שוברים חינוך - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שוברים חינוך

צחוק עשה שר החינוך גדעון סער עם "שוברים שתיקה". כבר שנה שהארגון מנדנד לו שייתן גם לאנשיו להוביל ילדים מחטיבות הביניים לסיור בחברון, כמו עמותות הימין, ולבסוף הוא אישר. אבל בטרם עלה הילד הראשון על האוטובוס הראשון - באה המשטרה וביטלה את הסיור. כמה מפתיע.

סער הוא פוליטיקאי עקבי ובעל השקפת עולם מגובשת, והוא ידע היטב מה הוא עושה. מצד אחד, הוא באמת מאמין בכל לבו שהסיורים לעיר דוד, לאזור הקרב על כפר עציון, למערת המכפלה ולמוזיאון בבית הדסה, הם אבני דרך חשובות בגיבוש הזהות הלאומית והיהודית של תלמידי ישראל. מצד שני, הוא ער ורגיש לביקורת מצד הורים רבים בסביבתו החברתית והמעמדית. אלה מאוד לא מרוצים ממסלול הסיור. הם גם לא מרוצים מהעובדה שעמותה פרטית, ימנית-קיצונית, הממומנת על ידי בעל הון יהודי-אמריקאי, היא זו האחראית לעיצובם וחינוכם האידיאולוגי של ילדיהם, ובמיוחד בתחום הרגיש והשנוי במחלוקת של הסכסוך.

את הביקורת מתחו גם גורמים שונים המייצגים את העמדה ההומניסטית שוחרת השלום, ובראשם כמה ארגוני זכויות אדם. הנמרץ ביותר ביניהם היה, כאמור, "שוברים שתיקה", שדרש "לאזן את התמונה" באמצעות סיורים מודרכים משלו באותו מקום עצמו: היישוב היהודי בחברון.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הטורים והדעות ישירות אל הפייסבוק שלכם

דוברי "שוברים שתיקה" לא הרגישו, כנראה, איך הם מפילים את עצמם בפח. במקום לתבוע שמשרד החינוך יחדל לחלוטין להעביר סמכויות חינוכיות ולימודיות לגופים פרטיים בעלי עניין פוליטי מובהק וייקח אחריות בלעדית על תוכנית הלימודים, כולל סיורים לימודיים, הם ביקשו נתח לעצמם. כלומר דרשו שהתלמידים ייחשפו לא רק לשטיפת המוח המתנחלית, אלא גם לעדויות החיילים ששירתו בשטחים, ושהסיור לא יעבור רק בין קברי האבות ויקשיב לתיאורי הזוועות של הטבח בחברון, אלא גם יהיה עד להתעללות בפלסטינים וייחשף לעוולות הכיבוש.

התביעה הזאת נפלה לידי סער כמתנה. כל מה שהיה עליו לעשות הוא לציית לעיקרון השוויון ולאשר גם את הסיור של "שוברים שתיקה". מרגע זה ואילך, ניתנה לגיטימציה גורפת לכל תביעה דומה מצד כל ארגון אידיאולוגי שהוא - מעמותת אלע"ד ועד ל"כהנא חי". כל אחד והנרטיב שלו. בין אלה לאלה נותרה מערכת החינוך הממלכתית כאיבר מדולדל, ששאריותיו נקרעות לגזרים בין הגופים בעלי העניין.

וכך, משנה לשנה, יכתתו ילדי ישראל רגליהם בסיורים חווייתיים בארץ ובחו"ל. תחילה יזקפו את ראשיהם בגאווה לאומית בעיר דוד ויזילו דמעה יהודית בכותל, אחר כך יעברו בין המוצגים המפלילים את הפורעים שונאי ישראל במוזיאון בית הדסה וישתכנעו שמוכרחים להיאחז בכל רגב אדמה כי "בידוע עשו שונא ליעקב". אחר כך הם יתקבצו סביב קצין כריזמטי שישתף אותם בייסוריו המוסריים לנוכח הכיבוש, ויילכו בעקבות מדריך רגיש שיראה להם איך ילד בכיפה צבעונית רקומה משפיל פלסטיני זקן.

שנתיים אחר כך הם יצעדו עם דגל ישראל עצום בפרוורי ורשה, ישנאו פולנים ויישבעו לנקום בפלסטינים, אבל בסוף השנה ייפגשו עם אמנית ישראלית מעמותת "חוזרים לפולין", שמציגה בביאנלה בקרקוב, ועם נציג ארגון "הבונד המתחדש". לקראת הגיוס יעמדו במחסום עם נשות "מחסום ווטש" וייצאו ליום אימונים חווייתי בשטח עם המפקד לשעבר של יחידת המסתערבים, שהקים מרכז תרבות במגרון. וכל הזמן הזה המורים והמורות שלהם לא ידברו על פוליטיקה, כי בבית הספר אסור.

עד עתה התקדם תהליך הפקרת המערכת בידי גופים פוליטיים קיצוניים בזהירות יחסית. עתה פתח להם "שוברים שתיקה" דלת רחבה. לא נורא. ממילא כשהילדים האלה יתגייסו, יקבל את פניהם בצבא רב הבסיס, ויתקע לכבודם בשופר. עדיף שיהיו מוכנים.

Read this article in English: Breaking the Education Ministry




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בעברית מפרים שתיקה. לא "שוברים" אותה. שר חינוך, האמון על מכמני שפת עבר, אינו יכול לתת ידו להזניית השפה ולכן אסר על המפגש.  (לת) איגור ביטרמן
  • 05:02
  • 31.01.12

  •   בעברית עושים מה שדוברי העברית רוצים לעשות בארשבעי
    • 05:53
    • 31.01.12

    והיחידים שמזנים את השפה הם אותם קפדנים (מלשון "קפד ראשו") שכל ביטוי של חיות לשונית רע בעיניהם.

  •   בהיות הלשון באת-כוחה של המחשבה, וולגריזציה לשונית איננה חיות. היא חייתיות.  (לת) רויטל גולדפיש
    • 07:52
    • 31.01.12

  •   המזנים העיקריים של המדינה איגור= זה מולדובה ביתם עם הליכוד וש"ס; וההתחכמויות שלך מעידות על כך.  (לת) שומר חוק
    • 07:59
    • 31.01.12

  •   עוד מפקח על הלשון שלא נדע  (לת) "מכמני שפת עבר" - צ.צ.צ.
    • 10:35
    • 31.01.12

  •   מכיוון שהמחשבה עשויה כולה מרקמה לשונית, הטלת מגבלות חסרות שחר על הלשון מטילה מגבלות חסרות שחר גם על המחשבה בארשבעי
    • 17:58
    • 31.01.12

    הטענה כאילו יש משהו וולגרי בביטוי "שוברים שתיקה" היא עצמה טענה וולגרית, שמעידה על מי שטוען אותה שהוא בור בהיסטוריה של שפות העולם. בכלל, באיזו סמכות ומאיזה טעם רואים כל מיני איגור ביטרמנים ורויטל גולדפישיות את עצמם מוסמכים לחוקק לשאר דוברי העברית מה נכון ומה לא נכון להגיד, ומה וולגרי ומה לא וולגרי? מי שמכם, ומי יכול היה לשימכם? את לא חושבת שיש משהו מאוד חצוף ביומרה הזאת שלכם?

    (ואגב, אם את קושטת אחרים, לפחות תדאגי לכתוב את בצורה שעומדת בקריטריונים המחמירים שאת רוצה להכתיב לאחרים. השימוש שלך במילה "בהיות" בתגובה שלך היה תמוה למדי).

  •   סרגיי, זה אתה?  (לת) יפתח בריל
    • 00:11
    • 01.02.12

  •   תגובתי המנומקת לנושא המורכב: פחחחחחחחחחחחחח  (לת) מיכאל
    • 16:16
    • 07.02.12

02 תוסיפי לזה שלמעשה הפעילויות שהשמאל חפץ ביקרן תמיד יבוטלו באמתלה זו או אחרת בארשבעי
  • 05:51
  • 31.01.12

כי גם במשטרה וגם במערכת החינוך יודעים כולם מאיזה צד של פרוסת הלחם הפוליטית מרוחה חמאת השררה. במקרה הצורך, גם שר החינוך עצמו, בהוראה אישית, יכול להודיע על איסור מגע בין ארגון פוליטי לתלמידים בישראל, כפי שעשה לפני שנה וחצי במקרה של "פרופיל חדש".

  •   מי שנמצא בצד קיצוני של המפה, צמיד יחשוב שדעתו אינה נחשבת  (לת) כדי להיחשב צריך נימוק רציונלי
    • 11:45
    • 31.01.12

  •   אבירמה, אם היית משתתפת פעם באחד מסיוריי התלמידים היית מבינה שאין שם שום פוליטיקה מורה אחד
    • 12:27
    • 01.02.12

    מדובר בסיור היסטורי ושורשי ובהחלט לא פוליטי, ההדרכה היא ע"י מורים של של"ח ולא ע"י ארגוני ימין, שוברים שתיקה לא מנסים "לאזן" את הסיור אלא להכניס אליו פוליטיקה, אם למישהו נראה הגיוני שגוף שמפיץ בחו"ל שצה"ל עושה פשעי מלחמה יחדור למערכת החינוך אז הוא באמת שלא שפוי ולא מבין מה זה חינוך

03 התשובה במאמר הבא.. והיא די נוראה
  • 05:55
  • 31.01.12

אבירמה, קראי את מאמרו של רון שובל (אם תרצו) המתפרסם לידך. כל התשובות שם.

04 יש בעיה גדולה עם החינוך התחילו חינוך חינם מגיל 3. למה לא עשו יום לימודים חינם עד 16:00 או 17:00 ואפשר לשלב חוגים לילדים.במקום שילדים יסתובבו ללא מעש? חרד לחינוך
  • 06:27
  • 31.01.12

וככה לחסוך להורים את כל הסיפור של הצערונים הלא חוקיים שיש בארץ.
לתת לילדים חוגים מעבר לשעות הלימוד שילדים רבים לא מקבלים בבית.
יוצר תעסוקה לילדים שלא יהיו ברחובות מכניס כוח אדם רענן למערכת.
נותן שיעורים או תיגבורים לילדים שלהורים ידם אינה מסגת. ועוד.
מגדל דור חדש ואחר במדינת ישראל לגאווה.

05 הבעיה האמיתית היא שההורים כבר לא מעורבים בחינוך הילדים. Reuven Holzer
  • 07:31
  • 31.01.12

החינוך של ילדים חילוניים הוא זירת התגוששות פוליטית וכל צד מושך לצד שלו.
כשזה מגיע לילדים בני "המגזרים" - חרדים, מתנחלים, ממלכתי דתי, לא תתכן התערבות כזאת.
חינוך של ילדים על ידי משרד החינוך הוא ענין מקצועי. לא פוליטי. אסור שתוכן הלימוד יהפוך לזירת התגוששות פוליטית. להורים צריך שתהיה עמדה ברורה בנוגע לחינוך של הילדים שלו ואסור לו להשאיר את זה לכל מיני עמותות דתיות, שמאלניות או פשיסטיות, מחקו את המיותר.
הכיתה של בתי נוסעת השנה לסיור "טקס החניכה" הרשמי של מדינת ישראל - נסיעה למחנות ההשמדה בפולין.
אני עודדתי אותה לא לנסוע, והיא בחרה באמת לא לינסוע.
אין מצב שאחת מבנותי תיחשף לתעמולה לאומנית בחברון או בכל מקום אחר בשטחים הכבושים. החינוך של הבנות שלי חשוב לי.
יותר חשוב לי שהבנות שלי תהינה ישרות דרך הומניסטיות ומשכילות מאשר לאומניות . חשוב לי שהן תבננה מהי עמדתי ביחס לשילטון הכיבוש. (שאני מתנגד לו בכל ליבי)
להגיד שאני בטוח שהן תבחרנה בסוף בדרכי ? אין לי שום ביטחון בזה. אבל לפחות אני מעורב בזה. אני לא מרשה שגורמים פוליטיים עלומים "יבחשו" בזה.

06 אם היו לו היה ממחיץ שבתום סיור באושוויץ יבקרו התלמידים לדוגמא בדאנציג שם ילמדו על גרוש 13 מיליון גרמנים ממזרח אירופה לאחר תבוסת הנאצים... גרוש שפתר בעיות של שליטה על עם זר וחשש לאפרטהייד... אבל לסער אין אומץ ללמד פרק זה בהיסטוריה  (לת) לסער אין ביצים
  • 07:54
  • 31.01.12

07 הדלת הרחבה לימין ממילא קיימת ותתקיים, שידעו התלמידים שלאחרים אסור ערן ברין
  • 08:10
  • 31.01.12

אם אוסרים למעשה על שוברים שתיקה, אולי מסתירים משהו.

08 נתפסים לסימפטומים ולא לבעיה המרכזית שמשרד החינוך אינו שולט בחינוך . מנחם
  • 08:52
  • 31.01.12

לו משרד החינוך היה שולט בחינוך היו תוכניות לימודים מחייבות את כל מערכת החינוך, מאז דו"ח נהרי לא כדאי להיות כפוף לפיקוח של משרד החינוך, כי ממילא מקבלים מימון מלא. כך קרה במערכת החינוך הדתית היהודית שכל פלג יש לו תוכנית לימודים משלה, כך בחינוך הערבי שהתנועה האיסלמית השתלטה עליו, עם תוכניות לימודים משלה, בחינוך הכללי בתי הספר הפרטיים בשמות שונים האמנויות, ערכי העבודה וכ"ו. למשרד החינוך יש השתתפויות קטנות שאין להם משמעות במערכת החינוכית . בתיכונים המצב חמור יותר כי העיריות ומשרד החינוך הפריטו כמעט את כל המערכת.ואיש לא יכול לחייב תוכנית לימודים.רק מה לילמוד לבגרות מי שרוצה לגשת.אבל שם מרוב עצים לא רואים את היער.והאוניברסיטאות צריכות פסיכומטרי.משרד החינוך משמש כמעביר תשלומים וזה הכל מפעם לפעם יש הצגה שאין לה שום משמעות.

09 למה כבר אפשר לצפות במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 09:42
  • 31.01.12

10 מציעה לאבירמה שתעשה עבודה יותר יסודית, תשוב לעבר של מנהיגות "שוברים שתיקה" מה בדיוק עשו בעת שרותם הצבאי "שברו שתיקה" אחרי מעשי נבלה שבצעו בעצמם, או צילמו מעשים כאלה בלי שום ניסיון למנוע אותם, בתערוכה שהציגו התגלתה נבזותה של חבורה זו. ש התמיכה המבישה בשוברים שתיקה
  • 09:51
  • 31.01.12

כיום הם מכפישים את המדינה בתשלום שמן שמקבלים מהאירופים, הם מעולם לא נתנו את הדין על מעשיהם בעת השרות הצבאי, גם כיום העדויות באות כביכול מחיילים אלמונים שאין כל אפשרות לעמוד על אמתותם, שאינם עומדות באמות מידה של בדיקה משפטית או אחרת, האם אבירמה, עריבה לזה שהם לא ממציאים את העדויות, כדי לרצות את המממנים ולקבל מהם את האתנן השמן.

11 הארץ במיטבו.מאמר חשוב  (לת) הורה זועם
  • 10:17
  • 31.01.12

12 אבירמה גולן את עיתונאית מעולה. תודה.עתונות במיטבה. רות
  • 10:19
  • 31.01.12

שקפת הרהורי לבם של רבים.

  •   הרהורי ליבם של מעטים שמאלנים פיצי
    • 12:04
    • 01.02.12

    מחזק את הסיורים של סער ואני מקווה שהוא לא היה מודע לשוברים שתיקה

13 באישור שר החינוך עמותות מנהלות בבתי ספר שטיפת מוח נלוזה.  (לת) מורה: החשיבה בקורתית - לזבל
  • 10:33
  • 31.01.12

14 איך אפשר לכתוב משפט כזה שחלקו השני סותר את חלקו הראשון ? אצל אבירמה הכל אפשר, הכל הפיך ומותאם לאג'נדה. שפטו בעצמכם : 'כמה ארגוני זכויות אדם....ביניהם היה, "שוברים שתיקה", ' ? איך אפשר לכנות שטינקרים בשכר של האיחוד האירופאי - 'זכויות-אדם' ?  (לת) אבי.ש
  • 11:16
  • 31.01.12

15 הקרע בחברה הישראלית מגיע לכל פינה בחיים הציבוריים והאישיים. חותם על כל מילה במאמרה של אבירמה גולן.  (לת) קורא מתמיד
  • 11:35
  • 31.01.12

16 המרכז הדמוקרטי אמור לפרוס חסותו על האפשרויות השונות, הלאה הקיצוניות מקווה שתכניסו את התגובה
  • 11:43
  • 31.01.12

כי אילו לא היה עיתון הארץ, שטורח כל בוקר להביא לנו תמונה מאזנת על המצב האמיתי, באמת היינו יכולים להניח שדמותו של הילד הישראלי מתעצבת רק מסיורים כאלה, או מפגישות עם מפקדים כאלה, או מנסיעות פולניות כאלה.
אבל ברוך מקים עיתונים כמו הארץ, שאני מקבלת עד פתח ביתי מידי יום ביומו, כדי שלך תהיה לך פרנסה ולי יהיה נחת, הרבה נחת.
יש לי כל כך הרבה נחת רק מעצם הידיעה, שיש מי ששומר כל הזמן על התמונה המאזנת, את מה שהממשלה מנסה לקבע רק לצד שלה כמובן.
כי זו דרכו של ממשל, הוא רוצה שכולם יחשבו שרק הוא צודק וימשיכו לבחור בו לעולם ועד.
אבל משהו הרי מנקר בי כל הזמן, מצד אחד תמונה ימנית מידי, לא טוב לי, כי אני אפאס מרגישה ימנית מידי, ותמונה שמאלית מידי, גם לא טוב לי, איכשהו שתי התמונות לוקות בחיסרון גדול, אין בהן דמוקרטיה, שתיהן מנסות בכל האמצעים לסחוב אותנו רק לצד שלהן, אין בהם ערכי מוסר וצדק, שתיהן מנסות לקחת אותי רחוק מידי, למקום שאליו אני לא רוצה להגיע, כי אינני יודעת מהו.
מקום שאותו אף אחת משתיהן אינו יודע להסביר באופן רציונלי.
המילה כיבוש מפחידה אותי, אבל האם הוא קיים בכלל? הרי ניסו לכבוש אותנו וכך הגיעו בכלל השטחים לידינו, ומצד שני, האם אני רוצה לשלוט על עם זר, הרי אני רוצה דמוקרטיה ומשהו פה לא מסתדר.
האם מישהו מתנקם בפלסטינים? או שאולי יש כאן הגנה מפני נקמות של פלסטינים בנו, אינטיפאדות, רצח ילדים באוטובוסים שהובילו אותם מבתי הספר.
ולמה שפלסטינים יתנקמו בנו, הרי השטחים היו בידיהם עוד לפני כן, אז למה בכלל יצאו למלחמת כיבוש שלנו? כי רצו שטחים נוספים? כי הפתרון איתם אינו בעצם שטחים שכבר היו בידיהם קודם? מה פה באמת קורה פה.
רק המרכז שמחפש רציונל בכל מה שקורה פה, יספק כנראה תשובות, כי הוא באמת מחפש אותם ואינו נעול על אג׳נדה זרה  

17 אבירמה לראשות הממשלה! כשכש בכלב
  • 12:06
  • 31.01.12

הגיע הזמן שתהיה פה ראש ממשלה שהיא אישה (גולדה לא נחשבת)!
אבירמה תוביל אותנו למחר ורוד יותר!

18 כל עוד הנסיעות לפולין בתיכון למחנות ההשמדה מאורגנות, זה עשרות בשנים ,ע"י תנועת השמאל "דרור ישראל" (קומונרים של הנוער העובד) זה בסדר, ואין לומר על כך מילה, אך כשמשהו מהימין נכנס לתכנית הלימודים, אז רעש והמולה בתקשורת  (לת) דוביק
  • 12:41
  • 31.01.12

19 גדלתי בתחילת שנות השישים לפני 67 היינו אז הרבה יותר ישראלים ופחות שטופי דת  (לת) חינוך לשטיפת מוח בשטחים כבושים
  • 13:10
  • 31.01.12

  •   אז גם הקימו את הנח"ל ע"ח הצבא, אך למען תחזוקת הקיבוצים - דת מסוג אחר. כמו כן, אז היה בתיכון שבועיים של שרות לאומי באחד הקיבוצים. סה"כ הימין למד מהשמאל שהתפרק בינתיים.  (לת) קשיש
    • 16:11
    • 31.01.12

20 במקום לחנך כל הזמן ''מה זה להיות יהודי'' ללמד מה זו מדינת חוק דמוקרטית ושוויונית  (לת) ספר אזרחות
  • 13:36
  • 31.01.12

21 מהדברים שלך עולה שצריך להיות בעל דעות שמאלניות בכדי להיות שוחר שלום,
  • 13:58
  • 31.01.12

כמו שאת כותבת שמתנחלים עושים שטיפת מוח אז את אותו דבר ניתן לומר גם על "שוברים שתיקה" עם הנסיון שלהם לפגוש תלמידי בית ספר,את כל כך בטוחה שהדעות שלהם הן נכונות עד שאינך יכולה כנראה לשמוע דעות שונות ממך

22 שמתי לב לניו-ספיק של אבירמה וצבטתי את עצמי שאני קוראת נכון , ואכן זה מה שכתוב. כשהגברת מדברת על מתנחלים - זה 'שטיפת מוח' אך את אותה פעולה כשזה בא מצד 'שוברים שתיקה' הטרמינולוגיה משתנה וזה הופף ל-'דעה אחרת'...אתם הבנתם את זה ילידים נבערים ? אפילו פראבדה הפסיק עם הבולשביזם הזה - את לא חושבת ?  (לת) דלית
  • 14:15
  • 31.01.12

23 לא הייתי יכול לנסח את זה טוב יותר. צל"ש לכותבת  (לת) רורו
  • 15:00
  • 31.01.12

24 משרד החינוך כשופר להתנחלויות טובה היילפרין
  • 15:33
  • 31.01.12

ילדי ישראל נחשפים לתעמולה שכולה ימין קברים שואה והצדקות לכל עוול שנעשה בשטחים. עד אנה? ישר כוחך אבירמה על הבעת הדעות שלך אין הרבה שמוחים על ה"חינוך" מטעם . מסביב יהום הסער ואנחנו שותקים.

25 הסחף בלאומני כבר קיים ושוברים שתיקה מנסים לשים אצבע על הסכר ואת שוברת להם אותה  (לת) טובה
  • 16:04
  • 31.01.12

26 חברון - מורשת העם היהודי לדורותיו. מה לעשות, עם העובדה הזו תצטרכי לחיות  (לת) מולי
  • 16:12
  • 31.01.12

27 תזכורת לשמאל היפה היודע כיצד לנהוג בערבים - הפרשות הבאות קרו בעת שלטון השמאל: הרוגי כפר קאסם, הרוגי יום האדמה , הרוגי אוקטובר  (לת) מה יפיתם
  • 16:17
  • 31.01.12

28 איש הקשר הפלסטיני של שוברים שתיקה הוא איש חמאס בשם עיסא עמרו  (לת) האמת ששוברים שתיקה מסתירים מכם
  • 16:35
  • 31.01.12

29 חינוך? אבו פירחחית
  • 16:43
  • 31.01.12

היה אי בעם חינוך בעם? הרי המורים של אבירמה היו יותר גרועים ממוריהם,

30 לאבירמה! אין נרטיבים שונים לחברון אלא אחד בלבד. הוא הטבח שבצעו ערבי משה בודק
  • 18:42
  • 31.01.12

חברון בשנת תרפ'ט בשכניהם היהודים כרצחם 67 מהם במיתת משונות ואכזריות
דמם של הנרצחים זועק ע'דיין מן האדמה ותובע את תיקונו. דם הנרצחים חל כלל ערביי חברון עד סוף הדורות. על כן כל מה שמעוללים לכאורה חילי ומתישבי
חברון היהודים בערבים , הוא מקדמה קטנה וכאין וכאפס לעמת הטבח הנורא.

31 מה הבעיה עם זה שעיסא עמרו איש חמאס? יהודה שאול
  • 19:12
  • 31.01.12

לא מבין

32 אל חשש נדב
  • 23:27
  • 31.01.12

בנותי לא יצטרפו לסיורים מחוץ לקו הירוק (כולל בפולין). מערכת חינוך מופרעת!

33 צודקת, כרגיל.  (לת) זהר
  • 07:37
  • 01.02.12

34 "שממומנת ע"י יהודי אמריקאי" שמאלנים? איפה הייתם בחוק העמותות?? שגב
  • 15:43
  • 06.02.12

כשמדובר בשלום עכשיו שמקבלת כספים ממקורות זרים(כל מיני יהודים-אמריקאים) זה בסדר מבחינתכם. אבל כשמדובר בארגון ימני זה פתאום לא לגיטימי??? זה רק חושף כמה אתם צבועים!

35 הבכיינות השמאלנית האנטי ישראלית עלתה לכולנו על העצבים אבי
  • 15:45
  • 06.02.12

הארץ זה עיתון של ערבים ומחבלים

פרוייקטים מיוחדים