09 באמת שאני לא תומך בהתנחלויות (לדעתי יוריד בסוף לטמיון את הרעיון הציוני)אבל בוא ואתן לך הסבר יותר קצר על מה שקורה כאן. אתה כמו כל איש שמאל מצוי תולה יהבך בבג"ץ אבל שוכח שהעם הוא הריבון. ולא יעזור שום בית דין (תרתי משמע)העם החל מ77 מעלה קואלציות שלכול הפחות לא מפריעות למצב הזה גם בתקופות שלכוארה איש מרכז/שמאל נבחר לרשות הממשלה. פה טמון כל הסיפור ובריחה למחוזות המשפט לא תביא לשום פיטרון.העם שאתה מנסה להיות לו פה לפה לא נמצא איתך,תפנים את זה ותחפש איך לשנות את זה.  (לת) קובי
  • 07:41
  • 25.01.12

10 'ושעניינה יידון בבית הדין הבינלאומי..' - יצא המרצע מהשק ! לדידו של חסיד הצדק כיוון שהערבים מגישי העתירה בדחיפת שלום-עכשיו/יש-דין משכו אותה ברגע שנדרשו להמציא ולו הוכחה מזערית על הבעלות שטבעו, ונזכיר שבית משפט חייב אותם לשלם החזר הוצאות משפט על טענת השוא אזי מחפש הכותב מזור בשדות זרים שם כידוע הצדק חוגג...(ראיתם פעם תביעה נגד רוסיה שמחקה כפרים צ'צ'נים שלמים לאור יום? שמעתם על משהו דומה נגד ארה"ב שמחקה בטעות שבטים שלמים באפגניסטן? - גם אני לא ). בקיצור הוא מוכיח בעליל את הטענה שבגץ שימש ככלי בידי השמאל למימוש אג'נדה שנחלה כשלון טוטאלי ב-קלפי שם סופרים קולות לא גלימות...  (לת) אבי.ש
  • 08:00
  • 25.01.12

  •   אתם יכולים לבלבל בשכל כמה שאתם רוצים.... מארק
    • 12:04
    • 25.01.12

    הצדק בסופו של דבר ייצא לאור. כותב המאמר לא מתיחס לבית הדין הבין-לאומי בקונטקסט הספציפי של מגרון, אלא מתיחס לאי-חוקיות של מפעל ההתנחלויות מ-1967. מה זה "המרצע יצא מהשק"? הרי כל אדם בעל חשיבה לוגית בריאה (אין קשר לדעות פוליטיות) יודע שההתנחלויות כולן חייבות להמחק, אם ישראל באמת רוצה להתקדם לאן שהוא. בראל לא מסתיר את דעותיו, אולי אתה פשוט לא אוהב אותן.

  •   אתה פושע. צריך גם אותך להעמיד לדין בהאג יחד עם מאחז מעלה קבס  (לת) ראובן
    • 13:18
    • 25.01.12

  •   איזה חוק בדיוק אוסר התנחלות? ומה עם ירושלים?  (לת) ציוני
    • 13:45
    • 25.01.12

11 כל מילה בסלע אחד העם
  • 08:03
  • 25.01.12

אלא שנותרות שאלות אחדות ללא תשובה:
1. באיזו סמכות שופטים אזרחים בבתי משפט הנמוכים בדרגתם מבית המשפט העליון וכופים עליהם את החלטות בתי המשפט?
2. האם שטחי הגדה המערבית אינם שטח כבוש עליו חלים חוקים בינלאומיים המסדירים את הענינים בהם?
3. מתי יגמר הגזל הישראלי ונתחיל להיות עם נורמלי?
יש עוד אי אילו שאלות אך אין מקום לכולן.

12 בג"צ מלכתחילה לא היה אמור לדון בעניינים אלה, ענייני בעלות מסורים לבתי משפט המחוזי והשלום שם מביאים ראיות, בבג"צ אין ראיות, כיצד הוא יכול לקבוע בעלות? מסיתי השמאל במימון מדינות זרות עויינות יודעים זאת היטב, לכן אינם מפנים בעלי קרקעות ערביים לבתי המשפט הרלוונטיים ומסיבה פשוטה, אין כאלה בעלי קרקעות ובפעם האחת, בעניין בעניין מגרון שכן פנו, ברחו מבית המשפט מהר אחר שהתבררה התרמית ונאלצו לשלם הוצאות כבדות. אלא שעותרים פוליטיים ומטרידים אלה יודעים היטב שבעליון הייתה להם אוזן פוליטית קשבת, אלה הממונים ע"י ועד העובדים שלהם בסגנון נמל אשדוד וחברת החשמל, זה הסיפור האמיתי, הציבור יודע זאת ולכן, בין היתר, איבד את האמון בבית המשפט. לכן, או שיופיעו נא בעלי קרקעות ערביים, או שילך השמאל והעליון הבייתה. אגב, גם לו היו בעלי קרקעות ערביים ואינם, הפתרון המקובל במקרה כזה אינו פינוי והרס בתים אלא פיצוי כלכלי, השמאל לא מעוניין בפתרון אלא בהכנעת הימין/מרכז, לכך, לא ניתן יד.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:05
  • 25.01.12

  •   המלצה לציבור המגיבים באתר: כאשר אדם מרסס קצף מעורב בשקרים (עלילות "מסיתי השמאל במימון מדינות זרות"), אסור לנהל אתו שום שיח שהוא. כל דיאלוג עם אדם כזה, הוא סוג של הכשר לטינופת שהוא מפיץ ברבים. שישארו להן תגובותיו בבדידותן.  (לת) תגובה ראשונה, ואחרונה
    • 11:56
    • 25.01.12

  •   מה בדיוק לא נכון עובדתית בדבריו?  (לת) סתם אחד
    • 12:39
    • 25.01.12

  •   משהו לא נכון עובדתית בדבריו?  (לת) סתם אחד
    • 12:47
    • 25.01.12

  •   שאין בית משפט מחוזי בשטחים הכבושים נשומה
    • 13:20
    • 25.01.12

    לפלסטינים עומדת הסעד המשפטי של פנייה לבג"ץ בלבד. בנושאים אלה בג"ץ (להבדיל מבית המשפט העליון כערכאת ערעור) בודק גם בודק ראיות.

  •   נשומה, אתה מטעה, לבית המשפט המחוזי יש סמכות גם ביו"ש, עובדה שפנו אליו ונזרקו ממנו, בג"צ לעולם לא בודק ראיות, בפניו יש רק תצהירים, גם לא נחקרים עליהם.  (לת) סתם אחד
    • 13:46
    • 25.01.12

  •   ההיתנחלות אינה חוקית ואינה מוסרית ואינה ציונית ולא משנה מי הרשום כבעלים בקרקעות (הנדל") הכבושות. ו"טוב שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום"  (לת) פלץ
    • 19:29
    • 25.01.12

13 על 'מדינת המתנחלים' דמוקרט
  • 08:06
  • 25.01.12

כותב נכבד
במדינה דמוקרטית הממשלה נבחרת על ידי רוב המצביעים. מזה שלושים שנה מביע רוב העם, פעם אחר פעם, את תמיכתו במפעל ההתנחלויות באמצעותו מממש עם ישראל את זכותו על ארצו. יש להכיר כי הרוב מעדיף את הארץ כמהות ולא את הארץ כעיתון.

14 הרס, הרס תרדוף. מגרון זה סימפטום, תחסל את הסמפטום ואולי כל מחלת ההתנחלויות תעלם מחיינו.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 08:07
  • 25.01.12

  •   סלח לי אבל זה חרטוט נשומה
    • 13:21
    • 25.01.12

    אם תחסל את "המאחזים הבלתי חוקיים", העבריינים עוד יעיזו להסתפק בסימפטום ולא במחלה עצמה. כי אם המאחז הוא "בלתי חוקי" אז ההתנחלויות כן חוקיות??

    כרגיל אנחנו משחקים עם עצמנו בעוד לרוב העולם ולמיעוט הישראלים ברור כי שום פטנט ותעלול לא יסתיר את הפשע.

15 שופטי בג"צ כנועים ועלובים מול המערב הפרוע שבשטחים  (לת) משפטן
  • 08:11
  • 25.01.12

16 הכל כסף...מיגרון גן עדן של אויר טוב, אין מחיר לקרקע....למה שיעזבו  (לת) לך אחרי הכסף ותמיד תמצא דוס לפניך
  • 08:16
  • 25.01.12

17 אתה מבלבל בין בגץ הגון ובין מדיניות ממשלטית לגיטימית הבגץ אינו תחליף לשלטון
  • 08:18
  • 25.01.12

אתה תולה את יהבך בבגץ, כאילו אתה מיילל לחסדי האל, אנא אדוני הושיעינו נא.
איך אמור הבגץ להחליף בדיוק את השלטון? על ידי הוצאת צווים שירחיקו מתנחלים ממקום שהם מחיליטים להתיישב עליו?
עם המקום שייך בקושאן לערבים, לא צריך בגץ, צריך לפנות לממשלה שתוציא אותם מייד וזהו.
אבל מה אם האפשרות השנייה בכלל על הפרק, ואין להם יכולת הוכחה אמיתית שהאדמות שייכות להם?
כי אם האדמות שייכות להם, והממשלה לא עושה דבר כדי לקיים את החוק ומחכה כמוך לבגץ, שניכם פושעים. חוק הוא חוק הוא חוק, וצריך לקיים אותו נקודה.
אני לא מצליחה להבין למה הבגץ אצלינו בכלל כל כך פעיל בנושא השטחים, כל הנושא הזה שייך למדיניות הממשלה, האדמות הם בכלל אדמת אבות יהודית, שאחרי המלחמה הוצאה להם מייד תמורת שלום, ועידת חרטום סתמה עליו את הגולל, וכל השאר שייך למדיניות של ממשלת ישראל איך לנהוג בהם, והחוק הוא נר לרגלינו וזהו

18 הערבים חזרו בהם מטענות הבעלות, למה להרוס????? כנסו, כדאי!! שרה
  • 08:49
  • 25.01.12

מכיון שמגרון הוקמה בעזרת משרד השיכון, ראיתי במו עיניי את המסמכים, ומכיון ש'שלום עכשיו' הודתה שאין הוכחה כלשהי שהאדמה פרטית, הרי שעל בית המשפט העליון לבטל החלטתו על ההריסה, שנבעה מהטעיה!!!
אגב בית המשפט הורה לערבים שחזרו בהם מטענות על בעלות, לשלם למדינה וכן למתיישבי מיגרון פיצויים!!
למה להרוס בתים סתם????
להעתיק זה להרוס. אין שום סיבה, אין בעלים ידועים, זו לא אדמה פרטית.
אגב, במקרים שכן נמצאו בעלים, בנגב או בתל אביב, שולמו פיצויים לבעלי הקרקע, כך גם במקרה של ברקן שנבנתה בחלקה על אדמה בבעלות מוכחת של יהודים.
להרוס???? סתם???? נא לערוך חשבון נפש.

19 הם משרתים בצבא, יש ילדים קטנים, אולי כדאי למצוא פתרון שלא כרוך בהריסה? יעל בנו
  • 09:00
  • 25.01.12

לא נראה לי שאפשר להעביר בתים, האם הם לא יהרסו?
האם אי אפשר לתת להם את האישורים הדרושים ואם יש אנשים שאומרים שהם בעלי הקרקע, אפשר לתת להם שטח אחר, או פיצויים.
הבנתי שגרים שם אנשים שומרי חוק ומשרתים בצבא, יש לקרב אותם ולא לפגוע בהם.
הרי אנחנו לא רוצים לפגוע במשפחות שבנו בתים שם בתום לב, גם להם יש זכויות אדם, גם להם יש ילדים קטנים שאנחנו לא רוצים שיפגעו.

  •   "שומרי חוק"...,בנו בתים בתום לב".. - יהודים תמיד היו רחמנים בני-רחמנים, אה? גב' נבו, כמה אפשר לזלזל באינטיליגנציה של הציבור?  (לת) 65 יום להשטחת מגרון
    • 11:25
    • 25.01.12

  •   הם משרתים רק שנתיים, הם ידעו טוב מאוד שהקרקע גנובה ולמה שהבעלים החוקיים יעברו נועם
    • 11:29
    • 25.01.12

    לא מדובר במתנחלים שהמדינה עודדה בשנות ה-80 או בדורות של אנשים שגרים באותו מקום. מדובר בקרקע פרטית שנגנבה! אז הם בהגדרה לא שמרי חוק. נערי המתנחלים מתגייסים לישיבות הסדר - ה"הסדר" הוא שהם הולכים ללמודי דת ואז עושים שנתיים שרות מתוכם שנה מבצעית...די לשקר

  •   נסעת לחו"ל וחזרת. והנה מצאת בבית מתנחלים שראו שאין אף אחד בבית החליפו ת'רהיטים בשלהם ומסרבים לעזוב. אומרים לך קחי פצויים ןתפסיקי לבלבל את המח. עכשיו, היית כותבת אותו דבר או חלק מהשטויות שכתב למעלה?  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
    • 11:33
    • 25.01.12

  •   להבחנה השקרית, כתמיד, נא ספר לנו מי בדיוק הבעלים... שמות, מקומות לשוחח עימהם... אין כאלה, אתה יודע ומלכלך.  (לת) סתם אחד
    • 12:48
    • 25.01.12

  •   באמת סתם אחד שיצחק מרכז הימין הקיצוני הוא המנטרה שלו.  (לת) הבחנה ברורה
    • 13:36
    • 25.01.12

  •   לסתם אחד - ואם אין בעלים? ואם המדינה היא הבעלים? ואם מתחשק לי לבנות בית על קרקעות מדינה על גבעה בגליל, ואחריו עוד בית ועוד בית, וגם לסלול כבישים אליו - מישהו "יכשיר" לי את הבנייה סתם כך? מישהו  (לת) דג קר
    • 14:05
    • 25.01.12

  •   תיארת בדיוק מה שהערבים עושים בגליל!  (לת) מוסא
    • 14:50
    • 25.01.12

  •   מר דג קר, הרי אין ויכוח שהמדינה הסכימה למגרון, השאלה היחידה, מלבד פוליטיקה, כמובן, היא הרי טעו ועלו על מקרקעין פרטיים, מאחר ואין כל אדם הטוען, בכלל ויכול, בפרט, להוכיח שהמקרקעין שלו ונגזלו ממנו, בטעות או שלא בטעות, הסתתים הדיון. אלא שאתם לא מעוניינים בחוק ומשפט אלא בנסיון להוריד בכל דרך את ההתנחלות כאשר המשפט והחוק הינם כלי בלבד. אגב, אם כבר, מה דעתך על הבניה הלא חוקית הערבית בגליל, במשולש ובנגב?  (לת) סתם אחד
    • 14:57
    • 25.01.12

  •   לקאלטע פיש, אם המדינה היא הבעלים והמדינה בנתה את המקום על כל המשתמע מכך, מה בדיוק הבעיה? ואם המדינה היא הבעלים והיא חפצה להכשיר את המקום, מה בדיוק הבעיה? הרי טענתם שמדובר באדמה פרטית, אז זה פשוט לא נכון, אז מה בדיוק הבעיה? הבעיה שלכם היא שאתם פוליטית מתנגדים להתנחלות, לשם יש כך יש בחירות, הובסתם, מה בדיוק הבעיה? ונא ספר את האמת, ברק כשר בטחון מזה שנים פשוט לא חותם על אף אישור, פוליטית, לא עניינית, האם דבר כזה היה עובד בבג"צ הגון? ועוד לא דיברנו על הבניה הלא חוקית של ערביי ישראל במקומות במנית, שם אתה דווקא תומך בה... ועוד לא דיברנו על בניה ערבית לא חוקית ביו"ש, שם אתה דווקא תומך בה... הגינות, מסתבר, זה מצרך יקר מציאות בשמאל, אם בכלל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:58
    • 25.01.12

  •   איציק - יש לי מה להתייחס לדבריך אם מראש אתה שם מילים בפי ומחליט על עמדותיי וגם עושה ממני "אתם"?  (לת) דג קר
    • 00:03
    • 26.01.12

  •   אין ויכוח שהמדינה הסכימה למגרון? ודאי שיש ויכוח. כרגיל בישראל, יד ימין ויד שמאל (ולא, דווקא אין פה מטפורה פוליטית) פועלות בנפרד. דג קר
    • 00:14
    • 26.01.12

    העלייה לקרקע בוצעה במחטף, שלא לומר במרמה. אח"כ הושקעו כספים, אח"כ שרון התחייב לפרק (לפני 10 שנים תכף!). לזה אתה קורא "הסכימה"?
    (וגם אם הסכימה, זכותה לחזור בה, וחובתה לחזור בה אם קלטה סוף סוף את הנזק שנגרם לכולנו.)

    מה דעתי על הבנייה הערבית הלא חוקית? שבנייה לא חוקית צריך להרוס.
    מה דעתך על כך שמדינת ישראל ממאנת לתכנן בנייה לערבים? לא בישובים קיימים ולא בישובים חדשים?
    אתה מוזמן להרוס בתים לא חוקיים, אבל חובתך למצוא פתרון חלופי לדייריהם (ובייחוד אם אתה מאלה שלא רוצים ערבים בצפת או בכרמיאל).

20 תוספת לטיעון הנכון של בראל: להשאיר את הפארסה של מיגרון - אבל להתחיללדבר בלשון מדוייקת. לקרוא למצב בגדה המערבית במינוח הנכון - אפרטהייד. ולא להסתתר אחרי תעלולים משפטיים-לשוניים. קורא טקסטים
  • 09:07
  • 25.01.12

אין מדובר ברגע של עברית. הגדרות נכונות הן הצעד הראשון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. וזה יקרה כאשר רוב אזרחי מדינת ישראל הריבונית ( זוכרים, זאת של קוו 67 ) יבינו כי הם הולכים לאבד את ריבונותם בארץ ישראל המשיחית מן הים עד הירדן. כאשר יבינו כי המינוח המטעה "מדינה דו-לאומית" פירושו מדינה אחת : עם רוב פלסטיני או עם אפרטהייד. הפינה לשיפוטכם.

21 האם יש משהו חדש בהתנהגות של ממשלות ישראל בנושא ההתנחלויות? רונן
  • 09:31
  • 25.01.12

מדינת ישראל כבשה את הגדה המערבית.
קרקע זו המיושבת בצפיפות ע"י ערבים ,היא לא מקום בו צריך היה לקום ישוב ישראלי אחד.
הטיעון של המתנחלים על ארץ אבות, יותר מתאים לילדים הרבים ביניהם.
יש לפנות את כל אותם התנחלויות שהבג"ץ פסק שהן לא חוקיות בעליל.
לגבי שאר ההתנחלויות הן יפונו במסגרת הסכם שלום.
אך יש להכיל חוק אחד בגדה המערבית. חוק אחד לכל התושבים החיים שם. משטרה אחת ומערכת שיפוט אחת.
המערכת היום היא אפרטהייד לכל דבר ועניין. והצבא ידיו כבולות. אין לו סמכות על אזרחי ישראל. והם המתנחלים עושים מהצבא צחוק אחד גדול.

22 זכותו של עם ישראל על אדמת אבותיו חזקה ועתיקה יותר מבג"צ או "החוק הבינלאומי" שהוא שם קוד למוסר כפול פוליטי. הזיות שמאלניות
  • 09:44
  • 25.01.12

אדמות מגרון היא אדמה "פרטית" שבעליה אינו ידוע ואף אחד לא יודע על שם מי היא רשומה בטאבו... רק בישראל יש כאלו ניסים... והחלטות בג"צ סהרוריות מהסוג הזה.

  •   וכיוון שלא ידוע מי הבעלים, יכול כל יהודי לעלות ולקחת חזקה, לית דין ולית דיין.  (לת) מיגרנה
    • 10:39
    • 25.01.12

  •   מציק שאתה בוחר במילה "הזיות", כאשר במקביל אתה מדבר על הבטחות שלכאורה קיבלו אבות-אבותייך מהחבר הדמיוני שלהם.  (לת) שיחות שניהלתי עם החבר הדמיוני
    • 11:28
    • 25.01.12

23 באמת תשאירו את מדרון ג'קי
  • 10:11
  • 25.01.12

עוד מדרון, פחות מגרון, זה ממש לא משנה. אם הגענו למצב ששידרגנו את השיר איך קרה שהפשפש עלה למעלה. הוא כבר לא סתם סר, הוא אדוני ראש הממשלה. כמו בכל הפארודיות והסאטירות, עומד בתפקיד ראש הממשלה שחקן להטוטן מאחז עיניים, בעל הופעה מהוקצעת, ורטוריקה גדושה של מליצות בלה בלה. (כינויו נגזר מראשי התיבות Bla Bla) בושה וחרפה למיליוני אזרחים, שבמעשה הכי גורלי לחייהם, בחירת מנהיג, בוחרים בבקבוק קוקה קולה כי הוא טעם החיים. בוחרים אדם שהוא כמאמר הגששים, מנהיג נטול מנהיגותין. נטול אמו.

24 את מגרון צריך להשאיר במקום הנוכחי כי האדמה במקום זה לא שייכת לערבים. בבית המשפט המחוזי נדחתה תביעתם להחזרת האדמה, כי לא היתה בידם הוכחה כלשהי שהיא שייכת להם, והם חויבו בתשלום פיצויים למתישבים היהודיים. אבל ביהמ"ש העליון לא התחשב כלל בענין הזה, וציוה על פינוי למרות שלא היה בדל של הוכחה לבעלות פלשתינית, וזאת בגלל הנטיה הטבעית לתמוך בשמאל, ובגלל שת"פ עם הפרקליטות, שהיא החלק השני של החונטה המשפטית המושלת בישראל. כלומר, המצב האמיתי הפוך בדיוק לזה המתואר במאמר.  (לת) יודע דבר
  • 10:26
  • 25.01.12

25 זו לא שיטה פאשיסטית, זה לא אפרטהייד, וכמובן לא נאציזם. זו המצאה ישראלית כחול לבן. הראש היהודי ממציא לנו פטנטים.  (לת) מתושלח
  • 10:41
  • 25.01.12

26 איפה ואיפה תמיד בשמאל הישראלי: אם יו"ש הם "כיבוש", אז למה נהריה לא? יצחק
  • 10:42
  • 25.01.12

הרי האו"ם ירום הוד קדושתו החליט בהחלטת החלוקה שהגליל המערבי הוא חלק מהמדינה הערבית ולא חלק ממדינת היהודים. הגליל "שוחרר" או "נכבש" במלחמת השחרור. אז למה הוא לא נחשב על ידי השמאל "אזור כבוש"?
השמאל מחליט איך שנוח לו, בלי להתחשב בעובדות.

27 אלא שבראשותו של גרוניס, נציג הימין הקיצוני בבית המשפט העליון, ה"פשרה" תאושר, והחוק יהא ל"חוכא ואטלולא"  (לת) נפתלי אור-נר
  • 11:12
  • 25.01.12

28 אתה באמת רוצה לטעון שבג"ץ הוא בובת משחק של המתנחלים? הזוי!  (לת) רון
  • 11:17
  • 25.01.12

29 דברי קשקוש והבל אחד
  • 11:22
  • 25.01.12

מדובר בהתישבות שקמה על אדמת טרשים ריקה,שמעולם לא היתה שייכת לאף ערבי,כפי שהוכח בבית משפט שלום שפסק פיצויים לתושבי מגרון בגין טענת הערבים שמצא שלום עכשיו אחרי 10 שנים. המדינה מסדירה בניה פיראטית בכל רחבע הנגב אבל הישוב הקטנטן הזה מוכרח לההירס?
כמה שנאה ורוע

30 אל דאגה, או-טו-טו וחונטת החוק הופכת לימנונית טהורה, ואז הצעתו של ביבי תתקבל, ומיגרון תכפיל את עצמה, גם לא יהרסו את הבתים קיימים, וגם יבנו בתים חדשים. מה לעשות ומפלגות הסמול קבורות עמוק עמוק באדמה, מתחת לאלפי "קורבנות השלום", כן, הדמוקרטיה היא שיטת מימשל מאד אכזרית, ומענישה את קשות את הפוליטיקאים שסרחו סמולנית.  (לת) סולו
  • 11:29
  • 25.01.12

31 ארץ ישראל לעם ישראל רפי בן אבי
  • 11:34
  • 25.01.12

חבל לכם על הזמן שמולנים עלובים אתם לא יהודים אתם מיזרע עמלק אתם כנענים אין לכם מה לעשות פה מקומכם באיחוד הארופי מרכז שונאי ישראל תכינו את המיזודות מיחמה בעמלק השמולני הפלסתיני תחי המהפכה של הימין נוער הגבעות חרדים והמיזרחיים נגד שליטו ן הלבנים בגץ פרקליטות גלי צהל ערוץ 2 ועיתןך הארץ וידיעות תחי המהפכה שבדרך אלוקים איתנו

32 האפרטהייד כבר כאן מזמן .לכן אני תומכת באותו מהלך מפורסם, שאסור לנקוב בשמו, אשר הביא לקץ שלטון האפרטהייד בדרא"פ.כל התנגדות לא אלימה נגד המשטר מבורכת.  (לת) הפיתיה מדלפי
  • 11:38
  • 25.01.12

33 ביבי כמו גלעד שליט שבוי בידי כוחות שחור פנאטים. את גלעד היינו יכולים לפדות משביו אפילו במחיר פופוליסט שנוי במחלוקת. אבל את ביבי אי אפשר לפדות מידי המשיחיים ההזויים, ליברמן, ישי וליצמן, מכיוון שהוא אוהב את הסחי שהוא שרוי בו. זאת משום שהוא נשבע לעצמו שהפעם לא יודח מכבאו כבראשונה, אפילו אם ימכור את ה"אמא" של המדינה לחומיניסטים היהודים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 11:38
  • 25.01.12

34 מיגרון, או מיגרנה, נמצאת בריבונותו של אלוף פיקוד המרכז ועל בית המשפט העליון להתעקש שעניני השטחים יטופלו על ידי הריבון שם
  • 11:38
  • 25.01.12

אם ממשלת ישראל מעונינת שמערכת המשפט הישראלית תדון בסוגיות ברחבי הגדה המערבית, עליה לספח שטחים אלה ולהחיל את ריבונותה שם

35 אמת! לכן על כל אחד מאיתנו חלה החובה להגיע לפנות בגופו את מגרון ב 1 באפריל.  (לת) אורי כדורי
  • 11:47
  • 25.01.12

36 לא לדאוג, בג"ץ יאשר הפשרה, וכולנו נמשיך להתגלגל במורד החלקלק!!!!  (לת) מארק
  • 11:53
  • 25.01.12

37 אל דאגה, או-טו-טו וחונטת החוק הופכת לימנונית טהורה, ואז הצעתו של ביבי תתקבל, ומיגרון תכפיל את עצמה, גם לא יהרסו את הבתים קיימים, וגם יבנו בתים חדשים. מה לעשות ומפלגות הסמול קבורות עמוק עמוק באדמה, מתחת לאלפי "קורבנות השלום", כן, הדמוקרטיה היא שיטת מימשל מאד אכזרית, ומענישה את קשות את הפוליטיקאים שסרחו סמולנית.  (לת) סולו
  • 12:08
  • 25.01.12

38 מי הריבון ? איציק תירוש
  • 13:28
  • 25.01.12

מוזר שאלו הטוענים שהעם הוא הריבון גם טוענים שזכותנו על הארץ היא הבטחה אלוהית, ומלינים על בג"ץ המנסה לשמור על שלטון החוק, ואפילו למראית עין. נסו לדמיין מה יקרה כאשר בעוד 30 שנה ישתנה לחלוטין המצב הדמוגרפי, ובין הים לירדן תתקיים מדינה אחת בלבד דו-לאומית. הרי גם במצב זה העם יהיה ריבון אשר ייתן תוקף לפרשנות שונה למה שצודק וחוקי.

39 כל מילה בסלע. "בג"ץ חייב לדחות את ה"פשרה" החדשה ולהודיע שהוא מושך את ידיו מפרשת מיגרון. להפסיק את התעלול כדי שלפחות לאזרחי מדינת ישראל יישאר בג"ץ הגון. תישאר מיגרון על כנה, ושעניינה יידון בבית הדין הבינלאומי. זה המקום היאה למעשה העבריינות הזה."  (לת) שומר חוק
  • 13:45
  • 25.01.12

40 די לשקר ההתנחלויות ה"חוקיות" - ע"פ ס' 49 לאמנת ז'נבה הרביעית שעליה חתמה ישראל כל ההתנחלויות בשטחים הכבושים משנת 1967 אינן חוקיות. אף מדינה בעולם אינה מכירה בהן! איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 13:45
  • 25.01.12

הקמת ההתנחלויות בשטחים מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי, הקובע את הכללים החלים בזמני מלחמה וכיבוש, וגוררת הפרה של המשפט הבינלאומי בדבר זכויות האדם. אמנת ז'נבה הרביעית אוסרת על המדינה הכובשת להעביר אזרחים משטחה אל השטח הכבוש. להלן המשפט האחרון בסעיף 49 באמנת ג'נבה הרביעית: "המעצמה הכובשת לא תגרש ולא תעביר חלקים מאוכלוסייתה האזרחית שלה לשטח שכבוש על ידה". יש שקרן פתולוגי אשר טוען שסעיף זה מתייחס אל "העברה בכפייה".
השקרן טוען שפירוש המילה TO TRANSFER = להעביר בכפייה. אולם בכל המילונים הפירוש למילה TO TRANSFER הוא להעביר. השקרן הפתולוגי אשר מזדהה בעשרות שמות לא מהסס לסלף גם מלים באנגלית.....
ישראל חתמה על אמנת ז'נבה הרביעית בתאריך 6 ביולי 1951. לא היה צריך לאשרר את חתימת הממשלה משום שאין שום חוק ישראלי אשר מחייב אשרור אמנות בינלאומיות. אני כבר ממתין חודשים לראיה שתתמוך בטענת השקרן הפתולוגי שישראל צריכה לאשרר אבל הנוכל עדיין לא הציג את החוק.
בנוסף, תקנות האג אוסרות על המדינה הכובשת לבצע שינויים של קבע בשטח הכבוש, אלא אם שינויים אלה נובעים מצרכים צבאיים, במובן הצר שלהם, או שהם נעשים לטובת האוכלוסייה המקומית.
הפרשנות המעוותת של ישראל שהשטח אינו כבוש אינה נתמכת על ידי אף מדינה בעולם.
בית הדין הבינלאומי בהאג בדק את חוקיות גדר ההפרדה, שהוקמה בשטחים פלסטיניים, ופסק באופן נחרץ כי ההתנחלויות הישראליות בשטחים הכבושים מהוות הפרה של אמנת ז'נבה.

  •   למתחזה השמאלני השקרן, ראשית, כל ארץ ישראל המערבית שלנו מהחלטת המנדט ממילא דווקא הערבים היו כובשים כאן ב - 1948. שנית, הסעיף שציטטת הוא בדיוק כשציטטת, למדינה אסור להעביר בכפיה אוכלוסיה אזחית לשטח כבוש, מעבר רצוני מותר לחלוטין, בהתאם להגדרה דומה דווקא הטרנספר לאלפי יהודי גוש קטיף היה פשע מלחמה... שלישית, אמנת ז'נבה, כשמה כן היא, הסכם המחייב רק את הצדדים לו, מדינת ישראל מעולם לא הסכימה לאשררו וממילא גם לחוק על פיו. רביעית, כל החלטות מועצת הבטחון שאתה טוען להן, פשוט לא מחייבות, גם משום שאינן לפי הפרק השביעי של מגילת האו"ם, גם משום שאין לאו"ם סמכות לקבוע בעניינים אלה. חמישית, מה שאתה מכנה "בית המשפט/הדין הבינלאומי בהאג" אינו בית משפט אלא טריבונל בוררות המחייב רק את המסכימים לידון בפניו, מעולם לא הסכמנו לכך ובצדק ממילא אינו מחייב, פשוט חרג מסמכותו שאין לולמגינת ליבכם... אחת הסיבות שלא הסכמנו נעוצה בזהות חבריו, סינים, ירדנים, מצרים וכיוצב"ז, כולם פוליטיים, כולם לא ממש שופטים ובוודאי שאינם אמונים על חוק בינלאומי וזכויות אדם. אז מה נשאר מכל שקריך? סתם שקרן שמאלני בתשלום שאינו בוחל בהתחזויות ובכך מגלה את פרצופו האמיתי ואת אמינותו... הרי לו היית צודק, למה לך להתחזות אלי...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:33
    • 25.01.12

41 שום פשרה.חייבים לפנות את מיגרון. רון
  • 14:10
  • 25.01.12

אסור שבג"צ יתפשר.

42 מסכימה בעיקר עם הסיפא  (לת) בלהה
  • 14:43
  • 25.01.12

43 בגץ איבד מזמן את אמון הציבור אליטיסט
  • 15:52
  • 25.01.12

אם היו שופטים רציניים בלי נגיעות אישיות או דיעות פוליטיות מובהקות, הייתי אומר שיש משפט צדק . לצערי ובאמת לצערי, המשפט בארץ צריך לעבור רה-ארגון

44 למה אני צריך לממן קיבוצים?? האמת הכואבת
  • 15:54
  • 25.01.12

שוד הקרקעות, כיסוי חובות, הטבות מס וכ״ו ותחשבן מאז קום המדינה, פשוט עושק לאור יום וכולם שותקים. למה???? אחר כך בוכים שהדירות יקרות

45 קצת עובדות על מגרון? יובל
  • 15:57
  • 25.01.12

משהו? או סתם עוד כתבה הזויה של שמאלן קיצוני אשר כותבת לעדה של משוכנעים משולהבים? על איזה שטח בנוי מגרון? ממי זה נגזל? מדוע לא הייתה פנייה לביהמ"ש השלום? מדוע לא הייתה תלונה במשטרה? קצה הוכחה על הבעלות על הקרקע? ממי נכבש הקרקע?

כלום. העיקר שהלשון המשתרבבת מלאת הארס תמשיך להשתלח.

46 שמישהו יספר קצת עובדות על מגרון? יובל
  • 16:10
  • 25.01.12

משהו? או סתם עוד כתבה הזויה של שמאלן קיצוני אשר כותבת לעדה של משוכנעים משולהבים? על איזה שטח בנוי מגרון? ממי זה נגזל? מדוע לא הייתה פנייה לביהמ"ש השלום? מדוע לא הייתה תלונה במשטרה? קצה הוכחה על הבעלות על הקרקע? ממי נכבש הקרקע?

כלום. העיקר שהלשון המשתרבבת מלאת הארס תמשיך להשתלח.

47 אדמות נפקדים ומוסר כפול שבח שטרן
  • 17:00
  • 25.01.12

החוק במדינת ישראל הריבוני נטל ( ובצדק) את הקרקעות של נפקדים בתום מלחמת השיחרור והעביר אותם לבעלות המדינה. על בסיס ההפקעה הזאת קמה התיישבות נרחבת בכל רחבי המדינה, כאשר הדברים נוגעים ליו"ש - החוק הנוהג ביו"ש נדיב פחות כלפי המדינה, אך עדיין מאפשר לממונה על נכסי נפקדים להחכיר את הקרקע למתיישבים, אבל בפרקליטות לא יתנו לחוק לקלקל להם את ההנאה של התעללות במתיישבים. הם יקראו לאדמות הללו "אדמות פרטיות".

48 המתנחלים מיסמים את מדיניות החמס ומייצגים אותו נאמנה אוריה
  • 19:38
  • 25.01.12

עמתנחלים הם נציגי החמס בישראל ומישמים את מדיניותו למדינה דו לאומית נשאר רק נושא קטן להחליט מי ישלוט וברור שמי שיהיה לו רוב ישלוט ואילו לא היהודים

49 בראל מגזים מאד בתגובותיו רון
  • 23:41
  • 25.01.12

מר בראל האם מקראת את ספרו של פרופסור דרשוביץ מארה"ב על האמת הפלסטינאית אולי כדאי שתקרא אולי תלמד משהו

כותב לך אדם שדעותיו שמאל אבל ציוני ונראה לי שאיבדת דרך וחבל....

50 גם תל אביב כבושה דין מיגרון כדין תל אביב
  • 00:29
  • 26.01.12

די עם ההתייפייפות הזו כן הברחנו בחלק מהמקומות ערבים במקום להשרף באירופה והגענו לכאן כי אנחנו יהודים מאותה סיבה שהשמלאנים גרים ברחביה מותר גם לימינים לגור במיגרון כל עוד זה בישראל

51 ומה על גילה, רמת אשכול ,הגבעה הצרפתית, רמת שלמה, פסגת זאב???  (לת) התנחלויות בלתי חוקיות כולן
  • 00:39
  • 26.01.12

52 מאמר מבריק  (לת) עוכר ישראל
  • 00:45
  • 26.01.12

53 אכן הגיע הזמן שבית הדין הבינלאומי ידון במתרחש בשטחים שנכבשו/שוחררו ב-67  (לת) ראובןג
  • 03:35
  • 26.01.12

פרוייקטים מיוחדים